[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 140 ... 171 Laatste
Acties:
  • 1.287.255 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-09 21:56
Waah schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:56:
[...]

Gewoon accepteren dat het hem niet meer gaat worden voor Max. Scheelt een hoop spanning en stress. En lijkt ook het meest realistische scenario te zijn :+
Dit probeer ik ook maar te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

En Sainz mag zijn nieuwe bak uitkiezen:

(Vanaf plaatsen post nog 7 uur wachten. :P)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spollie
  • Laatst online: 17-09 06:52
[...]

Gewoon accepteren dat het hem niet meer gaat worden voor Max. Scheelt een hoop spanning en stress. En lijkt ook het meest realistische scenario te zijn :+
Daarom heb ik op Hamilton WDC gewed :P

Afbeeldingslocatie: https://media4.giphy.com/media/1GT5PZLjMwYBW/giphy.gif?cid=ecf05e47ll0n47auf4zuoq79e8rp05sz47hc568d3c9dpzbr&rid=giphy.gif&ct=g

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:45
Op https://nl.motorsport.com...ests-pas-in-2022/6831695/ staat dat Mercedes de flexi achtervleugel mag blijven gebruiken. Dat gaat dus niet makkelijk meer worden voor Red Bull, zou mooi zijn als Red Bull ook nu met een flexi achtervleugel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:06

Spotmatic

Ken sent me

Een race die op het halve uur start (18.30)? Dat is toch erg ongebruikelijk?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:02

codex

Geen OpenAI agent :)

Ingelogd schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:25:
Op https://nl.motorsport.com...ests-pas-in-2022/6831695/ staat dat Mercedes de flexi achtervleugel mag blijven gebruiken. Dat gaat dus niet makkelijk meer worden voor Red Bull, zou mooi zijn als Red Bull ook nu met een flexi achtervleugel komt.
Ik vind dit echt schandalig, als het bij RB was gebeurd zou direct de volgende race worden ingevoerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roltor
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:54
codex schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:45:
[...]

Ik vind dit echt schandalig, als het bij RB was gebeurd zou direct de volgende race worden ingevoerd.
Is dat zo? Toen de vleugel van Red Bull (te) veel doorboog, eerder dit seizoen, duurde het volgens mij ook een aantal wedstrijden voordat de wijzigingen ingingen. Die tijd is er nu niet meer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingelogd
roltor schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:46:
[...]

Is dat zo? Toen de vleugel van Red Bull (te) veel doorboog, eerder dit seizoen, duurde het volgens mij ook een aantal wedstrijden voordat de wijzigingen ingingen. Die tijd is er nu niet meer..
De teams hebben nog de vorige spec vleugels, het is niet dat de teams opeens geen andere achtervleugels meer hebben als het verboden wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roltor
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:54
Ingelogd schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:50:
[...]

De teams hebben nog de vorige spec vleugels, het is niet dat de teams opeens geen andere achtervleugels meer hebben als het verboden wordt.
Dat is m.i. niet relevant, het gaat erom of het direct verboden zou worden als het om Red Bull zou gaan.
Eerder in het seizoen hebben we gezien dat dat niet zo is, toen werden de strengere regels t.a.v. doorbuigen van de (gehele) vleugel ook een aantal wedstrijden later ingevoerd dan dat het bekend was geworden.
Met de tijd is er nu niet meer, doelde ik op een aantal wedstrijden later om de nieuwe regels in te voeren, niet dat de teams geen tijd hebben om nieuwe vleugels te maken.

[ Voor 12% gewijzigd door roltor op 29-11-2021 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:46
In principe zou je zeggen dat het voor Red Bull redelijk makkelijk is om na te maken. Het flexen Haden ze al in de vingers, alleen de onderste vleugel moet nu flexen. Echter is het bakken van een vleugel niet binnen x weken gedaan.. Ben benieuwd dit weekend. Immers moet je er altijd rekening mee houden dat iets niet meteen verboden wordt en moet je er zelf ook mee komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Boinkie schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:55:
In principe zou je zeggen dat het voor Red Bull redelijk makkelijk is om na te maken. Het flexen Haden ze al in de vingers, alleen de onderste vleugel moet nu flexen. Echter is het bakken van een vleugel niet binnen x weken gedaan.. Ben benieuwd dit weekend. Immers moet je er altijd rekening mee houden dat iets niet meteen verboden wordt en moet je er zelf ook mee komen.
In principe is RB al weken op de hoogte dus hebben ze er ook al een tijd aan kunnen werken, denk alleen niet dat ze dat hebben gedaan. Daarnaast moet je zoiets ook in de praktijk testen en dat is met nog maar 2 races te gaan wel een gok om daar dan tijdens de vrijte trainingen tijd aan te besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
Homeland schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:56:
[...]

In principe is RB al weken op de hoogte dus hebben ze er ook al een tijd aan kunnen werken, denk alleen niet dat ze dat hebben gedaan. Daarnaast moet je zoiets ook in de praktijk testen en dat is met nog maar 2 races te gaan wel een gok om daar dan tijdens de vrijte trainingen tijd aan te besteden.
Het is wel het eindstation van de lucht dus in principe heeft het niet heel veel effect meer behalve doorbuigen op de rechte stukken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:17

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Extigo schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:57:
[...]

Volgens F1.com:
05 DEC - Race - 18:30 - 20:30
04 DEC - Qualifying - 18:00 - 19:00
04 DEC - Practice 3 - 15:00 - 16:00
03 DEC - Practice 2 - 18:00 - 19:00
03 DEC - Practice 1 - 14:30 - 15:30

De uitzendtijden bij Ziggo zijn:
03-12 - Practice 1 - 14:25
03-12 - Practice 2 - 17:55
04-12 - Practice 3 - 14:55
04-12 - Kwalificatie - 17:15
05-12 - Race - 17:00
Dat is inderdaad niet zo handig gedaan, normaal is het gewoon 1 tijd :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Laatst online: 03-09 14:14
Homeland schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:56:
[...]

Had ik niet ergens gelezen dat ze dan een zogenaamde token moeten inzetten, die ze niet meer hebben? Daarom was er een klein beetje paniek omdat ze die 'flapperende' vleugel niet meer konden vervangen, maar moeten fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:22
yinx84 schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:15:
[...]

Had ik niet ergens gelezen dat ze dan een zogenaamde token moeten inzetten, die ze niet meer hebben? Daarom was er een klein beetje paniek omdat ze die 'flapperende' vleugel niet meer konden vervangen, maar moeten fixen.
Klopt, het DRS mechaniek is onderhevig aan het tokensysteem dus ze moeten een token inzetten om dat aan te passen. De tokens zijn echter al op dus ze zullen het werkend moeten krijgen zonder de constructie aan te passen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

[...]

Ach, 1 klein tikkie op dat achterwiel onder het mom van onderstuur :P

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
[...]

Wie zegt er dat de vleugel van Mercedes niet toegelaten is?

In de loop van het jaar werd de test voor de volledige vleugel aangepast naar een gewicht van 100kg ipv 75kg (als ik mij goed herinner). Red Bull vond de strengere test blijkbaar een probleem want ze hebben hun vleugel aangepast.

in het artikel waarnaar gelinkt wordt staat
Op twee plaatsen werd aan het betreffende element een gewicht van 35 kilogram gehangen. Het ging hier om een experiment en geen nieuwe regel. Alle teams doorstonden deze strengere test, waaronder Mercedes.
Mij lijkt er dan niet zoveel aan de hand.

Gewoon indekken van Red Bull voor het geval ze het niet halen. Dan kunnen zij (en hier) een gans jaar bezig zijn dat Hamilton de wereldtitel niet zelf heeft verdiend maar enkel te danken heeft aan een illegale vleugel :+

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
Misschien heeft Mercedes niet de flexi DRS vleugel gegeven. De afgelopen wedstrijd liet Red Bull al weten dat Mercedes de flexi DRS vleugel niet gebruikte. We zullen het nooit weten, alleen als iemand op latere leeftijd een boek gaat schrijven ;) ik zit nog steeds te wachten op een boek wat er nu allemaal tussen Rosberg en Hamilton samen met de crew heeft afgespeeld.

[ Voor 40% gewijzigd door Ingelogd op 29-11-2021 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:20

JB

Cédric roelt!

Bansheeben schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:27:
[...]

Ach, 1 klein tikkie op dat achterwiel onder het mom van onderstuur :P
10 seconden vs DSQ ;)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:51
Kenhas schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:39:
[...]

(...) dat Hamilton de wereldtitel niet zelf heeft verdiend maar enkel te danken heeft aan een illegale vleugel
Niet enkel daaraan, ik denk dan aan Baku, Silverstone, Imola, Hongarije en een (onverklaarbaar) belachelijk snelle auto sinds Brazilië :+

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Maaruh... RBR moet wel de vleugel, hun pitstops en andere/nieuwe banden maar pikken. DAS mocht gewoon nog een jaartje en nu met zo'n vleugel is het ook weer "volgend jaar aanpassen" :? Is mijn oranje bril kapot of _moet_ MER gewoon winnen?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 21:19
Ik las het ja. Dat rbr dan maar snel ook een doorbuigende vleugel maakt imo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 21:05

Blokker_1999

Full steam ahead

[...]

Welke vorige spec? Dit is geen nieuwe uitvinding van Mercedes, en ze zijn ook niet het enige team die dat dit doen. Ze rijden zo vermoedelijk al heel het seizoen rond en, net zoals met de flexi vleugel van RBR, kan het concept zelfs al enkele seizoenen bestaan.
JB schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:18:
Maaruh... RBR moet wel de vleugel, hun pitstops en andere/nieuwe banden maar pikken. DAS mocht gewoon nog een jaartje en nu met zo'n vleugel is het ook weer "volgend jaar aanpassen" :? Is mijn oranje bril kapot of _moet_ MER gewoon winnen?
RBR heeft tijd gekregen voor het aanpassen van de vleugel, een vleugel die ook niet aan de regels voldeed. Als je dat nu wil doortrekken naar Mercedes, gaan we dan ook alle resultaten van RBR met flexibele achtervleugel schrappen?

RBR heeft problemen gehad met de aangepaste regels rondom pitstops, maar ook die regels zijn voor iedereen gelijk en zijn er gekomen na incidenten bij voornamelijk andere teams. Dat RBR daar slachtoffer van wordt is spijtig, maar het gaat om de veiligheid van de sport.

Welke nieuwe banden? Zijn we nu nog altijd bezig over die compound verandering van in 2019 waarvan meerdere teams achteraf moesten toegeven dat de nieuwe banden eigenlijk beter waren wat betrouwbaarheid betreft?

En DAS? Dat was gewoon reglementair toegestaan en gehomologeerd door de FIA. Je kan toch moeilijk iets goedkeuren voor gebruik om dan tijdens het seizoen ineens iets te gaan verbannen wat zo een radicale aanpassing van de wagen vereist dat je een team zonder wagen gaat zetten ondanks het feit dat dat team gewoon binnen de regels is gebleven. En RBR heeft enkele weken gekregen om zijn vleugel aan te passen, waarom zou Mercedes niet hetzelfde recht mogen krijgen?

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:07
Deze al gedeeld?

Kwam hem tegen via youtube. Misschien wat basis-info hoe een F1 auto werkt.... Maar toch best mooi gemaakt en uitgelegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Blokker_1999 schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:26:
[...]

Welke vorige spec? Dit is geen nieuwe uitvinding van Mercedes, en ze zijn ook niet het enige team die dat dit doen. Ze rijden zo vermoedelijk al heel het seizoen rond en, net zoals met de flexi vleugel van RBR, kan het concept zelfs al enkele seizoenen bestaan.

[...]

RBR heeft tijd gekregen voor het aanpassen van de vleugel, een vleugel die ook niet aan de regels voldeed. Als je dat nu wil doortrekken naar Mercedes, gaan we dan ook alle resultaten van RBR met flexibele achtervleugel schrappen?

RBR heeft problemen gehad met de aangepaste regels rondom pitstops, maar ook die regels zijn voor iedereen gelijk en zijn er gekomen na incidenten bij voornamelijk andere teams. Dat RBR daar slachtoffer van wordt is spijtig, maar het gaat om de veiligheid van de sport.

Welke nieuwe banden? Zijn we nu nog altijd bezig over die compound verandering van in 2019 waarvan meerdere teams achteraf moesten toegeven dat de nieuwe banden eigenlijk beter waren wat betrouwbaarheid betreft?

En DAS? Dat was gewoon reglementair toegestaan en gehomologeerd door de FIA. Je kan toch moeilijk iets goedkeuren voor gebruik om dan tijdens het seizoen ineens iets te gaan verbannen wat zo een radicale aanpassing van de wagen vereist dat je een team zonder wagen gaat zetten ondanks het feit dat dat team gewoon binnen de regels is gebleven. En RBR heeft enkele weken gekregen om zijn vleugel aan te passen, waarom zou Mercedes niet hetzelfde recht mogen krijgen?
Ik zie bovenstaande toch nog steeds als recht lullen, wat krom is. Ik denk dat mijn oranje bril dus echt kapot is :+

Hoe lang rijdt MER al met die nieuwe vleugel? Daarnaast doen ze hetzelfde wat niet mocht, alleen op een andere manier == dubbel straf :+ Ik zie dan ook niet waarom alleen de resultaten van RBR geschrapt moeten worden?

Pitstops laat ik in het midden, maar nadeel is wel degelijk wederom voor RBR want snelste + veilig.

Baku; iets met kapotte band? Volgens mij heeft RBR los van puntenverlies, ook geen profijt van die "nieuwe" wang?

DAS jammer inderdaad...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
JB schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:18:
Je oranje bril is niet kapot maar je mag wel je alu hoedje afzetten.

MER moet niet winnen, Max als kampioen is beter voor de sport. Daarnaast is MER ook gestraft, als ze moeten winnen dan zouden ze nooit een penalty krijgen voor die 0,2mm teveel ruimte in de vleugel.

Pitstops draaide om veiligheid (oke, en RB was snel wat MER niet leuk vond maar ze wisten het slim te koppelen aan veiligheid) en FIA wil gewoon geen risico lopen, als ze niets deden en een race later is er een ongeluk dan hebben ze een probleem. Vleugel voldoet aan de tests en die test kan je niet zomaar aanpassen, dat was in het verleden in vergelijkbare situaties ook zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingelogd
Homeland schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:32:
[...]
MER moet niet winnen, Max als kampioen is beter voor de sport. Daarnaast is MER ook gestraft, als ze moeten winnen dan zouden ze nooit een penalty krijgen voor die 0,2mm teveel ruimte in de vleugel.
Dit komt ook dat andere teams het zagen gebeuren dat die bal erdoorheen ging. De FIA moest er dan ook iets mee doen, alle ogen stonden erop gericht. En 0,2mm claim komt van Mercedes af en niet FIA, die laat niks weten. Teams vertellen het vaak iets rooskleuriger dan de werkelijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

JB schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:31:
[...]

Ik zie bovenstaande toch nog steeds als recht lullen, wat krom is. Ik denk dat mijn oranje bril dus echt kapot is :+

Hoe lang rijdt MER al met die nieuwe vleugel? Daarnaast doen ze hetzelfde wat niet mocht, alleen op een andere manier == dubbel straf :+ Ik zie dan ook niet waarom alleen de resultaten van RBR geschrapt moeten worden?

Pitstops laat ik in het midden, maar nadeel is wel degelijk wederom voor RBR want snelste + veilig.

Baku; iets met kapotte band? Volgens mij heeft RBR los van puntenverlies, ook geen profijt van die "nieuwe" wang?

DAS jammer inderdaad...
hoe lang men er mee rondrijdt maakt niet uit, net als de flexi vleugel van RBR. Er is nooit protest aangetekend tegen 1 van de 2 vleugels dus achteraf gaan zeggen dat het niet eerlijk is klopt gewoonweg niet. RBR heeft zijn vleugel moeten aanpassen, maar wel pas enkele weken na bekendmaking zodat ze tijd hadden om een nieuwe vleugel te maken. Waarom zou Mercedes die tijd dan niet krijgen? Omdat het seizoen bijna gedaan is en daardoor nieuwe tests pas vanaf volgend seizoen kunnen ingaan?

Dus leg eens uit waarom men voor Mercedes een TD zou moeten schrijven die onmiddelijk ingaat terwijl RBR (en andere teams zoals AR) 4 weken de tijd kregen?

En ga je nu werkelijk beweren dat die band van Max in Baku opzettelijk is? En voor zover mij bekend hebben zowat alle teams voordeel gehad bij die nieuwe band. Maar ook daar: de banden zijn voor iedereen hetzelfde.

En je kan ook kijken naar andere aanpassingen die het afgelopen jaar hebben plaatsgevonden. Zoals de aanpassingen aan de vloer die de aero in de war hebben geschopt waarbij net Mercedes en AM de grootste slachtoffers waren door het concept van hun wagen. Was dat dan ook met opzet om toch maar Mercedes wereldkampioen te laten worden met achteraf een "oeps, foutje, moet kunnen" gevoel?

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenhas
JB schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:31:
[...]

En wat doet Mercedes dan eigenlijk verkeerd? Hun vleugel is door een strengere test geraakt, net als de vleugels van andere teams.

Ook Red Bull heeft enkele maanden geleden niets verkeerd gedaan. Op het moment van testen slaagde hun vleugel. Maar dat ging waarschijnlijk niet gebeurd zijn met de nieuwe test dus hebben ze hun vleugel aangepast.

Red Bull beweert het al maanden te weten. Tja, beetje dom van hen om dan zo te laten tot een paar wedstrijden voor het einde. Hadden ze direct actie ondernomen, dan had de kans bestaan dat Mercedes nu met de gebakken peren ging zitten (als we rekening houden met de termijn voor het invoeren van de vernieuwde vleugeltest paar maanden geleden)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 16:05

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2256TMuza5mQpyBm-JR1zHOvfkQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E680Fki1kNKI8AdraxTGbbqV.jpg?f=fotoalbum_large

Daar ligt hij hoor!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Idi0Qa4TMkBX9xjAt79bX8u4eA0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DL5gdHSFgphrh7wscUUbgaC9.jpg?f=user_large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

alexbl69 schreef op maandag 29 november 2021 @ 08:07:
[...]

We hebben in ieder geval weer een unicum...

Voor het eerst in ruim 5 jaar (Abu Dhabi, 27 nov 2016) heeft een andere coureur dan Lewis Hamilton de mogelijkheid om binnen 1 race kampioen te worden.

Sterker, om 15u komende zondag kan Verstappen binnen 2 uur WDC zijn :).

Lijkt enkel een leuke gedachtengang (en dat is het ook), maar het legt wel enige druk bij Mercedes/Hamilton. Die kan het WDC komend weekend niet winnen, maar wel verliezen.
Om in de woorden van Wolff te blijven.
VER is maar 1DNF van HAM verwijderd van de overwinning :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FFXgJNBXMAUPO16?format=jpg&name=large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 16:25

Nibbz

Postmaster General

Wat mooi om zo lachend te zien zitten! Man... wat een crash heeft die man overleefd.

Dat electrische waxinelichtje :p

13:37

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Nibbz schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:22:
[...]

Dat electrische waxinelichtje :p
Hij heeft vorig jaar genoeg vuur gezien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Welk model is dat dan? Lijkt wel een (mini) SUV ofzo.. zal hij dan de eerste zijn?

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingelogd
Gekkenhuis schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:52:
[...]

Welk model is dat dan? Lijkt wel een (mini) SUV ofzo.. zal hij dan de eerste zijn?
Lastig te zien, het zou kunnen. Lijkt mij wel grappig als die de mclaren kleuren kiest :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:07
yinx84 schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:44:
[...]

Mijn god inderdaad. De manier waarop dat gemonteerd is lijkt het alsof hij 5 minuten in het vuur zit terwijl alle coureurs gespannen zitten te wachten tot hij er uit wordt gehaald. Gewoon lachwekkend.

Anyway, ik begin nu wel kriebels in m'n buik te krijgen als ik aan zondag denk hoor! Ga echt als een nervous wreck voor de tv zitten :P
Ik vond het heel goed gedaan van Netflix..
Ja, het was uitgesmeerd...maar hoe zou het voor Grosjean gevoeld hebben? Of voor die marshalls die erbij stonden?

Precies dat gevoel hebben ze geprobeerd naar voren te halen, en dat is gelukt.

Op TV zag het er simpel uit, maar voor de betrokkenen moet het gevoeld hebben als een eeuwigheid.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Gekkenhuis schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:52:
[...]

Lijkt er wel op ja. Ferrari Purosangue, zou er ongeveer zo uit moeten zien: Afbeeldingslocatie: https://www.autovisie.nl/wp-content/uploads/ferrari_suv-e1537450384611.jpg

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Homeland schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:05:
[...]

Lijkt er wel op ja. Ferrari Purosangue, zou er ongeveer zo uit moeten zien: [Afbeelding]
Not a fan, uberhaupt niet van SUVs, het hele idee slaat nergens op. Is uiteindelijk gewoon een hatchback for fat people.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:54

pro_6or

amateur_60r

Blokker_1999 schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:48:
[...]

hoe lang men er mee rondrijdt maakt niet uit, net als de flexi vleugel van RBR. Er is nooit protest aangetekend tegen 1 van de 2 vleugels dus achteraf gaan zeggen dat het niet eerlijk is klopt gewoonweg niet. RBR heeft zijn vleugel moeten aanpassen, maar wel pas enkele weken na bekendmaking zodat ze tijd hadden om een nieuwe vleugel te maken. Waarom zou Mercedes die tijd dan niet krijgen? Omdat het seizoen bijna gedaan is en daardoor nieuwe tests pas vanaf volgend seizoen kunnen ingaan?

Dus leg eens uit waarom men voor Mercedes een TD zou moeten schrijven die onmiddelijk ingaat terwijl RBR (en andere teams zoals AR) 4 weken de tijd kregen?

En ga je nu werkelijk beweren dat die band van Max in Baku opzettelijk is? En voor zover mij bekend hebben zowat alle teams voordeel gehad bij die nieuwe band. Maar ook daar: de banden zijn voor iedereen hetzelfde.

En je kan ook kijken naar andere aanpassingen die het afgelopen jaar hebben plaatsgevonden. Zoals de aanpassingen aan de vloer die de aero in de war hebben geschopt waarbij net Mercedes en AM de grootste slachtoffers waren door het concept van hun wagen. Was dat dan ook met opzet om toch maar Mercedes wereldkampioen te laten worden met achteraf een "oeps, foutje, moet kunnen" gevoel?
Misschien omdat je geen moveable aero mag hebben? Zou dat een reden kunnen zijn?

Voor de vleugel als geheel was er een allowance (in de vorm van een test). Voor individuele vleugelonderdelen is er geen test omdat die niet horen te kunnen bewegen.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FFXsCHGWUAcNFrn?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 18:49
Dat circuit is langer dan ik in mijn hoofd had :)
Ook de gekozen banden zijn voor een nieuw circuit wel interessant. Ben benieuwd !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Homeland schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:32:
[...]

Je oranje bril is niet kapot maar je mag wel je alu hoedje afzetten.

Pitstops draaide om veiligheid (oke, en RB was snel wat MER niet leuk vond maar ze wisten het slim te koppelen aan veiligheid) en FIA wil gewoon geen risico lopen, als ze niets deden en een race later is er een ongeluk dan hebben ze een probleem. Vleugel voldoet aan de tests en die test kan je niet zomaar aanpassen, dat was in het verleden in vergelijkbare situaties ook zo.
Die 0,2 was voor het niet slagen op een bestaande statische test (Drs gap mag maximaal 85mm zijn). Dan moet je wel straffen. Je kunt niet anders. Wat Mercedes doet is de wingendplates naar buiten laten draaien (and de achterkant, ik vermoed dat ze dus iets naar binnen staan gericht en zo door de rijwind op hogere snelheid achter wat verder uit elkaar komen te staan, zodat de mainplane dan niet meer vast zit en door kan knikken naar beneden. Vertraag je weer dan gaat de mainplane weer omhoog en sluiten de wingendplates zich weer (en kom je ook door de statische test heen omdatbze vast genoeg zitten bij stilstand.

Ik vermoed, want ze rijden er al zeker sinds Frankrijk mee, dat ze in Brazilië iets te ver zijn gegaan met het flexen van de mainplane en dat hij net niet helemaal op zijn plek terug kwam, iets te flexibel bleef, en zo de Drs gap net iets te groot bleef.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yinx84
  • Laatst online: 03-09 14:14
Devian schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:05:
[...]

Ik vond het heel goed gedaan van Netflix..
Ja, het was uitgesmeerd...maar hoe zou het voor Grosjean gevoeld hebben? Of voor die marshalls die erbij stonden?

Precies dat gevoel hebben ze geprobeerd naar voren te halen, en dat is gelukt.

Op TV zag het er simpel uit, maar voor de betrokkenen moet het gevoeld hebben als een eeuwigheid.
Ik heb het stukje even teruggekeken, maar er klopt geen snars van. Netflix wil het laten lijken dat de drivers naar binnen kwamen en live mee aan het kijken waren op schermen hoe hij uit het brandend wrak werd gehaald. Dat zou betekenen dat hij +5 min daar in had gezeten.

In werkelijkheid was hij er al uit voordat de meeste drivers te horen hadden gekregen dat ze naar binnen moesten.

Ja het zijn indrukwekkende beelden, maar hoe Netflix het laat zien is het natuurlijk pure kul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
yinx84 schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:27:
[...]

Ik heb het stukje even teruggekeken, maar er klopt geen snars van. Netflix wil het laten lijken dat de drivers naar binnen kwamen en live mee aan het kijken waren op schermen hoe hij uit het brandend wrak werd gehaald. Dat zou betekenen dat hij +5 min daar in had gezeten.

In werkelijkheid was hij er al uit voordat de meeste drivers te horen hadden gekregen dat ze naar binnen moesten.

Ja het zijn indrukwekkende beelden, maar hoe Netflix het laat zien is het natuurlijk pure kul.
Het klopt inderdaad niet helemaal.
Maar het is wel zo dat heel lang niemand (behalve regie en de mensen dichtbij het ongeluk) wist wat de status was. Dus dat de coureurs etc. aan het kijken/wachten waren klopt volgens mij wel. Net als iedereen die de race live keek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingelogd
pro_6or schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:15:
[...]

Die 0,2 was voor het niet slagen op een bestaande statische test (Drs gap mag maximaal 85mm zijn). Dan moet je wel straffen. Je kunt niet anders. Wat Mercedes doet is de wingendplates naar buiten laten draaien (and de achterkant, ik vermoed dat ze dus iets naar binnen staan gericht en zo door de rijwind op hogere snelheid achter wat verder uit elkaar komen te staan, zodat de mainplane dan niet meer vast zit en door kan knikken naar beneden. Vertraag je weer dan gaat de mainplane weer omhoog en sluiten de wingendplates zich weer (en kom je ook door de statische test heen omdatbze vast genoeg zitten bij stilstand.

Ik vermoed, want ze rijden er al zeker sinds Frankrijk mee, dat ze in Brazilië iets te ver zijn gegaan met het flexen van de mainplane en dat hij net niet helemaal op zijn plek terug kwam, iets te flexibel bleef, en zo de Drs gap net iets te groot bleef.
Zoiets is het vermoeden, je kunt het zien aan de beschadigingen:
Afbeeldingslocatie: https://www.racefans.net/wp-content/uploads/2021/11/racefansdotnet-redbull.jpg
bron https://www.racefans.net/...l-protest-threat-picture/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:57

Chiron

Moderator Discord
Plenkske schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:00:
[...]

Het klopt inderdaad niet helemaal.
Maar het is wel zo dat heel lang niemand (behalve regie en de mensen dichtbij het ongeluk) wist wat de status was. Dus dat de coureurs etc. aan het kijken/wachten waren klopt volgens mij wel. Net als iedereen die de race live keek.
De coureurs reden op dat moment aan de andere kant van het incident in bocht 8-9-10 recht op de plek af, achterlangs de vuurzee. Die 28 seconden dat het geduurd heeft is voor zoiets wel een eeuwigheid.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Chiron schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:34:
[...]

De coureurs reden op dat moment aan de andere kant van het incident in bocht 8-9-10 recht op de plek af, achterlangs de vuurzee. Die 28 seconden dat het geduurd heeft is voor zoiets wel een eeuwigheid.
Ze wisten toch pas veel later wat er precies gebeurd was ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tripel7
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-08 14:35
Plenkske schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:39:
[...]

De boord radios van veel coureurs laten horen dat de meeste wel een idee hadden van wat er gebeurt was (leclerc die praktisch tot bij het binnenrijden van de pit aan het vloeken was omdat hij bang was weer een vriend verloren te hebben in crash (die hij met eigen ogen zag))

I9900K - RTX4070TI - 64GB DDR4 3200 Ghz RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Paar minuutjes voor live. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:07
yinx84 schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:27:
[...]

Ik weet niet of je wel eens natuurdocumentaires kijkt? Pak gewoon een van de vele die David Attenbourough inspreekt.

En vertel mij dan ook dat je daar niet naar kijkt omdat het pure kul is...

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Plenkske schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:39:
[...]

Over de radio hoor je ze inderdaad vragen wat er aan de hand is en wie er betrokken is (degenen die voor het ongeluk zaten, en de explosiel niet in de spiegels gezien hebben).

[YouTube: F1 2020 Bahrain GP - Driver Radios after Grosjean Crash]

[ Voor 24% gewijzigd door Chiron op 29-11-2021 20:50 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Indeed.... :F :/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Boinkie
Bottas heeft al een bijbaan gevonden bij Boyan Slat van Ocean Clean up? :D :'( :DAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gZwnBVJWAt98IpRnDwANVxJAjDk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aLV5A0ButZKUTFQDLvz0ilGu.png?f=fotoalbum_large

YouTube: The Ocean Cleanup begins cleaning the Great Pacific Garbage Patch

[ Voor 14% gewijzigd door Boinkie op 30-11-2021 08:45 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:02

codex

Geen OpenAI agent :)

Aan de baard te zien is het Bottas 5.0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Devian schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:10:
[...]

Ik weet niet of je wel eens natuurdocumentaires kijkt? Pak gewoon een van de vele die David Attenbourough inspreekt.

En vertel mij dan ook dat je daar niet naar kijkt omdat het pure kul is...
hell, genoeg beelden uit dat soort natuurdocumentaires worden in de dierentuin geschoten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
offtopic:
In de efteling, toch? Of hebben we het over andere natuurfilms? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
Ingelogd schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:08:
[...]

Zoiets is het vermoeden, je kunt het zien aan de beschadigingen:
[Afbeelding]
bron https://www.racefans.net/...l-protest-threat-picture/
Maar wat zie je dan op die foto? Ik ben geen goed photoshopper anders zou ik een voorbeeldje maken. Maar dat stuk van de achtervleugel kan toch nooit zo verbuigen om die bepaalde hoek te kunnen maken? Dat stuk vleugel heeft een bepaalde ronding (of radius of hoe zeg je dat juist) en de enigste manier om die sporen na te laten, is dat die ergens in het midden helemaal zou overplooien. De ronding van de schade is totaal anders.

En als je dan kijkt naar de schade, dan zou de opening die gecreëerd wordt, extreem groot zijn, als in meerdere centimeters. Zo'n gat zou zeer duidelijk te zien moeten zijn op camera beelden.

Verstappen heeft de vleugel betast en zou gerapporteerd hebben dat die anders aanvoelt dan hun eigen vleugel. Maar als er 2x 35kg aan wordt gehangen, dan is geen enkel probleem. Heeft Verstappen dan met een hogere druk dan die 2x 35kg geduwd op die achtervleugel? F1 piloten moeten wel fit zijn maar zou dat toch knap vinden om, gezien de houding die hij had, met zo'n druk op die vleugel te kunnen duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Kenhas schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:16:
[...]
Verstappen heeft de vleugel betast en zou gerapporteerd hebben dat die anders aanvoelt dan hun eigen vleugel. Maar als er 2x 35kg aan wordt gehangen, dan is geen enkel probleem. Heeft Verstappen dan met een hogere druk dan die 2x 35kg geduwd op die achtervleugel? F1 piloten moeten wel fit zijn maar zou dat toch knap vinden om, gezien de houding die hij had, met zo'n druk op die vleugel te kunnen duwen.
Grotere kans dat VER erop duwde en zijn handschoen indeukte waardoor hij het gevoel had dat die vleugel net een stukje mee gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

[...]

Maar wat zie je dan op die foto? Ik ben geen goed photoshopper anders zou ik een voorbeeldje maken. Maar dat stuk van de achtervleugel kan toch nooit zo verbuigen om die bepaalde hoek te kunnen maken? Dat stuk vleugel heeft een bepaalde ronding (of radius of hoe zeg je dat juist) en de enigste manier om die sporen na te laten, is dat die ergens in het midden helemaal zou overplooien. De ronding van de schade is totaal anders.

En als je dan kijkt naar de schade, dan zou de opening die gecreëerd wordt, extreem groot zijn, als in meerdere centimeters. Zo'n gat zou zeer duidelijk te zien moeten zijn op camera beelden.

1,5 cm, en ja, de knik zit Idd midden in die bolling. Het is te zien op de filmpjes, maar niet overduidelijk, het is er al vanaf Frankrijk.

een treffende spreuk

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/kd60tzuill281.jpg?width=640&crop=smart&auto=webp&s=dba057c9e5e43e0b52ea1c99f7e6a23a6e988994

nog een record die ik denk wel verbroken gaat worden, dit jaar nog

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

basvn schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:14:
[Afbeelding]

_Enige_ bijzondere hieraan, is dat het 2 verschillende teams zijn :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Zou die hem zelf hebben betaald? Hij zegt dat die een Ferrari heeft gekocht... Ben benieuwd of die de volle mep betaald.

Wachttijd een jaar. Dan maar hopen dat die niets heel erg fouts doet en nog voor Ferrari rijd als die hem in ontvangst mag nemen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

[...]

Ik denk niet dat Mercedes de controversiële vleugel erop had in Qatar. Qatar was simpelweg een Mercedes baan, omdat de slijtage op de voorbanden daar zwaarder was dan voor de achterbanden.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Hoe is het met die baan in Jeddah? Alles in kannen en kruiken? Lijkt wel een doofpot na de laatste zandbak foto's :P

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:22
[Afbeelding]

Maar geldt dit voor zowel de finishvolgorde HAM-VER én VER-HAM, of enkel voor HAM-VER?

In dat laatste geval hoop ik niet dat dit record dit jaar al gebroken wordt :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

alexbl69 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:20:
[...]

Maar geldt dit voor zowel de finishvolgorde HAM-VER én VER-HAM, of enkel voor HAM-VER?

In dat laatste geval hoop ik niet dat dit record dit jaar al gebroken wordt :).
HAM-VER enkel volgens mij.

ik ben er bang voor :-(

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Ik ben die statistiekjes onderhand wel zat. Niet lullen, gas op die lollie en pak dat kampioenschap, ffs! :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Spotmatic schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:44:
Ik ben die statistiekjes onderhand wel zat. Niet lullen, gas op die lollie en pak dat kampioenschap, ffs! :p
Ja krijgen we er van als ze een tussenweek maken
ze hadden voor de fans beter de triple header met laatste 3 races kunnen houden.

Was logistiek misschien ook makkelijker :+

ligt 3500km van elkaar af (als je ze met de vrachtauto achter elkaar zou rijden)

[ Voor 9% gewijzigd door basvn op 30-11-2021 11:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

basvn schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:53:
[Twitter]

Net als vroeger

Vettel met een Schumacher O+ O+
Nu nog een Schumacher met een Verstappen en het cirkeltje is rond.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
[Afbeelding]

Volgens mij was het record voor meeste dezelfde podiums al verbroken: HAM-BOT-VER in willekeurige volgorde.
Kan alleen even de site niet meer vinden waar dit soort records bijgehouden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:32
JB schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:07:
Hoe is het met die baan in Jeddah? Alles in kannen en kruiken? Lijkt wel een doofpot na de laatste zandbak foto's :P
Recentste beelden die ik kan vinden staan hier en die zijn al weer ruim een week oud:
https://www.reddit.com/r/..._jeddah_corniche_circuit/

Lijkt inderdaad dat ze het wel op tijd af hebben gekregen. Iets met ruime werktijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

dutchgio schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:09:
[...]

Recentste beelden die ik kan vinden staan hier en die zijn al weer ruim een week oud:
https://www.reddit.com/r/..._jeddah_corniche_circuit/

Lijkt inderdaad dat ze het wel op tijd af hebben gekregen. Iets met ruime werktijden...
Gezien de omstandigheden, nieuw asfalt etc. wordt er weinig over gerept.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:16

DataGhost

iPL dev

Bansheeben schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:01:
[...]

Ik denk niet dat Mercedes de controversiële vleugel erop had in Qatar. Qatar was simpelweg een Mercedes baan, omdat de slijtage op de voorbanden daar zwaarder was dan voor de achterbanden.
Plus de test was aangekondigd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Ik denk dat het vrij logisch is dat de FP vrij druk zullen zijn (want nieuwe baan) en dat (bij gelijke omstandigheden) Q3 een stuk sneller gaat zijn dan Q1. Of zelfs: tweede run Q3 stuk sneller dan eerste.

Dus pole na de vlag van Q3 is dan voor de hand liggend, degene die zijn perfect lap in run 2 van Q3 zet staat dan op pole.

Wie zal gepiepeld worden door net 1 sec te laat over start-finish?

Ook als het een optocht wordt, zal de race vrij spannend zijn (tenzij HAM of VER er afvliegd), maar niet perse spectaculaire.

Is het al bijna zondag?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SterqVerhael
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-09-2024
[Afbeelding]

Het zegt misschien nog wel meer over Bottas, dit plaatje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

JB schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:07:
Ahum, dit topic is er voor de inhoudelijke discussie en niet voor de grappige plaatjes.

[ Voor 25% gewijzigd door DaniëlWW2 op 30-11-2021 13:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Plenkske schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:08:
[...]

Volgens mij was het record voor meeste dezelfde podiums al verbroken: HAM-BOT-VER in willekeurige volgorde.
Kan alleen even de site niet meer vinden waar dit soort records bijgehouden wordt.
https://www.statsf1.com/e...s/pilote/podium/trio.aspx
staat hier :)
19 stuks
daarna: HAM ROS VET (14)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Mooi stukje

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
Leuke stats!

Nu hopen dat HAM hier in het rechter rijtje op plek 49 blijft!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Jake schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:02:
[...]

Leuke stats!

Nu hopen dat HAM hier in het rechter rijtje op plek 49 blijft!
Hij mag prima 49 rondes aan de leiding rijden hoor
als hij dat de laatste bocht maar niet doet, en Verstappen wel :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

iemand zin om dit, dit weekend te checken?

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FFcdFueX0AE8nZv?format=jpg&name=large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SunriseBGN
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14-09 19:42
SterqVerhael schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:32:
[...]

Het zegt misschien nog wel meer over Bottas, dit plaatje.
Bottas is ook 19x als tweede achter Lewis geëindigd, gezien het materiaal had dat vaker gekund.

Winnaar Tweede Wins
1 Michael Schumacher Rubens Barrichello 20
2 Lewis Hamilton Nico Rosberg 20
3 Lewis Hamilton Max Verstappen 19
4 Lewis Hamilton Valtteri Bottas 19
5 Ayrton Senna Alain Prost 16
6 Lewis Hamilton Sebastian Vettel 15
7 Sebastian Vettel Mark Webber 13
8 Nico Rosberg Lewis Hamilton 11
9 Sebastian Vettel Lewis Hamilton 11
10 Mika Häkkinen David Coulthard 10

Samen als 1-2 geeindigd Wins Wins (I) Wins (II)
1 Lewis Hamilton & Nico Rosberg 31 20 11
2 Lewis Hamilton & Max Verstappen 27 19 8
3 Lewis Hamilton & Sebastian Vettel 26 15 11
4 Rubens Barrichello & Michael Schumacher 25 5 20
5 Lewis Hamilton & Valtteri Bottas 23 19 4
6 Ayrton Senna & Alain Prost 23 16 7
7 Mark Webber & Sebastian Vettel 16 3 13
8 David Coulthard & Michael Schumacher 15 6 9
9 Nigel Mansell & Ayrton Senna 15 7 8
10 Fernando Alonso & Kimi Räikkönen 15 7 8

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:01
Ik zie vooral een Mercedes/Hammilton promotie film, nergens een verklaring waarom mercedes ineens bijna een halve seconde per ronde heeft gevonden. Behalve dan goed praten dat het waarschijnlijk niet aan de achtervleugel ligt en dat Hammilton echt heel goed in zijn vel zit. Nergens een vraagteken dat dit misschien wel heel veel is. :/

Wel een magere verklaring dat RedBull een tiende heeft verloren door een grotere vleugel te moeten.

De cijfers maken het misschien nog wel treuriger, dat als dit zo blijft de uitkomst van dit seizoen wel vast staat. En nee dat is niet dat Max wereldkampioen gaat worden, want er uit rammen is geen optie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:40
Imagine.... Het circuit in Jeddah is af, maar de verlichting werkt niet.
FIA komt met een TD voor koplampen op de auto's en alle teams moeten snel iets in elkaar hacken.
Max wint omdat Redbull flexibele koplampen monteert op de auto :+

PVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

S0epkip schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:34:
Imagine.... Het circuit in Jeddah is af, maar de verlichting werkt niet.
FIA komt met een TD voor koplampen op de auto's en alle teams moeten snel iets in elkaar hacken.
Max wint omdat Redbull flexibele koplampen monteert op de auto :+
Heel goed gaat het inderdaad nog niet met de verlichting, dus dat kan een interessante race worden.

https://streamable.com/q94pzm

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:03
DataGhost schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 18:06:
[...]

Heel goed gaat het inderdaad nog niet met de verlichting, dus dat kan een interessante race worden.
[Streamable: ja74q4zufOSpEzYh]
https://streamable.com/q94pzm
Dit is toch gewoon testen? Zo sloten ze de vorige race ook af :)

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Jasphur schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 18:20:
[...]

Dit is toch gewoon testen? Zo sloten ze de vorige race ook af :)
r/woosh :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ingelogd
Giem schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:43:
[...]

Ik zie vooral een Mercedes/Hammilton promotie film, nergens een verklaring waarom mercedes ineens bijna een halve seconde per ronde heeft gevonden. Behalve dan goed praten dat het waarschijnlijk niet aan de achtervleugel ligt en dat Hammilton echt heel goed in zijn vel zit. Nergens een vraagteken dat dit misschien wel heel veel is. :/

Wel een magere verklaring dat RedBull een tiende heeft verloren door een grotere vleugel te moeten.

De cijfers maken het misschien nog wel treuriger, dat als dit zo blijft de uitkomst van dit seizoen wel vast staat. En nee dat is niet dat Max wereldkampioen gaat worden, want er uit rammen is geen optie.
Ook de topsnelheid cijfers zeggen niet zoveel als Mercedes met een Monaco vleugel rijdt die de topspeed van Red Bull kan evenaren. Natuurlijk maken ze wat winst in de bochten met die vleugel en het voordeel trucje dat de topspeed even snel of sneller is als de Red Bull smalle vleugel. Maar dan zegt die in het filmpje dat het verschil met topsnelheid maar minimaal is en dus niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

basvn schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:23:
iemand zin om dit, dit weekend te checken?

[Afbeelding]
Vraag me af wie m als eerste in de muur hangt.... Pfff

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:28

AvK

Ready Set Go

Alfa Novanta schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 18:29:
[...]

Het is goed mogelijk dat Ver en Ham gezamenlijk in de muur verdwijnen dit weekend.....
Niet omdat ik negatief ben maar wel om det de druk er volledig op staat. Overigens hoop ik op een cleane race. Dat ze allemaal goed de eerste bocht door komen. Daarna zien we het wel.
NB: Ook verwacht ik dat het snelheids verschil tussen RB en Merc niet erg groot zal zijn. Het zal op de coureurs aankomen. En dan is Max zeker niet kansloos.
Het wordt sowieso een historisch weekend! :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
Alfa Novanta schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 18:29:
Dit vraagt om een poll :)
(Gok dat het toch MAZ zal zijn, maar TSU en NOR maken om andere reden ook wel wat kans).

En ook gelijk hoeveel coureurs raken dit weekend de muur? Als je grens op 'raken' zet, kan dat zomaar de helft van het veld zijn, als de grip wat tegen valt (of: zou het smaller lijken dan het is?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Jake schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:26:
Ik denk dat het vrij logisch is dat de FP vrij druk zullen zijn (want nieuwe baan) en dat (bij gelijke omstandigheden) Q3 een stuk sneller gaat zijn dan Q1. Of zelfs: tweede run Q3 stuk sneller dan eerste.

Dus pole na de vlag van Q3 is dan voor de hand liggend, degene die zijn perfect lap in run 2 van Q3 zet staat dan op pole.

Wie zal gepiepeld worden door net 1 sec te laat over start-finish?

Ook als het een optocht wordt, zal de race vrij spannend zijn (tenzij HAM of VER er afvliegd), maar niet perse spectaculaire.

Is het al bijna zondag?
Het is eerder zaak om meteen een scherpe tijd neer te zetten in Q3, voordat er iemand de muur in gaat.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Jake schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 18:41:
[...]

Dit vraagt om een poll :)
(Gok dat het toch MAZ zal zijn, maar TSU en NOR maken om andere reden ook wel wat kans).

En ook gelijk hoeveel coureurs raken dit weekend de muur? Als je grens op 'raken' zet, kan dat zomaar de helft van het veld zijn, als de grip wat tegen valt (of: zou het smaller lijken dan het is?).
LEC staat toch bekend om zijn crashes op stratencircuits? Ik ga voor hem. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 21:19
Nou ben eens benieuwd hoe de banden het gaan uithouden daar en of dat nog wat drama met zich meebrengt. Pirelli gaat alleen uit van simulaties, pak de popcorn maar :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

DataGhost schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:21:
[...]

Plus de test was aangekondigd.
Dat is alleen geen sluitend argument. Want die test was ter informatiewinning en niet direct ter bestraffing.

Maar de gang van zaken is weer typerend voor de Formule 1. Je constateert dat een onderdeel bewust ontworpen is om te veel beweegt en dus de regel omtrent actieve aerodynamica breekt. Vervolgens besluit je om dit te voorkomen met een nieuwe test waarvan de inhoud officieel geheim moet blijven, en die voer je volgend seizoen in terwijl er nu een kampioenschapsgevecht bezig is. :F

Het argument "ingrijpen in het kampioenschap", gaat hier zeker niet op. Als je dat mee laat wegen, dan grijp je juist als nominaal onafhankelijke partij in bij het kampioenschap. Je enige taak is de regels opstellen en handhaven.

Maar ben ik nu de enige die inziet wat voor waanzin dit eigenlijk is? Je doet dit als team bewust en je hebt twee weken tot de volgende GP. Zorg ervoor dat het dan opgelost is. Want uiteindelijk presenteren die teams zichzelf ook altijd maar wat graag als zo slim, maar zodra ze gepakt worden in en grijs gebied, is het veel te vaak dit gedoe. Want je weet eigenlijk gewoon dat Mercedes hier heeft lopen lobbyen om het dit seizoen niet te doen en RBR heeft lopen lobbyen om het wel te doen. Die teams horen hier alleen helemaal niks over te vinden, klaar.

En ja, precies hetzelfde had dan ook moeten gelden voor RBR met hun doorbuigende vleugel. Na constatering heb je twee weken, maak maar andere monteringen voor je achtervleugel die niet doorbuigen. En ook precies hetzelfde had moeten gebeuren met Mercedes hun voorvleugel die ook flink doorbuigt. Want in deze context zal je misschien ook eens zien dat teams gewoon een protest aantekenen i.p.v. dit constante achterkamertjes gedoe. En dan mag de FIA zeggen dat ze het per twee weken of de volgende race verbieden. Zo schep je immers ook een precedent dat die teams wat minder beginnen met constant deze dingen proberen i.p.v. gewoon hun auto echt ontwikkelen waar het mag. Je maakt de handhaving ook gemakkelijker als er duidelijke consequenties zijn.

Ja, ik irriteer me hier eigenlijk al tijden aan. Deze sport heeft wanhopig een fatsoenlijk en consistente regelgever nodig die zijn eigen regels ook daadwerkelijk goed handhaaft. En ze kunnen het wel. Want toen RBR even kwam "vragen" of je een kabel langs de fuel flow sensor mocht trekken en met zorgvuldig getimede stroomstoten door deze kabel, de fuel flow sensor zou mogen "foppen", nou dat TD was meteen gemaakt en ging ook meteen van kracht. En Ferrari verloor op magische wijze iets van 1s per ronde aan tijd. :z

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 23:36:
[knip]

Ja, ik irriteer me hier eigenlijk al tijden aan.
Dat is waarschijnlijk ook mede omdat het van alle tijden is.
Deze sport heeft wanhopig een fatsoenlijk en consistente regelgever nodig die zijn eigen regels ook daadwerkelijk goed handhaaft.
Als het gaat om race incidenten beoordelen en bestraffen dan kan ik dat beamen.
Maar als het gaat om legale of illegale auto's dan kijk ik daar toch wat anders tegenaan.
Het zorgt voor een extra sfeertje; wie heeft er dit weekend weer wat slims op z'n auto geschroefd.

Zo zijn er in het verleden best wat slimmigheidjes langsgekomen en dan was het afwachten of ze het toestaan of niet (en per wanneer). Soms pakt dat in het voordeel uit van je favoriete team en soms niet.
Ik hou wel van dat kat en muis spelletje. Al mag het media offensief van vandaag de dag wel wat minder.
Pagina: 1 ... 140 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken