Sorry voor de lange post, was verschillende mensen aan het quoten met een reactie erop, maar werden er iets meer dan vooraf gepland.

En omdat het eigenlijk niet mag moffelt die het knuppeltje weg voor de weging en komt dan net te licht uit, waardoor een straf volgt...

Ankona schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:11:
[...]
Er is nog wel een grijs gebied, niet opzettelijk kegelen, maar ook het risico niet uit de weg gaan in een duel. Of misschien bewust juist onverantwoorde risico's nemen. Ik ben van mening dat Max daar zondag al aardig mee bezig was.
Hamilton natuurlijk ook, door terwijl Max aan het remmen was (op de motor nog wel in eerste instantie) er achter te blijven hangen, en er op 0,05 seconden achter te gaan zitten zodat er nooit tijd is ergens op te reageren.
Iedereen vind dat Max niet had moeten remmen, op zich klopt dat, maar wat doet Hamilton daar als hij zoals gezegd geen idee heeft waarom Max afremt? Wat als er inderdaad iemand op de baan staat/ iets is gebeurt waarvoor Max op dat moment MOEST remmen (Hamilton kon dat op dat specifieke moment nooit zien): Max Remt, en wil rechts om een auto heen, Hamilton reageert en wil er links langs bij Max en klapt daarmee op die stilstaande auto.
In mijn ogen namen beiden toch echt te veel risico, maar had Max (omdat er geen reden was de rem aan te tikken) de grootste schuld.
Dit inderdaad, er zijn meerdere situaties (die al vaak genoeg benoemd zijn) waar Hamilton iets doet en er geen of 'bijna geen' straf voor krijgt waar anderen dat wel krijgen. Misschien zijn daar iedere keer goede redenen voor geweest waarom de situatie "Hamilton" anders was dan die vergelijkbare situatie, maar bij de FIA zijn ze dan niet erg scheutig met informatie daaromtrent.
Denk ook dat dat soort zaken zouden helpen bij veel frustraties die ik langs zie komen (heb ze zelf ook, maar weet het nog redelijk te kanaliseren).
Wanneer iemand Wél gestraft wordt, wordt dit uitgelegd, wanneer iemand NIET gestraft wordt, wordt niet (echt) onderbouwd waarom in die situatie niet, en daarmee dus in ieder geval het gevoel van Willekeur wordt gecreëerd. (of in enkele gevallen, bevoordeling)
Dit kan ook niet inderdaad, want ook dan krijg je weer: Maar de situatie is hetzelfde als bij Race X en toen had Hamilton 10 seconden tijdstraf, geen punten aftrek. Dan had hij die punten toen ook in moeten leveren. En voilla: Dan staan ze ook na deze laatste race gelijk.

Martin0 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:25:
Dit seizoen doet mij wel een hekel krijgen aan de gemiddelde fan.
Op twitter of welke media dan ook is het constant modder gooien op de andere partij.
Max deed dit, Lewis deed dat, Max is Evil, Lewis is Evil.
Jammer genoeg komt dit voornamelijk door generatie "DTS".
Mee eens, maar op sommige momenten begrijpelijk omdat het zo oneerlijk voelt, door (zie hierboven) soms niet goed uit te leggen keuzes die vaak een bepaalde kant op vallen/ lijken te vallen (vanwege gebrek aan uitleg, waarom de ene situatie de ander niet is)
Als ik alleen al terug denk aan ene Hamilton die steeds een bepaalde shortcut nam, wat gewoon heel veel ronden is toegestaan, maar ineens niet meer mag als anderen dat ook willen doen. Zit er dan echt iemand te slapen, of vinden ze het echt wel prima, zolang alleen Hamilton er voordeel bij heeft..
Moddergooien over wie 'Evil' is lijkt mij nooit een goede oplossing, maar als het dan eindelijk zo spannend is tussen 2 coureurs (voor mij om het even of dat een Nederlander is, of een ander) en het valt wel heel toevallig één kant op vooral qua beslissingen vind ik dat ook frustrerend. Ik kijk sport(en) omdat ik dat leuk vind en het mooi vind als iemand op waarde wordt geklopt, niet omdat een scheidsrechter dubieuze beslissingen/ niet uit te leggen beslissingen neemt en daarmee 1 van beiden (meer) benadeeld. Dat frustreert me in algemene zin best wel.
Chiron schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:29:
[...]
Het wordt heel laat remmen en elkaar gewoon letterlijk van de baan af drukken, Max deed het, Lewis deed het ook bij de laatste passage bij Max, en daar is niet eens een investigation over geweest, dus we kunnen er vanuit gaan dat dit vanaf nu gewoon mag.
De willekeur is daar te groot voor om te kunnen stellen dat het dan nu gewoon mag, ligt er waarschijnlijk maar net aan wie het doet hoe het wordt uitgelegd.

Ik als mede niet-coureur denk hetzelfde, dit lijkt vooral een powerbaan (power/ topsnelheid wordt bepalend) en niet een race-baan waar een coureur het verschil kan/ gaat maken.