Sochi is dit jaar het enige weekend met F2 én F3.basvn schreef op maandag 20 september 2021 @ 16:05:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
druk weekend weer! met F1,F2 en F3!
[ Voor 95% gewijzigd door Orion84 op 20-09-2021 16:45 . Reden: Commentaar op de moderatie + flame + op de man ]
Mag hier denk ik toch ? [F1] Randzakenpoor Leno schreef op maandag 20 september 2021 @ 16:12:
Volgens mij wordt het heel hard tijd voor een F1 topic waar het gewoon wél leuk is en ruimte is voor gezellig ouwehoeren en leuke plaatjes
Ps; en race reminders
In een NON raceweek kan je toch gewoon wat slowchat / statestiekjes en een leuk plaatje tonen? ( What does the GOAT say - ging ik helemaal kapot om.....). Volkomen onschuldig en er is toch wat te lezen.
Als het race weekend is, ja dan is het logisch dat je wat strenger bent en zo nu en dan je vinger opsteekt.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Dezelfde bandenkeus dan vorig jaar, hoewel ze ietsje anders zijn voor 2021 dacht ik. Maar daar moeten we het dus niet van hebben vwb "spanning". Onder droge omstandigheden wordt dat weer de inmiddels bekende éénstopper voor dat circuit.
Testing, one, two ...
KloptPlenkske schreef op maandag 20 september 2021 @ 16:28:
[...]
Sochi is dit jaar het enige weekend met F2 én F3.
Want de F3(dacht ik) in Austin (op COTA) gaat niet door
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
"When you grow up your heart dies"
Ben nu al voor, dit is een groter gemis dan het verdwijnen van de V12 motor.sjaool schreef op maandag 20 september 2021 @ 16:41:
Komend weekend ook weer pitspoezen? Want Poetin?
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
sjaool schreef op maandag 20 september 2021 @ 16:41:
Komend weekend ook weer pitspoezen? Want Poetin?
Jullie weten dat dit (helaas) off-topic is tegenwoordig?Pjottski schreef op maandag 20 september 2021 @ 17:02:
Ben nu al voor, dit is een groter gemis dan het verdwijnen van de V12 motor.

Als ik het goed heb zijn dat lokale tijden toch? Qua tijdzone's liggen ze daar een uur op ons voor iirc. Dus dat zou betekenen dat de race op zondag 'gewoon' om 1400 begint. Heerlijk! Net als vroeger!basvn schreef op maandag 20 september 2021 @ 16:05:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
druk weekend weer! met F1,F2 en F3!
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Ze hebben ruim 3 uur vanaf racestart t/m zonsondergang, dus dat moet wel lukken.DDX schreef op maandag 20 september 2021 @ 16:32:
[...]
Vrij krap trouwens op zondag race icm zonsondergang.
Weinig uitloop zegmaar.
en de tussenstand van NA de laatste GP
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Juki Cunoda?basvn schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:19:
[Afbeelding]
en de tussenstand van NA de laatste GP
ja, Tsjechische uitspraak van zijn naam
of het is klaar in bocht 1DoeEensGek schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 10:27:
Toch wel een redelijke kans op regen dit weekend! Max die een nieuwe motor pakt en regen, dat zou een leuke inhaal race geven.

Ontwijk je in elk geval Bottas.
ping 127.212.23.124
Ja.Juncto schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 11:15:
Is het Sochi-topic nog niet gestart?
Edit; zie: DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"
[ Voor 20% gewijzigd door alesandro_46 op 21-09-2021 11:18 ]
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Donderdag pas.Juncto schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 11:15:
Is het Sochi-topic nog niet gestart?
Ik denk dat je op bocht 2 doelt, bocht 1 is de flauwe doordraaier direct na de start.
Testing, one, two ...
Want Verstappen kan niet kletsen met een willekeurig andere coureur over volgend jaar?Extigo schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 17:03:
[Afbeelding]
Verstappen en Russel samen. Lekker kletsen over volgend jaar.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Jawel, maar aangezien Russel volgend jaar in de Mercedes zit, zullen ze elkaar wat vaker op de baan tegenkomen.Damian schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 17:38:
[...]
Want Verstappen kan niet kletsen met een willekeurig andere coureur over volgend jaar?
The @SochiAutodrom is currently flooded with just 1 day before the start of the grand prix weekend#RussianGP pic.twitter.com/aNNzkxQAxR
— Aston Martin F1 updates (@startonpole) 21 september 2021
No keyboard detected. Press F1 to continue.
2 rondjes achter de sc en heb je gelijk dat fopstrafje ook weer ingelost.frankb15 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:23:
Ondertussen in Sochi, hopelijk zondag wat beter weer 😬
[Twitter]
In alle jaren dat daar door F1 is gereden was het volgens mij enkel tijdens FP2 in 2015 wat nat.frankb15 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:23:
Ondertussen in Sochi, hopelijk zondag wat beter weer 😬
[Twitter]
Wat voor tijdverschil hebben we eigenlijk dat daar morgen het Grand Prix weekend al gaat beginnen?
Testing, one, two ...
Verwijderd
Is morgen niet de dag dat iedereen eigenlijk al aankomt en dat ze dat maar als de start van het weekend tellen?hardware-lover schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 21:44:
[...]
In alle jaren dat daar door F1 is gereden was het volgens mij enkel tijdens FP2 in 2015 wat nat.
Wat voor tijdverschil hebben we eigenlijk dat daar morgen het Grand Prix weekend al gaat beginnen?
Doet er me aan denken, heeft HAM al wat gedaan voor de gedupeerde fans van Spa? Er was na de race toch een Instagram post van hem die dat insinueerde.Blokker_1999 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 20:27:
Ach, 2 rondjes achter de SC is toch voldoende, niet?
Nee, hij vond dat F1 iets moest doen. Das iets anders.sloth schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 22:37:
[...]
Doet er me aan denken, heeft HAM al wat gedaan voor de gedupeerde fans van Spa? Er was na de race toch een Instagram post van hem die dat insinueerde.
Dacht een kortingsactie op merch of zo. Niks spectaculairssloth schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 22:37:
[...]
Doet er me aan denken, heeft HAM al wat gedaan voor de gedupeerde fans van Spa? Er was na de race toch een Instagram post van hem die dat insinueerde.
Volgens mij was dat juist weer een flauwe grap van een Tweaker alhier. Maar Hamilton heeft wel serieus aangegeven dat fans die daar waren hem (op Instagram?) een foto van kaartje konden sturen en hij "iets" zou doen. Dus buiten zijn oproep om dat de organisatie iets moet doen.Philip Ross schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 23:07:
[...]
Dacht een kortingsactie op merch of zo. Niks spectaculairs
Ja volgens mij wel, dan moet hij de resterende races uitrijden met die motor.werphengel schreef op woensdag 22 september 2021 @ 07:00:
Als Max komend weekend z’n nieuwe motor krijgt heeft hij toch al z’n grid straffen gehad qua motor en bak wissels?
Bakwissel krijgt hij nu sowieso geen straf voor. Bak mag je strafloos wisselen als je de race ervoor niet gefinisht bent.werphengel schreef op woensdag 22 september 2021 @ 07:00:
Als Max komend weekend z’n nieuwe motor krijgt heeft hij toch al z’n grid straffen gehad qua motor en bak wissels?
Nee, die gaat dan de pool in.Mektheb schreef op woensdag 22 september 2021 @ 07:06:
[...]
Ja volgens mij wel, dan moet hij de resterende races uitrijden met die motor.
Mag je nog naar hartenlust tussen wisselen.
Idd en deze motor heeft ook nog niet zoveel geleden dus dan heeft hij nog 2 goede motoren voor de resterende races.MikeyMan schreef op woensdag 22 september 2021 @ 07:58:
[...]
Nee, die gaat dan de pool in.
Mag je nog naar hartenlust tussen wisselen.
Vriend van mij heeft onze tickets ergens ingeschreven, maar nog niks van gehoord verder.sloth schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 22:37:
[...]
Hopelijk geen crashes meer die onderdelen van de motor slopen danArcticWolf schreef op woensdag 22 september 2021 @ 08:04:
[...]
Idd en deze motor heeft ook nog niet zoveel geleden dus dan heeft hij nog 2 goede motoren voor de resterende races.
[ Voor 7% gewijzigd door JB op 22-09-2021 08:33 ]
Mijn boefje is liev!
''This new ES has been developed in a project that has taken several years, with an aim to combine improvements in energy efficiency with significant reductions in weight. In what will be the company’s final season in the sport, Honda F1 has managed to introduce the new ES - fitted with a lighter, low-resistance, highly efficient and ultra-high power battery cell - just in time for the start of the second half of the season,'' Honda's head of development, Yasuaki Asaki, said in the Honda message.
[ Voor 82% gewijzigd door Boinkie op 22-09-2021 12:29 ]
Dit dus.Boinkie schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:21:
Honda introduceert een nieuwe ES volgens hun instagram
Honda reveal 'final major development' to power unit as they go all out to beat Mercedes in final year in F1
Zet er dan wel even bij dat die er al vanaf Spa in ligt.Boinkie schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:21:
''This new ES has been developed in a project that has taken several years, with an aim to combine improvements in energy efficiency with significant reductions in weight. In what will be the company’s final season in the sport, Honda F1 has managed to introduce the new ES - fitted with a lighter, low-resistance, highly efficient and ultra-high power battery cell - just in time for the start of the second half of the season,'' Honda's head of development, Yasuaki Asaki, said in the Honda message.
per aspera ad astra
en heeft het daar meteen uitstekend gedaan...LAD93 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:30:
[...]
Zet er dan wel even bij dat die er al vanaf Spa in ligt.
"With the new ES, Max Verstappen took pole and victory in Belgium"
Testing, one, two ...
Dat stond er niet bij op Instagram op het moment dat ik het lasLAD93 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:30:
[...]
Zet er dan wel even bij dat die er al vanaf Spa in ligt.

Verklaart dus ook meteen de pitlane start van Perez en Gasley. Beiden i.v.m. een nieuwe motor plaatsen na kwalificatie waarbij de energy store van een andere spec was. Nu weten we dus wat die andere (/nieuwe) spec inhoud.Boinkie schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:21:
"We have developed a whole new water-cooled system, after Spa we hope to be able to use this once again in Sochi."hardware-lover schreef op woensdag 22 september 2021 @ 12:58:
[...]
en heeft het daar meteen uitstekend gedaan...
"With the new ES, Max Verstappen took pole and victory in Belgium"
Dat water cooled hebben ze wel heel letterlijk genomen in Sochi... next level water raceDoeEensGek schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:21:
[...]
"We have developed a whole new water-cooled system, after Spa we hope to be able to use this once again in Sochi."
Confirmed: F1 boss Stefano Domenicali tells me for the first time the #MonacoGP 2022 will be held over 3 days - in line with the other races on the calendar. “Monaco will be in 3 days straight - so Friday, Saturday and Sunday instead of Thursday”. Coming up @cnnsport 13.30UK #f1 pic.twitter.com/ihMCP52yA0
— Amanda Davies (@AmandaDCNN) 22 september 2021
Beyond the Grid van Mazepin.
Ik moet hem nog luisteren, maar alvast een greep uit de comments:
'It feels appropriate to constantly rotate my phone when listening to this.'
' 'Behind the grid' would be more suitable for this episode'
'Did he get to the end of the podcast or was it another DNF?'
'So this is what's called a spin-off right?'
'It all started when his dad became a billionaire. The rest, is history.'
'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus
Eindelijk ik vond dat altijd zo'n krom gedoe in de hedendaagse tijd.
Monaco is daarvoor al een grote show met race auto's geen enkele reden om met de f1 van het format af te wijken
Lec dus al met een nieuwe motor in Sochi.“In Sochi, Leclerc will have a brand new power unit and will therefore start from the back of the grid."
Is dit dan de prelude voor het penalty-feest?
(Samen met Verstappen waar ze na de Qualy gaan kijken of ze een nieuwe steken voor de bonus straf)
[ Voor 17% gewijzigd door YakuzA op 22-09-2021 20:33 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Waarom? Alleen de motor waarmee de race is gereden mag toegevoegd worden aan de pool.YakuzA schreef op woensdag 22 september 2021 @ 20:33:
https://www.motorsport.co...em-at-russian-gp/6672692/
[...]
Lec dus al met een nieuwe motor in Sochi.
Is dit dan de prelude voor het penalty-feest?
(Samen met Verstappen waar ze na de Qualy gaan kijken of ze een nieuwe steken voor de bonus straf)
kan je dit toelichten - de motor wordt toch toegevoegd aan de pool voor de race, en voor parc fereme? Hoewel ik moet toegeven dat ik de exacte regels en eventuele loopholes niet ken.stijn1309 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 22:30:
[...]
Waarom? Alleen de motor waarmee de race is gereden mag toegevoegd worden aan de pool.
at your service
Uuuhm ok.stijn1309 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 22:30:
[...]
Waarom? Alleen de motor waarmee de race is gereden mag toegevoegd worden aan de pool.
Wat bedoel jij?
Ik bedoel dat iedereen op de rand van penalties zit:
basvn in "[F1] Seizoen 2021"
en dit de tombola van penalties pakken van vele teams kan starten.
PSN
Ik denk dat @stijn1309 triggert op je 'bonus straf' (de +3 vanwege Monza).YakuzA schreef op woensdag 22 september 2021 @ 22:36:
[...]
Uuuhm ok.
Wat bedoel jij?
Er is een regel dat als je meerdere nieuwe motors pakt in een weekend (en ze allemaal met penalty zijn?) dat je alleen de laatste / race motor mag toevoegen aan de pool. Een paar jaar terug stak McLaren in FP1, FP2, FP3 en voor de quali zo ongeveer een nieuwe in. Leverde ze 60 of nog meer gridstraffen op, maar uiteindelijk startte ze gewoon P20 / P22, en hadden ze meteen wat motoren voor de volgende races. Maar dat kan nu dus niet meer.The_Butler schreef op woensdag 22 september 2021 @ 22:33:
[...]
kan je dit toelichten - de motor wordt toch toegevoegd aan de pool voor de race, en voor parc fereme? Hoewel ik moet toegeven dat ik de exacte regels en eventuele loopholes niet ken.
Verder geen idee wat het te maken heeft met "penalty-feest". Want mijn interpretatie was ook al "kan betekenen dat meerdere teams / coureurs nu een nieuwe motor pakken, en hoe eerder je hem in het weekend pakt hoe verder naar voren je staat". Was het niet Monza 2017 waar alleen Hamilton op zijn originele plek, zonder straffen, startte (vanaf P1)? Vele, maar dan ook vele, coureurs pakten toen een penalty. Sommige vervingen zelfs de versnellingsbak op zondag voor de race, kregen daarvoor een 5-plaatsen gridstraf, maar startte nog steeds op een hogere positie dan ze gekwalificeerd hadden.
RobertMe schreef op woensdag 22 september 2021 @ 22:42:
[...]
Er is een regel dat als je meerdere nieuwe motors pakt in een weekend (en ze allemaal met penalty zijn?) dat je alleen de laatste / race motor mag toevoegen aan de pool. Een paar jaar terug stak McLaren in FP1, FP2, FP3 en voor de quali zo ongeveer een nieuwe in. Leverde ze 60 of nog meer gridstraffen op, maar uiteindelijk startte ze gewoon P20 / P22, en hadden ze meteen wat motoren voor de volgende races. Maar dat kan nu dus niet meer.
Verder geen idee wat het te maken heeft met "penalty-feest". Want mijn interpretatie was ook al "kan betekenen dat meerdere teams / coureurs nu een nieuwe motor pakken, en hoe eerder je hem in het weekend pakt hoe verder naar voren je staat". Was het niet Monza 2017 waar alleen Hamilton op zijn originele plek, zonder straffen, startte (vanaf P1)? Vele, maar dan ook vele, coureurs pakten toen een penalty. Sommige vervingen zelfs de versnellingsbak op zondag voor de race, kregen daarvoor een 5-plaatsen gridstraf, maar startte nog steeds op een hogere positie dan ze gekwalificeerd hadden.
Deze idd.The sheer volume of grid drops and number of drivers affected rendered virtually half of Saturday’s eventual qualifying results irrelevant, with Marcus Ericsson lining up 11th on the grid despite setting the 18th fastest time in Q1.
Die van Perez was ik al vergeten idd:
Wikipedia: 2017 Italian Grand Prix
11e in Q, gridstraf van 5 plekken en dan als 10e starten
[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 22-09-2021 23:43 ]
PSN
En Sainz die idd op Hamilton na startte op de positie waar die kwalificeerde. Zou je zeggen, niks bijzonders aan. Maarja, Kvyat voor hem kwalificeerde 14e en startte 8e en Magnussen kwalificeerde achter hem en startte 9e, waar Sainz 15e kwalificeerde en 15e startte.YakuzA schreef op woensdag 22 september 2021 @ 22:48:
Die van Perez was ik al vergeten idd:
Wikipedia: 2017 Italian Grand Prix
11e in Q, gridstraf van 5 plekken en dan als 10e starten
Ik begreep je verkeerd. Ik dacht dat je bedoelde "nog" een nieuwe motor te steken na kwalificatie. Ik deed de aanname dat je bedoelde dat hij voor de kwalificatie ook al een nieuwe motor had gepakt.YakuzA schreef op woensdag 22 september 2021 @ 22:36:
[...]
Uuuhm ok.
Wat bedoel jij?
Maar zoals verder ook al is uitgelegd kan je niet in één weekend meerdere nieuwe motoren pakken en die toevoegen aan de pool.
[F1 2021] Race 15 GP van Rusland
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Thanks voor de reminderJasphur schreef op donderdag 23 september 2021 @ 08:42:
Het raceweekend in Rusland is begonnen!
[F1 2021] Race 15 GP van Rusland
Wie weet krijgen we dan wel meer blauwe rook wolkjes te zien
Ah zo, nee RB had al bekend gemaakt dat ze met een bestaande motor tot en met de Qualy doen, en dan na de Qualy gaan beslissen of ze dit weekend een nieuwe motor gaan stekenstijn1309 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 08:33:
[...]
Ik begreep je verkeerd. Ik dacht dat je bedoelde "nog" een nieuwe motor te steken na kwalificatie. Ik deed de aanname dat je bedoelde dat hij voor de kwalificatie ook al een nieuwe motor had gepakt.
Maar zoals verder ook al is uitgelegd kan je niet in één weekend meerdere nieuwe motoren pakken en die toevoegen aan de pool.
Gezien hun 'problemen' met clipping in Monza vind ik het niet raar dat ze idd wat software changes doen voor Sochi mbt Turbo/MGU-H.De_Bastaard schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:43:
Rumor rumor! Mercedes zou de turbo flink op willen schroeven om de druk op te voeren bij Honda.
Wie weet krijgen we dan wel meer blauwe rook wolkjes te zien
[ Voor 24% gewijzigd door YakuzA op 23-09-2021 10:04 ]
PSN
We are delighted to confirm that @SchumacherMick and @nikita_mazepin will continue as our driver line-up in 2022 🤝#HaasF1 pic.twitter.com/EBcacDLfuC
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) 23 september 2021

Laat ik ook maar eens mee doen met de meme plaatjes
Als die twee echt zo'n goede relatie hebben zoals afgelopen weekenden bekend werd wordt dat nog interessant. Als ze elkaar van de baan blijven rijden, naast elkaar weigeren te staan bij volkslied, ...
Ze hebben qua rijden allebeide nog niet echt hoogstandjes laten zien. Tuurlijk ze rijden beide in een baksteen maar een betere auto 'verdienen' ze ook nog niet echt.RobertMe schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:03:
[...]
[Afbeelding]
Laat ik ook maar eens mee doen met de meme plaatjes
Als die twee echt zo'n goede relatie hebben zoals afgelopen weekenden bekend werd wordt dat nog interessant. Als ze elkaar van de baan blijven rijden, naast elkaar weigeren te staan bij volkslied, ...
Vooralsnog komt Haas alleen maar in het nieuws vanwege het Netflix drama wat er zich nu afspeelt. Kan me niet voorstellen dat Gene daar echt happy mee is.
Volgend jaar is de big reset waar ze alles op gezet hebben.AtlAntA schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:19:
[...]
Ze hebben qua rijden allebeide nog niet echt hoogstandjes laten zien. Tuurlijk ze rijden beide in een baksteen maar een betere auto 'verdienen' ze ook nog niet echt.
Hoop dat ze volgend jaar iig ergens in het middenveld mee kunnen doen, met de huidige auto kunnen ze echt niks bewijzen.
PSN
Ik zag wat je daar deedDe_Bastaard schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:43:
Rumor rumor! Mercedes zou de turbo flink op willen schroeven om de druk op te voeren
There is no such thing as bad publicity. Zolang Haas genoemd wordt zullen er vast mensen zijn die zoeken hoe en wat. En het ruziënde rijders duo heeft natuurlijk niks te maken met Haas Automation waarvoor het team het uithangbord is / zou moeten zijn. Ander verhaal is het natuurlijk als een autofabrikant die in F1 zit continu in het nieuws komt door uitvalbeurten.AtlAntA schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:19:
Vooralsnog komt Haas alleen maar in het nieuws vanwege het Netflix drama wat er zich nu afspeelt. Kan me niet voorstellen dat Gene daar echt happy mee is.
Maar voor Gene Haas zal het voornamelijk om naamsbekendheid van Haas Automations gaan. En dat de rijders dan wat ruziën, tsja. Dat zal niet snel invloed hebben op (potentiële) klanten van Haas Automations.
V.w.b. de opmerkingen m.b.t. "slechte auto". Dat is natuurlijk zo. Maar ook in een slechte auto kan een goede coureur zich in the picture rijden. En i.p.v. dat doen rijden ze alleen elkaar in de wielen. Of, anders gezegd, de eerste benchmark is je teamgenoot, en waar Russell in ieder geval "indrukwekkend" was in het verslaan van Kubica en Latifi is er bij Schumacher en Mazepin geen uitblinker. Want Mazepin werd / wordt wel weggezet als prutser, maar Schumacher bewijst dat ook niet door hem bv elk weekend te verslaan.
Haas maakt CNC machines, en als je stijf achteraan staat straalt dat natuurlijk ook wel een beetje af op je productenRobertMe schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:47:
[...]
There is no such thing as bad publicity. Zolang Haas genoemd wordt zullen er vast mensen zijn die zoeken hoe en wat. En het ruziënde rijders duo heeft natuurlijk niks te maken met Haas Automation waarvoor het team het uithangbord is / zou moeten zijn. Ander verhaal is het natuurlijk als een autofabrikant die in F1 zit continu in het nieuws komt door uitvalbeurten.
spoiler:* kuch * Renault
Maar voor Gene Haas zal het voornamelijk om naamsbekendheid van Haas Automations gaan. En dat de rijders dan wat ruziën, tsja. Dat zal niet snel invloed hebben op (potentiële) klanten van Haas Automations.
V.w.b. de opmerkingen m.b.t. "slechte auto". Dat is natuurlijk zo. Maar ook in een slechte auto kan een goede coureur zich in the picture rijden. En i.p.v. dat doen rijden ze alleen elkaar in de wielen. Of, anders gezegd, de eerste benchmark is je teamgenoot, en waar Russell in ieder geval "indrukwekkend" was in het verslaan van Kubica en Latifi is er bij Schumacher en Mazepin geen uitblinker. Want Mazepin werd / wordt wel weggezet als prutser, maar Schumacher bewijst dat ook niet door hem bv elk weekend te verslaan.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
2 jonge gasten erin (1 met geld) om ervaring op te doen
Auto die sinds vorig jaar (en dat was al geen beste) niet veranderd/doorontwikkelt is
puur om de focus en geld volledig op 2022 te richten.
⛔ Trackers of betalen ⛔
Imola dan als GP van Frankrijk?JohanKupers schreef op donderdag 23 september 2021 @ 20:04:
Op Twitter gonst het gerucht dat Paul Ricard vanaf volgend jaar vervangen wordt door Imola tot tenminste 2025. Dat vindt ik niet verkeerd als dat waar is.
On a more serious note: zal dan wel de GP van Europa worden? Net zoals met 2 Duitse GPs over het algemeen een van beiden die van Europa was (alhoewel de Nurburgring ook wel eens GP van Luxemburg is geweest?). En in Spanje met het circuit van Valencia toen ook "gewoon" in Barcelona werd gereden.
Paul Ricard is (digitaal) best leuk om te rijden maar om als toeschouwer een GP te volgen op die baan is soms letterlijk misselijkmakend.JohanKupers schreef op donderdag 23 september 2021 @ 20:04:
Op Twitter gonst het gerucht dat Paul Ricard vanaf volgend jaar vervangen wordt door Imola tot tenminste 2025. Dat vindt ik niet verkeerd als dat waar is.
Kijk eens naar de datum op die plak onder het stuurtje....himlims_ schreef op donderdag 23 september 2021 @ 18:49:
Loop je door Vaticaan, veel oude meuk (Egyptische items we leuk) verder heb ik weinig met het commercieel verpakken van oude/godsdienstige zaken.
Maar daar ineens ;
Dat heeft 'ie gewoon voor Sinterklaas gekregen
Mwa, als je in de markt bent voor een van hun machines, is denk ik het laatste waar je naar kijkt hoe ze presteren in de F1SnowDude schreef op donderdag 23 september 2021 @ 12:42:
[...]
Haas maakt CNC machines, en als je stijf achteraan staat straalt dat natuurlijk ook wel een beetje af op je producten
Vaak bu'j te bang!
Gewoon Emilia-Romagna zoals de afgelopen 2 edities?RobertMe schreef op donderdag 23 september 2021 @ 23:06:
[...]
Imola dan als GP van Frankrijk?Zou natuurlijk kunnen, aangezien het ook al die van San Marino is geweest. Is Imola überhaupt al eens de GP van Italië geweest? Want Monza is natuurlijk ook (vrijwel) elk jaar verreden
On a more serious note: zal dan wel de GP van Europa worden? Net zoals met 2 Duitse GPs over het algemeen een van beiden die van Europa was (alhoewel de Nurburgring ook wel eens GP van Luxemburg is geweest?). En in Spanje met het circuit van Valencia toen ook "gewoon" in Barcelona werd gereden.
1980 was Imola iig de GP van Italië.
Of in NASCAR, waar Stewart-Haas Racing rijdt (ook van Gene Haas & Tony Stewart).-tom-562 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 07:05:
[...]
Mwa, als je in de markt bent voor een van hun machines, is denk ik het laatste waar je naar kijkt hoe ze presteren in de F1
Waar het dit jaar ook niet echt super gaat.
Ze hebben dit jaar nogal veel verloren door de reglementswijzigingen bij NASCAR met 2021 (de downforce van hun auto's kwam uit de achterwielbasis en dat is nu strenger gecontroleerd. Dus zij verliezen enorm t.o.v. andere teams).
Hopelijk voor beide Haas teams komt volgend jaar de nieuwe auto's (bij F1 dus de 2022 modellen, bij NASCAR de Next-Gen) op een goed moment en gaan ze zeker weer terug naar het middenveld, of bij NASCAR vechten op kampioenschap!
CNC machines zijn niet voor het bewerken van carbon, waar 90 procent van een F1 auto van gemaakt is (bij Haas kan het trouwens ook karton zijnSnowDude schreef op donderdag 23 september 2021 @ 12:42:
[...]
Haas maakt CNC machines, en als je stijf achteraan staat straalt dat natuurlijk ook wel een beetje af op je producten

https://racingnews365.nl/...itelrivaal-dan-verstappen
Niet helemaal waar. Bij een aantal is hij wel betrokken maar niet de aanstichter.Giem schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:34:
Zo samengevat in een lijstje is toch best opvallend, 7 keer je tegenstander van de baan rijden:
https://racingnews365.nl/...itelrivaal-dan-verstappen
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
OMX2000 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:46:
Ik kan de taal niet meer aanpassen in de F1TV app op iOS. Ik wil de Engelse stream.Iemand hier ook last van toevallig?
/f/image/nyI7bU5i80W3Q2jtzvONjQXL.png?f=fotoalbum_large)
Waarschijnlijk kan je wel mogelijk de taal aanpassen van de app in de instelling van je IOS apparaat.
[ Voor 8% gewijzigd door MaxPelle12 op 24-09-2021 10:49 ]
Taal kun je helaas niet per app instellen. Maar ik heb hem nu ingesteld op Engels, en ik heb weer het vertrouwde Engelse commentaar.MaxPelle12 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:48:
[...]
[Afbeelding]
Waarschijnlijk kan je wel mogelijk de taal aanpassen van de app in de instelling van je IOS apparaat.
Thx voor de tip.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Ik controleerde het zelf net ook even. Sommige apps hebben dat. Zoals google maps. Maar Deze dus niet.OMX2000 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:57:
[...]
Taal kun je helaas niet per app instellen. Maar ik heb hem nu ingesteld op Engels, en ik heb weer het vertrouwde Engelse commentaar.
Thx voor de tip.
Daar zit misschien het probleem, Haas maakt hun auto uit staal met hun eigen CNC machinesmark-k schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:16:
[...]
CNC machines zijn niet voor het bewerken van carbon, waar 90 procent van een F1 auto van gemaakt is (bij Haas kan het trouwens ook karton zijn), dus dat valt wel mee.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Pereznaitsoezn schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 11:55:
Heb niet gekeken: Was er een logisch (/zichtbare) verklaring voor de anderhalve seconde die Perez achter z'n teamgenoot zit, of is dat gewoon een kwestie van ander programma?
Dit topic is gesloten.
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"
Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics
Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken