Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 100 ... 224 Laatste
Acties:
  • 695.721 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:40
Stoney3K schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:21:
[...]

Er geldt nergens een verplichting. Er geldt alleen een dringend advies.
Ik vraag me af hoe ik de volgende zin in het reisadvies moet lezen:
Na een verblijf in Oostenrijk gaat u bij terugkeer in Nederland 10 dagen in thuisquarantaine.
Dat klinkt meer dwingend dan een advies, en ik meen me te herinneren dat dit ook ooit in één van de maatregelenpakketten voorbij heb ik zien komen. Maar ik kan het mis hebben, vandaar dat ik het vraag.

Afgezien van het feit dat ik het heel onverstandig vind om te gaan reizen, maar goed.

Reisadvies geldt overigens maar tot 6 december, maar kan uiteraard verlengd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:57

ThunderNet

Flits!

Drardollan schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:24:
[...]

Mixen van 3 landen en meerdere generaties uit meerdere landen. Wat kan er mis gaan?
8)7 Maar ik zou wel naar een onveilig gebied als Amsterdam mogen gaan, dat zou geen probleem mogen geven...

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11:19
ThunderNet schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:26:
[...]

8)7 Maar ik zou wel naar een onveilig gebied als Amsterdam mogen gaan, dat zou geen probleem mogen geven...
Je mag ook naar de hoeren. Maar dat betekent niet dat je moet gaan toch?

Verstandige dingen doe je vanuit jezelf, niet omdat een maatregel je die oplegt.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• autje
ThunderNet schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:26:
[...]

Het gaat er niet om wat wel of niet mag, het gaat erom of het in de huidige situatie verstandig is om te doen. Of dat nu Duitsland is of Amsterdam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:30

Stoney3K

Flatsehats!

autje schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:26:
[...]

Dat klinkt meer dwingend dan een advies, en ik meen me te herinneren dat dit ook ooit in één van de maatregelenpakketten voorbij heb ik zien komen. Maar ik kan het mis hebben, vandaar dat ik het vraag.
Het ministerie heeft onderzocht of het mogelijk is om thuisquarantaine te verplichten en af te dwingen, maar ze kwamen tot de conclusie dat het wettelijk heel erg lastig werd en het heel moeilijk wordt om te handhaven zonder op grote schaal inbreuk te maken op grondrechten.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:49

Snow_King

Konijn is stoer!

Soccer98 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:22:
[...]

Opzich zijn het aardige ideëen, maar natuurlijk onhaalbaar. Mensen gaan gewoon zo traditioneel mogelijk de feestdagen door, dat gaat gewoon gebeuren. Ik begrijp dat wel. Het is een schijtjaar en mensen willen gewoon toch nog een beetje lol eruit halen met kerst en oud & nieuw.
Eens. De feestdagen gaan gewoon gevierd worden door mensen.

Bij ons komen 4 familie leden op bezoek (vader, moeder en twee zussen). Al genoeg dingen die we dit jaar niet hebben mogen/kunnen doen. Limiet is een keer bereikt.
ijdod schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:44:
[...]

Zolang ik me aan maatregelen moet houden omdat een te groot deel van het klootjesvolk dat niet doet, kan het niet hard genoeg geframed worden.

Bij mij neemt het draagvlak van het accepteren van dat soort gedrag eerder af dan het draagvlak voor de maatregelen. In ben klaar met 'draagvlak'. Corona heeft geen flikker om draagvlak.
Draagvlak kan ook afzwakken omdat voor veel mensen COVID-19 een ver van hun bed show is. Dat is het en blijft het.

Feit blijft dat voor veel mensen de ziekte gewoon niet heel ernstig is. Eindeloos om de medemens moeten blijven geven met alle beperkingen er bij kent zijn grenzen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
Snow_King schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:29:
[...]

Eens. De feestdagen gaan gewoon gevierd worden door mensen.

Bij ons komen 4 familie leden op bezoek (vader, moeder en twee zussen). Al genoeg dingen die we dit jaar niet hebben mogen/kunnen doen. Limiet is een keer bereikt.

[...]

Draagvlak kan ook afzwakken omdat voor veel mensen COVID-19 een ver van hun bed show is. Dat is het en blijft het.

Feit blijft dat voor veel mensen de ziekte gewoon niet heel ernstig is. Eindeloos om de medemens moeten blijven geven met alle beperkingen er bij kent zijn grenzen.
Enorme dooddoener hoor, maar als je nu met oud en nieuw niet met de champagne staat maar hand in hand met je partner omdat je aan het ziekbed van je vader staat die met COVID-19 naar de IC wordt gebracht, denk je dan ook 'limiet is een keer bereikt'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

[...]
Ik vraag me daarom ook af of al die indirecte vaccinatieplichten er niet toe gaan leiden dat een hoop vaccins straks voor niks verspild worden. Mensen die eigenlijk geen risico lopen maar die alleen maar een vaccin moeten halen omdat ze weer op vakantie willen kunnen of het café in willen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Stoney3K schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:37:
[...]

Ik vraag me daarom ook af of al die indirecte vaccinatieplichten er niet toe gaan leiden dat een hoop vaccins straks voor niks verspild worden. Mensen die eigenlijk geen risico lopen maar die alleen maar een vaccin moeten halen omdat ze weer op vakantie willen kunnen of het café in willen.
Elk vaccin dat bij iemand ingespoten wordt is zinvol.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:42
[...]

Probleem is gewoon dat er geen test is die zegt: jij zult niet ernstig ziek worden van covid-19.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

YakuzA schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:38:
[...]

Elk vaccin dat bij iemand ingespoten wordt is zinvol.
Een vaccinatieplicht is er alleen vooral om anderen te beschermen tegen jouw besmettelijkheid. Daar heb je dus alleen wat aan als een vaccin garandeert dat je niet meer besmettelijk bent.

"Elk vaccin is zinvol" is alleen het geval als er voor 100% van de mensen genoeg vaccins beschikbaar zijn. En daar heb ik mijn twijfels over, voordat je vaccins gaat verplichten moet je daar wel zeker van zijn.

Bovendien ga je ook vaccins "verspillen" aan mensen die al COVID-19 hebben gehad en dus helemaal niks hebben aan een vaccin, behalve een stempeltje op een papiertje.

[ Voor 12% gewijzigd door Stoney3K op 24-11-2020 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-10 21:28
Luchtvaartmaatschappij Lufthansa wil van haar passagiers geen vaccinatiebewijs eisen. Alan Joyce, de topman van de Australische luchtvaartmaatschappij Qantas, kondigde eerder zo'n maatregel aan voor internationale vluchten. ,,De invoering van zo'n verplichting staat momenteel niet gepland'', zegt een woordvoerder van Lufthansa. ,,Voor reisvoorwaarden is de overheid verantwoordelijk.''

Concurrentiestrijd is losgebarsten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:49

St@m

@ Your Service

Drardollan schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:27:
[...]

Je mag ook naar de hoeren. Maar dat betekent niet dat je moet gaan toch?

Verstandige dingen doe je vanuit jezelf, niet omdat een maatregel je die oplegt.
Zegt de man die met kerst en de jaarwisseling naar Duitsland gaat zodat die zich niet aan de regelgeving in Nederland hoeft te houden.
Kap eens met dat wijzen met het vingertje man. Kijk gewoon naar jezelf.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Zonde van de tijd :)

[ Voor 102% gewijzigd door Drardollan op 24-11-2020 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Drardollan schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:47:
[...]

Het was wachten op deze, oerdomme, reactie _O-

Ik ga niet met de kerst en jaarwisseling naar Duitsland. Ik ga met de kerst naar Duitsland. Op een veilige plek met mijn gezin, net als thuis dus eigenlijk. Veiliger dan thuis zelfs omdat het meer afgelegen is en de lucht gezonder.

Maar jij hebt denk ik nog nooit gehoord van een tweede huis. Je weet wel, een woning die van jezelf is op een andere plek.
Ja, tuurlijk. Mijn reactie is oerdom. Haha, blijf thuis is het advies. Meneer vertrekt voor een niet noodzakelijke reis naar zijn tweede huis in Duitsland.
Drardollan schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:37:
[...]

Mooi, dan ga ik zelfs legaal die kant op met kerst *O*

Sowieso zit ik daar veiliger dan in Nederland, meer afgezonderd en meer frisse lucht.
Hoezo ga je daar nu ineens legaal heen dan? Dat nieuwsbericht rept helemaal niet over Nederlanders die met hun gezin naar hun eigen tweede huis gaan.

En waar ga je de jaarwisseling dan vieren? Niet in Nederland in ieder geval.
Drardollan schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:59:
Lokatie voor 2020-2021 is ook geregeld. Een plek waar vuurwerk gewoon kan, lekker los gaan! *O*
Drardollan in "I love or hate vuurwerk! (Streep door wat van toepassing is)"

Maar wijs lekker met je vinger naar een ander. Zo kom je er wel.. 8)7

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Holk schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:34:
Enorme dooddoener hoor, maar als je nu met oud en nieuw niet met de champagne staat maar hand in hand met je partner omdat je aan het ziekbed van je vader staat die met COVID-19 naar de IC wordt gebracht, denk je dan ook 'limiet is een keer bereikt'?
Wanneer bereiken we eens de limiet van dit soort emotionele chantage argumenten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Laten we het lekker niet doen :)

[ Voor 176% gewijzigd door Drardollan op 24-11-2020 14:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Holk
  • Nu online
CMD-Snake schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:55:
[...]

Wanneer bereiken we eens de limiet van dit soort emotionele chantage argumenten...
Zoals ik al zei, dooddoener. Net zoals "mijn maat is vol, alleen ouderen met veel ziektes gaan dood" want dat is net zo kansloos

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
[...]

Feit blijft ook dat als we ons maar genoeg niet aan maatregelen houden het spontaan geen ver van je bed show meer wordt.
CMD-Snake schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:55:
[...]
Als het eens tot mensen doordringt dat dit nu al het geval is. En dan niet jouw vader, maar wel die van iemand anders. Alle besmettingen en doden die er nu vallen zijn er omdat er veel mensen zich niet aan de maatregelen houden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Drardollan schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:56:
[...]

Wederom een oerdomme aanname, jij weet helemaal niet wat wel en niet noodzakelijk is.

[...]

Welk nieuwsbericht? Ik heb nergens op een nieuwsbericht gereageerd?

[...]

In Nederland.

[...]

En dat is nu dus een voorbeeld van verstandig zijn, de plannen zijn gewijzigd in verband met de veiligheid van mij en mijn medemens. De noodzakelijke reis is een week vervroegd door omstandigheden.

Helaas. Volgende keer beter nadenken voor je probeert iemand aan te vallen. Je hebt werkelijk geen idee van de situatie namelijk.
Als je er zelf maar in gelooft man. Ik vind het goed. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
St@m schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:59:
[...]

Als je er zelf maar in gelooft man. Ik vind het goed. :D
Even iets anders. Heb je toevallig een bron voor dat advies "blijf thuis" wat je aangeeft? Ik kan het nergens terug vinden helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:44
Drardollan schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:47:
[...]

Maar jij hebt denk ik nog nooit gehoord van een tweede huis. Als je wilt kan ik je er wel iets meer over vertellen via een DM :Y
Dan heb je geluk dat je niet koninklijk bent, dat wordt je digitaal afgeschoten ;) (Mompelt iets met een tweede huis in Griekenland ofzo) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
FabianGTI schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:02:
[...]

Dan heb je geluk dat je niet koninklijk bent, dat wordt je digitaal afgeschoten ;) (Mompelt iets met een tweede huis in Griekenland ofzo) :+
Ik heb, gelukkig, geen voorbeeldfunctie in Nederland. Lijkt mij zeer lastig om constant op die lijn te moeten balanceren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:52
Stoney3K schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:29:
[...]
Verder ben ik meer bang voor de jaarwisseling waarin mensen misschien rampjaar 2020 toch definitief af willen sluiten en zich een stuk in de kraag zuipen, waarna ze buiten gaan rellen omdat ze geen vuurwerk meer af mogen steken.
Ik zal je meteen uit de illusie helpen. Dat rellen doen ze toch al, met of zonder vuurwerk. Het nieuws de afgelopen jaren niet gezien? ;)

Ik vind oud en nieuw veruit de kutste dagen om te werken. Al die dronken aggresievelingen altijd :r

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Drardollan schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:01:
[...]

Even iets anders. Heb je toevallig een bron voor dat advies "blijf thuis" wat je aangeeft? Ik kan het nergens terug vinden helaas.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CKWoEnt7j2mo0GSPr3EPaxCb3m8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MGhDeSmXcwKuGg0HA0rtpozj.png?f=fotoalbum_large
Roze kopje vervoer, rechterkant.
Tenzij je plannen had om Duitsland te annexeren. Maar dan mag je weer geen vuurwerk ;)

[ Voor 31% gewijzigd door MikeyMan op 24-11-2020 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MC_Sparkles
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09:15
[...]

Zoals je zelf eerder aangaf:

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
MikeyMan schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:03:
[...]

[Afbeelding]

Roze kopje vervoer, rechterkant.
Tenzij je plannen had om Duitsland te annexeren. Maar dan mag je weer geen vuurwerk ;)
Met Kerst mag ik sowieso geen vuurwerk ;)

Duidelijk, er is dus geen algemeen advies "Blijf thuis".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

[...]

Even zoeken op "blijf thuis" in deze topic. Kom je wel bij de discussie van twee weken geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Drardollan schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:06:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bgwbKw8UrGCDG_XVpAzqAbXDEk0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MbMgDkDghrFfbycsN1Z3Ibye.png?f=user_large

Maar ik ben het met je eens hoor, als je daar een tweede huis hebt, en je kunt zonder te stoppen op en neer zou ik het ook doen.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
MC_Sparkles schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:05:
[...]

Zoals je zelf eerder aangaf:

Klopt, en daarom doe ik dat ook.

Een noodzakelijke reis kan en mag gemaakt worden. Dat pak je vervolgens verstandig aan. Precies volgens de regels en met verstandige besluiten.

Thanks voor de bevestiging :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-10 21:28
33 minder op verpleegafdelingen, 10 minder op ic.

Totaal 43 minder.

[ Voor 17% gewijzigd door Mr.Joker op 24-11-2020 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Drardollan schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:08:
[...]

Klopt, en daarom doe ik dat ook.

Een noodzakelijke reis kan en mag gemaakt worden. Dat pak je vervolgens verstandig aan. Precies volgens de regels en met verstandige besluiten.

Thanks voor de bevestiging :)
En wanneer is iets noodzakelijk dan?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

ThunderNet schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:08:
[...]

Als het degene die op reis gaat uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
_eLMo_ schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:07:
[...]

[Afbeelding]

Maar ik ben het met je eens hoor, als je daar een tweede huis hebt, en je kunt zonder te stoppen op en neer zou ik het ook doen.
Dat is geen algemeen advies zoals werd voorgespiegeld.

Dat blokje is maar een beperkte weergave van de echte maatregel. De maatregel is:
Reizen en op vakantie gaan

Iedereen moet er alert op zijn het virus niet verder te verspreiden. Reis niet naar het buitenland en boek alleen een reis als dit strikt noodzakelijk is. Voor reizen binnen en buiten Nederland geldt: Beperk het aantal reisbewegingen en contactmomenten met andere mensen. Ga wijs op reis en bereid u goed voor.
https://www.rijksoverheid...eizen-en-op-vakantie-gaan

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• autje
Percentage positief getesten afgelopen week van 13,8% naar 12%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:44
[...]

Wordt voornamelijk zakelijk gezien, zoals bijvoorbeeld de transport sector, maar er zijn alsnog genoeg sectoren die mensen in het buitenland heeft zitten (*kijkt even op zijn eigen planning)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Drardollan schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:06:
[...]

Er was een advies 'blijf zoveel mogelijk thuis' toen we niet naar de bibliotheken mochten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
[...]

Is daar uberhaupt een soort definitie van ? Met evt voorbeelden ?
Als dat er niet is dan kan iedereen het zelf noodzakelijk maken of zo uitleggen dat het noodzakelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

Daar zijn geen vaste regels voor.

In mijn geval is het noodzakelijk omdat het een bouwkundig probleem oplost wat niet langer kan wachten. Als ik hiermee wacht dan breng ik mijn buren en het milieu in gevaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Plenkske schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:10:
[...]

Als dat er niet is dan kan iedereen het zelf noodzakelijk maken of zo uitleggen dat het noodzakelijk is.
Dat gaat niet. Daarom is het een dringend advies, en niet bij wet verboden.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
MikeyMan schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:10:
[...]

Er was een advies 'blijf zoveel mogelijk thuis' toen we niet naar de bibliotheken mochten ;)
Ja die tijd weet ik nog, dat heeft veel goeds gebracht. Die vermaledijde besmettingshaarden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Drardollan schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:11:
[...]

Daar zijn geen vaste regels voor.

In mijn geval is het noodzakelijk omdat het een bouwkundig probleem oplost wat niet langer kan wachten. Als ik hiermee wacht dan breng ik mijn buren en het milieu in gevaar.
Want een aannemer kan dat niet doen? Jij alleen kan dat doen? En als het echt niet langer kan wachten, waarom ben je daar dan nu niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
ThunderNet schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:12:
[...]

Want een aannemer kan dat niet doen? Jij alleen kan dat doen? En als het echt niet langer kan wachten, waarom ben je daar dan nu niet?
Ik denk dat hij juist een bouwkundig probleem in zijn huis in NL heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
St@m schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:06:
[...]

Even zoeken op "blijf thuis" in deze topic. Kom je wel bij de discussie van twee weken geleden.
2 weken geleden golden er hele andere regels. Helaas is dat niet meer vergelijkbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Plenkske schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:10:
[...]

Nee, behalve dat we een minister-president hebben die dat soort dingen verteld, net als thuis werken tenzij het echt niet anders kan.... Tijdens een persconferentie met meerdere journalisten, wat ook prima via een skype-call zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Drardollan schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:13:
[...]

2 weken geleden golden er hele andere regels. Helaas is dat niet meer vergelijkbaar.
Helaas..
Fijne kerstvakantie!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Van NOS blog:
De afgelopen week zijn iets minder coronabesmettingen vastgesteld. Waren het er vorige week nog 37.706, nu zijn het er 36.931. Van 18 t/m 24 november zijn 422 coronapatiënten overleden, tegenover 479 vorige week.

Op verpleegafdelingen werden 1291 mensen opgenomen (vorige week 1496), op IC's 193 (vorige week 224). Van de 251.690 testen was 12 procent positief, vorige week was het 13,8 procent (van de 226.364 testen).

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 24-11-2020 14:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
ThunderNet schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:12:
[...]

Want een aannemer kan dat niet doen? Jij alleen kan dat doen?
Het is ook nogal wat als de aannemer rolluiken moet slopen, alarmen moet negeren of saboteren, zelf moet bedenken hoe het moet worden, etc.

Hoe doe jij dat als er iets in je huis moet gebeuren? Dan toets je een willekeurig nummer in op je telefoon, roept 5 woorden en gaat er vanuit dat het dan goed komt?
En als het echt niet langer kan wachten, waarom ben je daar dan nu niet?
Omdat de aannemer niet eerder tijd heeft en de materialen nog niet gearriveerd zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YWwjJXumXuXZ7H2l413tDrCyY90=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/komCcDNUpnlsRxAL9Pq3Ouo6.jpg?f=fotoalbum_large

R terug naar 1, en er is één leeftijdsgroep die een stijging laat zien. Rara welke groep is dat...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
Prettige cijfers qua besmettingen. We breken nu voor het eerst wel serieus uit naar beneden en ik heb niets gehoord over storingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jovatov schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:16:
[Afbeelding]

R terug naar 1, en er is één leeftijdsgroep die een stijging laat zien. Rara welke groep is dat...
Ook de enige groep die stijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
[Afbeelding]

Het is de groep die naar de middelbare school gaat.
De herfstvakantie 2020 valt voor Noord Nederland in de periode van 10 oktober t&m 18 oktober. Voor regio midden en regio zuid valt de herstvakantie 2020 een week later namelijk van 17 oktober t&m 25 oktober.
Afgelopen week was dus ongeveer 1 maand na de vakanties.
Dus ja, die groep levert zeker besmettingen op.
Maar als het echt een enorme hoeveelheid en snelheid zou zijn dan zou dit toch al eerder zichtbaar moeten zijn na de vakanties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Plenkske schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:20:

Maar als het echt een enorme hoeveelheid en snelheid zou zijn dan zou dit toch al eerder zichtbaar moeten zijn na de vakanties ?
De groep nog niet besmette ouders raakt op een geveven moment toch op.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:23
[...]

Het is de groep die naar de middelbare school gaat.

[...]

<Aaname>
Verschil tussen
"na de zomer met elkaar buiten spelen en op een bankje hangen"
en
"In de herfst/winter met elkaar binnen chips eten en op de game console spelen"

</Aanname>

Overigens zie je in de groep 40 tot 49 een zelfs aantal als de week ervoor, terwijl alle andere groepen (met uitzondering die 12-17) een significante daling laten zien.
Laat die leeftijds catagorie van 40-49 nou net kinderen hebben in de groep 12-17 jaar oud.
Dus of de ouders steken hun kinderen aan, of de kinderen steken hun ouders aan :+

[ Voor 21% gewijzigd door Stinger_Ventura op 24-11-2020 14:27 ]

American Express vraagbaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
[...]
Er is geen enkele relatie zichtbaar met de herfstvakanties. Tot op heden zijn het enkel aannames zover ik kan zien.

Waarmee ik niet wil zeggen dat er geen probleem is of kan komen. Want het is zeker opvallend dat het aantal nieuwe besmettingen in bepaalde leeftijdscategorieën hoger is. Hoe dat komt en hoe we dat op moeten lossen, dat is iets waar ik geen antwoord op heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

IJzerlijm schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:23:
[...]

De groep nog niet besmette ouders raakt op een geveven moment toch op.
`
Die raakt niet op als die overlapt met "de groep ouders die al besmet zijn geweest".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:08

Laguna

Connaisseur

Drardollan schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:18:
[...]

Prettige cijfers qua besmettingen. We breken nu voor het eerst wel serieus uit naar beneden en ik heb niets gehoord over storingen
Mogelijk het gevolg van de extra maatregelen van 3 november.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Drardollan schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:24:
[...]

Er is geen enkele relatie zichtbaar met de herfstvakanties. Tot op heden zijn het enkel aannames zover ik kan zien.

Waarmee ik niet wil zeggen dat er geen probleem is of kan komen. Want het is zeker opvallend dat het aantal nieuwe besmettingen in bepaalde leeftijdscategorieën hoger is. Hoe dat komt en hoe we dat op moeten lossen, dat is iets waar ik geen antwoord op heb.
Van week 44 naar 45 zie je een flinke daling. Van week 46 naar 47 weer een flinke stijging. Kan er iets mee te maken hebben. Maar de daling is wat breder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Stinger_Ventura schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:24:
[...]

<Aaname>
Verschil tussen
"na de zomer met elkaar buiten spelen en op een bankje hangen"
en
"In de herfst/winter met elkaar binnen chips eten en op de game console spelen"

</Aanname>
Hmm ik heb zelf het gevoel dat het al een tijdje ongeveer hetzelfde weer is, dus het is niet zo dat ze ineens afgelopen 2 weken massaal binnen zijn gebleven. Denk ik... ook een aanname...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:23
Plenkske schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:26:
[...]

Hmm ik heb zelf het gevoel dat het al een tijdje ongeveer hetzelfde weer is, dus het is niet zo dat ze ineens afgelopen 2 weken massaal binnen zijn gebleven. Denk ik... ook een aanname...
N=1 : Als ik hier uit het raam kijk (werk thuis) dan was het veel drukker op straat met jeugd in de periode tot eind October, dan dat het nu is.
Buiten hangen, balletje trappen, scooter rijden.

Feit: het is wel kouder en eerder donker ;)

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Drardollan schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:15:
[...]

Het is ook nogal wat als de aannemer rolluiken moet slopen, alarmen moet negeren of saboteren, zelf moet bedenken hoe het moet worden, etc.

Hoe doe jij dat als er iets in je huis moet gebeuren? Dan toets je een willekeurig nummer in op je telefoon, roept 5 woorden en gaat er vanuit dat het dan goed komt?

[...]

Omdat de aannemer niet eerder tijd heeft en de materialen nog niet gearriveerd zijn.
Maar dan is het toch niet noodzakelijk om met je hele gezin te gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
ThunderNet schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:29:
[...]

Maar dan is het toch niet noodzakelijk om met je hele gezin te gaan?
Denk je dat een kind van 9 zich thuis alleen kan redden een paar dagen? Kwestie van een paar gesmeerde bammetjes klaarleggen, of hoe moet ik dat zien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jovatov
Drardollan schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:18:
[...]

Gisteren vergeleek ik de maandagen en was de stijging van vorige week maandag naar gisteren (4830 -> 5170) een plus van 340 'kleingeld'.

Vandaag dalen we met 333 sinds vorige week dinsdag (4302 > 3979) en is dat 'een serieuze breuk naar beneden'.

Van mij mag je de cijfers van vandaag 'prettig' noemen. Maar realistisch gezien is er maar weinig veranderd in het beeld tov vorige week. En dan gaat de daling dus nog steeds heel erg langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
MikeyMan schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:26:
[...]

Van week 44 naar 45 zie je een flinke daling. Van week 46 naar 47 weer een flinke stijging. Kan er iets mee te maken hebben. Maar de daling is wat breder.
Ik denk dat niemand hier ontkent dat de middelbare school invloed heeft op het aantal besmettingen.
Echter is het heel lastig vast te stellen hoe sterk deze invloed is. Ik zou zelf namelijk verwachten dat je dit dan sneller en heftiger zou zien na de herfstvakantie. Maargoed, dat mag het RIVM en GGD's maar lekker uitzoeken :)

@Stinger_Ventura ah ja eerder donker en iets kouder scheelt wel wat inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:29
Plots 1000 minder dan de dag ervoor? Zal wel weer iets niet kloppen bij het RIVM. Geloof niks van zulke significante dalingen én stijgingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Jovatov schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:30:
[...]

Gisteren vergeleek ik de maandagen en was de stijging van vorige week maandag naar gisteren (4830 -> 5170) een plus van 340 'kleingeld'.

Vandaag dalen we met 333 sinds vorige week dinsdag (4302 > 3979) en is dat 'een serieuze breuk naar beneden'.

Van mij mag je de cijfers van vandaag 'prettig' noemen. Maar realistisch gezien is er maar weinig veranderd in het beeld tov vorige week. En dan gaat de daling dus nog steeds heel erg langzaam.
Ik heb enkel naar de cijfers van afgelopen paar dagen gekeken en op basis daarvan de conclusie getrokken. Ik heb verzuimd de cijfers van vorige week dinsdag te bekijken omdat ik dacht dat we toen een storing hadden, maar dat blijkt op woensdag geweest te zijn.

Ofwel, je hebt helemaal gelijk dat het ten opzichte van vorige week kleingeld is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
[...]

Ik moet zeggen dat ik de daling van bijna 2% in positief testen wel positief vind. Alhoewel het met 12% nog steeds te hoog is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
MikeyMan schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:26:
[...]

Ik kan er geen directe relatie in ontdekken. Wat niet zegt dat het geen invloed heeft gehad die herfstvakantie. Er is een dermate groot en breed pakket aan maatregelen gekomen en gegaan dat het heel lastig is om alles te duiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10:54

NMH

Moderator General Chat
Drardollan schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:04:
Ik heb het dan ook niet geconcludeerd op basis van 1 site of 1 nieuwsbericht. We hebben al weken een constante stroom van berichten die bewijzen dat het draagvlak elke dag verder afbrokkelt. Veel van die berichten zijn hier door mij of anderen gepost. Je opmerking over "selection bias" is dan ook misplaatst.
Ook daar moet je, met alle respect, rekening houden met bias. "100 man feesten in park" is noemenswaardig; "900 man zitten thuis op de bank met Netflix" is dat niet. Ja, er zijn mensen die zich niet aan de regels houden en ja, dat zijn er te veel. Maar ik zie geen stroom berichten die wijzen op een afbrokkelend draagvlak. Ik zie wel onderzoeken van bijvoorbeeld het RIVM en EenVandaag die wijzen op een gelijkblijvend of stijgend draagvlak. Maar ik sta uiteraard open voor onderzoeken die andere resultaten geven. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
ShininNL schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:33:
Plots 1000 minder dan de dag ervoor? Zal wel weer iets niet kloppen bij het RIVM. Geloof niks van zulke significante dalingen én stijgingen.
Dagcijfers zonder context zeggen dan ook niet zo veel. Grafieken zoals deze heb je meer aan:
(van @YorickB op twitter)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Enl3OPLXUAojbK4?format=png&name=4096x4096

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-10 15:04
Er zijn er wel 90 overleden. Dat is toch wel een toename. Vandaar natuurlijk minder mensen op de IC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Plenkske schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:36:
[...]

Dagcijfers zonder context zeggen dan ook niet zo veel. Grafieken zoals deze heb je meer aan:
(van @YorickB op twitter)

[Afbeelding]
Vind die van het RIVM zelf ook wel aardig:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6I1mGoPE9_PZ1rlBGQk7fAAaRI4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/w5soM47w51XjYa67LEuDCcxM.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
mesa57 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:38:
Er zijn er wel 90 overleden. Dat is toch wel een toename. Vandaar natuurlijk minder mensen op de IC.
Helaas is die link niet te leggen.
Het gerapporteerde aantal overledenen loopt altijd ver achter, terwijl het aantal mensen op IC dagelijks wordt gerapporteerd en dit loopt niet ver achter (hooguit 1 dag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
MikeyMan schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:39:
[...]

Vind die van het RIVM zelf ook wel aardig:

[Afbeelding]
Die is zeker aardig, maar dat is dan weer alleen "meldingsdatum" en dus niet op basis van eerste ziektedag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:44

Mfpower

In dubio

[Afbeelding]

En die van 0-12 wordt niet of nauwelijks getest, dus dat is een black box (zelfs niet testen mét symptomen is het advies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
NMH schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:36:
[...]

Ook daar moet je, met alle respect, rekening houden met bias. "100 man feesten in park" is noemenswaardig; "900 man zitten thuis op de bank met Netflix" is dat niet. Ja, er zijn mensen die zich niet aan de regels houden en ja, dat zijn er te veel. Maar ik zie geen stroom berichten die wijzen op een afbrokkelend draagvlak. Ik zie wel onderzoeken van bijvoorbeeld het RIVM en EenVandaag die wijzen op een gelijkblijvend of stijgend draagvlak. Maar ik sta uiteraard open voor onderzoeken die andere resultaten geven. :)
Helemaal mee eens hoor. Ik denk dat het wel iets verder gaat dan dergelijke nieuwsberichten, bijvoorbeeld alleen al vandaag:

https://www.ad.nl/werk/to...thuis-te-werken~a198eec7/

en
BAD BENTHEIM - Vuurwerkhandelaren die hun knalwerk rond de jaarwisseling vanuit Duitsland verkopen merken nog niets van het steeds verder aangescherpte vuurwerkverbod dat dit jaar in Nederland geldt. Het aantal onlinebestellingen van vuurwerkpakketten „gaat als een malle”, zegt Hayo Wolff van Heron Fireworks dinsdag. Volgens hem en andere vuurwerkverkopers is het aantal bestellingen met 300 tot 400 procent toegenomen in vergelijking met vorig jaar.
https://www.telegraaf.nl/...tromen-gaat-als-een-malle

En zo zijn er nog honderden, zo niet duizenden, berichten die duiden op een afbrokkelend draagvlak. Het is niet zo dat er slechts 1 groep mensen is waar dit verdwijnt, in alle lagen van de bevolking zie je nu de boel afbrokkelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Vorige week dinsdag was toch de IT issues waardoor ze +/- 1000 te weinig rapporteerden? Wat 5300 ipv 4300 was uiteindelijk, als je die 5300 vergelijkt met +/- 4000 van vandaag is dat wel een redelijke week-op-week daling, maargoed dat is voornamelijk voor de mensen die statistiek bedrijven.
(uiteindelijk zijn de cijfers van vandaag een sommatie van ziekmeldingen die de afgelopen 5 dagen waren)

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 24-11-2020 14:48 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
YakuzA schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:45:
[...]

Vorige week dinsdag was toch de IT issues waardoor ze +/- 1000 te weinig rapporteerden? Wat 5300 ipv 4300 was uiteindelijk, als je die 5300 vergelijkt met +/- 4000 van vandaag is dat wel een redelijke week-op-week daling, maargoed dat is voornamelijk voor de mensen die statistiek bedrijven.
(uiteindelijk zijn de cijfers van vandaag een sommatie van ziekmeldingen die de afgelopen 5 dagen waren)
Ah, I stand corrected. Daar ging ik dan iets te snel. @Drardollan, in dat geval mag voorlopig wel een feestmutsje op :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-10 19:28

Barrycade

Through the...

Drardollan schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:44:
[...]

Helemaal mee eens hoor. Ik denk dat het wel iets verder gaat dan dergelijke nieuwsberichten, bijvoorbeeld alleen al vandaag:

https://www.ad.nl/werk/to...thuis-te-werken~a198eec7/

en

[...]

https://www.telegraaf.nl/...tromen-gaat-als-een-malle

En zo zijn er nog honderden, zo niet duizenden, berichten die duiden op een afbrokkelend draagvlak. Het is niet zo dat er slechts 1 groep mensen is waar dit verdwijnt, in alle lagen van de bevolking zie je nu de boel afbrokkelen.
Tja het begint gewoon te worden, het is niet meer main nieuws (Thierry zorgt er in ieder geval voor dat corona van de voorpaginas verwijnt), geen "frontberichten" achtige programma's en ondertussen kent minimaal iedereen wel een berg mensen die het gehad hebben en die daarvan een weekje op de bank hebben gehangen met Netflix en niets meer.

Plus dat er blijkbaar allemaal efficiente vaccins onderweg zijn om ons allemaal 2x te vaccineren (zeker als de twijfelaars blijven twijfelen). Waarom zou je dan met oud en nieuw geen vuurwerk af willen steken als zelfs Gommers zegt dat het van hem niet had gehoeven.

Het is namelijk een onzin reden geweest om vuurwerk te verbieden om de zorg te verlichten *tot op heden.
Dus ik zie ook een beetje het zwalkende beleid van het kabinet als oorzaak. Route kaart? Onzin verhaal. Aanblijven van Ferdinand hielp ook niet mee. Sluiten van bibliotheken?

Als je de mensen nog een beetje zicht wil laten hebben op logische besluiten moet het wel een beetje sense maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Jovatov schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:55:
[...]

Ah, I stand corrected. Daar ging ik dan iets te snel. @Drardollan, in dat geval mag voorlopig wel een feestmutsje op :+
Dat wilde ik ook gaan typen omdat ik ook aan een storing dacht, maar die kon ik enkel terugvinden op een woensdag.

Ofwel, geen idee wie er nu dan gelijk had in deze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:08

Laguna

Connaisseur

Plenkske schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:32:
[...]

Ik denk dat niemand hier ontkent dat de middelbare school invloed heeft op het aantal besmettingen.
Echter is het heel lastig vast te stellen hoe sterk deze invloed is. Ik zou zelf namelijk verwachten dat je dit dan sneller en heftiger zou zien na de herfstvakantie. Maargoed, dat mag het RIVM en GGD's maar lekker uitzoeken :)
De herfstvakantie viel natuurlijk samen met de gedeeltelijke lockdown van 13 oktober, dus dat maakt het lastig te beoordelen. Maar je zou wel kunnen stellen dat de stagnatie van de daling het gevolg is van het weer opengaan van de scholen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Holk schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:34:
[...]

Het leven zit vol met risico's. Zo kunnen ze om komen op de weg naar ons toe, op de fiets naar de supermarkt of bij een val van de trap.

Gaan we innig knuffelen? Nee, dat niet. Ventilatie in huis (WTW ftw!) op standje maximaal en gelukkig hebben we ook een riante woning.

Ouders willen hun kleinzoon van dan 3 maanden oud ook maar al te graag zien. Allemaal afwegingen die mensen zelf moeten mogen en kunnen maken.

Wat ik bedoel: We moeten allemaal dingen, maar waarom ligt die keuze niet bij mensen zelf?
[...]

Oh, zeker. Doe mij dat vaccin maar en de kroegen open! Kan ik weer een biertje gaan drinken met mijn vrienden en van de zomer weer naar een festival.

Wat ik nu zie is dat mensen gewoon gezellig bij elkaar thuis gaan drinken. Bloed kruipt waar het niet gaan kan.

Ik blijf het herhalen: Alles heeft een houdbaarheidsdatum. Zo ook deze regels.

Ik heb nu al 'zin' in Oud&Nieuw. Dat gaat een complete chaos worden. Hoe naief is men wel niet om te denken dat iedereen braaf thuis gaat zitten en geen vuurwerk gaat afsteken 8)7

Dat zie ik gewoon niet gebeuren. Ik weet wel dat ik geen agent in een van de grotere steden wil zijn.
redwing schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:58:
[...]

Feit blijft ook dat als we ons maar genoeg niet aan maatregelen houden het spontaan geen ver van je bed show meer wordt.

[...]

Als het eens tot mensen doordringt dat dit nu al het geval is. En dan niet jouw vader, maar wel die van iemand anders. Alle besmettingen en doden die er nu vallen zijn er omdat er veel mensen zich niet aan de maatregelen houden.
Dat hoeft geen feit te worden. Ik ben steeds minder onder de indruk van Covid-19. Dat is wel een feit.

Elke dode is er een die te betreuren is, maar relatief gezien tot het inwoneraantal van NL vind ik het wel mee vallen.

Veel doden zijn eerder een vroeger sterven. Mensen met onderliggend lijden, overgewicht, etc, etc.

Voor veel mensen is het virus gewoon niet zo gevaarlijk van wat ik lees. Dus ik begrijp dat veel mensen er ook geen boodschap meer aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Snow_King schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:32:
[...]

Het leven zit vol met risico's. Zo kunnen ze om komen op de weg naar ons toe, op de fiets naar de supermarkt of bij een val van de trap.

Gaan we innig knuffelen? Nee, dat niet. Ventilatie in huis (WTW ftw!) op standje maximaal en gelukkig hebben we ook een riante woning.

Ouders willen hun kleinzoon van dan 3 maanden oud ook maar al te graag zien. Allemaal afwegingen die mensen zelf moeten mogen en kunnen maken.

Wat ik bedoel: We moeten allemaal dingen, maar waarom ligt die keuze niet bij mensen zelf?
Grote groepen mensen denken al dat deze keuze bij hunzelf ligt. Daarom liggen er 1400 met covid in het ziekenhuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

MikeyMan schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:36:
[...]

Grote groepen mensen denken al dat deze keuze bij hunzelf ligt. Daarom liggen er 1400 met covid in het ziekenhuis.
1400 is als je het in absolute getallen bekijkt een hoog getal. Relatief gezien op een bevolking van 17,4 Miljoen is dat niet heel erg veel.

Let op! Ik zeg niet dat Covid-19 onzin is, maar ik begrijp heel goed dat veel mensen er gewoon niet veel mee van doen hebben.

Ik werk zelf thuis, boodschappen worden bezorgd en ben eigenlijk 7 dagen per week thuis. Mijn uitje is 2x per dag even een stuk wandelen met de kinderwagen.

Is het nu verstandig om in een dampende tent een feestje voor 5000 te geven met Kerst of Oud en Nieuw? Nee.

Maar het leven kan niet volledig stoppen. Mensen zijn en blijven sociale wezens en gaan elkaar dus opzoeken. Hebben daar sterke behoefte aan en is ook nodig.

Genoeg mensen raken inmiddels depressief van het thuis zitten, thuis werken danwel werkeloos zijn. Ik maak mij daar inmiddels meer zorgen om dat Covid-19 zelf.

De economische schade die ontstaat met alle gevolgen van dien (depressie, zelfmoord, etc, etc) kunnen nog wel eens heel groot gaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Snow_King schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:41:
[...]

1400 is als je het in absolute getallen bekijkt een hoog getal. Relatief gezien op een bevolking van 17,4 Miljoen is dat niet heel erg veel.

Let op! Ik zeg niet dat Covid-19 onzin is, maar ik begrijp heel goed dat veel mensen er gewoon niet veel mee van doen hebben.

Ik werk zelf thuis, boodschappen worden bezorgd en ben eigenlijk 7 dagen per week thuis. Mijn uitje is 2x per dag even een stuk wandelen met de kinderwagen.

Is het nu verstandig om in een dampende tent een feestje voor 5000 te geven met Kerst of Oud en Nieuw? Nee.

Maar het leven kan niet volledig stoppen. Mensen zijn en blijven sociale wezens en gaan elkaar dus opzoeken. Hebben daar sterke behoefte aan en is ook nodig.

Genoeg mensen raken inmiddels depressief van het thuis zitten, thuis werken danwel werkeloos zijn. Ik maak mij daar inmiddels meer zorgen om dat Covid-19 zelf.

De economische schade die ontstaat met alle gevolgen van dien (depressie, zelfmoord, etc, etc) kunnen nog wel eens heel groot gaan zijn.
Het punt is ook niet of 1400 veel is op 17 miljoen. Het punt is of 1400 veel is op het aantal bedden dat we in NL beschikbaar hebben. En met bedden bedoel ik dan 'bedden inclusief personeel'.
Heb thuis genoeg bedden, maar weinig doktoren rond lopen ;)

Zolang 'patienten <= 'bedden'', is er ook nieteens zo heel erg veel aan de hand. Sterfte blijft beperkt.
Maar zodra 'patienten > 'bedden'', raakt er wel stront aan de knikker, gezien de sterfte dan fors oploopt.

En dan is dit nog exclusief de mensen die nu geen of te weinig zorg ontvangen omdat ze een bed leeg houden voor een Covid patient.

Ik zit precies in dezelfde situatie als jij. Werk vanaf maart thuis. 1x een weekje naar Landal in eigen provincie geweest, that's it. Helemaal kut, temeer daar ik het absoluut niet voor mezelf doe.

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 24-11-2020 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:00
Drardollan schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:09:
[...]

Dat is geen algemeen advies zoals werd voorgespiegeld.
Dan vraag ik me af welke grapjas bij Rijkswaterstaat heeft besloten (en niet is teruggefloten) om dit niet algemene advies op letterlijk honderden borden langs ons wegennet te tonen.
Is gedaan om mensen te wijzen op het belang van het volgen van voorschriften die kennelijk niet bestaan.
Mogelijk dat je dit soort borden gemist hebt de afgelopen maanden

Afbeeldingslocatie: https://images2.persgroep.net/rcs/Fd09Le6PkoaOjgrUccgrCVduYJU/diocontent/169163899/_fitwidth/763?appId=93a17a8fd81db0de025c8abd1cca1279&quality=0.8&desiredformat=webp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stresstak
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:36:
Bij hoeveel van hen is het eigenlijk hun eigen schuld ? Het is tenslotte een besmettelijke ziekte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

stresstak schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:48:
[...]

Bij hoeveel van hen is het eigenlijk hun eigen schuld ? Het is tenslotte een besmettelijke ziekte.
Je zou kunnen beargumenteren van allemaal. Of van helemaal niemand...
Een beetje meer van de mensen die de regels aan de laars hebben gelapt waarschijnlijk...

Feit is wel dat als iedereen binnen was gebleven, ze ook niet besmet waren geraakt.

@ninjazx9r98 van wanneer is die foto?

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 24-11-2020 15:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Snow_King schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:32:
Heel simpel omdat mensen egoistisch zijn en niet naar het grote plaatje (kunnen) kijken. Daarnaast is de mens standaard al niet zo goed in risico afschatten. Veel mensen zijn b.v. banger voor een vaccin dan voor het virus. Niet omdat het vaccin zo'n risico is, maar vooral omdat we nu zien wat het virus doet, maar we niet weten wat het vaccin doet. Onbekend = gevaarlijk dus het vaccin is standarad gevaarlijker (ook al laten alle onderzoeken en ervaringen uit het verleden duidelijk iets anders zien)
Dat hoeft geen feit te worden. Ik ben steeds minder onder de indruk van Covid-19. Dat is wel een feit.
Omdat er de juiste maatregelen zijn genomen en we nu tijdig een vaccin krijgen. Heel simpel zou je anders heel snel wel onder de indruk komen van Covid-19. Feit is nl. dat in landen/steden waar de ziekenhuizen het niet meer aankonden er zo'n 5% van de mensen is overleden. En daarbij loopt ook de leeftijdsgrens van mensen met zeer ernstige klachten hard naar beneden. Juist doordat we het goed hebben gedaan, zijn mensen niet meer onder de indruk.
Elke dode is er een die te betreuren is, maar relatief gezien tot het inwoneraantal van NL vind ik het wel mee vallen.
Wederom omdat er goede maatregelen zijn genomen. Trek je bij zowel de 1e als de 2e golf de lijn door hadden we het nu over honderdduizenden doden gehad. Dus ja gelukkig valt het mee, maar niet door het virus zelf, maar doordat we het met maatregelen binnen de perken hebben gehouden.
Veel doden zijn eerder een vroeger sterven. Mensen met onderliggend lijden, overgewicht, etc, etc.
50% van de mensen in Nederland heeft overgewicht en 15% obesitas. Die mogen van jou gerust wat eerder dood omdat ze toch ziek zijn? Je onderschat hier toch echt over de grootte van de risico-groepen.
Voor veel mensen is het virus gewoon niet zo gevaarlijk van wat ik lees. Dus ik begrijp dat veel mensen er ook geen boodschap meer aan hebben.
Tja, het probleem is dat dit klopt zolang we het onder controle houden. Zodra de ziekenhuizen het niet meer aankunnen wordt het een stuk gevaarlijker. Gelukkig lijkt het er op dat we daar niet gaan komen, maar wederom is dat doordat er maatregelen zijn genomen en niet omdat het virus niet zo gevaarlijk is.

Ik ben iig blij dat we door de maatregelen nu zo ver zijn dat mensen het wel mee vinden vallen. Niet optimaal, want het laat zien hoe slecht mensen risico's in kunnen schatten, maar dat is nu eenmaal menselijk en volledig ingebouwd :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Ik ben vorige week nog onder zo'n tekst doorgereden. De vraag is in feite: "Waarom rij jij hier eigenlijk?" Misschien is het idee dat mensen zich dan gaan afvragen of ze werkelijk in de auto zouden moeten zitten. Daarop is instemmend zowel als ontkennend natuurlijk valide, maar mensen denken er dan in ieder geval over na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
ninjazx9r98 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:48:
[...]

Dan vraag ik me af welke grapjas bij Rijkswaterstaat heeft besloten (en niet is teruggefloten) om dit niet algemene advies op letterlijk honderden borden langs ons wegennet te tonen.
Is gedaan om mensen te wijzen op het belang van het volgen van voorschriften die kennelijk niet bestaan.
Mogelijk dat je dit soort borden gemist hebt de afgelopen maanden

[Afbeelding]
Ik weet niet van wanneer de foto is en wie het bedacht heeft. Het is in ieder geval niet terug te vinden in de adviezen op deze manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

autje schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 15:56:
[...]

Ik ben vorige week nog onder zo'n tekst doorgereden. De vraag is in feite: "Waarom rij jij hier eigenlijk?" Misschien is het idee dat mensen zich dan gaan afvragen of ze werkelijk in de auto zouden moeten zitten. Daarop is instemmend zowel als ontkennend natuurlijk valide, maar mensen denken er dan in ieder geval over na.
Nouja bedoel eigenlijk dat als dat vóór woensdagavond was het een boodschap was die in lijn was met de poster met maatregelen.

Daarna wat minder.

Ik heb sinds maart denk ik 4x een snelweg gezien. Weer eens wat anders dan 40k per jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Deze foto is van mei maar aangezien ik soortgelijke borden nog zag een week of wat geleden op ik meen de A10 (kan ook A8 geweest zijn) heb ik niet het idee dat het advies ondertussen aangepast is.
Heb ook soortgelijke teksten gezien op van die tekstkarren als je de bebouwde kom binnen rijdt en als je hier de wijk buurt binnen rijdt staat er een info bord van de gemeente die ook allerlei corona gerelateerde adviezen laat zien.

[ Voor 23% gewijzigd door ninjazx9r98 op 24-11-2020 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
ninjazx9r98 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:02:
[...]

Deze foto is van mei maar aangezien ik soortgelijke borden nog zag een week of wat geleden op ik meen de A10 (kan ook A8 geweest zijn) heb ik niet het idee dat het advies ondertussen aangepast is.
Heb ook soortgelijke teksten gezien op van die tekstkarren als je de bebouwde kom binnen rijdt.
Mei was een andere tijd met andere maatregelen. Ofwel, ik begrijp niet zo goed wat je wil zeggen met een 6 maanden oude foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
In de media wordt nu breeduit uitgemeten dat de R=1. Dat mag toch geen verrassing zijn? De R gaat over 2 weken geleden en toen zagen we al een opleving in het aantal besmettingen, ondertussen zijn we weer wat gedaald en is het toch aannemelijk dat de R weer <1 zit?

Heel veel zal het niet zijn overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Nu online
Drardollan schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:04:
[...]

Mei was een andere tijd met andere maatregelen. Ofwel, ik begrijp niet zo goed wat je wil zeggen met een 6 maanden oude foto.
Die foto zou ik zo kunnen maken als ik Leiden uit rij (als ik met de auto was), die staan nog overal op mobiele matrixborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Holk schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:12:
[...]

Die foto zou ik zo kunnen maken als ik Leiden uit rij (als ik met de auto was), die staan nog overal op mobiele matrixborden.
Ik twijfel er niet aan. Maar wat moet ik met de informatie? Ze kunnen wel van alles op die borden zetten. Er is, zover ik weet en kan vinden, geen overheidsadvies of maatregel die zegt "blijf thuis".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Nu online
Drardollan schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:13:
[...]

Ik twijfel er niet aan. Maar wat moet ik met de informatie? Ze kunnen wel van alles op die borden zetten. Er is, zover ik weet en kan vinden, geen overheidsadvies of maatregel die zegt "blijf thuis".
Niets. Net zoals je niets hoeft te doen als ze gaan knipperen en 50 tonen, kun je ook gewoon 100 blijven rijden..
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Drardollan schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 16:01:
[...]

Ik weet niet van wanneer de foto is en wie het bedacht heeft. Het is in ieder geval niet terug te vinden in de adviezen op deze manier.
Deze foto is van mei maar tot op de dag van vandaag zijn soortgelijke teksten zichtbaar op vele wegen.
Denk overigens dat er niet voldoende ruimte is voor een disclaimer of volledige bronvermelding voor de mensen die het niet (willen) geloven dat dit wel eens een echt advies zou kunnen zijn en niet het resultaat van een grapjas/hacker/scriptkiddie die binnen gedrongen is bij Rijkswaterstaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jovatov
Als je de maatregelen leest op rijksoverheid.nl dan is dit wel duidelijk dat het advies is om zoveel mogelijk thuis te blijven:
De maatregelen vanaf 19 november
(...)
Het dagelijks leven:
- Reis zo min mogelijk.
(...)
Reizen:
Voor reizen in Nederland geldt:
- Reis zo min mogelijk.
- Gaat u toch op vakantie? Blijf zoveel mogelijk op je vakantieadres.
- Beperk het aantal uitstapjes en vermijd drukte.

Voor reizen naar het buitenland geldt:
Maak en boek geen reizen naar het buitenland tot half januari, tenzij strikt noodzakelijk.
En over noodzakelijkheid van reizen staat dan:
Maak en boek geen reizen naar het buitenland tot half januari, tenzij strikt noodzakelijk. Vakantie en familiebezoek zijn geen noodzakelijke reizen. Dit geldt tot half januari.
Pagina: 1 ... 100 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins