[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 127 ... 171 Laatste
Acties:
  • 1.287.329 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:55

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FETesc5XIAMRrix?format=jpg&name=medium
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FETdIc4XIAA2geN?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FETdIdaXsAkkvWB?format=jpg&name=large

[ Voor 67% gewijzigd door Extigo op 16-11-2021 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Officieel bericht op Formula1.com over Zhou: https://www.formula1.com/...GtpRMOhG1qZ4Qinr8ky6.html

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:44

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Jammer van Antonio, sympathieke gast.
Zoals zovelen, geen geld, dan geen zitje

[ Voor 3% gewijzigd door Sepp14 op 16-11-2021 10:33 ]

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:33

JB

Cédric roelt!

Sepp14 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:32:
Maar is ie dan echt F1 waardig? Geen idee hoe goed de aanwas is, behalve geld?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

https://9gag.com/gag/amg0MAy

_/-\o_ 8)7 :) mooi verwoord

krijg dit niet geembed(?) dat een woord?

[ Voor 29% gewijzigd door himlims_ op 16-11-2021 10:36 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:44

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

JB schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:33:
[...]

F! waardig is een ruim begrip. Er rijden er een paar rond waarvan ik denk zitten ze voor het geld, naam of echt om hun vaardigheid?

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:12

Dazzler2120

FP ProMod
JB schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:33:
[...]

Zhou is een redelijke coureur, denk een beetje kaliber Tsunoda; zeker potentie maar gaat zeker werk nodig hebben om dat te polijsten. Ik schat Zhou wel beter in dan 'n Schumacher & Mazepin bv.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Sepp14 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:32:
hij wordt weinig in beeld gebrach, maar zeker laatste seizoen, had ik indruk dat hij aardig met kimi mee kan komen. als je kimi als teammate hebt, en 'zit erbij' ben je denk ik wel uit juiste hout gesneden

verwacht van zhou wel meer dan de huidige achterhoede (die er enkel vanwege naam en roebels zit)

[ Voor 11% gewijzigd door himlims_ op 16-11-2021 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
himlims_ schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:39:
[...]

hij wordt weinig in beeld gebrach, maar zeker laatste seizoen, had ik indruk dat hij aardig met kimi mee kan komen. als je kimi als teammate hebt, en 'zit erbij' ben je denk ik wel uit juiste hout gesneden

verwacht van zhou wel meer dan de huidige achterhoede (die er enkel vanwege naam en roebels zit)
Nah, denk dat zelfs een rookie, kimi op dit moment wel kan bijhouden. Die gast is niet meer bezig met racen. Lekker zuipen en er zijn voor zen kids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:05
himlims_ schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:39:
[...]

Zo indrukwekkend vind ik Kimi dit jaar niet. Veel slaperige foutjes en lang niet altijd even scherp. Hij komt nog redelijk mee door dat hij veel ervaring heeft maar dat is het imho ook wel. Dat Antonio er 9 van de 10 keer achter eindigt en/of crashed/spint in de sessies voor de race op heeft hem geen goed gedaan. Vind hem een sympathieke gast en hij kan vast wel een beetje sturen anders was hij niet gekomen waar hij nu zit. Maar er zat weinig tot geen progressie in dus was dit wel het hoogst haalbaar.

Zhou heeft aardige dingen laten zien in de F2 en is relatief consistent geweest dus ik gun hem wel een kans. Dat hij die kans heeft moeten kopen is wmb niet echt een smet op zijn stoeltje. Er zijn zat topcoureurs geweest die hun stoeltje hebben moeten kopen in het begin van hun carriere.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:07

alienfruit

the alien you never expected

Kan je eigenlijk een team kopen en zodoende F1 coureur worden of ben je verplicht eerst F2, F3 e.d. doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

alienfruit schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:57:
Kan je eigenlijk een team kopen en zodoende F1 coureur worden of ben je verplicht eerst F2, F3 e.d. doen?
alles is te koop :+ ook je racelicentie punten (dient x aantal km gemaakt te hebben; volgens mij geld een 'test' dag(en) ook hiervoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Zolang je je super licentie hebt mag je gewoon rijden. Hoe je daar genoeg punten voor haalt kan je lezen op: Wikipedia: FIA Super Licence
:)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:31
himlims_ schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:36:

Ziet er uit als een VinWiki filmpje..

Hier de Youtube link naar het hele filmpje:
YouTube: Can a regular person drive a real F1 car?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Enige wat je nodig hebt is een Super race licentie zoals al wordt gezegd. Stoeltje kan je sowieso kopen, zie Pedro Diniz. Heeft wel ervoor andere kampioenschappen gereden, maar het resultaat was ver te zoeken:

Wikipedia: Pedro Diniz

Idem voor Taki Inoue

Wikipedia: Taki Inoue

Laten we daarnaast niet vergeten dat Ross Brawn een team had gekocht voor 1 Britse pond (geen typo) en dat hij meteen kampioen is geworden daarmee. Dus ja, alles is mogelijk, maar timing is ook belangrijk.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 18:46
Dazzler2120 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:39:
[...]

Zhou is een redelijke coureur, denk een beetje kaliber Tsunoda; zeker potentie maar gaat zeker werk nodig hebben om dat te polijsten. Ik schat Zhou wel beter in dan 'n Schumacher & Mazepin bv.
Ahem:

https://www.fiaformula2.com/Standings/Driver?seasonId=177

#1 Schumacher
#3 Tsunoda
#5 Mazepin
#6 Zhou

Ik durf te wedden dat Schumacher rondjes rijdt om Zhou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Knul schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:12:
[...]

Ahem:

#1 Schumacher
#3 Tsunoda
#5 Mazepin
#6 Zhou

Hij rijdt hem zoek dus...

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• DonJunior
noo schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:14:
[...]
die naamverbasteringen zijn hier dus ook ongewenst.
Gemiste kans dit.. :+

[ Voor 22% gewijzigd door DaniëlWW2 op 16-11-2021 21:13 ]

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

Bewuste strafontwijking, maar wellicht tè subtiel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Knul schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:12:
[...]

Ahem:

#1 Schumacher
#3 Tsunoda
#5 Mazepin
#6 Zhou

Wacht ff, je vergelijkt een Zhou, die in 2020 een eerstejaars coureur in de F2 was, met Schumacher en Mazepin, die in 2020 beiden 2de jaars coureurs in de F2 waren en op basis daarvan durf je een weddenschap af te leggen dat Schumacher rondjes om Zhou rijdt?

Ik zou de jaar 1 resultaten van Mazepin en Schumacher eens naast die van Zhou leggen en dan nog 'ns de vergelijking maken ;) https://www.fiaformula2.com/Standings/Driver?seasonId=176

Wie er uiteindelijk sneller gaat zijn, gaan we zien.

Edit: Nvm, dit klopt dus niet, eroverheen gelezen dat in 2019 Zhou ook al meereed |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Dazzler2120 op 16-11-2021 11:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
Dazzler2120 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:27:
[...]

Wacht ff, je vergelijkt een Zhou, die in 2020 een eerstejaars coureur in de F2 was, met Schumacher en Mazepin, die in 2020 beiden 2de jaars coureurs in de F2 waren en op basis daarvan durf je een weddenschap af te leggen dat Schumacher rondjes om Zhou rijdt?

Ik zou de jaar 1 resultaten van Mazepin en Schumacher eens naast die van Zhou leggen en dan nog 'ns de vergelijking maken ;) https://www.fiaformula2.com/Standings/Driver?seasonId=176

Wie er uiteindelijk sneller gaat zijn, gaan we zien.
Zhou was geen rookie on 2020. In 2019 is hij 7e geëindigd, achter Latifi, De Vries en Aitken bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Extigo schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:29:
[...]

Zhou was geen rookie on 2020. In 2019 is hij 7e geëindigd, achter Latifi, De Vries en Aitken bijvoorbeeld.
Ah woops, my bad. Totaal overheen gelezen 8)7
Blijft er wel bij dat het afwachten is hoe hij gaat presteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
  • Laatst online: 04-07 13:15
Dazzler2120 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:31:
[...]

Ah woops, my bad. Totaal overheen gelezen 8)7
Blijft er wel bij dat het afwachten is hoe hij gaat presteren
Zhou is gewoon de centen, jammer maar helaas. Ik kan Sauber wel begrijpen hoor.

PSN: Alvanosa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Alvanosa schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:35:
[...]

Zhou is gewoon de centen, jammer maar helaas. Ik kan Sauber wel begrijpen hoor.
Zeker, zo komen uiteindelijk nog steeds de meeste coureurs de F1 in... En overigens zijn ook de meeste coureurs nog steeds 'pay-drivers' door de persoonlijke sponsoren die ze meebrengen naar de teams; (Max bv. met Jumbo, Alonso met Kimoa, etc.)
Om te zeggen dat een Zhou er alleen zit voor de centen doe je hem te kort imho. Hij heeft so far in de F2 geen onredelijke resultaten laten zien. Hoe dat zich vertaalt naar de F1 gaan we zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 12:54
Masi vindt dat Verstappen/RBR niet is of werd voorgetrokken..

Toto en Mercedes doen me altijd een beetje denken aan clubs als Atletico Madrid.. klagen, klagen, klagen, met z'n allen op de scheidsrechter af rennen en uiteindelijk trapt de scheidsrechter er een keer in.

[ Voor 9% gewijzigd door Justevo op 16-11-2021 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alvanosa
Dazzler2120 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:40:
[...]

Zeker, zo komen uiteindelijk nog steeds de meeste coureurs de F1 in... En overigens zijn ook de meeste coureurs nog steeds 'pay-drivers' door de persoonlijke sponsoren die ze meebrengen naar de teams; (Max bv. met Jumbo, Alonso met Kimoa, etc.)
Om te zeggen dat een Zhou er alleen zit voor de centen doe je hem te kort imho. Hij heeft so far in de F2 geen onredelijke resultaten laten zien. Hoe dat zich vertaalt naar de F1 gaan we zien.
Ik had dan toch veel liever een Piastri op zijn plaats gezien, maar we zullen zien hoe Zhou het gaat doen hopelijk verrast hij me op positieve wijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Justevo schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:42:

Toto en Mercedes doen me altijd een beetje denken aan clubs als Atletico Madrid.. klagen, klagen, klagen, met z'n allen op de scheidsrechter af rennen en uiteindelijk trapt de scheidsrechter er een keer in.
Alleen in dit geval is de scheidsrechter/FIA al meerdere keren ingetrapt. Denk aan Flex-wing-gate of de nieuwe regels voor de pitstops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Alvanosa schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:43:
[...]

Ik had dan toch veel liever een Piastri op zijn plaats gezien, maar we zullen zien hoe Zhou het gaat doen hopelijk verrast hij me op positieve wijze.
Zeker, onder aan de streep blijft een rookie gewoon altijd een kosten / baten analyse, het heeft een bepaald risico dat de coureur niet succesvol is.
Kijk naar een Tsunoda, stiekem hadden mensen van hem meer verwacht in de AT, doordat hij o.b.v. de F2 resultaten beter ingeschat wordt dan een Schumacher & Mazepin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alvanosa
Dazzler2120 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:46:
[...]

Zeker, onder aan de streep blijft een rookie gewoon altijd een kosten / baten analyse, het heeft een bepaald risico dat de coureur niet succesvol is.
Kijk naar een Tsunoda, stiekem hadden mensen van hem meer verwacht in de AT, doordat hij o.b.v. de F2 resultaten beter ingeschat wordt dan een Schumacher & Mazepin.
Ja een Tsunoda had ik ook wel meer van verwacht, maar toch zie je daar sommige dingen die goed zijn. Ik ben wel blij dat ze hem nog een jaar de kans geven om zichzelf te bewijzen bij AT.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Toto zijn reacties nu doen me geloven dat hij denkt dat Mercedes het alleenrecht heeft om kampioen te worden. Want alles wat dat bedreigt is oneerlijk in zijn ogen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:49
Maasluip schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:00:
[...]

Toto zijn reacties nu doen me geloven dat hij denkt dat Mercedes het alleenrecht heeft om kampioen te worden. Want alles wat dat bedreigt is oneerlijk in zijn ogen.
Het is aan alles merkbaar dat Mercedes het ontwend is om concurentie te hebben. Ook dat maakt dit seizoen interessant als fan. Gaan ze onder die druk foutjes maken? of zetten ze een stapje naar voren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 16:17
Met Zhou naast Bottas bij Alfa Romeo, is alleen bij Williams nog een zitje vrij naast Latifi geloof ik?

Oh laat maar, Albon en Latifi volgend jaar.

[ Voor 25% gewijzigd door FastFred op 16-11-2021 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
FastFred schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:10:
Met Zhou naast Bottas bij Alfa Romeo, is alleen bij Williams nog een zitje vrij naast Latifi geloof ik?
Nee daar komt Alex Albon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:51

codex

Geen OpenAI agent :)

nachtnet schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:05:
[...]

Het is aan alles merkbaar dat Mercedes het ontwend is om concurentie te hebben. Ook dat maakt dit seizoen interessant als fan. Gaan ze onder die druk foutjes maken? of zetten ze een stapje naar voren?
Optie 3: Of gooien ze er ongegeneerd een zak geld tegenaan?

Ik vrees echt dat ze de komende races telkens een nieuwe motor erin hangen en zo het WK binnen harken, wat voor commentaar er ook op komt. Ik denk dat het idee in Turkije is ontstaan en ze weten dat ze niet op een "normale" manier de titel binnen kunnen slepen.

Overigens zijn er weinig mensen die ik niet persoonlijk ken aan wie ik zo'n hekel heb als Toto Wolff. Wat een misselijkmakende vent is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JB schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:49:
[...]

Maar nieuwe motor betekent wel front row lock out met party mode. Zoals ze IMHO veel WDC/WCC titels hebben binnen gehaald. Zondag deels ook partymode na start, wegrijden en op de CC...
nieuwe motor betekend juist niet front row lockout... maar p6 en p7 starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-09 17:03

Het is niet alleen Mercedes, Red Bull klaagt net zo hard. Het gaat over en weer. Werpt intussen een redelijke schaduw over het seizoen naar mijn mening. Gaat geen weekend voorbij of beide teams zijn aan het klagen. maar ja, zoals anderen al zeiden....zo gaat dat in F1...alleen naar mijn idee is het dit jaar echt een stuk meer dan andere seizoenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
Het is heel simpel, als Mercedes elk weekend een nieuwe motor mag plaatsen, mag Perez Hamilton eraf rijden. Ik zie geen problemen en ik hoop dat het allemaal gebeurd in de laatste rond in Abu Dhabi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 20:33
Wij van WC-eend :+ Het incident was "noted" en is nooit under investigation geweest. Dat betekent gewoon dat race control het heeft gezien (of op is gewezen door een team of wat dan ook) en ze kijken of het de moeite waard is om het door te verwijzen naar de stewards. Het zou dus zomaar kunnen zijn dat in dit geval Masi het met de hakken over de sloot zou doorverwijzen naar de stewards maar dat die laatste het een slam dunk overtreding vinden en er een zware straf voor geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Je zou toch eigenlijk verwachten dat een FIA kan zeggen van dit is niet in de geest van de regels, dus dat word per direct verboden? Of moeten alle teams er dan ook nog een plasje over doen?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• The_Admin
  • Laatst online: 18-09 14:08
codex schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:15:
[...]

Optie 3: Of gooien ze er ongegeneerd een zak geld tegenaan?

Ik vrees echt dat ze de komende races telkens een nieuwe motor erin hangen en zo het WK binnen harken, wat voor commentaar er ook op komt. Ik denk dat het idee in Turkije is ontstaan en ze weten dat ze niet op een "normale" manier de titel binnen kunnen slepen.

Overigens zijn er weinig mensen die ik niet persoonlijk ken aan wie ik zo'n hekel heb als Toto Wolff. Wat een misselijkmakende vent is dat.
Wat ik hier genoemd zag (sorry, kan hem niet zo snel meer vinden) en een collega van me ook zei; de grootste tegenstander van iedere race een nieuwe motor pakken is mogelijk Daimler zelf, want je geeft er natuurlijk wel een bepaald signaal mee af over de betrouwbaarheid en levensduur van een Mercedes motor. Nou snap ik dat dezelfde motor niet in de straatauto's van Mercedes ligt, maar toch... marketingtechnisch is het natuurlijk geen topverhaal. De vraag is of dat ze genoeg boeit en ze die beslissing überhaupt nog kunnen maken of Toto al 4 motoren heeft laten assembleren :D Vraag me wel af of met de huidige tekorten aan zo'n beetje alles het ook haalbaar is om in een maand tijd vier nieuwe motoren te fabriceren, maar goed... ze hebben mogelijk wat op de plank gezien het feit dat ze aan 8 auto's krachtbronnen leveren.

Het zou een smetje op de titel van HAM zijn, aan de andere kant... over 20 jaar weet het gros dit niet meer en ga je toch de boeken in als de recordhouder en blablabla.

Overigens ben ik normaal helemaal niet zo gekleurd, maar WAT. EEN. GEDWEEP. gisteren met Hamilton, sjeeeezus. De Britse pers, F1 zelf, Mercedes, manmanman. Alsof ie op 3 wielen en met 1 vleugel van 20 naar 1 was gereden. Gros van de inhaalacties waren gewoon puur op overspeed er clean voorbij. Alleen Perez en Verstappen vochten terug. Tuurlijk, doe maar na, concentratie, mentaliteit, ditdat, maar de GOAT's vlogen je overal alweer voorbij, de Britse pers zat collectief met een tent in de broek berichtjes te typen over de grootste overwinning ooit en het kon allemaal niet beter en gekker. Het officiele F1 account zat zo'n beetje alles te liken en was ook erg druk met allerlei postjes maken over alle celebs die Lewis hadden gefeliciteerd.

Ik snap best dat ze ff willen hypen en dat er op maandag altijd een beetje een terugblik is, maar dit begon echt debiele vormen aan te nemen imho. Het was knap, maar met die overspeed en een zekere mazzel met het verloop van de GP (en het feit dat er een sprintrace tussenzat!) ook weer niet iets wat Bottas, Perez of Verstappen niet idem dito had gedaan in een auto met zoveel extra snelheid tov de rest van het veld.

Onpopulaire mening; de inhaalactie op Verstappen was ook slecht getimed. Lewis hád de extra snelheid, hij kent Max, hij wéét waar het om draait. Waarom op dat punt in proberen te halen? Lewis had als #2 in het WK alles te verliezen daar, als ze er samen afgingen was het in het voordeel van Max... Had even 1 of 2 rondjes extra gewacht en had het clean op de main straight gedaan, Verstappen kon daar ook niet ongestraft blijven 'weaven'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Dit lijkt de enige matige coureur voor de andere om eerlijk te zijn. Of zhou hij het tegendeel bewijzen? :+ Ik ben benieuwd.

Wel is dit natuurlijk enorm belangrijk voor F1 om de Chinese markt relevant te houden. Dat is natuurlijk een enorme groep mensen.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Tomcatter_31 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:24:
[...]

Het is niet alleen Mercedes, Red Bull klaagt net zo hard. Het gaat over en weer. Werpt intussen een redelijke schaduw over het seizoen naar mijn mening. Gaat geen weekend voorbij of beide teams zijn aan het klagen. maar ja, zoals anderen al zeiden....zo gaat dat in F1...alleen naar mijn idee is het dit jaar echt een stuk meer dan andere seizoenen.
En Red Bull en Mercedes waren nog zulke goede vriendjes toen ze Ferrari moesten ontmaskeren 2 jaar geleden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Crashhill schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:25:
Het is heel simpel, als Mercedes elk weekend een nieuwe motor mag plaatsen, mag Perez Hamilton eraf rijden. Ik zie geen problemen en ik hoop dat het allemaal gebeurd in de laatste rond in Abu Dhabi.
Sure, en dan mag Red Bull de straf accepteren die staat op iemand eraf rijden. En als bewezen wordt dat Perez dat met opzet gedaan heeft, kan dat wel eens pijnlijk worden. ;)
Mercedes plaatst nieuwe motor en accepteert de straf die daarvoor staat. Red Bull/Honda zou in principe hetzelfde kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
pjlgt schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:27:
Je zou toch eigenlijk verwachten dat een FIA kan zeggen van dit is niet in de geest van de regels, dus dat word per direct verboden? Of moeten alle teams er dan ook nog een plasje over doen?
Waarschijnlijk wel, en de komt de politiek weer om de hoek kijken met 4/10 teams die met een Mercedes PU rijden...

Je wil het liefst nog iets van een regel die zegt dat je niet vaker dan eens per 3 of 4 GP's een nieuwe motor mag pakken, tenzij je gecrasht bent of hij in de soep is gedraaid. Al laat die laatste uitzondering natuurlijk ook weer ruimte voor 'fraude'. Hoe dan ook, een motor ontwikkelen die wél heel hard gaat, maar dat eigenlijk maar één race volhoudt lijkt me op geen enkele manier passen in de ambities van F1, niet qua sportiviteit, niet qua betaalbaarheid, en al helemaal niet qua duurzaamheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20:39
Alvanosa schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:43:
[...]

Piastri was voor AR geen optie, omdat Alpine hem niet wil laten gaan terwijl AR op zoek was naar iets voor de langere termijn, wat mogelijk met 2023 een probleem zou worden als Alonso of Ocon het team verlaten. Alpine willen Zhou wel laten gaan, omdat ze met Piastri toch iets beters hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Transportman op 16-11-2021 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
Tomcatter_31 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:30:
[...]

Sure, en dan mag Red Bull de straf accepteren die staat op iemand eraf rijden. En als bewezen wordt dat Perez dat met opzet gedaan heeft, kan dat wel eens pijnlijk worden. ;)
Mercedes plaatst nieuwe motor en accepteert de straf die daarvoor staat. Red Bull/Honda zou in principe hetzelfde kunnen doen.
Als ze anders toch 2e worden bij WDC en WCC. Denk dat ze die beslissing best bij de FIA willen neerleggen als Merc idd 3 nieuwe motors erin pompt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Hoe lang heeft Zhou getekend? is de verwachting ook niet dat áls Alfa/Sauber overgenomen wordt door Andretti ze een Amerikaanse coureur naast Bottas willen zetten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:49
The_Admin schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:27:
[...]

Overigens ben ik normaal helemaal niet zo gekleurd, maar WAT. EEN. GEDWEEP. gisteren met Hamilton, sjeeeezus. De Britse pers, F1 zelf, Mercedes, manmanman. Alsof ie op 3 wielen en met 1 vleugel van 20 naar 1 was gereden. Gros van de inhaalacties waren gewoon puur op overspeed er clean voorbij. Alleen Perez en Verstappen vochten terug. Tuurlijk, doe maar na, concentratie, mentaliteit, ditdat, maar de GOAT's vlogen je overal alweer voorbij, de Britse pers zat collectief met een tent in de broek berichtjes te typen over de grootste overwinning ooit en het kon allemaal niet beter en gekker. Het officiele F1 account zat zo'n beetje alles te liken en was ook erg druk met allerlei postjes maken over alle celebs die Lewis hadden gefeliciteerd.

[...]
HAM heeft ook gewoon een dijk van een weekeinde gereden. Ja hij had overspeed, maar ook skil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
The_Admin schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:34:
Hoe lang heeft Zhou getekend? is de verwachting ook niet dat áls Alfa/Sauber overgenomen wordt door Andretti ze een Amerikaanse coureur naast Bottas willen zetten?
Dat hele verhaal is toch al afgeketst?
https://nl.motorsport.com...l-sauber-f1-team/6744683/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
Misschien moet je het ook gewoon omdraaien en niet meer met gridstraffen werken voor het vervangen van je motor (en dan helemaal niet dat de eerste je tien plekken kost en daarna maar 5, dat lijkt juist dit soort gedrag toe te juichen). In plaats daarvan gewoon voor het hele veld een fictieve waarde voor de 4e en latere motor. 10mio ofzo, maakt niet perse uit wat je kiest, als het maar enigszins representatief is en voor iedereen hetzelfde is. Dan onder de budgetcap laten vallen en op basis van de overschrijding van de budgetcap gridstraffen of puntenaftrek in gaan voeren, die juist steeds toenemen naarmate de overschrijding hoger wordt.

FIA kan de kosten voor een additionele motor in exceptionele gevallen nullifyen, bv. als de motor kapot is gegaan door een crash die overduidelijk buiten de coureurs eigen schuld lag (bv. als iemand anders voor de crash een straf opgelegd krijgt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Laatst online: 18-09 10:57
Ik wil je grap niet verpesten, want ik vond 'm wel leuk.

Maar je spreekt het uit als 'Djauw' toch? Althans, zo doen de commentatoren bij F2 het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
nachtnet schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:36:
[...]

HAM heeft ook gewoon een dijk van een weekeinde gereden. Ja hij had overspeed, maar ook skil.
Dat ontken ik toch nergens? Tuurlijk is het knap en hij heeft tot twee keer toe bij de start z'n neus clean gehouden, dat is ook geen gegeven als je op zo'n positie start. Maar eerlijk is het eerlijk, ná de paar autos die hij pakte bij de start was de rest er gewoon simpel op snelheid (evt. inclusief DRS) voorbij. En dan is hij natuurlijk erg geholpen met zo'n sprintrace waar hij die DSQ mee op kon vangen en effectief maar 5 plekken lager dan gehoopt start voor de daadwerkelijke race. Daar nog een paar (V)SC's die het veld weer een beetje in elkaar drukken en het zat allemaal niet tegen, zeker niet voor de wijze waarop hij sterker was dan de rest (snelheid).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 20:03
himlims_ schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:36:

Dat is een snippet van een erg leuke video :) Zal vast vaker gepost zijn maar toch:

En hier nog eentje van een andere kerel, maar minder leuk

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
nachtnet schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:36:
[...]

Weet ik niet. Weet niemand eigenlijk. Dat maakt het nu zo lastig.

Als de 1-raceweekend-Mercedesmotor zo ver is opengedraaid, dat hij zoveel harder gaat en accelereert, is het een gemiddelde race geweest van HAM. Misschien was het wel een geweldige race. Who knows.

Motor van BOT is ouder en vanaf het begin wellicht al wat naar beneden gedraaid, na de eerste vrije training sessie, om betrouwbaarheidsredenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:19:
[...]

nieuwe motor betekend juist niet front row lockout... maar p6 en p7 starten.
Ik denk dat ze Bottas gewoon met een bestaande motor laten rijden in de hoop dat ie goed kwalificeert (dat kan ie dan weer wel) en zo de RB's bij de start een beetje dwars kan zitten.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
LoeWn schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:40:
[...]

Maar je spreekt het uit als 'Djauw' toch? Althans, zo doen de commentatoren bij F2 het.
Je spreekt het uit als "Dzjoe" vanuit de Chinese uitspraak. Internationale media zijn meestal niet het beste uitgangspunt voor de uitspraak van een naam; "Versjteppen" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
LoeWn schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:40:
[...]

YouTube: How to pronounce "Zhou" in Chinese/ How to pronounce 周 :)

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loonatick78
  • Laatst online: 16-09 11:44
Jasphur schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:44:
[...]

Dat is een snippet van een erg leuke video :) Zal vast vaker gepost zijn maar toch:
[YouTube: Can a regular person drive a real F1 car?]

Een vriend van mij heeft dit mogen doen toen ING team sponsor was. Twee volledige dagen op het circuit en inderdaad met het echte F1 team. Echt een onvergetelijke ervaring, er gaan weinig verjaardagen voorbij of er wordt weer over gepraat, helemaal de laatste jaren nu ene heer Verstappen het niet onverdienstelijk doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
[...]

Zie: DonJunior in "[F1] Seizoen 2021"

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Echt supernaadje van Giovinazzi :(

Money talks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:26

DataGhost

iPL dev

The_Admin schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:39:
Misschien moet je het ook gewoon omdraaien en niet meer met gridstraffen werken voor het vervangen van je motor (en dan helemaal niet dat de eerste je tien plekken kost en daarna maar 5, dat lijkt juist dit soort gedrag toe te juichen). In plaats daarvan gewoon voor het hele veld een fictieve waarde voor de 4e en latere motor. 10mio ofzo, maakt niet perse uit wat je kiest, als het maar enigszins representatief is en voor iedereen hetzelfde is. Dan onder de budgetcap laten vallen en op basis van de overschrijding van de budgetcap gridstraffen of puntenaftrek in gaan voeren, die juist steeds toenemen naarmate de overschrijding hoger wordt.

FIA kan de kosten voor een additionele motor in exceptionele gevallen nullifyen, bv. als de motor kapot is gegaan door een crash die overduidelijk buiten de coureurs eigen schuld lag (bv. als iemand anders voor de crash een straf opgelegd krijgt).
Dat is niet te handhaven en klinkt behoorlijk arbitrair. Een team als Red Bull zou hier behoorlijk door benadeeld zijn een paar jaar geleden met de betrouwbaarheid van Renault, of McLaren toen ze nog met Honda's aan het testen waren. Als je kapotte motoren hiervan uitsluit gaan er manieren gevonden worden om de motor "onopzettelijk" kapot te laten gaan op het moment dat ze willen wisselen. Door de hoeveelheid techniek en bedrijfsgeheimen erachter gaat de FIA daar nooit een nuttige uitspraak over kunnen doen zonder maandenlang onderzoek wat bijv. bij Ferrari ook maar relatief weinig heeft opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
pjlgt schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:27:
Waar is Bernie Ecclestone als je hem nodig hebt? :+

Die had dit hele idee in ieder geval direct de kop ingedrukt, want niet goed voor de show.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Muse schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:25:
[...]

Waar is Bernie Ecclestone als je hem nodig hebt? :+

Die had dit hele idee in ieder geval direct de kop ingedrukt, want niet goed voor de show.
Dit is juist wel goed voor de show, nog 2x zo'n weekend en Hamilton en Verstappen starten met evenveel punten in de laatste race :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

poor Leno schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:08:
Echt supernaadje van Giovinazzi :(

Money talks.
Geen idee of Zhou een betere coureur gaat zijn dan Giovinazzi, maar volgens mij heeft Gio wel een F1 carrière gehad die bij zijn talent past. Hij heeft niet bepaald de sterren van de hemel gereden, dan is drie jaar in de koningsklasse niet verkeerd.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
DataGhost schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:15:
[...]

Dat is niet te handhaven en klinkt behoorlijk arbitrair. Een team als Red Bull zou hier behoorlijk door benadeeld zijn een paar jaar geleden met de betrouwbaarheid van Renault, of McLaren toen ze nog met Honda's aan het testen waren. Als je kapotte motoren hiervan uitsluit gaan er manieren gevonden worden om de motor "onopzettelijk" kapot te laten gaan op het moment dat ze willen wisselen. Door de hoeveelheid techniek en bedrijfsgeheimen erachter gaat de FIA daar nooit een nuttige uitspraak over kunnen doen zonder maandenlang onderzoek wat bijv. bij Ferrari ook maar relatief weinig heeft opgeleverd.
Is ook wel zo, maar je zou nu kunnen zeggen dat die 5 plekken gridstraf ook niet zinvol is, zeker als je dan dusdanig veel betrouwbaarheid in kan wisselen voor snelheid zodat je die gridstraf binnen 15 rondjes weer hebt goedgemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:02
The_Admin schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:37:
[...]

Is ook wel zo, maar je zou nu kunnen zeggen dat die 5 plekken gridstraf ook niet zinvol is, zeker als je dan dusdanig veel betrouwbaarheid in kan wisselen voor snelheid zodat je die gridstraf binnen 15 rondjes weer hebt goedgemaakt.
We hebben dit seizoen inderdaad duidelijk gezien dat zowel gridstraffen als tijdstraffen voor de top amper tot geen invloed heeft.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Waaj schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:31:
[...]

Dit is juist wel goed voor de show, nog 2x zo'n weekend en Hamilton en Verstappen starten met evenveel punten in de laatste race :)
Voor de komende races misschien, maar natuurlijk niet voor de lange termijn. Want dan gaat ieder Mercedes-powered team iedere race een nieuwe motor steken met alle penalty's en onduidelijkheid als gevolg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
Crashhill schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 12:34:
[...]

Als ze anders toch 2e worden bij WDC en WCC. Denk dat ze die beslissing best bij de FIA willen neerleggen als Merc idd 3 nieuwe motors erin pompt.
Dus als ze anders toch 2e worden is het ineens acceptabel om iemand de baan af te rijden? Toen Verstappen op Silverstone eraf gereden werd, was de wereld te klein. En dat was niet eens opzet. Maar andersom is het blijkbaar ok als je anders toch 2e wordt. Mercedes pompt er misschien 3 nieuwe motoren in. Als ze dat doen, accepteren ze de straf die daarvoor staat. En als ze het doen is het ook niet zonder risico. Het is niet overal zo makkelijk inhalen als in Brazilie, dus helemaal niet gezegd dat dat plan goed uit gaat pakken. En Honda zou hetzelfde kunnen doen.... Elk weekend motor wisselen is misschien niet in de geest van de regels, maar het is niet heel anders dan wat McLaren met Honda paar jaar terug deed en 80 plekken gridstraf pakken door hele reeks aan onderdelen te wisselen (wat toen nog kon). Dus zie niet in hoe dat zou rechtvaardigen om Hamilton dan maar de baan af te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

The_Admin schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:37:
[...]

Een suggestie die ik langs heb zien komen is in plaats van 10-5-5-5-5 er 5-10-20-pit-pit van maken, of zelfs 10-20-pit-pit-pit. Een andere ging zelfs nog zo ver om in de pitlane-situaties een tijdstraf voor in de race toe te kennen, 5s, 10s, enz. Maar zie het maar eens goed vast te leggen in regels die daadwerkelijk effect hebben. Dit levert namelijk wederom een buitensporig nadeel op voor teams met motorpech.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
DataGhost schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:44:
[...]

Een suggestie die ik langs heb zien komen is in plaats van 10-5-5-5-5 er 5-10-20-pit-pit van maken, of zelfs 10-20-pit-pit-pit. Een andere ging zelfs nog zo ver om in de pitlane-situaties een tijdstraf voor in de race toe te kennen, 5s, 10s, enz. Maar zie het maar eens goed vast te leggen in regels die daadwerkelijk effect hebben. Dit levert namelijk wederom een buitensporig nadeel op voor teams met motorpech.
Ja dat laatste blijft de crux, je wil in principe de teams 'pakken' die onevenredig veel motoren wisselen vanuit een performance oogpunt, niet vanuit noodzaak. Maar zeker de fabrieksteams kunnen natuurlijk redelijk simpel zorgen voor een 'reden' om te moeten wisselen terwijl het eigenlijk gewoon om performance draait.

Beetje degradatie is logisch, en dan wil je uiteraard na een race of 5 / 6 wel wisselen, maar 4x in 4 races puur om de motor zoveel mogelijk open te draaien en daarna meteen af te schrijven lijkt me (en ik val in herhaling) geen match met de sportieve, financiële en 'groene' ambities van F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
Tomcatter_31 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:43:
[...]

Dus als ze anders toch 2e worden is het ineens acceptabel om iemand de baan af te rijden? Toen Verstappen op Silverstone eraf gereden werd, was de wereld te klein. En dat was niet eens opzet. Maar andersom is het blijkbaar ok als je anders toch 2e wordt. Mercedes pompt er misschien 3 nieuwe motoren in. Als ze dat doen, accepteren ze de straf die daarvoor staat. En als ze het doen is het ook niet zonder risico. Het is niet overal zo makkelijk inhalen als in Brazilie, dus helemaal niet gezegd dat dat plan goed uit gaat pakken. En Honda zou hetzelfde kunnen doen.... Elk weekend motor wisselen is misschien niet in de geest van de regels, maar het is niet heel anders dan wat McLaren met Honda paar jaar terug deed en 80 plekken gridstraf pakken door hele reeks aan onderdelen te wisselen (wat toen nog kon). Dus zie niet in hoe dat zou rechtvaardigen om Hamilton dan maar de baan af te rijden.
Volgens Toto zijn de handschoenen uit, geen gentlemans agreement meer. LETS GO

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EJanus
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:52
Tomcatter_31 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 13:43:
[...]

Dus als ze anders toch 2e worden is het ineens acceptabel om iemand de baan af te rijden?
Even los van het feit dat het niet hetzelfde is, en ik niet hoop dat dit de gedachtegang is bij Red Bull, kan je beargumenteren dat het denkproces wel hetzelfde is:

Mercedes rijder:
Plaats nieuwe motor -> mag niet -> krijgt straf -> accepteert straf

Red Bull rijder:
Tikt iemand van de baan -> mag niet -> krijgt straf -> accepteert straf

Maar ik hoop niet dat dit het nieuwe F1 rijden is. Dus Mercedes geen nieuwe motoren en Red Bull niet teveel risico op een ongelukje. Kan het me ook niet voorstellen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:37

AvK

Ready Set Go

Weten jullie wat ik nou leuk vind voor het komend weekend?

'Normale' tijden voor de FP1 FP2 FP3 de Q en de race.

;)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 19:21

Major_ton

Shoot!

Ik durf 'm toch wel aan... Om op hoge snelheid (+/- 300km/h) iemand anders met 30km/h verschil voorbij te rijden is extra vermogen nodig. Véél extra vermogen!! Ik heb het dan niet over 40 PK, maar eerder 150 PK. Als je dan zo'n auto rijdt, dan zouden alle vechters op de grid (Leclerc, Norris, Sainz etc...) min of meer dezelfde race als Hamilton gereden hebben en ook als eerste zijn geëindigd. Ja, Hamilton is een waanzinnig goede coureur, maar de overwinning in Brazilië was 75% Mercedes en 25% Hamilton. Hoe dan ook, knap gedaan (mits alles volgens de regels is gegaan).

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
EJanus schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:02:
[...]
Even los van het feit dat het niet hetzelfde is, en ik niet hoop dat dit de gedachtegang is bij Red Bull, kan je beargumenteren dat het denkproces wel hetzelfde is:
Het is ook niet zelfde, alleen iedereen schreeuwde moord en brand toen Verstappen eraf gereden werd. Maar nu post Crashhill dat hij het wel ok vindt als Perez Hamilton eraf rijdt. Die logica ontgaat mij, zelfs als het reactie is op de motorwissel(s) van Mercedes. Honda kan hetzelfde doen als ze willen, dan kunnen zij hun motoren ook opendraaien. Dat is gewoon de tekortkoming van de regels zoals ze nu zijn.
Mercedes rijder:
Plaats nieuwe motor -> mag niet -> krijgt straf -> accepteert straf

Red Bull rijder:
Tikt iemand van de baan -> mag niet -> krijgt straf -> accepteert straf

Maar ik hoop niet dat dit het nieuwe F1 rijden is. Dus Mercedes geen nieuwe motoren en Red Bull niet teveel risico op een ongelukje. Kan het me ook niet voorstellen.
Denkproces is in zekere zin zelfde, mee eens. Daarom zei ik in m'n eerste reactie ook dat prima is, als ze dan ook de straf zonder zeuren accepteren. En als bewezen wordt dat Perez met opzet Hamilton eraf rijdt, zou ik rekening mee houden dat het geen 10 sec penalty wordt, eerder dat het team als geheel gediskwalificeerd wordt en Verstappen dus evengoed geen wk is.

maar ja, hopelijk komt het idd niet zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Major_ton schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:11:
Ik durf 'm toch wel aan... Om op hoge snelheid (+/- 300km/h) iemand anders met 30km/h verschil voorbij te rijden is extra vermogen nodig. Véél extra vermogen!! Ik heb het dan niet over 40 PK, maar eerder 150 PK. Als je dan zo'n auto rijdt, dan zouden alle vechters op de grid (Leclerc, Norris, Sainz etc...) min of meer dezelfde race als Hamilton gereden hebben en ook als eerste zijn geëindigd. Ja, Hamilton is een waanzinnig goede coureur, maar de overwinning in Brazilië was 75% Mercedes en 25% Hamilton. Hoe dan ook, knap gedaan (mits alles volgens de regels is gegaan).
Óf red bull was gewoon relatief langzaam vergeleken met de concurrentie op de rechte stukken (en merc idd wel snel)
https://www.reddit.com/r/...m_speed_data_from_brazil/
Daarbij, met deze motoren gaat het vaak om de marges, íets betere koeling, íets meer pk etc., niet persé om de absolute PK's.
Maar je hebt wel gelijk hoor, het complete pakket van de Mercedes, zeker die van Hamilton, werkten gewoon top in Brazilië.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-09 21:56
Zou het kunnen dat Honda de motoren wat heeft teruggeschroefd met het oog op de komende circuits? Lijken toch wat meer power circuits te zijn, en misschien dat ze daar dan de motor wat meer open zullen zetten? Wellicht dachten ze dat ze met de huidige motorstand en de downforce in Brazilië konden winnen, niet wetende dat Mercedes een spaceshuttle heeft gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wellicht kunnen ze bij Red Bull Honda ook een konijntje uit de hoge hoed toveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Ze moeten wel. Ze weten ook wel dat nu 'stil' blijven zitten kansloos is. Zit nog wel een kansje in dat RBR ook een nieuwe motor pakt, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:08

Chiron

Moderator Discord
yinx84 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:36:
Ze moeten wel. Ze weten ook wel dat nu 'stil' blijven zitten kansloos is. Zit nog wel een kansje in dat RBR ook een nieuwe motor pakt, of niet?
Qatar kan je niet inhalen, dus daar een gridstraf pakken is zelfmoord.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
Als je kijkt naar het document, waarvan @Dazzler2120 de link postte, lijkt het me toch dat die topsnelheid van de Mercedes niet zo extreem was. Nergens heeft hij de hoogste topsnelheid terwijl Verstappen in die lijstjes meestal achteraan bengelt. Denk dat het extreme meer was dat Hamilton zoiets ronde na ronde kon doen

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Ik denk dat Red Bull kijkt of ze kunnen winnen op Qatar. Als dat niet lukt, zullen ze op Jeddah of Abu Dhabi een nieuwe motor moeten pakken, want met een gelijke stand en zonder nieuwe motor de race in Abu Dhabi ingaan is geen optie. Leuk dat Max die vorig jaar gewonnen heeft, maar dat zie ik hem niet nog een keer doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Extigo op 16-11-2021 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loonatick78
  • Laatst online: 16-09 11:44
Extigo schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:55:
Ik denk dat Red Bull kijkt of ze kunnen winnen op Qatar. Als dat niet lukt, zullen ze op Jeddah of Abu Dhabi een nieuwe motor moeten pakken, want met een gelijke stand en zonder nieuwe motor de race in Abu Dhabi ingaan is geen optie. Leuk dat Max die vorig jaar gewonnen heeft, maar dat zie ik hem niet nog een keer doen.
Precies, dat is mijn gedachte ook. Qatar oogt wel als een Redbull baan, maar naar afgelopen seizoen gekeken wil dat helemaal niet zoveel zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Het is mij niet helemaal duidelijk of het verschil alleen door de motor kwam, of dat de auto van Mercedes ook een stuk beter is. Maar zelfs dan is elke keer een nieuwe motor steken voor Hamilton ook niet zonder risico. Met 14 punten in het voordeel van Verstappen hoeft Hamilton maar 1x bij een incident aan de start betrokken te raken (toch een stuk meer auto's om je heen op P6) en het wordt gelijk al heel erg lastig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeWn
  • Laatst online: 18-09 10:57
Kenhas schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:53:
[...]

Als je kijkt naar het document, waarvan @Dazzler2120 de link postte, lijkt het me toch dat die topsnelheid van de Mercedes niet zo extreem was. Nergens heeft hij de hoogste topsnelheid terwijl Verstappen in die lijstjes meestal achteraan bengelt. Denk dat het extreme meer was dat Hamilton zoiets ronde na ronde kon doen
Dat niet alleen, ook dat het in sommige ronden dik 4 tienden scheelde in de midden sector tussen onze Nederlander en zijn directe concurrent, geeft ook wel aan dat het een verschil in setup was. Hamilton reed natuurlijk ook met veel vleugel doordat de DRS zones eigenlijk de enige echte inhaal plekken zijn en je daar pas echt van kan profiteren als je nog een pace verschil hebt op het rechte stuk. Ook al zit er zo'n verschil in de midden sector.. Met twee DRS stukken achter elkaar heb je dat zo weggewerkt en nog meer dan power genoeg om er voorbij te komen. Maar Red Bull had natuurlijk geen enkele reden om voor deze aanpak te kiezen. Mercedes volgende week ook minder. Want Qatar is een circuit wat minder leunt op het rechte stuk, heeft maar één DRS zone plus Mercedes hoeft (waarschijnlijk) niet van achteruit te komen dus kunnen zich beter focussen op goede kwalificatie met goede racepace ipv een echte 'inhaalauto' zoals afgelopen weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:08
Kenhas schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:53:
[...]

Kijk even naar de achtervleugel van HAM, de grootste van het hele veld..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:19
BasvanS schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:30:
[...]

In neem aan dat je de DRS opening bedoelt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
[...]
Ik kende het nog niet. Erg leuk filmpje. Zijn verhaal, maar zeker ook zijn enthousiasme wat er aan alle kanten vanaf spat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
BasvanS schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:30:
[...]

Ik snap niet onmiddellijk wat je ermee wil zeggen. Er wordt gesproken over een grote overspeed maar als je de cijfers bekijkt, dan viel de overspeed in vergelijking met andere teams (dus niet enkel Red Bull) nog wel mee. Het was meestal een Honda motor die de hoogste topsnelheid liet registreren.
Nog een geluk dat ie die grote achtervleugel had anders ging ie wel die overspeed hebben

Volgens mij moet er echt gekeken worden naar de inzakkende achterkant als verklaring voor de hoge snelheden. Het is een systeem dat ze geoptimaliseerd hebben. Grootste voorwaarde daarvoor is dat er weinig (middel)hoge snelheidsbochten in zitten. En hier was het perfecte samenloop van omstandigheden.

Het is een systeem dat ieder team gebruikt maar jammer genoeg voor red bull minder effect heeft door het high rake ontwerp.

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Kenhas schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:31:
[...]

Ik snap niet onmiddellijk wat je ermee wil zeggen. Er wordt gesproken over een grote overspeed maar als je de cijfers bekijkt, dan viel de overspeed in vergelijking met andere teams (dus niet enkel Red Bull) nog wel mee. Het was meestal een Honda motor die de hoogste topsnelheid liet registreren.
Nog een geluk dat ie die grote achtervleugel had anders ging ie wel die overspeed hebben

Volgens mij moet er echt gekeken worden naar de inzakkende achterkant als verklaring voor de hoge snelheden. Het is een systeem dat ze geoptimaliseerd hebben. Grootste voorwaarde daarvoor is dat er weinig (middel)hoge snelheidsbochten in zitten. En hier was het perfecte samenloop van omstandigheden.

Het is een systeem dat ieder team gebruikt maar jammer genoeg voor red bull minder effect heeft door het high rake ontwerp.
Mwa dat tabelletje wat ik linkte moet je wel met een korreltje zout nemen hoor. De meeste van die snelheden waren pieksnelheden, welke ze bv 1 ronde, laatste paar rondes gehaald hebben. Low fuel, DRS open, slipstreampje erbij.
Daarbij rijden 'klanten' teams vaker met minder downforce dan RB & Mercedes, waardoor ze hogere topsnelheden halen (maar dus meer verliezen in de bochten).

Het indrukwekkende van de Merc van Ham was dat deze ditzelfde tempo er ronde na ronde uit wist te pompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:08
Kenhas schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:31:
[...]

Bij overspeed zijn 2 dingen belangrijk.

*Hoe veel harder ga je
*Hoe dicht zit je bij je voorganger voor het opkomen van het rechte stuk

Als je met een giga vleugel een goede pace hebt in het bochtige stuk en dus redelijk goed kun volgen is je absolute overspeed minder belangrijk. Om 30 km/h harder te kunnen met een een veel grotere vleugel heb je echter wel een erg goede motor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
40pk kan best wel voldoende zijn voor het snelheidsverschil, het zijn heel ander type auto's. Extreem aerodynamisch en veel lichter.

Ik heb overigens veel hogere snelheden gezien van Hamilton dan die 330km/u die ze bij de finish aangeven... de speedtrap ligt ruim voor het einde van het volgas gedeelte. Denk dat ik 345km/u heb gezien bij Hamilton (met DRS), terwijl Max eerder tegen de 315 aan hikte.

[ Voor 14% gewijzigd door ArcticWolf op 16-11-2021 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 20:33
Tomcatter_31 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:16:
En als bewezen wordt dat Perez met opzet Hamilton eraf rijdt, zou ik rekening mee houden dat het geen 10 sec penalty wordt, eerder dat het team als geheel gediskwalificeerd wordt en Verstappen dus evengoed geen wk is.
Dat laatste hoeft natuurlijk niet. Kijk maar naar de situatie van zijn schoonbroer. Crashgate heeft Piquet & Briatore ook een ban uit de F1 opgeleverd. Alonso "die nergens vanaf wist" heeft volgens mij ook totaal geen straf ervoor gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
RobertMe schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:01:
[...]

Dat laatste hoeft natuurlijk niet. Kijk maar naar de situatie van zijn schoonbroer. Crashgate heeft Piquet & Briatore ook een ban uit de F1 opgeleverd. Alonso "die nergens vanaf wist" heeft volgens mij ook totaal geen straf ervoor gekregen.
Dat is waar, Alonso is toen ook niet gestraft. Dus het hoeft idd niet. Maar de belangen zijn in dit geval wel wat groter dan toen met crashgate. Renault deed dat seizoen niet echt mee voor de grote prijzen. Nu gaat het om 2 teams die om het wk strijden. Dan is het nog steeds maar de vraag hoe hard ze echt durven te straffen. Maar goed, denk dat Mercedes het niet gaat accepteren als ze het wk verliezen doordat hun rijder opzettelijk eraf gereden wordt. Net als dat Red Bull (terecht) het ook niet zou accepteren als Bottas Verstappen opzettelijk eraf zou rijden en dat hun het wk zou kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Tomcatter_31 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:14:
Net als dat Red Bull (terecht) het ook niet zou accepteren als Bottas Verstappen opzettelijk eraf zou rijden en dat hun het wk zou kosten.
Technisch gezien heeft Bottas Max er al een keer afgekegeld (of dat opzettelijk was of niet is een andere kwestie) en we moeten nog bezien of dat hem het WK gaat kjosten, maar grote kans.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2u-ePjqalCeZQwwwmOvmHoQqJ5Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Q1Qan7blJFRiyVIgXRKVE8t.jpg?f=fotoalbum_large
Toto’s voorspelling is uitgekomen.
Eigenlijk begint dit nu wel kinderachtige vormen aan te nemen, maar goed aan de andere kant zijn er wel miljoenen dollars mee gemoeid….

[ Voor 17% gewijzigd door kevlar01 op 16-11-2021 17:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Er staan nog namen in je screenshot.

Ik verwacht er niet heel veel van, hoogstens een 3 plaatsen grid penalty voor volgende race. Als het om het ontbrekende beeldmateriaal ging hadden de stewards waarschijnlijk iets gezegd als "will be investigated after the race". Het lijkt me daarom moeilijk om deze beslissing te protesteren aangezien dat beeldmateriaal geen overweging was. Maar we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:33

JB

Cédric roelt!

Wat wil Mercedes eigenlijk? Zijn ze echt zo bang voor 1 coureur?

Of wederom zaadjes als het de laatste race mis gaat?

[ Voor 30% gewijzigd door JB op 16-11-2021 17:31 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
kevlar01 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:20:
[Afbeelding]
Toto’s voorspelling is uitgekomen.
Eigenlijk begint dit nu wel kinderachtige vormen aan te nemen, maar goed aan de andere kant zijn er wel miljoenen dollars mee gemoeid….
Als je de beelden ziet dan gaat Max wel heel duidelijk naar de buitenkant toe en duwt hij daar HAM dus ook mee van de baan af. De Stewards hadden de onboard beelden van VER niet en die zijn er nu wel dus best logisch dat Mercedes een poging doet om alsnog een straf voor HAM te regelen, dat had elk team gedaan bij de concurrent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny73
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:27
Ja, hadden ze tijdens de race moeten doen.
Nadat Max was ingehaald is hij van het gas gegaan, nu staat de 2e plek op het spel.

Had het in de wedstrijd gebeurd had hij het gat naar Bottas wel groot genoeg gelaten.

24x LG Mono Full Black 320Wp, SMA Sunny Tripower 6000TL/ Atlantic 270 L WP-Boiler

Pagina: 1 ... 127 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken