[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 148 ... 171 Laatste
Acties:
  • 1.287.289 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:21
Chiron schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:25:
[...]

Ja dat speelde ook zeker mee, en dat de banden afgekoeld waren hielp ook niet mee met het doorglijden van Max in bocht 1. Wat dus komt door dat getreuzel van Lewis, maar wat je Lewis strikt volgens de regels dus weer niet aan kan rekenen blijkbaar. Ik ben benieuwd wat de reactie van de FIA zou zijn als de rollen omgedraaid waren.
Ook dan zou er niks gebeurt zijn, Zoals de regels aan geven is het geen overtreding. Maar goed de FIA heeft wel eens vaker rare besluiten genomen (39 keer track limits negeren en dan ineens wel hanteren). Deze onzin gebeurt eigenlijk al sinds het begin van het seizoen. Ik vond eerlijk gezegd ook raar dat Lewis zich verremd met Max dicht achter hem. Van de baan af gaat en gewoon voor Max weer mag rejoinen (in bahrein). Dat is de bocht waar Max uiteindelijk ook de plaats terug gaf.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:04
Ypuh schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:04:
[...]

Ergens kan ik er wel respect voor opbrengen, het is een kwaliteit, maar het blijven gewoon Duitsers. Aan het einde van de 90 minuten weet je gewoon wie er wint.
Als ze dan ook na 90 minuten stoppen...

Race duurde vorig jaar 1 uur en 36 minuten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:00

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Ahum, nieuwe ronde deze week. Alstublieft we weten het wel nu, links rechts midden rijden. Straf gehad en door.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:41

sjaool

Every life should have 9 cats

Spotmatic schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:29:
[...]

Volgens Kelly zelf is er niks aan de hand in ieder geval. Bovendien zat ze in Dubai ;)

[Afbeelding]
De roddelkliek is er in ieder geval al op gedoken.

https://www.ditjesendatje...rogen-op-haar-verjaardag/

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:04
Wat een niveau. Op basis van een anoniem iemand en de manier waarop Max zijn likes verdeelt suggereren dat er iets gaande is. Die insider is waarschijnlijk Toto Wolff.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Lensent schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:22:
M'n vrouw verteld me net dat ze geruchten leest dat madame Piquet vreemd zou gaan. Gespot in Monaco in een restaurant met een man, handen op dijen etc.

Max wordt dus kampioen :')
monaco is een groot dorp; als iemand een scheet laat bij paleis, is die al in de haven te ruiken :+ ofwel; als piquet dat wilt doen - gaat zij dat echt niet publiekelijk in monaco doen :F :F
ofwel; ik ruik verhaaltje aap

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Tomcatter_31 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:23:
[...]

?? Misschien begrijp ik je niet goed, maar hoe is Hamilton sneller als Max op rechte stuk helemaal rechts gaat rijden? De eerste bocht na de aanrijding was linksaf. Je ziet vlak na de aanrijding ook dat zowel Max als Hamilton weer helemaal naar rechts gaan om de racelijn weer te pakken.
ja hoe neem je het snelst een linker bocht?

juist door zo veel mogelijk rechts te rijden. Max dwingt nu hamilton veel meer links te rijden en daardoor een krapper bocht te rijden. Krappere bocht, minder snelheid bocht uit.. Meer voordeel Max als zijn DRS aangaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
NotSoSteady schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:46:
[...]

Wat een niveau. Op basis van een anoniem iemand en de manier waarop Max zijn likes verdeelt suggereren dat er iets gaande is. Die insider is waarschijnlijk Toto Wolff.
Schitterend ook die foto's er bij; "No like from Max" met een post erbij die geliked is door Max _O-

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 11:27
yinx84 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:19:
[...]

Plus, weet even niet meer welke tweaker het gisteren had gepost... maar men zou de Honda motor van Gasly en Tsunoda verder hebben opengedraaid de laatste paar races om statistieken te verzamelen over het risico hiervan. Wellicht dat hierdoor ook nog een verrassing uit de hoge hoed wordt getoverd.
Ik vind Tsunoda inderdaad ineens verdacht snel, ook Gasly die in de buurt van P5 bevond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:38
AMD1800 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:01:
[...]
Waarom gaat Hamilton er zo dicht achter rijden? Wat doet hij daar überhaupt? Hij wist donders goed wat er ging gebeuren en ging er daarom maar achter rijden. Bewuste actie van Hamilton om niet voorbij te gaan. Als hij het zelf op zich afroept om daar zomaar zo dicht achter te gaan rijden dan behoort hij ook straf te krijgen.
Dit inderdaad.

Nu de emotie verdwenen is en je alles iets rustiger hebt kunnen overdenken is dit toch wel één van de zaken die blijft hangen...

Waarom heeft Hamilton geen straf gekregen voor het bewust vlak achter Verstappen blijven rijden terwijl hij hem eenvoudig in had kunnen halen?

Zijn gedrag is volkomen onlogisch.

Zeker in combinatie met zijn eigen uitspraak dat hij niet wist dat Verstappen hem er voorbij wilde laten. Als dat klopt (en waarom zouden we Hamilton niet geloven :)? ) zou de enige andere reden voor het vertragen in zijn ogen een technisch defect zijn. Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat een F1 coureur op het moment dat zijn voorganger een technisch probleem kreeg er op 1 wagenlengte achter ging zitten en met hem mee vertraagde.

Een volslagen absurde handelswijze en een absurde verklaring van Hamilton.

Als Verstappen een straf krijgt voor een brake-check zou Hamilton er minstens ook één moeten hebben voor zijn rijgedrag.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:12
Tomcatter_31 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:06:
[...]

Ze wilden beiden niet in de DRS val rijden, dus beide partijen zijn voor te stellen. Max gaat langzaam rijden om Hamilton proberen uit te lokken om op dat punt in te halen, zodat hij er met de DRS weer langs kan. Hamilton wil ook niet in de DRS val lopen, dus die blijft er achter rijden. Beiden deden het niet handig in mijn optiek. Hamilton door er zo dicht recht achter te gaan rijden en Max door op een recht stuk zo langzaam te gaan rijden en zelfs dus te remmen.
Daar heb je gelijk in. Alleen mag Lewis niet te bepalen waar hij zijn positie terug krijgt. En dat doet hij nu wel, wat tijd eigenlijk een overtreding van de regels is. Maar ja, blijkbaar niet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 13:48

oZy

Kunnen Kelly en de insta likes van Max ajb naar [F1] Randzaken

Ik gok zomaar dat Red Bull de Honda's tot het uiterste zal afstellen komende race aangezien het WCC er toch niet meer in zit. Ik denk dat Max heel graag wint en anders ploft zodat hij het podium en de persco daarna lekker kan skippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
AMD1800 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:59:
[...]

Daar heb je gelijk in. Alleen mag Lewis niet te bepalen waar hij zijn positie terug krijgt. En dat doet hij nu wel, wat tijd eigenlijk een overtreding van de regels is. Maar ja, blijkbaar niet.
Ik denk dat het in dit geval meer gekeken is naar welke overtreding is erger ipv ze hebben allebei een overtreding gemaakt en daardoor verdienen allebei straf (zoals bvb bij voetbal waar 2 spelers tegelijkertijd geel kunnen krijgen).

Twitch

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
alexbl69 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:59:
[...]

Dit inderdaad.

Nu de emotie verdwenen is en je alles iets rustiger hebt kunnen overdenken is dit toch wel één van de zaken die blijft hangen...

Waarom heeft Hamilton geen straf gekregen voor het bewust vlak achter Verstappen blijven rijden terwijl hij hem eenvoudig in had kunnen halen?

Zijn gedrag is volkomen onlogisch.

Zeker in combinatie met zijn eigen uitspraak dat hij niet wist dat Verstappen hem er voorbij wilde laten. Als dat klopt (en waarom zouden we Hamilton niet geloven :)? ) zou de enige andere reden voor het vertragen in zijn ogen een technisch defect zijn. Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat een F1 coureur op het moment dat zijn voorganger een technisch probleem kreeg er op 1 wagenlengte achter ging zitten en met hem mee vertraagde.

Een volslagen absurde handelswijze en een absurde verklaring van Hamilton.

Als Verstappen een straf krijgt voor een brake-check zou Hamilton er minstens ook één moeten hebben voor zijn rijgedrag.
Dus volgens jou kan het niet dat Hamilton een fractie getwijfeld heeft of ie een VSC melding ofzo gemist had? Een technisch probleem zou Hamilton wel door hebben, al is het maar door een rookwolkje, rare gedragingen van de auto in de vorige bocht, ...
Het was in de teamradio, volgens mij, redelijk duidelijk dat hij het niet wist dat Verstappen hem zou voorbij laten

Er zijn weinig vergelijkingen met het dagelijks verkeer maar misschien in dit geval een klein beetje. Als je op een weg rijdt en je voorligger vertraagt opeens en jij kan niet direct zien wat er gaan is. Wat doe je dan? Ga je ook vertragen of ga je zonder nadenken vol gas voorbij steken?

Ik denk wel dat hij in tweede instantie wel doorhad wat er gaande was en dat hij er dan wilde achterblijven ivm DRS. En dan blijf je er natuurlijk recht achter. Ga je opzij rijden, dan staat Verstappen op zijn rem en is Hamilton er automatisch voorbij
[...]

En wat is er dan juist in overtreding van de regels? Verstappen wil de plaats terug geven maar Hamilton wil die niet. Geen probleem, dan rijdt Verstappen gewoon door. Volgens mij is de regel ook niet dat je de plaats moet teruggeven maar dat je een duidelijk poging moet doen om die terug te geven. Het is toch in bepaalde andere reeksen van autosport zo

[ Voor 14% gewijzigd door Kenhas op 08-12-2021 15:24 ]

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 23:21
En recht achter Verstappen ziet die niets in zijn spiegels, dus stapt hij op de rem van "Waar zit Lewis nou eigenlijk precies, hij moet er toch eens voorbij komen?"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:11

Chiron

Moderator Discord
Kenhas schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:19:
[...]

Dus volgens jou kan het niet dat Hamilton een fractie getwijfeld heeft of ie een VSC melding ofzo gemist had? Een technisch probleem zou Hamilton wel door hebben, al is het maar door een rookwolkje, rare gedragingen van de auto in de vorige bocht, ...
Het was in de teamradio, volgens mij, redelijk duidelijk dat hij het niet wist dat Verstappen hem zou voorbij laten

Er zijn weinig vergelijkingen met het dagelijks verkeer maar misschien in dit geval een klein beetje. Als je op een weg rijdt en je voorligger vertraagt opeens en jij kan niet direct zien wat er gaan is. Wat doe je dan? Ga je ook vertragen of ga je zonder nadenken vol gas voorbij steken?

Ik denk wel dat hij in tweede instantie wel doorhad wat er gaande was en dat hij er dan wilde achterblijven ivm DRS. En dan blijf je er natuurlijk recht achter. Ga je opzij rijden, dan staat Verstappen op zijn rem en is Hamilton er automatisch voorbij
Normaliter zou je er snoeihard links voorbij moeten gaan, het blijft tenslotte een race. Twijfelen over of je een VSC gemist hebt is al helemaal een slap excuus, als je als coureur niet eens meer weet of er een VSC is of niet, hoor je niet achter het stuur te zitten.

De man is 7 voudig wereldkampioen, schakelde en vertraagde zelfs nog mee terug achter Max, (Max schakelde terug van 8 naar 3 (!)) en bleef daar hangen, van de racelijn af. De racelijn was namelijk links, en niet rechts van het midden. Dan weet je echt wel wat je doet.
Lewis wilde er niet voorbij vanwege DRS, en het tikje op de rem van Max was net het zetje wat genoeg was om de wagens elkaar te laten raken. Op de onboard hoor je de motor zelfs opvallend in toeren dalen als Max eenmaal in zn 3 zit. Het remmen was niet handig, maar dat Lewis zo kort achter Max blijft hangen ook niet.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Gaan we dit de laatste race ook zien?

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/265195613_10164809060263504_131597320605510156_n.jpg?_nc_cat=102&ccb=1-5&_nc_sid=dbeb18&_nc_ohc=rSOrCesXVQkAX-24sr3&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=117e655696c286cc6a44971fb5e4afa6&oe=61B4C447

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:03
[...]

Zou kunnen, weet eigenlijk niet of dat echt is vastgelegd, maar nu met DRS zones, zou dat eigenlijk wel moeten gebeuren dat vastgelegd staat waar je een plek terug kan geven. Maar ja, wat Hamilton deed is misschien niet in de geest van de regel, maar wat Verstappen deed natuurlijk net zo goed niet. Plek teruggeven vlak voor een DRS zone waardoor het eigenlijk geen teruggeven is als je hem via de DRS meteen weer terug pakt. Dus beiden zijn dan niet in de geest van de regel.

[ Voor 7% gewijzigd door Tomcatter_31 op 08-12-2021 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dereiger
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 24-10-2024
AMARONE schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:08:
[...]

Hier hoop je al tijden op inderdaad maar of het waar is. Je zou verwachten dat er ruimte in die motor zit en als ze dit konden testen zou dat mooi zijn. Maar verder niets over te vinden?

Zou mooi zijn als RBR Mercedes heeft laten inslapen met dat ze weinig meer kunnen, etc. En dan de laatste race ineens wat Red Bull in dat blok pompen voor extra pk's en Lewis in de achterspiegel zetten.
heeft iemand hier een source voor?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

[...]

[...]

En wat is er dan juist in overtreding van de regels? Verstappen wil de plaats terug geven maar Hamilton wil die niet. Geen probleem, dan rijdt Verstappen gewoon door. Volgens mij is de regel ook niet dat je de plaats moet teruggeven maar dat je een duidelijk poging moet doen om die terug te geven. Het is toch in bepaalde andere reeksen van autosport zo
Als Hamilton denkt dat hij een (V)SC gemist heeft, dan hoort ie niet meer in de F1 thuis. Je krijgt een kerstboom aan lampjes op je stuur en langs de baan op de panelen. Als je dat mist, dan ben je of te druk met dingen waar je niet druk mee hoort te zijn of je hebt een complete blackout. Bij de andere (V)SC's had hij er duidelijk geen problemen mee. In mijn ogen een kul-argument om te opperen als smoes om achter Max te blijven hangen.

Max gaat van de racelijn en mindert snelheid. Dan is het in mijn ogen overduidelijk dat er of iets mis is met zijn auto of dat hij de achterligger er langs wil laten. Dat Lewis kiest om er recht achter te blijven hangen en heel kort erachter, dat is volledig voor zijn rekening. Ik dacht eerst ook dat er weinig ruimte links van Max was, maar als je de overhead shot vanuit de heli ziet, was er links bijna 2 auto breed ruimte om er langs te gaan. Vergelijken met gewoon wegverkeer is ridicuul. In elke andere situatie waar je voorligger op het circuit langzamer is, steek je er zo snel mogelijk voorbij.

In mijn ogen is er maar 1 verklaring en dat is dat beide heren wisten dat er een plek teruggeven zou worden en dat het vlak voor het DRS meetpunt is. Hamilton blijft er achter hangen om te voorkomen dat Max op de rem gaat en hem er voorbij laat schieten, waardoor Max met DRS een kans maakt om de plek weer terug te pakken. Echter als Lewis meteen volle bak er voorbij gaat, dan leek mij die kans niet zo heel groot, aangezien de AMG van Lewis sneller is. Daarnaast is het niet een Lewis te bepalen waar hij die plek terugkrijgt, dat is aan de overtreder die ervoor rijdt. Als de voorligger dat niet snel genoeg doet, riskeert die 5 seconden straf. Uiteindelijk heeft Lewis ook nog eens strontmazzel dat zijn voorvleugel niet afbreekt. Dan was het voorkomen van een DRSje bijna uitgelopen op minimaal een nieuwe voorvleugel monteren en nul kans op winst in de race.

Maar we kunnen er nog jaren over napraten, maar het is intussen een voldongen feit. Max is in mijn ogen onterecht bestraft met in totaal 15 seconden plus 2 strafpunten op zijn licentie, waar Lewis gewoon had moeten inhalen en gas had moeten geven. Dan was de aanrijding niet gebeurd en had Lewis uiteindelijk ook gewoon gewonnen. Ik zie het een beetje als een voetballer die bewust een gele/rode kaart aansmeert aan een tegenstander. Niet chique en nergens voor nodig.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenhas
Chiron schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:28:
[...]

Normaliter zou je er snoeihard links voorbij moeten gaan, het blijft tenslotte een race. Twijfelen over of je een VSC gemist hebt is al helemaal een slap excuus, als je als coureur niet eens meer weet of er een VSC is of niet, hoor je niet achter het stuur te zitten.
Sorry maar nee, dat doe je niet. Je wilt eerst weten wat er gaande is. Je zit een flow/hyper concentratie en dan doe je zoiets. Had ie iets van rook gezien of zo, dan ging Hamilton nooit vertraagd hebben. Voor hetzelfde geld vertraagt Verstappen omdat er stukken op de baan liggen. Dan blijf je erachter. Dan ben je al zeker dat je er op zijn minst allebei door reed.
Maar als er iets is dat die concentratie doorbreekt, ga je er niet zomaar voorbij vliegen
De man is 7 voudig wereldkampioen, schakelde en vertraagde zelfs nog mee terug achter Max, (Max schakelde terug van 8 naar 3 (!)) en bleef daar hangen, van de racelijn af. De racelijn was namelijk links, en niet rechts van het midden. Dan weet je echt wel wat je doet.
Het terugschakelen en mee vertragen was al fase 2 waar ie het wel doorhad.

De racelijn links? Denk dat je nog eens gaat moeten bekijken
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mjcCr45.png
Links is hier nooit de racing line. Door links te rijden vergroot je de volgende bocht. Hier rij je middenrechts
thunder8 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:43:
[...]

Als Hamilton denkt dat hij een (V)SC gemist heeft, dan hoort ie niet meer in de F1 thuis. Je krijgt een kerstboom aan lampjes op je stuur en langs de baan op de panelen. Als je dat mist, dan ben je of te druk met dingen waar je niet druk mee hoort te zijn of je hebt een complete blackout. Bij de andere (V)SC's had hij er duidelijk geen problemen mee. In mijn ogen een kul-argument om te opperen als smoes om achter Max te blijven hangen.

Max gaat van de racelijn en mindert snelheid. Dan is het in mijn ogen overduidelijk dat er of iets mis is met zijn auto of dat hij de achterligger er langs wil laten. Dat Lewis kiest om er recht achter te blijven hangen en heel kort erachter, dat is volledig voor zijn rekening. Ik dacht eerst ook dat er weinig ruimte links van Max was, maar als je de overhead shot vanuit de heli ziet, was er links bijna 2 auto breed ruimte om er langs te gaan. Vergelijken met gewoon wegverkeer is ridicuul. In elke andere situatie waar je voorligger op het circuit langzamer is, steek je er zo snel mogelijk voorbij.

In mijn ogen is er maar 1 verklaring en dat is dat beide heren wisten dat er een plek teruggeven zou worden en dat het vlak voor het DRS meetpunt is. Hamilton blijft er achter hangen om te voorkomen dat Max op de rem gaat en hem er voorbij laat schieten, waardoor Max met DRS een kans maakt om de plek weer terug te pakken. Echter als Lewis meteen volle bak er voorbij gaat, dan leek mij die kans niet zo heel groot, aangezien de AMG van Lewis sneller is. Daarnaast is het niet een Lewis te bepalen waar hij die plek terugkrijgt, dat is aan de overtreder die ervoor rijdt. Als de voorligger dat niet snel genoeg doet, riskeert die 5 seconden straf. Uiteindelijk heeft Lewis ook nog eens strontmazzel dat zijn voorvleugel niet afbreekt. Dan was het voorkomen van een DRSje bijna uitgelopen op minimaal een nieuwe voorvleugel monteren en nul kans op winst in de race.

Maar we kunnen er nog jaren over napraten, maar het is intussen een voldongen feit. Max is in mijn ogen onterecht bestraft met in totaal 15 seconden plus 2 strafpunten op zijn licentie, waar Lewis gewoon had moeten inhalen en gas had moeten geven. Dan was de aanrijding niet gebeurd en had Lewis uiteindelijk ook gewoon gewonnen. Ik zie het een beetje als een voetballer die bewust een gele/rode kaart aansmeert aan een tegenstander. Niet chique en nergens voor nodig.
Het gaat over technologie en techniek. Het zou niet de eerste keer zijn dat er een melding vanuit de FIA niet doorkomt. De kans is klein maar het kan. Daarom staan er ook nog altijd panelen en staan ze nog altijd te zwaaien met vlaggen.

En verstappen gaat echt niet van de rijlijn af. Stuur Hamilton langs het "vuile" gedeelte (wat niet echt vuil was) en hij komt in een verkeerde hoek aan bij de laatste bocht, gegarandeerd dat Verstappen er weer voorbij zou gaan. Wat een zeer mooi manoeuvre was geweest

In elke situatie ga je je voorligger voorbij? Ik vermoed dat je nog niet veel op circuit hebt gereden

Maar zoals je zegt, het is ondertussen een voldongen feit. En Verstappen is volledig terecht bestraft :+ Alles wat hij deed, was correct maar hij moest van zijn rem afgebleven zijn. Had hij nog een secondje gewacht, dan kon hij gerust weer gas geven. Hij heeft een poging gedaan om Hamilton er voorbij te laten

[ Voor 54% gewijzigd door Kenhas op 08-12-2021 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Daarbij... Gaan we Verstappen veroordelen voor iets wat niet gebeurd is? Natuurlijk, heeft het DRS meetpunt er mee te maken. Echter, je kunt hem toch niet veroordelen dat hij het deed voor de streep om Hamilton later met DRS in te halen als dat niet gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
thunder8 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:43:
[...]

Als Hamilton denkt dat hij een (V)SC gemist heeft, dan hoort ie niet meer in de F1 thuis. Je krijgt een kerstboom aan lampjes op je stuur en langs de baan op de panelen. Als je dat mist, dan ben je of te druk met dingen waar je niet druk mee hoort te zijn of je hebt een complete blackout.
Dat dacht hij ook niet. Zag een artikel maandag waarin hij had gezegd dat hij doorhad wat Max deed en dat hij niet van gisteren was, of iets in die trand... wat betreft VSC argument....een moment van twijfel is natuurlijk zo gebeurd. Doen de lampen het niet? Heb ik iets gemist? Alles gebeurt snel in F1. Tuurlijk gaan er allemaal lampen branden. Maar een moment van twijfel is heel normaal, ook bij een 7 voudig wereldkampioen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Tomcatter_31 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:46:
[...]

Dat dacht hij ook niet. Zag een artikel maandag waarin hij had gezegd dat hij doorhad wat Max deed en dat hij niet van gisteren was, of iets in die trand... wat betreft VSC argument....een moment van twijfel is natuurlijk zo gebeurd. Alles gebeurt snel in F1. Tuurlijk gaan er allemaal lampen branden. Maar een moment van twijfel is heel normaal, ook bij een 7 voudig wereldkampioen.
Ja dat heb ik ook gelezen. Dan mag je dus concluderen dat Lewis schuldig is aan het aanrijden en dient hij hiervoor gestraft te worden ipv Max. Hij rijdt dus bewust en kort achter Max, ipv in te halen. Nogmaals, het is niet aan Lewis in dit geval om te bepalen wanneer hij de plek terugkrijgt. In mijn ogen een rookie mistake door een 7-voudig wereldkampioen.

VSCs mag je gewoon niet missen. Je bent bij de elite qua coureurs en als 7x WC ben je top van die elite. Als je met 300km/h wel kan bepalen of je mogelijk strategisch gepiepeld wordt met plek teruggeven voor een DRS meetpunt, dan kan je niet net doen alsof je denkt een VSC te hebben gemist. Niet voor niets dat hij dat argument al snel niet meer herhaalde.
Kenhas schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:45:
[...]

Het gaat over technologie en techniek. Het zou niet de eerste keer zijn dat er een melding vanuit de FIA niet doorkomt. De kans is klein maar het kan. Daarom staan er ook nog altijd panelen en staan ze nog altijd te zwaaien met vlaggen.

En verstappen gaat echt niet van de rijlijn af. Stuur Hamilton langs het "vuile" gedeelte (wat niet echt vuil was) en hij komt in een verkeerde hoek aan bij de laatste bocht, gegarandeerd dat Verstappen er weer voorbij zou gaan. Wat een zeer mooi manoeuvre was geweest

In elke situatie ga je je voorligger voorbij? Ik vermoed dat je nog niet veel op circuit hebt gereden

Maar zoals je zegt, het is ondertussen een voldongen feit. En Verstappen is volledig terecht bestraft :+ Alles wat hij deed, was correct maar hij moest van zijn rem afgebleven zijn. Had hij nog een secondje gewacht, dan kon hij gerust weer gas geven. Hij heeft een poging gedaan om Hamilton er voorbij te laten
Euhm het clippingpoint ligt daar links, waarna je naar rechts van het circuit gaat voor bocht 24. Kijk de sessies maar terug. Niks smerig stuk, Max rijdt dat van de racelijn af, wat ook verplicht is als je iemand er voorbij laat. En als Lewis gewoon volle bak doorgaat, heeft hij gewoon de racelijn tot en met bocht 24.

[ Voor 35% gewijzigd door thunder8 op 08-12-2021 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Punt is meer dat Max in de geest van de regel juist gehandeld heeft.
Hij moet de positie zo spoedig en veilig mogelijk terug geven.
Zodra hij kreeg te horen dat hij de positie moest terug geven heeft hij op het eerste punt waar dit kon (rechte stuk want je gaat dit niet in de bochten doen) geprobeerd te doen.
Wellicht niet op de meest soepele manier maar hij heeft het wel getracht zo spoedig mogelijk te doen.
En ik denk dat Lewis sluw genoeg is dat als hij zelfs van de race lijn afwijkt (wat hij uiteindelijk ook deed) er achter was blijven rijden.

In mijn ogen hadden beide rijders actie kunnen ondernemen om het te voorkomen, Max door net ff wat meer aan de kant te gaan en Lewis door niet zo koppig te zijn.

Doordat Max uiteindelijk geremd heeft is hij nu als schuldige van het geheel aangewezen wat in mijn ogen ook niet correct is, het is ook niet handig geweest maar goed ik snap de insteek van max ook wel. Hij komt er niet langs dus ik Rem nog een beetje bij om dusdanig te vertragen dat hij er haast wel langs moet.

Daarnaast is het ook een Grote fout van die FIA dat deze Mercedes niet tijdig op de hoogte heeft gebracht. Of was daar nou uitgekomen dat dit komt omdat Mercedes zelf constant de lijn openhielden waardoor de FIA hen niet kon waarschuwen.
Mocht dat laatste het geval zijn kan je beide drivers niks aanrekenen omdat Max met de juiste intenties iets probeert te doen, Lewis hem niet "begrijpt" en alles omdat er miscommunicatie is omdat Toto zo nodig moet klagen.

Twitch

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• alexbl69
[...]

Dus volgens jou kan het niet dat Hamilton een fractie getwijfeld heeft of ie een VSC melding ofzo gemist had?
Nee.

(V)SC komt er meerdere keren per seizoen plotseling in. Gaat altijd goed. Het zal wel eens voorkomen dat een coureur het niet direct doorheeft en zijn voorganger per ongeluk inhaalt, maar die geeft daarna direct z'n plek terug omdat hij z'n delta overschrijdt. Is nog nooit een straf voor gegeven.

Je eerste normale instinct van een coureur behoort te zijn om je tegenstander in te halen zodra dat mogelijk is. Heb je daarna altijd nog tijd genoeg om te swappen mocht dat nodig zijn.
Een technisch probleem zou Hamilton wel door hebben, al is het maar door een rookwolkje, rare gedragingen van de auto in de vorige bocht, ...
Hoezo? Het komt toch wel vaker voor dat auto's door een defect plotseling vertragen zonder dat er een direct visuele aanleiding voor is? Heb nog nooit meegemaakt dat een coureur zo dwangmatig achter een vertragende auto bleef zitten.
Dat is toch geen excuus om Verstappen niet in te halen zodra hij daar de kans voor kreeg?
De vergelijking gaat inderdaad niet op. In het dagelijks verkeer proberen we van A naar B te komen en is een plotseling vertragende voorligger inderdaad een waarschuwingssignaal. Formule 1 rijders proberen elkaar in te halen en daarbij is een plotseling vertragende voorligger (waarbij er duidelijk zichtbaar voor Hamilton geen enkel 'gevaar' zichtbaar was waarvoor Verstappen afremde) juist een kans.
En daar ben ik het dus niet mee eens, en kom ik weer terug op m'n 2 opties:
  1. Hamilton wist wat er gaande was > dan moet hij ernaar handelen en Verstappen inhalen
  2. Hamilton wist niet wat er gaande was (wat hij dus beweerde) > dan ga je niet op 1 wagenlengte achter een sterk vertragende wagen rijden. Volkomen onlogisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Tomcatter_31 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:39:
[...]

Zou kunnen, weet eigenlijk niet of dat echt is vastgelegd, maar nu met DRS zones, zou dat eigenlijk wel moeten gebeuren dat vastgelegd staat waar je een plek terug kan geven. Maar ja, wat Hamilton deed is misschien niet in de geest van de regel, maar wat Verstappen deed natuurlijk net zo goed niet. Plek teruggeven vlak voor een DRS zone waardoor het eigenlijk geen teruggeven is als je hem via de DRS meteen weer terug pakt. Dus beiden zijn dan niet in de geest van de regel.
Klopt. Dat zou heel veel gedoe schelen. Gewoon 1 of 2 vastgestelde punten op het circuit waar je het moet doen. Stuk veiliger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:20

DataGhost

iPL dev

alexbl69 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:00:

En daar ben ik het dus niet mee eens, en kom ik weer terug op m'n 2 opties:
  1. Hamilton wist wat er gaande was > dan moet hij ernaar handelen en Verstappen inhalen
  2. Hamilton wist niet wat er gaande was (wat hij dus beweerde) > dan ga je niet op 1 wagenlengte achter een sterk vertragende wagen rijden. Volkomen onlogisch.
Hij zei beide. Hij wist niet wat er aan de hand was maar tegelijkertijd was 'ie niet van gisteren en wist hij precies dat Max DRS wilde pakken, dus dat hij er daarom achter bleef.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 16:05

basvn

Breezand - NHN

Morgen een AMA met Gasly op Reddit

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
DataGhost schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:02:
[...]

Hij zei beide. Hij wist niet wat er aan de hand was maar tegelijkertijd was 'ie niet van gisteren en wist hij precies dat Max DRS wilde pakken, dus dat hij er daarom achter bleef.
Ben bang voor Hamilton dat hij toch één van de beide opties zal moeten kiezen. Het kan niet beide waar zijn :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 11:12
DataGhost schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:02:
[...]

inderdaad hij wist niet wat er aan de hand was, maar had wel meteen een flashback naar 2008 toen hij in een omgekeerde situatie zat. Lewis is gewoon naar, hij is de Neymar van de F1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomcatter_31
thunder8 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:54:
[...]

Ja dat heb ik ook gelezen. Dan mag je dus concluderen dat Lewis schuldig is aan het aanrijden en dient hij hiervoor gestraft te worden ipv Max. Hij rijdt dus bewust en kort achter Max, ipv in te halen. Nogmaals, het is niet aan Lewis in dit geval om te bepalen wanneer hij de plek terugkrijgt. In mijn ogen een rookie mistake door een 7-voudig wereldkampioen.
Nee, dat kan je naar mijn mening niet concluderen op die manier. Hij blijft erachter rijden om niet in de DRS val te rijden. Hij was niet uit op een aanrijding. Max gaf hem een braketest. Max ging al langzamer rijden op een recht stuk en trapt vervolgens ook nog eens op de rem. Dat kan je Hamilton niet aanrekenen naar mijn mening.
VSCs mag je gewoon niet missen. Je bent bij de elite qua coureurs en als 7x WC ben je top van die elite. Als je met 300km/h wel kan bepalen of je mogelijk strategisch gepiepeld wordt met plek teruggeven voor een DRS meetpunt, dan kan je niet net doen alsof je denkt een VSC te hebben gemist. Niet voor niets dat hij dat argument al snel niet meer herhaalde.
Hij heeft de VSC ook niet gemist. Maar auto voor je gaat ineens heel langzaam rijden op een recht stuk. Let wel, Hamilton had nog niet te horen gekregen dat Verstappen die plek terug ging geven. Dus waarom gaat die auto ineens heel langzaam rijden en ook nog eens redelijk in het midden van de baan? Is er iets gebeurd en wordt er nog niet met geel gezwaaid? is er iets anders? Een moment van twijfel is zo gecreeerd. Dus toch logisch dan dat je niet plankgas er langs gaat knallen? Die dingen gebeuren in een split second.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:11
Spotmatic schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:29:
[...]

Volgens Kelly zelf is er niks aan de hand in ieder geval. Bovendien zat ze in Dubai ;)

[Afbeelding]
Kan dit verder in [F1] Randzaken besproken worden? :)
Heeft naar mijn idee niets met het 2021 seizoen te maken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Tomcatter_31 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:08:
[...]

Nee, dat kan je naar mijn mening niet concluderen op die manier. Hij blijft erachter rijden om niet in de DRS val te rijden. Hij was niet uit op een aanrijding. Max gaf hem een braketest. Max ging al langzamer rijden op een recht stuk en trapt vervolgens ook nog eens op de rem. Dat kan je Hamilton niet aanrekenen naar mijn mening.

[...]

Hij heeft de VSC ook niet gemist. Maar auto voor je gaat ineens heel langzaam rijden op een recht stuk. Let wel, Hamilton had nog niet te horen gekregen dat Verstappen die plek terug ging geven. Dus waarom gaat die auto ineens heel langzaam rijden en ook nog eens redelijk in het midden van de baan? Is er iets gebeurd en wordt er nog niet met geel gezwaaid? is er iets anders? Een moment van twijfel is zo gecreeerd. Dus toch logisch dan dat je niet plankgas er langs gaat knallen? Die dingen gebeuren in een split second.
Ik ga erover ophouden. We hebben allebei een andere mening en het boeit uiteindelijk ook niet meer, want het verandert toch niets meer. Let's agree to disagree.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
Rudolf schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:06:
[...]
inderdaad hij wist niet wat er aan de hand was, maar had wel meteen een flashback naar 2008 toen hij in een omgekeerde situatie zat. Lewis is gewoon naar, hij is de Neymar van de F1.
Vind Lewis niet zozeer naar, ik vind de stewards naar.

Lewis pakt enkel de ruimte die zij hem geven. Zou Verstappen ook doen als hij ermee weg zou komen.

Zo'n beetje alle fuckups van afgelopen weekend kun je op het conto van de stewards schrijven. Met hun inconsistenties en vage deals.

Coureurs zijn net kleine kinderen. Alleen als de straffen voorspelbaar zijn hou je ze in het gareel. Maar de straffen zijn niet voorspelbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin0
alexbl69 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:11:
[...]

Lewis pakt enkel de ruimte die zij hem geven. Zou Verstappen ook doen als hij ermee weg zou komen.

Zo'n beetje alle fuckups van afgelopen weekend kun je op het conto van de stewards schrijven. Met hun inconsistenties en vage deals.

Coureurs zijn net kleine kinderen. Alleen als de straffen voorspelbaar zijn hou je ze in het gareel. Maar de straffen zijn niet voorspelbaar.
Dit is niet zo zeer iets van dit jaar, dit gaat al langer zo. Het valt nu enkel meer op omdat Max in een positie is waar hij er meer mee te maken heeft omdat hij voor het wk rijd en daardoor ook meer in beeld is.

Als blijft de meest dubieuze beslissing nog altijd die in bahrein met het aanpassen van de tracklimits halverwege de race. Als ze die regel wilde hanteren hadden ze die vanaf de start moeten hanteren.

Twitch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:25
Guido van de Garde wordt analyst bij viaplay.
Had het hier nog niet gelezen maar hij heeft het bekend gemaakt op z’n Instagram pagina.
https://www.instagram.com...RyP/?utm_medium=copy_link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
[...]

Voor alle duidelijkheid, de stewards hebben geen deals gesloten. Dat was Masi. De eerste keer dat de stewards gekomen zijn, was de straf voor Verstappen. Al de rest hebben de stewards niet mee te maken.

Maar het kan wel beter natuurlijk, om het met een understatement

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Bansheeben schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:27:
[...]

Tja, it's the same for everyone. Als Max de auto had gehad om Hamilton bij te houden nadat Hamilton 'm heeft ingehaald, dan had hij datzelfde DRS voordeel gehad. Maar helaas is de Mercedes gewoon een stuk beter de laatste paar races.
Ja, an sich wel, maar de FIA weet al sinds 2014 dat Mercedes met afstand de beste motor heeft. Om dan aanpassingen te doen aan circuits om juist nog meer voordeel te geven aan topsnelheid is wrang. Waar vroeger hogesnelheidscircuis een unicum waren, lijkt het nu standaard te zijn en een Hongarije de uitzondering. Komt uiteraard ook door de belachelijke hoge downforce, maar toch. Het heeft nog maar weinig weg van racen.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:51
[...]

Een gedeelte van het probleem is dat de stewards, net als een groot deel van het internationale publiek, zich wellicht laten beïnvloeden door de constante stroom van manipulatie vanuit Mercedes, waarin ze bijna elk interview Verstappen afschilderen als de crazy guy met uitspraken als, "he is driving dangerous", "er is maar een partij voor wie de regels op de baan blijkbaar niet gelden", dat ze verwachten dat Verstappen elke race een poging gaat wagen om Hamilton van de baan te rijden, etc. etc. Door dat vaak genoeg te herhalen blijft dat hangen en dankzij enkele niet zo handige acties van Verstappen in het verleden, denken mensen dat ze wellicht een punt hebben.

En dat maakt Hamilton en Mercedes toch echt wel nare mensen, zeker daar het juist Mercedes en Hamilton zijn die in recente jaren diverse Red Bulls van de baan hebben gekegeld, denk aan Albon, maar ook dit jaar.

Maar het probleem ligt inderdaad bij de stewards/wedstrijdleiding, maar ze trappen eigenlijk in dezelfde valkuil als een heleboel mensen die op bepaalde rechts partijen stemmen in UK, US en ook hier in NL.

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Martin0 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:14:
[...]
Dit is niet zo zeer iets van dit jaar, dit gaat al langer zo. Het valt nu enkel meer op omdat Max in een positie is waar hij er meer mee te maken heeft omdat hij voor het wk rijd en daardoor ook meer in beeld is.

Als blijft de meest dubieuze beslissing nog altijd die in bahrein met het aanpassen van de tracklimits halverwege de race. Als ze die regel wilde hanteren hadden ze die vanaf de start moeten hanteren.
Dat laatste is inderdaad een heel goed voorbeeld waar het mis gaat.

Ik geloof er absoluut niet in dat de stewards op de payroll van Mercedes staan. Simpelweg omdat zodra ik dat ga geloven niet meer met plezier naar Formule 1 kan kijken.

Waar ik wel in geloof is dat de huidige stewards veel te zwakke persoonlijkheden zijn en Mercedes bereid is daar gebruik van te maken. Ze hebben met Wolff en Hamilton 2 geslepen persoonlijkheden met veel meer overtuigingskracht en levenservaring dan Horner en Verstappen.

Als je alleen al luistert naar de audio-communicatie tussen de FIA met Mercedes en Red Bull.

Bij Red Bull blijven ze poeslief, ze bedanken Masi uitgebreid voor het 'swap-aanbod' en hebben er geen enkele moeite mee als blijkt dat hij een fout heeft gemaakt (Het aanbod was eerst 1 plaats terug in plaats van de bedoelde 2). Ze zijn niet zo geslepen om het aanbod te accepteren en zonder ook nog maar iets te zeggen Max naar P2 op de startopstelling te laten rijden. In plaats daarvan vragen ze heel beleefd 'bedoelen jullie echt dat we maar 1 plaats terug hoeven? O, jullie hebben een foutje gemaakt? Oh, geen probleem hoor, gaan we wel 2 plaatsen terug'.

Degene van Mercedes gebruikte heel andere taal richting Masi na de aanrijding. Het was bijna het 'gentlemens' equivalent van uitschelden.

Masi en zijn crew zijn hier helaas gevoelig voor en vrezen de toorn van Mercedes, terwijl ze weten dat Horner always a gentleman blijft.

In de tijd van Ecclestone, Mosley en Whiting had Mercedes zich heel anders gedragen. Die 3 bleven niet oeverloos lullen in de hoop iedereen op 1 lijn te krijgen. Iedereen mocht z'n zegje doen, en daarna nam de verantwoordelijke een beslissing. Punt. En wie het er niet mee eens was had zelf een probleem, en niet die 3 heren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
MrOleo schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:21:
[...]

Een gedeelte van het probleem is dat de stewards, net als een groot deel van het internationale publiek, zich wellicht laten beïnvloeden door de constante stroom van manipulatie vanuit Mercedes, waarin ze bijna elk interview Verstappen afschilderen als de crazy guy met uitspraken als, "he is driving dangerous", "er is maar een partij voor wie de regels op de baan blijkbaar niet gelden", dat ze verwachten dat Verstappen elke race een poging gaat wagen om Hamilton van de baan te rijden, etc. etc. Door dat vaak genoeg te herhalen blijft dat hangen en dankzij enkele niet zo handige acties van Verstappen in het verleden, denken mensen dat ze wellicht een punt hebben.

En dat maakt Hamilton en Mercedes toch echt wel nare mensen, zeker daar het juist Mercedes en Hamilton zijn die in recente jaren diverse Red Bulls van de baan hebben gekegeld, denk aan Albon, maar ook dit jaar.

Maar het probleem ligt inderdaad bij de stewards/wedstrijdleiding, maar ze trappen eigenlijk in dezelfde valkuil als een heleboel mensen die op bepaalde rechts partijen stemmen in UK, US en ook hier in NL.
Probleem is ook dat een groep mensen alleen maar Mercedes aanwijzen als het om dit soort spelletjes gaat en hun dan als nare mensen neerzet. Maar Red Bull (en andere teams) doen dit net zo hard en zijn net zo schuldig aan dit soort spelletjes. Ben het wel mee eens dat deze spelletjes een vervelende bijsmaak geven aan het geheel. Zie alleen afgelopen zondag al, beide teams waren voor de start al bezig om te proberen elkaar straffen aan te naaien. En wat dat betreft gaat het het hele seizoen al zo, alleen naarmate het einde nadert, wordt het alleen maar erger lijkt het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
thunder8 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:54:
[...]

Euhm het clippingpoint ligt daar links, waarna je naar rechts van het circuit gaat voor bocht 24. Kijk de sessies maar terug. Niks smerig stuk, Max rijdt dat van de racelijn af, wat ook verplicht is als je iemand er voorbij laat. En als Lewis gewoon volle bak doorgaat, heeft hij gewoon de racelijn tot en met bocht 24.
Links ?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dRpFUtK.png

Was zijn snelste ronde tijdens training. Dus hij rijdt helemaal niet volledig links

Het incident
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Va4HO0w.png

En je bent helemaal niet verplicht om van de racelijn af te gaan om iemand voorbij te laten, ook bij blauwe vlaggen niet. Je moet de achterligger voorbij laten maar je bent niet verplicht om aan de kant te gaan.
Bij een plaats terug geven mag je kiezen waar je dat doet. Doe je dat op een recht stuk, dan mag je zelf gewoon blijven rijden op de racelijn. Je mag gerust wacht tot een bochtig stuk voorbij is.

Bij een blauwe vlag mag je op een recht stuk ook gewoon op je lijn blijven als de opkomende auto voorbij kan. In een bochtig gedeelte moet je wel bijna van de racing line anders hinder je de opkomende auto.

Maar ik ga er dan mee stoppen. Iedereen heeft zijn mening en we gaan toch mekaar niet overtuigen ;)

En het is maar een paar keer slapen tot de apotheose van het seizoen. Beginnen concentreren daar op

[ Voor 3% gewijzigd door Kenhas op 08-12-2021 16:38 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:35

Spotmatic

Ken sent me

Ik denk dat we beter kunnen stoppen met deze oude koeien opnieuw uit de sloot te halen. Het lijkt wel op Groundhog Day. Laten we vooruit kijken en allemaal hopen dat Max wint!*

* Dit is niet gericht aan de Lewis fans op dit forum. Zijn die er eigenlijk? ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Spotmatic schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:48:
Die zijn al jaren geleden gevlucht :P

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ricardo246
  • Laatst online: 13:18

ricardo246

Life's what you make it!

Ik denk dat we beter kunnen stoppen met deze oude koeien opnieuw uit de sloot te halen. Het lijkt wel op Groundhog Day. Laten we vooruit kijken en allemaal hopen dat Max wint!*

*O* HAM fan meldt zich.
Wel een lastig tijd voor me in dit draadje en het race draadje als het een beetje spannend wordt :o

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

ricardo246 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:54:
[...]

*O* HAM fan meldt zich.
Wel een lastig tijd voor me in dit draadje het race draadje als het een beetje spannend wordt :o
Ik heb het met je te doen. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bjorn180179
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 29-04 16:24
Kunnen we niet gewoon een beetje regen krijgen in Abu Dhabi komend weekend

16x300wp DMECG tilt 25° Zuid-Oost Solaredge 5K omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Bjorn180179 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:14:
Doe maar replay van China 2006 of 2009 dan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 18:59

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Rainfall
To show variation within the months and not just the monthly totals, we show the rainfall accumulated over a sliding 31-day period centered around each day of the year. Abu Dhabi experiences some seasonal variation in monthly rainfall.

The rainy period of the year lasts for 1.6 months, from January 21 to March 10, with a sliding 31-day rainfall of at least 0.5 inches. The month with the most rain in Abu Dhabi is February, with an average rainfall of 0.6 inches.

The rainless period of the year lasts for 10 months, from March 10 to January 21. The month with the least rain in Abu Dhabi is October, with an average rainfall of 0.0 inches

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:07
Kenhas schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:37:
[...]

Links ?
[Afbeelding]

Was zijn snelste ronde tijdens training. Dus hij rijdt helemaal niet volledig links

Het incident
[Afbeelding]

En je bent helemaal niet verplicht om van de racelijn af te gaan om iemand voorbij te laten, ook bij blauwe vlaggen niet. Je moet de achterligger voorbij laten maar je bent niet verplicht om aan de kant te gaan.
Bij een plaats terug geven mag je kiezen waar je dat doet. Doe je dat op een recht stuk, dan mag je zelf gewoon blijven rijden op de racelijn. Je mag gerust wacht tot een bochtig stuk voorbij is.

Bij een blauwe vlag mag je op een recht stuk ook gewoon op je lijn blijven als de opkomende auto voorbij kan. In een bochtig gedeelte moet je wel bijna van de racing line anders hinder je de opkomende auto.

Maar ik ga er dan mee stoppen. Iedereen heeft zijn mening en we gaan toch mekaar niet overtuigen ;)

En het is maar een paar keer slapen tot de apotheose van het seizoen. Beginnen concentreren daar op
Pak je nou bewust een screenshot van het moment waarop Max het meest ver aan de linkerkant rijdt? Foei :).

Want initieel reed hij veel verder aan de rechterkant (hier kun je het Aramco bord nog niet zien).

Afbeeldingslocatie: https://www.sportvideos.tv/wp-content/uploads/2021/12/Screenshot-2021-12-05-23.33.12.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

Neutrale fan hier, maakt me geen zak uit of Max/Ham wel of niet wint :*)

Misschien niet volledig neutraal, zit juist te juichen als een onverwacht iemand een podium haalt op een mooie manier.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:21

Major_ton

Shoot!

ricardo246 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:54:
[...]

*O* HAM fan meldt zich.
Wel een lastig tijd voor me in dit draadje het race draadje als het een beetje spannend wordt :o
Er is uiteraard helemaal niks mis mee als je fan bent van Lewis (of fan van wie dan ook), maar het is ook helemaal niet gek dat er hier (veel) meer fans van Max zijn en dat je daarmee ook heel veel meer posts ziet die met hem te maken hebben (positief of negatief).

Ik snap het onderdrukken van de emoties op dit forum dan ook niet zo. Dat is overigens niet aan jou gericht, want ik houd niet bij wat iedereen post, maar meer een algemene observatie. Ik zie het vaak voorbij komen dat het niveau hier is gedaald sinds Max meedoet of dat we het maar weer beter over de techniek kunnen hebben ofzo, maar dan gaat er toch iets mis naar mijn idee. Emotie onder de fans hoort er gewoon bij. Fanatisme, gedrevenheid en impulsief gedrag is niet alleen voor de coureurs weggelegd. Daar mag je als fan net zo goed aan meedoen en het is heel begrijpelijk dat zoiets hier samenkomt. In dat fanatisme snap ik ook wel dat je als fan de tegenstander van je favoriete coureur een ongelukkig moment toewenst (foute pitstop, schuivertje in de muur, meegenomen worden in de fout een andere coureur etc...). Dat zijn namelijk ook ongelukjes die regelmatig voorkomen en om daarop te hopen in het heetst van de strijd is een vrij onschuldig en menselijk trekje. Het wordt wat anders uiteraard als je iemand hele foute dingen gaat toewensen zoals een ernstig (of fataal) ongeluk bijvoorbeeld, maar dat heb ik hier nog niet echt voorbij zien komen. En ik denk dat het duidelijk is dat we allemaal het liefst gewoon een 'clean fight' op de baan zien, maar dat stadium zijn we dit seizoen al ver gepasseerd helaas.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:51
Tomcatter_31 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:30:
[...]

Probleem is ook dat een groep mensen alleen maar Mercedes aanwijzen als het om dit soort spelletjes gaat en hun dan als nare mensen neerzet. Maar Red Bull (en andere teams) doen dit net zo hard en zijn net zo schuldig aan dit soort spelletjes. Ben het wel mee eens dat deze spelletjes een vervelende bijsmaak geven aan het geheel. Zie alleen afgelopen zondag al, beide teams waren voor de start al bezig om te proberen elkaar straffen aan te naaien. En wat dat betreft gaat het het hele seizoen al zo, alleen naarmate het einde nadert, wordt het alleen maar erger lijkt het.
Een lege whataboutism.
Ook nog incorrect.
Politiek wordt gespeeld door alle partijen.
Een bewijsbaar valse verhaallijn keer op keer de wereld inhelpen heeft daar niks meer mee te maken. Dat is gewoon naar gedrag.

erutangiS

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Is dit gelul nu nog niet voorbij? Lewis wist eerst zogenaamd niet dat ie max mocht passeren, dan gaat het over een drs lijn… Als er normaal gesproken iemand voor hem langzaam rijd als er een auto stuk gaat of stil valt jankt ie hem er toch ook gewoon met 300 langs? Zn gestotter voor de pers verraad gewoon dat ie alles bij elkaar loopt de draaien.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
Jongens, hou nou toch alsjeblieft eens op met die discussie. Niemand gaat zijn mening meer herzien, beide kampen zitten veel te ver ingegraven. Het lijkt wel de hele vaccinatie discussie.

Laat lekker gaan die ellende, niemand zit meer op die discussie te wachten, en focus je op volgend weekend.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik heb echt super zin in de nieuwe auto’s en regels van volgend jaar *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:59

backupdevice

Boeh!

Major_ton schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:41:
[...]

Er is uiteraard helemaal niks mis mee als je fan bent van Lewis (of fan van wie dan ook), maar het is ook helemaal niet gek dat er hier (veel) meer fans van Max zijn en dat je daarmee ook heel veel meer posts ziet die met hem te maken hebben (positief of negatief).

Ik snap het onderdrukken van de emoties op dit forum dan ook niet zo. Dat is overigens niet aan jou gericht, want ik houd niet bij wat iedereen post, maar meer een algemene observatie. Ik zie het vaak voorbij komen dat het niveau hier is gedaald sinds Max meedoet of dat we het maar weer beter over de techniek kunnen hebben ofzo, maar dan gaat er toch iets mis naar mijn idee. Emotie onder de fans hoort er gewoon bij. Fanatisme, gedrevenheid en impulsief gedrag is niet alleen voor de coureurs weggelegd. Daar mag je als fan net zo goed aan meedoen en het is heel begrijpelijk dat zoiets hier samenkomt. In dat fanatisme snap ik ook wel dat je als fan de tegenstander van je favoriete coureur een ongelukkig moment toewenst (foute pitstop, schuivertje in de muur, meegenomen worden in de fout een andere coureur etc...). Dat zijn namelijk ook ongelukjes die regelmatig voorkomen en om daarop te hopen in het heetst van de strijd is een vrij onschuldig en menselijk trekje. Het wordt wat anders uiteraard als je iemand hele foute dingen gaat toewensen zoals een ernstig (of fataal) ongeluk bijvoorbeeld, maar dat heb ik hier nog niet echt voorbij zien komen. En ik denk dat het duidelijk is dat we allemaal het liefst gewoon een 'clean fight' op de baan zien, maar dat stadium zijn we dit seizoen al ver gepasseerd helaas.
Tweakers en emoties tonen gaan niet samen

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Ecclestone doet ook nog een duit in het zakje:

Ecclestone: 'Mercedes speelt psychologische spelletjes met Verstappen'

Voormalig Formule 1-topman Bernie Ecclestone vindt dat Lewis Hamilton en diens Mercedes-team "niet eerlijk" zijn in de strijd met Max Verstappen om de wereldtitel. Verstappen wordt volgens Ecclestone gepest en is slachtoffer van een "psychologisch spel".

De 91-jarige Brit, tegenwoordig woonachtig op Ibiza, zegt dat in een interview met AFP in aanloop naar de apotheose van het Formule 1-seizoen in Abu Dhabi.

"Max is een kind in vergelijking met Lewis. En het ergste is dat Lewis een enorme publiciteitscampagne achter zich heeft staan. Ze zijn Max de hele tijd onderuit aan het halen. En dan gaat Toto (Wolff, de teambaas van Mercedes, red.) naar de racedirecteuren en die kijken er dan naar."
Bron: https://nos.nl/artikel/24...spelletjes-met-verstappen

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:53
poor Leno schreef op woensdag 8 december 2021 @ 18:28:
Ik heb echt super zin in de nieuwe auto’s en regels van volgend jaar *O*
Weer 7 jaar om Mercedes in te halen…. ;)

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 19:48
Bansheeben schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:51:
[...]

Die zijn al jaren geleden gevlucht :P
Dat weet ik niet zeker hoor, er zitten er hier toch ook nog wel een paar met zilveren (anti-Max) brilletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
CrazyFool schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:14:
Guido van de Garde wordt analyst bij viaplay.
Had het hier nog niet gelezen maar hij heeft het bekend gemaakt op z’n Instagram pagina.
https://www.instagram.com...RyP/?utm_medium=copy_link
klopt in dit topic niet, maar wel in het viaplay topic.......

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009

NoFearCreations

3DPrint the world!

Vraag me af wat Max er van vindt, dat er geen enkele kans is dat hij aankomend weekend kan winnen. Voor mijn gevoel is dit hele seizoen door de FiA en Mercedes gescript om op dit moment uit te komen. En staat de uitslag ook al lang vast. Max kan rijden wat hij wil, maar zal toch wel weer door een of andere rare inconsequente straf worden terug gefloten.

Ik ga ook geen Viaplay of F1TV voor volgend jaar afsluiten, dit seizoen is in de laatste paar races volledig verpest.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
NoFearCreations schreef op woensdag 8 december 2021 @ 18:59:
Vraag me af wat Max er van vindt, dat er geen enkele kans is dat hij aankomend weekend kan winnen. Voor mijn gevoel is dit hele seizoen door de FiA en Mercedes gescript om op dit moment uit te komen. En staat de uitslag ook al lang vast. Max kan rijden wat hij wil, maar zal toch wel weer door een of andere rare inconsequente straf worden terug gefloten.

Ik ga ook geen Viaplay of F1TV voor volgend jaar afsluiten, dit seizoen is in de laatste paar races volledig verpest.
hij kan dit weekend wrs niet winnen vanwege scripting, maar gewoon omdat de Mercedes beter is.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vinniiee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-04 09:09

Volgend jaar zijn het compleet andere wagens, lijkt me een beetje te snel om daar al over te oordelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Vinniiee schreef op woensdag 8 december 2021 @ 19:12:
Volgend jaar zijn het compleet andere wagens, lijkt me een beetje te snel om daar al over te oordelen.
Precies, voor hetzelfde geld hebben Alpine en Ferrari ineens de beste auto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinniiee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-04 09:09
warp schreef op woensdag 8 december 2021 @ 19:16:
[...]

Zou wel nice zijn als er niet maar een paar teams met kop en schouder bovenuit schieten, maar dat het veld wat compacter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 16:49

Blokker_1999

Full steam ahead

Vinniiee schreef op woensdag 8 december 2021 @ 19:21:
[...]

Zou wel nice zijn als er niet maar een paar teams met kop en schouder bovenuit schieten, maar dat het veld wat compacter is.
Denk niet dat we veel van dat soort periodes gekend hebben. Ook 1 van de redenen dat men regelmatig de technische regels bijwerkt om het speelveld weer eens overhoop te gooien.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Blokker_1999 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 19:26:
[...]

Denk niet dat we veel van dat soort periodes gekend hebben. Ook 1 van de redenen dat men regelmatig de technische regels bijwerkt om het speelveld weer eens overhoop te gooien.
Ja moeten alweer naar 2012, 6 races toen, 6 winnaars en 5 teams die hadden gewonnen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:09
warp schreef op woensdag 8 december 2021 @ 19:16:
[...]

Leuke woordspeling met de budgetcap ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik weet niet of deze al voorbij is gekomen maar Reddit houdt een AMA met Michael Masi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:12

Gefeliciteerd met je verjaardag!

Ik snap wat je bedoelt. Zeker aan afgelopen weekend heb ik toch een naar gevoel overgehouden. Het was spannend... Maar, de FIA heeft het gigantisch verknald met hoe ze de penalty's weer hebben uitgedeeld. Wat een enorme chaos en ik hoor er verder niets over. Dus er lijkt ook niks te veranderen bij de FIA. Ik vrees voor komende zonsat.

Volgend jaar zal ik wel weer F1 kijken. Ik hoop dat De FIA er eens voor gaat zorgen dat wedstrijden eerlijker worden, ipv zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:33
sjaool schreef op woensdag 8 december 2021 @ 19:47:
Ik weet niet of deze al voorbij is gekomen maar Reddit houdt een AMA met Michael Masi.
Even iets beter kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Kenny_026 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 18:14:
Is dit gelul nu nog niet voorbij? Lewis wist eerst zogenaamd niet dat ie max mocht passeren, dan gaat het over een drs lijn… Als er normaal gesproken iemand voor hem langzaam rijd als er een auto stuk gaat of stil valt jankt ie hem er toch ook gewoon met 300 langs? Zn gestotter voor de pers verraad gewoon dat ie alles bij elkaar loopt de draaien.
Hamilton & Trulli, 2009 Melbourne
Even oude koeien uit de sloot halen :+

[ Voor 3% gewijzigd door DarkFire1985 op 08-12-2021 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Eerder een zandstorm. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Meen je dit serieus? Dat er een complot is en dat de FIA en Mercedes samen werken en het hele seizoen gescript is door die twee partijen?

Fijne verjaardag overigens, maar mocht je bovenstaande echt vinden en het niet puur uit frustratie (en dus tegen beter weten in) typen dan vrees ik oprecht voor je gesteldheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20:09

Amphiebietje

In de blubber

DarkFire1985 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 20:12:
[...]

Hamilton & Trulli, 2009 Melbourne
Even oude koeien uit de sloot halen :+
Kunnen we geen herhaling van Rosberg en Hamilton in Spanje krijgen? Ham die overijverig poogt in te halen buiten de lijntjes, spint, en crasht met Rosberg. Natuurlijk was het Rosberg zijn schuld want die had Hamilton 'eraf geduwd' (Lees: Hamilton bleef gewoon gas geven toen hij het gras opreed...echt zoals het een GOAT betaamt... O-) ).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Aangezien ik ook nog moet werken en de 4 threads zo snel gaan mis je nog wel eens wat. Vandaar ook mijn eerste opmerking. ;)

https://wtf1.com/post/bra...film-with-lewis-hamilton/

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:33

Al eerder gepost, uit een podcast van de BBC, maar misschien helpt dit je te relativeren

Max:
A lot of people take F1 too serious. It's a big part of my life, but it's important to switch off and focus on other things, that's spending time with family and friends at home and actually don't think about racing. Some people just think that whatever happens at the race track starts to influence their personal life as well. I think that's wrong. That's where I try to devide these kind of things because it shouldn't be. It's my job and I love what I'm doing but it's important also to not think about these things and do other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009

NoFearCreations

3DPrint the world!

Homeland schreef op woensdag 8 december 2021 @ 20:38:
[...]

Meen je dit serieus? Dat er een complot is en dat de FIA en Mercedes samen werken en het hele seizoen gescript is door die twee partijen?

Fijne verjaardag overigens, maar mocht je bovenstaande echt vinden en het niet puur uit frustratie (en dus tegen beter weten in) typen dan vrees ik oprecht voor je gesteldheid.
Deel frustratie omdat ik de sport in een heel kort tijdsbestek kapot gereguleerd heb zien worden. En geef zelf toe, jaren lang is er door de fans geklaagd dat Hamilton 5/6 races voor het einde al WC was, en nu zijn ze met exact dezelfde punten in de laatste race beland. Dat is voor de kijkcijfers gewoon te mooi om waar te zijn.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
jan390 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 20:50:
[...]

Al eerder gepost, uit een podcast van de BBC, maar misschien helpt dit je te relativeren

Max:
A lot of people take F1 too serious. It's a big part of my life, but it's important to switch off and focus on other things, that's spending time with family and friends at home and actually don't think about racing. Some people just think that whatever happens at the race track starts to influence their personal life as well. I think that's wrong. That's where I try to devide these kind of things because it shouldn't be. It's my job and I love what I'm doing but it's important also to not think about these things and do other stuff.
Lekker nuchter, daar hou ik wel van, net als bij Kimi waarbij F1 een van zijn hobby's is :)
Volgens mij denken de meeste coureurs er zo over alleen spreken maar weinigen zich hierover uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
NoFearCreations schreef op woensdag 8 december 2021 @ 20:51:
[...]

Deel frustratie omdat ik de sport in een heel kort tijdsbestek kapot gereguleerd heb zien worden. En geef zelf toe, jaren lang is er door de fans geklaagd dat Hamilton 5/6 races voor het einde al WC was, en nu zijn ze met exact dezelfde punten in de laatste race beland. Dat is voor de kijkcijfers gewoon te mooi om waar te zijn.
*knip*
Niet op de man aub.

[ Voor 5% gewijzigd door tweakduke op 09-12-2021 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
[...]

Inderdaad, Pirelli heeft die klapband op Baku express gedaan, Puur natuurlijk voor de kijkcijfers, Dat wisten ze toen al :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
bvbal79 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 20:56:
[...]

Inderdaad, Pirelli heeft die klapband op Baku express gedaan, Puur natuurlijk voor de kijkcijfers, Dat wisten ze toen al :)
Ik vond het ook knap hoe de FIA en Netflix die RB precies boven op de helm van Hamilton konden krijgen in Italië :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
MrOleo schreef op woensdag 8 december 2021 @ 18:01:
[...]

Een lege whataboutism.
Ook nog incorrect.
Politiek wordt gespeeld door alle partijen.
Een bewijsbaar valse verhaallijn keer op keer de wereld inhelpen heeft daar niks meer mee te maken. Dat is gewoon naar gedrag.
Idd whataboutism, maar niet incorrect. Politiek wordt idd door alle partijen gespeeld. De beschuldigingen gaan hele seizoen al over en weer tussen beide teams. Alleen hier op deze site (en andere NL bronnen) wordt een enorme kruistocht tegen Mercedes gevoerd met een hele hoop drama en verzinsels erbij. En wordt Mercedes neergezet als nare mensen. Over Red Bull wordt vervolgens niks gezegd. Het is nogal eenzijdig. In de UK zie je juist het tegenovergestelde gebeuren tegen Max en Red Bull. Enige objectiviteit is ver te zoeken.

[ Voor 14% gewijzigd door Tomcatter_31 op 08-12-2021 21:17 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ricardo246
  • Laatst online: 13:18

ricardo246

Life's what you make it!

[...]
Dat is voor de kijkcijfers gewoon te mooi om waar te zijn.
BS, It happened before, maar misschien met een punt meer of minder.
Om bij Ham te blijven, die werd in 2008, in de laatste race, in de laatste ronde en in de laatste bocht WDC.
Terwijl secondes daarvoor, Massa al aan het feest vieren was dat hij WDC was. Met 1 punt verschil. Daar teken ik voor, dat zijn de seizoenen die bijblijven, ook als het kwartje niet mijn kant uitvalt (ROS).

Terug naar het hier en nu:
Kom op mensen, dit is toch goud! In de laatste race de beslissing.
Al die mensen die hier jaren riepen dat F1 spannender moest worden, en nu zeuren dat VER allang WDC had moeten zijn, kunnen wat mij betreft een ander hoekje van het internet opzoeken dan hier :> . This is racing!

Stel je voor dat VER het niet wordt komende race, dan gaat het race topic ontploffen, en ik kan de bingo alvast voorspellen qua comments hier:
- Silverstone
- Monza
- Torpedo Bottas
- Brake test
- Mercedes MaFIA
etc.

Ik zal hier zeker wel mee lurken, maar niet zoveel meer posten. Voor de fans van iemand anders dan VER, is het hier een slightly hostile omgeving geworden en dat nodigt niet uit.
Ja vroeger was de kwaliteit hier beter, en de emoties minder.
:)

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:13
bvbal79 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 20:56:
[...]

Nee dat was de Netflix crew met een carbon-splinter pistooltje die verscholen langs de baan stonden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20:09

Amphiebietje

In de blubber

Wat betreft Hamilton, als je wat filmpjes kijkt op Youtube kom je er snel achter dat hij dit soort gedrag (anderen er genieperig afbeuken) al heel lang heeft. Met Massa in 2011 waren het vergelijkbare streken, en die gaf eigenlijk de beste samenvatting die er is: Hamilton leert niet en blijft het gewoon doen.

Misschien moet iemand een video-compilatie voor Masi maken, met als titel "Hamilton is een gevaarlijk rijder, en hij heeft tot nu toe geluk dat hij niemand heeft gedood met zijn fratsen."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:15

Vuvuzela

My spire is forming

Amphiebietje schreef op woensdag 8 december 2021 @ 21:24:
Wat betreft Hamilton, als je wat filmpjes kijkt op Youtube kom je er snel achter dat hij dit soort gedrag (anderen er genieperig afbeuken) al heel lang heeft. Met Massa in 2011 waren het vergelijkbare streken, en die gaf eigenlijk de beste samenvatting die er is: Hamilton leert niet en blijft het gewoon doen.

Misschien moet iemand een video-compilatie voor Masi maken, met als titel "Hamilton is een gevaarlijk rijder, en hij heeft tot nu toe geluk dat hij niemand heeft gedood met zijn fratsen."
Max is ook geen heilig boontje hoor ;)
In bijna alle duels met Max moet Ham toch Max ontwijken om niet te botsen. Max is degene die al vrij snel in het seizoen kon rijden met het idee van "als we botsen, dikke prima.. kom maar op".

Jaja vloeken in de kerk...

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:05

ralpje

Deugpopje

Het ene sluit het andere ook niet uit. Het vreemde is alleen dat alle ogen nu op Max gericht zijn, mede door het marketingvehikel van Mercedes, terwijl HAM zelf er ook wel wat van kan.
Then again, dat is gewoon wat het is: een slimme spin (in de goede zin van het woord) door Mercedes.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 18:59

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ralpje schreef op woensdag 8 december 2021 @ 21:39:
Het ene sluit het andere ook niet uit. Het vreemde is alleen dat alle ogen nu op Max gericht zijn, mede door het marketingvehikel van Mercedes, terwijl HAM zelf er ook wel wat van kan.
Then again, dat is gewoon wat het is: een slimme spin (in de goede zin van het woord) door Mercedes.
De vermoorde onschuld in levende lijve :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 17-09 22:42

Damian

Insane Obtrusion

Wat ik ff niet snap is of er iets uit die summon van driver 44 is gekomen, of dat dat er nog aan te komen zit?

https://www.fia.com/sites...ent%20with%20car%2044.pdf

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:34

Stoney3K

Flatsehats!

Damian schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:12:
Wat ik ff niet snap is of er iets uit die summon van driver 44 is gekomen, of dat dat er nog aan te komen zit?

https://www.fia.com/sites...ent%20with%20car%2044.pdf
Als dat over de brake-check met Hamilton ging, daarvoor heeft ie een 10 seconden tijdstraf gekregen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19:21
Vuvuzela schreef op woensdag 8 december 2021 @ 21:33:
[...]

Max is ook geen heilig boontje hoor ;)
In bijna alle duels met Max moet Ham toch Max ontwijken om niet te botsen. Max is degene die al vrij snel in het seizoen kon rijden met het idee van "als we botsen, dikke prima.. kom maar op".

Jaja vloeken in de kerk...
Max is zeker geen heilig boontje en sinds hij merkt dat het uit zijn handen glipt vervalt hij weer wat in zijn oude gedrag. Dat is jammer. Ik zou het elke andere coureur (en team) gunnen die 8ste titel maar Hamilton eigenlijk niet. :) Vind het allemaal zo fake en overdreven. En maar blijven herhalen hoeveel pace de RB wel niet heeft. De RB kan leuk meekomen maar het is bij lange na niet de snelste auto. Max perst alles eruit maar op dit moment is dat gewoon niet meer genoeg.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:36

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

DarkFire1985 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:28:
[...]

Doe maar replay van China 2006 of 2009 dan ;)
Spa 2021 was ook een goeie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Inspired schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:17:
[...]

Max is zeker geen heilig boontje en sinds hij merkt dat het uit zijn handen glipt vervalt hij weer wat in zijn oude gedrag. Dat is jammer. Ik zou het elke andere coureur (en team) gunnen die 8ste titel maar Hamilton eigenlijk niet. :) Vind het allemaal zo fake en overdreven. En maar blijven herhalen hoeveel pace de RB wel niet heeft. De RB kan leuk meekomen maar het is bij lange na niet de snelste auto. Max perst alles eruit maar op dit moment is dat gewoon niet meer genoeg.
Vreemd, ik heb Max niet anders zien rijden dan dat hij normaal al doet. Ik denk dat het vooral komt omdat je dat wil zien. Nu helpt het stoken van de andere partij daar natuurlijk ook bij om Max zo af te schilderen... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

THE LEGEND:

Klikkie want FOM.

Hint: Bwoah.

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 21:04
Inspired schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:17:
[...]

Mee eens. Max perst er meer dan alles uit op dit moment en moet daardoor echt over de grens gaan. Maar, je moet Hamilton ook credits geven denk ik. Zonder Max, was het een saai kampioenschap, maar misschien ook wel zonder Hamilton (en wel met Max). Beide tillen het kampioenschap naar ongekende hoogte. Maar....toch zou ik teleurgesteld zijn als Max zondag niet als WK eindigt....
Pagina: 1 ... 148 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken