[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 149 ... 171 Laatste
Acties:
  • 1.287.296 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:04
ruudonline schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:28:
[...]

Mee eens. Max perst er meer dan alles uit op dit moment en moet daardoor echt over de grens gaan. Maar, je moet Hamilton ook credits geven denk ik. Zonder Max, was het een saai kampioenschap, maar misschien ook wel zonder Hamilton (en wel met Max). Beide tillen het kampioenschap naar ongekende hoogte. Maar....toch zou ik teleurgesteld zijn als Max zondag niet als WK eindigt....
Punt is dat als Silverstone niet gebeurd zou zijn, en ipv daarvan was VER gewoon DNF door klapband ofzo, is de winst van HAM prima te pruimen as Zondag. Nu gaat het heel pijnlijk worden.

Niet dat Max niet kan winnen, maar ik geef m 10% kans.

[ Voor 3% gewijzigd door jaapstobbe op 08-12-2021 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 11:27
d0s schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:08:
Op Reddit gaan geruchten dat Honda de motoren van Tsunoda en Gasly de afgelopen races volledig open heeft geschroefd om te kijken wat het doet. Dat zou met name de geweldige Q resultaten van Gasly en de opleving van Tsunoda kunnen verklaren.

Dat, icm met de zachte C5 Monaco/Baku banden, geeft me toch wel enige hoop ondanks de gewijzigde lay-out van Yas Marina :)
Heb je hier nog een link van?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:35

pro_6or

amateur_60r

bvbal79 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 19:12:
[...]

hij kan dit weekend wrs niet winnen vanwege scripting, maar gewoon omdat de Mercedes beter is.....
Inderdaad, in de 2e helft seizoen is Mercedes weer 2020 dominant. Inclusief zichzelf openende vleugels en wel erg goed inzakkende ophanging op alleen rechte stukken.. Net zo als Ferrari in 2019 ook ineens redbull de baas was.

Er klopt in mijn ogen geen zak van.

Vind ook dat redbull hierin heel slap is. Haar eigen klapvleugel voldeed namelijk aan alle normen. Waarom dan mid season regel norm wijzigingen (accepteren) terwijl iets waar helemaal geen limiet voor bestaat (een main plane mag niet bewegen. Blijft wel gewoon toegestaan. Ook maar gewoon accepteren. Hoe zit dat, heeft Mercedes dan wel een stem die gehoord wordt maar redbull niet? Hoe kan dat.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:53
jaapstobbe schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:32:
[...]

Punt is dat als Silverstone niet gebeurd zou zijn, en ipv daarvan was VER gewoon DNF door klapband ofzo, is de winst van HAM prima te pruimen as Zondag. Nu gaat het heel pijnlijk worden.

Niet dat Max niet kan winnen, maar ik geef m 10% kans.
En vergeet ook niet het gedrag van Hamilton na de finish die race, dat dat zijn meest trotse overwinning ooit was. Je hebt net je conculega het ziekenhuis in gereden met een flinke crash, dan past enige bescheidenheid in plaats van enorme trots (ook al was zijn informatie op dat moment dat Verstappen OK was). Naar mijn idee is daar eigenlijk het hele kampioenschap enorm gepolariseerd. Maar ook nu weer in de interviews, dat dit zijn meest trotse kampioenschap is als die hem wint, omdat het door Silverstone onterecht voelt als hij hem zou winnen.

De rijder Hamilton is een geweldige rijder, hij is een van de weinige die daadwerkelijk door het veld heen kan snijden, en natuurlijk helpt het materiaal daar wel bij, maar hij doet het dan wel in tegenstelling tot zijn teamgenoot. De persoon Hamilton daarentegen...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:09

codex

Geen OpenAI agent :)

Transportman schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:53:
[...]

En vergeet ook niet het gedrag van Hamilton na de finish die race, dat dat zijn meest trotse overwinning ooit was. Je hebt net je conculega het ziekenhuis in gereden met een flinke crash, dan past enige bescheidenheid in plaats van enorme trots (ook al was zijn informatie op dat moment dat Verstappen OK was). Naar mijn idee is daar eigenlijk het hele kampioenschap enorm gepolariseerd. Maar ook nu weer in de interviews, dat dit zijn meest trotse kampioenschap is als die hem wint, omdat het door Silverstone onterecht voelt als hij hem zou winnen.

De rijder Hamilton is een geweldige rijder, hij is een van de weinige die daadwerkelijk door het veld heen kan snijden, en natuurlijk helpt het materiaal daar wel bij, maar hij doet het dan wel in tegenstelling tot zijn teamgenoot. De persoon Hamilton daarentegen...
Ik vind zowel Hamilton als Toto een vreselijke persoonlijkheid hebben. Hamilton is zo gemaakt en schijnheilig, ik zie Toto als degene die dat gedrag stimuleert.

Heel veel mensen zijn ook in de veronderstelling dat het ze geen ruk interesseert wie er wint zo lang het Hamilton maar niet is. Het is feitelijk niet Verstappen tegen Hamilton, maar de halve wereld tegen Hamilton en een paar Britten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Laatst online: 18-02 07:51
Amphiebietje schreef op woensdag 8 december 2021 @ 20:41:
[...]

Kunnen we geen herhaling van Rosberg en Hamilton in Spanje krijgen? Ham die overijverig poogt in te halen buiten de lijntjes, spint, en crasht met Rosberg. Natuurlijk was het Rosberg zijn schuld want die had Hamilton 'eraf geduwd' (Lees: Hamilton bleef gewoon gas geven toen hij het gras opreed...echt zoals het een GOAT betaamt... O-) ).
2009 gaat erover dat Trulli een foutje maakt en door het gras gaat en HAM hem inhaalt achter de safetycar. Na overleg met het team besluiten ze de plek terug te geven maar na de race gaan McLaren en Hamilton toch naar de stewards omdat Trulli hem onder geel zou hebben ingehaald en krijgt Trulli 25s penalty waardoor HAM het podium op mag. Uiteindelijk blijkt McLaren en HAM niet de waarhejd gesproken te hebben nadat de FIA de boardradio's te pakken heeft gekregen. Zowel HAM als McLaren worden gediskwalificeerd vanwege misleiding van de stewards.
http://news.bbc.co.uk/spo...t/formula_one/7978186.stm

Het ging me dus niet zozeer om crashes met andere rijders maar om het misleidende deel.
Maar zoals gezegd, echt oude koeien maar het zou me niet verbazen als het nog aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:20

DataGhost

iPL dev

Damian schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:12:
Wat ik ff niet snap is of er iets uit die summon van driver 44 is gekomen, of dat dat er nog aan te komen zit?

https://www.fia.com/sites...ent%20with%20car%2044.pdf
Summons wordt eigenlijk altijd voor alle betrokken coureurs uitgevaardigd om apart hun verhaal te doen. Het document is gewoon later geplaatst, maar was op dezelfde tijd gemaakt als het andere document, met een direct opvolgend nummer. Dat was dus dezelfde zaak en de uitkomst daarvan is er allang.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 11:24

MrMarcie

CFMoto 650MT

codex schreef op woensdag 8 december 2021 @ 23:08:
[...]

Ik vind zowel Hamilton als Toto een vreselijke persoonlijkheid hebben. Hamilton is zo gemaakt en schijnheilig, ik zie Toto als degene die dat gedrag stimuleert.

Heel veel mensen zijn ook in de veronderstelling dat het ze geen ruk interesseert wie er wint zo lang het Hamilton maar niet is. Het is feitelijk niet Verstappen tegen Hamilton, maar de halve wereld tegen Hamilton en een paar Britten.
Ik volg de F1 al een bijna een halve eeuw. Die Hamilton heb ik nooit gemogen maar de laatste tijd vind ik het echt een zak hooi en een walgelijk kereltje.

Hij verwijt Max van alles, beschuldigt hem van alles en insinueert veel dingen. En roept ook steeds dat RB zo snel is en dat het heel moeilijk is en wordt. Maar ondertussen wint ie race na race na race met de allerallersnelste auto van het veld. En suggereert ook dat HIJ fair is en hoopt dat het kampioenschap ook fair eindigd. Dat vind ik van iemand die 7 keer wereldkampioen is en 103 overwinningen heeft niet te pruimen. En die heeft ie dan ook nog eens gehaald met een auto die veruit de beste is. En dan vergeet ie voor het gemak Silverstone, want daar is iedereen nu wel uit, dat is een van de meest laffe, vuile onder de gordel streken van de afgelopen 20 jaar.

Helaas is het leven en dus ook de F1 niet eerlijk. En kan Max waarschijnlijk niet op de gewone manier winnen. Dus we zullen zien wat dit weekend brengt. Mag toch hopen dat het oneindige geluk wat HAM al jaren en jaren heeft hem eens een keer in de steek laat. Ergens zondagmiddag ronde 45 of zo.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

d0s schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 11:08:
Op Reddit gaan geruchten dat Honda de motoren van Tsunoda en Gasly de afgelopen races volledig open heeft geschroefd om te kijken wat het doet. Dat zou met name de geweldige Q resultaten van Gasly en de opleving van Tsunoda kunnen verklaren.

Dat, icm met de zachte C5 Monaco/Baku banden, geeft me toch wel enige hoop ondanks de gewijzigde lay-out van Yas Marina :)
Nonsense.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

ricardo246 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 21:07:
[...]

BS, It happened before, maar misschien met een punt meer of minder.
Om bij Ham te blijven, die werd in 2008, in de laatste race, in de laatste ronde en in de laatste bocht WDC.
Terwijl secondes daarvoor, Massa al aan het feest vieren was dat hij WDC was. Met 1 punt verschil. Daar teken ik voor, dat zijn de seizoenen die bijblijven, ook als het kwartje niet mijn kant uitvalt (ROS).

Terug naar het hier en nu:
Kom op mensen, dit is toch goud! In de laatste race de beslissing.
Al die mensen die hier jaren riepen dat F1 spannender moest worden, en nu zeuren dat VER allang WDC had moeten zijn, kunnen wat mij betreft een ander hoekje van het internet opzoeken dan hier :> . This is racing!

Stel je voor dat VER het niet wordt komende race, dan gaat het race topic ontploffen, en ik kan de bingo alvast voorspellen qua comments hier:
- Silverstone
- Monza
- Torpedo Bottas
- Brake test
- Mercedes MaFIA
etc.

Ik zal hier zeker wel mee lurken, maar niet zoveel meer posten. Voor de fans van iemand anders dan VER, is het hier een slightly hostile omgeving geworden en dat nodigt niet uit.
Ja vroeger was de kwaliteit hier beter, en de emoties minder.
:)
Als we alleen even je eerste 3 punten nemen. Imola, Silverstone en Hongarije. Als 1 van die dingen niet gebeurd was was Max al lang en breed kampioen. Laat staan alle 3, en dan hebben we het nog niet gehad over Baku. Echt met 4 vingers in de neus. Ik heb in bijna 50 jaar niet een seizoen meegemaakt wat zo bizar is en waarbij iemand zoveel benadeeld/bevoordeeld en of bemazzeld is geweest. Echt bizar.

[ Voor 1% gewijzigd door MrMarcie op 09-12-2021 01:08 . Reden: Baku ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:17
Plaatje verwijderd

[ Voor 95% gewijzigd door Mel33 op 09-12-2021 01:38 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Die zie ik nou al voor de vierde keer langskomen in de drie F1-topics die we hebben en ik cringe nog elke keer van het ongelofelijk slechte en bovendien kinderachtige Engelderlandse taalgebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Een aardig stuk over Max en Jos Verstappen op de BBC website, van Andew Benson:
Max Verstappen: Formula 1's 'bull fighter' & the family that shaped him
Niets nieuws maar leuk om te lezen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
DataGhost schreef op donderdag 9 december 2021 @ 01:22:
Die zie ik nou al voor de vierde keer langskomen in de drie F1-topics die we hebben en ik cringe nog elke keer van het ongelofelijk slechte en bovendien kinderachtige Engelderlandse taalgebruik.
Oke haal ik hem weer weg.
(Ik zag hem hier niet, overheen gekeken blijkbaar)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
.

[ Voor 100% gewijzigd door Mel33 op 09-12-2021 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:34

backupdevice

No Risk , Full Push

MrMarcie schreef op donderdag 9 december 2021 @ 00:40:
[...]

Ik volg de F1 al een bijna een halve eeuw. Die Hamilton heb ik nooit gemogen maar de laatste tijd vind ik het echt een zak hooi en een walgelijk kereltje.

Hij verwijt Max van alles, beschuldigt hem van alles en insinueert veel dingen. En roept ook steeds dat RB zo snel is en dat het heel moeilijk is en wordt. Maar ondertussen wint ie race na race na race met de allerallersnelste auto van het veld. En suggereert ook dat HIJ fair is en hoopt dat het kampioenschap ook fair eindigd. Dat vind ik van iemand die 7 keer wereldkampioen is en 103 overwinningen heeft niet te pruimen. En die heeft ie dan ook nog eens gehaald met een auto die veruit de beste is. En dan vergeet ie voor het gemak Silverstone, want daar is iedereen nu wel uit, dat is een van de meest laffe, vuile onder de gordel streken van de afgelopen 20 jaar.

Helaas is het leven en dus ook de F1 niet eerlijk. En kan Max waarschijnlijk niet op de gewone manier winnen. Dus we zullen zien wat dit weekend brengt. Mag toch hopen dat het oneindige geluk wat HAM al jaren en jaren heeft hem eens een keer in de steek laat. Ergens zondagmiddag ronde 45 of zo.
Hulde voor deze post. Vooral het Silverstone gebeuren.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 20:03
De laatste keer voor dit jaar [F1 2021] Race 22 GP van Abu-Dhabi

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
MrMarcie schreef op donderdag 9 december 2021 @ 00:40:
Mag toch hopen dat het oneindige geluk wat HAM al jaren en jaren heeft hem eens een keer in de steek laat. Ergens zondagmiddag ronde 45 of zo.
Dan liever ronde 5, ronde 45 kan die hem zo neer zetten dat er een rode vlag komt met kans dat de race niet hervat wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:21

Major_ton

Shoot!

Inspired schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:17:
[...]

Max is zeker geen heilig boontje en sinds hij merkt dat het uit zijn handen glipt vervalt hij weer wat in zijn oude gedrag. Dat is jammer. Ik zou het elke andere coureur (en team) gunnen die 8ste titel maar Hamilton eigenlijk niet. :) Vind het allemaal zo fake en overdreven. En maar blijven herhalen hoeveel pace de RB wel niet heeft. De RB kan leuk meekomen maar het is bij lange na niet de snelste auto. Max perst alles eruit maar op dit moment is dat gewoon niet meer genoeg.
Vooral de zin "After all they've thrown at us." is echt zum kotsen. Ik gun Lewis zeker wel zijn 8ste titel, maar niet op deze manier. Shut up and drive.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Hier nog wat Kimikaanse uitspraken:
The Iceman sums up his career in his own unique way on the latest Beyond The Grid. He says: "I had a good run and I wouldn’t change a single thing. Even if it would mean more wins and more championships, I’m happy with what I achieved and I cannot complain, really.
One of the most popular drivers on the grid, Raikkonen will leave a void when he leaves - but fans will be left with some brilliant memories. Why does he think he's so popular?

"I don’t know why. Maybe because I’ve always been myself," he said to host Tom Clarkson. "You’ve got to ask the fans to come here and spend a lovely 45 minutes with you to discuss that. I don’t have an answer for that."
Bron: https://www.formula1.com/...Nq2EPwvolMkrseo7dEw7.html

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Transportman schreef op donderdag 9 december 2021 @ 08:16:
[...]

Dan liever ronde 5, ronde 45 kan die hem zo neer zetten dat er een rode vlag komt met kans dat de race niet hervat wordt.
Zal me een worst wezen. Dan is max alsnog kampioen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:43

Amphiebietje

In de blubber

Major_ton schreef op donderdag 9 december 2021 @ 08:40:
[...]

Vooral de zin "After all they've thrown at us." is echt zum kotsen. Ik gun Lewis zeker wel zijn 8ste titel, maar niet op deze manier. Shut up and drive.
Nee, kijk, je ziet dat helemaal verkeerd. Red Bull heeft de moed gehad een auto te maken die i.c.m. een goede coureur de Mercedes soms bij kan houden. Dat is hartstikke verkeerd en zou verboden moeten worden. Mercedes durft gewoon niet het echte antwoord te geven: HAM moet voor aanvang van elk nieuw seizoen alvast tot WDC worden gekroond.

Wat betreft de volgende race, het zou me op dit punt aangekomen niet eens verbazen dat als HAM uit zichzelf/door pech crashed en VER zit aan de andere kant van het circuit hij alsnog een straf ervoor krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Laatst online: 17-09 16:46
Requiem19 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:34:
[...]

Pak je nou bewust een screenshot van het moment waarop Max het meest ver aan de linkerkant rijdt? Foei :).

Want initieel reed hij veel verder aan de rechterkant (hier kun je het Aramco bord nog niet zien).

[Afbeelding]
Zeker niet bewust. Moet toegeven dat ik er nu ook zoveel tijd niet ingestoken heb want ik ben eigenlijk druk aan het werk O-)

Ik heb gewoon on board van hamilton op het moment dat Verstappen lijkt te vertragen. Op dat moment zag je aan de linkerkant de curbs die stoppen. Heb dan gewoon vlug vlug een onboard van Verstappen gezocht van een ander moment en dat was ergens tijdens de trainingen en proberen een beeld te nemen op ongeveer hetzelfde moment, als je de curbs ziet eindigen.

Maar kon er misschien wel beetje meer tijd in gestoken hebben. Dat tweede beeld was nu ook niet persé nodig en doet eigenlijk beetje af van mijn punt. Dat punt was dat de racing line niet uiterst links lag.

Maar doet er allemaal niet meer toe. Zie dat we in dit topic dit puntje al voorbij zijn en weer overgeschakeld zijn op Hamilton verwijten. Heb mentaal ook al de switch gemaakt naar zondag

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Laatst online: 18-02 07:51
Kenny_026 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 08:51:
[...]

Zal me een worst wezen. Dan is max alsnog kampioen.
Als de race niet meer wordt vervolgd, is de uitslag de ronde ervoor. Dan ligt HAM ervoor en krijgt iedereen halve punten.
Oftewel dan is Max er niet.

Maar het moet wel echt extreem gek lopen wil deze race niet 100% volbracht worden. Zeker met het gebrek aan regen dat er toch sowieso niet komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:11

Chiron

Moderator Discord
Kenhas schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:00:
[...]

Zeker niet bewust. Moet toegeven dat ik er nu ook zoveel tijd niet ingestoken heb want ik ben eigenlijk druk aan het werk O-)

Ik heb gewoon on board van hamilton op het moment dat Verstappen lijkt te vertragen. Op dat moment zag je aan de linkerkant de curbs die stoppen. Heb dan gewoon vlug vlug een onboard van Verstappen gezocht van een ander moment en dat was ergens tijdens de trainingen en proberen een beeld te nemen op ongeveer hetzelfde moment, als je de curbs ziet eindigen.

Maar kon er misschien wel beetje meer tijd in gestoken hebben. Dat tweede beeld was nu ook niet persé nodig en doet eigenlijk beetje af van mijn punt. Dat punt was dat de racing line niet uiterst links lag.

Maar doet er allemaal niet meer toe. Zie dat we in dit topic dit puntje al voorbij zijn en weer overgeschakeld zijn op Hamilton verwijten. Heb mentaal ook al de switch gemaakt naar zondag
Maar je kan niet ontkennen dat er plenty ruimte was voor Lewis om er links voorbij te gaan, en het echt niet aan de karakteristiek van de baan en de plek van Max daarop lag, dat Lewis er echt niet voorbij kon. Lewis bleef gewoon expres achter Max plakken.

Telemetrie is nu ook boven water trouwens:

Vlak voordat ze elkaar raken geeft Lewis gas, vlak voordat Max op de rem trapt:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=YZmBcQz457Qp]

Feit blijft dat Max niet had moeten remmen, maar dat het eigenlijk al niet eens zo ver had moeten komen. Max reed op dat moment 100 in zn 3 }:O Normaliter doen ze daar 300.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3pIBmP2WYF9JGhhMNelef92sI9I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cgN5eEb0V7REOTk4AzPhDiiP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/10HTmaqQYulJzTncCbcggu_4l-g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UB0oeaSYKWKKk0EAUO5Sy8Ue.jpg?f=user_large

en die busjes zijn echt wel klein ~4.5m x 1.85m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
Chiron schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:05:
[...]

Maar je kan niet ontkennen dat er plenty ruimte was voor Lewis om er links voorbij te gaan, en het echt niet aan de karakteristiek van de baan en de plek van Max daarop lag, dat Lewis er echt niet voorbij kon. Lewis bleef gewoon expres achter Max plakken.

Telemetrie is nu ook boven water trouwens:

Vlak voordat ze elkaar raken geeft Lewis gas, vlak voordat Max op de rem trapt:
[YouTube]

Feit blijft dat Max niet had moeten remmen, maar dat het eigenlijk al niet eens zo ver had moeten komen. Max reed op dat moment 100 in zn 3 }:O Normaliter doen ze daar 300.
Dat ontken ik toch helemaal niet? Tuurlijk dat er ruimte is maar in vorige berichten heb ik mijn mogelijke verklaring gegeven daarvoor en ik ga er niet weer over beginnen. Is voorbij. Dit ging nu enkel en alleen maar over die racing line

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:41

sjaool

Every life should have 9 cats

Vote: Who is the better driver? Hamilton or Verstappen?

Wie zou er winnen in een Engelse poll? 🤔

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

85% lewis vs 15% max - verrassend :X

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Wie zou er winnen in een Nederlandse poll? Het gaat bij zulk soort dingen alleen maar om populariteit bij dat publiek.

Als er niets geks gebeurt heeft HAM dit weekend zijn 8e WK titel binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Homeland schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:48:
[...]

Wie zou er winnen in een Nederlandse poll? Het gaat bij zulk soort dingen alleen maar om populariteit bij dat publiek.

Als er niets geks gebeurt heeft HAM dit weekend zijn 8e WK titel binnen.
Dan kun je ook dit stellen: als er niets geks gebeurt heeft VER dit weekend zijn 1e WK titel binnen.

Het kan vriezen en het kan dooien. Ze staan er hetzelfde voor qua punten dus het is de een of de ander. In principe kunnen we nu de voorgaande races allemaal wel vergeten want het draait in feite maar om 1 race en dat is die van aankomend weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
sjaool schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:53:
[...]

Dan kun je ook dit stellen: als er niets geks gebeurt heeft VER dit weekend zijn 1e WK titel binnen.

Het kan vriezen en het kan dooien. Ze staan er hetzelfde voor qua punten dus het is de een of de ander. In principe kunnen we nu de voorgaande races allemaal wel vergeten want het draait in feite maar om 1 race en dat is die van aankomend weekend.
Hamilton heeft de betere auto in de afgelopen races dus puur op basis daarvan zou hij dit moeten kunnen winnen. Over het algemeen worden hem ook de beste kansen toegewezen voor dit weekend en dus voor het WK.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
nachtnet schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:12:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

en die busjes zijn echt wel klein ~4.5m x 1.85m
Letterlijk badkuipjes op wielen inderdaad.. wat een contrast met de lompe gevaartes van tegenwoordig, (~5.7m x 2.00m)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
[...]

Sorry maar ik zie je al staan haha :>

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ayemwfSZ03YXw-QnH-P8OlP8Eb0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RKV0iv6TKDuuggQS57Iaiadi.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Kerbs hebben ook een opfrisbeurt gekregen, de tandjes:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FGG7BBHXsAQEsOl?format=jpg&name=medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Chiron schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:17:

[Afbeelding]

[Twitter]
Dat zijn wel pittige kerbs, benieuwd of ze die nog wat bij gaan werken of dat ze zo blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Homeland schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:19:
[...]

Dat zijn wel pittige kerbs, benieuwd of ze die nog wat bij gaan werken of dat ze zo blijven.
Dit is buitenkant bocht 1, waar ze als het goed is niet aan komen. Ben wel benieuwd naar de rest van de baan :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

[...]

Je bedoelt, als er niks geks gebeurd was had max vorige week zijn 1e titel al binnen gehad. Voor mij is hij sowieso al de morele winnaar, 30-40 punten verloren doordat een merc hem eruit ramde, en Lewis die een paar keer geluk gehad heeft (bijvoorbeeld de rode vlag op imola waardoor hij opeens geen ronde achterstand meer had). Alle kaarten vallen richting Lewis en toch staan ze nu gelijk, Mercedes sleept dit jaar de prijzen niet op eigen kracht binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:21

[Afbeelding]

[Twitter]
Zag ze langs komen op twitter inderdaad, kom je hier op is je gehele wielophanging naar de klote.
Dit zijn serieus car destroyer curbs.

Twitch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:10
mark-k schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:23:
[...]

Je bedoelt, als er niks geks gebeurd was had max vorige week zijn 1e titel al binnen gehad. Voor mij is hij sowieso al de morele winnaar, 30-40 punten verloren doordat een merc hem eruit ramde, en Lewis die een paar keer geluk gehad heeft (bijvoorbeeld de rode vlag op imola waardoor hij opeens geen ronde achterstand meer had). Alle kaarten vallen richting Lewis en toch staan ze nu gelijk, Mercedes sleept dit jaar de prijzen niet op eigen kracht binnen.
Er zijn ook genoeg momenten geweest dat Max juist veel geluk had.
Denk aan de pit strategie van Ferrari en McLaren in Rusland waardoor hij op het einde nog even 4 gratis plaatsen kreeg. Of omgekeerd toen Ham de week daarna een nieuwe motor had hij geen DRS mocht gebruiken vanwege de regen.
Of Monza waar hij Ham van de baan af beukt en zo geen punten verliest.
En die rode vlag op Imola is ook een mooi verhaal, want als de pitstop van Ham niet fout was gegaan had hij gewoon voor Ver gereden, geen gekke inhaalpoging op de achterblijvers hoeven doen en de race gewoon gewonnen.

Nee, het is niet zo eenzijdig dat Ver altijd pech heeft en Ham altijd geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:32
Chiron schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:23:
[...]

Dit is buitenkant bocht 1, waar ze als het goed is niet aan komen. Ben wel benieuwd naar de rest van de baan :9
Wel als iemand bij de start de buitenkant wil nemen. Als je dan op de kerbs komt is dus misschien gelijk je vloer kapot en is het einde race. Kom dan maar eens met een penalty aan, als max of Lewis er af wordt gedrukt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:28
Als je dezelfde poll op NOS.nl doet weet je de uitslag ook wel. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AMD1800
Philip Ross schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:36:
[...]

Denk aan de pit strategie van Ferrari en McLaren in Rusland waardoor hij op het einde nog even 4 gratis plaatsen kreeg. Of omgekeerd toen Ham de week daarna een nieuwe motor had hij geen DRS mocht gebruiken vanwege de regen.
En die rode vlag op Imola is ook een mooi verhaal, want als de pitstop van Ham niet fout was gegaan had hij gewoon voor Ver gereden, geen gekke inhaalpoging op de achterblijvers hoeven doen en de race gewoon gewonnen.

Realiseer je even dat bijna alle situaties die jij opnoemt anders zijn dan iemand gewoon van de baan af rammen/tikken. En in Monza waren beide partijen fout volgens de FIA, alleen Max net wat meer.

Ook in Brazilië had Hamilton geluk. Illegale auto tijdens de kwalificatie en dan in de sprintrace achteraan starten? Waarom niet in de werkelijke race op zondag achteraan starten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

[...]

Regen is niet echt n kwestie van geluk ofzo. Pitstops moeten ze allemaal doen, daar heeft Ham ook vaak zat plekken mee gekregen dus dat kun je tegen elkaar wegstrepen. Monza was onder andere de nieuwe debiele pitstop regels die Merc afgedwongen had, plus gewoon een gevecht waarbij ze elkaar niet de plek laten. Hoewel Max daar de straf gekregen heeft was dat nog steeds niet zo simpel als vele andere incidenten. En ja, daar heeft Max inderdaad een paar punten minder verloren, maar het is niet alsof hij zelf nog even de race uit kon rijden om zo dubbele schade toe te brengen.

Imola was gewoon 100% fout van Hamilton zelf, hij komt in het grind, staat stil, en ramt daarna zn auto zelf nog de muur in zodat zn vleugel eraf ligt. In elk andere situatie was hij daar gewoon buiten de punten geeindigd.

Ik zeg ook niet dat Max altijd pech heeft en Lewis altijd geluk, maar het valt zeker meer naar 1 kant. Waar het fout gaat voor Ham is het vaak dat hij zelf een fout maakt (Imola, Baku, etc), die zelfs dan nog een aantal keer ongedaan worden gemaakt door andere omstandigheden. Regen is voor iedereen hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

AMD1800 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:43:
[...]

Realiseer je even dat bijna alle situaties die jij opnoemt anders zijn dan iemand gewoon van de baan af rammen/tikken. En in Monza waren beide partijen fout volgens de FIA, alleen Max net wat meer.

Ook in Brazilië had Hamilton geluk. Illegale auto tijdens de kwalificatie en dan in de sprintrace achteraan starten? Waarom niet in de werkelijke race op zondag achteraan starten?
Tja, quali was voor de sprintquali, dus DSQ daarin is achteraan starten in sprintquali en niet in de race, dat is op zich nog wel logisch. Enige aparte daar vond ik dat hij niet vanuit de pits moest starten omdat er zaken veranderd moesten worden aan de vleugel in parc ferme.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ProTagger
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-12-2024
[...]

Leuk hoor, maar op Silverstone waren ook beide aansprakelijk, Hamilton meer dan Max. Ten tweede, de auto was niet illegaal, de achtervleugel kwam net niet door een test door een productiefout.
mark-k schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:46:
[...]

Tja, quali was voor de sprintquali, dus DSQ daarin is achteraan starten in sprintquali en niet in de race, dat is op zich nog wel logisch. Enige aparte daar vond ik dat hij niet vanuit de pits moest starten omdat er zaken veranderd moesten worden aan de vleugel in parc ferme.
Laten we niet vergeten dat ze bij RBR 4 races achter elkaar tijdens parc ferme aan hun achtervleugel hebben gezeten vanwege "problemen".

De eenzijdigheid waarbij mensen hier kijken naar Max/RBR en Lewis/Merc begint een beetje beschamend te worden. Elke keer als Lewis te snel is komt het door de auto, maar als Max wint is het 100% de coureur en 0% de auto, ook al laat data analyse van F1 dit jaar zien dat de RB gemiddeld een halve tot een hele tiende sneller is geweest. Zo'n kleine delta is natuurlijk mooi omdat de auto's dan praktisch gelijkwaardig zijn, gemiddeld genomen. De resultaten hiervan zien we natuurlijk ook terug in de strijd om de rijders- en constructeurskampioenschap.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 22:30
mark-k schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:23:
[...]

Als je zo selectief kijkt dan kun je alles wel een gewenste kant op praten. VER had dit seizoen ook geluk:
  • Vanwege corona een extra race op de RB Ring, een circuit dat hem goed ligt.
  • Geluk bij een ongeluk in Baku: HAM verprutst zelf een moment om 25 punten in te lopen.
  • Race in Spa die in letterlijk in het water viel waardoor hij een overwinning in zijn schoot geworpen kreeg. Die overwinning kan nu cruciaal zijn mochten ze beide uitvallen.
  • Rode vlag in de afgelopen race alleen verzuimt hij om dat voordeel te gelde te maken
En wat betreft het incident op Silverstone, dat incident kun je wegstrepen met het incident op Monza als je kijkt naar het oordeel van de stewards wie hoofdzakelijk verantwoordelijk was voor die incidenten.

En dan heb je nog het punt m.b.t. de strafpunten op de licentie. Begin dit seizoen had HAM er meer dan VER en werd dit hier meermaals als argument gebruikt om HAM neer te sabelen. Nu zijn de rollen omgedraaid en zou je eigen hetzelfde over VER kunnen zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:03
mark-k schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:45:
[...]

Regen is niet echt n kwestie van geluk ofzo. Pitstops moeten ze allemaal doen, daar heeft Ham ook vaak zat plekken mee gekregen dus dat kun je tegen elkaar wegstrepen.
Ja, maar zo wordt het dus al heel selectief welke parameters je wel of niet gebruikt. Ofwel, je pakt al snel de parameters die jouw punt onderbouwen zodat je de uitslag krijgt die je wilt, namelijk dat de een veel meer geluk heeft dan de ander.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:07
Jorick schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:55:
[...]

Als je zo selectief kijkt dan kun je alles wel een gewenste kant op praten. VER had dit seizoen ook geluk:
  • Vanwege corona een extra race op de RB Ring, een circuit dat hem goed ligt.
  • Geluk bij een ongeluk in Baku: HAM verprutst zelf een moment om 25 punten in te lopen.
  • Race in Spa die in letterlijk in het water viel waardoor hij een overwinning in zijn schoot geworpen kreeg. Die overwinning kan nu cruciaal zijn mochten ze beide uitvallen.
  • Rode vlag in de afgelopen race alleen verzuimt hij om dat voordeel te gelde te maken
En wat betreft het incident op Silverstone, dat incident kun je wegstrepen met het incident op Monza als je kijkt naar het oordeel van de stewards wie hoofdzakelijk verantwoordelijk was voor die incidenten.

En dan heb je nog het punt m.b.t. de strafpunten op de licentie. Begin dit seizoen had HAM er meer dan VER en werd dit hier meermaals als argument gebruikt om HAM neer te sabelen. Nu zijn de rollen omgedraaid en zou je eigen hetzelfde over VER kunnen zeggen.
Damn, seriously, de domheid van je tegenstander is geluk? Een overwinning op halve punten is geluk? En verder kom je dus niet verder dan een extra race op de RB ring.. Nou nou, wat een geluk..

Monza wegstrepen met Silverstone, tuurlijk joh, maar 25 punten verschil!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 22:30
BasvanS schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:57:
[...]

Damn, seriously, de domheid van je tegenstander is geluk? Een overwinning op halve punten is geluk? En verder kom je dus niet verder dan een extra race op de RB ring.. Nou nou, wat een geluk..
Het gaat om de timing van de fout die HAM maakt. Omdat VER geen punten scoort kan zo'n uitvalbeurt extra duur worden.

En ja, ook al waren het maar halve punten in Spa, uiteindelijk kan het WDC beslist worden op basis van het aantal overwinningen. Daar heeft VER er nu één meer dan HAM.

Mijn punt is meer dat er zoveel momenten te benoemen zijn (voor beide coureurs) dat het het hele WDC niet op één specifiek moment te pinnen is. Als je tot drie keer toe voor hebt gestaan in het WDC maar uiteindelijk geen kampioen weet te worden dan is het wat te simpel om het excuus te gebruiken dat het de schuld van de tegenstander is. Uiteindelijk is diegene die de meeste punten haalt WDC. Wie dat gaat worden zal mij verder een zorg zijn want ik heb mij dit seizoen prima vermaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
dutchgio schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:39:
[...]

die poll bestaat: https://jeugdjournaal.nl/...elijk-met-verstappen.html

Nou ja soort van: wie wordt WDC? Volgens jeugdjournaalkijkers: 70% VER, 30% HAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:07

[Afbeelding]

[Twitter]
Dit zijn zo'n beetje dezelfde als in Qatar. En voor zover ik weet neemt Pirelli dit weekend ook nog eens de allerzachtste compounds mee. En we weten hoe het ging met de banden in Qatar......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
Jorick schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:04:
[...]

Het gaat om de timing van de fout die HAM maakt. Omdat VER geen punten scoort kan zo'n uitvalbeurt extra duur worden.

En ja, ook al waren het maar halve punten in Spa, uiteindelijk kan het WDC beslist worden op basis van het aantal overwinningen. Daar heeft VER er nu één meer dan HAM.

Mijn punt is meer dat er zoveel momenten te benoemen zijn (voor beide coureurs) dat het het hele WDC niet op één specifiek moment te pinnen is. Als je tot drie keer toe voor hebt gestaan in het WDC maar uiteindelijk geen kampioen weet te worden dan is het wat te simpel om het excuus te gebruiken dat het de schuld van de tegenstander is. Uiteindelijk is diegene die de meeste punten haalt WDC. Wie dat gaat worden zal mij verder een zorg zijn want ik heb mij dit seizoen prima vermaakt.
Alleen zijn de momenten waarop Verstappen het heeft laten liggen voornamelijk door externe factoren veroorzaakt, terwijl het bij Hamilton vaker eigen/Mercedes fouten waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
mark-k schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:45:
[...]

Regen is niet echt n kwestie van geluk ofzo. Pitstops moeten ze allemaal doen, daar heeft Ham ook vaak zat plekken mee gekregen dus dat kun je tegen elkaar wegstrepen.
Sorry maar de compleet foute strategie van andere teams en daardoor als 2e eindigen in plaats van 6e heeft Ham niet gehad.
Ik zeg ook niet dat Max altijd pech heeft en Lewis altijd geluk, maar het valt zeker meer naar 1 kant. Waar het fout gaat voor Ham is het vaak dat hij zelf een fout maakt (Imola, Baku, etc), die zelfs dan nog een aantal keer ongedaan worden gemaakt door andere omstandigheden. Regen is voor iedereen hetzelfde.
Uhm, regen is wel extra vervelend als je vanwege een gridstraf veel moet inhalen en geen drs krijgt. Of als de hele race achter een safety car is.

Ja, totaal gezien heeft Ham iets meer voordeel gehad maar het is echt niet die 40 punten verschil die hier genoemd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Transportman schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:14:
[...]

Alleen zijn de momenten waarop Verstappen het heeft laten liggen voornamelijk door externe factoren veroorzaakt, terwijl het bij Hamilton vaker eigen/Mercedes fouten waren.
Het was anders een pure gok om afgelopen race te hopen op een rode vlag. Puur geluk dat hij daarmee Bot voorbij kon. Heeft Ver niks voor hoeven doen

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• nachtnet
Vroeger: Toen er nog geen computers waren zaten ze met een stopwatch op de pitwall.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VjoaDl7kJa29KcKz5GCH5TI5AKA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q5XCvWy2CXLqnZaaPKB2ofaL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
Philip Ross schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:16:
[...]

Het was anders een pure gok om afgelopen race te hopen op een rode vlag. Puur geluk dat hij daarmee Bot voorbij kon. Heeft Ver niks voor hoeven doen
Ik zou dat geen pure gok hebben genoemd, er gaat iemand hard de barrières in, dat zal hersteld moeten worden, de kans op een rode vlag is dan zeer reëel. Natuurlijk, die kan ook niet komen en dan had Verstappen toch een probleem gehad, maar puur geluk vind ik te makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Ingecalculeerd risicootje zou maar zeggen.

Hoe je het ook went of keer, Het maakt niet uit wie het kampioenschap wint, de verliezer (zijn fanbase voornamelijk) zal erg bitter zijn en bepaalde momenten aanwijzen en als argumenten gebruiken omdat dit of dat.

Voor mij blijft voornamelijk het meest frustrerende dat de Stewards/Fia zo ongelofelijk wisselvallig is.

Ergste voorbeeld hierin blijft nog altijd de race in Bahrein. Complete onzin dat ze halverwege na veel misbruik ineens wel gaan letten op tracklimits. Dit hadden ze vanaf het begin moeten doen of gewoon niet.

En natuurlijk heeft de een geluk gehad bij ene momenten en de andere bij andere momenten.
Dat blijf je houden ongeacht welke sport.

Toch moet je wel petje afzetten voor beide drivers. Ze racen echt op de max van hun kunnen en ze zitten zo dicht bij elkaar.
Dit is de strijd die menig formule 1 fan al jaren wilt hebben. Je kan eigenlijk zeggen dat sinds 2016 het eigenlijk niet meer zo spannend of goed seizoen is geweest als nu.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:58

JB

Cédric roelt!

Senaxx schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:11:
[...]

Dit zijn zo'n beetje dezelfde als in Qatar. En voor zover ik weet neemt Pirelli dit weekend ook nog eens de allerzachtste compounds mee. En we weten hoe het ging met de banden in Qatar......
Wat betekent het volgens jou? Zou een voordeel voor RBR moeten zijn toch?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenhas
[...]

Je weet toch dat het in Silverstone ook zo was? Ze waren allebei in fout maar Hamilton meer dan Verstappen
Omdat hij een DSQ had voor de quali van de sprint race, niet voor de main race. Had hij in de sprint race met een illegale vleugel gereden, dan had hij daar een DSQ en moest ie op zondag achteraan starten (eigenlijk uit de pitlane)
mark-k schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:46:
[...]
Enige aparte daar vond ik dat hij niet vanuit de pits moest starten omdat er zaken veranderd moesten worden aan de vleugel in parc ferme.
Heb het niet opgezocht maar dacht dat het net was door die DSQ. Hij is geschrapt uit de uitslag van die quali dus was de wagen ook nog niet onder parc fermé. Parc fermé start als je het einde van de pitlane overrijdt in Q1. Maar officieel heeft Hamilton niet deelgenomen aan quali aangezien hij geschrapt was.
Maar ben hier niet 100% zeker van. Dacht zoiets gelezen of gehoord te hebben.

Dacht dat er zelfs een officieel oordeel was of hij mocht meedoen, of hij wel voldeed aan de 107% regel van de snelste ronde in training. Denk niet dat ze veel gediscussieerd hebben daarover ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin0
JB schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:29:
[...]

Wat betekent het volgens jou? Zou een voordeel voor RBR moeten zijn toch?
Gaat er meer om dat met de hardste compount al lekke banden veroorzaakte met deze curbs.
Nu heeft pirelli de zachtste compounts mee. Mogelijk dat deze curbs die in no time lek hebben.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Kenhas schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:31:

[...]

Heb het niet opgezocht maar dacht dat het net was door die DSQ. Hij is geschrapt uit de uitslag van die quali dus was de wagen ook nog niet onder parc fermé. Parc fermé start als je het einde van de pitlane overrijdt in Q1. Maar officieel heeft Hamilton niet deelgenomen aan quali aangezien hij geschrapt was.

Dacht dat er zelfs een officieel oordeel was of hij mocht meedoen, of hij wel voldeed aan de 107% regel van de snelste ronde in training. Denk niet dat ze veel gediscussieerd hebben daarover ;)
Ze hadden toestemming de wing te vervangen met een gelijke spec wing in FP2 tussen de kwali en de sprint race in, dit omdat de fia de foutieve wing nog in bezit hadden en zonder achterwing kan je niet zo veel met een F1 auto.

Twitch

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tomcatter_31
ProTagger schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:55:
De eenzijdigheid waarbij mensen hier kijken naar Max/RBR en Lewis/Merc begint een beetje beschamend te worden. Elke keer als Lewis te snel is komt het door de auto, maar als Max wint is het 100% de coureur en 0% de auto, ook al laat data analyse van F1 dit jaar zien dat de RB gemiddeld een halve tot een hele tiende sneller is geweest. Zo'n kleine delta is natuurlijk mooi omdat de auto's dan praktisch gelijkwaardig zijn, gemiddeld genomen. De resultaten hiervan zien we natuurlijk ook terug in de strijd om de rijders- en constructeurskampioenschap.
Nee, het is niet eenzijdig, het is gewoon zo dat Red Bull het onschuldige slachtoffer is van het grote boze Mercedes. De FIA werkt voor Mercedes en doet er alles aan om hen kampioen te maken. Hamilton/Mercedes hebben altijd geluk, Verstappen bereikt alles op skill. Als Verstappen op of over het randje rijdt, is het omdat hij een pure racer is die er altijd voor gaat en dan is het goed. Als Hamilton op of over het randje rijdt is het een nare vent die altijd Red Bulls van de baan kegelt. En als hij het niet doet, doet Bottas het wel voor hem. Als Verstappen een braketest geeft, is het toch Hamiltons schuld…. Enz enz…. ;) :p

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 16:05

basvn

Breezand - NHN

Tribute voor Kimi

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FGKM6QGXIAIw3hG?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
Martin0 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:31:
[...]

Gaat er meer om dat met de hardste compount al lekke banden veroorzaakte met deze curbs.
Nu heeft pirelli de zachtste compounts mee. Mogelijk dat deze curbs die in no time lek hebben.
Die lekke banden hadden natuurlijk ook veel te maken met de snelheid waarmee de auto's over die curbs gingen en ze gingen er dan nog eens zijdelings over. Als ik het hier bekijk, vermoed ik dat het de remzone is.
Er vanuit gaande dat het inderdaad beperkt is tot bocht 1, zoals hierboven vermeld
Martin0 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:33:
[...]
Ze hadden toestemming de wing te vervangen met een gelijke spec wing in FP2 tussen de kwali en de sprint race in, dit omdat de fia de foutieve wing nog in bezit hadden en zonder achterwing kan je niet zo veel met een F1 auto.
Is zeker mogelijk. Maar volgens mij hadden ze dan vanuit de pit lane moeten starten. Is niet zoveel verschil met een achtervleugel die je aan gort rijdt. Als puntje bij paaltje komt, kan je die vleugel niet gebruiken en moet je die vervangen.

Maar je kan zeker gelijk hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

dutchgio schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:39:
[...]

Hm... dezelfde poll... Anders denk ik dat Kimi die gaat winnen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Haha nice! Weet nog wel Spa 2004, een race die ik bezocht had en Kimi die won. Reed een heel sterke wedstrijd daar. Sindsdien ben ik altijd fan van hem geweest. Jammer dat hij nu ermee stopt, hoewel ik ook wel besef dat zijn beste tijd is geweest en nu misschien ook wel mooi geweest is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

nachtnet schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:07:
[...]

die poll bestaat: https://jeugdjournaal.nl/...elijk-met-verstappen.html

Nou ja soort van: wie wordt WDC? Volgens jeugdjournaalkijkers: 70% VER, 30% HAM
Het AD heeft ook zo'n soort poll. Ik geef daar bewust geen antwoord op want ik ben bang dat ik de boel jinx. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

I twijfel of dit een randzaak is of niet; maar Lewis gaat acteren: (?)
According to The Hollywood Reporter, movie studios and streaming sites are battling it out to secure the rights to a new racing project that might see Brad Pitt teaming up with none other than Lewis Hamilton.
Bron: https://wtf1.com/post/bra...film-with-lewis-hamilton/

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• dutchgio
Illegal_Alien schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:55:
I twijfel of dit een randzaak is of niet; maar Lewis gaat acteren: (?)

[...]

Bron: https://wtf1.com/post/bra...film-with-lewis-hamilton/
Dat doet hij toch al. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:30

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Krijgt Kimi nog steeds geld van Lotus? Las eens dat hij terugkwam in de F! en dat hij een contract kreeg, op basis van punten. Hij scoorde dat seizoen vrij veel punten waardoor Lotus bijna failliet ging.
Misschien wel een broodje aap verhaal om de mythe van Kimi groot te maken.

Gloves and steering wheel _O-

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Martin0 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:29:

Ergste voorbeeld hierin blijft nog altijd de race in Bahrein. Complete onzin dat ze halverwege na veel misbruik ineens wel gaan letten op tracklimits. Dit hadden ze vanaf het begin moeten doen of gewoon niet.
Maar Max is daar niet gestraft voor overschrijding track limits maar voor inhalen buiten de baan.
Ook als ze niet halverwege strenger waren gaan controleren had hij die positie terug moeten geven.

Dat strenger handhaven gebeurde juist op aandringen van RBR. Ze hadden ook gewoon kunnen zeggen van jammer maar geen track limits in die bocht betekent geen track limits en geen straf voor Ham en laat hem maar doorgaan hiermee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Kimi

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Philip Ross schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:58:
[...]

Maar Max is daar niet gestraft voor overschrijding track limits maar voor inhalen buiten de baan.
Ook als ze niet halverwege strenger waren gaan controleren had hij die positie terug moeten geven.

Dat strenger handhaven gebeurde juist op aandringen van RBR. Ze hadden ook gewoon kunnen zeggen van jammer maar geen track limits in die bocht betekent geen track limits en geen straf voor Ham en laat hem maar doorgaan hiermee.
Dat kan zijn maar als ik het me goed herinner is Juist ook Hamilton (wellis waar in een andere bocht) toen rechtdoor geschoten en die reed ook gewoon terug de baan op voor Max ipv de plaats te geven, dat zou dan ook leaving the track and gaining an advantage zijn.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Sepp14 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:56:
Krijgt Kimi nog steeds geld van Lotus? Las eens dat hij terugkwam in de F! en dat hij een contract kreeg, op basis van punten. Hij scoorde dat seizoen vrij veel punten waardoor Lotus bijna failliet ging.
Misschien wel een broodje aap verhaal om de mythe van Kimi groot te maken.

Gloves and steering wheel _O-
Van wat ik begrijp zou hij nog 6 miljoen dollar moeten krijgen, maar dat hij er vanaf heeft gezien om de medewerkers hun baan te behouden. Bron is mijn geheugen dus hoe betrouwbaar dat is? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
Tomcatter_31 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:35:
[...]

Nee, het is niet eenzijdig, het is gewoon zo dat Red Bull het onschuldige slachtoffer is van het grote boze Mercedes. De FIA werkt voor Mercedes en doet er alles aan om hen kampioen te maken. Hamilton/Mercedes hebben altijd geluk, Verstappen bereikt alles op skill. Als Verstappen op of over het randje rijdt, is het omdat hij een pure racer is die er altijd voor gaat en dan is het goed. Als Hamilton op of over het randje rijdt is het een nare vent die altijd Red Bulls van de baan kegelt. En als hij het niet doet, doet Bottas het wel voor hem. Als Verstappen een braketest geeft, is het toch Hamiltons schuld…. Enz enz…. ;) :p
Nee, het probleem is dat de FIA inconsequent is. En dit seizoen valt dat vaker richting Merc. Daarnaast maakt Merc daar maar wat graag gebruik van. Of zoals Ecclestone het gisteren zei
"Max is een kind in vergelijking met Lewis, die bovendien een enorm pr-team achter zich heeft staan", zei Ecclestone. "Ze zijn constant bezig om Max onderuit te halen en Toto (Wolff, teambaas van Mercedes, red.) heeft ook nog veel invloed op de racedirecteuren. Max vecht niet alleen tegen Lewis. Mercedes speelt een psychologisch spel."
Oftewel het gevecht wordt veel te veel buiten de baan gespeeld en bepaald. En ongeacht wie daar voordeel van heeft is dat gewoon fout.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Kenhas schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:44:

[...]

Is zeker mogelijk. Maar volgens mij hadden ze dan vanuit de pit lane moeten starten. Is niet zoveel verschil met een achtervleugel die je aan gort rijdt. Als puntje bij paaltje komt, kan je die vleugel niet gebruiken en moet je die vervangen.

Maar je kan zeker gelijk hebben
Ja en nee, Doordat ze toestemming hadden om de vleugel te vervangen hebben ze dus eigenlijk dispensatie op de parc ferme waardoor het starten uit pitlane niet op ging.
Dus soort van is Lewis daarin gematst omdat de Stewards nogal langzaam waren.

Desondanks denk ik niet dat het veel aan het resultaat had afgedaan. (of te wel dan had Lewis de hoofdrace wellicht als 6e gestart en was deze 5 rondjes later aan de staart van Max gezeten.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Illegal_Alien schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:01:
[...]

Van wat ik begrijp zou hij nog 6 miljoen dollar moeten krijgen, maar dat hij er vanaf heeft gezien om de medewerkers hun baan te behouden. Bron is mijn geheugen dus hoe betrouwbaar dat is? :P
Nu jij het zegt, had ik dat ook gelezen als mijn herinnering actief is. :+

Mooie vent is het, nu ook met Antonio is het net vader en oudste zoon.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
redwing schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:02:
[...]

Nee, het probleem is dat de FIA inconsequent is. En dit seizoen valt dat vaker richting Merc. Daarnaast maakt Merc daar maar wat graag gebruik van. Of zoals Ecclestone het gisteren zei

[...]

Oftewel het gevecht wordt veel te veel buiten de baan gespeeld en bepaald. En ongeacht wie daar voordeel van heeft is dat gewoon fout.
Mee eens dat de wedstrijdleiding niet consequent is en daar het probleem zit. Alleen als je dit forum en ook wel de NL media leest met het commentaar eronder, dan wordt er wel erg eenzijdig over Mercedes geklaagd en vanalles beweerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Tomcatter_31 op 09-12-2021 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:19
Vind dit heel tof voor Kimi, begrijp me niet verkeerd. Maar GIO stopt er na deze race ook mee en heeft toch stiekem veel voor Alfa gedaan. Had het wel sympathiek gevonden van ze als ze ook iets met zijn naam hadden gedaan. Een motorcover heeft immers 2 zijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martin0
djmelvee schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:12:
[...]

Vind dit heel tof voor Kimi, begrijp me niet verkeerd. Maar GIO stopt er na deze race ook mee en heeft toch stiekem veel voor Alfa gedaan. Had het wel sympathiek gevonden van ze als ze ook iets met zijn naam hadden gedaan. Een motorcover heeft immers 2 zijden.
Verschil zit hem meer in Kimi heeft 15 ish seizoenen in de F1 gereden en gaat met pensioen. Gio word na 2 seizoenen gedumpt.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Martin0 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:01:
[...]

Dat kan zijn maar als ik het me goed herinner is Juist ook Hamilton (wellis waar in een andere bocht) toen rechtdoor geschoten en die reed ook gewoon terug de baan op voor Max ipv de plaats te geven, dat zou dan ook leaving the track and gaining an advantage zijn.
En reedt Ham voor dat incident ook al voor Ver? Zo ja dan heeft ie toch geen voordeel behaald?

De track verlaten staat in principe een straf op (behalve bij track limits of special benoemd) maar op het voordeel behalen (dus inhalen of inhalen voorkomen of een veel snellere tijd door bocht over te slaan) wel. Dus even rechtdoor schieten en terug de baan op kost alleen maar tijd, dus geen voordeel en dus geen straf. Fijn zulke duidelijke regels.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Illegal_Alien schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:01:
[...]

kimi had een bonus regeling gekoppeld aan het aantal punten bij een race, die lotus (gek seizoen) pakte aanzienlijk meer punten (390) dan vooraf beoogd was. Dit zou, wanneer kimi die bonus uitbetaald zou krijgen (was overigens veel meer dan 6 miljoen) , direct faillissement van het team betekenen. Dan zit je zelf ook direct zonder auto :+ en is daar (gedeeltelijk) vanaf gezien.

“Hij scoorde in twee jaar tijd 390 punten voor Lotus. Teambaas Gérard Lopez had daar zeker niet op gerekend, want de deal die hij met Kimi had gemaakt om hem 50.000 euro bonus per punt uit te keren, leidde bijna tot een faillissement. Alleen met die bonusregeling verdiende Raikkonen 19,5 miljoen euro.”

ander voorbeeld wat beetje in dit straatje valt, is de actie van Perez; https://us.motorsport.com...n-mallya-1065229/3149933/

zullen vast meer situaties geweest zijn, maar dat is 'voor mijn tijd'

[ Voor 13% gewijzigd door himlims_ op 09-12-2021 12:20 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martin0 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:04:
[...]

Ja en nee, Doordat ze toestemming hadden om de vleugel te vervangen hebben ze dus eigenlijk dispensatie op de parc ferme waardoor het starten uit pitlane niet op ging.
Dus soort van is Lewis daarin gematst omdat de Stewards nogal langzaam waren.

Desondanks denk ik niet dat het veel aan het resultaat had afgedaan. (of te wel dan had Lewis de hoofdrace wellicht als 6e gestart en was deze 5 rondjes later aan de staart van Max gezeten.
Vervangen van kapotte onderdelen onder parc fermé wordt normaal gezien gewoon toegestaan (like for like, dus zelfde spec onderdeel). Maar komt over het algemeen niet echt in de media.

Of deze vleugel bewust 'kapot' was is een andere discussie natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
https://nl.motorsport.com...n-lewis-hamilton/6866669/

Wat onsportief gedrag inhoudt zeggen ze dan weer niet. Blijft toch wel erg lastig en vaag zo. Wat mag dan wel en wat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Philip Ross schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:14:
[...]

En reedt Ham voor dat incident ook al voor Ver? Zo ja dan heeft ie toch geen voordeel behaald?

De track verlaten staat in principe een straf op (behalve bij track limits of special benoemd) maar op het voordeel behalen (dus inhalen of inhalen voorkomen of een veel snellere tijd door bocht over te slaan) wel. Dus even rechtdoor schieten en terug de baan op kost alleen maar tijd, dus geen voordeel en dus geen straf. Fijn zulke duidelijke regels.
Toen Hamilton zich verremde zat Max er volgens mij vrij dicht achter, toen deze terug de baan op kwam zat Hamilton er een flink stuk verder voor.
In mijn ogen zou dat dan gaining advantage zijn want het gat zou niet groter zijn als hij niet van de baan af was gegaan. Beetje hetzelfde als Turn 1 in Mexico.
Tenminste dit is in hoeverre ik het me kan herinneren, was de eerste race geloof ik en seizoen was lang xD

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:19
Martin0 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:13:
[...]

Verschil zit hem meer in Kimi heeft 15 ish seizoenen in de F1 gereden en gaat met pensioen. Gio word na 2 seizoenen gedumpt.
Alsnog, niet heel sympathiek. Kimi heeft daarnaast ook geen 15 seizoenen voor Alfa gereden. Jaartje Sauber en paar jaar Alfa.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dutchgio
Philip Ross schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:14:
[...]

Hamilton had er voordeel van doordat hij zo'n 40+ rondes de bocht ruimer nam dan de baan zelf is, en daarmee meer snelheid vasthield in plaats van meer af zou moeten remmen om de bocht te halen.

Prompt op het moment dat Verstappen op precies diezelfde manier de bocht neemt en daarmee Hamilton inhaalde was het een illegale inhaalactie en moest hij de positie teruggeven.

40 rondes lang een tiende winnen zou dan ook 'leaving the track and gaining an advantage' moeten zijn, niet alleen wanneer je er iemand inhaalt.

Anderzijds had Red Bull het toen op z'n Mercedes (politiek) moeten aanpakken en eerder aankaarten dat dit gebeurt zodat er naar gehandeld wordt of het zelf ook doen als blijkt dat het mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 11:34
AMD1800 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:18:
https://nl.motorsport.com...n-lewis-hamilton/6866669/

Wat onsportief gedrag inhoudt zeggen ze dan weer niet. Blijft toch wel erg lastig en vaag zo. Wat mag dan wel en wat niet?
Hopelijk zien ze het laten vallen van een gat van 1km tijdens de formatie lap als onsportief gedrag :+

Wat is dat toch steeds kinderachtig. Hamilton als ie niet pole staat laat een gat van minstens de hele grid vallen en het is prima, Max zit 15 meter achter Hamilton en dan gaat ie meteen janken op de radio.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Hatsjoe schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:34:
[...]

Hopelijk zien ze het laten vallen van een gat van 1km tijdens de formatie lap als onsportief gedrag :+

Wat is dat toch steeds kinderachtig. Hamilton als ie niet pole staat laat een gat van minstens de hele grid vallen en het is prima, Max zit 15 meter achter Hamilton en dan gaat ie meteen janken op de radio.
Tijdens formatieronde mag je dat gat niet laten vallen. Na achter safetycar rijden staat het niet in de regels dat het niet mag, Het zijn de randjes waar veel teams langs marchanderen.
Ik zeg ook, maak het zwart wit de regels, dan heb je dit geneuzel ook niet.
Maar ja, ieder team wil zijn eigen voordeel halen uit de regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

[...]

Of omgekeerd toen Ham de week daarna een nieuwe motor had hij geen DRS mocht gebruiken vanwege de regen.
Volgens mij was Hamilton niet gedwongen dat weekend een nieuwe motor te pakken. De weersvoorspelling was al het hele weekend regen, dus dat hadden ze zelf van tevoren kunnen bedenken
Een pitstop van 4 seconden vind ik nog wel meevallen in dat opzicht. Maar goed, als je die pitstop-fuckup wilt gebruiken... als de pitstop van Verstappen in Monza niet fout was gegaan had hij gewoon (ver) voor Hamilton gereden, geen gekke inhaalpoging in T2 hoeven doen en de race gewoon gewonnen.

Beide zaken eigen keuze en fuckups van het team, dat is iets heel anders dan zaken die buiten eigen schuld gebeurd zijn zoals een klapband of een goeie pot bowling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
Sepp14 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:39:
[...]

Tijdens formatieronde mag je dat gat niet laten vallen. Na achter safetycar rijden staat het niet in de regels dat het niet mag, Het zijn de randjes waar veel teams langs marchanderen.
Ik zeg ook, maak het zwart wit de regels, dan heb je dit geneuzel ook niet.
Maar ja, ieder team wil zijn eigen voordeel halen uit de regels.
Kun je niet stellen dat er na een rode vlag een formatieronde wordt gereden dan? Reed er een safety car voor dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Jorick schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:04:
[...]

Als het op hele punten was geweest had Verstappen nu 10 punten voorgelegen en was het aantal overwinningen niet eens meegenomen in de overweging. Dus dat is bijna meer geluk voor Hamilton. Uiteindelijk was het Verstappen die er in de kwalificatie bij was.
Als je alleen maar naar punten kijkt en niet naar wat er gebeurd is tijdens het seizoen, misschien ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

AMD1800 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:44:
[...]

Kun je niet stellen dat er na een rode vlag een formatieronde wordt gereden dan? Reed er een safety car voor dan?
Van de week werd het uitgelegd door Ho Pin Tung in de podcast van de Boordradio.
Het is een soort gentleman agreement. En je weet ook wat dat inhoudt tegenwoordig, waterverf stelt geen reet voor. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
Sepp14 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:47:
[...]

Van de week werd het uitgelegd door Ho Pin Tung in de podcast van de Boordradio.
Het is een soort gentleman agreement. En je weet ook wat dat inhoudt tegenwoordig, waterverf stelt geen reet voor. :*)
Aha, vandaar. Vanaf volgend seizoen ook maar eens podcasts over de F1 gaan luisteren. Best informatief blijkbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
Tomcatter_31 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:09:
[...]

Mee eens dat de wedstrijdleiding niet consequent is en daar het probleem zit. Alleen als je dit forum en ook wel de NL media leest met het commentaar eronder, dan wordt er wel erg eenzijdig over Mercedes geklaagd en vanalles beweerd.
Tja, is dat niet inherent aan het land waar de meeste fans van een coureur zijn te vinden? Niet om het goed te praten, want andersom vind ik het van de Engelse media ook strontirritant. Maar begrijpelijk is het wel.
't Is ook een beetje de ellende waar we nu in zitten; twee sterk gepolariseerde kanten die bewust en onbewust elkaar op allerlei manieren dwars willen zitten, om er mogelijk later voordeel uit te halen. De media gaat er graag in mee, want reuring in de tent betekend meer clicks.

Puur kijkend naar de races en acties op de baan is dit een briljant kampioenschapsjaar. Toch heb ik er een enorm naar gevoel van in mijn buik. Waarom? Door alle giftigheid die Mercedes en RBR de wereld in slingeren, welke vervolgens nog versterkt wordt door verschillende media. Daarnaast helpt het gebrek aan transparantie (en consistentie?) van stewardbeslissingen niet. Het voegt alleen maar meer ellendigheid toe.

Hoe mooi zou het zijn als we met z'n allen vertrouwen hadden in de oordelen van de stewards en de discussie alleen zou gaan over de kundigheid van Verstappen of de vernuftigheid van Mercedes (bijvoorbeeld)? Dus alleen discussies over het daadwerkelijke racen en de kwaliteiten en gebreken van coureurs en teams.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Kenhas schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:31:

Gelukkig kan je dit soort dingen ontzettend makkelijk vinden in de Sporting Regulations:
34.2 Each car will be deemed to be in parc fermé from the time at which it leaves the pit lane for the first time during the qualifying practice session until the start of the race. Any car which fails to leave the pit lane during the qualifying practice session will be deemed to be in parc fermé at the end of Q1.
Hoe dan ook is zijn auto onder parc fermé na Q1, DSQ of niet.
Kenhas schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:44:
Gelijke spec en setup mag je altijd vervangen zonder pitlane start. Ze hebben dus voldoende aannemelijk gemaakt dat de spec en setup niet veranderd zijn maar op de een of andere manier heeft dat toch geresulteerd in een vleugel die daarna wel legaal is. Rare gang van zaken maar ze zullen wel met heel goed bewijs gekomen zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door DataGhost op 09-12-2021 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

AMD1800 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:49:
[...]

Aha, vandaar. Vanaf volgend seizoen ook maar eens podcasts over de F1 gaan luisteren. Best informatief blijkbaar.
Deze laatste race gaan ze ook voorbeschouwen vanaf vandaag dacht ik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Philip Ross schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:58:
[...]

Omdat er een arbitraire definitie was van "gaining a lasting advantage". In mijn boekje is tijd inlopen dat namelijk ook, ook al verandert je trackpositie daardoor niet. Het heeft er wel voor gezorgd dat Verstappen zijn inhaalactie pas veel later in de race kon plaatsen. Anders was er nog tijd geweest voor een nieuwe poging.
Pagina: 1 ... 149 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken