[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 146 ... 171 Laatste
Acties:
  • 1.287.276 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
DataGhost schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:15:
[...]

En dat is dus weer lastig in regels te vatten. Het teruggeven van de plek valt onder "absolute discretion of the race director" (of stewards? ik doe dit even uit m'n hoofd) en is zeker geen gegeven. Het is iets wat voortkomt uit redelijkheid en billijkheid. Je kan je namelijk best een keer verremmen, dat is inherent aan racen, en daarmee "per ongeluk" iemand inhalen. Je kan iemand dan direct bestraffen en dan ben je op een circuit als Jeddah gewoon direct gezien, omdat je bij het rechtdoor schieten bij bocht 1 de inhaalactie al ongewild hebt afgerond voordat je tot stilstand hebt kunnen remmen. Daarom dus de optie om het voordeel terug te geven, binnen een redelijke termijn. Als vervolgens de ander er ook af vliegt (al dan niet door jouw toedoen) kan je je nog gaan afvragen of je de plek wel verloren zou zijn. De plek teruggeven kan je hoe dan ook doen voor de zekerheid, maar als je dat niet doet wordt het aan de stewards overgelaten. Die kunnen dan oordelen of je er een voordeel uit gehaald hebt of niet (zoals ze in Brazilie blijkbaar vonden van niet) of een straf opleggen. Die gok kan je altijd nemen. Maar doordat dit soort gedoe lang niet altijd zwart/wit vast te leggen is is een regel ervoor ook moeilijk zonder onredelijke nadelen te introduceren. Je zou bijvoorbeeld iemand bij bocht 1 eraf kunnen drukken terwijl je zelf de bocht haalt, en als diegene dan voor jou de baan op komt hem een 5 seconden-straf aan hebben kunnen naaien, hij is immers van de baan af geweest en voor jou teruggekomen en de hypothetische zwart-witte regel is dan een tijdstraf.
Standaard je plek teruggeven of anders 5s is toch niet zo lastig? En dan dus wel voor iedereen, dus ook Ocon (bij wie P1 buiten de baan om pakken schijnbaar wel mag ;) )

[removed]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:06
Gaat het nou nog steeds over de race van zondag (en waarom in dit topic!)?

Er zijn veel belangrijkere dingen, zo is het bij Ferrari vandaag Kimi dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:20
DataGhost schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:15:
[...]

En dat is dus weer lastig in regels te vatten. Het teruggeven van de plek valt onder "absolute discretion of the race director" (of stewards? ik doe dit even uit m'n hoofd) en is zeker geen gegeven. Het is iets wat voortkomt uit redelijkheid en billijkheid. Je kan je namelijk best een keer verremmen, dat is inherent aan racen, en daarmee "per ongeluk" iemand inhalen. Je kan iemand dan direct bestraffen en dan ben je op een circuit als Jeddah gewoon direct gezien, omdat je bij het rechtdoor schieten bij bocht 1 de inhaalactie al ongewild hebt afgerond voordat je tot stilstand hebt kunnen remmen. Daarom dus de optie om het voordeel terug te geven, binnen een redelijke termijn. Als vervolgens de ander er ook af vliegt (al dan niet door jouw toedoen) kan je je nog gaan afvragen of je de plek wel verloren zou zijn. De plek teruggeven kan je hoe dan ook doen voor de zekerheid, maar als je dat niet doet wordt het aan de stewards overgelaten. Die kunnen dan oordelen of je er een voordeel uit gehaald hebt of niet (zoals ze in Brazilie blijkbaar vonden van niet) of een straf opleggen. Die gok kan je altijd nemen. Maar doordat dit soort gedoe lang niet altijd zwart/wit vast te leggen is is een regel ervoor ook moeilijk zonder onredelijke nadelen te introduceren. Je zou bijvoorbeeld iemand bij bocht 1 eraf kunnen drukken terwijl je zelf de bocht haalt, en als diegene dan voor jou de baan op komt hem een 5 seconden-straf aan hebben kunnen naaien, hij is immers van de baan af geweest en voor jou teruggekomen en de hypothetische zwart-witte regel is dan een tijdstraf.
Goede punten als je het mij vraagt.

Denk zelf dat de oplossing niet ligt in meer of minder regels. Wat belangrijk is, is dat de regels goed te handhaven zijn, én dat de handhaving consequent en transparant is. Die laatste twee zijn te vaak in twijfel te trekken, waardoor iedere enigszins discutabele beslissing tot een gigantische hoeveelheid tekstuele diarree op het internet leidt.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:20

DataGhost

iPL dev

redwing schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:21:
[...]

Standaard je plek teruggeven of anders 5s is toch niet zo lastig? En dan dus wel voor iedereen, dus ook Ocon (bij wie P1 buiten de baan om pakken schijnbaar wel mag ;) )
Er zullen vast situaties gaan voorkomen waarbij opzettelijk of onopzettelijk een voorligger door een achterligger van de baan gedwongen wordt waarbij het niet fair is als die voorligger de plek terug moet geven of anders 5s krijgt. Bijvoorbeeld ingaan bocht 1 linksachter blijven hangen met het voorwiel (dus niet significantly alongside), waardoor je de voorligger de keuze geeft: of je probeert de bocht te halen waardoor je op je linkerachterwiel geraakt wordt en vrijwel zeker in de muur terecht komt, waarbij de aanvaller met 10s straf rustig door kan cruisen, of je gaat expres rechtdoor om de aanrijding te voorkomen, van de baan af en komt met een "unfair advantage" de baan weer op, terwijl de aanvaller de bocht gewoon netjes haalde, en je krijgt de keuze plek teruggeven of 5s straf. Een paar jaar geleden bij het aanpassen van de gridstraffen voor motorwissels werd ook niet aan 2021 gedacht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17-09 14:12

Amphiebietje

In de blubber

In elk geval vindt meneer Ros Brawn dat de wedstrijdleiding uitermate goed werk heeft verricht:

https://www.nu.nl/formule...-verstappen-hamilton.html

Als dat "goed werk" was, dan wil ik niet weten wat hij "slecht werk" vindt...

Verder klinkt dit bijna als een dreigement:
"We willen niet dat dit kampioenschap wordt beslist door uitspraken van stewards en dat het eindigt met een beroep of iets dergelijks. Het moet eindigen op het circuit in Abu Dhabi, met de beste coureur als winnaar."
"We zouden niet willen dat er iets met uw winkel zou gebeuren, oh nee, dat zou toch een schande zijn..."

Nou, ja, en meneer heeft goede banden met Mercedes en is Brit, dus...

Ik denk niet dat ik komend weekend naar de Formula Mercedes ga kijken... :r

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Zou wel mooi zijn als VER volgende week op die afstand als 1ste over de streep gaat. Waar kan ik tekenen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:08

TinusTegengas

Formula Racing

McLaren met een iets andere livery komend weekend.
https://www.mclaren.com/r...ased-artist-abu-dhabi-gp/

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
DataGhost schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 17:49:
[...]

Er zullen vast situaties gaan voorkomen waarbij opzettelijk of onopzettelijk een voorligger door een achterligger van de baan gedwongen wordt waarbij het niet fair is als die voorligger de plek terug moet geven of anders 5s krijgt. Bijvoorbeeld ingaan bocht 1 linksachter blijven hangen met het voorwiel (dus niet significantly alongside), waardoor je de voorligger de keuze geeft: of je probeert de bocht te halen waardoor je op je linkerachterwiel geraakt wordt en vrijwel zeker in de muur terecht komt, waarbij de aanvaller met 10s straf rustig door kan cruisen, of je gaat expres rechtdoor om de aanrijding te voorkomen, van de baan af en komt met een "unfair advantage" de baan weer op, terwijl de aanvaller de bocht gewoon netjes haalde, en je krijgt de keuze plek teruggeven of 5s straf. Een paar jaar geleden bij het aanpassen van de gridstraffen voor motorwissels werd ook niet aan 2021 gedacht.
Dan zat diegene ervoor en blijft hij ervoor. En hij wijkt uit om een botsing te voorkomen dus levert het geen straf op. Zo moeilijk is dat niet en zeker als je pas een straf na een bep. aantal keer krijgt, heb je ook nog een marge voor de discussie gevallen.
En 100% waterdicht zal het nooit worden, maar zo'n gatenkaas als nu kun je echt wel voorkomen.

[removed]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 06:16
Waar kan ik het makklijkste geld inzetten op de F1 winnaar?

Ik zit er aan te denken om 1000 piek op HAM te ztten, dan ben ik hoe dan ook blij aan het einde van de wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Laatst online: 14:08
yinx84 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:11:
Zag net een overview dat P1 de buitenbocht heeft en P2 de binnenbocht van T1 op de volgende baan. En dan niet een flauwe bocht maar vrijwel 90 graden.

https://i.imgur.com/nCHv0Zl.jpg

Een Max, Lewis, Valtteri P1-3 in welke volgorde dan ook gaat zenuwslopend zijn...
Volgens mij heeft P2 altijd de binnenkant (maar niet op de racelijn).

PVO

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:11
Nu hoop ik persoonlijk dat Alpine dit ziet en een keer met een livery komt dat door Felipe Pantone ontworpen is O-)
Hij heeft al eerder samen gewerkt met Alpine zoals hieronder te zien
[Instagram: My collaboration with @alpinecars was presented to the world yesterday together with @fernandoalo_oficial and the whole @alpinef1team at the legendary Circuit de Monaco. The collaboration is an edition of 4 hand painted #AlpineA110. “My idea regarding the work on the A110 is to evoke a sense of ‘ultradynamism’. Visual speed is something that I have been investigating for years now and I feel it really comes together on this car, emphasising its brilliant design with a fast, technological look.” Cédric Journel, vice president of sales and marketing at Alpine, said: “Through this second collaboration with Alpine, Felipe Pantone once again demonstrates the extent of his talent. The creative work and its execution are exceptional. The colour schemes, geometric shapes and optical effects reveal the A110 in a new light, with a heightened sense of movement. This work results in a modern, dynamic and captivating work of art.” The FP designed A110 is an S model, which is the most powerful version of the French firm’s sports car, boasting 288bhp on 1100Kg. #felipepantone #alpinecars #alpinef1team #monacogp #fernandoalonso #estebanocon #ultradynamism ⚡️⚡️⚡️]
My collaboration with @alpinecars was presented to the world yesterday together with @fernandoalo_oficial and the whole @alpinef1team at the legendary Circuit de Monaco.

The collaboration is an edition of 4 hand painted #AlpineA110. “My idea regarding the work on the A110 is to evoke a sense of ‘ultradynamism’. Visual speed is something that I have been investigating for years now and I feel it really comes together on this car, emphasising its brilliant design with a fast, technological look.”

Cédric Journel, vice president of sales and marketing at Alpine, said: “Through this second collaboration with Alpine, Felipe Pantone once again demonstrates the extent of his talent. The creative work and its execution are exceptional. The colour schemes, geometric shapes and optical effects reveal the A110 in a new light, with a heightened sense of movement. This work results in a modern, dynamic and captivating work of art.”

The FP designed A110 is an S model, which is the most powerful version of the French firm’s sports car, boasting 288bhp on 1100Kg.

#felipepantone #alpinecars #alpinef1team #monacogp #fernandoalonso #estebanocon #ultradynamism ⚡️⚡️⚡️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:04
Zie net dat de tijden in Abu Dhabi voor ons (of mij iig) weer 'normaal' zijn. De race is om 1400. Dus geen slapeloze zondag nacht meer hopelijk.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
jaapstobbe schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:17:
Waar kan ik het makklijkste geld inzetten op de F1 winnaar?

Ik zit er aan te denken om 1000 piek op HAM te ztten, dan ben ik hoe dan ook blij aan het einde van de wedstrijd.
Oddschecker, dan kan je de beste aanbieder kiezen zodat je zo veel mogelijk kunt winnen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:59
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5L88SOTomruw_5sEDgrTNahUU4k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/u9dq1tZIBGtzE6WddPgE2VHn.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ze doen het er gewoon om... geef ze dan meteen een mes/knuppel }:O

[ Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 07-12-2021 21:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

ArcticWolf schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:54:
[...]

Het is op zich logisch om de twee kemphanen voor het WDC nog even bij elkaar te zetten om vragen te stellen, maar ik verwacht dat het een heel koel politiek correct gedoe wordt. Beide zijn inmiddels zo goed in staat om de media neutraal te woord te staan (tenzij er <1 min daarvoor iets heftigs gebeurd is) dat ik niet bang ben dat ze ook met mes/knuppel iets zouden gaan doen. Wat dat betreft verwacht ik van Wolff/Horner nog meer steken onder de gordel naar elkaar dan van HAM/VER.
Gelukkig kan ik dat hele mediageneuzel gewoon overslaan en alleen inschakelen als er echt auto's op de baan bezig zijn.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:02
[...]

Liberty Media.. het moet gewoon een grote (shit) show worden.. nou dat krijg je zo wel weer voor elkaar. ;w

Het gaat al lang niet meer om (alleen) racen.

[ Voor 7% gewijzigd door Giem op 07-12-2021 21:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Laatst online: 18-02 07:51
Jullie bedoelen Bottas bij Pérez? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:55
[...]

Maakt toch niet uit dit, ze zitten ook bijna elke keer na de wedstrijd naast elkaar de race door te nemen en vragen te beantwoorden.
Niet meer dan normaal dat ze het juist nu doen. Het zal ze allemaal niet uitmaken

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 10:36

Dentist

Next patient please...

Giem schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:59:
[...]

Liberty Media.. het moet gewoon een grote (shit) show worden.. nou dat krijg je zo wel weer voor elkaar. ;w

Het gaat al lang niet meer om (alleen) racen.
Een onderbelicht aspect aan de hele HAM - MAX saga is exact dit. Controverse = aandacht = geld. Er is de F1 - die voor dit jaar vrijwel dood was (remember teams die op omvallen stonden, kijkcijfers die daalden, merken die zich terugtrokken, etc) - veel aan gelegen om iets te hebben wat kijkers bindt. En wat beter dan een controverse tussen het jonge, ietwat ruwe talent vs de koning in de sport.

En niet alleen de F1 heeft dat belang, ALLE mediakanalen die rapporteren over F1 (en advertentie-$$$ krijgen obv eyeballs) hebben belang bij lekker controversiele quotes en het melken van deze narrative (vaak worden er 3 artikelen geschreven uit 1 zin van een interview).

Het geheel versterkt elkaar. Hoe meer erover gesproken wordt, hoe meer invloed het heeft op de sport, hoe groter de kans dat de controverse aanhoudt..Hoe meer erover gesproken wordt (en dat dat zo is blijkt wel uit de tweakers forumberichten..)

(nb - een simpele oplossing om de controverse te dempen zou zijn dat FIA opdraagt de teams niet meer over elkaar uitspraken te laten doen. Doen ze dat wel, dan volgen er gridstraffen of tijdstraffen wegens het schade toebrengen aan de sport)

[ Voor 13% gewijzigd door Dentist op 07-12-2021 22:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
We moeten niet vergeten dat dit seizoen ook wel een heel bijzonder seizoen is
Waar in het begin iedereen tegensprak dat we geen Senna Prost situatie zouden krijgen is dat zeker wel uitgekomen
Max en Lewis zijn nou eenmaal tegenpolen buiten de baan maar op de baan coureurs die tot het uiterste gaan en alles zullen proberen om voor de andere te eindigen
Daarnaast zijn Mercedes en Red Bull als team zijnde ook in een ongelooflijke oorlog verzeild geraakt, de combinatie van de coureurs en de teams is ook ongekend en het is niet meer dan logisch dat na jarenlang van dominantie met 1 team het nu aan alle kanten uitgelicht wordt. je kan het de media, de organisatie en iedereen ook echt niet kwalijk nemen met dit historisch gevecht
Wij zijn op Tweakers ook elke GP weer helemaal los aan het gaan op alles wat er gebeurt, het gebeurt in Nederland gebeurt en andere landen het is echt ongekend
het enige wat ik kan zeggen je moet er gewoon van gaan genieten en laten we hopen dat Max aan het einde wereldkampioen is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Duh, tuurlijk doen ze het er om. Ik zou het juist kwalijk/jammer vinden wanneer ze ze niet bij elkaar hadden gezet

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Als zelfs Marko toegeeft dat de data uitwijst dat Max fout zat, heb ik er wel vrede mee. Helmut is de laatste die dit zou doen.
Toen ik dat interview gaf op televisie heb ik de informatie doorgespeeld die ik destijds tot mijn beschikking had en de ingenieurs voor mij hadden', zo beargumenteert de Oostenrijker waarom hij gezegd heeft dat de Red Bull-coureur vrijuit zou moeten gaan. 'Ze hadden het duidelijk bij het verkeerde eind', voegt hij daaraan toe. 'Daar bied ik mijn excuses voor aan.' Inmiddels denkt ook Marko dat Verstappen fout zat, zoals eerder al bevestigd werd door de tijdstraf die de FIA uitdeelde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
Je zou bijna gaan denken dat de stewards weten waar ze mee bezig waren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:46

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik denk wel dat HAM een klein knuppeltje meeneemt in de cockpit voor als max een kamikaze doet in bocht 1.
Dat wordt smeuïge tv!

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

:+

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
“Dit kampioenschap heeft niet een resultaat verdiend dat door een botsing is beïnvloed”, vervolgt Wolff. “Dus ik heb in dat geval veel vertrouwen in het zelfregulerende systeem. De snellere auto met de snellere coureur zou het kampioenschap moeten winnen, het moet niet gewonnen worden door elkaar uit te schakelen”, aldus de Oostenrijker.
Daar heb je helemaal gelijk in Toto.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-09 16:22
Ik ga zeker kijken maar acht de kans op de titel voor LH44 vele malen groter dan voor MV33. De aanpak van Max is geweldig om naar te kijken maar het wordt hierdoor ook makkelijker voor Lewis om Max uit de tent te lokken en zo z'n eigen glazen in te laten gooien.

Max had gedurende het seizoen op verschillende momenten eieren voor z'n geld kunnen kiezen in hindsight. En daarna later alsnog kunnen passeren overigens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

chevsticks schreef op woensdag 8 december 2021 @ 06:44:
Je zou bijna gaan denken dat de stewards weten waar ze mee bezig waren. ;)
Mwoa, genoeg zaken die de afgelopen jaren gebeurd is dat aantoont dat ze niet bepaald evenredig beslissen. Het probleem is dat ze de ene logica op Lewis toepassen, maar diezelfde logica in de volgende zin niet meer voor Max geldt. Tsja, zal wel aan mijn verwrongen koppie liggen, maar dat is de definitie van meten met 2 maten.

Voor de duidelijkheid, Max verdient genoeg straffen, maar het kronkelen van de stewards om Lewis maar nooit een penalty te geven is stuitend. Men past precedent en regels niet consequent toe. En elke keer als ze precedenten negeren is het in het voordeel van Lewis.

Het probleem met de F1 is dat het een soort verslaving is. Toch altijd kijken omdat er toch íets gebeurd. Ik kijk allang niet meer voor de races. DRS moet gewoon weg, de F1 krijgt het niet voor elkaar om logische aanpassingen te doen. Het is nu alleen maar de kunst om binnen 1 s te komen, wachten op de DRS zone en je mag er gratis voorbij. En dat noemen we de topklasse van de motorsport. In plaats van de DRS window te verkleinen of te vergroten gaan ze met meer drs zones werken. Ze hadden al lang de drs window moeten verlagen naar een halve seconde en de drs zone te verkorten. De rechte stukken zijn op Tilke banen absurd lang en de slipstream is sowieso zeer krachtig bij deze auto's. Gezien de onmogendheid van de FIA om zelfkritiek te hebben zal het nog wel ff duren voordat drs weggaat.

Dat ze voor 2022 de drs nog niet bij voorbaat hebben afgeschaft zegt al genoeg.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Kenny_026 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 07:29:
[...]

Ergens had ik het 'geweldig' gevonden als Bottas de afgelopen race wél Max had weten te raken. Dan, misschien dan, was er een discussie gekomen over alle botsingen die Merc heeft veroorzaakt dit seizoen.

[ Voor 17% gewijzigd door siggy op 08-12-2021 07:39 ]

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dus hamilton doet vrijwillig niet mee dit weekend vanwege de uitschakeling van max in silverstone... dat is mooi :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12:16
[...]

Kuch Silverstone, kuch Hongarije, kuch Imola. Als er iets beslissend is dit kampioenschap zijn het juist botsingen waar coureurs van Mercedes de veroorzakers zijn geweest, maar dat hoor je hem niet over.

[ Voor 4% gewijzigd door Transportman op 08-12-2021 08:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Lensent schreef op woensdag 8 december 2021 @ 07:34:
[...] De aanpak van Max is geweldig om naar te kijken maar het wordt hierdoor ook makkelijker voor Lewis om Max uit de tent te lokken en zo z'n eigen glazen in te laten gooien.[...]
De aanpak en toewijding van hem voor het racen is weergaloos als je het mij vraagt. Heb de kwalificatieronde van Q3 van afgelopen week nogmaals terug gekeken en die eerste 26 ronden geven je kippenvel. Wat een lef en wat een durf om zo door sector 2 te gaan.

Hoop dat we dit komende weekend weer zullen zien, gelukkig zijn daar minder muren en meer momenten om je fouten te herstellen. Verstappen blijft gewoon de snelste coureur van het veld, Hamilton de coureur met het snelste materiaal.

Hoe je het ook went of keert dit seizoen is er één waar nog lang over na wordt gesproken. Het is er één die zo verfilmd kan worden tot een Hollywood film (mist alleen een beetje romantiek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:41

sjaool

Every life should have 9 cats

Woudloper schreef op woensdag 8 december 2021 @ 08:24:
[...]
Het is er één die zo verfilmd kan worden tot een Hollywood film (mist alleen een beetje romantiek).
Ach, de romance tussen Max en Kelly is vast wel op een of andere manier te romantiseren,,, ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 12:58

Spotmatic

Ken sent me

Hoe doet Max het doorgaans op de persconferenties? Als ik hem was zou ik geen vragen over de afgelopen race beantwoorden en ook geen vragen over Lewis of de FIA stewards. "Wat een gezeur allemaal, laten we racen!"

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:29
sjaool schreef op woensdag 8 december 2021 @ 08:30:
[...]

Ach, de romance tussen Max en Kelly is vast wel op een of andere manier te romantiseren,,, ;)
Je snapt natuurlijk wel dat Max in deze film de slechterik zal zijn. Die hebben doorgaans geen romantische link.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

autje schreef op woensdag 8 december 2021 @ 08:34:
[...]

Je snapt natuurlijk wel dat Max in deze film de slechterik zal zijn. Die hebben doorgaans geen romantische link.
Het typische is wel dat juist Max een relatie heeft en Lewis een vreemde relatie met zijn assistent... ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:00

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Ga het gewoon zeggen, Max Verstappen is wie hij is. Wat je ziet is wat je krijgt. Geen verborgen agenda, simpel ja of nee.
Vergelijk hem met Kimi zijn karakter, en ik zie overeenkomsten.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

sjaool schreef op woensdag 8 december 2021 @ 08:30:
[...]
Zij was gisteren trouwens jarig als ik het goed heb. Is verder offtopic maar ik hoop dat zij een goede invloed heeft op Max m.b.t. de volgende race. Ik neem aan dat ze daar ook over spreken en niet alleen maar " leuke ;) " dingen doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 11:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Spotmatic schreef op woensdag 8 december 2021 @ 08:31:
Hoe doet Max het doorgaans op de persconferenties? Als ik hem was zou ik geen vragen over de afgelopen race beantwoorden en ook geen vragen over Lewis of de FIA stewards. "Wat een gezeur allemaal, laten we racen!"
Dat is ook ongeveer hoe hij afgelopen weekend reageerde. Vrij vertaald: "Ik wil het er niet teveel over hebben. Ik ben het niet eens met sommige beslissingen, maar vind het niet de moeite waard om er zelfs maar over te praten".

Wat dat betreft zie ik Max nog wel meer de Kimi kant op gaan. Zag toevallig zoiets langs komen in een "grappigste Kimi reacties" filmpje

Reporter: <stelt stomme vraag die 3 minuten duurt en al 100x gesteld is>
Kimi/Max: "no"........ (stilte)
Reporter: ...... uhm ok, dat is ook een duidelijk antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*
Laat dat gewoon achterwege aub.

Ze kunnen red bull straffen maar max zelf niet naar mijn inziens... los van het feit dat mercedes dit al meerdere keren gedaan heeft dit jaar en er ook mee weg is gekomen.

[ Voor 25% gewijzigd door tweakduke op 08-12-2021 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
Verwijderd schreef op woensdag 8 december 2021 @ 08:46:
knip

Ze kunnen red bull straffen maar max zelf niet naar mijn inziens... los van het feit dat mercedes dit al meerdere keren gedaan heeft dit jaar en er ook mee weg is gekomen.
Dan niets, maar dat zal RBR niet doen, die zitten in de sport als reclame en zulke actie zijn echt geen goede reclame.

Daarnaast, ik geloof ook niet dat het opzet was van de Mercedessen.

[ Voor 11% gewijzigd door tweakduke op 08-12-2021 09:31 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Verwijderd schreef op woensdag 8 december 2021 @ 08:46:
knip

Sleutelwoord is hier "opzet". Is dat aan te tonen dan kun je aan je water voelen dat heel RBR wordt gediskwalificeerd dit seizoen.

[ Voor 12% gewijzigd door tweakduke op 08-12-2021 09:31 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:17

JB

Cédric roelt!

Spotmatic schreef op woensdag 8 december 2021 @ 08:48:
[...]

Sleutelwoord is hier "opzet". Is dat aan te tonen dan kun je aan je water voelen dat heel RBR wordt gediskwalificeerd dit seizoen.
RBR mist daar training :+ MER is afgestudeerd in deze trucjes. Gaat opvallen...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
Spotmatic schreef op woensdag 8 december 2021 @ 08:48:
[...]

Die kans zit erin maar zolang Max aangeeft nergens vanaf te weten, is hij safe.
Denk aan de crashgate van Renault in 2008.
Alonso is zijn punten nooit kwijtgeraakt.

Verder hoop ik natuurlijk gewoon op een bloedsnelle RBR met een 1-2 maar dat is hetzelfde als iedere maand hopen dat de loterij jouw kant op komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

DarkFire1985 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 08:56:
[...]
Verder hoop ik natuurlijk gewoon op een bloedsnelle RBR met een 1-2 maar dat is hetzelfde als iedere maand hopen dat de loterij jouw kant op komt.
Nou, de kans op een RBR 1-2 is enorm veel groter dan dat je de hoofdprijs van de loterij wint. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
yinx84 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:11:
Zag net een overview dat P1 de buitenbocht heeft en P2 de binnenbocht van T1 op de volgende baan. En dan niet een flauwe bocht maar vrijwel 90 graden.

https://i.imgur.com/nCHv0Zl.jpg

Een Max, Lewis, Valtteri P1-3 in welke volgorde dan ook gaat zenuwslopend zijn...
P1 heeft vrijwel altijd de buitenbocht en P2 heeft altijd de binnenbocht, op ieder circuit, tenzij de race lijn op de grid om wat voor reden dan ook aan de kant van de apex van bocht 1 ligt, zoals bijvoorbeeld op Sepang, waar de grid vlak bij de laatste bocht ligt.

De laatste bocht is daar een bocht naar links, waardoor coureurs daar aan de rechterkant van het circuit de bocht uit komen en over de grid rijden. Bocht 1 is naar rechts, maar die oversteek maken de coureurs pas gedurende het rechte stuk. Er ligt daardoor meer grip aan de rechterkant van de grid, dus pole ligt aan de binnenbocht voor bocht 1. Dat is pas sinds 2010 zo als ik het goed heb, daarvoor was het andersom.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Hmtsjmftsch schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 12:37:
[...]
En dat terwijl dit in de basis toch een vreselijk mooie sport is.
kijk ergens sinds de jaren 90, en zou F1 veel, maar zeker geen 'vreselijk mooie sport' te noemen [..] F1 is eigenlijk gewoon een k*t sport;
- money talks
- beste auto wint, niet de driver
- dubieuze interpretatie van de regels
- ongelijkheid binnen teams / auto's
- driver is maar heeel klein percentage van 'invloed'
- grote jongens maken de dienst uit; toto, briatore (te veel invloed/drivers market)
- inconsistentie uitvoer regels
- wisselende straffen zelfde overtredingen
- 90% van veld is spek en bonen (als je kijkt naar kansen podium)

toch kijk ik steevast iedere race ( F1 is veel, maar zeker niet het mooiste van de racerij) hebben wel mooiste / spraakmakende seizoen in decenia te pakken :P ik vind mooi. Qua racerij is een 'clio-cup' veel interresanter; gelijke machines, minimale aanpasbare mogelijkheden (beetje ophanging / balans). driver maakt daar echt het verschil!

[ Voor 12% gewijzigd door himlims_ op 08-12-2021 09:12 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:59
[...]

De belangen bij crashgate waren wel wat anders destijds. Renault deed niet mee om het wk. Nu staat de titel op het spel, dus gaan beide teams het echt niet zomaar accepteren als die beslist wordt door een crash veroorzaakt door een rijder van het andere team.

Ik hoop gewoon dat het niet zover komt en dat de race clean blijft. Misschien is het idee van Hill wel het beste, om vooraf al heel duidelijk te maken aan beide teams welke straf er komt te staan op een crash.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:30
Tomcatter_31 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:04:
Misschien is het idee van Hill wel het beste, om vooraf al heel duidelijk te maken aan beide teams welke straf er komt te staan op een crash.
Dat is natuurlijk niet te doen, omdat je nooit vooraf weet wat de oorzaak van een crash is.
De regels hoeven niet gewijzigd te worden. De FIA moet ze gewoon consistent uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Plenkske schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:06:
[...]

Dat is natuurlijk niet te doen, omdat je nooit vooraf weet wat de oorzaak van een crash is.
De regels hoeven niet gewijzigd te worden. De FIA moet ze gewoon consistent uitvoeren.
nee, klopt. Maar je kan de teams in elk geval beetje proberen te intimideren om het clean te houden. :)

Aan de andere kant...de FIA heeft er nu ook weinig moeite mee om de regels willekeurig wel/niet toe te passen. Dus afwijken kan altijd. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Tomcatter_31 op 08-12-2021 09:09 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:46

DirtyBird

Praktiserend denker

*knip*
Geen voorstellen hier om elkaar maar van de baan af te kegelen.

[ Voor 64% gewijzigd door tweakduke op 08-12-2021 09:24 ]

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Transportman schreef op woensdag 8 december 2021 @ 08:48:
[...]

Dan niets, maar dat zal RBR niet doen, die zitten in de sport als reclame en zulke actie zijn echt geen goede reclame.

Daarnaast, ik geloof ook niet dat het opzet was van de Mercedessen.
Er is nog wel een grijs gebied, niet opzettelijk kegelen, maar ook het risico niet uit de weg gaan in een duel. Of misschien bewust juist onverantwoorde risico's nemen. Ik ben van mening dat Max daar zondag al aardig mee bezig was.

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:28

Zorro

Z

Ik hoop eigenlijk nog het meest dat de afkeer van Alonso voor Hamilton groot genoeg is om daar wat mee te doen.
Red Bull volledig buiten schot, Alonso hoogstens10 seconden straf en iedereen blij behalve Mercedes.

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Zorro schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:12:
Red Bull volledig buiten schot, Alonso hoogstens10 seconden straf en iedereen blij behalve Mercedes.
En de UK ontploft. Onderschat het niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Ik hoop eigenlijk nog het meest dat de afkeer van Alonso voor Hamilton groot genoeg is om daar wat mee te doen.
dat had ik de race hiervoor beetje verwacht/gehoopt, maar realistisch gezien wist ik ook wel; alonso gaat zijn potentieel race resultaat daarvoor niet vergooien

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
En ook dan zal er een smet op het kampioenschap liggen. Hoe de laatste wedstrijd beslist wordt blijft veel langer hangen dan de pech die Max eerder in het seizoen had.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:11
[...]

Wat Toto wil is helaas onmogelijke. De snellere coureur zit namelijk niet in de snellere auto. :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Ik hoop het niet. Ik ben nooit fan van Schumacher geweest, voornamelijk om die reden (1994 en 97). Zou het erg jammer vinden als Max diezelfde kant op zou gaan.
Vind het wel opmerkelijk hoeveel mensen erop hopen dat Hamilton op een of andere manier gepiepeld of uit de race gekegeld wordt, zolang Max maar buiten schot blijft om gestraft te worden.

[ Voor 5% gewijzigd door tweakduke op 08-12-2021 09:25 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Er is gewoon niets zinnigs te zeggen nu, dat vind ik zo zenuwslopend :/ Momentum ligt helemaal bij Mercedes IMHO, dus voor mijn gemoedstoestand ga ik uit van het ergste :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:28

Zorro

Z

himlims_ schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:13:
[...]

dat had ik de race hiervoor beetje verwacht/gehoopt, maar realistisch gezien wist ik ook wel; alonso gaat zijn potentieel race resultaat daarvoor niet vergooien
Zolang het ook op een "normale" manier beslist kon worden had ik dat niet verwacht nee, maar nu het beslissend is zou het me niks verbazen als hij zich er een beetje mee gaat bemoeien.

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Tomcatter_31 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:15:
[...]

Vind het wel opmerkelijk hoeveel mensen erop hopen dat Hamilton op een of andere manier gepiepeld of uit de race gekegeld wordt, zolang Max maar buiten schot blijft om gestraft te worden.
Dat komt met name omdat het oneerlijk voelt denk ik. Beetje Robin Hood vs...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bjorn180179
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 29-04 16:24
Als P2 binnenkant is dan is dat een mooie plek voor Max.
Bij de start snel weg en laat remmen waardoor Lewis rechtdoor schiet in de eerste bocht. Net zoals Perez deed in Baku. Lewis wordt vervolgens aangetikt door Bottas en ze gaan er allebei af.

16x300wp DMECG tilt 25° Zuid-Oost Solaredge 5K omvormer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
Het mooie is, Max interesseert het helemaal niks. Die is zo stoïcijns en dat maakt het zo lastig voor Lewis. Een steek onder water, is voor Max geen steek. Ik vind dat echt zo mooi om te zien altijd. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-09 16:22
1x Crashgate zal hij wel genoeg vinden denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkFire1985
Tomcatter_31 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:04:
[...]

De belangen bij crashgate waren wel wat anders destijds. Renault deed niet mee om het wk. Nu staat de titel op het spel, dus gaan beide teams het echt niet zomaar accepteren als die beslist wordt door een crash veroorzaakt door een rijder van het andere team.

Ik hoop gewoon dat het niet zover komt en dat de race clean blijft. Misschien is het idee van Hill wel het beste, om vooraf al heel duidelijk te maken aan beide teams welke straf er komt te staan op een crash.
Dat kan zo zijn maar tenzij ze afluisterapparatuur in het jasje van Horner en/of Marko hebben, lijkt het mij een hele lastige worden om te bewijzen dat Max er iets mee te maken zou hebben mocht het zover komen.
Tenzij ze het over de boordradio bespreken maar dat zou wel heel dom zijn.

Overigens denkt FIA-steward Oord niet dat de belangen invloed zullen hebben (ik denk persoonlijk dat het altijd wel door zal schemeren in de hoofden van de stewards): https://nos.nl/artikel/24...enaftrek-onwaarschijnlijk
Ja, het is de laatste race van het seizoen, de ontknoping van het wereldkampioenschap, maar voor de stewards is deze race niet anders dan de eerste, of de twaalfde.
Maar wat je zegt, laten we hopen dat het er niet van komt zodat deze hele discussie dit seizoen bespaart kan blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
JB schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:16:
[...]

ja, maar dat is voornamelijk een gevoel en geen bewijs dat er oneerlijke dingen zijn gebeurd. En Red Bull is ook niet bepaald een kleine partij, dus dat Robin Hood idee gaat naar mijn mening niet helemaal op. maar goed, daar heb ik afgelopen dagen al lang genoeg over gediscussieerd over die kruistoch tegen Mercedes. Die ga ik niet nog een keer doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:11
Niets ten nadele van Perez, maar in deze fase van het kampioenschap heb je liever Alonso als teamgenoot. Perez is dan toch wat te netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
Tomcatter_31 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:04:Ik hoop gewoon dat het niet zover komt en dat de race clean blijft. Misschien is het idee van Hill wel het beste, om vooraf al heel duidelijk te maken aan beide teams welke straf er komt te staan op een crash.
Het idee van Hill is onuitvoerbaar, want dat komt erop neer dat voor de laatste race andere regels gelden dan alle races daarvoor, alleen maar omdat het de laatste race is en de top 2 gelijk in punten.
Ankona schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:11:
[...]

Er is nog wel een grijs gebied, niet opzettelijk kegelen, maar ook het risico niet uit de weg gaan in een duel. Of misschien bewust juist onverantwoorde risico's nemen. Ik ben van mening dat Max daar zondag al aardig mee bezig was.
Verstappen zal echt tot het gaatje gaan zondag, opzettelijk eraf rijden verwacht ik niet, maar inderdaad wel wat duw en trek werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Tomcatter_31 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:20:
[...]

ja, maar dat is voornamelijk een gevoel en geen bewijs dat er oneerlijke dingen zijn gebeurd. En Red Bull is ook niet bepaald een kleine partij, dus dat Robin Hood idee gaat naar mijn mening niet helemaal op. maar goed, daar heb ik afgelopen dagen al lang genoeg over gediscussieerd over die kruistoch tegen Mercedes. Die ga ik niet nog een keer doen. :)
7 jaar dominantie. RBR doet zeker niet onder, maar balletje (van de FIA) valt IMHO te vaak naar een bepaalde kant. Of het is toch slimmer zijn, geen idee maar ik vermoed iets met geld ;)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
DarkFire1985 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:20:
Overigens denkt FIA-steward Oord niet dat de belangen invloed zullen hebben (ik denk persoonlijk dat het altijd wel door zal schemeren in de hoofden van de stewards): https://nos.nl/artikel/24...enaftrek-onwaarschijnlijk

[...]

Maar wat je zegt, laten we hopen dat het er niet van komt zodat deze hele discussie dit seizoen bespaart kan blijven.
Naar mijn mening is objectiviteit iets dat niet bestaat. Voor het menselijk brein is dat denk ik onmogelijk.
En dus ook over de belangen, eerste race vs laatste race etc.

[ Voor 4% gewijzigd door Plenkske op 08-12-2021 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
DarkFire1985 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:20:
[...]

Dat kan zo zijn maar tenzij ze afluisterapparatuur in het jasje van Horner en/of Marko hebben, lijkt het mij een hele lastige worden om te bewijzen dat Max er iets mee te maken zou hebben mocht het zover komen.
Tenzij ze het over de boordradio bespreken maar dat zou wel heel dom zijn.

[...]

Mee eens, het zal ook heel lastig te bewijzen zijn, tenzij een Perez of een Bottas het heel lomp en opzichtig doet. Maar idd goede kans dat als een Perez of Bottas de titelkandidaat eruit kegelt, dat ze er mee weg gaan komen. Maar hopelijk komt het idd niet zo ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
Plenkske schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:22:
[...]

Naar mijn mening is objectiviteit iets dat niet bestaat. Voor het menselijk brein is dat denk ik onmogelijk.
En dus ook over de belangen, eerste race vs laatste race etc.
Eens hoor. Het zal altijd meewegen. Is het niet juist zwaarder, wordt het juist lichter om te overcompenseren voor de gedachte dat je het wellicht teveel mee laat wegen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Tomcatter_31 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:22:
[...]

Mee eens, het zal ook heel lastig te bewijzen zijn, tenzij een Perez of een Bottas het heel lomp en opzichtig doet. Maar idd goede kans dat als een Perez of Bottas de titelkandidaat eruit kegelt, dat ze er mee weg gaan komen. Maar hopelijk komt het idd niet zo ver.
Wat is opzichtig :? Die koude banden truc van MER is nu al paar keer voorbij gekomen. Bowlingbal BOT was bij de herstart ook weer lekker bezig achter Max. Als hij de bocht "netjes" had genomen, had BOT al achterop gezeten voordat HAM zijn ACC weigerde later in de race.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:21
Dit seizoen doet mij wel een hekel krijgen aan de gemiddelde fan.
Op twitter of welke media dan ook is het constant modder gooien op de andere partij.
Max deed dit, Lewis deed dat, Max is Evil, Lewis is Evil.

Jammer genoeg komt dit voornamelijk door generatie "DTS".

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Martin0 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:25:
Op twitter of welke media dan ook is het constant modder gooien op de andere partij.

Dat is ook hoe de media het voedt :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
Tyson Fury had gisteren een hele mooie instagram story daarover. Sloeg wat mij betreft de spijker op den kop.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:51

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Dit is het algemene F1 topic. We gaan in het racetopic, maar al helemaal niet hier simpel redeneren dat men elkaar maar van de baan afkegelt.

Hou de discussie serieus en on-topic.

Tweakers Discord

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 17-09 23:01

Elke nuance is verdwenen, maar dat is volgens mij een breder maatschappelijk probleem. Je ziet het bij corona ook. Als je niet voor me bent, ben je tegen me. Die houding wordt mij te vaak aangenomen. Maar goed ik ben altijd Zwitserland en zoek eerder teveel de nuances :+

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
JB schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:25:
[...]

Wat is opzichtig :? Die koude banden truc van MER is nu al paar keer voorbij gekomen. Bowlingbal BOT was bij de herstart ook weer lekker bezig achter Max. Als hij de bocht "netjes" had genomen, had BOT al achterop gezeten voordat HAM zijn ACC weigerde later in de race.
Daarom zeg ik ook dat ze er waarschijnlijk mee wegkomen. Maar Bottas heeft vaker dat soort lompe starts gehad afgelopen jaren. Niet alleen nu tegen Red Bull.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:11

Chiron

Moderator Discord
Bjorn180179 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:17:
Als P2 binnenkant is dan is dat een mooie plek voor Max.
Bij de start snel weg en laat remmen waardoor Lewis rechtdoor schiet in de eerste bocht. Net zoals Perez deed in Baku. Lewis wordt vervolgens aangetikt door Bottas en ze gaan er allebei af.
Het wordt heel laat remmen en elkaar gewoon letterlijk van de baan af drukken, Max deed het, Lewis deed het ook bij de laatste passage bij Max, en daar is niet eens een investigation over geweest, dus we kunnen er vanuit gaan dat dit vanaf nu gewoon mag.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
klein want offtopic
"iedereen"
Behalve de mensen die geen TV abonnement meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
JB schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:26:
[...]

Dat is ook hoe de media het voedt :?
Oh zeker, De media is hier ook schuldig aan.
Nou heb ik het gevoel dat de media hier in Nederland over het algemeen nog wel mee valt.
Maar goed ik lees de telegraaf niet maar heb nooit een hoge pet op van die Dekker die ze sturen.

De daily mail bvb lees ik ook niet maar wat ik zo snel hiervan gezien heb via verschillende newssites is dat deze toch als wel sneller biased zijn.

(ik bedoel hiermee daadwerkelijk de media, niet bvb sky sports of Ziggo die biased als hell zijn).

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024

Dit seizoen doet mij wel een hekel krijgen aan de echte fan.
Echte fan deed dit, gemiddelde fan deed dat, echte fanis Evil, gemiddelde fan is Evil.

Jammer genoeg komt dit voornamelijk door de "fans".

GAS EROP MAN - Lekker genieten dit seizoen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske

Mijn oplossing is simpel: lees dat soort zooi niet.
Waar staat trouwens DTS voor ? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Plenkske schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:32:
[...]

Drive to Survive :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
[...]

Helaas zit ik voor mijn hobby veel op twitter en zie ik dit soort gezeur constant voorbij komen, soms lees ik het, soms ook niet.
Ik weerhoud mij er dan ook meestal van (helaas niet altijd) om te reageren.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-07 13:15
[...]

Dit probeer ik ook, maar vaak word het topic flink vervuild ermee, wat er dus voor zorgt dat ik zoveel mogelijk uit het topic blijf.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 16:05

basvn

Breezand - NHN

https://streamable.com/t2k4ht
eerste beelden van de nieuwe baan

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona

Ik heb geen idee over welke generatie je het hebt maar weet wel dat Senna en Prost ook wel over het randje gingen.

Verschil is alleen dat het gevecht toen op de baan plaatsvond en de wedstrijdleiding niet met penalties constant een doorslaggevende rol in de strijd probeerde te spelen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Banking? Welke banking? Dit ziet eruit als alleen maar lange rechte stukken. Dus niet echt een technisch circuit. Ik kan het als niet-coureur natuurlijk mis hebben... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Ankona schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:09:
[...]

Ik heb geen idee over welke generatie je het hebt maar weet wel dat Senna en Prost ook wel over het randje gingen.

Verschil is alleen dat het gevecht toen op de baan plaatsvond en de wedstrijdleiding niet met penalties constant een doorslaggevende rol in de strijd probeerde te spelen.
Ik heb het over de "fans", niet over de drivers of de teams zelf :P

En met Generatie GTS bedoel ik de fans die er bij gekomen zijn door Drive to Survive. Natuurlijk is het kort door de bocht om alle fans die hiermee gekomen zijn over een kam te scheren maar sinds dat deze erbij zijn gekomen is de kwaliteit van discussiëren wel achteruit gegaan, er is meer hooligan gedrag erbij gekomen om het grofweg te vergelijken.

Twitch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:08
Sorry voor de lange post, was verschillende mensen aan het quoten met een reactie erop, maar werden er iets meer dan vooraf gepland. :(
DirtyBird schreef op woensdag 8 december 2021 @ 06:52:
Ik denk wel dat HAM een klein knuppeltje meeneemt in de cockpit voor als max een kamikaze doet in bocht 1.
Dat wordt smeuïge tv!
En omdat het eigenlijk niet mag moffelt die het knuppeltje weg voor de weging en komt dan net te licht uit, waardoor een straf volgt... :+
Ankona schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:11:
[...]

Hamilton natuurlijk ook, door terwijl Max aan het remmen was (op de motor nog wel in eerste instantie) er achter te blijven hangen, en er op 0,05 seconden achter te gaan zitten zodat er nooit tijd is ergens op te reageren.
Iedereen vind dat Max niet had moeten remmen, op zich klopt dat, maar wat doet Hamilton daar als hij zoals gezegd geen idee heeft waarom Max afremt? Wat als er inderdaad iemand op de baan staat/ iets is gebeurt waarvoor Max op dat moment MOEST remmen (Hamilton kon dat op dat specifieke moment nooit zien): Max Remt, en wil rechts om een auto heen, Hamilton reageert en wil er links langs bij Max en klapt daarmee op die stilstaande auto.
In mijn ogen namen beiden toch echt te veel risico, maar had Max (omdat er geen reden was de rem aan te tikken) de grootste schuld.
JB schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:16:
[...]

Dit inderdaad, er zijn meerdere situaties (die al vaak genoeg benoemd zijn) waar Hamilton iets doet en er geen of 'bijna geen' straf voor krijgt waar anderen dat wel krijgen. Misschien zijn daar iedere keer goede redenen voor geweest waarom de situatie "Hamilton" anders was dan die vergelijkbare situatie, maar bij de FIA zijn ze dan niet erg scheutig met informatie daaromtrent.
Denk ook dat dat soort zaken zouden helpen bij veel frustraties die ik langs zie komen (heb ze zelf ook, maar weet het nog redelijk te kanaliseren).
Wanneer iemand Wél gestraft wordt, wordt dit uitgelegd, wanneer iemand NIET gestraft wordt, wordt niet (echt) onderbouwd waarom in die situatie niet, en daarmee dus in ieder geval het gevoel van Willekeur wordt gecreëerd. (of in enkele gevallen, bevoordeling)
Transportman schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:21:
[...]

Het idee van Hill is onuitvoerbaar, want dat komt erop neer dat voor de laatste race andere regels gelden dan alle races daarvoor, alleen maar omdat het de laatste race is en de top 2 gelijk in punten.
Dit kan ook niet inderdaad, want ook dan krijg je weer: Maar de situatie is hetzelfde als bij Race X en toen had Hamilton 10 seconden tijdstraf, geen punten aftrek. Dan had hij die punten toen ook in moeten leveren. En voilla: Dan staan ze ook na deze laatste race gelijk. :+

Mee eens, maar op sommige momenten begrijpelijk omdat het zo oneerlijk voelt, door (zie hierboven) soms niet goed uit te leggen keuzes die vaak een bepaalde kant op vallen/ lijken te vallen (vanwege gebrek aan uitleg, waarom de ene situatie de ander niet is)
Als ik alleen al terug denk aan ene Hamilton die steeds een bepaalde shortcut nam, wat gewoon heel veel ronden is toegestaan, maar ineens niet meer mag als anderen dat ook willen doen. Zit er dan echt iemand te slapen, of vinden ze het echt wel prima, zolang alleen Hamilton er voordeel bij heeft..
Moddergooien over wie 'Evil' is lijkt mij nooit een goede oplossing, maar als het dan eindelijk zo spannend is tussen 2 coureurs (voor mij om het even of dat een Nederlander is, of een ander) en het valt wel heel toevallig één kant op vooral qua beslissingen vind ik dat ook frustrerend. Ik kijk sport(en) omdat ik dat leuk vind en het mooi vind als iemand op waarde wordt geklopt, niet omdat een scheidsrechter dubieuze beslissingen/ niet uit te leggen beslissingen neemt en daarmee 1 van beiden (meer) benadeeld. Dat frustreert me in algemene zin best wel.
Chiron schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:29:
[...]

Het wordt heel laat remmen en elkaar gewoon letterlijk van de baan af drukken, Max deed het, Lewis deed het ook bij de laatste passage bij Max, en daar is niet eens een investigation over geweest, dus we kunnen er vanuit gaan dat dit vanaf nu gewoon mag.
De willekeur is daar te groot voor om te kunnen stellen dat het dan nu gewoon mag, ligt er waarschijnlijk maar net aan wie het doet hoe het wordt uitgelegd. :+
sjaool schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:10:
[...]

Banking? Welke banking? Dit ziet eruit als alleen maar lange rechte stukken. Dus niet echt een technisch circuit. Ik kan het als niet-coureur natuurlijk mis hebben... ;)
Ik als mede niet-coureur denk hetzelfde, dit lijkt vooral een powerbaan (power/ topsnelheid wordt bepalend) en niet een race-baan waar een coureur het verschil kan/ gaat maken.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• d-vine
Formula 1 season 2021

***** MAX VERSTAPPEN WORLD CHAMPION 2021 *****

2021 Bahrain Grand Prix
YouTube: Race Highlights | 2021 Bahrain Grand Prix
2021 Emilia Romagna Grand Prix
YouTube: Race Highlights | 2021 Emilia Romagna Grand Prix
2021 Portuguese Grand Prix
YouTube: Race Highlights | 2021 Portuguese Grand Prix
2021 Spanish Grand Prix
YouTube: Race Highlights | 2021 Spanish Grand Prix
2021 Monaco Grand Prix
YouTube: Race Highlights | 2021 Monaco Grand Prix
2021 Azerbaijan Grand Prix
YouTube: Race Highlights | 2021 Azerbaijan Grand Prix
2021 French Grand Prix
YouTube: Race Highlights | 2021 French Grand Prix
2021 Styrian Grand Prix
YouTube: Race Highlights | 2021 Styrian Grand Prix
2021 Austrian Grand Prix
YouTube: Race Highlights | 2021 Austrian Grand Prix
2021 British Grand Prix
YouTube: Race Highlights | 2021 British Grand Prix
2021 Hungarian Grand Prix
YouTube: Race Highlights | 2021 Hungarian Grand Prix
Qualifying Highlights | 2021 Belgian Grand Prix
YouTube: Qualifying Highlights | 2021 Belgian Grand Prix
2021 Dutch Grand Prix
YouTube: Race Highlights | 2021 Dutch Grand Prix
2021 Italian Grand Prix
YouTube: Race Highlights | 2021 Italian Grand Prix
2021 Russian Grand Prix
YouTube: Race Highlights | 2021 Russian Grand Prix
2021 Turkish Grand Prix
YouTube: Race Highlights | 2021 Turkish Grand Prix
2021 United States Grand Prix
YouTube: Race Highlights | 2021 United States Grand Prix
2021 Mexico City Grand Prix
YouTube: Race Highlights | 2021 Mexico City Grand Prix
2021 Brazilian Grand Prix
YouTube: Race Highlights | 2021 Brazilian Grand Prix
2021 Qatar Grand Prix
YouTube: Race Highlights | 2021 Qatar Grand Prix
2021 Saudi Arabian Grand Prix
YouTube: Race Highlights | 2021 Saudi Arabian Grand Prix
2021 Abu Dhabi Grand Prix
YouTube: Race Highlights | 2021 Abu Dhabi Grand Prix

[ Voor 3% gewijzigd door d-vine op 13-12-2021 09:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
JB schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:22:
[...]

7 jaar dominantie. RBR doet zeker niet onder, maar balletje (van de FIA) valt IMHO te vaak naar een bepaalde kant. Of het is toch slimmer zijn, geen idee maar ik vermoed iets met geld ;)
Serieus? je vermoedt corruptie? Waarom kijk je dan nog naar deze sport, wat doe je in dit topic?
Dat is nogal een serieuze insinuatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martin0
Tleilaxu schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:40:
[...]

Serieus? je vermoedt corruptie? Waarom kijk je dan nog naar deze sport, wat doe je in dit topic?
Dat is nogal een serieuze insinuatie.
Dit hoeft niet perse gelijk corruptie zijn. Dit kan ook gewoon favortism zijn of hoe dat exact geschreven word.
Aka Mercedes krijgt de voorkeursbehandeling. Beetje zoals Ajax en PSV ook sneller een penalty zullen krijgen voor een gelijkmatig vergrijp.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 08:24
sjaool schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:10:
[...]

Exact dit. Natuurlijk gaan de F1 wagens nog een stuk sneller en vertekend dat het beelt misschien nog wat (hoop ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 23:21
[...]

Renault ook niet, maar dat komt omdat het seizoen al afgelopen was. Alleen tijdens het seizoen zelf kunnen ze de uitslag aanpassen.
Dat was ook een reden dat Ferrari geen punten in kon leveren voor de mogelijk illegale motor destijds, onderzoek was pas klaar toen het seizoen was afgelopen.
Pagina: 1 ... 146 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken