Mwa, +16 op verpleegafdeling en +3 op IC. Dat valt nog best mee, was gisteren meer.Drardollan schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:24:
[...]
Ik hoop het, ze gaan een beetje dwars tegen de stroom in momenteel. Ik wil het niet zorgwekkend noemen, maar wel iets om niet te lichtzinnig mee om te gaan.
Was de productie van verschillende vaccins al niet opgestart?Marzman schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:25:
[...]
Het klinkt allemaal wel als goed nieuws, maar ik zag ook dat de productie wel even duurt en dat het vaccin naar verwachting (dat weten ze niet zeker) een jaar bescherming biedt. Dan gaan we het virus daar toch niet mee weg krijgen? Dan zou je de hele wereldbevolking binnen een jaar moeten vaccineren en zo snel wordt het niet geproduceerd.
https://www.ad.nl/binnenl...natie-achteraan~ac1c547d/
Nu hoop ik echt dat dit niet de praktijk gaat worden... Juist de mensen met risico (beroep en gezondheid) zouden als eerste moeten worden ingeënt willen we er voor zorgen dat de druk op de zorg afneemt."Wie de coronaregels aan de laars lapt, zou volgens onderzoekers van de Tilburg University, achter in de rij moeten staan bij het krijgen van een vaccin. Ook een gezond lichaamsgewicht zou voorrang moeten geven bij een eventuele inenting.
De universiteit legde 1461 Nederlanders twee fictieve personen voor die verschillen in leeftijd, gewicht (BMI), (voormalig) beroep en het opvolgen van de coronamaatregelen. De deelnemers mochten aangegeven wie van beide voorrang dient te krijgen.
,,Weinig verrassend wordt het overtreden van de coronamaatregelen, door bijvoorbeeld op vakantie te gaan naar een risicogebied, afgestraft'', aldus de universiteit. Twee derde vindt dat wie zich niet houdt aan de regels achter aan moet sluiten.
Iets meer dan de helft van de respondenten vindt dat een gezond BMI meer recht geeft op een vaccin. Leeftijd en cruciale beroepen zijn bij het oordeel van ondergeschikt belang. ,,Verplegers of onderwijzers worden niet sneller een vaccin gegund.''
+13 zelfs maarLZ86 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:25:
[...]
Mwa, +16 op verpleegafdeling en +3 op IC. Dat valt nog best mee, was gisteren meer.
Dat valt wel mee, betekent ook 243 er vanaf.
Maar had het idee dat de opnames wel langzaam richting de 60 a 70 zouden gaan zakken deze week. Omdat de maatregelen er nu wat langer zijn en besmettingen fors gedaald is de afgelopen 2 weken.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Wordt het een tripel naar traditioneel recept geschikt voor orale toediening?Marzman schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:22:
[...]
Belgie wil elke inwoner een gratis vacin geven was vandaag in het nieuws. Dat vacin wordt in Puurs (Belgie) gemaakt en we hebben er 0 in bestelling. Ach ja, de intentie is er, dat is ook leuk.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Ja dat wel, er zijn iets van 15 vacins. Maar het is net dat Amerikaanse vaccin wat supergoed schijnt te werken.MikeyMan schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:26:
[...]
Was de productie van verschillende vaccins al niet opgestart?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Toch is het wel bizar, de laaste weken heb ik gekeken naar de gerapporteerde sterfte in de categorie tot 50 en de categorie 65+.
In de eerste groep is de sterfte ongeveer 1 op 20.000, in de tweede groep 1 op 20.
In de eerste groep is de sterfte ongeveer 1 op 20.000, in de tweede groep 1 op 20.
Hoe is die verdeling bij de ziekenhuisopnames?reemprive schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:28:
Toch is het wel bizar, de laaste weken heb ik gekeken naar de gerapporteerde sterfte in de categorie tot 50 en de categorie 65+.
De productie draait al even. Maar het is inderdaad de vraag of ze snel genoeg kunnen doorgaan.Marzman schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:25:
[...]
Het klinkt allemaal wel als goed nieuws, maar ik zag ook dat de productie wel even duurt en dat het vaccin naar verwachting (dat weten ze niet zeker) een jaar bescherming biedt. Dan gaan we het virus daar toch niet mee weg krijgen? Dan zou je de hele wereldbevolking binnen een jaar moeten vaccineren en zo snel wordt het niet geproduceerd.
Aan de andere kant, je hoeft geen 100% van de wereldbevolking te vaccineren. En je zou nog kunnen kiezen voor een 2e ronde in 2022/2023, dan zijn er ongetwijfeld meer vaccins beschikbaar.
Ik weet niet hoeveel procent immuniteit (natuurlijk of door vaccin) we moeten hebben om het virus effectief te onderdrukken.
@Drardollan effecticiteit_vaccin*vaccinatie_graad>1-1/r
Moet je niets met Pi? Of is dat enkel als je op 14 maart aan de beurt bent?TrailBlazer schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:33:
@Drardollan effecticiteit_vaccin*vaccinatie_graad>1-1/r
[ Voor 11% gewijzigd door Drardollan op 17-11-2020 14:34 ]
Als tijdelijke oplossing is dat voldoende, maar als we genoeg vaccin zouden hebben zouden we er daarna vanaf zijn en het niet jaarlijks hoeven te herhalen.Drardollan schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:31:
[...]
De productie draait al even. Maar het is inderdaad de vraag of ze snel genoeg kunnen doorgaan.
Aan de andere kant, je hoeft geen 100% van de wereldbevolking te vaccineren. En je zou nog kunnen kiezen voor een 2e ronde in 2022/2023, dan zijn er ongetwijfeld meer vaccins beschikbaar.
Ik weet niet hoeveel procent immuniteit (natuurlijk of door vaccin) we moeten hebben om het virus effectief te onderdrukken.
In het begin zal het wel een vaccin worden met wat versoepelde maatregelen (maar niet zoals vroeger, dan moet je toch wel een behoorlijk percentage gevacineerd hebben).
[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 17-11-2020 14:36 ]
/▌
Dat is geheel afhankelijk van de duur van de bescherming.Marzman schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:35:
[...]
Als tijdelijke oplossing is dat voldoende, maar als we genoeg vaccin zouden hebben zouden we er daarna vanaf zijn en het niet jaarlijks hoeven te herhalen.
gaat niet best op Urk inmiddels....
Bij ‘t Kompas, de locatie van ZONL op Urk, zijn zes bewoners besmet geraakt. Bij Talma Haven, het verzorgingshuis van zorgorganisatie Talma Urk dat aan de locatie van ZONL vast zit, zijn op één afdeling met vooral demente ouderen liefst 14 van de 15 bewoners besmet geraakt.
Ze denken een jaar.MikeyMan schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:35:
[...]
Dat is geheel afhankelijk van de duur van de bescherming.
/▌
Dan moet je toch sowieso elk jaar opnieuw?
Nee, dat is verboten.Drardollan schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:20:
4302, dat is toch maar mooi 365 minder dan vorige week dinsdag.
Mag ik vandaag wel een beetje juichen?

Laatst was het darts een met publiek. Maar zodra iemand wou juichen, werd ie uit het publiek gehaald door een kleerkast van 2x2 meter. Leek wel een snookerwedstrijd.
Dat is eigenlijk al vanaf het begin zo, vandaar al vaker de oproep om de groep tot ca. 60 meer vrijheid te geven en niet uit solidariteit met 60+ alles stop te zetten.reemprive schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:28:
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Na verloop van tijd verdwijnt het virus, dan hoef je niet meer te vaccineren. Maar wellicht dat bepaalde groepen (zorg, ouderen en kwetsbaren) die nu ook de griepprik krijgen wel een paar jaar dit vaccin erbij krijgen.Marzman schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:35:
[...]
Als tijdelijke oplossing is dat voldoende, maar als we genoeg vaccin zouden hebben zouden we er daarna vanaf zijn en het niet jaarlijks hoeven te herhalen.
Ik denk dat als de vaccinatie begint het snel afgelopen is met het virus, maar dat is niet op wetenschap gebaseerd.
Percentage positieve testen gezakt van 14.5 naar 13.8%. Schiet niet op zo.
Zou mooi zijn als dit veroorzaakt wordt door opgenomen commerciële testen (waar negatieve testen niet meegeteld worden). Maar dat is compleet onduidelijk volgens mij...
Opnames op verpleegafdeling op weekbasis ook een daling -24, ook bijna niets.
Zou mooi zijn als dit veroorzaakt wordt door opgenomen commerciële testen (waar negatieve testen niet meegeteld worden). Maar dat is compleet onduidelijk volgens mij...
[ Voor 14% gewijzigd door Jovatov op 17-11-2020 14:39 ]
Bij mijn vrouw op het werk is dat ook gebeurd. Twee bewoners zijn al overleden (en er zijn er nog 8 positief), ook onder het personeel zitten er verschillende thuis (maar die gaan er niet zo snel dood aan). Mijn vrouw is gelukkig negatief getest, want die heeft sommige van die mensen ook moeten verzorgen (nu zitten ze op een afgesloten afdeling).
/▌
Er wordt altijd gezegd dat voor corona je 60% imuun moet hebben. Dit komt door de R0 van ongeveer 2,5. Dit is gelijk aan 1-1/R0Drardollan schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:34:
[...]
Moet je niets met Pi? Of is dat enkel als je op 14 maart aan de beurt bent?
Daarnaast is het vaccin niet 100% effectief. Daarom moet je meer dan 60% inenten.
Dat kan, de vorige varianten van dit virus zijn uitgestorven zonder vacin.Drardollan schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:38:
[...]
Na verloop van tijd verdwijnt het virus, dan hoef je niet meer te vaccineren. Maar wellicht dat bepaalde groepen (zorg, ouderen en kwetsbaren) die nu ook de griepprik krijgen wel een paar jaar dit vaccin erbij krijgen.
Ik denk dat als de vaccinatie begint het snel afgelopen is met het virus, maar dat is niet op wetenschap gebaseerd.
/▌
Hoe sneu ook, vraag ik me hierbij wel telkens af hoe lang die mensen normaliter nog zouden hebben gehad? Ik heb een tante verloren aan dementie en dat kan heel rap gaan. Corona kan dan een zetje zijn geweest die het proces een aantal maanden heeft bespoedigd.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Precies, tot dat er weer iemand in Wuhan besluit aan een vleermuis te gaan knagen.Drardollan schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:38:
[...]
Na verloop van tijd verdwijnt het virus, dan hoef je niet meer te vaccineren. Maar wellicht dat bepaalde groepen (zorg, ouderen en kwetsbaren) die nu ook de griepprik krijgen wel een paar jaar dit vaccin erbij krijgen.
Dat betekent, stam + t .
Ik had nog wel wat hoop dat we het virus weg zouden krijgen met een vacin. Als het weg is hoeft het niet meer opnieuw.MikeyMan schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:37:
[...]
Dan moet je toch sowieso elk jaar opnieuw?
/▌
Tja, het aantal positieve tests is met 13% gedaald. Dat is dan wel weer fijn. Wacht nog even op de PDFJovatov schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:38:
RIVM rapport is beschikbaar.
Opvallende punten:
Relatief aandeel bezoek, werk en school stijgt weer wat (ja ik weet dat het een vergelijk is tussen de week en het gemiddelde over een langere periode
)
:fill(white):strip_exif()/f/image/vfcfCRgr9CishbYnnQb74EAm.png?f=user_large)
%Positief licht gedaald:
:fill(white):strip_exif()/f/image/thdxoNLBtxpupM7CFhWUVSXj.png?f=user_large)
tests per doelgroep:
:fill(white):strip_exif()/f/image/UV4D9Sn83vGY3TpRw7cAUsaB.png?f=user_large)
Lastig vergelijken; eigenlijk zou je dit moeten verrekenen met de totale stijging misschien?
R op 30 oktober geschat op 0,89:
:fill(white):strip_exif()/f/image/le76G5KN0S7eGWvHUjyp6eTp.png?f=user_large)
Geen woord over de commerciële teststraten. Neem aan dat we daar morgen in de kamerbriefing wel iets over horen.
Opvallende punten:
Relatief aandeel bezoek, werk en school stijgt weer wat (ja ik weet dat het een vergelijk is tussen de week en het gemiddelde over een langere periode
:fill(white):strip_exif()/f/image/vfcfCRgr9CishbYnnQb74EAm.png?f=user_large)
%Positief licht gedaald:
:fill(white):strip_exif()/f/image/thdxoNLBtxpupM7CFhWUVSXj.png?f=user_large)
tests per doelgroep:
:fill(white):strip_exif()/f/image/UV4D9Sn83vGY3TpRw7cAUsaB.png?f=user_large)
Lastig vergelijken; eigenlijk zou je dit moeten verrekenen met de totale stijging misschien?
R op 30 oktober geschat op 0,89:
:fill(white):strip_exif()/f/image/le76G5KN0S7eGWvHUjyp6eTp.png?f=user_large)
Geen woord over de commerciële teststraten. Neem aan dat we daar morgen in de kamerbriefing wel iets over horen.
[ Voor 34% gewijzigd door MikeyMan op 17-11-2020 14:53 ]
Het is iets, en het is beter dan vorige week. Maar het is nou niet een getal waarvoor we op de banken gaan. Dat percentage is mij ook veel te hoog, al is het wat je zegt lastig te duiden door incomplete cijfers vanuit de commerciële tests. Al zal dat niet alles verklaren.Jovatov schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:38:
Ik denk dat het ook nog te vroeg is, we dalen in de besmettingen nog vrij kort. De opnames komen daar een stuk achteraan, dat was ook zo toen de 2e golf begon. Terwijl we toen al duizenden besmettingen hadden per dag hoorde je Kuipers nog zeggen dat het allemaal prima ging en de zorg het prima aankon.Opnames op verpleegafdeling op weekbasis ook een daling -24, ook bijna niets.
Nou, ik vind het er wel prima uitzien. De weekcijfers zijn wat geflatteerd door de dip omlaag die we vorige week twee dagen hadden, en niet echt paste bij de cijfers van de dagen ervoor en erna. Daardoor lijken we verbeteringen week-op-week wel heel magertjes.
Maar als je iets uitzoomt, dan zie je dat de dalende trend groter is dan de afgelopen week laat zien.
Maar als je iets uitzoomt, dan zie je dat de dalende trend groter is dan de afgelopen week laat zien.
Nou, kan best veel uitmaken. De commercielen doen 170k testen per week werd gemeld. Dus daar zijn er 26k ongeveer van positief en komen bij de positieve uitslagen erbij. Dan mis je 145k negatieve testen op het totaal, dat drukt het percentage positief nogal vals omhoog. Toen er nog lage percentages positieve uitslagen waren had je nog geen of amper commerciele teststraten.Drardollan schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:50:
[...]
Het is iets, en het is beter dan vorige week. Maar het is nou niet een getal waarvoor we op de banken gaan. Dat percentage is mij ook veel te hoog, al is het wat je zegt lastig te duiden door incomplete cijfers vanuit de commerciële tests. Al zal dat niet alles verklaren.
[...]
Ik denk dat het ook nog te vroeg is, we dalen in de besmettingen nog vrij kort. De opnames komen daar een stuk achteraan, dat was ook zo toen de 2e golf begon. Terwijl we toen al duizenden besmettingen hadden per dag hoorde je Kuipers nog zeggen dat het allemaal prima ging en de zorg het prima aankon.
En ik ben ook wel benieuwd of de dubbele testen meegeteld worden (Sneltest positief --> PCR positief bij dezelfde persoon)
Zo denk ik er ook over, een Noro virus uitbraak of een griepgolf levert ook een slachting op onder deze uiterst kwetsbare mensen. Sterker nog, mensen met dementie die opgenomen zijn worden nooit meer beter. Er valt steeds meer uit en met een zo broze gezondheid, nauwelijks beweging en steeds minder wordende eet- en drinkprikkels is het geen wonder dat het kleinste zetje al fataal kan zijn.Señor Sjon schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:41:
[...]
Hoe sneu ook, vraag ik me hierbij wel telkens af hoe lang die mensen normaliter nog zouden hebben gehad? Ik heb een tante verloren aan dementie en dat kan heel rap gaan. Corona kan dan een zetje zijn geweest die het proces een aantal maanden heeft bespoedigd.
Heel triest dat er dan nog figuren rondlopen die zeggen "het is maar een griepje" en gewoon op bezoek komen.
"Een griepje" is voor die kwetsbare mensen ook al hartstikke gevaarlijk.
Ik vind het opvallend dat de 2e factor buiten huis, de scholen zijn, na de werksituatie. Ik vraag me af of als het sluiten van de horeca de reductie van R met zich meebrengt die we nu dus zien, het sluiten van scholen nog effectiever zal zijn? In plaats van 2 weken kerstvakantie, 4 weken, vanaf Sinterklaas ofzo? Dat houdt ook meteen wat mensen thuis van hun werk. De nummer 1 plek buiten het huis waar besmettingen opgelopen worden blijkbaar.
Dat betekent, stam + t .
Uiteraard hadden ze ook dood kunnen gaan aan een griepje. Alleen ondanks enorme maatregelen hebben we toch een oversterfte groter dan ooit.
Vind ik niet eens zo'n slecht idee. In die periode zijn toch vrij veel mensen vrij (vakantiedagen opmaken) en de decembermaand is met name op het basisonderwijs nou niet de meest productieve maand.Apache4u schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:00:
Ik vind het opvallend dat de 2e factor buiten huis, de scholen zijn, na de werksituatie. Ik vraag me af of als het sluiten van de horeca de reductie van R met zich meebrengt die we nu dus zien, het sluiten van scholen nog effectiever zal zijn? In plaats van 2 weken kerstvakantie, 4 weken, vanaf Sinterklaas ofzo? Dat houdt ook meteen wat mensen thuis van hun werk. De nummer 1 plek buiten het huis waar besmettingen opgelopen worden blijkbaar.
Denk dat de suggestie om een weekje langer vakantie te houden op zich niet gek is; maar ik zou dat dan wel beperken tot de middelbare scholen.Apache4u schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:00:
Feit blijft dat nog steeds een heel groot gedeelte niet terug te herleiden blijkt. Is wel teruggelopen van ongeveer 75% naar ongeveer 55% nu.
Grosso modo lijkt het me geen vreemde aanname om die 20% toe te schrijven aan de horeca in brede zin (inclusief verplaatsingen en afterparty).
[ Voor 21% gewijzigd door MikeyMan op 17-11-2020 15:20 ]
Wat betreft de testen en aanwezigheid resultaten uit de commerciële teststraten staat dit in het nieuwsbericht:MikeyMan schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:47:
Mogelijk heeft de RIVM die info wel, maar als ik dit zo lees bevatten de gecommuniceerde data geen data van commerciële partijen.GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst -teststraten en percentages positief
Van 9 tot en met 15 november zijn 226.094** personen getest in de GGD-teststraten, dit zijn er bijna 19.000 minder dan in de week ervoor. De uitslag is bekend van 226.083 personen, hiervan testten 31.219 mensen positief. Het percentage positief geteste personen is daarmee 13,8% en daalt deze week licht in vergelijking met de voorgaande week. Maar het percentage positief is nog steeds hoog en vergelijkbaar met begin oktober (week 41), toen was het percentage positief 13,6 %.
Naja, het grootste gedeelte van die oversterfte was nog zonder maatregelen. Dat de maatregelen de groei van die oversterfte gestopt hebben, dat klopt, maar het gros van de mensen die in golf 1 zijn overleden, hebben Corona opgelopen voordat de maatregelen er überhaupt waren.TrailBlazer schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:00:
Uiteraard hadden ze ook dood kunnen gaan aan een griepje. Alleen ondanks enorme maatregelen hebben we toch een oversterfte groter dan ooit.
Wellicht een nuance, maar wel een belangrijke.
Voor wat betreft het positiviteitspercentage, ik ben het denk ik wel met @LZ86 eens. Het is heel waarschijnlijk dat (het grootste deel van) de positieve testen vanuit de commerciële partijen wel meegeteld wordt en de negatieve niet.
[ Voor 16% gewijzigd door ZieMaar! op 17-11-2020 15:33 ]
Ik zit nog even te rekenen, maar het lijkt erop dat de positieve tests wel in de dagelijkse meldingen erbij zitten, maar niet in het gepubliceerde overzicht van de GGD.
Als ik de totalen optel van de meldingen van de afgelopen zeven dagen zoals dagelijks gemeld dan kom ik op 37.806 (11-11 t/m 17-11), 37.956 (10-11 t/m 16-11) en 37.591 (9-11 t/m 15-11).
Oftewel, je zou verwachten dat het aantal positieve gemelde aantal testen zo rond de 37.000 ligt. Toch ligt dat volgens het bovenstaande nieuwsbericht en in dit overzicht op de 31.000:
Als ik de cijfers van een week daarvoor bekijk dan schommelt het aantal positieve meldingen tussen de 43522 (4-11 t/m 10-11) en 50.204 (2-11 t/m 8-11). Da's ook veel meer dan de hierboven genoemde 35.492.
Kortom: Bij de gepubliceerde positiviteitsratio lijkt het mij zeer waarschijnlijk dat de commerciële bureaus er niet bij zitten. Dat zou namelijk het grote verschil tussen deze cijfers en de dagelijkse cijfers goed verklaren.
Als ik de totalen optel van de meldingen van de afgelopen zeven dagen zoals dagelijks gemeld dan kom ik op 37.806 (11-11 t/m 17-11), 37.956 (10-11 t/m 16-11) en 37.591 (9-11 t/m 15-11).
Oftewel, je zou verwachten dat het aantal positieve gemelde aantal testen zo rond de 37.000 ligt. Toch ligt dat volgens het bovenstaande nieuwsbericht en in dit overzicht op de 31.000:
:strip_exif()/f/image/NmLTphg5V3MBQX71rKWIsR1q.jpg?f=fotoalbum_large)
Als ik de cijfers van een week daarvoor bekijk dan schommelt het aantal positieve meldingen tussen de 43522 (4-11 t/m 10-11) en 50.204 (2-11 t/m 8-11). Da's ook veel meer dan de hierboven genoemde 35.492.
Kortom: Bij de gepubliceerde positiviteitsratio lijkt het mij zeer waarschijnlijk dat de commerciële bureaus er niet bij zitten. Dat zou namelijk het grote verschil tussen deze cijfers en de dagelijkse cijfers goed verklaren.
Als ik het goed heb begrepen is dat % wat ze elke week publiceren alleen van de GGD teststraten.Jovatov schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:59:
Dus zitten de commerciële er niet bij inderdaad, maar er zijn meer niet-GGD testlocaties zoals ziekenhuizen. Volgens mij staan deze wel apart vermeld in het wekelijkse RIVM rapport.
In het RIVM-rapport staat inderdaad nog een overzichtje van de testresultaten laboratoria.Plenkske schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:11:
[...]
Als ik het goed heb begrepen is dat % wat ze elke week publiceren alleen van de GGD teststraten.
Dus zitten de commerciële er niet bij inderdaad, maar er zijn meer niet-GGD testlocaties zoals ziekenhuizen. Volgens mij staan deze wel apart vermeld in het wekelijkse RIVM rapport.
Ook hier maar een beperkte daling in de positiviteitsratio helaas.
:fill(white):strip_exif()/f/image/Iu7VZqufuFOTuB7dcDNrVz3f.png?f=user_large)
Die zitten er ook niet bij. Pas was op tv een stukje gezien van iemand die deze commerciële testen afneemt en het kostte hem per test een uur om de uitslag door te geven.Jovatov schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:59:
Elke GGD moet apart omdat er geen centraal systeem is om dit te doen.
Eigen gemaakte foto's. Niet in Wuhan maar in Bejin, Is alweer even geleden dat ik daar wasApache4u schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:44:
[...]
Precies, tot dat er weer iemand in Wuhan besluit aan een vleermuis te gaan knagen.
:strip_exif()/f/image/JcNS3JRRovPIlTHCiObHI9e3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/o3UpSo1l970iYg5QUcLY58Bu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Bmk6yeFCWSgfVdSFGc70tIrS.jpg?f=fotoalbum_large)
Er is inderdaad geen centraal systeem, laatst las ik dat een bepaalde GGD hiervoor een apart emailadres heeft. Het lijkt mij erg sterk dat een mail sturen een uur per test kost. Of wordt die mail wellicht door een chimpansee gemaakt ?tlpeter schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:21:
[...]
Die zitten er ook niet bij. Pas was op tv een stukje gezien van iemand die deze commerciële testen afneemt en het kostte hem per test een uur om de uitslag door te geven.
Elke GGD moet apart omdat er geen centraal systeem is om dit te doen.
Elke regio heeft een eigen GGD dat moest allemaal opgezocht worden. Het kostte de beste man veel te veel tijd.Plenkske schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:23:
[...]
Er is inderdaad geen centraal systeem, laatst las ik dat een bepaalde GGD hiervoor een apart emailadres heeft. Het lijkt mij erg sterk dat een mail sturen een uur per test kost. Of wordt die mail wellicht door een chimpansee gemaakt ?
Dat is gewoon een slecht excuus voor het geen zin hebben in een goede procedure opzetten.tlpeter schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:25:
[...]
Elke regio heeft een eigen GGD dat moest allemaal opgezocht worden. Het kostte de beste man veel te veel tijd.
Het zal eenmalig even wat uren kosten om zo'n procedure op te zetten, daarna moet het gewoon snel kunnen gaan hoor.
Ik vind dit echt belachelijk. De ziekte heeft een meldplicht. Schijnbaar geeft de overheid hier geen bal om want anders moet er toch gehandhaafd worden bij deze commerciële partijen ? Dan is het toch zo afgelopen met het niet doorgeven van resultaten ?
Kansloos volkIndoubt schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:23:
[...]
Eigen gemaakte foto's. Niet in Wuhan maar in Bejin, Is alweer even geleden dat ik daar was
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Want varkens zonder daglicht met 1000en in een stal is inderdaad zonder enig risico.
gewoon goed frituren
Ik heb toch maar even overgeslagen
Ik ben niet anders gewend dan dat Q4 meestal nog knallen voor het vaderland is om daarna met kerst alles op je familie af te reageren.reemprive schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:08:
Vind ik niet eens zo'n slecht idee. In die periode zijn toch vrij veel mensen vrij (vakantiedagen opmaken) en de decembermaand is met name op het basisonderwijs nou niet de meest productieve maand.
De hele financiële wereld draait nog even door want daar stopt het jaar later.
Ik geloof niet dat je er veel mensen in het bedrijfsleven blij mee gaat maken als ze ineens ook nog twee weken extra de kinderen op moeten vangen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het positief percentage van de externe particuliere labs zijn dus vergelijkbaar met de GGD positiviteitsratio.Jovatov schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 16:17:
[...]
In het RIVM-rapport staat inderdaad nog een overzichtje van de testresultaten laboratoria.
Ook hier maar een beperkte daling in de positiviteitsratio helaas.
[Afbeelding]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dat de positiviteitsratio niet zo snel zakt hoeft niet per se slecht te zijn toch? Natuurlijk, lager is beter, maar hoe zich dat vertaalt in percentage positief onder de gehele bevolking heeft ook te maken met testbereidheid, waarschijnlijkheid van corona-achtige klachten door andere oorzaken die wellicht per periode verschillen, en vast nog een hele rits andere factoren...YakuzA schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:12:
[...]
Het positief percentage van de externe particuliere labs zijn dus vergelijkbaar met de GGD positiviteitsratio.
Let wel; dit zijn niet perse de snelteststraten, maar Ziekenhuizen, huisartsen etc.YakuzA schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:12:
[...]
Het positief percentage van de externe particuliere labs zijn dus vergelijkbaar met de GGD positiviteitsratio.
Hoe meer snelteststraten en commerciële tests er zijn hoe meer positief bij de GGD toch? Want het totale aantal tests gaat omhoog en iedereen die positief is moet alsnog langs de GGD.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nou, das dus de vraag.Gonadan schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:49:
Hoe meer snelteststraten en commerciële tests er zijn hoe meer positief bij de GGD toch? Want het totale aantal tests gaat omhoog en iedereen die positief is moet alsnog langs de GGD.
De snelsteststraten van de GGD zal dat voor gelden.
Maar de vraag is of dat in alle gevallen bij de commerciëlen ook gebeurt.
Daarom zie ik dit getal ook niet zo heel snel 100% betrouwbaar worden eerlijk gezegd.
Men gaat naar een commerciële tester omdat men graag iets wil doen wat alleen mag als je negatief getest wordt. Dus ik neem aan dat wanneer die een positieve test krijgen ze als de brandweer naar de GGD gaan in de hoop dat die wel negatief uit valt.MikeyMan schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:55:
[...]
Nou, das dus de vraag.
De snelsteststraten van de GGD zal dat voor gelden.
Maar de vraag is of dat in alle gevallen bij de commerciëlen ook gebeurt.
Daarom zie ik dit getal ook niet zo heel snel 100% betrouwbaar worden eerlijk gezegd.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik denk dat een groot deel van de werkgevers commerciële straten gebruikt.Gonadan schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:57:
[...]
Men gaat naar een commerciële tester omdat men graag iets wil doen wat alleen mag als je negatief getest wordt. Dus ik neem aan dat wanneer die een positieve test krijgen ze als de brandweer naar de GGD gaan in de hoop dat die wel negatief uit valt.
Een dagje doorbetalen, omdat de GGD uitslag nog niet binnen is en de werknemer thuis zit , is duurder dan het bedrag wat een bedrijf aan zo'n commerciële partij moet betalen voor een test.
Tenzij je natuurlijk bij die commerciële teststraat positief krijgt terwijl je geen klachten hebt, en de GGD je dus gewoon naar huis stuurt zonder test.Gonadan schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:57:
[...]
Men gaat naar een commerciële tester omdat men graag iets wil doen wat alleen mag als je negatief getest wordt. Dus ik neem aan dat wanneer die een positieve test krijgen ze als de brandweer naar de GGD gaan in de hoop dat die wel negatief uit valt.
En dan ga je dus van die figuren krijgen die een negatief testresultaat vervalsen.

Gebruiken de GGD's niet voor een deel ook deze labs ? In het voorjaar gebruikte ze alleen de lab data om de % positief te rapporteren.MikeyMan schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:24:
[...]
Let wel; dit zijn niet perse de snelteststraten, maar Ziekenhuizen, huisartsen etc.
Commerciële test straten zijn vaak de antigeen testen, die gebruiken niet de labs van de GGD. Zelfs de LAMP-PCR heeft z’n eigen machine dus zal ook geen capaciteit opeisen
NRC vindt dat het virus weer oplaait
https://www.nrc.nl/nieuws...lf-leeft-weer-op-a4020371
RIVM-cijfers laten zien: de tweede coronagolf leeft weer op
Weekcijfers Het aantal ziekenhuisopnames daalt nauwelijks nog en het aantal positieve tests stijgt zelfs weer wat, blijkt uit cijfers van het RIVM.
Het coronavirus is weer aan een opleving bezig. Waar de daling begin deze maand nog vrij rap ging – binnen anderhalve week daalde het aantal positieve tests van ruim 10.000 naar zo’n 4.000 per dag – is de snelheid er nu al weer bijna uit. Afgelopen week kwamen er 37.706 positieve testuitslagen bij het RIVM binnen, zo’n 14 procent minder dan de week ervoor. Toen was de krimp veel groter, zo’n 32 procent. En wie wat verder op de cijfers inzoomt, kan zelfs een nieuw piekje zien. Eind vorige week werden dagelijks zo’n 6.000 mensen positief getest op Covid-19, ongeveer 2.000 meer dan op het dalletje van vorige week.
Ook het aantal ziekenhuisopnames daalt nauwelijks nog. In een week tijd werden er 1.496 opnames op de verpleegafdeling gemeld; nog geen 2 procent minder dan de week ervoor.
Dat is een flinke tegenvaller voor het kabinet. Dat kondigde afgelopen vrijdag juist aan de maatregelen iets verder te versoepelen: de regels die twee weken geleden werden aangekondigd om de epidemie sneller te laten krimpen, gelden vanaf donderdag niet meer. Dan kunnen onder meer de theaters, bioscopen en pretparken onder voorwaarden weer open. Of die maatregelen hebben geholpen, is nog onbekend: het duurt doorgaans ruim twee weken voor een effect te zien is in de cijfers.
Afname besmettingen stagneert
Maar dat de afname van het aantal besmettingen stagneert, komt hoe dan ook ongelegen. Voorlopig blijven de maatregelen van de ‘gedeeltelijke lockdown’, waarbij onder meer de horeca is gesloten, van kracht. Maar het kabinet hoopt in de loop van december, in de aanloop richting Kerst, de maatregelen verder te kunnen versoepelen.
De huidige besmettingsgraad is alleen veel hoger dan de doelstellingen die het kabinet zichzelf heeft gesteld. Premier Mark Rutte (VVD) stelde eerder in de Tweede Kamer dat hij terug wil naar het laagste waarschuwingsniveau op de ‘routekaart’, waarin is vastgelegd welke maatregelen genomen zouden moeten worden bij een bepaald aantal positieve tests. Het laagste niveau ligt op 50 positieve tests per 100.000 inwoners binnen zeven dagen. Op dit moment ligt dat aantal landelijk ruim boven de 200. Geen enkele GGD-regio zit in die laagste categorie. Ook de noordelijke provincies, waar de besmettingsgraad relatief laag is, zit één waarschuwingsniveau hoger. In 20 van de 25 regio’s is de situatie op dit moment zelfs ‘ernstig’. De uitbraak zou, kortom, nog fors verder moeten krimpen voor de gedeeltelijke lockdown afgebouwd kan worden. „De cijfers dalen, maar zijn nog altijd veel te hoog”, zei minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid, CDA) daar gisteren over.
Het RIVM stelt in een toelichting bij de cijfers dat de daling, die tijdens de tweede golf minder snel gaat dan tijdens de eerste, nog altijd in de lijn van de verwachting is.
Weekcijfers Het aantal ziekenhuisopnames daalt nauwelijks nog en het aantal positieve tests stijgt zelfs weer wat, blijkt uit cijfers van het RIVM.
Het coronavirus is weer aan een opleving bezig. Waar de daling begin deze maand nog vrij rap ging – binnen anderhalve week daalde het aantal positieve tests van ruim 10.000 naar zo’n 4.000 per dag – is de snelheid er nu al weer bijna uit. Afgelopen week kwamen er 37.706 positieve testuitslagen bij het RIVM binnen, zo’n 14 procent minder dan de week ervoor. Toen was de krimp veel groter, zo’n 32 procent. En wie wat verder op de cijfers inzoomt, kan zelfs een nieuw piekje zien. Eind vorige week werden dagelijks zo’n 6.000 mensen positief getest op Covid-19, ongeveer 2.000 meer dan op het dalletje van vorige week.
Ook het aantal ziekenhuisopnames daalt nauwelijks nog. In een week tijd werden er 1.496 opnames op de verpleegafdeling gemeld; nog geen 2 procent minder dan de week ervoor.
Dat is een flinke tegenvaller voor het kabinet. Dat kondigde afgelopen vrijdag juist aan de maatregelen iets verder te versoepelen: de regels die twee weken geleden werden aangekondigd om de epidemie sneller te laten krimpen, gelden vanaf donderdag niet meer. Dan kunnen onder meer de theaters, bioscopen en pretparken onder voorwaarden weer open. Of die maatregelen hebben geholpen, is nog onbekend: het duurt doorgaans ruim twee weken voor een effect te zien is in de cijfers.
Maar dat de afname van het aantal besmettingen stagneert, komt hoe dan ook ongelegen. Voorlopig blijven de maatregelen van de ‘gedeeltelijke lockdown’, waarbij onder meer de horeca is gesloten, van kracht. Maar het kabinet hoopt in de loop van december, in de aanloop richting Kerst, de maatregelen verder te kunnen versoepelen.
De huidige besmettingsgraad is alleen veel hoger dan de doelstellingen die het kabinet zichzelf heeft gesteld. Premier Mark Rutte (VVD) stelde eerder in de Tweede Kamer dat hij terug wil naar het laagste waarschuwingsniveau op de ‘routekaart’, waarin is vastgelegd welke maatregelen genomen zouden moeten worden bij een bepaald aantal positieve tests. Het laagste niveau ligt op 50 positieve tests per 100.000 inwoners binnen zeven dagen. Op dit moment ligt dat aantal landelijk ruim boven de 200. Geen enkele GGD-regio zit in die laagste categorie. Ook de noordelijke provincies, waar de besmettingsgraad relatief laag is, zit één waarschuwingsniveau hoger. In 20 van de 25 regio’s is de situatie op dit moment zelfs ‘ernstig’. De uitbraak zou, kortom, nog fors verder moeten krimpen voor de gedeeltelijke lockdown afgebouwd kan worden. „De cijfers dalen, maar zijn nog altijd veel te hoog”, zei minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid, CDA) daar gisteren over.
Het RIVM stelt in een toelichting bij de cijfers dat de daling, die tijdens de tweede golf minder snel gaat dan tijdens de eerste, nog altijd in de lijn van de verwachting is.
Tenzij het betreffende commerciele bedrijf een van de 3 door de RIVM goedgekeurde sneltesten gebruikt. Dan is die positief goed. Wordt een ander merk gebruikt dan moet je inderdaad hertesten bij de GGDGonadan schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 17:49:
Wat een fout stuk zeg. Compleet niet onderbouwde stemmingmakerij die belangrijke details over vorige week en de weken daarvoor compleet weglaat. SchandaligSigns schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 18:22:
NRC vindt dat het virus weer oplaait
Mjah, dat de daling sneller had gekund had je misschien op kunnen hopen. Maar dit is wel een hele aparte voorstelling van zaken van het NRC.
Overigens voor zover er nog hoop was op versoepeling voor de kerst:
RIVM: 'Pas in januari verstandig om coronamaatregelen te versoepelen' https://www.nu.nl/coronav...gelen-te-versoepelen.html (via @NUnl)
En dan daarna nog even de kerstpiek (pun intended) uitzingen natuurlijk.
Overigens voor zover er nog hoop was op versoepeling voor de kerst:
RIVM: 'Pas in januari verstandig om coronamaatregelen te versoepelen' https://www.nu.nl/coronav...gelen-te-versoepelen.html (via @NUnl)
En dan daarna nog even de kerstpiek (pun intended) uitzingen natuurlijk.
[ Voor 54% gewijzigd door MikeyMan op 17-11-2020 18:42 ]
Volgens mij lees ik dat het percentage positieve tests minder hard daalt en dat de ziekenhuisopnames nauwelijks tot niet dalen.
Volgens mij klopt dat aardig. Om het dan te betitelen als 'het virus leeft weer op' is dan wel weer heel kort door de bocht.
Ik hou het op 'redelijk stuk, Telegraaf-titel'.
Volgens mij klopt dat aardig. Om het dan te betitelen als 'het virus leeft weer op' is dan wel weer heel kort door de bocht.
Ik hou het op 'redelijk stuk, Telegraaf-titel'.
I&O Research heeft een opiniepeiling gedaan over de bereidheid tot vaccineren. Ten opzichte van de vorige peiling is de bereidheid flink gedaald, vooral onder jongeren. Meest voorkomende reden die genoemd is om nog te wachten is dat men denkt dat de vaccins te snel ontwikkeld zijn en ze bang zijn voor eventuele bijwerkingen.
De Tweakers-bereidheid-poll is nog open:CMD-Snake schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 18:49:
I&O Research heeft een opiniepeiling gedaan over de bereidheid tot vaccineren. Ten opzichte van de vorige peiling is de bereidheid flink gedaald, vooral onder jongeren. Meest voorkomende reden die genoemd is om nog te wachten is dat men denkt dat de vaccins te snel ontwikkeld zijn en ze bang zijn voor eventuele bijwerkingen.
zacht in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3"
De tweede golf steeg minder hard dan de eerste, het is dan wellicht ook logisch dat het minder hard daalt. De huidige maatregelen zijn ook minder zwaar dan bij de eerste golf. Wat ook niet meehelpt is dat het nu herfst is en we richting de winter gaan.
Hoe denken jullie over massaal testen zoals in Slowakije is gebeurt en ze in Oostenrijk willen gaan doen ? Er is steeds meer testcapaciteit maar de vraag word minder (bij GGD). Misschien een idee om massa tests op bepaalde plekken te gaan doen ?
Hoe denken jullie over massaal testen zoals in Slowakije is gebeurt en ze in Oostenrijk willen gaan doen ? Er is steeds meer testcapaciteit maar de vraag word minder (bij GGD). Misschien een idee om massa tests op bepaalde plekken te gaan doen ?
Dus is het tijd voor een goede informatiecampagne om die angsten grotendeels weg te nemen.CMD-Snake schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 18:49:
Gelukkig is de bereidheid onder de risicogroepen wel hoog.
Wat ik nog wel een bijzonder stukje uit dat onderzoek vond:
Ook is er verschil te zien op basis van politieke voorkeur. De animo om te vaccineren is het laagst onder SGP-kiezers (bereidheid 13 procent), Forum voor Democratie-kiezers (24 procent) en Partij voor de Dieren-kiezers (35 procent). Bij aanhangers van de VVD, het CDA, GroenLinks en de PvdA is het vertrouwen meer dan 70 procent. Bij D66-kiezers is het vertrouwen het grootst: 84 procent.
Dus de reli fanaten en de rechts en links populisten vertrouwen het allemaal niet. Maar de aanhangers van de centrum links/rechtse partijden zien het juist wel zitten. Typische verdeling die eigenlijk ook weer compleet te verwachten viel gezien de figuren die zulke partijen aanhangen.
Ik denk dat je daar weinig mee opschiet als je niet mensen onder druk kan zetten of dwingen om zich te laten testen, en de tests (volgens de GGD) weinig zeggen als je je laat testen zonder dat je klachten hebt.Plenkske schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 18:53:
Er is al weken gezegd door verschillende media en bronnen dat de 2e golf er een is van langere adem dan de eerste, precies omdat het een langzaam stijgende golf was met soepelere maatregelen dan de eerste golf. Dus het valt allemaal binnen de verwachtingen zo geeft het RIVM ook aan. Dat NRC stuk is gewoon smerige stemmingmakerij en een poging mensen bang te maken.Plenkske schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 18:53:
De tweede golf steeg minder hard dan de eerste, het is dan wellicht ook logisch dat het minder hard daalt. De huidige maatregelen zijn ook minder zwaar dan bij de eerste golf. Wat ook niet meehelpt is dat het nu herfst is en we richting de winter gaan.
Massaal testen heeft compleet geen zin zolang je niet iedereen pakt (en dat kan niet) en de grenzen openlaat zodat het virus ook bij negatief geteste mensen gewoon kan toeslaan. En het vervelende is dan dat die negatief geteste mensen toch minder voorzichtig zullen doen, want "ik ben toch negatief getest"
De reden dat de GGD dat zegt is vanuit een ander principe geredeneerd.Stoney3K schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 18:56:
[...]
Ik denk dat je daar weinig mee opschiet als je niet mensen onder druk kan zetten of dwingen om zich te laten testen, en de tests (volgens de GGD) weinig zeggen als je je laat testen zonder dat je klachten hebt.
Deze massale testcampagnes zorgen ervoor dat je mensen kunt opsporen voordat ze anderen besmetten. Niet zo nuttig in een kleine omvang, maar in grotere aantallen zul je er echt wel wat mee opschieten. Alleen zul je het bij onvoldoende bco en maatregelen geregeld moeten herhalen.
Maar zijn de bezoekers van dit forum dan een representatieve groep?zacht schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 18:52:
De Tweakers-bereidheid-poll is nog open:
zacht in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3"
Een slecht idee.Plenkske schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 18:53:
Hoe denken jullie over massaal testen zoals in Slowakije is gebeurt en ze in Oostenrijk willen gaan doen ?
De test is een momentopname. Je kan prima twee dagen later alsnog ziek worden, het zegt alleen iets over de dag waarop de test is afgenomen. De manier waarop Slowakije de test doet is niet bepaald chique. Het is vrijwillig, maar als je niet meewerkt heb je huisarrest. Dat laatste is nogal een pressiemiddel om mensen te dwingen te testen.
Ik betwijfel of het op de langere termijn een nut gaat hebben, je de landsgrenzen bleven vaak open dus import van het virus blijft altijd mogelijk.
Dat had inderdaad met de testcapaciteit te maken, maar ook met het feit dat een PCR test bij asymptomatische mensen minder gevoelig is en de kans op false negatives groter is.MikeyMan schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 18:59:
[...]
De reden dat de GGD dat zegt is vanuit een ander principe geredeneerd.
Bovendien denk ik niet dat veel mensen zich regelmatig, zonder reden laten testen tenzij die test écht makkelijk is en niet onprettig, bijvoorbeeld een blaastest die je elke dag kan doen.
Per definitie niet. Dit is geen sample van de algemene populatie.CMD-Snake schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:01:
[...]
Maar zijn de bezoekers van dit forum dan een representatieve groep?
Tevens is deze poll een self select en daardoor ook niet representatief.
@CMD-Snake cijfers wijzen er toch op dat er een positieve bijdrage is op het aantal besmettingen.
@Stoney3K ik zou idd niet voor mijn lol elke week testen
1/5 Slowakije heeft afgelopen week allen boven de 10 jaar en onder de 65 opgeroepen voor een Corona-sneltest. De opkomst was 90% (kwam je niet dan moest je in isolatie).
— Xander Koolman (@XanderKoolman) 5 november 2020
Dat was erg mooi, maar wat was het effect?
(Vorige draadjes over deze aanpak:) https://t.co/z0HVfuyWHu
2/5 Het uiteindelijke effect laat op zich wachten, maar we kunnen wel leren van de 4-pilotregio's die een week eerder begonnen.
— Xander Koolman (@XanderKoolman) 5 november 2020
Hoeveel daalde het %-positieve testuitslagen tussen de 1e en de 2r week?
TS 4,9 —> 2,0%
NO 4,8 —> 1,8%
DK 3,1 —> 1,4%
BJ 3,3 —> 1,7%
h/t @NiewFreek
[ Voor 28% gewijzigd door MikeyMan op 17-11-2020 19:05 ]
Als je de mensen test met een keelswab i.p.v. neusswab denk ik dat mensen wel komen om vrijwillig te testen, desnoods met een VVV-bon oid.MikeyMan schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:03:
@CMD-Snake cijfers wijzen er toch op dat er een positieve bijdrage is op het aantal besmettingen.
[Embed]
[Embed]
21% vloeit toch weer terug de BTW schatkist in en de uitgaven van de mensen zijn goed voor de economie
Vond die keelswab ook heel niet tof. Kotste bijna m'n dashboard vol. En jalapenos later die dag voelde ik ook nog welMr.Joker schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:07:
[...]
Als je de mensen test met een keelswab i.p.v. neusswab denk ik dat mensen wel komen om vrijwillig te testen, desnoods met een VVV-bon oid.
21% vloeit toch weer terug de BTW schatkist in en de uitgaven van de mensen zijn goed voor de economie
MikeyMan schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:09:
[...]
Vond die keelswab ook heel niet tof. Kotste bijna m'n dashboard vol. En jalapenos later die dag voelde ik ook nog wel
Ik denk dat als je er een incentive aan hangt, dat je dan wel veel mensen laat komen, maar je moet niet mensen uren in de rij laten staan, daar zijn wij als volk niet geduldig genoeg voor.
Geen IrmaLZ86 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:07:
Ik had even gemist dat er een persco was![]()
Goed, de rest maar even volgen dan.

Verwijderd
Als de overheid diezelfde informatiecampagne had gegeven over het vaccin tegen de Mexicaanse griep, dan had de overheid nog meer schadevergoedingen kunnen betalen. Dat vaccin was ook veilig. Totdat er opeens mensen narcolepsie kregen en bleek dat de fabrikant wist van de bijwerkingen.LZ86 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 18:54:
[...]
Dus is het tijd voor een goede informatiecampagne om die angsten grotendeels weg te nemen.
Gelukkig is de bereidheid onder de risicogroepen wel hoog.
Maar dat zal nu natuurlijk nooit gebeuren.

Het is even wachten tot het volgende onderzoek komt die weigerende mensen wegzet als 'laagopgeleid'. Net zoals dat gedaan wordt bij pvv en forumstemmers in de hoop dat mensen het tegendeel willen bewijzen en van mening veranderen.
Dat de bereidheid onder de risicogroep hoog is, is ook logisch: zij hebben minder lang te leven dan jongeren, waardoor ze niet gauw las zullen hebben van de bijwerkingen op de lange termijn.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2020 19:22 ]
Samenvatting persco:
-De bieb gaat weer open morgen.
-Mondkapjes verplicht in publieke ruimtes per 1 december.
-Blijven de cijfers dalen dan gaat half december de horeca weer open, zodat we een 3e golf krijgen in januari, en daarmee de bereidheid tot vaccineren toeneemt in diezelfde maand
-Blijven de cijfers dalen dan gaat half december de horeca weer open, zodat we een 3e golf krijgen in januari, en daarmee de bereidheid tot vaccineren toeneemt in diezelfde maand
Dat onderzoek gaat er geheid komen. Want onder diezelfde PVV en forumstemmers die laagopgeleid zijn is de vaccinatiebereid het laagst. Enige die ze daarin voorblijven zijn de orthodoxe christenen van de SGP.Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:20:
[...]
Het is even wachten tot het volgende onderzoek komt die weigerende mensen wegzet als 'laagopgeleid'. Net zoals dat gedaan wordt bij pvv en forumstemmers in de hoop dat mensen het tegendeel willen bewijzen en van mening veranderen.
Verder is er amper een vergelijking tussen het Mexicaanse griepvaccin van 1 farmaceut en de huidige pandemie en vele farmaceuten die nu bezig zijn voor ons, zodat we zsm weer terug naar normaal kunnen.
Ik ben er namelijk nogal klaar mee, en met mij vele weldenkende mensen die dat vaccin gewoon gaan halen. Zodra ik gevaccineerd ben ga ik me ook niet meer heel goed aan de richtlijnen houden waarschijnlijk
De Jonge verduidelijkt ook al wat nu
Weet iemand toevallig naar welke van de 378 routekaarten gerefereerd werd? Of krijgen we morgen rond 16:00 versie 462 met mogelijk de juiste route voor de volgende 2 en een half uur?
Quarantaine na app-melding gaat van tien naar vijf dagen en daarna mag je een test doen, indien negatief, dan mag je weer uit quarantaine
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Hoe wil De Jonge dat doen? De ministeriële regeling moet aan de Tweede Kamer voorgelegd worden en zo te zien gebeurt dat de komende twee weken niet. 1 december is dan wel onwaarschijnlijk, hij kan het niet invoeren zonder hun toestemming.zacht schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:24:
https://www.telegraaf.nl/...ener-overleden-aan-coronaEerste Nederlandse tiener overleden aan corona
Updated 8 min geleden
12 min geleden in BINNENLAND
AMSTERDAM - In ons land is het eerste sterfgeval van een jongere aan Covid-19 te betreuren. Dat staat in het epidemiologisch rapport van het RIVM dat vandaag is gepubliceerd over de afgelopen week. Een woordvoerder van het RIVM bevestigt dat gaat om een jongere tussen de 15 en 19 jaar.
„De meeste personen die overlijden zijn nog steeds ouderen of mensen met ziektes.”
„De meeste personen die overlijden zijn nog steeds ouderen of mensen met ziektes.”Ⓒ ANP
„Het betreft een jongere met onderliggend lijden. Voor het overige maken we niets bekend in verband met de privacy.” Het is voor het eerst in ons land dat iemand zo jong overlijdt. De jongste personen die daarna deze week overleden aan het virus waren twee personen tussen de 40 en 49 jaar. „De meeste personen die overlijden zijn nog steeds ouderen of mensen met ziektes.”
Ik heb liever dat de stadions open gaan. De rest kan mij gestolen worden.zacht schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:24:
Samenvatting persco:
Naar de bieb ga ik niet, levensgevaarlijk.
Tja, je kon erop wachten met hoe de jongeren met de maatregelen omgaan. De kans dat het gebeurt is klein, maar als ze massaal dat virus oplopen is het natuurlijk een kwestie van tijd.
Triest, afgrijselijk voor de ouders.
Zat al met 3 appie-shopper-tassen in de aanslag te wachten op het startsein om de ingrediënten voor de papier-mâché te gaan hamsteren

Verwijderd
Al komen er 5 verschillende vaccinaties. Dat heeft niets te maken met het aantal fabrikanten. Als er bij de Mexicaanse griep 5 fabrikanten waren dan was er nog steeds die ene met narcolepsie als verzwegen bijwerking. Dus zou je 20% kans hebben op een gevaarlijke vaccinatie.LZ86 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:25:
[...]
Dat onderzoek gaat er geheid komen. Want onder diezelfde PVV en forumstemmers die laagopgeleid zijn is de vaccinatiebereid het laagst. Enige die ze daarin voorblijven zijn de orthodoxe christenen van de SGP.
Verder is er amper een vergelijking tussen het Mexicaanse griepvaccin van 1 farmaceut en de huidige pandemie en vele farmaceuten die nu bezig zijn voor ons, zodat we zsm weer terug naar normaal kunnen.
Ik ben er namelijk nogal klaar mee, en met mij vele weldenkende mensen die dat vaccin gewoon gaan halen. Zodra ik gevaccineerd ben ga ik me ook niet meer heel goed aan de richtlijnen houden waarschijnlijk
Dat je je niet aan de richtlijnen gaat houden zal die weigeraars niet zo boeien denk ik. Die interesseert het nu ook niet zo. Maar de richtlijnen zullen hoe dan ook blijven zolang de zorg overbelast is, ook als jij wel de vaccinatie hebt.
Ik heb even de rioolwatermetingen bekeken in veel regio's, via het coronadashboard is alles te zien.
Bij regio's Groningen, Twente en Amsterdam zitten bij elk 1 meting die bizar hoog uitschiet waarbij ik me sterk afvraag of dit (kan) kloppen.
Het landelijk gemiddelden is hierdoor ook een beetje gestegen, maar wellicht zou het zonder deze uitschieters zelfs dalen.
Laatst plaatste @MikeyMan een grafiek dat de rioolwater deeltjes met corona wat aan het stijgen was, maar die grafiek had geen context. Nu is het mij duidelijker.
Bij regio's Groningen, Twente en Amsterdam zitten bij elk 1 meting die bizar hoog uitschiet waarbij ik me sterk afvraag of dit (kan) kloppen.
Het landelijk gemiddelden is hierdoor ook een beetje gestegen, maar wellicht zou het zonder deze uitschieters zelfs dalen.
Laatst plaatste @MikeyMan een grafiek dat de rioolwater deeltjes met corona wat aan het stijgen was, maar die grafiek had geen context. Nu is het mij duidelijker.
Verwijderd
Naast Covid-19 was er wederom ook sprake van ’onderliggend lijden’.
Dus het blijft een vrij onschuldig virus voor jongeren/tieners.
Dit is overdreven wat je zegt. Het is geen gevaarlijke vaccinatie. Namelijk, het heeft meer voordelen dan nadelen gehad.Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:31:
[...]
Al komen er 5 verschillende vaccinaties. Dat heeft niets te maken met het aantal fabrikanten. Als er bij de Mexicaanse griep 5 fabrikanten waren dan was er nog steeds die ene met narcolepsie als verzwegen bijwerking. Dus zou je 20% kans hebben op een gevaarlijke vaccinatie.
Dat je je niet aan de richtlijnen gaat houden zal die weigeraars niet zo boeien denk ik. Die interesseert het nu ook niet zo. Maar de richtlijnen zullen hoe dan ook blijven zolang de zorg overbelast is, ook als jij wel de vaccinatie hebt.
Dat is wat bijwerkingen zijn, die potentieel gevaarlijk kunnen zijn, is vervelend en onhandig. Maar de baten wegen op tegen de nadelen.
Het is en blijft een numbers game. Klaar.
Op basis van dat stukje tekst is daar natuurlijk bijzonder weinig (zegge niets) te concluderen.Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:32:
[...]
Qua sterftecijfers voor jongeren zonder onderliggend lijden wel.Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:32:
[...]
Helaas ken ik mijn omgeving een aantal jongeren die nu maanden later nog steeds niet de oude zijn. Conditie nulkommanul, ademhalingsproblemen, concentratieproblemen. Met daarbij de gevolgen voor hun studie en/of werk.
Er zijn in NL 10 kinderen bekend die narcolepsie hebben gekregen na vaccinatie. Er zijn dertig miljoen Europeanen die werden gevaccineerd tegen Mexicaanse griep in 2009 en 2010. Hiervan kregen er naar schatting ruim 1300 narcolepsie, dus 0,004 procent van de gevaccineerden, oftewel 1 op de 23.000Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:31:
[...]
Al komen er 5 verschillende vaccinaties. Dat heeft niets te maken met het aantal fabrikanten. Als er bij de Mexicaanse griep 5 fabrikanten waren dan was er nog steeds die ene met narcolepsie als verzwegen bijwerking. Dus zou je 20% kans hebben op een gevaarlijke vaccinatie.
Ook is nog niet 100% onomstoten de link gelegd. Het zal er wellicht ooit wel uitkomen, maar dat weet men nog steeds niet helemaal zeker. Denk dat je een beetje overdrijft in hoe link dat vaccin was.
[ Voor 4% gewijzigd door LZ86 op 17-11-2020 19:36 ]
Onderliggend lijden kan ook een normaal vrij onschuldige aandoening zijn. Zou ook dit niet te licht opnemen.Verwijderd schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 19:32:
[...]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.
Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.
Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• Coronavirus Slowchat #2
• Het nut en de noodzaak van mondkapjes
• Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
• De Coronavaccins
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.
Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.
Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• Coronavirus Slowchat #2
• Het nut en de noodzaak van mondkapjes
• Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
• De Coronavaccins