Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Over de vector vaccins is al veel bekend. Ook van de lange termijn.Mfpower schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:41:
[...]
Klopt ik zal de astrazenica/oxford variant veel eerder nemen dan het mRNA vaccin wat nog niet eerder voor mensen is goedgekeurd.
En je hebt helemaal gelijk, het is een samenhangende crisis dus een duivels dilemma wat een ieder voor zichzelf zal moeten beslissen.
Dat het onderbuik is deel ik niet met je, dan wil ik je vragen om een studie te overleggen waarbij het Covid vaccin na 5 jaar geen langetermijn bijwerkingen heeft opgeleverd. Zolang dat er niet is, is er geen evidence-based onderzoek waarbij de langetermijn (bij)werking van de vaccins is aangetoond of uitgesloten. Tot die tijd blijft het een risico afweging.
Overigens: leeftijd speelt hier een rol. Was ik 60+ geweest zou ik het zonder blikken of blozen gehaald hebben. Omdat ik dan een andere afweging zou maken.
Lees hier maar eens: https://www.knvm.org/vaccinologie/covid-19
Ik heb ook covid gehad, en ben nog steeds aan het kutten met herstel na inmiddels 2 maanden. En ik ben 36, verder volledig gezond. Ik ga dat vaccin direct halen, en heb het geluk dat ik vroeg mag vanwege mijn werk. Dit wil ik nooit meer namelijk. Ik hoop ook een crisis van deze omvang niet meer mee te maken en ik wil verdorie ook aan het bier kunnen in het speciaalbier cafe na het werk.
Het vaccin is niet wat je beschermt, het leert je afweersysteem wat het moet doen als het covid virus opduikt. En die kennis blijft aanwezig, er zijn in 2008 mensen getest die als kind in 1918 de Spaanse Griep hadden kregen en hun afweersysteem was na 90 jaar nog steeds in staat een H1N1 virus te herkennen en daartegen in actie te komen.YakuzA schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:42:
[...]
Wel een beetje appels en peren.
Een vaccin dat 2 malig is ingebracht en binnen bepaalde tijd weer weg is tegen continu slikken of implanteren van iets.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Oh, zo laag? Voordeel van bulk in India maken dan... maar ik bedoel dan inclusief het transport en toedienen. Voor de meningococcen vaccinatie voor m’n kinderen heb ik het ook zelf betaald (vielen buiten de doelgroepen) en dat was een 140 euro stuk meende ik, plus 50 euro erin zettenStoney3K schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:47:
[...]
Die 2,50 is dan ook de kostprijs van een dosis van het AstraZeneca vaccin.
Ik heb geen idee, vandaar mijn vraagTrailBlazer schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:45:
[...]
Ema gaat toch enkel over veiligheid? Uiteindelijk zal een arts beslissen wie welk vaccin moet krijgen op basis van de specificaties.
Ankona schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:42:
[...]
Daarom moet je ook uitkijken met een leken mening over wat verstandig is. Ik denk dat de gemiddelde wetenschapper die verbonden is aan een gerenommeerde universiteit er beter kijk op heeft dan de gemiddelde leek met een facebook account.
Wanneer ik in het verleden naar experts geluisterd zou hebben zou ik nu dood zijn.
In 2016 had ik een bacterie in mijn hersenen die uiteindelijk tot mijn dood geleid zou hebben. Ik heb 2nd, 3rd, 4th opinions gehad over mijn klachten. Elke arts, tot een super-infectioloog in het Radboud heeft tegen mij gezegd dat het tussen mijn oren zat (ironisch genoeg was dat natuurlijk ook zo) en dat ik een burnout had. Toen ik uiteindelijk zelf als leek mijn diagnose bij elkaar gegoogeld had op basis van symptomen moest ik een arts zoeken die uberhaupt wilde overwegen om de test te doen maar toen was de bias er al. Uiteindelijk via een prive arts de test gehad, positief uiteraard, een korte kuur antibiotica en volledig hersteld.
Ja dat is mijn n=1 ervaring, maar ik heb er van geleerd dat je als leek met een goed stel hersenen behoorlijk ver kunt komen in elke professie. Je krijgt geen erkenning, want zo werkt ons systeem niet, maar je komt echt een eind.Het helpt natuurlijk dat ik een academische achtergrond heb en ook uit onderzoek kom. Ik heb ervan geleerd niet meer blind te vertrouwen op de experts en alles goed zelf te onderzoeken en te doen waar ik achter sta. Dan moet je natuurlijk niet facebook als bron gebruiken of sociale media. Dat doe ik ook niet. De enige plek op het hele internet waar ik mezelf toesta iets te lezen/leren van anderen is dit forum omdat de meesten hier ook niet op hun achterhoofd gevallen zijn. Waarom denk je dat ik mijn posts onderbouw met de meest recente studies over bijvoorbeeld kinderen en scholen en corona? En dat ik laat zien dat ze in contrast staan met de uitspraken van GGD/OMT?
Helemaal als er een kans is op bias, iedereen wil dat dit vaccin slaagt, ik ook, begrijp me niet verkeerd.
Ik vrees alleen dat als je het betaald zou maken (ook al is het nog zo goedkoop), dat je toch een extra drempel introduceert om te vaccineren. Om die reden zou ik het dus door de overheid laten regelen. Linksom of rechtsom ga je het trouwens toch wel zelf betalen overigens.Holk schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:46:
[...]
Ik zou er veel meer voor willen aftikken, ook omdat ik het kan/wil betalen en daar ook best voor wil betalen (niet alles hoeft door de overheid gedragen te worden)
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Eens, je zorgverzekering / belasting / sociale zekerheid betaald het. En door het gratis te maken zorgt zeker voor een hogere opkomst (soort kroket)dr.lowtune schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:58:
[...]
Ik vrees alleen dat als je het betaald zou maken (ook al is het nog zo goedkoop), dat je toch een extra drempel introduceert om te vaccineren. Om die reden zou ik het dus door de overheid laten regelen. Linksom of rechtsom ga je het trouwens toch wel zelf betalen overigens.
Klopt! Dat vaccin zal ik ook veel sneller nemen. Niet direct, maar misschien wel binnen een jaar al.LZ86 schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:48:
[...]
Over de vector vaccins is al veel bekend. Ook van de lange termijn.
Lees hier maar eens: https://www.knvm.org/vaccinologie/covid-19
Ik heb ook covid gehad, en ben nog steeds aan het kutten met herstel na inmiddels 2 maanden. En ik ben 36, verder volledig gezond. Ik ga dat vaccin direct halen, en heb het geluk dat ik vroeg mag vanwege mijn werk. Dit wil ik nooit meer namelijk. Ik hoop ook een crisis van deze omvang niet meer mee te maken en ik wil verdorie ook aan het bier kunnen in het speciaalbier cafe na het werk.
En als het mocht, zou ik je de hand schudden. Ik heb geen ander belang en ik wil geen andere uitkomst oid. En ik wil ook weer aan het bier, maar niet ten koste van alles.
Dat zou ik ook wel een prima idee vinden en ik zou daar ook gebruik van maken, hoewel je dan weer op een discussie uitkomt dat de mensen die zich het kunnen veroorloven een "voordeeltje" hebben ten opzichte van mensen die dat niet kunnen.ijdod schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:00:
@dr.lowtune Je zou en/en kunnen doen. 'gratis' obv de oproep, maar als het eerder wilt betaalt verstrekken.
Misschien kunnen we die extra opbrengsten dan wel gebruiken als extraatje voor de zorg
Dat, en een goed werkende vaccinatie is spotgoedkoop als het de uitbraak kan beteugelen. Laat het 100 euro per persoon all-in kosten om iedereen te vaccineren, dan ben je voor "slechts" 1.7 miljard klaar. De overheidssteun aan KLM alleen al is het dubbele van dat bedrag, laat staan de kosten van de tests, gezondheidszorg, andere steunregelingen en economische schade.dr.lowtune schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:58:
Ik vrees alleen dat als je het betaald zou maken (ook al is het nog zo goedkoop), dat je toch een extra drempel introduceert om te vaccineren. Om die reden zou ik het dus door de overheid laten regelen.
Holk schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:01:
zorgt zeker voor een hogere opkomst (soort kroket)
daar wordt een trauma getriggerd. Heb je voor goed fatsoen de griepprik al gehaald, wordt aangekondigd dat je vanaf de dag erna er een broodje kroketbij krijgt
Of net zoals in Hong Kong. Heb je net corona overwonnen, krijgen alle nieuwe gevallen 550 euro zodra ze positief testenijdod schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:05:
[...]
offtopic:
daar wordt een trauma getriggerd. Heb je voor goed fatsoen de griepprik al gehaald, wordt aangekondigd dat je vanaf de dag erna er een broodje kroketbij krijgt

India?Holk schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:48:
[...]
Oh, zo laag? Voordeel van bulk in India maken dan... maar ik bedoel dan inclusief het transport en toedienen. Voor de meningococcen vaccinatie voor m’n kinderen heb ik het ook zelf betaald (vielen buiten de doelgroepen) en dat was een 140 euro stuk meende ik, plus 50 euro erin zetten
Had juist Astra Zenica niet productie (via Halix) in Leiden.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de productie in Leiden voor vaccins is opgeschroefd van 300 miljoen naar 1 miljard
Die hebben meerdere productiefaciliteiten over de wereld, makkelijker met logistiek enzoIndoubt schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:23:
[...]
India?
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de productie in Leiden voor vaccins is opgeschroefd van 300 miljoen naar 1 miljard
Zonder gekheid. Hoop dat de goedkeuringen nu snel komen. Laten we maar op stoom komen met de vaccinaties, des te eerder wordt ons leven weer wat leuker.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Ben benieuwd hoe lang ze dit volhouden hetzelfde met pinkpop
Ik neem aan dat festivals nog steeds niet mogen tenzij de vaccinatiegraad hoog genoeg is.Mr.Joker schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:31:
https://www.rtlnieuws.nl/...plicht-inenten-vaccineren
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Halix maakt volgens mijn informatie de batches voor de klinische fases, in India staat de grootste producent van vaccins waar AZ z'n productie heeft lopen. (had ik altijd begrepen)Indoubt schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:23:
[...]
India?
Recente onderzoeken geven aan dat 60% (en dalend) het vaccin wil, mogelijk is dit nog te hoog vanwege de neiging tot wenselijke antwoorden (zie dit forum waar je ofwel een "facebook wappie" of "complot gek" bent als je het waagt je niet te conformeren en gewillig de spuit te laten zetten of tenminste daar vraagtekens bij te zetten). De cijfers van het ggd onderzoek ronde 8 (n=50k) is nog niet bekend vziw.
Ben wel benieuwd hoe Rutte de indirecte verplichting waar ze nu blijkbaar over na aan het denken zijn gaat invullen. Ik betwijfel of zo'n "plicht" zal leiden tot meer vaccinaties, de hakken gaan in NL al snel in het zand.
Het zou zo maar kunnen dat festivals dit jaar een "alleen gevaccineerden" beleid hanteren, als er dan nog geen vaccins beschikbaar zijn voor hun doelgroepn, dan besluiten ze waarschijnlijk zelf om het niet door te laten gaan.Standeman schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:33:
[...]
Ik neem aan dat festivals nog steeds niet mogen tenzij de vaccinatiegraad hoog genoeg is.
Ik heb voor de nazomer en de herfst in ieder geval nog wat concertkaarten en ik heb eigenlijk wel de indruk dat die weer door kunnen gaan.
Ik verwacht ook dat er veel landen gaan zijn die de komende tijd (wellicht jaren) als eis gaan stellen dat je gevaccineerd bent voor je het land in mag.Mr.Joker schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:31:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze dan omgaan met de groep die (om medische redenen) geen vaccinatie kan hebben. Om die mensen effectief in hun eigen land op te sluiten is eigenlijk discriminatie.NMH schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:40:
[...]
Ik verwacht ook dat er veel landen gaan zijn die de komende tijd (wellicht jaren) als eis gaan stellen dat je gevaccineerd bent voor je het land in mag.
Ala de ziekenhuizen leeg zijn, dan gaat die vlieger niet op.Standeman schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:33:
[...]
Ik neem aan dat festivals nog steeds niet mogen tenzij de vaccinatiegraad hoog genoeg is.
Je weet ook niet hoeveel er op een natuurlijke manier immuun zijn (geraakt). Dat merk je snel genoeg aan de R waarde en de ziekenhuisopnames. Het is niet zo simpel als vaccinatiegraad onder x % dus we houden alles maar gesloten. Verkoop dat maar aan de maatschappij.
En die op een natuurlijke manier immuun zijn geworden.. immuunreactie van een vaccin is immers niet sterker dan de lichamelijke reactie. Stond ergens in een interview met 1 van de experts in RTL. Verbaast me ook nietStoney3K schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:42:
[...]
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze dan omgaan met de groep die (om medische redenen) geen vaccinatie kan hebben. Om die mensen effectief in hun eigen land op te sluiten is eigenlijk discriminatie.
Ik hoop echt dat we niet die kant op gaan. Ik ben volledig voor het "samen uit, samen thuis" principe wat betreft deze crisis. Het is gewoon een heel slecht idee om de maatschappij te gaan verdelen/polariseren. Dat bepaalde regels niet meer gelden voor $groep (gevaccineerden) is imo een no-go waar je nooit aan moet beginnen. Op die manier creëer je de facto een apartheidssysteem met alle daarbij horende ellende.Stoney3K schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:40:
[...]
Het zou zo maar kunnen dat festivals dit jaar een "alleen gevaccineerden" beleid hanteren, als er dan nog geen vaccins beschikbaar zijn voor hun doelgroepn, dan besluiten ze waarschijnlijk zelf om het niet door te laten gaan.
Ik heb voor de nazomer en de herfst in ieder geval nog wat concertkaarten en ik heb eigenlijk wel de indruk dat die weer door kunnen gaan.
@Mr.Joker Uiteraard met de eis dat in ziekenhuizen (en IC's) amper nog corona-bedden gevuld zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Standeman op 23-11-2020 13:49 ]
Voor dingen die belangrijk zijn in de maatschappij zoals de supermarkt of je werkplek ben ik het met je eens, maar de dingen die nu sowieso dicht zijn, zoals cafés, discotheken en festivals, kun je prima open gooien, want die zijn een privilege en geen recht.Standeman schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:45:
[...]
Ik hoop echt dat we niet die kant op gaan. Ik ben volledig voor het "samen uit, samen thuis" principe wat betreft deze crisis. Het is gewoon een heel slecht idee om de maatschappij te gaan verdelen/polariseren. Dat bepaalde regels niet meer gelden voor $groep (gevaccineerden) is imo een no-go waar je nooit aan moet beginnen. Op die manier creëer je de facto een apartheidssysteem met alle daarbij horende ellende.
Het alternatief is een "samen uit, samen thuis" principe waar een kleine groep weigeraars een hele sector aan werkgelegenheid erbij kan naaien. Dat moet je ook niet willen.
[ Voor 9% gewijzigd door Stoney3K op 23-11-2020 13:48 ]
inderdaad, doet me denken aan 80 jaar geleden toen er een bevolkingsgroep was die een bepaalde ster moesten dragen.Standeman schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:45:
[...]
Ik hoop echt dat we niet die kant op gaan. Ik ben volledig voor het "samen uit, samen thuis" principe wat betreft deze crisis. Het is gewoon een heel slecht idee om de maatschappij te gaan verdelen/polariseren. Dat bepaalde regels niet meer gelden voor $groep (gevaccineerden) is imo een no-go waar je nooit aan moet beginnen. Op die manier creëer je de facto een apartheidssysteem met alle daarbij horende ellende.
Elect a clown, expect a circus.
[ Voor 5% gewijzigd door Mr.Joker op 23-11-2020 13:50 ]
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
Dan zit je vooral nog met de toestemming van de overheid, als er alleen vergunningen afgegeven worden aan 'gevaccineerden only' evenementen dan kun je nog steeds niks. Tenzij je gaat zeggen dat vanaf het moment dat het vaccin beschikbaar is, alles op eigen risico is.Mr.Joker schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:49:
Ik denk dat juist door indirecte dwang door allerlei partijen je steeds minder draagvlak voor vaccinatie gaat krijgen, beetje omgekeerd effect zegmaar. Ik denk dat die bedrijven die dat eisen eerder omvallen dan dat mensen overstag gaan om hun concert bij te wonen en zich laten vaccineren.
Spring bij mij achterop de brommer, rijden we naar LeidenSkiFan schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:53:
Ik sta er heel simpel in. Heb alle vaccinaties tot nog toe overleefd, dus deze zal ook wel goed gaan. Waar kan ik me melden? Ik wil m'n leven terug!
Dat is dus helemaal geen kleine groep, dat zou een flinke substantiële groep (+/- 35% van de Nederlanders) moeten zijn. En ja, het gaat flink wat PR, gesprekken, etc kosten om de gevaccineerde groep zo groot mogelijk te krijgen. En dat heeft nog steeds mijn voorkeur op het genoemde apartheidssysteem (waardoor imho nog meer mensen met de hakken het zand in gaan).Stoney3K schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:48:
[...]
Voor dingen die belangrijk zijn in de maatschappij zoals de supermarkt of je werkplek ben ik het met je eens, maar de dingen die nu sowieso dicht zijn, zoals cafés, discotheken en festivals, kun je prima open gooien, want die zijn een privilege en geen recht.
Het alternatief is een "samen uit, samen thuis" principe waar een kleine groep weigeraars een hele sector aan werkgelegenheid erbij kan naaien. Dat moet je ook niet willen.
Mag je wat mij betreft mee in m'n barchetta (of de Eos, ook goed!)Drardollan schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:54:
[...]
Spring bij mij achterop de brommer, rijden we naar Leiden
Drardollan schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:54:
[...]
Spring bij mij achterop de brommer, rijden we naar Leiden
Meh, als iedereen die het wel genomen heeft na een maand nog leeft, weer kan knuffelen en biertjes doen in de stad, dan komen er veel meer over de brug hoor. Ja, PR is nodig en de rationalisatie van de antivaxxers weerleggen, maar het straatbeeld gaat toch de overhand krijgen en mensen meebewegen om toch die shot te halenStandeman schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:55:
[...]
Dat is dus helemaal geen kleine groep, dat zou een flinke substantiële groep (+/- 35% van de Nederlanders) moeten zijn. En ja, het gaat flink wat PR, gesprekken, etc kosten om de gevaccineerde groep zo groot mogelijk te krijgen. En dat heeft nog steeds mijn voorkeur op het genoemde apartheidssysteem (waardoor imho nog meer mensen met de hakken het zand in gaan).
Ik denk dat dat nog wel mee gaat vallen, want je hoeft niet naar het theater, de disco, het café of het concert. En als je zo gevoelig bent voor FOMO en peer pressure omdat je vrienden wel kunnen uitgaan, dan haal je toch gewoon dat vaccin en is er niks aan de hand? Niemand die je zegt dat je met een groot neon-bord hoeft aan te kondigen dat je wel of niet bent gevaccineerd.Standeman schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:55:
[...]
En dat heeft nog steeds mijn voorkeur op het genoemde apartheidssysteem (waardoor imho nog meer mensen met de hakken het zand in gaan).
Al moet ik mij vasthouden aan de trekhaak, count me in!SkiFan schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:57:
[...]
Mag je wat mij betreft mee in m'n barchetta (of de Eos, ook goed!)
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Klim maar in mijn nek, dat uurtje moet lukken
:fill(white):strip_exif()/f/image/7C5PAzXvmBKaR73hKVO4GPpA.png?f=user_large)
[ Voor 59% gewijzigd door MikeyMan op 23-11-2020 13:59 ]
Ik mag elke dag naar beide productie faciliteiten kijken vanuit mijn raam, als ik een knalgele fiat voorbij zie komen met 76 mensen er in weet ik dat er een tweakers-meet is
Toch bijna een half miljoen aan boetes, gaat lekker met die staatskas zo!MikeyMan schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:59:
Kwam weer een post langs van de politie mbt de boetes voor corona:
[Afbeelding]
Holk schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:01:
[...]
Toch bijna een half miljoen aan boetes, gaat lekker met die staatskas zo!
'vroeger' was het 390 euro, nu nog maar 90 euro, scheelt zo 2 miljoen in een maand tijd. sufjoppe113 schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:02:
Ze moeten nog even behoorlijk door beboeten voordat het weer lekker met de staatskas gaat hoor!![]()
[...]
Ze missen nogal wat inkomsten van verkeersovertredersHolk schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:01:
[...]
Toch bijna een half miljoen aan boetes, gaat lekker met die staatskas zo!
De totaalscores van de BOA's staan hier ook niet tussen.joppe113 schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:02:
Ze moeten nog even behoorlijk door beboeten voordat het weer lekker met de staatskas gaat hoor!![]()
[...]
Ik voorzie een levendige handel in vervalste certificatenStoney3K schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:59:
[...]
Ik denk dat dat nog wel mee gaat vallen, want je hoeft niet naar het theater, de disco, het café of het concert. En als je zo gevoelig bent voor FOMO en peer pressure omdat je vrienden wel kunnen uitgaan, dan haal je toch gewoon dat vaccin en is er niks aan de hand? Niemand die je zegt dat je met een groot neon-bord hoeft aan te kondigen dat je wel of niet bent gevaccineerd.
Dan denk ik eerder dat je gewoon uitsmijters krijgt die zeggen 'mwa, loop maar door, we kennen jou'.Standeman schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:04:
[...]
Ik voorzie een levendige handel in vervalste certificaten
Organisaties waar je een vervalst certificaat voor nodig hebt, hebben er zelf ook belang bij dat hun bezoekers geen vervalste certificaten overhandigen. Net zoals met tickets eigenlijk.
[ Voor 3% gewijzigd door Stoney3K op 23-11-2020 14:10 ]
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
— Marino van Zelst - Ipenburg (@mzelst) 23 november 2020
Positief getest: 5214
Totaal: 489818 (+5170 ivm -44 corr.)
Opgenomen*: 151
Huidig*: Onbekend)
Opgenomen op IC*: 23
Huidig*: 536 (-4)
* LCPS cijfers - https://t.co/7ScIqmUuJ5
Overleden: 54
Totaal: 8945 pic.twitter.com/6kqU38NH5v
In de LCPS datafeed zat een typo: bezetting voor klinische bedden stond op 39. Tijdens het plaatsen van de update was dit nog niet gecorrigeerd, waardoor dit op 'Onbekend' staat. Nu wel bekend.
— Marino van Zelst - Ipenburg (@mzelst) 23 november 2020
Opgenomen*: 151
Huidig*: 1432 (+39)
* LCPS cijfers - https://t.co/7ScIqmUuJ5 https://t.co/AYaz14RWkw
[ Voor 59% gewijzigd door MikeyMan op 23-11-2020 14:46 ]

Maar goed, wel 13% meer testen vorige week, dus het valt mee.
[ Voor 31% gewijzigd door LZ86 op 23-11-2020 14:20 ]
Morgen +28.000
Denk het ook.LZ86 schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:19:
Daling van 200. Die 5 k zullen we voorlopig wel op blijven hangen
Dat is toch pas morgen bekend?Maar goed, wel 13% meer testen vorige week, dus het valt mee.
Het is dat de testen weer wat omhoog zijn gegaan...
Het verschil tussen 4680, 4830 en 5170 vind ik echt kleingeld.Jovatov schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:21:
Afgelopen twee maandagen zaten we op 4680 en 4830.
Het is dat de testen weer wat omhoog zijn gegaan...
Totdat het over je salaris gaatDrardollan schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:22:
[...]
Het verschil tussen 4680, 4830 en 5170 vind ik echt kleingeld.
@Jovatov had die getallen al ergens vandaan. Ik heb ze op t AD ook lang zien komen.Drardollan schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:20:
Dat is toch pas morgen bekend?
Als je in de twee maandagen daarvoor op 8286 en 10343 zit en we willen juist verder dalen om tot versoepeling te kunnen komen dan heb je niets aan deze cijfers.Drardollan schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:22:
[...]
Het verschil tussen 4680, 4830 en 5170 vind ik echt kleingeld.
Aantal testen wordt inderdaad hier gepubliceerd. Hoeveel daarvan positief zijn lezen we morgenmiddag.
[ Voor 22% gewijzigd door Jovatov op 23-11-2020 14:25 ]
Verwijderd
Eerlijk gezegd verwacht ik dat dit uiteindelijk los zal lopen. (en het niet verplicht wordt op pinkpop oid). Wel ben ik ervan overtuigd dat geen land je binnenlaat zonder vaccinatie. Een makkelijke eis die je mag stellen als je iemand je land binnenlaat. (net als je nu soms een gele koorts verklaring bij moet hebben) Dus iedereen die nu weigert, wens ik dan veel succes een stap buiten europa te zetten.Mr.Joker schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:31:
Aan de andere kant mag een werkgever je dan bijvoorbeeld weer niet verplichten om je te laten vaccineren als er een klus is in het buitenland die je moet doen. Dan zal ie jou ander werk moeten geven, ontslaan omwille van werkweigering mag dan bijvoorbeeld niet.Verwijderd schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:25:
[...]
Dus iedereen die nu weigert, wens ik dan veel succes een stap buiten europa te zetten.
Nu wel.LZ86 schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:29:
De LCPS is laat vandaag?
Het totaal aantal opgenomen COVID-patiënten bedraagt 1968, 35 meer dan de vorige dag. Daarvan liggen er 1432 buiten de Intensive Care, 39 meer dan gisteren. Op de IC liggen 536 COVID-patiënten, 4 minder dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 451 non-COVID-patiënten op de IC, 4 meer dan gisteren. De totale IC-bezetting bedraagt daarmee 987, gelijk aan de vorige dag. Het aantal nieuwe COVID-opnames bedraagt 151 in de kliniek en 23 op de IC.
In de afgelopen 24 uur zijn er 13 patiënten verplaatst tussen de regio’s, waarvan 1 IC-patiënt.
[ Voor 65% gewijzigd door Mr.Joker op 23-11-2020 14:30 ]
Verwijderd
Tja.. verplichten niet nee.. Maar je werkgever kan je wel stellen dat je niet meer geschikt bent voor je huidige baan. Maar dat is vergelijkbaar met niet meer willen vliegen door vliegangst oid, dat is niet direct werkweigering, maar kan bij geen mogelijkheid tot ander werk wel een reden zijn je moeten laten gaan.Stoney3K schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:27:
[...]
Aan de andere kant mag een werkgever je dan bijvoorbeeld weer niet verplichten om je te laten vaccineren als er een klus is in het buitenland die je moet doen. Dan zal ie jou ander werk moeten geven, ontslaan omwille van werkweigering mag dan bijvoorbeeld niet.
Overigens denk ik dat dit uitzonderlijke situatie is.. ik zie het meer voorkomen in de (ouderen)zorg... in hoeverre kunnen die (moreel) verplicht worden.
Al die bedrijven hebben nu grote praat, maar als die steunmaatregelen aflopen en de omzet is 40 of 50% lager doordat een deel niet vaccineert, dan piepen ze wel anders. Het is heel simpel, zodra je iemand in de portemonnee raakt, dan verandert diegene van gedachtenVerwijderd schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:30:
[...]
Tja.. verplichten niet nee.. Maar je werkgever kan je wel stellen dat je niet meer geschikt bent voor je huidige baan. Maar dat is vergelijkbaar met niet meer willen vliegen door vliegangst oid, dat is niet direct werkweigering, maar kan bij geen mogelijkheid tot ander werk wel een reden zijn je moeten laten gaan.
Overigens denk ik dat dit uitzonderlijke situatie is.. ik zie het meer voorkomen in de (ouderen)zorg... in hoeverre kunnen die (moreel) verplicht worden.
Even zien hoe het er woensdag voorstaat daar.
Zo te zien 151 nieuwe opnames. Dat zijn er niet heel veel vergeleken met eerder. Er zullen dus waarschijnlijk een partij mensen niet ontslagen zijn, want weekend en moeilijk tot geen vervolgzorg te regelen in het weekend
[ Voor 43% gewijzigd door LZ86 op 23-11-2020 14:38 ]
Klopt, maar, als je het over prijs hebt:Stoney3K schreef op maandag 23 november 2020 @ 12:42:
Het zou me ook niet verbazen als er straks een paralleltraject gaat komen voor vaccinatie, aan de ene kant het Moderna of Pfizer vaccin beschikbaar maken voor de risicogroepen, en aan de andere kant kan iedereen die het wil hebben gewoon het AstraZeneca vaccin komen halen (al dan niet tegen aftikken van 2,50) omdat het laatste een stuk goedkoper en grootschaliger in te zetten valt.
Als het op die schaal gebeurt dan kan het ineens hard gaan.
2,50 zijn alleen de kosten van het vaccin zelf he. Dan moet het nog naar de juiste lokaties, die trouwens ook geld kosten, iemand moet een afspraak met je maken, administratie voeren van het geheel, die iemand daartoe moet inrichten, dan nog werkelijk het spuitje zetten, dat dan allemaal 2x, dus als er een zelfbetaalde variant zou komen, blijft de prijs niet bij die 2,50 (ex BTW) gok ik zo.
Maar goed, al was het zo'n 50 euro, wat commercieel vaccineren tegen Hep-A of DKTP ongeveer kost bv. voor als je gaat reizen (ik neem aan ook grotendeels niet vanwege de prijs van het vaccin zelf), dan is dat uiteraard een drempel, maar voor wie niet kan wachten hopelijk alsnog wel overkomelijk.
Op grote schaal zijn de kosten vast lager dan dat, maar je moet er wel mee rekenen dat als de overheid dit voor ons uitrolt op algemene kosten het om meer gaat dan 10 miljoen x 2 x 2,50.
(Dan nog hoop ik wel dat ze dat doen om de drempel zo laag mogelijk te maken).
Voordat er over versoepeling gesproken gaat worden moet je toch wel lager zitten dan 3600. Daar zijn we nog lang niet.Jovatov schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:24:
[...]
Als je in de twee maandagen daarvoor op 8286 en 10343 zit en we willen juist verder dalen om tot versoepeling te kunnen komen dan heb je niets aan deze cijfers.
Aantal testen wordt inderdaad hier gepubliceerd. Hoeveel daarvan positief zijn lezen we morgenmiddag.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Tja, so much for die routekaart dan.Chiron schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:44:
[...]
Voordat er over versoepeling gesproken gaat worden moet je toch wel lager zitten dan 3600. Daar zijn we nog lang niet.
Dan is het nog meer kleingeld
Hoewel dat natuurlijk aan het ontvangende land is om te beslissen zou ik het niet onredelijk vinden om een uitzondering te maken voor die groep (en evenzo voor andere plekken waar een vaccinatie verplicht zou zijn).Stoney3K schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:42:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze dan omgaan met de groep die (om medische redenen) geen vaccinatie kan hebben. Om die mensen effectief in hun eigen land op te sluiten is eigenlijk discriminatie.
Juist voor die mensen moet je streven naar een zo hoog mogelijke vaccinatiegraad; dan zijn zij ook zo goed mogelijk beschermd.
Verwijderd
En daar gaan we denk ik ook niet meer aankomen. Met de huidige maatregelen houden ze het rond de 1. Met 5-6K cases doorrollen tot het vaccin kan worden uitgerold. Als het doel van de overheid was het lager te krijgen was er harder ingegrepen, maar dat is niet wenselijk (scholen sluiten veroorzaakt nevenschade)Chiron schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:44:
[...]
Voordat er over versoepeling gesproken gaat worden moet je toch wel lager zitten dan 3600. Daar zijn we nog lang niet.
Dan bescherm je meer zwakken en ziekenhuis-last naar beneden.
Het is wel een gevaarlijk spelletje, mochten feestdagen en kouder weer nog een negatieve impact hebben op die R van 1...Verwijderd schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:52:
[...]
En daar gaan we denk ik ook niet meer aankomen. Met de huidige maatregelen houden ze het rond de 1. Met 5-6K cases doorrollen tot het vaccin kan worden uitgerold. Als het doel van de overheid was het lager te krijgen was er harder ingegrepen, maar dat is niet wenselijk (scholen sluiten veroorzaakt nevenschade)
Volgens de routekaart zouden we nu ook in niveau 'ernstig' moeten zitten, dat zou betekenen de restaurants weer open tot 22:00 en de alcoholklok niet meer van kracht.Verwijderd schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:52:
[...]
En daar gaan we denk ik ook niet meer aankomen. Met de huidige maatregelen houden ze het rond de 1. Met 5-6K cases doorrollen tot het vaccin kan worden uitgerold. Als het doel van de overheid was het lager te krijgen was er harder ingegrepen, maar dat is niet wenselijk (scholen sluiten veroorzaakt nevenschade)
Maar ik ben heel bang dat we de komende weken geen andere boodschap krijgen van het kabinet dan een wijzend vingertje...
RIVM data landelijk
link naar uitleg data
:fill(white):strip_exif()/f/image/2aHXAgjeTTngMi3rnjjPA5wa.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/FcVC6CvxxwNk86ucg359Gq6c.png?f=user_large)
LCPS bezetting ziekenhuisbedden
link naar uitleg data
er zit een foutje in de "Kliniek_Bedden" lijkt het.. zal morgen wel gefixt zijn..
:fill(white):strip_exif()/f/image/7rzYdSiHTV1Tf1PfCwgXXse0.png?f=user_large)
[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 23-11-2020 15:14 ]
Wat ik moe nou afvraag is als ik deze data van breew bekijk:breew schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:07:
update 2020-11-12
RIVM data landelijk
link naar uitleg data
[Afbeelding]
[Afbeelding]
LCPS bezetting ziekenhuisbedden
link naar uitleg data
er zit een foutje in de "Kliniek_Bedden" lijkt het.. zal morgen wel gefixt zijn..
[Afbeelding]
De corona meldingen komen in een time-frame van verschillende dagen binnen, zien we nu een verkorting van de periode waarin ze gemeld worden tov vorige weken/maanden? Ergo wordt er sneller getest, de uitslag sneller bekent?
American Express vraagbaak
Als de overheid behalve de groep kwetsbaren ook groepen selecteert die een groot risico geven voor verspreiding heb je wel kans dat het al vrij snel zorgt voor het indammen van het virus. Ik hoop dat in ieder geval van harte. Ik ben erg voorzichtig en hou me aan de regels maar ik hoop dat de groep waar ik in zit niet al te lang hoeft te wachten op het vaccin. Ik ben redelijk gezond maar wil het toch niet oplopen.
Overigens heb ik voor mijn werk al diverse keren een vaccin gehad voor de wat meer vreemde plekjes op deze aardkloot. Dat ging dan vaak via de KLM travelclinic. Ik heb daar verder geen problemen mee. Sommige vn die landen mocht je ook niet heen als je niet was ingeënt. Ik kan me voorstellen dat dat nu ook geld voor dit vaccin. Het grote probleem is dat je niet vandaag naar de travel clinic kan bellen voor een afspraak morgen. Dat zal helaas nog wel even duren.
En hoe zit het met baby's? Ik weet niet of ik dat aandurf zo vroeg.
Ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat het vaccin getest is op zwangere vrouwen / baby's? lijkt me best onethisch namelijk.
[ Voor 32% gewijzigd door Imperium op 23-11-2020 15:32 ]
Dat kan je mooi in dit grafiekje zien (via JanBorst)Stinger_Ventura schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:23:
[...]
Wat ik moe nou afvraag is als ik deze data van breew bekijk:
De corona meldingen komen in een time-frame van verschillende dagen binnen, zien we nu een verkorting van de periode waarin ze gemeld worden tov vorige weken/maanden? Ergo wordt er sneller getest, de uitslag sneller bekent?
/f/image/E5xiz0WkleW4e3WBdgBrnemZ.png?f=fotoalbum_large)
Op dit moment is driekwart van de nieuwe meldingen van vijf dagen geleden of minder. In groot deel van september/oktober was dat ongeveer de helft, of minder dan dat.
Volgens mij had ik ergens iets gehoord over dat de serieuze versoepelingen pas zouden komen als we weer op waakzaam zaten, maar dat kan ik niet meer terugvinden.Stoney3K schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:56:
Volgens de routekaart zouden we nu ook in niveau 'ernstig' moeten zitten, dat zou betekenen de restaurants weer open tot 22:00 en de alcoholklok niet meer van kracht.
Maar ik ben heel bang dat we de komende weken geen andere boodschap krijgen van het kabinet dan een wijzend vingertje...
We zijn nu eigenlijk een beetje "stuck in the middle" omdat de besmettingen lijken te stabiliseren. Eigenlijk zou je de cijfers flink wat lager willen zien, maar om het verder te laten dalen rest er nu eigenlijk alleen nog maar grof geschut met forse maatschappelijke of economische impact zoals het sluiten van scholen en niet essentiele bedrijven, niet meer op bezoek, etc. Dat zal het economisch smaldeel van het kabinet niet zien zitten, dus ik denk dat daar ook iets van een patstelling zal gaan ontstaan.
Ik denk wel dat organisaties zoals KHN gaan sputteren als blijkt dat we deze situatie vol moeten gaan houden tot de vaccins genoeg zijn uitgerold dat de besmettingen en ziekenhuisopnames gaan dalen. Voordat je daar bent is het niet eerder dan maart -- en alle horeca van nu tot maart compleet dicht gaat de sector echt niet goed vinden.NMH schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:35:
[...]
We zijn nu eigenlijk een beetje "stuck in the middle" omdat de besmettingen lijken te stabiliseren. Eigenlijk zou je de cijfers flink wat lager willen zien, maar om het verder te laten dalen rest er nu eigenlijk alleen nog maar grof geschut met forse maatschappelijke of economische impact zoals het sluiten van scholen en niet essentiele bedrijven, niet meer op bezoek, etc. Dat zal het economisch smaldeel van het kabinet niet zien zitten, dus ik denk dat daar ook iets van een patstelling zal gaan ontstaan.
Maar moeten we al die sluitingen wel willen? Koste wat het kost alles maar doen om het virus in te dammen? Ik maak mij serieus zorgen over de economische schade die we aan richten als we die kant op gaan.NMH schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:35:
[...]
Volgens mij had ik ergens iets gehoord over dat de serieuze versoepelingen pas zouden komen als we weer op waakzaam zaten, maar dat kan ik niet meer terugvinden.
Veel bedrijven liggen nu al aan het infuus en de vraag is nog maar of ze het gaan redden.
De economie is nu eenmaal heel belangrijk om de samenleving te laten functioneren.
Tijdens de laatste persconferentie is ook vrij duidelijk gemaakt dat de routekaart maar 1 kant op werkt (wat ook logisch is). Je kunt dus van links naar rechts, maar niet van rechts naar links. Het doel van de routekaart is altijd om besmettingen weer zo dicht mogelijk richting de 0 te krijgen, en daar zijn bij verschillende niveaus verschillende maatregelen voor nodig. Je begint pas weer bij "waakzaam" zodra je op een acceptabel niveau zit.Stoney3K schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:56:
[...]
Volgens de routekaart zouden we nu ook in niveau 'ernstig' moeten zitten, dat zou betekenen de restaurants weer open tot 22:00 en de alcoholklok niet meer van kracht.
Anders kom je natuurlijk nooit op risiconiveau waakzaam.
De crux is natuurlijk dat er voor een 'van rechts naar links' geen alternatieve routekaart is met drempelwaardes voor afschalen. Want ergens heb ik de indruk dat het kabinet zelf donders goed weet dat "niveau waakzaam" niet haalbaar was.Sphere- schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:42:
Die routekaart is bedoeld in maar één richting en dat is omhoog en niet omlaag zoals we nu (hopen) te gaan.
Anders kom je natuurlijk nooit op risiconiveau waakzaam.
Dat, of ze waren heel naïef ervan overtuigd dat ze de situatie zoals in maart eventjes konden herhalen.
Vaccin wordt nu getest op de groep 18+, dus alles jonger mag hem niet ontvangen. Daarbij hebben baby's geen 'echt' immuunsysteem zoals wij volwassenen, dus die ga je pas op een later tijdstip vaccineren (los van het feit dat kinderen totaal ongevoelig lijken te zijn voor deze versie)Imperium schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:31:
Wat ik me afvraag, hoe doen ze dit met zwangere vrouwen / baby's? Ik zelf heb geen bezwaar tegen een vaccin, maar mijn vrouw welke zwanger is geeft aan absoluut geen vaccin te willen terwijl ze zwanger is, na de bevalling heeft ze minder bezwaren.
Ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat het vaccin getest is op zwangere vrouwen / baby's? lijkt me best onethisch namelijk.
Nee, jij leest de routekaart verkeerd. Als we van laag naar hoog gaan wordt de routekaart gebruikt (not...), maar als je van hoog naar laag gaat heb je andere regels (die niet op de routekaart staan
Oftewel leuk idee, maar het is helaas niet goed uitgewerkt door de korte tijd (6 maanden+) die de regering heeft gehad.
Uiteindelijk volledig onzinnig dus die kaart. Dat had een overzicht moeten zijn van welke maatregelen bij welke grenzen in zouden gaan. Maar natuurlijk ook bij welke grenzen er weer versoepelingen op kunnen treden. Maar bij het stijgen werd de kaart amper tot niet gebruikt en bij het dalen is hij niet van toepassing...
[ Voor 25% gewijzigd door redwing op 23-11-2020 16:03 ]
[removed]
Dat was een leuk idee geweest als ze die routekaart niet zouden publiceren op het moment dat we al in het hoogste niveau zitten. Als ze dat in augustus gedaan hadden, dan was het een waarschuwing geweest, nu is het gewoon mosterd na de maaltijd.redwing schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:01:
[...]
Nee, jij leest de routekaart verkeerd. Als we van laag naar hoog gaan wordt de routekaart gebruikt (not...), maar als je van hoog naar laag gaat heb je andere regels (die niet op de routekaart staan)
Mijn reply was ook vooral cynisch. Ik vind het een duidelijk geval van too little, too late. Er staat maar amper iets op papier en wat er staat komt niet overeen met wat er daadwerkelijk wordt gedaan.Stoney3K schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:03:
[...]
Dat was een leuk idee geweest als ze die routekaart niet zouden publiceren op het moment dat we al in het hoogste niveau zitten. Als ze dat in augustus gedaan hadden, dan was het een waarschuwing geweest, nu is het gewoon mosterd na de maaltijd.
[removed]
En daarom noemen ze het dus groepsimmuniteit. Als de rest het wel neem beschermen ze op die manier de groep die niet ingeeent kan worden.Imperium schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:31:
Wat ik me afvraag, hoe doen ze dit met zwangere vrouwen / baby's? Ik zelf heb geen bezwaar tegen een vaccin, maar mijn vrouw welke zwanger is geeft aan absoluut geen vaccin te willen terwijl ze zwanger is, na de bevalling heeft ze minder bezwaren.
Op exact dezelfde manier hoe dat nu ook gaat met vaccinaties: met een briefje van de dokter dat je om medische redenen het vaccin niet kan krijgen. Zo moeilijk is het niet.Stoney3K schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:42:
[...]
@Standeman Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat een vaccinatieeis toegestaan zal zijn voordat mensen redelijkerwijs zich hadden kunnen laten vaccineren. Daarna zie ik het mogelijk wel gebeuren; het is dan eigen keuze geworden.
Dit zijn bij uitstek vragen voor je gynaecoloog. Daar zitten een heleboel mitsen en maren aan. Inderdaad ook de mogelijke bijwerkingen op de baby; maar ook de afweging wat het virus zelf doet voor die baby. Maar idd, zoals @TrailBlazer als stelt, daarvoor wil je dus brede vaccinatie hebben, zodat ook de mensen die het niet kunnen krijgen (want bv preggers) beschermd zijn.Imperium schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:31:
[ Voor 5% gewijzigd door ijdod op 23-11-2020 16:49 ]
"Ja maar meneer de portier, vanwege religieuze redenen mag ik mij niet vaccineren, maar ik wil wel heel graag naar Morbid Death en Cannibal Corps luisteren..."ijdod schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:11:
[...]
Op exact dezelfde manier hoe dat nu ook gaat met vaccinaties: met een briefje van de docter dat je om medische redenen het vaccin niet kan krijgen. Zo moeilijk is het niet.
De regering heeft de routekaart nog nooit serieus genomen of gebruikt.redwing schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:01:
[...]
Nee, jij leest de routekaart verkeerd. Als we van laag naar hoog gaan wordt de routekaart gebruikt (not...), maar als je van hoog naar laag gaat heb je andere regels (die niet op de routekaart staan)
Oftewel leuk idee, maar het is helaas niet goed uitgewerkt door de korte tijd (6 maanden+) die de regering heeft gehad.
Uiteindelijk volledig onzinnig dus die kaart. Dat had een overzicht moeten zijn van welke maatregelen bij welke grenzen in zouden gaan. Maar natuurlijk ook bij welke grenzen er weer versoepelingen op kunnen treden. Maar bij het stijgen werd de kaart amper tot niet gebruikt en bij het dalen is hij niet van toepassing...
Ook de presentatie was een 6- voor de uitvoering en de routekaart kwam alleen maar zodat mensen niet meer eindeloos klagen over 'perspectief'.
Ik snap niet dat er mensen zich illusies maken over dat dat nu ineens de dingen uit de routerkaart wel gaan gebeuren of dat die serieus wordt genomen.
(bij nader lezen niet echt een reactie voor je opmerking, maar meer in het algemeen over de routekaart
[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 23-11-2020 16:36 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.
Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.
Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• Coronavirus Slowchat #2
• Het nut en de noodzaak van mondkapjes
• Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
• De Coronavaccins