Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 224 Laatste
Acties:
  • 695.590 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 11:47

Barrycade

Through the...

Ankona schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:21:
[...]

Op de schaatsbaan is de omroeper zich ook schor aan het praten door er steeds maar op te wijzen dat mensen niet bij elkaar mogen rijden. Toch rijden veel mensen in elkaars slag als treintje in de binnenbaan.

Virustechnisch geen enkel probleem. Al is de afstand misschien niet op de cm 1,5 meter, je kijkt elkaar niet aan. Maar ja, de regeltjes.... (of zoals de medewerkers het motiveren, de kans dat er een boa rondloopt. )
Uiteindelijk betaald de schaatsbaan natuurlijk de rekening als ze het niet doen en de boel loslaten dan kijken ze tegen een mogelijke 2 weken sluiting aan.

Dus die lui die dus niet willen luisteren zijn in mijn ogen gewoon aso bezig als ze het verzoek in de wind slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 00:09

De Nelis

en anders maar niet...

Stiggy schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:20:
[...]

Nee vooral op het forum van een techsite verontwaardigde reacties posten.
Niets met verontwaardiging te maken, het is gewoon hoe het tegenwoordig gaat. Men helpt niet meer, spreekt elkaar niet aan, we schuiven het liever af. Maar goed niet relevant voor dit topic.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:37
Erapaz schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:20:
@ericplan Wat denk je te bereiken daarmee, anders dan een woordenwisseling en/of ruzie in publieke ruimte? Er wordt juist sinds de crisis veel te veel kritiek op andere geuit. Iedereen heeft zijn/haar eigen leven en gaat om zijn/haar manier met de huidige situatie om. Het is een lastige tijd, geef anderen de ruimte om hun eigen leven te leiden. Ik begrijp niet waar de wens naar conflict vandaan komt. Alsof mensen de crisis aangrijpen om eens lekker andere mensen aan te gaan spreken. En dan dat hier nog komen verkondigen ook, stoer hoor.
Dit is gewoon bullshit wat je zegt. Juist NU in een pandemie heb je GEEN RECHT omdaar op je eigen manier mee om te gaan. We moeten ons aan de regels houden klaar. We moeten ons collectief aan de regels houden.

Houden mensen zich neit aan de regelsdan moet je ze juist toespreken. Sociale controle, dat is wat wij als Nederlanders moeten gaan ontwikkelen. We moeten onacceptabel gedrag eruit pikken en die mensen duidelijk maken (vriendelijk eerst) dat dit gewoon niet kan!

Dus dit is wat we moeten doen:

- geen mondkapje: aanspreken
- geen 1.5 meter: aanspreken
- naar buiten met klachen: aanspreken
- huisfeestje: aangeven
-andere feestjes: aangeven

Mensen moeten nu echt eens snappen dat IK IK IK en ik bepaal wel hoe ik ermee omga en welke maatregelen ik accepteer NU GEWOON NIET MEER KAN.

Want dan is juist wel het eindstation de totale lockdown.

Dat je mensen verdedigt die de regels niet handhaven zegt al genoeg. Dan ben je gewoon onderdeel van het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Barrycade schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:24:
[...]

Uiteindelijk betaald de schaatsbaan natuurlijk de rekening als ze het niet doen en de boel loslaten dan kijken ze tegen een mogelijke 2 weken sluiting aan.

Dus die lui die dus niet willen luisteren zijn in mijn ogen gewoon aso bezig als ze het verzoek in de wind slaan.
Dat snap ik helemaal. Ben al lang blij dat zij nog open zijn en dat zij op eieren moeten lopen om open te blijven. Naast de baan houdt iedereen ook op een ontspannen manier afstand. Op het ijs is het blijkbaar lastiger...

alles kan off-topic

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:23
Als aanvulling op Adlermann: je mag zelf bepalen hoe je je level leeft, zolang je er een ander geen schade mee berokkent.

En ja, Corona is schade ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:00

Stoney3K

Flatsehats!

Adlermann schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:25:
[...]

Als je die probeert bij de politie te verklikken word je gewoon afgewimpeld. Als er geen geluidsoverlast van een thuisfeestje is dan kunnen ze weinig doen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
[...]

Dit is gewoon bullshit wat je zegt. Juist NU in een pandemie heb je GEEN RECHT omdaar op je eigen manier mee om te gaan. We moeten ons aan de regels houden klaar. We moeten ons collectief aan de regels houden.

Houden mensen zich neit aan de regelsdan moet je ze juist toespreken. Sociale controle, dat is wat wij als Nederlanders moeten gaan ontwikkelen. We moeten onacceptabel gedrag eruit pikken en die mensen duidelijk maken (vriendelijk eerst) dat dit gewoon niet kan!

Mensen moeten nu echt eens snappen dat IK IK IK en ik bepaal wel hoe ik ermee omga en welke maatregelen ik accepteer NU GEWOON NIET MEER KAN.

Dat je mensen verdedigt die de regels niet handhaven zegt al genoeg. Dan ben je gewoon onderdeel van het probleem.
Volgens mij interpreteer je mij verkeerd. Binnen de regels is genoeg ruimte om je eigen invulling te geven. Zolang je je aan de regels houdt hoef je andere niet aan te spreken (eigenlijk moet je dat nooit willen en zeker niet als je de omstandigheden niet kent).
Mondkapjes zijn niet verplicht, dus die hoef je niet te dragen, dus niet aanspreken. Daarbij is de werking discutabel en weet jij niet waarom iemand geen kapje draagt.
Met klachten naar buiten? Als jij hooikoorts heb en een loopneus of net een pepermuntje gegeten hebt en moet niezen dan mag je gewoon naar buiten hoor.
Als je het leven leefbaar wilt houden, en dat wil je, want dit virus gaat nog jaren met ons zijn, dan moet je anderen de ruimte geven. Dat is juist de sleutel van deze periode doorkomen. Anderen gaan aanspreken hoort daar dus niet bij. De wereld is een stuk mooier als je je gewoon met je eigen zaken bemoeid.

Ik heb meer last van openbare ruziemakers zoals jij dan van de coronamaatregelen zelf.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 08:56
loekf2 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:57:
[...]

Ik zie nog steeds bepaalde types zonder mondkapjes en mandjes of karrertjes in winkels en supermarkten, terwijl het personeel zo z'n best doet. Op m'n volgende AH ronde maar eens m'n mond opentrekken. Klaar mee.
zolang het niet verplicht is ga ik inderdaad niet met een niet-werkend mondkapje door de supermarkt rondlopen. U mag mij daar gerust op een beschaafde manier op aanspreken, dan zal ik u met alle plezier het waarom uitleggen. Ik hoop dan wel op dezelfde beschaafdheid vanuit uw kant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De Nelis schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:14:
[...]

Tennis mag ook gewoon, maar dubbelen niet zoals Rutte het zei. Eerste wat ik zag bij de plaatselijk club de avond erna was een groep die aan het dubbelen waren. Het word niet gehandhaafd, het word gezegd, dus mensen leggen het naast zich neer.
Nee.. dat is later zoals alles weer veranderd. De landelijke bonden (via NOC-NSF) zijn met de dingen aan de haal gegaan en adviezen uitgegeven. Daar kwam uit dat je gewoon kan dubbelen, maar moet zorgen dat je op 1.5 meter blijft. Dus de clubs hebben gewoon dat advies overgenomen. Voor tennis kan ik daar nog enigsinds inkomen, maar nog vreemder is dat squash gewoon lekker kan op 1.5 meter. Elk weldenkend mens kan begrijpen dat dit bullshit is. Je staat letterlijk op een paar m2 elkaar in de nek te hijgen. Begrijpelijk dat de bonden het zo uitleggen... anders zouden de clubs moeten sluiten en inkomsten missen.

Resultaat zal zijn dat waarschijnlijk nu alles weer dicht kan...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• stijnec1
[...]

mensen zoals u zitten enorm in mijn allergie. Iedereen moet maar doen wat zij zeggen, omdat dat de absolute waarheid is. Het is nooit zo zwart/wit. Leef en laten leven. Ik respecteer ieders mening, en hoe hij/zij met deze situatie omgaat, en zal ook altijd afstand van u houden als u dat op prijs stelt, maar statements als de uwe gaan er niet voor zorgen dat anders denkenden naar u gaan luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Adlermann schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:12:
Veiligheidsregio Twente wil een totale lockdown

Ik ben voor. Ook al ben ik nu dus ziek sinds vandaag (en ik hou me echt heel goed aan de regels verdomme.....ik zie echt niemand behalve 2x per week supermarkt ofzo....)

Zaterdag de test ben benieuwd!
Begrijpt die meneer wel wat dat betekent ?

- Alleen essentiele bedrijven open
- Mocht je niet thuis kunnen werken => bank hangen
- Alleen essentiele winkels open: supermarkten en drogist, rest op slot
- Kappers dicht
- Kun je net zo goed internet winkels ook op slot gooien, waar breng je je zooi heen als je het toch niet wilt hebben of het niet past. De Gamma die ook PostNL doet is GEEN essentiele winkel.
- Avondklok (geen wettelijke basis en ze kunnen de lachgas en hangjeugd nu al niet aan)

Succes overheid.

[ Voor 4% gewijzigd door loekf2 op 22-10-2020 15:36 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Met @stijnec1. Het lijkt of bepaalde mensen hun angst omzetten in agressie tegen anderen en daarom maar de behoefte hebben om andere te gaan verklikken en aan te spreken. Tijd voor professionele hulp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ankona schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:21:
[...]

Virustechnisch geen enkel probleem. Al is de afstand misschien niet op de cm 1,5 meter, je kijkt elkaar niet aan. Maar ja, de regeltjes.... (of zoals de medewerkers het motiveren, de kans dat er een boa rondloopt. )
bijzonder dat je het geen probleem in ziet.. In elkaar slipstream zitten, betekent juist dat je in hun lucht. Als je kunt reuken of iemand uit zijn giecheltje stinkt... is een goede indicator dat het niet veilig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:19
loekf2 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:57:
[...]

Ik zie nog steeds bepaalde types zonder mondkapjes en mandjes of karrertjes in winkels en supermarkten, terwijl het personeel zo z'n best doet. Op m'n volgende AH ronde maar eens m'n mond opentrekken. Klaar mee.
Ik moet zeggen dat het me juist meevalt hoeveel mensen bereid zijn geweest om een mondkapje te gaan dragen in een kort tijdsbestek. Bij mij in Utrecht zeker 70%+ in de AH.

Een paar weken geleden was er nog niemand die er eentje droeg, dus het is een flinke sprong vooruit. Toen waren mensen hier nog aan het schreeuwen dat dat nooit hier zou komen.

Het is nog geen verplichting in de supermarkt, dus ik zou daar nog niet mensen op gaan aanspreken. Dat is momenteel nog aan de supermarkt zolang er geen verplichting vanuit de overheid komt.

Maar je ziet toch hoeveel het met beleid te maken heeft en niet alleen dat het volk dat zich niet aan de regels houdt. Een groot deel lijkt zich prima te willen aanpassen. Maar dan moeten dan moeten ze wel duidelijke richtlijnen hebben. Bij mondkapjes was dat zeker belangrijk want nu lijkt de gêne er wat vanaf en mensen zien nu van elkaar dat ze zich inzetten om een ander niet te besmetten.

Ik ben wel benieuwd of @Señor Sjon al aan de afbakcroissants zit :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:44
De Nelis schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:13:
[...]

Mensen aanspreken op hun gedrag is ook niet verboden.
Hoop ik maar dat ik je niet tegenkom in de supermarkt, ik heb ook nooit een mondkapje op
Moet ook bekennen dat ik daar sowieso nog niet op aangesproken ben tot op heden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Erapaz schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:36:
Met @stijnec1. Het lijkt of bepaalde mensen hun angst omzetten in agressie tegen anderen en daarom maar de behoefte hebben om andere te gaan verklikken en aan te spreken. Tijd voor professionele hulp?
Ik heb daar zo'n houding in van "Hij die zonder zonden is, werpe de eerste steen". Dus je mag pas anderen gaan verklikken als je eigen straatje 100% schoon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 10-09 07:50
Ja, maar zie het bij mezelf ook. Alleen wonende techniek-branche nerd, die al sinds maart zo'n beetje sociaal geisoleerd leeft, pa/ma/zus max. 1x in de zes weken ziet, en 1x per week naar AH rijdt.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14:11

DevWouter

Creator of Todo2d.com

gws24 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:08:
Gaat dus niet om de blaastests maar nog steeds swabs uit de neus/keel. Die blaastest had ik, dacht ik, ergens gelezen dat die onbetrouwbaar werd bij mensen met bv tandvleesontsteking etc maar heb weer geen bron.
De blaastest (Breathomix/LUMC) kan alleen het virus uitsluiten en niet het virus bewijzen. Echter die test is gevoelig voor andere stoffen. Zo kan het apparaat ook niet schoongemaakt worden met alcohol. Als die test negatief is dan moet je een tweede test ondergaan om te bewijzen dat je het virus ook echt hebt.

Bron:
https://nos.nl/nieuwsuur/...jn-ook-haken-en-ogen.html (derde afbeelding)

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stoney3K schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:37:
[...]

Ik heb daar zo'n houding in van "Hij die zonder zonden is, werpe de eerste steen". Dus je mag pas anderen gaan verklikken als je eigen straatje 100% schoon is.
Zit wel wat gradatie in he... Mag je geen rave aangeven als je zelf vier man over de vloer hebt gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

MikeyMan schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:39:
[...]

Zit wel wat gradatie in he... Mag je geen rave aangeven als je zelf vier man over de vloer hebt gehad?
Een rave waar de halve buurt last heeft van het kabaal wel, maar als de buren met zijn zessen in de tuin staan te BBQ'en vind ik het wel wat anders.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Ik heb oprecht het idee dat veel mensen die roepen dat er een totale lockdown moet komen zich totaal niet bewust zijn van wat dat allemaal wel niet betekent voor de bevolking. Je moet letterlijk binnen blijven (of in je tuin zitten) en mag alleen naar buiten voor boodschappen of als het echt niet anders kan. Blokje om? Binnen blijven, jij. Met een maat afspreken? Binnen blijven, jij. Het openbare leven komt vrijwel compleet stil te liggen en met anderen contact hebben mag in principe niet. Kijk naar hoe het ging en gaat in Melbourne. Bijzonder ingrijpende maatregelen waarbij naar buiten gaan gewoon verboden was op een gegeven moment én dat al enkele maanden, niet een paar weken zoals hier in Nederland te makkelijk geopperd wordt.

Ik heb niet het idee dat de meeste mensen hierbij stil staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijnec1
daarom ook dat ik iedereen in zijn/haar waarde laat. Iedereen gaat hier anders mee om, en dat respecteer ik, maar ik verwacht datzelfde respect ook andersom. Als je de afgelopen maanden alleen maar tv hebt gekeken, elk tv journaal en elke talkshow, dan snap ik ook wel dat je angstig bent geworden. Ga in plaats daarvan lekker naar buiten of sporten, dat is niet alleen een stuk beter voor je weerstand, maar ook voor je mentale gezondheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
loekf2 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:35:
[...]

Begrijpt die meneer wel wat dat betekent ?
Ik vermoed dat hij wel doorheeft wat het betekent ;)

Maar ik denk ook dat hij weet wat het betekent dat één op de vijf(!) testen een positieve uitslag geeft. Dat is geen goede ontwikkeling.

Edit;
Nu heeft Twente wel het voordeel dat het naast Duitsland ligt, dus bij een ingestorte lokale zorg kan je makkelijker bij de buurman hulp krijgen dan bijv hartje Amsterdam.

[ Voor 20% gewijzigd door anandus op 22-10-2020 15:47 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BarôZZa
Ho ho, aanspreken is heel wat anders dan verklikken. Verklikkers zijn laffe mensen die een ander niet durven aan te spreken.

Heeft ook weinig met angst te maken overigens, het is gewoon asociaal als je tijdens een pandemie tegen het advies in zonder kapje in een ruimte gaat lopen waar je anderen eventueel kan besmetten. Zeker als er kwetsbare ouderen en dergelijke rondlopen die jou al helemaal niet zouden durven aanspreken.

Hoeft ook niet agressief te zijn, al is het wel heel Hollands om iemand te willen afblaffen. Het oude vrouwtje dat vriendelijk schuddend gebaarde dat ik m'n kapje of moest doen was veel effectiever dan die boze Hollandse vrouw die moeite had met afstand inschatten en hysterisch schreeuwde dat m'n vriendin afstand moest houden. Die verstond het gelukkig niet.

[ Voor 19% gewijzigd door BarôZZa op 22-10-2020 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Soccer98 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:43:
Ik heb oprecht het idee dat veel mensen die roepen dat er een totale lockdown moet komen zich totaal niet bewust zijn van wat dat allemaal wel niet betekent voor de bevolking. Je moet letterlijk binnen blijven (of in je tuin zitten) en mag alleen naar buiten voor boodschappen of als het echt niet anders kan. Blokje om? Binnen blijven, jij. Met een maat afspreken? Binnen blijven, jij. Het openbare leven komt vrijwel compleet stil te liggen en met anderen contact hebben mag in principe niet. Kijk naar hoe het ging en gaat in Melbourne. Bijzonder ingrijpende maatregelen waarbij naar buiten gaan gewoon verboden was op een gegeven moment én dat al enkele maanden, niet een paar weken zoals hier in Nederland te makkelijk geopperd wordt.

Vergeet niet dat een aantal mensen al min of meer in die situatie zitten. Voor hun is het geen extra opgave, die zien juist graag dat anderen ook zo "gepest" worden zodat daarna snel de kroeg weer open mag.

Ik hoop echt niet op een lockdown. Ik woon relatief ruim met mijn gezin maar nu komen de muren al op mij af.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
De Nelis schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:13:
[...]

Mensen aanspreken op hun gedrag is ook niet verboden.
Anderen de maat nemen in de (semi-)openbare ruimte werkt alleen maar contraproductief. De eerste intuïtieve reactie als je op straat of in een winkel door een anonieme onbekende op je gedrag wordt aangesproken is: bemoei je met je eigen zaken.
In de openbare ruimte of in de supermarkt ben je anoniem tussen andere anoniemen, als iemand opeens tegen je aan begint te lullen en je begint te kapittelen, wordt er een stilzwijgende code verbroken. En wel een code die het functioneren in de drukke openbare ruimte mogelijk maakt, te weten: ik val jou niet lastig, val mij dan ook niet lastig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
[...]

Ik begrijp je frustratie, maar alles dat je aangeeft om aan te spreken is niet verboden, slechts een (dringend) advies.

Dat mensen zich er niet aan houden is nogmaals jammer en frustrerend, echter ga je van diegene de alle adviezen onzin vinden hooguit een "flikker op" of met wat pech "wil je tandjes tuffen" krijgen.. Genoeg vechtpartijen over dit soort shit geweest het laatste half jaar..

Sociale controle... de laatste keer dat ik iemand heb aangesproken op zijn gedrag kreeg ik nog net geen rechtse hoek ;(. De kans dat je in het ziekenhuis terecht komt ligt bij jou idee hoger dan wat je met Corona zelf hebt denk ik zo.

Ik vermoed - en ben bang - dat het beste dat je met je je frustratie kunt doen, is signaal geven op 17 maart 2021...

[ Voor 3% gewijzigd door Thalaron op 22-10-2020 15:51 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ankona schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:48:
[...]

Vergeet niet dat een aantal mensen al min of meer in die situatie zitten. Voor hun is het geen extra opgave, die zien juist graag dat anderen ook zo "gepest" worden zodat daarna snel de kroeg weer open mag.

Ik hoop echt niet op een lockdown. Ik woon relatief ruim met mijn gezin maar nu komen de muren al op mij af.
Een lockdown zal echt niet meer worden dan de lockdown die we een half jaar geleden hadden. Toen kon je nog genoeg doen en hoef je echt niet de hele dag binnen te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
BarôZZa schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:47:
[...]

Ho ho, aanspreken is heel wat anders dan verklikken. Verklikkers zijn laffe mensen die een ander niet durven aan te spreken.

Heeft ook weinig met angst te maken overigens, het is gewoon asociaal als je tijdens een pandemie tegen het advies in zonder kapje in een ruimte gaat lopen waar je anderen eventueel kan besmetten. Zeker als er kwetsbare ouderen en dergelijke rondlopen die jou al helemaal niet zouden durven aanspreken.

Hoeft ook niet agressief te zijn, al is het wel heel Hollands om iemand te willen afblaffen. Het oude vrouwtje dat vriendelijk schuddend gebaarde dat ik m'n kapje of moest doen was veel effectiever dan die boze Hollandse vrouw die moeite had met afstand inschatten en hysterisch schreeuwde dat m'n vriendin afstand moest houden. Die verstond het gelukkig niet.
Je kan beter je boodschappen laten bezorgen in plaats van de confrontatie te zoeken bij AH, zeker als het om zulke brisante materie als het gezichtsmasker gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ernemmer schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:50:
[...]

En lockdown zal echt niet meer worden dan de lockdown die we een half jaar geleden hadden. Toen kon je nog genoeg doen en hoef je echt niet de hele dag binnen te zitten.
Misschien is dat nu juist het probleem, dat er binnen de middelen van de Nederlandse overheid gewoon totaal geen daadkracht meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Ik ben niet voor een totale lockdown, maar ik vermoed dat met deze cijfers we wel op korte termijn kunnen verwachten dat bioscopen, pretparken, musea en andere uitgaansgelegheden gesloten zullen worden.
Gaat het nogsteeds in rap tempo omhoog zullen ook niet essentiele winkels gesloten worden, scholen gaan dan weer dicht. OV zal flink geknepen worden.

Des te sneller maatregelen grip zullen creeeren, des te sneller we we meer mogen doen.
Ik vermoed zelf dat as dinsdag we weer wat maatregelen gaan krijgen.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI

Ik heb ergens altijd een idee dat veel mensen het 'gewoon een meegemaakt willen hebben' zodat ze dat later ofzo kunnen zeggen hoe zo'n lockdown is
Veel mensen vinden die sensatie wel spannend

Ik moet er niet aan denken... :X (Buiten dat het helemaal niets oplost, behalve dat we economisch naar de klote gaan)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

prijk schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:52:
[...]

Je kan beter je boodschappen laten bezorgen in plaats van de confrontatie te zoeken bij AH, zeker als het om zulke brisante materie als het gezichtsmasker gaat.
Zonder masker rondlopen heb ik nog geen problemen mee, ik heb wel problemen als je in mijn nek staat te hijgen. Daar kun je sowieso wel een reactie van mij van verwachten.

Laatst weer zo'n knuppel zonder masker in mijn corona bubbel, toen ik hem nog beleefd vroeg om afstand te houden kreeg ik een snauw van "dood gaan we allemaal". 8)7 8)7

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
TIGER1125 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:19:
[...]

Ben ik volledig met je eens hoor, het is een kleine moeite om ook aan een ander te denken door het gebruik van een mondkapje of thuis te blijven bij klachten, maar goed een hoop mensen blijken dusdanig egoïstisch te zijn dat het allemaal niet voor hen geldt.

Dat zijn ook de mensen voor wie een echte verplichting nooit zal werken.

risico's van verplichte quarantaines en testen zijn inderdaad dat die mensen gaan "onderduiken" en de ziekte verspreiding uit het zicht plaats zal gaan vinden.
Hoewel een verplichting (zonder handhaving) voor velen niet zal werken, zal het het gros van de mensen wel in het gareel houden.

Ik zie steeds meer mensen om mij heen dikke schijt hebben aan alle adviezen dus tsja... De overheid MOET mijn inziens dus wetten gaan aanpassen willen we iets gaan bereiken. Jammer maar helaas.

Vele Nedelanders houden zich al niet aan de wet (te hard rijden/bumperkleven/bellen achter het stuur/inbraak/overval etc.) echter zal een meerderheid van het volk zich netjes gedragen. Voordeel aan de wet; Er is handhaving mogelijk.

Indien ik straks hoestend en proestend de supermarkt inloop kan met enkel "foei" doen en met een grote bocht afkeurend om mij heenlopen..

[ Voor 7% gewijzigd door Thalaron op 22-10-2020 15:58 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Erapaz
BarôZZa schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:47:
[...]

Zolang niet onomstotelijk is aangetoond dat mondkapjes veilig zijn en werken en/of ze verplicht zijn is het asociaal om anderen aan te spreken op het niet dragen daarvan. Verder reageerde ik op een post van @Adlermann die iedereen die huisfeestjes geeft ging verklikken. Als je die behoefte hebt dan zit daar een ongezonde oorzaak aan vast, meestal de eigen angst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

FabianGTI schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:36:
[...]

Hoop ik maar dat ik je niet tegenkom in de supermarkt, ik heb ook nooit een mondkapje op
Moet ook bekennen dat ik daar sowieso nog niet op aangesproken ben tot op heden :)
Ik zal je aanspreken, vragen om het op te doen aangezien de rest het ook doet. Op mn strepen gaan staan en pertinent eisen zal ik niet doen want dat is inderdaad mijn taak niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijnec1
De Nelis schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:00:
[...]

Ik zal je aanspreken, vragen om het op te doen aangezien de rest het ook doet. Op mn strepen gaan staan en pertinent eisen zal ik niet doen want dat is inderdaad mijn taak niet.
uw argument "ik vraag u om een mondkapje op te zetten" omdat de rest (klopt dat wel?) het ook doet snijdt geen hout. Om mij te overtuigen zult u met betere argumenten moeten komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik ben eigenlijk wel een beetje klaar met die cijfers als je ziet hoe lang de uitslagen duren. Je kan nog hopen dat de labs nu opeens aan het inlopen zijn van de afgelopen week het blijft echter koffiedik kijken op deze manier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
[...]

Om de regels af te dwingen hebben we niet voor niets de politie uitgevonden. Jouw samenlevingsmodel leidt tot een DDR- of Cubaanse klikmaatschappij, waarbij elke buurman je kan verlinken. Een uitstekende manier om paranoïde te worden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

stijnec1 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:02:
[...]

uw argument "ik vraag u om een mondkapje op te zetten" omdat de rest (klopt dat wel?) het ook doet snijdt geen hout. Om mij te overtuigen zult u met betere argumenten moeten komen
Nou vooruit, omdat het personeel het ook doet (wellicht tegen hun zin in), het een dringend advies het te doen, we het samen moeten doen. Wat je wil horen.

Maar goed je mag het zelf weten natuurlijk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:37
Erapaz schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:58:
[...]

Zolang niet onomstotelijk is aangetoond dat mondkapjes veilig zijn en werken en/of ze verplicht zijn is het asociaal om anderen aan te spreken op het niet dragen daarvan. Verder reageerde ik op een post van @Adlermann die iedereen die huisfeestjes geeft ging verklikken. Als je die behoefte hebt dan zit daar een ongezonde oorzaak aan vast, meestal de eigen angst.
Huisfeestjes zijn nu gewoon asociaal, het zijn tegen de dringende adviezen (lees: eigenlijk regels). Dat mensen nu huisfeestjes gaan geven is gewoon asociaal. Dat gedrag dient uit principe bestreden te worden.

Ik snap nu echt niet dat mensen nu juist een huisfeestje willen geven. Max 3 man bezoek per dag. Klaar. Hoe fucking moeilijk kan dat zijn. Daar niet op ageren is juist het grootste probleem van onze maatschappij.

Iedereen die roept: we moeten het zweedse model implementeren vergeet vaak ook het volgende. De sociale controle is daar ook gewoon wat hoger.

Als mijn buren vanavond een feestje geven, ja dan is het gewoon normaal gezond gedrag omdat nu te melden (mits er geluidsoverlast is; want anders is er geen handhaving). Maar gelukkig gaan die twee vaak hand in hand.

Het KAN NU GEWOON NIET. Zolang we dat niet begrijpen en accepteren krijgen we deze pandemie nooit onder controle.

Mensen die nu feestjes geven zijn wmb gewoon schuldig aan het in standhoudne van de pandemie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

stijnec1 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:02:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/00/7c/57/007c571ba7b19bada25650f4b9094ac4.png

Als ik ook een mondmasker opdoe en jij ook, verlagen we samen het risico.

Afbeeldingslocatie: https://www.thepoke.co.uk/wp-content/uploads/2020/10/frA6oDRewXUWE8rqRVRsKoOoXWcDMb6FhGtkXuVFO9o.jpg

Alle beetjes helpen.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
[...]

Dan zul je negen van de tien keer als antwoord krijgen "lul niet, donder op" of iets van die strekking. Wordt het niet echt gezelliger of veiliger door.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Bensimpel schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:06:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Alle beetjes helpen.
Je vergeet even de melden dat je blaasontsteking kan krijgen als je de hele dag in je pisbroek rondloopt. Idem voor maskers, met verkeerd gebruik (en ik weet bijna zeker dat iedereen het verkeerd doet) verhoog je de kans op infectie. "Alle beetjes helpen" gaat dus niet op, kun je net zo goed een plastic zak over je hoofd trekken, dat helpt ook.

@Adlermann Er is geen handhaving achter de voordeur en mensen hebben recht op hun privacy. Ik snap niet waarom jij de behoefte hebt om je daar mee te bemoeien. Spreek je ook alle rokers aan? Roken is schadelijker voor de gezondheid en maatschappij dan een huisfeestje geven.

[ Voor 14% gewijzigd door Erapaz op 22-10-2020 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Adlermann schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:05:
[...]
Mensen die nu feestjes geven zijn wmb gewoon schuldig aan het in standhoudne van de pandemie.
Maar het blijft nu eenmaal een kwestie van goed fatsoen, en een dringend advies dat niet bindend is.

Dan kun je wel zeggen "Ik ga de politie bellen hoor!", maar dat komt alleen maar over als een 8-jarig schooljochie wat roept "Maar ik ga het tegen mijn moeder zeggen!" wat natuurlijk totaal niks uithaalt.

Pick your battles. De politie gaat er echt niks mee doen tenzij er een DJ in de tuin staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

Ankona schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:06:
[...]

Dan zul je negen van de tien keer als antwoord krijgen "lul niet, donder op" of iets van die strekking. Wordt het niet echt gezelliger of veiliger door.
Tja dat weet ik ook wel en is het mijn probleem dat hij/zij vind zo'n asociaal/lomp antwoord te moeten geven op mijn vraag? Kies ik toch ook zelf voor het risico te nemen dat ik bespuugd of belaagd word. Daar kan ik dan ook meteen actie op ondernemen natuurlijk, hebben ze zichzelf meer mee dan mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
[...]

Op je strepen gaan staan kan ook gewoon niet omdat je effectief geen strepen hebt om op te gaan staan en daar valt ook meteen het eisen weg. Uiteindelijk moet je hopen dat men het nut en de noodzaak ervan inziet. Aanspreken en bewustwording creeren kan zeer zeker helpen maar zodra de andere partij aangeeft er expliciet niet voor open te staan houdt het sowieso snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:04
Erapaz schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:08:
[...]

Je vergeet even de melden dat je blaasontsteking kan krijgen als je de hele dag in je pisbroek rondloopt. Idem voor maskers, met verkeerd gebruik (en ik weet bijna zeker dat iedereen het verkeerd doet) verhoog je de kans op infectie. "Alle beetjes helpen" gaat dus niet op, kun je net zo goed een plastic zak over je hoofd trekken, dat helpt ook.
Neem je dat nou echt letterlijk? 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:06

Standeman

Prutser 1e klasse

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Alle beetjes helpen.
Leuk die analogieën, maar die snijden geen hout en dat weet je zelf ook best wel. Om er in mee te gaan: Als iemand tegen je aan pist, sta je te dicht bij en ben je al fout bezig.
Tevens kan het virus prima rond de plakken kaas heen, daar heeft het geen gaten voor nodig. Er wordt voorgesteld of alle plakken "gelijkwaardig" zijn met dezelfde grote en aantal gaten. Dat is gewoon bullshit.

[ Voor 14% gewijzigd door Standeman op 22-10-2020 16:16 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Stoney3K schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:53:
[...]

Misschien is dat nu juist het probleem, dat er binnen de middelen van de Nederlandse overheid gewoon totaal geen daadkracht meer is.
De eerste lockdown werkte anders best goed volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
stylezzz schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:09:
[...]

Neem je dat nou echt letterlijk? 8)7
Zie de post van @Standeman, ik noem het om de analogie belachelijk te maken. Die slaat namelijk ook nergens op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimDJ
  • Laatst online: 22:51
Ernemmer schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:10:
[...]

Dat was ook vooral angst voor corona

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

Napo schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:09:
[...]

Op je strepen gaan staan kan ook gewoon niet omdat je effectief geen strepen hebt om op te gaan staan en daar valt ook meteen het eisen weg. Uiteindelijk moet je hopen dat men het nut en de noodzaak ervan inziet. Aanspreken en bewustwording creeren kan zeer zeker helpen maar zodra de andere partij aangeeft er expliciet niet voor open te staan houdt het sowieso snel op.
Klopt, maar niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Standeman schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:10:
[...]

Leuk die analogieën, maar die snijden geen hout en dat weet je zelf ook best wel. Om er in mee te gaan: Als iemand tegen je aan pist, sta je te dicht bij en ben je al fout bezig.
Tevens kan het virus prima rond de plakken kaas heen, daar heeft het geen gaten voor nodig.
Dus volgens jou kunnen we beter voor de amerikaanse aanpak kiezen en gewoon totaal niks doen?

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
Bensimpel schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:12:
[...]

Dus volgens jou kunnen we beter voor de amerikaanse aanpak kiezen en gewoon totaal niks doen?
Nee, afstand houden en handen wassen. Je laten testen bij klachten. Zoveel mogelijk fysiek contact vermijden. Geen mondkapje dragen is niet niks doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Bensimpel schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:12:
[...]

Waar zeg ik dat? Leuk dat je het alvast voor mij invult....

Nee, we moeten afstand houden en contact zoveel mogelijk beperken. Niet met suffe, niet kloppende analogieën gaan strooien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soccer98
Erapaz schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:13:
[...]

Nee, afstand houden en handen wassen. Je laten testen bij klachten. Zoveel mogelijk fysiek contact vermijden. Geen mondkapje dragen is niet niks doen.
Sterker nog: afstand houden, handen wassen en je laten testen (en thuisblijven) bij klachten, is al genoeg en zou een mondkapje niet nodig moeten maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Soccer98 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:15:
[...]

Sterker nog: afstand houden, handen wassen en je laten testen (en thuisblijven) bij klachten, is al genoeg en zou een mondkapje niet nodig moeten maken.
Ik snap ook niet dat mensen dat mondkapje als een magische oplossing zien, alsof alles ineens opgelost is als iedereen maar een mondkapje voor zijn smoel heeft.

Ja, het draagt misschien wat bij in specifieke situaties maar in 9 van de 10 gevallen is het alleen voor de show.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
[...]

Dat dus! en bij klachten thuis blijven.

Niet een hele kermis optuigen met symbool maatregelen om maar vooral te doen als of en te laten zien hoe ontzettend goed je zelf bezig bent en daarmee de focus van de bewezen werkende maatregelen afleiden.

(Alles wat je verplicht leidt tot onwil. Veel mensen gaan dan naar uitwegen zoeken om maar vooral zo minimaal mogelijk aan de regeltjes te voldoen en de mogelijke werking ervan bewust frustreren. Is dat wat je wil? )

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stijnec1
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Alle beetjes helpen.
dit valt wat mij betreft in dezelfde categorie als het sleetse "graag hier tekenen dat je afziet van ziekenhuiszorg als je corona krijgt" wat ook te pas en te onpas wordt gebruikt als mensen vraagtekens stellen bij het beleid van de overheid en de proportionaliteit van alle maatregelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Soccer98 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:15:
[...]

Als je dat doet heeft een mondkapje inderdaad amper nut, net zoals het RIVM zegt. Als je lang bij elkaar in de buurt bent en geen afstand kan houden, wordt het een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:34
[...]

Toen was er natuurlijk nog veel meer dicht dan nu, omdat ze nog vrijwel geen kennis hadden maar wel de prognoses zagen. Ze kozen toen dus voor een harde aanpak en gooide bijna alles dicht.
Nu moeten we hopen dat we de maatregelen van nog maar 7 dagen geleden (ze gingen woensdagavond 14 oktober 22:00 pas in) gaan werken, we zullen het pas voor het eerst terug zien in de cijfers eind van de week.
Wat wel heel duidelijk is dat de maatregelen van 28 september de R slechts een beetje heeft doen dalen, maar lang niet genoeg. De hoop de afgelopen dagen was dat het toch wat meer had gedaan, maar die hoop is weer vervlogen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soccer98
Stoney3K schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:16:
[...]

Ik snap ook niet dat mensen dat mondkapje als een magische oplossing zien, alsof alles ineens opgelost is als iedereen maar een mondkapje voor zijn smoel heeft.

Ja, het draagt misschien wat bij in specifieke situaties maar in 9 van de 10 gevallen is het alleen voor de show.
Precies. Ik ga nu ook even advocaat van de duivel spelen. Waarom zou ik een mondkapje moeten dragen als ik me prima aan die regels kan houden in openbare ruimtes? Ik heb dat sinds maart prima gedaan, dus waarom zou daar nu opeens een mondkapje voor nodig zijn? Met zo'n ding op bescherm je anderen voor jezelf en niet jezelf voor anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

omdat iedereen toen de angst zag... Angst is nodig om Nederlanders in het gareel te krijgen. We geven geen fuck om andere in de samenleving. De grootste groep mensen heeft de kansberekening gemaakt. Eerlijk gezegd vraag ik me af dit in de toekomst voor het belastingmoraal gaat betekenen. Al meerdere mensen in mijn omgeving die zich afvragen waarom ze de helft van hhun salaris af moeten staan om een sociaal stelsel te houden.

Ik ben zelf al eerder tot die conclusie gekomen.. Ik vind werken leuk, maar met gemiddeld 28 uurtjes per week kan ik meer dan rondkomen. Kan ik 3-4 maanden per jaar vakantie vieren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Nu online
Standeman schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:10:
[...]

Tevens kan het virus prima rond de plakken kaas heen, daar heeft het geen gaten voor nodig. Er wordt voorgesteld of alle plakken "gelijkwaardig" zijn met dezelfde grote en aantal gaten. Dat is gewoon bullshit.
Wel een leuk idee om iemand duidelijk te maken dat je een punt wilt maken :)

Ik stond laatst in de friettent met mondkapje. Er kwam iemand praktisch tegen mij aanstaan. Volgende keer zal ik mijn gebied afbakenen. Wel lullig voor de frietzaak maar ik ben toch praktisch onherkenbaar door mijn mondkapje >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

Soccer98 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:19:
[...]

Met zo'n ding op bescherm je anderen voor jezelf en niet jezelf voor anderen.
Maar als iedereen hem draagt bescherm je elkaar toch? ;)

Daar draait het om, elkaar beschermen en niet een enkel individu.

[ Voor 11% gewijzigd door De Nelis op 22-10-2020 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dat een mondkapje jezelf niet beschermt, kan ik prima bevestigen. Vandaag positief getest. Alleen boodschappen gedaan de afgelopen tijd, dus ik moet het daar wel opgelopen hebben. Wij hebben netjes mondkapjes gedragen, dus het heeft mij niet geholpen om niet besmet te raken. Mogelijk was ik nog virusvrij als de tegenpartij zijn lading virusdeeltjes in zijn mondkapje had geblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:33
Soccer98 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:19:
[...]

Precies. Ik ga nu ook even advocaat van de duivel spelen. Waarom zou ik een mondkapje moeten dragen als ik me prima aan die regels kan houden in openbare ruimtes? Ik heb dat sinds maart prima gedaan, dus waarom zou daar nu opeens een mondkapje voor nodig zijn? Met zo'n ding op bescherm je anderen voor jezelf en niet jezelf voor anderen.
Indien je je er netjes aanhoudt is meerwaarde natuurlijk beperkt. Maar je moet je natuurlijk realizeren dat in dat geval jij niet de oorzaak bent van dit soort maatregelen. Maar het slachtoffer van het gedrag van te veel anderen binnen een land.

Uiteraard kan meneer agent of de BOA niet aan jouw voorhoofd aflezen of jij jezelf er eventueel wel aanhoudt, of zometeen ook weer doodleuk alles aan je laars lapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:47
wolly_a schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:21:
Dat een mondkapje jezelf niet beschermt, kan ik prima bevestigen. Vandaag positief getest. Alleen boodschappen gedaan de afgelopen tijd, dus ik moet het daar wel opgelopen hebben. Wij hebben netjes mondkapjes gedragen, dus het heeft mij niet geholpen om niet besmet te raken. Mogelijk was ik nog virusvrij als de tegenpartij zijn lading virusdeeltjes in zijn mondkapje had geblazen.
Ja? het hele gezin heeft alleen maar binnen gezeten in eigen huis, niemand over de vloer gehad en alleen heen en weer naar de supermarkt en niets anders? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:20:
[...]

omdat iedereen toen de angst zag... Angst is nodig om Nederlanders in het gareel te krijgen. We geven geen fuck om andere in de samenleving. De grootste groep mensen heeft de kansberekening gemaakt. Eerlijk gezegd vraag ik me af dit in de toekomst voor het belastingmoraal gaat betekenen. Al meerdere mensen in mijn omgeving die zich afvragen waarom ze de helft van hhun salaris af moeten staan om een sociaal stelsel te houden.

Ik ben zelf al eerder tot die conclusie gekomen.. Ik vind werken leuk, maar met gemiddeld 28 uurtjes per week kan ik meer dan rondkomen. Kan ik 3-4 maanden per jaar vakantie vieren
Ik denk dat er nu veel meer mensen "de angst zien". In het voorjaar was het vooral vervelend. Veel mensen deden er luchtig over. Baalden dat veel gesloten was maar men zat gewoon bij elkaar in de tuin.

Nu realiseert bijna iedereen zich dat het toch wel echt serieus is. Die ander die zo stout is.... die zag ik een paar maanden veel vaker dan nu. (en ook in mijn eigen gedrag)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
psychodude schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:22:
[...]

Indien je je er netjes aanhoudt is meerwaarde natuurlijk beperkt. Maar je moet je natuurlijk realizeren dat in dat geval jij niet de oorzaak bent van dit soort maatregelen. Maar het slachtoffer van het gedrag van te veel anderen binnen een land.

Uiteraard kan meneer agent of de BOA niet aan jouw voorhoofd aflezen of jij jezelf er eventueel wel aanhoudt, of zometeen ook weer doodleuk alles aan je laars lapt.
Nee, dat weet ik. Het was ook puur een hypothese. Maar klaarblijkelijk tackelden we de eerste golf ook zonder lockdown. Wat is dan precies de reden waarom een mondkapjesplicht nu wel nodig is, maar toen niet? Toen waren er veel meer mensen die corona hadden (volgens de berekeningen van de niet-officiële cijfers)

En geloof me. Van vluchting langs elkaar heen lopen in de Kruidvat loop je geen corona op. Toevallig wel, dan heb je vooral heel veel pech gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
wolly_a schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:21:
Of je was virusvrij als het virus zich niet verzameld had rond je mondkapje. Of als je je mondkapje niet met je handen had aangeraakt. Of vaak genoeg had gewassen. Of elke 3 uur een schone had op gedaan. Of meteen verwisseld had na het aanraken. Misschien heb je het dus wel gekregen omdat je "netjes" een mondkapje hebt gedragen. We weten het nog niet helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Erapaz schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:25:
[...]

Of je was virusvrij als het virus zich niet verzameld had rond je mondkapje. Of als je je mondkapje niet met je handen had aangeraakt. Of vaak genoeg had gewassen. Of elke 3 uur een schone had op gedaan. Of meteen verwisseld had na het aanraken. Misschien heb je het dus wel gekregen omdat je "netjes" een mondkapje hebt gedragen. We weten het nog niet helaas.
:') niets werkt wat de staat zegt zeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Ankona schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:16:
[...]

(Alles wat je verplicht leidt tot onwil. )
Mja. Aan de andere kant zijn wij Nederlanders ook behoorlijk conformistisch. We willen vooral niet met het hoofd boven het maaiveld uitsteken. Vrijwillig ("advies") iets doen staat daar weer haaks op, iets wat opgelegd wordt gaat dan beter.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Soccer98 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:24:
[...]

Nee, dat weet ik. Het was ook puur een hypothese. Maar klaarblijkelijk tackelden we de eerste golf ook zonder lockdown. Wat is dan precies de reden waarom een mondkapjesplicht nu wel nodig is, maar toen niet? Toen waren er veel meer mensen die corona hadden (volgens de berekeningen van de niet-officiële cijfers)

En geloof me. Van vluchting langs elkaar heen lopen in de Kruidvat loop je geen corona op. Toevallig wel, dan heb je vooral heel veel pech gehad.
Het probleem is dat heel veel korte contacten met een kleine kans toch een probleem worden. In het begin liepen we behalve de supermarkt niet de HEMA en de action plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Vorkie schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:28:
[...]

:') niets werkt wat de staat zegt zeker...
Waarom trek je het meteen in het extreme? Ik zal even voor je quoten wat ik hierboven heb gepost, alle 3 door de staat gezegd, dus jouw reactie slaat nergens op:
[...]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Erapaz schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:29:
[...]

Waarom trek je het meteen in het extreme? Ik zal even voor je quoten wat ik hierboven heb gepost, alle 3 door de staat gezegd, dus jouw reactie slaat nergens op:

[...]
Het gaat erom dat je anderen die dus wel gebruik maken van mondkapjes gelijk wegzet als iemand die het verkeerd gebruikt heeft, je vult dus zijn gebruik in.

Dan kan je ook wat mij betreft zo'n stomme reactie krijgen van mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
Thalaron schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:50:
[...]

Sociale controle... de laatste keer dat ik iemand heb aangesproken op zijn gedrag kreeg ik nog net geen rechtse hoek ;(. De kans dat je in het ziekenhuis terecht komt ligt bij jou idee hoger dan wat je met Corona zelf hebt denk ik zo.
Je hebt geen hoek gehad toch? Niks aan de hand dan. Mensen moeten niet zo bang zijn. Zitten meestal nog wel een paar stappen tussen voordat het uit de klauwen loopt. En voor de rest is een reactie meestal meer op hoe je iets zegt/vraagt dan om wat je zegt.
prijk schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:52:
[...]

Mee eens hoor, dat zei ik in m'n vorige post al. Maar dat is meer vanwege het beleid tot nu toe.
Erapaz schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:58:
[...]

Onomstotelijk _O- . Het is wetenschap, niet de rechtszaal. Kan je ook onomstotelijk bewijs geven voor dat het onmogelijk is om een ander te besmetten op 1.5m afstand?

Gewoon een mondkapje opzetten, niemand wil jouw gezicht zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:23:
[...]

Ja? het hele gezin heeft alleen maar binnen gezeten in eigen huis, niemand over de vloer gehad en alleen heen en weer naar de supermarkt en niets anders? :P
Ja, dat kan ik 100% bevestigen. We zijn een 2-persoonshuishouden. Mijn vrouw werkt op dit moment niet en ik ben zelfstandige ondernemer, maar in mijn business is het nu heel schamel op dit moment. Kortom, we zijn alleen zaterdag voor onze wekelijkse boodschappen de deur uit gegaan. Daarnaast ben ik zelf nog tweemaal met de fotocamera het bos in geweest, maar daar ben ik verder niemand tegengekomen en er was ook geen kuchende boom. Verder nergens geweest, want dat was toch de bedoeling van de coronamaatregelen?

@Erapaz Voor het betreden van de winkel een schoon mondkapje voorgedaan. Nadien deze zo goed mogelijk afgedaan en direct de handen ontsmetten met handgel. Bij thuiskomst direct mijn handen gewassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:36
Wellicht kunnen ze het wat aanmoedigen als je daardoor op bepaalde plekken geen 1,5m hoeft te houden. In het OV mag je er mee tegen elkaar aan staan, maar in een winkel blijkbaar niet? Afgelopen zomer in Italië deed iedereen zo'n ding op (werd je ook meteen besprongen als je het niet deed). Meer eenmaal binnen was er tot in het kleinste winkeltje niets te zien van alle krampachtige dingen die je hier ziet met pijlen en looproutes enz.

Als je evengoed nog aan alle strikte regels moet houden als in maart heb ik eigenlijk ook zo iets van tja, toen was het ook niet nodig om het er onder te krijgen. Ik doe het dan toch maar omdat het het gezeik verder niet waard is.

[ Voor 20% gewijzigd door jip_86 op 22-10-2020 16:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
[...]

Ik dat geval krijg je gewoon een simpel en snel antwoord terug 'Nope'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
FabianGTI schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:35:
[...]

Ik dat geval krijg je gewoon een simpel en snel antwoord terug 'Nope'
Dat was al duidelijk hoor met je afwachtende vragen, hoef je niet nog eens hier duidelijk neer te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:16
wolly_a schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:32:
[...]
Ja, dat kan ik 100% bevestigen. We zijn een 2-persoonshuishouden. Mijn vrouw werkt op dit moment niet en ik ben zelfstandige ondernemer, maar in mijn business is het nu heel schamel op dit moment. Kortom, we zijn alleen zaterdag voor onze wekelijkse boodschappen de deur uit gegaan. Daarnaast ben ik zelf nog tweemaal met de fotocamera het bos in geweest, maar daar ben ik verder niemand tegengekomen en er was ook geen kuchende boom. Verder nergens geweest, want dat was toch de bedoeling van de coronamaatregelen?

@Erapaz Voor het betreden van de winkel een schoon mondkapje voorgedaan. Nadien deze zo goed mogelijk afgedaan en direct de handen ontsmetten met handgel. Bij thuiskomst direct mijn handen gewassen.
Ik trek je verhaal niet in twijfel, integendeel, maar met de kennis van nu zou je dan toch zo goed als onmogelijk besmet kunnen zijn? Als je verder met niemand contact gehad hebt is de supermarkt dus de enige plek waar de besmetting plaats heeft kunnen vinden. Maar daar zijn de contactmomenten waarbij je lang genoeg bij iemand anders in de buurt bent geweest zo kort dat het eigenlijk ook niet zou moeten kunnen puur door het inademen van iemands lucht. Ook nog handen meteen ontsmet en handen gewassen. Vraag je je toch af: zouden er nog andere besmettingsmogelijkheden zijn die we nog niet in beeld hebben?

Hoe denk je zelf dat je besmet geraakt bent? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

jip_86 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:33:
Wellicht kunnen ze het wat aanmoedigen als je daardoor op bepaalde plekken geen 1,5m hoeft te houden. In het OV mag je er mee tegen elkaar aan staan, maar in een winkel blijkbaar niet?
In het ov geldt nog steeds de regel 1,5m, naast elkaar staan/zitten mag volgens mij als je uit hetzelfde huishouden komt. In supermarkten lukt het over het algemeen niet om die afstand te houden, want vakken vullen, mensen die stil staan met hun karretjes etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:36
De Nelis schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:43:
[...]

In het ov geldt nog steeds de regel 1,5m, de naast elkaar staan/zitten mag volgens mij als je uit hetzelfde huishouden komt. In supermarkten lukt het over het algemeen niet om die afstand te houden, want vakken vullen, mensen die stil staan met hun karretjes etc.
Is dat zo? Dacht juist dat het daar moest omdat je de 1,5m niet kon houden?

edit: zie alleen daar waar het kan 1,5m afstand houden link

[ Voor 12% gewijzigd door jip_86 op 22-10-2020 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
  • Laatst online: 11-09 16:17
Stiggy schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:41:
[...]

Ik trek je verhaal niet in twijfel, integendeel, maar met de kennis van nu zou je dan toch zo goed als onmogelijk besmet kunnen zijn? Als je verder met niemand contact gehad hebt is de supermarkt dus de enige plek waar de besmetting plaats heeft kunnen vinden. Maar daar zijn de contactmomenten waarbij je lang genoeg bij iemand anders in de buurt bent geweest zo kort dat het eigenlijk ook niet zou moeten kunnen puur door het inademen van iemands lucht. Ook nog handen meteen ontsmet en handen gewassen. Vraag je je toch af: zouden er nog andere besmettingsmogelijkheden zijn die we nog niet in beeld hebben?

Karretje? Gevolg van niet goed schoonmaken, even per ongeluk hand in je gezicht/ogen. Done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

jip_86 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:45:
[...]

Is dat zo? Dacht juist dat het daar moest omdat je de 1,5m niet kon houden?
NS bijvoorbeeld.
Hou zoveel mogelijk 1,5 meter afstand. Reis alleen als je klachtenvrij bent! Als je toch een reis met de trein gaat maken, dan doen wij er alles aan om jouw reis zo vertrouwd en veilig mogelijk te maken.
Edit: Klopt, waar het kan, maar de regel is er nog steeds. En het verplichte mondkapje omdat het niet overal kan.

Connexxion legt het uit bijvoorbeeld
Hoe zit dat met 1,5 meter afstand in het OV?
Ook met het gebruik van een mondkapje, blijft het uitgangspunt dat reizigers zoveel mogelijk 1,5 meter afstand houden. In de voertuigen wordt geaccepteerd dat 1,5 meter niet altijd haalbaar is. Daarom wordt dit beleid in trein, bus, tram en metro versoepeld, in combinatie met het gebruik van mondkapjes, waarmee verantwoord reizen mogelijk is. Waar nodig helpen we je hierbij met aanwijzingen in of bij onze voertuigen. Op stations en bij haltes vragen we je om wel 1.5 meter afstand te houden.

[ Voor 44% gewijzigd door De Nelis op 22-10-2020 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Stiggy schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:41:
[...]

Ik was er ook zeer verbaasd over, maar dit is de enige mogelijkheid. Het is zelfs een beetje cru dat we ons sinds het begin van het coronafeest waanzinnig goed aan de regels hebben gehouden. Alles gedaan en geprobeerd om maar niet besmet te raken. En pik je het toch ergens op. Terwijl anderen overal sch*t aan hebben en die krijgen niets.

Ik zou zelf niet weten hoe het in de winkel heeft kunnen gebeuren. Het was er wel vrij druk en je moest wel door smalle gangpaden heen waar je mensen tegemoet komt. Ik probeer dan altijd al om te lopen, maar soms lukt dat gewoon niet meer, want dan kom je nergens meer bij. Mogelijk ben ik iemand tegenkomen die toch nog goed heeft kunnen verspreiden. Misschien heb ik onbewust toch iets aangeraakt? Of op het verkeerde moment flink ingeademd. Zeg het maar...

Ik heb vooraf wel het winkelkarretje schoongemaakt, maar deze winkel heeft altijd maar een waterig goedje. Misschien dat iemand voor me eens flink in zijn handen heeft getuft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Plenkske schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:18:
[...]

Toen was er natuurlijk nog veel meer dicht dan nu, omdat ze nog vrijwel geen kennis hadden maar wel de prognoses zagen. Ze kozen toen dus voor een harde aanpak en gooide bijna alles dicht.
Nu moeten we hopen dat we de maatregelen van nog maar 7 dagen geleden (ze gingen woensdagavond 14 oktober 22:00 pas in) gaan werken, we zullen het pas voor het eerst terug zien in de cijfers eind van de week.
Wat wel heel duidelijk is dat de maatregelen van 28 september de R slechts een beetje heeft doen dalen, maar lang niet genoeg. De hoop de afgelopen dagen was dat het toch wat meer had gedaan, maar die hoop is weer vervlogen.
Ik reageerde op Stoney3K in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3"

En waarom de maatregelen nu niet werken is omdat bijna niemand zich aan de regels houdt. Als alles dicht is kunnen de mensen elkaar praktisch niet meer ontmoeten, waardoor het niet meer afhangt of iemand zich wel of niet aan de regels houdt.

[ Voor 12% gewijzigd door Ernemmer op 22-10-2020 16:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stiggy
AFCAjax schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:47:
[...]
Karretje? Gevolg van niet goed schoonmaken, even per ongeluk hand in je gezicht/ogen. Done.
Kan, maar kleine kans toch? Het virus kruipt niet vanzelf vanaf je voorhoofd of wang ergens naar binnen, en als je een mondkapje ophebt is neus/mond uitgesloten. Dus alleen als je een besmet karretje gehad hebt en tijdens het shoppen in je ogen hebt zitten wrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
De Nelis schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:43:
[...]

In het ov geldt nog steeds de regel 1,5m, naast elkaar staan/zitten mag volgens mij als je uit hetzelfde huishouden komt. In supermarkten lukt het over het algemeen niet om die afstand te houden, want vakken vullen, mensen die stil staan met hun karretjes etc.
Het mag inmiddels weer, aldus de NS.

[ Voor 9% gewijzigd door Soccer98 op 22-10-2020 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:34
Ja excuus, ik wilde alleen even inhaken en aanvullen. Het is niet dat ik je tegen wilden spreken ofzo :) Integendeel dus.

[ Voor 25% gewijzigd door Plenkske op 22-10-2020 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
wolly_a schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:49:
[...]

Ik was er ook zeer verbaasd over, maar dit is de enige mogelijkheid. Het is zelfs een beetje cru dat we ons sinds het begin van het coronafeest waanzinnig goed aan de regels hebben gehouden. Alles gedaan en geprobeerd om maar niet besmet te raken. En pik je het toch ergens op. Terwijl anderen overal sch*t aan hebben en die krijgen niets.

Ik zou zelf niet weten hoe het in de winkel heeft kunnen gebeuren. Het was er wel vrij druk en je moest wel door smalle gangpaden heen waar je mensen tegemoet komt. Ik probeer dan altijd al om te lopen, maar soms lukt dat gewoon niet meer, want dan kom je nergens meer bij. Mogelijk ben ik iemand tegenkomen die toch nog goed heeft kunnen verspreiden. Misschien heb ik onbewust toch iets aangeraakt? Of op het verkeerde moment flink ingeademd. Zeg het maar...

Ik heb vooraf wel het winkelkarretje schoongemaakt, maar deze winkel heeft altijd maar een waterig goedje. Misschien dat iemand voor me eens flink in zijn handen heeft getuft?
Bizar en ironisch dat het jou dan net treft! Ik hoop dat je niet te veel klachten krijgt. Beterschap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:10

Yucon

*broem*

prijk schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:04:
[...]

Om de regels af te dwingen hebben we niet voor niets de politie uitgevonden. Jouw samenlevingsmodel leidt tot een DDR- of Cubaanse klikmaatschappij, waarbij elke buurman je kan verlinken. Een uitstekende manier om paranoïde te worden!
Dit volledig aan de politie zorgt ervoor dat de politie veel uitgebreidere mogelijkheden moet hebben, en dat willen we ook niet.

Om een analogie te maken naar uitkeringsfraude: als mensen elkaar niet verklikken moeten de handhavers wel in de bosjes gaan liggen of tandenborstels tellen. Dat willen we ook niet. Maar als ze dat niet doen en mensen elkaar nooit aangeven is het vrijwel onmogelijk om dergelijke fraude op te sporen. Pick one, een alternatief is er niet.

Persoonlijk ben ik daarom van mening dat er ergens in het midden een gezond evenwicht is. Of het minst ongezonde als je het zo wil noemen. Beide extremen zijn in ieder geval nog slechter.

[ Voor 5% gewijzigd door Yucon op 22-10-2020 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

Soccer98 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:53:
[...]

Het mag inmiddels weer, aldus de NS.
Ik lees het inderdaad, het is versoepeld ivm. mondkapjes, maar ze blijven aangeven zoveel mogelijk, als het kan, 1,5m aanhouden. De regel is niet volledig verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:40

peer

oeps

*Knip*, is niet nodig om op deze manier te reageren

[ Voor 96% gewijzigd door Zeehond op 22-10-2020 20:41 ]

het is geen probleem, het is een uitdaging

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
AFCAjax schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:47:
[...]

Gewoon ervan uit gaan dat niks schoon is en je dus zelf even je handen een plons alcohol geeft en dan even over het handvat van het karretje wrijft. Dan is ie altijd schoon en je handen zijn ook meteen weer schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCAjax
  • Laatst online: 11-09 16:17
Stiggy schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:52:
[...]

Kan, maar kleine kans toch? Het virus kruipt niet vanzelf vanaf je voorhoofd of wang ergens naar binnen, en als je een mondkapje ophebt is neus/mond uitgesloten. Dus alleen als je een besmet karretje gehad hebt en tijdens het shoppen in je ogen hebt zitten wrijven.
Klopt, maar de kans is er altijd.. Zeker in de supermarkt, waar ik vanaf vandaag niet meer kom. Laat wel 2x per week bezorgen. Ik ben helemaal klaar met dat gestress en gedoe met zo een klote kar voor een paar boodschappen.

Mijn enige risico is werk, iedereen wel eigen kamer etc. maar toch. Sportschool in de daluren, ruim voldoende afstand te houden + schoonmaken van toestellen voor je begint.

[ Voor 6% gewijzigd door AFCAjax op 22-10-2020 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Yucon schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:55:
[...]

Om een analogie te maken naar uitkeringsfraude: als mensen elkaar niet verklikken moeten de handhavers wel in de bosjes gaan liggen of tandenborstels tellen. Dat willen we ook niet. Maar als ze dat niet doen en mensen elkaar nooit aangeven is het vrijwel onmogelijk om dergelijke fraude op te sporen. Pick one, een alternatief is er niet.
De frustratie is er vooral dan ook omdat het laaghangend fruit wordt aangepakt (bijstanders die een tientje voor de verjaardag krijgen) terwijl de grote excessen niet worden aangepakt, zoals faillisementsfraude.

Een beetje zoals BOA's die mensen wel een boete geven als ze op 130cm naast elkaar zitten te picknicken, maar een BLM-demonstratie ongemoeid blijft ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:56

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Volgens mij beschrijft ie vooral dat ie, ondanks dat hij (en zijn gezin) de afgelopen tijd niemand hebben gezien, op 1x supermarkt na, toch besmet is geraakt.

En in die supermarkt had ie een mondkapje op, wat in dit geval dus niet hielp om niet besmet te raken. Dat is ook niet het doel, maar goed.

[ Voor 23% gewijzigd door Zeehond op 22-10-2020 20:45 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins