Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 224 Laatste
Acties:
  • 695.700 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:02
MikeyMan schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:53:
[...]

Gelukkig krijgen ze een wapenstok om die tukkers weer terug hun hok in te duwen.

Vrees een beetje dat dit jaar de BOA's voor wat druk op de zorg gaan zorgen. :X

@CMD-Snake Ik snap het gevoel wel; maar het is wat selectief. Zelfde geldt voor Meth, 300 rijden of rijden zonder helm/gordel.
De R zit in de maand, dus hier in Twente is al non stop elke avond een vuurwerkshow te z ien. Alleen al in mijn straat. Dit is nog een semi-normale straat. Vooral nieuwbouw koop met wat sociale huur ertussen.
In mijn vorige wijk (Hogeland/ Diekman, waar half Vak P woont) is het nu al warzone :)

Ik vermoed dat hier niet heel veel handhaving gaat zijn. Die tukkers met vuurwerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16:58
jip_86 schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:44:
Carbidschieten moet er nu ook aan (link) Alles word er bijgehaald tot en met potentieel wapen :F
Je mag gerust op straat BOEM BOEM BOEM gaan roepen om 00:00 :+

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
MikeyMan schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:53:
@CMD-Snake Ik snap het gevoel wel; maar het is wat selectief. Zelfde geldt voor Meth, 300 rijden of rijden zonder helm/gordel.
Helm en gordels doen bewezen iets. Mondkapjes zijn veel twijfelachtiger, zijn dan nog meer als airbags. Die zet ik ook altijd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
CMD-Snake schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:48:
[...]

Ik blijf het de keuze van het individu zelf vinden. De baat is twijfelachtig, maar de maatschappelijke splijtzwam is overduidelijk.
Zoals gezegd vind ik het geneuzel. Als ik om mij heen kijk, bijvoorbeeld in de supermarkt, dan zie ik zeker 90% met een mondkapje lopen. Zo'n grote splijtzwam is het dus niet.

Prima als jij er niet aan wil overigens, maar blijf dan lekker thuis en laat anderen overdekte gebouwen ingaan. Je mag ook maar 100, 120 of 130 op de snelweg, kan je ook leuk of niet leuk vinden maar als je daar niet aan mee wil doen dan moet je niet op de snelweg komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

CMD-Snake schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:57:
[...]
zijn dan nog meer als airbags. Die zet ik ook altijd uit.
Jij bent er ook wel echt één hè..... |:( |:(

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Ebayzo schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:58:
Jij bent er ook wel echt één hè..... |:( |:(
Lees maar eens over verwondingen door airbags. Zo eenduidig goed zijn ze niet.
Drardollan schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:58:
Zoals gezegd vind ik het geneuzel. Als ik om mij heen kijk, bijvoorbeeld in de supermarkt, dan zie ik zeker 90% met een mondkapje lopen. Zo'n grote splijtzwam is het dus niet.
Hier ligt dat aantal een stuk lager. Eerder 50-50 als ik er al een getal aan zou moeten verbinden.

[ Voor 45% gewijzigd door CMD-Snake op 16-11-2020 17:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
CMD-Snake schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:53:
[...]

Als ik mijzelf naar de kloten wil helpen is dat mijn goed recht. De Jonge kan op zijn kop gaan staan, maar hij heeft er niets van te vinden.
Tot wanneer je doodziek wordt en een ziekenhuisbed in beslag neemt :z Prima wanneer de zorg niet onder druk staat, maar nu is niet het moment.

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
CMD-Snake schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:59:
[...]

Lees maar eens over verwondingen door airbags. Zo eenduidig goed zijn ze niet.
Ik hoef daar niet over te lezen, airbags hebben mij en mede inzittenden het leven gered in 2006. Er kunnen er niet genoeg inzitten wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:14

Laguna

Connaisseur

CMD-Snake schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:34:
Morgen is het debat in de Tweede Kamer over de mondkapjesplicht. Vandaag blijkt wel dat de mondkapjes op scholen voor wat beroering kunnen zorgen. Er ontstaan botsingen tussen leerlingen, ouders en de leerkrachten. Sommige scholen zijn zelfs voornemens als de mondkapjesplicht ingevoerd is leerlingen van school te verwijderen indien zijn geen mondkapje dragen.

Wederom bewijs dat die mondkapjes meer kapot maken dan ze zogenaamd redden. Hopelijk is de kamer verstandig morgen en stemmen ze die mondkapjesplicht weg zoals ze eerder al deden.
Aanvullend op het artikel van Het Parool:

https://www.trouw.nl/onde...oma-ziek-worden~b24674d7/

Is überhaupt aangetoond dat scholen brandhaarden zouden zijn? Of is het mondkapjesadvies voor scholen louter ingevoerd om te voorkomen dat de publieke opinie weer zou aansturen op sluiting zoals in het voorjaar gebeurde?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:49

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Laguna schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:16:
[...]

Aanvullend op het artikel van Het Parool:

https://www.trouw.nl/onde...oma-ziek-worden~b24674d7/

Is überhaupt aangetoond dat scholen brandhaarden zouden zijn? Of is het mondkapjesadvies voor scholen louter ingevoerd om te voorkomen dat de publieke opinie weer zou aansturen op sluiting zoals in het voorjaar gebeurde?
Dat scholen, en dan met name voor 12+, een bijdrage hebben aan verplaatsingen, vermenging en daarmee verspreiding is redelijk evident. In hoeverre dat opweegt tegen de nadelen van sluiting is een tweede.

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 16-11-2020 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:11
CMD-Snake schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:53:
[...]
De laatste ronde waren de enige partijen die voor waren GroenLinks en Partij voor de Dieren. Van mij mag dit voorstel wel een tweede keer sneuvelen. Ik betwijfel ten zeerste dat die mondkapjes een golf kunnen stoppen. We zitten nu al in een stevige daling van de besmettingen nog voor het verplicht is.
Het is een extra hulpmiddel. Een golf stoppen zal het zeker niet en heel veel bijdragen ook niet. Maar als het verplicht zou worden, is dat dus wel met een reden en heb je je er aan te houden. Als je je alleen aan regels hoeft te houden waar je het mee eens bent ou het een zooitje worden :+
[...]
Als ik mijzelf naar de kloten wil helpen is dat mijn goed recht. De Jonge kan op zijn kop gaan staan, maar hij heeft er niets van te vinden.
Het gaat alleen niet om jou, het is juist vooral om anderen te beschermen. Als het alleen om jezelf te beschermen was had je het inderdaad helemaal zelf moeten weten (en had ik er zelf ook geen opgedaan). Vandaar ook dat ik het vergelijk met roken. Doe je dat ergens waar niemand er last van heeft mag je van mij je gang gaan. Maar het verbod in openbare ruimtes ben ik helemaal voor.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 01:35

NMH

Moderator General Chat
Laguna schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:16:
Ze leveren in ieder geval wel een significante bijdrage aan de verspreiding:
Van Dissel schat dat met de huidige maatregelen de R naar 0,88 gaat. Als scholen zouden sluiten, zou die R nog veel verder kunnen zakken. Indien alle scholen – dus ook de basisscholen – op slot zouden gaan, dan kan het op 0,74 uitkomen.
(Ja, ik weet het, Telegraaf, niet mijn favoriete bron, maar ik ga er van uit dat het citaat klopt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@NMH Let wel; nieteens zozeer door de scholen an sich, maar door de verplaatsingen eromheen.

Zie ook:

Enkele studies mbt verspreiding op scholen in de UK.

[ Voor 43% gewijzigd door MikeyMan op 16-11-2020 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:11
CMD-Snake schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:57:
[...]
Helm en gordels doen bewezen iets. Mondkapjes zijn veel twijfelachtiger, zijn dan nog meer als airbags. Die zet ik ook altijd uit.
Tja, dat vind ik dan weer een eigen keuze (maar alsnog een domme). Ook airbags doen bewezen iets. Er zijn veel meer situaties waarbij airbags ernstiger letsel/doden hebben voorkomen. Maar inderdaad zijn er ook gevallen waarbij de airbag juist voor letsel zorgt. Aan de andere kant geldt dat net zo goed voor gordels. Uiteindelijk worden er heel veel doden voorkomen.
MikeyMan schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:41:
@NMH Let wel; nieteens zozeer door de scholen an sich, maar door de verplaatsingen eromheen.

Zie ook:
[Twitter]
Dit mag wel vaker gezegd worden want dat schijnt bij veel mensen niet door te dringen. Hetzelfde geldt voor de maatregelen van afgelopen tijd. In een bibliotheek/zwembad e.d. zullen er niet veel besmettingen zijn. Door de bewegingen om er te komen wel.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

redwing schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:49:
[...]

Dit mag wel vaker gezegd worden want dat schijnt bij veel mensen niet door te dringen. Hetzelfde geldt voor de maatregelen van afgelopen tijd. In een bibliotheek/zwembad e.d. zullen er niet veel besmettingen zijn. Door de bewegingen om er te komen wel.
Mee eens, maar dat maakt sluiting natuurlijk geen minder nuttige maatregel. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:56
redwing schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:51:
[...]

Ik vind dat geen keuze van het individu zelf. Ik zie het eerder als roken. Ook daarbij is het zo dat als jij je niet aan de regels houdt, je het risico voor een ander groter maakt. De impact is ook heel klein (iets anders dus dan met vaccineren), dus in de huidige situatie moet je dat ook kunnen verplichten. Maar dan dus wel tijdelijk.
Voor jou is de impact heel klein. Niet voor iedereen.

Overigens heb ik bij @Drardollan soms het idee dat hij uiteindelijk altijd draait. Zijn anti maatregelen in het begin. Uiteindelijk meedraaien. Zo ook met mondkapjes.
Check bv dit:
Drardollan in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 2"
Mondkapjes helpen niets, zoveel is ondertussen wel duidelijk. Of vind je dat België en Duitsland het lekker doen, met hun mondkapjes. Eigenlijk is er geen enkel land MET mondkapjes wat het wel goed doet.
En nu vindt meneer mondkapjes bijna een heilige graal..

Opvallend :P

[ Voor 35% gewijzigd door GAIAjohan op 16-11-2020 18:17 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

MikeyMan schreef op maandag 16 november 2020 @ 17:41:

Zie ook:
[Twitter]
Zolang de scholen open zijn zullen de verplaatsingen eromheen blijven en als het inderdaad voornamelijk de verplaatsingen zijn, is het dan wel nodig om al die kinderen op te zadelen met het ongemak en stress van mondkapjes?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Waarom laten scholen niet de leraren verplaatsen per lokaal IPV hele klassen? Er zijn maar een paar vakken die écht een vakspecifiek lokaal vereisen, scheikunde, biologie, tekenen en wellicht techniek/handenarbeid.
De talen, wiskunde, levensbeschouwing etc kunnen prima in hetzelfde lokaal gegeven worden.
Als je alleen de leraren laat verhuizen scheelt dat weer het aantal bewegingen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Laguna schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:14:
[...]

Zolang de scholen open zijn zullen de verplaatsingen eromheen blijven en als het inderdaad voornamelijk de verplaatsingen zijn, is het dan wel nodig om al die kinderen op te zadelen met het ongemak en stress van mondkapjes?
Stress van een mondkapje? Als dat zo is dan hoop ik dat de huidige scholieren zo snel mogelijk aan het buitenland gedoneerd worden en we zelf een nieuwe lading inkopen. Als dit zo zoveel stress voor ze oplevert dan hoeven we er niet op te rekenen dat ze ooit fatsoenlijk in onze maatschappij kunnen meedraaien.

Gelukkig is het nonsens wat ik hierboven schrijf.

Overdrijven is ook een vak dus. Hele bevolkingsgroepen liepen voor Corona al hele dagen met mondkapjes, heb je daar ooit in de krant van gelezen dat ze compleet over de kook zijn door die afschuwelijke mondkapjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
GAIAjohan schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:19:
Waarom laten scholen niet de leraren verplaatsen per lokaal IPV hele klassen? Er zijn maar een paar vakken die écht een vakspecifiek lokaal vereisen, scheikunde, biologie, tekenen en wellicht techniek/handenarbeid.
De talen, wiskunde, levensbeschouwing etc kunnen prima in hetzelfde lokaal gegeven worden.
Als je alleen de leraren laat verhuizen scheelt dat weer het aantal bewegingen
Volgens mij wordt dat op sommige scholen ook gedaan, net als klassen opsplitsen en fysiek en online lesgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

MikeyMan schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:42:
[...]

Maar wat voor data mis je dan?
Er zijn weekrapportages van inmiddels bijna 70 pagina's:
https://www.rivm.nl/archi...ges-covid-19-in-nederland

Er worden databronnen beschikbaar gesteld:
https://data.rivm.nl/covid-19/

Enige wat ik kan verzinnen is dagelijks het aantal tests en eventueel de data van de commerciëlen.
Maar verder :?
Dagelijks aantal tests inderdaad. Dan was de hele paniek van woensdag niet nodig geweest. Vorige week maandag en dinsdag was erg weinig getest bleek later. Logisch dat besmettingen dan dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Drardollan schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:21:
[...]

Stress van een mondkapje? Als dat zo is dan hoop ik dat de huidige scholieren zo snel mogelijk aan het buitenland gedoneerd worden en we zelf een nieuwe lading inkopen. Als dit zo zoveel stress voor ze oplevert dan hoeven we er niet op te rekenen dat ze ooit fatsoenlijk in onze maatschappij kunnen meedraaien.

Overdrijven is ook een vak dus. Hele bevolkingsgroepen liepen voor Corona al hele dagen met mondkapjes, heb je daar ooit in de krant van gelezen dat ze compleet over de kook zijn door die afschuwelijke mondkapjes?
Tja lees anders even het artikel wat ik gepost had van Trouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Drardollan schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:21:
[...]

Ja stress van een mondkapje, kan je zo een voorbeeld opnoemen. weet wel dat ik ernstig betwijfel of ik in deze tijd mijn middelbare school diploma op de reguliere manier had kunnen halen.. immers, als je de leraar niet kunt volgen zal je naar een andere vorm van onderwijs moeten gaan. Alles op papier/type-chat. En soms werkt een uitleg dan toch echt iets minder handig dan mondeling uitleg krijgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
GAIAjohan schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:06:
[...]

Overigens heb ik bij @Drardollan soms het idee dat hij uiteindelijk altijd draait. Zijn anti maatregelen in het begin. Uiteindelijk meedraaien. Zo ook met mondkapjes.
Check bv dit:

[...]

Tsjah, dat is hoe het werkt bij volwassen mensen, die uiten hun ongenoegen en gaan dan verder met hun leven. Niet iedereen blijft hangen en hetzelfde plaatje maanden afspelen. Dat zegt niets over mijn mening t.o.v. bepaalde maatregelen, die is grotendeels onveranderd. Maar zoals gezegd, de meeste volwassen mensen gaan dan verder met hun leven en dealen met de situatie.

Vanwaar ineens deze persoonlijke aanval trouwens met een lekker denigrerende toon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Laguna schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:36:
[...]

Tja lees anders even het artikel wat ik gepost had van Trouw.
Ik las het, en maak mij werkelijk zorgen hoe ze zware tegenslagen in het leven gaan handlen.

Overigens zou de overheid hier een betere rol in kunnen spelen. Verplicht iets wel of niet en zorg dat helder gecommuniceerd wordt zodat scholen, ouders en leerlingen duidelijkheid hebben en geen discussies.

[ Voor 27% gewijzigd door Drardollan op 16-11-2020 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:58
jip_86 schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:44:
Carbidschieten moet er nu ook aan (link) Alles word er bijgehaald tot en met potentieel wapen :F
Mjah dat zat er in, op zich zijn diegene die altijd carbidschieten niet zo'n probleem (behalve een paar mafkezen die de grenzen opzoeken met die mega-kanonnen). Maar als nu iedereen die er geen ervaring mee heeft nu gaat prutsen en experimenteren, dan zal dat potentieel wel weer ellende opleveren.

En dit is eigenlijk met een hoop maatregelen zo, er zou een hoop meer mogelijk zijn voor deelgroepen, ware het niet dat dan de rest ook daar aan mee wil doen. Van cafe's die restaurantje gaan spellen met een broodje kaas of bitterbal tot nu vuurwerk en carbid. Het was een stuk prettiger geweest als mensen wat meer zelf restrictie zouden kunnen vertonen voor het gemeenschappelijk goed, maar goed dat is al decennia tanende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Adlermann schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:56:
[...]

De R zit in de maand, dus hier in Twente is al non stop elke avond een vuurwerkshow te z ien. Alleen al in mijn straat. Dit is nog een semi-normale straat. Vooral nieuwbouw koop met wat sociale huur ertussen.
In mijn vorige wijk (Hogeland/ Diekman, waar half Vak P woont) is het nu al warzone :)

Ik vermoed dat hier niet heel veel handhaving gaat zijn. Die tukkers met vuurwerk :)
In alle wijsheid is besloten die wapenstok na de nieuwjaarsreceptie uit te delen _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:46
gekkie schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:52:
[...]

Mjah dat zat er in, op zich zijn diegene die altijd carbidschieten niet zo'n probleem (behalve een paar mafkezen die de grenzen opzoeken met die mega-kanonnen). Maar als nu iedereen die er geen ervaring mee heeft nu gaat prutsen en experimenteren, dan zal dat potentieel wel weer ellende opleveren.
Eens, het is hier normaal gesproken de bedoeling dat het overdag gebeurd in een weiland bij daglicht. Maar als mensen geen vuurwerk hebben zijn er vast wel mensen die het savonds ook nog even gaan doen. Dat is een reëel risico, maar om het nu te verbieden omdat het een potentieel wapen is slaat nergens op. Dan moet je met de bus onder de arm achter een agent aan gaan rennen en dan nog kans zien om hem aan te steken. Dan gaat je niet lukken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CMD-Snake
Drardollan schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:41:
Tsjah, dat is hoe het werkt bij volwassen mensen, die uiten hun ongenoegen en gaan dan verder met hun leven. Niet iedereen blijft hangen en hetzelfde plaatje maanden afspelen.
Jij herhaalt ook constant hetzelfde. Dat je een mondkapje opzet is je eigen zaak, maar voor mij is het een principepunt dat ik geen bepaling vanuit Den Haag daarvoor wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
Drardollan schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:41:
[...]

Tsjah, dat is hoe het werkt bij volwassen mensen, die uiten hun ongenoegen en gaan dan verder met hun leven. Niet iedereen blijft hangen en hetzelfde plaatje maanden afspelen. Dat zegt niets over mijn mening t.o.v. bepaalde maatregelen, die is grotendeels onveranderd. Maar zoals gezegd, de meeste volwassen mensen gaan dan verder met hun leven en dealen met de situatie.

Vanwaar ineens deze persoonlijke aanval trouwens met een lekker denigrerende toon?
Draaien vind ik gewoon not done. Zeker niet met de stelligheid waarmee jij altijd alles plaatst. Eerst was het hartstikke verkeerd en nu ineens hartstikke goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Verbod op carbiet schieten is puur omdat het kan, never waste a good crisis.

Bovendien zijn we in Nederland natuurlijk bang dat we hier gewapende militia's krijgen met een Melkbus onder hun arm :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
CMD-Snake schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:02:
[...]

Jij herhaalt ook constant hetzelfde. Dat je een mondkapje opzet is je eigen zaak, maar voor mij is het een principepunt dat ik geen bepaling vanuit Den Haag daarvoor wil.
Dan wens ik je veel geluk en succes de komende maanden, want zonder mondkapje ga je dadelijk nergens meer binnen komen. Of je dat nu leuk vindt of niet.

Laat het duidelijk zijn dat ik het ook niet leuk vind, net als ik veel dingen niet leuk vind in de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Indoubt schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:04:
Verbod op carbiet schieten is puur omdat het kan, never waste a good crisis.

Bovendien zijn we in Nederland natuurlijk bang dat we hier gewapende militia's krijgen met een Melkbus onder hun arm :+
New Kids - Nitro to the Turbo _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
GAIAjohan schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:04:
[...]

Draaien vind ik gewoon not done. Zeker niet met de stelligheid waarmee jij altijd alles plaatst. Eerst was het hartstikke verkeerd en nu ineens hartstikke goed.
Ik kan je een scriptje aanraden wat mijn posts verbergt d:)b
Ik heb geen zin in een flamewar met allerlei persoonlijke aanvallen.

[ Voor 10% gewijzigd door Drardollan op 16-11-2020 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:58
jip_86 schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:01:
Eens, het is hier normaal gesproken de bedoeling dat het overdag gebeurd in een weiland bij daglicht. Maar als mensen geen vuurwerk hebben zijn er vast wel mensen die het savonds ook nog even gaan doen. Dat is een reëel risico, maar om het nu te verbieden omdat het een potentieel wapen is slaat nergens op. Dan moet je met de bus onder de arm achter een agent aan gaan rennen en dan nog kans zien om hem aan te steken. Dan gaat je niet lukken.
Mjah en weiland wat er voor bedoeld is, bal ipv deksel of iets anders wat te veel kan klemmen en exploderen ipv wegschieten, linie, niemand op de baan / schietrichting, daarna de bal pas weer ophalen etc. Kortom vaak soortgelijke regels als op een (boog)schietclub.
Maarja als het nieuw is .. tsja leuk plastic vat eens dichtschroeven of glas ofzo .. boem en daarna kan iedereen overal de scherven uit gaan peuteren. En als ze het zelf niet zijn dan wel voorbijgangers die de pineut kunnen zijn.
En als ze er in Den Haag mee aan de slag gaan dan zal half duindorp wel zonder glas zitten, met die brandstapels moest het ook groot, groter, grootst, dat kan met carbid ook en daar hebben ze ook nog voorbeelden van een aantal lompen boerenpummels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jip_86 schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:01:
[...]

Mwoh... Wat in de 'betere' buurten van de grote steden gebeurt is dat ze een hinderlaag leggen en dan wachten tot de politie langs komt...

Ik zie dat nog wel gebeuren:
YouTube: Vuurwerkbom explodeert onder ME-bus in Duindorp

Te lui om een baan te zoeken, maar met sloop partijen worden ze ineens creatief blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
MikeyMan schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:15:
[...]

Mwoh... Wat in de 'betere' buurten van de grote steden gebeurt is dat ze een hinderlaag leggen en dan wachten tot de politie langs komt...

Ik zie dat nog wel gebeuren:
YouTube: Vuurwerkbom explodeert onder ME-bus in Duindorp

Te lui om een baan te zoeken, maar met sloop partijen worden ze ineens creatief blijkbaar.
En met een vuurwerkverbod wordt dat alleen maar erger. Hobby'en in de schuur telt jaarlijks sowieso al slachtoffers, maar ben bang dat het dit jaar nog wel wat extremer gaat worden. Is het niet met ongevallen in die schuur, dan wel op straat.
Ze hebben nooit iets te zeggen, en juist op zo'n moment wel.. dat maakt het erg gevaarlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkes
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:31

ikkes

In diepe rouw

Krijg net nieuws van waar ik vrijwilligers werk deed. De helft van de afdeling is overleden aan corona.

People who ask, `Can I ask you a question?' don't really give you a choice, do they?
Live long and prosper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
ikkes schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:32:
Krijg net nieuws van waar ik vrijwilligers werk deed. De helft van de afdeling is overleden aan corona.
Waar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Laat dit soort "grappen" s.v.p. achterwege.

[ Voor 92% gewijzigd door defiant op 16-11-2020 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
ikkes schreef op maandag 16 november 2020 @ 19:32:
Helaas hoor je dat vaker, als het virus eenmaal een tehuis binnensluipt is er geen houden meer aan :'(

Gecondoleerd en veel sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkes

ikkes

In diepe rouw

@groggy de vossenberg in kaatsheuvel. Ook van de verzorging veel zieken.

@ Drardollan Dank je. Voel me machteloos hier.

[ Voor 25% gewijzigd door ikkes op 16-11-2020 19:53 ]

People who ask, `Can I ask you a question?' don't really give you a choice, do they?
Live long and prosper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:05

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
LZ86 schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:09:
Dat weten we dus niet. Ik heb het virus liever in het riool dan in mijn mik. :+
Maar dat is ook het linke aan data die we eigenlijk niet kunnen duiden. Wellicht is een stijging juist goed i.c.m. meer uitscheiden van dood virus --> beter aan het worden want virus gaat dood. You never know totdat het empirisch is bewezen.

Zolang we er geen duiding aan kunnen geven heb je er niets aan, maar dat meld die gast op twitter niet.
Als het een periode veel regent dan heb je toch automatisch een meer verdund rioolwater? Dus die grafiek zakt wel weer over de afgelopen dagen. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Gonadan schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:04:
[...]

Als het een periode veel regent dan heb je toch automatisch een meer verdund rioolwater? Dus die grafiek zakt wel weer over de afgelopen dagen. :+
In mijn gemeente zijn rioolwater en hemelwater gescheiden, en er zullen vast meer zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:05

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
GAIAjohan schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:07:
In mijn gemeente zijn rioolwater en hemelwater gescheiden, en er zullen vast meer zijn
Dat kan per wijk verschillen, maar je snapt dat het een grap was toch? :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Gonadan schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:10:
[...]

Dat kan per wijk verschillen, maar je snapt dat het een grap was toch? :D
Tuurlijk, maar er zit ook een kern van waarheid in denk ik. Zeker waar grachten nog een open riool zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gonadan schreef op maandag 16 november 2020 @ 20:04:
[...]

Wil toch nog opmerken dat daar onlangs wat verbeteringen in het model voor zijn doorgevoerd.

@ikkes Dat zijn vreselijke berichten. Gecondoleerd. In korte tijd ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikkes

ikkes

In diepe rouw

@ MikeyMan Dank je. Ja dit weekend binnen 24 uur 3 personen. Had haar een paar weken terug nog gesproken omdat er toen 2 personen door ouderdom waren gestorven.

Live long and prosper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

GAIAjohan schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:06:
[...]

Voor jou is de impact heel klein. Niet voor iedereen.

Check bv dit:

[...]

Gelukkig zijn er dus ook mensen die in staat zijn hun mening bij te stellen op basis van voortschrijdend inzicht ipv zich verder in te graven.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

https://www.vrt.be/vrtnws...-9-ministers-en-waarvoor/

Haha en dan wij in NL maar klagen over onduidelijkheid _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:57
Vooral die Maggie de Block is een baken van gezondheid. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
De burgemeesters van de veiligheidsregio's geven aan geen behoefte meer te hebben aan regionaal beleid. Zo langzamerhand is dit een tenniswedstrijd, wel dan niet, dan wel en weer niet.

Ook een korte column over de spionage van de Landmacht. Hoe onvrede over maatregelen vroeg gevonden kan worden en voortijdig buitenspel gezet kan worden met behulp van social media.
stijnec1 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 08:27:
Pas na het zeer dringende advies van Rutte gingen meer mensen er een dragen, wat anderen weer het gevoel van groepsdruk gaf, waardoor de groep steeds groter werd. Niet uit overtuiging, maar omdat veel mensen nu eenmaal kuddedieren zijn
Hoewel N=1, als ik boodschappen doe valt het nog wel mee hoeveel mensen er eentje op hebben. Ze gaan nog sneller af grappig genoeg dan op.

[ Voor 15% gewijzigd door CMD-Snake op 17-11-2020 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:31
CMD-Snake schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:01:
De burgemeesters van de veiligheidsregio's geven aan geen behoefte meer te hebben aan regionaal beleid. Zo langzamerhand is dit een tenniswedstrijd, wel dan niet, dan wel en weer niet.

Ook een korte column over de spionage van de Landmacht. Hoe onvrede over maatregelen vroeg gevonden kan worden en voortijdig buitenspel gezet kan worden met behulp van social media.

[...]

Hoewel N=1, als ik boodschappen doe valt het nog wel mee hoeveel mensen er eentje op hebben. Ze gaan nog sneller af grappig genoeg dan op.
Snap ik wel. Regionaal beleid prima, maar geef dan als overheid duidelijke handvaten welk beleid wanneer gevoerd moet worden.

Nu is het gewoon afschuifpolitiek. Hebben ze met de GGZ ook gedaan.... Van de overheid, met allerlei experts in dienst, naar de lokale gemeente waar niemand er ook maar kaas van gegeten heeft. En die moeten dan budgetten bepalen en prioriteiten stellen.

/chargeermodus aan
En nu doen ze hetzelfde met het lokale beleid. Wij gaan niet te streng zijn, want dan worden jullie boos. Dus dan leggen we de zwaartepunten lekker bij de gemeente. Want die verkiezingen duren nog wel even. Zodra de landelijke verkiezingen geweest zijn kunnen we langzaam weer wat meer werken aan de lokale gemeentes zodat die er voor de lokale verkiezingen er weer goed voor staan
/chargeemodus uit

Vanuit de andere kant. de opmerking "we willen geen avondklok, want dan gaan mensen verderop boodschappen doen" is ook onzin. Dat geld misschien voor de randdorpjes. Maar als je te lui bent om niet vóór (bijvoorbeeld) 7 uur je boodschappen gaat doen, dan ga je echt niet een half uur rijden om ergens anders je boodschappen te doen.... Er zijn maar weinig mensen die écht geen mogelijkheid hebben om tussen 8 en 19.00 even boodschappen te doen.

[ Voor 11% gewijzigd door Waah op 17-11-2020 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Altijd als ik hun minister van volksgezondheid zie denk ik: Ideale persoon op de ideale post. "Zorg voor jezelf, want dit wil je niet worden".

Een soort negatief rolmodel.
op zich natuurlijk heel verdrietig, los van of ze er zelf wat aan kan doen. maar het blijft opmerkelijk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Waah Wacht eens even; de burgemeesters stonden zelf om het hardst te roepen dat ze regionale maatregelen wilden. Totdat ze aan de slag moesten, toen was het ineens de schuld van de regering.

Ik ben ervan overtuigd dat sommige maatregelen best lokaal hun nut kunnen hebben. Maar dan moet je wel een goede scheiding maken tussen de lokale en de landelijke 'gereedschapskist'. Ook dat kun je duidelijk op voorhand scheiden.

[ Voor 37% gewijzigd door MikeyMan op 17-11-2020 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
MikeyMan schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:34:
@Waah Wacht eens even; de burgemeesters stonden zelf om het hardst te roepen dat ze regionale maatregelen wilden. Totdat ze aan de slag moesten, toen was het ineens de schuld van de regering.
Bron? Ik zie vooral veel twijfel, en dat men geen algehele lockdown wil.

Ik zeg niet dat het niet waar is, maar mijn Google-fu laat me even in de steek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Waah schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:36:
[...]

Bron? Ik zie vooral veel twijfel, en dat men geen algehele lockdown wil.

Ik zeg niet dat het niet waar is, maar mijn Google-fu laat me even in de steek :+
Het zijn geen echt handige google termen. Ben op zoek gegaan naar 'lokale maatregelen' in berichten tot eind juli.

reactie van VNG op wetsvoortel:
https://vng.nl/brieven/vn...-wet-maatregelen-covid-19
met roep om lokaal maatwerk en de klacht dat er teveel landelijk wordt bepaald.

Bruls die de drukte lokaal wil beperken:
https://www.telegraaf.nl/...ukte-zijn-lokaal-maatwerk

Het lijkt erop dat de roep om lokale maatregelen van nog eerder is geweest. Ik zoek nog even verder ook ;)

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 17-11-2020 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

MikeyMan schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:34:
Regionale maatregelen is niet zo slecht omdat de situatie kan verschillen, maar het zou wel federaal geregeld en opgelegd moeten worden volgens het draaiboek.

Dat is een beetje wat er mis gaat in Belgie, het is een warboel aan wetgeving geworden van verschillende overheden (de federale overheid, de gewesten, de provincies en de gemeentes maken allemaal eigen wetgeving) die op verschillende manieren de burgers informeren over coronaregels. Als die informatie centraal gestuurd werd zou het veel duidelijker zijn.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
MikeyMan schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:43:
[...]

Het zijn geen echt handige google termen. Ben op zoek gegaan naar 'lokale maatregelen' in berichten tot eind juli.

reactie van VNG op wetsvoortel:
https://vng.nl/brieven/vn...-wet-maatregelen-covid-19
met roep om lokaal maatwerk en de klacht dat er teveel landelijk wordt bepaald.

Bruls die de drukte lokaal wil beperken:
https://www.telegraaf.nl/...ukte-zijn-lokaal-maatwerk

Het lijkt erop dat de roep om lokale maatregelen van nog eerder is geweest. Ik zoek nog even verder ook ;)
Deze: https://www.nporadio1.nl/...onale-aanpak-coronacrisis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
MikeyMan schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:43:
Burgmeesters Aboutaleb, Halsema en Bruls waren grote voorstanders van regionaal beleid. Zo hadden Rotterdam en Amsterdam ook hun experimenten gedaan met mondkapjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja precies, ik zocht me een ongeluk...

Vond ook de door de veiligheidsregios ondertekende noodverodening.

https://vrtwente.nl/actue...n-noodverordening-corona/

Lijkt erop dat ze het initieel wel een stoer idee vonden, maar er later op zijn terug gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:12
MikeyMan schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:55:
[...]

Lijkt erop dat ze het initieel wel een stoer idee vonden, maar er later op zijn terug gekomen.
Bij de eerste lockdown wisten ze het in Twente wel te doen, want ik mocht een hele tijd niet naar m'n schoonfamilie waar we een huisje hebben om in te zitten. Parken werden gewoon dicht gedaan, ondanks dat dit niet landelijk beleid was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Regionaal beleid in de vorm van, dit strand doen we toch maar dicht, want teveel mensen.... is natuurlijk heel anders dan regionaal beleid op basis van theaters, restaurants en dergelijke.

Het ene is gewoon haalbaarder dan het andere.

Daarbij, wat men ook aangeeft: Regionaal beleid is prima, bij rustiger vaarwater. Zoals tussen mei en augustus. Níét als je nog hele hoge cijfers hebt en de regionale verschillen gigantisch zijn.

Het is dus niet zozeer dat men eerst het éne roept, en dan het andere. Het ligt wel íets genuanceerder.

Als voorbeeld: Ik kan me goed voorstellen dat men de stranden van Scheveningen dicht houd.... ook al is dat niet verplicht. Terwijl de stranden in Noord Groningen echt niet dicht hoeven.

[ Voor 14% gewijzigd door Waah op 17-11-2020 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Waah daarom zeg ik ook; de ene maatregel is makkelijker lokaal uit te voeren dan de ander.

Maar je ziet wel een ontwikkeling, laten we het voortschrijdend inzicht noemen:
- Roep om lokale maatregelen
- Die worden vervolgens niet of te weinig ingezet
- Zooi loopt uit de klauwen
- Doe toch maar landelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
De zooi liep niet uit de klauwen door lokaal beleid hoor.
Men riep op om ook lokaal strenger te mogen zijn. Om testen zoals in Rotterdam met mondkapjes, of het sluiten van het scheveningse strand mogelijk te maken.

En ja, die worden niet veel ingezet. Want dat hoeft ook niet. Enkel bij uitzondelijke situaties/locaties.

"De bestrijding van de tweede golf zou maatwerk worden. Lokale overheden hebben met behulp van de GGD beter zicht op het virus en dus zullen er dit keer op regionaal niveau maatregelen genomen worden, aldus het kabinet"

Dit is heel wat anders dan waar de lokale regio's om vroegen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
MikeyMan schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:11:
Maar je ziet wel een ontwikkeling, laten we het voortschrijdend inzicht noemen:
- Roep om lokale maatregelen
- Die worden vervolgens niet of te weinig ingezet
- Zooi loopt uit de klauwen
- Doe toch maar landelijk
Een onderdeel hiervan was ook dat de burgemeesters liever niet de moeilijke, impopulaire keuzes gingen maken.

Amsterdam en Rotterdam speelden wat met mondkapjes, maar dat kwam ze al op flinke kritiek te staan van lokale ondernemers die zich gedupeerd voelden. Toen er een noodzaak kwam om strenger te worden keek men toch liever naar Den Haag dan zelf een beslissing te maken. Aboutaleb of Halsema hadden ook de horeca in hun veiligheidsregio kunnen sluiten, maar dat deden ze liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
CMD-Snake schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:54:
[...]

Burgmeesters Aboutaleb, Halsema en Bruls waren grote voorstanders van regionaal beleid. Zo hadden Rotterdam en Amsterdam ook hun experimenten gedaan met mondkapjes.
Volgens mij wilden ze eigenlijk vooral zelf nationaal beleid maken.

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 17:56

Egocentrix

Parttime zeurkous

MikeyMan schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:55:
[...]

Twente is inderdaad wel een geval apart.
Op 22 oktober: https://www.rtvoost.nl/ni...ente-Het-is-onontkoombaar, aldus Arjen Gerritsen, plaatsvervangend voorzitter van veiligheidsregio Twente

Twee weken later: https://www.rtvoost.nl/ni...regels-funest-voor-Twente, aldus Arjen Gerritsen, burgemeester van Almelo :+

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:42
Zullen we de mondkapjesdiscussie bij: Het nut en de noodzaak van mondkapjes houden ipv dezelfde discussie op twee plekken? Zwik posts verplaatst

[ Voor 6% gewijzigd door Señor Sjon op 17-11-2020 12:38 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
Goed de resultaten van de lockdown in het lager onderwijs zijn ook binnen:

https://www.ad.nl/binnenl...ngen-in-groep-3~ab7c6072/

Resumerend
Groep 3: 1,5 maand achterstand (bijna hele lockdown) voor vrijwel alle vakken.
Groep 4: 1 maand spelling en technisch lezen
Groep 5-6: 6 weken rekenen
Groep 7: Rekenen stilstand, dus eigenlijk de volledige lockdown als achterstand. Begrijpend lezen terugval, zelfs zover dat een lager schoolniveau in groep 8 geadviseerd kan worden (vraag niet wat men juist van begrijpend lezen vindt. ;))

Dus als je wil weten waarom men scholen open wil houden, dit is het resultaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Señor Sjon schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:28:

Resumerend
Groep 7: Rekenen stilstand, dus eigenlijk de volledige lockdown als achterstand. Begrijpend lezen terugval, zelfs zover dat een lager schoolniveau in groep 8 geadviseerd kan worden (vraag niet wat men juist van begrijpend lezen vindt. ;))

Redteam al op de hoogte gesteld? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann

Resumerend

ach, zodra ze op het vervolgonderwijs komen kunnen ze het sowieso al niet meer :(

Rekenen, lezen en schrijven is in het hoger onderwijs bij de eerstejaars echt een verschrikking. Wiskunde is bij de eerstejaars universiteitsstudenten een verschrikking. Alsof alle kennis POEF weg is.* Maar volgens mij zijn hier ook weleens rapporten over geschreven en gesprekken met andere docenten van andere instellingen bevestigen het beeld wel.

*ervaring op een hbo-instelling en een universiteit waar ik bij betrokken ben.
* Geen N=1, maar een subset van de populatie die mogelijk niet representatief is ivm de sampling methode :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat is een heel andere discussie, maar shit in = shit out. Het lijkt erop dat de PABO voor alle leerjaren daar wel een hoofdoorzaak in is geweest. Opeens moet iemand die graag met kleuters wil werken, wiskunde gaan leren. Die kwam niet voorbij de rekentoets. Dus in plaats van beter leren, ging de toets eraan. :X Maar goed, dat zie je wel vaker in het onderwijs. Kan mij het 'basisvorming' gedrocht nog wel herinneren van mijn VO-tijd.

Maar de ervaring hier is dat mijn dochter (groep 4 nu, tijdens lockdown 3) al gruwelt van de gedachte aan thuis les krijgen. Ze heeft het zo naar d'r zin op school, dat ze thuis helemaal niks wilde. En nog te jong om goed zelfstandig te kunnen werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan

Resumerend

Ik ben vanaf dag 1 fel tegen de sluiting geweest en heb dat in maart ook meermaals onderbouwd met cijfers. Deze cijfers waren natuurlijk toen niet bekend, maar bevestigen precies waar ik bang voor was.

Over groep 3 tm 6 van vorig jaar maak ik mij geen zorgen, die hebben tijd om dit in te lopen. Dat is niet onoverkomelijk. Groep 7 van vorig jaar houd ik mijn hart voor vast, in groep 8 nu is geen tijd meer om iets in te lopen. Groep 8 is voornamelijk herhalen en toetsen maken en tijd om de basisschool goed af te ronden (bv. musical en kamp).

De sluiting in maart kwam door druk van een stel nitwits die vooral hard schreeuwden. Dit is het resultaat, we mogen deze mensen dankbaar zijn. Puur op basis van onderbuikgevoelens gehandeld met dit als resultaat. Het is jammer dat de overheid hier toen tot besloten heeft en dit niet na 2 weken al teruggedraaid heeft.

Hopelijk komt dit niet meer zover dat dit nogmaals gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ach, je ziet hoe men bezig is met maatschappelijke druk. In het voorjaar 'moesten' de scholen dicht. Toen de tweede golf begon, kwam de discussie rond mondkapjes op, ook onder druk wil men dat verplicht stellen. Vervolgens ging men vol gas los op studenten en VO, maar die kreeg o.a. het RED team niet gesloten. Week later kwam men met de regionale lockdown aan, maar ging niet door. De bibliotheken waren veel belangrijker. Toen kwam de avondklok opzetten als Vuist op Tafel van De Jonge, hij moet toch immers sterk lijken als lijsttrekker straks. Ook dat is afgewend. Zodra men het over testen en het gedoe daaromtrent heeft, wordt het onderwerp snel verschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Señor Sjon schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:57:
Ach, je ziet hoe men bezig is met maatschappelijke druk. In het voorjaar 'moesten' de scholen dicht. Toen de tweede golf begon, kwam de discussie rond mondkapjes op, ook onder druk wil men dat verplicht stellen. Vervolgens ging men vol gas los op studenten en VO, maar die kreeg o.a. het RED team niet gesloten. Week later kwam men met de regionale lockdown aan, maar ging niet door. De bibliotheken waren veel belangrijker. Toen kwam de avondklok opzetten als Vuist op Tafel van De Jonge, hij moet toch immers sterk lijken als lijsttrekker straks. Ook dat is afgewend. Zodra men het over testen en het gedoe daaromtrent heeft, wordt het onderwerp snel verschoven.
In Belgie ging het precies zo, alleen ging het dan allemaal wel door ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Marzman schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:24:
[...]

In Belgie ging het precies zo, alleen ging het dan allemaal wel door ;)
Tja, de Belgen deden het dan ook een enorm stuk slechter dan NL. Dus daar was meer urgentie tot het met de botte bijl hanteren van maatregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-09 22:15

link_mario

Ofwa?

Señor Sjon schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 12:57:
Vergeet het vuurwerk verbod niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Net op het journaal:

"Frankrijk gaat in januari starten met vaccineren. Mits het vaccin goedgekeurd en beschikbaar is."

_O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
link_mario schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:01:
[...]

Vergeet het vuurwerk verbod niet.
Sommigen wilden daar ook een alcoholverbod bij schenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Señor Sjon schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:09:
[...]

Sommigen wilden daar ook een alcoholverbod bij schenken.
I see what you did there :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:12
Drardollan schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:07:
Net op het journaal:

"Frankrijk gaat in januari starten met vaccineren. Mits het vaccin goedgekeurd en beschikbaar is."

_O-
“België wil iedere inwoner 1 miljoen euro geven, mits ze de jackpot winnen” ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:03

Rannasha

Does not compute.

Net op het journaal:

_O-
Wat is daar " _O- " aan?
Le gouvernement « se met dans les starting-blocks pour être prêt à distribuer un vaccin » dès janvier s’il est validé, et a budgété pour cela 1,5 milliard d’euros pour 2021, a expliqué M. Attal sur France 2.

[...]

« L’Agence européenne du médicament a indiqué ce week-end qu’elle pensait pouvoir donner une validation à un premier vaccin d’ici à la fin de l’année pour qu’il puisse être distribué à partir du mois de janvier », a-t-il rappelé, en acquiesçant à la possibilité d’une campagne dès le début de l’année.
De EMA denk aan de eerste goedkeuring aan het einde van het jaar. Dus een vaccinatiecampagne die in januari begint, is logisch als er geen verdere belemmeringen zijn.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

LZ86 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:26:
[...]

Tja, de Belgen deden het dan ook een enorm stuk slechter dan NL. Dus daar was meer urgentie tot het met de botte bijl hanteren van maatregelen.
Het is voor Belgen schijnbaar harder nodig dingen te verbieden. Toen wat verboden zijn aangepast in 'ten zeerste afgeraden' is het mis gegaan. Ze zijn afgelopen weekend ook weer massaal in Nederland gaan winkelen omdat in Belgie de winkels dicht zijn. In het nieuws: 'ik heb geen politie gezien', 'als het niet mag moeten ze me maar tegenhouden'.

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 17-11-2020 14:16 ]

/▌

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mooie daling in besmettingen; opnames wel omhoog.

[ Voor 44% gewijzigd door MikeyMan op 17-11-2020 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Dat het vrij triviaal is dat het vaccin én goedgekeurd én beschikbaar moet zijn. Anders kan je het nooit inzetten. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Drardollan schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:18:
[...]

Dat het vrij triviaal is dat het vaccin én goedgekeurd én beschikbaar moet zijn. Anders kan je het nooit inzetten. _O-
En dat zodra het beschikbaar is; dat elk land ermee aan de slag gaat ook nog misschien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Net op het journaal:

_O-
UK begint 1 december, mits het goedgekeurd en beschikbaar is.

Verder wil iedereen al beginnen met vaccineren per 1 maart 2020 mits het goedgekeurd en beschikbaar was natuurlijk :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
4302, dat is toch maar mooi 365 minder dan vorige week dinsdag.

Mag ik vandaag wel een beetje juichen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
MikeyMan schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:19:
[...]

En dat zodra het beschikbaar is; dat elk land ermee aan de slag gaat ook nog misschien ;)
Ik durf er wel 1000 euro op te zetten dat dat zo is ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
MikeyMan schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:16:
[Twitter]

Opnames omhoog zie je vaak op maandag/zondag/ Die dalen morgen wel weer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:04
Drardollan schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:20:
4302, dat is toch maar mooi 365 minder dan vorige week dinsdag.

Mag ik vandaag wel een beetje juichen?
Een beetje dan ;) .

Zometeen zien hoe de pdf van het RIVM uitpakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Holk schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:12:
[...]

"Ik ga 1 januari met vervroeg pensioen op mijn 30e, mits ik genoeg geld op mijn bankrekening heb staat."

:D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Holk schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:12:
[...]

Belgie wil elke inwoner een gratis vacin geven was vandaag in het nieuws. Dat vacin wordt in Puurs (Belgie) gemaakt en we hebben er 0 in bestelling. Ach ja, de intentie is er, dat is ook leuk.

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 17-11-2020 14:22 ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
O+ :*

JEEEJ! *O*
Zometeen zien hoe de pdf van het RIVM uitpakt.
Ben ik ook erg benieuwd naar, daaraan kunnen we iets beter zien hoe we ervoor staan. Ik ben bang dat het percentage positief nog niet echt de goede kant op gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:55
MikeyMan schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:16:
[Twitter]

Daling in opnames gaat langzaam inderdaad.
Als je naar de grafieken van stichting-nice kijkt daalt het wel iets, maar erg langzaam.
Zoals @LZ86 al zegt is dit natuurlijk wel de maandag piek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
LZ86 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:21:
[...]

Opnames omhoog zie je vaak op maandag/zondag/ Die dalen morgen wel weer
Ik hoop het, ze gaan een beetje dwars tegen de stroom in momenteel. Ik wil het niet zorgwekkend noemen, maar wel iets om niet te lichtzinnig mee om te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:34
Drardollan schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:21:
[...]

"Ik ga 1 januari met vervroeg pensioen op mijn 30e, mits ik genoeg geld op mijn bankrekening heb staat."

:D
Dat geintje maak ik ook nog wel eens met collega's, enkelen van wie ook al richting de 60 gaan. Je hoort hen wel eens van "ach, als ze met een goede regeling komen stop ik er eerder mee", waarop mijn antwoord is "ach ja.. ik zoek ook nog een overeenkomst waar ik niet meer hoef te werken, maar ze me wel vrolijk doorbetalen" :+ (ben pas in de 30, ter info).

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:13
update 2020-11-17

RIVM data landelijk
link naar uitleg data
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IIVR7Yv-4sz9DmLaF4t1dkY54KU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JI4C8oFxIMUjxOLEjQ2TyV1o.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kls1aW9dwYY-dNGeekL6DcDLMs4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1JbylQugmseAHsNg8Twb2F7R.png?f=user_large

LCPS bezetting ziekenhuisbedden
link naar uitleg data
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w_nSiOJZ0T-720AyDbkMyKf8Ejg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9ZH9oZEsLr3aXL22IFzLdKjV.png?f=user_large

RIVM kaarten per gemeente en veiligheidsregio
link naar uitleg data
NB: de gebruikte kleurschalen zijn relatief aan de maximale waarde in een kaartlaag!

https://rpubs.com/wimpel/692173
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tJXZMzxWBhqA4K9j9zeouCdRN1Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VEe9rCScBADJsjcXHhF0r4SD.png?f=user_large

https://rpubs.com/wimpel/692174
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EpYDw6P3tPhSQLuEJgwjqQvzHN0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1H6rOBDsQmhmexGsKmcR2Ixy.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Drardollan schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 14:20:
[...]

Ik durf er wel 1000 euro op te zetten dat dat zo is ;)
Het klinkt allemaal wel als goed nieuws, maar ik zag ook dat de productie wel even duurt en dat het vaccin naar verwachting (dat weten ze niet zeker) een jaar bescherming biedt. Dan gaan we het virus daar toch niet mee weg krijgen? Dan zou je de hele wereldbevolking binnen een jaar moeten vaccineren en zo snel wordt het niet geproduceerd.

/▌

Pagina: 1 ... 84 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins