[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 126 ... 171 Laatste
Acties:
  • 1.287.756 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Franco10 schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:36:
De laatste tijd is het hier een schande om niet negatief te zijn over Mercedes/Hamilton/Toto, laat staan positief. Stiekem is hun huidige strijd toch op z'n minst opmerkelijk.

Mercedes is de Hybrid-Era begonnen met een straatlengte voorsprong, waar ze volgens anekdotes zelf van schrokken in de eerste wintertests. Een flink aantal experts zijn er van overtuigd dat ze de motor terug hebben geschroefd, vooral in de eerste jaren van dominantie.

Door de jaren heen hadden ze naast de motor, ook voldoende trucs rondom het volledige package. Maar nu niet meer. Het is heel vaker gebeurd dat regels bewust worden ingevoerd om dominantie te eindigen. Zo ging dat ook na jaren Ferrari/Schumacher dominantie. En Mercedes zit daar nu ook precies middenin.

- het verbieden van motor-modes (bye bye party-mode)
- het bevriezen van de motoren
- 'vloer' regels waarmee de low-rake filosofie nadrukkelijk is benadeeld

Daarmee zit Mercedes met een forse aero achterstand, waardoor de motor meer moet goedmaken. Die motor kan niet meer naar smaak elke ronde meer of minder kracht leveren. Hierdoor komen ze er achter dat deze na hoge belasting veel sneller stuk gaat of minder vermogen gaan leveren. En deze issues kunnen ze niet oplossen vanwege de engine-freeze.

Ik denk dat Mercedes alles of niets speelt en acht de kans klein dat het alles wordt. Vanuit hun extreme dominantie hebben ze het ondanks alle regels nog uit kunnen zingen tot de laatste 3 races, maar het houdt een x op. Ferrari had na een onwijs dominant seizoen in 2004, helemaal niets in te brengen in 2005 - na nieuwe regels dus.
Ben bijna nieuwsgieriger naar de autos van volgend jaar dan de ontknoping van het huidige kampioenschap. ;)

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

als deze ontwikkelign doorzet, kijken we aan het einde van het seizoen terug en denken "jah, silverstone heeft max toch genekt [..]"

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:45

DataGhost

iPL dev

Homeland schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:31:
Bij veel RB fans is toch wel veel Calimero gedrag, opkijkend naar het grote Mercedes?
Ik raad je aan om de recente interviews van Toto Wolff even te bekijken dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

warp schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:35:
Deze mythe blijft maar de kop opsteken. Newey ontwerpt een zo snel mogelijke auto en dan is het aan de coureur om er wat mee te doen. Dat Max zich heel snel en goed kan aanpassen doet daar verder weinig aan af. Overigens heeft Max ook steen en been lopen klagen over de RB15/16...
Jij doet het af als een mythe, maar is gewoon echt zo, zie ook YouTube: 🔴F1 LIVE - Imola...All The Ingredients Of A Great GP, bijvoorbeeld. Die noemde het in april al. Daarnaast heeft Newey lang op het Valkyrie project gezeten, waardoor Newey minder beschikbaar was voor de auto / het team. Sinds een jaar of twee of zo is Newey weer voor de auto beschikbaar en het gaat plots een stuk beter, met name voor VER, terwijl hij teamgenoten verslindt. Dat zal vast zijn omdat VER zich goed kan aanpassen en de rest niet. Sorry, maar dat geloof ik simpelweg niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:13
https://www.mclaren.com/r...ren-group-statement-sale/

McLAREN GROUP STATEMENT
Update regarding news media report

McLaren Group is aware of a news media report stating it has been sold to Audi. This is wholly inaccurate and McLaren is seeking to have the story removed.

McLaren’s technology strategy has always involved ongoing discussions and collaboration with relevant partners and suppliers, including other carmakers, however, there has been no change in the ownership structure of the McLaren Group.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
Ben.Hahlen schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:26:
[...]

Het probleem dat ik daarmee heb: de Mercedes motor is tot afgelopen race zeker niet superieur geweest. Het chassis doet ook heel veel, anders hadden Williams, McLaren en Aston Martin het ook een stuk beter gedaan.
Tevens, als de motor zo superieur is: waarom lag HAM dan zover achter op Perez en Max op Baku? Dan had hij er daar ook voorbij moeten vliegen?

Daarbij: Ik denk dat het meer aan de RB ligt, dat die veel meer op Max zijn stijl is geënt, dan dat het aan Perez ligt. Kijk ook naar Gasly en Albon die ook de nodige moeite hadden om de RB goed te besturen.
Max en Lewis zijn beiden buitencategorie, die halen beide 110% uit die auto's.

De RB is zeker wel beter geweest, anders had Max geen 9 overwinningen behaald.
Baku is wel al vrij lang geleden he? Sindsdien is er een hoop doorontwikkeld aan beide auto's. Baku is zo'n lang circuit dat alleen een hele sterke motor daar niet vanzelfsprekend doorslaggevend is, heeft ook een hoop langzamere stukken waar RB beter is. Puur qua horsepower/vermogen is de Mercedes motor vanaf race 1 de beste motor geweest, ik geloof niet dat daar veel discussie over kan zijn.
Maar zoals je terecht schetst, is alleen de motor natuurlijk niet doorslaggevend. Het totale pakket moet kloppen. Kijkend naar het totale pakket is RB min of meer gelijkwaardig aan Mercedes geweest ja, op het ene circuit is RB net wat beter en op het andere circuit Mercedes.

Maar het verschil afgelopen weekend in Brazilië was ineens wel schrikbarend groot, zeer duidelijk in het voordeel van Mercedes (en vooral Hamilton natuurlijk). Ik vraag me af of dat alleen aan de nieuwigheid van Hamilton zijn combustion engine ligt. Laten we het hopen, dan is het effect de komende GP's wellicht minder ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

CH4OS schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:48:
[...]
Jij doet het af als een mythe, maar is gewoon echt zo, zie ook YouTube: 🔴F1 LIVE - Imola...All The Ingredients Of A Great GP, bijvoorbeeld. Die noemde het in april al. Daarnaast heeft Newey lang op het Valkyrie project gezeten, waardoor Newey minder beschikbaar was voor de auto / het team. Sinds een jaar of twee of zo is Newey weer voor de auto beschikbaar en het gaat plots een stuk beter, met name voor VER, terwijl hij teamgenoten verslindt. Dat zal vast zijn omdat VER zich goed kan aanpassen en de rest niet. Sorry, maar dat geloof ik simpelweg niet.
Kan je toch minstens wel een timestamp geven, of wil je dat we een video van een uur door gaan spitten voor een korte quote? Verder is Marc Priestley een oud-mechanic van McLaren, heeft nooit iets met Red Bull te maken gehad en werkt al 12 jaar niet meer bij een F1-team. Hij kan dus wel wat zeggen maar dat is gebaseerd op zijn eigen mening en niet op feiten.

Het enige wat waarschijnlijk is, is dat het ontwerpteam een zo snel mogelijke auto probeert te bouwen. Als vervolgens de enige feedback van de rijders is "het is kut" dan zullen ze de richting die ze zijn ingeslagen niet zomaar meer verder onderzoeken en wat anders gaan verzinnen. Maar het is niet zo dat Max zegt "ik wil dit, dat, zus en zo" en dat ze de auto daaromheen bouwen. Heel grote kans dat wat Max heel graag wil hebben uiteindelijk op de baan niet snel blijkt te zijn. Ik wil ook graag een heel comfortabele raceauto waarmee je makkelijk door woonwijken met hoge drempels kan rijden, zonder de hele buurt wakker te maken en waarmee je zo Zandvoort op rijdt om een DTM-race ofzo te rijden en winnen. Dat kan gewoon niet, er zijn altijd concessies en sommige rijders kunnen daar beter mee omgaan dan anderen. Uiteindelijk ontwerpen ze een auto hoe zij denken dat het snel gaat en is het aan de rijders om er snel mee te rijden. Als er dan een rijder is die dat daadwerkelijk kan, kan je dat ontwerp verder verfijnen.

[ Voor 32% gewijzigd door DataGhost op 15-11-2021 13:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:32
D-dark schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:49:
https://www.mclaren.com/r...ren-group-statement-sale/

McLAREN GROUP STATEMENT
Update regarding news media report

McLaren Group is aware of a news media report stating it has been sold to Audi. This is wholly inaccurate and McLaren is seeking to have the story removed.

McLaren’s technology strategy has always involved ongoing discussions and collaboration with relevant partners and suppliers, including other carmakers, however, there has been no change in the ownership structure of the McLaren Group.
Waar rook is is vuur?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-10 07:58

mark-k

AKA markkNL

Tomcatter_31 schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:49:
[...]

Tja, het kan een nare smaak geven, maar beide coureurs rijden heel seizoen al op scherpst van de snede. Ze rijden allebei heel fel tov elkaar en gunnen elkaar niks met tot nu toe als gevolg 2 incidenten (Silverstone en Monza) waarbij het 1-1 in schuld is tussen beide. En daarnaast nog een reeks aan bijna incidenten. Al die zaken hadden elke kant op kunnen vallen. Als je zo fel aan het racen bent, loop je gewoon het risico dat het in tranen eindigt. En dat is tot nu toe dus 2x gebeurd. Hopelijk blijft het daarbij.
Met het grote verschil dat Monza beide DNF was en Silverstone niet. Ik leg trouwens ook niet alle schuld bij HAM/Merc neer, de FIA had de optie om positiestrafen uit te delen en dat was een stuk logischer geweest. Nu ligt het precedent er dat je je concurrent er gewoon uit kan beuken en heb je zo'n gigantisch puntenverschil door zo'n situatie.

De tijdsstraffen werken helaas meestal niet voor de topteams. Waar n team als AT opeens buiten de punten valt door 5s straf kan Max/Lewis gewoon weer terug naar voren rijden en mogelijk niks verliezen. Het wordt dan n beetje zoals die boetes die uitgedeeld worden aan rijders, als je per jaar miljoenen binnen harkt kan 2k (of zelfs 50k zoals Max afgelopen weekend) je echt geen bal interesseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-10 16:05
Homeland schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:31:
Bij veel RB fans is toch wel veel Calimero gedrag, opkijkend naar het grote Mercedes?

RB is een wereldteam, doet niet onder voor Mercedes zoals wel blijkt uit dit seizoen en tevens uit de jaren waarin ze achtereenvolgens wereldkampioen werden. Het team lijkt zich soms ook in een underdog positie te willen wringen terwijl ze zichzelf daar eigenlijk tekort mee doen.
De laatste 7 jaar is Mercedes toch ook veruit het beste team? Ieder ander team is per definitie een underdog ten opzicht van Mercedes. Uiteraard is RBR geen Alfa Romeo en hebben ze genoeg middelen tot hun beschikking om serieus mee te doen, maar Mercedes is in alles een maatje te groot gebleken voorgaande jaren en nu wellicht weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 13:29

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Iemand deze al gezien?:

Mercedes zou DAS weer gebruikt hebben in Brazilië

Maar was dat niet volledig verboden nu? Lijkt op die Video wel iets met dat stuur en ik ga er van uit dat het niet alleen speling is....

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:13
Is een publiek geheim dat men aan het rondkijken is.
Maar zonder handtekening is er niets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

PaRaDoX4 schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:05:
Iemand deze al gezien?:

Mercedes zou DAS weer gebruikt hebben in Brazilië

Maar was dat niet volledig verboden nu? Lijkt op die Video wel iets met dat stuur en ik ga er van uit dat het niet alleen speling is....
ja, diverse keren in het race topic dit weekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Laatst online: 26-09 13:29

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

noo schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:08:
[...]

ja, diverse keren in het race topic dit weekend :)
Ik zie het, Excuus. ik ga daar de discussie eens volgen/ terug lezen :P

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

vanuit dat beetje ervaring wat ik ehb in de automotive branch acht ik de kans klein dat die geopperde overname daadwerkelijk realiteit wordt. UK zit hier niet op te wachten, McLaren zit hier niet op te wachten. Zie het dan ook niet gebeuren.

(kennen we het porsche v/s vag verhaal nog? waarbij vag porsche wilde overnemen, maar in een weekendje regelde men vanuit quatar(?) een kleine 7 miljjard, waarna porsche een 51% belang nam in vag _/-\o_ wat nou jullie ons overnemen? we hebben zojuist een meerderheidsbelang in jullie :+ )

[ Voor 26% gewijzigd door himlims_ op 15-11-2021 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:32
himlims_ schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:15:
[...]

vanuit dat beetje ervaring wat ik ehb in de automotive branch acht ik de kans klein dat die geopperde overname daadwerkelijk realiteit wordt. UK zit hier niet op te wachten, McLaren zit hier niet op te wachten. Zie het dan ook niet gebeuren.

(kennen we het porsche v/s vag verhaal nog?)
Zou goed kunnen, maar vaak blijkt ook dat hoe harder men probeert een gerucht te ontkrachten, hoe meer daar achteraf waar van bleek te zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:35
mark-k schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:58:
[...]

Met het grote verschil dat Monza beide DNF was en Silverstone niet. Ik leg trouwens ook niet alle schuld bij HAM/Merc neer, de FIA had de optie om positiestrafen uit te delen en dat was een stuk logischer geweest. Nu ligt het precedent er dat je je concurrent er gewoon uit kan beuken en heb je zo'n gigantisch puntenverschil door zo'n situatie.

De tijdsstraffen werken helaas meestal niet voor de topteams. Waar n team als AT opeens buiten de punten valt door 5s straf kan Max/Lewis gewoon weer terug naar voren rijden en mogelijk niks verliezen. Het wordt dan n beetje zoals die boetes die uitgedeeld worden aan rijders, als je per jaar miljoenen binnen harkt kan 2k (of zelfs 50k zoals Max afgelopen weekend) je echt geen bal interesseren.
Denk dat het lastig is om straffen uit te delen die in alle gevallen dekkend zijn. Nu kon Hamilton Silverstone alsnog winnen idd ondanks zijn straf. Maar dat gaat niet altijd op. Dus het hangt gewoon van de situatie af. Die boetes doen idd geen pijn. Maar zo zijn er meer straffen die niet altijd pijn doen en van de situatie afhangt. Een gridstraf of tijdstraf voor een team die toch al achteraan staat doet ook geen pijn. Toen de discussie liep na Monza stelde iemand voor om altijd een gridstraf te geven voor volgende race. Misschien zou dat een betere meer consequente optie zijn. Maar ook dan had Hamilton Silverstone gewonnen. Wat mij betreft hadden zowel Silverstone als Monza niet bestraft hoeven worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-10 22:25
soulcrusher schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:16:
[...]

Zou goed kunnen, maar vaak blijkt ook dat hoe harder men probeert een gerucht te ontkrachten, hoe meer daar achteraf waar van bleek te zijn.
Ferrari bleek niet echt vals te spelen he! Die besloten gewoon in goed overleg met de FIA het even een jaartje rustiger aan te doen :9.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tweaker29789
  • Laatst online: 07-08 17:09
Kan iemand uitleggen waarom F1 zo populair is? Even voor de duidelijkheid : Ik vind de auto's en het hele technische verhaal eromheen geweldig. Ook de team strategie vind ik leuk om te volgen. Ik kijk ook graag andere autosporten.

Maar de performance verschillen tussen de teams in F1 verpest het voor me. Ik vind de drivers championship hierdoor ook nietszeggend. Zet die kampioen in een van die budget teams en hij heeft geen kans. Hierdoor is teams vergelijken, appels met peren vergelijken. Zoals afgelopen weekend. Leuk dat die Hamilton van laatste plek naar eerste plek kan rijden, maar als iedereen in een auto met Mercedes performance had gereden, dan was dat niet gelukt. Ook het bashen van coureurs door fans vind ik mateloos irritant. Coureurs die top waren in F2/F3 en helaas alleen een stoeltje hebben kunnen bemachtigen in een budget team. Alsof ze nu ineens slechte coureurs zijn.

Anyway, ik vind het jammer dat de top wordt gebruikt voor zo'n scheefgetrokken competitie. Wat mij betreft lijkt het meer op een PR verhaal dan een autosport.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

tweaker29789 schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:44:
Kan iemand uitleggen waarom F1 zo populair is?
Simpel, F1 is een teamsport en geen individuele rijders competitie.

En het teamsport zijn begint al bij het ontwerpteam van de auto t/m de complete pitcrew die elk weekend weer een topprestatie neerzet.

Vanwege budgetverschillen zit er nog wel een groot verschil in de te besteden middelen, maar de veranderende regelgeving en budgetcap maken dit verschil steeds kleiner...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:03

Player1S

Probably out in the dark

Kan iemand uitleggen waarom F1 zo populair is? Even voor de duidelijkheid : Ik vind de auto's en het hele technische verhaal eromheen geweldig. Ook de team strategie vind ik leuk om te volgen. Ik kijk ook graag andere autosporten.

Maar de performance verschillen tussen de teams in F1 verpest het voor me. Ik vind de drivers championship hierdoor ook nietszeggend. Zet die kampioen in een van die budget teams en hij heeft geen kans. Hierdoor is teams vergelijken, appels met peren vergelijken. Zoals afgelopen weekend. Leuk dat die Hamilton van laatste plek naar eerste plek kan rijden, maar als iedereen in een auto met Mercedes performance had gereden, dan was dat niet gelukt. Ook het bashen van coureurs door fans vind ik mateloos irritant. Coureurs die top waren in F2/F3 en helaas alleen een stoeltje hebben kunnen bemachtigen in een budget team. Alsof ze nu ineens slechte coureurs zijn.

Anyway, ik vind het jammer dat de top wordt gebruikt voor zo'n scheefgetrokken competitie. Wat mij betreft lijkt het meer op een PR verhaal dan een autosport.
Het is een beetje als een abusive relationship. Elke keer denk je "waarom kijken we eigenlijk nog" om vervolgens een keertje goed verwend te worden. En dan week later vraag je je weer af waarom je keek :+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Player1S schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:48:
[...]

Het is een beetje als een abusive relationship. Elke keer denk je "waarom kijken we eigenlijk nog" om vervolgens een keertje goed verwend te worden. En dan week later vraag je je weer af waarom je keek :+
Vanwege het geluid :+

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:20

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik bedenk me net: hoe zit het met penalties voor een gebruikte motor? Kan Lewis de volgende race met motor 4 trainen en kwalificeren en motor 5 in de race gebruiken?
Motor 4 in quali en motor 5 in race zal wel een grid penalty opleveren omdat je de Parc Fermé-regels overschrijdt. Maar motor 4 in training en motor 5 in quali en race, gaat dat zonder penalty?

Want dan hoeft die 5e motor natuurlijk nog minder rondjes te doen. Je rijdt zo een extra raceafstand in de training.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-10 09:31
Maasluip schreef op maandag 15 november 2021 @ 15:45:
Ik bedenk me net: hoe zit het met penalties voor een gebruikte motor? Kan Lewis de volgende race met motor 4 trainen en kwalificeren en motor 5 in de race gebruiken?
Motor 4 in quali en motor 5 in race zal wel een grid penalty opleveren omdat je de Parc Fermé-regels overschrijdt. Maar motor 4 in training en motor 5 in quali en race, gaat dat zonder penalty?

Want dan hoeft die 5e motor natuurlijk nog minder rondjes te doen. Je rijdt zo een extra raceafstand in de training.
Dat doen ze allemaal; vrijdag gaat een oudje er in en op zaterdag de nieuwste. Als je na de kwalificatie nog moet / wil wisselen is het achteraan staan, want dit zijn vaak andere spec onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Lijkt mij van niet aangezien je in Parc Fermé enkel wat mag vervangen wat defect is of een gevaar op kan leveren (oid), niet omdat het beter uitkomt. Dus als hij er eentje wil, dan moet het voor de Q. Tenzij hij 'm in de Q opblaast, maar dan is het een pit lane start.

Het lijkt mij beter om die 5 plaatsen straf na de eerste 10 plaatsen op te hogen naar 15, 20 etc. (vaak genoeg startplaatsen dus naar 30 kan ook :P) i.p.v. andersom. Al heb ik er een hard hoofd in dat het Lewis tegen kan houden, maar op de manier zoals nu werkt het in ieder geval niet.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:15

"Motor 4" en "motor 5" gaat in dit geval dan alleen om de internal combustion engine. En die ICE zit volledig ingepakt tussen de turbo, MGU-H en weet ik wat allemaal. Dan zou Mercedes dus een complete motor moeten ontleden tijdens een weekend om er een andere ICE in te zetten, en dat zullen ze nooit gaan doen. Dan zouden ze dus nog een andere oude turbo, MGU-H etc op de plank hebben moeten liggen die betrouwbaar zijn om te gebruiken in combinatie met die 4e ICE.

En wisselen tussen Q en race zal zoals je zelf al aangeeft niet echt kunnen omdat het dan zeer waarschijnlijk om een andere spec gaat en parc ferme dan wordt verbroken. En motor wisselen is en blijft een vrij complex werkje, dus zullen ze liever niet doen in die 2(?) uur tussen FP3 en kwalificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loonatick78
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-10 15:30

In mijn ogen heel simpel, het is de top van de autosport, het neusje van de zalm.
Persoonlijk vind ik het ook heel mooi om te zijn hoe bepaalde teams zich doorontwikkelen gedurende het jaar. Klopt wel wat je zegt, dat het team met het meeste geld ook meestal zijn zaakjes het beste op orde heeft.

Al gaat die vlieger ook niet altijd op. Neem bijvoorbeeld Ferrari staan al een flink aantal jaren droog qua kampioenschappen en hebben toch wel het grootste budget gehad.
Nu met het budgetplafond veranderen die dingen en komt het neer op wie het beste de juiste mensen op de juiste plaats heeft en het vinden van bepaalde mazen in de wet, die de overige teams dan moeten kopieren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Kan iemand uitleggen waarom F1 zo populair is?

wanneer je vanaf de zijlijn kijkt, en objectief bent; is F1 een k*t sport;
- draait om de auto, niet de driver
- regels veranderen te pas, te onpas
- geheime achterkamertjes afspraken
- straffen bij overtreding is inconsistent
- hypocriet, draait om euro's niet om marketing/moreel plaatje naar buiten (locaties van races)
- gemaakte afspraken/contracten hebben nauwelijks waarden
- wereld(drivers market) wordt bepaald door enkele invloedrijke personen
- FIA [..]

en toch blijf ik steenvast kijken :), beetje als zo'n ex die een leuk trucje kan :P coming back for more - terwijl je weet dat het hoofdpijn wordt :+

wappie alert; zo ben ik van mening dat max nog zo goed zijn best kan doen - WK zal dit jaar door lewis gewonnen worden. (iets met straffen, invloed mercedes, record schumie moet eraan). Bernie had allang een stokje voor mercedes dominatie gestoken :X

[ Voor 31% gewijzigd door himlims_ op 15-11-2021 16:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP_Frost
himlims_ schreef op maandag 15 november 2021 @ 16:12:
[...]
- hypocriet, draait om euro's niet om marketing plaatje naar buiten
Dit geldt toch voor meerdere sporten? Je kan bijna al deze kritieken ook toepassen op voetbal.

Maar F1 moet zeker uitkijken dat het niet te veel support kwijt raakt. De organisatie zit namelijk vooral zichzelf in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

JP_Frost schreef op maandag 15 november 2021 @ 16:15:
[...]

Dit geldt toch voor meerdere sporten? Je kan bijna al deze kritieken ook toepassen op voetbal.

Maar F1 moet zeker uitkijken dat het niet te veel support kwijt raakt. De organisatie zit namelijk vooral zichzelf in de weg.
offtopic:
jah en nee, voetbal draait meer om de man/persoon.

Maar het gehele resultaat hangt af of de schijtsrechter een goeie nacht heeft gehad. Ben jaren geleden gestopt met voetbal kijken, omdat het resultaat van team (heo goed dan ook) afhangt van menselijke controle (schijtsrechter).

Vooral het fiasco van EK/WK(?) dat engeland een penalty schoorde, de schijtrechter ziet het anders, maar in de herhaling in het stadion kon iedereen zien dat het wel een goal was [......] hoe kan iemand die sport nog serieus nemen?!

Roep al jaren; neem voorbeeld aan amerikaanse sport; alles overal de camera op - bij twijfel, beelden na kijken. Situatie geweest waarvan beslissing oneerlijk/onjuist is? kan een team (3x?) een controle aanroepen.

Inmiddels hebben ze een VAR met voetbal - is een begin, niet foutloos, maar wel hele verbetering tozv wat het ooit is geweest.

* himlims_ kijkt liefste NBA

[ Voor 18% gewijzigd door himlims_ op 15-11-2021 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:29

psy

Player1S schreef op maandag 15 november 2021 @ 12:57:
[...]

VAG zou met zowel Audi als Porsche de F1 in willen.

brainstormpje vanuit mijzelf:.

Audi koopt dus McLaren.
Porsche gaat colab aan met Red Bull en gaan de motoren bouwen. Red Bull is immers al bezig met een fabriek daarvoor.

Audi-McLaren krijgen vanuit daar de motoren met Audi badge erop en de Red Bull autos rijden met Porsche erop rond.
Mag toch hopen dat RedBull ver van VAG motoren wegblijft. Komom zeg. Qua betrouwbaarheid heeft VAG nou niet echt een beste naam.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Presentatrice Formule 1 bij ViaPlay.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YP8lDV1BuxPRwJ6gntp25reADbw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xUiEkOSg2Y0jvWyPTfvqxEDN.jpg?f=fotoalbum_large

Amber Brantsen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10 11:52

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Helemaal mee eens. Een goede BoP erin en in theorie maakt iedereen een kans. Wat dat betreft vind ik de GT3 races veel spannender, 't is dat het er alleen zoveel zijn en dan nog alle endurance races, dan wordt het best veel, maar verder is dat een prachtige competitie. Alleen omdat iedereen in teams van 2, 3 of 4 rijders opereert veel minder op de individu gericht maar meer op het team maar daarom ook lastiger te volgen. DTM zit er wat dat betreft nu tussenin, 1 rijder per auto met diverse merken, alleen merk je in de DTM juist weer heel erg dat de fabrikant heerst, dus Mercedes vs BMW vs Audi etc.waardoor de teamprestatie weer ondersneeuwt. In de laatste finale onlangs ook weer .. Mercedes kon kampioen worden als 2 Mercedessen van 2 andere teams even van het gas gingen .. dus deden ze dat en was een "nieuwe" controverse geboren. Beetje zoals Haas en Alfa Romeo Ferrari helpen zou, en McLaren en Williams Mercedes. Compleet seperate teams maar de motor maakt dat ze in opdracht van de motorfabrikant opereren. Meer dan een pit-call-verzoek zal het nu niet zijn .. in DTM is het direct een order.

[ Voor 10% gewijzigd door Alfa Novanta op 15-11-2021 16:37 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_Frost
himlims_ schreef op maandag 15 november 2021 @ 16:17:
[...]
offtopic:
jah en nee, voetbal draait meer om de man/persoon.

Maar het gehele resultaat hangt af of de schijtsrechter een goeie nacht heeft gehad. Ben jaren geleden gestopt met voetbal kijken, omdat het resultaat van team (heo goed dan ook) afhangt van menselijke controle (schijtsrechter).

Vooral het fiasco van EK/WK(?) dat engeland een penalty schoorde, de schijtrechter ziet het anders, maar in de herhaling in het stadion kon iedereen zien dat het wel een goal was [......] hoe kan iemand die sport nog serieus nemen?!

Roep al jaren; neem voorbeeld aan amerikaanse sport; alles overal de camera op - bij twijfel, beelden na kijken. Situatie geweest waarvan beslissing oneerlijk/onjuist is? kan een team (3x?) een controle aanroepen.

Inmiddels hebben ze een VAR met voetbal - is een begin, niet foutloos, maar wel hele verbetering tozv wat het ooit is geweest.

* himlims_ kijkt liefste NBA
In Amerikaanse sporten is overigens ook genoeg discussie over spelregels en voordelen van de rijke teams. Maar ik ben het met je eens dat ze in ieder geval proberen wat transparanter te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Bastien schreef op maandag 15 november 2021 @ 15:51:
[...]
Lijkt mij van niet aangezien je in Parc Fermé enkel wat mag vervangen wat defect is of een gevaar op kan leveren (oid), niet omdat het beter uitkomt. Dus als hij er eentje wil, dan moet het voor de Q. Tenzij hij 'm in de Q opblaast, maar dan is het een pit lane start.
"We zagen iets geks in de data en denken dat dat een probleem op kan leveren tijdens de race, daarom willen we de motor vervangen"
En als ze verder vragen laat je gewoon een raar blipje in de telemetrie zien, of je maakt een koelwaterleiding niet helemaal goed vast ofzo. De FIA heeft bij lange na niet genoeg kennis van de motoren om te zien wat de oorzaak van dat blipje is. Dat is ook een van de redenen van de party mode-ban omdat ze anders helemaal niet weten wat het normale gedrag van de motor is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
DataGhost schreef op maandag 15 november 2021 @ 17:19:
[...]

"We zagen iets geks in de data en denken dat dat een probleem op kan leveren tijdens de race, daarom willen we de motor vervangen"
En als ze verder vragen laat je gewoon een raar blipje in de telemetrie zien, of je maakt een koelwaterleiding niet helemaal goed vast ofzo. De FIA heeft bij lange na niet genoeg kennis van de motoren om te zien wat de oorzaak van dat blipje is. Dat is ook een van de redenen van de party mode-ban omdat ze anders helemaal niet weten wat het normale gedrag van de motor is.
Je mag de motor gewoon wisselen onder parc ferme. Heeft Red Bull ook nog gedaan bij Verstappen in Hongarije. En zolang het dezelfde spec. is levert dat ook geen straf op. Wissel je voor een andere spec dan zul je uit de pits moeten starten wegens het breken van de parc ferme regels.

Edit:
V.w.b. motoren gelden dus dezelfde regels als de rest. Red Bull heeft zaterdag na de sprint of zondag ook nog de achtervleugel bij Verstappen vervangen omdat er iets mee aan de hand was, maar dus dezelfde spec en in orde. Kimi wisselde dan weer naar een andere spec achtervleugel en die moest dus uit de pits starten. En voorgaande races heeft Red Bull dan juist weer reparaties mogen doen aan de beschadigde achtervleugel.

[ Voor 19% gewijzigd door RobertMe op 15-11-2021 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

RobertMe schreef op maandag 15 november 2021 @ 18:01:
[...]

Je mag de motor gewoon wisselen onder parc ferme. Heeft Red Bull ook nog gedaan bij Verstappen in Hongarije. En zolang het dezelfde spec. is levert dat ook geen straf op. Wissel je voor een andere spec dan zul je uit de pits moeten starten wegens het breken van de parc ferme regels.

Edit:
V.w.b. motoren gelden dus dezelfde regels als de rest. Red Bull heeft zaterdag na de sprint of zondag ook nog de achtervleugel bij Verstappen vervangen omdat er iets mee aan de hand was, maar dus dezelfde spec en in orde. Kimi wisselde dan weer naar een andere spec achtervleugel en die moest dus uit de pits starten. En voorgaande races heeft Red Bull dan juist weer reparaties mogen doen aan de beschadigde achtervleugel.
Weet ik, maar je moet wel toestemming krijgen. Dat is vaak geen enkel probleem in de praktijk, probeerde ik duidelijk te maken. In de regels staan inderdaad geen verdere voorwaarden behalve de toestemming dus dat is vooral een formaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker29789
  • Laatst online: 07-08 17:09
Question Mark schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:48:
[...]

Simpel, F1 is een teamsport en geen individuele rijders competitie.

En het teamsport zijn begint al bij het ontwerpteam van de auto t/m de complete pitcrew die elk weekend weer een topprestatie neerzet.

Vanwege budgetverschillen zit er nog wel een groot verschil in de te besteden middelen, maar de veranderende regelgeving en budgetcap maken dit verschil steeds kleiner...
Dat begrijp ik. Ik zei ook niks over het constructeurskampioenschap. Mij ging het voornamelijk om het rijderskampioenschap. Mijn punt was dat die competitie al grotendeels wordt beslist door het constructeurskampioenschap. Alleen wordt dat zwaar onderbelicht door de organisatie zelf en de media eromheen en dat vind ik nep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13:05
Hotlap van Jeddah in de F1 2021 game (klikken want FOM):

Lijkt mij een vrij smal circuit, met de muur altijd dichtbij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:21

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Transportman schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:05:
[YouTube: F1 2021 Game: A Hot Lap Of The Jeddah Corniche Circuit]

Wat een gave hoogteverschillen ook! /Lewis-mode

Enige pluspunt is dat de snelheid zo hoog ligt dat de race snel voorbij zal zijn.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:40

Spotmatic

Ken sent me

pjottum schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:24:
[...]

Enige pluspunt is dat de snelheid zo hoog ligt dat de race snel voorbij zal zijn.
Ik krijg er Formule E vibes van. M.a.w. het ziet er ruk uit voor mij :p

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:20
pjottum schreef op maandag 15 november 2021 @ 19:24:
[...]

Als compensatie doen ze dan gewoon meer rondes. :+
Saai circuit inderdaad, voegt niet veel toe. Kan ook wel eens lastig inhalen worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-10 00:03

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

himlims_ schreef op maandag 15 november 2021 @ 16:12:
[...]
- hypocriet, draait om euro's niet om marketing/moreel plaatje naar buiten (locaties van races)
- gemaakte afspraken/contracten hebben nauwelijks waarden
- wereld(drivers market) wordt bepaald door enkele invloedrijke personen
- FIA [..]

en toch blijf ik steenvast kijken :), beetje als zo'n ex die een leuk trucje kan :P coming back for more - terwijl je weet dat het hoofdpijn wordt :+

wappie alert; zo ben ik van mening dat max nog zo goed zijn best kan doen - WK zal dit jaar door lewis gewonnen worden. (iets met straffen, invloed mercedes, record schumie moet eraan). Bernie had allang een stokje voor mercedes dominatie gestoken :X
Maar dat allemaal maakt het niet zomaar ineens een k*t sport.
Ten eerste denk ik dat het ook voor een groot deel te maken heeft met wat men er als kijker van verwacht.
Er zullen genoeg kijkers zijn die enkel voor hun favoriete coureur de sport volgen. Als die dan dus niet met het beste materiaal mag spelen dan kan ik me voorstellen dat je dan sneller teleur gesteld raakt.

Maar als die coureur mooie dingen kan laten zien en regelmatig op het podium terecht komt of het zelfs voor elkaar krijgt om een wereldtitel te pakken, tja, dan zal een gemiddelde race al een stuk fijner wegkijken.

Het politieke gekonkel komt met elke grote sport denk ik dus daar zullen de verwachtingen denk ik niet veel verschillen. Wellicht dat het er 30 jaar geleden anders aan toe ging dan vandaag de dag maar ook dat zal niet enkel in de F1 zo zijn. Maar zolang de redenen van de veranderingen duidelijk zijn kan men zelf inschatten of het noodzaak was of niet. Helaas bekijken sommige fans dit dan enkel vanuit hun perspectief, zien hun favoriet ineens aan het kortste eind trekken en wederom teleurstelling.

De FIA straft niet consequent (genoeg), dat zorgt voor onduidelijkheid maar vooral ook een gevoel van klassenjustitie en heeft helaas al voor veel controverse gezorgd. Maakt het nog steeds niet nodig om de FIA aan te vallen op elke beslissing en ze af te serveren als malafide organisatie die enkel danst naar de pijpen van de deelnemer die het grootste budget heeft.
Maar ook die inconsequentie is niet iets nieuws eigenlijk. Wellicht dat het nu makkelijker terug te vinden en te vergelijken is met de komst van internet. Het zal een hoop frustratie schelen als ze dat beter gaan uitvoeren.

En tja, hypocrisie, wat dacht je dat er nog rond zou rijden als we echt zo begaan waren met het milieu?
Zelfs de elektrische auto's verspillen energie, creëren fijnstof en zorgen voor extra vliegbewegingen. Dus dat gedeelte is gewoon inherent aan motorsport denk ik. Hoe een knappe draai daar de marketingafdeling ook aan geeft.

En het grote geld bepaald? Ja, wie betaalt bepaalt hè. Komt er volgend jaar een Chinese coureur meedoen dan is dat niet omdat het talent uit z'n oren spuit maar omdat ie (naar horen zeggen) 30 miljoen in zijn rugzak mee krijgt. Ik denk niet dat je redelijk kan verwachten dat dat ooit anders zal zijn. Kijk naar de historie van autosport en je zal weinig andere verhalen tegenkomen.
Maar het is ook een absurd dure sport geworden. Waar je vroeger nog met een paar wegwerp motorblokken een weekendje mee kon spelen is het nu gewoonweg te veeleisend geworden. Naast de technische hoogstandjes en de duurzaamheid is veiligheid ook een duurder verhaal geworden. Er is niet voor niets een budget cap in het leven geroepen.

Maargoed, in mijn ogen is het geen k*tsport maar meer een mannensoap. Brullende motoren, en wie naait wie weer een oor aan om dit weekend eerder over de streep te komen. ;) (meer verwacht ik er ook niet van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Damian

Insane Obtrusion

Hmmm ik voorzie ook op 40 stukken tracklimits per ronde...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10 21:13
https://gp33.nl/lewis-ham...telkens-een-nieuwe-motor/

Rumor, rumor maar verbaast me helemaal niets als t waar is. Handige manier om toch het kampioenschap te winnen imo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

De_Bastaard schreef op maandag 15 november 2021 @ 21:24:
https://gp33.nl/lewis-ham...telkens-een-nieuwe-motor/

Rumor, rumor maar verbaast me helemaal niets als t waar is. Handige manier om toch het kampioenschap te winnen imo
Klinkt als een Reddit-gerucht, wat het min of meer al sinds de Bottas-memes geweest is en wat alleen maar is aangewakkerd door de enorme overmacht van afgelopen weekend. Gerucht of niet, het klinkt wel als de meest logische optie maar dan hangt het heel erg af van de regels en hoe die worden toegepast. In principe is Mercedes namelijk gewoon een klant van Mercedes HPP en zijn nieuwe motoren alleen "gratis" als ze niet door het F1-team zelf kapot zijn gemaakt of gecrasht, anders zouden ze voor de nieuwe motoren moeten betalen (wat dan weer wel binnen de cost cap valt). Het lijkt mij hoogst oneerlijk als HPP beslist dat de vervanging gratis is voor de komende paar races. Dan zie ik namelijk McLaren al wel aan komen kloppen voor diezelfde motor en motorstand, en dan ook graag voor elke komende race. Slepen ze lekker op kosten van Mercedes HPP een hogere plaats in het WCC binnen ten koste van Ferrari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Nu online
Zijn er nog erg recente beelden van de voortgang bij het jeddah circuit? Het is nog maar een paar weken en dan is de race al dus ben benieuwd hoe realistisch het is of er ook echt geracet kan worden.

Vind het stiekem ook wel spannend wie nu het 2e stoeltje bij alfa krijgt. Zhou lijkt het meest logisch eerlijk gezegd. Ik geloof dat Fred had gezegd dat we begin deze week uitsluitsel zouden krijgen toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

pfff, wat is deze? 8)7

Tis constant vol gas... Monza vleugels? Geen inhaal mogelijkheden?

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 15-11-2021 22:43 ]

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

ArcticWolf schreef op maandag 15 november 2021 @ 22:39:
[...]

pfff, wat is deze? 8)7

Tis constant vol gas... Monza vleugels?
Dat rondje was ongeveer 1:34 op een baan bijna net zo lang als Spa :+ De meesten zien ook maar weinig inhaalmogelijkheden. Het meest positieve wat ik vooralsnog over de snelheid van dit circuit heb gehoord is dat de race snel voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
ArcticWolf schreef op maandag 15 november 2021 @ 22:39:
[...]

pfff, wat is deze? 8)7

Tis constant vol gas... Monza vleugels? Geen inhaal mogelijkheden?
2 scherpe bochten en 3x even van het gas?

:X

Serieus... Mijn zoontje van 5 zou zonder uitleg nog een betere track tekenen. Tenminste, als ik hem uitleg dat het begin en einde aan elkaar moeten. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:13

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Lewis gaat met gemak pole pakken en daarna is het treintje rijden op zondag (zeg ik nu).

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Chiron schreef op maandag 15 november 2021 @ 23:22:
Lewis gaat met gemak pole pakken en daarna is het treintje rijden op zondag (zeg ik nu).
Ik gaf een een +1, maar dit had een -1 moeten zijn. Niet vanwege de poster/jou, maar omdat ik denk dat dit de realiteit is :'( De WDC-titel is voor Max gisteren door het putje gegaan...

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:10

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Wok schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 00:06:
[...]

Ik gaf een een +1, maar dit had een -1 moeten zijn. Niet vanwege de poster/jou, maar omdat ik denk dat dit de realiteit is :'( De WDC-titel is voor Max gisteren door het putje gegaan...
Ik vond dat Max erg rustig over kwam afgelopen zondag en ook zijn eigen er echt nog niet bij neer legde. Ik denk dat hij ook wel begreep dat met een nieuw motorblok het gewoon niet te halen was voor hem. Maar om nu te zeggen dat het voorbij is, dat betwijfel ik. Ik heb nog wel goede moed dat RBR nog met enkele verassingen zal komen dit seizoen. ;) En zo niet, mag je mij quoten en mij slaan met een "large trout". :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Nemean schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 00:14:
[...]

Ik vond dat Max erg rustig over kwam afgelopen zondag en ook zijn eigen er echt nog niet bij neer legde. Ik denk dat hij ook wel begreep dat met een nieuw motorblok het gewoon niet te halen was voor hem. Maar om nu te zeggen dat het voorbij is, dat betwijfel ik. Ik heb nog wel goede moed dat RBR nog met enkele verassingen zal komen dit seizoen. ;) En zo niet, mag je mij quoten en mij slaan met een "large trout". :+
Hij (Max) weet ongetwijfeld meer dan jij en ik :) Laat dat dan maar mijn laatste strohalm zijn ;)

Ik had na de sprint race al een slecht gevoel en dat werd helaas werkelijkheid... Heb dus niks 'gemist' nadat ik wat anders ben gaan kijken na de eerste pitstops... Toen wist ik al zeker dat die zeikstraal zou winnen :-(

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:07
Het is gewoon jammer dat Max zoveel punten heeft verloren begin van het seizoen, en Ham gewoon geluk heeft gehad. RB was gewoon sterker toen, meteen al vanaf race 1.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
[...]

Mwoa dat laatste weet ik nog zo net niet, maar een baan waar je niet in kan halen is koren op de molen voor een team wat bloedsnel is over de eerste twee rondes, en op de straights. DRS gaat je dan niet meer helpen om in te halen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Tegelijk is Jeddah misschien wel het ideale circuit om ervoor te kunnen blijven.
Het zal in die snelle bochten lastig zijn om te volgen met het verlies van de downforce waardoor je meer ruimte krijgt om het rechte stuk er ook voor te blijven.
Rinse and repeat.

Wat we wel zeker weten: het wordt een track limit festival

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

[...]

Max moet er nog één winnen sowieso. Verder zie ik MER niet zomaar elke race een nieuwe ICE erin lepelen (ook al ben ik er wel/ook bang voor) want dat gaat tegen alles in qua duurzaamheid + idee van budgetcaps dus mag hopen dat de FIA en ook Daimler dit niet wil.

Toto is behoorlijk heftig bezig maar na de laatste race is ie bij mij wel echt af. Wat een huilie huilie, nu ze eindelijk weerstand krijgen. "Valser" dan "vals".

- "Fuck them all" (Want? Je vleugel voldeed niet == DSQ)
- Die vinger richting de camera's
- De racisme kaart op basis van bovenstaande ("Ik weet nu hoe Lewis zich zijn hele leven al moet voelen")

Mafkees :N

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13:05
[...]

Ik zie sommigen na iedere sessie (zelfs FP1) al reageren dat Verstappen/RBR het kampioenschap daar weg hebben gegooid, maar het kan nog alle kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Transportman schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:11:
[...]

Ik zie sommigen na iedere sessie (zelfs FP1) al reageren dat Verstappen/RBR het kampioenschap daar weg hebben gegooid, maar het kan nog alle kanten op.
Natuurlijk kan het nog, maar de kans is gewoon niet groot. Als Mercedes geen fouten meer maakt, zijn ze de favoriet, Hamilton kan zeker 3 keer winnen en dan is het klaar. Ze zijn nu zo veel sneller, dat maak je niet zo maar goed.
Denk zelf dat Max Qatar moet winnen, qua circuit het minst een power circuit en dus de meeste kans.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
JB schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:02:
[...]

Max moet er nog één winnen sowieso. Verder zie ik MER niet zomaar elke race een nieuwe ICE erin lepelen (ook al ben ik er wel/ook bang voor) want dat gaat tegen alles in qua duurzaamheid + idee van budgetcaps dus mag hopen dat de FIA en ook Daimler dit niet wil.

Toto is behoorlijk heftig bezig maar na de laatste race is ie bij mij wel echt af. Wat een huilie huilie, nu ze eindelijk weerstand krijgen. "Valser" dan "vals".

- "Fuck them all" (Want? Je vleugel voldeed niet == DSQ)
- Die vinger richting de camera's
- De racisme kaart op basis van bovenstaande ("Ik weet nu hoe Lewis zich zijn hele leven al moet voelen")

Mafkees :N
Ik zou, als ik Lewis was, ook not amused zijn met die racisme-opmerking van Toto. Want als Toto denkt dat dit is hoe het voelt en denkt dat dit het zo'n beetje is om door je huidskleur benadeeld te worden.... :X

Een priviledged white guy, uit Oostenrijk (niet het meest inclusieve land kwa rassen), die bij het grootste en beste F1 team werkt.... En die vervolgens wat weerstand krijgt vanwege zijn gedrag?

Ja dat is precies hetzelfde als wat HAM heeft meegemaakt 8)7

Eigenlijk bageteliseert die hiermee de moeilijkheden die HAM heeft meegemaakt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Chiron schreef op maandag 15 november 2021 @ 23:22:
Dan is het de opdracht voor Gasly, Perez en Tsunoda om elke keer toevallig in een beetje in de buurt van Mazepin te rijden als Hamilton zijn hotlaps wil doen. Met zo veel verkeer kan er best iemand per ongeluk wat "onhandig" op de racelijn zitten.

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

@Waah inderdaad. Het is van de zotte hoe Wolff zich gedraagd. Dat het een politiek spel is, prima maar hij is nu echt over grenzen gegaan waar ik anderen nog niet overheen heb zien gaan.

Vraag me ook af hoe Daimler dit alles ziet en welke vinger in de pap zij hebben. Je moet toch niet willen dat je straks kampioen bent met laatste 3 races steeds een nieuwe ICE erin lepelen?

Geen idee of die motoreren er uberhaupt zijn, maar er ging gisteren ook een andere interessante theorie de ronde dat ze wellicht ook een gebruikt blok kunnen openen (seal verbreken) en de versleten onderdelen vervangen. Gridstraf 5 plekken en weer inzetten met max overspeed.

Alhoewel ik ook denk dat het snelheidsverschil niet alleen daar vandaan kan komen. Max was (misschien wel te) relax na de race. Verder heb ik Horner ook een paar keer horen zeggen "We know what they are doing" icm dat Max zover ik nu begrijp de opdracht had, om die vleugel te checken. En niet op hetgeen waar ze een DSQ voor kregen.

RBR weet meer... De vraag is, kunnen ze het bewijzen?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
JB schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:02:
[...]

Denk dat er maar een relatief kleine groep is die hier van wakker ligt/zorgen om maakt. Denk dat er ook een flinke groep is die zoiets heeft van "whatever it takes to defeat Verstappen". Ik hoor bij die eerste groep en hoop oprecht dat de FIA hier snel een stokje voor steekt...

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Waah schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:16:
[...]

Ik zou, als ik Lewis was, ook not amused zijn met die racisme-opmerking van Toto. Want als Toto denkt dat dit is hoe het voelt en denkt dat dit het zo'n beetje is om door je huidskleur benadeeld te worden.... :X

Een priviledged white guy, uit Oostenrijk (niet het meest inclusieve land kwa rassen), die bij het grootste en beste F1 team werkt.... En die vervolgens wat weerstand krijgt vanwege zijn gedrag?

Ja dat is precies hetzelfde als wat HAM heeft meegemaakt 8)7

Eigenlijk bageteliseert die hiermee de moeilijkheden die HAM heeft meegemaakt. :+
Vind het ook een enorme lul, maar een fijne jeugd/ white privilege heeft ie niet altijd gehad.

“It wasn’t just losing my father. My father was very ill for 10 years with a brain tumour. From the first moment, I can remember he was ill until he passed away in my teenage years and we had, literally, no money. He couldn’t work. It changed his personality.”
"I can remember at 14 thinking I wanted to be responsible for myself, I didn’t want to be dependent on anybody, I knew I couldn’t rely on anybody.”

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Nu online
DarkFire1985 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:01:
Tegelijk is Jeddah misschien wel het ideale circuit om ervoor te kunnen blijven.
Het zal in die snelle bochten lastig zijn om te volgen met het verlies van de downforce waardoor je meer ruimte krijgt om het rechte stuk er ook voor te blijven.
Rinse and repeat.

Wat we wel zeker weten: het wordt een track limit festival
Over die tracklimits. Ingame zijn de tracklimits (op 1 bocht na) de witte lijn aan de buitenzijde van de kerbstone ipv normaliter de binnenzijde. Dus alle 4 wielen moeten buiten de volledige kerbstone zijn om een tracklimit te krijgen. Mocht dit irl ook zo zijn dan kunnen we her en der wel wat verwarring zien denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:16

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

matthijst schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:28:
[...]

Vind het ook een enorme lul, maar een fijne jeugd/ white privilege heeft ie niet altijd gehad.

“It wasn’t just losing my father. My father was very ill for 10 years with a brain tumour. From the first moment, I can remember he was ill until he passed away in my teenage years and we had, literally, no money. He couldn’t work. It changed his personality.”
"I can remember at 14 thinking I wanted to be responsible for myself, I didn’t want to be dependent on anybody, I knew I couldn’t rely on anybody.”
Zal best zo zijn, lijkt mij meer geval onrecht, in zijn ogen. Wat de wereld van hem zag afgelopen weekend.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
[...]

"white privilige" heeft dan ook weinig te maken met een makkelijke jeugd of een lastige jeugd. Het heeft te maken dat je een streepje voor hebt tov iemand met een ander ras. (of eigenlijn hebben die anderen een streepje achter)

Daar begrijpt iemand als hij niets van hoe dat voelt. Ik trouwens ook niet, dus dat is niet anders. Maar ik roep ook niet dat ik snap hoe het voelt om Lewis te zijn. Die puur door zijn huidskleur al een nadeel had.

Maar áls je dat eens wil meemaken, moet je een tijdje in Japan gaan wonen. Daar zul je ook nooit bij de Japanners horen. Minder kansen krijgen, lastiger een huis krijgen en ben je altijd wat buitengesloten.

En daar zit de nuance. Ik zeg niet dat Toto Wolff een verwend kreng is, die nooit tegenslag heeft gekent. Ik zeg dat de vergelijking tussen racisme en aangesproken worden op je gedrag toch écht wel 2 verschillende dingen zijn. Als je dat op gelijke schaal gaat behandelen maak je het ene veel zwaarder dan het is (wat zijn doel is), maar bagatelliseer je Rasicme in mijn ogen.

Lewis en Toto kennen elkaar goed. Dus ik denk dat Lewis wel ziet dat dit A) politiek is en B) dat die het anders bedoeld. En Lewis heeft 211 miljoen redenen om het verder te negeren :+

[ Voor 6% gewijzigd door Waah op 16-11-2021 08:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
[...]

Dat is precies wat die man zo gek maakt, teveel trauma's, een te grote wil om te winnen Nu wordt ie ook het buitenbeentje in de F1, dus lijkt het me beter als we hem opsluiten. Ik voorspel nog heel veel nare trekjes van deze man.

/s - Man, dat gejank van vroeger altijd. Het is maar net wat je er van maakt. Dit is eerder een gevalletje, veel geld maakt gek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hamilton 1x dnf en het is ook klaar. Niks is nog zeker.

Nieuwe motor in jeddah betekent inhalen maar er is bijna geen inhaal mogelijkheid dus dat zullen ze niet zo snel doen.

Daarnaast loopt het flexiwing onderzoek nog steeds naar mercedes de spoiler is ook nog steeds in bezit van de fia.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Enig optimisme, van Reddit:
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/rm2a47vn3nz71.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:09
Raceweek?? Is er nog geen Qatar topic? (kan hem niet vinden dan)

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:46:
Hamilton 1x dnf en het is ook klaar. Niks is nog zeker.

Nieuwe motor in jeddah betekent inhalen maar er is bijna geen inhaal mogelijkheid dus dat zullen ze niet zo snel doen.

Daarnaast loopt het flexiwing onderzoek nog steeds naar mercedes de spoiler is ook nog steeds in bezit van de fia.
Maar nieuwe motor betekent wel front row lock out met party mode. Zoals ze IMHO veel WDC/WCC titels hebben binnen gehaald. Zondag deels ook partymode na start, wegrijden en op de CC...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

DonJunior schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:48:
Raceweek?? Is er nog geen Qatar topic? (kan hem niet vinden dan)
Nieuwe regels. Vanaf donderdag.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Waah schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:36:
[...]

"white privilige" heeft dan ook weinig te maken met een makkelijke jeugd of een lastige jeugd. Het heeft te maken dat je een streepje voor hebt tov iemand met een ander ras. (of eigenlijn hebben die anderen een streepje achter)
"een privileged white guy". Is ie nu wel. Maar vroeger niet, daar ging het me alleen om. Tenzij je als niet blanke enorm in de huilie modus zit. Maar denk dat zelfs Lewis niet met 'm had willen ruilen vroegah :*)

Verder ook een rare vergelijking van hem, helemaal mee eens.
Japan kom ik graag, maar d'r wonen lijkt me alleen om de taal al een enorme uitdaging :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Laatst online: 28-10 09:51

Dazzler2120

FP ProMod
JB schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:49:
[...]

Maar nieuwe motor betekent wel front row lock out met party mode. Zoals ze IMHO veel WDC/WCC titels hebben binnen gehaald. Zondag deels ook partymode na start, wegrijden en op de CC...
Nieuwe ICE betekent 5 plaatsen gridstraf, dat is dus vertrekken vanaf P6 en P7. Daarnaast is de befaamde party mode niet meer mogelijk, ze mogen niet de motor terugschroeven, tenzij ze aantoonbaar een probleem hebben met de motor.

De motor modus waar je in kwalificeert, is in de basis de motormodus waar ze in racen.

Met een nieuwe ICE kunnen ze schijnbaar wel hogere motormodussen draaien, die de 5 plaatsen gridstraf makkelijk doen verdampen. Wellicht dat we dit straks als de nieuwe party mode gaan zien :+

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Punt voor snelle ronde niet meegerekend?

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:36
Max wint Qatar en daarna 2x 3e,
Lewis 2e in Qatar en wint de rest en pakt maar 1x een fast lap +1 punt

Beide gelijk in het kampioenschap, Max Winner :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

JB schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:21:
@Waah
...

Alhoewel ik ook denk dat het snelheidsverschil niet alleen daar vandaan kan komen. Max was (misschien wel te) relax na de race. Verder heb ik Horner ook een paar keer horen zeggen "We know what they are doing" icm dat Max zover ik nu begrijp de opdracht had, om die vleugel te checken. En niet op hetgeen waar ze een DSQ voor kregen.

RBR weet meer... De vraag is, kunnen ze het bewijzen?
Of: gaan ze het zelf ook toepassen? Misschien hebben ze tijdens die (vermeende) meeting met de FIA 1 uur voor de Q wel gezegd 'wij zien dat Merc dit doet, mag dat?'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

noo schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:58:
[...]

Of: gaan ze het zelf ook toepassen? Misschien hebben ze tijdens die (vermeende) meeting met de FIA 1 uur voor de Q wel gezegd 'wij zien dat Merc dit doet, mag dat?'
Nee zover ik weet is het High Rake concept niet geschikt voor het "trucje". Of ze protesteren en implementeren het zelf (ook) :+

[ Voor 6% gewijzigd door JB op 16-11-2021 08:59 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:50
Het is dus gewoon uiterst cruciaal dat hij nog 1 race wint..

De vraag is alleen welke :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:19
Volgens verschillende bronnen wordt Piastri reserve rijder bij Alfa Romeo Alpine voor 2022 en is Giovinazzi lijkt op weg naar de uitgang en gaat mogelijk in Formule E rijden.

(bronnen: The Race, Motorsport.com)

[ Voor 3% gewijzigd door Chocoball op 16-11-2021 09:35 . Reden: Foute team genoemd ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Wij kunnen wel allerlei rekenmodules op loslaten, maar Verstappen zelf zei dat hij gewoon moet zorgen dat hij voor Mercedes moet finishen.
Chocoball schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:05:
Volgens verschillende bronnen wordt Piastri reserve rijder bij Alfa Romeo voor 2022 en is Giovinazzi lijkt op weg naar de uitgang en gaat mogelijk in Formule E rijden.

Alpine toch?

[ Voor 55% gewijzigd door Sepp14 op 16-11-2021 09:07 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Laatst online: 28-10 09:51

Dazzler2120

FP ProMod
Sepp14 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:05:
Wij kunnen wel allerlei rekenmodules op loslaten, maar Verstappen zelf zei dat hij gewoon moet zorgen dat hij voor Mercedes moet finishen.
Mathematicians hate this one simple trick Verstappen uses to negate their calculations

Ik denk dat dit de clickbait titel gaat worden van onze favoriete clickbait generator media...

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
d-vine schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:57:
[...]

Max wint Qatar en daarna 2x 3e,
Lewis 2e in Qatar en wint de rest en pakt maar 1x een fast lap +1 punt

Beide gelijk in het kampioenschap, Max Winner :D
Ja, zo zijn er allerlei leuke scenario's mogelijk. In de laatste ronde van de laatste race moet Perez fastest lap van HAM afpakken zodat VER kampioen wordt bijvoorbeeld. Ik denk niet dat ik zoiets trek en dus maar ff een stukje ga wandelen met de hond ofzo.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

JB schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:59:
[...]

Nee zover ik weet is het High Rake concept niet geschikt voor het "trucje". Of ze protesteren en implementeren het zelf (ook) :+
Welk trucje bedoel je? Het laten stallen van de diffuser? Er kan ook nog iets heel anders zijn waar Red Bull ook wel brood in ziet natuurlijk. We gaan het zien (of niet) de komende weken. Exciting times.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 12:39
Chocoball schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:05:
Volgens verschillende bronnen wordt Piastri reserve rijder bij Alfa Romeo voor 2022 en is Giovinazzi lijkt op weg naar de uitgang en gaat mogelijk in Formule E rijden.

Het deel over Piastri is inmiddels bevestigd bij Alpine:

[ Voor 5% gewijzigd door Extigo op 16-11-2021 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

noo schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:09:
[...]

Welk trucje bedoel je? Het laten stallen van de diffuser? Er kan ook nog iets heel anders zijn waar Red Bull ook wel brood in ziet natuurlijk. We gaan het zien (of niet) de komende weken. Exciting times.
Ja klopt. Het andere zou dan de flexiwing zijn. Protest indienen en het vervolgens zelf implementeren sinds Turkije :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:09
JB schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:49:
[...]

Nieuwe regels. Vanaf donderdag.
knip

Edit: Oh nee.. dat mocht sowieso al niet.
Sorry... :o

[ Voor 35% gewijzigd door DaniëlWW2 op 16-11-2021 09:30 ]

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
DonJunior schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:13:
[...]

Bijzonder..
Dus nu doen we de raceweek aftrap gewoon in het algehele F1 topic? Prima!

RACEWEEK!!!

8)
Psst, lees dit even DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Justevo schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:04:
[...]

Het is dus gewoon uiterst cruciaal dat hij nog 1 race wint..

De vraag is alleen welke :|
Nou we gaan van een circuit van 4309m met 2,1km aan rechte stukken, naar een circuit van 5380m met 1,1km aan rechte stukken. Ook wel te vertalen in 48% rechte stukken in Brazilië en 20% in Qatar. Ook wel uit te drukken in 149km rechte stukken in Brazilië en 63km in Qatar. :z ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:50
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:47:
[...]

Nou we gaan van een circuit van 4309m met 2,1km aan rechte stukken, naar een circuit van 5380m met 1,1km aan rechte stukken. Ook wel te vertalen in 48% rechte stukken in Brazilië en 20% in Qatar. Ook wel uit te drukken in 149km rechte stukken in Brazilië en 63km in Qatar. :z ;)
Ik krijg alleen het nare gevoel dat elk recht stuk van meer dan een paar honderd meter gewoon te veel is. Ben benieuwd wat Qatar met de banden doet, want dat scheelde natuurlijk ook een hoop in Brazilië. Stuk makkelijker gas geven als ze amper slijten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Sepp14 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 08:55:
[...]

Punt voor snelle ronde niet meegerekend?
Die zullen de laatste 3 races ten allen tijde geneutraliseerd worden door Perez of Bottas :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
Justevo schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:53:
[...]

Ik krijg alleen het nare gevoel dat elk recht stuk van meer dan een paar honderd meter gewoon te veel is. Ben benieuwd wat Qatar met de banden doet, want dat scheelde natuurlijk ook een hoop in Brazilië. Stuk makkelijker gas geven als ze amper slijten.
Ik verwacht dat de banden extreem snel zullen slijten in Qatar. Ik hoorde op de podcast van RaceReporter dat het asfalt stamt uit 2004 en dat er dus enorm veel grip is.

Pirelli neemt de C1, C2 en C3 mee, dus de hardste set.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FEO-ry3XMAgwYt7?format=jpg&name=large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
https://www.facebook.com/Formula1/posts/2292215370935432

BREAKING: Antonio Giovinazzi will leave Alfa Romeo at the end of the season
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/s640x640/257838616_2292212870935682_4751017405412522588_n.jpg?_nc_cat=102&ccb=1-5&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=UKSWV-dAiUcAX_ImbOc&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=b407d7d11971403d9580c7a2dc5c859a&oe=61977F6D

Ergens wel te verwachten, andere kant ook wel weer jammer voor de continuiteit in dat team. Ben benieuwd wie er voor terug komt.

[ Voor 14% gewijzigd door J0YR1D3R op 16-11-2021 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japser
  • Nu online

Japser

Jeej!

J0YR1D3R schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:03:

Ergens wel te verwachten, andere kant ook wel weer jammer voor de continuiteit in dat team. Ben benieuwd wie er voor terug komt.
Zal die Chinees wel zijn die 30 miljoen meebrengt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XyritZz
  • Laatst online: 27-10 13:33
alexbl69 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:54:
[...]

Die zullen de laatste 3 races ten allen tijde geneutraliseerd worden door Perez of Bottas :).
Vraag me af hoe Red Bull zonder VSC had gereageerd afgelopen race. Hamilton had fastest lap achter z'n naam, en als Perez op P3 had gelegen met Bottas vlak achter hem dan is het wel echt een keuze maken; WCC of WDC.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-10 13:20

Tijn96

In speed we trust

Zhou is bevestigd voor alfa romeo zojuist

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 126 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken