Dat je wil dat het beter van de grond komt en nog belangrijker, der mate veel resultaat op gaat leveren dat
het substantieel helpt. Maar behalve dat we met een schone lei zouden beginnen na een flinke lockdown, zie ik niet echt waarom het nu wel zou slagen. Zeker niet als het aantal contacten per persoon per dag dan weer toeneemt omdat we weer een hoop "als normaal" gaan doen zoals ze min of meer suggereren.
Daarnaast verplichte quarantaine van besmette personen
Die heb ik dan gemist, toch nog even met de search kijken of ze dat dan in enige mate hebben uitgewerkt hoe ze dat dan concreet voor zich zien.
Edit: gevonden, pagina 24.
Isolatie en quarantaine-strategieIsoleerallepositiefgetestepersonen.Indienditnietmogelijkisindethuissituatie,steldanruimteterbeschikking.Plaatsallenauwecontactenonderquarantaine.Faciliteerisolatieenquarantainemeteenbreedsteunpakketendraagerzorgvoordatdequarantainedooriedereen opgevolgd kan worden. Stel daartoe een verplichting in
wtf gebruiken ze voor nep-spaties in dat pdf document zodat je niet eens fatsoenlijk kunt copy-pasten ?!?
Wat mij betreft het meest substantiele punt en alinea uit het hele rapport.
Echter werk dan ook de mitsen en maren en oplossingen uit.
Theoretisch zou het al moeten kunnen via een tijdrovend en bureaucratisch proces via de Burgermeesters, maar belangrijk, wat moet er bebeuren om te zorgen dat we bijna "graag" in quarantainen gaan. Waarom hebben ze daar niet iets meer uitgewerkt en onderzocht ? Wat ervaren mensen bijvb als obstakels om in quarantaine te gaan en hoe kun je die (deels) ondervangen middels dat "faciliteren" ?
Het willen is prima, maar werk dan ook eens de eerste set afgeleide problematiek en details uit. Ik denk dat dit een ontbrekende schakel is, maar wel eentje die je heel goed moet uitwerken en mensen van overtuigen met die uitwerking dat het humaan en verstandig is.
Tevens kan dit eigenlijk alleen maar werken als:
Het aantal positieve testen erg erg laag is (anders plaats je waarschijnlijk wel heel veel mensen in quarantaine, wellicht ook op basis van inactief virus;
Je mensen in die mate "ontzorgt", dat ze het bijna graag doen.
Aangezien mensen zich anders gewoon niet meer gaan laten testen bij klachten, de grond voor een quarantaine is er immers pas na een positieve test. Dan zou testen verplicht moeten worden vanuit BCO onderzoek en dan moet het BCO dus volledig en op tijd zijn (wat de vraag is of dat kan gezien het vermoeden besmettelijk te kunnen zijn zonder klachten).
en ook de scholen veilig openstellen i.p.v. gewoon op de oude tour doorgaan.
Ook niemand die tegen "scholen veilig openstellen" is denk ik, maar ja de invulling en uitvoering er van ... daar zitten de harde te kraken noten.
Dit zijn een paar voorbeelden, en moeten natuurlijk ook gedaan blijven worden als het aantal besmettingen laag is. Zo gauw besmettingen oplopen pro-actief weer maatregelen in gaan zetten i.p.v. zoals nu wachten tot het (wellicht) te laat is.
Yups, maar daar loop je dan wel tegen het menselijke gebrek aan urgentie aan, je moet eigenlijk al flink ingrijpen als alles nog normaal lijkt. Eigenlijk zou één besmetting dan al moeten leiden tot het rinkelen van alle alarmbellen a la nieuw-zeeland, maar krijg dat hier maar eens voor elkaar, zonder echte grenzen.
Maar goed op zich zouden sommigen dingen wel weer eens verfrissend zijn in NL, beetje minder kaasschaaf en wat meer direct op de bewuste plekken richten. Zouden ze wel op meer vlakken mogen doen.
En qua gezondheid hadden we er toch van die mooie spreekwoorden en gezegden voor ... iets met zachte heelmeesters enzo.
[
Voor 14% gewijzigd door
gekkie op 22-10-2020 23:05
]