Pssst: voor coronavaccin praat vanaf nu: De Corona Vaccins
[ Voor 28% gewijzigd door ZieMaar! op 23-11-2020 16:37 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 28% gewijzigd door ZieMaar! op 23-11-2020 16:37 ]
Nice, had zelf ook het idee dat dat handig zou zijn in een apart topicZieMaar! schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:36:
Pssst: voor coronavaccin praat vanaf nu: ZieMaar! in "De Corona Vaccins"
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik heb inderdaad nog een kaartje voor Graspop liggen voor ‘21Holk schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:29:
[...]
"Ja maar meneer de portier, vanwege religieuze redenen mag ik mij niet vaccineren, maar ik wil wel heel graag naar Morbid Death en Cannibal Corps luisteren..."
Luchtvaartbranche komt met 'coronapaspoort' voor reizigers
De luchtvaartsector komt met een eigen 'coronapaspoort' waarmee reizigers snel kunnen aantonen dat ze gevaccineerd zijn of de noodzakelijke negatieve test voor het coronavirus hebben ondergaan die in sommige landen verplicht is. Daarmee wil de internationale luchtvaartbrancheorganisatie IATA het internationale reizen vergemakkelijken. De app moet begin volgend jaar beschikbaar komen.
In het paspoort moeten informatie over reisvereisten, zoals verplichte tests of vaccinaties, beschikbaar komen voor reizigers, maar moet ook snel te zien zijn of de passagiers aan die eisen voldoen. Daardoor moeten overheden, laboratoria, luchtvaartmaatschappijen en reizigers informatie kunnen aanleveren die dan in die app gekoppeld worden. Daarbij maakt de IATA gebruik van software die het eerder al ontwikkelde om te kijken of reizigers de juiste visa hebben.
Volgens de branchevereniging slaat de app geen gegevens op en maakt die gebruik van de blockchain. iPhone-gebruikers kunnen in het eerste kwartaal van volgend jaar de app gaan gebruiken, verwacht de IATA. Mensen met een Android-telefoon moeten tot het tweede kwartaal wachten. De komende tijd test de branchevereniging het coronapaspoort samen met luchtvaartconcern IAG, het moederbedrijf van onder meer British Airways, Iberia, Vueling en Aer Lingus.
Verwijderd
Kinderen zijn sowieso veel minder vatbaar.. die worden sowieso niet ingeent... Zeker de eerste jaren niet. Ik moet zien hoe ver we uiteindelijk gaan. Ik denk dat werldwijd uitroeien toch niet gaat worden. Ik denk dat alle zwakkere ieder jaar (net als de griepprik) een injectie krijgen. En dan afhankelijk van factoren (als bijna uitroeiing in europa dan sowieso betere behandeling/medicijn) de rest van de populatie wel/niet.TrailBlazer schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:09:
[...]
En daarom noemen ze het dus groepsimmuniteit. Als de rest het wel neem beschermen ze op die manier de groep die niet ingeeent kan worden.
Dat 1e vraag ik me dus steeds meer af. Mijn oudste zat al thuis omdat er een klasgenootje met lichte klachten naar school was gegaan en de dag erna positief werd getest. In de tussentijd is er al een andere in dezelfde klas positief getest en vanmorgen heb ik hem laten testen en was ie ook positief (positief was trouwens ook de snelheid van testen, 9:30 gebeld voor een afspraak, 10:00 afspraak en 10:15 een positief resultaat.... Wel via het werk en niet de GGD)Verwijderd schreef op maandag 23 november 2020 @ 18:22:
[...]
Kinderen zijn sowieso veel minder vatbaar.. die worden sowieso niet ingeent... Zeker de eerste jaren niet. Ik moet zien hoe ver we uiteindelijk gaan. Ik denk dat werldwijd uitroeien toch niet gaat worden. Ik denk dat alle zwakkere ieder jaar (net als de griepprik) een injectie krijgen. En dan afhankelijk van factoren (als bijna uitroeiing in europa dan sowieso betere behandeling/medicijn) de rest van de populatie wel/niet.
[removed]
Bensimpel
Positieve meneer
Dan denk ik dat je een negatieve test moet onderleggen, minder dan 3 dagen oud.Agent47 schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:28:
Ik ben benieuwd hoe dat gaat als je je vakantie omgeboekt hebt? Ik heb hem gelukkig weten te verplaatsen naar juni. Maar stel ik ben nog niet aan de beurt, wat logisch is en ze willen toch alleen dat je komt als je een vaccin gehad hebt, hoe gaan ze dat doen dan?
😆 - Denk ook eens om ;)
Ik vraag mij al een tijdje af of er iets voor te zeggen is om juist de groep die het flink loopt te verspreiden, dwz jongeren (15-35) en die er zelf relatief weinig last van hebben in plaats van voorzichtige ouderen die met een mondkapje rondlopen en sociale contacten vermijden in een eerder stadium te vaccineren.redwing schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:25:
[...]
Dat 1e vraag ik me dus steeds meer af. Mijn oudste zat al thuis omdat er een klasgenootje met lichte klachten naar school was gegaan en de dag erna positief werd getest. In de tussentijd is er al een andere in dezelfde klas positief getest en vanmorgen heb ik hem laten testen en was ie ook positief (positief was trouwens ook de snelheid van testen, 9:30 gebeld voor een afspraak, 10:00 afspraak en 10:15 een positief resultaat.... Wel via het werk en niet de GGD)
Kinderen hebben weliswaar minder klachten, maar het lijkt er toch steeds meer op dat ze het wel verspreiden. Ik vind het ook veel te toevallig dat we 10 dagen na de herfstvakantie een dip zien in besmettingen die de lengte van de vakantie heeft geduurd en dat het nu weer aan het stijgen is.
Ik schat dan ook dat we simpelweg iedereen in gaan enten, beginnend bij de zwakkeren/kwetsbaren. Ook al wordt iemand er niet echt ziek van, hij kan het nog steeds doorgeven.
Dat ligt aan een hoop factoren. Als het vaccin minder goed zou werken voor ouderen dan is het logischer om juist de jongeren te enten. In het verleden is dat ook al eens voorgekomen. Er is gezegd dat we in Q1 volgend jaar 3,5 miljoen mensen kunnen enten, voor de kwetsbaren is dat al weinig, maar om de jongeren de enten is het echt een druppel op een gloeiende plaat.PalingDrone schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:51:
Ik vraag mij al een tijdje af of er iets voor te zeggen is om juist de groep die het flink loopt te verspreiden, dwz jongeren (15-35) en die er zelf relatief weinig last van hebben in plaats van voorzichtige ouderen die met een mondkapje rondlopen en sociale contacten vermijden in een eerder stadium te vaccineren.
Trek je op die manier niet wat sneller de angel uit deze crisis?
[ Voor 56% gewijzigd door CMD-Snake op 23-11-2020 20:18 ]
Waarmee je juist aantoont dat het niet door de scholen komt. Alle andere maatregelen waren pas na 20 dagen zichtbaar.redwing schreef op maandag 23 november 2020 @ 19:25:
[...]
Kinderen hebben weliswaar minder klachten, maar het lijkt er toch steeds meer op dat ze het wel verspreiden. Ik vind het ook veel te toevallig dat we 10 dagen na de herfstvakantie een dip zien in besmettingen die de lengte van de vakantie heeft geduurd en dat het nu weer aan het stijgen is.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Er wordt altijd 10 dagen aangehouden en dat is ook iedere keer de tijd dat je de dip ziet beginnen na maatregeln. En met schoolvakanties weet je zeker dat iedereen zich er gelijk 100% aan houdt.Drardollan schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:21:
[...]
Waarmee je juist aantoont dat het niet door de scholen komt. Alle andere maatregelen waren pas na 20 dagen zichtbaar.
[removed]
Nee en nee.redwing schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:46:
[...]
Er wordt altijd 10 dagen aangehouden en dat is ook iedere keer de tijd dat je de dip ziet beginnen na maatregeln. En met schoolvakanties weet je zeker dat iedereen zich er gelijk 100% aan houdt.
[ Voor 4% gewijzigd door Drardollan op 23-11-2020 20:49 ]
Let wel dat daarin een hoop onderbuikgevoelens en desinformatie in meespeelt, als ook een grote angst voor het onbekende. Belangrijk om je te realiseren is wel dat op vele fronten een bezoek aan een arts gewoonweg irreëel wordt in de toekomst indien je dit soort behandelingen onwenselijk vind. mRNA therapeutics gaan in de komende tien - twintig jaar net zo'n belangrijke ontwikkeling vormen als dat antibiotica is geweest in de vorige eeuw.CMD-Snake schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:15:
De animo onder medisch personeel om zichzelf te laten vaccineren tegen corona is laag, concludeert het NRC. Bij navraag door beroepsorganisatie V&VN onder 12.000 verpleegkundigen geeft 37% aan zich te laten vaccineren.
Eerste inspectierapport @IGJnl over commerciële tester leest als een thriller
— BD Dataplan - Bart Bolkestein (@BDDataplan) 23 november 2020
● ernstige bedreiging voor de veiligheid
● risico op kruisbesmetting
● geen arts medisch inhoudelijk betrokken
● positief getest: laat, onjuist of niet aan GGD doorgegevenhttps://t.co/YRrZdQYDsg
[ Voor 51% gewijzigd door MikeyMan op 23-11-2020 21:47 ]
In het vervolg dan maar met m'n eigen vliegtuig of met een airline die niet is aangesloten bij IATACMD-Snake schreef op maandag 23 november 2020 @ 18:03:
De IATA gaat een coronapaspoort ontwikkelen voor reizigers per vliegtuig:
[...]
[ Voor 18% gewijzigd door cbr600f4i op 23-11-2020 21:40 ]
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Tijd voor meer marktwerking in de zorg?MikeyMan schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:34:
Inspector gezondheidszorg heeft een mooi stuk opbouwende kritiek over een commerciële teststraat.
https://www.igj.nl/onderw...ng-voor-coronatestservice
[Embed]
Overigens is die IGK ook niet echt van het doorpakken... Constateringen van eind september, zijn nu anderhalve maand verder en volgens mij zijn ze nog open.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Semi-professionele geldklopperij lijkt het wel. 120-140 euro aflappen en je kunt de rest met gerust hart besmetten. Niet dat ik de illusie heb dat iedereen zich aan de quarantaine regels houdt bij de GGD test straten, maar dit soort praktijken zouden ze gewoon moeten verbieden.MikeyMan schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:34:
Inspector gezondheidszorg heeft een mooi stuk opbouwende kritiek over een commerciële teststraat.
[Embed]
Overigens is die IGK ook niet echt van het doorpakken... Constateringen van eind september, zijn nu anderhalve maand verder en volgens mij zijn ze nog open.
Dat snap ik, maar de techniek erachter is zeker niet zo nieuw als sommigen doen overkomen. En de mens is geen muis, maar dit soort therapieën zijn inmiddels in dusdanig veel soorten getoetst. Binnen vele soorten zijn lange termijn effecten beoordeeld. Het concept op zich is dan ook zeker wel als veilig te beschouwen. Het is nu ook weer niet zo alsof wij uniek zijn t.o.v. alle andere diersoorten. Sterker nog, waren wij dat wel, dan kunnen we sowieso al het dier experimenteel onderzoek wel de deur uit doen als zijnde waardeloos.Mfpower schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:20:
@psychodude Een groot verschil is natuurlijk dat je een (mRNA) vaccin toedient bij overwegend gezonde mensen. Alle andere behandelingen die je noemt zijn bij mensen die ziek zijn of zelfs erg ziek zijn (kanker). De afwegingen om dan voor een nieuw soort medicijn te gaan zijn dan natuurlijk anders.
lol @ je paracetamol opmerkingen. Maar we weten wel dat paracetamol (met mate) geen langetermijn effecten geeft. Daarvoor is het lang genoeg op de markt.psychodude schreef op maandag 23 november 2020 @ 22:07:
[...]
Dat snap ik, maar de techniek erachter is zeker niet zo nieuw als sommigen doen overkomen. En de mens is geen muis, maar dit soort therapieën zijn inmiddels in dusdanig veel soorten getoetst. Binnen vele soorten zijn lange termijn effecten beoordeeld. Het concept op zich is dan ook zeker wel als veilig te beschouwen. Het is nu ook weer niet zo alsof wij uniek zijn t.o.v. alle andere diersoorten. Sterker nog, waren wij dat wel, dan kunnen we sowieso al het dier experimenteel onderzoek wel de deur uit doen als zijnde waardeloos.
Ten tweede is een natuurlijk veel gehoorde angst, 'genetische manipulatie!'. Maar dit is onwaar. Dit is niet de manier waarop dit soort vaccins werken. En de expressie die cellen dan ook doen, is in deze tijdelijk.
En hoewel dit niet een COVID-19 vaccine image is, is dit wel de soort curves die je bij al dit soort mRNA therapeutics ziet. De volgende heb ik enkel aangehaald omdat Moderna hier toevallig in de ontwikkeling een rol speelt, en laat hun nu ook net één van de vaccins ontwikkelen.
[Afbeelding].
Zoals je kunt zien, injectie. Gevolgd door een piek. En na een verloop van dagen beland je weer op een nulpunt indien je geen extra injecties (in dit geval die dikke rode pijlen) geeft. En het maakt hierin niet uit wat voor een mRNA toegediend wordt. Dit is gewoon een 'limitatie' van de techniek. Er wordt geen nieuw DNA ingebouwd binnen ons genoom. Dus de werken raakt gewoon gaandeweg verloren omdat bijvoorbeeld ons lichaam onze eigen cellen met regelmaat vervangt, om het simpel te houden.
We hebben hiermee dus een goed begrepen techniek die veilig is gebleken binnen meerdere diersoorten, waar we nota bene vele malen meer van weten dan bijvoorbeeld de werking van paracetamol. Maar paracetamol slikken we bij de vleet, ondanks zeer ernstige potentiële bijwerkingen met mogelijk zelfs de dood tot gevolg. Maar zodra jarenlang aan goed onderbouwde wetenschap ten grondslag ligt aan een ontwikkeling, is het eng.
En ik snap het overigens best hoor. Ik ben in het buitenland ook huiverig om sommige dingen te eten die ik echt niet ken. Angst voor het onbekende zit toch een beetje in onze natuur, het is een soort basis survival instinct. Maar met gedegen informatie voorziening kun je mensen echt wel over de streep halen. En met name bijvoorbeeld verpleegkundig personeel en artsen zijn toch op zekere hoogte voldoende onderlegd om dit soort materie te begrijpen, de veiligheid hiervan dan ook op waarde te kunnen schatten en te besluiten op basis van een overwogen beslissing dat het zo eng niet hoeft te zijn als ze misschien aanvankelijk denken.
De gemiddelde burger overtuigen wordt natuurlijk al wat lastiger. Maar kuddegedrag doet hierin vermoedelijk toch ergens wel volgen. Daarnaast zullen er waarschijnlijk ook gewoon velen zijn die denken, ach doe mij maar dat prikje, hopelijk is daarmee dit alles maar snel genoeg voorbij.
Hmm vooral ook kijken bij de algemene voorwaarden (rechtstreeks gekopieerd van iets met tot doel productverkoop en heel licht gewijzigd tbv testen, maar als belangrijkste artikel dat de test totaal niets zeggend isMikeyMan schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:34:
[Embed]
[ Voor 16% gewijzigd door gekkie op 23-11-2020 22:36 ]
Het verschil met de 737 max is echter dat je daarbij de omliggende techniek veranderd. Dit soort mRNA vaccins is op dit moment eigenlijk meer te vergelijken met in een oude vertrouwde 747 de KLM stoeltjes vervangen voor easyjet stoelen. En de switch van allerlei diersoorten naar de mens? Alsof je in plaats van de vliegen binnen Europa, Amerika, Afrika en Azië nu ook wat vluchten in Australië toevoegt. Om het bij je vliegtuig analogie te houden.Mfpower schreef op maandag 23 november 2020 @ 22:16:
[...]
lol @ je paracetamol opmerkingen. Maar we weten wel dat paracetamol (met mate) geen langetermijn effecten geeft. Daarvoor is het lang genoeg op de markt.
Misschien is het vergelijkbaar met vliegangst. Ik heb zelf een vliegbrevet gehad en alleen al de kennis die je opdoet over vliegen en vliegtuigconstructie maakt dat je de techniek en training van piloten inherent vertrouwt. Totdat er een 737max in alle haast ontwikkeld wordt, waar toch net iets over het hoofd gezien wordt.
Daarom besluit ik - zonder ook maar één ding aan je verhaal af te doen, want ik snap en beaam alles wat je zegt - toch de kat uit de boom te kijken.
Verwijderd
Reizen is geen recht... Je hebt op deze aarde geen recht om overal te komen, en te gaan en staan waar je wil. Het blijft een gunst van een land. Dat wij als Europeanen overal wel snel kunnen komen (met vakantievisa) geldt dat voor veel mensen op aarde niet. Ieder land mag zijn regels opstellen wie ze wel en niet binnenlaten.Stoney3K schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:42:
[...]
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze dan omgaan met de groep die (om medische redenen) geen vaccinatie kan hebben. Om die mensen effectief in hun eigen land op te sluiten is eigenlijk discriminatie.
Bijzonder. Kan ik hieruit concluderen dat de betreffende personen zich nog liever een slag in de rondte werken in overvolle ziekenhuizen? Of hoe zien ze de komende jaren anders voor zich?CMD-Snake schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:15:
De animo onder medisch personeel om zichzelf te laten vaccineren tegen corona is laag, concludeert het NRC. Bij navraag door beroepsorganisatie V&VN onder 12.000 verpleegkundigen geeft 37% aan zich te laten vaccineren.
Gaan ze al het vliegpersoneel dan ook verplichten om in te enten? Of al het personeel wat op de luchthavens werkt?Verwijderd schreef op maandag 23 november 2020 @ 23:51:
[...]
Reizen is geen recht... Je hebt op deze aarde geen recht om overal te komen, en te gaan en staan waar je wil. Het blijft een gunst van een land. Dat wij als Europeanen overal wel snel kunnen komen (met vakantievisa) geldt dat voor veel mensen op aarde niet. Ieder land mag zijn regels opstellen wie ze wel en niet binnenlaten.
Tot 10 jaar geleden was je als HIV-drager (in ieder geval op papier) ook persona non grada in de vs.
En je zult denk ik de komende jaren moeten kunnen aantonen dat je geen corona onder de leden hebt.. door bv vaccinatie. Alternatief is mogelijk 2 weken quarantaine oid, maar dat is helemaal aan het land.
Onzin.Mr.Joker schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 00:41:
[...]
Gaan ze al het vliegpersoneel dan ook verplichten om in te enten? Of al het personeel wat op de luchthavens werkt?
Kan moeilijk als dat niet in je arbeidscontract staat. Het is gewoon populistisch gepraat. Je kan het niet maken om het wel wel van je klanten eisen en niet van je personeel. In Australië zal ik echter nergens van opkijken, dat is modern communisme.
Dit is toch niets nieuws? Veel landen hanteren al een vaccinatieplicht voor buitenlandse bezoekers. Weliswaar gaat het om Gele Koorts in het geval dat ik ken, maar het principe is hetzelfde. Vaccinatiebewijs laten zien en doorrrrr.Mr.Joker schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 00:41:
[...]
Gaan ze al het vliegpersoneel dan ook verplichten om in te enten? Of al het personeel wat op de luchthavens werkt?
Kan moeilijk als dat niet in je arbeidscontract staat. Het is gewoon populistisch gepraat. Je kan het niet maken om het wel wel van je klanten eisen en niet van je personeel. In Australië zal ik echter nergens van opkijken, dat is modern communisme.
Dat betekent, stam + t .
[ Voor 67% gewijzigd door Mr.Joker op 24-11-2020 02:15 ]
[ Voor 99% gewijzigd door zacht op 24-11-2020 07:27 . Reden: Verkeerd gelezen, het is vroeg. ]
Je bent niet werelds genoeg denk ikMr.Joker schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 01:58:
Ik moet heel eerlijk zeggen, ik heb veel plekken gezien, maar heb nog nooit een vaccinatieplicht gezien. Wel adviezen.
Puur uit interesse, om welke landen gaat dit?
En we hebben het hier over de commerciële partijen die het eisen, niet om de landen.
Ik denk dat de aandeelhouders op je voordeur komen kloppen, omdat je mag uitleggen waarom de omzet gehalveerd is.
Los van het vaccin ga je ook steeds betere behandelingen krijgen voor deze ziekte. Kijk hoever we al zijn gekomen om de dodelijkheid te reduceren in 8 maanden tijd?
Zodra de dodelijkheid van dit virus zo sterk gereduceerd is door betere behandeling, is er vrij weinig reden om een vaccinatie te eisen
Is dat zo? Of was de demografische spreiding een factor? Het gaat wel iets beter, maar volgens mij is het nog steeds vooral symptoombestrijding.Mr.Joker schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 01:58:
Los van het vaccin ga je ook steeds betere behandelingen krijgen voor deze ziekte. Kijk hoever we al zijn gekomen om de dodelijkheid te reduceren in 8 maanden tijd?
Zodra de dodelijkheid van dit virus zo sterk gereduceerd is door betere behandeling, is er vrij weinig reden om een vaccinatie te eisen
Ze geven eerder dat medicijn om immuunsysteem niet te laten ontsporen en beademingsmethode is anders maar dat is het wel volgens mij. Remdesevir is ook al weer afgeserveerd.MikeyMan schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 07:39:
[...]
Is dat zo? Of was de demografische spreiding een factor? Het gaat wel iets beter, maar volgens mij is het nog steeds vooral symptoombestrijding.
Vind er niet heel direct onderliggende cijfers over terug, maar vond deze:TrailBlazer schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:34:
[...]
Ze geven eerder dat medicijn om immuunsysteem niet te laten ontsporen en beademingsmethode is anders maar dat is het wel volgens mij. Remdesevir is ook al weer afgeserveerd.
Niet echt alledaagse landen.Mr.Joker schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 01:58:
Ik moet heel eerlijk zeggen, ik heb veel plekken gezien, maar heb nog nooit een vaccinatieplicht gezien. Wel adviezen.
Puur uit interesse, om welke landen gaat dit?
Zit even te zoeken, maar ik kan niet helemaal terugvinden of er nog gevolgen zitten aan het niet vaccineren bij een geldend advies?autje schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:47:
[...]
Niet echt alledaagse landen.
Ik weet het toevallig omdat ik twee jaar geleden naar Oeganda ben geweest.
Je bedoelt bij slechts 'advies', geen 'verplichting'? Geen idee, ik heb altijd mijn vaccinaties gehaald (ik heb nu de hele bingo-kaart wel zo'n beetje vol).MikeyMan schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:50:
[...]
Zit even te zoeken, maar ik kan niet helemaal terugvinden of er nog gevolgen zitten aan het niet vaccineren bij een geldend advies?
Wat gebeurt er bij ziek worden na een reisbestemming met vaccinatie advies? Duizenden euros zorgkosten die te voorkomen waren geweest? Doet de verzekering daar nog iets mee?
Ze geven ook bloedverdunnende middelen. https://icv-erasmusmc.nl/protocol/antistolling-bij-covid-19/TrailBlazer schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:34:
[...]
Ze geven eerder dat medicijn om immuunsysteem niet te laten ontsporen en beademingsmethode is anders maar dat is het wel volgens mij. Remdesevir is ook al weer afgeserveerd.
Dat heeft eigenlijk ook met een ontsporend immuunsysteem te maken. (maar dan niet direct met het voorkomen maar met mitigeren van gevolgen daarvan)blissard schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:19:
[...]
Ze geven ook bloedverdunnende middelen. https://icv-erasmusmc.nl/protocol/antistolling-bij-covid-19/
[ Voor 12% gewijzigd door begintmeta op 24-11-2020 09:35 ]
Een advies is slechts dat: een advies.MikeyMan schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:50:
[...]
Zit even te zoeken, maar ik kan niet helemaal terugvinden of er nog gevolgen zitten aan het niet vaccineren bij een geldend advies?
Wat gebeurt er bij ziek worden na een reisbestemming met vaccinatie advies? Duizenden euros zorgkosten die te voorkomen waren geweest? Doet de verzekering daar nog iets mee?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Kleine aanvullig: het jaarlijkse griepvaccin wordt wel gewoon aan zwangeren gegeven als ze daarvoor in aanmerking komen.ijdod schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:11:
Dit zijn bij uitstek vragen voor je gynaecoloog. Daar zitten een heleboel mitsen en maren aan. Inderdaad ook de mogelijke bijwerkingen op de baby; maar ook de afweging wat het virus zelf doet voor die baby. Maar idd, zoals @TrailBlazer als stelt, daarvoor wil je dus brede vaccinatie hebben, zodat ook de mensen die het niet kunnen krijgen (want bv preggers) beschermd zijn.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Omdat deze in een aparte klinische fase getest zijn. Komt later wel aan de orde, medicijnen en vaccins worden vaak eerst op volwassenen getest, goedgekeurd en daarna op jongeren / zwangere vrouwen getest.ijdod schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:05:
[...]
Kleine aanvullig: het jaarlijkse griepvaccin wordt wel gewoon aan zwangeren gegeven als ze daarvoor in aanmerking komen.
Hier valt echt mijn mond van open...Chiron schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:04:
Nou.. als ze de backend ook even openstellen voor het RIVM kunnen ze meteen geautomatiseerd contact tracen![]()
![]()
![]()
https://ademvrijbijmij.nl/
[ Voor 5% gewijzigd door steveman op 24-11-2020 10:32 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Waarom?
Volgens mij gaat die discussie meer over de oorzaak en gevolg van dat gebrek aan draagvlak dan de droge constatering zelfDrardollan schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:41:
[...]
Waarom?
Er is al maanden geen draagvlak meer, ik roep het al weken. Ik word al weken verketterd. Maar met de dag komen er meer en meer bewijzen op tafel.
Oh wauw...Chiron schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:04:
Nou.. als ze de backend ook even openstellen voor het RIVM kunnen ze meteen geautomatiseerd contact tracen![]()
![]()
![]()
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Dat ook, mijn punt was meer dat zwanger niet automatisch betekent dat er niet gevaccineerd wordt. Ook is het risicoprofiel van een zwangere sowieso hoger bij griep.Holk schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:16:
[...]
Omdat deze in een aparte klinische fase getest zijn. Komt later wel aan de orde, medicijnen en vaccins worden vaak eerst op volwassenen getest, goedgekeurd en daarna op jongeren / zwangere vrouwen getest.
[ Voor 30% gewijzigd door Signs op 24-11-2020 11:32 ]
Hoezo? Ze hebben nog zat bedden over... Zijn ze met pasen weer allemaal het ziekenhuis uit.Signs schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:32:
AD.nl Liveblog
Duitsland voert tussen 23 december en 1 januari een tijdelijke versoepeling van de coronaregels in. Tijdens de feestdagen kunnen Duitsers maximaal tien gasten van buiten het gezin ontvangen. Dat hoeven niet per se mensen uit een huishouden te zijn. Ook tellen kinderen onder de veertien niet mee wat betreft het aantal gasten.
De deelstaten zijn het samen eens geworden over het voorstel, dat morgen wordt besproken met bondskanselier Merkel. Begin deze maand ging Duitsland gedeeltelijk op slot. Inmiddels beginnen de restricties vruchten af te werpen. Vandaag werden evenwel, nadat enkele dagen een daling te zien was, 13.554 nieuwe besmettingen gemeld.
Is dit niet een beetje te voorbarig ?
Mooi, dan ga ik zelfs legaal die kant op met kerstSigns schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:32:
AD.nl Liveblog
Duitsland voert tussen 23 december en 1 januari een tijdelijke versoepeling van de coronaregels in. Tijdens de feestdagen kunnen Duitsers maximaal tien gasten van buiten het gezin ontvangen. Dat hoeven niet per se mensen uit een huishouden te zijn. Ook tellen kinderen onder de veertien niet mee wat betreft het aantal gasten.
De deelstaten zijn het samen eens geworden over het voorstel, dat morgen wordt besproken met bondskanselier Merkel. Begin deze maand ging Duitsland gedeeltelijk op slot. Inmiddels beginnen de restricties vruchten af te werpen. Vandaag werden evenwel, nadat enkele dagen een daling te zien was, 13.554 nieuwe besmettingen gemeld.
[ Voor 4% gewijzigd door Drardollan op 24-11-2020 11:40 ]
Je kan ook anders denken, als we dan even versoepelen zullen ze daarna weer sneller de maatregelen volgen, het draagvlak blijftMikeyMan schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:34:
[...]
Hoezo? Ze hebben nog zat bedden over... Zijn ze met pasen weer allemaal het ziekenhuis uit.
Ja zo kun je er ook naar kijken; maar als dat een stijging in gevallen kost; kunnen we dat ons hier niet permitteren, kijkend naar de ziekenhuisbezetting.FabianGTI schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:39:
[...]
Je kan ook anders denken, als we dan even versoepelen zullen ze daarna weer sneller de maatregelen volgen, het draagvlak blijft
In Nederland is alles tegenwoordig maar verboden en mag niet, zo verlies je alleen maar draagvlak
[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 24-11-2020 11:43 ]
[ Voor 48% gewijzigd door RodeStabilo op 24-11-2020 11:54 ]
Zingen in de kerk mag (in tegenstelling tot bijvoorbeeld in België)FabianGTI schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:39:
[...]
Je kan ook anders denken, als we dan even versoepelen zullen ze daarna weer sneller de maatregelen volgen, het draagvlak blijft
In Nederland is alles tegenwoordig maar verboden en mag niet, zo verlies je alleen maar draagvlak
Ik bedoel; ze weten denk ik ook wel dat zonder versoepelingen men elkaar toch wel opzoekt.ijdod schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:45:
@MikeyMan Ik denk dat het onder de streep nog best meevalt, eerlijk gezegd. En zelfs als 'maar' de helft zich er wel aan houdt is dat nog altijd de helft minder besmettingen.
Dat hele OMT vindt zichzelf mijn inziens veel te belangrijk. Ze moeten lekker babbelen met de overheid en klaar. Constant bewust de media zoeken en proefballonnen oplaten is niet hun taak.RodeStabilo schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:49:
OMT-advies: voorlopig geen versoepeling
nou vergeet het maar met die versoepelingen
dat gedraai de hele tijd.... pfff vermoeiend
en nu ineens hebben de scholen wel invloed op verspreidingen en de cijfers... we gaan het weer hebben over een langere schoolvakantie.
volgens mij weten ze het zelf ook niet meer.
Ik begin ineens heel pessimistisch te worden. de hele tijd is het vaccin de grote verlosser maar daar wordt ook al heel zachtjes een draai aan gegeven de laatste tijden.
Wellicht is het realistisch. De Duitse bevolking versoepelt anders zelf wel met de kerst of de overheid het leuk vindt of niet. De Amerikanen slaan de aanbeveling van de CDC omtrent Thanksgiving ook in de wind en reizen massaal af naar vrienden en familie per vliegtuig en per auto.Signs schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:32:
Past wel in wat er gebeurt de afgelopen dagen. Afgelopen dagen kregen we alweer opmerkingen van Rutte en Grapperhaus dat we beter ons best moeten doen en we niets krijgen als de besmettingen zo blijven als ze nu zijn. We lijken nu een plateau bereikt te hebben.RodeStabilo schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:49:
nou vergeet het maar met die versoepelingen
dat gedraai de hele tijd.... pfff vermoeiend
en nu ineens hebben de scholen wel invloed op verspreidingen en de cijfers... we gaan het weer hebben over een langere schoolvakantie.
volgens mij weten ze het zelf ook niet meer.
Een interessante uitspraak vanuit de VVD. Kamerlid Veldman zegt tijdens een debat over vaccinatieplicht dat er voor de VVD geen taboes zijn. „In zo’n grote crisis zijn soms stappen nodig waarvan je in de basis zegt: nee, dat willen we niet.” Grappig: je wilt alleen vrijheid zolang die niet nodig is; zodra ze wel nodig is, wil je haar niet meer.
Het hameren op de „grote crisis” als een uitzonderingstoestand, waarin slecht goed wordt, gijzelt het maatschappelijke gesprek. Hoewel ik nog niet weet wat ik van vaccinatieplicht vind, weet ik wel dat ik vrees voor het moment waarop de inentingsregistratie opeens aan de app wordt gekoppeld. Tegelijk merk ik dat ik aarzel die vrees op te schrijven. Tot voor kort had zo’n kritische houding nog iets heroïsch: kijk de columnist eens ijverig zijn best doen. Nu lijk je ermee aan te sluiten bij de lunatic fringe, de krankzinnige rafelranden van de politiek.
Ik blijf dit soort cijfers verbijsterend vinden. Goed, angst voor een nieuw vaccintype kan ik me voorstellen, maar de animo voor de griepvaccinatie is ook altijd laag onder het zorgpersoneel. Kleine moeite om je patienten te beschermen zou je zeggen. Zouden we wel geleerd moeten hebben van Semmelweis.CMD-Snake schreef op maandag 23 november 2020 @ 20:15:
Toezichthouden, dat is best wel een dingetje in Nederland: NMH in "[ZT] Kabinet Rutte-III en de Nederlandse politiek - Deel 2"MikeyMan schreef op maandag 23 november 2020 @ 21:34:
Ik stond toevallig bij zo'n toko voor de deur vorige week (niet om naar binnen te gaan, maar ik moest naar de kapper en parkeerde er toevallig voor de deur). Met verbazing het briefje op de deur gelezen met daarop het verzoek om geen mondkapje te dragen, en als je er toch per se een op wilde dan moest het een verse zijn zodat je geen virus mee naar binnen nam. (Daar waren ze dan wel weer heel voorzichtig mee, ondanks dat zelfs zorgverleners niet hoeven te wisselen tussen patienten volgens de RIVM richtlijnen.)Chiron schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:04:
![]()
![]()
Selection bias, dat kun je niet opmaken uit zo'n site. Er staan een paar honderd advertenties op die site; dat is peanuts vergeleken bij de tienduizenden winkels die er in Nederland zijn. Net zo goed als dat je op een conferentie van flat-earthers niet kun concluderen dat een groot deel van de bevolking meent dat de aarde plat is. Het RIVM concludeert dan ook wat anders:Drardollan schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:41:
Er is al maanden geen draagvlak meer, ik roep het al weken. Ik word al weken verketterd. Maar met de dag komen er meer en meer bewijzen op tafel.
(Niet dat het allemaal hosanna is overigens, belachelijk weinig mensen blijven thuis bij een potentiele besmetting. Echt WTF, zo komen we er nooit.Kijkend naar het naleven van de gedragsregels, zien we de laatste twee meetrondes een stijgende lijn in het afstand houden (van 59 naar 65%) en een grote meerderheid rapporteert zich te houden aan het maximum aantal bezoekers thuis (92%). [...] Terwijl het draagvlak voor de basismaatregelen onverminderd hoog is
De bekende en inmiddels vervelende schoolmeestervingertjes ja. Grapperhaus staat natuurlijk al wat meer op de achtergrond; die is na z'n eigen stupiditeit een stuk geloofwaardhigheid kwijt.CMD-Snake schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:00:
Past wel in wat er gebeurt de afgelopen dagen. Afgelopen dagen kregen we alweer opmerkingen van Rutte en Grapperhaus dat we beter ons best moeten doen en we niets krijgen als de besmettingen zo blijven als ze nu zijn. We lijken nu een plateau bereikt te hebben.
Als het gaat om bezoeken van familie bedoel je? We hadden het vorige week nog over droge horeca open per 15 december, maar als je dan dit soort dingen leest zullen ze het nog voor elkaar krijgen om hun eigen idee de nek om te draaien voor die tijd.Toch ben ik benieuwd of mensen zelf maar versoepelen voor Sinterklaas en de kerstperiode. De Amerikanen negeren massaal het advies rondom Thanksgiving, ik zie dat ook hier wel gebeuren.
[ Voor 3% gewijzigd door RodeStabilo op 24-11-2020 12:03 ]
Ik heb het dan ook niet geconcludeerd op basis van 1 site of 1 nieuwsbericht. We hebben al weken een constante stroom van berichten die bewijzen dat het draagvlak elke dag verder afbrokkelt. Veel van die berichten zijn hier door mij of anderen gepost. Je opmerking over "selection bias" is dan ook misplaatst.NMH schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:01:
[...]
Selection bias, dat kun je niet opmaken uit zo'n site. Er staan een paar honderd advertenties op die site; dat is peanuts vergeleken bij de tienduizenden winkels die er in Nederland zijn. Net zo goed als dat je op een conferentie van flat-earthers niet kun concluderen dat een groot deel van de bevolking meent dat de aarde plat is. Het RIVM concludeert dan ook wat anders:
[ Voor 15% gewijzigd door Fuujii op 24-11-2020 12:06 ]
Behalve lastig is het ook zinloos. Helaas. Want een test zegt enkel iets over dat moment, je kan de ziekte aan het ontwikkelen zijn of net na het testen besmet raken.Plenkske schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:03:
Als je per se kerst en oud/nieuw wil vieren (en zo veilig mogelijk) met een kleine groep zou je het volgende met die groep kunnen afspreken:
Iedereen in de groep gaat 10 dagen vooraf in quarantaine. Ja, dit is lastig maar wel het veiligste. Als iemand dit niet kan vanwege werk of andere redenen: laat je zo kort mogelijk voor de feestdag(en) testen. Misschien zelfs meerdere keren.
Persoonlijk denk ik dat dit te lastig wordt om met een groep te doen. Sommige kunnen een quarantaine bv. niet waar maken vanwege werk.
Dus dat wordt waarschijnlijk niet vieren met groep, maar met eigen gezin/partner of dus hooguit met het aantal gasten wat nu ook op bezoek mag komen.
Mensen zoeken elkaar toch wel op tijdens de kerstdagen. Dan is het misschien slimmer om dat gecontroleerd te doen. Daarnaast zorg je hiermee wel weer voor meer draagvlak. Gecombineerd met vaccins die er aan komen zorg je er daarmee voor dat mensen weer vooruit kunnen kijken.Fuujii schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:05:
Ik blijf het zo idioot vinden dat ze misschien voor de feestdagen even tijdelijk willen versoepelen (en/of dat mensen alles op alles zetten om het met een grote groep te vieren), net als in Duitsland. We houden dit nu al bijna een jaar vol wat enorm frustrerend is. Je kan volgens mij potentieel enorm veel extra besmettingen krijgen (= extra maatregelen) puur voor die paar dagen extra met elkaar de feestdagen vieren.
[removed]
Grapperhaus zien we nauwelijks meer, maar dat is logisch. Die man is elke geloofwaardigheid kwijt. wat dat betreft had hij beter kunnen opstappen.RodeStabilo schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:03:
De bekende en inmiddels vervelende schoolmeestervingertjes ja. Grapperhaus staat natuurlijk al wat meer op de achtergrond; die is na z'n eigen stupiditeit een stuk geloofwaardhigheid kwijt.
Inderdaad. Er wordt gezegd vier het heel klein, maar je hebt dikke kans dat het genegeerd gaat worden ongeacht wat er versoepeld is of niet.Als het gaat om bezoeken van familie bedoel je?
Sinterklaas is wel iets anders dan kerst of O&N. Qua viering en publiek. Er vloeit niet zoveel alcohol om maar iets te noemen.Jovatov schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:07:
Ik vind het allemaal nog veels te voorbarig om over kerst na te denken.
Eerst maar eens zien of we een beetje Sinterklaas door kunnen komen met de maatregelen op dit niveau. Als in de week voor kerst de besmettingen flink stijgen als gevolg van vieringen van de goedheiligman dan kan je elke versoepeling uberhaupt de koelkast in gooien
Inderdaad, het is lastig en niet waterdicht zoals je schrijft.Drardollan schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:07:
[...]
Behalve lastig is het ook zinloos. Helaas. Want een test zegt enkel iets over dat moment, je kan de ziekte aan het ontwikkelen zijn of net na het testen besmet raken.
Ik denk dat we gewoon moeten accepteren dat er met Kerst en O&N groepjes bij elkaar zullen komen en er niet te spastisch over doen. Het grootste deel van de mensen zal de basismaatregelen echt wel in acht nemen (met name 1,5 meter en geen fysiek contact). Het kleine deel ga je niet voorkomen, met geen enkele maatregel. Ik denk dat we blij moeten zijn met de Kerstvakantie, wellicht dat die dit gedrag compenseert.
Des te meer reden om voorzichtig te zijn. Als Sinterklaas al voor een stijging zorgt...Drardollan schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:12:
[...]
Sinterklaas is wel iets anders dan kerst of O&N. Qua viering en publiek. Er vloeit niet zoveel alcohol om maar iets te noemen.
Omdat (voorbeeld) ik nu met alleen mijn ouders zou vieren (2 bezoekers). Zou ik er tijdelijk 6 mogen ontvangen zou het de meer standaard kerst worden met oom, tante, neef en echtegenote. Ik hou mij namelijk wel gewoon aan die voorschriften. En velen met mij. Maar als het 'mag' ga ik het mezelf ook niet ontzeggen.MikeyMan schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:56:
[...]
Ik bedoel; ze weten denk ik ook wel dat zonder versoepelingen men elkaar toch wel opzoekt.
Waarom zou dit voor minder besmettingen zorgen
Opzich zijn het aardige ideëen, maar natuurlijk onhaalbaar. Mensen gaan gewoon zo traditioneel mogelijk de feestdagen door, dat gaat gewoon gebeuren. Ik begrijp dat wel. Het is een schijtjaar en mensen willen gewoon toch nog een beetje lol eruit halen met kerst en oud & nieuw.Plenkske schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:18:
[...]
Kortom, mijn idee:
- vier sinterklaas, kerst en oud/nieuw met eigen gezin/partner of hooguit met 2-3 gasten, met alle maatregelen
- verzet kerst met je familie of grote groep of whatever traditie je hebt, naar een dag wanneer dit weer kan
- verzet alle oud/nieuw tradities naar de dag waarop we afscheid kunnen nemen van de corona maatregelen, inclusief vuurwerk. knallend de crisis uit.
[ Voor 8% gewijzigd door Soccer98 op 24-11-2020 12:23 ]
Ja, het was in verhouding druk op de vliegvelden, maar tegelijk lag die piek op een fractie van vorig jaar. Dus hoe 'massaal' er afgereisd wordt is maar de vraag.CMD-Snake schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:00:
Wellicht is het realistisch. De Duitse bevolking versoepelt anders zelf wel met de kerst of de overheid het leuk vindt of niet. De Amerikanen slaan de aanbeveling van de CDC omtrent Thanksgiving ook in de wind en reizen massaal af naar vrienden en familie per vliegtuig en per auto.
Tsjah, je kan je er zo druk over maken dat je een hartstilstand oploopt. Maar je kan er niets aan doen, helaas. Het draagvlak is weg en men is het spuugzat. Het risico met kerst en O&N zal genomen worden door veel mensen.Plenkske schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:18:
[...]
Ik kan het niet "gewoon accepteren", omdat ik het érg dom gedrag vind. Het is gewoon net zo dom als op dit moment een feestje organiseren.
Ja eens hoor.Soccer98 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:22:
[...]
Opzich zijn het aardige ideëen, maar natuurlijk onthoudbaar. Mensen gaan gewoon zo traditioneel mogelijk de feestdagen door, dat gaat gewoon gebeuren. Ik begrijp het ergens ook wel.
Zoals vaker denk ik dat je veel te pessimistisch bent en voorsorteert op iets wat in zijn geheel niet vast staat.Jovatov schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:18:
[...]
Des te meer reden om voorzichtig te zijn. Als Sinterklaas al voor een stijging zorgt...
Ik maak me niet druk, ik geef alleen andere mogelijkheden aan.Drardollan schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:24:
[...]
Tsjah, je kan je er zo druk over maken dat je een hartstilstand oploopt. Maar je kan er niets aan doen, helaas. Het draagvlak is weg en men is het spuugzat. Het risico met kerst en O&N zal genomen worden door veel mensen.
Gelukkig zal een deel van de mensen de maatregelen in acht nemen en verwacht ik ook geen gigantische groepen. Het zal beperkt zijn tot wat familie denk ik.
Maar ik zie niet in waarom we ons er druk over moeten maken. We kunnen er toch niets aan doen, tenzij je een soort burgerfront wil opzetten en overal deuren wil gaan intrappen.
[ Voor 25% gewijzigd door blissard op 24-11-2020 12:30 ]
Of het heel krampachtig wordt gehandhaafd, waar natuurlijk ook een hoop weerstand tegen gaat komen. En dat zie ik de overheid met verkiezingen in het vooruitzicht niet proberen, want dan smijten ze zichzelf politiek compleet de afgrond in.Plenkske schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:24:
[...]
Ja eens hoor.
Zulke ideeën kunnen alleen breed geaccepteerd worden als de overheid er achter staat en er flink campagne voor gevoerd wordt.
[ Voor 8% gewijzigd door Stoney3K op 24-11-2020 12:30 ]
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Het is een schijtjaar vanwege een virus die geen bal geeft om de kalender.Soccer98 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:22:
[...]
Het is een schijtjaar en mensen willen gewoon toch nog een beetje lol eruit halen met kerst en oud & nieuw.
Pessimistisch of voorzichtig, da's maar net hoe je het ziet.Drardollan schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:26:
[...]
Zoals vaker denk ik dat je veel te pessimistisch bent en voorsorteert op iets wat in zijn geheel niet vast staat.
Ik verwacht niet dat Sinterklaas voor een stijging zorgt. Eerder de totale schijt aan de regels, maar dat is niet gebonden aan de Sint
[ Voor 6% gewijzigd door Jovatov op 24-11-2020 12:40 ]
Zolang ik me aan maatregelen moet houden omdat een te groot deel van het klootjesvolk dat niet doet, kan het niet hard genoeg geframed worden.blissard schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:28:
Is dat werkelijk het frame dat iedere keer weer nodig geacht wordt om het klootjesvolk het juiste te laten doen?
[ Voor 6% gewijzigd door ijdod op 24-11-2020 12:45 ]
Wat dacht je van de mensen die tot twaalf uur redelijk nuchter bleven vanwege het vuurwerk wat ze nog moesten afsteken, nu kan echt iedereen op tijd beginnen met zuipenStoney3K schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:29:
[...]
Verder ben ik meer bang voor de jaarwisseling waarin mensen misschien rampjaar 2020 toch definitief af willen sluiten en zich een stuk in de kraag zuipen, waarna ze buiten gaan rellen omdat ze geen vuurwerk meer af mogen steken.
Maar als dat het doel is, en ik mezelf niet tot het klootjesvolk vind behoren, dan is het dus blijkbaar niet voor mij bestemd en hoef ik er verder niets mee. Ik hoef mezelf ook niet alles aan te laten leunen.ijdod schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:44:
[...]
Zolang ik me aan maatregelen moet houden omdat een te groot deel van het klootjesvolk dat niet doet, kan het niet hard genoeg geframed worden.
Bij mij neemt het draagvlak van het accepteren van dat soort gedrag eerder af dan het draagvlak voor de maatregelen. In ben klaar met 'draagvlak'. Corona heeft geen flikker om draagvlak.
[ Voor 38% gewijzigd door ijdod op 24-11-2020 12:59 ]
Hoe zit het tegenwoordig eigenlijk bij terugkeer vanuit een oranje land? Voorlopig moet je volgens mij dan nog altijd verplicht in thuisquarantaine. Het is de vraag om mensen dat ervoor over hebben. En aan de andere kant, of ze zich er aan houden, maar dat is wel te controleren natuurlijk.ZieMaar! schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:23:
Ik denk dat langer vakantie (en dan bij voorkeur de krokus als inhaal gebruiken), niet zo’n slecht idee is. Ik lees nergens of dat dan voor of na de huidige vakantie gepland wordt.
Ik zou zeggen voor, dan kan je de kerstpiek misschien iets dempen doordat mensen voor die tijd meer thuis zijn? Doe je daarna, dan loop je de kans dat half Nederland dat gebruikt om een weekje goedkoop te wintersporten (ik weet niet dat erg is, maar volgens het kabinet is dat onwenselijk).
Nee, en in het verlengde daarvan: op het moment dat mensen iedere keer op de vingers getikt worden, dan helpt dat niet meer. Ze zullen om zichzelf te beschermen menen dat ze niet tot de aangesproken groep behoren. Door te blijven slaan zullen steeds minder mensen zich aangesproken voelen. En op het moment dat je jezelf uit de groep "klootjesvolk" hebt geplaatst, mag je lekker gaan wijzen. Naar die ander, die het verkeerd doet.ijdod schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:57:
@blissard jij kwam met de term klootjesvolk. Die heb ik hergebruikt.
Het meeste klootjesvolk vindt zichzelf geen klootjesvolk
Ik ga me er straks niet volledig aanhouden. Bij terugkomst ga ik me laten testen, en als de test negatief is, ga ik gewoon lekker naar buiten hardlopen, en de vuilniszak naar de ondergrondse container brengen.autje schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:00:
[...]
Hoe zit het tegenwoordig eigenlijk bij terugkeer vanuit een oranje land? Voorlopig moet je volgens mij dan nog altijd verplicht in thuisquarantaine. Het is de vraag om mensen dat ervoor over hebben. En aan de andere kant, of ze zich er aan houden, maar dat is wel te controleren natuurlijk.
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Uiteraard houdt men zich daar aan !autje schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:00:
[...]
Hoe zit het tegenwoordig eigenlijk bij terugkeer vanuit een oranje land? Voorlopig moet je volgens mij dan nog altijd verplicht in thuisquarantaine. Het is de vraag om mensen dat ervoor over hebben. En aan de andere kant, of ze zich er aan houden, maar dat is wel te controleren natuurlijk.
Ik zou juist willen pleiten voor extra maatregelen die laatste week van het jaar. Juist om te voorkomen dat men zich onverstandig gaat gedragen en de winst van de afgelopen weken teniet doet.Fuujii schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:05:
Ik blijf het zo idioot vinden dat ze misschien voor de feestdagen even tijdelijk willen versoepelen (en/of dat mensen alles op alles zetten om het met een grote groep te vieren), net als in Duitsland. We houden dit nu al bijna een jaar vol wat enorm frustrerend is. Je kan volgens mij potentieel enorm veel extra besmettingen krijgen (= extra maatregelen) puur voor die paar dagen extra met elkaar de feestdagen vieren.
alles kan off-topic
[ Voor 7% gewijzigd door blissard op 24-11-2020 13:13 ]
Waarom ga je eigenlijk?ThunderNet schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:05:
[...]
Ik ga me er straks niet volledig aanhouden. Bij terugkomst ga ik me laten testen, en als de test negatief is, ga ik gewoon lekker naar buiten hardlopen, en de vuilniszak naar de ondergrondse container brengen.
Ik ga geen 10 dagen vuilniszakken in m'n keuken verzamelen.
Mijn vriendin (en haar zusje) die in SE wonen, gaan naar mijn schoonouders in DE, voor de kerst. Ik ga daar dan ook een paar dagen heen zodat ik haar kan zien.
[ Voor 19% gewijzigd door ThunderNet op 24-11-2020 13:23 ]
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Er geldt nergens een verplichting. Er geldt alleen een dringend advies.autje schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:00:
[...]
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Mixen van 3 landen en meerdere generaties uit meerdere landen. Wat kan er mis gaan?ThunderNet schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:18:
[...]
Mijn vriendin (en haar zusje) die in SE wonen, gaan naar mijn schoonouders in DE, voor de kerst. Ik ga daar dan ook een paar dagen heen zodat ik haar kan zien.
Dat ze er niet bij kan zijn bij het 40jr huwelijk van m'n ouders een week daarvoor, en kerst in NL waarschijnlijk ook onmogelijk wordt met de bezoekregels.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq