Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 224 Laatste
Acties:
  • 695.721 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Nox schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:22:
[...]

De ziekenhuizen kunnen de behandelingen alleen dan niet aan, dan kan je straks 10 tot 50 % van alle in het ziekenhuis opgenomen patienten op de dodenlijst zetten die het zonder medische hulp niet zouden halen. Ik weet niet hoeveel procent v.d. besmettingen tot ziekenhuisopname komt maar als dat grofweg 300 van de 10.000 is (natte vinger) dan is dat 3%, dan heb je zomaar een paar honderd duizend doden.
Het ging alleen om de controle som, met een 75k verwachte doden zou een 95% effectief vaccin dus al zorgen voor een reductie van 71k (verwachtte) doden.

Dat is dan nog zonder alle complicaties mee te nemen dat we nooit 400k mensen in het ziekenhuis kunnen hebben liggen waardoor de IFR/CFR weer enorm verhoogd wordt.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

MikeyMan schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 12:19:
Sowieso zijn die besmettingen in de trials met maatregelen. En ik had begrepen dat we daar vanaf willen.
Die trials zijn voor zover ik weet met vrijwilligers die nadat ze de prikken gehad hebben gewoon weer als normaal leven. Natuurlijk zullen ze bewust of onbewust zich iets anders gedragen als voordat ze aan een test waar de hele wereld naar kijkt meedoen maar dit zijn gewone burgers en ze zitten niet in een lab. Degenen die zijn besmet hebben het gewoon in het wild opgelopen. Ze worden zelfs niet allemaal periodiek getest, alleen degenen met symptomen zijn tot nu toe bekend.

[ Voor 13% gewijzigd door IJzerlijm op 20-11-2020 13:13 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 20:22

Stoney3K

Flatsehats!

IJzerlijm schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:12:
[...]

Die trials zijn voor zover ik weet met vrijwilligers die nadat ze de prikken gehad hebben gewoon weer als normaal leven. Natuurlijk zullen ze bewust of onbewust zich iets anders gedragen als voordat ze aan een test waar de hele wereld naar kijkt meedoen maar dit zijn gewone burgers en ze zitten niet in een lab.
Waar het om gaat is dat je geen maatschappij kan creëren zonder maatregelen waarin mensen gaan leven die een vaccin krijgen of een placebo. Want als je geluk hebt werkt het vaccin, als je pech hebt dan teken je het doodvonnis voor de mensen die een placebo krijgen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Ik ga er van uit dat iedereen die een placebo gehad heeft na de goedkeuring van het vaccin en dus het einde van de trial bericht krijgt dat ze zich alsnog moeten laten vaccineren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:39
Stoney3K schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:14:
[...]

Waar het om gaat is dat je geen maatschappij kan creëren zonder maatregelen waarin mensen gaan leven die een vaccin krijgen of een placebo. Want als je geluk hebt werkt het vaccin, als je pech hebt dan teken je het doodvonnis voor de mensen die een placebo krijgen.
Daarom doen ze dat in deze fase 3 studie op plekken waar deze maatregelen minder worden nageleefd of de curve van mensen met het virus hoog is, zoals Brazilië en Amerika. Omdat je kans daar op spontane besmetting hoger is en een klassieke challenge studie niet ethisch is. Nu blijkt dat in deze relatief kleine groep van 10-duizenden gevaccineerde of placebo groep een heel groot verschil is tussen wie er wel en wie niet ziek wordt (en de mate waarop), kun je dat extrapoleren naar een populatie die los is en gevaccineerd is.

Iedereen die nu roept “ik laat me niet vaccineren” zit zo in die 90, 94 of 95% groep die wel ziek wordt, wel in het ziekenhuis kan belanden of wel dood gaat. Succes daarmee (zei ik cynisch maar hoop terdege dat mensen zich echt achter de oren gaan krabben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
IJzerlijm schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:16:
Ik ga er van uit dat iedereen die een placebo gehad heeft na de goedkeuring van het vaccin en dus het einde van de trial bericht krijgt dat ze zich alsnog moeten laten vaccineren.
En krijgen buiten de nationale vaccinatie programma’s om. “Compassionate use”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

IJzerlijm schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:12:
[...]

Die trials zijn voor zover ik weet met vrijwilligers die nadat ze de prikken gehad hebben gewoon weer als normaal leven. Natuurlijk zullen ze bewust of onbewust zich iets anders gedragen als voordat ze aan een test waar de hele wereld naar kijkt meedoen maar dit zijn gewone burgers en ze zitten niet in een lab. Degenen die zijn besmet hebben het gewoon in het wild opgelopen. Ze worden zelfs niet allemaal periodiek getest, alleen degenen met symptomen zijn tot nu toe bekend.
En waar zijn er de afgelopen tijd geen maatregelen geweest dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 00:16

NMH

Moderator General Chat
MikeyMan schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:57:
[Twitter]

[Twitter]

Haat/liefde verhouding met deze man. Lijkt haast wel schizofreen af en toe, 8)7
Wat is dat voor knudde-redenering van die Keller? Ik ben geen statisticus, maar een reductie van 86 naar 8 besmettingen is een reductie van 90.7%. Als het vaccin even effectief is bij iedereen en geen effect heeft op het ziekteverloop bij degenen die wel besmet raken mag je lijkt mij dan een evenredige reductie van 90.7% van de sterfgevallen verwachten. Als het zorgt voor een milder ziekteverloop bij degenen die wel besmet raken wellicht nog meer. En als er genoeg mensen gevaccineerd worden dat de circulatie van het virus belemmerd wordt kom je waarschijnlijk nog hoger uit omdat de vatbare 9.3% van de bevolking een kleinere kans heeft om met het virus in aanraking te komen. Uitgaande van die 90% had dat in de eerste golf al een slordige 9K van de 10K doden bespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:28

steveman

Comfortabel ten onder

"Tweet unavailable"

Was dit nou zo'n Fleet waar ik zoveel over heb gehoord, of heeft ie hem verwijderd? :+

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:05

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Holk schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:20:
[...]

Iedereen die nu roept “ik laat me niet vaccineren” zit zo in die 90, 94 of 95% groep die wel ziek wordt, wel in het ziekenhuis kan belanden of wel dood gaat. Succes daarmee (zei ik cynisch maar hoop terdege dat mensen zich echt achter de oren gaan krabben)
Die groep schat dan waarschijnlijk het risico op een bijwerking van het vaccin groter in dan het risico van/bij een coronabesmetting. Dat lijkt me overigens niet de goede risico inschatting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-10 13:32
ZieMaar! schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:59:
[...]

Die groep schat dan waarschijnlijk het risico op een bijwerking van het vaccin groter in dan het risico van/bij een coronabesmetting. Dat lijkt me overigens niet de goede risico inschatting.
dat hangt heel erg (maar niet alleen) samen met je leeftijd en gezondheidstoestand

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:05

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
stijnec1 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:00:
[...]

dat hangt heel erg (maar niet alleen) samen met je leeftijd en gezondheidstoestand
Nou ja, ik denk dat daar de denkfout zit. De kans is inderdaad klein om iets over te houden aan Corona, als je jong en gezond bent, maar ik denk dat die kans nog steeds fors groter is dan een ernstige bijwerking van een vaccin dat aan alle regels en testen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

ZieMaar! schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 13:59:
[...]

In principe is voor een gezond iemand onder de 40 puur uit risico voor zichzelf een rationele keus het vaccin nog niet te nemen voordat er een paar miljoen anderen dit gedaan hebben.

Zonder vaccin:

Risico op covid krijgen is een percentage dat je kan benaderen met bekende data tot nu toe
X
Risico op ernstige gevolgen, ook uit bekende data te benaderen
=
Totaal risico

Tegenover:

100% zekerheid dat je het vaccin neemt
X
Risico op ernstige gevolgen van het vaccin, zijn tot nu toe heel erg laag maar data is beperkt en ook natuurlijk is Big Pharma niet te vertrouwen

plus

Risico dat het vaccin niet werkt bij jou, dit is ook een heel laag cijfer met wat bekend is
X
Risico om covid te krijgen
X
Risico op ernstige gevolgen van covid
=
Totaal risico

Dan is de keuze te wachten makkelijk gemaakt. Zeker als je het niks kan schelen als je anderen besmet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Opnames gaan langzaam maar zeker de goede kant op

Ik hoop van harte dat de stijgende besmettingen verklaard zijn door hogere testbereidheid en/of toevoeging van commerciële resultaten, anders kijken we over twee weken weer tegen een stijging in opnames aan.

[ Voor 70% gewijzigd door MikeyMan op 20-11-2020 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:40

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:36
Gooi de bibliotheken maar weer dicht...

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:48
MikeyMan schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:16:
[Twitter]

Ik hoop van harte dat de stijgende besmettingen verklaard zijn door hogere testbereidheid en/of toevoeging van commerciële resultaten, anders kijken we over twee weken weer tegen een stijging in opnames aan.
Toch weer een stijgingstje in lijn met de laatste paar dagen.
Begin je jezelf toch een beetje af te vragen of die (middelbare) scholen niet ergens een onderdeel zijn van het probleem?

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:09

basvn

Breezand - NHN

Stinger_Ventura schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:18:
[...]

Begin je jezelf toch een beetje af te vragen of die (middelbare) scholen niet ergens een onderdeel zijn van het probleem?
dat vind ik al 2 maanden. ze hadden na de herfstvakantie nog eens 2 weken dicht moeten blijven (VO) basisonderwijs niet.
en kijken hoe het dan ging dalen.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Elke plek waar mensen naartoe moeten en bij elkaar komen is onderdeel van het probleem.
De vraag is hoe groot dat probleem is, en wat de kosten zijn van het oplossen ervan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
stijnec1 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:00:
[...]

Grappig dat je dan daar wel weer op reageert.. Want “bijwerkingen” (aannames, niet bewezen dingen) roepen is makkelijker dan de feiten van COVID-19 onder ogen willen zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:28
Tja, als dit ook over het weekend doorzet kan je niet anders dan toch weer strengere maatregelen invoeren.
Tenzij de aantallen testen drastisch omhoog zijn gegaan en het positiviteitsratio toch daalt lijkt het er verdomd veel op dat we toch weer rustig aan het stijgen zijn.

Nu ben je nog vroeg (ziekehuisgetallen dalen nog) Dus nu ingrijpen voorkomt gezeik in de ziekenhuizen

[ Voor 16% gewijzigd door LZ86 op 20-11-2020 14:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-tPa_tMZlBO6ru2R_3C4vWcEa1o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kFi6R0nPB4UeUTCmslvNjasQ.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

LZ86 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:25:
Tja, als dit ook over het weekend doorzet kan je niet anders dan toch weer strengere maatregelen invoeren.
Tenzij de aantallen testen drastisch omhoog zijn gegaan en het positiviteitsratio toch daalt lijkt het er verdomt veel op dat we toch weer rustig aan het stijgen zijn.
Als de ziekenhuis -61 over het weekend heen elke dag doorzet, staat iedereen er flink positief voor toch?

Ben nu al benieuwd naar de uitgebreidere rapportages van dinsdag iig.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
YakuzA schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:29:
[...]

Als de ziekenhuis -61 over het weekend heen elke dag doorzet, staat iedereen er flink positief voor toch?

Ben nu al benieuwd naar de uitgebreidere rapportages van dinsdag iig.
Ja, alleen lopen de ziekenhuisgetallen altijd 1 a 2 weken achter op de besmettingen. Dus stijging in besmettingen nu gaat uiteindelijk ook tot meer opnamen leiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:48
Tenzij de aantallen testen drastisch omhoog zijn gegaan en het positiviteitsratio toch daalt lijkt het er verdomt veel op dat we toch weer rustig aan het stijgen zijn.
Maar dan is nu het hek al van de dam, en kan je alleen nog met een extreem harde lockdown het tij keren voor de kerst periode.
Voordat je zicht hebt op het effect van maatregelen ben je 2 weken verder.
Dus kondigen ze dinsdag aan alles dicht te gooien, dan ga je op 7 december daar pas wat van zien, en dan moet je nog terug in aantallen voordat je het weer kan opheffen.

Druk op de zorg loopt wel gestaag terug, dus dat is positief, maar in lijn met de terugval van 10k naar 6k per dag.
Wil je naar zeg 2,5k, dan wordt dat een hele moeilijke, zeker met de kerst voor de deur (en sinterklaas)

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

YakuzA schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:29:
[...]

Niet als dat over 1-2 weken weer gaat stijgen natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Hoho, die was pas bij terugkomst uit wintersport beloofd :+
Als mensen weer te klef zijn geweest met een Oostenrijkse barman :+

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
YakuzA schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:30:
[...]

Hoho, die was pas bij terugkomst uit wintersport beloofd :+
Als mensen weer te klef zijn geweest met een Oostenrijkse barman :+
Golf 2 kwam ook eerder dan verwacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
ZieMaar! schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:04:
[...]

Nou ja, ik denk dat daar de denkfout zit. De kans is inderdaad klein om iets over te houden aan Corona, als je jong en gezond bent, maar ik denk dat die kans nog steeds fors groter is dan een ernstige bijwerking van een vaccin dat aan alle regels en testen voldoet.
de grote onbekende in deze redenering is dat niemand weet wat de eventuele lange termijn effecten van een vaccin zullen zijn, en het daarom heel lastig is om deze afweging te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-10 00:12
MikeyMan schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:16:
[Twitter]

het aantal gerapporteerde positieve tests zeg eigenlijk ook niets zonder de ouderdom van die data. In het meest positieve geval zijn we een inhaalslag aan het maken en 'achterstanden' harder aan het wegwerken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Holk
stijnec1 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:32:
[...]

de grote onbekende in deze redenering is dat niemand weet wat de eventuele lange termijn effecten van een vaccin zullen zijn, en het daarom heel lastig is om deze afweging te maken.
En wederom ben je banger voor iets wat er niet is of misschien mogelijk kan komen dan voor iets wat er nu bewezen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Laatst online: 02-07 21:43
Zit hier ook geen achterstallig werk tussen? Lijkt me stug dat we op de woensdag (4600) duizend tests missen en dat deze allemaal bij de donderdag (5700) zitten. Nu weer 5900. Er valt geen lijn op te trekken als er structureel storingen plaatsvinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijnec1
Holk schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:23:
[...]

Grappig dat je dan daar wel weer op reageert.. Want “bijwerkingen” (aannames, niet bewezen dingen) roepen is makkelijker dan de feiten van COVID-19 onder ogen willen zien
De feiten zijn dat *knip*
Voor dit soort beweringen vragen we altijd onderbouwing met betrouwbare wetenschappelijke bronnen, met alleen een oneliner zoals dit keer je de bewijslast om en moeten anderen moeite doen jouw stelling te ontkrachten. Dat is niet de bedoeling. Onderbouw wat je precies bedoelt.

[ Voor 28% gewijzigd door defiant op 20-11-2020 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Jorizzz schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:33:
[...]

het aantal gerapporteerde positieve tests zeg eigenlijk ook niets zonder de ouderdom van die data. In het meest positieve geval zijn we een inhaalslag aan het maken en 'achterstanden' harder aan het wegwerken.
Dat valt inmiddels eigenlijk wel mee. De meeste data is binnen 3 dagen wel binnen nu. Dat was eerst gemiddelde 9 dagen ofzo, dus echt wel een slag in gemaakt. Het kan best zijn dat nu deze week het BCO weer volop is gestart dat daardoor meer mensen tegen de lamp aan het lopen zijn. Dat weten we echter dinsdag pas bij de RIVM rapportage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Jorizzz schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:33:
[...]

Maar je ziet wel een piekje ontstaan rond 9 november en later. Is dit niet het Herfstvakantie piekje? Juist de andere kant van het verhaal dat deze vakantie gezorgd heeft voor een piek in besmettingen ipv verlaging wat buiten de maatregelen valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Soccer98 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:34:
Zit hier ook geen achterstallig werk tussen? Lijkt me stug dat we op de woensdag (4600) duizend tests missen en dat deze allemaal bij de donderdag (5700) zitten. Nu weer 5900. Er valt geen lijn op te trekken als er structureel storingen plaatsvinden.
Hoe dan ook is het gemiddelde over die drie dagen bijna 5500 dus lijkt me niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Zeg dat tegen de 1% doden. En daar kan jij ook onder vallen (hoop ik oprecht niet) of tegen de bijna 5% van de mensen die long-COVID overhouden aan dit in jou ogen onschuldige virus

[ Voor 13% gewijzigd door defiant op 20-11-2020 21:07 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:43
update 2020-11-20

RIVM data landelijk
link naar uitleg data
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nmxiZ9O2-SvnbweknLFWTwALDqA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jZRQwPjTogRsZSqQjJr5E4wz.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2YkCdoeNPNb3Kk4ZflK2dtsFt6A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gvdxfd6Mdpz9K1Vmu45mejzI.png?f=user_large

LCPS bezetting ziekenhuisbedden
link naar uitleg data
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gqytxn2CbBM5Asav3IkoCW0QS9M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pVkP8kOpc66KacDAFKB8sRPQ.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
Holk schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:33:
[...]

En wederom ben je banger voor iets wat er niet is of misschien mogelijk kan komen dan voor iets wat er nu bewezen is.
omdat ik weet wat het risico nu is (heel klein voor mij), wat het risico van het vaccin is weet niemand, ook u niet, maar toch denkt u al te weten dat het risico lager is? Als u een bepaalde leeftijd heeft of een onderliggende ziekte snap ik uw afweging

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Holk schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:35:
[...]

Maar je ziet wel een piekje ontstaan rond 9 november en later. Is dit niet het Herfstvakantie piekje? Juist de andere kant van het verhaal dat deze vakantie gezorgd heeft voor een piek in besmettingen ipv verlaging wat buiten de maatregelen valt
Begreep dat in buurlanden de herfstvakantie inderdaad voor meer gevallen heeft gezorgd omdat men er lekker opuit ging massaal. Waar ze normaal werken en school hebben en in hun eigen regio blijven veel meer verkeer tussen regios.

Kan hier ook best gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

LZ86 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:37:
[...]

Begreep dat in buurlanden de herfstvakantie inderdaad voor meer gevallen heeft gezorgd omdat men er lekker opuit ging massaal. Waar ze normaal werken en school hebben en in hun eigen regio blijven veel meer verkeer tussen regios.

Kan hier ook best gebeuren.
Of we hebben natuurlijk allemaal op advies van Rutte met een knappe Antilliaanse staan tongzoenen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Holk schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:36:
[...]

Zeg dat tegen de 1% doden. En daar kan jij ook onder vallen (hoop ik oprecht niet) of tegen de bijna 5% van de mensen die long-COVID overhouden aan dit in jou ogen onschuldige virus
Bron voor je 1% IFR en bron voor langdure schade (5% van de besmette personen permanente schade?)

Indien geen bron, roep het dan ook niet.

Die ga je ook niet kunnen vinden, want de meesten hebben covid 9 maanden geleden voor het eerst gehad, dan kan je niet over permanente schade spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Laatst online: 02-07 21:43
MikeyMan schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:36:
[...]

Hoe dan ook is het gemiddelde over die drie dagen bijna 5500 dus hoe dan ook niet de bedoeling.
Het zegt alleen niks, omdat we voor de fikse daling van afgelopen weekend/begin deze week ook al een reeks dagen van afvlakking en lichte stijging hadden. Een week of anderhalf geleden ging het ook van plusminus 4500 stijgen naar 6000 en toen weer dalen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LZ86
Die onzin is al meerdere keren door verschillende mensen gedebunked. Het zou je sieren als je op zou houden onjuiste informatie hier neer te plempen.

[ Voor 14% gewijzigd door defiant op 20-11-2020 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:42

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Tenzij de aantallen testen drastisch omhoog zijn gegaan en het positiviteitsratio toch daalt lijkt het er verdomd veel op dat we toch weer rustig aan het stijgen zijn.

Nu ben je nog vroeg (ziekehuisgetallen dalen nog) Dus nu ingrijpen voorkomt gezeik in de ziekenhuizen
Toch zit daar precies het punt. Er wordt zo gegoocheld met die besmettingscijfers dat je onderhand écht nergens meer van op aan kunt. We kijken nu naar de positiviteitsratio, maar ook daar beginnen de vraagtekens bij te komen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

LZ86 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:32:
Golf 2 kwam ook eerder dan verwacht ;)
Voor een bepaalde groep wellicht, precies de groep die hem veroorzaakt heeft. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Stoney3K schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:38:
[...]

Of we hebben natuurlijk allemaal op advies van Rutte met een knappe Antilliaanse staan tongzoenen. :+
Daarom lopen de cijfers op de Antillen ook zo hard op ;)
Greetings from Holland!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21:10
Ik merk dat er nog ontzettend veel draagvlak is voor alle maatregelen. Het aantal besmettingen neemt tenslotte fors af. Ook de extra verzwarende maatregelen lijken zijn vruchten af te werpen.

Bravo Nederland!

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Gonadan schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:40:
[...]

Toch zit daar precies het punt. Er wordt zo gegoocheld met die besmettingscijfers dat je onderhand écht nergens meer van op aan kunt. We kijken nu naar de positiviteitsratio, maar ook daar beginnen de vraagtekens bij te komen.
Ik heb ook de indruk dat een steeds groter wordend aantal besmettingen zijn van mensen die in het voorjaar al besmet zijn geweest en nu met milde klachten (al dan niet op last van de werkgever) bij de teststraat aankomen.

Maar als ik daar gelijk in heb dan zou je de besmettingscijfers langzaam moeten zien stijgen en de ziekenhuisopnames moeten blijven stagneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
stijnec1 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:37:
[...]

omdat ik weet wat het risico nu is (heel klein voor mij), wat het risico van het vaccin is weet niemand, ook u niet, maar toch denkt u al te weten dat het risico lager is? Als u een bepaalde leeftijd heeft of een onderliggende ziekte snap ik uw afweging
Nogmaals, je mag gewoon je zeggen hoor. Dat kunstmatig deftig doen hoeft niet.

Voor jou is het ook een risico, omdat je ook erg ziek kan worden. Het is stuitend dat je aan de ene kant zegt 99% maar niet beseft dat die 1% juist is waarom de hele wereld maatregelen neemt. Er is geen ik op deze wereld, denk en schrijf breder. Ik ben een gezonde sportieve man van 40, sport redelijk, drink en rook niet. Maar heb wel besef wat er speelt in de wereld.

En om je vraag over bijwerkingen; die zijn 1 op de 10.000 of zelfs lager. Als ze er al zijn, want de erg zeldzame aandoeningen die gerelateerd zijn vaccins komen binnen Nederland misschien voor bij een handje vol mensen. Tegenover 170.000 overledenen door COVID-19 als we allemaal denken zoals jij hier pretendeert dat het maar een onschuldig virus is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijnec1
[...]

het zou fijn zjin als u wat minder emotioneel zou reageren. Jaarlijks worden mensen ziek, door allerlei oorzaken, en dat is vreselijk. Corona is ook geen onschuldig virus voor iedereen, maar voor veruit de meeste mensen wel. Op macro nivo is 16.000 mensen die de afgelopen 9 maanden in het ziekenhuis zijn opgenomen echt minimaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Waarom trouwens wachten met de restaurants opengooien? Of je dat nu doet of 14 december maakt ook geen bal meer uit zou ik zeggen. Laten we dan vooral de economie maar wat stimuleren, doen we tenminste nog iets goeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Stoney3K schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:42:

Ik heb ook de indruk dat een steeds groter wordend aantal besmettingen zijn van mensen die in het voorjaar al besmet zijn geweest en nu met milde klachten (al dan niet op last van de werkgever) bij de teststraat aankomen.

Maar als ik daar gelijk in heb dan zou je de besmettingscijfers langzaam moeten zien stijgen en de ziekenhuisopnames moeten blijven stagneren.
Het verkoudheidsseizoen is weer begonnen dus je zou meer tests en een lagere ratio verwachten. Dan nog hoeft dat niet te betekenen dat de besmettingen daadwerkelijk dalen want juist door het verkoudheidsseizoen zullen ook meer mensen denken dat ze niet hoeven testen want het is toch maar een verkoudheid.
Zolang testen vrijwillig blijft en niet alle locaties even betrouwbaar en bekend zijn blijft het toch koffiedik kijken ben ik bang.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
breew schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:37:
update 2020-11-20

RIVM data landelijk
link naar uitleg data
[Afbeelding]
[Afbeelding]

link naar uitleg data
[Afbeelding]
De relativering als je hem nodig hebt :+

Als we nu op de helft van de top gaan stagneren, zal je dat binnenkort wel in de ziekenhuiscijfers gaan zien, die gaan dat stabiliseren op een niveau van rond de 1000-1200 waarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Holk schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:43:
[...]

Ik heb het idee dat het hier om een Vlaming gaat waarbij het gebruik van 'u' een ietsjes andere lading heeft dan in Nederland. Het gebruik van het woord 'poepen' overigens ook. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
LZ86 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:30:
[...]

Ja, alleen lopen de ziekenhuisgetallen altijd 1 a 2 weken achter op de besmettingen. Dus stijging in besmettingen nu gaat uiteindelijk ook tot meer opnamen leiden
Tenzij de stijging in besmettingen slechts het gevolg is van weer anders selecteren van de populatie. (commerciele tests)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
stijnec1 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:43:
[...]

het zou fijn zjin als u wat minder emotioneel zou reageren. Jaarlijks worden mensen ziek, door allerlei oorzaken, en dat is vreselijk. Corona is ook geen onschuldig virus voor iedereen, maar voor veruit de meeste mensen wel. Op macro nivo is 16.000 mensen die de afgelopen 9 maanden in het ziekenhuis zijn opgenomen echt minimaal
Zeg dat tegen de 16.000 EXTRA doden. Je schetst zo’n raar denkbeeld dat een leven niets waard is, erg stuitend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Stoney3K schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:42:
[...]

Hoe kom je aan die indruk? Ik heb namelijk geen enkele aanwijzing daartoe gezien in zowel media als wetenschappelijke literatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Stoney3K schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:44:
[...]

Ik heb het idee dat het hier om een Vlaming gaat waarbij het gebruik van 'u' een ietsjes andere lading heeft dan in Nederland. Het gebruik van het woord 'poepen' overigens ook. :+
Dat kan ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
LZ86 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:01:
[...]

Check dat WHO document ook maar. Alleen Remdesivir en Cortico's staan erin. De rest is al even geleden afgevallen, en nu dus remdesivir ook.
Ik lees net dit:
„Dat betekent dat het aantal werkende bestaande middelen nu op drie ligt: hydrocortison, ontstekingsremmer dexamethason en sinds kort tocilizumab”, zegt Ruud Coolen van Brakel van het Instituut voor Verantwoord Medicijngebruik.

Bij de aanvang van de epidemie werd vaak remdesivir, eigenlijk ontwikkeld tegen hepatitis C, gegeven aan zieke patiënten. Maar uit een brede analyse blijkt nu dat het niet of nauwelijks iets doet. Tussentijdse resultaten lieten ook magere resulaten zien, maar Europa kocht het wel groot in. Het meest positieve van remdesivir is dat het de ligduur in het ziekenhuis iets verkort, maar het leidde niet tot minder sterfte of minder kans om op de ic terecht te komen”, zegt Coolen van Brakel.
https://www.telegraaf.nl/...del-tocilizumab-werkt-wel

Tocilizumab is er bijgekomen, de dexa noemde je al. Maar er staat toch ook wel iets positiefs in over remsevidir. Het helpt niet tegen minder ziekte of doden, maar wel om mensen sneller het ziekenhuis uit te krijgen. En dat is natuurlijk ook niet verkeerd, het grote probleem is dat de ziekenhuizen vol liggen. Als je die sneller leegkrijgt heb je meer ruimte voor nieuwe patiënten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

LZ86 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:46:
[...]

Hoe kom je aan die indruk? Ik heb namelijk geen enkele aanwijzing daartoe gezien in zowel media als wetenschappelijke literatuur
Zo lang besmette personen niet bij naam en toenaam worden geregistreerd kun je dat nooit zeker weten.

Het gaat dan ook niet om mensen die 2 keer ernstig ziek zijn maar om mensen die wel besmet zijn, maar (bijna) niet ziek en alleen bij de teststraat komen omdat ze verkoudheidsklachten hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH
  • Laatst online: 00:16

NMH

Moderator General Chat
Mr.Joker schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:38:
Die ga je ook niet kunnen vinden, want de meesten hebben covid 9 maanden geleden voor het eerst gehad, dan kan je niet over permanente schade spreken.
Correct, maar juist om die reden is de bewering dat het virus voor >99% ongevaarlijk is evenzeer veel te kort door de bocht, juist omdat we nog heel weinig van de langetermijneffecten van covid-19 weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Stoney3K schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:48:
[...]

Zo lang besmette personen niet bij naam en toenaam worden geregistreerd kun je dat nooit zeker weten.

Het gaat dan ook niet om mensen die 2 keer ernstig ziek zijn maar om mensen die wel besmet zijn, maar (bijna) niet ziek en alleen bij de teststraat komen omdat ze verkoudheidsklachten hebben.
Maar iemand die in Maart ziek was door SARS-Cov2 en nu door iets anders (influenza oid) Zul je nu niet positief testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Holk schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:49:
[...]

Maar iemand die in Maart ziek was door SARS-Cov2 en nu door iets anders (influenza oid) Zul je nu niet positief testen
Wel als die persoon asymptomatisch besmet is met SARS-CoV-2...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Drardollan schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:48:
[...]

Ik lees net dit:

[...]

https://www.telegraaf.nl/...del-tocilizumab-werkt-wel

Tocilizumab is er bijgekomen, de dexa noemde je al. Maar er staat toch ook wel iets positiefs in over remsevidir. Het helpt niet tegen minder ziekte of doden, maar wel om mensen sneller het ziekenhuis uit te krijgen. En dat is natuurlijk ook niet verkeerd, het grote probleem is dat de ziekenhuizen vol liggen. Als je die sneller leegkrijgt heb je meer ruimte voor nieuwe patiënten.
Beetje relativeren, tocilizumab studie is pas gister of eergisteren de conclusie van gedeeld. Nog niet peer reviewed. Ja de eerste tekenen zijn positief, maar het spul maakt nog geen onderdeel uit van de standaard praktijk. Vergeet niet, de eerste HCQ studie was ook positief, en nu het beter bekeken is blijkt dat het gewoon niet werkte en ontzettend veel nare bijwerkingen gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
NMH schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:48:
[...]

Correct, maar juist om die reden is de bewering dat het virus voor >99% ongevaarlijk is evenzeer veel te kort door de bocht, juist omdat we nog heel weinig van de langetermijneffecten van covid-19 weten.
Heb nergens toegegeven dat die 99% wel klopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Stoney3K schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:50:
[...]

Wel als die persoon asymptomatisch besmet is met SARS-CoV-2...
In Maart of Nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

In maart ziek van COVID, nu asymptomatisch besmet (maar alleen algemene klachten vanwege verkoudheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Stoney3K schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:48:
[...]

Via de GGD teststraten gaat het toch via BSN? Hoe doen ze anders bron en contactonderzoek, er zijn gewoon dossiers van de besmetten. Dus ja, je kunt het in veel gevallen zeker weten.

Je hoort slechts enkele gevallen van herbesmettingen, maar niet zo massaal dat het een stijging in getallen kan verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

LZ86 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:30:
[...]

Ik snap het, het geeft mij geen geruststelling dat de 7-day average op een plateau rond de 5k blijft hangen deze week.
(van 5.500 avg naar 5.250 avg deze week)

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
Stoney3K schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:54:
[...]

In maart ziek van COVID, nu asymptomatisch besmet (maar alleen algemene klachten vanwege verkoudheid).
Asynmptomatisch betekent ook geen verkoudheidsklachten, die vlieger gaat dus ook niet op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

LZ86 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:56:
[...]

Via de GGD teststraten gaat het toch via BSN? Hoe doen ze anders bron en contactonderzoek, er zijn gewoon dossiers van de besmetten. Dus ja, je kunt het in veel gevallen zeker weten.
Is het niet zo dat die informatie na een bepaalde tijd weer wordt verwijderd?

Als je bedenkt dat ik in mijn eigen vriendenkring al 2 herbesmettingen ken (die dus 2 keer positief getest zijn) dan zou het aandeel daarvan wel eens hoger kunnen liggen dan je in de media hoort, maar in de media hoor je natuurlijk geen 'herbesmettingen' die alleen verkouden zijn. Die hebben nou eenmaal ook geen impact op de ziekenhuisopnames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

LZ86 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:56:
[...]

Asynmptomatisch betekent ook geen verkoudheidsklachten, die vlieger gaat dus ook niet op :P
Je begrijpt me natuurlijk wel, iemand die dus verkouden is én met COVID besmet is, maar de verkoudheidsklachten niet veroorzaakt worden door COVID.

Dan is de tweede keer besmet zijn in principe gewoon bijvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Stoney3K schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:54:
[...]

Ja, er bestaat een kans dat je nu besmet bent met en SARS-Cov2 zonder dat deze klachten geeft en bijvoorbeeld een influenza die wel klachten geeft. Maar dat is wel een heel erg kleine kans en zal geen bijdrage leveren in de gemeten waarden, als je er al 1 kunt vinden zou ik het al knap vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijnec1
Holk schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:43:
[...]

Voor jou is het ook een risico, omdat je ook erg ziek kan worden. Het is stuitend dat je aan de ene kant zegt 99% maar niet beseft dat die 1% juist is waarom de hele wereld maatregelen neemt. Er is geen ik op deze wereld, denk en schrijf breder. Ik ben een gezonde sportieve man van 40, sport redelijk, drink en rook niet. Maar heb wel besef wat er speelt in de wereld.

En om je vraag over bijwerkingen; die zijn 1 op de 10.000 of zelfs lager. Als ze er al zijn, want de erg zeldzame aandoeningen die gerelateerd zijn vaccins komen binnen Nederland misschien voor bij een handje vol mensen. Tegenover 170.000 overledenen door COVID-19 als we allemaal denken zoals jij hier pretendeert dat het maar een onschuldig virus is.
170k overledenen in NL? dat is een volledige slag in de lucht, op geen enkele manier hard te maken. Het is duidelijk dat je mij een aso vindt, dat mag, ik zie mezelf eerder als een realist, maar daar zul je het ook niet mee eens zijn verwacht ik.
Graag ook nog even bewijs voor je stelling dat de kans op bijwerkingen 1 op 10.000 is of lager. Dat kun je namelijk nog niet weten, om de simpele reden dat het vaccin nog niet getest is kunnen worden op lange-termijn effecten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Holk
stijnec1 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:00:
[...]

170k overledenen in NL? dat is een volledige slag in de lucht, op geen enkele manier hard te maken. Het is duidelijk dat je mij een aso vindt, dat mag, ik zie mezelf eerder als een realist, maar daar zul je het ook niet mee eens zijn verwacht ik.
Graag ook nog even bewijs voor je stelling dat de kans op bijwerkingen 1 op 10.000 is of lager. Dat kun je namelijk nog niet weten, om de simpele reden dat het vaccin nog niet getest is kunnen worden op lange-termijn effecten.
En dat vind ik nou zo mooi aan jou en algemeen aan mensen die hard roepe dat ze dit vaccin niet willen. Aan de ene kant roepen dat er bijwerkingen zijn die voor schade gaan zorgen, maar als je zegt dat die er niet zijn, zeggen dat ik dat niet kan weten want die zijn nog niet bepaald.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Holk schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:59:
[...]

Ja, er bestaat een kans dat je nu besmet bent met en SARS-Cov2 zonder dat deze klachten geeft en bijvoorbeeld een influenza die wel klachten geeft. Maar dat is wel een heel erg kleine kans en zal geen bijdrage leveren in de gemeten waarden, als je er al 1 kunt vinden zou ik het al knap vinden
Als die kans zo klein was, dan zou je je bij algemene verkoudheids- en allergieklachten, zoals niezen, niet hoeven te laten testen want het is geen symptoom van COVID.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Stoney3K schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:59:
[...]

Je begrijpt me natuurlijk wel, iemand die dus verkouden is én met COVID besmet is, maar de verkoudheidsklachten niet veroorzaakt worden door COVID.

Wat is dit voor inceptionredenering? Je hebt toch gewoon symptomen of niet. :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

goed lezen

[ Voor 96% gewijzigd door Gonadan op 20-11-2020 15:04 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Stoney3K schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:02:
[...]

Als die kans zo klein was, dan zou je je bij algemene verkoudheids- en allergieklachten, zoals niezen, niet hoeven te laten testen want het is geen symptoom van COVID.
Dat is niet waar, een verkoudheid is een Corona, alleen een van de minder schadelijke soorten. Ben je asymptomarisch dan ga je niet testen. Die minieme kans op dubbele infectie is echt minimaal

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:11
stijnec1 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:34:
[...]

De feiten zijn dat corona voor >99% van de mensen een ongevaarlijk virus is
Mits de zorg niet overbelast raakt, anders gaat de sterfteratio richting de 2.5% - 5%

En hoeveel vaccins zijn er daadwerkelijk wereldwijd uitgerold die vergelijkbare bijwerkingen (overlijden bijv...) hebben met de ziekte waar tegen je beschermt moet worden én dat ook nog eens in vergelijkbare aantallen met dat virus?
Ik kan er zo snel met Google geen vinden;

En zelfs dan, als je een vaccin hebt waarbij je een kans van 1 op een miljoen hebt om aan te overlijden of een virus met een kans van 1 op 10.000 om te overlijden, dan is 't vaccin toch de logische keuze?

Waarbij populatie-breed die 1 op een miljoen op basis van historische data een te hoge kans lijkt en die op 1 op 10.000 op basis van onze huidige kennis veel te laag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 12:54
[...]

Die hebben al die tijd al mondkapjes, dus dat kan niet. ;) </dejonge>
Holk schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:23:
[...]

Heel suf hoor, maar voor heel veel gezonde mensen zijn de bijwerkingen van COVID-19 marginaal en niet permanent. The enemy you know vs the enemy you fear.
[...]

Serieus? We weten bij lange na nog niet hoeveel mensen het al hebben gehad. Schattingen lopen uiteen tot meer dan 2 miljoen o.b.v. cijfers van de tweede golf, wat de kill rate nog niet eens op een half procent brengt. En dan nog is het sub 50 zo klein dat je beter voor onweer kan schuilen dan COVID.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Stoney3K schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:58:
[...]

Is het niet zo dat die informatie na een bepaalde tijd weer wordt verwijderd?

Als je bedenkt dat ik in mijn eigen vriendenkring al 2 herbesmettingen ken (die dus 2 keer positief getest zijn) dan zou het aandeel daarvan wel eens hoger kunnen liggen dan je in de media hoort, maar in de media hoor je natuurlijk geen 'herbesmettingen' die alleen verkouden zijn. Die hebben nou eenmaal ook geen impact op de ziekenhuisopnames.
Zijn die mensen tussendoor dat al eens negatief getest? En een echte herbesmetting constateren gaat ook niet simpel met 2 x PCR met een tijdje ertussen. Dan gaan ze echt dieper naar het virus kijken of het verschillend is van de eerste besmetting. Onze langstliggende covidpatient uit de eerste golf heeft tot vlak voor zijn ontslag uit het ziekenhuis nog positief getest. Die PCR zijn best gevoelig he.

Sterker nog, mijn eigen (van wat eerst gedacht werd) herbesmetting bleek ook gewoon 1 besmetting te zijn. De eerste positieve test was dusdanig vroeg dat ik eigenlijk nog in de incubatie zat. Ik werd 3 weken later pas echt ziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
Stoney3K schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:59:
[...]

dat is toch juist mooi meegenomen? Of bedoel je dat 't een verklaring kan zijn waarom de cijfers stijgen, we vinden meer mensen die eigenlijk asymptomatisch Covid-19 hebben?

Ik vermoed/vrees gezien de laatste cijfers dat de kans op extra maatregelen groter is dan op versoepelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
Holk schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:45:
[...]

Zeg dat tegen de 16.000 EXTRA doden. Je schetst zo’n raar denkbeeld dat een leven niets waard is, erg stuitend
mensen gaan dood, dat is een feit. 64% van de overledenen was 80 jaar of ouder (bron: RIVM). Dat is ouder dan de gemiddelde leeftijdsverwachting. Daarbij heb ik meerdere malen aangegeven dat ieder overlijden een drama is, maar dat je op macro niveau moet kijken naar de impact van corona, en de impact van de maatregelen die de overheid neemt om corona te bestrijden, en de verhouding tussen hiertussen. We kunnen jaarlijks ook overlijdens voorkomen door niet meer op vakantie te gaan, te sporten, te roken, drinken, eten of deel te nemen aan het verkeer, maar dat doen we ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

rik86 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:07:
[...]

dat is toch juist mooi meegenomen? Of bedoel je dat 't een verklaring kan zijn waarom de cijfers stijgen, we vinden meer mensen die eigenlijk asymptomatisch Covid-19 hebben?
Dat laatste.

Als herbesmettingen echt zo goed als onmogelijk zijn dan kunnen we mensen die al een keer positief zijn getest, toch dezelfde privileges geven als gevaccineerden? Want de kans dat ze nog een keer besmet worden is blijkbaar nihil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Señor Sjon schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:07:

[...]

Heel suf hoor, maar voor heel veel gezonde mensen zijn de bijwerkingen van COVID-19 marginaal en niet permanent. The enemy you know vs the enemy you fear.
Tell that to my wife....
Super gezond tot Corona, nu kan ze een uurtje werken > 6 weken na besmetting en mag dan meteen weer een uur slapen en dat is dan de dag...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijnec1
Holk schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:02:
[...]

En dat vind ik nou zo mooi aan jou en algemeen aan mensen die hard roepe dat ze dit vaccin niet willen. Aan de ene kant roepen dat er bijwerkingen zijn die voor schade gaan zorgen, maar als je zegt dat die er niet zijn, zeggen dat ik dat niet kan weten want die zijn nog niet bepaald.

8)7
je moet echt beter mijn bijdragen lezen. Ik schrijf nergens dat ik zeker weet dat er bijwerkingen zijn, ik schrijf dat niemand weet OF er bijwerkingen zullen zijn op lange termijn, en ik daarom voor mezelf een risico analyse maak tussen de kans op eventuele complicaties op corona besmetting en eventuele de kans op eventuele complicaties van een vaccin. Van corona kunnen we een inschatting maken, van het vaccin nog niet. Maar het is ieders vrije keus, en ik hoop van ganser harte dat dat ook zo blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

stijnec1 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:08:
[...]

mensen gaan dood, dat is een feit. 64% van de overledenen was 80 jaar of ouder (bron: RIVM). Dat is ouder dan de gemiddelde leeftijdsverwachting. Daarbij heb ik meerdere malen aangegeven dat ieder overlijden een drama is, maar dat je op macro niveau moet kijken naar de impact van corona, en de impact van de maatregelen die de overheid neemt om corona te bestrijden, en de verhouding tussen hiertussen. We kunnen jaarlijks ook overlijdens voorkomen door niet meer op vakantie te gaan, te sporten, te roken, drinken, eten of deel te nemen aan het verkeer, maar dat doen we ook niet.
En als de Nederlandse staat niks doet, handelen ze in strijd met het grondrecht op volksgezondheid van de inwoners.
Artikel 22

De overheid moet de volksgezondheid in Nederland bevorderen

PSN

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:16
Ik zie veel reacties die blij zijn met de afname in ziekenhuizen, maar dat is vooral een afname in huidige ziekenhuisbezetting.

Dat is de -61 die hier genoemd staat bijvoorbeeld:

Maar de huidige bezetting wordt logischerwijs door twee dingen bepaald. De toename én afname. Kijken we naar alleen de toename dan is dit het beeld van de afgelopen weken. (Grafiek via YorickB).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c9P5VI3l4BIkVuDN-26UpD6LSWg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DACNZSNp872ajUuVFhGnIWqS.jpg?f=fotoalbum_large

De daling van 61 minder in ziekenhuisopnames op de verpleegafdeling zit hem, gezien de opnames zoals hierboven, met name dus in een grotere uitstroom op dit moment. Da's logisch, want ruim twee weken geleden hadden we de grootste instroom tot nu toe, dus van die 350+ opnames toen verlaten er nu weer een heel aantal het ziekenhuis. En dat is meer dan de 200+ opnames die we nu hebben.
Maar kijk je sec naar de opnames deze maand, dan ligt die zo tussen de 200 en de 300. Een echte daling zit daar helaas niet in. En de trend van de afgelopen paar dagen is zelfs wat hoger dan begin deze maand...

Gekeken naar de eerste ziektedagen zoals het RIVM die publiceert dan is er een nog vervelendere trend zichtbaar:
breew schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:37:
update 2020-11-20

RIVM data landelijk
link naar uitleg data
[Afbeelding]
[Afbeelding]

link naar uitleg data
[Afbeelding]
Sinds de 'dal'-dagen 7/8 november van rond de 4500 gaan de aantallen verder omhoog. Deze grafiek van Twitteraar YorickB wederom laat dat ook overzichtelijker zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hxen5iGTUluw8WK2tt76tgTU1ls=/800x/filters:strip_exif()/f/image/56t273QZ6wZLPX4pwmPLjhWG.png?f=fotoalbum_large

Vanaf 9 november stijgen de aantallen weer (of zijn ze nog te jong en zullen die komende later boven die 4500 liggen).

Natuurlijk kan je wat onbekende factoren bedenken. Het aandeel van uitslagen commerciële teststraten, storingen bij RIVM (nu ook in Drenthe missende aantallen), laatste dagen hogere testbereidheid, et cetera.

Dat kan, maar totdat daar zekerheid in is kan je volgens mij heel gerust de conclusie trekken dat de daling eruit is.

En dan moet de winter en feestdagen nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 12:54
Vincentio schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:10:
[...]

Tell that to my wife....
Super gezond tot Corona, nu kan ze een uurtje werken > 6 weken na besmetting en mag dan meteen weer een uur slapen en dat is dan de dag...
Ik ken er een stuk of 4-5 persoonlijk. Eén is eventjes goed ziek geweest, maar was met een week volledig hersteld, twee anderen meh, maandje klachten naderhand gehad en weer business as usual en weer twee anderen alleen Corona na een test, maar hadden geen symptomen.

Denk niet dat we dit in de n = x discussie moeten trekken.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-10 09:23
stijnec1 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:10:
[...]

je moet echt beter mijn bijdragen lezen. Ik schrijf nergens dat ik zeker weet dat er bijwerkingen zijn, ik schrijf dat niemand weet OF er bijwerkingen zullen zijn op lange termijn, en ik daarom voor mezelf een risico analyse maak tussen de kans op eventuele complicaties op corona besmetting en eventuele de kans op eventuele complicaties van een vaccin. Van corona kunnen we een inschatting maken, van het vaccin nog niet. Maar het is ieders vrije keus, en ik hoop van ganser harte dat dat ook zo blijft
Het probleem is dat het niet om jou gaat. Jij neemt straks geen vaccin. Je krijgt corona. Je hebt er geen last van, maar bent wel besmettelijk voor anderen, en die hebben misschien een andere reactie erop dan jij. Zie je het punt?

Daarnaast: als je redeneert dat iedereen een keer dood gaat, waarom ben je dan zo bang voor bijwerkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
YakuzA schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:11:
[...]

En als de Nederlandse staat niks doet, handelen ze in strijd met het grondrecht op volksgezondheid van de inwoners.

[...]
ben ik het helemaal mee eens. Maar de geestelijke gezondheid van met name jongeren is er de afgelopen maanden niet bepaald beter op geworden, en daar is veel te weinig oog voor. Sterker nog, "de jongeren" kunnen in de ogen van sommigen niets goed doen. Ik vind het verschrikkelijk voor mensen die nu rond de 20 zijn, mooiste tijd van je leven als je er zelf aan terugdenkt, en alles wat die tijd leuk moet maken is nu verboden. Veel jongeren doen enorm hun best, en natuurlijk gaat dat niet altijd goed, maar datn is het extra wrang als je ook nog de schuld krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
Maar is het dan niet eerlijk/ rechtvaardig als we de mensen die vast het risico willen lopen een vaccin te nemen daarmee te belonen door voor hen vast de maatregelen deels te versoepelen?

De algemene maatregelen kunnen dan nog steeds versoepeld worden omdat de ziekenhuisopnames dalen, doordat er steeds meer mensen gevaccineerd worden, totdat die genoeg gezakt zijn om geen maatregelen meer nodig te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Señor Sjon schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:15:
[...]

Ik ken er een stuk of 4-5 persoonlijk. Eén is eventjes goed ziek geweest, maar was met een week volledig hersteld, twee anderen meh, maandje klachten naderhand gehad en weer business as usual en weer twee anderen alleen Corona na een test, maar hadden geen symptomen.

Denk niet dat we dit in de n = x discussie moeten trekken.
Ken er ook een aantal die weinig last hebben gehad, maar ook genoeg gezonde mensen die wel last hebben gehad en ook voor langere termijn. En dat allemaal in leeftijdscategorie 25-35.
En ja misschien is die kans klein, maar je wilt niet die 1% toevallig zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
autje schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:16:
[...]

Het probleem is dat het niet om jou gaat. Jij neemt straks geen vaccin. Je krijgt corona. Je hebt er geen last van, maar bent wel besmettelijk voor anderen, en die hebben misschien een andere reactie erop dan jij. Zie je het punt?

Daarnaast: als je redeneert dat iedereen een keer dood gaat, waarom ben je dan zo bang voor bijwerkingen?
"de ander" is dan toch gevaccineerd, en dus veilig? Hoe lang wil je anderen nog verantwoordelijk houden voor jouw gezondheid?

Over doodgaan: tuurlijk, we gaan allemaal een keer, hopelijk hebben we allemaal nog vele jaren in goede gezondheid tegoed. Maar mag ik dan ajb wel zelf risicoanalyses maken over mijn gezondheid? Roken en problematisch drinken is ook nog steeds niet verboden, mensen die dat doen worden ook niet uitgesloten van bezoek aan cafe of theater, dus waarom dan wel als je geen corona vaccin wilt?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LZ86
stijnec1 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:20:
[...]

"de ander" is dan toch gevaccineerd, en dus veilig? Hoe lang wil je anderen nog verantwoordelijk houden voor jouw gezondheid?

Over doodgaan: tuurlijk, we gaan allemaal een keer, hopelijk hebben we allemaal nog vele jaren in goede gezondheid tegoed. Maar mag ik dan ajb wel zelf risicoanalyses maken over mijn gezondheid? Roken en problematisch drinken is ook nog steeds niet verboden, mensen die dat doen worden ook niet uitgesloten van bezoek aan cafe of theater, dus waarom dan wel als je geen corona vaccin wilt?
Behalve als die ander er toevallig eentje is die geen vaccin mág vanwege hun ziekte, de mensen en kinderen die afhankelijk zijn van de herd immunity. En die jaag jij dan het graf in, want tsjah, iedereen gaat dood en de jongeren die nu 20 zijn, die zijn zo zielig. (die zijn volgend jaar 21 en dan kan waarschijnlijk zowat alles weer, nou boehoe zeg....)

En je vergelijk met roken en drinken gaat niet op. Roken wordt op steeds meer plekken verboden, mag bijna nergens meer verkocht worden straks en wordt aan alle kanten ontmoedigd.

Jij vind het dan zeker discriminatie dat je niet met alcohol op achter het stuur mag? En die personen die de dronken bestuurder verminkt of doodrijdt en de materiele schade die hij veroorzaakt is dan zeker ook een kwestie van iedereen gaat dood?

Ook mooi dat je anderen constant om bronnen of onderbouwing vraagt terwijl je dat zelf ook compleet nalaat en puur op de onderbuik aan het reageren bent. Je diskwalificeert je op deze manier als volwaardig discussiepartner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 19:40
Jovatov schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:14:
Ik zie veel reacties die blij zijn met de afname in ziekenhuizen, maar dat is vooral een afname in huidige ziekenhuisbezetting.

Dat is de -61 die hier genoemd staat bijvoorbeeld:

[Twitter]

Maar de huidige bezetting wordt logischerwijs door twee dingen bepaald. De toename én afname. Kijken we naar alleen de toename dan is dit het beeld van de afgelopen weken. (Grafiek via YorickB).

[Afbeelding]

De daling van 61 minder in ziekenhuisopnames op de verpleegafdeling zit hem, gezien de opnames zoals hierboven, met name dus in een grotere uitstroom op dit moment. Da's logisch, want ruim twee weken geleden hadden we de grootste instroom tot nu toe, dus van die 350+ opnames toen verlaten er nu weer een heel aantal het ziekenhuis. En dat is meer dan de 200+ opnames die we nu hebben.
Maar kijk je sec naar de opnames deze maand, dan ligt die zo tussen de 200 en de 300. Een echte daling zit daar helaas niet in. En de trend van de afgelopen paar dagen is zelfs wat hoger dan begin deze maand...

Gekeken naar de eerste ziektedagen zoals het RIVM die publiceert dan is er een nog vervelendere trend zichtbaar:

[...]

Sinds de 'dal'-dagen 7/8 november van rond de 4500 gaan de aantallen verder omhoog. Deze grafiek van Twitteraar YorickB wederom laat dat ook overzichtelijker zien:

[Afbeelding]

Vanaf 9 november stijgen de aantallen weer (of zijn ze nog te jong en zullen die komende later boven die 4500 liggen).

Natuurlijk kan je wat onbekende factoren bedenken. Het aandeel van uitslagen commerciële teststraten, storingen bij RIVM (nu ook in Drenthe missende aantallen), laatste dagen hogere testbereidheid, et cetera.

Dat kan, maar totdat daar zekerheid in is kan je volgens mij heel gerust de conclusie trekken dat de daling eruit is.

En dan moet de winter en feestdagen nog komen.
Mooie analyse en er lijkt idd een plateau te onstaan van rond de 5-5.5k per dag vanaf 9 november.
Het is simpelweg afwachten of het gaat dalen of stijgen. Ook missen we natuurlijk wat context maar dat zal vast nog duidelijker worden as. dinsdag.

Bij het stijgen waren er soms ook plateaus... Het kan dus nog alle kanten op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:58
stijnec1 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:10:
[...]

Je kunt juist makkelijk een inschatting maken van eventuele bijwerkingen van het vaccin. Ten eerste kun je kijken waaruit het vaccin is opgebouwd en bekijken of die onderdelen bijwerkingen hebben. Daarnaast kun je kijken hoe goed soortgelijke vaccins in het verleden waren en hoeveel bijwerkingen er later gevonden zijn. En je komt dan op een veel kleiner risico uit voor het vaccin dan dat je bijwerkingen krijgt. Dat jij het ene vatbaarder in getallen vindt dan de ander ligt volledig aan jezelf en is ook typisch menselijk :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
LZ86 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 15:26:
[...]

Behalve als die ander er toevallig eentje is die geen vaccin mág vanwege hun ziekte, de mensen en kinderen die afhankelijk zijn van de herd immunity. En die jaag jij dan het graf in, want tsjah, iedereen gaat dood en de jongeren die nu 20 zijn, die zijn zo zielig. (die zijn volgend jaar 21 en dan kan waarschijnlijk zowat alles weer, nou boehoe zeg....)

En je vergelijk met roken en drinken gaat niet op. Roken wordt op steeds meer plekken verboden, mag bijna nergens meer verkocht worden straks en wordt aan alle kanten ontmoedigd.

Jij vind het dan zeker discriminatie dat je niet met alcohol op achter het stuur mag? En die personen die de dronken bestuurder verminkt of doodrijdt en de materiele schade die hij veroorzaakt is dan zeker ook een kwestie van iedereen gaat dood?

Ook mooi dat je anderen constant om bronnen of onderbouwing vraagt terwijl je dat zelf ook compleet nalaat en puur op de onderbuik aan het reageren bent. Je diskwalificeert je op deze manier als volwaardig discussiepartner.
ik ben een beetje klaar met het op de man spelen en het verdraaien van mijn woorden door sommigen in dit topic. Je mag het met me oneens zijn, geen enkel probleem, maar op dit soort insinuaties ga ik niet meer reageren. Als iemand zich diskwalificeert hier ben jij het wel, met deze ontzettend emotionele, feitenvrije reactie
Pagina: 1 ... 93 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins