StM schreef op woensdag 18 november 2020 @ 16:47:
Ik zie nog het grootste probleem voor de periode dat de helft het al gehad heeft en de andere helft nog niet simpelweg omdat de productiecapaciteit niet groot genoeg is om voor iedereen tegelijk een vaccin te produceren. Dat gaat MINSTENS een jaar duren...
Ga je in de tussentijd de pechvogels die wel willen maar het niet kunnen krijgen maar opsluiten? Of ga je alles houden zoals het is en krijg je een volksopstand onder de gevaccineerden? Want ons kan toch niks meer overkomen?
Oh, jij kent de productiecapaciteit van alle vaccins ?
Dat het een tijdje gaat duren is logisch, hoelang is nog de vraag. RIVM denkt een jaar, maar die weten het ook nog niet zeker.
Verder denk ik dat je het niet zo heftig moet zien als "opsluiten".
Ze zullen nooit een vaccinatieplicht voor álles doen.
Ik denk zelf aan plekken waar veel mensen komen, maar wellicht heeft de overheid nog andere ideeën.
Of gewoon niet en dan zullen grote evenementen dus ook gewoon niet plaats gaan vinden.
Ik denk dat organisatoren van grote evenementen het graag willen, als het maar door kan gaan.
Voor de rest zullen we nog zeker wel wat maatregelen houden omtrent corona, totdat het sein veilig is gegeven en alles weer "terug naar normaal" gaat.
Je zou natuurlijk wel kleine dingen terug naar normaal kunnen brengen, mits vaccinatie compleet. Voorbeeldjes: een verzorgingshuis is inclusief al het personeel gevaccineerd. Die hoeven dan geen 1,5m of mondkapjes meer te doen. Of: je weet dat je ouders zijn gevaccineerd, dan kan je ze gerust weer knuffelen als je dat wil