Holk schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:34:
[...]
Enorme dooddoener hoor, maar als je nu met oud en nieuw niet met de champagne staat maar hand in hand met je partner omdat je aan het ziekbed van je vader staat die met COVID-19 naar de IC wordt gebracht, denk je dan ook 'limiet is een keer bereikt'?
Het leven zit vol met risico's. Zo kunnen ze om komen op de weg naar ons toe, op de fiets naar de supermarkt of bij een val van de trap.
Gaan we innig knuffelen? Nee, dat niet. Ventilatie in huis (WTW ftw!) op standje maximaal en gelukkig hebben we ook een riante woning.
Ouders willen hun kleinzoon van dan 3 maanden oud ook maar al te graag zien. Allemaal afwegingen die mensen zelf moeten mogen en kunnen maken.
Wat ik bedoel: We moeten allemaal dingen, maar waarom ligt die keuze niet bij mensen zelf?
Stoney3K schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:37:
[...]
Ik vraag me daarom ook af of al die indirecte vaccinatieplichten er niet toe gaan leiden dat een hoop vaccins straks voor niks verspild worden. Mensen die eigenlijk geen risico lopen maar die alleen maar een vaccin moeten halen omdat ze weer op vakantie willen kunnen of het café in willen.
Oh, zeker. Doe mij dat vaccin maar en de kroegen open! Kan ik weer een biertje gaan drinken met mijn vrienden en van de zomer weer naar een festival.
Wat ik nu zie is dat mensen gewoon gezellig bij elkaar thuis gaan drinken. Bloed kruipt waar het niet gaan kan.
Ik blijf het herhalen: Alles heeft een houdbaarheidsdatum. Zo ook deze regels.
Ik heb nu al 'zin' in Oud&Nieuw. Dat gaat een complete chaos worden. Hoe naief is men wel niet om te denken dat iedereen braaf thuis gaat zitten en geen vuurwerk gaat afsteken
Dat zie ik gewoon niet gebeuren. Ik weet wel dat ik geen agent in een van de grotere steden wil zijn.
redwing schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:58:
[...]
Feit blijft ook dat als we ons maar genoeg niet aan maatregelen houden het spontaan geen ver van je bed show meer wordt.
[...]
Als het eens tot mensen doordringt dat dit nu al het geval is. En dan niet jouw vader, maar wel die van iemand anders. Alle besmettingen en doden die er nu vallen zijn er omdat er veel mensen zich niet aan de maatregelen houden.
Dat hoeft geen feit te worden. Ik ben steeds minder onder de indruk van Covid-19. Dat is wel een feit.
Elke dode is er een die te betreuren is, maar relatief gezien tot het inwoneraantal van NL vind ik het wel mee vallen.
Veel doden zijn eerder een vroeger sterven. Mensen met onderliggend lijden, overgewicht, etc, etc.
Voor veel mensen is het virus gewoon niet zo gevaarlijk van wat ik lees. Dus ik begrijp dat veel mensen er ook geen boodschap meer aan hebben.