PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Z'n mediums waren heel erg aan het grainen, waardoor je een paar rondes erg weinig grip hebt. Daarna gaat het wel weer.JB schreef op zondag 26 september 2021 @ 15:58:
[...]
Dat stukje is me ook niet helder. Waarom geen pace meer?
En z'n hard banden heeft hij opgerookt met het inhalen van iedereen.
Misschien omdat we niet alles horen?NotSoSteady schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:00:
[...]
Nou, Hamilton sloeg de eerste keer ook over, maar besloot na aandringen alsnog binnen te komen. Dat heb ik niet van McLaren gehoord.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Die gedachte kwam ook bij op, maar goed, P2.GAIAjohan schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:01:
Stel Norris was vóór Hamilton naar binnen gegaan, zou Hamilton dan buiten hebben gebleven om het te proberen..
Denk ik niet, het was voor Mercedes vrij snel duidelijk dat het alleen maar erger werd.GAIAjohan schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:01:
Stel Norris was vóór Hamilton naar binnen gegaan, zou Hamilton dan buiten hebben gebleven om het te proberen..
Neem er nog eentje 👍Bulder schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:00:
Tergend lang middenstuk in de race vandaag, maar de start en het slotspektakel maakten erg veel goed.
Jammer dat Norris P1 uit handen gaf, maar anderzijds ook mooi dat Max flink wat geluk had met de timing naar inters. Vond hem verder niet sterk rijden, zoek gereden worden door Alonso en bijna een volle minuut eindigen achter Hamilton. Leuk dat er weinig uitloop is qua punten, maar als hij zo blijft rijden gaat het hem dit seizoen niet worden.
Bottas P5, wil je ook zeggen dat hij een sterke race heeft gereden?g0tanks schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:01:
[...]
Sorry wat? Max rijdt van P20 naar P2 met een reeks inhaalacties aan het begin en je zegt dat het zo niets gaat worden?
Ah je hebt hem al snel achter de kiezen 👍Bulder schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:03:
[...]
Bottas P5, wil je ook zeggen dat hij een sterke race heeft gereden?
Maar dat zeg ik toch, het probleem is dat ze de ruimte lieten voor eigen interpretatie van Norris. Het team had de call moeten maken, pitstop moeten eisen. Zij kunnen bij anderen op de onboard kijken en op de radar. Norris weet alleen hoe hij het was. Die zit met zijn gedachte bij Hamilton, hij denkt als ik naar binnen ga, blijft Lewis buiten en win ik niet. Hij weet niet dat het ondertussen veel harder regent in bochten achter hem.SuBBaSS schreef op zondag 26 september 2021 @ 15:55:
[...]
Ze vroegen hem letterlijk wat hij wilde en stelden vervolgens inters voor.
Waarop Lando met zijn "Nooooooooooooooooo" kwam.
En stukje eigen invulling Lando is volgens mij geen makkelijk jong in dit soort gevallen.
Noem het branie, noem het eigenwijs zijn, noem het onervarenheid; het zal van alles wat zijn.
Het lijkt mij er iig. op dat ze eieren voor hun geld kozen na Lando's verwerping van het voorstel om naar intermediates te gaan.
Edit: Giedo zegt nu dus hetzelfde bij ziggo
Omdat het bij Mercedes wel heel erg opvalt dat ze dit heel vaak doen met het doel om de competitie om de tuin te leiden...Blokker_1999 schreef op zondag 26 september 2021 @ 15:56:
[...]
En waarom moeten we hier altijd roepen dat Mercedes gestraft moet worden? Ook andere teams doen zulke calls waarbij ze kiezen voor een zogenaamde "box opposite", met andere woorden: doe het omgekeerde van wat de persoon waar tegen je aan het racen bent doet. Want door gewoon de wagen voor je naar binnen te volgen win je niets, door een andere strategie te kiezen kan je net wel weer posities winnen.
En voor de poster van de oranje bril. Niet altijd zo gemakkelijk daar naar grijpen.
"When you grow up your heart dies"
Heb je de eerste helft van de race ook bekeken?Bulder schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:03:
[...]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Die heeft veel geluk gehad met het weer. Anders was hij buiten de punten gefinishd.Bulder schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:03:
[...]
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Misschien dat ik iets gemist heb, maar op de radio heb ik alleen een vraag gehoord. Ik heb de engineer niet horen zeggen dat er extra regen op komst was op de radar.Frappuccino schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:01:
[...]
Dat hebben ze toch ook gedaan maar hij bleef buiten.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Het is nl niet eerlijk aan Kimi, Sergio, en George die nu daardoor minder punten krijgen.
Dit soort fouten zijn imho regels-zijn-regels.
How do you save a random generator ?
Een rondje langer twijfel misschien. Achteraf wel jammer.GAIAjohan schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:01:
alles kan off-topic
Max ook. Alleen PER was de dupe.Blokker_1999 schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:04:
[...]
Die heeft veel geluk gehad met het weer. Anders was hij buiten de punten gefinishd.
Mijn boefje is liev!
Dan zou ik zeggen: kom maar eens af met cijfers om dat te staven.sjaool schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:03:
[...]
Omdat het bij Mercedes wel heel erg opvalt dat ze dit heel vaak doen met het doel om de competitie om de tuin te leiden...
En voor de poster van de oranje bril. Niet altijd zo gemakkelijk daar naar grijpen.
Sowieso krijgen we van de top teams veel meer te zien en te horen, dat hoort er nu eenmaal bij als je vooraan rijdt. Maar het is ook daar dat strategie vaak net nog belangrijker wordt en een "box opposite" call hoort daar gewoon bij.
Gast
[ Voor 12% gewijzigd door dglavimans op 26-09-2021 16:07 ]
Seidl zegt dat ze dat niet hebben gedaan.Blokker_1999 schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:02:
[...]
Misschien omdat we niet alles horen?
Hij had met beide toch weer behoorlijke moeite in het droge weer.
Geen idee, vindt het wel mooi zulke spelletjeschevsticks schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:07:
Waarom maken we eigenlijk ineens een issue van het proberen te foppen van je tegenstanders met nep pit stops. Dit soort tactieken vinden toch over de hele linie plaats? Lewis met z'n banden bijvoorbeeld.
Dit is iets wat al jaren gebeurt en door alle teams wordt gedaan en hoort gewoon bij de sport. En er is helemaal niks gevaarlijks aan. In ieder geval niks gevaarlijker dan gewone pit stops.sjaool schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:03:
[...]
Omdat het bij Mercedes wel heel erg opvalt dat ze dit heel vaak doen met het doel om de competitie om de tuin te leiden...
We moeten erom denken dat we de sport niet kapot gaan slaan met het steeds dikker wordende regel boekje.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Eens. Maar dat moet toch ook kunnen zonder personeel in gevaar te brengen?ArthurMorgan schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:00:
[...]
niet meer, maar minder straffen in de F1 wmb. Dit hoort bij mij gewoon bij de psychologische oorlogsvoering wat ook een onderdeel van de sport is.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Dat is precies m'n punt; Bottas reed een waardeloze race maar had geluk met z'n timing naar inters. Verstappen was zonder de regen op P7 uitgekomen na ingehaald te zijn door een Alpine.Blokker_1999 schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:04:
[...]
Die heeft veel geluk gehad met het weer. Anders was hij buiten de punten gefinishd.
Zeker niet slecht, maar laten we niet doen alsof hij (vooral na de switch naar mediums) een dijk van een race heeft gereden. Ik ben erg blij met het resultaat, maar het weerspiegelt niet de onderlinge verhoudingen die we deze race hebben gezien.
Tja, soms moet je een beetje geluk hebben. En dat had Max nu. Sochi is sowieso geen Red Bull circuit en op de mediums ging de Red Bull gewoon niet lekker, zo simpel is het nu ook wel weer.Bulder schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:09:
[...]
Dat is precies m'n punt; Bottas reed een waardeloze race maar had geluk met z'n timing naar inters. Verstappen was zonder de regen op P7 uitgekomen na ingehaald te zijn door een Alpine.
Zeker niet slecht, maar laten we niet doen alsof hij (vooral na de switch naar mediums) een dijk van een race heeft gereden. Ik ben erg blij met het resultaat, maar het weerspiegelt niet de onderlinge verhoudingen die we deze race hebben gezien.
vergeet niet dat, dat toen HAM naar binnen ging, het gat met P3 ruim 48 seconden was. Zijn pit naar Inters was gratis. En hij had met inters nog 5 seconden per ronde marge.chevsticks schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:02:
[...]
Denk ik niet, het was voor Mercedes vrij snel duidelijk dat het alleen maar erger werd.
Klopt. Was waarschijnlijk ook meer een call om de 2e positie veilig te stellen dan om de 1e over te nemen. Desalniettemin niet onverdiend.BasvanS schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:12:
[...]
vergeet niet dat, dat toen HAM naar binnen ging, het gat met P3 ruim 48 seconden was. Zijn pit naar Inters was gratis. En hij had met inters nog 5 seconden per ronde marge.
Max zei ook na afloop: je rijdt hier snel je banden stuk. Het beste van zijn mediums was er al af. Regen welkom!sjaool schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:12:
[...]
Tja, soms moet je een beetje geluk hebben. En dat had Max nu. Sochi is sowieso geen Red Bull circuit en op de mediums ging de Red Bull gewoon niet lekker, zo simpel is het nu ook wel weer.
iemand iets leuks?
Wat - een - seizoen!

Opgelucht eerder. Maar de rest zit allemaal in zijn hoofd. Hij keek na de finish ook echt even naar de auto van Max alsof ie dacht WTF!?
Mijn boefje is liev!
Dat zal hij toch wel op de radio al gehoord hebben?JB schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:16:
[...]
Opgelucht eerder. Maar de rest zit allemaal in zijn hoofd. Hij keek na de finish ook echt even naar de auto van Max alsof ie dacht WTF!?
Dan Norris. Op het moment dat de regen viel, kon ie eigenlijk alleen nog maar 2e worden. Het was gewoon een onmogelijke call om hem als leider in de wedstrijd naar binnen te halen zonder dat je zeker wist dat Hamilton ook zou pitten. En toen Hamilton eenmaal als eerste naar binnen gegaan was, was p2 het hoogst haalbare want die ene extra ronde kostte hem al de leiding. Dat ie daarna nog doorreed was natuurlijk ook een fout, maar de grootste schade was toen al geleden en die was imho onvermijdelijk behalve als ze een glazen bol hadden gehad (zo ééntje die je met hindsight hebt
Voor Perez geldt eigenlijk hetzelfde als voor Norris: Gegokt en verloren. Volkomen begrijpelijk op het moment dat Hamilton naar binnen kwam. Imho.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Neehoor.
Postrace vraag over of hij max op 2 had verwacht beantwoorde hij ontwijkend. Beetje standaard slap gezever over hoe goed zn team en strategie was.
Denk dat hij een grotere voorsprong had verwacht en daarom van binnen teleurgesteld is.
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
Ze spraken net ook nog even met elkaar voor de camera's van Sky. Hamilton lachend en Norris met opdrogende tranen.sjaool schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:20:
Wat zou ik graag dat gesprek tussen Lando en Lewis meeluisteren... Het zag er heel amicaal uit...

Hij ging ook direct na Max, MER heeft niks strategisch gedaan, maar precies hetzelfde als RB. Hetzelfde doen!AtlAntA schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:14:
[...]
Klopt. Was waarschijnlijk ook meer een call om de 2e positie veilig te stellen dan om de 1e over te nemen. Desalniettemin niet onverdiend.
Die natte ogen....
[ Voor 27% gewijzigd door wontcachme op 26-09-2021 16:25 ]
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Moet ook een ongekend leeg gevoel zijn.wontcachme schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:25:
Lando lijkt compleet gebroken
Die natte ogen....
Enorm gaaf!
Na de bandenwissel reed HAM weer makkelijk weg van VER.
Disappointed!
En in de regen finisht MAX toch nog de tweede plek.
Mazzelpik!
Maar Norris máákte de race, wat mij betreft.
Arme Norris!
Al met al weer een toffe race.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Stroll ook want die heeft Gasly dus ook nog geraakt.
[ Voor 45% gewijzigd door DaniëlWW2 op 26-09-2021 16:29 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
RIC die prematuur een pitstop deed en HAM clean air gaf hielp ook niet mee voor NOR of VER.zetje01 schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:26:
Eerste helft van de race reed MAX als een duivel en bleef inlopen op HAM.
Enorm gaaf!
Na de bandenwissel reed HAM weer makkelijk weg van VER.
Disappointed!
En in de regen finisht MAX toch nog de tweede plek.
Mazzelpik!
Maar Norris máákte de race, wat mij betreft.
Arme Norris!
Al met al weer een toffe race.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Lando is ook een emotioneel mannetje. Dit hoort allemaal bij het leerproces.wontcachme schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:25:
Lando lijkt compleet gebroken
Die natte ogen....
Het team had ook tegen hem moeten zeggen dat er meer regen aan kwam en daar ging het fout in de communicatie.
Aardige gozer, maar mij een raadsel waarom hij volgend jaar nog in die auto zit.
Jammer voor Norris, ik had het hem gegund. Dit seizoen is wel geweldig zeg, net als vele hier mopper ik ook wel eens over zaken die in mijn ogen niet sportief zijn, maar desondanks kijken we nu toch naar een geweldige titel strijd.
Op naar de volgende.
at your service
Huh, hij heeft de eerste stint constant bij Hamilton op de trekhaak gezeten... hij had alleen een kakstop en pech met de call naar inters.Justevo schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:29:
Perez weer totaal niet van waarde geweest. 0,0.
Aardige gozer, maar mij een raadsel waarom hij volgend jaar nog in die auto zit.
Niet helemaal eerlijk richting Perez. Hij kreeg een pitstop van 9s maar kwam daarna toch weer terug op het podium. Vervolgens heeft het team hem te laat op inters gezet waardoor hij P9 werd.Justevo schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:29:
En wat heb je er aan dan? Hele tijd achter Hamilton rijden.Hippocampus schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:31:
[...]
Huh, hij heeft de eerste stint constant bij Hamilton op de trekhaak gezeten... hij had alleen een kakstop en pech met de call naar inters.
Nee, Hamilton vertelde Norris dat Mercdes wel op de hoogte was dat het harder zou regenen, McLaren niet.dglavimans schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:28:
Lando niet ontzettend blij met het team lijkt het
Druk zetten, zorgen dat ie in zijn pitwindow zit. Daar is ie tweede rijder voor.Justevo schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:31:
[...]
En wat heb je er aan dan? Hele tijd achter Hamilton rijden.
Die had wel een keer een do-or-die mogen doenJustevo schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:31:
[...]
Ik kan je garanderen dat Hamilton geen moment serieus druk heeft ervaren van PerezHippocampus schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:32:
[...]
Druk zetten, zorgen dat ie in zijn pitwindow zit. Daar is ie tweede rijder voor.
Is ook niet nodig, hij voelt de druk van Max al meer dan genoeg.Justevo schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:33:
[...]
Ik kan je garanderen dat Hamilton geen moment serieus druk heeft ervaren van Perez
Omdat hij bij de pit ingang over de lijn ging? Dat is toch onzin, wat kan hij daaraan doen?DaniëlWW2 schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:28:
En Norris mag naar de stewards...
Stroll ook want die heeft Gasly dus ook nog geraakt.
Op de baan blijven en niet alsnog weer over de lijn terug de pits in.DoeEensGek schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:35:
[...]
Omdat hij bij de pit ingang over de lijn ging? Dat is toch onzin, wat kan hij daaraan doen?
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Zich niet verremmen. Dat is denk ik een slam dunk straf met hoe de FIA nu de regels toepast...DoeEensGek schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:35:
[...]
Omdat hij bij de pit ingang over de lijn ging? Dat is toch onzin, wat kan hij daaraan doen?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Wat denk jij wat hij had moeten doen dan?Justevo schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:33:
[...]
Ik kan je garanderen dat Hamilton geen moment serieus druk heeft ervaren van Perez
Heb je gezien dat iedereen rondes lang achter een Williams geplakt zat?
Het was niet zomaar even erlangs steken en wegrijden vandaag.
Omdat Hamilton vast zat achter Ricciardo. Perez kon echter niet de druk erop zetten om Ham te dwingen zijn banden aan gort te verdedigen.Hippocampus schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:31:
[...]
Huh, hij heeft de eerste stint constant bij Hamilton op de trekhaak gezeten... hij had alleen een kakstop en pech met de call naar inters.
alles kan off-topic
Perez reed op hard, Hamilton op medium. Waiting game en na stop van Hamilton trappen en met een "over cut" ervoor komen. Zo slecht kwam Perez volgens mij ook niet terug na zijn pitstop. Daarnaast is inhalen in een DRS trein sowieso moeilijk. Hamilton heeft in het eerste deel van de race ook 0 pogingen gedaan. Het snelheidsverschil in de trein was te klein en hetzelfde voor de gaten tussen de auto's. Als je dan al een actie doet is het meer "do-or-die" waarbij de tegenstander echt de ruimte moet geven zodat je weer in het treintje kunt "invoegen" dan een inhaalactie waarbij je hem gewoon ervoor zet en klaar.Justevo schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:31:
[...]
Denk het ook. Herinneren we TSU in Oostenrijk nog? Twee penalties voor het klein beetje overschrijden van de pit entry: https://www.formula1.com/...2QjM1wldZNzdBl7dUFJ5.htmlDaniëlWW2 schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:36:
[...]
Zich niet ver remmen. Dat is denk ik een slam dunk straf met hoe de FIA nu de regels toepast...
Omdat hij al de zoveelste is waarbij het niet echt wil lukken in de 2e RBR auto. Volgend jaar andere regelementen voor de auto's, dan is iemand met veel ervaring wel prettig.Justevo schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:29:
Regie was wel om te huilen zeg. Bijna alle inhaalacties gemist door die prutsers.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Altijd met een natte baansambalbaj schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:43:
kan me eigenlijk ook niet heugen dat DRS werd disabled normaal tijdens een race
Denk niet dat er veel inhaalacties zijn geweest die de world feed niet gehaald hebben. Indien niet live, dan wel als replay.Damian schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:41:
Vette race. Mooi damage control van Max.
Regie was wel om te huilen zeg. Bijna alle inhaalacties gemist door die prutsers.
En sinds enkele jaren wordt de regie bij elke race door dezelfde mensen gedaan, net om consistentie te krijgen. De tijd van de voorkeur geven aan een thuisrijder is daarmee verdwenen.
Schumacher inspecteerde altijd de auto's van de tegenstander, na de race.JB schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:16:
[...]
Waar ie naar keek weet ik niet, maar goede coureurs kijken altijd in de cockpit van de tegenstander.
Komt anders toch wel vaker voor. Zowel bij regen, maar ook "bij een situatie op de baan". Dus gewoon gevalletje "als het te gevaarlijk is wordt DRS uit gezet".sambalbaj schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:43:
kan me eigenlijk ook niet heugen dat DRS werd disabled normaal tijdens een race
Je begrijpt dat als er regels zijn ze deze ook moeten volgen en naar deze situatie moeten kijken.Dat zegt dus nog niets over eventuele gevolgen.DoeEensGek schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:35:
[...]
Het was plaatjes kijken. Constant flitsten er wagens door beeld maar niets was op de bewegende beelden te volgen. Zelfs de start niet, je zag nog net dat er wat gebeurde maar wat was een raadsel.Damian schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:41:
Vette race. Mooi damage control van Max.
alles kan off-topic
klopt maar dat is dan meestal dat ie nooit aan gaat of in combinatie met een incident.RobertMe schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:49:
[...]
Komt anders toch wel vaker voor. Zowel bij regen, maar ook "bij een situatie op de baan". Dus gewoon gevalletje "als het te gevaarlijk is wordt DRS uit gezet".
Het viel me hier juist op omdat het enkel ging regenen maar nog niemand echt iets veroorzaakte en het dus 'gewoon' tijdens de race was.
Dat is gewoon standaard bij regen.sambalbaj schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:52:
[...]
klopt maar dat is dan meestal dat ie nooit aan gaat of in combinatie met een incident.
Het viel me hier juist op omdat het enkel ging regenen maar nog niemand echt iets veroorzaakte en het dus 'gewoon' tijdens de race was.
Ja, de afstelling was uiteindelijk niet ideal, het starten op wit eigenlijk ook niet, steeds pech met treintjes met snelle mensen. Allemaal net niet. Wel heel volwassen gereden. Ook toen het niet zijn kant op viel liet hij zich inhalen door Alonso, later zelfs Leclerc. Aan het begin die moordpoging van Leclerc ontweken. Allemaal prima. Dat het dan eens zijn kant op valt met de regen en de inters call de juiste is erg fijn.DaniëlWW2 schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:01:
[...]
Max liet Alonso voorbij. Max had de hele race gewoon last van veel meer degradatie omdat hij zo weinig vleugel reed. Verder zat hij ook nog eens constant achter andere auto's.
Zeer volwassen en hopelijk de race die hem het WK oplevert. Eindelijk de schaduw van die aanslag op Silverstone achter de rug.
Perez mocht ook gewoon voor eigen geluk racen, unlike Bottas.
een treffende spreuk
Ja heb sowieso al het gevoel dat men de laatste tijd alleen maar mooie plaatjes aan het maken is ipv de race proberen te volgen. Snel inzoomen op elke passerende auto voor de mooie slowmotion replay's etc. Maargoed dis is niet het juiste topic voor de discussie hierover.Ankona schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:51:
[...]
Het was plaatjes kijken. Constant flitsten er wagens door beeld maar niets was op de bewegende beelden te volgen. Zelfs de start niet, je zag nog net dat er wat gebeurde maar wat was een raadsel.
En toch hebben ze deze keer echt wel wat steken laten vallen imho. Zo hadden ze rondje na rondje de focus op Verstappen terwijl die klem zat achter iemand, waardoor ze de inhaalactie om de leiding van de wedstrijd (Norris op Sainz) misten. Toen focusten ze daarna op Sainz en Norris, waardoor ze de inhaalactie van Verstappen weer misten. Allemaal wel terug te zien in de herhaling, maar je toont niet echt aan gevoel ervoor te hebben als je dergelijke actie mist als regie want dit waren slechts twee voorbeelden, maar er waren vandaag veel meer naar boven te halen. Imho geen beste dag voor de regisseurBlokker_1999 schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:48:
[...]
Denk niet dat er veel inhaalacties zijn geweest die de world feed niet gehaald hebben. Indien niet live, dan wel als replay.
En sinds enkele jaren wordt de regie bij elke race door dezelfde mensen gedaan, net om consistentie te krijgen. De tijd van de voorkeur geven aan een thuisrijder is daarmee verdwenen.
zijn rechter achterband wilde niet los had totaal niets met de nieuwe regels te maken, de pit van RIC was wat dubieusnick93192 schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:55:
Is er al duidelijk wat er bij de pitstop van Perez gebeurd is? Zou wel weer zuur zijn als dit door de nieuwe regels komt.
Dat was gewoon een ouderwetse fuckup, geen nieuwerwetsenick93192 schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:55:
Is er al duidelijk wat er bij de pitstop van Perez gebeurd is? Zou wel weer zuur zijn als dit door de nieuwe regels komt.
[ Voor 22% gewijzigd door naitsoezn op 26-09-2021 16:58 ]
De enige echte fout die ik mij kan herinneren van dit seizoen was die replay van Stroll in Monaco. Maar Monaco, dus die werken weer met eigen regie dus kun je FOM / de standaard regie niet aanrekenen.
Vond het missen van Norris zijn inhaalpoging op Sainz toch wel een grote blunder.RobertMe schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:59:
V.w.b. de opmerkingen m.b.t. de regie "die dingen miste". Zo gek is dat natuurlijk ook niet. Aan het begin waren er een aantal DRS treintjes, en in de DRS zone probeerden ze die ook wel in beeld te brengen. Maarja DRS trein dus effectief gebeurde er niks. En om buiten de DRS zone in te halen moet je het eigenlijk al doen op een punt wade tegenstander het niet verwacht, see where this is going? Dan verwacht de regie het dus ook niet.
De enige echte fout die ik mij kan herinneren van dit seizoen was die replay van Stroll in Monaco. Maar Monaco, dus die werken weer met eigen regie dus kun je FOM / de standaard regie niet aanrekenen.
Bedankt
[ Voor 16% gewijzigd door Dadona op 26-09-2021 17:02 ]
Fantastisch om te zien, ook leclerc weer mooi gepakt en dan toch (terecht) naar binnen gaan, klasse!!
een treffende spreuk
Nja, met die lock up moest ie toch zijn banden gaan vervangen...
Als een race start in de regen / op een natte baan blijft DRS ook uit totdat race control besluit dat het wel kan (duidelijke droge lijn bv). En dat het tijdens een race gaat regenen komt ook weer niet zo vaak voor (Hockenheim 2018 comes to mind, maar daar zette Vettel hem bij de eerste de beste mogelijkheid al in de muur).sambalbaj schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:52:
[...]
klopt maar dat is dan meestal dat ie nooit aan gaat of in combinatie met een incident.
Hockenheim was 2019RobertMe schreef op zondag 26 september 2021 @ 17:04:
[...]
Als een race start in de regen / op een natte baan blijft DRS ook uit totdat race control besluit dat het wel kan (duidelijke droge lijn bv). En dat het tijdens een race gaat regenen komt ook weer niet zo vaak voor (Hockenheim 2018 comes to mind, maar daar zette Vettel hem bij de eerste de beste mogelijkheid al in de muur).
Tsja Perez. Ik snap Red Bull sowieso niet. Waarom ze niet switchten met Perez toen is onbegrijpelijk. Wat was de gedachte? Dat Perez kon winnen? Perez rijdt halve race als een mak schaapje achter Lewis aan, drs trein of niet, gewoon geen enkele fut zit erin. Gasly een Albon zijn voor méér prestaties de deur gewezen. En dan uiteindelijk nog P9, zelfs Norris zit ervoor. Let that sink in......
Mja door de koppigheid van Norris was dit weer eens een race win die in de schoot van Lewis terecht kwam, hij was de halve race nergens. Had P2/P3 moeten kunnen zijn voor Lewis/Max, maar ook Red Bull gewoon te laat de pits in. En ze hadden relatief weinig te verliezen en nog nemen ze de beslissing te laat.
Vind het gewoon zonde wat Red Bull niet doet met Perez. Voor het kampioenschap voor constructeurs heeft hij geen toegevoegde waarde, Bottas finisht nog steeds voor hem, en Max helpt ie ook niet......Er zit zoveel meer talent in F2/F3 in de Red Bull pijplijn, alles is beter dan Perez.
In ieder geval maar voor volgend jaar hopen dat ze die auto's gefixt hebben. Oh, en overduidelijk dat de Mercedes PU nog steeds oppermachtig is......
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Mooi te horen dat Verstappen heel helder is: ik zie mensen eraf schieten ik weet niet waar we goed aan doen. Waarop het team zegt, binnenkomen. Mooi staaltje teamwork van max en het team. En pakt ook nog eens geweldig uit.
Ik ben zo nieuwsgierig of Hamilton buiten zou zijn gebleven als Norris had gepit in die ronde dat Hamilton naar binnen ging. Jammer dat we dat nooit zullen weten...
Dan nog had ie zo een groot gat dat ie een ronde later vast alsnog had gepit, dus zal niet veel uitmaken, behalve Norris zijn einduitslag.
Nee, lees de quote en de race-reports nog eens door zou ik zeggen.
erutangiS
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |