[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 141 ... 171 Laatste
Acties:
  • 1.287.258 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tripel7
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 14:35
Spotmatic schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 18:49:
[...]

LEC staat toch bekend om zijn crashes op stratencircuits? Ik ga voor hem. ;)
Dit is ook mijn keus, Mazepin crashed eigenlijk vrijwel niet, omdat je daarvoor snelheid nodig hebt, mijn gok is Leclerc in q3 omdat hij gaat pushen, vlak voor het einde, terwijl MB en RedBull weer een wedstrijdje deden wie als laatst naar buiten komt, en daardoor allebei geen of hele erge ruk tijden neerzetten omdat de sessie vanwege een rode vlag beëindigd word.

I9900K - RTX4070TI - 64GB DDR4 3200 Ghz RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Hippocampus schreef op woensdag 1 december 2021 @ 00:10:
[...]
Dat is waarschijnlijk ook mede omdat het van alle tijden is.

[...]

Als het gaat om race incidenten beoordelen en bestraffen dan kan ik dat beamen.
Maar als het gaat om legale of illegale auto's dan kijk ik daar toch wat anders tegenaan.
Het zorgt voor een extra sfeertje; wie heeft er dit weekend weer wat slims op z'n auto geschroefd.

Zo zijn er in het verleden best wat slimmigheidjes langsgekomen en dan was het afwachten of ze het toestaan of niet (en per wanneer). Soms pakt dat in het voordeel uit van je favoriete team en soms niet.
Ik hou wel van dat kat en muis spelletje. Al mag het media offensief van vandaag de dag wel wat minder.
Hier ben ik het ook niet mee eens. ;)
Want waarom staat innovatie opeens gelijk aan in een grijs gebied opereren?

Neem de Ferrari van 2017. Dat was een geweldige, zeer innovatieve en toonzettende auto die ze daar neerzette. Waarschijnlijk de beste auto die Ferrari heeft gebouwd sinds minstens 2008. Daar ging het niet over dit of dat detail is waarschijnlijk illegaal. Nee, het ging om de hoge sidepods, innovatieve bargeboards etc. Het jaar erna ging RBR daar nog eens overheen met hun bargeboards en zeer goed functionerende diffuser waardoor ze zo vaak met weinig vleugel konden rijden. Of wat dacht je van Mercdes die met hun smalle neus + cape kwamen aanzetten wat steeds meer teams overnamen?

Niks grijs gebied aan, geen eindeloos gezeur erover, wel innovatie en in tegenstelling tot een te veel bewegende achtervleugel, kan je dit ook gewoon zien. Die zaken in een grijs gebied zijn uiteindelijk ook gewoon manieren om relatief snel en goedkoop iets sneller te kunnen zijn. Dat is alleen niet zo innovatief.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

DaniëlWW2 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 00:27:
[...]

Hier ben ik het ook niet mee eens. ;)
Dat was te verwachten :)
Want waarom staat innovatie opeens gelijk aan in een grijs gebied opereren?
Dat zeg ik dan ook niet. Wel dat in dat grijze gebied opereren ook innovatief kan zijn.
.
Niks grijs gebied aan, geen eindeloos gezeur erover, wel innovatie en in tegenstelling tot een te veel bewegende achtervleugel, kan je dit ook gewoon zien. Die zaken in een grijs gebied zijn uiteindelijk ook gewoon manieren om relatief snel en goedkoop iets sneller te kunnen zijn. Dat is alleen niet zo innovatief.
Dit proeft een beetje naar ungentlemanlike omdat het laaghangend fruit is in een grijs gebied.
Hier werd een tijdje terug gesproken over de geest van de wet maar ik denk niet dat men dat ooit zo in F1 hebben gezien. Het is altijd de letter van de wet geweest en hoe omzeilen we dat.
In mijn ogen heeft men dit altijd al zo gedaan en is er blijkbaar vanuit de teams ook geen noodzaak om dit strikter toe te passen. Ieder team lijkt te denken dat ze er zelf ook voordeel uit kunnen behalen.

[ Voor 15% gewijzigd door Hippocampus op 01-12-2021 00:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
DataGhost schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 18:06:
[...]

Heel goed gaat het inderdaad nog niet met de verlichting, dus dat kan een interessante race worden.
[Streamable: ja74q4zufOSpEzYh]
https://streamable.com/q94pzm
Doen ze in de zandbak niet aan epilepsie ofzo?
De afgelopen race kreeg ik bij die beelden vanaf de pitwall al hinder van dat achtelijke geknipper.(en dan heb ik het zelf gelukkig niet eens)
Had wel een "this broadcast contains flashing images" warning bij gemogen, dacht dat onze Amerikaanse vrienden als eigenaar van de kermis altijd zo van de triggerwarnings waren.
Er hoeft er maar eentje in de VS een licht insult van dat geknipper te krijgen en ze mogen met schadevergoedingen gaan strooien na een behoorlijk genante rechtszaak.
Nachtraces prima maar dan gewoon met vuurwerk o.i.d., het was daar zonder lampen stikkedonker in die lege woestijn.
Stroboscoopje spelen met de baanverlichting terwijl er camerateams rondlopen met een live feed mag wmb gelijk verboden worden.

[ Voor 4% gewijzigd door PalingDrone op 01-12-2021 06:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:39
Of tijdens de race een paar keer de stroboscope aan :+
Ik vond het wel.leuk gedaan eigenlijk. Een keer wat anders.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
tripel7 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 00:19:
Dit is ook mijn keus, Mazepin crashed eigenlijk vrijwel niet, omdat je daarvoor snelheid nodig hebt, mijn gok is Leclerc in q3 omdat hij gaat pushen
Nu was de oorspronkelijke vraag:
Vraag me af wie m als eerste in de muur hangt.
Denk niet dat Q3 de eerste keer is dat iemand (te hard) de muur raakt (wat niet weg neemt dat zo'n crash met code rood zeker een risico is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Ik vind het verdacht stil mbt de locatie. Is daar een filmverbod ivm alles wat er nog moet gebeuren :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:59
PalingDrone schreef op woensdag 1 december 2021 @ 04:00:
[...]

Doen ze in de zandbak niet aan epilepsie ofzo?
De afgelopen race kreeg ik bij die beelden vanaf de pitwall al hinder van dat achtelijke geknipper.(en dan heb ik het zelf gelukkig niet eens)
Had wel een "this broadcast contains flashing images" warning bij gemogen, dacht dat onze Amerikaanse vrienden als eigenaar van de kermis altijd zo van de triggerwarnings waren.
Er hoeft er maar eentje in de VS een licht insult van dat geknipper te krijgen en ze mogen met schadevergoedingen gaan strooien na een behoorlijk genante rechtszaak.
Nachtraces prima maar dan gewoon met vuurwerk o.i.d., het was daar zonder lampen stikkedonker in die lege woestijn.
Stroboscoopje spelen met de baanverlichting terwijl er camerateams rondlopen met een live feed mag wmb gelijk verboden worden.
Haha wat een betoog voor een hippe manier van iets vieren. Zo snel gaat het ook weer niet dat mensen er epileptische aanvallen van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
JB schreef op woensdag 1 december 2021 @ 08:45:
Ik vind het verdacht stil mbt de locatie. Is daar een filmverbod ivm alles wat er nog moet gebeuren :?
Saoedi Arabië heeft echt strenge regels en blijft een verkapte dictatuur. Denk dat er maar weinig mensen zijn die het land in diskrediet durven te brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Boinkie schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:16:
[...]

Haha wat een betoog voor een hippe manier van iets vieren. Zo snel gaat het ook weer niet dat mensen er epileptische aanvallen van krijgen.
Een aanval kan uit het niets getriggerd worden dus zo gek is dat niet (maar inderdaad een lang betoog). Ik heb zelf iemand in de familie met epilepsie en ik begrijp dit soort reacties dan ook goed.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
Ik zal waarschijnlijk wel weer overkomen als een Mercedes fanboy terwijl het absoluut zo niet is. Ik probeer altijd redelijk nuchter de twee kanten af te wegen, als neutrale kijker. En dan kan ik niet anders reageren op bepaalde zaken

Het momentum is voor het ogenblik bij Mercedes. Ik hoop, voor de sport, dat Verstappen kampioen wordt. Is het toch Hamilton, dan heeft ie het verdiend. Ergens hoop ik op Norris maar dat zal nog wel paar jaar duren en redelijke kans dat het nooit gaat gebeuren ;)
Giem schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:43:
[...]

Ik zie vooral een Mercedes/Hammilton promotie film, nergens een verklaring waarom mercedes ineens bijna een halve seconde per ronde heeft gevonden. Behalve dan goed praten dat het waarschijnlijk niet aan de achtervleugel ligt en dat Hammilton echt heel goed in zijn vel zit. Nergens een vraagteken dat dit misschien wel heel veel is. :/

Wel een magere verklaring dat RedBull een tiende heeft verloren door een grotere vleugel te moeten.

De cijfers maken het misschien nog wel treuriger, dat als dit zo blijft de uitkomst van dit seizoen wel vast staat. En nee dat is niet dat Max wereldkampioen gaat worden, want er uit rammen is geen optie.
Dat youtube kanaal wordt regelmatig hier vermeld maar nu de conclusie is dat het kan zijn dat het Mercedes is die gewoonweg goed presteert, wordt het afgedaan als promo film :?
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 23:36:
[...]

Dat is alleen geen sluitend argument. Want die test was ter informatiewinning en niet direct ter bestraffing.

Maar de gang van zaken is weer typerend voor de Formule 1. Je constateert dat een onderdeel bewust ontworpen is om te veel beweegt en dus de regel omtrent actieve aerodynamica breekt. Vervolgens besluit je om dit te voorkomen met een nieuwe test waarvan de inhoud officieel geheim moet blijven, en die voer je volgend seizoen in terwijl er nu een kampioenschapsgevecht bezig is. :F
...
Het was inderdaad niet ter bestraffing maar wat doet dat ertoe. Iedere wagen is de test doorgeraakt. Dus wat was het verschil geweest, mocht het wel ter bestraffing zijn?

Ik lees het meer als "oei, mercedes is ook door de test geraakt dus ga ik maar zeggen dat die toch niet belangrijk is".

Er is nog altijd geen enkel bewijs dat de vleugel van de Mercedes illegaal is. En ik weet dat Red Bull heilig is maar ze hebben tot nu toe geen enkel bewijs geleverd. Ook hebben ze geen klacht ingediend. Het wereldkampioenschap staat op het spel maar toch hebben ze er geen probleem mee dat Mercedes meerdere wedstrijden met een illegale vleugel gereden zou hebben |:( Komaan zeg.

De zogezegd illegale vleugel is in Brazilië in beslag genomen. De perfecte gelegenheid om alles te testen. Wolff heeft, tijdens een persconferentie, zelfs aangeboden om een vleugel af te leveren bij Red Bull waar Horner niet op inging. Volgens mij ga je zo'n gelegenheid niet zomaar laten voorbij gaan.

En toch wordt hier maar vastgehouden aan het "feit" dat de vleugel illegaal is. Ik ben de eerste om te zeggen dat de mogelijkheid er is maar bewijzen dat de vleugel illegaal is, zijn er gewoon niet.
En ja, precies hetzelfde had dan ook moeten gelden voor RBR met hun doorbuigende vleugel. Na constatering heb je twee weken, maak maar andere monteringen voor je achtervleugel die niet doorbuigen. En ook precies hetzelfde had moeten gebeuren met Mercedes hun voorvleugel die ook flink doorbuigt.
Blijkbaar is de voorvleugel van Mercedes niet illegaal want Red Bull doet nu eigenlijk gewoon hetzelfde wat ook meerdere keren vermeld is.
dat TD was meteen gemaakt en ging ook meteen van kracht. En Ferrari verloor op magische wijze iets van 1s per ronde aan tijd.
Want een kabel anders leggen of deactiveren is hetzelfde als een nieuwe vleugel ontwerpen?

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 16:05

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/kl5j67v3dw281.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=8f738141dbff537c217a870b08f8935f5891ec65

niet eens Max en Hamilton samen..

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:30
Is de FIA een keer consequent is het weer niet goed. Het zou raar zijn als ze nu een ander termijn zouden hanteren dan ze eerder dit jaar al hebben gedaan. De vergelijking met FER in 2019 zie ik ook niet helemaal, naar verluid ging dat over het manipuleren van een sensor (alleen kon de FIA dit niet bewijzen). Dat is toch wel van een andere categorie dan vleugels die aan bestaande tests voldoen, zónder die tests te manipuleren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FFgqwYfXMAAybaY?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 17-09 18:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Alle DRS detections zitten direct na een DRS activation zone? Soort van boost-zones in race games :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Laatst online: 16-09 18:49
Als het inhalen in DRS zone 1 of 2 (net) niet lukt, dan komt het goed in 3 ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 17:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Plenkske schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:49:
Of je laat je in DRS1 inhalen, kruipt er in DRS2 weer terug naar toe en pakt in DRS3 je plek terug :Y)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Viper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:28

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

Plenkske schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:49:
Dat lijkt me de beste methode om of in 1 of in 3 in te halen. Als je er in 2 al voorbij gaat dan komt hij je in zone 3 weer voorbij.

|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Voor de laatste races zal het van belang zijn geen Corona op te lopen, zeker met de nieuwe variant. Hoe bizar zou het zijn als zowel HAM als VER de laatste race niet mee kunnen doen omdat ze positief getest zijn?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pSzn8Jec33tq1hsORqvL8MTT-Zs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ld02H5m3VEaHHxm74LghIpqx.jpg?f=fotoalbum_large

Randomly chosen.. yeah right..

PSN ID = Jorco

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 13:19
JA, dit is gewoon random. Er zijn waarschijnlijk nog een zooi van die documenten voor meerder auto's van de top 10 die zijn gekozen.

Gebeurd elke race, voor random aantal coureurs. niet meer achterzoeken.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-09 16:20
Kenhas schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:35:
Er is nog altijd geen enkel bewijs dat de vleugel van de Mercedes illegaal is. En ik weet dat Red Bull heilig is maar ze hebben tot nu toe geen enkel bewijs geleverd. Ook hebben ze geen klacht ingediend. Het wereldkampioenschap staat op het spel maar toch hebben ze er geen probleem mee dat Mercedes meerdere wedstrijden met een illegale vleugel gereden zou hebben |:( Komaan zeg.

De zogezegd illegale vleugel is in Brazilië in beslag genomen. De perfecte gelegenheid om alles te testen. Wolff heeft, tijdens een persconferentie, zelfs aangeboden om een vleugel af te leveren bij Red Bull waar Horner niet op inging. Volgens mij ga je zo'n gelegenheid niet zomaar laten voorbij gaan.
Red Bull (En ja, Mercedes ook) hanteert beetje de Fox news/Trump tactiek. Gewoon hard dingen roepen in de media, maakt niet uit of het waar is of niet. Als je hard genoeg roept, zijn er genoeg mensen die het geloven. Maar intussen telkens als het erop aankomt, trekken ze hun protest in. Het wordt beetje vermoeiend tussen beide partijen. Je hebt nu mooi wk, maar wordt nogal overschaduwd door het moddergooien wat beide teams doen. En dan wordt er wel gezegd dat het bij F1 hoort en dit elk seizoen zo is, maar het is nu elk weekend raak. Ik kijk al sinds halverwege de jaren 80 F1, kan me niet echt een seizoen herinneren waar teams zo vaak elkaar aan het beschuldigen zijn van valsspelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-09 21:56
Las net een bericht dat er de komende jaren geen GP in Duitsland zal plaats vinden.

Blijft toch pijnlijk dat er wel geraced wordt in de zandbak, er wellicht nog een Chinese GP bij komt, maar in zo'n auto land als Duitsland met zoveel race geschiedenis het niet mogelijk is om een race te bolwerken. Sommige landen zouden verplicht op de kalender moeten staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 13:27
Laat me raden. De laatste race van het seizoen zitten Verstappen en Hamilton naast elkaar :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 17-09 18:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:54

pro_6or

amateur_60r

Tomcatter_31 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:22:
[...]

Red Bull (En ja, Mercedes ook) hanteert beetje de Fox news/Trump tactiek. Gewoon hard dingen roepen in de media, maakt niet uit of het waar is of niet. Als je hard genoeg roept, zijn er genoeg mensen die het geloven. Maar intussen telkens als het erop aankomt, trekken ze hun protest in. Het wordt beetje vermoeiend tussen beide partijen. Je hebt nu mooi wk, maar wordt nogal overschaduwd door het moddergooien wat beide teams doen. En dan wordt er wel gezegd dat het bij F1 hoort en dit elk seizoen zo is, maar het is nu elk weekend raak. Ik kijk al sinds halverwege de jaren 80 F1, kan me niet echt een seizoen herinneren waar teams zo vaak elkaar aan het beschuldigen zijn van valsspelen.
Er staan meerdere filmpjes online waar je met eigen ogen kan zien dat het gebeurt. De krassen op de vleugel. Het is niet de vraag óf ze valsspelen, de vraag is hoe het te bewijzen.

Het probleem is dat de FIA er niet aan wil, de test in stilstand is niet afdoende want dan klemmen de wing endplates de mainplane te goed vast. De beelden zijn voor hen blijkbaar geen reden om verdere actie te ondernemen. Nu is zelfs gezegd dat de test niet meer gedaan zal worden.

Dat is toch vrij pijnlijk imho, eerder in het seizoen moest redbull namelijk wel de vleugel aanpassen. Nu laten ze het er bij.

Ik denk wel dat ze in Brazilië nog iets (te) verder zijn gegaan. Vandaar ook de DSQ op de DRS gap in de qualy.

Geen idee of dat nu weer kan gebeuren in Jeddah. Als Mercedes weer zo’n overmacht heeft dan wordt Hamilton kampioen. En bereid je dan maar vast voor om nog meer georakel over hoe geweldig hij racet (en dat Verstappen het niet waar kan maken).

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0tterke
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17-09 15:42
pro_6or schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:53:
[...]

Er staan meerdere filmpjes online waar je met eigen ogen kan zien dat het gebeurt. De krassen op de vleugel. Het is niet de vraag óf ze valsspelen, de vraag is hoe het te bewijzen.

Het probleem is dat de FIA er niet aan wil, de test in stilstand is niet afdoende want dan klemmen de wing endplates de mainplane te goed vast. De beelden zijn voor hen blijkbaar geen reden om verdere actie te ondernemen. Nu is zelfs gezegd dat de test niet meer gedaan zal worden.

Dat is toch vrij pijnlijk imho, eerder in het seizoen moest redbull namelijk wel de vleugel aanpassen. Nu laten ze het er bij.

Ik denk wel dat ze in Brazilië nog iets (te) verder zijn gegaan. Vandaar ook de DSQ op de DRS gap in de qualy.

Geen idee of dat nu weer kan gebeuren in Jeddah. Als Mercedes weer zo’n overmacht heeft dan wordt Hamilton kampioen. En bereid je dan maar vast voor om nog meer georakel over hoe geweldig hij racet (en dat Verstappen het niet waar kan maken).
Link? Ik kan ze namelijk niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:40
pro_6or schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:53:
[...]

Volgens mij is het met name de tijd, RedBull kreeg ook een paar races de tijd om met een nieuwe achtervleugel te komen.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

S0epkip schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:13:
[...]

Volgens mij is het met name de tijd, RedBull kreeg ook een paar races de tijd om met een nieuwe achtervleugel te komen.
Dat was omdat ze gewoon voldeden aan de bestaande testlimieten (voor de gehele vleugel). Als je die limieten aanpast (gedurende een lopend seizoen nog wel) dan is er ook wat tijd nodig voor reengineren.

Er zijn geen testlimieten voor de mainplane. Die mag in het geheel niet beweeglijk zijn (tov de rest van de vleugel). Dus er is ook geen limiet aan te passen oid.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Sh0tterke schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:00:
[...]

Link? Ik kan ze namelijk niet vinden.
Staan op twitter. Op f1technical in het mercedes w12 topic zijn ze ook te zien.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:42
Er gaan geruchten dat Verstappen ook een nieuwe rocket engine gaat krijgen voor de laatste 2 races.
Honda schijnt het op een japanse twitter gezegd te hebben :D
Met de lange stukken in SA kan ie makkelijk 5 plaatsen gridstraf pakken

[ Voor 18% gewijzigd door alki op 01-12-2021 12:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:16

DataGhost

iPL dev

2021 Qatar Grand Prix Post Race Inspections on Car Number 33
(Brazilian GP - ??)
2021 Mexican Grand Prix Post Race Inspections on Car Number 14
2021 United States Grand Prix Post Race Inspections on Car Number 77
Post Race physical inspections on car number 18, Turkish GP
Post Race physical inspections on car number 55, Russian GP
(Italian GP - ??)
2021 Dutch Grand Prix Post Race Inspections on Car Number 33
(Belgian GP - ??)
2021 Hungarian Grand Prix Post Race Inspections on Car Number 14
(British GP - ??)
Austrian Grand Prix post race physical inspections (car number 10)
Post Race physical inspections on car number 22, Styrian GP
2021 French Grand Prix Post Race Inspections on Car Number 18
2021 Azerbaijan Grand Prix Post Race Inspections on Car Number 14
Monaco GP post Race physical inspections (car number 33)
Spanish Grand Prix post race physical inspections (car number 11)
2021 Portuguese Grand Prix Post Race Inspections on Car Number 04
2021 Emilia Romagna Grand Prix, Post Race inspections on car number 07
Post Race physical inspections (Bahrain, car number 77)

3x: 14, 33
2x: 18, 77
1x: 04, 07, 10, 11, 22, 55

of
MER: 2x
RBR: 4x
FER: 1x
MCL: 1x
ALP: 3x
AT: 2x
AM: 2x
WIL: 0x
AR: 1x
HAA: 0x

of
Mercedes: 5x
Honda: 6x
Ferrari: 2x
Renault: 3x

Het is zo random als je het zelf vindt natuurlijk, maar over het algemeen is dit nog random. Wat ik persoonlijk random vindt is dat er niet dezelfde verontwaardiging was voor Alonso toen hij als eerste dit seizoen voor de derde keer gecontroleerd werd. Lijkt bijna een soort bias.

[ Voor 3% gewijzigd door DataGhost op 01-12-2021 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Laatst online: 22:40
JP_Frost schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:40:
Las net een bericht dat er de komende jaren geen GP in Duitsland zal plaats vinden.

Blijft toch pijnlijk dat er wel geraced wordt in de zandbak, er wellicht nog een Chinese GP bij komt, maar in zo'n auto land als Duitsland met zoveel race geschiedenis het niet mogelijk is om een race te bolwerken. Sommige landen zouden verplicht op de kalender moeten staan.
Mogelijk refereer je naar dit artikel?
https://www.auto-motor-un...g-bedauern-f1-management/

Een mogelijke 2e GP in China, een eventuele 3e race in de VS. Zuid-Korea schijnt zich ook gemeld te hebben en Marokko die zichzelf als gastheer aanbiedt naast Zuid-Afrika voor een Afrikaanse GP.

De Duitse organisatoren willen er geen geld in steken ondanks dat Mercedes jaren aan de top staat, maar met Vettel bij AM en Mick Schumacher bij Haas verwachten ze onvoldoende aantrekkingskracht zoals in de Michael Schumacher dagen. Voor het toerisme is de regio bij Hockenheim ook niet interessant genoeg en stuivertje wisselen met de Nürburgring over de GP van Duitsland ziet Hiockenheim ook niet zitten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:51
Kenhas schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:35:
Ik zal waarschijnlijk wel weer overkomen als een Mercedes fanboy terwijl het absoluut zo niet is. Ik probeer altijd redelijk nuchter de twee kanten af te wegen, als neutrale kijker. En dan kan ik niet anders reageren op bepaalde zaken

Het momentum is voor het ogenblik bij Mercedes. Ik hoop, voor de sport, dat Verstappen kampioen wordt. Is het toch Hamilton, dan heeft ie het verdiend. Ergens hoop ik op Norris maar dat zal nog wel paar jaar duren en redelijke kans dat het nooit gaat gebeuren ;)
Ik vind niet dat Hamilton het dit jaar verdiend heeft, te veel foutjes/inconsistente prestaties van hem en het team waar hij met heel veel geluk niet harder voor is afgestraft in de puntentelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viswinkel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-09 22:21
Chocoball schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:31:
[...]

Mogelijk refereer je naar dit artikel?
https://www.auto-motor-un...g-bedauern-f1-management/

Een mogelijke 2e GP in China, een eventuele 3e race in de VS. Zuid-Korea schijnt zich ook gemeld te hebben en Marokko die zichzelf als gastheer aanbiedt naast Zuid-Afrika voor een Afrikaanse GP.

De Duitse organisatoren willen er geen geld in steken ondanks dat Mercedes jaren aan de top staat, maar met Vettel bij AM en Mick Schumacher bij Haas verwachten ze onvoldoende aantrekkingskracht zoals in de Michael Schumacher dagen. Voor het toerisme is de regio bij Hockenheim ook niet interessant genoeg en stuivertje wisselen met de Nürburgring over de GP van Duitsland ziet Hiockenheim ook niet zitten.
Met die Corona shit zou ik volgend jaar ook nog overslaan als ik Duitsland was, maar op de lange termijn moet er toch wel genoeg animo zijn. Met de pull van Max uit Nederland heb je al een dikke stroom en Duitsers zijn echt niet allemaal ineens compleet F1 moe omdat een Duitser niet meer op 1 rijdt. Maar ja, zij zullen wel meer data hebben dan mijn dikke duim natuurlijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:51
DataGhost schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:26:
[...]

[...]

[...]

(Brazilian GP - ??)
(Italian GP - ??)
(Belgian GP - ??)
(British GP - ??)

of

of

Het is zo random als je het zelf vindt natuurlijk, maar over het algemeen is dit nog random. Wat ik persoonlijk random vindt is dat er niet dezelfde verontwaardiging was voor Alonso toen hij als eerste dit seizoen voor de derde keer gecontroleerd werd. Lijkt bijna een soort bias.
Maar toevallig 0x auto 44, al kan ook dat natuurlijk in een willekeurige controle.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

[...]

[...]

[...]

(Brazilian GP - ??)
(Italian GP - ??)
(Belgian GP - ??)
(British GP - ??)

of

of

Wel apart om te zien dat Max (33) dus al 3x is gecontroleerd en de auto van Hamilton (44) geen enkele keer, terwijl die van Bottas (77) wel 2x is gecheckt. Weet niet wat voor random generator ze gebruiken, maar er lijkt wel een bias in te zitten.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mavamal
  • Laatst online: 15-09 23:21

Verstappen zou je verwachten, omdat je wel eerst in de top 10 moet eindigen voor een random controle. Wat dat betreft wordt Alonso er vaker uitgepikt, 3 van de 14 keer.
Maar Hamilton 0x gecontroleerd van de 18 keer top 10? Het kan, het is random, misschien wordt elke keer als Red Bull (of iemand anders) een verzoek doet de controle niet als random controle gedaan en er een andere coureur/auto gekozen, maar dat is apart.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:01
[...]

[...]

[...]

(Brazilian GP - ??)
(Italian GP - ??)
(Belgian GP - ??)
(British GP - ??)

of

of

Heel random nooit 44 :z

Dat zal wel te maken hebben met #blessed

Sorry, maar of hij leeft echt op klavertjes vier of wordt gewoon geholpen. Als het nu alleen dit was, maar bij alles glipt hij er tussendoor. Of het nu pech is wat Bottas wel heeft, of het nu dit soort "random" testen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viswinkel
Giem schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:37:
[...]

Sorry, maar of hij leeft echt op klavertjes vier of wordt gewoon geholpen. Als het nu alleen dit was, maar bij alles glipt hij er tussendoor. Of het nu pech is wat Bottas wel heeft, of het nu dit soort "random" testen zijn.
Wat verwacht je dan dat ze hadden gevonden bij een random controle?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:07

iichel

Gazoooo

thunder8 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:36:
[...]

Wel apart om te zien dat Max (33) dus al 3x is gecontroleerd en de auto van Hamilton (44) geen enkele keer, terwijl die van Bottas (77) wel 2x is gecheckt. Weet niet wat voor random generator ze gebruiken, maar er lijkt wel een bias in te zitten.
Er zijn 16 checks geweest. De kans om gecontroleerd te worden is 1/10 want de top 10 wordt gecontroleerd. Je verwacht dus gemiddeld 1.6x gecontroleerd te worden (n x p)
16x niet gecontroleerd worden is statistisch niet zo onwaarschijnlijk, onder een normaalverdeling. Je moet geen dingen gaan zoeken die er niet zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door iichel op 01-12-2021 12:39 ]

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Achterhoede teams als Haas en Williams zijn nog geen een keer gecontroleerd. In dat licht is het extra vreemd dat Hamilton ook nog geen controle gehad heeft aangezien die vrij ver van de achterhoede opereert.

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:00
Transportman schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:33:
[...]

Ik vind niet dat Hamilton het dit jaar verdiend heeft, te veel foutjes/inconsistente prestaties van hem en het team waar hij met heel veel geluk niet harder voor is afgestraft in de puntentelling.
Je vergeet z'n kegelpartij op Silverstone.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Transportman schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:35:
Maar toevallig 0x auto 44, al kan ook dat natuurlijk in een willekeurige controle.
mavamal schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:36:
Maar Hamilton 0x gecontroleerd van de 18 keer top 10? Het kan, het is random, misschien wordt elke keer als Red Bull (of iemand anders) een verzoek doet de controle niet als random controle gedaan en er een andere coureur/auto gekozen, maar dat is apart.
Giem schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:37:

Heel random ook nooit Leclerc, Ricciardo, Ocon, Vettel, Russell, Latifi en Giovinazzi. De confirmation bias is goed aanwezig hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

iichel schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:38:
[...]

Er zijn 16 checks geweest. De kans om gecontroleerd te worden is 1/10 want de top 10 wordt gecontroleerd. Je verwacht dus gemiddeld 1.6x gecontroleerd te worden (n x p)
16x niet gecontroleerd worden is statistisch niet zo onwaarschijnlijk, onder een normaalverdeling. Je moet geen dingen gaan zoeken die er niet zijn.
Zeg ik dat dan? Ik zeg dat er een bias lijkt te zijn, niet dat die er is. Je kan er op loslaten wat je wil, maar een random controle waar 2 directe concurrenten de een geen controle heeft gehad en de andere al 3, dan vind ik dat wel vreemd. Het is ook niet zo dat Hamilton veel minder top 10 heeft gereden dan Max.
DataGhost schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:46:

Heel random ook nooit Leclerc, Ricciardo, Ocon, Vettel, Russell, Latifi en Giovinazzi. De confirmation bias is goed aanwezig hier.
Als de random check alleen binnen de top 10 is, dan is het natuurlijk ook niet zo raar dat zij veel minder kans hebben op een check, want ze eindigen regelmatig buiten de top 10.

[ Voor 22% gewijzigd door thunder8 op 01-12-2021 12:50 ]

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mavamal
  • Laatst online: 15-09 23:21

Ho ho, die hebben alleen stuk minder top-10 noteringen dan Hamilton. Daarmee is de kans ook veel kleiner om gecontroleerd te gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:56
thunder8 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:47:
[...]

Zeg ik dat dan? Ik zeg dat er een bias lijkt te zijn, niet dat die er is. Je kan er op loslaten wat je wil, maar een random controle waar 2 directe concurrenten de een geen controle heeft gehad en de andere al 3, dan vind ik dat wel vreemd. Het is ook niet zo dat Hamilton veel minder top 10 heeft gereden dan Max.
Het idee van random is toch juist om niet te focussen op 2 directe concurrenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
[...]

[...]

[...]

[...]

Top 10 finishes, nou dan komen Russell, Latifi en Giovinazzi niet zo vaak voor, Ricciardo, Ocon al iets vaker en Leclerc is ook wisselvallend dus nee, heel vreemd is dat weer niet.

[ Voor 70% gewijzigd door Giem op 01-12-2021 12:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:28

Spotmatic

Ken sent me

Volgens mij wordt vergeten dat de top 10 na elke Q wordt gecontroleerd. Vandaar dat HAM werd gepakt met 0.2 mm afwijking op de main plane van de achtervleugel.

Na de race is een ander verhaal. Dat is nog steeds een loterij.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
Viswinkel schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:38:
[...]

Niets, maar je moet niet beweren dat iets random is, als alle schijn tegen is dat het niet random is.

Plus het er door sommige mensen twijfels zijn of de auto van Ham wel helemaal legaal is. Dan maak je het voor mensen wel heel makkelijk om het bijzonder te vinden dat er nog nooit een controle is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Laatst online: 22:40
Viswinkel schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:34:
[...]

Met die Corona shit zou ik volgend jaar ook nog overslaan als ik Duitsland was, maar op de lange termijn moet er toch wel genoeg animo zijn. Met de pull van Max uit Nederland heb je al een dikke stroom en Duitsers zijn echt niet allemaal ineens compleet F1 moe omdat een Duitser niet meer op 1 rijdt. Maar ja, zij zullen wel meer data hebben dan mijn dikke duim natuurlijk.
De organisatoren willen absoluut geen risico lopen en leunen nogal op de kaartverkoop omdat andere opbrengsten een druppel op een gloeiende plaat zouden zijn. Blijkbaar helpt het als er een lokale held is zoals Max, Sergio en misschien straks Zhou die voor uitverkochte tribunes zorgen.

Mercedes was met name de trekker van het onvergetelijke waterballet in 2019 maar trok met name fans voor Max. Mogelijk dat de komst van Porsche, Audi of beiden meer aantrekkingskracht aan een GP zullen geven. Persoonlijk denk ik alleen wanneer zij net als Mercedes de trekker zijn en anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:46
Spotmatic schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:52:
Volgens mij wordt vergeten dat de top 10 na elke Q wordt gecontroleerd. Vandaar dat HAM werd gepakt met 0.2 mm afwijking op de main plane van de achtervleugel.

Na de race is een ander verhaal. Dat is nog steeds een loterij.
Dat zijn geen uitgebreide controles. En die 0,2 mm is wat MER zei. Of dat klopt is de vraag.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-09 22:19

Zorro

Z

[...]

In de laatste race wordt 44 kampioen maar wordt dan random gekozen voor controle en blijkt illegaal waarna Verstappen alsnog kampioen is.
Ik hoop wel dat Netflix dan bij Toto is.

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viswinkel
Giem schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:54:
[...]

Niets, maar je moet niet beweren dat iets random is, als alle schijn tegen is dat het niet random is.

Plus het er door sommige mensen twijfels zijn of de auto van Ham wel helemaal legaal is. Dan maak je het voor mensen wel heel makkelijk om het bijzonder te vinden dat er nog nooit een controle is geweest.
Ach ja, ik ga er niet vanuit dat het ook maar enig effect had gehad op de huidige situatie.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Python:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
import random
top10s = [
    [44,33,77,4,11,16,3,55,22,18],
    [33,44,4,16,55,3,10,18,31,14],
    [44,33,77,11,4,16,31,14,3,10],
    [44,33,77,16,11,3,55,4,31,10],
    [33,55,4,11,5,10,44,18,31,99],
    [11,5,10,16,4,14,22,55,3,7],
    [33,44,11,77,4,3,10,14,5,18],
    [33,44,77,11,4,55,16,18,14,22],
    [33,77,4,44,55,11,3,16,10,14],
    [31,44,55,14,10,22,6,63,33,7],
    [33,44,77,10,16,14,55,11,31,4],
    [44,33,55,3,77,14,4,7,11,63],
    [77,33,11,16,44,10,4,55,18,31],
    [33,44,11,16,3,77,55,4,22,5],
    [33,44,11,10,16,55,5,7,14,4],
    [44,33,77,11,16,55,10,31,14,4],
    [44,33,14,11,31,18,55,16,4,5],
]
choices = [random.choice(top10) for top10 in top10s]
for i in sorted(set(choices)):
    print(f"{i:02d}: {choices.count(i)}")

Slechts eenmalig gedraaid, dit is de output:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
$ python3 ~/fiarandom.py 
03: 1
04: 1
14: 1
18: 1
22: 1
31: 2
44: 2
55: 4
63: 2
77: 2

WAAROM! Waarom wordt Red Bull helemaal niet gecontroleerd terwijl Mercedes viermaal aan de beurt is geweest!?

Edit: Russel is in deze run trouwens 100% van de keren dat er een random controle was en hij in de top10 zat aan de beurt geweest. Zou je ook niet verwachten.

[ Voor 7% gewijzigd door DataGhost op 01-12-2021 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 20:28
alki schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:25:
Er gaan geruchten dat Verstappen ook een nieuwe rocket engine gaat krijgen voor de laatste 2 races.
Honda schijnt het op een japanse twitter gezegd te hebben :D
Met de lange stukken in SA kan ie makkelijk 5 plaatsen gridstraf pakken
Ik lees hier juist het tegenovergestelde:

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Viswinkel
Extigo schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:06:
[...]

[Twitter]
Zaterdag dus nieuwe motor voor Max. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0tterke
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17-09 15:42
pro_6or schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:22:
[...]

Staan op twitter. Op f1technical in het mercedes w12 topic zijn ze ook te zien.
Thanks! Interessant leesvoer te vinden daar.
Ik vind niet dat de video's duidelijk maken dat de vleugel illegaal zou zijn (Zie ook in die topic voor de nodige argumenten waarom het niet duidelijk is.). Zeker als je ziet hoe ver de vleugel zou moeten flexen voor die krassen te maken dan zou dit heel duidelijk moeten zijn in de video's.

Uiteindelijk maakt het toch niet uit. Mercedes geraakt door de nieuwe tests (testen waar RBR zeer positief over was.). Moest er een andere test komen waardoor er toch een nieuwe TD komt dan lijkt het me maar eerlijk dat Merc, net zoals RBR in het begin van het seizoen, 3 races krijgt om aanpassingen te doen waardoor het voor dit seizoen toch niet meer uitmaakt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

[...]

[Twitter]
Dan klopt het sowieso :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 14:24
[...]

[Twitter]
Dat zou erg dom zijn, aangezien je in Abu Dhabi amper kan inhalen. Als je het doet, moet je het nú doen. Zeker omdat winst hier betekent dat je in Abu Dhabi 'gewoon' derde/vierde kan worden (beetje afhankelijk wie deze twee races FL pakt) en alsnog de titel pakt. Als je nu hier niet wint en 2e of 3e wordt dan wil je niet ook nog in Abu Dhabi (het 'Monaco van het Midden-Oosten') vanaf max. plek 6 starten en MOETEN winnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 19:57
The_Admin schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:31:
[...]

Dat zou erg dom zijn, aangezien je in Abu Dhabi amper kan inhalen. Als je het doet, moet je het nú doen. Zeker omdat winst hier betekent dat je in Abu Dhabi 'gewoon' derde/vierde kan worden (beetje afhankelijk wie deze twee races FL pakt) en alsnog de titel pakt. Als je nu hier niet wint en 2e of 3e wordt dan wil je niet ook nog in Abu Dhabi (het 'Monaco van het Midden-Oosten') vanaf max. plek 6 starten en MOETEN winnen.
Die vraag stelde ik in het vorige topic ook al (waarom hebben ze bij RB nog geen nieuwe motor erin gegooid). En toen waren de antwoorden van: een nieuwe motor zou bij Max maar 1 PK schelen ofzo, dat zette in ieder geval niet veel zoden aan de dijk.

Waarom is er nu, onofficieel, opeens sprake van een rocket motor dan? Hebben ze toch iets geheim gehouden qua ontwikkeling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP_Frost
Silent Thunder schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:03:
[...]

Die vraag stelde ik in het vorige topic ook al (waarom hebben ze bij RB nog geen nieuwe motor erin gegooid). En toen waren de antwoorden van: een nieuwe motor zou bij Max maar 1 PK schelen ofzo, dat zette in ieder geval niet veel zoden aan de dijk.

Waarom is er nu, onofficieel, opeens sprake van een rocket motor dan? Hebben ze toch iets geheim gehouden qua ontwikkeling?
Ben ook wel benieuwd waar dat verhaal vandaan komt.

Tevens zou ik Marko niet op z'n blauwe oog (pun intended) geloven. Beide kampen spelen zo veel spelletjes dat je alles maar moet afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 19:57
JP_Frost schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:05:
[...]

Ben ook wel benieuwd waar dat verhaal vandaan komt.

Tevens zou ik Marko niet op z'n blauwe oog (pun intended) geloven. Beide kampen spelen zo veel spelletjes dat je alles maar moet afwachten.
Sowieso bevreemd het mij nog altijd (en dat heb ik al eerder gezegd) dat Merc zoveel sneller is met een nieuwe motor. Waarom kan RB dat ook niet ontwikkelen dan? Het is toch geen nieuwe wetenschap ofzo.
En het is toch ook niet dat er een heks in een pot staat te roeren en dan een magisch vloeistofje in de Merc giet.
RB heeft ook zoveel kunde en geld, wat missen ze dan..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Silent Thunder schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:10:
[...]

Sowieso bevreemd het mij nog altijd (en dat heb ik al eerder gezegd) dat Merc zoveel sneller is met een nieuwe motor. Waarom kan RB dat ook niet ontwikkelen dan? Het is toch geen nieuwe wetenschap ofzo.
En het is toch ook niet dat er een heks in een pot staat te roeren en dan een magisch vloeistofje in de Merc giet.
Het lijkt me eerlijk gezegd helemaal geen goede eigenschap voor een motor: Een motor die na een paar honderd kilometer significante hoeveelheden pk's verliest. :/ Daar moet je helemaal niet naar (willen) streven als motor-bouwer.

[ Voor 4% gewijzigd door naitsoezn op 01-12-2021 14:13 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
[...]

Rare is dat bij de laatste gp FP1 ze snelste waren en na t afstellen steeds langzamer werden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP_Frost
[...]

Het is natuurlijk niet alleen de motor of een kwestie van meer PK's, het hele pakket moet op elkaar afgestemd zijn.

Daarnaast is het inderdaad niet wenselijk om een soort van wegwerp motor te gebruiken die je eigenlijk na 1 of 2 races kan afschrijven. Alhoewel het nu wel een voordeel is aan het einde van het seizoen.

Laten we ook niet vergeten dat Mercedes al geruime tijd een enorme voorsprong heeft qua snelheid en dat het gat niet zomaar gedicht kan worden. Dat Honda dat in een paar jaar tijd bijna voor elkaar heeft gekregen is echt waanzinnig knap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorick
naitsoezn schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:12:
[...]

Het lijkt me eerlijk gezegd helemaal geen goede eigenschap voor een motor: Een motor die na een paar honderd kilometer significante hoeveelheden pk's verliest. :/ Daar moet je helemaal niet naar (willen) streven als motor-bouwer.
Definieer significant. Op een vermogen van 1000pk is een verval van ~30pk beperkt. Echter, als de onderlinge verschillen klein zijn (zeg ~1%) dan kan die 30pk weer net wél het verschil betekenen. Als ik mij niet vergis beklaagde Marko zich vorig jaar nog over dat Honda te conservatief was met de motoren. Vanuit Honda viel dat wel te begrijpen na een aantal jaren waar defecte motoren schering en inslag waren, dat heeft hun reputatie geen goed gedaan.
alki schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:12:
[...]

Rare is dat bij de laatste gp FP1 ze snelste waren en na t afstellen steeds langzamer werden
Dat zal waarschijnlijk met de evolutie van de baan te maken hebben gehad. Gedurende het weekend leek het meer de kant op te vallen van de auto's met front-end grip i.p.v. de auto's met rear-end grip als we de video mogen geloven die eerder in dit topic voorbij kwam. En RBR was weer aan het klooien met de DRS/achtervleugel waardoor ze uiteindelijk een andere vleugel op de wagen hebben gezet dan ze aanvankelijk van plan waren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
Sowieso bevreemd het mij nog altijd (en dat heb ik al eerder gezegd) dat Merc zoveel sneller is met een nieuwe motor. Waarom kan RB dat ook niet ontwikkelen dan?
Houdt ook rekening met het feit dat zowel Mercedes als RedBull geen nieuwe spec motor hebben mogen ontwikkelen dit seizoen, want als ik me goed herinner hebben ze al hun mogelijkheden wat dat betreft al aan het begin van het seizoen ingezet (correct me if I'm wrong). Ferrari is afaik de enige die dit een paar races terug pas gedaan heeft.

Wat Mercedes dus vooral doet zal te maken hebben met bepaalde instellingen of meer slijtage per race toelaten, omdat de ICE minder races mee hoeft te gaan dan anders. Hoe ze dat doen weten ze natuurlijk alleen zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 14:24
Silent Thunder schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:03:
[...]

Ja dat vraag ik me ook altijd af, het verhaal was inderdaad dat de risk/reward er gewoon niet was bij Honda, voornamelijk omdat ze niet de degradatie zagen die een Mercedes wel zag. Maar goed, misschien nieuwe PU met support voor paar nieuwe motorstanden oid. Mag dat eigenlijk wel? Je mag alleen wat aan de betrouwbaarheid doen, toch? Niet aan de performance. Maar goed, misschien gevalletje 'we draaien middels een motorstand de boel open tot standje 12 en willen dat alleen doen met een nieuwe PU omdat de oude sowieso 'plof' gaat zeggen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:03
Ik weet niet of je nu het risico moet nemen met een raketmotor als RBR zijnde.

Wat als ze nu ploffen? Dan is het zowieso vergooid.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AyYSpBilKdT-vuIcnmZy3VYe-vQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oGkWzTGzC4kDnCBbdRds0aNq.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Hij heeft gelijk, hoop dat ze dit voor volgend jaar aan weten te passen. Tegelijkertijd zou Alpine hetzelfde doen als ze weten dat het ze verder naar voren brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Viswinkel schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:38:
[...]

Een te grote DRS gap? 8)

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Plenkske schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:40:
[...]

Houdt ook rekening met het feit dat zowel Mercedes als RedBull geen nieuwe spec motor hebben mogen ontwikkelen dit seizoen, want als ik me goed herinner hebben ze al hun mogelijkheden wat dat betreft al aan het begin van het seizoen ingezet (correct me if I'm wrong). Ferrari is afaik de enige die dit een paar races terug pas gedaan heeft.

Wat Mercedes dus vooral doet zal te maken hebben met bepaalde instellingen of meer slijtage per race toelaten, omdat de ICE minder races mee hoeft te gaan dan anders. Hoe ze dat doen weten ze natuurlijk alleen zelf.
Mercedes heeft wél toestemming gehad om de motor te verstevigen. Ik kan me voorstellen dat je hem daardoor nog net iets zwaarder kan belasten als hij daarna maar 4 races mee hoeft.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:28

Spotmatic

Ken sent me

Misschien is puntenaftrek in het WDC/WCC bij het plaatsen van nieuwe spullen buiten de toegestane aantallen ook een interessante optie, samen met achteraan starten. Dus dan word je dubbel gestraft. Nieuwe motor buiten de toegestane aantallen: 7 punten aftrek. Dat betekent dat je de eerstvolgende race nooit meer dan de punten van P2 kunt krijgen. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
pro_6or schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:24:
[...]

Mercedes heeft wél toestemming gehad om de motor te verstevigen. Ik kan me voorstellen dat je hem daardoor nog net iets zwaarder kan belasten als hij daarna maar 4 races mee hoeft.
Heeft Mercedes echt toestemming gehad om een betrouwbaarheids upgrade in te voeren?

Alle eventuele upgrades in-season ten aanzien van betrouwbaarheid moeten goedgekeurd worden door alle andere PU manufacturers. Dus Mercedes moet eerst onderbouwen wat het probleem is en hoe de voorgenomen 'upgrade' de betrouwbaarheid verbeterd.

Dan gaan Honda, Ferrari en Renault hier naar kijken alvorens zij toestemming verlenen of niet. Als PU manufacturer doe je dit dus liever niet, omdat het een kijkje in de keuken geeft van je PU en je sterke en zwakke punten. Ik kan mij ook niet herinneren dat er een situatie was waarin Mercedes toestemming heeft gevraagd (maar wellicht gebeurt dit allemaal buiten ons zichtveld..).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Wat maakt het uit, is toch altijd nadien :z Tijd dat Mercedes van de troon gestoten wordt, is voor _iedereen_ beter behalve Toto en zijn vriendjes.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:34
LZ86 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:16:
Ik weet niet of je nu het risico moet nemen met een raketmotor als RBR zijnde.

Wat als ze nu ploffen? Dan is het zowieso vergooid.
Tja, maar als ze zien dat het snelheidsverschil te groot is en je moet winnen dan ben je nagenoeg kansloos of Hamilton moet het einde niet halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 15:58
Een paar maanden geleden was de tendens in dit topic nog dat een motorwissel te zwaar bestraft werd :+

Maar ja, 5 plekken gridstraf is zeker icm een sprintrace natuurlijk helemaal niks. Zelfs >20 plekken gridstraf zijn dan te overzien imho.

Tegelijkertijd vind ik ook weer dat een motorwissel door een crash waar je als coureur/team wellicht niks aan kan doen, niet een al te zware straf zou moeten krijgen...

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Sh0tterke schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:07:
[...]

Thanks! Interessant leesvoer te vinden daar.
Ik vind niet dat de video's duidelijk maken dat de vleugel illegaal zou zijn (Zie ook in die topic voor de nodige argumenten waarom het niet duidelijk is.). Zeker als je ziet hoe ver de vleugel zou moeten flexen voor die krassen te maken dan zou dit heel duidelijk moeten zijn in de video's.

Uiteindelijk maakt het toch niet uit. Mercedes geraakt door de nieuwe tests (testen waar RBR zeer positief over was.). Moest er een andere test komen waardoor er toch een nieuwe TD komt dan lijkt het me maar eerlijk dat Merc, net zoals RBR in het begin van het seizoen, 3 races krijgt om aanpassingen te doen waardoor het voor dit seizoen toch niet meer uitmaakt.
Ten eerste, dat lijkt me niet eerlijk. Die mainplane moet gewoon vast zitten, daar is geen allowance voor, je mag absoluut geen moveable aero hebben. rearwing in zijn geheel mag een klein beetje flexen, ding kan niet totaal rigide zijn.

Het zien op de filmpjes. Het kraspatroon duid op ong 1,5 cm naar achteren/onderen wegklappen. Dat kan je echt niet super goed zien, zeker op deze matige fimpljes. Maar je kán het wel zien. En je ziet ook metname aan de zijkant het licht op die wingendplate schijnen. Mooi met een boogje als per de rand van de mainplane. Het is allemaal niet super duidelijk maar ik twijfel oprecht 0% dat hij iig in Brazilië inzakte als per het kraspatroon.

Blijkbaar vind de FIA het niet duidelijk. Of willen ze Idd coulant zijn. Maar dat zijn ze al het hele seizoen denk ik want in Frankrijk gebeurde het al.

Een klein hd oog cameraatje achter op de DRS arm gericht op de mainplane en we hebben super duidelijke footage.

Wellicht moet dit volgend jaar maar doen op alle belangrijke aero oppervlaktes.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Requiem19 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:27:
[...]

Heeft Mercedes echt toestemming gehad om een betrouwbaarheids upgrade in te voeren?

Alle eventuele upgrades in-season ten aanzien van betrouwbaarheid moeten goedgekeurd worden door alle andere PU manufacturers. Dus Mercedes moet eerst onderbouwen wat het probleem is en hoe de voorgenomen 'upgrade' de betrouwbaarheid verbeterd.

Dan gaan Honda, Ferrari en Renault hier naar kijken alvorens zij toestemming verlenen of niet. Als PU manufacturer doe je dit dus liever niet, omdat het een kijkje in de keuken geeft van je PU en je sterke en zwakke punten. Ik kan mij ook niet herinneren dat er een situatie was waarin Mercedes toestemming heeft gevraagd (maar wellicht gebeurt dit allemaal buiten ons zichtveld..).
Alweer volgens f1technical is dit wel gebeurt.

Ik heb het gevoel dat Mercedes ons allemaal in het ootje aan het nemen is. Metname Brazilië vind ik letterlijk ongelofelijk.

En ik zal het er maar als disclaimer bij zetten, ik schat Lewis qua kunde erg hoog in, heel dicht bij Max. Dus dat is het niet.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
pro_6or schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:38:
[...]

Alweer volgens f1technical is dit wel gebeurt.

Ik heb het gevoel dat Mercedes ons allemaal in het ootje aan het nemen is. Metname Brazilië vind ik letterlijk ongelofelijk.

En ik zal het er maar als disclaimer bij zetten, ik schat Lewis qua kunde erg hoog in, heel dicht bij Max. Dus dat is het niet.
Als dit gebeurd is, dan heeft Honda wel echt een foutje gemaakt. Ze hadden eventuele updates van Mercedes niet (makkelijk) moeten accorderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Richh schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:33:
Maar ja, 5 plekken gridstraf is zeker icm een sprintrace natuurlijk helemaal niks. Zelfs >20 plekken gridstraf zijn dan te overzien imho.
Gridstraf heeft niets te maken met de sprint qualificatie. De gridstraf wordt pas bij de race toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 15:58
Plenkske schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:42:
[...]

Gridstraf heeft niets te maken met de sprint qualificatie. De gridstraf wordt pas bij de race toegepast.
My bad :X

Ach ja, kan de beste overkomen...

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

The_Admin schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:31:
[...]
Als je maar genoeg overspeed hebt dan kun je op vrijwel elk circuit wel inhalen. De wijzigingen op het Abu Dhabi circuit komen het inhalen ook nog eens ten goede verwacht ik. Eerst maar eens aanzien of er werkelijk Honda magic plaats gaat vinden. Marko lijkt af en toe wel een extra (dikke) duim te hebben ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Requiem19 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:42:
[...]

Als dit gebeurd is, dan heeft Honda wel echt een foutje gemaakt. Ze hadden eventuele updates van Mercedes niet (makkelijk) moeten accorderen.
Ik kan me niet voorstellen dat Honda accoord heeft gegeven. Het zou alleen zijn gegaan om meer materiaal rond kritische punten, daarmee zou de motor 600g zwaarder zijn geworden. Ik denk dat de FUA dat gewoon accoord heeft gegeven zonder daarin de andere fabrikanten te horen.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
Toch een beetje dubbel, toen ALO bij McLaren reed met een Honda-motor en 'profiteerde' van deze regel heb ik hem er nooit over gehoord...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FFh8SNHWYAs5eoe?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FFh8TGKWQAIOMoJ?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FFh8UB1XoAE-BRe?format=jpg&name=large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Jorick schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:55:
[...]

Toch een beetje dubbel, toen ALO bij McLaren reed met een Honda-motor en 'profiteerde' van deze regel heb ik hem er nooit over gehoord...
Alonso heeft er weinig van geprofiteerd, want de huidige penalty regels zijn pas vanaf 2018 in werking.

Daarvoor waren er strengere regels, waarbij je oa een drive through moest doen als je meer plekken straf kreeg dan je kon nemen (dus als je 30 plaatsen straf kreeg, kreeg je x seconden straf etc).

In 2018 is dat toen aangepast, dat was Alonso's laatste jaar bij Mclaren. En belangrijkste: Honda deed het niet vanwege performance redenen, maar puur uit armoede (betrouwbaarheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
hardware-lover schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:48:
[...]

Als je maar genoeg overspeed hebt dan kun je op vrijwel elk circuit wel inhalen. De wijzigingen op het Abu Dhabi circuit komen het inhalen ook nog eens ten goede verwacht ik. Eerst maar eens aanzien of er werkelijk Honda magic plaats gaat vinden. Marko lijkt af en toe wel een extra (dikke) duim te hebben ;)
Vooral omdat bijna iedereen enkel met de concurrenten in het kampioenschap de strijd aangaan. Een Hamilton en Verstappen strijden enkel met elkaar dus alle anderen laten zich zonder enige strijd inhalen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FFh-HvCWQAQeiU_?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
In Qatar waren Verstappen en Hamilton 1 seconde (!) per ronde sneller dan wie dan ook.

Met zo'n delta zou het midfield niet een enorm probleem moeten opleveren. Daarnaast kan RB ook nog een hele lange 1e stint doen bijv.

Vanaf rond P10 starten zou prima moeten zijn om minimaal P3 te behalen (ervan uitgaande dat Max ronde 1 overleeft...)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-09 16:20
Een paar maanden geleden was de tendens in dit topic nog dat een motorwissel te zwaar bestraft werd :+
De meningen over de zwaarte van straffen variëren afhankelijk van aan wie de straf uitgedeeld wordt. ;)
Jorick schreef op woensdag 1 december 2021 @ 15:55:
[...]

Als Alonso in de positie van Hamilton/Mercedes had gezeten, had je hem er ook niet over gehoord. Alonso is gewoon nog verbitterd over 2007 en daardoor vrij uitgesproken voor Verstappen in deze strijd....eigenlijk voornamelijk tegen Hamilton.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://external-preview.redd.it/dFl1fL4rJ7Doaemiwl-3Ma2cpvgLwx99I4hv-OihFtg.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=fa177822fa2f5e1339de1daf91f53dfb156120b2

[ Voor 28% gewijzigd door basvn op 01-12-2021 16:10 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 16-09 13:19
Is het niet heel makkelijk op te lossen met die motor vervanging?

1. (ploft je motor in de race of wordt je aangereden) in de race en beland je buiten de punten? dan mag je hem 'gratis' vervangen.
2. vervang je de motor zonder bovenstaande? dan heb je te voldoen aan je limiet van 3 motoren. Overschrijd je dat? dan 7 punten aftrek en achteraan starten.
3. Huilen? Deal with it.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Tja, het probleem is dat het bestraffen te zwaar is als er echt problemen zijn met een motor, maar te licht zoals Merc het nu heeft gebruikt. Zo zou het bij de langzamere teams juist goed zijn als ze de motor wat vaker zouden mogen vervangen, maar bij RBR/Merc wi lje dat juist niet.

Tegelijkertijd vind ik ook weer dat een motorwissel door een crash waar je als coureur/team wellicht niks aan kan doen, niet een al te zware straf zou moeten krijgen...
En dat laatste speelt ook nog mee. Want hoe voorkom je dat een team een motor bewust kapot rijdt op het moment dat ze b.v. toch niet vooraan rijden? Je wilt dus eigenlijk straffen afhankelijk van de situatie, maar dat is gewoon niet waterdicht te krijgen.

[removed]

Pagina: 1 ... 141 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken