Erapaz schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:20:
@
ericplan Wat denk je te bereiken daarmee, anders dan een woordenwisseling en/of ruzie in publieke ruimte? Er wordt juist sinds de crisis veel te veel kritiek op andere geuit. Iedereen heeft zijn/haar eigen leven en gaat om zijn/haar manier met de huidige situatie om. Het is een lastige tijd, geef anderen de ruimte om hun eigen leven te leiden. Ik begrijp niet waar de wens naar conflict vandaan komt. Alsof mensen de crisis aangrijpen om eens lekker andere mensen aan te gaan spreken. En dan dat hier nog komen verkondigen ook, stoer hoor.
Dit is gewoon bullshit wat je zegt. Juist NU in een pandemie heb je GEEN RECHT omdaar op je eigen manier mee om te gaan. We moeten ons aan de regels houden klaar. We moeten ons collectief aan de regels houden.
Houden mensen zich neit aan de regelsdan moet je ze juist toespreken. Sociale controle, dat is wat wij als Nederlanders moeten gaan ontwikkelen. We moeten onacceptabel gedrag eruit pikken en die mensen duidelijk maken (vriendelijk eerst) dat dit gewoon niet kan!
Dus dit is wat we moeten doen:
- geen mondkapje: aanspreken
- geen 1.5 meter: aanspreken
- naar buiten met klachen: aanspreken
- huisfeestje: aangeven
-andere feestjes: aangeven
Mensen moeten nu echt eens snappen dat IK IK IK en ik bepaal wel hoe ik ermee omga en welke maatregelen ik accepteer NU GEWOON NIET MEER KAN.
Want dan is juist wel het eindstation de totale lockdown.
Dat je mensen verdedigt die de regels niet handhaven zegt al genoeg. Dan ben je gewoon onderdeel van het probleem.