Hamilton wou ook buiten blijven. Post race discussie tussen Hamilton en Norris over de bandenwisselMrOleo schreef op zondag 26 september 2021 @ 17:16:
Leuke race vandaag.
Ik ben zo nieuwsgierig of Hamilton buiten zou zijn gebleven als Norris had gepit in die ronde dat Hamilton naar binnen ging. Jammer dat we dat nooit zullen weten...![]()
Dan nog had ie zo een groot gat dat ie een ronde later vast alsnog had gepit, dus zal niet veel uitmaken, behalve Norris zijn einduitslag.
[...]
Nee, lees de quote en de race-reports nog eens door zou ik zeggen.
Hij keek om tijdens het uitstappen. Bleef even staren alsin “staat that guy nu alsnog langs me op het podium?”mavaros schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:48:
[...]
Schumacher inspecteerde altijd de auto's van de tegenstander, na de race.
Waar ie naar keek weet ik niet, maar goede coureurs kijken altijd in de cockpit van de tegenstander.
Mijn boefje is liev!
Die andere Hockenheim dus
Verwijderd
Volgens mij reed Perez prima. Zelfs na de mislukte stop nog naar P3 gereden.siggy schreef op zondag 26 september 2021 @ 17:06:
Tsja Perez. Ik snap Red Bull sowieso niet. Waarom ze niet switchten met Perez toen is onbegrijpelijk. Wat was de gedachte? Dat Perez kon winnen? Perez rijdt halve race als een mak schaapje achter Lewis aan, drs trein of niet, gewoon geen enkele fut zit erin. Gasly een Albon zijn voor méér prestaties de deur gewezen. En dan uiteindelijk nog P9, zelfs Norris zit ervoor. Let that sink in......
Mja door de koppigheid van Norris was dit weer eens een race win die in de schoot van Lewis terecht kwam, hij was de halve race nergens. Had P2/P3 moeten kunnen zijn voor Lewis/Max, maar ook Red Bull gewoon te laat de pits in. En ze hadden relatief weinig te verliezen en nog nemen ze de beslissing te laat.
Vind het gewoon zonde wat Red Bull niet doet met Perez. Voor het kampioenschap voor constructeurs heeft hij geen toegevoegde waarde, Bottas finisht nog steeds voor hem, en Max helpt ie ook niet......Er zit zoveel meer talent in F2/F3 in de Red Bull pijplijn, alles is beter dan Perez.
Alleen daar waar de regen en de stops voor Verstappen perfect uitpakten, resulteerde dat bij Perez in het omgekeerde. Team fout. Niet Checo.
Max zetten ze in lap48 op inters, Perez laten ze doorrijden tot lap50.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2021 17:58 ]
Nope, Vettel was Hockenheim 2018 YouTube: Vettel Crashes Out At Hockenheim | 2018 German Grand Prix
Oh dat incident. Dat is idd 2018RobertMe schreef op zondag 26 september 2021 @ 17:21:
[...]
Die andere Hockenheim dusDie wat Hamilton won omdat hij niet de pits inging door na het paaltje het gras over te steken. Niet die Hockenheim waar die hem in de muur zette en achter het paaltje de pits in te rijden.

Mooi man. Communicatie tussen team en rijder is geweldig om mee te luisteren. Dank voor de link.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Max timde het ook echt perfect. Want het begon precies toen hij die call maakte en iedereen om hem heen die niet stopte, werd de volgende ronde ingehaald.
En daar gaan we, 10s voor Stroll. Compleet zinloos want geen punten, maar toch.
https://i.imgur.com/m561CD2.jpg
edit: @DoeEensGek Doe eens niet.
[ Voor 25% gewijzigd door DaniëlWW2 op 26-09-2021 17:42 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
MWUHAHAHAHAHAHA, en die dachten me daar een berg punten uit te lopen!!!

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Waarom hoor ik dit met een Olav Mol stem...Frappuccino schreef op zondag 26 september 2021 @ 17:38:
En omdat ik het niemand nog heb zien doen:
MWUHAHAHAHAHAHA, en die dachten me daar een berg punten uit te lopen!!!
Obsessie?DoeEensGek schreef op zondag 26 september 2021 @ 17:40:
[...]
Waarom hoor ik dit met een Olav Mol stem...![]()
Het zat checo vandaag heel erg mee met het verkeer en Max erg tegen. De kans daarop is ook groter als je vanachter moet komen.Verwijderd schreef op zondag 26 september 2021 @ 17:22:
[...]
Volgens mij reed Perez prima. Zelfs na de mislukte stop nog naar P3 gereden.
Alleen daar waar de regen en de stops voor Verstappen perfect uitpakten, resulteerde dat bij Perez in het omgekeerde. Team fout. Niet Checo.
een treffende spreuk
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BUtDw5aPM3cbQ5u6TQguztHJ.jpg?f=user_large)
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Dit miste ik heel erg op de world view inderdaad, ik zat heel even niet op te letten op de onboard (want bezoek aan het uitleggen wat door de regen allemaal mogelijk was voor Hamilton en Norris) en ineens was Max P2dcell schreef op zondag 26 september 2021 @ 17:19:
Gevonden wat ik zocht (inhaalacties Max op inters)
https://streamable.com/shz5hv
Bottas heeft wel heel veel mazzel gehad, in alle eerlijkheid verdiende die echt geen P5 klassering. Ik vond hem erg tegenvallen, sleutel voor Verstappen was dat hij hem snel heeft ingehaald. Norris natuurlijk enorm jammer, hij had toch naar binnen moeten gaan toen Hamilton hem voorbij was door de undercut met Inters, dan was hij nog wel tweede geworden. Maar, helaas. Russell ging ook te vroeg naar binnen. Perez was ook jammer, ik snapte niet waarom die niet tegelijk met Verstappen ging. Daar zat nog aardig wat ruimte tussen hem en Verstappen om de pit veilig te kunnen doen dacht ik?
Al met al: puike damage control van Verstappen en ze zullen bij Red Bull dus ook meer dan tevreden zijn met hoe ze uit het weekend komen qua punten.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Dat was eigenlijk ook bijna met Verstappen zo gegaan, denk niet dat Leclerc hem zag (verwacht ik)autje schreef op zondag 26 september 2021 @ 18:13:
Beste actie van de dag was voor mij STR die bijna zijn teamgenoot de muur in reed.
Man man man...
Testing, one, two ...
Natuurlijk wel, dit was weer zo'n typische LEC actie.hardware-lover schreef op zondag 26 september 2021 @ 18:14:
[...]
Dat was eigenlijk ook bijna met Verstappen zo gegaan, denk niet dat Leclerc hem zag (verwacht ik)
Persoonlijk zou ik dat doen Max en Gasly en dan gokken op Hauger en Doohan bij AT. Of desnoods afwisselen met Lawson en Vips.
Het lijkt gewoon alsof men niet echt hun rijders willen inzetten om Max te helpen zoals Mercedes werkelijk alles doet om Lewis te helpen. Ik vond dat Gasly ook niet bepaald snel werd ingehaald door Max. En met het geluk van Lewis moet Red Bull ook gewoon alles op alles zetten en niet meer leunen op de snelheid van Max. Maarja, ik werk niet bij Red Bull...
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Mja, er is wat voor te zeggen, zeker als je de redenering leest. Bedenk je daarbij dat het veel onveiliger is om nog een ronde door te rijden op die banden.siggy schreef op zondag 26 september 2021 @ 18:19:
[...]
Reprimande.....Komisch, gewoon komisch. Dus die lijnen bij de pits zijn ook maar 'suggesties'?
Je had gemerkt dat het was gaan regenen en iedereen op slicks overal ervan af gleed?siggy schreef op zondag 26 september 2021 @ 18:19:
[...]
Reprimande.....Komisch, gewoon komisch. Dus die lijnen bij de pits zijn ook maar 'suggesties'?
Als je de rede van de reprimande leest is het best fair naar mijn mening.siggy schreef op zondag 26 september 2021 @ 18:19:
[...]
Ik ben blij dat de FIA in dit geval geen BV Nederland is met regels zijn regels. Dit was toch echt een gevalletje overmacht met die regen.siggy schreef op zondag 26 september 2021 @ 18:19:
[...]
Ik wel.hardware-lover schreef op zondag 26 september 2021 @ 18:14:
[...]
Dat was eigenlijk ook bijna met Verstappen zo gegaan, denk niet dat Leclerc hem zag (verwacht ik)
een treffende spreuk
En waar is dan 'we kijken niet naar de consequenties' ineens? Dus hij mag wel het risico nemen, maar niet de consequenties. Dit ís gewoon het probleem in de F1. Regels zijn niet meer regels, alles wordt dubbel geinterpreteerd en met duizend en een maten gemeten. Ik zie niet in waarom Stroll wel een dikke straf krijgt met dezelfde 'excuusjes' en het te snel inrijden van de pits niet. Best wel snelheidsverschil. Op deze manier creeer je gewoon dat je elke straf elke kant op kan redeneren. Je hebt juist regels om het onpartijdig te doen. Gewoon, als, dan, dat. Ik heb niks tegen Norris, maar tegen de stewards en de FIA die het elke race weer voor elkaar krijgen om scheef te oordelen. Als Stroll het was geweest dan had ie gegarandeerd een straf gekregen.DataGhost schreef op zondag 26 september 2021 @ 18:21:
[...]
Mja, er is wat voor te zeggen, zeker als je de redenering leest. Bedenk je daarbij dat het veel onveiliger is om nog een ronde door te rijden op die banden.
Hoe kon je het weer voorspellen dan? Allicht was het droger geworden en had Norris wel de juiste call gemaakt.
Hoe dan ook, weer valt niet te voorspellen en achteraf is mooi lullen. FIA heeft nu wel goed gehandeld om dat ook in te zien.
BTW, Norris is al genoeg gestraft door zijn keuze.
ps.
Om even de vergelijking te trekken; HAM in Duitsland 2019 welke wel een straf kreeg.
HAM was duidelijk op weg naar een volgende ronde en vloog er af net voor de pits en koos voor de pits na de bollard. Deze race met NOR is een gevalletje overmacht want hij wou al de pits in maar schoot door de regen door.
[ Voor 39% gewijzigd door Humma Kavula op 26-09-2021 18:41 ]
NOR reed de pit niet te snel in. Sterker nog. Hij reed blijkbaar de helft langzamer dan normaal.siggy schreef op zondag 26 september 2021 @ 18:27:
[...]
En waar is dan 'we kijken niet naar de consequenties' ineens? Dus hij mag wel het risico nemen, maar niet de consequenties. Dit ís gewoon het probleem in de F1. Regels zijn niet meer regels, alles wordt dubbel geinterpreteerd en met duizend en een maten gemeten. Ik zie niet in waarom Stroll wel een dikke straf krijgt met dezelfde 'excuusjes' en het te snel inrijden van de pits niet. Best wel snelheidsverschil. Op deze manier creeer je gewoon dat je elke straf elke kant op kan redeneren. Je hebt juist regels om het onpartijdig te doen. Gewoon, als, dan, dat. Ik heb niks tegen Norris, maar tegen de stewards en de FIA die het elke race weer voor elkaar krijgen om scheef te oordelen. Als Stroll het was geweest dan had ie gegarandeerd een straf gekregen.
Valt volgens mij wel mee? Ja, je ziet even een zwart plekje, maar een paar bochten later is het al een stuk minder. En niet elke lockup leidt tot een dikke flatspot waarmee je moet stoppen. En in deze situatie, met nog max 6 ronden te gaan, en dan ook nog eens de lagere snelheden door de regen vermoed ik dat het allemaal niet zo'n vaart gelopen zal hebben v.w.b. moeten stoppen voor een flatspot.Sir_Lion schreef op zondag 26 september 2021 @ 17:04:
[...]
Nja, met die lock up moest ie toch zijn banden gaan vervangen...
Met deze omstandigheden wel. Je kon al niet met droogweer banden rijden. Met een dergelijke verslechtering van de bandenconditie moest je wel.RobertMe schreef op zondag 26 september 2021 @ 18:32:
[...]
Valt volgens mij wel mee? Ja, je ziet even een zwart plekje, maar een paar bochten later is het al een stuk minder. En niet elke lockup leidt tot een dikke flatspot waarmee je moet stoppen. En in deze situatie, met nog max 6 ronden te gaan, en dan ook nog eens de lagere snelheden door de regen vermoed ik dat het allemaal niet zo'n vaart gelopen zal hebben v.w.b. moeten stoppen voor een flatspot.
Daar heb ik niemand over gehoord. Vond dat een heel rare move. Dit is toch overduidelijk 'leaving the track and gaining an advantage'...
Haha dit is wel overduidelijk een bewussie van Alonso ja
PSN: xMaurice93
Ja, vond het ook al bijzonder dat er niet naar gekeken is. Hij leek niet eens een rempunt te missen of van de baan geduwd te worden, maar het echt bewust te doen.Pyr0_ schreef op zondag 26 september 2021 @ 18:40:
[...]
Daar heb ik niemand over gehoord. Vond dat een heel rare move. Dit is toch overduidelijk 'leaving the track and gaining an advantage'...
Zolang je de juiste exit route neemt zul je niet snel een straf krijgen. Die mag dan ook wel iets veranderd worden, maar vraag me af of er genoeg plaats voor isPyr0_ schreef op zondag 26 september 2021 @ 18:40:
[...]
- DaniëlWW2
- Niet online
Het mag ook gewoon zo lang als je maar tussen de borden gaat. Het is natuurlijk hartstikke dom dat dit kan, maar dit circuit is dan ook best wel dom.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
[ Voor 3% gewijzigd door chevsticks op 26-09-2021 18:48 ]
Sterker nog, max deed het vandaag ookDaniëlWW2 schreef op zondag 26 september 2021 @ 18:46:
Verstappen deed het volgens mij vorig seizoen ook.
Het mag ook gewoon zo lang als je maar tussen de borden gaat. Het is natuurlijk hartstikke dom dat dit kan, maar dit circuit is dan ook best wel dom.
"Flight control, flight FA11 is ready for take off."chevsticks schreef op zondag 26 september 2021 @ 18:48:
Kwestie van een mooie drempel tussen die borden leggen, dan remmen ze wel af
- DaniëlWW2
- Niet online
Oh ja, hij deed het gewoon weer.stekkiekiller schreef op zondag 26 september 2021 @ 18:49:
[...]
Sterker nog, max deed het vandaag ook
Hij won er anders weinig posities mee.stekkiekiller schreef op zondag 26 september 2021 @ 18:49:
[...]
Sterker nog, max deed het vandaag ook
Ach vanaf '23 racen we er toch niet meer.DaniëlWW2 schreef op zondag 26 september 2021 @ 18:46:
Verstappen deed het volgens mij vorig seizoen ook.
- DaniëlWW2
- Niet online
Dat is mij alsnog een jaar te lang.DoeEensGek schreef op zondag 26 september 2021 @ 18:56:
[...]
Ach vanaf '23 racen we er toch niet meer.
Ik hoop dat ze daar voor volgend seizoen ook iets op verzinnen, zorgen dat je een omweg moet maken die groot genoeg is of voldoende afremt voor je de baan opnieuw kunt opkomen want dit was gewoon belachelijk.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Als ie niet te snel reed, zou hij binnen de lijntjes gebleven zijn.Jasphur schreef op zondag 26 september 2021 @ 18:31:
[...]
NOR reed de pit niet te snel in. Sterker nog. Hij reed blijkbaar de helft langzamer dan normaal.
Ik zal wel als een oude zeur overkomen, maar als er voor alles verzachtende omstandigheden zijn, waarom hebben we dan regels? Er is altijd eeen 'ja maar'. En in dit geval was dit ook voor Stroll 100% relevant. Wel vaker dat een Stroll, en ook een Max, heel makkelijk penalties krijgen, terwijl de Britse gegadigden altijd wel beredeneerd wordt waarom er geen straf moet komen. Dat is per definitie met meerdere maten. Force majeure was dit compleet niet. Force majeure als hij door iemand buiten de lijnen was geduwd. Hij reed te lang op slicks, kon al 2x eerder pitten...
Het past voor mij gewoon in het plaatje dat de stewards maar wat aankloten en behoorlijk partijdig zijn. Racen mag al bijna niet meer en het is alleen nog maar een race incident als je Grosjean en Magnussen heet. Lijkt ook wel alsof niemand dit wilt oplossen, want linksom of rechtsom, hun eigen argumentatie kun je net zo goed eenvoudig afschieten. En dan is de argumentatie gewoon slecht.
Simpeler gezegd: de stewards lijken de taak op zich genomen te hebben om Norris te verdedigen, ipv de regels te hanteren. Je kunt niet een groep mensen hebben die zowel een overtreding gaat verdedigen én moet bestraffen

[ Voor 8% gewijzigd door siggy op 26-09-2021 19:04 ]
Als je via de escape route alsnog een plek wint (/weet te behouden) valt dat w.m.b. gewoon onder "gaining an unfair advantage" en zou je daarvoor ook bestraft moeten worden. Want als het geen aangegeven escape route is is het dat natuurlijk ook. Die routes zijn er bij mijn weten ook om te zorgen dat de coureur op een veilige plek / manier terug het circuit op gaat. Niet om een "tijdstraf" te geven.
Die omweg was er in het verleden ook. Sainz weet nog wel hoe die gingBlokker_1999 schreef op zondag 26 september 2021 @ 18:59:
[...]
Ik hoop dat ze daar voor volgend seizoen ook iets op verzinnen, zorgen dat je een omweg moet maken die groot genoeg is of voldoende afremt voor je de baan opnieuw kunt opkomen want dit was gewoon belachelijk.
PSN: DutchTrickle PVoutput
Brilliant bedoel je. Hij maakte maximaal gebruik van de regels. Max en Giovinazzi (kreeg een tik) namen dezelfde weg. Alonso nam daarentegen wel een deel van het rechter piepschuimen bord mee. Ik mag die creativiteit wel.Blokker_1999 schreef op zondag 26 september 2021 @ 18:59:
[...]
Een ronde later was Alonso wel bestraft geweest. En mogeljjk Max ook.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Zat nog wel te denken, waarom haalde ze Perez niet eerder of meteen na Versteppen binnen? Had hij ook veel hoger kunnen eindigen denk ik...
Won een plaats? Weet je dat zeker? 🤔
Volgens de lap chart niet:
Op die beelden lijkt ie eigenlijk gewoon netjes zijn eigen plek terug te nemen die hij voor de chicane ook al had. (net te kort in beeld)
[ Voor 10% gewijzigd door Hippocampus op 26-09-2021 19:18 ]
In een interview achteraf gaf Horner aan dat ze bij dit soort veranderende omstandigheden de keuze bij de rijder leggen. Hij zei ook dat de P2 echt de verdienste was van Verstappen en dat Perez de, achteraf, verkeerde beslissing nam.ArcticWolf schreef op zondag 26 september 2021 @ 19:12:
Deze race was niet goed voor m'n hart... zowel voor Verstappen als Norris.
Zat nog wel te denken, waarom haalde ze Perez niet eerder of meteen na Versteppen binnen? Had hij ook veel hoger kunnen eindigen denk ik...
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Yep, hij won 1 plaats, maar verloor er direct in de volgende bocht weer 2.Hippocampus schreef op zondag 26 september 2021 @ 19:15:
[...]
Won een plaats? Weet je dat zeker? 🤔
Volgens de lap chart niet:
[...]
Op die beelden lijkt ie eigenlijk gewoon netjes zijn eigen plek terug te nemen die hij voor de chicane ook al had. (net te kort in beeld)
Hij gaat als 4e daar de bocht in, naast/voor Stroll en ik kan me niet herinneren dat ie voor Russell gereden heeft.jan390 schreef op zondag 26 september 2021 @ 19:21:
[...]
Yep, hij won 1 plaats, maar verloor er direct in de volgende bocht weer 2.
Een pracht van een race, waarin geluk en pech elkaar snel opvolgden. Met sprinklers als dessert.
De teams hebben Norris, Leclerc, Perez en Alonso wel echt twee ronden laten zwemmen. Strategisch gezien uit te leggen, maar de mannen zullen er niet minder zuur om zijn.
Niet helemaal. In de regels staat ook dat je geen voordeel mag halen bij het verlaten van de baan. Aangezien hij een plaats won, die hij niet onmiddelijk terug gaf, heeft hij daar een overtreding begaan. De enige reden dat hij niet gestraft is, is omdat het in de eerste ronde gebeurde waar men zulke dingen over het algemeen toestaat omdat die eerste remzones wel eens chaotisch kunnen zijn.jan390 schreef op zondag 26 september 2021 @ 19:04:
[...]
Brilliant bedoel je. Hij maakte maximaal gebruik van de regels. Max en Giovinazzi (kreeg een tik) namen dezelfde weg. Alonso nam daarentegen wel een deel van het rechter piepschuimen bord mee. Ik mag die creativiteit wel.
Maar dit was geen geval van het ontwijken van een andere wagen of het verremmen in die eerste remzone. Dit wat een bewuste keuze om de bocht niet te nemen zoals het hoort maar af te snijden om daar een voordeel uit te halen wat toch echt niet is toegestaan door de reglementen.
Wat je met dit soort acties vooral gedaan krijgt is dat de stewards terug een meer harde houding gaan aannemen voor incidenten in die eerste remzones, en dat willen we ook weer niet. Want wat als volgend jaar iedereen de bocht mist, met opzet, wat ga je dan doen?
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Heerlijk glibber en glijkwerk (van iedereen) met bijbehorende boardradio's. Rijden in 2e, 3e, en 4e versnelling. Absoluut ongelofelijk dat iedereen er zonder kleerscheuren vanaf is gekomen
Vorig jaar reed Sainz nog zijn achterkant eraf omdat de bocht te scherp wasBlokker_1999 schreef op zondag 26 september 2021 @ 18:59:
[...]
Er is ook altijd iets mis
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dan haalt FIA het circuit het jaar daarna van de kalender.Blokker_1999 schreef op zondag 26 september 2021 @ 19:27:
[...]
Want wat als volgend jaar iedereen de bocht mist, met opzet, wat ga je dan doen?

Of krijg je een vliegende torpedo die de track terug joinedchevsticks schreef op zondag 26 september 2021 @ 18:48:
Kwestie van een mooie drempel tussen die borden leggen, dan remmen ze wel af
Dat noemen ze "plek teruggeven", dat heeft ie ook gedaan. Hij wilde uit een eventuele ellende van bocht 2 blijven, en geef hem eens ongelijk? 😉jan390 schreef op zondag 26 september 2021 @ 19:21:
[...]
Yep, hij won 1 plaats, maar verloor er direct in de volgende bocht weer 2.
Testing, one, two ...
Dat deed Alonso niet, dat was een van de AlphaTauri's. Alonso reed er keurig langs 👍jan390 schreef op zondag 26 september 2021 @ 19:04:
Brilliant bedoel je. Hij maakte maximaal gebruik van de regels. Max en Giovinazzi (kreeg een tik) namen dezelfde weg. Alonso nam daarentegen wel een deel van het rechter piepschuimen bord mee. Ik mag die creativiteit wel.
Testing, one, two ...
Had niets te maken met een plek teruggeven (hij lift niet), maar alles met zijn lagere exit speed tov russell en stroll.hardware-lover schreef op zondag 26 september 2021 @ 19:48:
[...]
Dat noemen ze "plek teruggeven", dat heeft ie ook gedaan. Hij wilde uit een eventuele ellende van bocht 2 blijven, en geef hem eens ongelijk? 😉
En met zijn late inremmen had hij toch ook al Ricciardo en Hamilton al te pakken voor de bocht.
- DaniëlWW2
- Niet online
Want deze vond ik net op reddit...
We weten denk ik allemaal wel welke Haas coureur dit was.
https://streamable.com/u9c15c
En wat een volslagen debiele actie is dit weer zeg. Alweer een voorbeeld van Mazepin die iemand zowat de muur in probeert te drukken en er mee wegkomt omdat de stewards niks doen.
edit: Hij kijkt gewoon in zijn spiegel en doet dit dan gewoon.
https://streamable.com/brc3ge
[ Voor 12% gewijzigd door DaniëlWW2 op 26-09-2021 20:05 ]
Je hebt idd gelijk, het was Gasly. Waren er dus 4 die gebruik maakte van de shortcut.hardware-lover schreef op zondag 26 september 2021 @ 19:59:
[...]
Dat deed Alonso niet, dat was een van de AlphaTauri's. Alonso reed er keurig langs 👍
Jij moet misschien even wat beelden terugkijken en dan misschien de herhaling van bovenaf? Als hij de plekken niet had teruggegeven dan had ie werkelijk teveel voordeel gehaald uit zijn manoeuvre, dat zou dan mogelijk (ondanks die eerste ronde), een straf hebben opgeleverd.jan390 schreef op zondag 26 september 2021 @ 20:02:
[...]
Had niets te maken met een plek teruggeven (hij lift niet), maar alles met zijn lagere exit speed tov russell en stroll.
En met zijn late inremmen had hij toch ook al Ricciardo en Hamilton al te pakken voor de bocht.
Dat late inremmen kon ie alleen maar doen omdat ie al niet van plan was om die bocht te halen.
[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 26-09-2021 20:08 ]
Testing, one, two ...
En dan weer een software-wheelgun probleem voor hem? Dan moet er toch actie worden ondernomen?
Flickr PSN ID= cheironnl
Deed leqdlerc dat ook niet bij verstappen vandaag?DaniëlWW2 schreef op zondag 26 september 2021 @ 20:03:
De regie was trouwens wel dramatisch. Want heel wat acties van Leclerc, Verstappen etc zijn dus niet uitgezonden. En soms vraag ik me serieus af of de stewards niet ook zitten te kijken naar de normale uitzending en dus ook heel wat zaken missen.
[Embed: 2021-09-26 19-08-42]
En wat een volslagen debiele actie is dit weer zeg. Alweer een voorbeeld van Mazepin die iemand zowat de muur in probeert te drukken en er mee wegkomt omdat de stewards niks doen.
edit: Hij kijkt gewoon in zijn spiegel en doet dit dan gewoon.![]()
[Embed: 2021-09-26 19-19-16]
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
- DaniëlWW2
- Niet online
Ja, maar bij lange na niet zo overduidelijk en bewust. Bij Leclerc had ik meer de indruk dat hij langs Vettel wou en niet helemaal doorhad hoe dichtbij Verstappen al was.epic_gram schreef op zondag 26 september 2021 @ 20:08:
[...]
Deed leqdlerc dat ook niet bij verstappen vandaag?
Ik moet helemaal niets, maar als jij vindt dat hij geen voordeel heeft gehaald uit deze actie: ook goed.hardware-lover schreef op zondag 26 september 2021 @ 20:06:
[...]
Jij moet misschien even wat beelden terugkijken en dan misschien de herhaling van bovenaf? Als hij de plekken niet had teruggegeven dan had ie werkelijk teveel voordeel gehaald uit zijn manoeuvre, dat zou dan mogelijk (ondanks die eerste ronde), een straf hebben opgeleverd.
Dat late inremmen kon ie alleen maar doen omdat ie al niet van plan was om die bocht te halen.
Hij doet het nog op tijd, hij wijkt maar één keer van zijn lijn af. Dus volkomen legit. Domme actie van Gasly om die kant te kiezen, dan kan die makkelijk gesandwiched worden tussen muur en Mazepin.DaniëlWW2 schreef op zondag 26 september 2021 @ 20:03:
De regie was trouwens wel dramatisch. Want heel wat acties van Leclerc, Verstappen etc zijn dus niet uitgezonden. En soms vraag ik me serieus af of de stewards niet ook zitten te kijken naar de normale uitzending en dus ook heel wat zaken missen.
Verwijderd
Wat als Lando naar binnen was gegaan voor inters en Lewis was doorgegaan (opposite strategy)...?
Het was immers Lewis die in de pitstraat nog vroeg "is dit wel slim"? Hij wilde voor zijn gevoel toen nog doorrijden...
Oh Lando ...
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Vind het nog wel meevallen. Je mag 1 keer van je lijn om te verdedigen. Mazepin stuurt hier weliswaar vrij laat naar links, maar Tsunoda( of toch Gasly?) reageert ook laat. Die beweging naar links zie je aankomen, waar Tsunoda hem er ook rechts naast had kunnen zetten.DaniëlWW2 schreef op zondag 26 september 2021 @ 20:03:
Ik geef toe, het is op het randje, maar dit soort acties zie je aan de lopende band en o.a. Max hebben we in het verleden ook regelmatig dit soort geintjes zien uithalen. Ook in de remzone...
Norris verdiende de winst, achteraf gezien hadden ze Hamilton moeten coveren met de intermediates, dan had hij hem volgens mij nog gewonnen omdat Hamiltons outlap op de inters niet heel denderend was en Norris op dat punt nog redelijk de vaart erin had, het was echt die 2e ronde na Hamilton zijn pitstop dat het compleet los ging, en aangezien de inters echt wel tegen een paar rondes op een droge baan kunnen, hadden ze dat op veilig moeten spelen. Maar goed, hij heeft wel laten zien het in zich te hebben, dus die eerste overwinning voor hem gaat er echt nog wel een keer komen.
Verstappen heeft geluk gehad met de regen, anders had P6-7 het hoogst haalbare geweest nadat die na zijn stop naar mediums eigenlijk niet meer vooruit kwam in het veld.
Bottas is nog iemand die enorm veel geluk heeft gehad, zonder de regen had hij kansloos buiten de punten geëindigd. Iemand enig idee wat daar nou eigenlijk aan de hand was? Ik krijg bijna het idee dat ze met de nieuwe motor ook per ongeluk een zandzak (of 2) in die auto hebben gelegen, want het tempo leek compleet nergens op.
Verwijderd
Daar lijkt toch wel wat politiek te spelen. Dat hij voor dit soort acties steeds niet wordt bestraft. In Baku, op Zandvoort en nu weer... dit moet een keer fout gaanDaniëlWW2 schreef op zondag 26 september 2021 @ 20:03:
Geen idee wat de stewards tijdens de race doen, maar dat die daar gewoon een TVtje met de TV uitzending op hebben staan sluit ik niet uit. De stewards kijken alleen naar dingen waar race control ze naar verwijst. En race control is van bekend dat zij niet alles kunnen zien / beoordelen en voornamelijk handelen naar wat de teams aangeven. Dus blijkbaar heeft AlphaTauri hier niet over geklaagd of heeft Massi het meteen weg gewuifd (anders was er wel minimaal een noted gekomen).DaniëlWW2 schreef op zondag 26 september 2021 @ 20:03:
En soms vraag ik me serieus af of de stewards niet ook zitten te kijken naar de normale uitzending en dus ook heel wat zaken missen.
Het is niet alsof ene Verstappen dit bv niet in Spa op ene Raikonnen heeft gedaan... Ja het is gevaarlijk, ja het is tricky, ja het is laat. Maar het mocht toen, en het mag nu nog steeds.Want deze vond ik net op reddit...
Uiteindelijk moet de wedstrijdleiding er iets van vinden, en die vonden het blijkbaar allemaal prima zo 👍[b]jan390 schreef op zondag 26 september 2021 @ 20:15:[/b
Ik moet helemaal niets, maar als jij vindt dat hij geen voordeel heeft gehaald uit deze actie: ook goed.
Testing, one, two ...
Zoek maar eens op G OFOM of FOR1MisteRMeesteR schreef op zondag 26 september 2021 @ 20:24:
Onze vriend in de lucht
https://fr24.com/F900/294b04ea
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Yeap, had ik ook al gevonden;
https://fr24.com/FOR1/294b1edc
Of Toto Wolff;
https://fr24.com/CL60/294b08d1
[ Voor 10% gewijzigd door MisteRMeesteR op 26-09-2021 20:56 ]
www.google.nl
We hebben nu al meer regen gehad als vorig seizoen als ik het goed kan heugen en er kan nog best een volle regenrace komen in vd komende landen. Dat de auto's er niet allemaal op ontworpen zijn is ook niet logisch.
Thanks, net ff een paar zitten kijken (Lewis,Max,Lando,Seb). Ik moet wel zeggen dat de boord radio’s van de 3 veteranen hier een stuk professioneler zijn dan die van Lando. De veteranen werden continu ge-update, hadden goede discussies met de pit lane om in deze rare situatie zo goed mogelijk voor de dag te komen.jan390 schreef op zondag 26 september 2021 @ 19:33:
Voor diegene met F1TV, het is absoluut de moeite waard om alle rijderscamera's nog eens te bekijken bij de regen.
Heerlijk glibber en glijkwerk (van iedereen) met bijbehorende boardradio's. Rijden in 2e, 3e, en 4e versnelling. Absoluut ongelofelijk dat iedereen er zonder kleerscheuren vanaf is gekomen
Max zag z’n lap delta in rook opgaan en besloot gelijk op de inter te gaan, maar het was zijn call, team gaf het ook duidelijk aan. Daarna tijdens de race ook continu contact en updates.
Lewis bleef de eerste keer uit, ging daarna toch naar binnen toen het team aangaf dat het erger ging worden, hij ging net als Max precies op tijd erin, en ook weer continu updates tot de winst veilig was.
Seb stak vaak z’n hand op om te kijken of de regen erger werd, en je zag dat ‘ie van 1:40 toen het droog was, naar 1:50 ging en daarna 2 laps op 1:54. Toen kwam de echte regen en was het voorbij - maar ze maakten de beslissing samen, zowel Seb als de pit muur stonden er elke lap achter de beslissing om buiten te blijven.
En dan Lando… “Wat denk je van inters” “Hou je bek”. Ik weet dat de meeste rijders ook wel eens de pit crew de mond snoeren vanwege te veel informatie, maar dit was een cruciaal moment waar dat niet kon. En dan als Lewis sneller is op de inters hadden ze hem als nog kunnen pitten en rustig P2 veilig stellen, maar ze bleven committed terwijl Lando al een paar keer de baan afschoot. Dat de winst wegging, dat is jammer maar een kwestie van geluk/pech, maar dat ze niet P2 kregen is volledig de schuld van McLaren - ze hadden nog een gratis pitstop t.o.v. Max, en ze waren helemaal niet zo “committed” als ze dachten. Als ze wat betere communicatie met elkaar hadden gehad, kort ideeën / scenario’s uitgewisseld had het echt niet op deze manier hoeven eindigen - communicatie moet echt beter.
Rest van het seizoen ziet er verder wel goed uit voor Max, qua tracks.
Haters everywhere but I don’t really care
Qatar staat nog altijd hoog boven aan het lijstje.matthijst schreef op zondag 26 september 2021 @ 21:24:
Iemand een idee wat de potentiële banen voor die TBD - round 20 zijn?
Waarschijnlijk Qatarmatthijst schreef op zondag 26 september 2021 @ 21:24:
Iemand een idee wat de potentiële banen voor die TBD - round 20 zijn?
Nu Stond Norris ook wel onder de meeste druk en had het meeste te verliezen van die vier.eeeeeee schreef op zondag 26 september 2021 @ 21:22:
[...]
Thanks, net ff een paar zitten kijken (Lewis,Max,Lando,Seb). Ik moet wel zeggen dat de boord radio’s van de 3 veteranen hier een stuk professioneler zijn dan die van Lando. De veteranen werden continu ge-update, hadden goede discussies met de pit lane om in deze rare situatie zo goed mogelijk voor de dag te komen.
Max zag z’n lap delta in rook opgaan en besloot gelijk op de inter te gaan, maar het was zijn call, team gaf het ook duidelijk aan. Daarna tijdens de race ook continu contact en updates.
Lewis bleef de eerste keer uit, ging daarna toch naar binnen toen het team aangaf dat het erger ging worden, hij ging net als Max precies op tijd erin, en ook weer continu updates tot de winst veilig was.
Seb stak vaak z’n hand op om te kijken of de regen erger werd, en je zag dat ‘ie van 1:40 toen het droog was, naar 1:50 ging en daarna 2 laps op 1:54. Toen kwam de echte regen en was het voorbij - maar ze maakten de beslissing samen, zowel Seb als de pit muur stonden er elke lap achter de beslissing om buiten te blijven.
En dan Lando… “Wat denk je van inters” “Hou je bek”. Ik weet dat de meeste rijders ook wel eens de pit crew de mond snoeren vanwege te veel informatie, maar dit was een cruciaal moment waar dat niet kon. En dan als Lewis sneller is op de inters hadden ze hem als nog kunnen pitten en rustig P2 veilig stellen, maar ze bleven committed terwijl Lando al een paar keer de baan afschoot. Dat de winst wegging, dat is jammer maar een kwestie van geluk/pech, maar dat ze niet P2 kregen is volledig de schuld van McLaren - ze hadden nog een gratis pitstop t.o.v. Max, en ze waren helemaal niet zo “committed” als ze dachten. Als ze wat betere communicatie met elkaar hadden gehad, kort ideeën / scenario’s uitgewisseld had het echt niet op deze manier hoeven eindigen - communicatie moet echt beter.
Valt me wel op hoe rustig Verstappen blijft, de rijders vlogen alle kanten om hem heen van de baan af en hij is rustig aan het overleggen over de banden keus.
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |