codex schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:15:
[...]
Optie 3: Of gooien ze er ongegeneerd een zak geld tegenaan?
Ik vrees echt dat ze de komende races telkens een nieuwe motor erin hangen en zo het WK binnen harken, wat voor commentaar er ook op komt. Ik denk dat het idee in Turkije is ontstaan en ze weten dat ze niet op een "normale" manier de titel binnen kunnen slepen.
Overigens zijn er weinig mensen die ik niet persoonlijk ken aan wie ik zo'n hekel heb als Toto Wolff. Wat een misselijkmakende vent is dat.
Wat ik hier genoemd zag (sorry, kan hem niet zo snel meer vinden) en een collega van me ook zei; de grootste tegenstander van iedere race een nieuwe motor pakken is mogelijk Daimler zelf, want je geeft er natuurlijk wel een bepaald signaal mee af over de betrouwbaarheid en levensduur van een Mercedes motor. Nou snap ik dat dezelfde motor niet in de straatauto's van Mercedes ligt, maar toch... marketingtechnisch is het natuurlijk geen topverhaal. De vraag is of dat ze genoeg boeit en ze die beslissing überhaupt nog kunnen maken of Toto al 4 motoren heeft laten assembleren

Vraag me wel af of met de huidige tekorten aan zo'n beetje alles het ook haalbaar is om in een maand tijd vier nieuwe motoren te fabriceren, maar goed... ze hebben mogelijk wat op de plank gezien het feit dat ze aan 8 auto's krachtbronnen leveren.
Het zou een smetje op de titel van HAM zijn, aan de andere kant... over 20 jaar weet het gros dit niet meer en ga je toch de boeken in als de recordhouder en blablabla.
Overigens ben ik normaal helemaal niet zo gekleurd, maar WAT. EEN. GEDWEEP. gisteren met Hamilton, sjeeeezus. De Britse pers, F1 zelf, Mercedes, manmanman. Alsof ie op 3 wielen en met 1 vleugel van 20 naar 1 was gereden. Gros van de inhaalacties waren gewoon puur op overspeed er clean voorbij. Alleen Perez en Verstappen vochten terug. Tuurlijk, doe maar na, concentratie, mentaliteit, ditdat, maar de GOAT's vlogen je overal alweer voorbij, de Britse pers zat collectief met een tent in de broek berichtjes te typen over de grootste overwinning ooit en het kon allemaal niet beter en gekker. Het officiele F1 account zat zo'n beetje alles te liken en was ook erg druk met allerlei postjes maken over alle celebs die Lewis hadden gefeliciteerd.
Ik snap best dat ze ff willen hypen en dat er op maandag altijd een beetje een terugblik is, maar dit begon echt debiele vormen aan te nemen imho. Het was knap, maar met die overspeed en een zekere mazzel met het verloop van de GP (en het feit dat er een sprintrace tussenzat!) ook weer niet iets wat Bottas, Perez of Verstappen niet idem dito had gedaan in een auto met zoveel extra snelheid tov de rest van het veld.
Onpopulaire mening; de inhaalactie op Verstappen was ook slecht getimed. Lewis hád de extra snelheid, hij kent Max, hij wéét waar het om draait. Waarom op dat punt in proberen te halen? Lewis had als #2 in het WK alles te verliezen daar, als ze er samen afgingen was het in het voordeel van Max... Had even 1 of 2 rondjes extra gewacht en had het clean op de main straight gedaan, Verstappen kon daar ook niet ongestraft blijven 'weaven'.