[F1 2021] Race 15 GP van Rusland Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 27 Laatste
Acties:
  • 98.788 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
mark-k schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:30:
Iedereen die zegt dat Norris eerder naar binnen had moeten gaan, vergeet niet dat als er ene vanaf geketst was er sws een safety car komt en Norris automatisch gewonnen had. Het feit dat dat niet gebeurd is vind ik eigenlijk nog wel merkwaardiger.
Met een kleine aanvulling, hij had dan wel achter de SC zijn wagen op de baan moeten kunnen houden (en dat lijkt mij gezien hoeveel problemen hij had met glibberen geen vanzelfsprekendheid)

Maar ik ben het met je eens, het was een realistische gok. Nu zat het tegen, voor hetzelfde geld was hij met dezelfde beslissing juist de held van de dag geworden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:41
screamhouse schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:17:
Ok, maar dan zie ik het meer als team call dan dat het echt Max zijn call was asl ik het zo teruglees.
In 99% van de gevallen zal het een team call zijn. Pitmuur ziet de radar en de nummertjes (tijden). Coureur voelt hoe het is. Norris maakte de fatale fout door (eigenwijs) alleen naar zichzelf te kijken. Hamilton was de eerste call vanaf de pitmuur ook eigenwijs, maar toen het team aangaf dat er meer (/hardere regen) aan kwam ging hij wel er in mee.

Het aller belangrijkste in deze situatie is dat er gecommuniceerd wordt. De coureur weet niet wat anderen doen (zijn andere op de inters sneller?), wat de radar zegt, hoeveel water er intussen staat op plekken waar die net gepasseerd is, etc. Op Spa zie je dat mooi doordat het zo lang gerekt is en in de bergen ligt. De ene kant kan kurkdroog zijn en de andere kant kletsnat. Als coureur kun je niet weten hoe nat het natte is, of hoe snel de wolk zich verplaatst over het circuit ("deze" ronde een bocht glibberen en glijden, maar de volgende ronde kan het al het halve circuit zijn).
Anderzijds weet de pitmuur niet hoe de coureur in de auto zit en wat die voelt. Het kan er op de beelden "ok" uit zien terwijl de coureur alsnog meer (/teveel) aan het vechten is. Zo zag je ook Norris en Hamilton wat glibberen en glijden, maar bleven zij nog wat langer buiten terwijl anderen al gepit waren. De pitmuur weet dus niet hoe veel de coureur op de limiet (van rijderskunsten & grip) rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
herofruit schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:14:
[...]

(ook @Kenny_026) Pardon my French, maar wat een onzin. Als het Norris écht om veiligheid te doen was, dan was hij wel twee ronden éérder binnengekomen voor inters.

Hij heeft met zijn volle verstand de grens opgezocht en is er over heen gegaan. Dat hij daarna ook uitglijdt over de pit-entry lijn, is zijn eigen schuld. Billen > Blaren.

Ik ben groot fan van Norris, maar een fout is een fout.
Ja we kunnen wel in de wat als of hoe iedereen er over denkt blijven praten maar de stewards hebben verder ook geen noodzaak gezien hem te straffen. Uit data bleek dat norris met halve snelheid de pit entry in reed en is door gevaarlijke en onvoorspelbare omstandigheden weggegleden. Daarom is hij niet gestraft. Goede beslissing wat mij betreft.

Dus je kan het complete onzin vinden maar de stewards vonden het onzin hem hier voor te straffen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:11

Spotmatic

Ken sent me

Ankona schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:34:
[...]
Maar ik ben het met je eens, het was een realistische gok. Nu zat het tegen, voor hetzelfde geld was hij met dezelfde beslissing juist de held van de dag geworden.
Zoals Alonso al aangaf werd het einde bepaald door de regenloterij. Sommigen hebben gegokt en verloren. Anderen hebben gewonnen. End of story. Dat kunnen we nu wel kapot gaan analyseren, maar de volgende keer in dergelijke omstandigheden zal het gewoon weer een tombola worden. Wat mij betreft prima, ik heb in de slotfase genoten. :)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Spotmatic schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:38:
[...]

Zoals Alonso al aangaf werd het einde bepaald door de regenloterij. Sommigen hebben gegokt en verloren. Anderen hebben gewonnen. End of story. Dat kunnen we nu wel kapot gaan analyseren, maar de volgende keer in dergelijke omstandigheden zal het gewoon weer een tombola worden. Wat mij betreft prima, ik heb in de slotfase genoten. :)
Normaal is Sochi niet de meest spectaculaire race, nu was er eigenlijk heel het weekend wel interessante actie. :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 23-05 22:06
mark-k schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:30:
Iedereen die zegt dat Norris eerder naar binnen had moeten gaan, vergeet niet dat als er ene vanaf geketst was er sws een safety car komt en Norris automatisch gewonnen had. Het feit dat dat niet gebeurd is vind ik eigenlijk nog wel merkwaardiger.
Als Hamilton vooraan had gereden, hadden ze Bottas waarschijnlijk laten crashen om de winst met een safety car af te dwingen. :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:20

Wok

Dakloos...

Bulder schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:49:
[...]

Als Hamilton vooraan had gereden, hadden ze Bottas waarschijnlijk laten crashen om de winst met een safety car af te dwingen. :+
Flavio, is that you?

:+

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Als mn tante een piemeltje gehad had was het mn oom geweest. Als koeienstront boter was geweest had ik het iedere dag op brood moeten smeren.

Ik ben de week lekker begonnen wetende dat Max gemaximaliseerd heeft dit weekend.

Op naar Turkije 💪🏼

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:52

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Bulder schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:49:
[...]

Ik vond het jammer dat Checo niet 'een remfoutje' maakte toen ie DRS had op Hamilton, maar goed, het kan niet altijd feest zijn.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17:38
pjottum schreef op maandag 27 september 2021 @ 12:07:
[...]

Ik vond het jammer dat Checo niet 'een remfoutje' maakte toen ie DRS had op Hamilton, maar goed, het kan niet altijd feest zijn.
Ik vind het jammer dat er mensen zijn die dat willen. Ik wil gewoon dat Verstappen en RBR op een schone manier het kampioen winnen, zonder twijfel over expres ongelukken veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05 10:00
siggy schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:21:
[...]

Dus als er een auto had gereden en Norris had die er wel afgekegeld dan was er wel een straf? Dús kijkt men wel naar consequenties. Het is gewoon meten met meerdere maten. Ja maar dit, ja maar dat. En nu ineens is 'beter voor de veiligheid' een argument? Elke harde regel wordt zo lekker in het grijze gebied getrokken en dát slaat gewoon nergens op.
Max was daar dus net voorbij, Check maar zijn onboard. Die haalt hem in bij de pit entry en was dus eerder de bocht door (gelukkig)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:00

rammes

koekebakker 1e klas

Kenny_026 schreef op maandag 27 september 2021 @ 12:00:
Als mn tante een piemeltje gehad had was het mn oom geweest. Als koeienstront boter was geweest had ik het iedere dag op brood moeten smeren.

Ik ben de week lekker begonnen wetende dat Max gemaximaliseerd heeft dit weekend.

Op naar Turkije 💪🏼
HOHO je tante is een transgender of zoiets. tis wel 2021 hè

Ik zou het doen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-05 17:00

mark-k

AKA markkNL

Transportman schreef op maandag 27 september 2021 @ 12:21:
[...]

Ik vind het jammer dat er mensen zijn die dat willen. Ik wil gewoon dat Verstappen en RBR op een schone manier het kampioen winnen, zonder twijfel over expres ongelukken veroorzaken.
Ik denk dat dat vooral komt doordat Mac al 2x de lul is geweest van extra/onnodig risico nemen van Mercedes. Voor mij had Perez hem er ook echt niet express af moeten rammen, dat is gewoon oneerlijk, maar hij kan wel net ff wat extra risico pakken zoals hij bijvoorbeeld bij RIC (?) op het einde wel deed, wat later remmen, strakker insturen, hij hoort ook te weten dat HAM eieren voor zn geld zal kiezen op zo'n moment omdat die er baat bij heeft om de race te eindigen met punten. Wat dat betreft was Perez gewoon een beetje te 'lafjes'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:19
Is er eigenlijk een fragment van die actie van Norris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:51

Bloodclot

Jawier!

Harrie schreef op zondag 26 september 2021 @ 15:53:
[...]

Ja, ik vind dat ook wel een veiligheidsdingetje... Al die mensen in de pit lane voor niks, terwijl er toch auto's voorbij kunnen komen.
Mercedes was toch zo'n voorvechter voor veiligere pit stops?
Dummy pitstops zijn verboden volgens de regels. Dus als Mercedes en Redbull het doen, hoeveel/wat voor straf krijgt Red bull?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:52

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Bloodclot schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:08:
[...]

Dummy pitstops zijn verboden volgens de regels. Dus als Mercedes en Redbull het doen, hoeveel/wat voor straf krijgt Red bull?
Ehm, Mercedes moet in het vervolg met 9 versnellingen rijden, Red Bull met 7?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Laatst online: 23:32

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

CH4OS schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:30:
Dat heeft VER zelf ook aangegeven, achteraf was hij blij met die call van het team, waardoor VER moeiteloos opeens naar P2 reed.
Ik kijk de race tegenwoordig eerst vanuit het perspectief van Verstappen en krijg dus weinig mee met wat er met de rest gebeurt. Zoals ik het meekreeg was Verstappen onzeker, ik geloof dat het zo'n typische strijd was tussen gevoel en verstand. Eerlijk gezegd kwam hij zelfs een beetje kribbig over "ik verlies tijd he!" alsof het team een verkeerde beslissing had genomen. Z'n engineer pikte dat feilloos op en besloot een knoop door te hakken door hem binnen te roepen. De reactie van Verstappen leek opgelucht dat hij de beslissing niet alleen hoefde te nemen maar steun kreeg van het team. Hij had er voor kunnen kiezen om te zeggen dat hij liever buiten wilde blijven zoals Hamilton deed. In het verleden heeft hij vaak genoeg openlijk getwijfdeld aan beslissingen van het team.

Ik vind het dus ook wat ver gaan om Verstappen te roemen over de "juiste beslissing". Eerder z'n racing-engineer die besloot om het niet langer uitsluitend aan Verstappen over te laten. Maar goed het is een teamsport dus laten we het maar op houden dat ze samen de juiste beslissing hebben genomen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CAPSLOCK2000 schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:17:
Ik kijk de race tegenwoordig eerst vanuit het perspectief van Verstappen en krijg dus weinig mee met wat er met de rest gebeurt. Zoals ik het meekreeg was Verstappen onzeker, ik geloof dat het zo'n typische strijd was tussen gevoel en verstand. Eerlijk gezegd kwam hij zelfs een beetje kribbig over "ik verlies tijd he!" alsof het team een verkeerde beslissing had genomen. Z'n engineer pikte dat feilloos op en besloot een knoop door te hakken door hem binnen te roepen. De reactie van Verstappen leek opgelucht dat hij de beslissing niet alleen hoefde te nemen maar steun kreeg van het team. Hij had er voor kunnen kiezen om te zeggen dat hij liever buiten wilde blijven zoals Hamilton deed. In het verleden heeft hij vaak genoeg openlijk getwijfdeld aan beslissingen van het team.

Ik vind het dus ook wat ver gaan om Verstappen te roemen over de "juiste beslissing". Eerder z'n racing-engineer die besloot om het niet langer uitsluitend aan Verstappen over te laten. Maar goed het is een teamsport dus laten we het maar op houden dat ze samen de juiste beslissing hebben genomen.
Ik heb mijn bericht ge-edit, maar heeft mogelijk deze gekruist, maar VER gaf aan bij Jack toen hij in het vierkantje stond (na de race dus), dat hij blij was met de call van het team om inters op te halen, waardoor VER uiteindelijk naar P2 heeft kunnen rijden. :) Ik roem VER dus nergens. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:28

pro_6or

amateur_60r

[...]

Een mooi streven, met open vizier tegen gesloten vizier.

[ Voor 12% gewijzigd door pro_6or op 27-09-2021 13:37 ]

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

Het is natuurlijk ook een hele dunne lijn in deze. De engineer wil de coureur niet continu lastig vallen (zie Norris "SHUT UP" + "NO"). Maar de engineer ziet wel meer. Verstappens "ik verlies tijd he" was in die zin naar mijn idee meer een "je vraagt naar de condities omdat anderen / op andere banden sneller zijn?". GP lijkt in die zin een beetje zoekende te zijn naar de "inters?" zonder expliciet te vragen. In die zin dus ook weer "communiceren is beter dan 'dwingen'". Met deze open vraag dwingt hij Verstappen om er over na te denken en het te omschrijven. Ik denk dat Verstappen daardoor ook tot de conclusie komt van "dit is eigenlijk niks, iedereen schiet van de baan af, ik verlies tijd, toch?". En GP heeft dan meer info (radar, ziet dat er meer aan komt) en maakt de beslissing.
Vergelijk dit met Norris. Geen communicatie, Norris is maar met één ding bezig, Hamilton afhouden, en verliest de aandacht op de omstandigheden. Nu snap ik Norris' reactie in die zin wel uit "stress / druk van mogelijk eerste overwinning + het gevecht". Maar juist door het afzonderen en niet met het weer bezig te zijn kan het team hem niet helpen / weet niet wat de omstandigheden zijn en dus wat de juiste banden zijn, en gaat Norris ook teveel mee in het "er is wat minder grip, er is weer wat minder grip, er is nog minder grip", zonder in de gaten te hebben dat hij het crossover point al 2 ronden gepasseerd heeft en het gewoon echt geen weer meer is voor slicks. Grote kans dat als het ineens zo hard was gaan regenen dat Norris wel voor de inters was gegaan, meteen. Maar juist doordat het begon met "een beetje nat" krijg je die glijdende schaal waar je steeds verder naar beneden gaat zonder in de gaten te hebben "hoe diep" je al zit en dat het niet meer te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-05 16:32
[...]

Helemaal waar, maar toch zou het niet vervelend zijn :-9
Ik zie liever een eerlijke overwinning. Heb je ook geen gezeur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

[...]

Iemand heeft hier de radio berichten nog uitgeschreven. Max is duidelijk genoeg in zijn berichten. Dat is goede input. Het team beslist en die beslissing paste ook precies bij Max zijn input. Strategy call waarbij Max ook wat input leverde dus. Niet 100% alleen het team, of alleen Max. Zo moet het denk ik ook zijn bij zulke omstandigheden.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[knip]

Als je de on board terugluisterd dan werd de call voor de stop aan Verstappen overgelaten "it's your call for inters". Hij stelde het nog even uit maar na de opmerkingen "I'm losing time isn't it?","I think we should box, we are only losing time here, people are going off". "I'm not shure what to do here?", tijdens die laatste zin werd de call gemaakt. Gianpiero hield Verstappen steeds op de hoogte waar het tricky was.

Het is idd altijd een samenspel van coureur en race engineer, zo werkt dat inderdaad, en die relatie is erg goed tussen die beiden.

Ik had overigens liever gezien dat Norris voor Hamilton naar binnen was gedoken, veel kans dat Hamilton dan buiten was gebleven, dat deed ie tenslotte een ronde eerder ook al toen het team al buitenstond met bandjes.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
hardware-lover schreef op maandag 27 september 2021 @ 14:26:
Ik had overigens liever gezien dat Norris voor Hamilton naar binnen was gedoken, veel kans dat Hamilton dan buiten was gebleven, dat deed ie tenslotte een ronde eerder ook al toen het team al buitenstond met bandjes.
Hamilton kwam naar binnen omdat het team hem vertelde dat het veel harder ging regenen. Als Norris naar binnen was gegaan was Hamilton lijk mij dus nog steeds gegaan. Het was geen "box oppositie Norris" maar een "box want het is glad en het wordt nog gladder".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:16

basvn

Breezand - NHN

The FIA and Formula 1 can today confirm that at the 2021 FIA Formula 1 Russian Grand Prix, between Monday 20th and Sunday 26th September, 4,858 tests for COVID-19 were performed on drivers, teams and personnel. Of these, 4 people tested positive.

https://www.fia.com/news/f1-statement-covid-19-testing-36

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:38
Ik ben wel benieuwd wat de stand zou zijn als iedereen punten zou krijgen. Dus 20 punten voor P1 en 1 punt voor P20 en hetzelfde in halve punten voor de sprint race van 10 tot 0.5 en behoud van de snelste ronde.

Is er iemand beter met excel of iets dergelijks die dit in elkaar kan flansen?

Vraag me af of de stand veel anders zou zijn gezien de gevolgen van uitval en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

computerjunky schreef op maandag 27 september 2021 @ 14:41:
Ik ben wel benieuwd wat de stand zou zijn als iedereen punten zou krijgen. Dus 20 punten voor P1 en 1 punt voor P20 en hetzelfde in halve punten voor de sprint race van 10 tot 0.5 en behoud van de snelste ronde.

Is er iemand beter met excel of iets dergelijks die dit in elkaar kan flansen?

Vraag me af of de stand veel anders zou zijn gezien de gevolgen van uitval en dergelijke.
Kan je zelf toch ook wel even doen? :p Lijkt mij niet super ingewikkeld...

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Illegal_Alien schreef op maandag 27 september 2021 @ 14:47:
[...]

Kan je zelf toch ook wel even doen? :p Lijkt mij niet super ingewikkeld...
Heb alleen even verstappen en hamilton berekend en dat zou er niet best uit zien. hij zou 22 punten achter liggen en dat zou dus alleen in te halen zijn door een DNF van hamilton of een paar hele slechte scores.

in het middenveld kan er wel veel meer veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/yomd3yjcf1q71.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&s=9071273f947fefb75088648dc680110765709e57

Pitstopman bij RBR (Paul Frost)
door pit van Perez
https://www.instagram.com/p/CUUwFIuNN6I

kan niet direct zien waardoor

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 24-05 07:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Huh, apart... Je zou toch zeggen dat die brandwerende handschoenen en kleding aan hebben...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-05 16:16
basvn schreef op maandag 27 september 2021 @ 14:51:
[Afbeelding]

door pit van Perez

Oh dit zie je zo, dat komt hierdoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 22:08
RobertMe schreef op maandag 27 september 2021 @ 14:37:
[...]

Hamilton kwam naar binnen omdat het team hem vertelde dat het veel harder ging regenen. Als Norris naar binnen was gegaan was Hamilton lijk mij dus nog steeds gegaan. Het was geen "box oppositie Norris" maar een "box want het is glad en het wordt nog gladder".
Maar de ronde daarvoor riepen ze Hamilton ook al binnen, maar negeerde Hamilton die call. Net als Norris eigenlijk ook de call negeerde.

het had dus best gekund dat Hamilton de call had genegeerd. Hij zei zelf nog na afloop dat hij de gok eerst wilde nemen namelijk. En als die Norris naar binnen had zien gaan, zou het mij niet verbazen dat die buiten was gebleven. Maar zeker weet je het nooit.

Hamilton en Norris die de pitstop bespreken
https://gp33.nl/video-ond...is-na-de-race-in-rusland/

[ Voor 8% gewijzigd door Waah op 27-09-2021 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-05 16:41

Dazzler2120

FP ProMod
Die conclusie heb je wel heel snel getrokken zeg :+

Anyhow, iemand die wél weet hoe hij deze verwondingen opgelopen heeft? Kan me geen pitstop incident met Perez herinneren van dit weekend? :o

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
YouTube: Sergio Perez Slow Pit Stop Russian Grand Prix at Sochi F1 2021

Dat zijn de beelden maar ik zie toch echt helemaal niets van deze kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPelle12
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-05 08:03
Ja ik zie rechts achter wat raars. Hij lijkt de band meerdere keren te pakken. Miscchien dat hij iets raakte wat heel heet was. Maar ben dan wel benieuwd wat en hoe dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-05 16:16
Misschien 'dom' foutje daarna ofzo? Hand tegen warme velg of stuk gereedschap ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Ik zie op die beelden in ieder geval meerdere monteurs met korte / opgestroopte mouwen. Kan dus best ook uit die richting komen. En vergeet ook niet dat de banden met 60+ graden uit de bandenwarmers komen. Dus even een warme band niet goed vast pakken en je kunt ook zo de arm (met korte mouw) verbranden.

Zat zoiets niet ook in Guy Ritchies Martin Speed? Toen die met Williams mee had gelopen. Tijdens een FP waren ze aan een van beide auto's aan het sleutelen en kwam de ander binnen voor een practice pitstop. Guy moest dus ook snel wisselen van "sleutelen" naar "wheel off", vergat daarbij zijn handschoenen aan te doen en die had ook wel even warme handjes zacht gezegd.

Edit:
@alesandro_46 een paar posts hieronder. Guy Ritchie is inderdaad een hele andere "Guy" |:(

[ Voor 8% gewijzigd door RobertMe op 27-09-2021 20:17 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Bloodclot schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:08:
[...]

Ze moeten er nog een regel bijmaken, met de banden naar buiten is bandenwarmers eraf en niet meer terug erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Laatst online: 23:32

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

RobertMe schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:10:
Zat zoiets niet ook in Guy Ritchies Speed? Toen die met Williams mee had gelopen. Tijdens een FP waren ze aan een van beide auto's aan het sleutelen en kwam de ander binnen voor een practice pitstop. Guy moest dus ook snel wisselen van "sleutelen" naar "wheel off", vergat daarbij zijn handschoenen aan te doen en die had ook wel even warme handjes zacht gezegd.
Goh, grappig dat je het zegt. Ergens dit weekend viel me op dat één van de pitstop monteurs een nogal stevig postuur had. Normaal gesproken zijn dat vrije jonge mannen met een uitstekende condiditie en het postuur van een lantaarnpaal. De ene monteur werd ook nog eens vrij nadrukkelijk in beeld gebracht en ik had de indruk dat die stop ook niet erg soepel ging. Als ik het me goed herinner moest hij het nieuwe wiel er op zetten. Mijn gedachte toen was "welke beroemdheid mag hier helpen een pitstop te doen?". Door de helm kon ik zijn gezicht niet goed zien (en ik ben toch al niet sterk in het herkennen van gezichten of beroemdheden).
Veel vager dan dit kan het natuurlijk niet worden want ik weet niet eens meer welk team het was of tijdens welke sessie.

edit: ik heb de pitstop van Perez teruggekeken en dat is in ieder geval niet waar ik het over heb

[ Voor 3% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 27-09-2021 15:34 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Is al bekend waarom die pitstop bij Perez zo (relatief) lang duurde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:25

-tom-562

Oliesjeik

The_Admin schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:05:
[...]

Misschien 'dom' foutje daarna ofzo? Hand tegen warme velg of stuk gereedschap ofzo?
Hete band (die dingen zijn echt t*ringheet, bron: mijzelf die de fout maakte om een net gewisselde DTM band proberen vast te pakken om wat verder te rollen :X) die net langs z'n hand valt/schuurt o.i.d.?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:01

JB

Cédric roelt!

kraanwagen schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:32:
Is al bekend waarom die pitstop bij Perez zo (relatief) lang duurde?
Ik durf mijn handen er niet aan te branden.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Inspired schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:03:
[...]

De FIA is weer lekker duidelijk in de straffen. Not. Stroll krijgt wel een straf. Belangrijkste overweging, hij kon weten dat het glad was. Nor krijgt geen straf. Belangrijkste overweging; omdat het glad was. Schiet mij maar lek. Beide reden ze veel te lang op slicks. Nor heeft in de drie laps vaker buiten de baan gereden dan op de baan. Beide geen straf, of beide wel een straf.
Welgeteld 1 die het snapt.

Als het een sport is moet je meten, voor elke rijder anders meten (aan de hand van situatie) doe je idd op de gewone weg maar niet in een race.

Geen 1 andere sport doet het als de F1, of iemand moet er 1 kunnen noemen.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-05 16:41

Dazzler2120

FP ProMod
enchion schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:38:
[...]

Welgeteld 1 die het snapt.

Als het een sport is moet je meten, voor elke rijder anders meten (aan de hand van situatie) doe je idd op de gewone weg maar niet in een race.

Geen 1 andere sport doet het als de F1, of iemand moet er 1 kunnen noemen.
Voetbal, andere overtreding levert een andere straf op. Ik zou dit topic nog eens lezen, met name de laatste paar pagina's heb ik een paar keer een uitleg gegeven waarom de situaties niet vergelijkbaar zijn en anders bestraft werden.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:52

sjaool

Every life should have 9 cats

basvn schreef op maandag 27 september 2021 @ 14:51:
[Afbeelding]

door pit van Perez

Ik denk dat hij met het eraf halen van een wiel de remmen heeft aangeraakt en die kunnen natuurlijk verrekte heet worden.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:45
Eigenlijk best jammer dat Verstappen gisteren geen hard-hard heeft gepit. Dan zou er waarschijnlijk meer ingezeten hebben. Blijkbaar waren ze niet helemaal zeker van de regen. (Maar dan hadden ze hem in de laatste ronde alsnog naar medium kunnen zetten ;))

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Wat nu als Lando wel gepit zou hebben en Lewis gedacht zou hebben ik redt het wel en buiten was gebleven (dit was ook zijn plan in eerste instantie) dan had het er heel anders uit kunnen zien. Maar dat is achteraf gel*l....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:31:
[...]

Goh, grappig dat je het zegt. Ergens dit weekend viel me op dat één van de pitstop monteurs een nogal stevig postuur had. Normaal gesproken zijn dat vrije jonge mannen met een uitstekende condiditie en het postuur van een lantaarnpaal.
Bin elk team lopen wel wat van die monteurs rond. Bij Red Bull heb je Nigel, en recentelijker nog een nieuwe met een flinke baard die ook een beer van een vent is. Bij Mercedes zie je ook altijd zo iemand rondlopen.

Maar meestal staan die bij de pitstops opgesteld als backup met de front- of rear jack inderdaad. De gunman, wheel-off en on etc monteurs hebben meestal toch een ander figuur, zoals jij ook al schrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
Rene schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:08:
Eigenlijk best jammer dat Verstappen gisteren geen hard-hard heeft gepit. Dan zou er waarschijnlijk meer ingezeten hebben. Blijkbaar waren ze niet helemaal zeker van de regen. (Maar dan hadden ze hem in de laatste ronde alsnog naar medium kunnen zetten ;))
Was dat gat om de stop aan het eind te maken er dan wel? Ik denk dat als de regen dan niet gekomen was, Verstappen alles weer kwijt was geweest, wat een grote gok was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:34
sjaool schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:13:
Wat nu als Lando wel gepit zou hebben en Lewis gedacht zou hebben ik redt het wel en buiten was gebleven (dit was ook zijn plan in eerste instantie) dan had het er heel anders uit kunnen zien. Maar dat is achteraf gel*l....
Dan was Lewis waarschijnlijk op de positie van Lando geëindigd en Lando als eerste.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Ik hoop dat nog niks vergelijkbaars langsgekomen was btw, maar dit kwam gisteren bij me op met die radio message dat Bottas op weg was naar P5 volgens Toto(? klonk als Toto iig).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C80f0d54AuR_dr7cYB1qHs6Q93I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Se1VeWBOFVtlkRfd5oqjrh4i.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
mark-k schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:39:
Ik hoop dat nog niks vergelijkbaars langsgekomen was btw, maar dit kwam gisteren bij me op met die radio message dat Bottas op weg was naar P5 volgens Toto(? klonk als Toto iig).

[Afbeelding]
Was dat niet een boodschap bij Ferrari richting Sainz? Bij Bottas heb ik zo een bericht niet gehoord.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Transportman schreef op maandag 27 september 2021 @ 17:02:
[...]

Was dat niet een boodschap bij Ferrari richting Sainz? Bij Bottas heb ik zo een bericht niet gehoord.
Voor zover ik (en de mensen bij wie ik was) het kan herinneren was het toch echt naar Bottas.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:04
mark-k schreef op maandag 27 september 2021 @ 17:05:
[...]

Voor zover ik (en de mensen bij wie ik was) het kan herinneren was het toch echt naar Bottas.
Hebben ze niet beide dat bericht gekregen? Ik herinner mij dat Toto het tegen Bottas zei en dat Sainz als reactie had "just P5"?

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op maandag 27 september 2021 @ 14:37:
Hij werd al eerder naar binnen geroepen (box box, box box), Bottas was toen al naar Inters gegaan, maar Lewis besloot zelf om nog even buiten te blijven, zonder er iets van te zeggen. Toen kwam de melding dat Verstappen naar Inters was gegaan en opnieuw Box Box, Box Box. Hamilton reageerde nog dat het gestopt was met regenen, opnieuw Box Box en Pit confirm. Het team vertelde dat het erger zou worden. Daarop kwam ie toch naar binnen..

Edit: Hamilton wilde dus eigenlijk niet als je dit mag geloven; https://f1i.com/news/4197...l-overruled-hamilton.html

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 27-09-2021 17:46 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:54

Vos

AFCA

Rene schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:08:
Die gok was natuurlijk veel te groot. Laatste ronde medium had hem plekken gekost.

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:32
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aBySg85ZEtsTJ5UD02gTCHpbOB8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9EKsR3tUQJKHzHqjUxx86rYS.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:49
RobertMe schreef op maandag 27 september 2021 @ 15:10:
Ik zie op die beelden in ieder geval meerdere monteurs met korte / opgestroopte mouwen. Kan dus best ook uit die richting komen. En vergeet ook niet dat de banden met 60+ graden uit de bandenwarmers komen. Dus even een warme band niet goed vast pakken en je kunt ook zo de arm (met korte mouw) verbranden.

Zat zoiets niet ook in Guy Ritchies Speed? Toen die met Williams mee had gelopen. Tijdens een FP waren ze aan een van beide auto's aan het sleutelen en kwam de ander binnen voor een practice pitstop. Guy moest dus ook snel wisselen van "sleutelen" naar "wheel off", vergat daarbij zijn handschoenen aan te doen en die had ook wel even warme handjes zacht gezegd.
Dat was Guy Martin. 😊
Mooie vent, jammer dat hij niet meer zoveel speed dingen doet.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Lando kreeg het hier dus pas te horen dat hij ook nog naar de stewards moest.
[YouTube: Lando Norris on his pitstop investigation]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 23-05 13:04
mark-k schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:39:

[Afbeelding]
Toto moet waarzegger worden ofzo...

In silverstone zei hij nog dat Max en Hamilton wel eens zouden kunnen crashen..
Afgelopen race zei hij tegen Hamilton: You can win this one en dus tegen Bottas: you can get p5..

om bang van te worden.. :+

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Melantrix schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 09:14:
[...]

Afgelopen race zei hij tegen Hamilton: You can win this one en dus tegen Bottas: you can get p5..

Matchfixing alert :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

sjaool schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:13:
Dat was nooit gebeurd. Ze keken bij Mercedes alleen maar naar wat Max ging doen. Die race win was helemaal niet belangrijk, dat wist Lewis zelf ook lijkt me.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Een speciale lange replay van de FOM met de verstappen onboards van de laatste rondes:

https://www.formula1.com/...33fWyz4En0Q41dFjJLCO.html

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

[...]

Afgezien van die in Silverstone, daar waren Lewis en hij al maanden mee bezig de pers te bewerken (max is agressive, I have to yield, I have to prevent collision) is het best knap ;)

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
YakuzA schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 10:04:
Een speciale lange replay van de FOM met de verstappen onboards van de laatste rondes:

https://www.formula1.com/...33fWyz4En0Q41dFjJLCO.html
Alleen mist er nog net een stukje ervoor. Dit begint een beetje midden in de discussie van wel/niet pitten. Terwijl hij daarvoor ook al waarschuwingen krijgt van auto's die er af gaan en hij een aantal ook al inhaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

RobertMe schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 10:40:
[...]

Alleen mist er nog net een stukje ervoor. Dit begint een beetje midden in de discussie van wel/niet pitten. Terwijl hij daarvoor ook al waarschuwingen krijgt van auto's die er af gaan en hij een aantal ook al inhaalt.
Voor dat stukje daarvoor zul je idd even F1TV aan moeten slingeren.

Maar vond het vooral mooi dat ze toch zo'n lang stuk van 11 minuten integraal de onboard van Max focussen en tonen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

En het raceverloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 10:40:
[...]

Zelfs op slicks houdt hij de auto nog behoorlijk stabiel op de natte plekken, best knap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:29
Hoe slecht is Bottas eigenlijk, bijna niemand op de baan ingehaald, behalve door pitstops :X en dat in een Mercedes.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Martinusz schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 12:39:
[...]

Hoe slecht is Bottas eigenlijk, bijna niemand op de baan ingehaald, behalve door pitstops :X en dat in een Mercedes.
Verstappen had geluk met de regen, maar Bottas had pas echt geluk, anders was die ruim buiten de punten gefinisht op P13 of zo, die kwam echt niemand voorbij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

[...]

Allemaal doorgestoken kaart :+ Aan het einde van Season 24 krijgen we te zien dat Toto al de hele tijd de touwtjes bij de FIA in handen had :P Hij zorgde er ook voor dat Bottas in de Alfa George Russel van de baan af reed zodat Lewis kampioen kon worden.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superstick
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 27-11-2022
[...]

Hier doe je Bottas tekort mee, hij ging keurig aan de kant voor Max! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:20
Superstick schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 12:47:
[...]

Hier doe je Bottas tekort mee, hij ging keurig aan de kant voor Max! :9
Ik zou het niet weten, regie liet het niet zien iig :P - even serieus, maakte Bottas het echt heel makkelijk voor Max?

at your service

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
The_Butler schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:02:
[...]

Ik zou het niet weten, regie liet het niet zien iig :P - even serieus, maakte Bottas het echt heel makkelijk voor Max?
Bottas deed niks, die ging netjes naar links :9

dit dus:
https://twitter.com/F1/status/1442100754655821832?s=20

https://twitter.com/petit...42249629106638848/photo/1

[ Voor 18% gewijzigd door ArcticWolf op 28-09-2021 13:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waah
Bottas verdedigde snoeihard!..... de buitenkant
[YouTube: Max Verstappen Overtakes Bottas Russian GP F1 2021]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-05 19:17

Vuvuzela

My spire is forming

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:01
Het meest hilarische stukje van de race:

YouTube: Final Laps Madness, Lewis' Delight And The Top 10 Onboards | 2021 Ru...

Engineer: "Lance, kan je doorrijden in deze condities?"
Lance: "Natuurlijk kan ik dat, ik ben strolliebollie!!"
Lance 2 seconden later en spint van de baan tegen de muur: "Box Box!"
Lance 5 seconden later en tikt een AT in het rond

Wat een figuur :+ :+ :+

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-05 22:46

ricardo246

Life's what you make it!

The_Butler schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:02:
[...]

Dat was toch keurig in beeld gebracht? :?

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

En voor de liefhebbers van hoge stemmetjes met teveel helium:

[ Voor 5% gewijzigd door Illegal_Alien op 28-09-2021 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:20
ricardo246 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:32:
[...]

Dat was toch keurig in beeld gebracht? :?
Mijn kijkers-ervaring was dat de overtake eerst werd gemist door de regie, die zaten voorin, en toen werd er even in beeld gebracht dat max en bot naast elkaar op de baan gingen dacht ik - de aanloop en het kiezen van de lijnen etc was mij totaal niet duidelijk op dat moment.
Maar je hebt gelijk hoor, er was wel een replay. Ik probeer natuurlijk ook een beetje een gesprek en discussie op gang te brengen over de start van de race, aangezien het einde al flink onder de loep is genomen de laatste paar dagen.

at your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

[...]

Ik heb het idee dat Bottas gewoon z'n tijd uitzit bij Merc en alleen aan de dikke paycheck denkt. Die gaat pas weer iets proberen bij Alfa. Heel het Mercedes team zit in de achterzak van Hamilton (deels terecht natuurlijk). Daar gaat Russell volgend seizoen ook nog wel een paar keer tegenaan lopen denk ik.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

And... it's gone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
wat, je internetverbinding? :+
want hier is de video er nog gewoon :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Waah schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:31:
[...]

wat, je internetverbinding? :+
want hier is de video er nog gewoon :+
Nu is hij er wel weer. Net deed de video het niet. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:28
The_Butler schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 13:42:
[...]
Mijn kijkers-ervaring was dat de overtake eerst werd gemist door de regie, die zaten voorin, en toen werd er even in beeld gebracht dat max en bot naast elkaar op de baan gingen dacht ik - de aanloop en het kiezen van de lijnen etc was mij totaal niet duidelijk op dat moment.
Maar je hebt gelijk hoor, er was wel een replay. Ik probeer natuurlijk ook een beetje een gesprek en discussie op gang te brengen over de start van de race, aangezien het einde al flink onder de loep is genomen de laatste paar dagen.
Dan is het ook nog wel interessant te melden dat Bottas totaal niet werd geïnformeerd over de positie van Max. Dus als het al de bedoeling was hem op afstand te houden, dan heeft niet alleen Bottas daar niks aan bijgedragen, maar zijn engineer evenmin. Echt 0 informatie over de posities en vanaf welk moment Max direct achter hem reed. Ook niks bij het passeren.
Denk daarom dat het echt om de motor ging. Hoe dat dan precies zat (dit was de vierde, geplaatst in Monza, die moest gefixt worden en is pas na kwali op zaterdag geplaatst??) is me nog niet helemaal duidelijk

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 24-05 11:46
Geen idee of dit al was gemeld / gepost, maar mooi om te horen hoe Alpha Tauri omgaat met Red Bull

[YouTube: AlphaTauri indirectly tells Pierre Gasly not to battle with Verstappen at the 2021 Russian GP]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Extigo schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 14:47:
Geen idee of dit al was gemeld / gepost, maar mooi om te horen hoe Alpha Tauri omgaat met Red Bull

[YouTube: AlphaTauri indirectly tells Pierre Gasly not to battle with Verstappen at the 2021 Russian GP]
Ook bij Alpha Tauri weten ze dat Max goed kan inhalen en Bottas niet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:28
Waah schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:00:
[...]

Ook bij Alpha Tauri weten ze dat Max goed kan inhalen en Bottas niet :+
Gewoon even wachten tot je een gelegenheid hebt om Max wel te laten passeren maar tijd genoeg hebt om Bottas dwars te zitten.

Laat ik het zo zeggen : er is onder de rijders heel duidelijk sympathie voor Max en veel minder voor Lewis en Valtteri.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Het is ook gewoon wel zo.
je kunt je banden wel kapot gaan rijden om Max achter je proberen te houden, maar het heeft geen zin.
Zorgt voor meer nadelen als voordelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
asing schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:03:
[...]

Gewoon even wachten tot je een gelegenheid hebt om Max wel te laten passeren maar tijd genoeg hebt om Bottas dwars te zitten.

Laat ik het zo zeggen : er is onder de rijders heel duidelijk sympathie voor Max en veel minder voor Lewis en Valtteri.
Mwah.... Vergeet niet dat Gasly gewoon voor zichzelf, maar óók voor het kledingmerk van Red Bull rijd :+

Max ophouden gaat ten koste van:
- Zijn eigen race, want tijdsverlies tegen een aggressieve Verstappen
- Zijn verhouding met zijn werkgeven Red Bull

Sterker: Zonder Max had Gasly denk ik een stuk langer in het Red-Bull stoeltje gezeten :+ dus geen idee hoe die band is. En heeft Max ook niet eens zijn ex ingepikt? :D Maar misschien was die ook van Red Bull en niet van Gasly en Max :+ verkeerde ex-teamgenoot :+

Bottas ophouden:
- Het gaat om een plek, en Bottas is niet aggressief... Die heeft niemand ingehaald deze race
- Gasly zie ik niet snel bij Mercedes aan de bak komen :+
- Goed voor de verhouding met Red Bull.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:30
Waah schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:12:
[...]

En heeft Max ook niet eens zijn ex ingepikt? :D
Nee, die van Kvyat :)

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:28
Waah schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:12:
[...]

Mwah.... Vergeet niet dat Gasly gewoon voor zichzelf, maar óók voor het kledingmerk van Red Bull rijd :+

Max ophouden gaat ten koste van:
- Zijn eigen race, want tijdsverlies tegen een aggressieve Verstappen
- Zijn verhouding met zijn werkgeven Red Bull

Sterker: Zonder Max had Gasly denk ik een stuk langer in het Red-Bull stoeltje gezeten :+ dus geen idee hoe die band is. En heeft Max ook niet eens zijn ex ingepikt? :D Maar misschien was die ook van Red Bull en niet van Gasly en Max :+ verkeerde ex-teamgenoot :+

Bottas ophouden:
- Het gaat om een plek, en Bottas is niet aggressief... Die heeft niemand ingehaald deze race
- Gasly zie ik niet snel bij Mercedes aan de bak komen :+
- Goed voor de verhouding met Red Bull.
In mijn optiek informeert de engineer Gasly steeds over de afstand, en Gasly vraagt dit ook. Ja het is uiteraard een goed idee om Max er voorbij te laten, maar het is ook een goed idee om Bottas tegen te werken. Dan moet je wel dat gaatje hebben anders gaan het niet werken. De engineer zegt ook niet dat Bottas niet hun wedstrijd is, want dat is het wel. :P

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
asing schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:23:
[...]

In mijn optiek informeert de engineer Gasly steeds over de afstand, en Gasly vraagt dit ook. Ja het is uiteraard een goed idee om Max er voorbij te laten, maar het is ook een goed idee om Bottas tegen te werken. Dan moet je wel dat gaatje hebben anders gaan het niet werken. De engineer zegt ook niet dat Bottas niet hun wedstrijd is, want dat is het wel. :P
Das mijn analyse inderdaad ook. Wacht op een gat tussen Max en Bottas, zodat Bottas er niet tegelijk langs gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

Nee, maar ik verwachte dit wel. Gasly ging gewoon te makkelijk aan de kant en heeft Bottas vervolgens de halve race afgehouden. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 16:15
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:02:
[...]

Nee, maar ik verwachte dit wel. Gasly ging gewoon te makkelijk aan de kant en heeft Bottas vervolgens de halve race afgehouden. :P
Koekje van eigen deeg zullen we maar zeggen.
Je kunt me van alles wijsmaken maar die onzin dat het niet gedaan is om Verstappen dwars te zitten geloof ik voor geen meter.
Yeah right, motor problemen. Een half veld met MER motoren en wie alleen hebben er motor issues? uhuh..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:02:
[...]

Met dat verschil dat Verstappen er bekend om staat om alles en iedereen bij de kleinste mogelijkheid meteen in te halen en Bottas een zacht ei is die niet kan inhalen, zoals die ook deze race weer bewezen heeft.
In die zin blijft het "gevecht aangaan heeft geen zin want kost tijd en banden" ook kinda staan, want met Verstappen weet je dat het gevecht er zal zijn als je het aan gaat, van Bottas weet je dat die toch niet gaat aanvallen en je gewoon lekker ervoor kunt blijven rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-05 11:07

DataGhost

iPL dev

schumi2004 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 19:35:
[...]

Koekje van eigen deeg zullen we maar zeggen.
Je kunt me van alles wijsmaken maar die onzin dat het niet gedaan is om Verstappen dwars te zitten geloof ik voor geen meter.
Yeah right, motor problemen. Een half veld met MER motoren en wie alleen hebben er motor issues? uhuh..
Een andere theorie is dat Bottas klaar is met het gezeik van Mercedes dus dat hij ook daarna niet heel erg zijn best heeft gedaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 23:30

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Volgende week naar Turkije, gaat deze op slot :)

Tweakers Discord

Pagina: 1 ... 26 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord