Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Je was te laat inderdaad, gelukkig begrijp ik hem nu!YakuzA schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:00:
[...]
Wat bedoel je precies?
Een winkel kan prima huisregels opstellen waarin ze mondkapjes verplichten, en je niet bedienen/winkel uitzetten als je dat niet doet.
De regering kan dit idd nog niet verplichten.
/edit: duidelijk te laat

✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Dat is voor de overheid om het wettelijk te verplichten wat nu nog niet mogelijk is.G_Dragon schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 12:52:
Waarom hoor je dan in het nieuws dat de wet eerst aangepast moet worden, voordat ze het mogen verplichten?
Het is nu aan de ondernemer of die een mondkapjesplicht in zijn of haar winkel wil handhaven als eis voor toegang. Hoeft niet, mag wel. Ondernemers zijn er niet happig op, die zijn bang dat hun klanten weglopen naar een andere winkel die niet zo moeilijk doet. Zie ook dat alle grote ketens van bijvoorbeeld supermarkten geen mondkapje vereisen. Ik ken in mijn omgeving geen enkele winkelier die gebruik maakt van deze optie.
De mondkapjesplicht komt meer omdat het kabinet zich heeft laten koeioneren met wat neerkomt stemmingmakerij. Dan moet iedereen overal in publiek toegankelijke binnenruimtes een mondkapje op.
Dat de pakkans klein is ben ik volledig met je eens, maar daarom leg je dus een hogere sanctie op. Daarbij ben ik het niet met je eens dat de hoogte van boetes de teruggang in het aantal boetes verklaren.Drardollan schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:53:
[...]
Dat zal dan ook wel verklaren waarom er elk jaar minder verkeersboetes uitgedeeld worden. Dat zal wel komen door de jaarlijkse verhogingen.
Zitten is natuurlijk nonsens, of je moet 500 man in een 2-persoonscel gaan proppen. Dat dreigement lacht iedereen keihard om, er is toch de komende 500 jaar niet voldoende capaciteit.
[...]
Je bedoeld die ZZP'er die voorheen 3x op wintersport ging in zijn nieuwe door de belastingen betaalde Tesla?
[...]
Is het je al opgevallen dat er ontzettend veel geweld tegen BOA's en agenten gebruikt wordt als het gaat om Corona boetes?
[...]
Ah, die GGD en veiligheidsregio die testen en BCO al boven de pet gaat? Gemeente is helemaal een lachertje, hier zijn ze per ongeluk een miljoentje kwijtgeraakt dit jaar. Het is al een wonder dat ze alle OZB aanslagen de deur uit krijgen.
[...]
Hoe vaak ben jij of iemand die je kent al staande gehouden met de auto? Waarschijnlijk een hele enkele keer voor een alcoholcontrole. Hier zijn simpelweg geen manschappen voor.
Er zijn genoeg verkeersofficieren, teamchefs en agenten geweest die gewoon zeggen dat dat ligt aan een samenloop van redenen. Dat varieert van andere prioriteiten tot de vorming van de nationale politie en andere manieren van straffen (de strafbeschikking). Als de hoogte zo'n rol gespeeld zou hebben dan zou de daling vele malen scherper moeten zijn over de gehele breedte.
Omdat er zoveel cellen leegstonden hebben we complete gevangenissen gesloten de laatste jaren, er zal daardoor vast een krapte zijn ontstaan maar, het is niet zo dat we duizenden mensen meteen in de gevangenis stoppen de sanctie is de dwangsom/boete die je oplegt daarna kun je nog kijken welke mogelijkheden er zijn bij het niet betalen. (taakstraf/huisarrest/gevangenis)
Ik ben wel blij dat in jou ideale wereld alle ZZP'ers aan de goede kant zitten van die ontwikkeling. Want er zijn namelijk genoeg werknemers ontslagen bij hun werkgever en vervolgens als ZZP'er weer ingehuurd worden omdat dat gewoonweg goedkoper was voor de baas. Laten we vooral even in het oog houden dat er genoeg mensen zijn die niet in een situatie waarin het mogelijk is om eisen te stellen.
Ik ben het met je eens dat er genoeg Veiligheidsregio's/GGD'en zijn die het te druk hebben hiermee dat neemt niet weg dat in ongeveer iedere Veiligheidsregio wel gemeentes zitten die de taak van dwangsom opleggen gewoon kunnen uitvoeren. Met name ook omdat het simpel productiewerk is. Ik ben zeer zeker eens met je dat de BCO's zo'n drama zijn en dat is in mijn ogen gewoon de kortzichtigheid van de GGD's zowel op landelijk als lokaal niveau. Er had prima binnen de eigen gemeentelijke organisaties opgeschaald kunnen worden (Rotterdam-Rijnmond/Amsterdam-Amstelland zijn gewoon gemeentelijke organisaties die hangen onder de respectievelijke gemeenten.) Opschalen naar handjes had heel gemakkelijk gekund binnen die organisaties, maar managers vinden het allemaal veel belangrijker dat iedereen druk is met stempels en paraafjes zetten binnen het eigen werkveld.
Daar was en is nog steeds zoveel winst te behalen.
Maar goed de discussie belonen tegen harder straffen is er natuurlijk eentje waar we nooit uit gaan komen, omdat persoonlijke ervaringen en een kijk daarop ook sterk invloed hebben op hoe je positieve/negatieve kanten ziet van beide zaken.
[ Voor 3% gewijzigd door TIGER1125 op 22-10-2020 13:13 ]
Je mag van mij gerust de hele Dikke van Dale bij het grofvuil zettenMikeyMan schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:05:
[...]
We zouden dat woord "Lockdown" eens voor eens en voor altijd bij het grof vuil moeten zetten... Gaat in de westerse wereld helemaal nergens over... Er was geen lockdown, er is geen lockdown en er gaat geen lockdown komen.
Maar ik verwacht in alle eerlijkheid geen additionele maatregelen voorlopig.
Overigens zie je wel degelijk dat landen als Tsjechie of bijv. regio's in Spanje een echt lockdown hebben, dus waar je statement dat dit in de westerse wereld niet gebeurd op gebaseerd is, is mij onduidelijk.
Ook daar is de term rijkelijk overdreven. Eigen briefjes schrijven waarom je toch echt naar de slijter/sigarenboer/DHZ winkel/afhaalrestaurant moet is m.i. toch echt van een hele andere orde dan alles dicht en iedereen binnen.BoB_HenK schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:39:
[...]
Je mag van mij gerust de hele Dikke van Dale bij het grofvuil zetten. Een lockdown hebben we inderdaad niet gehad, zodoende mijn vraag of (en waarom wel/niet) men denkt dat deze er gaat komen.
Overigens zie je wel degelijk dat landen als Tsjechie of bijv. regio's in Spanje een echt lockdown hebben, dus waar je statement dat dit in de westerse wereld niet gebeurd op gebaseerd is, is mij onduidelijk.
Dus nee, in de westerse wereld hebben we geen lockdown gezien. En die gast er niet komen ook.
In Spanje alleen al zijn t/m eind mei 1 miljoen plus boetes uitgedeeld en patrouilleerde het leger door de straten.MikeyMan schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:43:
[...]
Ook daar is de term rijkelijk overdreven. Eigen briefjes schrijven waarom je toch echt naar de slijter/sigarenboer/DHZ winkel/afhaalrestaurant moet is m.i. toch echt van een hele andere orde dan alles dicht en iedereen binnen.
Dus nee, in de westerse wereld hebben we geen lockdown gezien. En die gast er niet komen ook.
Wat versta je dan wél als lockdown? Zoals in China de voordeuren van verdachte individuen dichtlassen?
Spanje had wel degelijk een lockdown, lees dit Volkskrant-artikel maar.MikeyMan schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:43:
[...]
Ook daar is de term rijkelijk overdreven. Eigen briefjes schrijven waarom je toch echt naar de slijter/sigarenboer/DHZ winkel/afhaalrestaurant moet is m.i. toch echt van een hele andere orde dan alles dicht en iedereen binnen.
En Italianen hebben dit voorjaar twee maanden opgesloten gezeten, lees bijvoorbeeld dit artikel van de Volkskrant-correspondent Jarl van der Ploeg.
Alles dicht behalve supermarkten en apotheken.
Je mag buiten wandelen, niet meer dan 2 personen bij elkaar.
Ik weet alleen even niet zeker hoe het is qua werk. Mogen alleen vitale beroepen naar het werk ? De rest werkt thuis of niet ? Dat lijkt mij het meest logische.
Tsjah, en toch kon je nog vrij veel ondernemen. Tuurlijk, minder dan in NL. En misschien dat het betere PR was dan die intelligente lockdown hier achteraf wil ik ook wel geloven. Maar nogmaals, met een eigen geschreven briefje zat je echt niet in huis opgesloten. Collega's in Bilbao, Barcelona en Ovieda zaten er middenin. Was onhandig en vervelend, maar een lockdown kan ik het niet noemen.BoB_HenK schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:47:
[...]
In Spanje alleen al zijn t/m eind mei 1 miljoen plus boetes uitgedeeld en patrouilleerde het leger door de straten.
Wat versta je dan wél als lockdown? Zoals in China de voordeuren van verdachte individuen dichtlassen?
@prijk zolang je nog naar de slijter en sigarenwinkel kan slaat de term echt nergens op. Nogmaals, beter voor het verhaal wellicht. Maakt op zichzelf al indruk.
[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 22-10-2020 13:59 ]
Ik woon in Madrid en herken absoluut niet wat je zegt. Guardia Civil ging hier in maart en april echt niet akkoord met een zelfgeschreven briefje. Wellicht dat er anekdotisch bewijs is dat het gebeurde, maar in de regel niet.MikeyMan schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:58:
[...]
Tsjah, en toch kon je nog vrij veel ondernemen. Tuurlijk, minder dan in NL. En misschien dat het betere PR was dan die intelligente lockdown hier achteraf wil ik ook wel geloven. Maar nogmaals, met een eigen geschreven briefje zat je echt niet in huis opgesloten. Collega's in Bilbao, Barcelona en Ovieda zaten er middenin. Was onhandig en vervelend, maar een lockdown kan ik het niet noemen.
Je gelooft het nog steeds niet? "Spanje lijkt wel een politiestaat: zelfs samen in een auto zitten mag niet meer."MikeyMan schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:58:
[...]
Tsjah, en toch kon je nog vrij veel ondernemen. Tuurlijk, minder dan in NL. En misschien dat het betere PR was dan die intelligente lockdown hier achteraf wil ik ook wel geloven. Maar nogmaals, met een eigen geschreven briefje zat je echt niet in huis opgesloten. Collega's in Bilbao, Barcelona en Ovieda zaten er middenin. Was onhandig en vervelend, maar een lockdown kan ik het niet noemen.
@prijk zolang je nog naar de slijter en sigarenwinkel kan slaat de term echt nergens op. Nogmaals, beter voor het verhaal wellicht. Maakt op zichzelf al indruk.
Ga je lekker met je paywall artikelen?prijk schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:02:
[...]
Je gelooft het nog steeds niet? "Spanje lijkt wel een politiestaat: zelfs samen in een auto zitten mag niet meer."
Konden ze nog naar supermarkt, apotheek, bouwmarkt, slijterij, sigarenwinkel en sporten?
Konden ze dat in China nog?
Ik beweer nergens dat er niks aan maatregelen is geweest. We moeten alleen echt kappen met die hele variatie van 1 maatregel tot 100 maatregelen allemaal een Lockdown te noemen. Slaat nergens op.
[ Voor 17% gewijzigd door MikeyMan op 22-10-2020 14:06 ]
Tja, je kunt de definitie van lockdown natuurlijk zo ver ombuigen dat je er eenzame opsluiting in een isolatiecel mee bedoelt, maar dan zijn we allang uitgepraat.MikeyMan schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:03:
[...]
Ga je lekker met je paywall artikelen?
Konden ze nog naar supermarkt, apotheek, bouwmarkt, slijterij, sigarenwinkel en sporten?
Excuses voor de paywall-links.
Aangezien er geen eenduidige definitie is van een lockdown heeft het bar weinig zin te discussiëren over wat wel en niet precies een lockdown is.MikeyMan schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:03:
[...]
Hij wil.
Nee dat konden ze niet.MikeyMan schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:03:
[...]
Ieder woord hierboven een linkje met niet-paywall artikelen van verschillende media.

[ Voor 7% gewijzigd door BoB_HenK op 22-10-2020 14:08 ]
Je kunt de definitie van lockdown natuurlijk net zover ombuigen totdat er haast geen maatregel meer onder valt.prijk schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:05:
[...]
Tja, je kunt de definitie van lockdown natuurlijk zo ver ombuigen dat je er eenzame opsluiting in een isolatiecel mee bedoelt, maar dan zijn we allang uitgepraat.
Excuses voor de paywall-links.
Precies mijn punt dus. Het gooit allerlei gradaties van maatregelen op een grote onoverzichtelijke hoop en haalt alleen al daarmee een hoop waarde weg.
Dus; lekker kappen met dat containerbegrip.
Definieer het dan zelf eens, in plaats van te drammen richting anderenMikeyMan schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:08:
[...]
Je kunt de definitie van lockdown natuurlijk net zover ombuigen totdat er haast geen maatregel meer onder valt.
Precies mijn punt dus. Het gooit allerlei gradaties van maatregelen op een grote onoverzichtelijke hoop en haalt alleen al daarmee een hoop waarde weg.
Dus; lekker kappen met dat containerbegrip.
Dat heeft m.i. niet zoveel toegevoegde waarde. Maar lockdown is m.i. niet naar buiten. Punt.BoB_HenK schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:09:
[...]
Definieer het dan zelf eens, in plaats van te drammen richting anderen
Waar leg je anders de grens?
Voor de zoveelste keer; het gaat me er alleen om dat die term te kust en te keur wordt gebruikt voor een ridicuul breed spectrum aan maatregelen. Dat slaat nergens op en verwatert enorm.
De afvlakking is overigens inmiddels aardig af aan het vlakken.
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
— Marino van Zelst - Ipenburg (@mzelst) 22 oktober 2020
Positief getest: 9283
Totaal: 262405 (+9271 ivm -12 corr.)
Opgenomen: 111
Totaal: 14240 (+110 ivm -1 corr.)
Opgenomen op IC*: 50
Huidig: 486
Totaal: 4044
* bewezen of verdacht
(https://t.co/CSg3RREYsl)
Overleden: 46
Totaal: 6919 pic.twitter.com/VYfR2Rp5qB
[ Voor 14% gewijzigd door MikeyMan op 22-10-2020 14:21 ]
56 nieuwe ziekenhuisopnames
46 nieuwe overlijdens
Er liggen 2003 mensen met COVID in het ziekenhuis, waarvan 463 op de IC.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
En als algemene tip, artikelen van kranten als Volkskrant, NRC, Parool, Trouw etc. kan je prima gratis lezen door de link even InPrivate te openen.MikeyMan schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:03:
Maar met alles al dusdanig dicht, waar komen ze dan vandaan die besmettingen? Als dit doorgaat is horeca duidelijk niet meer de dader.ijdod schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:20:
Okay, gisteren was dus geen willekeurige piek.... enige wat nog zou kunnen zijn als je voorzichtig optimistisch bent is het inlopen van achterstand, maar op basis van het eerder gepubliceerde lijstje denk ik dat niet echt, eerlijk gezegd.
Je mag altijd je eigen privé-definities aanhouden uiteraard, maar communicatie is dan niet meer zinvol. Een lockdown betekent dat je thuis moet blijven en slechts voor essentiële zaken (werk, noodzakelijke boodschappen) de deur uit mag, en een zinvolle toevoeging aan die definitie lijkt me dat daar dan ook op gecontroleerd wordt. In Nederland hadden we geen echte lockdown omdat niemand verhinderde dat je in de auto stapte en naar de andere kant van het land reed om een eind te fietsen of te wandelen, maar in Spanje, Italië en Frankrijk kwam je echt niet ver als je zomaar een eindje ging flierefluiten of plotseling zin had 20 km van je huis een krat corona te kopen.MikeyMan schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:12:
[...]
Dat heeft m.i. niet zoveel toegevoegde waarde. Maar lockdown is m.i. niet naar buiten. Punt.
Waar leg je anders de grens?
Voor de zoveelste keer; het gaat me er alleen om dat die term te kust en te keur wordt gebruikt voor een ridicuul breed spectrum aan maatregelen. Dat slaat nergens op en verwatert enorm.
Wat zou dan wel de dader moeten zijn ?CMD-Snake schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:22:
[...]
Maar met alles al dusdanig dicht, waar komen ze dan vandaan die besmettingen? Als dit doorgaat is horeca duidelijk niet meer de dader.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Nog steeds de horeca. Horeca maar gewoon compleet afstorten met beton dus!
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
De horeca is nooit 'de dader' geweest, als in 'de enige dader', da's een leuke frame maar niet reeel.CMD-Snake schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:22:
[...]
Maar met alles al dusdanig dicht, waar komen ze dan vandaan die besmettingen? Als dit doorgaat is horeca duidelijk niet meer de dader.
Haha ja alles op de horecaStoney3K schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:24:
[...]
Nog steeds de horeca. Horeca maar gewoon compleet afstorten met beton dus!
Verwijderd
van alle feestjes en contacten die we nog steeds hebben. Eind maart zag ik niemand gezellig een praatje maken in de AH.. maar liep iedereen panisch om elkaar heen. Op mijn werk is het 3-4x zo druk als begin april.. terwijl de situatie vergelijkbaar is.CMD-Snake schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:22:
[...]
De angst is weg... pas wanneer de lijkkisten buiten de zieknhuizen worden opgesteld komt dat misschien terug. Enja.. waarschijnlijk zijn (middelbare) scholen een groot deel van het probleem.
https://pbs.twimg.com/med...format=png&name=4096x4096
Totalen per dag:
https://pbs.twimg.com/med...format=png&name=4096x4096
Effect van de "gedeeltelijke lockdown" is nog lang niet zichtbaar. Op zijn vroegst eind van deze week zien we er iets van in de cijfers.
Zelf ook contact gehad met GGD ivm eigen test, onderzoeken ook besmettingshaarden vanuit basisscholen op het moment.Agent47 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:26:
Ik denk dat scholen de grootste zijn. Kids van 10-16 merken waarschijnlijk niet veel en steken pa en ma + oma aan.
De Nederlandse bevolking die zich niet kan gedragen. Ook niet in de horeca.
Edit: mijn collega gaf afgelopen week nog een feestje voor 15 man, en kijkt verbaasd als ik zeg dat ik me daar niet helemaal comfortabel bij voel. Dat soort mensen.
[ Voor 25% gewijzigd door zacht op 22-10-2020 14:28 ]
Dit weekend was ik in een hotel: ontbijtbuffet. Je kon gewoon met vier personen aan een tafel dineren, niemand die het over één huishouden had. Deze week tweemaal spontaan kennissen aan de deur om koffie te drinken. Vorige week naar mijn moeder geweest. Gisteren naar de Hornbach, omgekeerd wegens gigantische drukte.CMD-Snake schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:22:
[...]
Allemaal zaken die in maart en april niet gebeurden, toch?
idd scholen. En waarschijnlijk ook plekken als verzorgingstehuizen, sportscholen, kappers, masseurs en andere contactberoepen...Agent47 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:26:
Ik denk dat scholen de grootste zijn. Kids van 10-16 merken waarschijnlijk niet veel en steken pa en ma + oma aan.
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
Erg slecht, en dit zal op minstens 100k andere plekken ook gebeuren...prijk schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:27:
[...]
Dit weekend was ik in een hotel: ontbijtbuffet. Je kon gewoon met vier personen aan een tafel dineren, niemand die het over één huishouden had. Deze week tweemaal spontaan kennissen aan de deur om koffie te drinken. Vorige week naar mijn moeder geweest. Gisteren naar de Hornbach, omgekeerd wegens gigantische drukte.
Allemaal zaken die in maart en april niet gebeurden, toch?
Ga je het hotel bij de inspectie melden denk je?
Thuissituatie kunnen ze niets aan handhaven. En de scholen en werkplekken willen ze denk ik pas echt als laatste optie houden.ijdod schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:27:
feestjes thuis...
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Gewoon nog een dringend advies geven bedoel je? Ja, we hebben gezien hoe goed dat werktCoenen schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:26:
Zou een extra persco niet op z'n plaats zijn? Even iedereen streng toespreken.
Weinig zinvol een nieuwe persco als iedereen doet alsof er niks aan de hand is, en zich nergens wat van aantrekt
Virussen? Scan ze hier!
Inderdaad. Ik hoop (en verwacht) een daling binnenkortLaguna schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:33:
We kunnen nu wel stellen dat de maatregelen van eind september niet afdoende waren. Het wordt nu komende 2 weken afwachten of de maatregelen van vorige week wel voor een daling gaan zorgen.
Ik stel voor dat Ferd Grapperhaus dat gaat doen!Coenen schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:26:
Let's see if that works out.
[ Voor 5% gewijzigd door Gunner op 22-10-2020 14:35 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Nee, want klikken mag alleen als je zelf een zuiver geweten hebt. En ik ben niet thuis gebleven, zoals dringend geadviseerd.Basekid schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:31:
[...]
Ga je het hotel bij de inspectie melden denk je?
Sportscholen hadden het toch juist goed voor elkaar met maar weinig besmettingen?mystic schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:31:
[...]
idd scholen. En waarschijnlijk ook plekken als verzorgingstehuizen, sportscholen, kappers, masseurs en andere contactberoepen...
En dat zullen er snel al geen meer zijn door de perfecte maatregelen rond het mondkapje in de sportschool...
Na ja, mensen die niet voor zichzelf na kunnen denken - en dat zijn er een hele hoop. 🤷♂️
Hello. Is it me you're looking for?
Ik vermoed en hoop uiteraard het laatste.
[ Voor 5% gewijzigd door Standeman op 22-10-2020 14:41 ]
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Damn, dat is niet goed man.Drardollan schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 14:33:
[...]
Vanaf woensdag of donderdag zou je wel eens een leuke daling kunnen gaan zien. Al ruim voor vorig weekend was duidelijk dat we strengere maatregelen zouden krijgen en is men al begonnen met aanpassen van gedrag. Deels om in dat weekend nog omlaag te gaan (wat natuurlijk nooit kon) en zo de zwaardere maatregelen af te wenden.
Ik verwacht dat we tot ongeveer woensdag gaan door kabbelen. Paar honderd meer of minder rond de 8000 en dan ongeveer vanaf woensdag een treetje omlaag richting de 6500-7000. Als ik dit zo type lijkt het wel op het voorspellen van de beurzen
Denk dat we die daling pas over minimaal 4 dagen gaan zien. Dan is die week 14 dagen geleden en zou het meeste wel bekend moeten zijn lijkt me?
Denk idd vanaf november pas, ook met de vakantie(s) etc.Leon Zwiers schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:43:
Nog steeds grote delen van de positieven van de afgelopen 24 dus van die week van 12 oktober.
Denk dat we die daling pas over minimaal 4 dagen gaan zien. Dan is die week 14 dagen geleden en zou het meeste wel bekend moeten zijn lijkt me?
De ongehoorzame, eigenwijze en egoïstische burger vooral.
time is infinite, but each week is ten hours short..
Mijn stelling had een iet wat sarcastische insteek. Elke keer was de horeca weer het lijdend voorwerp alsof het een soort Pavlov reactie was bij stijgende besmettingen.ijdod schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:25:
De horeca is nooit 'de dader' geweest, als in 'de enige dader', da's een leuke frame maar niet reeel.
Als er nog steeds van 70-80% niet bekend is waar de besmetting is ontstaan (ik heb de laatste percentages niet opgezocht), kan het letterlijk overal zijnFabianGTI schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:37:
[...]
Sportscholen hadden het toch juist goed voor elkaar met maar weinig besmettingen?![]()
En dat zullen er snel al geen meer zijn door de perfecte maatregelen rond het mondkapje in de sportschool...
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
"Ik had nog zo gezegd en nu gaan we allemaal lekker thuis zitten voor een maand. Succes ermee."Agent47 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:40:
Lijkt me wel een keer apart om te zien als Rutte binnen komt lopen bij zo'n perso, z'n papiertjes neerlegt en meteen met z'n hoofd gaat schudden , een facepalm doet en zegt: " Ik had nog zo gezegd, blijf thuis"
Hoewel de horeca dat zal blijven ontkennen.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Analyse 22/10
— Martijn Broekman (@TijnBroekman) 22 oktober 2020
De groeicurve in positieve testen vlakt nog steeds af, maar vandaag slechts beperkt (23,4% => 21,4%).
In de ziekenhuisopnames wordt het verschil tussen de IC (46% groei) en verpleegafdeling (29% groei) steeds groter.
1/ >> pic.twitter.com/3Th6cF7TPQ
en het plaatje;
Toch is er een daling van de groeicurve te zien, al is het een hele lichte van het aantal besmettingen.
Je blindstaren op een absolute stijging is niet zinvol zonder deze data.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Waarom is het onwaarschijnlijk dat de onbekende bronnen niet dezelfde bronnen zijn als de bekende?mystic schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:47:
[...]
Als er nog steeds van 70-80% niet bekend is waar de besmetting is ontstaan (ik heb de laatste percentages niet opgezocht), kan het letterlijk overal zijn
Komt er niet alsnog een PCR na een positieve uitslag om te checken? (ik weet niet hoe goed die dingen werken).Standeman schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:41:
Komende weken worden 7 nieuwe snelteststraten geopend waar mensen binnen een kwartier hun uitslag krijgen. Ik ben heel benieuwd hoe dit effect gaat het hebben op het percentage positief getest mensen, het absolute aantal zal ongetwijfeld gaan stijgen, maar zal het percentage toenemen of juist dalen?
Ik vermoed en hoop uiteraard het laatste.
Denk dat het vooral is om de negatieve gevallen eruit te vissen, scheelt ook druk op de labs.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Terwijl thuis juist de meeste besmettingen zijn... .De Nelis schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:47:
[...]
"Ik had nog zo gezegd en nu gaan we allemaal lekker thuis zitten voor een maand. Succes ermee."
Maar ik vrees ook dat de boel binnenkort weer verder op slot gaat. Ik vraag me wel af waar nu de meeste besmettingen vandaan komen, de mensen die ik ken en zie houden zich al weken goed aan de regels en zijn eigenlijk zonder uitzondering zeer terughoudend in hun contacten.
alles kan off-topic
Omdat meer dan 50% van de bekende bronnen de thuissituatie is en het lijkt mij dat voor bco dat natuurlijk appeltje eitje is. Het is dus niet zo raar dat die bij de bekende bronnen heel hoog scoort. De onbekende zullen mi dus vooral te vinden zijn buiten de thuissituatie want vele malen moeilijker voor bco.TrailBlazer schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:50:
[...]
Waarom is het onwaarschijnlijk dat de onbekende bronnen niet dezelfde bronnen zijn als de bekende?
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Ik zie nog steeds bepaalde types zonder mondkapjes en mandjes of karrertjes in winkels en supermarkten, terwijl het personeel zo z'n best doet. Op m'n volgende AH ronde maar eens m'n mond opentrekken. Klaar mee.iamerwin schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:38:
[...]
Na ja, mensen die niet voor zichzelf na kunnen denken - en dat zijn er een hele hoop. 🤷♂️
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Juist, de besmetting komen natuurlijk van buitenaf uiteindelijk. Dus maximaal de beweging/contacten beperken is mogelijk iets om het virus eronder te krijgen.Ankona schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:52:
[...]
Terwijl thuis juist de meeste besmettingen zijn... .
Ja in mijn kring ook, op wat uitzonderingen na helaas. Maar goed vandaag ook weer een verhaal van iemand die in het ziekenhuis ligt en daar corona heeft opgelopen omdat er een besmet persoon op de afdeling was binnen gekomen. Leg het maar uit.Maar ik vrees ook dat de boel binnenkort weer verder op slot gaat. Ik vraag me wel af waar nu de meeste besmettingen vandaan komen, de mensen die ik ken en zie houden zich al weken goed aan de regels en zijn eigenlijk zonder uitzondering zeer terughoudend in hun contacten.
Één van die sneltests had 100% goed bij negatieven en bij positieven was het minder en daar zou je inderdaad dan alsnog een pcr test krijgen ter controle. Kan alleen even geen bron terug vinden.anandus schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:51:
[...]
Komt er niet alsnog een PCR na een positieve uitslag om te checken? (ik weet niet hoe goed die dingen werken).
Denk dat het vooral is om de negatieve gevallen eruit te vissen, scheelt ook druk op de labs.
edit: wel een bron voor die 100% negatief goed: https://www.ntvg.nl/artik...-zijn-sneltesten/volledig
[ Voor 11% gewijzigd door gws24 op 22-10-2020 15:04 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Dat was de veelbelovende blaastest.gws24 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:00:
[...]
Één van die sneltests had 100% goed bij negatieven en bij positieven was het minder en daar zou je inderdaad dan alsnog een pcr test krijgen ter controle. Kan alleen even geen bron terug vinden.
Die geeft aan: negatief of ?
Bij ? ga door naar PCR
Kun je de scholen wel dichtgooien, maar gaan kinderen nog steeds bij elkaar en met elkaar spelen, want ome Jaap had gezegd dat kinderen geen volwassenen aansteken.Ankona schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:52:
[...]
Maar ik vrees ook dat de boel binnenkort weer verder op slot gaat. Ik vraag me wel af waar nu de meeste besmettingen vandaan komen, de mensen die ik ken en zie houden zich al weken goed aan de regels en zijn eigenlijk zonder uitzondering zeer terughoudend in hun contacten.
Nutteloze maatregel, misschien minder zieke onderwijzers. Ik denk dat kappers sluiten ook niets uitmaakt. Nog niet gehoord dat er iemand bij een kapper corona kreeg,
Het zit echt bij de mensen. Komt bij dat handhaving drama is.
Dus op naar de 20K/dag en binnenkort code zwart (= arts besluit of u nog te redden bent of uw leven zin heeft).
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Je wil natuurlijk de initiele besmetting voorkomen waarmee corona het huishouden binnenkomt. Als je die voorkomt voorkom je ook de besmetting van de huisgenoten.Ankona schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:52:
[...]
Dat is natuurlijk het probleem met een vrijwillig (al dan niet dringend advies) iets. Bij mij in de winkel hebben ze het verplicht voor zowel personeel als klant. Worden bij de deur ook mondkapjes uitgedeeld door het bedrijf, dus hier loopt nagenoeg iedereen er mee op de eigenwijze na die hem weer af doet. Worden er uiteraard op aangesproken, gelukkig nog zonder ophef.loekf2 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:57:
[...]
Ik zie nog steeds bepaalde types zonder mondkapjes en mandjes of karrertjes in winkels en supermarkten, terwijl het personeel zo z'n best doet. Op m'n volgende AH ronde maar eens m'n mond opentrekken. Klaar mee.
Ja, spreek even het virus streng toe. Waarom toch altijd de gedachte dat dit helpt? Ten eerste weet je niet of de stijging komt doordat mensen zich niet aan de regels houden en ten tweede moet je misschien bedenken of je andere maatregelen moet nemen waar je je makkelijker aan kunt houden of de boodschap anders moet brengen. De communicatie is om het zo te noemen niet echt top geweest, constant dat belerende, specifieke groepen de schuld geven, de jongeren, de ouderen, de horeca, de vakantieganger. Tel daarbij op het constante draaikonten en het voorliegen en selectief maatregelen nemen. Streng toe spreken is wel het allerdomste wat je kunt doen, dan leidt alleen maar tot #ikdoenietmeermee.Coenen schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:26:
Ik zie het ook bij bv Decathlon en Amac. Dat gaat prima. Alleen als je een capuchon over je kop heen trekt, kun je ook een mondkapje op doen. /rant offDe Nelis schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:02:
[...]
Dat is natuurlijk het probleem met een vrijwillig (al dan niet dringend advies) iets. Bij mij in de winkel hebben ze het verplicht voor zowel personeel als klant. Worden bij de deur ook mondkapjes uitgedeeld door het bedrijf, dus hier loopt nagenoeg iedereen er mee op de eigenwijze na die hem weer af doet. Worden er uiteraard op aangesproken, gelukkig nog zonder ophef.
Doe maar even niet, jij bent de politie niet, daarbij zijn mondkapjes niet verplicht. Projecteer je eigen angst niet op anderen en bestel lekker op appie.nl of hou gewoon je mond in de AH.loekf2 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:57:
[...]
Ik zie nog steeds bepaalde types zonder mondkapjes en mandjes of karrertjes in winkels en supermarkten, terwijl het personeel zo z'n best doet. Op m'n volgende AH ronde maar eens m'n mond opentrekken. Klaar mee.
Net een bron aan mijn post toegevoegd en daar staat dit in:Plenkske schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:01:
[...]
Dat was de veelbelovende blaastest.
Die geeft aan: negatief of ?
Bij ? ga door naar PCR
:fill(white):strip_exif()/f/image/ybnofVzOJwfDPcE7yAc5nfjz.png?f=user_large)
Gaat dus niet om de blaastests maar nog steeds swabs uit de neus/keel. Die blaastest had ik, dacht ik, ergens gelezen dat die onbetrouwbaar werd bij mensen met bv tandvleesontsteking etc maar heb weer geen bron.
Misschien even een "bepaald" uitkeringsgerechtigd echtpaar uit Den Haag op een bank met een autocue op TV laten zien. Dat is langer in het nieuws dan een persco van Rutte....Erapaz schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:06:
[...]
Ja, spreek even het virus streng toe. Waarom toch altijd de gedachte dat dit helpt? Ten eerste weet je niet of de stijging komt doordat mensen zich niet aan de regels houden en ten tweede moet je misschien bedenken of je andere maatregelen moet nemen waar je je makkelijker aan kunt houden of de boodschap anders moet brengen. De communicatie is om het zo te noemen niet echt top geweest, constant dat belerende, specifieke groepen de schuld geven, de jongeren, de ouderen, de horeca, de vakantieganger. Tel daarbij op het constante draaikonten en het voorliegen en selectief maatregelen nemen. Streng toe spreken is wel het allerdomste wat je kunt doen, dan leidt alleen maar tot #ikdoenietmeermee.
Juist niet, toch?Ankona schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:52:
[...]
Terwijl thuis juist de meeste besmettingen zijn...
Van 70 á 80% (ik weet het ook niet precies) is de herkomst niet duidelijk.
Als je thuis besmet zou raken dan zou de herkomst vaak juist wel duidelijk zijn (je krijgt snel genoeg door als iemand in je gezin, familie, vrienden, etc ziek is en helemaal als ze positief testen).
(Je ziet ook terug in het feit dat het merendeel van de besmettingen waarvan de herkomst bekend is in de privésfeer is. Misschien ben je daarmee in de war?).
Hierdoor zou je de conclusie kunnen trekken dat maximaal 20% van de besmettingen thuis zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 22-10-2020 15:09 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Met 3000 mensen in een gebouw is natuurlijk wat anders dan een groepje vrienden dat elkaar opzoekt.loekf2 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:01:
[...]
Kun je de scholen wel dichtgooien, maar gaan kinderen nog steeds bij elkaar en met elkaar spelen, want ome Jaap had gezegd dat kinderen geen volwassenen aansteken.
het gaat niet om géén besmettingen, maar om vermindering. En op een gesloten gebouw met 3000 man gaat dat gewoon sneller dan thuis.
En dat geld ook voor discotheken, kroegen etc. In mindere mate voor buitensportverenigingen, maar die zijn ook gewoon dicht voor 18+ toch?
Ligt aan de winkel, genoeg winkels die het zelf nu verplicht stellenErapaz schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:08:
[...]
Doe maar even niet, jij bent de politie niet, daarbij zijn mondkapjes niet verplicht. Projecteer je eigen angst niet op anderen en bestel lekker op appie.nl of hou gewoon je mond in de AH.

Maar inderdaad niet verboden. Maar er is wel meer niet verboden waar ik mensen wel op aanspreek. Luide muziek overdag bijvoorbeeld
Ja, je mag alleen nog steeds naar de BasicFit, wat ik raar vind.Waah schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:08:
[...]
Met 3000 mensen in een gebouw is natuurlijk wat anders dan een groepje vrienden dat elkaar opzoekt.
het gaat niet om géén besmettingen, maar om vermindering. En op een gesloten gebouw met 3000 man gaat dat gewoon sneller dan thuis.
En dat geld ook voor discotheken, kroegen etc. In mindere mate voor buitensportverenigingen, maar die zijn ook gewoon dicht voor 18+ toch?
Nu ik er aan denk, ik zag van de week wel roeiboten met meerdere mensen (2 of 4 ?) op de Waalspiegel hier in Nijmegen. Dat zou niet mogen....
Ik ben voor. Ook al ben ik nu dus ziek sinds vandaag (en ik hou me echt heel goed aan de regels verdomme.....ik zie echt niemand behalve 2x per week supermarkt ofzo....)
Zaterdag de test ben benieuwd!
Mensen aanspreken op hun gedrag is ook niet verboden.Erapaz schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:08:
[...]
Doe maar even niet, jij bent de politie niet, daarbij zijn mondkapjes niet verplicht. Projecteer je eigen angst niet op anderen en bestel lekker op appie.nl of hou gewoon je mond in de AH.
Als de winkel het verplicht is de keuze simpel, je draagt een kapje als je naar binnen wilt. Maar dit is tussen jou en de winkelier, anderen hoeven zich er niet mee te bemoeien.Waah schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:11:
[...]
Ligt aan de winkel, genoeg winkels die het zelf nu verplicht stellen![]()
Maar inderdaad niet verboden. Maar er is wel meer niet verboden waar ik mensen wel op aanspreek. Luide muziek overdag bijvoorbeeld
Maar wel erg vervelend, grootste nadeel van de coronacrisis wat mij betreft. Levert ook alleen maar ergernis op en helpt dus niet.De Nelis schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:13:
[...]
Mensen aanspreken op hun gedrag is ook niet verboden.
Nee, maar de gedachte dat iemand je dan in je gezicht spuugt of misschien zelfs een mes tussen je ribben port is nu niet bepaald motiverend.De Nelis schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:13:
[...]
Mensen aanspreken op hun gedrag is ook niet verboden.
Tennis mag ook gewoon, maar dubbelen niet zoals Rutte het zei. Eerste wat ik zag bij de plaatselijk club de avond erna was een groep die aan het dubbelen waren. Het word niet gehandhaafd, het word gezegd, dus mensen leggen het naast zich neer.loekf2 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:12:
[...]
Ja, je mag alleen nog steeds naar de BasicFit, wat ik raar vind.
Nu ik er aan denk, ik zag van de week wel roeiboten met meerdere mensen (2 of 4 ?) op de Waalspiegel hier in Nijmegen. Dat zou niet mogen....
Lekker doen, je waffel open trekken door je mondkapje heen en vervolgens nog even wat extra aerosol door de lucht heen blaffen.loekf2 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:57:
[...]
Blijf liever thuis, en ga niet zo vaak naar de AH. Hoef je je ook niet zo op te winden. Win win.
Precies. De thuisbesmetting is een van de weinige vormen die goed te achterhalen is.gws24 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:02:
[...]
Je wil natuurlijk de initiele besmetting voorkomen waarmee corona het huishouden binnenkomt. Als je die voorkomt voorkom je ook de besmetting van de huisgenoten.
Stel: Gezin bestaande uit ouders en 3 kinderen. Tienerzoon gaat naar school en gaat gewoon naar feesten bij anderen thuis, want die voelt zich onkwetsbaar. Loopt het op een van die feesten op, maar heeft geen/amper klachten en besmet thuis de rest van het gezin. Worden vervolgens allemaal op de stapel thuisbesmetting gegooid, terwijl de initiele besmetting school of feest was.
Natuurlijk zijn er thuisbesmettingen, maar die moeten wel ergens het huis binnen zijn gekomen. En dat was tot vorige week waarschijnlijk horeca / school / werk. Nu valt horeca weg (en eigenlijk ook werk, maarja, NL en zich aan de regels houden

Er is een risico dat je zo'n aso treft inderdaad. Maar dat had je ook pre-corona. Ik heb dergelijke reacties nog niet gehad en het is natuurlijk ook de manier waarop je het brengt. Diegene kan het ook zomaar vergeten zijn te doen en wellicht vind die het fijn dat hij/zij erop gewezen word, die mensen zijn er ook nog.Stoney3K schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:14:
[...]
Nee, maar de gedachte dat iemand je dan in je gezicht spuugt of misschien zelfs een mes tussen je ribben port is nu niet bepaald motiverend.
Men is nooit blij als ze ergens op aan gesproken worden, of het nou een burger is die het doet of de politie of BOA. Maar uiteindelijk zullen we het toch 'samen moeten doen'.Maar wel erg vervelend, grootste nadeel van de coronacrisis wat mij betreft. Levert ook alleen maar ergernis op en helpt dus niet.
[ Voor 8% gewijzigd door De Nelis op 22-10-2020 15:20 ]
Grootste probleem van de huidige tijd is dat aanspreken op gedrag te weinig gebeurt, in mijn optiek.Erapaz schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:14:
[...]
Maar wel erg vervelend, grootste nadeel van de coronacrisis wat mij betreft. Levert ook alleen maar ergernis op en helpt dus niet.
A'dam PVOutput
Tegenwoordig is het filmen met de telefoon en op een site als dumpert knallen, want dat helpt joh.ericplan schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:18:
[...]
Grootste probleem van de huidige tijd is dat aanspreken op gedrag te weinig gebeurt, in mijn optiek.
Nee vooral op het forum van een techsite verontwaardigde reacties posten.De Nelis schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:18:
[...]
Tegenwoordig is het filmen met de telefoon en op een site als dumpert knallen, want dat helpt joh.
En degene die gewoon doorgaat bij een keiharde lockdown. Vandaag zijn er X mensen besmet, als morgen iedereen thuis blijft gaan over een paar dagen die X besmettelijk worden hun huisgenoten besmetten. En als een gezinslid niet in de eerste ronde wordt besmet komt een weekje later de besmettelijke fase van de volgende.Leon Zwiers schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:16:
[...]
Precies. De thuisbesmetting is een van de weinige vormen die goed te achterhalen is.
Het is echt volkomen kut zoals het nu is met de besmettingsgraad en ook een totale lockdown gaat pas over weken echt uitmaken.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Dit, men is bang (gemaakt). Terwijl in 99% van de gevallen je echt niet een grote bek terug krijgt. Het feit dat, wanneer zoiets gebeurt, het uitgebreid in het nieuws en zelfs journaal komt is bewijs genoeg dat het niet veel voorkomt. Want dingen die wél vaak voor komen (auto-ongelukken) halen het nieuws sporadisch.ericplan schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:18:
[...]
Grootste probleem van de huidige tijd is dat aanspreken op gedrag te weinig gebeurt, in mijn optiek.
Ik spreek mensen gewoon aan op asociaal gedrag. Je kunt iemand afbekken met "Hey aso, doe een mondkapje op". Of gewoon vragen:"Bent u uw mondkapje vergeten meneer/mevrouw?"
Maarja, het is makkelijker om mensen níét aan te spreken natuurlijk

Op de schaatsbaan is de omroeper zich ook schor aan het praten door er steeds maar op te wijzen dat mensen niet bij elkaar mogen rijden. Toch rijden veel mensen in elkaars slag als treintje in de binnenbaan.De Nelis schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:14:
[...]
Tennis mag ook gewoon, maar dubbelen niet zoals Rutte het zei. Eerste wat ik zag bij de plaatselijk club de avond erna was een groep die aan het dubbelen waren. Het word niet gehandhaafd, het word gezegd, dus mensen leggen het naast zich neer.
Virustechnisch geen enkel probleem. Al is de afstand misschien niet op de cm 1,5 meter, je kijkt elkaar niet aan. Maar ja, de regeltjes.... (of zoals de medewerkers het motiveren, de kans dat er een boa rondloopt. )
alles kan off-topic
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.
Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.
Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• Coronavirus Slowchat #2
• Het nut en de noodzaak van mondkapjes
• Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
• De Coronavaccins