[F1 2021] Race 15 GP van Rusland Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 27 Laatste
Acties:
  • 98.681 views

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mede-auteur:
  • nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:14

nachtnet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EFETuHVubVZDFRA8AXnYwLQB/full.jpg

Formula 1 Seizoen 2021 - GP-Topic Race 15

15. Russian Grand Prix
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/cVWXVAJZOvQkaH9M2tFU3kgD/full.jpg

Data

vr 24 Sep
Free Practice 1:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png10:30(11:30) Local Time
Free Practice 2:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png14:00(15:00) Local Time
za 25 Sep
Free Practice 3:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png11:00(12:00) Local Time
Qualifying:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png14:00(15:00) Local Time
zo 26 Sep
Race:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png14:00(15:00)
 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png=NL-tijdCircuit tijd

Circuit

Circuit:Sochi Autodrom
Lengte:5848 m
Aantal Ronden:53
Race Afstand:309.745 km
Ronde record:1:35.761 - Lewis Hamilton (2019)

Vorige Race

Datum:27 september 2020
Winnaar:Valtteri Bottas (Mercedes)
Race tijd:1:34:00.364
2e & 3e Plaats:VER, HAM
Pole:1:31.304 - Lewis Hamilton (Mercedes)
Snelste Ronde:1:37.030 - Valtteri Bottas (Mercedes)
LinksFormula1.com

Wikipedia

Pirelli Banden

Compounds en Verplichtingen

Bandenkeuzes:
Per Race zijn 3+2* verschillende compounds beschikbaar.:
*+2 zijn de regen en natweer banden

Er zijn vaste kleuren en namen per race:
  • Wit (H) Hard
  • Geel (M) Medium
  • Rood (S) Soft
  • Intermediate (I) - Groen
  • Full Wet (W) - Licht Blauw

Teams moeten voor de race tenminste 1 setje van ieder van de verplichte compounds beschikbaar houden. Daarnaast moet er met minstens 2 verschillende compounds tijdens de race gereden worden***.
***Uitzondering bij Regen (zie onder @pinda powerrr ).

Iedere rijder moet 1 set van de Rode Soft band beschikbaar hebben voor Q3. Deze set wordt na Q3 aan pirelli terug gegeven. Rijders die Q3 (top 10) niet gehaald hebben mogen deze band houden voor gebruik in de race.
De top 10 van Q2 moet de race starten op de banden waarmee ze in Q2 hun snelste ronde hebben neergezet. Iedereen die buiten die top 10 kwalificeert heeft vrije keuze voor de start van de GP (mits aan het einde van de race voldaan kan worden aan de 2 verschillende compounds en verplichte bandenset regels**)
Eventuele gridstraffen zijn niet van invloed op de startband van Q2 top10 rijders. Ook met een gridstraf moeten zij starten op de in Q2 gebruikte band.

Gedurende een weekeinde moeten teams banden aan Pirelli terug geven. Dit gebeurt volgens onderstaand schema. De keuze welke banden ze terug geven is echter volkomen vrij.
  • Eén set na de 1e 40 minuten van FP1
  • Eén set na het einde van FP1
  • Twee sets na het einde van FP2
  • Twee sets na het einde van FP3
Banden keuze infographic

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HYT4ppCuqXS2gtHQanrwVrggTF4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9LTbL5zNR305DRpBS3C6JB7G.jpg?f=fotoalbum_large
Regen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/O24ymdL4iWrFqhXceMApRQRE/full.jpg
  • Tenzij Regen of Intermediate banden gedurende de race gebruikt worden, moeten alle rijders tenminste 2 verschillende (soorten) Dry-weather banden gebruiken tijdens de race. Waarvan tenminste 1 compound eén van de verplichte compounds moet zijn. (teams zijn vrij te beslissen welke compound dat is.)
  • Teams zijn naar eigen inzicht vrij om Regen of Intermediate banden te gebruikten tijdens kwalificatie &/of race. Tijdens de vrije trainingen mag dat alleen als de baan door de race-Director Nat verklaard is.
  • Indien achter de safetycar gestart moet worden wegens hevige regenval, is het gebruik van regenbanden verplicht.
  • Als het begint met regenen in de 3 minuten voor de start, zal de startprocedure afgebroken worden en zal de startprocedure terug naar het 10-minute point terug keren om teams de ruimte te geven passende banden te kiezen en eventueel te monteren.
  • Als de weersomstandigheden daartoe leiden kan de Race-director ervoor kiezen de start af te breken en pas te hervatten als de omstandigheden verbeterd zijn. Als alternatief kan hij ook kiezen voor een start achter de safety car en wanneer de baan voldoende veilig is een gewone staande startprocedure te starten.
  • Als een safetycar noodzakelijk is om een race te kunnen starten, zal een normale staande start plaatsvinden zodra de baan veilig genoeg geacht wordt. De wagens zullen dan normaal vanaf de grid starten.
  • Rondes achter de safety car tellen wel mee voor totale race afstand.

GP topic 2021 - 21-september-2021 - nachtnet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w73dI-Fl7oaicOT30mDfiQUTEVI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/T3Z7etbunlU3pXczvL0yi1BM.png?f=fotoalbum_large

HAM versus VER

Race 1:1 - 0 - (P1 -- P2) 25 - 18
Race 2:0 - 1 - (P2+FL -- P1) 44 - 43
Race 3:1 - 0 - (P1 -- P2) 69 - 61
Race 4:1 - 0 - (P1 -- P2+FL) 94 - 80
Race 5:0 - 1 - (P7+FL -- P1) 101 - 105
Race 6:0 - 0 - (P16 -- DNF+FL) 101 - 105
Race 7:0 - 1 - (P2 -- P1+FL) 119 - 131
Race 8:0 - 1 - (P2+FL -- P1) 138 - 156
Race 9:0 - 1 - (P4 -- P1+FL) 150 - 182
Race 10a:0 - 1 - (P2 -- P1) 152 - 185
Race 10b:1 - 0 - (P1 -- DNF) 177 - 185
Race 11:1 - 0 - (P2 -- P9) 195 - 187
Race 12:0 - ½ - (P3 -- P1) 202,5 - 199,5
Race 13:0 - 1 - (P2+FL -- P1) 221,5 - 224,5
Race 14a:0 - 1 - (P5 -- P2) 221,5 - 226,5
Race 14b:0 - 0 - (DNF -- DNF) 221,5 - 226,5

HAM4xP1, 6xP2, 1xP3 ,1xP4, 1xP5 ,1xP7, 1xP15, 1xDNF
VER8xP1, 4xP2, 1xP9, 3xDNF
VER heeft de sprintrace in Silverstone gewonnen, HAM werd daar 2e, is in bovenstaande als een P1 & P2 verwerkt.
VER werd tweede in de sprintrace op Monza, HAM werd daar 5e, is in bovenstaande als een P2 & P5 verwerkt.

[ Voor 1% gewijzigd door nachtnet op 23-09-2021 08:35 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:45

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
En de gebruikelijke info van Pirelli.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E_vBa3_WQAE2UZs?format=jpg&name=medium

Van de diverse meningen die ik heb gelezen denk ik dat Verstappen inderdaad eerst eens moet kwalificeren en aan de hand van dat resultaat moet beslissen om de motorwissel met bijbehorende gridstraf wel of niet te doen.

Mercedes zal snel zijn, maar als je toch tweede kan worden op dit circuit dan laat je vooraf al een hoop punten liggen.

Tweakers Discord

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:28

Spotmatic

Ken sent me

tweakduke schreef op woensdag 22 september 2021 @ 14:45:
Mercedes zal snel zijn, maar als je toch tweede kan worden op dit circuit dan laat je vooraf al een hoop punten liggen.
Wanneer moet VER zijn nieuwe motor dan wel pakken volgens jou?

Verder even een waarschuwing aan iedereen: laat je niet in de luren leggen en de TV pas om 15:00 uur aanzetten. De belangrijkste events starten allemaal om 14:00 uur!

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:18
Bij een natte kwalificatie het weer afwachten van de dag erop en dan de wissel bepalen. Kun je een droogweer setup meteen meepakken 😁

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:10
tweakduke schreef op woensdag 22 september 2021 @ 14:45:
En de gebruikelijke info van Pirelli.
[Afbeelding]

Van de diverse meningen die ik heb gelezen denk ik dat Verstappen inderdaad eerst eens moet kwalificeren en aan de hand van dat resultaat moet beslissen om de motorwissel met bijbehorende gridstraf wel of niet te doen.

Kan. Maar volgens mij is dit circuit echt wel een power circuit en kan een nieuwe PU set hier erg helpen. Kijk naar BOT in Monza

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:15

JB

Cédric roelt!

Eventuele PU “wissel” bij Max, is nog niet bekend toch?

En anders gewoon pole met een tweetal Spa rondjes :+

[ Voor 32% gewijzigd door JB op 23-09-2021 08:47 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 499527

Topic kan wel weer dicht zeker? :p

Ik zie het eerlijk gezegd gebeuren dat de GP gecanceld wordt. De boel staat al onder water en er komt alleen maar regen bij...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

AvK

Ready Set Go

Wat zijn de regels als RB beslist om dit weekend de motor wissel te doen en buiten hun macht de GP gecanceld zou worden bijvoorbeeld door de regen?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:14
@AvK volgens mij wordt dan de gridstraf van +3 en de evt motorenwisselstraf doorgeschoven naar de volgende race.
Anoniem: 499527 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 08:47:

Ik zie het eerlijk gezegd gebeuren dat de GP gecanceld wordt. De boel staat al onder water en er komt alleen maar regen bij...

[Embed]
Ziet er nu spectaculair uit maar dat kan in een paar uur wel weer opgedroogd zijn. Blijkbaar kan de afvoer het nu niet aan. zegt weinig over morgen of zondag.

[ Voor 76% gewijzigd door nachtnet op 23-09-2021 08:52 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GiantHoax
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:25
JB schreef op donderdag 23 september 2021 @ 08:44:
Eventuele PU “wissel” bij Max, is nog niet bekend toch?

En anders gewoon pole met een tweetal Spa rondjes :+
Volgens Helmut kijken ze quali af en beslissen ze dan of hij een nieuwe motor krijgt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:35

sjaool

Every life should have 9 cats

Voor morgen wordt er geen regen voorspeld en voor zondag maar iets van 0.29mm.
Zaterdag is een heel ander verhaal...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UqBTG2SuyHuLJQ5bLMzwM6Er3Ds=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/itr8wdvOMjayYqw335iP2n1J.jpg?f=fotoalbum_large

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:41

Damian

Insane Obtrusion

Raceday valt inderdaad mee qua regen, maar Qualy kan nog wel eens spannend worden of die wel op de reguliere tijd/manier word verreden :P

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:19

[Embed]
Paar Nederlanders heen sturen met wat pompjes? Doen we wel vaker geloof ik :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 499527

nachtnet schreef op donderdag 23 september 2021 @ 08:51:

Ziet er nu spectaculair uit maar dat kan in een paar uur wel weer opgedroogd zijn.
Zolang het regent, droogt er niks op hoor ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2jXWmM--oq-4_2GX0oh1cqoHqcQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2pr5HoAFXuR5ahkXvAsihIGw.jpg?f=fotoalbum_large

Morgen wellicht een beetje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:49

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BaKpmYqffnsijJQxuOsBBtvl50Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/65rEGakkmmPtNNnzxh15nclF.png?f=user_large

Ook wel belangrijk voor de startpost; @nachtnet kan je die niet toevoegen? :)

(Ham en Ver verslaan beide Ferrari)

[ Voor 30% gewijzigd door pjottum op 23-09-2021 10:47 . Reden: ik kan niet rekenen. ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:59
Anoniem: 499527 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:02:
[...]

Zolang het regent, droogt er niks op hoor ;)

[Afbeelding]

Morgen wellicht een beetje...
Je vorige post/tweet was eergisteren.
Is al bekend hoe de situatie nu is ?
Verder zeggen die percentages niet veel... het gaat om de hoeveelheden en voor de sessies ook om de tijden wanneer het valt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:37

[Embed]
Dat filmpje is al een paar dagen oud, regent nog steeds best aardig geloof ik, maar het kan ook zo in een paar uurtjes weg zijn, zeker met goede afwatering / pompen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 11:45

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Jasphur schreef op donderdag 23 september 2021 @ 08:44:
[...]

Kan. Maar volgens mij is dit circuit echt wel een power circuit en kan een nieuwe PU set hier erg helpen. Kijk naar BOT in Monza
Klopt en het kan ook best dat ze gewoon de motorwissel doen en eerst een rookgordijn optrekken.

Aan de andere kant wil je ook de nieuwe motor zo hard mogelijk laten lopen voor het resterende stuk van het seizoen. 2 races een paar puntenverlies nemen kan een overweging zijn en uiteindelijk is dit seizoen erg onvoorspelbaar.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:54
Stiekem wel zin in een inhaalrace van Max. Perez een keer goed kwalificeren en zn rempunt missen?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E_9DsINXMAAwFQ8?format=jpg&name=mediumAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E_9DpMlWEAIl66J?format=jpg&name=mediumAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E_9Dkc5WQAA1UFW?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E_9DhtqXIAIWC1D?format=jpg&name=mediumAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E_9Dfb0XsAAxTvY?format=jpg&name=medium

[ Voor 11% gewijzigd door Jasphur op 23-09-2021 10:11 ]

• Jasphur
meenkdrie schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:47:
Stiekem wel zin in een inhaalrace van Max. Perez een keer goed kwalificeren en zn rempunt missen?
Waarom zijn rempunt missen? Mag hij niet ook gewoon op het podium er bij staan? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:39
Jasphur schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:49:
[...]

Waarom zijn rempunt missen? Mag hij niet ook gewoon op het podium er bij staan? :P
denk dat hij vooral bedoelt dat hij een "bottasje" zou kunnen doen op hamilton ;)

• Jasphur
Crysania schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:59:
[...]

denk dat hij vooral bedoelt dat hij een "bottasje" zou kunnen doen op hamilton ;)
Die snapte ik :P

Maar vroeg mij af waarom die gedachte? Waarom niet gewoon laten racen?

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:51
Jasphur schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:08:
[...]

Gasly weer opofferen ? :+

Maar nee ik hoop op een mooie race en resultaat, zonder allemaal straffen. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05 13:02

oZy

[...]

Bewust HAM eraf ketsen is natuurlijk onzin, maar met VER achteraan is het cruciaal voor HAM om punten te pakken. Dat betekent wel dat PER - die relatief weinig te verliezen heeft i.t.t. HAM - een behoorlijk strategisch voordeel heeft. Hij kan hem gewoon laten staan in de bocht en HAM zal er dan echt niet bewust op insturen.

Dus expres je rempunt missen lijkt me niet handig, maar een "do or die" actie.. waarom niet. Maar goed, ik zie PER uberhaupt niet in de gelegenheid komen, hooguit met een extreme pitstop strategie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metteko
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:17
pjottum schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:05:
[Afbeelding]

Ook wel belangrijk voor de startpost; @nachtnet kan je die niet toevoegen? :)

(Ham en Ver verslaan beide Ferrari)
Die grafiek klopt toch niet aangezien Hammilton nog eens over Verstappen gegaan is?

• DoeEensGek
GiantHoax schreef op donderdag 23 september 2021 @ 08:53:
[...]

Volgens Helmut kijken ze quali af en beslissen ze dan of hij een nieuwe motor krijgt.

[Embed]
Deze Erik van Haren is wel interessant om te volgen. Hij heeft vaak de juiste nieuwtjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:54
[...]

Tja, het is zondag glad. Lange run eerste bocht, beetje karma erbij ;)

Ben gewoon wel eens benieuwd hoe Mercedes gaat reageren als zij een keer de dupe zijn.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:49

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

metteko schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:28:
[...]

Die grafiek klopt toch niet aangezien Hammilton nog eens over Verstappen gegaan is?
Kan goed hoor, ik heb geprobeerd de uitslagen van dit jaar te verwerken en bedenk me nu dat ik de sprintraces vergeten ben - en vast meer. (en plaatje geupdated)

[ Voor 5% gewijzigd door pjottum op 23-09-2021 10:46 ]

ping 127.212.23.124

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[Embed]
Zo'n tweet van 2 dagen geleden, op een moment dat er geen enkele effort wordt gedaan om extra water af te voeren, heeft natuurlijk niet heel veel waarde :).

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• RobertMe
  • Laatst online: 17:40
AvK schreef op donderdag 23 september 2021 @ 08:49:
Wat zijn de regels als RB beslist om dit weekend de motor wissel te doen en buiten hun macht de GP gecanceld zou worden bijvoorbeeld door de regen?
Je krijgt sowieso geen straf voor de beslissing om de motor te wisselen. Je krijgt straf voor het gebruiken van een motor buiten de poule, en gebruikt is die pas als je de pitbox? pitlane? uit rijdt. Vervolgens zal het ee wel vanaf hangen of je de straf krijgt tijdens het huidige event, of de eerstvolgende race.
En de regels kunnen nog wel eens vaag / raar zijn op dit vlak. Tijdje terug een video gezien met opsomming van rare redenen waarom een coureur een GP niet mee deed. Een van de vermeldingen was "coureur kreeg van stewards een gridstraf voor race X". Vervolgens heeft het team de reservecoureur dat weekend laten rijden en was de straf ingelost. Daarna zijn dan ook de regels aangepast dat deze straffen gelden voor de eerstvolgende race waar de coureur aan doet deelnemen, zonder te benoemen welke GP dat normaliter volgens de kalender is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

AvK schreef op donderdag 23 september 2021 @ 08:49:
Dat is wel een goede...

Hele GP zullen ze niet cancelen, dus dan krijg je weer zo'n SPA debakel.
Maar zouden ze het wel doen vervalt m.i. de gridstraf.

Deze wordt namelijk toegepast tussen Quali en Race.

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Mocht de quali zaterdag niet door kunnen gaan, nemen dan de uitslag van FP3 (en als deze ook niet door kan gaan FP2) of kiezen ze er dan voor om de quali op zondag ochtend te doen? Kan nergens vinden wat de regels hiervoor precies zijn.

Als ze dit van tevoren weten kan het vrijdag natuurlijk al een soort van time-attack worden.

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:42

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

MikeyMan schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:51:
[...]

Dat is wel een goede...

Hele GP zullen ze niet cancelen, dus dan krijg je weer zo'n SPA debakel.
Maar zouden ze het wel doen vervalt m.i. de gridstraf.

Deze wordt namelijk toegepast tussen Quali en Race.
Hopelijk hebben ze daar wel van geleerd en pakken ze het nu wel wat vlotter of anders aan.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
pilskes schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:53:
Mocht de quali zaterdag niet door kunnen gaan, nemen dan de uitslag van FP3 (en als deze ook niet door kan gaan FP2) of kiezen ze er dan voor om de quali op zondag ochtend te doen? Kan nergens vinden wat de regels hiervoor precies zijn.

Als ze dit van tevoren weten kan het vrijdag natuurlijk al een soort van time-attack worden.
In Japan 2019 hebben ze de kwalificatie op zondagochtend gedaan.
Dus dat lijkt me een prima optie.

Wikipedia: 2019 Japanese Grand Prix

• RobertMe
pilskes schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:53:

Wat @Jelte schrijft. Als ze het soort van tevoren weten kunnen ze o.a. de voorbereidingen treffen om op zondagochtend de Q te doen. Maar FP2 zal dan wel een backup blijven voor als de Q ook op zondagmorgen niet plaats kan vinden. Dus best een kans dat er dan alsnog met FP2 wat meer risico wordt genomen of de zandzakken al worden geloosd.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:34
Jelte schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:56:
[...]
In Japan 2019 hebben ze de kwalificatie op zondagochtend gedaan.
Dus dat lijkt me een prima optie.

Wikipedia: 2019 Japanese Grand Prix
En in COTA 2015 ook.

Alleen nu zou het wel wat lastiger worden denk ik.
Aangezien alle 3 de klassen er rijden (F3/F2/F1).
En van F3 de finale races zijn. Zou beetje lullig zijn als je die zou annuleren voor de Q van F1 :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxPelle12
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:03
Ryur schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:00:
[...]

En in COTA 2015 ook.

Alleen nu zou het wel wat lastiger worden denk ik.
Aangezien alle 3 de klassen er rijden (F3/F2/F1).
En van F3 de finale races zijn. Zou beetje lullig zijn als je die zou annuleren voor de Q van F1 :)
Zou inderdaad lullig zijn. Maar F1 gaat altijd voor. Dus als F3 of F2 niet door gaat vanwege F1 dan is dat zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:59
Ziet er nu best droog uit.

In de reacties iets over "light drizzle"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasphur
Waar zouden ze naar kijken en wijzen?

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E_9jgi1WEAcCrif?format=jpg&name=large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
Track limits. Via Fabrega

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E_9oKG6WQAASO6R?format=jpg&name=mediumAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E_9oKdSXsAE6nyo?format=jpg&name=mediumAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E_9oK34XoAIMNGW?format=jpg&name=900x900

En wat technische banden informatie

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E_9nXu6XIAI46dw?format=jpg&name=medium

[ Voor 18% gewijzigd door Jasphur op 23-09-2021 12:39 ]

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
DoeEensGek schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:28:
Deze Erik van Haren is wel interessant om te volgen. Hij heeft vaak de juiste nieuwtjes.
Ontzettend arrogante Telegraaf-journalist, maar heeft het net als Jack Plooij vaak bij het rechte eind... O-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DoeEensGek
"Nou daar komen Max en Lewis met elkaar in botsing en dan win ik!" :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Waar Sainz vorig jaar de fout inging... :)

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Niet de track die me leuk lijkt voor een regenrace, al waait het aan de kust wel vaak waardoor spray minder een rol gaat spelen dan op Spa.
Hopelijk krijgen we niet weer zo'n schertsvertoning met 2 rondjes achter de SC op zondagavond.

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Present!
Kan helaas weinig meepakken ivm een superdruk weekend.

Main event ben ik er wel al lurkend bij uiteraard. ;)

Hoe dan ook weer spannend, zoals elk raceweekend dit seizoen!
Gaat Max de penalty pakken of niet (denk 't wel).

Erg benieuwd hoe de stand is na dit weekend.

Te koop....

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

CreativeS schreef op donderdag 23 september 2021 @ 12:51:
Waar Sainz vorig jaar de fout inging... :)
en Verstappen net wat eerder nog liet zien dat het je eigenlijk geen plaats hoeft te kosten, gewoon rechtdoor in bocht 2 en op zowat dezelfde positie weer de baan opkomen ;)

Testing, one, two ...

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Poeh wel ideale situatie zeg voor Verstappen als het een regenrace word. Achteraan met nieuwe motor, uit de first lap mêlee blijven en daarna 1 voor 1 plaatsen aftikken. Podium is dan zeker wel te doen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:34
metteko schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:28:
[...]

In Monza was het toch Verstappen op Hamilton?
(sorry!)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

PalingDrone schreef op donderdag 23 september 2021 @ 12:56:
Niet de track die me leuk lijkt voor een regenrace, al waait het aan de kust wel vaak waardoor spray minder een rol gaat spelen dan op Spa.
Hopelijk krijgen we niet weer zo'n schertsvertoning met 2 rondjes achter de SC op zondagavond.
Volgens mij is die baan spekglad in de regen, die heeft zo'n glad asfalt dat je een droge race uit zou kunnen rijden op één setje banden (Rosberg 2014 op de harde band). Dus liever een (semi)droge race op dit circuit.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:37
hardware-lover schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:57:
[...]

Volgens mij is die baan spekglad in de regen, die heeft zo'n glad asfalt dat je een droge race uit zou kunnen rijden op één setje banden (Rosberg 2014 op de harde band). Dus liever een (semi)droge race op dit circuit.
Zou mij niks verbazen als je Turkije 2020 taferelen krijgt.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

hardware-lover schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:57:
[...]

Er ligt zo weinig rubber op die baan, dat er niks is om het nog gladder te maken als het regent?

Bij normale banen zijn het altijd de ideale lijn waar al het rubber ligt waar het extra glad is.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

YakuzA schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:09:
Er ligt zo weinig rubber op die baan, dat er niks is om het nog gladder te maken als het regent?

Bij normale banen zijn het altijd de ideale lijn waar al het rubber ligt waar het extra glad is.
Ik doel op de gladheid van het asfalt zelf, zonder extra rubber.

Grip levels: Low.

Testing, one, two ...

• PalingDrone
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:19:
[...]

Ik doel op de gladheid van het asfalt zelf, zonder extra rubber.

Grip levels: Low.
En dan waarschijnlijk met wat extra rubber icm regen gewoon een ijsbaan.
Zoiets als die dragstrip naast de track in Duitsland, zouden de Russen nog wat bladblazers van het kaliber MiG straalmotor hebben om het asfalt droog te föhnen?

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

PalingDrone schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:40:
[...]

En dan waarschijnlijk met wat extra rubber icm regen gewoon een ijsbaan.
Zoiets als die dragstrip naast de track in Duitsland, zouden de Russen nog wat bladblazers van het kaliber MiG straalmotor hebben om het asfalt droog te föhnen?
Ik denk dat je dan een goede kans hebt dat het asfalt mee geblazen wordt :P

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:37
Bansheeben schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:41:
[...]

Ik denk dat je dan een goede kans hebt dat het asfalt mee geblazen wordt :P
Op ovals gebruiken ze jetblasters om regen weg te blazen, denk dat dit asfalt daar ook wel tegen kan.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik ben ook weer van de partij! Ben benieuwd hoe dit weekend gaat verlopen.

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:51
Present! Meer chaos is beter :)

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Redbull is er klaar voor:

Afbeeldingslocatie: https://thekevinchen.files.wordpress.com/2010/10/348932_rbtt43k7inj9bjihaffjw4gd7.jpg

Bron: https://thekevinchen.word.../formula1-related/page/5/

Of ben ik in overtreding :X

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:56
RobertMe schreef op donderdag 23 september 2021 @ 10:50:
[...]

Je krijgt sowieso geen straf voor de beslissing om de motor te wisselen. Je krijgt straf voor het gebruiken van een motor buiten de poule, en gebruikt is die pas als je de pitbox? pitlane? uit rijdt. Vervolgens zal het ee wel vanaf hangen of je de straf krijgt tijdens het huidige event, of de eerstvolgende race.
En de regels kunnen nog wel eens vaag / raar zijn op dit vlak.
Geldt dat ook voor de FP of enkel de quali en/of race? Want dat zou ruimte kunnen geven om in FP te kijken wat de winst is en kunnen beslissen om die nieuwe motor wel of niet te gebruiken.
Anders is het kijken hoe je kwalificeerd en dan een gok wagen of het met je nieuwe (ongeteste) PU beter doet. Lijkt me ook geen makkelijke keus. :/

let the past be the past.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quantor
  • Niet online
RedBull volgend jaar met BMW branded motoren? >:)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SPee schreef op donderdag 23 september 2021 @ 15:05:
[...]
Geldt dat ook voor de FP of enkel de quali en/of race? Want dat zou ruimte kunnen geven om in FP te kijken wat de winst is en kunnen beslissen om die nieuwe motor wel of niet te gebruiken.
Anders is het kijken hoe je kwalificeerd en dan een gok wagen of het met je nieuwe (ongeteste) PU beter doet. Lijkt me ook geen makkelijke keus. :/
"If a driver takes an extra element or whole unit that exceeds their allocation, he will drop to the rear, and start at the back for the grand prix."

Moment maakt dan niet uit.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
SPee schreef op donderdag 23 september 2021 @ 15:05:
[...]

Geldt voor alle sessies. Dus proberen tijdens een FP kan niet. Of ja, kan wel, maar betekent dus direct een gridstraf.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:25

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E_-SlGwXsAEgEED?format=jpg&name=large

FER van LEC

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
Kunst. Maar man, je moet weten wat je doet als je hier aan zit :P

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 12:28

Spotmatic

Ken sent me

Jasphur schreef op donderdag 23 september 2021 @ 16:12:
[...]
Kunst. Maar man, je moet weten wat je doet als je hier aan zit :P
Als je dat zo ziet dan snap je wel dat je makkelijk even een draadje kunt verleggen om een sensor te misleiden. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:18
Iets compacter als een normale motor maar verder denk redelijk hetzelfde ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-05 20:33
Ik vindt het niet kunnen en heb liever dat je het on-topic houdt.

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

D.deJong schreef op donderdag 23 september 2021 @ 16:55:
[...]

Ik vindt het niet kunnen en heb liever dat je het on-topic houdt.
Ik vind "ik vindt" niet kunnen :+

Mijn boefje is liev!

• D.deJong
JB schreef op donderdag 23 september 2021 @ 16:56:
[...]

Ik vind "ik vindt" niet kunnen :+
Blijft lastig, mijn autospelling is de schuldige en ik geloof haar op haar woord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

D.deJong schreef op donderdag 23 september 2021 @ 16:58:
[...]

Blijft lastig, mijn autospelling is de schuldige en ik geloof haar op haar woord.
Goed gepareerd zullen we maar zeggen ;)

Mijn boefje is liev!

• D.deJong
JB schreef op donderdag 23 september 2021 @ 17:02:
[...]

Goed gepareerd zullen we maar zeggen ;)
;)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:20

g0tanks

Moderator CSA

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E_-MrplVcA0sbbz?format=jpg&name=medium

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thile
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:30
RB lijkt wel behoorlijk af te wijken hier ('tweede'/'middelste' vleugel, derde gele puntje van boven), of zie ik het verkeerd?
Iemand met meer kennis die hier iets meer duiding aan kan geven?

[ Voor 4% gewijzigd door Thile op 23-09-2021 17:11 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Thile schreef op donderdag 23 september 2021 @ 17:09:
[...]

RB lijkt wel behoorlijk af te wijken hier ('tweede'/'middelste' vleugel, derde gele puntje van boven), of zie ik het verkeerd?
RBR heeft met afstand de meest krachtige diffuser + vloer combinatie. Hier kan je op veel efficiëntere manier, meer neerwaartse druk uithalen dan met een achtervleugel waar je ook veel luchtweerstand mee opwekt. Dus RBR trimt hun achtervleugel vrijwel altijd verder dan de andere teams. Hoe ik het had begrepen, laten ze de vleugel zo aflopen naar het uiteinden omdat de meeste winst in het midden zit en naarmate je naar de randen gaat, je relatief meer luchtweerstand opwekt voor de extra neerwaartse druk die ze dus niet nodig hebben. Dit doen ze bij RBR ook al jaren en hierin hebben ze ook veel moeten investeren gezien de pijnlijke vermogensachterstanden in de periode 2014-2018 en in mindere mate ook nog 2019-2020.

Ze zullen dit ook doen omdat hun auto waarschijnlijk ook wel iets meer luchtweerstand heeft met een vergelijkbare vleugel als de andere teams. Een andere reden is dat Honda van wat ik had begrepen, nog steeds een mindere ERS recovery en deploy heeft dan de Mercedes en ze op de lange rechte stukken dus eerder door hun ERS deploy zijn. Dat compenseren ze zo.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Bloodclot
  • Laatst online: 15:21

Bloodclot

Jawier!

Heb frankrijk-picard en rusland-sochi altijd soortgelijke banen gevonden. Of heb ik het hier mis? Redbull deed het super in Frankrijk, en sochi ligt max wel redelijk afgelopen jaren, dit jaar verwacht ik veel van de redbull dus op sochi, ondanks een start van achteren denk ik dat podium moet lukken voor max.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Bloodclot schreef op donderdag 23 september 2021 @ 18:05:
Heb frankrijk-picard en rusland-sochi altijd soortgelijke banen gevonden. Of heb ik het hier mis? Redbull deed het super in Frankrijk, en sochi ligt max wel redelijk afgelopen jaren, dit jaar verwacht ik veel van de redbull dus op sochi, ondanks een start van achteren denk ik dat podium moet lukken voor max.
Jup, het is Ricard :p

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:37
Alles het weer een regenrace wordt gaat zo langzamerhand misschien ook meespelen dat de motoren niet vol belast zijn alle races en kunnen ze het seizoen misschien wel halen.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:39

TrekDr0p

QR niet scannen

Wordt nog leuk met al die voorspelde regen.
Ben benieuwd morgen met de VT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Laatst online: 16:17

Erazzzer

Fear me, I'm German!

In before the lock >:)

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17:28
Snowhite0901 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 20:21:
Alles het weer een regenrace wordt gaat zo langzamerhand misschien ook meespelen dat de motoren niet vol belast zijn alle races en kunnen ze het seizoen misschien wel halen.
Ik denk dat het seizoen nog te lang is daarvoor, zeker als Verstappen en Hamilton elkaar blijven opjagen. Die zullen niet kunnen cruisen en de motoren toch vol aan het werk zetten met de nodige slijtage, ook met een regenrace waardoor de belasting op de motor niet significant minder zal zijn (tenzij het een herhaling van Spa wordt). Daarnaast, ieder punt telt uiteindelijk, dus het zou me niets verrassen als er uiteindelijk toch wat motoren vervangen worden dan dat ze het risico gaan lopen dat die toch plof zegt.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
En je kan ook gewoon ophouden met je beklag komen doen over sturing in het topic.

[ Voor 77% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-09-2021 10:14 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@streamnl Zonder reminder heb ik het topic ook altijd al op tijd gevonden. Dat lukt jou ook :)

Een ik heb niet eens een Max avatar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjan90
  • Laatst online: 11-05 17:29
streamnl schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 07:11:
Op pagina 4 van de active topics…
Ik mis toch de reminders van @basvn
Gewoon je aantal posts per pagina aanpassen, ik zit op pagina 2 :>

Ben benieuwd wat de race brengt, mijn zus heeft alleen haar housewarming gepland op zondag vanaf 15.00 uur :( Ik denk dat vrouwlief gaat rijden en dan kijk ik het eerste uur wel in de auto en op de terugweg kijk ik het laatste deel, dan heb ik het minste kans op spoilers...

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Thile schreef op donderdag 23 september 2021 @ 17:09:
In de andere tweet va Albert Fabrega is het ook goed te zien hoe de auto van RBR is. De vleugel lijkt inderdaad groot te zijn ten opzicht van de rest, zie:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E_-PuZIWQAIR57z?format=jpg&name=medium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Jelte schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 07:22:
@streamnl Zonder reminder heb ik het topic ook altijd al op tijd gevonden. Dat lukt jou ook :)

Een ik heb niet eens een Max avatar.
Ik vind de topic ook altijd. Maar de reminders was toch wel een heerlijke luxe…

(Mijn avatar moet eigenlijk een keer geüpdatet worden. Deze is te oud)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

FP1 FP van de F3 is nu begonnen op een droge baan zonder regen.

[ Voor 7% gewijzigd door Damian op 24-09-2021 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Arjan90 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 07:46:
[...]

Gewoon je aantal posts per pagina aanpassen, ik zit op pagina 2 :>

Ben benieuwd wat de race brengt, mijn zus heeft alleen haar housewarming gepland op zondag vanaf 15.00 uur :( Ik denk dat vrouwlief gaat rijden en dan kijk ik het eerste uur wel in de auto en op de terugweg kijk ik het laatste deel, dan heb ik het minste kans op spoilers...
race start om 14.00, dus als je 30min later komt is dat prima toch? :+

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

DaniëlWW2 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 17:57:
[...]

RBR heeft met afstand de meest krachtige diffuser + vloer combinatie. Hier kan je op veel efficiëntere manier, meer neerwaartse druk uithalen dan met een achtervleugel waar je ook veel luchtweerstand mee opwekt. Dus RBR trimt hun achtervleugel vrijwel altijd verder dan de andere teams. Hoe ik het had begrepen, laten ze de vleugel zo aflopen naar het uiteinden omdat de meeste winst in het midden zit en naarmate je naar de randen gaat, je relatief meer luchtweerstand opwekt voor de extra neerwaartse druk die ze dus niet nodig hebben. Dit doen ze bij RBR ook al jaren en hierin hebben ze ook veel moeten investeren gezien de pijnlijke vermogensachterstanden in de periode 2014-2018 en in mindere mate ook nog 2019-2020.

Ze zullen dit ook doen omdat hun auto waarschijnlijk ook wel iets meer luchtweerstand heeft met een vergelijkbare vleugel als de andere teams. Een andere reden is dat Honda van wat ik had begrepen, nog steeds een mindere ERS recovery en deploy heeft dan de Mercedes en ze op de lange rechte stukken dus eerder door hun ERS deploy zijn. Dat compenseren ze zo.
Wat ik zo links en rechts lees heeft Honda sinds Spa een nieuwe ES (energy store) geimplementeerd die veel beter zou zijn.
https://honda.racing/f1/post/new-energy-store-f1

https://nl.motorsport.com...-red-bull-racing/6672405/

Deze zou volgend jaar pas uitkomen maar ze hebben het naar voren gehaald ivm het kampioenschap.
Zou mooi zijn als het klopt, Sochi heeft toch aardig wat lange rechte stukken.

Red Bull ging vorig jaar trouwens wel goed, een podium gepakt. De jaren daarvoor deden ze nooit echt mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 14:29
kevlar01 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 08:49:
[...]

Wat ik zo links en rechts lees heeft Honda sinds Spa een nieuwe ES (energy store) geimplementeerd die veel beter zou zijn.
https://honda.racing/f1/post/new-energy-store-f1

https://nl.motorsport.com...-red-bull-racing/6672405/

Deze zou volgend jaar pas uitkomen maar ze hebben het naar voren gehaald ivm het kampioenschap.
Zou mooi zijn als het klopt, Sochi heeft toch aardig wat lange rechte stukken.

Red Bull ging vorig jaar trouwens wel goed, een podium gepakt. De jaren daarvoor deden ze nooit echt mee.
Dat klopt, ze hebben een efficiëntere (en lichtere) accu geïntroduceerd die langer zijn vermogen kan afgeven. Je zag tov van MERC op de rechte stukken(aan het eind) dat de RB het kon volhouden terwijl de MERC begon te clippen. Een van de redenen dat MERC niet zo oppermachtig meer is qua topspeed op de lange rechte stukken.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

renzo4000 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 08:59:
[...]

Dat klopt, ze hebben een efficiëntere (en lichtere) accu geïntroduceerd die langer zijn vermogen kan afgeven. Je zag tov van MERC op de rechte stukken(aan het eind) dat de RB het kon volhouden terwijl de MERC begon te clippen. Een van de redenen dat MERC niet zo oppermachtig meer is qua topspeed op de lange rechte stukken.
En hopelijk ook meer blokken er doorheen jaagd, want ze moeten nu wel een keer gas geven!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15:28
De vrouw moet werken dit weekend, dus ik kan relaxed de race kijken zonder vrees dat de bank gesloopt wordt. Helaas voor de Ikea, geen geld van mij na dit weekend...

Vond het bericht wel leuk hoe Verstappen reageert op de "de druk is heel hoog"-steken van Hamilton in de persco. Vraag me wel af hoe het er echt in die koppies aan toe gaat, en hoe veel er van facade is naar de media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

boxlessness schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:04:

Vond het bericht wel leuk hoe Verstappen reageert op de "de druk is heel hoog"-steken van Hamilton in de persco. Vraag me wel af hoe het er echt in die koppies aan toe gaat, en hoe veel er van facade is naar de media.
Die heb ik even gemist :D maar Max lijkt daar totaal niet vatbaar voor gelukkig.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:25
TrekDr0p schreef op donderdag 23 september 2021 @ 21:33:
Wordt nog leuk met al die voorspelde regen.
In before klachten dat de race maar 2 ronden achter de SC was. :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Shots fired:

‘It shows he doesn’t know me’ – Verstappen brushes off Hamilton’s suggestion title race pressure is getting to him

https://www.formula1.com/...Vlbvfb2IANIz4J9TpJSO.html
It was then put to Verstappen, who fulfilled his media duties later in the day, that Hamilton had suggested the pressure of the title fight might be getting to him, to which he replied sarcastically: “Yeah, I’m so nervous, I can hardly sleep. It’s so horrible to fight for a title. I really hate it. Yeah.”
Hamilton said he was in “no doubt we will both be professional” when the two main protagonists go wheel-to-wheel again and he expects them to race “hard but fair”. Verstappen was asked if he would consider changing his approach if neither was willing to back out of moves, to which he replied: “I think that goes both ways. It’s not only me when we are racing each other”.
“Well, I mean there are a lot of hypocrites in the world that’s for sure,” he said. “I mean I jumped out of the car, I looked to the left and he’s of course still trying to reverse, shaking the wheel, trying to get under away under my car so I think he was absolutely fine.

“Also flying to America on Monday or Tuesday to attend a gala I think you only do that if you feel fine so I think already there, everything was all under control.”
Game on! :P

Ow en het is WEER een Max Verstappen home race. :D

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E_4alDtVgAcTO5b?format=jpg&name=900x900

O-)

[ Voor 45% gewijzigd door Illegal_Alien op 24-09-2021 09:30 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Justevo
  • Laatst online: 04-05 22:44
Ik denk oprecht dat Verstappen gewoon weinig echte zenuwen kent. Die gozer heeft letterlijk maar één doel voor ogen, al het andere is bijzaak. Als je zo presteert op Zandvoort, zo'n gigantische druk, zoveel mensen die dat van je verwachten.. dat kan alleen maar als je daar goed tegen bestand bent.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:26
Volgens mij hebben we de laatste raceweekenden wel kunnen zien dat het HAM is die last heeft van druk. VER lijkt er totaal geen last van te hebben. Maar eens zien hoe het dit weekend uitpakt.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17:28
hansvk schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:53:
Volgens mij hebben we de laatste raceweekenden wel kunnen zien dat het HAM is die last heeft van druk. VER lijkt er totaal geen last van te hebben. Maar eens zien hoe het dit weekend uitpakt.
Ik heb het idee dat het al een tijdje niet meer top loopt bij HAM, niet alleen dit jaar, maar ook vorig jaar. Vorig jaar zaten er al wat rare foutjes in het seizoen (pits inrijden terwijl die gesloten is, 2x proefstart maken waar het niet mag) en had ik een beetje het idee dat het een gebrek aan focus was (geen echte tegenstand, het hele BLM gebeuren waar hij zich voor in zette), maar ook dit jaar lijkt hij niet meer er bovenop te zitten. Hij doet het nog steeds gigantisch goed, ook op de mindere momenten zal hij een groot deel van het veld om de oren rijden, maar nu heeft hij echte tegenstand die ook het materiaal heeft om hem continu uit te dagen, en dan worden die mindere momenten toch prijzig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

hansvk schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:53:
Denk dat het dit weekend wel mee zal vallen, als Max achteraan zou gaan starten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 17:13
Justevo schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:41:
Ik denk oprecht dat Verstappen gewoon weinig echte zenuwen kent. Die gozer heeft letterlijk maar één doel voor ogen, al het andere is bijzaak. Als je zo presteert op Zandvoort, zo'n gigantische druk, zoveel mensen die dat van je verwachten.. dat kan alleen maar als je daar goed tegen bestand bent.
Volkomen mee eens. Als je dát in Zandvoort kunt, met alles eromheen, dan ben je een échte. Dat gezegd hebbende, het is niet voor niets dat Marko hem even apart nam na Monza. Het lijkt mij lastig voor zijn inner circle, je wilt het liefste niets veranderen aan zijn mindset, hij gaat letterlijk over lijken om zijn doel te bereiken en dat MOET ook in deze hoogste tak van sport. Aan de andere kant, het draait niet alleen om Max, Hamilton vecht net zo hard om zijn titel.

Ik weet dat Max zo niet in elkaar zit en dat gaat ook niet veranderen, maar ik zou het liefst zien dat ie in sommige situaties nét iets gecalculeerder te werk zou gaan. In Hamilton heeft ie zijn gelijke, respecteer dat ook.

Maar ik ben bang dat "nét iets gecalculeerder" te werk gaan, niet genoeg zal zijn om deze titelstrijd in zijn voordeel te gaan beslissen...Dus waarschijnlijk alles of niets en Hail Mary.
Pagina: 1 2 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord