Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Die puntjes bedoel je?XNL073 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 14:47:
Volgens mij liggen die er meer om het afsnijden te voorkomen. Maar leg er dan gewoon tracklimits neer
Het ging om de post van @MeNTaL_TO - maar daar is sausage kerb ook ehm, een woord.
[ Voor 17% gewijzigd door pjottum op 17-09-2021 14:53 ]
ping 127.212.23.124
Ga jij het nu aanstippen?pjottum schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 14:51:
[...]
Die puntjes bedoel je?
Het ging om de post van @MeNTaL_TO - maar daar is sausage kerb ook ehm, een woord.
Mijn boefje is liev!
Zelfs met mondkapje niet verkeerdMeNTaL_TO schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 14:46:
[...]
Latifi moet blijven vanwege vriendin
[Afbeelding]
Wat serieuzer:
Vind dat Latifi eerlijk gezegd het de laatste tijd niet slecht doet. Is in sommige Q's en in de race sneller of in de buurt van Russel.
[ Voor 5% gewijzigd door kevlar01 op 17-09-2021 15:01 ]
Ik zie dat Latifi 2 extra puntjes heeft gesprokkeld.MeNTaL_TO schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 14:46:
[...]
Latifi moet blijven vanwege vriendin
[Afbeelding]
Toch stijf onderaan...DoeEensGek schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 15:11:
[...]
Ik zie dat Latifi 2 extra puntjes heeft gesprokkeld.
Mijn boefje is liev!
*proest koffie tegen beeldscherm*
Dit was wel even een facepalm momentje voor me. Duh!Alfa Novanta schreef op woensdag 15 september 2021 @ 14:19:
G.O.A.T. – Greatest Of All Time.
Schumacher docu gezien. Weet niet of het hier hoort of in een ander topic. Mooie docu met toch iets meer informatie over hoe het nu met hem gaat. De familie mist Schumacher, al is ie wel bij ze. Mick mist het praten met zn vader over autosport. Toch wel heftig allemaal en ik denk dat we hem nooit meer gaan zien. Hoe mooi zou het zijn geweest dat ie door de paddock loopt samen met Mick. Of ergens teambaas zou worden.
Vond het een top docu. Ben in de F1 gerold aan het begin van de Schumacher periode. Ondanks dat je weet wat de uitslag is van sommige van de races die ze laten zien, zat ik toch op het puntje van de bank. Ze hadden van mij toch wel even iets meer mogen onthullen over zijn huidige toestand. Nu weet je eigenlijk nog niets.XNL073 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:19:
Volgens mij hebben jullie je punt wel gemaakt nu
Schumacher docu gezien. Weet niet of het hier hoort of in een ander topic. Mooie docu met toch iets meer informatie over hoe het nu met hem gaat. De familie mist Schumacher, al is ie wel bij ze. Mick mist het praten met zn vader over autosport. Toch wel heftig allemaal en ik denk dat we hem nooit meer gaan zien. Hoe mooi zou het zijn geweest dat ie door de paddock loopt samen met Mick. Of ergens teambaas zou worden.
Dat is de wens van de familie. Zolang die dat niet willen, zal je het ook nooit horen.pjlgt schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:30:
[...]
.... Ze hadden van mij toch wel even iets meer mogen onthullen over zijn huidige toestand. Nu weet je eigenlijk nog niets.
En het zoveelste debacle dat op het conto kan van Mercedes

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1
Dus de strengere pitstopregels om de veiligheid te verhogen leiden indirect tot een bijna onthoofde coureur. Eigenlijk ook wel ironisch. En als ik het goed heb had de trage pitstop dan ook niks met veiligheid te maken, maar puur "knopje niet ingedrukt", terwijl de band dus wel vast zat (en die tweede keer dat die wheelgun er op zette dus niet eens nodig was).Jeroenvde89 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:34:
https://www.nu.nl/formule...gs-ingevoerde-regels.html
En het zoveelste debacle dat op conto kan van Mercedes.
Dat is een beetje krom geredeneerd, de trage pitstop van zowel Hamilton als Verstappen waren niet de oorzaak van het ongeluk. Maar 2 agressieve coureurs die elkaar de ruimte niet gaven in de bocht i.c.m. een lanceercurb was de oorzaak van het gevaarlijke ongeval.RobertMe schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:40:
[...]
Dus de strengere pitstopregels om de veiligheid te verhogen leiden indirect tot een bijna onthoofde coureur. Eigenlijk ook wel ironisch. En als ik het goed heb had de trage pitstop dan ook niks met veiligheid te maken, maar puur "knopje niet ingedrukt", terwijl de band dus wel vast zat (en die tweede keer dat die wheelgun er op zette dus niet eens nodig was).
Dat het nu moet door fysiek een knopje in te drukken op de wheel gun kan het wel degelijk iets veiliger maken. Kijk bv. terug naar Haas die meerdere keren een auto uit heeft gestuurd, welke niet alle wielen goed bevestigd van waren. Een handmatige actie i.p.v. een sensor kan ervoor zorgen dat je beter checkt / controleert
PS4 PSN: Dazzler2120
Lol "bijna onthoofde coureur". Beetje overdreven. En dat incident dat zich voor deed had niks met die pitstop te maken. Dat incident deed zich voor omdat 2 kampioenskandidaten aan het vechten waren om positie.RobertMe schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:40:
[...]
Dus de strengere pitstopregels om de veiligheid te verhogen leiden indirect tot een bijna onthoofde coureur. Eigenlijk ook wel ironisch. En als ik het goed heb had de trage pitstop dan ook niks met veiligheid te maken, maar puur "knopje niet ingedrukt", terwijl de band dus wel vast zat (en die tweede keer dat die wheelgun er op zette dus niet eens nodig was).
Wie goed doet, die goed ontmoet.
privat ist privatExtigo schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:32:
[...]
Dat is de wens van de familie. Zolang die dat niet willen, zal je het ook nooit horen.
Verwijderd
Jeroenvde89 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:34:
En het zoveelste debacle dat op het conto kan van Mercedes.
:fill(white):strip_exif()/f/image/rius8qeaYYKTZ6wdyu5Dz7gi.png?f=user_large)
Dat was toch de hele intentie van Mercedes? Red Bull vertragen bij de pitstops omdat ze zelf het niveau niet aankonden? En als het dan één keer een slechte pitstop zou betekenen, dan was het het al waard geweest. En dat is dus al gebeurd.Jeroenvde89 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:34:
En het zoveelste debacle dat op het conto kan van Mercedes.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Take my upvote and leave Sir!
at your service
De opmerking was dan ook niet zo serieus bedoeldDazzler2120 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:44:
[...]
Dat is een beetje krom geredeneerd, de trage pitstop van zowel Hamilton als Verstappen waren niet de oorzaak van het ongeluk. Maar 2 agressieve coureurs die elkaar de ruimte niet gaven in de bocht i.c.m. een lanceercurb was de oorzaak van het gevaarlijke ongeval.
IMO onzin. Er zijn welgeteld 0 falende pitstops geweest bij Red Bull v.w.b. niet vastzittende wielen. Dat Haas hun zaken niet op orde heeft moet de FIA met Haas oplossen. En Haas had ook niet zo'n snelle pitstops. En er zal echt geen enkele monteur zijn die daadwerkelijk controleert of een wiel vast zit. Want dat is onmogelijk in een halve seconde. Het gefaal bij Hass zal denk ik juist ook eerder te maken met een gebrek aan (correct) werkende sensoren en daarmee potentieel gepruts van de monteur. Want een goed werkende oplossing met een sensor zou gewoon waterdicht moeten zijn, zoals intussen zo ongeveer elk team, behalve Haas, wel heeft aangetoond.Dat het nu moet door fysiek een knopje in te drukken op de wheel gun kan het wel degelijk iets veiliger maken. Kijk bv. terug naar Haas die meerdere keren een auto uit heeft gestuurd, welke niet alle wielen goed bevestigd van waren. Een handmatige actie i.p.v. een sensor kan ervoor zorgen dat je beter checkt / controleert
Een groter probleem is dat er nu min of meer een strijd is naar snellere pitstops en de FIA bang is dat de veiligheid daarbij in het geding komt. Maar als ze dat willen oplossen moeten ze gewoon zeggen (/eisen) dat alle sensoren mogen, en tegelijkertijd zeggen dat een pitstop minimaal 3 seconden moet duren. Dan voorkomen ze die hele wapenwedloop waarbij veiligheid uit het oog wordt verloren omwille van snellere pitstops.
Of standaard pitstop apparatuur invoeren zoals een aantal jaren terug sprake van was. Alleen was dat toen als onderdeel van tegengaan excessieve uitgaven voor non-prrformance parts.
De strijd is een politieke en die word continu in het voordeel van Mercedes beslecht. Zie vleugels, aero-rims, DAS, snelle pitstops, verhaal over hun motor dit jaar. En die strijd zal nog wel doorgaan helaas. Alleen zo belachelijk dat Mercedes met alles wegkomt. FIA moet gewoon zeggen zodra ze merken dat het gewoon een valse intentie heeft 'ga weg en ga pitstops trainen'. Maar nee, FIA gedraagt zich nog als een groter schoothondje voor Wolff/Mercedes dan dat het ooit voor Ferrari is geweest.RobertMe schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 17:21:
Een groter probleem is dat er nu min of meer een strijd is naar snellere pitstops en de FIA bang is dat de veiligheid daarbij in het geding komt. Maar als ze dat willen oplossen moeten ze gewoon zeggen (/eisen) dat alle sensoren mogen, en tegelijkertijd zeggen dat een pitstop minimaal 3 seconden moet duren. Dan voorkomen ze die hele wapenwedloop waarbij veiligheid uit het oog wordt verloren omwille van snellere pitstops.
Voor mijn gevoel keek ik meer naar een necrologie. Alles werd in de verleden tijd benoemt. Ook de opmerkingen van zijn familie dat een gesprek niet mogelijk lijkt. Ook de gebruikte muziek (zeker aan het begin) gaf mij kippenvel en een unheimisch gevoel. Hoe spijtig ook, mijn gevoel zegt mij dat het niet lang meer duurt voordat we een triest bericht over Michael te lezen krijgen. Daar waar ik hoopte op een klein wonder stemt deze documentaire mij vooral bedroefd dat we hem nooit meer in levende lijve mogen begroeten. 😢XNL073 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:19:
Volgens mij hebben jullie je punt wel gemaakt nu
PSN: IS_DJ
Zijn vrouw zegt wel dat ze zich nog steeds richten op het beter maken van Michael. Maar ik geef toe dat de rest best somber is. Lijkt me vooral voor Mick erg lastig.i-dj schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 19:54:
[...]
Voor mijn gevoel keek ik meer naar een necrologie. Alles werd in de verleden tijd benoemt. Ook de opmerkingen van zijn familie dat een gesprek niet mogelijk lijkt. Ook de gebruikte muziek (zeker aan het begin) gaf mij kippenvel en een unheimisch gevoel. Hoe spijtig ook, mijn gevoel zegt mij dat het niet lang meer duurt voordat we een triest bericht over Michael te lezen krijgen. Daar waar ik hoopte op een klein wonder stemt deze documentaire mij vooral bedroefd dat we hem nooit meer in levende lijve mogen begroeten. 😢
Ja maar ook voor zichzelf. Is hij in de F1 omdat hij dat graag wil en kan of probeert hij iets van zijn vader te herleven.
Zat van de week de podcast van beyond the grid te luisteren met Grosjean, waarin hij aangeeft dat alle wijzigingen in de regels van dit seizoen ervoor zijn om Mercedes langzamer te maken. Heeft hij volgens mij wel redelijk gelijk insiggy schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 17:24:
[...]
De strijd is een politieke en die word continu in het voordeel van Mercedes beslecht. Zie vleugels, aero-rims, DAS, snelle pitstops, verhaal over hun motor dit jaar. En die strijd zal nog wel doorgaan helaas. Alleen zo belachelijk dat Mercedes met alles wegkomt. FIA moet gewoon zeggen zodra ze merken dat het gewoon een valse intentie heeft 'ga weg en ga pitstops trainen'. Maar nee, FIA gedraagt zich nog als een groter schoothondje voor Wolff/Mercedes dan dat het ooit voor Ferrari is geweest.
'Alle regels voor dit seizoen'. Kijk eens hoe langzaam dat arme Mercedes is geworden. En kijk eens hoe sterk Red bull elke race is, ze lopen er elke keer mee weg.Dj-sannieboy schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 21:40:
[...]
Zat van de week de podcast van beyond the grid te luisteren met Grosjean, waarin hij aangeeft dat alle wijzigingen in de regels van dit seizoen ervoor zijn om Mercedes langzamer te maken. Heeft hij volgens mij wel redelijk gelijk in
Het is niet meer dan het na-papegaaien van wat Wolff en Hamilton zeggen. Dat doet overigens niks teniet aan de jaren van Mercedes-likkerij wat er gaande is. Of 'does one right make a dozen wrongs right?' En dan ga je ervan uit dat het waar is. Ik denk dat we onderschatten hoe goed de Mercedes gewoon is, hoe goed Max is, want kijk naar de 2e RB en kijk naar de 3e Merc. Is Bottas zoveel beter dan een Gasly, Albon of Perez? Die Merc is gewoon een geweldige auto. Kijk naar Russel, sure, talent, stapt in de auto, past er niet in, en is sneller dan Bottas. Wie moet in die 2e RB stappen om dat maar half te evenaren?
De Merc heeft nog altijd superieure power, bandenmanagement, politieke invloed, een compleet ondergeschikte 2e man, etc. etc. Als die regelwijzigingen gemaakt zijn om RB een kans te geven, dan is het wel een zeer zeer minieme kans, gezien alle ontwikkelingen en racesnelheid van de 4 wagens.

Er zijn genoeg races geweest dit seizoen waarin ook Perez gewoon sneller was dan beide Mercedes rijders. Denk aan Baku, of aan Frankrijk maar ook op Monza kon hij gewoon goed meekomen.
Als die auto zo veel slechter was dan zou hem dat niet lukken.
Bottas was ook echt een top talent hoor. Volgend seizoen zullen we zien hoe goed hij echt is in een mindere auto.
Persoonlijk denk ik dat RB en Mercedes nu ongeveer een even snelle auto hebben en het vooral van het type circuit af hangt.
Beetje onrealistisch, voor dit seizoen was de algehele consensus dat high rake auto’s waarschijnlijk meer last zouden hebben van de afgezaagde vloeren en verbod op slots in de vloer.Dj-sannieboy schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 21:40:
[...]
Zat van de week de podcast van beyond the grid te luisteren met Grosjean, waarin hij aangeeft dat alle wijzigingen in de regels van dit seizoen ervoor zijn om Mercedes langzamer te maken. Heeft hij volgens mij wel redelijk gelijk in
Echter lijkt het net andersom.
En alle veranderingen tijden het seizoen zijn weer om Merc te helpen?
Stijvere achterbanden en pitstop aanpassingen zijn weer specifiek goed voor Merc?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Nou wat heeft Mercedes veel voordeel van de nieuwe achterkant regelssiggy schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 17:24:
[...]
De strijd is een politieke en die word continu in het voordeel van Mercedes beslecht. Zie vleugels, aero-rims, DAS, snelle pitstops, verhaal over hun motor dit jaar. En die strijd zal nog wel doorgaan helaas. Alleen zo belachelijk dat Mercedes met alles wegkomt. FIA moet gewoon zeggen zodra ze merken dat het gewoon een valse intentie heeft 'ga weg en ga pitstops trainen'. Maar nee, FIA gedraagt zich nog als een groter schoothondje voor Wolff/Mercedes dan dat het ooit voor Ferrari is geweest.

Dti soort gebash begint me wel heel erg de keel uit te hangen, ze komen niet overal mee weg, ze worden niet voorgetrokken. Ze spelen het spelletje exact hetzelfde als alle andere teams doen, wat Mercedes doet, doet RBR ook (nu de Mercedes motor aanvallen https://www.f1maximaal.nl...aar-naar-dit-is-afleiding)
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Voorlopige data voor 2022 F1 kalender (Racefans.net)

Monaco ook gewoon vrijdag, zaterdag, zondag i.p.v. donderdag, zaterdag, zondag.
Ook de tv productie aldaar staat ter discussie.
Monaco came under pressure over its insistence on a four-day format plus a choice of May weekend, but its deal is said by multiple sources to have been extended following talks which were far from easy. The principality has therefore agreed to abandon its unique format which sees practice begin on Thursday and no F1 track action on Friday.
From next season its event will adopt the same Friday to Sunday format of every other round. It will also pay a hosting fee rather than pass a portion of incremental revenues and taxes – approximately $15m per year – to F1 commercial rights holder Liberty Media.
Zucht. Maak eens een lijstje, dat lijstje in het voordeel van Mercedes is een kantje vol. Mbt de vleugels van RB werden vrijwel direct nieuwe tests geintroduceerd. Het verhaal van de motor van Mercedes duurt al enkele races en FIA doet er vooralsnog weinig mee.MeNTaL_TO schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 08:58:
[...]
Nou wat heeft Mercedes veel voordeel van de nieuwe achterkant regels![]()
Dti soort gebash begint me wel heel erg de keel uit te hangen, ze komen niet overal mee weg, ze worden niet voorgetrokken. Ze spelen het spelletje exact hetzelfde als alle andere teams doen, wat Mercedes doet, doet RBR ook (nu de Mercedes motor aanvallen https://www.f1maximaal.nl...aar-naar-dit-is-afleiding)
Maar goed, jij noemt het bashen, jouw mening. F1 is gewoon politiek en het politieke landschap in F1 is sinds Mercedes gaan winnen enorm veranderd. Dat is gewoon een feit, heeft niks met bashen te maken.
Het zal misschien niet de meest populaire mening zijn maar die GP van Monaco kan me echt gestolen worden.DoeEensGek schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 09:18:
F1’s 2022 calendar plans revealed: 23 races, three ‘triple-headers’, shorter Monaco weekend
[Afbeelding]
Ook de tv productie aldaar staat ter discussie.![]()
[...]
okéAtlAntA schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 09:28:
[...]
Het zal misschien niet de meest populaire mening zijn maar die GP van Monaco kan me echt gestolen worden.
Bijzonder, dacht dat het originele plan was dat Zandvoort de 1e Europese race zou worden omdat ze niet vlak naast Spa mochten/kondenDoeEensGek schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 09:18:
F1’s 2022 calendar plans revealed: 23 races, three ‘triple-headers’, shorter Monaco weekend
[Afbeelding]
Ook de tv productie aldaar staat ter discussie.![]()
[...]
Had verwacht dat die wel weer terug zou schuiven.
PSN
Naja, Monaco is in de afgelopen 20 jaar ofzo niet echt meer het Monaco. Overal is ruimte gemaakt, vangrails steeds verder weg. Niet dat er beter ingehaald kan worden, maar afsnijden kan wel waardoor er veel meer ruimte is voor foutjes maken en er zonder straf mee weg komen.....AtlAntA schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 09:28:
[...]
Het zal misschien niet de meest populaire mening zijn maar die GP van Monaco kan me echt gestolen worden.
Meteen na de race dit jaar had iedereen al bekend gemaakt dat het ze zeer goed was bevallen zo in september meen ik? Eigenlijk meteen na het weekend werd er in ieder geval gesproken om de race in september te laten staan i p.v. "terug" te gaan naar de "originele" datum van mei (die het dus vorig jaar zou zijn als er geen corona was).YakuzA schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 09:55:
[...]
Bijzonder, dacht dat het originele plan was dat Zandvoort de 1e Europese race zou worden omdat ze niet vlak naast Spa mochten/konden
Had verwacht dat die wel weer terug zou schuiven.
Dan heb je niet goed gelezen wat @siggy schreefMeNTaL_TO schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 08:58:
[...]
Nou wat heeft Mercedes veel voordeel van de nieuwe achterkant regels
Maar nu de auto's er zijn blijkt tegen die verwachting in dat juist low rake harder getroffen wordt (waar vooral Aston Martin over heeft lopen klagen).
Dus in die zin heeft @siggy gewoon gelijk. Toen de regel werd geïntroduceerd had iedereen het idee dat dat Mercedes in de hand zou helpen. Maar achteraf gezien blijkt het tegenovergestelde waar te zijn.
En verder zijn er nog wel wat dingetjes waar Mercedes bevoordeelt lijkt te zijn. Als zij klagen dat Red Bulls achtervleugel teveel flext dan is er een paar weken later een TD en is het flexen aan banden gelegd. Als vervolgens iedereen begint over de Mercedes voorvleugel, Red Bull ogenschijnlijk een protest indient / die ook wil laten onderzoeken, dan hoor je niks meer ervan. Terwijl volgende de letter van de wet die extreem flexende voorvleugel ook niet mag. Want aero parts moeten vast zitten / mogen niet bewegen.
Er waren namelijk verhalen dat Spa in het contract met de FOM had staan dat ze geen GP van NL in een aanliggend weekend mochten organiseren. Vandaar dat ik wel had verwacht dat hij terug zou schuivenRobertMe schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 10:02:
[...]
Meteen na de race dit jaar had iedereen al bekend gemaakt dat het ze zeer goed was bevallen zo in september meen ik? Eigenlijk meteen na het weekend werd er in ieder geval gesproken om de race in september te laten staan i p.v. "terug" te gaan naar de "originele" datum van mei (die het dus vorig jaar zou zijn als er geen corona was).
PSN
Was het idee voor het veranderen van de vloer juist niet om het veld dichter bij elkaar te brengen? Die verandering zou ongeveer tien procent aan downforce moeten inleveren en dat treft de teams met de meeste downforce (RBR & MER) het meest en brengt hun dichterbij de rest van het veld. En wat zien we nu? Het veld zit dichterbij elkaar, missie geslaagd. De auto's zijn dit jaar langzamer dan vorig jaar en op het oog lijkt de MER t.o.v. de RB, en afhankelijk van welke baan er gereden wordt, veel van hun voorsprong kwijt te zijn.RobertMe schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 10:09:
[...]
Dan heb je niet goed gelezen wat @siggy schreefToen deze regels werden geïntroduceerd was de verwachting dat de hap uit de vloer en het verwijderen van de slots langs de vloer teams met een high rake concept zwaarder getroffen zouden worden. Immers zouden ze naar verwachting meer problemen krijgen om de vloer te sealen.
Maar nu de auto's er zijn blijkt tegen die verwachting in dat juist low rake harder getroffen wordt (waar vooral Aston Martin over heeft lopen klagen).
Dus in die zin heeft @siggy gewoon gelijk. Toen de regel werd geïntroduceerd had iedereen het idee dat dat Mercedes in de hand zou helpen. Maar achteraf gezien blijkt het tegenovergestelde waar te zijn.
Vergeet niet dat de camera op de voorvleugel óp de voorvleugel staat en op enkele centimeters afstand van de vleugel. Je kunt dit niet vergelijken met de achtervleugel omdat de camera daar een stuk verder vanaf staat. Het kan best zo zijn dat de FIA niks aan die flexibele voorvleugels doet omdat de mate van flex binnen de gestelde toleranties van het materiaal passen. Bovendien, de achtervleugel van de RB was niet enkel een beetje flexibel, dat was ook nog eens 'toevallig' een bepaalde richting op waardoor de vleugel een verkapte DRS-werking leek te hebben.En verder zijn er nog wel wat dingetjes waar Mercedes bevoordeelt lijkt te zijn. Als zij klagen dat Red Bulls achtervleugel teveel flext dan is er een paar weken later een TD en is het flexen aan banden gelegd. Als vervolgens iedereen begint over de Mercedes voorvleugel, Red Bull ogenschijnlijk een protest indient / die ook wil laten onderzoeken, dan hoor je niks meer ervan. Terwijl volgende de letter van de wet die extreem flexende voorvleugel ook niet mag. Want aero parts moeten vast zitten / mogen niet bewegen.
Het vervelende is dat de FIA zich niet in het openbaar uitlaat over technical directives waardoor 'wij' maar in het lukraak gaan speculeren naar het hoe & waarom van zo'n maatregel zonder te weten wat de werkelijk toedracht is of wie er geklaagd hebben.
Nee, maar ben het wel met je eens. Rondjes draaien en weinig inhalen. Ik vindAtlAntA schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 09:28:
[...]
die baan saai. Maar sommigen vinden het bij de historie van de F1 horen en daar mag je daarom niet aankomen. Net zoals zogenaamd zonder Ferrari de F1 niet meer leuk zou zijn ofzo.
Bij mijn weten zou Pirelli de 2020 banden blijven gebruiken. Maar omdat de teams de auto's blijven ontwikkelen en downforce "blijven toevoegen" was Pirelli bang dat de banden het niet aan konden. Daarom dat de regels zijn gewijzigd om, aan het begin van het seizoen, de downforce te verlagen. Pirelli dacht daarmee dus veilig te zitten. Alleen hebben ze vervolgens toch weer nieuwe banden gemaakt voor aanvang van het seizoen. En nadat Aston Martin & Red Bull hun klapband hadden door te rijden met een te lage bandenspanning (FOEI) hebben ze nog een keer nieuwe achterbanden geïntroduceerd.Jorick schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 11:15:
[...]
Was het idee voor het veranderen van de vloer juist niet om het veld dichter bij elkaar te brengen?
Inderdaad. Vooral de laatste jaren komt een race daar knullig over. De auto's passen daar simpelweg niet meer.kraanwagen schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 11:24:
[...]
Nee, maar ben het wel met je eens. Rondjes draaien en weinig inhalen. Ik vind
die baan saai. Maar sommigen vinden het bij de historie van de F1 horen en daar mag je daarom niet aankomen. Net zoals zogenaamd zonder Ferrari de F1 niet meer leuk zou zijn ofzo.
Persoonlijk vind ik dat de auto's zich maar aan de baan moeten aanpassen (op veiligheid na dan) in plaats van andersom. Maar in het geval van Monaco denk ik dat het gewoon beter is om die maar van de kalender te halen.
Precies. Auto's anderhalve meter korter, halve meter smaller en 150 kilo lichter.AtlAntA schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 12:53:
[...]
Inderdaad. Vooral de laatste jaren komt een race daar knullig over. De auto's passen daar simpelweg niet meer.
Persoonlijk vind ik dat de auto's zich maar aan de baan moeten aanpassen (op veiligheid na dan) in plaats van andersom. Maar in het geval van Monaco denk ik dat het gewoon beter is om die maar van de kalender te halen.
Denk dat je daar ook veel problemen met de Aero oplost.
Smaller denk?MikeyMan schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 13:16:
[...]
Precies. Auto's anderhalve meter korter, halve meter breder en 150 kilo lichter.
Lol, ja dat lijkt me beter
Was het maar zo makkelijkMikeyMan schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 13:16:
[...]
Precies. Auto's anderhalve meter korter, halve meter smaller en 150 kilo lichter.
De auto's zijn nu ook zo groot en zwaar door alle veiligheidseisen. Ja, van 2016 naar 2017 zijn de auto's breder geworden. Maar het gewicht zit ook in alle hybride meuk, en nu dan ook nog eens de halo. En ik vermoed zomaar eens dat de FIA niet zomaar de halo er vanaf gaat halen alleen omdat dat heel wat kilo's in gewicht scheelt. En hetzelfde potentieel met de minimum maten. De side-impact structures zullen natuurlijk ook redelijk wat ruimte in beslag nemen (anders heb je een kreukelzone die niet kan kreukelen
Overigens heb ik geen idee wat de maten van de huidige auto's zijn, en wat de maten van 2022 zijn, kan dus zomaar zijn dat ze in ieder geval weer iets kleiner worden.
RobertMe schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 13:45:
Overigens heb ik geen idee wat de maten van de huidige auto's zijn, en wat de maten van 2022 zijn, kan dus zomaar zijn dat ze in ieder geval weer iets kleiner worden.
/f/image/h5Scfxq4Qrsck9Q157Bekrb6.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/9YlXNWmZBJmEDVVNDnGSf8hv.png?f=fotoalbum_large)
5 meter 70, daar ff langssteken is ook al een probleem. Maar goed, beetje mikken op het achterwiel in de snelste bocht...
Als je deze compacter gaat maken, dan moet f2 ook kleiner, en f3 en f4 etc.
Die grote brede auto's is 1 van de problemen natuurlijk.
ping 127.212.23.124
Maar dat zijn oude auto's
Als de schaal in dit filmpje klopt dan zijn ze toch wel wat smaller geworden. Qua lengte krijg ik er geen idee van.RobertMe schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 19:54:
[...]
Maar dat zijn oude auto'sIk maakte een opmerking over de huidige, 2021, auto's vs "de nieuwe" van 2022
https://www.formula1.com/....1705356938022165796.html
Breedte is volgens mij gelijk, wielbasis in de lengte word 3600mm. Dat is 110mm korter dan de huidige Mercedes. Maar volgens mij sterkte de voorvleugel wel verder uit.RobertMe schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 19:54:
[...]
Maar dat zijn oude auto'sIk maakte een opmerking over de huidige, 2021, auto's vs "de nieuwe" van 2022
Is de 3600 de max toegestane wielbasis?stekkiekiller schreef op zondag 19 september 2021 @ 13:49:
[...]
Breedte is volgens mij gelijk, wielbasis in de lengte word 3600mm. Dat is 110mm korter dan de huidige Mercedes. Maar volgens mij sterkte de voorvleugel wel verder uit.
PSN
Het VK verwijderd Turkije van de lijst met rode landen
Ja, maar de neus wordt langer door nieuwe veiligheidseisen, dus netto zal er geen significant verschil zijn
Hangt er ook vanaf wat de minimale wielbasis is toch?stekkiekiller schreef op zondag 19 september 2021 @ 17:24:
[...]
Ja, maar de neus wordt langer door nieuwe veiligheidseisen, dus netto zal er geen significant verschil zijn
Dit jaar heb je ook redelijke verschillen qua wielbasis.
PSN
This follows surveys we conducted in 2015 and 2017 and will give a fascinating picture of how F1 and the fans’ views of it have evolved. There are also some questions on topics that are vital to the sport’s future. We are conducting the survey in 15 languages globally in all countries where we are present.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ik heb dat al zoveel gelezen terwijl ik destijds genoeg uitspraken hoorde die wel degelijk zeiden dat low rake wagens er meer nadeel van zouden ondervinden. Ik ga niet zeggen dat de meningen fifty/fifty waren. Maar er waren er direct een paar die suggereerden dat high rake wagens hun achterophanging meer gingen kunnen inzetten terwijl low rake wagens dat veel minder kunnen. En dat bleek te kloppen.RobertMe schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 10:09:
[...]
Dan heb je niet goed gelezen wat @siggy schreefToen deze regels werden geïntroduceerd was de verwachting dat de hap uit de vloer en het verwijderen van de slots langs de vloer teams met een high rake concept zwaarder getroffen zouden worden. Immers zouden ze naar verwachting meer problemen krijgen om de vloer te sealen.
En welk protest heeft Red Bull dan ingediend? In het begin van het seizoen was het stoere taal van Red Bull dat ook zij het spelletje konden spelen door het Mercedes moeilijk te maken met hun voorvleugel. Maar ze hebben, voor zover ik weet, nooit protest ingediend.En verder zijn er nog wel wat dingetjes waar Mercedes bevoordeelt lijkt te zijn. Als zij klagen dat Red Bulls achtervleugel teveel flext dan is er een paar weken later een TD en is het flexen aan banden gelegd. Als vervolgens iedereen begint over de Mercedes voorvleugel, Red Bull ogenschijnlijk een protest indient / die ook wil laten onderzoeken, dan hoor je niks meer ervan. Terwijl volgende de letter van de wet die extreem flexende voorvleugel ook niet mag. Want aero parts moeten vast zitten / mogen niet bewegen.
Als het volgens de letter van de wet niet zou mogen, dan zou er al lang protest geweest zijn. Daarom niet van Red Bull maar bijvoorbeeld Ferrari. Denk je nu dat die geen klacht zouden indienen mochten ze denken dat de vleugel niet legaal zou zijn? Of dat Ferrari ervoor zorgt dat Alfa Romeo of Haas klacht indienen.
Op Monza waren er on board beelden van de Ferrari en ook daar kon je moeilijk zeggen dat de voorvleugel erg rigide was.
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Gedaan! Wel vreemd dat de vragenlijst rond 65% al klaar was, of ik heb niet goed opgelet.basvn schreef op maandag 20 september 2021 @ 08:49:
F1 2021 Fan survey
This follows surveys we conducted in 2015 and 2017 and will give a fascinating picture of how F1 and the fans’ views of it have evolved. There are also some questions on topics that are vital to the sport’s future. We are conducting the survey in 15 languages globally in all countries where we are present.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LkLH3Dop659hRyKe02KIm0w1.jpg?f=user_large)
Kijken of we hier een andere constructeur te zien krijgen na komend weekend!
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ik kreeg 75% :-)Spotmatic schreef op maandag 20 september 2021 @ 09:07:
[...]
Gedaan! Wel vreemd dat de vragenlijst rond 65% al klaar was, of ik heb niet goed opgelet.
(en ik snapte vraag 30 niet)
Strand op 4% daar ik de email checkboxes niet wil aanvinken.Spotmatic schreef op maandag 20 september 2021 @ 09:07:
[...]
Gedaan! Wel vreemd dat de vragenlijst rond 65% al klaar was, of ik heb niet goed opgelet.
Verwacht niet veel anders? Alle schijn dat Max een nieuwe motor in de pool gaat pakken.basvn schreef op maandag 20 september 2021 @ 09:25:
[Afbeelding]
Kijken of we hier een andere constructeur te zien krijgen na komend weekend!
Mijn boefje is liev!
Ik hoop nog steeds op een Spanje 2016 ergens dit seizoen.. maar dat zal hopen blijven.JB schreef op maandag 20 september 2021 @ 09:49:
[...]
Verwacht niet veel anders? Alle schijn dat Max een nieuwe motor in de pool gaat pakken.
Spotmatic schreef op maandag 20 september 2021 @ 09:07:
[...]

Ik had je bericht eerder moeten lezen…
Ik was gestopt op ~55%. Vond het te lang en niet prettig om dit op mijn mobiel te doen.
Vanavond nogmaals doen op de laptop.
Edit:
Ik hoop dat we een keer de uitslagen te zien krijgen. Ben namelijk erg benieuwd naar de uitslag van bijv. de favoriete circuits
[ Voor 14% gewijzigd door streamnl op 20-09-2021 09:57 ]
Werkte bij mij gewoon om ze niet aan te vinken.D-dark schreef op maandag 20 september 2021 @ 09:39:
[...]
Strand op 4% daar ik de email checkboxes niet wil aanvinken.
Dat snap ik, maar een beter overzicht heb ik helaas niet kunnen vindenRobertMe schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 19:54:
We are interested to hear your views and the findings will play a part in shaping the sport in the future. The survey results with be revealed in the run up to the US Grand Prix in October. Please make sure your voice is heard and answer the questions as openly and honestly as you can. There are no right or wrong answers – we want your opinion.streamnl schreef op maandag 20 september 2021 @ 09:55:
[...]
Edit:
Ik hoop dat we een keer de uitslagen te zien krijgen. Ben namelijk erg benieuwd naar de uitslag van bijv. de favoriete circuits
dus denk dat het een en ander wel bekend gemaakt word
Hier ook.Plenkske schreef op maandag 20 september 2021 @ 10:00:
[...]
Werkte bij mij gewoon om ze niet aan te vinken.
Zojuist de survey voltooid, alle vragen goed! Wat kan ik nu winnen?
Ze beloven het te delen met de fansstreamnl schreef op maandag 20 september 2021 @ 09:55:
[...]
![]()
Ik had je bericht eerder moeten lezen…
Ik was gestopt op ~55%. Vond het te lang en niet prettig om dit op mijn mobiel te doen.
Vanavond nogmaals doen op de laptop.
Edit:
Our promise to you is threefold:
Firstly, we will take your feedback and have it independently analysed by one of the world’s leading sports research companies, Nielsen Sport.
With them we will then prepare a summary of the key findings and make them available to you the fans, first and free of charge through our global media outlets.
Finally, we will present the full results of your feedback to Formula 1’s key stakeholders – the teams, drivers, host circuits and the sport’s governing body (the FIA) in partnership with F1.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Wat was er toen?Giem schreef op maandag 20 september 2021 @ 09:51:
[...]
Ik hoop nog steeds op een Spanje 2016 ergens dit seizoen.. maar dat zal hopen blijven.
Deden ze met eerdere surveys ook.
De F2 is al een heel stuk korter dan F1:pjottum schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 15:35:
[...]
5 meter 70, daar ff langssteken is ook al een probleem. Maar goed, beetje mikken op het achterwiel in de snelste bocht...
Als je deze compacter gaat maken, dan moet f2 ook kleiner, en f3 en f4 etc.
Die grote brede auto's is 1 van de problemen natuurlijk.
Overall length: 5224 mm
Overall width: 1900 mm
Overall height: 1097 mm (including FOM roll hoop camera)
Wheelbase: 3135 mm
Overall weight: 755 kg (driver on-board)
En F3 weer wat compacter:
Overall length: 4965 mm
Overall width: 1885 mm
Overall weight: 673 kg (driver on-board)
Overigens wel grappig dat ze in de F3 rijden met een N/A 3.4 liter 6 cilinder. En in de F2 een Turbo variant van dezelfde motor. Had eigenlijk gedacht dat ze een simpeler versie van de 1.6 uit de F1 gebruikten.
Beetje kip-ei verhaal. Grotere auto = zwaardere auto = meer veiligheidseisen = zwaardere auto etc.RobertMe schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 13:45:
[...]
Was het maar zo makkelijk
De auto's zijn nu ook zo groot en zwaar door alle veiligheidseisen. Ja, van 2016 naar 2017 zijn de auto's breder geworden. Maar het gewicht zit ook in alle hybride meuk, en nu dan ook nog eens de halo. En ik vermoed zomaar eens dat de FIA niet zomaar de halo er vanaf gaat halen alleen omdat dat heel wat kilo's in gewicht scheelt. En hetzelfde potentieel met de minimum maten. De side-impact structures zullen natuurlijk ook redelijk wat ruimte in beslag nemen (anders heb je een kreukelzone die niet kan kreukelen). Maar zoals gezegd, in 2016 waren de auto's weer wel smaller, en dat ze in 2017 groter zijn geworden was voor de show (meer grip, hogere bochtensnelheid), niet voor de veiligheid.
[ Voor 37% gewijzigd door MikeyMan op 20-09-2021 10:47 ]
Onthoofd is ook wel overdreven. Had de halo er niet geweest, was de impact waarschijnlijk groter, maar onthoofding, nee, dat lijkt me best lastig. Gezien de coureurs erg streke nekspieren hebben, lijkt het mij zelfs lastig om de nek te breken, maar dat zou in elk geval realistischer zijn.RobertMe schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 16:40:
In de eerste ronde kwamen de Mercedes-coureurs Nico Rosberg en Lewis Hamilton met elkaar in aanraking, wat voor beiden het eind van de race betekende
[ Voor 10% gewijzigd door RodeStabilo op 20-09-2021 10:55 ]
Uiteindelijk van edge naar firefox geswitched en toen werkte het eindelijkPlenkske schreef op maandag 20 september 2021 @ 10:00:
[...]
Werkte bij mij gewoon om ze niet aan te vinken.
Traditions. pic.twitter.com/KO932Vq5yd
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) 20 september 2021
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
That's unfortunate!
Daar zit vast geen Duitser op social...
"When you grow up your heart dies"
[ Voor 3% gewijzigd door Jasphur op 20-09-2021 12:17 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

waarschijnlijk rijdt Hamilton een halve ronde bij Max weg omdat Max eerst het hele veld voorbij moet en staan ze naast elkaar op het podiumBron: https://gp33.nl/veel-rege...s-grand-prix-van-rusland/
De Grand Prix van Rusland staat aankomend weekend op de planning, waarin Max Verstappen hoogstwaarschijnlijk zijn vierde motor van het seizoen gaat pakken en daardoor achteraan het veld moet beginnen. In 2018 deed de Nederlander hetzelfde, wat een prachtige inhaalrace opleverde, maar dat kan in 2021 wel eens nóg spectaculairder worden.
Volgens de weersvoorspellingen wordt het namelijk een nat weekend in Sochi. De badplaats, gelegen aan de Zwarte Zee, krijgt deze week namelijk te maken met veel zware regenbuien, die ook nog in het weekend rondom het circuit zullen hangen. Weather.com meldt dat er – vooral op vrijdag en zaterdag – rekening gehouden moet worden met zware regenval.
De laatste keer dat we een weekend hadden waar regen werd voorspeld, was de Grand Prix van België. Tijdens die race was het zicht voor de coureurs zó slecht dat er uiteindelijk helemaal geen race is verreden. Eenzelfde scenario zal er in Rusland hoogstwaarschijnlijk niet plaatsvinden, aangezien Sochi niet in een dal ligt, waar dat wel geldt voor Spa-Francorchamps.
Voor de vrijdag in Rusland wordt er meer dan 80% regen voorspelt, wat vooral in de middag zal vallen, net wanneer de vrije trainingen op het programma staan. Op zaterdag is de kans op regen zelfs nóg groter, dan wordt er bijna 90% zeker regen verwacht op en rondom het circuit. Er wordt op zo’n 12 mm regen gerekend.
De zondag in Zuid-Rusland is – tot nu toe – de minst heftige regendag. Maar er wordt tijdens de race alsnog bijna 60% regen voorspelt. Deze regen zal dan vallen in plensbuien, terwijl het op vrijdag en zaterdag constanter zal gaan regenen.

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Of ze vlaggen na 2 rondes SC af en Ver staat op P20 met zijn nieuwe motor....Alfa Novanta schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:20:
![]()
[...]
waarschijnlijk rijdt Hamilton een halve ronde bij Max weg omdat Max eerst het hele veld voorbij moet en staan ze naast elkaar op het podium
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Ook dit plaatje draagt gewoon weinig bij aan dit topic.
[ Voor 18% gewijzigd door DaniëlWW2 op 20-09-2021 16:13 ]
Testing, one, two ...
[ Voor 95% gewijzigd door DaniëlWW2 op 20-09-2021 16:09 ]
Oei, regen! Net hetgene wat die geestdodende en zelfs zaaddodende baan nodig heeft.Alfa Novanta schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:20:
![]()
[...]
waarschijnlijk rijdt Hamilton een halve ronde bij Max weg omdat Max eerst het hele veld voorbij moet en staan ze naast elkaar op het podium
Maar dan niet te veelBart-Willem schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:46:
[...]
Oei, regen! Net hetgene wat die geestdodende en zelfs zaaddodende baan nodig heeft.
Philip Ross schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:26:
[...]
Of ze vlaggen na 2 rondes SC af en Ver staat op P20 met zijn nieuwe motor....
Daar heb ik een speciaal adres voor geregistreerd: none@your.bizD-dark schreef op maandag 20 september 2021 @ 09:39:
[...]
Strand op 4% daar ik de email checkboxes niet wil aanvinken.
Je loopt dan vaak wel de kans dat je toch een keer terug moet gaan omdat er een activatielink of zo iets gestuurd wordt. Maar waar dat mailadres voor nodig is snap ik ook niet (behalve extra demografische informatie natuurlijk).
Signatures zijn voor boomers.
Zo erg is sochi (zotsji?) toch niet? Niet de meest spannende races tot nu toe maar daar kan de baan imho niet zoveel aan doen. De auto's zijn zulke wervel wind genererende machines geworden dat het op zulke high speed banen niet te doen is om in te halen. Hopelijk wordt dat volgend jaar anders.Bart-Willem schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:46:
[...]
Oei, regen! Net hetgene wat die geestdodende en zelfs zaaddodende baan nodig heeft.

Een puinhoop bij bocht 2 na de start, dat is vaak wel voorspelbaarAtlAntA schreef op maandag 20 september 2021 @ 15:27:
[...]
Zo erg is sochi (zotsji?) toch niet? Niet de meest spannende races tot nu toe maar daar kan de baan imho niet zoveel aan doen. De auto's zijn zulke wervel wind genererende machines geworden dat het op zulke high speed banen niet te doen is om in te halen. Hopelijk wordt dat volgend jaar anders.
Testing, one, two ...
Pure onbaatzuchtigheidMaasluip schreef op maandag 20 september 2021 @ 15:27:
[...]
Daar heb ik een speciaal adres voor geregistreerd: none@your.biz
Je loopt dan vaak wel de kans dat je toch een keer terug moet gaan omdat er een activatielink of zo iets gestuurd wordt. Maar waar dat mailadres voor nodig is snap ik ook niet (behalve extra demografische informatie natuurlijk).
"Als bedankje voor je deelname sturen we je per email een samenvatting van de bevindingen zodra deze beschikbaar is."
Djee... thanks...
druk weekend weer! met F1,F2 en F3!
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Verwijderd
Ahja... Was het alweer vergeten.Verwijderd schreef op maandag 20 september 2021 @ 15:37:
[mbr] Dit doen we dus niet hier. [/]
No fun allowed.

Ps; en race reminders
[ Voor 8% gewijzigd door poor Leno op 20-09-2021 16:12 ]
Dit topic is gesloten.
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"
Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics
Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken