Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 95 ... 224 Laatste
Acties:
  • 695.721 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 08:06

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik verwacht ook tot het einde van het jaar de bovenste klassen van het vo thuis. Dan als afsluiter de 2 weken kerstvakantie en dan kruipend naar de finish.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07:06
Gek, want ik verwacht dat dus totaal niet. Op dit moment is het te overzien in de ziekenhuizen, het is druk maar geen paniek meer. Onderwijs is bijzonder belangrijk, er is al genoeg achterstand en schade opgelopen. Ik denk dat we dan eerder met hoge cijfers en drukke ziekenhuizen door kabbelen tot we kunnen vaccineren.

Aangezien de verwachting is dat we dit op zeer korte termijn kunnen opstarten, wellicht zelfs met 2 a 3 weken vanaf dinsdag dan is de vraag hoe zinnig het is om die paar weken zwaardere maatregelen te nemen die niet bewezen effect hebben.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-10 19:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Denk toch dat het niet gek zou om een paar duizend besmettingen per dag minder te halen.

De stijging van deze week zal over een week of twee/drie wel weer tot opnames leiden. Net op tijd voor de kerst.

[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 21-11-2020 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
MikeyMan schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:11:
Denk toch dat het niet gek zou om een paar duizend besmettingen per dag minder te halen.

De stijging van deze week zal over een week of twee/drie wel weer tot opnames leiden. Net op tijd voor de kerst.
Maar voor die tijd hebben we naar verwachting al snel 300 man minder in het ziekenhuis, dus hoe spannend is die stijging dan nog?

Ik denk zelf dat alle maatregelen verlengd worden tot 20 december, net als in Duitsland. Dan kerst met iets minder restricties op bezoekers, alhoewel dat allemaal voor de bühne is want niemand houdt zich aan regels op dat moment en bepaald het zelf toch wel, en dan maar zien waar we stranden.

We zullen zien, ik heb de kennis en wijsheid ook niet in pacht.

Wat ik wel weet is dat de bibliotheken als de wiedeweerga weer dicht moeten, sinds die open zijn knallen we door het dak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:29
Drardollan schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:07:
Gek, want ik verwacht dat dus totaal niet. Op dit moment is het te overzien in de ziekenhuizen, het is druk maar geen paniek meer. Onderwijs is bijzonder belangrijk, er is al genoeg achterstand en schade opgelopen. Ik denk dat we dan eerder met hoge cijfers en drukke ziekenhuizen door kabbelen tot we kunnen vaccineren.

Aangezien de verwachting is dat we dit op zeer korte termijn kunnen opstarten, wellicht zelfs met 2 a 3 weken vanaf dinsdag dan is de vraag hoe zinnig het is om die paar weken zwaardere maatregelen te nemen die niet bewezen effect hebben.
Te overzien? Er is ontzettend veel zorg afgeschaald, in mijn ziekenhuis zijn de helft van de operatiekamers dicht en geen enkele heup of knie ok gaat door. In andere centra idem alleen dan ook met de hart en long-ok zonder spoed

Dit moet echt niet lang duren, je krijgt én ontzettende financiele schade in ons prutsysteem als ziekenhuis en de patienten worden er slechter van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
LZ86 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:13:
[...]

Te overzien? Er is ontzettend veel zorg afgeschaald, in mijn ziekenhuis zijn de helft van de operatiekamers dicht en geen enkele heup of knie ok gaat door. In andere centra idem alleen dan ook met de hart en long-ok zonder spoed

Dit moet echt niet lang duren, je krijgt én ontzettende financiele schade in ons prutsysteem als ziekenhuis en de patienten worden er slechter van.
Wat ik begreep is dat we landelijk op een afschaling van zo'n 25% zitten op dit moment. Elke dag wordt er weer meer reguliere zorg opgestart.

Natuurlijk is dat niet OK en natuurlijk moet daar iets aan gebeuren. Maar je kan ook de afweging maken of je de jeugd nogmaals benadeeld met alle gevolgen op de lange termijn of dat tantje Sjaan nog een half jaar langer met haar kapotte knie moet tobben.

Nogmaals, ik weet ook niet wat het beste is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Drardollan schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:13:
[...]

Maar voor die tijd hebben we naar verwachting al snel 300 man minder in het ziekenhuis, dus hoe spannend is die stijging dan nog?
Dat klopt op zich, maar hoe zou die stijging dan weer gekeerd moeten worden?

Als er één ding is waar ik wel zeker van durf te stellen dat het gaat gebeuren is dat er door kerst en oud en nieuw een forse stijging gaat komen. Die dan hier nog bovenop komt.

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 21-11-2020 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
MikeyMan schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:15:
[...]

Dat klopt op zich, maar hoe zou die stijging dan weer gekeerd moeten worden?
Vaccinatie. Ik denk dat als dat opstart onder de ouderen, en dat zit er nu heel snel aan te komen, dan droppen de cijfers in het ziekenhuis drastisch.
Als er één ding is waar ik wel zeker van durf te stellen dat het gebeurt is dat er door kerst en oud en nieuw een forse stijging gaat komen. Die dan hier nog bovenop komt.
Ik weet het niet, ik doe daar geen uitspraken over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Yes, de 6000 weer te pakken *O*

* Drardollan is weer supertrots op Nederland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
6093. Toch weer 130 meer.

Het gaat niet hard, maar stijgen doet het.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Je bent ook niet meteen beschermd als je gevaccineerd bent. Het aantal besmettelijke mensen zoveel mogelijk omlaag brengen voor kerst en oudjaar lijkt mij verstandig. De piek van 7-14 januari die naar mijn mening gewoon gaat komen moet je zo laag mogelijk houden. Als we voorbij 14 januari komen zonder al te veel kleerscheuren begin ik er vertrouwen in te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
LZ86 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:19:
6093. Toch weer 130 meer.

Het gaat niet hard, maar stijgen doet het.
6070. Dus 107 meer.

Ik noem het geen stijging maar afvlakking. Maar wel een hele zorgelijke, want we weten echt niet welke kant het op gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Drardollan schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:18:
[...]

Vaccinatie. Ik denk dat als dat opstart onder de ouderen, en dat zit er nu heel snel aan te komen, dan droppen de cijfers in het ziekenhuis drastisch.

[...]

Ik weet het niet, ik doe daar geen uitspraken over.
Vaccinatie? Ik heb het over de komende tien weken.

De stijging van nu zie je over twee tot drie weken gegarandeerd terug in de ziekenhuiscijfers.

Daar bovenop de gegarandeerde verdere stijging van het aantal besmettingen tijdens de feestdagen.

Eind januari wordt piek 2.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 12:34

Rudios

Lost in space?

MikeyMan schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:15:

Als er één ding is waar ik wel zeker van durf te stellen dat het gaat gebeuren is dat er door kerst en oud en nieuw een forse stijging gaat komen. Die dan hier nog bovenop komt.
Scheelt wel weer dat de scholen 2 weken dicht zijn, dat compenseert weer het een en ander denk ik.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
TrailBlazer schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:19:
Je bent ook niet meteen beschermd als je gevaccineerd bent. Het aantal besmettelijke mensen zoveel mogelijk omlaag brengen voor kerst en oudjaar lijkt mij verstandig. De piek van 7-14 januari die naar mijn mening gewoon gaat komen moet je zo laag mogelijk houden. Als we voorbij 14 januari komen zonder al te veel kleerscheuren begin ik er vertrouwen in te krijgen.
Je bent alweer veel en veel te laat om nog iets te doen voor kerst en oud en nieuw. Dan had je 2 weken geleden moeten ingrijpen. We weten allemaal dat die "14 dagen voor de maatregelen werken" de grootste nonsens is die er uitgekraamd wordt, tot op heden is het nog nooit geweest dat we in 14 dagen ook maar een boeiende verandering zagen.

Ondertussen is het 21 november, dinsdag is het 24 november. Stel dat je dan iets laat ingaan op 25 november en je houdt 3-4 weken aan voor het effect heeft, dan is de kerst voorbij en heeft iedereen thuis en in de vakantieparken een uitstekende tijd gehad om elkaar aan te steken.

[ Voor 4% gewijzigd door Drardollan op 21-11-2020 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Rudios schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:22:
[...]

Scheelt wel weer dat de scholen 2 weken dicht zijn, dat compenseert weer het een en ander denk ik.
Áls de scholen een probleem zijn. Dat is nergens gezegd. Het kan ook contra werken omdat mensen met het hele gezin op visite gaan ineens.

Ook gaan de huisjes op de parken met Kerst weer uitpuilen zoals het er nu uitziet. Dat gaat nog veel harder tegen je werken, uit alle windstreken van Nederland en dan lekker in het zwembad dobberen met zijn allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
MikeyMan schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:22:
[...]

Vaccinatie? Ik heb het over de komende tien weken.
Die zijn al verloren gegaan door de trage en afwachtende overheid. Wat je nu doet boeit niets meer.
De stijging van nu zie je over twee tot drie weken gegarandeerd terug in de ziekenhuiscijfers.
Zo gegarandeerd is dat niet, ik zie de dalingen van afgelopen 4+ weken namelijk ook amper terug in de ziekenhuiscijfers.
Daar bovenop de gegarandeerde verdere stijging van het aantal besmettingen tijdens de feestdagen.
Ik doe er geen uitspraak over, maar dat kan zomaar gebeuren.
Eind januari wordt piek 2.5.
Of 0.5. Laten we niet net doen of we doorhebben hoe het virus werkt, tot op heden is geen enkel voorspelling uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Drardollan zo onverklaarbaar is dat allemaal ook niet. De daling van de besmettingen viel samen met een verdere verspreiding onder ouderen. Daar hou je de opnames wel mee in stand.

Je kunt nu prima iets doen, waarbij middelbare scholen en tuincentra m.i. de grootste bijdrage kunnen hebben.

Maar je mag me er eind januari op wijzen als ik geen gelijk heb gekregen. Graag zelfs.

[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 21-11-2020 14:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
MikeyMan schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:30:
@Drardollan zo onverklaarbaar is dat allemaal ook niet. De daling van de besmettingen viel samen met een verdere verspreiding onder ouderen. Daar hou je de opnames wel mee in stand.

Je kunt nu prima iets doen, waarbij middelbare scholen en tuincentra m.i. de grootste bijdrage kunnen hebben.
Och jee, moeten we nu ineens tuincentra sluiten.... De bibliotheek, daar gebeurd het.
Maar je mag me er eind januari op wijzen als ik geen gelijk heb gekregen. Graag zelfs.
Het is geen wedstrijdje wat mij betreft, dus ik sla even over.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Drardollan schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:33:
[...]

Och jee, moeten we nu ineens tuincentra sluiten.... De bibliotheek, daar gebeurd het.
Je sarcasme begint wat eentonig te worden.

Rij voor de gein eens langs bij een tuincentrum. Ze staan daar pik aan kont bij de fucking kerstmarkten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Drardollan schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:33:

Het is geen wedstrijdje wat mij betreft, dus ik sla even over.
Drardollan schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:18:
Yes, de 6000 weer te pakken *O*

* Drardollan is weer supertrots op Nederland
Het was toch geen wedstrijd? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
MikeyMan schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:36:
[...]

Je sarcasme begint wat eentonig te worden.

Rij voor de gein eens langs bij een tuincentrum. Ze staan daar pik aan kont bij de fucking kerstmarkten.
Rijd eens langs de IKEA.
Rijd eens langs de kerk op zondag in Staphorst.
Rijd eens langs de C&A.
Rijd eens langs een Top1Toys.
Rijd eens een willekeurige ochtend op de snelweg, de files worden weer elke dag langer.

En zo kan ik er nog wel 100 noemen. Dan kan je moe worden van mijn sarcasme, maar je weet net zo goed als ik dat het allemaal kolder is. Er is geen draagvlak meer, ik roep het al weken. Ik word al weken verketterd omdat ik dat roep, maar ik heb al weken gelijk. Elke dag krijg je een nieuwe bevestiging daarvan.

Het maakt geen reet uit wat je dichtdoet of veranderd. Men is er klaar mee en men gaat gewoon zijn gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
souljah1h schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:40:
[...]

[...]

Het was toch geen wedstrijd? ;)
Bij een wedstrijd zijn er 2 partijen nodig toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10 14:08
Drardollan schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:23:
Je bent alweer veel en veel te laat om nog iets te doen voor kerst en oud en nieuw. Dan had je 2 weken geleden moeten ingrijpen. We weten allemaal dat die "14 dagen voor de maatregelen werken" de grootste nonsens is die er uitgekraamd wordt, tot op heden is het nog nooit geweest dat we in 14 dagen ook maar een boeiende verandering zagen.
Errrr bij mijn weten heeft ook niemand met enige autoriteit in dit vak dat gezegd ?
Maatregelen werken op het moment dat de gedragsverandering die het doel is van die maatregelen ook in de praktijk in voldoende mate geëffectueerd wordt. Als mensen de dag van de afkondiging zich er 100% zouden committeren aan een genomen maatregel met een zinvolle uitwerking op de verspreiding dan zal dat ook gelijk vanaf dat moment "werken".

Wat wel gesteld wordt is dat je de werking van maatregelen (effecten van de gedragsverandering op de virusverspreiding) op z'n vroegst pas na 14 (en misschien kan iets korter ook nog) terug kan zien. Maar vaak zie je het dan nog niet heel sterk terug, terwijl het wel een aardige uitwerking heeft op de weken er na.

Waar komt toch dat recalcitrante ongenuanceerde steeds vandaan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Drardollan schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:23:
[...]

Ondertussen is het 21 november, dinsdag is het 24 november. Stel dat je dan iets laat ingaan op 25 november en je houdt 3-4 weken aan voor het effect heeft, dan is de kerst voorbij en heeft iedereen thuis en in de vakantieparken een uitstekende tijd gehad om elkaar aan te steken.
Ik zou wel eens bewijs willen zien dat maatregelen na 14 dagen geen enkel effect hebben. Het sluiten van de horeca heeft echt wel een effect gehad. Als we nu de scholen sluiten dan zijn er gewoon minder contactmomenten voor een groep die nu gewoon veel contacten heeft. Dit ga je gewoon zien in de cijfers ik zou echt niet weten waarom dit geen effect heeft.
Wat is dan de reden dat we een daling hebben gehad het collectieve besef van Nederland dat het niet goed ging?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
gekkie schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:46:
[...]
Waar komt toch dat recalcitrante ongenuanceerde steeds vandaan ?
Sorry als de waarheid hard en confronterend is. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, daar doe ik niet aan mee. Prima als mensen voor zichzelf een sprookje proberen te verzinnen, maar de keiharde cijfers en feiten liegen er niet om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 20:22

Stoney3K

Flatsehats!

Drardollan schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:43:
[...]

Het maakt geen reet uit wat je dichtdoet of veranderd. Men is er klaar mee en men gaat gewoon zijn gang.
Behalve de uitbaters van de horeca natuurlijk, die vissen nu achter het net en krijgen van de overheid alleen een dikke middelvinger.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
TrailBlazer schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:50:
[...]

Ik zou wel eens bewijs willen zien dat maatregelen na 14 dagen geen enkel effect hebben. Het sluiten van de horeca heeft echt wel een effect gehad. Als we nu de scholen sluiten dan zijn er gewoon minder contactmomenten voor een groep die nu gewoon veel contacten heeft. Dit ga je gewoon zien in de cijfers ik zou echt niet weten waarom dit geen effect heeft.
Op 4 november gingen de extra verzwarende maatregelen in.
Op 21 november hebben we deze 17 dagen achter ons liggen. Op 21 november zijn de cijfers prut.

Het heeft geen enkel effect. Men is naar de IKEA, tuincentra of weet ik waar gegaan. Draagvlak brokkelt verder af, men zoekt wel een oplossing om zich te vermaken.
Wat is dan de reden dat we een daling hebben gehad het collectieve besef van Nederland dat het niet goed ging?
Geen zin meer om te gaan testen?
Geluk?
Onverwacht toch een effect van de herfstvakanties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:31

Onbekend

...

Is er ook nog ergens een bron waar de volledige dagelijkse cijfers te vinden zijn? Die paar cijfers die hier en daar genoemd worden zijn namelijk niet volledig en niet bruikbaar om er een conclusie aan te verbinden.

Er wordt meer getest, dus het is logisch dat er meer besmettingen worden gevonden. (En eigenlijk maakt het totaal niet uit hoeveel mensen er besmet zijn. Het gaat er om hoeveel mensen extra zorg nodig hebben en dus ziekhuiscapaciteit kost.)
Het aantal ziekhuisopnames is gelijk aan dat van eergisteren. Geen stijging, dus geen reden om extra zorgen om te hebben.

Voor deze grafiek heb ik hier vandaan de data gehaald: https://lcps.nu/datafeed/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uPAVNMrgyXodUBXdpfwyC1Pgwyo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nJdkWTLl2T7ckORyKejMvVV2.png?f=fotoalbum_large
Hier zie ik geen extreme verschillen tussen de patiënten die er bij komen en die er af gaan. Alleen dat in oktober meer ziekenhuispatiënten bij zijn gekomen dan dat er weg zijn gegaan, en dat lijkt nu omgekeerd te gebeuren.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan

Laten we maar hard hopen dat er dit weekend een wonder gebeurd, anders gaan we morgen weer groeien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Onbekend schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:59:
Er wordt meer getest, dus het is logisch dat er meer besmettingen worden gevonden. (En eigenlijk maakt het totaal niet uit hoeveel mensen er besmet zijn.
Oh deze dooddoener komt ook dagelijks meermaals terug. Heb je een bron dat er meer getest wordt? Want volgens mijn laatste informatie (gepost door @Jovatov afgelopen woensdag, Jovatov in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3") daalt het aantal testen al weken. Dit wordt ondersteund door het rapport van het RIVM:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p47ME97WQwQsno26UGC6OojJQNc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WRIrr1zXTMT27F1pc8LOmNEV.png?f=user_large (bron: https://www.rivm.nl/sites...kelijks_20201117_1237.pdf)
Het gaat er om hoeveel mensen extra zorg nodig hebben en dus ziekhuiscapaciteit kost.)
Het aantal ziekhuisopnames is gelijk aan dat van eergisteren. Geen stijging, dus geen reden om extra zorgen om te hebben.
Daar denken de mensen in de frontlinie, zoals @LZ86 toch echt anders over. Zie post LZ86 in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3"

[ Voor 15% gewijzigd door Drardollan op 21-11-2020 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 28-09 20:32
Ik vermoed dat de testbereidheid ook afneemt, zeker als men al eens (of vaker) met vrij milde klachten negatief heeft getest.

Ik zie dat bij mijzelf ook. Sinds maart heb ik af en toe klachten gehad. Door mijn werk in de zorg kan ik me snel en laagdrempelig laten testen sinds medio april. Dat was tot nu toe 6x negatief. Ik acht de kans groot dat ik dat mee laat wegen in de afweging als ik weer klachten heb...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Drardollan schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:43:
[...]

Rijd eens langs de IKEA.
Rijd eens langs de kerk op zondag in Staphorst.
Rijd eens langs de C&A.
Rijd eens langs een Top1Toys.
Rijd eens een willekeurige ochtend op de snelweg, de files worden weer elke dag langer.

En zo kan ik er nog wel 100 noemen. Dan kan je moe worden van mijn sarcasme, maar je weet net zo goed als ik dat het allemaal kolder is. Er is geen draagvlak meer, ik roep het al weken. Ik word al weken verketterd omdat ik dat roep, maar ik heb al weken gelijk. Elke dag krijg je een nieuwe bevestiging daarvan.

Je spreekt jezelf tegen. De voorbeelden die je noemt zijn niet gesloten geweest. En misschien is dat weleens nodig voor een paar weken. Doe die IKEA en kerstmarkt eens dicht. Zien we vanzelf het effect. Voelt de horeca zich misschien ook wat minder genaaid, for what it's worth.

Dat het draagvlak afbrokkelt ben ik met je eens. En ik denk dat elke melding van een daling beter blijft hangen dan een melding van een stijging.

@ijdod dat zal idd meespelen. Was twee weken terug goed aan het hoesten en aan het snotteren. Negatief getest, en snotter sowieso vrijwel het hele jaar door. Zonder koorts of reukverlies zien ze me niet meer terug denk ik. Temeer omdat ik verder niemand zie.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 21-11-2020 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
MikeyMan schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:14:
[...]

Je spreekt jezelf tegen. De voorbeelden die je noemt zijn niet gesloten geweest. En misschien is dat weleens nodig voor een paar weken. Doe die IKEA en kerstmarkt eens dicht. Zien we vanzelf het effect. Voelt de horeca zich misschien ook wat minder genaaid, for what it's worth.
Erhm, je haalt zelf de tuincentra aan die niet gesloten zijn geweest? Mijn voorbeelden zijn van dezelfde orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

MikeyMan schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:14:
[...]

Dat niet alleen, als je nu de kerstmarkt open houdt met als enige argument "Ja maar omdat de economie" dan kun je niet meer volhouden dat de horeca dicht moet blijven ondanks de economie.

Dan heeft de filiaalmanager van de Hornbach net zo hard pech als de uitbater van Grand Café Marktzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:31

Onbekend

...

Drardollan schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:03:
[...]

Oh deze dooddoener komt ook dagelijks meermaals terug. Heb je een bron dat er meer getest wordt? Want volgens mijn laatste informatie (gepost door @Jovatov afgelopen woensdag, Jovatov in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3") daalt het aantal testen al weken. Dit wordt ondersteund door het rapport van het RIVM:
[Afbeelding] (bron: https://www.rivm.nl/sites...kelijks_20201117_1237.pdf)
Dat bedoel ik nu met dat nergens die data te vinden is. Iedereen verbind zijn/haar eigen conclusies aan de beperkte datasets wat te vinden is.

Het rapport wat je aanhaalt bevat geen data van de afgelopen dagen. Het percentage positieve testen daalt al een aantal weken, dus ook daarin is is nergens te vinden dat het aantal testen sneller daalt dan het aantal besmettingen.
Daarnaast komen in de media steeds berichten dat er nieuwe teststraten worden geopend zoals hier waaraan ik concludeer dat er meer getest wordt.
[...]

Daar denken de mensen in de frontlinie, zoals @LZ86 toch echt anders over. Zie post LZ86 in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3"
Beslissingen van operaties die al weken geleden zijn uitgesteld kunnen onmogelijk op basis van de informatie van de afgelopen dagen gemaakt kunnen zijn.
Ik geef alleen aan dat het niet stijgt of daalt en dus geen reden is om extra zorg. Dat het aantal in het ziekenhuis te hoog ligt ben ik met je eens.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:32
Stoney3K schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:53:
[...]

Behalve de uitbaters van de horeca natuurlijk, die vissen nu achter het net en krijgen van de overheid alleen een dikke middelvinger.
Tja, is het de overheid die de horeca de middelvinger geeft in deze? Of is het het uitermate egocentrische deel van onze zogenaamde samenleving dat zich geen moer interesseert in alles buiten hun eigen leven en maar doet en laat naar wat men zelf pleased?

Ik heb het al eerder gezegd, het zou helemaal niet nodig moeten zijn om ook maar iets te sluiten, mits men maar gewoon het aantal contact momenten zelf reduceert. Maar helaas is en blijft dit voor sommige mensen te veel van een opgave. Want stel je voor, men zou eens aan iets of iemand anders dan zichzelf moeten denken.

De bedbezetting in de ziekenhuizen daalt op dit moment gelukkig langzaam op basis van de eerdere relatieve daling in het aantal besmettingen. Maar met het aantal waar we nu op blijven hangen blijft de situatie gewoonweg erg precair. Er hoeft maar iets te gebeuren waarbij het aantal contactmomenten tijdelijk op loopt of de situatie loopt mogelijk weer goed uit de hand. En laten we zo'n periode nu ook net in het verschiet hebben liggen, de feestdagen.

Dit zorgt er voor dat de zorg niet veilig kan opschalen. Maar het zorgt ook binnen de zorg voor conflict. Wel of niet participeren binnen de COVID zorg. En het animo om te willen participeren daalt hierin toch ook echt aanzienlijk. Met moeite worden vrijwilligers gevonden die zich wil inzetten mocht opschalen noodzakelijk zijn. En tja, niet verwonderlijk. De houding van Nederland is gewoonweg weinig anders dan een dikke middelvinger richting de zorg. Mocht Nederland weer voor een derde keer gaan pieken vermoed ik dan ook dat het steeds moeilijker en moeilijker zal gaan blijken om COVID zorg doorgang te kunnen gaan laten vinden. Iets dat de situatie extra precair maakt, want dit beperkt de potentiële maximale capaciteit die men ter beschikking heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Onbekend schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:18:
[...]

Dat bedoel ik nu met dat nergens die data te vinden is. Iedereen verbind zijn/haar eigen conclusies aan de beperkte datasets wat te vinden is.
Je beweerde heel stellig dat het aantal testen aan het stijgen is, maar als ik met 2 feiten kom dat dit niet zo is dan verbind iedereen zijn eigen conclusies ergens aan?
Het rapport wat je aanhaalt bevat geen data van de afgelopen dagen. Het percentage positieve testen daalt al een aantal weken, dus ook daarin is is nergens te vinden dat het aantal testen sneller daalt dan het aantal besmettingen.
Daarnaast komen in de media steeds berichten dat er nieuwe teststraten worden geopend zoals hier waaraan concludeer dat er meer getest wordt.
Een conclusie die nergens op gebaseerd is dus. Als er meer Jumbo's openen worden er ook niet ineens meer potten pindakaas verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Drardollan schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:21:
[...]

6070. Dus 107 meer.

Ik noem het geen stijging maar afvlakking. Maar wel een hele zorgelijke, want we weten echt niet welke kant het op gaat.
Begint wel op het bewijs te lijken dat die paniek lock-down averechts gewerkt heeft en waarschijnlijk blijvende schade aan het draagvlak heeft achtergelaten. Goed bezig meneer Rutte en meneer De Jonge!

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Ankona schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:23:
[...]

Begint wel op het bewijs te lijken dat die paniek lock-down averechts gewerkt heeft en waarschijnlijk blijvende schade aan het draagvlak heeft achtergelaten. Goed bezig meneer Rutte en meneer De Jonge!
Wat ik echt een gemiste kans vind is dat ze zonder na te denken, heel rigoureus, alle goed geregelde dingen hebben dicht gesmeten. Plekken waar het al maanden goed ging en waar dingen perfect geregeld waren en dus ook nagenoeg geen besmettingen waren. Resultaat is dat de mensen andere dingen gaat zoeken om te doen, dat gebeurd dan op plekken waar het allemaal niet zo nauw wordt genomen met de regels.

Want laten we wel wezen, het is toch van de zotte dat het bezoeken van een voetbalwedstrijd in de buitenlucht (met ook nog eens 1,5 meter afstand) behandeld wordt als een groter risico dan de dame van lichte zeden die zonder mondkapje zich vol overgeeft aan haar klant om 20 minuten later aan de volgende klant te beginnen?

Had de restaurants, bioscopen, theaters en musea opengehouden en ik ben er echt van overtuigd dat het draagvlak groter was geweest en het aantal besmettingen niet significant anders. Uiteraard daar waar regels overtreden worden moet je handhaven, maar dat geldt voor elke situatie waar regels overtreden worden.

Ik houd mijn hart vast voor Kerst en O&N. Het draagvlak zal voornamelijk verder afbrokkelen en men gaat, ben ik bang, even lekker het einde van een ruk jaar vieren.

[ Voor 5% gewijzigd door Drardollan op 21-11-2020 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Drardollan schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:03:
[...]

[Afbeelding] (bron: https://www.rivm.nl/sites...kelijks_20201117_1237.pdf)

[...]
Dat zijn alleen de testen van de GGD, de commerciëlen staan daar niet bij. Niet dat ik daar overigens cijfers van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Drardollan schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:16:
[...]

Erhm, je haalt zelf de tuincentra aan die niet gesloten zijn geweest? Mijn voorbeelden zijn van dezelfde orde.
Ja, omdat jij zei dat er niks meer aan te doen was. En mijn reactie was dat we nog van alles dicht kunnen donderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
MikeyMan schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:41:
[...]

Ja, omdat jij zei dat er niks meer aan te doen was. En mijn reactie was dat we nog van alles dicht kunnen donderen.
En ik gaf je diverse voorbeelden van dingen die ook gewoon open zijn en waar het druk is. Waarom dan specifiek het tuincentrum?

Maar het maakt niets uit hoor, gooi het tuincentrum dicht en men gaat naar de IKEA. Doe de IKEA dicht en men gaat naar de WE. Doe de WE dicht en men gaat naar de Blokker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Drardollan schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:45:
[...]

En ik gaf je diverse voorbeelden van dingen die ook gewoon open zijn en waar het druk is. Waarom dan specifiek het tuincentrum?

Maar het maakt niets uit hoor, gooi het tuincentrum dicht en men gaat naar de IKEA. Doe de IKEA dicht en men gaat naar de WE. Doe de WE dicht en men gaat naar de Blokker.
Ik ben dan ook sinds maart al voorstander geweest om alle niet-noodzakelijke retail dicht te gooien en ook alle radio/TV reclames voor die periode op zwart te gooien.

Geen maanden achter elkaar, maar sprintjes van 2 weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Drardollan schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:29:
[...]

Wat ik echt een gemiste kans vind is dat ze zonder na te denken, heel rigoureus, alle goed geregelde dingen hebben dicht gesmeten. Plekken waar het al maanden goed ging en waar dingen perfect geregeld waren en dus ook nagenoeg geen besmettingen waren. Resultaat is dat de mensen andere dingen gaat zoeken om te doen, dat gebeurd dan op plekken waar het allemaal niet zo nauw wordt genomen met de regels.

Want laten we wel wezen, het is toch van de zotte dat het bezoeken van een voetbalwedstrijd in de buitenlucht (met ook nog eens 1,5 meter afstand) behandeld wordt als een groter risico dan de dame van lichte zeden die zonder mondkapje zich vol overgeeft aan haar klant om 20 minuten later aan de volgende klant te beginnen?

Had de restaurants, bioscopen, theaters en musea opengehouden en ik ben er echt van overtuigd dat het draagvlak groter was geweest en het aantal besmettingen niet significant anders. Uiteraard daar waar regels overtreden worden moet je handhaven, maar dat geldt voor elke situatie waar regels overtreden worden.

Ik houd mijn hart vast voor Kerst en O&N. Het draagvlak zal voornamelijk verder afbrokkelen en men gaat, ben ik bang, even lekker het einde van een ruk jaar vieren.
Wat ik met zorgen zie gebeuren is dat men geen beroep meer doet op de verantwoordelijkheid en het gedrag maar meer en meer terug valt op regeltjes en beperkingen.

De oplossing moet komen uit gedrag. In het voorjaar werd hier heel goed en effectief een beroep op gedaan. De laatste weken worden enkel nog van bovenaf maatregelen op de bevolking neergesmeten, liefst meteen ook nadrukkelijk met een accent op handhaving erbij. Logisch dat de mensen dan niet meer hun verantwoordelijkheid gaan nemen maar tussen de regeltjes door er voor zichzelf het beste van gaan maken.
Het publiceren en meteen aan alle kanten schenden van een routekaart helpt ook niet echt mee.

Als de regering verstandig is nemen ze hun verlies. Bieden ze publiek hun excuus aan en starten een heel nieuw corona programma. En dan weer meer informerend (rol RIVM) en minder directief. (zonder Hugo de Jonge in elk geval, die wordt door niemand meer serieus genomen en doet alleen nog mee omdat hij als lijsttrekker van het CDA niet aan de kant geschoven mag worden)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Drardollan schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:45:
[...]

Specifiek het tuincentrum omdat we daar nu als publiekstrekkers kerstmarkten aan het opzetten zijn. Waar gewoon veel volk op af komt.

Datzelfde geldt inmiddels ook voor de IKEA.

De C&A en de Hornbach staan wmb wat lager op de ladder van het funshoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
MikeyMan schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 10:30:
Tis lastig te verifiëren, maar De Jonge gaf gisteren bij Op1 in reactie op het filmpje van een Nederlandse vriezer fabrikant ('NL heeft nog niks besteld') aan dat ze bij een concurrent besteld hebben.
Waarom zou je dat moeten verifiëren? Alsof hij een bestelling uit zijn duim zuigt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

42erik schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 16:04:
[...]

Waarom zou je dat moeten verifiëren? Alsof hij een bestelling uit zijn duim zuigt...
Oh zo bedoelde het ook niet.
Was meer een voorbehoud omdat ik al reacties had verwacht van 'ja De Jonge zegt wel meer'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
MikeyMan schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 16:12:
[...]

Oh zo bedoelde het ook niet.
Was meer een voorbehoud omdat ik al reacties had verwacht van 'ja De Jonge zegt wel meer'.
Ah ok, op die manier. Dan zijn we het eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
MikeyMan schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:50:
[...]

Specifiek het tuincentrum omdat we daar nu als publiekstrekkers kerstmarkten aan het opzetten zijn. Waar gewoon veel volk op af komt.

Datzelfde geldt inmiddels ook voor de IKEA.

De C&A en de Hornbach staan wmb wat lager op de ladder van het funshoppen.
Ik snap het ook niet van die centra. Dat ze zelf niet bedenken dat die kerstmarkt welicht niet zo handig is als net alle pretparken, musea etc gesloten worden. Ik wilde een plant klopen bij de intratuin, maar toen ik de parkeerplaats zag ben ik omgedraaid. Tjokvol, je kon over de grijze koppen met kleinkinderen heenlopen.

Maar als ik nadenk zijn ze zich er terdege bewust van dat ze veel publiek trekken, lekker omzet maken......
Vandaar dat de Ikea en Intra-tuin waarschijnlijk best een bron is op dit moment. Maar dat het een crisis van gedrag is, is wel weer overduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
TrailBlazer schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:04:
Ik verwacht ook tot het einde van het jaar de bovenste klassen van het vo thuis. Dan als afsluiter de 2 weken kerstvakantie en dan kruipend naar de finish.
Aangezien we nog steeds bezig zijn de achterstanden van eind vorig schooljaar aan het inlopen zijn, is dat onderwijstechnisch een ramp voor die kinderen. Nog een maand eruit en we krijgen echt dramatische slagingspercentages dit jaar eb een groep die niet klaar is voor hun vervolgopleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
42erik schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 16:20:
[...]

Aangezien we nog steeds bezig zijn de achterstanden van eind vorig schooljaar aan het inlopen zijn, is dat onderwijstechnisch een ramp voor die kinderen. Nog een maand eruit en we krijgen echt dramatische slagingspercentages dit jaar eb een groep die niet klaar is voor hun vervolgopleiding
Tja, de opties raken zo langzamerhand een beetje op als het nu weer doorgaat stijgen. Alleen alle detailhandel buiten supermarkten dicht of een totale lockdown m.u.v. onderwijs blijven dan nog over.

En ik vraag me ernstig af of de wil er dan nog is. Zeker als je ziet dat de kwetsbare generatie in grote getalen in de Ikea en intratuin banjert en complete maling heeft aan de maatregelen.

[ Voor 13% gewijzigd door LZ86 op 21-11-2020 16:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:36
Ankona schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:23:
[...]

Bewijs? Je negeert het verschil tussen correlatie en causaliteit voor het gemak? Ik kwam hier net door het dorp en daar was het erg druk, maar ik geloof er weinig van dat al die mensen vanwege onlogische maatregelen bewust weer naar buiten gaan. Ik denk dat het ontbreken van angst (die er dit voorjaar wel was) en algehele pandemie-moeheid betere verklaringen zijn voor het gedrag dat we nu zien.

Maar ik laat me graag overtuigen als je daadwerkelijk bewijs hebt ;)

Hij wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Drardollan schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 14:59:
[Twitter]

Laten we maar hard hopen dat er dit weekend een wonder gebeurd, anders gaan we morgen weer groeien.
Misschien kwam de dip toch door de herfstvakantie van de scholen?

NB: scholen hoeven niet dicht, maar voer op z'n minst de 1,5 meter afstand in tussen de leerlingen. Ipv 30 in een lokaal met ocntinue praten en dan elkaar besmetten en mee naar huis nemen. Absurd natuurlijk restaurants helemaal dicht terwijl je daar prima 1,5 meter afstand kan bewaren; maar middelbare scholen mogen wel gewoon open zonder 1,5 meter en met 30 man in een kleine klas waarbij iedereen veel druppels verspreidt met praten.

[ Voor 38% gewijzigd door CyberMania op 21-11-2020 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
LZ86 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 16:20:
[...]

Ik snap het ook niet van die centra. Dat ze zelf niet bedenken dat die kerstmarkt welicht niet zo handig is als net alle pretparken, musea etc gesloten worden. Ik wilde een plant klopen bij de intratuin, maar toen ik de parkeerplaats zag ben ik omgedraaid. Tjokvol, je kon over de grijze koppen met kleinkinderen heenlopen.

Maar als ik nadenk zijn ze zich er terdege bewust van dat ze veel publiek trekken, lekker omzet maken......
Vandaar dat de Ikea en Intra-tuin waarschijnlijk best een bron is op dit moment. Maar dat het een crisis van gedrag is, is wel weer overduidelijk.
Iets eerder opstaan ;)
Wanneer je gaat wanneer de meute gaat is het druk ja.
Als ik naar een supermarkt ga en ik ben daar voor 8.30 de winkel weer uit is het gewoon super rustig. Laatst zo dom geweest om op donderdagavond een Jumbo in Hilversum binnen te lopen. Rond 2100 leek het wel een stapavond, niemand viel te ontwijken en mondkapjes waren eerder uitzondering dan regel. Dan sta ik liever wat eerder op om een lege supermarkt aan te treffen vlak na opening waarbij de schaarse klanten ook nog gemondkapt zijn keurig afstand houden.

Je maakt mij niet wijs dat ze in drommen voor de ingang van het tuincentrum liggen te wachten tot het opengaat. Zo na 1200 gaat het ongetwijfeld druk worden en in de middag zal het vast sterven van de funshoppers, dat geloof ik gelijk.
Dus ben je bereid om vroeg op te staan voor je plant en als eerste het parkeerterrein op te rijden dan is er niks aan het handje.

Zo'n kerstmarkt publiekstrekker organiseren is natuurlijk volkomen belachelijk daarin ben ik het volledig met je eens.

[ Voor 3% gewijzigd door PalingDrone op 21-11-2020 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

LZ86 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 16:22:
[...]

Tja, de opties raken zo langzamerhand een beetje op als het nu weer doorgaat stijgen. Alleen alle detailhandel buiten supermarkten dicht of een totale lockdown m.u.v. onderwijs blijven dan nog over.

En ik vraag me ernstig af of de wil er dan nog is. Zeker als je ziet dat de kwetsbare generatie in grote getalen in de Ikea en intratuin banjert en complete maling heeft aan de maatregelen.
Op korte termijn is scholen dicht natuurlijk de goedkoopste optie. Om dat deels in te lopen zou je kunnen kiezen voor de zomervakantie twee weken inkorten. Nog extremer is om alles 3 maanden op te schuiven. Dit is een extreme oplossing en genereert de komende jaren een organisatorische last voor hoger onderwijs maar dat lijkt me in drie jaar wel weer in te lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
PalingDrone schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 16:36:
Als ik naar een supermarkt ga en ik ben daar voor 8.30 de winkel weer uit is het gewoon super rustig.
Dat is toch onderdeel van het bejaarden uurtje, of is dat alweer afgeschaft ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
gekkie schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:03:
[...]

Dat is toch onderdeel van het bejaarden uurtje, of is dat alweer afgeschaft ?
Hou toch op.
De meeste bejaarden die ik ken gaan allemaal veel later op de dag.
Puur voor de bühne en een poging om wat eerder omzet te draaien van supermarkten om de loze uurtjes te vullen.
Het is tot een uur of 9 gewoon serieus leeg in supermarkten.
Jij weet hoe oud ik ben en/of ik tot een risicogroep behoor?

[ Voor 8% gewijzigd door PalingDrone op 21-11-2020 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
PalingDrone schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:08:
[...]

Hou toch op.
Mijn partner moest vandaag weer 2 bejaarden met het IQ van een klontje suiker wijzen op de 1,5 meter.
Puur voor de bühne en een poging om wat eerder omzet te draaien van supermarkten om de loze uurtjes te vullen.
Het is geen keuze van de supermarkt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:42
Ankona schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:48:
[...]

Wat ik met zorgen zie gebeuren is dat men geen beroep meer doet op de verantwoordelijkheid en het gedrag maar meer en meer terug valt op regeltjes en beperkingen.
Waarbij men natuurlijk weer Rutte en de Jonge is en de brave burger o zo onschuldig, lekker makkelijk.

Moest vandaag naar de KwikFit voor de winterbandenwissel en dan krijg je keurig een e-mail met voorschriften. Breng je auto tijdig, draag een mondkapje, max aantal klanten binnen staat aangegeven bij de deur (twee bij deze vestiging) enz enz.
Kom bij de vestiging aangereden en zie daar meteen drie klanten binnen die maling hebben aan de stickers en voorschriften op de vloer waarmee afstand wordt aangegeven. Medewerker achter de balie draagt net als de klanten geen mondkapje (zijn vrij te pakken bij de ingang). Ik wacht buiten op gepaste afstand achter een jongedame die net als ik een mondkapje draagt. Zij wacht tot twee van de andere klanten weg zijn en gaat naar binnen waarbij de medewerker die haar ziet meteen een mondkapje op doet. Later kan ik ook naar binnen, krijg het aanbod om koffie te drinken aan het tafeltje direct in het looppad maar besluit om liever een blokje om te gaan.

Bij het rondje om kom ik langs een kringloopwinkel waar al het personeel en ongeveer tweederde van de klanten een mondkapje draagt. Bij de ingang meerdere A4tjes met het vriendelijke verzoek om een mondkapje te dragen. Je bent daar te gast, er werken mensen met allerlei beperkingen maar gewoon lekker zo'n verzoek negeren.

Zeker ook de schuld van Rutte en de Jonge deze twee voorbeelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ninjazx9r98 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:32:
[...]
Ja, want dan zijn Rutte en De Jonge het natuurlijk weer schuld omdat er onvoldoende wordt gehandhaafd. |:(

Als je dan beargumenteert dat de enige manier om effectief te handhaven is door iedereen 24 uur per dag, 7 dagen per week met camera's in de gaten te houden, dan is natuurlijk weer de wereld te klein want privacy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
TrailBlazer schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 16:46:
[...]

Op korte termijn is scholen dicht natuurlijk de goedkoopste optie. Om dat deels in te lopen zou je kunnen kiezen voor de zomervakantie twee weken inkorten. Nog extremer is om alles 3 maanden op te schuiven. Dit is een extreme oplossing en genereert de komende jaren een organisatorische last voor hoger onderwijs maar dat lijkt me in drie jaar wel weer in te lopen.
Je weet dat er juist in de hogere jaren een nogal definitieve deadline met de naam examen bestaat? Zo flexibel is het onderwijs daardoor niet, nog afgezien van het feit of je zomaar met de vakantie mag schuiven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
42erik schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:40:
[...]

Je weet dat er juist in de hogere jaren een nogal definitieve deadline met de naam examen bestaat? Zo flexibel is het onderwijs daardoor niet, nog afgezien van het feit of je zomaar met de vakantie mag schuiven...
Flexibel genoeg om datgene met de naam examen in 2020 geheel te schrappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Illegale intocht Sinterklaas in Bredase wijk Tuinzigt verrast gemeente onaangenaam
Sinterklaas in een janplezier, omringd door tientallen zwarte pieten. Toegestroomd publiek in de Bredase wijk Tuinzigt, dat zich net als de hulpjes van de goedheiligman bepaald niet houdt aan de anderhalvemeterregel.
https://www.ad.nl/binnenl...nte-onaangenaam~a08e7821/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
PalingDrone schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:08:
[...]
Hou toch op.
Tsja het was ook niet bepaald mijn idee (en zeker niet dat tijdstip), maar goed dat is wel meer niet.
Ik heb bij de plaatselijke supermarkt nu een scholier met als functie "buiten rondhanger", poets geen karretjes, zegt niks, doet niks, behalve met bekende in de weg gaan staan en kleppen.
Maar goed het zal wel afgevinkt worden als "deurbeleid".
Nope, daar had ik ook geen uitspraak over gedaan toch ?
Maar als je het in het algemeen aanraadt aan anderen terwijl er wellicht theoretisch nog restricties aan zitten (even afgezien van of het zinvol is of zelfs contraproductief), dan is de vraag of die restricties nog wel of niet bestaan toch gerechtvaardigd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Fijn dat van Rutte iedereen en zijn moeder naar Curacao mag. Het loopt daar inmiddels uit de hand. Bonaire en Aruba hebben de grenzen voor Curacao dichtgegooid.

En dat allemaal omdat we zo nodig op vakantie moeten en anderen in de shit helpen........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

LZ86 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 18:01:
Fijn dat van Rutte iedereen en zijn moeder naar Curacao mag. Het loopt daar inmiddels uit de hand. Bonaire en Aruba hebben de grenzen voor Curacao dichtgegooid.

En dat allemaal omdat we zo nodig op vakantie moeten en anderen in de shit helpen........
Och, denk dat er nog wel genoeg NL-ers naar Bonaire en Aruba vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
LZ86 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 18:01:

Ach in Eindhoven doet men inmiddels ook haar best om toch nog eens een echte piek te krijgen zo voor de kerst, kun je de grafiek fijn in de kerstboom hangen ofzo.
Weer fijn demonstreren tegen van alles en nog eens wat (morgen pas de echte potentiele veldslag) .. en met de voetbalmafkezen ging het ook weer lekker bij het afscheid van de overleden oud-voorzitter.

Wat dat betreft vraag ik me wel eens af hoe het kabinet denkt voldoende vaccins te hebben voor het inenten van de verstandelijke gehandicapten :X .

[ Voor 12% gewijzigd door gekkie op 21-11-2020 18:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
[...]

Waarbij men natuurlijk weer Rutte en de Jonge is en de brave burger o zo onschuldig, lekker makkelijk.

Moest vandaag naar de KwikFit voor de winterbandenwissel en dan krijg je keurig een e-mail met voorschriften. Breng je auto tijdig, draag een mondkapje, max aantal klanten binnen staat aangegeven bij de deur (twee bij deze vestiging) enz enz.
Kom bij de vestiging aangereden en zie daar meteen drie klanten binnen die maling hebben aan de stickers en voorschriften op de vloer waarmee afstand wordt aangegeven. Medewerker achter de balie draagt net als de klanten geen mondkapje (zijn vrij te pakken bij de ingang). Ik wacht buiten op gepaste afstand achter een jongedame die net als ik een mondkapje draagt. Zij wacht tot twee van de andere klanten weg zijn en gaat naar binnen waarbij de medewerker die haar ziet meteen een mondkapje op doet. Later kan ik ook naar binnen, krijg het aanbod om koffie te drinken aan het tafeltje direct in het looppad maar besluit om liever een blokje om te gaan.

Bij het rondje om kom ik langs een kringloopwinkel waar al het personeel en ongeveer tweederde van de klanten een mondkapje draagt. Bij de ingang meerdere A4tjes met het vriendelijke verzoek om een mondkapje te dragen. Je bent daar te gast, er werken mensen met allerlei beperkingen maar gewoon lekker zo'n verzoek negeren.

Jij onderbouwt met je voorbeelden eigenlijk precies wat ik in theorie aangaf. Net zoals je jezelf beschrijft als iemand van de regeltjes niet van het gedrag en gezond verstand. (en je bent helemaal geobsedeerd door mondkapjes, een symbool maatregel die ze onder politieke druk er maar even bij gedaan hebben maar geen onderdeel uitmaakt van het door het OMT geadviseerde beleid)
Jij maakt geen inschatting van of iets kan, je meet de situatie aan opgelegde regels. Wat je ziet is dat mensen schijt hebben aan de regels omdat ze er niet (meer) in geloven. Alleen als er een boa in de buurt is wil men misschien nog doen of men zich aan de regeltjes houdt, niet vanwege het virus maar om een boete te voorkomen.
En of dat de schuld van Rutte en De Jonge is? Uiteindelijk wel ja, zij zijn eindverantwoordelijk voor het beleid. In het voorjaar deden ze het prima, in de zomer hebben ze er een potje van gemaakt en vanaf september slaan ze de verkeerde toon aan.

Sorry dat ik je misschien een beetje persoonlijk benoem maar jij laat wel zien dat jij gedreven wordt door de regeltjes en niet door gedrag. Dat is precies wat ik overal zie en waardoor het draagvlak voor een flink deel weg is. Mensen zijn er klaar mee, geloven niet in de regeltjes en maken er voor zichzelf het beste van.

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
TrailBlazer schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 16:46:
[...]

Scholen dicht is een zeer dure optie. Nu wordt duidelijk hoeveel schade de kinderen afgelopen voorjaar opgelopen hebben als het om leerachterstanden gaat. Dat is niet mis.
Daarnaast leidde het tot spanningen thuis. Huiselijk geweld, depressies, vechtscheidingen.

Het is niet voor niets dat er erg veel prioriteit gegeven wordt aan het open houden van de scholen. Misschien moeten we daar zelfs overbelaste ziekenhuizen voor accepteren. Vervelend voor de zorgmedewerkers dat ze weer over moeten werken maar het alternatief is nog minder acceptabel.

alles kan off-topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ankona schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 18:29:
[...]

Scholen dicht is een zeer dure optie. Nu wordt duidelijk hoeveel schade de kinderen afgelopen voorjaar opgelopen hebben als het om leerachterstanden gaat. Dat is niet mis.
Daarnaast leidde het tot spanningen thuis. Huiselijk geweld, depressies, vechtscheidingen.

Het is niet voor niets dat er erg veel prioriteit gegeven wordt aan het open houden van de scholen. Misschien moeten we daar zelfs overbelaste ziekenhuizen voor accepteren. Vervelend voor de zorgmedewerkers dat ze weer over moeten werken maar het alternatief is nog minder acceptabel.
Het alternatief is dat dit domme volk zich eens een keer aan wat simpele regels gaat houden in plaats van net te doen of er niks aan de hand is. :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
zacht schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:43:
[...]

Flexibel genoeg om datgene met de naam examen in 2020 geheel te schrappen.
Tja, dat kunnen we weer doen, met het grote verschil dat die lichting eigenlijk al zo goed als klaar was voor zijn vervolgopleiding.Die hebben een maand of anderhalf gemist. De huidige zit al op de 4 ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-10 18:57
Drardollan schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 17:14:
Het is geen keuze van de supermarkt.
Jawel :) De supermarkten hebben de VERPLICHTING van 7-8.

En daarnaast de verplichting voor een ander uurtje op de dag.
Ze kiezen (ik moet eerlijk zeggen dat ik het volledig snap hoor) om die van 8-9 te plaatsen.
Maar theoretisch zouden ze ook van 12:00-13:00 mogen kiezen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Ankona schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 18:22:
[...]

Jij onderbouwt met je voorbeelden eigenlijk precies wat ik in theorie aangaf. Net zoals je jezelf beschrijft als iemand van de regeltjes niet van het gedrag en gezond verstand. (en je bent helemaal geobsedeerd door mondkapjes, een symbool maatregel die ze onder politieke druk er maar even bij gedaan hebben maar geen onderdeel uitmaakt van het door het OMT geadviseerde beleid)
Jij maakt geen inschatting van of iets kan, je meet de situatie aan opgelegde regels. Wat je ziet is dat mensen schijt hebben aan de regels omdat ze er niet (meer) in geloven. Alleen als er een boa in de buurt is wil men misschien nog doen of men zich aan de regeltjes houdt, niet vanwege het virus maar om een boete te voorkomen.
En of dat de schuld van Rutte en De Jonge is? Uiteindelijk wel ja, zij zijn eindverantwoordelijk voor het beleid. In het voorjaar deden ze het prima, in de zomer hebben ze er een potje van gemaakt en vanaf september slaan ze de verkeerde toon aan.

Sorry dat ik je misschien een beetje persoonlijk benoem maar jij laat wel zien dat jij gedreven wordt door de regeltjes en niet door gedrag. Dat is precies wat ik overal zie en waardoor het draagvlak voor een flink deel weg is. Mensen zijn er klaar mee, geloven niet in de regeltjes en maken er voor zichzelf het beste van.
Pardon? Geobsedeerd door mondkapjes? Van de regels en niet van gezond verstand?
Bij de twee voorbeelden die ik noem zijn mensen te gast en vraagt de gastheer om je aan bepaalde regels te houden en dan zijn er twee keuzes wat mij betreft: je volgt de regels ongeacht je mening over die regels of je stemt met je voeten en gaat daar gewoon niet heen.
Lekker doen waar je zin in hebt als gast is wat mij betreft het bewijs van het zijn van een grote ASO.

Wat is er gezond verstand aan met z'n drieën binnen op een kluitje staan bij een KwikFit? Dat is geen gedrag? Dat is het beste er van maken? Ik zou het geen verstand noemen.

Ik ben overigens geen voorstander van mondkapjes, ben ook niet geobsedeerd door die dingen maar het is mijn gezond verstand dat de keuze maakt om me te conformeren aan de regels of beter gezegd het vriendelijke verzoek van de gastheer cq eigenaar van het pand waar ik binnen ga. De kringloop ben ik niet naar binnen gegaan maar slechts langs gelopen omdat ik geen zin had om rond te struinen met een mondkapje op.
Is ook gewoon een optie, niet naar binnen gaan als de regels je niet aanstaan.
Bij de KwikFit zei m'n gezond verstand dat koffie drinken zittend "in" een looppad met andere klanten zeer dichtbij niet de beste keuze was dus lekker gezond buiten wandelen zonder mondkapje was de betere keuze.

Ook "knap" hoe je je mondkapjes haat weet om te buigen naar politieke druk en het OMT bij mijn voorbeelden. Beide hebben daar nul komma komma nul mee te maken en zijn op dit moment nog steeds de vrije keuze van zowel de KwikFit als de kringloopwinkel.

Maar goed, het zal mij verder aan mijn achterste oxideren. Het had allemaal niet zo hoeven zijn als we niet met z'n allen zo stront eigenwijs waren. Degene die er een zooitje van gemaakt hebben zijn wij, de burgers. Met gezond verstand was dit niet nodig geweest. Alles wat we opgelegd krijgen hebben we over ons zelf afgeroepen en dat gaat ook gebeuren met het mondkapje. Ik draag die dingen liever niet, ga zo min mogelijk ergens heen waar het (straks) moet maar zie het ook niet als groot drama om me daar druk over te maken. Moet dat ding op dan doe ik dat ding op, geen man overboord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Ryur schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:16:
[...]

Jawel :) De supermarkten hebben de VERPLICHTING van 7-8.

En daarnaast de verplichting voor een ander uurtje op de dag.
Ze kiezen (ik moet eerlijk zeggen dat ik het volledig snap hoor) om die van 8-9 te plaatsen.
Maar theoretisch zouden ze ook van 12:00-13:00 mogen kiezen.
Ofwel, ze hebben verplicht ouderenuren. Dat is het enige wat ik gezegd heb, dat de supermarkt geen keus had. Ze moeten zinloos open, omdat bejaarden dan helemaal niet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ankona schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 18:29:
[...]

Ik doelde voornamelijk op de hoogste klassen van het vo dat leidt denk ik niet zozeer tot spanningen. Ouders kunnen gewoon aannhet werk blijven dan.
Leerachterstanden moet inderdaad wat op gevonden worden mijn voorstel is dit jaar 3 maanden langer te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Medewerker achter de balie draagt net als de klanten geen mondkapje (zijn vrij te pakken bij de ingang).
Ik zou echt nooit dat soort dingen pakken als ze er liggen. Het is net als die bakjes snoep of zo op toonbanken, je hebt geen idee wie daar met zijn handen in heeft lopen graaien voor jou (of niezen of hoesten). Als iemand daar met zijn corona handjes in heeft zitten graven zet je dus zo'n lapje recht op je mond en neus, nog los van andere rommel die je ook liever niet tegen je mond en neus drukt.
ninjazx9r98 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:18:
Bij de twee voorbeelden die ik noem zijn mensen te gast en vraagt de gastheer om je aan bepaalde regels te houden en dan zijn er twee keuzes wat mij betreft: je volgt de regels ongeacht je mening over die regels of je stemt met je voeten en gaat daar gewoon niet heen.
Verreweg de meeste branche organisaties hebben ervoor gekozen om de mondkapjes niet te verplichten in de winkels. Ze vragen hooguit, maar maken er geen breekpunt van. Zo ook Kwikfit:
Wij dragen mondkapjes
Onze medewerkers dragen een mondkapje. Wij vinden het fijn als jij tijdens je bezoek ook een mondkapje draagt.
(bron: Kwikfit)

Het is dus de keuze van de klant volgens Kwikfit, die klanten deden niets verkeerd door geen mondkapje te dragen. De kringloopwinkel zal dan ook zo'n beleid voeren vermoed ik.
Ook "knap" hoe je je mondkapjes haat weet om te buigen naar politieke druk en het OMT bij mijn voorbeelden.
Het officiële standpunt van het RIVM is nog altijd dat niet-medische mondkapjes geen significante bijdrage doen tegen de verspreiding van het coronavirus als de basisregels in acht genomen worden.

De laatste tijd is het coronabeleid steeds meer de speelbal aan het worden van politieke belangen. Zie die merkwaardige verzwaring die we hadden voor twee weken en de ruzies in het kabinet rondom de avondklok wel of niet. De mondkapjesplicht was ook een reactie op opiniepeilingen en commentaren uit de oppositie in de kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Drardollan schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:26:
[...]

Ofwel, ze hebben verplicht ouderenuren. Dat is het enige wat ik gezegd heb, dat de supermarkt geen keus had. Ze moeten zinloos open, omdat bejaarden dan helemaal niet komen.
Nouja niet komen, er komen er een paar, maar de meerderheid van de ouderen gaat onverstoord gewoon wanneer het hun uitkomt.
Overigens is dat tijdstip niet sec voor bejaarden, ook kwetsbare mensen die ook niet tussen de meute boodschappen wensen te doen krijgen zo gelegenheid om wat op dit rustigere tijdstip te shoppen, wat helemaal prima is.
Funshoppers zie je dan dus niet en die zag er hiervoor ook nooit zo vroeg.

Ik blijf het belachelijk vinden dat er met veel bombarie zoiets besloten is (want het is op dat tijdstip de afgelopen jaren al extreem rustig geweest in supermarkten) en er staat ook niemand buiten om klanten tegen te houden die niet aan de gestelde voorwaarden (ouder en/of kwetsbare gezondheid) voldoen.
Ik zie, die sporadische keer dat ik er ben, echt geen verschil in de leegte tussen voor dat dat uurtje verplicht werd en nu. Het blijft gewoon altijd rustig op dat tijdstip.

Wat ik wel merk is dat supermarkten zich niet geroepen voelen om klanten te weigeren wanneer het wel druk begint te worden zoals toen ik laatst dus wat later op de dag een Jumbo binnenstiefelde. (Dat doe ik dus niet meer)

@gekkie In principe doe ik het wekelijkse rondje visboer, slager, bakker, groentenjuwelier zo vroeg mogelijk, dwz gelijk als ze open gaan, sporadisch ren ik dan even de supermarkt in om iets te halen wat Appie vergeten is te bezorgen. Zolang ik jaarlijks een oproep voor een griepprik in de bus krijg hoef ik mij nergens voor te schamen om op dat tijdstip de supermarkt door te vliegen lijkt mij.
Mijn opmerking over dat vroeger opstaan ging meer over een tuincentrum en shoppen voor planten.

[ Voor 14% gewijzigd door PalingDrone op 21-11-2020 20:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
MikeyMan schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 18:48:
[...]

Het alternatief is dat dit domme volk zich eens een keer aan wat simpele regels gaat houden in plaats van net te doen of er niks aan de hand is. :F
Dat ligt aan jouw perceptie van wat simpel is. Voor jouw wellicht wel, voor de ander vergt het wellicht meer. Ze kunnen in de regel wel simpel zijn, maar zo te zien is het best lastig om je daar tien maanden lang elke dag aan te houden. Niet gek ook, maar zo te lezen lukt het jou wel 24/7.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Soccer98 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:04:
[...]

Dat ligt aan jouw perceptie van wat simpel is. Voor jouw wellicht wel, voor de ander vergt het wellicht meer. Ze kunnen in de regel wel simpel zijn, maar zo te zien is het best lastig om je daar tien maanden lang elke dag aan te houden. Niet gek ook, maar zo te lezen lukt het jou wel 24/7.
Of een regel simpel is, is iets anders dan of het leuk of makkelijk uitvoerbaar is.

Afstand houden en niet voor elke scheet met het hele gezin naar de winkel is geen lastig begrip toch? En dan hoef je je er nog nieteens 100% van de tijd 100% aan te houden.

En ja, ik hou me er ook aan. Niet omdat ik het leuk vind, en niet voor mezelf als 30er. Ik zit fucking al sinds half maart volcontinu thuis. Word een beetje moe van dat gejank.

[ Voor 19% gewijzigd door MikeyMan op 21-11-2020 20:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
CMD-Snake schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:32:
[...]

Ik zou echt nooit dat soort dingen pakken als ze er liggen. Het is net als die bakjes snoep of zo op toonbanken, je hebt geen idee wie daar met zijn handen in heeft lopen graaien voor jou (of niezen of hoesten). Als iemand daar met zijn corona handjes in heeft zitten graven zet je dus zo'n lapje recht op je mond en neus, nog los van andere rommel die je ook liever niet tegen je mond en neus drukt.
Als iemand daar met z'n corona handjes in heeft lopen graaien dan is er dus een besmettelijk iemand binnen (geweest). Hoeveel meer redenen wil je hebben om dan op z'n minst voorzichtig te zijn als dat je uitgangspunt is? Dan heb ik het nog niet eens over het mondkapje maar wel over het geen afstand houden en met meer dan het toegestane aantal klanten binnen zijn.
[...]

Verreweg de meeste branche organisaties hebben ervoor gekozen om de mondkapjes niet te verplichten in de winkels. Ze vragen hooguit, maar maken er geen breekpunt van. Zo ook Kwikfit:

[...]

Het is dus de keuze van de klant volgens Kwikfit, die klanten deden niets verkeerd door geen mondkapje te dragen. De kringloopwinkel zal dan ook zo'n beleid voeren vermoed ik.
Klopt en in de mail staat dat het een dringend advies is maar dan nog snap ik niet waarom je dat niet zou opvolgen. Kwestie van goed fatsoen wat mij betreft en weinig tot geen fatsoen om het te negeren als gast.
Bij de kringloop speelt er wat mij betreft nog wat anders mee, veel werknemers hebben om allerlei redenen en achterstand tot de arbeidsmarkt en zijn vaak kwetsbaar. Meerdere zijn ook dicht geweest ter bescherming maar zijn juist weer open vanwege het personeel dat regelmaat nodig heeft en/of daar slecht me om kon gaan. Als je daar dan een vriendelijk doch dringend verzoek naast je neerlegt ben je wat mij betreft een ASO ook al sta je in je recht.
[...]

Het officiële standpunt van het RIVM is nog altijd dat niet-medische mondkapjes geen significante bijdrage doen tegen de verspreiding van het coronavirus als de basisregels in acht genomen worden.
Yep, maar een KwikFit met drie klanten die niet bij elkaar hoorden en op grofweg één vierkante meter stonden lijkt niet echt op het in acht nemen van de basisregels.
De laatste tijd is het coronabeleid steeds meer de speelbal aan het worden van politieke belangen. Zie die merkwaardige verzwaring die we hadden voor twee weken en de ruzies in het kabinet rondom de avondklok wel of niet. De mondkapjesplicht was ook een reactie op opiniepeilingen en commentaren uit de oppositie in de kamer.
Maar allemaal in reactie op het stijgen van de besmettingen en als dat nu weer gaat gebeuren kunnen we wachten op het volgende rondje en vooral blijven weigeren om in te zien dat we het zelf grotendeels kunnen sturen door ons gedrag aan te passen. Bij getallen zoals in de zomer zal de roep om mondkapjes en een avondklok snel verstommen maar kennelijk kiezen we met z'n allen steeds weer voor die speelbal.
Wie wind zaait zal storm oogsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Nu ging ik meestal al in mijn eentje boodschappen doen, maar het is wel veranderd voor me. Tegenwoordig bestel ik vrijwel alles bij picnic Waar ik vroeger nog regelmatig bij de slager, kaasboer kwam kom ik daar nu niet meer om contacten te voorkomen. Vervelend dat wel maar doodsimpel om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
TrailBlazer schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:26:
Nu ging ik meestal al in mijn eentje boodschappen doen, maar het is wel veranderd voor me. Tegenwoordig bestel ik vrijwel alles bij picnic Waar ik vroeger nog regelmatig bij de slager, kaasboer kwam kom ik daar nu niet meer om contacten te voorkomen. Vervelend dat wel maar doodsimpel om te doen.
Ja picnic is chill. Maar wel jammer voor de slager.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
ninjazx9r98 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:18:
[...]

Pardon? Geobsedeerd door mondkapjes? Van de regels en niet van gezond verstand?
Lekker doen waar je zin in hebt als gast is wat mij betreft het bewijs van het zijn van een grote ASO.

Wat is er gezond verstand aan met z'n drieën binnen op een kluitje staan bij een KwikFit? Dat is geen gedrag? Dat is het beste er van maken? Ik zou het geen verstand noemen.

Ik ben overigens geen voorstander van mondkapjes, ben ook niet geobsedeerd door die dingen maar het is mijn gezond verstand dat de keuze maakt om me te conformeren aan de regels of beter gezegd het vriendelijke verzoek van de gastheer cq eigenaar van het pand waar ik binnen ga. De kringloop ben ik niet naar binnen gegaan maar slechts langs gelopen omdat ik geen zin had om rond te struinen met een mondkapje op.
Is ook gewoon een optie, niet naar binnen gaan als de regels je niet aanstaan.
Bij de KwikFit zei m'n gezond verstand dat koffie drinken zittend "in" een looppad met andere klanten zeer dichtbij niet de beste keuze was dus lekker gezond buiten wandelen zonder mondkapje was de betere keuze.

Ook "knap" hoe je je mondkapjes haat weet om te buigen naar politieke druk en het OMT bij mijn voorbeelden. Beide hebben daar nul komma komma nul mee te maken en zijn op dit moment nog steeds de vrije keuze van zowel de KwikFit als de kringloopwinkel.

Maar goed, het zal mij verder aan mijn achterste oxideren. Het had allemaal niet zo hoeven zijn als we niet met z'n allen zo stront eigenwijs waren. Degene die er een zooitje van gemaakt hebben zijn wij, de burgers. Met gezond verstand was dit niet nodig geweest. Alles wat we opgelegd krijgen hebben we over ons zelf afgeroepen en dat gaat ook gebeuren met het mondkapje. Ik draag die dingen liever niet, ga zo min mogelijk ergens heen waar het (straks) moet maar zie het ook niet als groot drama om me daar druk over te maken. Moet dat ding op dan doe ik dat ding op, geen man overboord.
Lees nou eens goed na wat je hierboven en in je vorige posts schreef. Jij hamert steeds op regeltjes en mondkapjes en dat is je meetlat waarlangs je alles en iedereen beoordeelt.
En dan die Kwikfit van je. Je hebt het over de regels van de gastheer etc. Blijkbaar tilt de lokale franchiser/filiaalhouder er niet zo zwaar aan. Jouw lokale gastheer draagt zelf ook geen mondkapje en staat het toe om wat relaxter in zijn bedrijf rond te lopen. Als jij je daar niet lekker bij voelt staat het je vrij om ergens anders heen te gaan, maar veroordeel dan geen klanten die zich gedragen zoals daar gebruikelijk en geaccepteerd is. (En wie ben jij om een lokale filiaalmanager/franchiser te corrigeren omdat hij zich niet aan keten richtlijnen houdt?)

En wat betreft je opmerking over het OMT. Jij meent dat die nul komma nul ermee te maken hebben. Daar mis je volledig het punt. Het RIVM en het OMT geven juist duiding aan de situatie en adviezen over hoe ermee om te gaan. Aangezien zij in principe geen politieke agenda hebben en enkel vanuit de wetenschap duiden en adviseren is het zeer relevant om naar hun adviezen te luisteren en je gedrag daardoor te laten leiden. Meer dan dat je je enkel aan de opgelegde regeltjes houdt. Die regels zouden een praktische sturing moeten zijn naar het gewenste gedrag maar vooral een handhaafbare subset. Wat je ziet is dat handhaafbaarheid en voor de bühne daadkrachtig lijken in het beleid de overhand krijgt boven effectiviteit in gedragsbeïnvloeding.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

XWB schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:34:
[...]

Ja absoluut ik vind boodschappen fysiek doen in de winkel ook gewoon fijner. Ik kook graag en bedacht altijd pas in de winkel wat het ging worden voor die week.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:30
CMD-Snake schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:32:
Zo ook Kwikfit:

Wij dragen mondkapjes Onze medewerkers dragen een mondkapje. Wij vinden het fijn als jij tijdens je bezoek ook een mondkapje draagt.

Nu zal dit wel aan mijn Vlaams liggen, maar ik lees hier toch eerder "als wij het doen voor u, gij ook voor ons", maar het is dan net iets vriendelijker verwoord.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Ankona schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:35:
[...]

Lees nou eens goed na wat je hierboven en in je vorige posts schreef. Jij hamert steeds op regeltjes en mondkapjes en dat is je meetlat waarlangs je alles en iedereen beoordeelt.
En dan die Kwikfit van je. Je hebt het over de regels van de gastheer etc. Blijkbaar tilt de lokale franchiser/filiaalhouder er niet zo zwaar aan. Jouw lokale gastheer draagt zelf ook geen mondkapje en staat het toe om wat relaxter in zijn bedrijf rond te lopen. Als jij je daar niet lekker bij voelt staat het je vrij om ergens anders heen te gaan, maar veroordeel dan geen klanten die zich gedragen zoals daar gebruikelijk en geaccepteerd is. (En wie ben jij om een lokale filiaalmanager/franchiser te corrigeren omdat hij zich niet aan keten richtlijnen houdt?)
Je leest wat je wilt lezen en zuigt zaken uit je grote duim om ze passend te maken voor je betoog. Ik heb het over een baliemedewerker en jij hebt het ineens over de franchiser/filiaalhouder die er niet zo zwaar aan tilt.
Dat verzin je ter plekke aangezien je niet weet of kunt weten of dat niet gewoon een ongehoorzame medewerker was die lekker z'n eigen ding deed terwijl de baas misschien wel afwezig was.
Dat het gebruikelijk en geaccepteerd is komt uit dezelfde grote duim, voor hetzelfde geld was de baas afwezig en krijgt de medewerker op z'n kloten zodra de baas er echter komt. Allemaal zaken die we allebei niet kunnen weten maar jij doet maar even of het zo is omdat het beter in je straatje past.

Het staat mij overigens niet vrij om zomaar even ergens anders heen te gaan. Winterbanden van deze leaseauto zitten in een contact bij KwikFit en worden naar het filiaal van de afspraak vervoert. De afspraak wijzigen betekent dus cancellen van de afspraak en deze elders opnieuw maken. Daarbij zal een reden gegeven moeten worden in verband met kosten en degelijke en aangezien ik er ook geen meerwaarde in zie om iemand aan de schandpaal te nagelen heb ik de wissel laten uitvoeren en ben een rondje geen lopen.
Ik ben beleefd gebleven, niks gezegd over mondkapjes, koffie beleefd nee tegen gezegd en bedankt voor het belletje tijdens m'n wandeling dat de auto klaar was. Voor m'n verhaal hier heb ik geen stad en/of filiaal genoemd dus dat corrigeren gaat echt nergens over en is ook weer een verzinsel.
En wat betreft je opmerking over het OMT. Jij meent dat die nul komma nul ermee te maken hebben. Daar mis je volledig het punt. Het RIVM en het OMT geven juist duiding aan de situatie en adviezen over hoe ermee om te gaan. Aangezien zij in principe geen politieke agenda hebben en enkel vanuit de wetenschap duiden en adviseren is het zeer relevant om naar hun adviezen te luisteren en je gedrag daardoor te laten leiden. Meer dan dat je je enkel aan de opgelegde regeltjes houdt. Die regels zouden een praktische sturing moeten zijn naar het gewenste gedrag maar vooral een handhaafbare subset. Wat je ziet is dat handhaafbaarheid en voor de bühne daadkrachtig lijken in het beleid de overhand krijgt boven effectiviteit in gedragsbeïnvloeding.
Nul komma nul met het verzoek van de KwikFit en de kringloop om daar een mondkapje te dragen. Kun je een heel verhaal van maken maar zolang er nog geen verplichting is hebben politiek en dergelijke er nul komma nul mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
ninjazx9r98 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:24:
Klopt en in de mail staat dat het een dringend advies is maar dan nog snap ik niet waarom je dat niet zou opvolgen.
Ik heb het over een baliemedewerker en jij hebt het ineens over de franchiser/filiaalhouder die er niet zo zwaar aan tilt.
Dat verzin je ter plekke aangezien je niet weet of kunt weten of dat niet gewoon een ongehoorzame medewerker was die lekker z'n eigen ding deed terwijl de baas misschien wel afwezig was.
Dat het gebruikelijk en geaccepteerd is komt uit dezelfde grote duim, voor hetzelfde geld was de baas afwezig en krijgt de medewerker op z'n kloten zodra de baas er echter komt. Allemaal zaken die we allebei niet kunnen weten maar jij doet maar even of het zo is omdat het beter in je straatje past.
Gezien de situatie trok het personeel in de Kwikfit er nu ook niet echt zwaar aan, anders hadden ze de klanten wel aangesproken en had het personeel wel met mondkapje rondgelopen. De aanwezige klanten hadden ook iets kunnen zeggen. De consensus bij de aanwezigen was dat ze er allemaal niet om gaven.

Als het je zo aan het hart gaat kan je natuurlijk de kliklijn van je gemeente bellen of je klikt bij het hoofdkantoor.
Het staat mij overigens niet vrij om zomaar even ergens anders heen te gaan. Winterbanden van deze leaseauto zitten in een contact bij KwikFit en worden naar het filiaal van de afspraak vervoert.
Geen haal en breng service? Mijn dealer had het al in het aanbod zitten voordat corona bestond, maar in deze situatie kan het handig zijn. Komen ze bij je thuis je auto ophalen en als alles gedaan is wordt die terug gebracht.
De afspraak wijzigen betekent dus cancellen van de afspraak en deze elders opnieuw maken. Daarbij zal een reden gegeven moeten worden in verband met kosten en degelijke en aangezien ik er ook geen meerwaarde in zie om iemand aan de schandpaal te nagelen heb ik de wissel laten uitvoeren en ben een rondje geen lopen.
Dus zo principieel ben je dan ook niet, dan had je deze moeite wel genomen. Lijkt mij dat vrees voor corona wel als geldige reden gezien wordt.
Maar allemaal in reactie op het stijgen van de besmettingen en als dat nu weer gaat gebeuren kunnen we wachten op het volgende rondje en vooral blijven weigeren om in te zien dat we het zelf grotendeels kunnen sturen door ons gedrag aan te passen. Bij getallen zoals in de zomer zal de roep om mondkapjes en een avondklok snel verstommen maar kennelijk kiezen we met z'n allen steeds weer voor die speelbal.
Momenteel is het probleem dat diverse lijsttrekkers zich willen profileren en wat beter dan coronabeleid om zoiets te doen? De Jonge wil daadkracht uitstralen en zijn falen verbergen, zijn leiderschapspositie in het CDA is nog altijd niet zeker en hij voelt de hete adem van Omtzigt. Een harde lijn en draconische maatregelen stralen die daadkracht uit. Kaag wil zichzelf op de kaart zetten middels verzet tegen de harde lijn van De Jonge. Zo langzamerhand gaat het kabinet rollend door het Catshuis elke zondag. Elke beleidsregels die de laatste tijd kwam is het resultaat van een compromis om de ruzie te sussen en dat merk je wel, het raakt kant noch wal.
Arator schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:59:
Nu zal dit wel aan mijn Vlaams liggen, maar ik lees hier toch eerder "als wij het doen voor u, gij ook voor ons", maar het is dan net iets vriendelijker verwoord.
Voor een Hollander staat er dat het jouw keuze is. Het is alleen wat politiekcorrect verwoord.
XWB schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 20:34:
Een nadeel van online boodschappen is soms wel de datum van bederfelijke producten. Krijg je vier potten kwark die allemaal over vier dagen verlopen. :/ In de winkel kan je een beetje uitkiezen op de houdbaarheidsdatum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
TrailBlazer schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:30:
[...]

Ik doelde voornamelijk op de hoogste klassen van het vo dat leidt denk ik niet zozeer tot spanningen. Ouders kunnen gewoon aannhet werk blijven dan.
Leerachterstanden moet inderdaad wat op gevonden worden mijn voorstel is dit jaar 3 maanden langer te maken.
Maar hoe zie je dit voor je dan? Voortaan het school/academisch jaar in januari te laten beginnen in plaats van december? En bij verdere vertraging dit met evenredige termijn verlengen? Ik kan mij zo voorstellen dat dit een logistieke ramp is voor het onderwijs.

Wordt de langste vakantie van het jaar tussen schooljaren dan bijvoorbeeld een vakantie vanaf mid november tot de jaarwisseling? Krijgt men nog voor het schooljaar voorbij is een zomervakantie van circa 6 weken, om er toch niet helemaal mee klaar te zijn maar daarna toch weer terug te mogen komen na 6 weken stop om wat belangrijke examens te halen?

Ik vermoed ook niet dat het iets is dat men snel in zal gaan halen. Natuurlijk, sommigen zullen best 10 maanden schooljaar binnen 7 kunnen doen. Maar dit zullen ook niet zozeer de mensen zijn die hier nu een achterstand oplopen. Juist voor de mensen die normaal al meer moeite hebben, wordt het probleem nu vergroot. En om dan in de loop der tijd de druk op te voeren met een inhaalslag te willen maken, wordt dit niet beter.

Hoewel op korte termijn een goede oplossing moeilijk te vinden zal zijn, denk ik dat voor toekomstige scenarios, maar met name ook gewoon in het kader van herhaling en verdieping voor vele leerlingen waar nodig, een nationaal digitaal lespakket inclusief video materiaal en digitale keuze opdrachten een goed alternatief kan bieden. Denk aan een platform als https://learngerman.dw.com/en/overview , maar dan voor het Nederlands basis- en voortgezet onderwijs.
CMD-Snake schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 21:45:
Voor een Hollander staat er dat het jouw keuze is. Het is alleen wat politiekcorrect verwoord.
Tja, ik denk dat daar toch een zeker verschil in interpretatie in ligt. Ik ben toch nog altijd Hollander, maar tussen de regels door lees ik hierin toch echt iets anders dan dat jij doet ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

@psychodude er moet gewoon een oplossing komen voor die leerachterstanden. Ik begreep dat het in eerste instantie geen prio was maar het wordt nu toch echt tijd om iets te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
TrailBlazer schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 22:16:
@psychodude er moet gewoon een oplossing komen voor die leerachterstanden. Ik begreep dat het in eerste instantie geen prio was maar het wordt nu toch echt tijd om iets te gaan doen.
Ben ik zeker met je eens. Maar om heel eerlijk te zijn vermoed ik dat het in de praktijk neer gaat komen op een bovengemiddeld aantal leerlingen dat dit schooljaar zal komen te blijven zitten om op deze wijze achterstanden te corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TrailBlazer schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 22:16:
Wat stel je voor? Serieus geen makkelijke opgave vrees ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas

De consensus bij de aanwezigen was dat ze er allemaal niet om gaven.
En dat is dus precies waar het mis gaat... 8)7

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
[...]

Als het je zo aan het hart gaat kan je natuurlijk de kliklijn van je gemeente bellen of je klikt bij het hoofdkantoor.
Werkelijk? Je knipt weg dat het me niet aan het hart gaat om dan vervolgens te doen alsof dat wel zo is?
[...]

Geen haal en breng service? Mijn dealer had het al in het aanbod zitten voordat corona bestond, maar in deze situatie kan het handig zijn. Komen ze bij je thuis je auto ophalen en als alles gedaan is wordt die terug gebracht.
KwikFit, lease, winterbanden contract.
Komt geen dealer aan te pas en die mag de banden bij wijze van spreken niet eens aanraken want contract bij KwikFit. Bij aanvang leasecontract kies je wie de winterbanden levert en dat blijft zo tot einde lease. In dit geval is het een auto uit de pool met een contract bij de KwikFit, bij de vorige auto was het Athlon en soms kun je ook kiezen voor dealer zelf. Het is maar net wat de regels van de lease maatschappij zijn op het moment dat een auto geleverd wordt.
[...]

Dus zo principieel ben je dan ook niet, dan had je deze moeite wel genomen. Lijkt mij dat vrees voor corona wel als geldige reden gezien wordt.
Waar komt dat principieel nu ineens weer vandaan? Ik signaleer iets, vond dat mooi passen als reactie op iemand en veel meer dan dat is het niet.
Er wordt (veel) meer van gemaakt hier, dat dan weer wel zoals vrees van corona door iemand die bang is voor mondkapjes uit een doosje waar wel eens op geniest zou kunnen zijn.

Ik heb geen vrees voor corona, ik doe voorzichtig omdat ik het liever niet krijg en m'n vrouw die in een risicogroep zit niet ziek wil maken of kwijt wil. Dus houdt ik me zoveel mogelijk aan de basisregels en als ergens gevraagd wordt of ik een mondkapje wil dragen dan doe ik dat.
Ter plekke heb ik de inschatting gemaakt dat het veilig genoeg was, ik geen reden had om te cancellen en het niet belangrijk genoeg was voor een klacht die iemand mogelijk in de problemen brengt. Ik snap ook werkelijk niet waarom ik geen mening zou kunnen/mogen hebben over het beleid dat niet gevolgd wordt los van de keuze om wel of niet om te keren richting huis.
[...]

Momenteel is het probleem dat diverse lijsttrekkers zich willen profileren en wat beter dan coronabeleid om zoiets te doen? De Jonge wil daadkracht uitstralen en zijn falen verbergen, zijn leiderschapspositie in het CDA is nog altijd niet zeker en hij voelt de hete adem van Omtzigt. Een harde lijn en draconische maatregelen stralen die daadkracht uit. Kaag wil zichzelf op de kaart zetten middels verzet tegen de harde lijn van De Jonge. Zo langzamerhand gaat het kabinet rollend door het Catshuis elke zondag. Elke beleidsregels die de laatste tijd kwam is het resultaat van een compromis om de ruzie te sussen en dat merk je wel, het raakt kant noch wal.
Dat is jouw mening. Beleid wordt niet door één persoon gemaakt, het is echt niet alleen de Jonge die aan de touwtjes trekt.
https://www.trouw.nl/nieu...rs-in-nederland~ba68f198/
Zelf ben ik van mening dat hij het goed doet en over het algemeen een goed verhaal heeft. Zoveel mensen zoveel meningen en wie weet zou ik zelfs wel op hem stemmen ondanks dat het CDA absoluut mijn partij niet is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
[...]

[...]
Euh, juist veel dealers hebben die hele haal en breng service in de ijskast gezet omdat ze personeel niet zomaar een tijdje in andermans afgesloten auto laten zitten tijdens dat halen en brengen.
Mazda is juist door corona met deze service gestopt, mede omdat het vaak wat oudere personeelsleden of zelfs pensionado's zijn die auto's bij de klanten ophalen.

De Mazda dealer hier in de buurt werkt al maanden alsof de garage een ziekenhuis is. werkplaats en showroom/desk strikt gescheiden, geen onderling contact tijdens het werk, je blijft ongeveer 2 meter uit de buurt van de balie en de auto's worden na flink te zijn gelucht pas geserviced, alleen met handschoenen aangeraakt en monteurs werken strikt met een mondkapje op (en dat zijn dus de echt goede Japanse maskers)

Een wereld van verschil vergeleken met Euromaster waar ik laatst wat achterbandjes ging halen, daar bestond corona ook nog niet, er was nog net een flesje handsanitiser en kreeg daar ook koffie aangeboden, sterker nog kon gewoon de werkplaats ff inlopen om de onderkant van de auto te bewonderen. Niemand binnen zowel achter de desk als in de werkplaats een mondkapje op, behalve ik zei de gek.

Euromaster/Kwik-fit blijkbaar 1 pot nat als ik het zo lees.

[ Voor 4% gewijzigd door PalingDrone op 21-11-2020 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
TrailBlazer schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 19:30:
[...]

3 maanden langer? Maar hoe dan? De zomervakantie gewoon naar oktober schuiven? Die zit met een reden in de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
ninjazx9r98 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 22:55:
Werkelijk? Je knipt weg dat het me niet aan het hart gaat om dan vervolgens te doen alsof dat wel zo is?

[...]

Waar komt dat principieel nu ineens weer vandaan? Ik signaleer iets, vond dat mooi passen als reactie op iemand en veel meer dan dat is het niet.
Er wordt (veel) meer van gemaakt hier, dat dan weer wel zoals vrees van corona door iemand die bang is voor mondkapjes uit een doosje waar wel eens op geniest zou kunnen zijn.
Omdat je zo opgewonden raakt over het feit dat mensen zich niet aan de regels hielden (je noemt ze aso's etc.) dan klinkt het toch also het je diep zit het onderwerp. Persoonlijk zou het mij weinig kunnen schelen die situaties.
PalingDrone schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 23:02:
Euh, juist veel dealers hebben die hele haal en breng service in de ijskast gezet omdat ze personeel niet zomaar een tijdje in andermans afgesloten auto laten zitten tijdens dat halen en brengen.
Mazda is juist door corona met deze service gestopt, mede omdat het vaak wat oudere personeelsleden of zelfs pensionado's zijn die auto's bij de klanten ophalen.
De Land Rover dealer doet nog altijd aan halen en brengen van je auto of alternatief een leenauto als je dat wil (of beiden kan ook).
De Mazda dealer hier in de buurt werkt al maanden alsof de garage een ziekenhuis is. werkplaats en showroom/desk strikt gescheiden, geen onderling contact tijdens het werk, je blijft ongeveer 2 meter uit de buurt van de balie en de auto's worden na flink te zijn gelucht pas geserviced, alleen met handschoenen aangeraakt en monteurs werken strikt met een mondkapje op (en dat zijn dus de echt goede Japanse maskers)
Van de zomer stonden er wat plexiglas schermen bij de receptie. Ze ontsmetten de auto voordat je die terug krijgt, maar goed voor mij hoeft dat niet echt. Geen idee of er nu iets extra's is, zal het over een maandje wel merken met de beurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
@PalingDrone
Toyota dealer hier grofweg hetzelfde. Sleutels neer leggen op een nieuw schoonmaakdoekje op de balie en wordt meteen gereinigd door de medewerker. Bij ophalen worden deze weer gereinigd en op een schoon doekje neergelegd. Zo goed als zeker een beetje overdreven maar qua gevoel voor mij als klant prettig en laat zien dat men geeft om het welzijn van de klant.

@CMD-Snake
Werkelijk? Om mensen aso's te noemen moet iets heel diep zitten? Kennelijk heeft dat woord voor jou een zwaardere lading dan voor mij.
Vraag me ok af waarom je denkt dat het mij zoveel zou kunnen schelen. Misschien helpt het om eens terug te lezen waarmee het allemaal begon. Het was een reactie op het zoveelste bericht dat alle schuld in Den Haag te vinden is met een paar voorbeelden die niet Den Haag gerelateerd zijn.
Kennelijk zit er bij jou ook iets diep gezien de drang om maar door te blijven drammen op twee relatief onschuldige voorvallen die ondertussen volledig uit context getrokken zijn.

[ Voor 45% gewijzigd door ninjazx9r98 op 21-11-2020 23:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
ninjazx9r98 schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 23:33:
@PalingDrone
Toyota dealer hier grofweg hetzelfde. Sleutels neer leggen op een nieuw schoonmaakdoekje op de balie en wordt meteen gereinigd door de medewerker. Bij ophalen worden deze weer gereinigd en op een schoon doekje neergelegd. Zo goed als zeker een beetje overdreven maar qua gevoel voor mij als klant prettig en laat zien dat men geeft om het welzijn van de klant.
Volgens mij hebben we hier het antwoord waarom ze in Japan heel weinig besmettingen en coronadoden hebben en in het VK (en India, want LaRo is Tata) het de spuigaten uitloopt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
PalingDrone schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 23:39:
[...]

Volgens mij hebben we hier het antwoord waarom ze in Japan heel weinig besmettingen en coronadoden hebben en in het VK (en India, want LaRo is Tata) het de spuigaten uitloopt ;)
Mijn Toyota dealer neemt de sleutel gewoon rechtstreeks van me aan, dus ik weet niet of je conclusie opgaat. Ik vroeg me juist af of de auto die je rijdt ook iets zegt over hoe je in deze situatie staat. Denk het wel eerlijk gezegd.

Hij wil.

Pagina: 1 ... 95 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins