[F1 2021] Race 15 GP van Rusland Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 27 Laatste
Acties:
  • 99.120 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:15
eeeeeee schreef op zondag 26 september 2021 @ 21:22:
[...]

Thanks, net ff een paar zitten kijken (Lewis,Max,Lando,Seb).
  • Perez lieten ze ook zwemmen: wat denk jij, wel-niet, vervolgens komt hij bijna in contact met Max die buitenom komt en raakt de muur bij pit entranc
  • Naar Leclerc waren ze ook niet duidelijk: Blijf buiten en bij ingang pit: kom naar binnen (te laat dus)
  • Gio schijnt bijna de hele race zonder contact te hebben gereden.
  • Bij Raikonnen was ook wat onduidelijk. Komt hij binnen: vragen ze of hij Soft of inters wil 8)7
  • Ricciardo, Mazepin en Latifi (na spin) geven zelf aan te willen wisselen
Russell heeft het trouwens de laatste ronden wel laten liggen. Samen met Bottas en Raikkonen als eerste gepit. Waar Bottas 9 man inhaalden, Raikkonen 7 (zelf in laatste ronde nog ingehaald door Norris) kwam Russell niet verder dan 3

[ Voor 3% gewijzigd door jan390 op 26-09-2021 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeeeeee
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 25-07-2024
jan390 schreef op zondag 26 september 2021 @ 21:46:
[...]

Perez lieten ze ook zwemmen: wat denk jij, wel-niet, vervolgens komt hij bijna in contact met max die buitenom komt en raakt de muur bij pit entranc
Naar Leclerc waren ze ook niet duidelijk: Blijf buiten en bij ingang pit: kom naar binnen (te laat dus)
Gio schijnt bijna de hele race zonder contact te hebben gereden.
Bij Raikonnen was ook wat onduidelijk. Komt hij binnen: vragen ze of hij Soft of inters wil
Ricciardo, Mazepin en Latifi (na spin) geven zelf aan te willen wisselen

Russell heeft het trouwens de laatste ronden wel laten liggen. Samen met Bottas en Raikkonen als eerste gepit. Waar Bottas 9 man inhaalden, Raikkonen 7 (zelf in laatste ronde nog ingehaald door Norris) kwam Russell niet verder dan 3
Ja, Bottas en Ricciardo deden het prima. Verbazende onboard van Leclerc, hij was 5x bijna gecrashd, auto had echt geen zin om op de baan te blijven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:23
Race pas zojuist terug kunnen kijken, was genieten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik denk dat RBR wel een paar fouten heeft gemaakt dit weekend, dit is achteraf gezien natuurlijk makkelijk praten maar dit had toch anders gemoeten.

De bandenkeuze was niet lekker, het tijdstip van de pitstop veel te vroeg en de stop zelf was ook geen topper.

De laatste 5 rondes waren wel erg vermakelijk!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:06
jan390 schreef op zondag 26 september 2021 @ 21:46:
Bij Raikonnen was ook wat onduidelijk. Komt hij binnen: vragen ze of hij Soft of inters wil 8)7
Softs hoeft niet perse heel gek te zijn. Op een vochtige baan althans. In de uiteindelijke omstandigheden waren softs net zo waardeloos. Maar de oude hard banden waar de meeste op reden gaven natuurlijk de minste grip van allemaal. Een soft band geeft de meeste grip, en is het snelst op temperatuur. In die zin is de soft optie te overwegen. Maar as said, op een baan met wat minder grip door hier en daar wat miezerregen. De regen die er uiteindelijk was viel ook met een setje softs niet doorheen te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-07 21:41

FunkyTrip

Funky vidi vici!

readytoflow schreef op zondag 26 september 2021 @ 15:26:
Haha die Norris op de board.

Crapndat het niet eerder is gaan regenen.
VER had gewoon lekker moetenndoorkachelen. Dood of de gladiolen
In hindsight hè... :P
dan was het de dood geweest, nu de gladiolen

Dit dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
pilskes schreef op zondag 26 september 2021 @ 21:59:
Ik denk dat RBR wel een paar fouten heeft gemaakt dit weekend, dit is achteraf gezien natuurlijk makkelijk praten maar dit had toch anders gemoeten.

De bandenkeuze was niet lekker, het tijdstip van de pitstop veel te vroeg en de stop zelf was ook geen topper.

De laatste 5 rondes waren wel erg vermakelijk!!
Max op P2, zou zeggen dat RB het meer dan prima gedaan heeft. :) Bij de eerste stop wilden ze met Ham mee. Max kwam in wat verkeer en op geel ging het niet lekker.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Jasphur schreef op zondag 26 september 2021 @ 15:46:
Perez is wel laag geeindigd uiteindelijk. Zonde
Perez bewijst bijna elke race eigenlijk net als Sainz en Ocon dat de RB gewoon een midfield car is, maar dat Max 'm naar goddelijke hoogten tilt :Y

Dit dus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
Inspired schreef op zondag 26 september 2021 @ 22:27:
[...]

Max op P2, zou zeggen dat RB het meer dan prima gedaan heeft. :) Bij de eerste stop wilden ze met Ham mee. Max kwam in wat verkeer en op geel ging het niet lekker.
De plek waarop Verstappen terug kwam was natuurlijk wel een strategisch foutje. Dat hadden ze gewoon moeten zien aankomen, de pitstop was ook goed, dus dat was geen excuus. Het team weet gewoon "als we nu stoppen kost dat X seconden en komen we daar terug op de baan". Dat Verstappen in dat verkeer zou komen moet dus bekend zijn geweest, en dat Hamilton ervoor zou komen eigenlijk ook. Strategische fout? Gegokt dat Verstappen er wel even langs zou komen? You tell me. Maar echt goed pakte het niet uit.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Inspired schreef op zondag 26 september 2021 @ 22:27:
[...]

Ik (ja, mijn mening gebaseerd op tv beelden weegt natuurlijk heel zwaar en ik weet het beter dan die hele crew :+ ) ben van mening dan Max veel te vroeg gewisseld is van hard naar medium. Gelijk met dat Hamilton van medium naar hard ging. Dat is gewoon niet logisch. Je zag ook aan het einde dat Max het tempo van Alonso niet meer kon volgen. Niets met verkeer te maken, de wagen voor hem reed gewoon bij hem weg.

Wat nu als Verstappen later gewisseld was en in de buurt van Hamilton had kunnen komen? Nu kon Hamilton met 41s voorsprong zonder enig risico pitten om naar inters te gaan, zou hij dat ook gedaan hebben als Max op 20s zou zitten of zou hij dan een Norrisje proberen?
Max is gewoon gered door die regen, anders was hij roemloos door slechte tactiek op P7 terecht gekomen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 26 september 2021 @ 22:35:
[...]

De plek waarop Verstappen terug kwam was natuurlijk wel een strategisch foutje. Dat hadden ze gewoon moeten zien aankomen, de pitstop was ook goed, dus dat was geen excuus. Het team weet gewoon "als we nu stoppen kost dat X seconden en komen we daar terug op de baan". Dat Verstappen in dat verkeer zou komen moet dus bekend zijn geweest, en dat Hamilton ervoor zou komen eigenlijk ook. Strategische fout? Gegokt dat Verstappen er wel even langs zou komen? You tell me. Maar echt goed pakte het niet uit.
Was die stop niet net een seconde te langzaam vergeleken met normaal? Ik meen mij te herinneren dat hij tegen de 4 seconde aanzat, dat had denk ik net 1 of 2 plaatsen gescheeld met een goede stop.

Edit: teruggezocht. Ja het voelde aan de langzame kant. Normaal gesproken was hij misschien net voor Russell de pits uitgekomen, met dan alleen Ricciardo tussen Verstappen en Hamilton (wat op zich niet de makkelijkste coureur is om in te halen).

[ Voor 13% gewijzigd door Krankenhausen op 26-09-2021 22:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10:14
Ankona schreef op zondag 26 september 2021 @ 22:44:
[...]

Ik (ja, mijn mening gebaseerd op tv beelden weegt natuurlijk heel zwaar en ik weet het beter dan die hele crew :+ ) ben van mening dan Max veel te vroeg gewisseld is van hard naar medium. Gelijk met dat Hamilton van medium naar hard ging. Dat is gewoon niet logisch. Je zag ook aan het einde dat Max het tempo van Alonso niet meer kon volgen. Niets met verkeer te maken, de wagen voor hem reed gewoon bij hem weg.

Wat nu als Verstappen later gewisseld was en in de buurt van Hamilton had kunnen komen? Nu kon Hamilton met 41s voorsprong zonder enig risico pitten om naar inters te gaan, zou hij dat ook gedaan hebben als Max op 20s zou zitten of zou hij dan een Norrisje proberen?
Max is gewoon gered door die regen, anders was hij roemloos door slechte tactiek op P7 terecht gekomen.
Alleen gaf Verstappen blijkbaar aan dat zijn harde banden (specifiek linksvoor) op was, waardoor hij de stop eerder moest maken dan gepland. Ik weet niet in hoeverre hij nog verder kon met zijn eerste stint, ik had het idee dat hij toch al langzaam toch een beetje aan het afzakken was de laatste rondes van die stint (al dacht ik toen eerder aan oververhitting of iets van het continu vlak achter anderen rijden). Bron:: https://racingnews365.nl/...-verstappen-aan-te-passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Krankenhausen schreef op zondag 26 september 2021 @ 22:46:
[...]

Was die stop niet net een seconde te langzaam vergeleken met normaal? Ik meen mij te herinneren dat hij tegen de 4 seconde aanzat, dat had denk ik net 1 of 2 plaatsen gescheeld met een goede stop.

Edit: teruggezocht. Ja het voelde aan de langzame kant. Normaal gesproken was hij misschien net voor Russell de pits uitgekomen, met dan alleen Ricciardo tussen Verstappen en Hamilton (wat op zich niet de makkelijkste coureur is om in te halen).
De stop had inderdaad wellicht iets sneller gekund, maar zoals je zelf al aangeeft: ook ik had niet het idee dat een snellere stop iets uitgemaakt zou hebben voor de positie na de stop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Niet online
Ik vond het inderdaad wel een beetje twijfelachtig om op dat moment te stoppen, zeker gezien hij naar mediums moest. Wellicht waren Verstappen zijn banden helemaal op en kon hij niet anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Krankenhausen schreef op zondag 26 september 2021 @ 23:05:
Ik vond het inderdaad wel een beetje twijfelachtig om op dat moment te stoppen, zeker gezien hij naar mediums moest. Wellicht waren Verstappen zijn banden helemaal op en kon hij niet anders.
Hij zei steeds dat de voorkant niet goed in wilde sturen, en dat gaat ook ten koste van de (voor)banden. Hij verloor ook langzaamaan wat terrein. Verstappen wilde er 2 clicks downforce bij (verstond ik), en die kreeg ie ook bij zijn stop, maar de weg naar voren op geel kwam toch wat vroegtijdig tot een einde. Ik dacht, hij komt niet meer verder dan plek 6 of 7, tot het nat begon te worden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Jasphur schreef op zondag 26 september 2021 @ 18:31:
[...]

NOR reed de pit niet te snel in. Sterker nog. Hij reed blijkbaar de helft langzamer dan normaal.
Nee, wittelijn pit-entry/exit = penalty.

Als je op een nat voetbal veld uitglijd en de bal over de zijlijn gaat kan je gewoon doorspelen, want "omstandigheden".

Werkelijk elke andere racesport werkt zo, is gewoon onderdeel van de sport.

Als je bij skieen 1 poortje mist (van de 100) krijg je ook niet een waarschuwing maar met behoud van uitslag, maar gewoon geen uitslag totdat je (misschien een week later) door dat poortje gaat. En heeft de organisatie geen boodschap aan of het mistig was of het sneeuwde.

In tennis als je over de lijn bent krijg je ook niet toch de score, maar met een waarschuwing want de speler deed het niet expres.

Een valse start wordt bij de 100meter hardlopen ook afgeschoten, of moet je daar ook uitzonderingen voor maken.

Bij de steeplechase als je een waterbak negeert lig je ook uit de race.

Enzzzz.... (werkelijk bijna elke sport kan als voorbeeld gebruikt worden)

Sport is hard, elke sporter weet dat en tekent voor die hardheid. (behalve in de F1 dan)

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-02 18:11
https://www.gpfans.com/nl...en-na-grand-prix-rusland/

Toeval dat Max zo vaak wordt gecontroleerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 07:59
Hoe vaak is die van Hamilton gecontroleerd?

Steam

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 23:59
enchion schreef op maandag 27 september 2021 @ 00:39:
[...]

Als je op een nat voetbal veld uitglijd en de bal over de zijlijn gaat kan je gewoon doorspelen, want "omstandigheden".

Als je bij skieen 1 poortje mist (van de 100) krijg je ook niet een waarschuwing maar met behoud van uitslag, maar gewoon geen uitslag totdat je (misschien een week later) door dat poortje gaat. En heeft de organisatie geen boodschap aan of het mistig was of het sneeuwde.

In tennis als je over de lijn bent krijg je ook niet toch de score, maar met een waarschuwing want de speler deed het niet expres.

Een valse start wordt bij de 100meter hardlopen ook afgeschoten, of moet je daar ook uitzonderingen voor maken.

Sport is hard, elke sporter weet dat en tekent voor die hardheid. (behalve in de F1 dan)
Appels ≠peren. ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:33
[...]

Ja, mooie vergelijkingen. Je vergeet alleen dat vanuit veiligheid het voor Norris zelf en voor andere coureurs gewoon noodzakelijk was te stoppen. Als Norris op de baan bleef was er zeker een ongeluk gebeurt, in de muur, iemand die er op knalt (in de spray zie je niks).

Vergelijkingen met balletjes die over de lijn rollen slaan kant noch wal. Dat is immers niet levensbedreigend voor jezelf of voor anderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:32

Damian

Insane Obtrusion

Als het goed is, is dat random ;)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Volgens mij is het willekeurig, dan heb je met 20 opties best kans dat je wat vaker aan de beurt bent.

Afbeeldingslocatie: https://assets.amuniversal.com/321a39e06d6401301d80001dd8b71c47

Maar misschien werkt de FIA wel volgens dit principe:
Afbeeldingslocatie: https://imgs.xkcd.com/comics/random_number.png

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

FunkyTrip schreef op zondag 26 september 2021 @ 22:30:
[...]

Perez bewijst bijna elke race eigenlijk net als Sainz en Ocon dat de RB gewoon een midfield car is, maar dat Max 'm naar goddelijke hoogten tilt :Y
Nee, het is intussen al wat jaartjes geleden dat er twee redelijk gelijkwaardige coureurs in die auto zat. Perez is gewoon middelmatig met af en toe een piek. Ze hadden beter een gok kunnen nemen met een junior. Ik zie geen reden waarom Perez ineens een klap beter zal zijn dan wat hij nu laat zien. Hij heeft tot nu toe eigenlijk maar 2 redelijke races gereden. Frankrijk en Baku.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:21

Bestla

M/M -> V/F

Dat gedoe weer met die pitstops, het is echt een tombola op zich aan het worden zo. Wat mij betreft afschaffen die nieuwe regel, en lekker op de ouderwetse snelle manier gaan werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 10:26

JB

Cédric roelt!

Heeft Mercedes ook al gekke dingen gehad sinds en door die nieuwe pitstop regels?

Het gaat voor mijn gevoel inderdaad een heel stuk minder vlekkeloos bij heel wat teams sinds de regel veranderd is.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
[...]

Cudos voor de lijst maar het sleutelwoord is toch echt veiligheid.

Op de weg mag je ook niet over een doorgetrokken streep maar als een agent ziet dat je er met ijzel of sneeuw overheen glijdt dan zal hij je echt niet bekeuren.

Doorrijden voor Norris was veel gevaarlijker geweest, voor zichzelf en voor anderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-07 19:35
Extigo schreef op maandag 27 september 2021 @ 06:35:
[...]

Hoe vaak is die van Hamilton gecontroleerd?
Nog geen 1X, Bottas 1X.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
In het bovenstaande artikel staat dat ook de auto van Hamilton gecontroleerd is....

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-07 20:02
siggy schreef op maandag 27 september 2021 @ 07:48:
[...]
Ik zie geen reden waarom Perez ineens een klap beter zal zijn dan wat hij nu laat zien. Hij heeft tot nu toe eigenlijk maar 2 redelijke races gereden. Frankrijk en Baku.
Als het gisteren droog was gebleven was Perez 3e en Max 7e (of 6e, ik denk dat Sainz nog een keer was binnengekomen) geworden. Red Bull had dan met 2 auto’s in de punten gereden en Bottas was waarschijnlijk buiten de punten gefinisht.

Bij de regen heeft het team alles op de kansen van Max gezet. En misschien gehoopt dat Perez het (net als Norris) op de droogweer banden vol te houden.

Dus ook deze race vond ik Perez sterk rijden. Hamilton en Verstappen zijn gewoon buitencategorie.

PSN: IS_DJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Laatst online: 05-07 19:35
ArthurMorgan schreef op maandag 27 september 2021 @ 08:14:
[...]

In het bovenstaande artikel staat dat ook de auto van Hamilton gecontroleerd is....
My bad, artikel niet gelezen ging uit van hiervoor. 👍🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:25
ArthurMorgan schreef op maandag 27 september 2021 @ 08:14:
[...]

Goed lezen, er staat dat er wel een controle is gedaan, maar niet een volledige, zoals wel meermaals bij Max.

Zou echt wel het toppunt van treurnis zijn als de Fia echt zo bezig is, dat Red Bull onder een vergrootglas ligt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:18

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Oke.. wat een race Zondag, beetje gemende gevoelens aan overgehouden..

Het was zeker genieten maar ook heel erg jammer voor Norris, natuurlijk was het zijn eigen call en begrijp ik heel goed dat hij het wou proberen. Helaas zaten de weergoden hem niet mee en viel zijn plan in het water, had het toen wel heel erg met hem te doen! Wel heel mooi om te zien dat Mclaren hem wel de kans geeft om zijn eigen call te maken en zijn grenzen op te zoeken ondanks het een P1 heeft gekost.

Max even van P20 naar P2, wat onwijs knap van hem! Die reactie van Lewis toen hij naast zich keek en eerst 2 keer moest kijken van huh is dit Max die naast me staat? Geweldig om die verbazing te zien, ik ben benieuwd hoe Hamilton het doet wanneer hij zijn gridstraf krijgt of moet nemen. Want als je kijkt hoe slecht Bottas naar voren kon komen vanaf P16 gaat het niet makkelijk worden.

Op naar de GP van Turkije in dit spannend seizoen *O*

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Giem schreef op maandag 27 september 2021 @ 08:30:
[...]

Goed lezen, er staat dat er wel een controle is gedaan, maar niet een volledige, zoals wel meermaals bij Max.

Zou echt wel het toppunt van treurnis zijn als de Fia echt zo bezig is, dat Red Bull onder een vergrootglas ligt.
Lees nou even het Race Scrutineering Report bij de FIA zelf ipv dat licht tendentieuze artikel (pas op: mening!) dan zie je dat er van alle auto's een hele berg dingen gecontroleerd zijn na de race en van Max en Kimi een paar extra dingen. https://www.fia.com/sites...0Race%20scrutineering.pdf
Before the race:
Technical Delegate’s Report
The uppermost rear wing element adjustable positions were checked on car numbers 44, 04, 18, 55 and 63.
A front floor deflection test was carried on car numbers 04, 05 and 06.
The flatness of the reference and step plane and their position to each other was checked on car numbers 04 and 06.
A fuel sample was taken from car numbers 33, 22 and 63 and analysed during the race.
An engine oil sample was taken from car number 33, 18 and 22.
On the grid it was checked that all cars had fitted their tyres when the “5-Minutes” signal was given.
On the grid the temperature of the LHS and RHS front and rear tyre was checked on car numbers 44, 11, 03, 04, 14, 55, 09 and 06.
On the grid the minimum tyre starting pressure of the LHS and RHS front and rear tyre was checked on all cars.
After the race:
The following cars were weighed:
Number Car Driver
44 Mercedes Lewis Hamilton
77 Mercedes
33 Red Bull Racing Honda 11 Red Bull Racing Honda
03 McLaren Mercedes
04 McLaren Mercedes
18 Aston Martin Mercedes
14 Alpine Renault
55 Ferrari
10 AlphaTauri Honda
07 Alfa Romeo Racing Ferrari 09 Haas Ferrari
63 Williams Mercedes
Valtteri Bottas Max Verstappen Sergio Perez Daniel Ricciardo Lando Norris Lance Stroll Fernando Alonso Carlos Sainz Pierre Gasly Kimi Räikkönen Nikita Mazepin George Russell
The steering wheel of all classified cars has been checked. Car numbers 33 and 07 were checked for the following:
1) 2) 3) 4) 5) 6) 7) 8) 9) 10) 11) 12) 13)
Bodywork around the front wheels Front wing height and overhang Rear wing height and overhang Front and rear wing width
Rear wing configuration Rear bodywork area Rear winglet height Skidblock thickness Stepped bottom
Diffuser height Diffuser area Overall height
Overall width
The profile of the in Article 3.3.1 of the 2021 Formula One Technical Regulations prescribed front wing section was checked on car numbers 33 and 07.
The minimum distance between the adjacent rear wing sections at any longitudinal vertical plane was checked on car numbers 33 and 07.
It was confirmed for car numbers 33 and 07 that any vertical cross section of bodywork normal to the car centre line and situated in the volumes defined in Article 3.5.7 form one tangent continuous curve on its external surface with a radius no less than 75mm.
The concave radius of sections of the two rear wing elements which are in contact with the external air stream was checked on car numbers 33 and 07.
The front and rear brake air duct dimensions were checked on car numbers 33 and 07.

The engine high rev limit bands were checked on all cars.
The oil consumption was checked on car numbers 44, 77, 33, 11, 03, 05, 14, 16, 55, 22, 10, 07, 09 and 06.
The plenum temperature was checked on all cars.
The IVT code and calibration checksums were checked on all cars.
The IVT temperatures were checked on all cars.
The ES state of charge on-track limits were checked on all cars.
The lap energy release and recovery limits were checked on all cars.
The MGU-K power limits were checked on all cars.
The maximum MGU-K speed was checked on all cars.
The maximum MGU-K torque was checked on all cars.
The maximum MGU-H speed was checked on all cars.
The session type has been confirmed for all cars.
Chassis FIA checksum was checked on all cars taking part in the race.
The torque coordinator demands were checked on all cars.
The torque control was checked on all cars.
The rear brakes pressure control was checked on all cars.
The brake temperature warnings were checked on all cars.
The race start data of all cars have been checked.
Single clutch paddle use for the race start has been checked on all cars.
The MGU-K use at the race start was checked on all cars.
It was checked on all cars that the ES was not charged while the car was stationary in the pits.
It was verified on all cars that the MD5 checksum of the PCU8 (dash board display) used on the car matched the configuration lodged with the FiA prior to the qualifying session.

The tyre starting pressures of all cars during the race were checked.
The tyres used by all drivers during the race today have been checked.
It was checked that all cars did not exceed 15000 rpm during the race.
The fuel pressure of all cars during the race was checked.
The logged pressure within the engine cooling system during the race was checked on all cars.
Fuel flow meter calibration checksums were checked on all cars.
The instantaneous fuel mass flow of all cars was checked.
The fuel temperature of all cars was checked.
The total fuel mass consumed by all cars during the race was checked.
A fuel sample was taken from car number 44.
The fuel samples have been checked for density and analysed by gas chromatography.
The results of all the fuel analyses show that the fuels were the same as ones, which had been approved for use by the relevant competitors prior to the Event.
Further the density change of the fuel samples taken today was within the permitted limits. An engine oil sample was taken from car number 44.
The engine oil samples have been analysed by FTIR spectroscopy and viscometry.
The results of the FTIR analyses show that the sampled oils were consistent with reference engine oil samples which had been approved for use by the relevant competitors prior to the Event.
All car weights and the items checked were found to be in conformity with the 2021 FIA Formula One Technical Regulations.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Biggg
  • Nu online
G_Dragon schreef op maandag 27 september 2021 @ 08:39:

Die reactie van Lewis toen hij naast zich keek en eerst 2 keer moest kijken van huh is dit Max die naast me staat? Geweldig om die verbazing te zien,
Lewis had al gewoon op de boordradio gehoord dat Max 2 had ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Biggg
  • Nu online
i-dj schreef op maandag 27 september 2021 @ 08:15:
[...]

Als het gisteren droog was gebleven was Perez 3e en Max 7e (of 6e, ik denk dat Sainz nog een keer was binnengekomen) geworden. Red Bull had dan met 2 auto’s in de punten gereden en Bottas was waarschijnlijk buiten de punten gefinisht.

Bij de regen heeft het team alles op de kansen van Max gezet. En misschien gehoopt dat Perez het (net als Norris) op de droogweer banden vol te houden.

Dus ook deze race vond ik Perez sterk rijden. Hamilton en Verstappen zijn gewoon buitencategorie.
Was het iemand hier al opgevallen dat Perez bij het ingaan van de pit naar inters - na overstuur - de muur heeft geraakt? Die heeft mazzel gehad dat hij de race uberhaupt kon uitrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:00
Biggg schreef op maandag 27 september 2021 @ 08:44:
[...]

Was wel erg stil nadat ze hem dat hadden verteld :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 677216

noo schreef op maandag 27 september 2021 @ 08:44:
[...]

Lees nou even het Race Scrutineering Report bij de FIA zelf ipv dat licht tendentieuze artikel (pas op: mening!) dan zie je dat er van alle auto's een hele berg dingen gecontroleerd zijn na de race en van Max en Kimi een paar extra dingen. https://www.fia.com/sites...0Race%20scrutineering.pdf

[...]
Ook bij auto 44 zijn een paar extra dingen gecheckt ;) fuel en oil sample.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

[...]

“Sorry I didn’t get that” is ook een van zijn vele uitspraken ;)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:41
i-dj schreef op maandag 27 september 2021 @ 08:15:
[...]
In het interview met F1 (Will Buxton) gaf Horner aan dat ze het aan de coureurs overlieten om binnen te komen. Max besloot dat hij inters wilde en kwam binnen. Had Checo dezelfde call gemaakt dan was hij 2e geworden en Max derde.

Het team heeft dus niet alles op Max gezet, Checo heeft achteraf gezien de verkeerde beslissing genomen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

[...]

In een interview geeft die zelf aan dat hij het pas zag bij het uitstappen en op de grote schermen, dan horen wij beide twee verschillende verhalen.
"Goh, ja ik moet wel bekennen dat ik verrast ben door de podiumplek van Verstappen om eerlijk te zijn. Na afloop van de race zag ik op de grote schermen langs het circuit dat Verstappen als tweede was geëindigd en dat kwam als een verrassing. Natuurlijk ging ik er vanuit dat Max hoog zou eindigen in deze race, maar ik had niet verwacht dat hij op het podium zou komen", laat een wat gelaten Hamilton weten tegenover Sky Sport Italia.

"Het was daarom een verrassing om Max op het podium te zien, maar natuurlijk de complimenten voor zijn optreden. Hij heeft het heel goed gedaan. Door zijn goede prestaties heb ik niet veel punten op hem kunnen pakken, maar dat accepteer ik."

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
[...]

De FIA is weer lekker duidelijk in de straffen. Not. Stroll krijgt wel een straf. Belangrijkste overweging, hij kon weten dat het glad was. Nor krijgt geen straf. Belangrijkste overweging; omdat het glad was. Schiet mij maar lek. Beide reden ze veel te lang op slicks. Nor heeft in de drie laps vaker buiten de baan gereden dan op de baan. Beide geen straf, of beide wel een straf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:13

Dazzler2120

FP ProMod
Inspired schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:03:
[...]

De FIA is weer lekker duidelijk in de straffen. Not. Stroll krijgt wel een straf. Belangrijkste overweging, hij kon weten dat het glad was. Nor krijgt geen straf. Belangrijkste overweging; omdat het glad was. Schiet mij maar lek. Beide reden ze veel te lang op slicks. Nor heeft in de drie laps vaker buiten de baan gereden dan op de baan. Beide geen straf, of beide wel een straf.
Speelt daarin niet mee dat Stroll eerst Vettel geraakt heeft, daarna de muur in gegleden heeft en daarna Gasly van de baan getikt heeft bij het rejoinen? Die 2 rondes waren iig niet het beste staaltje coureurschap van onze vriendelijke Canadees :+ 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Dazzler2120 op 27-09-2021 09:05 ]

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Dazzler2120 schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:04:
[...]

Speelt daarin niet mee dat Stroll eerst Vettel geraakt heeft, daarna de muur in gegleden heeft en daarna Gasly van de baan getikt heeft bij het rejoinen? Die 2 rondes waren iig niet het beste staaltje coureurschap van onze vriendelijke Canadees :+ 8)7
Mja. Nor had er ook maar iemand af kunnen keilen in de laps dat hij zijn gelijk wilde halen. Maar dan moet de FIA aangegeven dat Stroll niet veilig de baan op gekomen is oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Niet online
[...]

Wat is er dan gebeurt met niet naar de consequenties kijken?

Voelt gemeen om Norris ook nog een tijdstraf te geven na alles, maar had waarschijnlijk wel gemoeten.

Edit: post was leeg

[ Voor 19% gewijzigd door Krankenhausen op 27-09-2021 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

[...]

Stroll heeft volgens mij nog nooit van spiegelen gehoord. Reed eerder ook al tegen Vettel aan :/

Dat soort courreurs en een LEC die graag zijn statement maakt, was voor mij echt wel billen knijpen met die inhaalrace van Max. Gelukkig zonder brokken.

LEC valt ook gewoon tegen, SAI doet het beter dus dan wil je geen gekke dingen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Inspired schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:07:
[...]

Mja. Nor had er ook maar iemand af kunnen keilen in de laps dat hij zijn gelijk wilde halen. Maar dan moet de FIA aangegeven dat Stroll niet veilig de baan op gekomen is oid.
Maar dat heeft hij niet gedaan. Incidenten worden bestraft. Niet wat potentieel had kunnen gebeuren. De berichtgeving van de FIA is hier vrij duidelijk in:
Straf voor Stroll vanwegen het eraf tikken van Gasly: https://external-preview....3b1b78ca92e21bd16d785b267

Geen straf voor Norris: https://i.imgur.com/CLlGHDL.jpg

Ik vind het persoonlijk geen gekke beslissing.

Edit:
Krankenhausen schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:08:
[...]

Wat is er dan gebeurt met niet naar de consequenties kijken?

Voelt gemeen om Norris ook nog een tijdstraf te geven na alles, maar had waarschijnlijk wel gemoeten.

Edit: post was leeg
Wellicht voor jou ook de FIA rapporten lezen waarin hun beslissing uitgelegd staat. Heel simpel gezegd, Norris heeft het meest veilige ding gedaan. De witte lijn bij Pit entry is bedoeld voor safety. Hij glijdt eruit by accident in moeilijke omstandigheden. De veilige optie was opnieuw de pitlane te pakken, i.p.v. nóg een ronde door te rijden. Hierdoor dus geen straf gekregen.

[ Voor 32% gewijzigd door Dazzler2120 op 27-09-2021 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:41
Inspired schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:07:
[...]

Als je bij het rejoinen iemand van de baan tikt dan doe je dat toch niet veilig?

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Anoniem: 499527 schreef op zondag 26 september 2021 @ 20:18:
Ik blijf nu een paar uur na de race toch wel zitten met een "what if" gevoel :p

Wat als Lando naar binnen was gegaan voor inters en Lewis was doorgegaan (opposite strategy)...?
Het was immers Lewis die in de pitstraat nog vroeg "is dit wel slim"? Hij wilde voor zijn gevoel toen nog doorrijden...

Oh Lando ...
Wat als ze állebei niet naar binnen gingen omdat ze dachten elkaar in te kunnen halen! Dan hadden ze al tollend en spinnend moeten toezien hoe Max op achterstand van meer dan een minuut ze voorbij was gereden en alsnog de race had gewonnen! ;)

Dit dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
Dazzler2120 schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:11:
[...]

Maar dat heeft hij niet gedaan. Incidenten worden bestraft. Niet wat potentieel had kunnen gebeuren. De berichtgeving van de FIA is hier vrij duidelijk in:
Straf voor Stroll vanwegen het eraf tikken van Gasly: https://external-preview....3b1b78ca92e21bd16d785b267

Geen straf voor Norris: https://i.imgur.com/CLlGHDL.jpg

Ik vind het persoonlijk geen gekke beslissing.

Edit:

[...]

Wellicht voor jou ook de FIA rapporten lezen waarin hun beslissing uitgelegd staat. Heel simpel gezegd, Norris heeft het meest veilige ding gedaan. De witte lijn bij Pit entry is bedoeld voor safety. Hij glijdt eruit by accident in moeilijke omstandigheden. De veilige optie was opnieuw de pitlane te pakken, i.p.v. nóg een ronde door te rijden. Hierdoor dus geen straf gekregen.
Ik blijf het meten met twee maten vinden. Nor krijgt geen straf omdat het glad is. Oorzaak bij Stroll is ook gladheid. Nor begaat ook een overtreding. Daar is ineens gladheid een excuus. Bij Stroll niet. Dat is meer mijn punt. En regels zijn regels. Net zoals dat Vet ook het podium in kon leveren omdat er te weinig benzine in de tank zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
FunkyTrip schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:13:
[...]

Wat als ze állebei niet naar binnen gingen omdat ze dachten elkaar in te kunnen halen! Dan hadden ze al tollend en spinnend moeten toezien hoe Max op achterstand van meer dan een minuut ze voorbij was gereden en alsnog de race had gewonnen! ;)
Precies. Mercedes is vaak niet zo sterk in dit soort omstandigheden. P2 valt me nog tegen eigenlijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Dazzler2120 schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:11:
Dus als er een auto had gereden en Norris had die er wel afgekegeld dan was er wel een straf? Dús kijkt men wel naar consequenties. Het is gewoon meten met meerdere maten. Ja maar dit, ja maar dat. En nu ineens is 'beter voor de veiligheid' een argument? Elke harde regel wordt zo lekker in het grijze gebied getrokken en dát slaat gewoon nergens op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meenkdrie
G_Dragon schreef op maandag 27 september 2021 @ 08:57:
[...]

In een interview geeft die zelf aan dat hij het pas zag bij het uitstappen en op de grote schermen, dan horen wij beide twee verschillende verhalen.

[...]
Hij reed over de finish, toen keek hij naar het scherm. Even later in de ronde vroeg hij wat de order was.

Maar jij zei:
Max even van P20 naar P2, wat onwijs knap van hem! Die reactie van Lewis toen hij naast zich keek en eerst 2 keer moest kijken van huh is dit Max die naast me staat? Geweldig om die verbazing te zien,
Dat wist hij dus al op 2 manieren.

[ Voor 3% gewijzigd door meenkdrie op 27-09-2021 09:23 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-07 16:49
JB schreef op maandag 27 september 2021 @ 07:59:
Heeft Mercedes ook al gekke dingen gehad sinds en door die nieuwe pitstop regels?

Het gaat voor mijn gevoel inderdaad een heel stuk minder vlekkeloos bij heel wat teams sinds de regel veranderd is.
Wat ik ook niet snap in de sport is dat er zo snel zoveel veranderd 'doordat er geklaagd wordt door teams', zo krijg je nooit een duidelijke lijn en moet je iedere race zowat weer aan een paar nieuwe regels voldoen. Verzamel de klachten en pas gedurende het jaar de regels aan die pas het volgende seizoen in gaan. Zo kunnen teams zich erop voorbereiden.
Het is toch ook (in mijn ogen) idioot, dat je een aantal races supersnelle pitstops hebt bij bepaalde teams, dat een team welke dat niet voor elkaar krijgt daarover klaagt en dat dan ineens de regels aangescherpt worden omdat het niet veilig zou zijn/ gebeuren?
Er is in die x races welgeteld 0x wat fout gegaan, als het echt zo onveilig was, zou de FIA zelf wel in hebben gegrepen en zou er ook echt wel wat gebeurt zijn gedurende de races.

De F1 is wat dat betreft een heel vreemde sport. Je traint (met je team) ergens op, en ineens wordt dat anders. Sta je bij voetbal op penalties te trainen voor een toernooi in een knock-out fase, bedenken ze dat het geen penalties meer worden terwijl je midden in het toernooi zit, maar een andere manier om de winnaar te bepalen (bijvoorbeeld balbezit %) wordt gekozen. Ploegen die al veel de bal hebben worden dan ineens bevoordeeld. Doe je dat per volgend seizoen / volgend toernooi kan je daar iig naar toe werken als team zijnde.

[ Voor 19% gewijzigd door jbdeiman op 27-09-2021 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Inspired schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:16:
[...]

Ik blijf het meten met twee maten vinden. Nor krijgt geen straf omdat het glad is. Oorzaak bij Stroll is ook gladheid. Nor begaat ook een overtreding. Daar is ineens gladheid een excuus. Bij Stroll niet. Dat is meer mijn punt. En regels zijn regels. Net zoals dat Vet ook het podium in kon leveren omdat er te weinig benzine in de tank zat.
Het verschil is dus dat Norris gepaste maatregelen genomen had om alles te voorkomen, echter dat hij alsnog gespind is. Er was voor Norris geen andere optie dan eruit spinnen. Regels zijn zeker regels, de regel voor de witte lijn bij Pit Entry is dat het een safety maatregel is en er dus voor gekozen kan worden om iemand niet te straffen voor de pitlijn te passeren wanneer dit in deze omstandigheden per ongeluk gebeurt.
siggy schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:21:
[...]

Dus als er een auto had gereden en Norris had die er wel afgekegeld dan was er wel een straf? Dús kijkt men wel naar consequenties. Het is gewoon meten met meerdere maten. Ja maar dit, ja maar dat. En nu ineens is 'beter voor de veiligheid' een argument? Elke harde regel wordt zo lekker in het grijze gebied getrokken en dát slaat gewoon nergens op.
Even opnieuw lezen wat ik geschreven heb, dat staat er niet.

Jullie wijzen op de regels, maar in de regels staat gewoon dat uitzonderingen gemaakt kunnen worden voor penalties wanneer het alternatief een minder veilige optie is. Maar goed, als dat gezien wordt als meten met 2 maten dan moeten we alles maar zwart/wit bekijken 8)7

Edit: Overigens Stroll's penalty is voor "Causing a collision". Dus ja, Stroll wordt bestraft omdat hij iemand aangereden heeft. Als Norris iemand op deze manier eraf getikt had, dan was het ook causing a collision geweest & had hij wss wel een straf gekregen.

[ Voor 20% gewijzigd door Dazzler2120 op 27-09-2021 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:36

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Fout is fout is penalty, lees ik..... ?

Het was een vermakelijke race en dit topic was te doen, dus de nieuwe regels met een klein beetje tolerance helpen. @DaniëlWW2 zou zou steward kunnen worden, wat denken jullie? _/-\o_

Op naar de volgende!

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

meenkdrie schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:23:
[...]

Hij reed over de finish, toen keek hij naar het scherm. Even later in de ronde vroeg hij wat de order was.

Maar jij zei:

[...]

Dat wist hij dus al op 2 manieren.
Hij keek wel 2 keer even naast zich uit verbazing van staat die er echt? :)
Dat gaf die zelf nog aan, natuurlijk wist hij het misschien al via een boordradio maar hij kon het pas geloven toen hij het met eigen ogen zag. Anders was die verbazing er niet bij het uitstappen toch? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Wel heel mooi om te zien dat Mclaren hem wel de kans geeft om zijn eigen call te maken en zijn grenzen op te zoeken ondanks het een P1 heeft gekost.
Dat heeft weinig te maken met een kans geven. McLaren zelf zal gewoon besluiteloos zijn geweest en bleef een beetje hangen in de "wat vind jij Lando?". Terwijl een coureur er juist niet over kan oordelen omdat hij geen weerradar heeft, niet zien hoe het met anderen gaat en wat voor tijden die rijden, .... Daarnaast reed Norris natuurlijk met een waas voor zijn ogen. Hamilton zat hem zo op de hielen dat hij er vanuit ging dat pitten betekende dat hij wellicht de winst kwijt zou zijn. Maar pitten was, zeker achteraf gezien, natuurlijk de beste call geweest.

Bij Verstappen zie je heel mooi het contrast. Hij krijgt wat info van het team, ziet anderen eraf gaan, en vraagt zelf meteen "wat doen anderen en hoe zit het met de tijden?". Waarna het team hem ook binnen roept.
Bij Norris zie je daarentegen enerzijds de besluiteloosheid van het team ("what do you think about inters?") maar ook dat Norris zelf niet meer "realistisch" na denkt en maar met één ding bezig is "ik moet voor Hamilton blijven rijden". Waardoor hij zelf niet meer in de gaten heeft hoe slecht / langzaam die rijdt, gestresst op de radio begint te antwoorden, .... Terwijl Hamilton gewoon ogenschijnlijk op zijn dode gemak er achteraan rijdt (lijkt minder te glijden) en waarschijnlijk gewoon dacht "als ik ga proberen in te halen staan we er dadelijk samen naast, maar Norris gaat op deze manier dadelijk sowieso goed naast de baan komen en dan rijdt ik er zo voorbij".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Dazzler2120 schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:25:

Even opnieuw lezen wat ik geschreven heb, dat staat er niet.

Jullie wijzen op de regels, maar in de regels staat gewoon dat uitzonderingen gemaakt kunnen worden voor penalties wanneer het alternatief een minder veilige optie is. Maar goed, als dat gezien wordt als meten met 2 maten dan moeten we alles maar zwart/wit bekijken 8)7

Edit: Overigens Stroll's penalty is voor "Causing a collision". Dus ja, Stroll wordt bestraft omdat hij iemand aangereden heeft. Als Norris iemand op deze manier eraf getikt had, dan was het ook causing a collision geweest & had hij wss wel een straf gekregen.
Ja, dus consequenties doen er wel toe. En ja dat is toch wel echt met 2 maten meten. Als alles een uitzondering heeft is gewoon het einde zoek. Zie Vettel en Hamilton Canada 2019. Niet alsof Vettel een keuze had of iets bewust deed. Het is non-stop meten met zoveel maten, het is gewoon triest aan het worden. Anders kan iedereen de witte lijn negeneren, want tsja, miijn bandjes waren er zo hard aan, doorrijden en dan had ik wellicht een klapband gekregen 8)7

/edit/
Voelt voor mij een beetje aan alsof dit soort redenering hetzelfde zijn als 80 in een 30 zone rijden omdat ik haast had. Dat er op dat moment niks gebeurd wilt niet zeggen dat het veilig was. Dus ja, regels zijn regels. Die zijn er voor een reden.

[ Voor 9% gewijzigd door siggy op 27-09-2021 09:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meenkdrie
G_Dragon schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:31:
[...]

Hij keek wel 2 keer even naast zich uit verbazing van staat die er echt? :)
Dat gaf die zelf nog aan, natuurlijk wist hij het misschien al via een boordradio maar hij kon het pas geloven toen hij het met eigen ogen zag. Anders was die verbazing er niet bij het uitstappen toch? :o
mwah, hij had een helm op. Ik had meer het idee dat hij nog even keek omdat hij aan die kant aan het uitstappen was en Max net kwam aanrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

meenkdrie schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:39:
[...]

mwah, hij had een helm op. Ik had meer het idee dat hij nog even keek omdat hij aan die kant aan het uitstappen was en Max net kwam aanrijden.
Ja oke op die manier, dat zou inderdaad ook nog kunnen! :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
siggy schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:35:
[...]

Ja, dus consequenties doen er wel toe. En ja dat is toch wel echt met 2 maten meten. Als alles een uitzondering heeft is gewoon het einde zoek. Zie Vettel en Hamilton Canada 2019. Niet alsof Vettel een keuze had of iets bewust deed. Het is non-stop meten met zoveel maten, het is gewoon triest aan het worden. Anders kan iedereen de witte lijn negeneren, want tsja, miijn bandjes waren er zo hard aan, doorrijden en dan had ik wellicht een klapband gekregen 8)7
Nee de consequentie is niet anders. De overtreding is anders. Op causing a collision staat een andere strafmaat dan het overgaan van de pit entry lijn. Daarnaast staat er specifiek een clausule in de pit entry regel, dat uitzonderingen gemaakt kunnen worden in geval van bijzondere omstandigheden.

De situatie van Hamilton en Vettel zijn totaal niet vergelijkbaar met wat hier gebeurt. Het is niet met 2 maten meten, maar een team dat beoordeelt o.b.v. de situatie, overtreding en intentie wat de strafmaat moet zijn

De straffen van de FIA zijn vaker niet rechtlijnig, maar hier heeft de FIA gewoon goed beoordeeld en gehandeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:05
RobertMe schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:33:
[...]

Dat heeft weinig te maken met een kans geven. McLaren zelf zal gewoon besluiteloos zijn geweest en bleef een beetje hangen in de "wat vind jij Lando?". Terwijl een coureur er juist niet over kan oordelen omdat hij geen weerradar heeft, niet zien hoe het met anderen gaat en wat voor tijden die rijden, .... Daarnaast reed Norris natuurlijk met een waas voor zijn ogen. Hamilton zat hem zo op de hielen dat hij er vanuit ging dat pitten betekende dat hij wellicht de winst kwijt zou zijn. Maar pitten was, zeker achteraf gezien, natuurlijk de beste call geweest.

Bij Verstappen zie je heel mooi het contrast. Hij krijgt wat info van het team, ziet anderen eraf gaan, en vraagt zelf meteen "wat doen anderen en hoe zit het met de tijden?". Waarna het team hem ook binnen roept.
Bij Norris zie je daarentegen enerzijds de besluiteloosheid van het team ("what do you think about inters?") maar ook dat Norris zelf niet meer "realistisch" na denkt en maar met één ding bezig is "ik moet voor Hamilton blijven rijden". Waardoor hij zelf niet meer in de gaten heeft hoe slecht / langzaam die rijdt, gestresst op de radio begint te antwoorden, .... Terwijl Hamilton gewoon ogenschijnlijk op zijn dode gemak er achteraan rijdt (lijkt minder te glijden) en waarschijnlijk gewoon dacht "als ik ga proberen in te halen staan we er dadelijk samen naast, maar Norris gaat op deze manier dadelijk sowieso goed naast de baan komen en dan rijdt ik er zo voorbij".
Helemaal mee eens. Hamilton had gewoon het voordeel van ervaring hier, die wist donders goed dat ie op het team moest vertrouwen. In de nabeschouwing bij ziggo legden ze het ook goed uit, bij nat>droog omstandigheden is het de coureur die de call maakt want die voelt dat de grip begint te komen. En bij droog>nat heeft het team veel meer info, die kunnen kijken naar alle camera's, andere mensen op andere plekken op de baan, tijden, weerrader etc. Dan moet het team de call maken en niet de coureur. En dat waren ze gister bij McLaren even vergeten. Heel jammer voor Norris, had het hem echt gegund, maar daar leert ie weer van en de volgende keer zal ie waarschijnlijk een betere beslissing maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Laatst online: 04-07 13:11
Ik heb de onboards van Max gekeken, maar waar zegt hij dan ik WIL naar binnen. Ik hoor alleen GP roepen, Box NOW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
siggy schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:35:
[...]

/edit/
Voelt voor mij een beetje aan alsof dit soort redenering hetzelfde zijn als 80 in een 30 zone rijden omdat ik haast had. Dat er op dat moment niks gebeurd wilt niet zeggen dat het veilig was. Dus ja, regels zijn regels. Die zijn er voor een reden.
Dit is een beetje een gekke redenering. Als je 80 rijdt, waar je 30 mag, creëer je bewust een gevaarlijke situatie en doe je geen enkele poging om dat gevaar te verminderen, Komt er een auto uit een zijstraat, ben je altijd schuldig..
Norris reed 15 waar je 30 mag, om te voorkomen dat hij uit een gevaarlijke omstandigheid creëert in deze omstandigheden, alsnog ontstaat deze gevaarlijke situatie, komt er in deze situatie en auto uit een zijstraat, kan het alsnog zijn dat Norris tegen hem aanrijdt door gladheid, maar dan is deze wel 'minder' schuldig.
Zie je het verschil?

Maar goed, let's agree to disagree, want deze discussie gaat helemaal nergens naartoe :+ Uiteindelijk heeft de FIA daar een besluit in gemaakt en kunnen wij alleen toekijken en ja zeggen ;-)
Wat ik zo online lees is de general consensus dat de FIA iig een goede beslissing heeft gemaakt om Norris niet te bestraffen.

[ Voor 9% gewijzigd door Dazzler2120 op 27-09-2021 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
asing schreef op maandag 27 september 2021 @ 08:56:
[...]

In het interview met F1 (Will Buxton) gaf Horner aan dat ze het aan de coureurs overlieten om binnen te komen. Max besloot dat hij inters wilde en kwam binnen. Had Checo dezelfde call gemaakt dan was hij 2e geworden en Max derde.

Het team heeft dus niet alles op Max gezet, Checo heeft achteraf gezien de verkeerde beslissing genomen.
Dat klopt ook. GP gaf al vrij snel aan dat het Max zijn call zou zijn voor inters. Max zat een paar ronden af te houden, maar gaf het zelf namelijk aan toen er rond hem auto's van de baan gleden en hij zelf ook bijna helemaal eraf ging. En dat was het perfecte moment want toen Max net de pitstraat inreed, begon het echt. GP zei toen ook meteen dat het hard begon te regenen in de pitstraat.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• PhysicalMagic
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-04 22:28
screamhouse schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:46:
Ik heb de onboards van Max gekeken, maar waar zegt hij dan ik WIL naar binnen. Ik hoor alleen GP roepen, Box NOW!
Iets voor 1:30:00 (F1TV PRO - MAX ONBOARD)
GP:
Is the rain any worse max, is the rain any worse.

Max:
I'm losing time is it, I think we should box.. only losing time.
People are going off .... what to do here.

GP:
Box, and pit confirm Max, Box pit confirm.
En ook de ronde ervoor was het Max z'n besluit om buiten te blijven.

Ronde ervoor 1:27:48 (F1TV PRO - MAX ONBOARD)
GP:
How are conditions?

Max:
Ahh slippery, but.. not sure if we should pit.
....
No, we don't pit.

GP:
Copy, do not pit, ok.

[ Voor 29% gewijzigd door PhysicalMagic op 27-09-2021 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005

sjaool

Every life should have 9 cats

PhysicalMagic schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:55:
[...]

Iets voor 1:30:00 (F1TV PRO - MAX ONBOARD)

GP:

[...]

Max:

[...]

GP:

[...]
Max wilde inderdaad gewoon bevestiging van het team wat te doen. Maar zijn opmerkingen waren genoeg voor het team om hem binnen te roepen. Er was in ieder geval een betere communicatie dan bij Lando en het team.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Laatst online: 04-07 13:11
Ok, maar dan zie ik het meer als team call dan dat het echt Max zijn call was asl ik het zo teruglees.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• zilver7
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-06 19:30
Ik zag deze interessante post op reddit, waarin per coureur wordt aangegeven hoe ze met de overgang naar regen op de baan omgingen. Van de 18 rijders kwamen er 7 uit zichzelf op tijd binnen voor regenbanden (waarvan je natuurlijk ook kunt zeggen dat ze goed gegokt hebben).

https://www.reddit.com/r/...tm_medium=web2x&context=3

Vooral Stroll was bijzonder:

Stroll: After hitting Vettel, was told to box for inters during lap 48. Changed his mind and ignored orders to box after seeing how dry some parts of the track were. "Can you stay out on these conditions" "Yes!" immediatly followed by a trip into the barrier. After giving Gasly a love tap, was asked for softs or inters. Asked to pit for softs during lap 49. Entered the pits at 1:31:06, lap 49, where his team ignored the call for softs and put him on inters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matz
  • Laatst online: 25-06 11:15
zilver7 schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:21:
Ik zag deze interessante post op reddit, waarin per coureur wordt aangegeven hoe ze met de overgang naar regen op de baan omgingen. Van de 18 rijders kwamen er 7 uit zichzelf op tijd binnen voor regenbanden (waarvan je natuurlijk ook kunt zeggen dat ze goed gegokt hebben).

https://www.reddit.com/r/...utm_medium=web2x&context=
Prima analyse! Wel bizar hoe Bottas al die plekken goed heeft weten te maken en Russel, die nog voor Bottas naar binnen ging, maar één plek weet te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

matz schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:45:
[...]

Prima analyse! Wel bizar hoe Bottas al die plekken goed heeft weten te maken en Russel, die nog voor Bottas naar binnen ging, maar één plek weet te winnen.
Verschil van materiaal; die Williams zit nu op plekken waar die niet hoort. :P (Compliment naar Russel.)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• herofruit
  • Laatst online: 03-07-2023
talkatoo schreef op maandag 27 september 2021 @ 07:30:
[...]

Ja, mooie vergelijkingen. Je vergeet alleen dat vanuit veiligheid het voor Norris zelf en voor andere coureurs gewoon noodzakelijk was te stoppen. Als Norris op de baan bleef was er zeker een ongeluk gebeurt, in de muur, iemand die er op knalt (in de spray zie je niks).
(ook @Kenny_026) Pardon my French, maar wat een onzin. Als het Norris écht om veiligheid te doen was, dan was hij wel twee ronden éérder binnengekomen voor inters.

Hij heeft met zijn volle verstand de grens opgezocht en is er over heen gegaan. Dat hij daarna ook uitglijdt over de pit-entry lijn, is zijn eigen schuld. Billen > Blaren.

Ik ben groot fan van Norris, maar een fout is een fout.

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-07 21:38

pro_6or

amateur_60r

epic_gram schreef op zondag 26 september 2021 @ 20:08:
[...]

Deed leqdlerc dat ook niet bij verstappen vandaag?
Jawel.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005

sjaool

Every life should have 9 cats

herofruit schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:14:
[...]

(ook @Kenny_026) Pardon my French, maar wat een onzin. Als het Norris écht om veiligheid te doen was, dan was hij wel twee ronden éérder binnengekomen voor inters.

Hij heeft met zijn volle verstand de grens opgezocht en is er over heen gegaan. Dat hij daarna ook uitglijdt over de pit-entry lijn, is zijn eigen schuld. Billen > Blaren.

Eigenlijk is deze hele discussie nu overbodig aangezien Lando een reprimande heeft gehad. Dus een foei niet meer doen en door. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Ik moet ook altijd billen knijpen als LEC weer in de buurt van VER zit, maar deze leek toch niet echt bewust ivm zijn battle met VET.

LEC doet het niet lekker tov SAI vind ik, dus je weet maar nooit wat voor bewijsdrang ie nu weer heeft...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08:45
[...]

Het gaat om de situatie op dat moment. Het was veiliger om alsnog de pits in te gaan dan nog een rondje doen. Dat was de afweging die er op dat moment aan toe deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Laatst online: 03-07-2023
Sir_Lion schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:20:
[...]

Het gaat om de situatie op dat moment. Het was veiliger om alsnog de pits in te gaan dan nog een rondje doen. Dat was de afweging die er op dat moment aan toe deed.
Hoezo moet het gaan om de situatie op dat moment? Is wat daar aan vooraf gaat niet belangrijk?

Hij heeft een gecalculeerd risico genomen: "Kan ik nog een rondje op slicks en win ik de race of vlieg ik dan ergens de baan af? Of moet ik nu naar Inters?"

Die keuze heeft hij met zijn volle verstand gemaakt (Shut up!) en pakt helaas verkeerd voor hem uit. Dat hij dan alsnog (vrijwel als laatste in het veld) besluit naar binnen te komen voor inters en de pit-entry lijn over gaat, is een consequentie van het risico dat hij zelf heeft genomen.

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-07 21:38

pro_6or

amateur_60r

Ankona schreef op zondag 26 september 2021 @ 22:44:
[...]

Tactiek was niet echt denderend, maar als je van P20 moet starten en iedereen heeft fonkelnieuwe banden en vrije bandenkeuze (door de regen in Q2) dan wordt het ook heel moeilijk. Normaalgesproken heb je dan juist een mooie banden offset tov de bottom van de top 10. Het viel niet zijn kant op gister. Toch bleef hij rustig en nam hij zijn verlies bij Alonso en leclerc. En toen kwam de regen en kwam hij alsnog in de positie. Zo zit het uiteindelijk toch een beetje mee. Max bleef rustig. De rest had ook kunnen profiteren maar Max in die omstandigheden deed het ook daadwerkelijk.

een treffende spreuk

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-06 22:59

mark-k

AKA markkNL

Iedereen die zegt dat Norris eerder naar binnen had moeten gaan, vergeet niet dat als er ene vanaf geketst was er sws een safety car komt en Norris automatisch gewonnen had. Het feit dat dat niet gebeurd is vind ik eigenlijk nog wel merkwaardiger.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

screamhouse schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:17:
Ok, maar dan zie ik het meer als team call dan dat het echt Max zijn call was asl ik het zo teruglees.
Dat heeft VER zelf ook aangegeven, achteraf was hij blij met die call van het team, waardoor VER moeiteloos opeens naar P2 reed. Dit zei hij overigens toen hij bij Jack in het vierkantje stond.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 27-09-2021 13:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
herofruit schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:25:
[...]

Hoezo moet het gaan om de situatie op dat moment? Is wat daar aan vooraf gaat niet belangrijk?

Hij heeft een gecalculeerd risico genomen: "Kan ik nog een rondje op slicks en win ik de race of vlieg ik dan ergens de baan af? Of moet ik nu naar Inters?"

Die keuze heeft hij met zijn volle verstand gemaakt (Shut up!) en pakt helaas verkeerd voor hem uit. Dat hij dan alsnog (vrijwel als laatste in het veld) besluit naar binnen te komen voor inters en de pit-entry lijn over gaat, is een consequentie van het risico dat hij zelf heeft genomen.
Norris als coureur had niet alle data tot zijn beschikking, hij was in de veronderstelling dat het weer hetzelfde zou blijft / light drizzle. Dat had hij mogelijk kunnen behappen. Ronde 52: Het weer was snel verergerd. Wordt dus erg glad, maakt o.b.v. een paar slippers de keuze om de pit in te gaan.

Het onderscheid hierin is: Er is geen regel wat je ervan weerhoudt om op slicks in de regen te rijden.
Het vergrijp dat Norris gedaan heeft, was over de witte lijn gaan bij pit entry. Hier heeft in dit geval alleen Norris last van gehad. Norris reed al de helft langzamer, dan wat hij normaal in de pit entry zou doen, om te voorkomen dat hij wegglijdt.
Op het moment dat je over de witte lijn glijdt, dan ga je dus evalueren wat is veiliger om dan te doen.
Hij heeft een reprimande / waarschuwing gekregen voor het passeren van de witte lijn, maar geen extra straf was hierbij gepast heeft de FIA dus bepaald. In de regels voor pit entry, staat een uitzondering op de straf geschreven, dat bij uitzonderlijke omstandigheden een straf niet gegeven dient te worden. FIA heeft dus bepaald dat dit uitzonderlijke omstandigheden waren.

Uiteindelijk zijn wij hier niet degenen die bepalen wat de consequenties zijn voor acties, sterker nog, ik durf te wedden dat niemand hier (ik incl.) precies het regelementenboek der FIA heeft doorgenomen, dit soort kleine uitzonderingen en situaties zijn gewoon lastig te beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:02
mark-k schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:30:
Iedereen die zegt dat Norris eerder naar binnen had moeten gaan, vergeet niet dat als er ene vanaf geketst was er sws een safety car komt en Norris automatisch gewonnen had. Het feit dat dat niet gebeurd is vind ik eigenlijk nog wel merkwaardiger.
Ja vond ik ook erg knap. Er waren wel wat glijpartijen en dergelijke maar allemaal bij lage snelheid.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Uiteindelijk ging het harder regenen en had NOR op de slicks echt niet de leiding kunnen houden, omdat hij dan (nadat iedereen al geweest was zo'n beetje) zelf ook naar binnen moest komen voor inters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Met een kleine aanvulling, hij had dan wel achter de SC zijn wagen op de baan moeten kunnen houden (en dat lijkt mij gezien hoeveel problemen hij had met glibberen geen vanzelfsprekendheid)

Maar ik ben het met je eens, het was een realistische gok. Nu zat het tegen, voor hetzelfde geld was hij met dezelfde beslissing juist de held van de dag geworden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
screamhouse schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:17:
In 99% van de gevallen zal het een team call zijn. Pitmuur ziet de radar en de nummertjes (tijden). Coureur voelt hoe het is. Norris maakte de fatale fout door (eigenwijs) alleen naar zichzelf te kijken. Hamilton was de eerste call vanaf de pitmuur ook eigenwijs, maar toen het team aangaf dat er meer (/hardere regen) aan kwam ging hij wel er in mee.

Het aller belangrijkste in deze situatie is dat er gecommuniceerd wordt. De coureur weet niet wat anderen doen (zijn andere op de inters sneller?), wat de radar zegt, hoeveel water er intussen staat op plekken waar die net gepasseerd is, etc. Op Spa zie je dat mooi doordat het zo lang gerekt is en in de bergen ligt. De ene kant kan kurkdroog zijn en de andere kant kletsnat. Als coureur kun je niet weten hoe nat het natte is, of hoe snel de wolk zich verplaatst over het circuit ("deze" ronde een bocht glibberen en glijden, maar de volgende ronde kan het al het halve circuit zijn).
Anderzijds weet de pitmuur niet hoe de coureur in de auto zit en wat die voelt. Het kan er op de beelden "ok" uit zien terwijl de coureur alsnog meer (/teveel) aan het vechten is. Zo zag je ook Norris en Hamilton wat glibberen en glijden, maar bleven zij nog wat langer buiten terwijl anderen al gepit waren. De pitmuur weet dus niet hoe veel de coureur op de limiet (van rijderskunsten & grip) rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
[...]

Ja we kunnen wel in de wat als of hoe iedereen er over denkt blijven praten maar de stewards hebben verder ook geen noodzaak gezien hem te straffen. Uit data bleek dat norris met halve snelheid de pit entry in reed en is door gevaarlijke en onvoorspelbare omstandigheden weggegleden. Daarom is hij niet gestraft. Goede beslissing wat mij betreft.

Dus je kan het complete onzin vinden maar de stewards vonden het onzin hem hier voor te straffen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:32

Spotmatic

Ken sent me

Ankona schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:34:
[...]
Maar ik ben het met je eens, het was een realistische gok. Nu zat het tegen, voor hetzelfde geld was hij met dezelfde beslissing juist de held van de dag geworden.
Zoals Alonso al aangaf werd het einde bepaald door de regenloterij. Sommigen hebben gegokt en verloren. Anderen hebben gewonnen. End of story. Dat kunnen we nu wel kapot gaan analyseren, maar de volgende keer in dergelijke omstandigheden zal het gewoon weer een tombola worden. Wat mij betreft prima, ik heb in de slotfase genoten. :)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Spotmatic schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:38:
[...]

Zoals Alonso al aangaf werd het einde bepaald door de regenloterij. Sommigen hebben gegokt en verloren. Anderen hebben gewonnen. End of story. Dat kunnen we nu wel kapot gaan analyseren, maar de volgende keer in dergelijke omstandigheden zal het gewoon weer een tombola worden. Wat mij betreft prima, ik heb in de slotfase genoten. :)
Normaal is Sochi niet de meest spectaculaire race, nu was er eigenlijk heel het weekend wel interessante actie. :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 04-07 11:04
Als Hamilton vooraan had gereden, hadden ze Bottas waarschijnlijk laten crashen om de winst met een safety car af te dwingen. :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-07 16:30

Wok

Dakloos...

Bulder schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:49:
[...]

Als Hamilton vooraan had gereden, hadden ze Bottas waarschijnlijk laten crashen om de winst met een safety car af te dwingen. :+
Flavio, is that you?

:+

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Als mn tante een piemeltje gehad had was het mn oom geweest. Als koeienstront boter was geweest had ik het iedere dag op brood moeten smeren.

Ik ben de week lekker begonnen wetende dat Max gemaximaliseerd heeft dit weekend.

Op naar Turkije 💪🏼

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Bulder schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:49:
[...]

Ik vond het jammer dat Checo niet 'een remfoutje' maakte toen ie DRS had op Hamilton, maar goed, het kan niet altijd feest zijn.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10:14
pjottum schreef op maandag 27 september 2021 @ 12:07:
[...]

Ik vond het jammer dat Checo niet 'een remfoutje' maakte toen ie DRS had op Hamilton, maar goed, het kan niet altijd feest zijn.
Ik vind het jammer dat er mensen zijn die dat willen. Ik wil gewoon dat Verstappen en RBR op een schone manier het kampioen winnen, zonder twijfel over expres ongelukken veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-07 16:05
siggy schreef op maandag 27 september 2021 @ 09:21:
[...]

Max was daar dus net voorbij, Check maar zijn onboard. Die haalt hem in bij de pit entry en was dus eerder de bocht door (gelukkig)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:49

rammes

koekebakker 1e klas

Kenny_026 schreef op maandag 27 september 2021 @ 12:00:
Als mn tante een piemeltje gehad had was het mn oom geweest. Als koeienstront boter was geweest had ik het iedere dag op brood moeten smeren.

Ik ben de week lekker begonnen wetende dat Max gemaximaliseerd heeft dit weekend.

Op naar Turkije 💪🏼
HOHO je tante is een transgender of zoiets. tis wel 2021 hè

Ik zou het doen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-06 22:59

mark-k

AKA markkNL

Transportman schreef op maandag 27 september 2021 @ 12:21:
[...]

Ik vind het jammer dat er mensen zijn die dat willen. Ik wil gewoon dat Verstappen en RBR op een schone manier het kampioen winnen, zonder twijfel over expres ongelukken veroorzaken.
Ik denk dat dat vooral komt doordat Mac al 2x de lul is geweest van extra/onnodig risico nemen van Mercedes. Voor mij had Perez hem er ook echt niet express af moeten rammen, dat is gewoon oneerlijk, maar hij kan wel net ff wat extra risico pakken zoals hij bijvoorbeeld bij RIC (?) op het einde wel deed, wat later remmen, strakker insturen, hij hoort ook te weten dat HAM eieren voor zn geld zal kiezen op zo'n moment omdat die er baat bij heeft om de race te eindigen met punten. Wat dat betreft was Perez gewoon een beetje te 'lafjes'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:30
Is er eigenlijk een fragment van die actie van Norris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:05

Bloodclot

Jawier!

Harrie schreef op zondag 26 september 2021 @ 15:53:
[...]

Ja, ik vind dat ook wel een veiligheidsdingetje... Al die mensen in de pit lane voor niks, terwijl er toch auto's voorbij kunnen komen.
Mercedes was toch zo'n voorvechter voor veiligere pit stops?
Dummy pitstops zijn verboden volgens de regels. Dus als Mercedes en Redbull het doen, hoeveel/wat voor straf krijgt Red bull?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Bloodclot schreef op maandag 27 september 2021 @ 13:08:
[...]

Dummy pitstops zijn verboden volgens de regels. Dus als Mercedes en Redbull het doen, hoeveel/wat voor straf krijgt Red bull?
Ehm, Mercedes moet in het vervolg met 9 versnellingen rijden, Red Bull met 7?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-07 13:30

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

CH4OS schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:30:
Dat heeft VER zelf ook aangegeven, achteraf was hij blij met die call van het team, waardoor VER moeiteloos opeens naar P2 reed.
Ik kijk de race tegenwoordig eerst vanuit het perspectief van Verstappen en krijg dus weinig mee met wat er met de rest gebeurt. Zoals ik het meekreeg was Verstappen onzeker, ik geloof dat het zo'n typische strijd was tussen gevoel en verstand. Eerlijk gezegd kwam hij zelfs een beetje kribbig over "ik verlies tijd he!" alsof het team een verkeerde beslissing had genomen. Z'n engineer pikte dat feilloos op en besloot een knoop door te hakken door hem binnen te roepen. De reactie van Verstappen leek opgelucht dat hij de beslissing niet alleen hoefde te nemen maar steun kreeg van het team. Hij had er voor kunnen kiezen om te zeggen dat hij liever buiten wilde blijven zoals Hamilton deed. In het verleden heeft hij vaak genoeg openlijk getwijfdeld aan beslissingen van het team.

Ik vind het dus ook wat ver gaan om Verstappen te roemen over de "juiste beslissing". Eerder z'n racing-engineer die besloot om het niet langer uitsluitend aan Verstappen over te laten. Maar goed het is een teamsport dus laten we het maar op houden dat ze samen de juiste beslissing hebben genomen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Pagina: 1 ... 26 27 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord