In 1989 is Senna wel gestraft, alleen niet voor de aanrijding, maar omdat hij de escape road genomen had. In 1990 had hij natuurlijk eigenlijk gewoon keihard gestraft moeten worden, want dat was gewoon enorm lompe aanrijding.Ankona schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:09:
[...]
Ik heb geen idee over welke generatie je het hebt maar weet wel dat Senna en Prost ook wel over het randje gingen.
Verschil is alleen dat het gevecht toen op de baan plaatsvond en de wedstrijdleiding niet met penalties constant een doorslaggevende rol in de strijd probeerde te spelen.
Het kan ook zijn dat veel fans denken dat er favoritism is, maar dat er eigenlijk in werkelijkheid geen sprake van is...Martin0 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:43:
[...]
Dit hoeft niet perse gelijk corruptie zijn. Dit kan ook gewoon favortism zijn of hoe dat exact geschreven word.
Aka Mercedes krijgt de voorkeursbehandeling. Beetje zoals Ajax en PSV ook sneller een penalty zullen krijgen voor een gelijkmatig vergrijp.
De straf in 1989 was natuurlijk complete onzin, dit kwam enkel omdat de hoofd van de fia rond deze tijd frans was en erg close was met Prost. Dit was wel pure corruptie binnen de fia.Tomcatter_31 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:47:
[...]
In 1989 is Senna wel gestraft, alleen niet voor de aanrijding, maar omdat hij de escape road genomen had. In 1990 had hij natuurlijk eigenlijk gewoon keihard gestraft moeten worden, want dat was gewoon enorm lompe aanrijding.
(senna was DSQ omdat hij eruit getikt werd door prost, kreeg zijn auto weer aan de praat en rejoinde via een escape road, werd na de race DSQ'd want niet volledige race afstand afgelegd wat natuurlijk complete onzin is)
De straf was erg dubieus idd, mee eens. Corruptie binnen de FIA is vooral het gevoel wat Senna had, maar is dat ook echt zo? Als Balestre echt zo pro Prost was, waarom is Senna dan niet gestraft voor Suzuka 1990? Toen was Balestre nog steeds FIA president...Martin0 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:50:
[...]
De straf in 1989 was natuurlijk complete onzin, dit kwam enkel omdat de hoofd van de fia rond deze tijd frans was en erg close was met Prost. Dit was wel pure corruptie binnen de fia.
(senna was DSQ omdat hij eruit getikt werd door prost, kreeg zijn auto weer aan de praat en rejoinde via een escape road, werd na de race DSQ'd want niet volledige race afstand afgelegd wat natuurlijk complete onzin is)
1989 vind ik lastig om schuldige aan te wijzen. Prost gooide het gat dicht, maar Senna gebruikte het asfalt van de pit ingang om de auto naast die van Prost te zetten. Dus vind moeilijk om daar echt 1 schuldige aan te wijzen.
Oh, is dat ook een regel? Dan wordt Hamilton toch ook DSQ met terugwerkende kracht voor het steeds afsnijden van dezelfde bocht totdat andere teams dit ook wilden doen?Martin0 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:50:
[...]
De straf in 1989 was natuurlijk complete onzin, dit kwam enkel omdat de hoofd van de fia rond deze tijd frans was en erg close was met Prost. Dit was wel pure corruptie binnen de fia.
Die had hiermee toch echt wel 20 * 50 meter minder gereden Toch al bijna 1km in totaal
[ Voor 6% gewijzigd door jbdeiman op 08-12-2021 10:54 ]
Nou, dat wordt een kansloze exercitie voor Max om hier de winst binnen te slepen. De enige hoop die ik heb is degradatie bij Mercedes, maar met die rechte stukken zie ik niet waar de RB voordeel kan halen.basvn schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:04:
[Streamable: First on-board laps from the new Yas Marina circuit are here.]
https://streamable.com/t2k4ht
eerste beelden van de nieuwe baan
Ik ben dan geen formule coureur maar ik weet wel dat ik beter kaart kan lezen dan deze.basvn schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:04:
spoiler:
De Mini map linksboven is out of date waardoor hij bij de nieuwe stukken "van de kaart" gaat.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Red Bull komt in Abu Dhabi waarschijnlijk met een nieuwe vloer die wat kilometers extra moet opleveren. Ze schijnen deze afgelopen weekend getest te hebben.
"When you grow up your heart dies"
Nou ik weet het niet... Die high-speed corners kunnen wel een stempel gaan drukken op de setup van Mercedes.codex schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:54:
[...]
Nou, dat wordt een kansloze exercitie voor Max om hier de winst binnen te slepen. De enige hoop die ik heb is degradatie bij Mercedes, maar met die rechte stukken zie ik niet waar de RB voordeel kan halen.
Geef me nou geen hoopMikeyMan schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:10:
[...]
Nou ik weet het niet... Die high-speed corners kunnen wel een stempel gaan drukken op de setup van Mercedes.

Mijn boefje is liev!
Zit mezelf ook moed in te praten hoor
Las het, maar die vloer geeft minder downforce. Nou kan dat op aankomend circuit minder kwaad dan in Jeddah met al die bochten, maar toch.sjaool schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:06:
Red Bull komt in Abu Dhabi waarschijnlijk met een nieuwe vloer die wat kilometers extra moet opleveren. Ze schijnen deze afgelopen weekend getest te hebben.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Afgezien van vorig jaar is Abu Dhabi altijd een groot Mercedes feest geweest. Nu kwam dat wellicht ook doordat het circuit perfect paste in de Mercedes standaard strategie van het motor maximaal open bij de quali en vervolgens naar de overwinning cruisen omdat inhalen onmogelijk is. Dit jaar is het denk ik wat makkelijker inhalen, maar ik hoop vooral dat die 90 graden bochten in het voordeel van RBR gaan zijn. Dat zijn toch vaak bochten waarbij de achterbanden het het zwaarst te verduren hebben en daar had RBR dit jaar over het algemeen een voordeeltje.MikeyMan schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:10:
[...]
Nou ik weet het niet... Die high-speed corners kunnen wel een stempel gaan drukken op de setup van Mercedes.
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Neem aan dat ze dat weloverwogen inzetten?Jasphur schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:16:
[...]
Las het, maar die vloer geeft minder downforce. Nou kan dat op aankomend circuit minder kwaad dan in Jeddah met al die bochten, maar toch.
Mijn boefje is liev!
Weloverwegen met een tikkeltje wanhoop
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Weten ze bij RB al waarom Verstappen altijd zo'n slechte starts heeft en waarom Lewis zo'n goede starts heeft? Daar verliest hij ook veel.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
"Altijd", maar volgens mij was de 2e herstart van Verstappen best prima toch?
Dit seizoen heeft Max niet echt slechte starts gehad. De laatste race met een herstart maar dat was omdat Lewis een vies truckje uithaalde wat volgens de regels gewoon legitiem is.siggy schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:23:
Weten ze bij RB al waarom Verstappen altijd zo'n slechte starts heeft en waarom Lewis zo'n goede starts heeft? Daar verliest hij ook veel.
Zachtere band. Maar volgens mij komt het erop neer dat Mercedes de motor ook op dat vlak goed ontwikkeld heeft. Kan me herinneren dat Verstappen aan het begin van het seizoen juist een paar keer veel beter weg was dan de Mercs.mavamal schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:24:
"Altijd", maar volgens mij was de 2e herstart van Verstappen best prima toch?
Max start over het algemeen zeer goed hoor. Lewis was alleen zo traag afgelopen weekend waardoor Max zijn banden afkoelden en hij dus niet goed weg kon komen. Dat zijn de dirty tricks van Lewis.siggy schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:23:
Ik denk oprecht dat het Hamilton is die zo goed start op dit moment. Bottas komt zelden zo goed weg. (Nou ja, sprintrace Brazilië)Bansheeben schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:25:
[...]
Zachtere band. Maar volgens mij komt het erop neer dat Mercedes de motor ook op dat vlak goed ontwikkeld heeft. Kan me herinneren dat Verstappen aan het begin van het seizoen juist een paar keer veel beter weg was dan de Mercs.
Perez komt ook zelden zo goed weg als Verstappen, maar die ene keer dat het moest (Baku) was het echt heel goed en dat met een koppeling die het aan het begeven was.
Hij moet wel erg vaak verdedigen tov de mensen achter hem ipv andersom. Monza kan ik even herinneren, en elke start bij de vorige gp. Hij wint het weer terug met te veel risico nemen met remmen. Het blijft een dingetje. Maar Lewis is altijd knettergoed weg.Martin0 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:24:
[...]
Dit seizoen heeft Max niet echt slechte starts gehad. De laatste race met een herstart maar dat was omdat Lewis een vies truckje uithaalde wat volgens de regels gewoon legitiem is.
Ja dat komt door koude banden...siggy schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:23:
Mijn boefje is liev!
In Barcelona niet. En ook in Imola was het niet top. Maar Hamilton is de laatste tijd zeker zeer constant met de starts, dat is waar.siggy schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:28:
[...]
Hij moet wel erg vaak verdedigen tov de mensen achter hem ipv andersom. Monza kan ik even herinneren, en elke start bij de vorige gp. Hij wint het weer terug met te veel risico nemen met remmen. Het blijft een dingetje. Maar Lewis is altijd knettergoed weg.
kan wel een 'pinned' reactie zijn - of in TS?d-vine schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:32:
Alvast warm draaien...
Formula 1 season 2021 tot nu toe
Lewis is niet altijd knettergoed weg maar het is vaak de 2e acceleratie fase die bij Merc beter zijn omdat die motoren daar meer op afgesteld zijn/ raket motoren zijn. Overigens vind ik dat de fia eens goed moet kijken naar die motor wissels van Mercedes. Een motor wisselen uit noodzaak aka zoals Red bull dit gedaan heeft (en dus met 4 motors het seizoen eindigt) is prima maar strategisch zoals Mercedes het gedaan heeft met 6 a 7 motoren voor beide coureurs is wel overdreven en valt in mijn ogen niet in het motto van de FIA met de budget cap (ik weet motoren vallen hier buiten maar het is toch een beeld en signaal dat je af geeft als fia).siggy schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:28:
[...]
Hij moet wel erg vaak verdedigen tov de mensen achter hem ipv andersom. Monza kan ik even herinneren, en elke start bij de vorige gp. Hij wint het weer terug met te veel risico nemen met remmen. Het blijft een dingetje. Maar Lewis is altijd knettergoed weg.
Dat dus. Zie de strijd als een voetbalwedstrijd tussen Ajax en Fc Twente. Als Twente weet je dat je materiaal niet goed genoeg is om op een voetbal manier weerstand te bieden tegen Ajax. Dat resulteert in het nemen van ander maatregelen. Dat is als Twente er hard invliegen, je de schompus lopen, de randjes van wat is toegestaan opzoeken, zelfs over die randjes gaan, intimideren, een schopje links een schopje rechts etc, etcTransportman schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:21:
[...]
Verstappen zal echt tot het gaatje gaan zondag, opzettelijk eraf rijden verwacht ik niet, maar inderdaad wel wat duw en trek werk.
Zo kan je een succes/je halen. VER doet bijna alles om erbij te blijven of zelfs overheen te gaan. Dat levert bij mij respect op ook al zijn er dan akties waarbij ik denk: Hè, dat ken net
Die 90 graden bochten zijn dus aangepast.....Bansheeben schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:18:
[...]
Afgezien van vorig jaar is Abu Dhabi altijd een groot Mercedes feest geweest. Nu kwam dat wellicht ook doordat het circuit perfect paste in de Mercedes standaard strategie van het motor maximaal open bij de quali en vervolgens naar de overwinning cruisen omdat inhalen onmogelijk is. Dit jaar is het denk ik wat makkelijker inhalen, maar ik hoop vooral dat die 90 graden bochten in het voordeel van RBR gaan zijn. Dat zijn toch vaak bochten waarbij de achterbanden het het zwaarst te verduren hebben en daar had RBR dit jaar over het algemeen een voordeeltje.
Nou met deze vergelijking is VER dus gewoon kansloosNoahAmber schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:36:
[...]
Dat dus. Zie de strijd als een voetbalwedstrijd tussen Ajax en Fc Twente. Als Twente weet je dat je materiaal niet goed genoeg is om op een voetbal manier weerstand te bieden tegen Ajax. Dat resulteert in het nemen van ander maatregelen. Dat is als Twente er hard invliegen, je de schompus lopen, de randjes van wat is toegestaan opzoeken, zelfs over die randjes gaan, intimideren, een schopje links een schopje rechts etc, etc
Zo kan je een succes/je halen. VER doet bijna alles om erbij te blijven of zelfs overheen te gaan. Dat levert bij mij respect op ook al zijn er dan akties waarbij ik denk: Hè, dat ken net
Volgens mij had Ajax gelijkgespeeld tegen Twente in augustus dit jaarbvbal79 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:01:
[...]
Nou met deze vergelijking is VER dus gewoon kansloos
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Gelukkig nog wat bochten in de laatste sector, verder is alles wat niet een recht stuk is vakkundig weggesloopt..basvn schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:04:
Flickr PSN ID= cheironnl
Serieuze vraag: wat was/is de bedoeling van de aanpassingen aan deze baan?
Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Ja, er zijn er een paar weggehaald, maar er zitten er ook nog een paar in in de laatste sector. Meer dan in Jeddah iig. En ik vind het toch wel fijn dat er iig kans op hoop is dat er ingehaald kan worden dit jaar. Dan is het niet al meteen bij de kwali beslist.bvbal79 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:00:
[...]
Die 90 graden bochten zijn dus aangepast.....
Wat Max moet leren is in zo'n geval makkelijk uit te kunnen wijken, maar ook dat hij daar voor zo uitgelijnd is dat BOT er langs schuift en HAM raakt. Vervolgens zal Toto ons een recordpoging "pitbox slopen" tonen waar naast zijn headset en de tafel wel meer sneuvelt, en is Max WDC.JB schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:25:
[...]
Wat is opzichtigDie koude banden truc van MER is nu al paar keer voorbij gekomen. Bowlingbal BOT was bij de herstart ook weer lekker bezig achter Max. Als hij de bocht "netjes" had genomen, had BOT al achterop gezeten voordat HAM zijn ACC weigerde later in de race.
In het scenario waar Ajax Hamilton is en Twente Verstappen is dat toch precies wat we willen?SinergyX schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:02:
[...]
Volgens mij had Ajax gelijkgespeeld tegen Twente in augustus dit jaar
Inhaalmogelijkheden creëren.Jeroenvde89 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:12:
Serieuze vraag: wat was/is de bedoeling van de aanpassingen aan deze baan?
Max werd voor de race ook gemaand om de koppeling zo min mogelijk te gebruiken (die gebruik je normaliter alleen bij een start), vanwege zn tik tegen de muur in Q3. Denk dat daar ook iets niet helemaal lekker zat.Martin0 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 11:24:
[...]
Dit seizoen heeft Max niet echt slechte starts gehad. De laatste race met een herstart maar dat was omdat Lewis een vies truckje uithaalde wat volgens de regels gewoon legitiem is.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
...met dat tracé? Zet er maar "voor Mercedes" achter...
Dan hadden ze dat al veel eerder gedaan.Amphiebietje schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:20:
[...]
...met dat tracé? Zet er maar "voor Mercedes" achter...
Kappen met die complotten
Het charme van Max was altijd het pure racen en what you see is what you get. Met mentoren als Jos en Horner die zelf verre van de kalmte kunnen bewaren, staat ie toch vaker ook aan de verkeerde kant. In de (voor mij altijd sterke en objectieve) analyses van Jolyon Palmer komt ie er helaas toch wel vaker als de slechterik uit de laatste races. Nog meer de slechterik dan de andere slechteriken.
Het kampioenschap van een Schumacher met het uitknikkeren van Hill heeft voor veel fans toch wel een standaard smetje. Ik kan dat slechte acteerwerk van hem tegen de hekken aan, alsof ie verbaasd is om wat er is gebeurd, nog zo voor de geest halen.
Het charme van Max was altijd het pure racen en what you see is what you get. Met mentoren als Jos en Horner die zelf verre van de kalmte kunnen bewaren, staat ie toch vaker ook aan de verkeerde kant. In de (voor mij altijd sterke en objectieve) analyses van Jolyon Palmer komt ie er helaas toch wel vaker als de slechterik uit de laatste races. Nog meer de slechterik dan de andere slechteriken.
Het kampioenschap van een Schumacher met het uitknikkeren van Hill heeft voor veel fans toch wel een standaard smetje. Ik kan dat slechte acteerwerk van hem tegen de hekken aan, alsof ie verbaasd is om wat er is gebeurd, nog zo voor de geest halen.
[ Voor 29% gewijzigd door Outerspace op 08-12-2021 19:49 ]
Vul je dit zelf in, of is daar een bron bij? Logischere verklaring die ik heb gehoord is hitte en dat het geen enorm rare opmerking is. Als ik me een voorstelling zou moeten maken van waar de koppeling in een F1-auto zit vind ik dit ook geen logische gevolgtrekking. Die merkt helemaal niks van een zijwaartse tik op een as.Chiron schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:18:
[...]
Max werd voor de race ook gemaand om de koppeling zo min mogelijk te gebruiken (die gebruik je normaliter alleen bij een start), vanwege zn tik tegen de muur in Q3. Denk dat daar ook iets niet helemaal lekker zat.
Op basis van de huidige snelheden mogen we denk ik blij zijn als Max het gevecht aankan met Lewis toch?
Voor mij staat Lewis op basis van car performance toch echt voor Max, alleen Max tilt zich tot de wagen tot een ander niveau. Probleem is dat Lewis dat blijkbaar ook kan als je hem vergelijkt met de groei die hij in een weekend meemaakt ten op zichte van Bottas. Maar dat mag ook wel voor een 7-voudige WK
Wat ook kan is dat Mick Lewis hem van de baan af rijd en volgens door de radio roept: this is for my dad
(overigens dit komt niet uit mijn eigen pet
)
Voor mij staat Lewis op basis van car performance toch echt voor Max, alleen Max tilt zich tot de wagen tot een ander niveau. Probleem is dat Lewis dat blijkbaar ook kan als je hem vergelijkt met de groei die hij in een weekend meemaakt ten op zichte van Bottas. Maar dat mag ook wel voor een 7-voudige WK
Wat ook kan is dat Mick Lewis hem van de baan af rijd en volgens door de radio roept: this is for my dad
Comparativa mapas 2020 y 2021
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 8 december 2021
-Eliminada chicana T5 a T7
-Eliminada chicana T11 a T13
-Curvas hotel más radio.
+Rápido +adelantamientos?
2020 and 2021 map Comparison
-Removed Chicane T5-T7
-Removed Chicane T11-T13
-Hotel corners radius increased
+quick +overtaks? #AbuDhabiGP pic.twitter.com/1Dzp07SEBc
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ik blijf het een merkwaardige aanpassing vinden. Het gaat steeds meer richting nóg langere rechten stukken en nog meer snelheid. Dat ze maar op ovals gaan racen want het gaat al een tijdje niet meer over wie nog een beetje kan sturen. Gewoon in drs window komen en je hebt een gratis plekje verdient.\
De aanpassing bij de originele T11/T12 is absurd. Kun je dus alleen maar op het rechte stuk voorbij cruisen.
Ik zou het bizar vinden als Max uberhaupt de Mercs zou kunnen bijhouden.
De aanpassing bij de originele T11/T12 is absurd. Kun je dus alleen maar op het rechte stuk voorbij cruisen.
[ Voor 13% gewijzigd door siggy op 08-12-2021 12:48 ]
je vergeet de belangrijkste
++++ mercedes
Al houd hij ze bij, dan nog is het kansloos... de DRS zone zit voor bocht 5.... dus als Mercedes in het lange stuk ervoor ernaar toe rijd binnen 1 sec dan is Max de lul op het rechte stuk na bocht 5siggy schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:47:
Ik blijf het een merkwaardige aanpassing vinden. Het gaat steeds meer richting nóg langere rechten stukken en nog meer snelheid. Dat ze maar op ovals gaan racen want het gaat al een tijdje niet meer over wie nog een beetje kan sturen. Gewoon in drs window komen en je hebt een gratis plekje verdient.\
Ik denk dat dit kansloos gaat worden, ook al zou Max gelijke rondetijden rijden als Lewis
Het begint onderhand op Monza 2.0 te lijken.
DRS 1 detectie is een vage plek, beetje Daniel style laat remmen en je kan in theorie dus een 1.4 sec makkelijk onder 1 seconde krijgen, om vervolgens wel trager de bocht te moeten nemen, maar wel DRS pakken.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Het probleem daarbij is het meten met twee maten.Franco10 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:28:
Flexwings, nieuwe motoren, tijdstraffen, ze krijgen allemaal een andere betekenis. (bijv: 20 plaatsen gridstraf vs een 5 sec penalty vs 50k boete voor aanraken van een auto, wie is er dan 'de slechterik'?)
Iedereen zit op de limiet, maar Max vecht iig op de baan, waar het hoort.
Na een straf moet het ook klaar zijn.
Ik snap de wijziging echt niet... wat was er mis met die bochten? Vond het juist wel wat hebben.
Nieuwe vloer icm. nieuwe motor na kwalificatie misschien? Motor maximaal open en fingers crossed.bvbal79 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:50:
[...]
Al houd hij ze bij, dan nog is het kansloos... de DRS zone zit voor bocht 5.... dus als Mercedes in het lange stuk ervoor ernaar toe rijd binnen 1 sec dan is Max de lul op het rechte stuk na bocht 5
Ik denk dat dit kansloos gaat worden, ook al zou Max gelijke rondetijden rijden als Lewis
[ Voor 40% gewijzigd door ArcticWolf op 08-12-2021 13:03 ]
nieuwe motor na kwali, dat mag volgens mij niet, dus dat doe je dan ervoor. dat zijn 5 gridstraffen, die wil je niet in de laatste race nemen. Daarnaast is er bij Honda weinig degradatie ten opzichte van Mercedes.ArcticWolf schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:01:
[...]
Ik snap de wijziging echt niet... wat was er mis met die bochten? Vond het juist wel wat hebben.
[...]
Nieuwe vloer icm. nieuwe motor na kwalificatie misschien? Motor maximaal open en fingers crossed.
[ Voor 5% gewijzigd door bvbal79 op 08-12-2021 13:04 ]
Die ligt bij wel meer circuits vlak voor een bocht. Als je zoveel later remt dat je 0.4s goed kan maken vlieg je waarschijnlijk de baan af. Het gaat om de lijn passeren binnen een seconde nadat je voorligger gepasseerd is, niet de lijn passeren en daarna kijken of de afstand naar je voorligger minder dan een seconde is. Het detectiepunt zal op ongeveer het rempunt liggen dus dan heeft je voorganger nog niet echt afgeremd. Ik vind het tweede detectiepunt vreemder, net na een dubbele chicane waarin je hoogstwaarschijnlijk relatief veel tijd bent verloren ten opzichte van je voorganger. Maar daar lag 'ie vorig jaar ook al, dus het zal wel.SinergyX schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:57:
DRS 1 detectie is een vage plek, beetje Daniel style laat remmen en je kan in theorie dus een 1.4 sec makkelijk onder 1 seconde krijgen, om vervolgens wel trager de bocht te moeten nemen, maar wel DRS pakken.
Edit: ohja DRS2 is natuurlijk om de winst van DRS1 ongedaan te maken. Dat je dus DRS krijgt op degene die je net heeft ingehaald.
[ Voor 14% gewijzigd door DataGhost op 08-12-2021 13:07 ]
Ik vermoed dat die aanpassing is gedaan zodat je in de nieuwe T9 (ipv de originele T11/T12) meer snelheid kan meenemen richting de nieuwe T12, om daar dan een inhaalpoging te doen.siggy schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:47:
Datzelfde lijkt ook het idee achter het verwijderen van de originele T5/T6. Daardoor wordt de nieuwe T5 sneller, waardoor je meer snelheid meeneemt in de DRS-zone en hem er mogelijk makkelijker voorbijsteekt in de nieuwe T6.
Neemt niet weg dat het circuit zo een stuk saaier lijkt en ik in beginsel sowieso geen fan ben van DRS. Liever 1 beslissende, kneitermoeilijke overtake in een race, dan 50 overtakes op een sitting duck.
bocht 11 (oud) gaf juist mooie acties vanwege het detectiepunt daar. Nu gaat de bocht eigenlijk langer door, dus kun je wrs pas bij bocht 12 (nieuw) de inhaalactie makenDataGhost schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:04:
[...]
Die ligt bij wel meer circuits vlak voor een bocht. Als je zoveel later remt dat je 0.4s goed kan maken vlieg je waarschijnlijk de baan af. Het gaat om de lijn passeren binnen een seconde nadat je voorligger gepasseerd is, niet de lijn passeren en daarna kijken of de afstand naar je voorligger minder dan een seconde is. Ik vind het tweede detectiepunt vreemder, net na een dubbele chicane waarin je hoogstwaarschijnlijk relatief veel tijd bent verloren ten opzichte van je voorganger. Maar daar lag 'ie vorig jaar ook al, dus het zal wel.
Dus dit, door de DRS ben ik bang dat Max de sitting duck zal zijn tov de Mercedes powerKlaasjeNL schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:06:
[...]
Ik vermoed dat die aanpassing is gedaan zodat je in de nieuwe T9 (ipv de originele T11/T12) meer snelheid kan meenemen richting de nieuwe T12, om daar dan een inhaalpoging te doen.
Datzelfde lijkt ook het idee achter het verwijderen van de originele T5/T6. Daardoor wordt de nieuwe T5 sneller, waardoor je meer snelheid meeneemt in de DRS-zone en hem er mogelijk makkelijker voorbijsteekt in de nieuwe T6.
Neemt niet weg dat het circuit zo een stuk saaier lijkt en ik in beginsel sowieso geen fan ben van DRS. Liever 1 beslissende, kneitermoeilijke overtake in een race, dan 50 overtakes op een sitting duck.
Ja ik was even het scenario vergeten dat je net bent ingehaald waardoor je nog wel binnen die seconde kan zitten, en kan proberen je plek terug te pakken.bvbal79 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:07:
[...]
bocht 11 (oud) gaf juist mooie acties vanwege het detectiepunt daar. Nu gaat de bocht eigenlijk langer door, dus kun je wrs pas bij bocht 12 (nieuw) de inhaalactie maken
Foutje met de olieleiding ontdektbvbal79 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:04:
[...]
nieuwe motor na kwali, dat mag volgens mij niet, dus dat doe je dan ervoor. dat zijn 5 gridstraffen, die wil je niet in de laatste race nemen. Daarnaast is er bij Honda weinig degradatie ten opzichte van Mercedes.
Maar goed, dan tussen FP2 en FP3.
De degradatie is inderdaad minder in race mode, verliest slechts 7pk over 7 races. Echter die race mode is een engine mapping die is afgesteld op betrouwbaarheid om 6000km mee te gaan op die mode. Eventueel een nieuwe motor hoeft slechts FP3, de Q en de race mee te gaan... Misschien lukt het Honda om een mapping te vinden die betrouwbaar genoeg is om 400km mee te gaan maar wel meer vermogen oplevert.
https://www.nu.nl/formule...gepest-door-mercedes.html
Aan enkel linkdrops hebben we niks. Zie ook het beleid
Aan enkel linkdrops hebben we niks. Zie ook het beleid
[ Voor 23% gewijzigd door Outerspace op 08-12-2021 19:44 ]
Yup precies, veel terugkom acties daarzo gezien, hopelijk zal dat nog steeds mogelijk zijn, maar dan bij nieuwe bocht 12.DataGhost schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:08:
[...]
Ja ik was even het scenario vergeten dat je net bent ingehaald waardoor je nog wel binnen die seconde kan zitten, en kan proberen je plek terug te pakken.
Die lange rechte stukken met DRS zijn de enige manier om de huidige auto's een kans te geven elkaar in te halen. Max kon bijvoorbeeld in 2016 niet voorbij Rosberg komen op Abu Dhabi, ondanks dat Hamilton Rosberg terug probeerde te duwen richting Max door zelf als een slak op kop te rijden. En als je van iemand weet dat hij geen inhaalkans onbenut laat, dan is het Verstappen, zeker in 2016. En in 2016 hadden we nog niet de high downforce monsters die er nu zijn en dus alleen maar gevoeliger zijn voor dirty air.siggy schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:47:
Ik ga nu weer een die race terug kijken inderdaad, wat een kut streek was dat van Hamilton iddBansheeben schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:11:
[...]
Die lange rechte stukken met DRS zijn de enige manier om de huidige auto's een kans te geven elkaar in te halen. Max kon bijvoorbeeld in 2016 niet voorbij Rosberg komen op Abu Dhabi, ondanks dat Hamilton Rosberg terug probeerde te duwen richting Max door zelf als een slak op kop te rijden. En als je van iemand weet dat hij geen inhaalkans onbenut laat, dan is het Verstappen, zeker in 2016. En in 2016 hadden we nog niet de high downforce monsters die er nu zijn en dus alleen maar gevoeliger zijn voor dirty air.
En ligt dat dan aan DTA, of omdat de FIA dit jaar echt de uitslag aan het bepalen is? Ongeacht de discussie of ze dat bewust doen om iemand voor te trekken of niet, ontkom je er niet aan dat we dat nog niet eerder op zo'n schaal hebben gehad. Hetzelfde geldt voor het 'hooligan' gedrag in dit topic, naar mijn idee ligt dat veel meer aan de akties (en gebrek daaraan) van de FIA dan aan DTA.Martin0 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:12:
[...]
Ik heb het over de "fans", niet over de drivers of de teams zelf
En met Generatie GTS bedoel ik de fans die er bij gekomen zijn door Drive to Survive. Natuurlijk is het kort door de bocht om alle fans die hiermee gekomen zijn over een kam te scheren maar sinds dat deze erbij zijn gekomen is de kwaliteit van discussiëren wel achteruit gegaan, er is meer hooligan gedrag erbij gekomen om het grofweg te vergelijken.
[removed]
Rosberg wist in die race overigens wel Verstappen voorbij te komen, door z'n motor voor een paar rondjes in quali mode te laten draaien als ik het goed hebbvbal79 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:11:
[...]
Ik ga nu weer een die race terug kijken inderdaad, wat een kut streek was dat van Hamilton idd

Ik kijk enorm uit naar FP1 en FP2 vrijdag. Dat zal veel gaan zeggen over de kansen. Denk eerlijk gezegd dat Red Bull in de voorbereidingen al heel lang bezig is met deze laatste race. Simpelweg omdat ze vooraf ook wel konden inschatten dat 1) het kampioenschap waarschijnlijk hier beslist ging/gaat worden en 2) de twee voorgaande races ook ingeschat werden door hen als 'pro-Mercedes'.
Denk dat ze de setup vanaf lap 1 redelijk goed voor elkaar hebben. Mits Albon en consorten goed werk hebben verricht in de sim.
Denk dat ze de setup vanaf lap 1 redelijk goed voor elkaar hebben. Mits Albon en consorten goed werk hebben verricht in de sim.
Deze downforce monsters hebben een beresterke slipstream. DRS is zeker bij deze rechte stukken compleet overkill. Het is gewoon té krachtig. Het is gewoon het gratis weggeven van een positie omdat iemand onder de 1 seconde bij zijn voorligger komt. Drs is daarnaast compleet gemismanaged. Die ene seconde is volledig uit de lucht gegrepen en geeft een eenzijdig voordeel. Het was veel beter geweest als je x keer drs kan gebruiken, zowel ter aanval als ter verdediging. Nu zijn het gewoon gratis posities. Nou daar heb je talent voor nodig zeg.Bansheeben schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:11:
[...]
Die lange rechte stukken met DRS zijn de enige manier om de huidige auto's een kans te geven elkaar in te halen. Max kon bijvoorbeeld in 2016 niet voorbij Rosberg komen op Abu Dhabi, ondanks dat Hamilton Rosberg terug probeerde te duwen richting Max door zelf als een slak op kop te rijden. En als je van iemand weet dat hij geen inhaalkans onbenut laat, dan is het Verstappen, zeker in 2016. En in 2016 hadden we nog niet de high downforce monsters die er nu zijn en dus alleen maar gevoeliger zijn voor dirty air.
Ik hoop dat ze in 2022 heel snel besluiten dat drs niet meer nodig is. Inhalen is altijd moeilijk geweest, nu zijn het cadeautjs. Past goed bij de softe woke wereld van nu.

Plus, weet even niet meer welke tweaker het gisteren had gepost... maar men zou de Honda motor van Gasly en Tsunoda verder hebben opengedraaid de laatste paar races om statistieken te verzamelen over het risico hiervan. Wellicht dat hierdoor ook nog een verrassing uit de hoge hoed wordt getoverd.SterqVerhael schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:15:
Ik kijk enorm uit naar FP1 en FP2 vrijdag. Dat zal veel gaan zeggen over de kansen. Denk eerlijk gezegd dat Red Bull in de voorbereidingen al heel lang bezig is met deze laatste race. Simpelweg omdat ze vooraf ook wel konden inschatten dat 1) het kampioenschap waarschijnlijk hier beslist ging/gaat worden en 2) de twee voorgaande races ook ingeschat werden door hen als 'pro-Mercedes'.
Geassisteerd door de FIA, want die zien de geslepen acties van Hamilton niet of die willen het niet zien.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Klopt en er komt een vloer voor betere topspeed. Zouden we dan dit weekend i.p.v. een Red Bull een Raket Bull te zien krijgen.yinx84 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:19:
[...]
Plus, weet even niet meer welke tweaker het gisteren had gepost... maar men zou de Honda motor van Gasly en Tsunoda verder hebben opengedraaid de laatste paar races om statistieken te verzamelen over het risico hiervan. Wellicht dat hierdoor ook nog een verrassing uit de hoge hoed wordt getoverd.
M'n vrouw verteld me net dat ze geruchten leest dat madame Piquet vreemd zou gaan. Gespot in Monaco in een restaurant met een man, handen op dijen etc.
Max wordt dus kampioen
Max wordt dus kampioen
Het probleem is de layout van de baan... Max moet voor bocht 5 altijd meer dan 1 sec voorsprong hebben, anders is hij sitting duckSterqVerhael schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:15:
Die zien het wel, maar hij breekt daarmee geen regels. Ondanks dat ik het smerige acties vind waar ik het niet mee eens ben, doet Mercedes en Lewis hierin niks fout volgens de regels.AMD1800 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:20:
[...]
Geassisteerd door de FIA, want die zien de geslepen acties van Hamilton niet of die willen het niet zien.
De FIA kan hier dus helemaal niks mee. Die kunnen enkel kijken naar de feiten en daarop straffen. Mercedes/Lewis is beetje het irritante rot joch uit je klas vroeger, die je tot het uiterste treiterde zonder je aan te raken, en wanneer jij dan uiteindelijk een klap uitdeelt, ben jij fout en heb jij straf.
Een raket RBR met een woeste VerstappenLensent schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:22:
M'n vrouw verteld me net dat ze geruchten leest dat madame Piquet vreemd zou gaan. Gespot in Monaco in een restaurant met een man, handen op dijen etc.
Max wordt dus kampioen
Lewis was toevallig ook in MonacoLensent schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:22:
Max wordt dus kampioen

Tja, it's the same for everyone. Als Max de auto had gehad om Hamilton bij te houden nadat Hamilton 'm heeft ingehaald, dan had hij datzelfde DRS voordeel gehad. Maar helaas is de Mercedes gewoon een stuk beter de laatste paar races.siggy schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:18:
[...]
Deze downforce monsters hebben een beresterke slipstream. DRS is zeker bij deze rechte stukken compleet overkill. Het is gewoon té krachtig. Het is gewoon het gratis weggeven van een positie omdat iemand onder de 1 seconde bij zijn voorligger komt. Drs is daarnaast compleet gemismanaged. Die ene seconde is volledig uit de lucht gegrepen en geeft een eenzijdig voordeel. Het was veel beter geweest als je x keer drs kan gebruiken, zowel ter aanval als ter verdediging. Nu zijn het gewoon gratis posities. Nou daar heb je talent voor nodig zeg.
Ik hoop dat ze in 2022 heel snel besluiten dat drs niet meer nodig is. Inhalen is altijd moeilijk geweest, nu zijn het cadeautjs. Past goed bij de softe woke wereld van nu.
Het is redelijk Glossy / Privé gehalte, maar om er in mee te gaan: verbaast me ook niets als zelfs zoiets als dit door kamp Hamilton wordt opgeklopt. Alles om maar in het 'koppie' te kruipen.Lensent schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:22:
Max wordt dus kampioen
https://www.ad.nl/formule...-lewis-hamilton~a9f750ae/
Ben niet zo'n fan van Ecclestone, maar hij heeft hier 100% gelijk...
Cogitationis poenam nemo patitur
Ben niet zo'n fan van mensen terecht wijzen, maar dit stond net een paar post boven je ook alBullet NL schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:31:
https://www.ad.nl/formule...-lewis-hamilton~a9f750ae/
Ik had de boordradio van Max aan en het viel me gewoon op. En ondanks dat de koppeling op een andere plek zit, kan ie wel degelijk een por krijgen via de aandrijfstang. Of er was iets anders aan de hand. In ieder geval ging er ook iets niet lekker bij de tweede herstart van Max, hij bleef lang in zn koppeling hangen, geen wheelspin volgens mij.DataGhost schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:32:
[...]
Vul je dit zelf in, of is daar een bron bij? Logischere verklaring die ik heb gehoord is hitte en dat het geen enorm rare opmerking is. Als ik me een voorstelling zou moeten maken van waar de koppeling in een F1-auto zit vind ik dit ook geen logische gevolgtrekking. Die merkt helemaal niks van een zijwaartse tik op een as.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Ik vind dat Hamilton zeker tijdens de vorige race en de verschillende oefenronden in Saoedi Arabië straf had kunnen krijgen. Het grote discussiepunt is natuurlijk de brakecheck van max. Waarom gaat Hamilton er zo dicht achter rijden? Wat doet hij daar überhaupt? Hij wist donders goed wat er ging gebeuren en ging er daarom maar achter rijden. Bewuste actie van Hamilton om niet voorbij te gaan. Als hij het zelf op zich afroept om daar zomaar zo dicht achter te gaan rijden dan behoort hij ook straf te krijgen.Hatsjoe schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:22:
[...]
Die zien het wel, maar hij breekt daarmee geen regels. Ondanks dat ik het smerige acties vind waar ik het niet mee eens ben, doet Mercedes en Lewis hierin niks fout volgens de regels.
De FIA kan hier dus helemaal niks mee. Die kunnen enkel kijken naar de feiten en daarop straffen. Mercedes/Lewis is beetje het irritante rot joch uit je klas vroeger, die je tot het uiterste treiterde zonder je aan te raken, en wanneer jij dan uiteindelijk een klap uitdeelt, ben jij fout en heb jij straf.
Over zijn acties tijdens de trainingen ben ik ook niet te spreken. Rijdende chicane spelen en mensen bijna laten crashen. Te idioot voor woorden. Zeker als je bedenkt dat die gast al jaren mee doet en zevenvoudig wereldkampioen is.
Haha, ik vind het nog 'waar' ook. Hamilton is overduidelijk de meest ervaren coureur en Mercedes het meest politieke team.
Die emotie is in mijn beleving allemaal gespeeld, de eindeloze radio's over versleten banden, het bedanken van het team, Max in een kwaad daglicht zetten. Ondertussen gewoon zelf het bloed onder de nagels vandaan halen door hem van de baan te tikken, Bottas-torpedo, niet in willen halen vanwege DRS, extra ruimte laten bij de herstart etc. Het continu 'zuigen' en vervolgens de vermeende onschuld spelen.
Ergens kan ik er wel respect voor opbrengen, het is een kwaliteit, maar het blijven gewoon Duitsers. Aan het einde van de 90 minuten weet je gewoon wie er wint.
Of ze ontkennen het niet eens, in Monza waren zowel Max als Lewis fout, maar Max een beetje meer, dus kreeg alleen Max strafAMD1800 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:20:
[...]

Het Mercedes team is net zo Duits als dat Volkswagen Engels is. Niet dus. :-)Ypuh schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:04:
[...]
Ergens kan ik er wel respect voor opbrengen, het is een kwaliteit, maar het blijven gewoon Duitsers. Aan het einde van de 90 minuten weet je gewoon wie er wint.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Ze wilden beiden niet in de DRS val rijden, dus beide partijen zijn voor te stellen. Max gaat langzaam rijden om Hamilton proberen uit te lokken om op dat punt in te halen, zodat hij er met de DRS weer langs kan. Hamilton wil ook niet in de DRS val lopen, dus die blijft er achter rijden. Beiden deden het niet handig in mijn optiek. Hamilton door er zo dicht recht achter te gaan rijden en Max door op een recht stuk zo langzaam te gaan rijden en zelfs dus te remmen.AMD1800 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:01:
[...]
Ik vind dat Hamilton zeker tijdens de vorige race en de verschillende oefenronden in Saoedi Arabië straf had kunnen krijgen. Het grote discussiepunt is natuurlijk de brakecheck van max. Waarom gaat Hamilton er zo dicht achter rijden? Wat doet hij daar überhaupt? Hij wist donders goed wat er ging gebeuren en ging er daarom maar achter rijden. Bewuste actie van Hamilton om niet voorbij te gaan. Als hij het zelf op zich afroept om daar zomaar zo dicht achter te gaan rijden dan behoort hij ook straf te krijgen.
Hier hoop je al tijden op inderdaad maar of het waar is. Je zou verwachten dat er ruimte in die motor zit en als ze dit konden testen zou dat mooi zijn. Maar verder niets over te vinden?yinx84 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:19:
[...]
Plus, weet even niet meer welke tweaker het gisteren had gepost... maar men zou de Honda motor van Gasly en Tsunoda verder hebben opengedraaid de laatste paar races om statistieken te verzamelen over het risico hiervan. Wellicht dat hierdoor ook nog een verrassing uit de hoge hoed wordt getoverd.
Zou mooi zijn als RBR Mercedes heeft laten inslapen met dat ze weinig meer kunnen, etc. En dan de laatste race ineens wat Red Bull in dat blok pompen voor extra pk's en Lewis in de achterspiegel zetten.
[ Voor 14% gewijzigd door AMARONE op 08-12-2021 14:09 ]
Waarom gaat Max dan niet pontificaal super rechts rijden, bijna tegen de muur aan? Als Lewis dan nog tegen Max aan rijdt (ook al is die aan het braketesten) dan ligt het meer aan HAM dan aan VER.Tomcatter_31 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:06:
[...]
Ze wilden beiden niet in de DRS val rijden, dus beide partijen zijn voor te stellen. Max gaat langzaam rijden om Hamilton proberen uit te lokken om op dat punt in te halen, zodat hij er met de DRS weer langs kan. Hamilton wil ook niet in de DRS val lopen, dus die blijft er achter rijden. Beiden deden het niet handig in mijn optiek. Hamilton door er zo dicht recht achter te gaan rijden en Max door op een recht stuk zo langzaam te gaan rijden en zelfs dus te remmen.
Inderdaad zou dat mooi zijn. Mercedes fair and square verslaan op snelheid.AMARONE schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:08:
[...]
Zou mooi zijn als RBR Mercedes heeft laten inslapen met dat ze weinig meer kunnen, etc. En dan de laatste race ineens wat Red Bull in dat blok pompen voor extra pk's en Lewis in de achterspiegel zetten.
Omdat ie dan teveel in de troep rijdt. De racelijn is op die plek aan de linkerkant van de baan.Spotmatic schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:09:
[...]
Waarom gaat Max dan niet pontificaal super rechts rijden, bijna tegen de muur aan? Als Lewis dan nog tegen Max aan rijdt (ook al is die aan het braketesten) dan ligt het meer aan HAM dan aan VER.
Haha ja of dat Honda nog een of andere truuk uit de VTEC doos tovert :-)AMARONE schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:08:
[...]
Hier hoop je al tijden op inderdaad maar of het waar is. Je zou verwachten dat er ruimte in die motor zit en als ze dit konden testen zou dat mooi zijn. Maar verder niets over te vinden?
Mercedes and Kingspan mutually end F1 partnership deal after condemnation from Grenfell United
Mercedes and Kingspan have mutually agreed to end their F1 partnership after heavy criticism of the deal.
Last week Mercedes announced a deal with Kingspan, a firm which made some of the insulation used on Grenfell Tower, the west London tower block that caught fire in 2017, killing 72 people.
Kingspan's logo featured on Mercedes' cars for the first time at last week's Saudi Arabian GP.
"The Mercedes-AMG Petronas F1 Team and Kingspan today announced that they have mutually agreed to end their partnership," said F1's world champions in a statement.
"Announced last week, the new partnership included Kingspan chairing a new Sustainability Working Group for the team, and aimed to deliver carbon reductions through their leading-edge environmentally sustainable solutions for the team's future campus.
[ Voor 62% gewijzigd door sjaool op 08-12-2021 14:18 ]
Voor zover ik weet zitten de wielassen aan het differentieel, die zit weer aan de uitvoeras (haaks op de wielassen) van de versnellingsbak. Indirect (via tandwielen en evt nog een losse as) daaraan "verbonden" is de invoeras van de versnellingsbak, waar vervolgens pas de koppeling aan zit, aan de motor. Ik zie de koppeling dus geen schade oplopen zonder dat de hele behuizing van de versnellingsbak kapot is.Chiron schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:50:
[...]
Ik had de boordradio van Max aan en het viel me gewoon op. En ondanks dat de koppeling op een andere plek zit, kan ie wel degelijk een por krijgen via de aandrijfstang. Of er was iets anders aan de hand. In ieder geval ging er ook iets niet lekker bij de tweede herstart van Max, hij bleef lang in zn koppeling hangen, geen wheelspin volgens mij.
Ik denk dat Netflix alles al heeft wat ze nodig hebben voor het mooiste seizoen van Drive To Survive, maar een Monza 2.0 zou toch wel de kers op de taart zijn (kan het seizoen nóg gekker?)
Realistischer acht ik een Hongarije 2.0, waarbij Bottas iedereen raakt behalve z'n teamgenoot. Ik zie niet in hoe zondag een clean race gaat worden, tenzij Hamilton start van pole en de Mercedes 5 tienden sneller is per rondje.
Realistischer acht ik een Hongarije 2.0, waarbij Bottas iedereen raakt behalve z'n teamgenoot. Ik zie niet in hoe zondag een clean race gaat worden, tenzij Hamilton start van pole en de Mercedes 5 tienden sneller is per rondje.
Wat dacht je van de laatste bocht...hoe verder max rechts hoe makkelijker en sneller Lewis door de bocht kan knallen...Spotmatic schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:09:
[...]
Waarom gaat Max dan niet pontificaal super rechts rijden, bijna tegen de muur aan? Als Lewis dan nog tegen Max aan rijdt (ook al is die aan het braketesten) dan ligt het meer aan HAM dan aan VER.
Allright, maar als er iets abnormaals zou zijn dan zou het zn uitstapje tegen de muur wel zijn. Opzich is de klap op de muur ook zijwaarts, dus is het vooral de versnellingsbak die de optater krijgt.DataGhost schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:17:
[...]
Voor zover ik weet zitten de wielassen aan het differentieel, die zit weer aan de uitvoeras (haaks op de wielassen) van de versnellingsbak. Indirect (via tandwielen en evt nog een losse as) daaraan "verbonden" is de invoeras van de versnellingsbak, waar vervolgens pas de koppeling aan zit, aan de motor. Ik zie de koppeling dus geen schade oplopen zonder dat de hele behuizing van de versnellingsbak kapot is.
Feit blijft dat Max wel degelijk op z'n koppeling moest letten, en dat dat meespeelt in hoe snel ie van zn plek is bij de start. Lewis was aan de andere kant ook wel als een kanonskogel weg, de tandjes...
Ja, mee eens, maar daar heb ik gisteren al uitgebreid over gediscussieerd.Spotmatic schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:09:
[...]
Ja, fijn voor Netflix, maar Max werkte er dit jaar niet aan mee. Bovendien: als ik op mijn ervaring van het vorige seizoen afga dan heeft Netflix een totaal andere raceklasse zitten filmen. Er was weinig herkenning voor mij. Dus wat mij betreft kijkt iemand die het hele seizoen goed heeft gevolgd helemaal niet naar DTS. Je zit je meer te ergeren dan ervan te genieten.Ypuh schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:19:
Ik denk dat Netflix alles al heeft wat ze nodig hebben voor het mooiste seizoen van Drive To Survive, maar een Monza 2.0 zou toch wel de kers op de taart zijn (kan het seizoen nóg gekker?)
?? Misschien begrijp ik je niet goed, maar hoe is Hamilton sneller als Max op rechte stuk helemaal rechts gaat rijden? De eerste bocht na de aanrijding was linksaf. Je ziet vlak na de aanrijding ook dat zowel Max als Hamilton weer helemaal naar rechts gaan om de racelijn weer te pakken.bvbal79 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:19:
[...]
Wat dacht je van de laatste bocht...hoe verder max rechts hoe makkelijker en sneller Lewis door de bocht kan knallen...
Ja, maar daarom was de gedachte die ik langs heb zien komen iets met hitte oid, zodat de koppeling voor de start beter zou zijn. De reden dat Lewis zo snel weg kwam was volgens mij voornamelijk dat de banden van Verstappen alweer veel verder afgekoeld waren door het geklooi met langzaam naar de grid rijden.Chiron schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:20:
[...]
Allright, maar als er iets abnormaals zou zijn dan zou het zn uitstapje tegen de muur wel zijn. Opzich is de klap op de muur ook zijwaarts, dus is het vooral de versnellingsbak die de optater krijgt.
Feit blijft dat Max wel degelijk op z'n koppeling moest letten, en dat dat meespeelt in hoe snel ie van zn plek is bij de start. Lewis was aan de andere kant ook wel als een kanonskogel weg, de tandjes...
Ja dat speelde ook zeker mee, en dat de banden afgekoeld waren hielp ook niet mee met het doorglijden van Max in bocht 1. Wat dus komt door dat getreuzel van Lewis, maar wat je Lewis strikt volgens de regels dus weer niet aan kan rekenen blijkbaar. Ik ben benieuwd wat de reactie van de FIA zou zijn als de rollen omgedraaid waren.DataGhost schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:23:
[...]
Ja, maar daarom was de gedachte die ik langs heb zien komen iets met hitte oid, zodat de koppeling voor de start beter zou zijn. De reden dat Lewis zo snel weg kwam was volgens mij voornamelijk dat de banden van Verstappen alweer veel verder afgekoeld waren door het geklooi met langzaam naar de grid rijden.
Volgens Kelly zelf is er niks aan de hand in ieder geval. Bovendien zat ze in DubaiLensent schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:22:
Max wordt dus kampioen
:strip_exif()/f/image/lVTveQhpFUJlUBt0yBKfzK1D.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit topic is gesloten.
Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"
Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics
Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"
Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics
Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken