[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 145 ... 171 Laatste
Acties:
  • 1.287.272 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:46
Homeland schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:34:
[...]
Hij deed geen poging, deed er juist alles aan om het te voorkomen. Als hij max eruit wilde tikken dan was hem dat uiteraard wel gelukt.
Maar als Max daar normaal had gereden had ie simpelweg de finish niet gehaald. Dat ging alleen goed doordat hij de bocht niet haalde.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
redwing schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:34:
[...]

Maar als Max daar normaal had gereden had ie simpelweg de finish niet gehaald. Dat ging alleen goed doordat hij de bocht niet haalde.
Ze hebben beiden geluk gehad, mogelijk dat Bottas een goede start had, sneller op Max af reed dan verwacht. Maar ik geloof echt niet dat hij Max eraf wilde rijden, want dan had hij dat dus gewoon gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Dennism schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:34:
[...]
Zoals ik al aangaf vind ik niet dat je die vergelijking kan maken, een start incident is niet bewust iemand eraf knallen. De start crash in Hongarije was natuurlijk ongelukkig, zoals ik al aangaf, maar achter dat incident zal geen enkele intentie om Max er bewust af te rammen, en dat is wel waar mensen nu om vragen, maar dan met Hamilton uiteraard.
Als dat 1 keer gebeurt geef ik je gelijk. Als er het hele seizoen al allemaal van dit soort dingen gebeuren niet meer. En dat laatste is wel wat er nu gebeurt. Net als de botsing met Verstappen dit keer, die had Ham 100% zeker kunnen voorkomen, ongeacht of je de aktie van Verstappen wel of niet vindt kunnen. En ook daarvan, als dat 1 keer gebeurt geloof ik het wel, maar niet zo vaak als het nu gebeurt, terwijl met ieder ander in de buurt Ham plotseling wel 'veel beter' kan rijden.

[removed]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

oZy schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:31:
Ik vind het echt bizar hoe vaak er hier gesuggereerd wordt dat Hamilton maar gewoon van de baan gereden moet worden. Zo wil je toch niet dat Max en Red Bull de boeken in gaan? Over 3 maanden begint er weer een nieuwe kans, chin up.
Zo wil je een kampioenschap ook gewoon niet winnen nee.
Dat die Britten biased en hypocriet zijn is duidelijk maar in het andere kamp daalt het niveau echt met de dag..

Ik vrees dat mijn F1 timelines nooit meer zullen zijn wat het ooit was. Ik keek altijd uit naar de race review podcasts op maandag maar holy shit, zelfs dit onderwerp is gekaapt door extremisten. ;w
Same. Ik las vroeger nog wel eens relatief fanatiek zaken, maar ik lees of luister nu eigenlijk niks meer. Want het is bijna allemaal gewoon bagger van beide kampen. :/

Bij mij is eigenlijk na afgelopen zondag denk ik iets geknapt. Ik zit me inmiddels serieus af te vragen of ik komend weekend nog wel wil kijken. Want dit is gewoon geen sport meer, maar een willekeur van de "jury". En het gaat veel verder dan alleen Verstappen want ze faalde overal. Bij kwalificatie hun eigen regels omtrent doorrijden in S3 zodat je anderen niet hindert, hinderen buiten S3 in kwalificatie om, verschillende ongevallen waar de beslissingen onnavolgbaar waren, het herhaaldelijk falen om adequaat op te treden met puin op de baan, de twijfelachtige beslissingen met de meerdere herstarts steeds staand te doen met de verwachte ellende ten gevolge, of overtredingen onder de SC (Bottas) of formatieronde (Hamilton)...

Ik irriteer me al langer aan dit abjecte amateurisme, maar toen ik ook nog zag dat ze gingen onderhandelen met RBR over welke plek Verstappen moest herstarten en ze niet eens de situatie kende, toen brak er gewoon echt iets bij me. Kwam die aanrijding er nog eens bovenop.

[ Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 07-12-2021 11:42 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:04
redwing schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:37:

En ook daarvan, als dat 1 keer gebeurt geloof ik het wel, maar niet zo vaak als het nu gebeurt, terwijl met ieder ander in de buurt Ham plotseling wel 'veel beter' kan rijden.
Dat zelfde zou je dan ook van Max kunnen zeggen, daar kun je ook heel overdreven gaan zeggen dat Max geen bocht meer goed doorkomt zodra Hamilton in de buurt is, terwijl dat met anderen ook geen probleem is.

Ik zie dat toch wat gematigder, uiteraard het is racen op het scherpst, maar dat is het dan ook denk ik en dat moeten ze ook vooral zo houden.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennism op 07-12-2021 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:31
[...]

Als dat 1 keer gebeurt geef ik je gelijk. Als er het hele seizoen al allemaal van dit soort dingen gebeuren niet meer. En dat laatste is wel wat er nu gebeurt. Net als de botsing met Verstappen dit keer, die had Ham 100% zeker kunnen voorkomen, ongeacht of je de aktie van Verstappen wel of niet vindt kunnen. En ook daarvan, als dat 1 keer gebeurt geloof ik het wel, maar niet zo vaak als het nu gebeurt, terwijl met ieder ander in de buurt Ham plotseling wel 'veel beter' kan rijden.
Dus of je de actie van Verstappen wel of niet vindt kunnen maakt niet uit? Ofwel voor Verstappen is het ok om trucje uit te halen, maar Hamilton had de aanrijding moeten voorkomen? Ook al heeft de data laten zien dat Verstappen gewoon hard geremd heeft.... De logica ontgaat mij hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Dennism schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:16:
[...]

Of het bedoeld is of niet, maakt alles uit.

Er zit een verschil tussen per ongeluk verremmen en "per ongeluk" verremmen, waar je hier mensen om ziet roepen is "perongeluk" verremmen (i.e. ze willen dat Hamilton bewust de race uit gekegeld wordt) en dat is gewoon niet anders te noemen dan sneu.

Als Bottas Max bewust van de baan had willen kegelen zondag was het hem dat echt wel gelukt, en dan had ie echt die set banden niet op hoeven roken.
We kunnen er helaas niks van zeggen! Behalve dat het gelukkig niet is gebeurd!
Als ik nu zeg dat ik hoop dat het bij Hamilton gelukkig net wel gebeurd, is het ook niet "per ongeluk" maar per ongeluk. Dan ben ik blij.

Maar ik zou boos zijn als Bottas het per ongeluk bij Verstappen doet of heeft gedaan.

Toch prachtig man! We lopen hier al 250 pagina's te janken wat er gebeurd is, toch alleen maar mooi om daarover te discussieren en lekkere fanreacties te zien! Maarja de fans zijn niet echt fan van de sport en krijgen we weer 250 pagina's gejank daar over.

Man, wat een allemachtig prachtig seizoen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
Dennism schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:34:
[...]

Zoals ik al aangaf vind ik niet dat je die vergelijking kan maken, een start incident is niet bewust iemand eraf knallen. De start crash in Hongarije was natuurlijk ongelukkig, zoals ik al aangaf, maar achter dat incident zal geen enkele intentie om Max er bewust af te rammen, en dat is wel waar mensen nu om vragen, maar dan met Hamilton uiteraard.
Punt is wel dat alles nu onder een vergrootglas ligt, stel Verstappen, Perez of Gasly verremt zich in de eerste bocht en ramt Hamilton er af. Dan gaat daar totaal maar dan ook totaal anders naar gekeken worden dan in Hongarije terwijl de schade hetzelfde is qua punten voor het slachtoffer.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
[...]

Net als de botsing met Verstappen dit keer, die had Ham 100% zeker kunnen voorkomen, ongeacht of je de aktie van Verstappen wel of niet vindt kunnen. En ook daarvan, als dat 1 keer gebeurt geloof ik het wel, maar niet zo vaak als het nu gebeurt, terwijl met ieder ander in de buurt Ham plotseling wel 'veel beter' kan rijden.
Waarom had hij die 100% zeker kunnen voorkomen? Je zegt dus dat HAM er expres tegenaan reed terwijl hij het had kunnen voorkomen? Was dat ook de reden dat hij uitweek? Of mikte hij juist op die band?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Laatst online: 03-09 14:14
d0s schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:08:
Op Reddit gaan geruchten dat Honda de motoren van Tsunoda en Gasly de afgelopen races volledig open heeft geschroefd om te kijken wat het doet. Dat zou met name de geweldige Q resultaten van Gasly en de opleving van Tsunoda kunnen verklaren.

Dat, icm met de zachte C5 Monaco/Baku banden, geeft me toch wel enige hoop ondanks de gewijzigde lay-out van Yas Marina :)
Zou toch mooi zijn als Max ineens een dikke boost heeft die laatste race. Pole pakken, goed starten en aan de horizon verdwijnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:39:
[...]

Zo wil je een kampioenschap ook gewoon niet winnen nee.

[...]

Same. Ik las vroeger nog wel eens relatief fanatiek zaken, maar ik lees of luister nu eigenlijk niks meer. Want het is bijna allemaal gewoon bagger van beide kampen. :/

Bij mij is eigenlijk na afgelopen zondag denk ik iets geknapt. Ik zit me inmiddels serieus af te vragen of ik komend weekend nog wel wil kijken. Want dit is gewoon geen sport meer, maar een willekeur van de "jury". En het gaat veel verder dan alleen Verstappen want ze faalde overal. Bij kwalificatie hun eigen regels omtrent doorrijden in S3 zodat je anderen niet hindert, hinderen buiten S3 in kwalificatie om, verschillende ongevallen waar de beslissingen onnavolgbaar waren of overtredingen onder de SC (Bottas) of formatieronde (Hamilton)...

Ik irriteer me al langer aan dit abjecte amateurisme, maar toen ik ook nog zag dat ze gingen onderhandelen met RBR over welke plek Verstappen moest herstarten en ze niet eens de situatie kende, toen brak er gewoon echt iets bij me. Kwam die aanrijding er nog eens bovenop.
Vooral die situatie gewoon niet kennen deed het bij mij ook. Dan kun je dus zien dat ze alleen met Ham/Max bezig zijn en niet met een race te leiden. Overal moeten de regels consequent gevolgd en gehandhaafd worden, zelfs al gaat het om de laatste plaats.

De races zelf zijn juist mooi dit jaar waarbij zowel Max als Ham op en over de schreef gaan. En zelfs de clashes vind ik prima, dat hoort bij het spelletje. Alleen moet dan wel de scheids zijn werk goed doen en niet de uitslagen willen/gaan bepalen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:53

OMD

Tomcatter_31 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:51:
[...]

De FIA is niet consequent met hoop dingen, maar denk niet echt dat de FIA partijdig is.
Zo lang Garry Connelly bij de Stewards zit :+ en laat deze nou net toevallig bij Jeddah hebben gezeten :X

[ Voor 10% gewijzigd door OMD op 07-12-2021 11:46 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Homeland schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:43:
[...]

Waarom had hij die 100% zeker kunnen voorkomen? Je zegt dus dat HAM er expres tegenaan reed terwijl hij het had kunnen voorkomen? Was dat ook de reden dat hij uitweek? Of mikte hij juist op die band?
Kijk de beelden maar eens terug, hij blijft er netjes achter en remt gewoon mee (Hij gaf zelf ook aan dat ie dat deed omdat ie er daar niet voorbij wilde) Pas op het moment dat hij bedenkt dat ie er voorbij gaat, laat ie te snel zijn rem los. En of dat bewust of onbewust deed zullen we nooit weten (alhoewel het wel weer zo'n situatie is warbij de kans dat Max er af gaat vele malen groter is dan dat Ham er alleen afgaat). Maar dat maakt me eerlijk gezegd niet eens uit, punt is wel dat Ham hier al dan niet bewust een fout maakt en tegen Max rijdt.

[removed]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tomcatter_31 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:41:
[...]

Dus of je de actie van Verstappen wel of niet vindt kunnen maakt niet uit? Ofwel voor Verstappen is het ook om trucje uit te halen, maar Hamilton had de aanrijding moeten voorkomen? Ook al heeft de data laten zien dat Verstappen gewoon hard geremd heeft.... De logica ontgaat mij hier.
Ja Verstappen remde, maar hoe hard word ook steeds verder overdreven.
Maar niemand heeft het over de andere kant. Waarom ga je als Hamilton die duidelijk heeft toegegeven dat hij Verstappen geen DRS wou geven, achter Verstappen hangen die alleen maar aan het vertragen was om duidelijk te maken dat hij Hamilton voorbij liet? Je kan er ook naast gaan rijden, tegelijkertijd over de DRS lijn zodat geen van beiden DRS heeft en dan was er niks aan de hand geweest. Dat is zelfs voordelig voor Hamilton omdat hij zo toch weer wat extra tijd wint.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
d0s schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:08:
Op Reddit gaan geruchten dat Honda de motoren van Tsunoda en Gasly de afgelopen races volledig open heeft geschroefd om te kijken wat het doet. Dat zou met name de geweldige Q resultaten van Gasly en de opleving van Tsunoda kunnen verklaren.

Dat, icm met de zachte C5 Monaco/Baku banden, geeft me toch wel enige hoop ondanks de gewijzigde lay-out van Yas Marina :)
Zowel voor Verstappen of Hamilton geldt dat ze niets te verliezen hebben. Degene die als eerste over de streep komt wint het WDC, de andere wordt tweede, ook als die uitvalt. Dus bij beiden zal de motor tot het uiterste maximum vermogen worden opengeschroefd.

Ik hoop alleen maar dat Honda tot nu toe veel te conservatief is geweest met de motorsettings.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Dennism schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:41:
[...]

Dat zelfde zou je dan ook van Max kunnen zeggen, daar kun je ook heel overdreven gaan zeggen dat Max geen bocht meer goed doorkomt zodra Hamilton in de buurt is, terwijl dat met anderen ook geen probleem is.

Ik zie dat toch wat gematigder, uiteraard het is racen op het scherpst, maar dat is het dan ook denk ik en dat moeten ze ook vooral zo houden.
Klopt, en daarom zou de FIA ook consequent wel/niet moeten straffen.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
Tomcatter_31 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:41:
[...]
Dus of je de actie van Verstappen wel of niet vindt kunnen maakt niet uit? Ofwel voor Verstappen is het ok om trucje uit te halen, maar Hamilton had de aanrijding moeten voorkomen? Ook al heeft de data laten zien dat Verstappen gewoon hard geremd heeft.... De logica ontgaat mij hier.
Dat zijn 2 losstaande dingen, ook volgens de reglementen trouwens. Want Max mag daar niet remmen en Ham moet een ongeluk voorkomen. En dat laatste had ie prima kunnen doen, want hij remt het hele stuk zonder problemen mee. Dus in dit geval kun je, ook volgens de reglementen, makkelijk Max een straf geven voor het remmen en Ham wegens het niet voorkomen van de botsing.

[removed]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tomcatter_31
OMD schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:45:
[...]

Zo lang Garry Connelly bij de Stewards zit :+ en laat deze nou net toevallig bij Jeddah hebben gezeten :X
Ik zal niet ontkennen dat de FIA er een puinzooi van gemaakt heeft. Maar Verstappen met zijn rijden roept het ook wel beetje over zichzelf af. Hij rijdt gewoon agressief en op het randje en ook geregeld er overheen. En afgelopen zondag waren beide incidenten er gewoon overheen.
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:48:
Maar niemand heeft het over de andere kant. Waarom ga je als Hamilton die duidelijk heeft toegegeven dat hij Verstappen geen DRS wou geven, achter Verstappen hangen die alleen maar aan het vertragen was om duidelijk te maken dat hij Hamilton voorbij liet? Je kan er ook naast gaan rijden, tegelijkertijd over de DRS lijn zodat geen van beiden DRS heeft en dan was er niks aan de hand geweest. Dat is zelfs voordelig voor Hamilton omdat hij zo toch weer wat extra tijd wint.
Ik vond dat Kenhas daar wel goed punt had, als Hamilton er naast was gaan rijden, had Verstappen alleen nog maar meer vertraagd. Dan had je idd soort baanwielren situatie gekregen. Het blijft gewoon vreemde actie om midden op een recht stuk zoveel te vertragen. maar ja, misschien had hij er idd beter naast kunnen gaan rijden ipv in dezelfde lijn erachter. Neemt niet weg dat braketest gewoon smerig trucje is en dat je niet simpel kan stellen dat het 100% Hamilton is die deze aanrijding had moeten voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:48:
[...]

Zoals ik al eerder ergens in het topic postte, ik denk dat deze situatie goed laat zien dat het teruggeven van een positie beter vastgelegd zou kunnen worden in de regels.

Bijvoorbeeld door daarvoor 1 of meerdere plekken aan te wijzen per race, waarbij dan de partij die de plek moet teruggeven het nadeel moet pakken en dan ook regelen dat er niet direct terug ingehaald mag worden. Eigenlijk een soort verbod om het teruggeven van de positie 'tactical' te doen. Dan krijg je hopelijk niet zo'n clownfiesta al deze actie.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennism op 07-12-2021 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
redwing schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:53:
[...]

Dat zijn 2 losstaande dingen, ook volgens de reglementen trouwens. Want Max mag daar niet remmen en Ham moet een ongeluk voorkomen. En dat laatste had ie prima kunnen doen, want hij remt het hele stuk zonder problemen mee. Dus in dit geval kun je, ook volgens de reglementen, makkelijk Max een straf geven voor het remmen en Ham wegens het niet voorkomen van de botsing.
Ok, zo bedoel je. maar is lastig in te schatten. Hamilton vertraagde in eerste instantie idd mee met het terugschakelen. Alleen als auto voor je dan op zijn rem trapt, vertraagt die nog ineens een stuk meer natuurlijk dan waar je rekening mee houdt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:51
Tomcatter_31 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:54:

[...]

en dat je niet simpel kan stellen dat het 100% Hamilton is die deze aanrijding had moeten voorkomen.
Hij had het 100% kunnen voorkomen. En dat heeft hij niet gedaan. Brake-check of niet, dan hadden we dit 'gezeur' niet gehad En dat maakt het allemaal zo 'krom' en zo mateloos irritant dat het eindeloos verdedigt wordt door o.a. jou.

Het is gewoon van de zotten dat zoiets onbestraft kan/blijft. Er konden gvd twee stadsbussen naast Max langs, maar sir Ham niet :O.

En ja, het zit nog steeds hoog.. :>

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 13:48

oZy

Bij mij is eigenlijk na afgelopen zondag denk ik iets geknapt. Ik zit me inmiddels serieus af te vragen of ik komend weekend nog wel wil kijken. Want dit is gewoon geen sport meer, maar een willekeur van de "jury". En het gaat veel verder dan alleen Verstappen want ze faalde overal. Bij kwalificatie hun eigen regels omtrent doorrijden in S3 zodat je anderen niet hindert, hinderen buiten S3 in kwalificatie om, verschillende ongevallen waar de beslissingen onnavolgbaar waren, het herhaaldelijk falen om adequaat op te treden met puin op de baan, de twijfelachtige beslissingen met de meerdere herstarts steeds staand te doen met de verwachte ellende ten gevolge, of overtredingen onder de SC (Bottas) of formatieronde (Hamilton)...

Ik hoop van harte dat de FIA hele duidelijke grenzen stelt voor de komende race, met vooraf bepaalde sancties en dat ook naar buiten communiceert. Net zoals ze van te voren aangeven waar tracklimits liggen.

Het absoluut enige wat FIA moet doen is controverse rondom de uitslag van komende race voorkomen. De uitslag moet op de streep direct duidelijk zijn.

Het wordt een helse winterperiode en mogelijk een valse start voor het komende seizoen als het een juridisch gevecht gaat worden.

Als dit legendarische seizoen iets verdient dan is het een feestje voor de winnaar en zijn fans, wie het ook wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:59
Wat betreft mensen er af rijden, nee natuurlijk krijgt niemand een order om er gewoon vol op in te rijden. Dat wil volgens mij ook niemand en geen coureur zou die order accepteren. Maar het is allemaal een kwestie van hoeveel risico ben je bereid te nemen en daarbij is het wel opvallend dat de Mercedes coureurs het ook niet erg lijken te vinden als een riskante actie van hun er toe leidt dat Max naast de baan staat. En voor de duidelijkheid, datzelfde kun je van Max zeggen hoor. Maar over dat Perez Lewis er af mag rijden, volgens mij moet je dat dus ook zo opvatten als keihard verdedigen of aanvallen en niet voorzichtig gaan doen omdat je wil voorkomen dat een van beiden er af gaat. En niet als 'human torpedo'.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
Ik vond dat Kenhas daar wel goed punt had, als Hamilton er naast was gaan rijden, had Verstappen alleen nog maar meer vertraagd. Dan had je idd soort baanwielren situatie gekregen. Het blijft gewoon vreemde actie om midden op een recht stuk zoveel te vertragen. maar ja, misschien had hij er idd beter naast kunnen gaan rijden ipv in dezelfde lijn erachter. Neemt niet weg dat braketest gewoon smerig trucje is en dat je niet simpel kan stellen dat het 100% Hamilton is die deze aanrijding had moeten voorkomen.
Dit was het enige logische punt op de baan om het te doen. Doe je dit het rechte stuk naar bocht 1 dan verlies je als Verstappen zijnde gelijk +5 seconden.

In een sectie met blinde bochten doe je zoiets al helemaal niet.

Als je een plek weggeeft hoef je dat natuurlijk niet op een voor jou ongunstige plek te doen. Dat zou Hamilton ook niet hebben gedaan. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door SterqVerhael op 07-12-2021 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Tomcatter_31 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:59:
[...]
Ok, zo bedoel je. maar is lastig in te schatten. Hamilton vertraagde in eerste instantie idd mee met het terugschakelen. Alleen als auto voor je dan op zijn rem trapt, vertraagt die nog ineens een stuk meer natuurlijk dan waar je rekening mee houdt.
Alleen trapt Max niet harder op zijn rem. De data is hier ook voorbij gekomen en dan zie je dat ie constant afremt. Ham maakt daar gewoon een foutje bij het daadwerkelijk inhalen. Als ie er achter was gebleven had ie zonder problemen (desnoods tot stilstand) mee geremd. Vergeet ook niet dat 2.4G weliswaar redelijk hard afremmen is, maar dat ze ook tot ruim 5G kunnen afremmen.
En daarnaast is het een keuze van Ham om er zo achter te blijven. In elke andere situatie was ie gelijk naar links gedoken en er hard voorbij gegaan.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

oZy schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:02:
[...]

Ik hoop van harte dat de FIA hele duidelijke grenzen stelt voor de komende race, met vooraf bepaalde sancties en dat ook naar buiten communiceert. Net zoals ze van te voren aangeven waar tracklimits liggen.

Het absoluut enige wat FIA moet doen is controverse rondom de uitslag van komende race voorkomen. De uitslag moet op de streep direct duidelijk zijn.

Het wordt een helse winterperiode en mogelijk een valse start voor het komende seizoen als het een juridisch gevecht gaat worden.

Als dit legendarische seizoen iets verdient dan is het een feestje voor de winnaar en zijn fans, wie het ook wordt.
Maar geloof je het nog? Want bij mij is het geloof allang weg dat de FIA ook maar een race normaal kan "jureren". Want ze kunnen wel track limits aangeven of een regelboek hebben, maar dit toepassen lukt ze gewoon niet. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
SterqVerhael schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:03:

Als je een plek weggeeft hoef je dat natuurlijk niet op een voor jou ongunstige plek te doen. Dat zou Hamilton ook niet hebben gedaan. 8)7
Ik zou er eigenlijk wel voor voelen dat op te nemen in de regels, hoe het nu gaat is ook vreemd, dat de partij die initieel de fout in is gegaan, bepaald hoe en wat.

Dat Max het zo doet, omdat het zo mag volgens de regels snap ik, maar dat dit zo mag vind ik dan weer niet logisch.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Jeroenvde89 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:01:
[...]

Hij had het 100% kunnen voorkomen. En dat heeft hij niet gedaan. Brake-check of niet, dan hadden we dit 'gezeur' niet gehad En dat maakt het allemaal zo 'krom' en zo mateloos irritant dat het eindeloos verdedigt wordt door o.a. jou.

Het is gewoon van de zotten dat zoiets onbestraft kan/blijft. Er konden gvd twee stadsbussen naast Max langs, maar sir Ham niet :O.

En ja, het zit nog steeds hoog.. :>
Ja, maar door te zeggen hij had het kunnen voorkomen, probeer je de schuld bij Hamilton te leggen voor een incident wat veroorzaakt wordt door Verstappen. Mensen proberen allemaal argumenten te zoeken dat de FIA partijdig is en Hamilton/Mercedes voortrekken. Verstappen geeft een braketest, maar Hamilton had dit moeten voorkomen. Bottas rijdt Verstappen eraf op Hongarije wat een race incident was en toch wordt dit gebruikt als argument van vals spel van Mercedes. Het is nogal vergezocht allemaal om proberen aan te tonen dat Verstappen het slachtoffer is van een groot FIA/Mercedes complot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Laatst online: 03-09 14:14
Zag net een overview dat P1 de buitenbocht heeft en P2 de binnenbocht van T1 op de volgende baan. En dan niet een flauwe bocht maar vrijwel 90 graden.

https://i.imgur.com/nCHv0Zl.jpg

Een Max, Lewis, Valtteri P1-3 in welke volgorde dan ook gaat zenuwslopend zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Tomcatter_31 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:10:
[...]
Het is nogal vergezocht allemaal om proberen aan te tonen dat Verstappen het slachtoffer is van een groot FIA/Mercedes complot.
Komende zondag wordt wat dat betreft de lakmoesproef. Of alles verloopt via de regels omdat ze allemaal netjes rijden, of het wordt een shitshow van heb ik jou daar. Ga er als Michael Masi maar aan staan.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
SterqVerhael schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:03:
[...]

Dit was het enige logische punt op de baan om het te doen. Doe je dit het rechte stuk naar bocht 1 dan verlies je als Verstappen zijnde gelijk +5 seconden.

In een sectie met blinde bochten doe je zoiets al helemaal niet.

Normaal gesproken ga je van de lijn af rijden en laat je beetje je gas los. Dan ga je niet midden op de baan rijden en zo langzaam rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:46

DirtyBird

Praktiserend denker

[...]

Ja, maar door te zeggen hij had het kunnen voorkomen, probeer je de schuld bij Hamilton te leggen voor een incident wat veroorzaakt wordt door Verstappen. Mensen proberen allemaal argumenten te zoeken dat de FIA partijdig is en Hamilton/Mercedes voortrekken. Verstappen geeft een braketest, maar Hamilton had dit moeten voorkomen. Bottas rijdt Verstappen eraf op Hongarije wat een race incident was en toch wordt dit gebruikt als argument van vals spel van Mercedes. Het is nogal vergezocht allemaal om proberen aan te tonen dat Verstappen het slachtoffer is van een groot FIA/Mercedes complot.
Ik geloof niet dat HAM de achterkant van VER per ongeluk raakte, of door de remactie. Hij probeerde gewoon zn versnellingsbak kapot te rijden en daarna de vermoorde onschuld te spelen.
Zo is hij ten voete uit, getuige ook kleine momenten bij persmomenten; even zn elleboog uitsteken als verstappen langsloopt en daarna achterom kijken met een blik van "waarom tik je ne aan?".
Jammer dat de FIA er niet doorheen prikt, al snap ik dat t altijd lastig blijft als iemand steeds net niet over de schreef gaat.

Overigens is verstappen denk ik geen haar beter, alleen is ie minder sluw en daardoor kunnen ze hem wel pakken.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 23:01
yinx84 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:11:
Zag net een overview dat P1 de buitenbocht heeft en P2 de binnenbocht van T1 op de volgende baan. En dan niet een flauwe bocht maar vrijwel 90 graden.

https://i.imgur.com/nCHv0Zl.jpg

Een Max, Lewis, Valtteri P1-3 in welke volgorde dan ook gaat zenuwslopend zijn...
Wat dacht je van de bochtencombinatie vlak daarna :*) En dan de hairpin daarna, de eerste paar bochten worden leuk. Of volop tranen :D

Hoe dan ook zal er ongetwijfeld weer een twijfelachtig moment komen met Masi in de hoofdrol om streng dich rechtvaardig te handelen. Ga er maar aanstaan, die man kan echt niets goed doen komend weekend.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
[...]

De 5-plaatsen gridstraf zei toch echt wat anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenvde89
Tomcatter_31 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:13:
[...]

Normaal gesproken ga je van de lijn af rijden en laat je beetje je gas los. Dan ga je niet midden op de baan rijden en zo langzaam rijden.
Midden op de baan zegt-ie 8)7.

/netjes blijven Jeroen, netjes blijven/.

Let's agree to disagree, voor iedereen beter.

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SterqVerhael
[...]

Hij gaat van de lijn en laat zijn gas los. Hamilton heeft ruim 5 seconden om te reageren. Bekijk de helikopter shots maar. Hamilton downshift net zo hard mee als Verstappen afremt. Dan ben je gewoon bij volle verstand en heb je echt wel door wat er aan de hand is hoor. Verstappen had het niet overduidelijker kunnen aangeven dan dit. Hamilton en hij wisten alleen allebei dat er een DRS detectie aan zat te komen en daardoor ontstond dit incident. In mijn ogen heb je dan allebei een aandeel in de botsing. Zowel Verstappen, als Hamilton.

Het incident pakt zo uit door die DRS detectie en het gegeven dat ze allebei wisten dat die eraan kwam. Niet omdat Verstappen 'radicaal en gevaarlijk' afremt. Als dat zo was was Hamilton er veel eerder vol bovenop geknald.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomcatter_31
DirtyBird schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:14:
[...]

Ik geloof niet dat HAM de achterkant van VER per ongeluk raakte, of door de remactie. Hij probeerde gewoon zn versnellingsbak kapot te rijden en daarna de vermoorde onschuld te spelen.
Zo is hij ten voete uit, getuige ook kleine momenten bij persmomenten; even zn elleboog uitsteken als verstappen langsloopt en daarna achterom kijken met een blik van "waarom tik je ne aan?".
Jammer dat de FIA er niet doorheen prikt, al snap ik dat t altijd lastig blijft als iemand steeds net niet over de schreef gaat.

Overigens is verstappen denk ik geen haar beter, alleen is ie minder sluw en daardoor kunnen ze hem wel pakken.
Tuurlijk, vandaar dat hij ook naar links stuurde nog omdat hij Verstappen zijn versnellingsbak stuk wilde rijden... Hamilton staat achter in het wk (ten tijde van de aanrijding), dus logischerwijs ga je dan expres tegen iemand aanrijden met het risico op schade terwijl je hard de overwinning nodig hebt om kans te blijven houden op het wk...

Ik ga er nu over ophouden verder. Verder discussieren heeft geen zin. Blijf vooral geloven in grote complotten tegen Red Bull en Verstappen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
DarkFire1985 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:15:
[...]

Nope, de grid straf is voor causing a collision, niet omdat hij Verstappen er met opzet af gereden zou hebben. Anyhoo, ik ben nu wel klaar hier. Later!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
[...]
Het is om aan te tonen dat de FIA inconsequent bezig is en dat uiteindelijk het balletje gemiddeld gezien iets te vaak naar Merc valt. Was het andersom geweest had ik dan ook net zo hard geklaagd. Het gaat me niet om wie er beter van wordt, het gaat er om dat de uitslag door de scheids wordt bepaald en niet op de baan.

En nogmaals, als het een braketest was geweest had ie wel harder geremd. Dit is nog geen 50% van wat de auto aankan, en aangezien Ham er zonder problemen achterblijft was het ook niet onverwacht.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12:16
oZy schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:02:
[...]

Alleen maakt de FIA het zichzelf dan ook onmogelijk, want waarom zou de laatste race anders zijn dan de races daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:46

DirtyBird

Praktiserend denker

Tomcatter_31 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:19:
[...]

Tuurlijk, vandaar dat hij ook naar links stuurde nog omdat hij Verstappen zijn versnellingsbak stuk wilde rijden... Hamilton staat achter in het wk (ten tijde van de aanrijding), dus logischerwijs ga je dan expres tegen iemand aanrijden met het risico op schade terwijl je hard de overwinning nodig hebt om kans te blijven houden op het wk...

Ik ga er nu over ophouden verder. Verder discussieren heeft geen zin. Blijf vooral geloven in grote complotten tegen Red Bull en Verstappen. :)
Ik heb het helemaal niet over complotten tegen RB. Ik zeg dat de sluwheid van hamilton het de FIA lastig maakt om m te pakken. Wat betreft die aanrijding; ik denk dat het het risico voor HAM absoluut waard zou zijn. Hij rijdt wellicht zn neusvleugel stuk en moet die even laten vervangen terwijl VER direct de hele wedstrijd kan vergeten als zn versnellingsbak stuk gaat. Lijkt me een prima gok om te nemen.

Maar nogmaals; ik hekel de FIA niet om mogelijke corruptie, maar om hun onvermogen om HAM te pakken/betrappen.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
DarkFire1985 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:15:
[...]

De 5-plaatsen laten juist zien dat het niet beoordeeld is als vals spel, maar als een ongeluk, waarbij Bottas de partij die schuldig is bevonden aan het veroorzaken van het ongeluk.

Was dit beoordeeld als vals spel dan was die straf wel anders geweest, dan ga je richting DSQ's en uitsluitingen voor toekomstige races en dat soort zaken.

[ Voor 8% gewijzigd door Dennism op 07-12-2021 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
SterqVerhael schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:19:
[...]

Verstappen had het niet overduidelijker kunnen aangeven dan dit. .
Kan mij nog herinneren van heel vroeger dat vrachtwagens aan de achterzijde aan de linkerkant een lamp hadden in de vorm van een pijl. Die ging groen branden als je als automobilist er veilig langs kon. Werd vooral op tweebaans wegen gebruikt en was ideaal. Misschien wat voor de F1 ook. Groene pijl aan de linkerkant als je er langs kan. Misschien ook wel handig er één aan de rechterkant te doen. Rechts inhalen op het circuit is niet verboden toch?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Tomcatter_31 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:19:
[...]

Tja vleugel tegen wiel is over het algemeen genomen een veel groter risico voor het wiel. En met een kapotte vleugel kun je wat rustiger doorrijden, met een kapot wiel is het hopen dat je de pit nog haalt.
Oftewel als je een reden zoekt waarom hij het bewust zou doen, is die er gewoon. Ik ga echter uit van een foutje, maar wel eentje van Ham, hij had dat ongeluk gewoon kunnen voorkomen.
Tja, je zult toch ook toe moeten geven dat er heel wat mis gaat bij de FIA en dat de stand wel heel vaak buiten de baan wordt bepaald/aangepast. En dat is wat mij betreft ongeacht wie er voordeel van heeft.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
@Tomcatter_31 @Dennism

Ik bedoelde ook niet dat het als vals spel beoordeeld is.
Het gaat mij erom dat het dus geen raceincident is, die kennen namelijk geen straf.
De stewards veroordeelde Bottas vanwege
causing an avoidable collision

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Jeroenvde89 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:19:
[...]

Midden op de baan zegt-ie 8)7.

/netjes blijven Jeroen, netjes blijven/.

Let's agree to disagree, voor iedereen beter.
Nog een allerlaatste opmerking dan...

yep, midden op de baan. Dit was vlak voor de aanrijding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3mEUO-bUGVH7o7pSHbWhRVpmpoM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xOKS2nfwx7VqqdhsFR9S7BhR.png?f=fotoalbum_large

Je ziet hem zelfs klein beetje naar links en rechts slingeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
[...]
Normaal gesproken gaat degene erachter ook naar de andere kant van de baan en haalt gelijk in. Die ruimte was er en de snelheid van Max ging ook duidelijk omlaag. Dat Ham erachter bleef was overduidelijk omdat ie daar niet in wilde halen, iets dat ie achteraf ook heeft toegegeven. Ham wist echt wel dat Max hem voor wilde laten, daarover is weinig discussie te hebben.

[removed]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:45
DirtyBird schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:22:
[...]

Ik heb het helemaal niet over complotten tegen RB. Ik zeg dat de sluwheid van hamilton het de FIA lastig maakt om m te pakken. Wat betreft die aanrijding; ik denk dat het het risico voor HAM absoluut waard zou zijn. Hij rijdt wellicht zn neusvleugel stuk en moet die even laten vervangen terwijl VER direct de hele wedstrijd kan vergeten als zn versnellingsbak stuk gaat. Lijkt me een prima gok om te nemen.

Maar nogmaals; ik hekel de FIA niet om mogelijke corruptie, maar om hun onvermogen om HAM te pakken/betrappen.
Alsof je een versnellingsbak kapot rijdt als je iemand schampt met de hoek van je voorvleugel.. 8)7

Sorry maar het idee dat Hamilton bewust Verstappen aanrijdt is echt heel onzinnig. Hij staat nota bene achter in punten en dan besluit hij om ze er allebei af te rijden? Er is toch echt maar 1 iemand die er belang bij zou hebben dat beide niet finishen..

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:32
Bij mij is eigenlijk na afgelopen zondag denk ik iets geknapt. ...
Bij mij is er ook iets geknapt. Afgelopen zondag kwam al het negatieve wat in de sport is geslopen allemaal in dezelfde race samen.

Coureurs die elkaar als een stel kleuters op allerlei manieren en volledig respectloos proberen de loef af te steken (woord en daad) i.p.v. echt te laten zien waarom ze de beste zijn in de sport.
Teams die elkaar met modder bekogelen.
De FIA die er een puinhoop van maakt door inconsequente en niet te begrijpen beslissingen.
De "fans" die de tegenstander van hun favoriete coureur uitjouwen (boe-geroep) en hun zelfbeeld en fan-zijn iets teveel door elkaar laten lopen.
De media die dit alles nog eens extra uitvergroot en escaleert.
Ook op dit forum gaat het al 145 pagina's over al het negatieve wat er is gebeurt, maar nergens zie ik de mooie kanten van deze sport komen bovendrijven.
Het respect in, en de liefde voor de sport zijn naar de achtergrond verdwenen.

En dat terwijl dit in de basis toch een vreselijk mooie sport is.
Het is een individuele sport, maar tegelijk ook een teamsport.
Het gaat om technische innovaties, maar de mensen geven het een gezicht.
We zien coureurs die tot de beste ter wereld behoren op een bizarre snelheid over de circuits knallen.

Ik hoop dat de sleutelfiguren in deze sport deze winter eens goed gaan nadenken waar deze sport naartoe aan het bewegen is en dit proberen om te draaien.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

oZy schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:31:
Ik vind het echt bizar hoe vaak er hier gesuggereerd wordt dat Hamilton maar gewoon van de baan gereden moet worden. Zo wil je toch niet dat Max en Red Bull de boeken in gaan? Over 3 maanden begint er weer een nieuwe kans, chin up.

Dat die Britten biased en hypocriet zijn is duidelijk maar in het andere kamp daalt het niveau echt met de dag..

Ik vrees dat mijn F1 timelines nooit meer zullen zijn wat het ooit was. Ik keek altijd uit naar de race review podcasts op maandag maar holy shit, zelfs dit onderwerp is gekaapt door extremisten. ;w
'Als je iets tegenkomt wat je niet aanstaat dan lees je er maar overheen'

Ondertussen is het voor mij dus zover dat er vrijwel niks meer overblijft. Ook hier. Zie ik een post met meer dan 5 duimpjes, dan zou het de moeite waard moeten zijn om die te lezen, maar nee, het is bijna allemaal hetzelfde geneuzel.
Nagenieten van een race is er gewoon helemaal niet meer bij en dat was de rede waarom ik hier kwam.

Volgend weekend komt de ontknoping van één van de spannendste seizoenen sinds mijn herinnering maar ik vrees dat het een total suckfest gaat worden. Ik hoopte dat Max de titel zou winnen omdat hij dat wel zou verdienen dit seizoen maar ondertussen hoop ik dat ie wint omdat men hier anders nooit meer gaat ophouden over Silverstone of de 'maf-FIA'.... :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Tomcatter_31 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:30:
[...]

[Afbeelding]

Inderdaad. Waarom ging Verstappen niet gewoon aan de kant als hij Hamilton voorbij wilde laten? En daarmee duidelijk laten blijken dat hij ingehaald zou kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Hmtsjmftsch schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:37:
[...]
Ik hoop dat de sleutelfiguren in deze sport deze winter eens goed gaan nadenken waar deze sport naartoe aan het bewegen is en dit proberen om te draaien.
Hoe dan? Grondoorzaak is de extreme commercialisering van deze sport en andere sporten. Dan stopt vriendelijkheid al gauw waar rijke mensen in hun centjes worden geraakt. De belangen zijn gigantisch.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DataGhost
  • Laatst online: 12:19

DataGhost

iPL dev

Tomcatter_31 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:30:
[...]

[Afbeelding]

Blijf vooral selectief kijken naar beelden van een off-center T-cam met een gek perspectief. Hamilton weet dat 'ie recht achter Verstappen zit, weet hoeveel ruimte er van zichzelf tot de muur links is, ergo weet hij ook hoeveel ruimte er naast Verstappen is. Maar als je je dat niet voor kan stellen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IxXGpQDM7ZwgoPPOA3ysaW1M1ZI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kdOmMNCFOAazK1XVXjvQK5QS.png?f=user_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jeroenvde89
kraanwagen schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:41:
[...]

Inderdaad. Waarom ging Verstappen niet gewoon aan de kant als hij Hamilton voorbij wilde laten? En daarmee duidelijk laten blijken dat hij ingehaald zou kunnen worden.
Ja, waarom ging hij niet gewoon aan de kant :O.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z7NMwvNrZ68gAVis9yJOr7vZKh4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OKF9uHombGPnkbEeqLmlOHgk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
DataGhost schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:46:
[...]

Blijf vooral selectief kijken naar beelden van een off-center T-cam met een gek perspectief. Hamilton weet dat 'ie recht achter Verstappen zit, weet hoeveel ruimte er van zichzelf tot de muur links is, ergo weet hij ook hoeveel ruimte er naast Verstappen is. Maar als je je dat niet voor kan stellen:
[Afbeelding]
Ehh dat is still van een paar seconden eerder in de bocht? Over selectief kijken gesproken..

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Grimmie187 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:48:
[...]

Ehh dat is still van een paar seconden eerder in de bocht? Over selectief kijken gesproken..
Wel zeuren, maar zelf niet opzoeken he?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MWpRJ1NIDWt1qoCu6B0gnmQkmT0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PgkCeKv2oAhy4yQM8o08w6BZ.png?f=user_large
Volgens mij is hier nog steeds ruimte voor 3 auto's aan de linkerkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Jeroenvde89 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:46:
[...]

Ja, waarom ging hij niet gewoon aan de kant :O.

[Afbeelding]
Blijf het daarom belachelijk vinden dat Verstappen een straf kreeg, kijk hoeveel ruimte Hamilton kreeg..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:42
DataGhost schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:51:
[...]

[Afbeelding]
Zelfs rechts kan je er langs. Verstappen blijft gewoon rechts op zijn lijn en HAM had alle tijd om een keuze te maken. Desnoods ivm de DRS gewoon er schuin achter hangen maar dit sloeg helemaal nergens op. En volgens mij zie je als coureur niets van wat er recht achter je zit dus dat Max wat naar links en rechts ging kan ook daarmee te maken te hebben.

Had het als race incident afgedaan of Hamilton een straf gegeven. En je mag blij zijn dat die banden niet kapot gereden werden.

[ Voor 7% gewijzigd door AMARONE op 07-12-2021 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
[...]

[Afbeelding]
Jij doet toch al het werk voor me?

Ik zie daar Verstappen met zijn linker wielen op de middenlijn van de baan rijden, dat was het punt (vooruit niet precies in het midden). Niet of er ruimte is om te passeren, dat is er sowieso.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
[...]

[Afbeelding]
Ik zie het. Als dit het moment van inhalen/botsen is, lijkt me dat Verstappen genoeg ruimte heeft gegeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sevinc
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:43
Je ziet op de onboard camera dat Vestappen steeds meer naar links stuurt.

Dat er nog 1 of 3 auto's langs kunnen maakt toch niet uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
Het wordt tijd voor de vrije training, dan krijgen we wellicht nieuwe gespreksstof. Deze wordt een beetje oud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:20
[...]

[Afbeelding]
Zou mooi zijn om er een still in te zetten van een auto die daar op de racelijn rijdt (die volgens mij redelijk stuk meer aan de binnenkant is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:04
chevsticks schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:03:
Het wordt tijd voor de vrije training, dan krijgen we wellicht nieuwe gespreksstof. Deze wordt een beetje oud.
Vind het al wonderbaarlijk dat deze discussie niet niet (meer) in het race topic wordt gehouden. ;)

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

OMD schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:45:
[...]

https://www.reddit.com/r/...1_steward_garry_connelly/

Deze stelling is echt al zo oud... zie linkje.
Sinds de straf van Max (2 dagen meelopen met de stewards), zit het wel weer goed.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Grimmie187 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:55:
[...]

Jij doet toch al het werk voor me?
Fijn he
Ik zie daar Verstappen met zijn linker wielen op de middenlijn van de baan rijden, dat was het punt (vooruit niet precies in het midden). Niet of er ruimte is om te passeren, dat is er sowieso.
Dat heet nou professioneel mierenneuken. Maar vrees niet, dat kan ik ook!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uQGsX65WXuVOnZYSL6kLId1jW4Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/233HDLM1tARdKqDzA5fRiqtL.png?f=user_large
Eerst een rode lijn van Verstappen's achterwiel naar de rechterkant van de baan. Die lijn heb ik vervolgens gekopieerd en op tegen de linkerkant van de baan gelegd (wegens perspectief een klein beetje bedekt door de muur). Het midden daarvan (de blauwe lijn) is het midden van de baan. Dus Hamilton's voorwiel is daar precies op het midden van de baan, Verstappen is dus rechts van het midden. Als we het over precies de middenlijn hebben dus.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

sevinc schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:00:

Newsflash: het is een bocht naar links.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Modbreak:En zo is het weer genoeg met het gesneer over en weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SterqVerhael
sevinc schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:00:

Dat is vanaf het moment dat Hamilton al half in zijn versnellingsbak zit. De ruim 5 seconden ervoor had hij er al zes keer langs kunnen blazen. Nogmaals, het hele incident ontstaat door die DRS detectie en het feit dat ze allebei niet als eerste daar voorbij willen rijden. In mijn ogen ben je dan allebei evenveel schuldig.

Excuus, zie dat er een modbreak is gekomen. Ik zal er ook over ophouden.

[ Voor 6% gewijzigd door SterqVerhael op 07-12-2021 13:42 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:24

Destruction

(ex-)Automonteur

Tomcatter_31 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 00:47:
[...]

Zou zeggen lees dit forum eens rustig door of kijk een gemiddelde ziggo F1 uitzending…. Over bias gesproken…
Ik hang hier nu 21 jaar rond, ik ken het forum ;) En wat Ziggo betreft.. Da's een discussie voor een ander topic, maar die zijn behoorlijk Verstappen minded ja :/

Ik heb echter geen Verstappen bias gezien waar beweerd wordt dat de ander gewoon aan de kant had moeten gaan. Ik heb wel meerdere HAM fans zien/horen beweren dat Verstappen in Copse gewoon opzij had moeten gaan zodat HAM erlangs kon 8)7 En ook nu weer. Voor hen had Verstappen het alleen goed gedaan als hij z'n auto had geparkeerd in de pits, zodat HAM erlangs kon |:(

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

SterqVerhael schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:40:
[...]

Dat is vanaf het moment dat Hamilton al half in zijn versnellingsbak zit. De ruim 5 seconden ervoor had hij er al zes keer langs kunnen blazen. Nogmaals, het hele incident ontstaat door die DRS detectie en het feit dat ze allebei niet als eerste daar voorbij willen rijden. In mijn ogen ben je dan allebei evenveel schuldig.

Excuus, zie dat er een modbreak is gekomen. Ik zal er ook over ophouden.
Je mag best erover discussiëren, maar niet met gesneer naar elkaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
AtlAntA schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:07:
[...]

Vind het al wonderbaarlijk dat deze discussie niet niet (meer) in het race topic wordt gehouden. ;)
Dat was nu precies de reden dat ik er in dit topic verder niet meer op in ging :+ Dit soort discussies horen in het weekend-topic. Alhoewel ik de discussie over de inconsequentie van de FIA wel hier thuis vind horen. Dat is nl. een structurele discussie die over heel wat races gaat.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

DataGhost schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:08:
[...]

Fijn he

[...]

[Afbeelding]
Eerst een rode lijn van Verstappen's achterwiel naar de rechterkant van de baan. Die lijn heb ik vervolgens gekopieerd en op tegen de linkerkant van de baan gelegd (wegens perspectief een klein beetje bedekt door de muur). Het midden daarvan (de blauwe lijn) is het midden van de baan. Dus Hamilton's voorwiel is daar precies op het midden van de baan, Verstappen is dus rechts van het midden. Als we het over precies de middenlijn hebben dus.
Op de foto zie je ook dat Max eigenlijk langzaam naar de buitenkant van de bocht verdwijnt. Maar ik denk dat Max er al voorbij was geweest voor dat Hamilton er erg in gehad had.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

SterqVerhael schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:40:
[...]
In mijn ogen ben je dan allebei evenveel schuldig.
In mijn optiek hebben de stewards van alles tegen elkaar weggestreept. Waarbij alleen het "harde" remmen van Max is overgebleven en bestraft. Al het andere mocht gewoon, hoe krom het ook mag lijken..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Minidrivers party time:

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
DataGhost schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:08:
[...]

Fijn he

[...]

[Afbeelding]
Bedankt voor het werk en mijn punt aantonen. Ok, hij rijdt dus niet exact in het midden, maar zijn linkerwielen zitten dus net ietsje rechts van jouw blauwe middenlijn. Ofwel hij rijdt nog steeds redelijk in het midden van de baan ipv duidelijk aan de kant.... :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Tomcatter_31 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:59:
[...]

Bedankt voor het werk en mijn punt aantonen. Ok, hij rijdt dus niet exact in het midden, maar zijn linkerwielen zitten dus net ietsje rechts van jouw blauwe middenlijn. Ofwel hij rijdt nog steeds redelijk in het midden van de baan ipv duidelijk aan de kant.... :+
Zolang je de doelpalen blijft verschuiven kan je elk punt blijven aantonen natuurlijk.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Tomcatter_31 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:59:
[...]

Deze gasten zijn de elite van de autosport. Waar je hier een discussie over voert is het hetzelfde als zeggen dat een hartchirurg zn gehaktbal niet doormidden kan snijden.

Verstappen zit in het koppie van Hamilton. Dit was onzekerheid, knullig en zelfs onnozel. Niets meer niets minder en het is bezopen dat Max hiervoor gestraft wordt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Kenny_026 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:38:
[...]

Verstappen zit in het koppie van Hamilton. Dit was onzekerheid, knullig en zelfs onnozel. Niets meer niets minder en het is bezopen dat Max hiervoor gestraft wordt.
Dat is echt volledig perceptie. Ik vond HAM zeer geniepig hoe hij die situatie uitspeelde door er achter te blijven, MAX had dat incident kunnen winnen door slechts geen gas te geven, langzamer te gaan en als HAM er niet langs gaat gewoon door gaan met de race en over de radio aangeven dat hij genoeg heeft gedaan om HAM er langs te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn180179
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 29-04 16:24
Is Helmut Marko nu opnieuw naar de wedstrijdleiding gestapt of niet ? Ik heb er gisteren een artikel over gelezen maar zie er vandaag niets meer over.

16x300wp DMECG tilt 25° Zuid-Oost Solaredge 5K omvormer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Bjorn180179 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:58:
Is Helmut Marko nu opnieuw naar de wedstrijdleiding gestapt of niet ? Ik heb er gisteren een artikel over gelezen maar zie er vandaag niets meer over.
Uiteraard niet, Helmut roept heel veel maar daar word dan niets mee gedaan :*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bjorn180179
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 29-04 16:24
Homeland schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:00:
[...]

Uiteraard niet, Helmut roept heel veel maar daar word dan niets mee gedaan :*)
Ah helder !. Zie net precies een stuk op f1maximaal :
https://www.f1maximaal.nl...nt-verstappen-en-hamilton
Update 13.55u (07/12) | Marko geeft foute inschatting toe bij remincident Verstappen en Hamilton
Helmut Marko heeft zich verontschuldigd voor de misinformatie die hij verspreidde vlak na het incident tussen Max Verstappen en Lewis Hamilton in Saoedi-Arabië. Hij suggereerde op televisie dat de Nederlander in het incident niet fout zat en dat de remdruk gedurende het hele proces gelijk bleef. Inmiddels is duidelijk dat Verstappen wel degelijk schuld droeg. Marko excuseert zich voor de foute informatie die hij bood.

'Toen ik dat interview gaf op televisie heb ik de informatie doorgespeeld die ik destijds tot mijn beschikking had en de ingenieurs voor mij hadden', zo beargumenteert de Oostenrijker waarom hij gezegd heeft dat de Red Bull-coureur vrijuit zou moeten gaan. 'Ze hadden het duidelijk bij het verkeerde eind', voegt hij daaraan toe. 'Daar bied ik mijn excuses voor aan.' Inmiddels denkt ook Marko dat Verstappen fout zat, zoals eerder al bevestigd werd door de tijdstraf die de FIA uitdeelde.

[ Voor 4% gewijzigd door Bjorn180179 op 07-12-2021 15:10 ]

16x300wp DMECG tilt 25° Zuid-Oost Solaredge 5K omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Bjorn180179 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:58:
Er zal vast het een en ander zijn wat tegen de beslissing in te brengen zou zijn, maar de beslissing zelf is niet te protesteren en voor een right to review moet er iets nieuws aan het licht gekomen zijn, wat mij onmogelijk lijkt. Ze willen het misschien heel graag maar mogen het niet, hoe onterecht dat misschien ook is. Ik meen wel een artikel gezien te hebben waarin stond dat RBR geen protest/appeal/rtr indient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
DataGhost schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:35:
[...]

Zolang je de doelpalen blijft verschuiven kan je elk punt blijven aantonen natuurlijk.
Ik verplaats geen enkele doelpalen. Mijn punt was dat Verstappen ipv duidelijk aan de kant ging, redelijk in het midden reed, jouw screenshot toont dat duidelijk aan. Maar goed, hierboven staat nu al een post waar zelfs Marko toegeeft dat het de fout van Verstappen was. Dus lijkt me einde discussie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SterqVerhael
Marko is gewoon slim. Die haalt daarmee de aandacht weg van Max en verplaatst die naar hemzelf. Is gewoon slim gespeeld. Hij kan daar ook later gewoon makkelijk op terug komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 12:54
KillerBee schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:08:
[...]

https://www.reddit.com/r/...1_steward_garry_connelly/

Deze stelling is echt al zo oud... zie linkje.
Sinds de straf van Max (2 dagen meelopen met de stewards), zit het wel weer goed.
People don't change.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

@Tomcatter_31 schreef om:
11:54: [..] vreemde actie om midden op een recht stuk [..]
12:13: [..] Dan ga je niet midden op de baan rijden en zo langzaam rijden. [..]
12:30: [..] yep, midden op de baan. [.. onboard-plaatje waarin het "midden" lijkt ..]
13:59: Ok, hij rijdt dus niet exact in het midden, maar [..] hij rijdt nog steeds redelijk in het midden [..]
15:09: [..] Ik verplaats geen enkele doelpalen. Mijn punt was dat [..] redelijk in het midden reed [..] Dus lijkt me einde discussie.
Volgens mij staan de doelpalen ondertussen ook niet in het midden meer. In dat opzicht is het wel voordelig de discussie snel af te kappen. Ik ben er ook klaar mee verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Mooi om te zien, de FIA neemt een besluit, nu leggen de teams zich erbij neer, zelfs Helmut Marko geeft aan dat VER fout zat maar online gaat de discussie nog hevig door over wie er nou wel of niet fout zat...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 16:05

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/s3igs8rnw3481.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=74d9eba6c7d4e980975e60472646e3e384318234
The only other time F1 title contenders have been equal on points going into the final race was in 1974, with McLaren’s Emerson Fittipaldi battling Ferrari’s Clay Regazzoni for the title
Reddit

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tomcatter_31
DataGhost schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:54:
[...]

Volgens mij staan de doelpalen ondertussen ook niet in het midden meer. In dat opzicht is het wel voordelig de discussie snel af te kappen. Ik ben er ook klaar mee verder.
Je kan over woorden blijven vallen, dat verandert weinig aan het geheel. Hij reed in het midden van de baan. Dat het niet 0,0 exact het midden was, maakt weinig uit. Hij ging gewoon niet duidelijk aan de kant rijden. En zelfs Marko geeft nu de fout van Verstappen toe. Het neemt ook niks weg van Verstappen. Hij en Hamilton zijn naar mijn idee de beste rijders van het veld. Verstappen heeft ook het hele jaar sterk gereden en weinig fouten gemaakt. Maar hier in deze gp zat hij naar mijn mening wel 2x fout en kreeg hij terecht straf voor. Dat was niet een groot comlot van de wedstrijdleiding om te zorgen dat Hamilton kampioen moet worden zoals sommigen willen beweren. Maar ja, aantal mensen hier is bezig met een kruistocht tegen Hamilton/Mercedes en probeert hun alles in de schoenen te schuiven...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:53

OMD

[...]

Ik zal niet ontkennen dat de FIA er een puinzooi van gemaakt heeft. Maar Verstappen met zijn rijden roept het ook wel beetje over zichzelf af. Hij rijdt gewoon agressief en op het randje en ook geregeld er overheen. En afgelopen zondag waren beide incidenten er gewoon overheen.
Das dus precies wat ik zei paar posts terug ;)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Even hier i.p.v. het racetopic.

Los van wie er nu goed & fout zit/zat, mijn bescheiden mening is dat met al die straffen en controverses elke keer het de sport zelf (het racen, waar het immers allemaal om zou moeten draaien) ondergraaft.

Jammer vind ik dat. Wat mij betreft is er veel te veel regulering waardoor de race vaak verloren gaat in oeverloze discussies over dubieuze zienswijzen van de stewards van de FIA.

Minder regels = meer duidelijkheid = minder discussie = meer racen.
ik stel het zwart/wit maar vooruit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
dawg schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:28:
Even hier i.p.v. het racetopic.

Los van wie er nu goed & fout zit/zat, mijn bescheiden mening is dat met al die straffen en controverses elke keer het de sport zelf (het racen, waar het immers allemaal om zou moeten draaien) ondergraaft.

Jammer vind ik dat. Wat mij betreft is er veel te veel regulering waardoor de race vaak verloren gaat in oeverloze discussies over dubieuze zienswijzen van de stewards van de FIA.

Minder regels = meer duidelijkheid = minder discussie = meer racen.
ik stel het zwart/wit maar vooruit. :)
Was het maar zo gemakkelijk. Naar aanleiding bv de situatie tussen Hamilton en Verstappen kwam (o.a. hier) juist het punt omhoog dat er geen regels zijn voor wanneer je iemand er weer terug voor bij moet laten. Dat zou weer een extra regel in het wetboek der FIA zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

NiaX schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:35:
[...]

Was het maar zo gemakkelijk. Naar aanleiding bv de situatie tussen Hamilton en Verstappen kwam (o.a. hier) juist het punt omhoog dat er geen regels zijn voor wanneer je iemand er weer terug voor bij moet laten. Dat zou weer een extra regel in het wetboek der FIA zijn :)
Nou, wat mij betreft gewoon niet. Enkel straffen wanneer je opzettelijk gevaarlijke situaties veroorzaakt. Voor de rest lekker laten racen. Al ben ik dan wel voorstander van meer grindbakken zoals velen inmiddels al aangegeven hebben; het moet onaantrekkelijk worden de baan te verlaten.

Maar goed. Ik begrijp ook wel dat dat niet gaat gebeuren, ik ben alleen geen fan van de jurysport die het steeds meer lijkt te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
dawg schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:40:
[...]
Nou, wat mij betreft gewoon niet. Enkel straffen wanneer je opzettelijk gevaarlijke situaties veroorzaakt (bijv. Hamilton - Mazepin in FP3). Voor de rest lekker laten racen. Al ben ik dan wel voorstander van meer grindbakken zoals velen inmiddels al aangegeven hebben; het moet onaantrekkelijk worden de baan te verlaten.

Maar goed. Ik begrijp ook wel dat dat niet gaat gebeuren, ik ben alleen geen fan van de jurysport die het steeds meer lijkt te worden.
Zolang de jury de regels maar af en toe gebruikt en daarnaast ze op een willekeurige manier uitlegt is het wat mij betreft geen jurysport. Was het dat wel zou er wel vaker opgetreden worden. De reden waarom er nu zoveel zooi is, is juist omdat de jury zijn werk niet doet. Als die nl. de extremen consequent zou bestraffen, zou er geen discussie zijn. Maar juist omdat er met sommige extremen niets wordt gedaan en daarna bij soortgelijke akkefietjes wel, zorgt voor de discussies.

Oftewel het gaat niet om teveel regels, het gaat om de willekeur bij het handhaven.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

redwing schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:44:
[...]

Zolang de jury de regels maar af en toe gebruikt en daarnaast ze op een willekeurige manier uitlegt is het wat mij betreft geen jurysport. Was het dat wel zou er wel vaker opgetreden worden. De reden waarom er nu zoveel zooi is, is juist omdat de jury zijn werk niet doet. Als die nl. de extremen consequent zou bestraffen, zou er geen discussie zijn. Maar juist omdat er met sommige extremen niets wordt gedaan en daarna bij soortgelijke akkefietjes wel, zorgt voor de discussies.

Oftewel het gaat niet om teveel regels, het gaat om de willekeur bij het handhaven.
Wat mij betreft gaat het om beiden. Doordat er teveel regels zijn zal er altijd willekeur zijn want die regels zijn uiteraard (racen is immers dynamisch) voor interpretatie vatbaar. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiaX
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
dawg schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:46:
[...]

Wat mij betreft gaat het om beiden. Doordat er teveel regels zijn zal er altijd willekeur zijn want die regels zijn uiteraard (racen is immers dynamisch) voor interpretatie vatbaar. :)
Maar als het voor interpretatie vatbaar is wordt het toch juist een jurysport?
-edit ah zo, dat bedoel je ook, ik las niet goed.

[ Voor 6% gewijzigd door NiaX op 07-12-2021 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

NiaX schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:52:
[...]

Maar als het voor interpretatie vatbaar is wordt het toch juist een jurysport?
Er is geen interpretatie mogelijk als die regels er niet zijn.

Maar nvmd. Wilde enkel mijn opvatting delen, ik begrijp dat de meesten het niet zien zitten. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

NiaX schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:35:
[...]

En dat is dus weer lastig in regels te vatten. Het teruggeven van de plek valt onder "absolute discretion of the race director" (of stewards? ik doe dit even uit m'n hoofd) en is zeker geen gegeven. Het is iets wat voortkomt uit redelijkheid en billijkheid. Je kan je namelijk best een keer verremmen, dat is inherent aan racen, en daarmee "per ongeluk" iemand inhalen. Je kan iemand dan direct bestraffen en dan ben je op een circuit als Jeddah gewoon direct gezien, omdat je bij het rechtdoor schieten bij bocht 1 de inhaalactie al ongewild hebt afgerond voordat je tot stilstand hebt kunnen remmen. Daarom dus de optie om het voordeel terug te geven, binnen een redelijke termijn. Als vervolgens de ander er ook af vliegt (al dan niet door jouw toedoen) kan je je nog gaan afvragen of je de plek wel verloren zou zijn. De plek teruggeven kan je hoe dan ook doen voor de zekerheid, maar als je dat niet doet wordt het aan de stewards overgelaten. Die kunnen dan oordelen of je er een voordeel uit gehaald hebt of niet (zoals ze in Brazilie blijkbaar vonden van niet) of een straf opleggen. Die gok kan je altijd nemen. Maar doordat dit soort gedoe lang niet altijd zwart/wit vast te leggen is is een regel ervoor ook moeilijk zonder onredelijke nadelen te introduceren. Je zou bijvoorbeeld iemand bij bocht 1 eraf kunnen drukken terwijl je zelf de bocht haalt, en als diegene dan voor jou de baan op komt hem een 5 seconden-straf aan hebben kunnen naaien, hij is immers van de baan af geweest en voor jou teruggekomen en de hypothetische zwart-witte regel is dan een tijdstraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
dawg schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:53:
[...]

Er is geen interpretatie mogelijk als die regels er niet zijn.

Maar nvmd. Wilde enkel mijn opvatting delen, ik begrijp dat de meesten het niet zien zitten. :+
Jawel hoor, naar mijn idee moeten ze naar minder maar veel duidelijkere regels toe die dan wel goed gehandhaafd worden. Dus b.v., laat de witte lijnen echt tellen en na x aantal keer overschrijding kost het je 5s. Daarmee ben je gelijk van al die rare regels per bocht af. En zo kun je heel veel regels laten vervallen of veel simpeler maken.

[removed]

Pagina: 1 ... 145 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken