Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 224 Laatste
Acties:
  • 695.695 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Ook de Nederlandse evenementen sector wil een onderscheid kunnen maken tussen gevaccineerde en niet-gevaccineerde. Die laatste krijgen wat hun betreft geen toegang tot festivals en concerten.
MikeyMan schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 08:40:
Heb nog nooit een VOG nodig gehad. En zal er waarschijnlijk ook nooit een nodig hebben. Dat zal voor een groot deel van NL gelden.
De VOG is denk ik toch meer gebruikt dan je denkt, anders zou de kamer er ook niet zo'n stampij over gemaakt hebben. Van Q1 tot en met Q3 van dit jaar heeft Justis 858.764 aanvragen gehad voor een VOG. In 2019 hebben ze in totaal 1.228.962 verzoeken verwerkt.

Je hebt voor een hoop uiteenlopende functies er eentje nodig. Van taxichauffeur tot kinderdagverblijf, praktische elke functie bij een bank of verzekeraar of advocaten- en accountantskantoor en natuurlijk elke functie bij een overheidsorgaan. Ook voor sommige vrijetijdsbestedingen heb je een VOG nodig. Als je lid wil worden van een schietsportvereniging heb je een VOG nodig, scouting vraagt ook VOGs voor bepaalde rollen. Een vereniging waar ik lid van ben zocht onlangs een penningmeester, die moest ook een VOG kunnen overleggen.

Het niet kunnen krijgen meer van een VOG is dan erg vervelend, in het ergste geval kan het baanverlies betekenen en dat voor iets lulligs als geen anderhalve meter afstand.
MikeyMan schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 09:50:
@TrailBlazer je rijdt nooit met de telefoon in de hand? Of 15km te hard? Geef je altijd iedereen voorrang? Haal je nooit rechts in?

Allemaal boetes >100 euro en dus 'strafblad'. Het is echt niet iets om heel erg spastisch over te doen.
Dit voorbeeld is onjuist. Alle verkeersovertredingen zijn Mulder overtredingen, daar kan je geen strafblad voor krijgen. Door rood rijden is een dikke prent van 250, maar heeft geen invloed op je justitiële documentatie. Het zal hooguit meewegen bij zware verkeersovertredingen waarbij de OvJ of rechter de strafmaat moet bepalen. Dan zal zo'n historie aantonen of jij een nette verkeersdeelnemer bent doorgaans of dat je maling hebt eraan.

[ Voor 7% gewijzigd door CMD-Snake op 14-11-2020 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Met een aantekening (strafblad) vanwege corona weer in de zorg? Ik weet niet als je de corona regels niet zo nauw neemt of ze dat leuk vinden.

Een VOG is bij sommige beroepen veelvuldig nodig. Denk aan financieel experts die bij overheden/politie/defensie tijdelijke werkzaamheden uitvoeren.Of de auditors van jaarverslagen

Iemand die heel dicht bij mij staat heeft om die reden al zeker 15-20 keer een VOG moeten inleveren en allerlei security screenings moeten doorlopen waarbij er zelfs huisbezoeken etc worden gedaan. Hoe hoger het niveau van toegang hoe strenger en uitgebreider de onderzoeken.

Dat geld ook voor de IT en CISA mensen.

Het lijkt soms wel of we in NL aan dat soort dingen niet doen maar dat is echt niet zo. Alleen loopt niemand hiermee te koop.

Ikzelf heb er al verschillende nodig gehad. Soms zelfs enkel om op een chemische installatie te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:57

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@CMD-Snake i stand corrected. Dacht dat alle 100+ boetes een aantekening opleverden. Maar meeste verkeersovertredingen zijn idd uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
MikeyMan schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 09:29:
[...]

Ik begrijp ook hier niet wat nou je punt is. Dat er beroepen zijn waar een VOG voor nodig is lijkt me evident. Dat er waarschijnlijk nog veel meer beroepen zijn waarvoor dat niet geldt ook. En die laatste groep veegt z'n reet af met dat strafblad.

Mij interesseert het persoonlijk echt geen zier.

Dat overigens nog los van het feit dat 'een aantekening' niet betekent dat je een baan niet krijgt. Er wordt namelijk ook naar de inhoud gekeken. Met een aantekening voor vuurwerk of corona zul je nog prima in de zorg of kinderopvang kunnen werken.
Dat laatste klopt niet helemaal. Het klopt dat er naar inhoud gekeken wordt, alleen het voorbeeld wat jij geeft (kinderopvang) is dan weer net de grote uitzondering. Sinds een aantal mensen zich misdragen heeft binnen de kinderopvang is een VOG niet te krijgen als je ook maar enigszins 'afwijkend gedrag' vertoond hebt.

Edit: en er werd al continu gescreend, sinds plusminus anderhalf jaar geleden wordt er 'strenger' continu gescreend. Geen idee wat dat inhoud overigens. Maar het zou me niks verbazen als mijn internetverkeer door een algoritme bekeken wordt.

[ Voor 10% gewijzigd door zacht op 14-11-2020 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-10 19:41
Bij het aanvragen van de VOG geef je op waar het voor is en zijn er opties waartegen de VOG afgegeven wordt. Dat kan een stuk breder zijn dan het specifieke vakgebied, het kan ook smaller zijn.

Ik kom het ook veel tegen - alleen voor beheer over infrastructuur in de IT vereisen steeds meer bedrijven dat de engineers die eraan werken een schone VOG hebben. Vaak is dit weer resultaat van compliancy eisen of certificeringen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Als ik een aantal keer te hard door rood rij zijn sommige dingen voor mij einde verhaal. Dat ga ik dus ook niet riskeren. Dat deed ik al nooit maar ik pas echt wel extra op

[ Voor 17% gewijzigd door Indoubt op 14-11-2020 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
[b]MikeyMan schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 09:50:[/b

@stylezzz ik reageer op inperking van vrijheden. Zeker als het schijnmaatregelen zijn. Loop altijd prima in het gareel, maar ergens houdt het op als kosten en baten niet in verhouding staan.
Exact wat ik bedoel. Alles voor het gemeenschappelijk belang... maar zodra het heilige huisje (in jouw geval vuurwerk) word geraakt word het afgedaan als een schijnmaatregel en neem je eventuele boetes en zelfs een strafblad voor lief. Maakt mij allemaal niet uit hoor.... maar hebben we dit soort patronen niet al een half jaar gezien bij diverse mensen zodra er bekend werd dat voetbalwedstrijden zonder publiek gespeeld moesten worden, de horeca (weer) dicht moest of mensen werd afgeraden om vakantie te vieren in zonnige oorden? Beetje het not in my back yard principe.....

Daarnaast (en offtopic) is vuurwerk elk jaar al een hekel punt aan het worden, dat verbod was er toch wel gekomen met een aantal jaar gok ik zomaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

stylezzz schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 10:28:
[...]

Exact wat ik bedoel. Alles voor het gemeenschappelijk belang... maar zodra het heilige huisje (in jouw geval vuurwerk) word geraakt word het afgedaan als een schijnmaatregel en neem je eventuele boetes en zelfs een strafblad voor lief. Maakt mij allemaal niet uit hoor.... maar hebben we dit soort patronen niet al een half jaar gezien bij diverse mensen zodra er bekend werd dat voetbalwedstrijden zonder publiek gespeeld moesten worden, de horeca (weer) dicht moest of mensen werd afgeraden om vakantie te vieren in zonnige oorden? Beetje het not in my back yard principe.....

Daarnaast (en offtopic) is vuurwerk elk jaar al een hekel punt aan het worden, dat verbod was er toch wel gekomen met een aantal jaar gok ik zomaar.
Horeca baal ik ook enorm van, net als eigenlijk alle andere maatregelen. Behalve misschien voetbal :+

Maar dit vuurwerkverbod heeft geen enkele bijdrage aan het inperken van het virus. En ik voorspel je nu alvast dat het dit jaar net zo druk op de SEH is, als het niet al drukker wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Een reactie van een sector die al een half jaar compleet lam geslagen is inderdaad. Praktisch niet uitvoerbaar natuurlijk..... ik zie de valse vaccinatieverklaringen al via whatsapp rondgaan, want dan kan tenminste iedereen bij pinkpop naar binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
MikeyMan schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 10:33:
[...]

Horeca baal ik ook enorm van, net als eigenlijk alle andere maatregelen. Behalve misschien voetbal :+

Maar dit vuurwerkverbod heeft geen enkele bijdrage aan het inperken van het virus. En ik voorspel je nu alvast dat het dit jaar net zo druk op de SEH is, als het niet al drukker wordt.
Ik baal ook.... ga graag de wereld over voor vakanties, ga graag de horeca in..... niks van dat alles dit jaar. Denk maar zo, ik ga wel op een andere manier knallend het nieuwjaar in, dan maar wat extra aandacht voor de vrouw ;)

Of dat het wat uitmaakt voor de seh weet ik ook niet. Als er zoveel gefrustreerden op straat lopen die elkaar de hersen in slaan omdat ze geen vuurwerk hebben kan het nog wel eens druk worden. :)

Grootste fout die onze regering maakt is de verkeerde argumenten gebruiken om maatregelen te verantwoorden. We doen geen vuurwerk, want dat scheelt druk op onze zorg.... zoiets is makkelijk te staven met wat cijfertjes, die door mensen zijn gemaakt die hebben gestudeert daarvoor... dus moet dat wel kloppen right? ;)

De echte reden is natuurlijk dat men gewoon minder volk op straat wil met oud en nieuw die elkaar in beschonken staat in de armen vliegen om gelukkig nieuwjaar te wensen. En hoe ontmoedig je dat? Juist.......

[ Voor 36% gewijzigd door stylezzz op 14-11-2020 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:00

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik denk ook dat de doelgroep van evenementen pas ergens als laatste aan de beurt is voor vaccins. Tegelijk heb ik voor die sector wel begrip, die zijn echt hard getroffen en kunnen daar ook helemaal niets aan doen. Maar dat maakt dit denk ik nog geen goed idee, inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
MikeyMan schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 10:33:
[...]

Er is ook precies niemand die beweert dat dit bijdraagt aan het inperken van het virus. Het helpt wel bij het inperken van het aantal mensen dat zorg nodig heeft, als gevolg van het gebruik van vuurwerk. De situatie is dusdanig dat elke mogelijkheid om de druk op de zorg te verlagen overwogen wordt en in dit geval toegepast.
Je voorspelling over dat het net zo druk wordt op de SEH is in zekere zin een self fulfilling prophecy als gevolg van de houding zoals die van jou in deze situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
In ~36 uur zijn er 400 personen bij de eerste hulp geweest en 900 bij de huisarts. Verdeeld over ~80x SEH en 80x huisartsenpost. Aldus een rapport over de jaarwisseling 2019-2020.

[ Voor 7% gewijzigd door jadjong op 14-11-2020 11:31 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:24
Ik denk dat de negatieve houding van velen tegenover het vuurwerkverbod voor een groot deel komt door de manier waarop deze wordt doorgevoerd. Van een heel aantal maatregelen is nu te zien dat deze als Corona maatregel worden doorgevoerd maar vaak ook lang gewenste maatregelen van bepaalde lobby's zijn. Dat herkennen mensen en daarom moet je hier volgens mij extra voorzichtig mee zijn. Het draagvlak voor maatregelen neemt hierdoor denk ik af. Daarnaast heeft dit ook effect op het stemgedrag straks denk ik.
Zo hebben we ondertussen al gehad:
In min of meerdere mate: motorenverbod op bepaalde wegen, softdrugsverbod na bepaalde tijden, mondkapjes op straat verplichting in bepaalde straten, vuurwerkverbod. Allemaal zaken die bepaalde groepen heel lekker uitkomen, maar een twijfelachtig effect hebben. Daar komen verdere onzin regels bij, die zelfs door het RIVM en ons minister president niet functioneel worden genoemd.
Lijkt me niet goed om aan iedere nieuwe regel “Corona” te hangen, want iedereen begrijpt dat we in ‘21, als het hopelijk voorbij is, veel regels niet meer los gaan laten.
Mijn oproep ( :) ) aan de politiek: wees een vent, en zeg dat je vuurwerk eigenlijk al lang had willen afschaffen en dat nu dan maar doet.

[ Voor 6% gewijzigd door blissard op 14-11-2020 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-09 15:30
YakuzA schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 09:04:
[...]

Net zoals de 2e golf trekt een virus zich niet zoveel aan van een leeftijdsgrens en gaan mensen die dinsdag in de kroeg staan te feesten kleine Sjonnie van 2 weer droppen bij opa en oma op donderdag.
Waarom kunnen we niet afspreken dat ze dat niet meer doen ?
Of is het iedereen voor zichzelf in deze angstige tijden ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Nu online
Ten dele met je @blissard eens. Ik geloof e her niet dat het invoeren van een mondkapje al langer op de agenda stond ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mesa57 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 11:41:
[...]

Hoe goed gaat dat afspreken de laatste tijd vind je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
[...]

Iets met polarisatie..... Naar mijn mening is de maatschappij dit jaar veel egoïstischer geworden. Of je bent voor of je bent tegen.... er is weinig ruimte meer voor een goed gesprek en vervolgens in het midden uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Ik lees hier alleen maar waarom het allemaal niet kan. Waarom wordt er niet eens gepraat over hoe je dingen wél anders zou kunnen doen ? Lijkt wel of deze groep (en wellicht en groot deel van de samenleving) aan tunnelvisie lijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier met de vriendengroep en aanhang afgesproken om dit keer nieuw jaar bij elkaar thuis te vieren. Gewoon oer Hollandse gourmet. Voordeel van geen vuurwerk: minder kosten. Direct nadeel: meer kosten doordat er meer drank nodig is.
Maar eerlijk is eerlijk: het vuurwerk zal ik niet zo missen. Het gaat toch meer om de gezelligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
mesa57 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 11:48:
Ik lees hier alleen maar waarom het allemaal niet kan. Waarom wordt er niet eens gepraat over hoe je dingen wél anders zou kunnen doen ? Lijkt wel of deze groep (en wellicht en groot deel van de samenleving) aan tunnelvisie lijdt.
Mensen zijn notoir slecht in veranderen. Paar maanden terug haalde ik nog eens de discussie over alcohol achter het stuur aan. We zijn letterlijk tientallen jaren bezig geweest met wetgeving, handhaving en talloze postbus 51 filmpjes om te bereiken waar we nu zijn. Waar een jaar of 30-40 niemand raar keek als jij met een paar pilsjes op achter het stuur stapte, is het nu bijna ondenkbaar. Hoe kunnen we dan verwachten dat mensen letterlijk van de ene op de andere dag allerlei vrijheden moeten opgeven omdat iemand in den haag dat wil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
blissard schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 11:36:
Lijkt me niet goed om aan iedere nieuwe regel “Corona” te hangen, want iedereen begrijpt dat we in ‘21, als het hopelijk voorbij is, veel regels niet meer los gaan laten.
Corona is natuurlijk nu een prima excuus. Zonder corona was een (tijdelijk) vuurwerk verbod er nooit gekomen. Nu kunnen echter een hoop impopulaire dingen "... want corona". Het is een perfect excuus, want tegenstanders kun je gelijk de mond snoeren met opmerkingen of ze dan voor corona zijn en vele doden en ander dat soort geneuzel.
Mijn oproep ( :) ) aan de politiek: wees een vent, en zeg dat je vuurwerk eigenlijk al lang had willen afschaffen en dat nu dan maar doet.
Ik blijf erbij dat ik vurig hoop dat geen van de regeltjes die dit jaar zijn ingevoerd blijven. We hebben ineens akkoord gekregen op zaken dat had je die in 2019 geopperd je vierkant uitgelachen werd.
stylezzz schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 11:47:
Iets met polarisatie..... Naar mijn mening is de maatschappij dit jaar veel egoïstischer geworden. Of je bent voor of je bent tegen.... er is weinig ruimte meer voor een goed gesprek en vervolgens in het midden uitkomen.
Die verharding is al eerder ingezet, alleen misschien nog niet zo duidelijk. Amerikaanse praktijken als identiteitspolitiek hadden al voet aan de grond gekregen en het komt in bepaalde debatten ook steeds meer tot uiting. Zeker als discussies zich verplaatsen naar social media worden de standpunten steeds extremer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
CMD-Snake schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 11:55:

Die verharding is al eerder ingezet, alleen misschien nog niet zo duidelijk. Amerikaanse praktijken als identiteitspolitiek hadden al voet aan de grond gekregen en het komt in bepaalde debatten ook steeds meer tot uiting. Zeker als discussies zich verplaatsen naar social media worden de standpunten steeds extremer.
True... ik denk alleen dat het nu wat duidelijker zichtbaar word. Zoals uit mijn vorige post.... dit gedrag komt ook niet ineens sinds 15 maart tot uiting maar word wellicht al jaren gevoed door wat jij aanhaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
stylezzz schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 11:58:
True... ik denk alleen dat het nu wat duidelijker zichtbaar word. Zoals uit mijn vorige post.... dit gedrag komt ook niet ineens sinds 15 maart tot uiting maar word wellicht al jaren gevoed door wat jij aanhaalt.
De NOS heeft toevallig er vandaag een stukje over. Over alternatieve journaals van Baudet tot Akwasi, van zwarte piet tot corona. Op YouTube kan iedereen zijn eigen echokamertje starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
CMD-Snake schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 11:59:
[...]

De NOS heeft toevallig er vandaag een stukje over. Over alternatieve journaals van Baudet tot Akwasi, van zwarte piet tot corona. Op YouTube kan iedereen zijn eigen echokamertje starten.
Tja, als de msm je links laten liggen bieden dit soort media natuurlijk toch nog een mogelijkheid om je te laten horen. Op zich een goede ontwikkeling, meer vrijheid tot meningsuiting.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
CMD-Snake schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 11:59:
[...]

(a)sociale media zijn de ondergang van de samenleving zoals we die hebben gekend als ze het niet aan banden gaan leggen.

Die algoritmes waardoor men in die echokamertjes blijft rondhangen zijn bloedlink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-10 15:24

Stoney3K

Flatsehats!

Ik denk ook dat 'vaccinaties verplichten' uiteindelijk niet nodig gaat zijn.

Wat je vooral in de gaten moet houden is dat de maatregelen die we nu hebben, social distancing, mondkapjes, enz. vooral zijn om anderen te beschermen als jij mogelijk besmet bent maar het niet weet. Dat is dus iets waar je zelf weinig belang bij hebt, en je mag maar hopen dat de rest bij Gods gratie ook genoeg verstand in zijn hoofd heeft om zich ook aan de maatregelen te houden.

Met vaccins wordt dat anders, want met een vaccin bescherm je vooral jezelf. Waren er bijvoorbeeld goeie mondkapjes die je 90% zekerheid gaven dat je door het dragen ervan geen corona zou krijgen, dan zou binnen een week iedereen ermee lopen (en waren we 2 maanden later direct van het virus af). Dus uiteindelijk hebben al die vaccin-weigeraars vooral zichzelf ermee, omdat ze de groep zijn die vatbaar blijven voor corona.

Met een vaccin hoef je geen afstand meer te houden van Pietje omdat Pietje al gevaccineerd is, dan hou je alleen afstand van mensen als je zelf nog geen vaccin hebt gehad, omdat je eieren voor je geld kiest.

Daarom denk ik dat wanneer de risicogroepen voor een groot deel zijn gevaccineerd en de vaccins beschikbaar komen voor iedereen die ze wil hebben, dat dan de maatregelen worden afgeschaald, want het geforceerde 'samen' is dan niet meer nodig. Maar dat betekent ook dat het RIVM vanaf dat punt zich niet meer blind moet gaan staren op cijfers.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Nu online
Waar ik ook heel benieuwd naar ben is welke (veilige) alternatieven er op de markt gaan komen als alternatief voor vuurwerk. Er ligt een grote kans om te innoveren en iets op de markt te brengen waar (een groot deel van) de bevolking plezier aan kan beleven, die ook nog eens veilig is. Het momentum is nu en de afgelopen tijd leert ook dat er ontzettend veel creativiteit en aanpassend vermogen in onze maatschappij zit.

Edit: ik realiseer me dat het aanpassend vermogen enigszins haaks lijkt te staan op de basismoeite van mensen om te veranderen. Misschien kan ik het beter oplossend vermogen noemen.

[ Voor 18% gewijzigd door bazzemans op 14-11-2020 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
MikeyMan schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 08:40:
[...]

Ik weet prima wat een VOG inhoudt.
Ik weet alleen niet wat je punt is.

Heb nog nooit een VOG nodig gehad. En zal er waarschijnlijk ook nooit een nodig hebben. Dat zal voor een groot deel van NL gelden.
Er zijn hele bevolkingsgroepen die zo'n ding nodig hebben. Maar blijkbaar heb jij er geen nodig, ja, dan maakt het natuurlijk voor niemand wat uit... Pfffft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
mesa57 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 12:02:
[...]

Tja, als de msm je links laten liggen bieden dit soort media natuurlijk toch nog een mogelijkheid om je te laten horen. Op zich een goede ontwikkeling, meer vrijheid tot meningsuiting.
Niks goede ontwikkeling. Vrijheid van meningsuiting? Ja graag, maar niet zonder kritische vragen over die mening. Lekker makkelijk allemaal ongefundeerde haat spuien verpakt als "mening" zonder dat een journalist daar vragen aan de persoon over kan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
stylezzz schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 11:54:
[...]

Mensen zijn notoir slecht in veranderen. Paar maanden terug haalde ik nog eens de discussie over alcohol achter het stuur aan. We zijn letterlijk tientallen jaren bezig geweest met wetgeving, handhaving en talloze postbus 51 filmpjes om te bereiken waar we nu zijn. Waar een jaar of 30-40 niemand raar keek als jij met een paar pilsjes op achter het stuur stapte, is het nu bijna ondenkbaar. Hoe kunnen we dan verwachten dat mensen letterlijk van de ene op de andere dag allerlei vrijheden moeten opgeven omdat iemand in den haag dat wil?
Volgens mij is het niet zozeer het veranderen wat het probleem is, maar dat we slecht keuzes op korte en lange termijn tegen elkaar af kunnen wegen.
Als je ziet hoe we twintig jaar geleden met elkaar communiceerden (alleen per huistelefoon/post af en toe een maitlje), bankzaken regelden (allemaal papier en postkantoor), winkelden (vrijwel alleen fysiek) en we nu compleet vergroeid zijn met onze telefoon dan zijn mensen juist ontzettend goed in veranderen. Mits het maar ons gemak geeft.
Bovendien helpt het enorm als we om ons heen die gedragsverandering zien. Als je buurman met een pilsje op rijdt, dan doe je dat zelf veel sneller. Net zo goed als je buurman een telefoon heeft -> dan wil je die ook.

Qua corona was het dit voorjaar ook veel makkelijker om thuis te blijven door het groepsgedrag, iedereen deed dat en de kinderen zaten ook thuis. Nu is dat niet meer zo en is het thuiswerken (terwijl dat advies hetzelfde is) toch veel minder gemeengoed dan dit voorjaar.
En wat betreft het korte- en langetermijneffect van ons gedrag is dat bij corona ook veel lastiger. Dat ik vandaag thuisblijf geeft mij op de korte termijn nauwelijks voordeel, als ik ziek word is dat waarschijnlijk geen probleem. Een probleem is het pas als ik mensen om me heen ziek maak, die vervolgens ook mensen besmetten die wél in een risicocategorie zitten. Maar dan zijn we alweer een hele tijd verder en ben ik alweer beter.

Op het moment dat we elkaar blijven overtuigen van het nut van de maatregelen en ons daar ook naar blijven gedragen is veranderen helemaal niet moeilijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
mesa57 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 12:02:
[...]

Probleem is dat niet iedereen in staat is te relativeren en de uitspraken van dergelijke figuren als de hele en volledige waarheid gaat aannemen. Mooi voorbeeld is natuurlijk trump met de verkiezingen... hoeveel keer is die man onderbroken of gecorrigeerd door allerlei media omdat hij onzin aan het uitkramen was? Heel doorzichtig natuurlijk.... en je kunt zelfs spreken van een inperking van de vrijheid van meningsuiting. Maar eigenlijk heb ik liever dat trump verkondigd dat de verkiezingen ongeldig zijn omdat hij daarmee niet zoveel bereikt als dat akwasi op de dam staat te verkondigen dat hij zwarte piet zijn tanden uit de bek zal stampen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Jovatov schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 12:07:
[...]

Volgens mij is het niet zozeer het veranderen wat het probleem is, maar dat we slecht keuzes op korte en lange termijn tegen elkaar af kunnen wegen.
Als je ziet hoe we twintig jaar geleden met elkaar communiceerden (alleen per huistelefoon/post af en toe een maitlje), bankzaken regelden (allemaal papier en postkantoor), winkelden (vrijwel alleen fysiek) en we nu compleet vergroeid zijn met onze telefoon dan zijn mensen juist ontzettend goed in veranderen. Mits het maar ons gemak geeft.
Haha zeker. Maar daar zijn ook jaren overheen gegaan.... maar dat ziet niemand. We zijn niet op de ene van de andere dag gaan internetbankeren of elkaar gaan lastigvallen met de mobiele telefoon.
Bovendien helpt het enorm als we om ons heen die gedragsverandering zien. Als je buurman met een pilsje op rijdt, dan doe je dat zelf veel sneller. Net zo goed als je buurman een telefoon heeft -> dan wil je die ook.
Ik denk dat buurman binnen no time een probleem heeft als hij dronken over de weg gaat zwalken.... ;)
Qua corona was het dit voorjaar ook veel makkelijker om thuis te blijven door het groepsgedrag, iedereen deed dat en de kinderen zaten ook thuis. Nu is dat niet meer zo en is het thuiswerken (terwijl dat advies hetzelfde is) toch veel minder gemeengoed dan dit voorjaar.
En wat betreft het korte- en langetermijneffect van ons gedrag is dat bij corona ook veel lastiger. Dat ik vandaag thuisblijf geeft mij op de korte termijn nauwelijks voordeel, als ik ziek word is dat waarschijnlijk geen probleem. Een probleem is het pas als ik mensen om me heen ziek maak, die vervolgens ook mensen besmetten die wél in een risicocategorie zitten. Maar dan zijn we alweer een hele tijd verder en ben ik alweer beter.

Op het moment dat we elkaar blijven overtuigen van het nut van de maatregelen en ons daar ook naar blijven gedragen is veranderen helemaal niet moeilijk.
Thuiswerken werd natuurlijk door veel werknemers als een soort heilige graal gezien. Totdat men erachter kwam dat 24u op dezelfde plek rondbrengen en aan de keukentafel op een krukje met je laptop ook nog 2 gillende kinderen moet opvoeden tijdens een teams vergadering niet echt relaxt is..... daarbij zijn er nog veel werkgevers die pas geloven als je aan het werk bent als ze je voorbij de prikklok zien lopen en je snapt wel dat er nu veel minder mensen thuiswerken als aan het begin van de pandemie. Toen was het een soort volgzaamheid uit blinde angst, nu hebben we 17 miljoen virologen die het allemaal wel even zullen uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
LZ86 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 12:02:
[...]

(a)sociale media zijn de ondergang van de samenleving zoals we die hebben gekend als ze het niet aan banden gaan leggen.

Die algoritmes waardoor men in die echokamertjes blijft rondhangen zijn bloedlink
Je hebt zeker Lubach gezien ? Ik vind dat nogal meevallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
mesa57 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 12:22:
[...]

Je hebt zeker Lubach gezien ? Ik vind dat nogal meevallen.
Dat is jouw mening

(Zie je, ik kan het ook!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Stoney3K schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 12:05:
Daarom denk ik dat wanneer de risicogroepen voor een groot deel zijn gevaccineerd en de vaccins beschikbaar komen voor iedereen die ze wil hebben, dat dan de maatregelen worden afgeschaald, want het geforceerde 'samen' is dan niet meer nodig. Maar dat betekent ook dat het RIVM vanaf dat punt zich niet meer blind moet gaan staren op cijfers.
Ik ben het met je eens. We moeten de strategie volgen waarbij de kwetsbare gevaccineerd worden en de rest van de samenleving kan dan open en laat het virus daar rondwaren. Het virus gaat sowieso nooit meer weg, dus elke strategie om het volledig weg te krijgen valt onder de categorie 'resistance is futile'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
bazzemans schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 12:06:
Waar ik ook heel benieuwd naar ben is welke (veilige) alternatieven er op de markt gaan komen als alternatief voor vuurwerk.

:+
LZ86 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 12:06:
Niks goede ontwikkeling. Vrijheid van meningsuiting? Ja graag, maar niet zonder kritische vragen over die mening. Lekker makkelijk allemaal ongefundeerde haat spuien verpakt als "mening" zonder dat een journalist daar vragen aan de persoon over kan stellen.
Journalistiek is nogal breed vandaag en kritische vragen zijn hoe dan ook geen garantie. Er is echt wel een verschil tussen een interview in het NRC of door Pownews. De eerste beschouw ik als serieus, de tweede als trollen.

De NPO laat ook steken vallen soms. In sommige debatten lijken ze, impliciet, ook een standpunt in te nemen. Zie de hele discussie rondom mondkapjes, na het advies kwam er een stortvloed van pro-mondkapjes stukken uit de NPO, dusdanig dat het wel frappant was gezien dat de discussie niet zo eenzijdig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
CMD-Snake schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 12:26:
[...]

[YouTube: Sorry dit moest ik ff posten dit weekend maak ik een echte video😂😂🤣🤣]

[...]

Journalistiek is nogal breed vandaag en kritische vragen zijn hoe dan ook geen garantie. Er is echt wel een verschil tussen een interview in het NRC of door Pownews. De eerste beschouw ik als serieus, de tweede als trollen.

De NPO laat ook steken vallen soms. In sommige debatten lijken ze, impliciet, ook een standpunt in te nemen. Zie de hele discussie rondom mondkapjes, na het advies kwam er een stortvloed van pro-mondkapjes stukken uit de NPO, dusdanig dat het wel frappant was gezien dat de discussie niet zo eenzijdig was.
Ik beaam ook direct dat de media niet zonder hun grollen fouten zijn. Maar die youtube "journaals" laten compleet geen ruimte voor vragen, zijn eenzijdige misinformatieverspreiding zonder factchecking en de mensen worden zo lekker in de bubbel gehouden. Dan heb ik toch veel liever de echte media erbij, want dan vallen de meeste van die lui al snel keihard door de mand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

LZ86 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 12:32:
[...]

Ik beaam ook direct dat de media niet zonder hun grollen fouten zijn. Maar die youtube "journaals" laten compleet geen ruimte voor vragen, zijn eenzijdige misinformatieverspreiding zonder factchecking en de mensen worden zo lekker in de bubbel gehouden. Dan heb ik toch veel liever de echte media erbij, want dan vallen de meeste van die lui al snel keihard door de mand.
En je weet ook alvast dat de inhoud van het volgende filmpje ongeveer hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
LZ86 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 12:32:
[...]

Ik heb ook liever dat afwijkende meningen een plaats krijgen in de msm. Maar dat blijkt helaas niet het geval. Helemaal niet raar dat die mensen dan gehoord willen worden via andere kanalen.

En natuurlijk is dan die informatie eenzijdig. Maar ik denk dat we toch voldoende educatie hebben om daar zelf een mening over te vormen ?

[ Voor 9% gewijzigd door mesa57 op 14-11-2020 12:39 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Het probleem is meestal niet een afwijkende mening maar een afwijkende waarheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Indoubt schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 12:38:
Het probleem is meestal niet een afwijkende mening maar een afwijkende waarheid
Dat kan, maar dat hoeft natuurlijk niet.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:37
mesa57 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 12:39:
[...]

Dat kan, maar dat hoeft natuurlijk niet.
Alleen de term MSM laat al zien dat het wappie-gedrag is. De media in Nederland geven een erg gebalanceerd beeld. Al dat volk wat uitwijkt naar eigen kanalen spoort gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
mesa57 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 12:37:
[...]

Ik heb ook liever dat afwijkende meningen een plaats krijgen in de msm. Maar dat blijkt helaas niet het geval. Helemaal niet raar dat die mensen dan gehoord willen worden via andere kanalen.
Ze kunnen wel gehoord worden, maar willen dat over het algemeen zelf niet omdat ze dan "irritante" vragen krijgen. (lees, ze worden geconfronteerd met de onwaarheden die ze spuien en daar hebben ze geen antwoord op)

Kiezen ze zelf voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
mesa57 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 12:37:
[...]
En natuurlijk is dan die informatie eenzijdig. Maar ik denk dat we toch voldoende educatie hebben om daar zelf een mening over te vormen ?
En dit blijkt dus voor een aanzienlijke hoeveelheid mensen dus niet. Die slikken die bullshit als zoete koek. Ik zie ze ook meer als slachtoffer. Ze zijn beïnvloedbaar, vaak laagopgeleid en hebben gewoon niet voldoende bagage om erdoorheen te prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Nu online
Geen serieus alternatief maar wel in de creatieve richting met wat ik bedoel. Nu wordt er nog even geklaagd en er zal vast een deel van de bevolking zijn die al middelvinger naar de zorg opstekende schijt heeft maar er komen vast en zeker ook ontwikkelingen tot een alternatief om het nieuwe jaar in te luiden. Whatever it may be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Dan is het weer mentale mishandeling van oma omdat ze de kleinkinderen niet mag zien...

Omdat zelfzuchtige papa en mama zonodig elkaar moeten aflebberen in een volle kroeg :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
YakuzA schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 12:51:
[...]

Dan is het weer mentale mishandeling van oma omdat ze de kleinkinderen niet mag zien...
Dat kan wel, als ze maar afstand houden of elkaar buiten ontmoeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 28-09 20:32
@blissard Het is opvallend hoeveel van die maatregelen in feite een issue zijn rond handhaving. In feite voldoen vaak de bestaande regels, maar is het probleem handhaving. Maar ja, stel voor dat er meer moet worden opgetreden dan is dat meteen 'betutteling'.

Men probeert nu de zaak te bereiken door in feite groepsdruk. Doordat voldoende mensen zich wel aan de regels houden hopen ze (niet eens onterecht, denk ik overigens, alleen zeker niet volledig) dat een deel van de overtreders dan ook zal afhakken.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
stylezzz schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 11:47:
Het probleem is dat dit impliceert dat beide standpunten rationeel zijn, en dat die ratio uitlegbaar is en geaccepteerd wordt door beide partijen. In steeds meer van dit soort issues worden het extremen, waarbij er bijna geen common ground meer mogelijk is. En dan hebben we het nog niet eens over de extremen die helemaal nergens op gebaseerd zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Ieder standpunt is rationeel. Dat wil zeggen dat er een ratio of reden achter zit. Zelfs bij de virus ontkenners zijn er redenen te vinden waarom die ontkenning plaats vindt. Als je daar niet meer in gesprek gaat, polariseert de samenleving alleen maar meer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ijdod
Dat men een aantal argumenten zonder relatie aan elkaar knoopt maakt het niet rationeel. Er op die basis mee in gesprek gaan doet alleen het overton window verder naar de extremen verschuiven door het valideren van hun mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
In ander nieuws:
Kort geding Viruswaarheid tegen Staat
Actiegroep Viruswaarheid eist in een kort geding tegen de Staat een "einde aan de massale testcampagne". Volgens Viruswaarheid is de gebruikte PCR-test niet geschikt om vast te stellen of iemand besmet is met corona. Viruswaarheid stelt dat daardoor mensen soms onterecht positief testen, en andersom.

"Door de testinspanningen te verhogen, stijgt ook het aantal positieve testresultaten. Aantallen besmettingen zijn helemaal niet relevant en tot nu toe nooit gemeten voor andere virussen. In een epidemie telt uitsluitend het aantal zieken en overlijdens", aldus woordvoerder Jeroen Pols van Viruswaarheid.

Het kort geding dient op 25 november in de rechtbank in Den Haag. De afgelopen maanden verloor Viruswaarheid al een paar keer een kort geding: onder meer een over de mondkapjesplicht en een over andere door het kabinet opgelegde coronamaatregelen.
ijdod schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 13:40:
Men probeert nu de zaak te bereiken door in feite groepsdruk. Doordat voldoende mensen zich wel aan de regels houden hopen ze (niet eens onterecht, denk ik overigens, alleen zeker niet volledig) dat een deel van de overtreders dan ook zal afhakken.
Ik twijfel of dat gaat werken. De maatregelen gaan zo in tegen de aard van mensen dat de groep zich er niet/nauwelijks aan conformeert. Die 1,5 meter zie ik nauwelijks als ik op pad ben. Iedereen staat dichter op elkaar. Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand vroeg om afstand te houden. Je ziet nu meer mondkapjes, maar als je er geen draagt kraait er eigenlijk geen haan na. Je ziet ze soms dan ook weer snel afgedaan worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13:02

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
DALING!!! *O*

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:16
update 2020-11-14

RIVM data landelijk
link naar uitleg data
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-JjtFV03ouT_PNLnVclSlcTpKR4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bS3wkQPVVVZ9kPHU7zxbkMMJ.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4JJq6bzfDsfL-iLloTBnLJlXfAI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dDaCLMsy7h3qoxkuiH6YnUQt.png?f=user_large

LCPS bezetting ziekenhuisbedden
link naar uitleg data
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WGoHxTu2uJCuFG6V6ISTZHgyrNk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MfzVY9ppAOmOgshbqJrg5k32.png?f=user_large

RIVM kaarten per gemeente en veiligheidsregio
link naar uitleg data
NB: de gebruikte kleurschalen zijn relatief aan de maximale waarde in een kaartlaag!

kan iemand Urk even uitleggen hoe het zit?
https://rpubs.com/wimpel/690825
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T62TYrCmGJFysKw-xWHKgVuMr7g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WBq61oXH3ammXXIKpdae2scr.png?f=user_large

https://rpubs.com/wimpel/690826
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pcoi-gnHl5KzgQ2yS-2C4zBY51E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4m7YnCjox7mCAzGT90n6rmcG.png?f=user_large

En kan iemand Urk even laten stoppen met knuffelen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0gVhnKzm_LumO9IH4gU8pt4fdwU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/G3ohugdIZ55uHjpDGlzQvz0E.png?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door breew op 14-11-2020 14:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adlermann
Gaat nog steeds lekker hier in Twente. Kom maar op met die volledige lockdown. Misschien leren de tukkers het dan zo :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Ziekenhuizen laten nu echt een mooie daling zien, dat zet hopelijk door zodat de ic ook volgt.

Fijne inzichten zo @breew !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
ZieMaar! schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 14:34:
Ziekenhuizen laten nu echt een mooie daling zien, dat zet hopelijk door zodat de ic ook volgt.

Fijne inzichten zo @breew !
Zoals verwacht wat mij betreft. 1 november begonnen we met dalen van de besmettingen, het duurt daarna om en nabij de 2 weken voor dat ook in de ziekenhuizen te merken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel (studenten)steden zie ik maar weinig verbetering. Tilburg, Maastricht, Nijmegen, Enschede, Eindhoven. Met een gejuich mededeling op nu.nl dat we toch 12% daling hebben in een week tijd. Maar met die snelheid zie ik de horeca dit jaar niet meer opengaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:19
Drardollan schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 14:36:
[...]

Zoals verwacht wat mij betreft. 1 november begonnen we met dalen van de besmettingen, het duurt daarna om en nabij de 2 weken voor dat ook in de ziekenhuizen te merken is.
19 oktober bedoel je denk ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 14:40:
Veel (studenten)steden zie ik maar weinig verbetering. Tilburg, Maastricht, Nijmegen, Enschede, Eindhoven. Met een gejuich mededeling op nu.nl dat we toch 12% daling hebben in een week tijd. Maar met die snelheid zie ik de horeca dit jaar niet meer opengaan.
Niemand verwacht meer dat de kroegen dit jaar nog open gaan toch? Als je dat wel denkt, dan sta je echt ver van de realiteit mijn inziens.

Restaurants zie ik nog wel gebeuren dit jaar. Ik verwacht over ongeveer een maand, half december.

[ Voor 6% gewijzigd door Drardollan op 14-11-2020 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Plenkske schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 14:42:
[...]

19 oktober bedoel je denk ik ?
26 oktober zaten we nog ruim boven 19 oktober.

Op basis van de echte getallen zou overigens 27 oktober de dag zijn waarop de daling begon. Ik nam 1 november omdat ik lui was en makkelijk wilde rekenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:19
Drardollan schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 14:45:
[...]

26 oktober zaten we nog ruim boven 19 oktober.

Op basis van de echte getallen zou overigens 27 oktober de dag zijn waarop de daling begon. Ik nam 1 november omdat ik lui was en makkelijk wilde rekenen ;)
Kijk is even in de tabel van breew, 19 oktober is hoogste daarna daling met af en toe op en af maar dat blijf je houden.
3 november was de top wat ziekenhuis betreft, daarna daar daling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Plenkske schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 14:46:
[...]

Kijk is even in de tabel van breew, 19 oktober is hoogste daarna daling met af en toe op en af maar dat blijf je houden.
3 november was de top wat ziekenhuis betreft, daarna daar daling
Ik kijk naar niets anders, tussen 19 en 26 was het meer een plateau met wat schommelingen. Pas daarna gingen we de goede kant op wat mij betreft.

Ondertussen dalen we al een tijdje, ziet er prima uit. Waar andere landen nu nog ineens in een lockdown schieten kunnen wij al veel zonniger naar de toekomst kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Nu online
Ik hoop dat de toekomst zonnig is.

Maar als de trend van afgelopen dagen doorzet zitten we morgen op meer meldingen van positieve tests dan afgelopen zondag, toen zaten we op 5664 meldingen.

Dat kan gerelativeerd worden doordat er afgelopen week (weer) meer getest is, en dan zou het geheel nog wel positief zijn natuurlijk. Maar mooier nog zou het zijn als de daling die we tot afgelopen woensdag zagen gewoon was doorgezet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-10 23:47

Laguna

Connaisseur

Jovatov schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 15:07:
Ik hoop dat de toekomst zonnig is.

Maar als de trend van afgelopen dagen doorzet zitten we morgen op meer meldingen van positieve tests dan afgelopen zondag, toen zaten we op 5664 meldingen.

Dat kan gerelativeerd worden doordat er afgelopen week (weer) meer getest is, en dan zou het geheel nog wel positief zijn natuurlijk. Maar mooier nog zou het zijn als de daling die we tot afgelopen woensdag zagen gewoon was doorgezet...
Die trend is er dus niet..

@Jovatov misschien even wat reacties teruglezen, dan begrijp je wat ik bedoel. Bij de dagelijkse cijfers zitten nog veel oude meldingen die nu pas doorgegeven dan wel verwerkt zijn, waardoor het dus lijkt te stijgen. De dalende trend is namelijk nog steeds zichtbaar zodra je gaat filteren op datum.

[ Voor 20% gewijzigd door Laguna op 14-11-2020 15:40 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Nu online
Laguna schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 15:13:
[...]

Die trend is er dus niet..
Ik volg je niet? Trend van afgelopen dagen is er niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 14:40:
Zeker in combinatie met weer een stel illegale studentenfeesten van dit weekend weer. Gelukkig allemaal bekeurd en installatie kwijt.

De afgelopen dagen steeg het aantal coronabesmettingen. Dat kwam deels door een dipje in het aantal gemelde coronabesmettingen begin deze week. Die kwam weer doordat er vorig weekend minder tests zijn afgenomen, meldde het RIVM eerder deze week.

Verklaring van de korte stijging. Dus inderdaad inhalen omdat mensen maandag massaal gingen testen na in het weekend een testdip gehad te hebben. De daling van 1000 per dag was dus inderdaad te snel, zoals al gedacht.

[ Voor 31% gewijzigd door LZ86 op 14-11-2020 15:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Er kan van alles aan de hand zijn. Misschien dat door het nieuwsbericht over de commerciële testen die toch (nog) vaker worden doorgegeven? Misschien dat begin van de week er inderdaad wat hickups waren die nu alsnog doorgevoerd worden? Misschien dat door de berichten dat je weer snel getest kan worden, mensen makkelijker naar de teststraat gaan?

De cijfers zoals @breew ze presenteert zien er nog onverminderd positief uit, net als de ziekenhuis opnames. We zullen zien wat dat, op termijn, voor de versoepelingen betekent. Misschien moeten we de cafés sowieso maar dicht houden, maar de restaurants zouden misschien voor de kerst wel weer open kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
In principe zijn alleen de cijfers in de zorg en sterftecijfers van belang.
Het aantal positieve testen is niet meer dan een indicatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Adlermann
mesa57 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 15:47:
In principe zijn alleen de cijfers in de zorg en sterftecijfers van belang.
Het aantal positieve testen is niet meer dan een indicatie.
Maar er zit een relatie (causaal) tussen het aantal positieve testen en de opnames. Dus het voorspelt wel gedrag. En ja het is niet 1:1 te herleiden, maar als het aantal besmettingen omhoog gaat, zullen ook de opnames omhoog gaan. En dan hangt het weer net van af wie besmet is geraakt in welk risicoprofiel.

Dus ja, het zegt genoeg, anders vaar je compleet blind namelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mesa57
Adlermann schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 15:56:
[...]

Maar er zit een relatie (causaal) tussen het aantal positieve testen en de opnames. Dus het voorspelt wel gedrag. En ja het is niet 1:1 te herleiden, maar als het aantal besmettingen omhoog gaat, zullen ook de opnames omhoog gaan. En dan hangt het weer net van af wie besmet is geraakt in welk risicoprofiel.

Dus ja, het zegt genoeg, anders vaar je compleet blind namelijk.
Er zit wel wat verband tussen, maar dan moet je niet naar het aantal positieve testen kijken maar meer naar het percentage positief getesten t.o.v. het aantal testen. Hier en daar beginnen ze bijvoorbeeld al commerciële testen mee te tellen. Dan krijg je vanzelf een groter aantal positieven. Overigens communiceren de GGD dat nog niet in de cijfers. En dan nog maar niet te spreken van het aantal dubbel testen (sneltest en daarna een PCR) die uitgevoerd worden.

[ Voor 6% gewijzigd door mesa57 op 14-11-2020 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:25
Vanmiddag een lekker stuk gefietst op de gravelfiets. Het was weer best druk in het bos. Veel tweetallen, maar ook groepen mtb-ers, racers en de nodige opa's & oma's, 4 andere volwassenen en een sliert kleinkinderen... Het zal allemaal wel meevallen in de buitenlucht, maar het ik-bepaal-zelf-wel-wat-verantwoord-is-gehalte was wel weer erg hoog...

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
klaaas schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 17:51:
Vanmiddag een lekker stuk gefietst op de gravelfiets. Het was weer best druk in het bos. Veel tweetallen, maar ook groepen mtb-ers, racers en de nodige opa's & oma's, 4 andere volwassenen en een sliert kleinkinderen... Het zal allemaal wel meevallen in de buitenlucht, maar het ik-bepaal-zelf-wel-wat-verantwoord-is-gehalte was wel weer erg hoog...
En dan wordt er in dit topic al weken beweerd dat er nog zoveel draagvlak is.... Ik geloof daar ook niet zo in, maar persoonlijk heb ik het maar los gelaten. Ik doe zelf ondertussen ook gewoon wat ik wil, zolang het binnen de regels past natuurlijk. En wat de rest doet moet de rest weten, het zal mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
ik heb het vermoeden dat de mtb-ers ruiom 1.5m hadden.... anders ga je stuk immers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
@Drardollan volgens mij kun je op basis van zo'n waarneming weinig zinnigs zeggen over draagvlak. Sowieso waren die groepjes fietsers er in het voorjaar ook al. Ik zie het meer als een illustratie van onze volksaard: we bepalen in onze situatie en met ons persoonlijke begrip van de situatie wel wat we wel of niet doen.

@42erik Op brede paden zeker niet. En ook niet als ze even stonden bij te komen van een leuke singletrack. Sowieso ben je ook met 1,5m ertussen nog steeds een groep.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
klaaas schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 19:51:
@Drardollan volgens mij kun je op basis van zo'n waarneming weinig zinnigs zeggen over draagvlak. Sowieso waren die groepjes fietsers er in het voorjaar ook al. Ik zie het meer als een illustratie van onze volksaard: we bepalen in onze situatie en met ons persoonlijke begrip van de situatie wel wat we wel of niet doen.
Toch weten dit soort protesten ook steeds meer mensen te trekken. In het liveblog van de NOS schat de politie de opkomst op enkele honderden.

Waar in het begin de media ook nog aan zelfcensuur deed en zich inhield is het nu gewoongoed om gaten te prikken in het beleid. De routekaart is zo snel vertrokken als die kwam en ook de verzwaring moet het flink ontgelden. Dit weekend werd in het NRC ook breed uitgemeten hoe het kabinet steeds meer moeite heeft om eensgezind te blijven. In het voorjaar waren dit soort artikelen ondenkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Blijkbaar had Kuipers op 23 oktober niet de controle over de verspreiding van Covid IC patienten en moesten er 2 patienten naar Duitsland. Dat werd breed uitgemeten in de media. Dezelfde dag had hij nog een zoom sessie met minister Tamara van Ark, en ja hoor : hij kreeg eindelijk volmacht om de ziekenhuizen te dwingen om patienten op te nemen. Toen : 427 covid patienten op de IC. In zuid-west 38 ic bedden vrij, in regio groningen 26, maar de ziekenhuizen rapporteerden 0. Nu : meer dan 600 covid patienten op de IC.
Bron : radio uitzending Argos heden.
Ik vraag me af : hoe is dit in hemelsnaam mogelijk dat tijdens een crisis de coordinatie van IC bedden niet in één hand lag ? Nederland op zijn smalst ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
mesa57 schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 21:42:
Ik vraag me af : hoe is dit in hemelsnaam mogelijk dat tijdens een crisis de coordinatie van IC bedden niet in één hand lag ? Nederland op zijn smalst ....
Normaliter vormen de ziekenhuizen eigen entiteiten en is er weinig samenwerking. De crisis organisatie die voor de spreiding zorgde in het voorjaar werd tijdens de zomer opgeheven omdat er weinig meer te spreiden viel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Drardollan schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 18:05:
[...]

En dan wordt er in dit topic al weken beweerd dat er nog zoveel draagvlak is.... Ik geloof daar ook niet zo in, maar persoonlijk heb ik het maar los gelaten. Ik doe zelf ondertussen ook gewoon wat ik wil, zolang het binnen de regels past natuurlijk. En wat de rest doet moet de rest weten, het zal mij wel.
Ik ben nooit gestopt met fietsen of wandelen. Ook niet in maart/april.. Het strand in Hoek van Holland was heerlijk eind april!

En thuiswerken hoef ik gelukkig ook niet meer 100% sinds mei.. Prima als je er tegen kunt maar ik had mezelf allang uit dakraam gegooid ;) Zit nu op 1 dag per week thuis, gemiddeld. Soms 4 in 1 week, dan weer weken niet.

Ik hou wel afstand van onbekenden en draag mondkapje bij winkelbezoek, maar dan houdt het wel op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Blijkbaar had Kuipers op 23 oktober niet de controle over de verspreiding van Covid IC patienten en moesten er 2 patienten naar Duitsland. Dat werd breed uitgemeten in de media. Dezelfde dag had hij nog een zoom sessie met minister Tamara van Ark, en ja hoor : hij kreeg eindelijk volmacht om de ziekenhuizen te dwingen om patienten op te nemen. Toen : 427 covid patienten op de IC. In zuid-west 38 ic bedden vrij, in regio groningen 26, maar de ziekenhuizen rapporteerden 0. Nu : meer dan 600 covid patienten op de IC.
Je verhaal is heel moeilijk te volgen.
Wat bedoel je precies?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
CMD-Snake schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 21:31:
[...]

Toch weten dit soort protesten ook steeds meer mensen te trekken. In het liveblog van de NOS schat de politie de opkomst op enkele honderden.

Waar in het begin de media ook nog aan zelfcensuur deed en zich inhield is het nu gewoongoed om gaten te prikken in het beleid. De routekaart is zo snel vertrokken als die kwam en ook de verzwaring moet het flink ontgelden. Dit weekend werd in het NRC ook breed uitgemeten hoe het kabinet steeds meer moeite heeft om eensgezind te blijven. In het voorjaar waren dit soort artikelen ondenkbaar.
Mijn punt was niet dat er geen sprake zou kunnen zijn van verminderd draagvlak, maar enkel dat mijn observatie niet per definitie bewijs is voor dat afnemende draagvlak. Maar als je alleen een hamer hebt, dan kan ik me voorstellen dat dat zo lijkt.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
https://www.ad.nl/video/m...ers-in-maastricht~p180103

Een van de vele ‘incidenten’ dit weekend. Uiteraard géén handhaving. Oud en Nieuw wordt echt lekker rustig, ik voel het aan alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
FreakNL schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 22:06:
[...]

Ik ben nooit gestopt met fietsen of wandelen. Ook niet in maart/april.. Het strand in Hoek van Holland was heerlijk eind april!

En thuiswerken hoef ik gelukkig ook niet meer 100% sinds mei.. Prima als je er tegen kunt maar ik had mezelf allang uit dakraam gegooid ;) Zit nu op 1 dag per week thuis, gemiddeld. Soms 4 in 1 week, dan weer weken niet.

Ik hou we afstand van vreemden en draag mondkapje bij winkelbezoek, maar dan houdt het wel op.
Ik werk alle dagen op kantoor, houd afstand van vreemden en draag mondkapjes waar gevraagd. Maar dat is dan ook alles, ik ga ook gewoon winkelen voor spullen die ik wil hebben bijvoorbeeld.

Wij zijn nog braaf dus, steeds meer Nederlanders zijn er echt helemaal klaar mee. Het wordt tijd dat de overheid iets gaat doen, want op deze manier loopt het compleet uit de hand richting 31/12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Lastig te volgen. Maar de LCPS kan ziekenhuizen niet dwingen om patiënten op te nemen. Zo werkt dat niet helemaal.

Wat je daarna zegt kan ik niet volgen. Toen 26 op IC maar ziekenhuizen rapporteerden 0? Huh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
IJzerlijm schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:41:
Je roept al zo lang dat het draagvlak verdwijnt en dat gebeurt steeds maar niet.
Komen mensen in dit topic nog wel eens buiten in Nederland? :D Het advies is "blijf zoveel mogelijk thuis", de werkelijkheid is dat het druk op de weg en in het straatbeeld is. Totaal onvergelijkbaar met maart toen we op een vrijwel lege 4-baans snelweg reden en er wel veel draagvlak was.
Zelfs de wappies zijn niet meer actief met hun demonstraties.
Wappies zijn er niet, wel serieuze demonstranten, vandaag nog, van hierboven:
Grote groep demonstreert op Museumplein tegen coronabeleid
Adlermann schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 12:40:
[...]

Alleen de term MSM laat al zien dat het wappie-gedrag is. De media in Nederland geven een erg gebalanceerd beeld. Al dat volk wat uitwijkt naar eigen kanalen spoort gewoon niet.
Hoezo geven de Nederlandse massamedia een "erg gebalanceerd beeld" over zeg corona? Hoogleraren als Ira Helsloot krijgen volgens eigen zeggen gewoon geen uitnodiging meer, zelfs niet met een tafel vol emotionele mensen die het tegendeel beweren. Kanalen als JAMA Network geven een meer genuanceerd beeld en laten zien hoe je een discussie kan hebben op niveau. In de Nederlandse massamedia worden dingen als de great barrington declaration gewoon nooit besproken en worden mensen vooral overschreeuwd of niet toegelaten.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:54

Mfpower

In dubio

[...]

Dat NRC stuk is echt tekenend voor het huidige beleid en gebrek aan leiderschap. Ik had het al vaker vermeld, maar goed leiderschap is echt enorm belangrijk om draagvlak te houden. Een gebrek aan visie zorgt ervoor dat nu niet alleen het volk verdeeld is, maar het kabinet ook.

Ook moet er een andere visie zijn dan een vaccin / zorgvraag alleen; het huidige zwalkbeleid houdt gewoon geen stand. Ik ben geen viroloog maar ik kan me goed voorstellen dat met de huidige maatregelen we op het aantal besmettingen komen wat we nu hebben (rond de 4000-5000) maar vanuit die positie kun je dus niets versoepelen, want dan schiet het gewoon weer de lucht in. Het wordt nog een lange winter... de zorg zal het wel redden met dat aantal, maar de rest dan? Waar ik 1 a 2 maanden geleden nog pleitte voor een felle lockdown met daarna niet al te zware langdurigere maatregelen [o.a. op scholen], welke beter houdbaar zijn dan de huidige, denk ik nu: laat allemaal maar zitten, ik wil nu geen verzwaringen meer. Ik doe gewoon net als @Drardollan mijn ding. Alle ontspanning is er wel af, ik werk al 8 maanden thuis, de scholen zijn open en de ziektekiemen (geen corona) blijven daardoor maar binnenkomen hier waardoor ik maar kan blijven testen. Ik houd me aan de regels maar zolang de kids naar school moeten maakt het voor ons toch geen fluit uit.

Het enige wat ik nog kan doen is zorgen dat ik zelf niet omval (lees: depressief raak door het totale gebrek aan sociale contacten) en dat is al moeilijk genoeg. Ik lees zoveel positieve verhalen over het thuiswerken: nou ik kan er niet langer tegen. Ik word er gierend gek van en dan zijn daarbuiten de paar ontspanningsmogelijkheden die ik had ook al onmogelijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

pedorus schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 23:24:
[...]
Hoezo geven de Nederlandse massamedia een "erg gebalanceerd beeld" over zeg corona? Hoogleraren als Ira Helsloot krijgen volgens eigen zeggen gewoon geen uitnodiging meer, zelfs niet met een tafel vol emotionele mensen die het tegendeel beweren. Kanalen als JAMA Network geven een meer genuanceerd beeld en laten zien hoe je een discussie kan hebben op niveau. In de Nederlandse massamedia worden dingen als de great barrington declaration gewoon nooit besproken en worden mensen vooral overschreeuwd of niet toegelaten.
Niet zo raar als op de wiki van de ‘Barrington declaration’ staat:
The World Health Organization and numerous academic and public-health bodies have stated that the proposed strategy is dangerous, unethical, and lacks a sound scientific basis.

[ Voor 20% gewijzigd door YakuzA op 14-11-2020 23:54 ]

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
YakuzA schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 23:50:
[...]

Niet zo raar als op de wiki van de ‘Barrington declaration’ staat:

[...]
Het is niet raar dat de WHO dat zegt, maar wel typerend. Wie zegt mij dat de WHO zelf niet gevaarlijk en onethisch bezig is? Zo begroeten ze kennelijk kritiek op hun eigen beleid, en zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten. Verder hebben die zogenaamde groepen experts van de https://www.johnsnowmemo.com/ simpelweg minder experts achter zich, 7K vs 46K. Ze hebben de naam genomen van iemand die juist uit een arme wijk kwam en gekoppeld aan het ondersteunen van beleid dat massale schade toebrengt aan juist de armeren. We kunnen het niet vragen, maar ik kan me voorstellen dat John Snow daarmee niet geassocieerd zou willen worden. In ieder geval laat JAMA zien hoe je een fatsoenlijke discussie kan hebben, en laat het WHO zien hoe je onfatsoenlijk reageert.

In ieder geval is het een verklaring opgesteld door 3 topwetenschappers van 3 topuniversiteiten, en ondertekend door vele experts. Wikipedia is gewoon een bron met bias volgens 1 van de oprichters zelf. Wat die bron of een andere bron met bias ook zegt maakt een onderwerp niet onbespreekbaar, als er een verschil van inzicht is dan is het juist goed om het te bediscussiëren zou ik zeggen. Dit kan bij coronabeleid kennelijk niet, en dat doet denken dat het coronabeleid niet tegen kritiek bestand is. Althans, het kan bij JAMA wel, maar niet bij Nederlandse massamedia.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

pedorus schreef op zondag 15 november 2020 @ 00:25:
[...]

Het is niet raar dat de WHO dat zegt, maar wel typerend. Wie zegt mij dat de WHO zelf niet gevaarlijk en onethisch bezig is? Zo begroeten ze kennelijk kritiek op hun eigen beleid, en zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten. Verder hebben die zogenaamde groepen experts van de https://www.johnsnowmemo.com/ simpelweg minder experts achter zich, 7K vs 46K. Ze hebben de naam genomen van iemand die juist uit een arme wijk kwam en gekoppeld aan het ondersteunen van beleid dat massale schade toebrengt aan juist de armeren. We kunnen het niet vragen, maar ik kan me voorstellen dat John Snow daarmee niet geassocieerd zou willen worden. In ieder geval laat JAMA zien hoe je een fatsoenlijke discussie kan hebben, en laat het WHO zien hoe je onfatsoenlijk reageert.

In ieder geval is het een verklaring opgesteld door 3 topwetenschappers van 3 topuniversiteiten, en ondertekend door vele experts. Wikipedia is gewoon een bron met bias volgens 1 van de oprichters zelf. Wat die bron of een andere bron met bias ook zegt maakt een onderwerp niet onbespreekbaar, als er een verschil van inzicht is dan is het juist goed om het te bediscussiëren zou ik zeggen. Dit kan bij coronabeleid kennelijk niet, en dat doet denken dat het coronabeleid niet tegen kritiek bestand is. Althans, het kan bij JAMA wel, maar niet bij Nederlandse massamedia.
Down, down the rabbit hole.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 13:17

RayNbow

Kirika <3

Ik had nog niet eerder van GBD gehoord, maar...
Those who are not vulnerable should immediately be allowed to resume life as normal.
Juist... hoe bepaal je op voorhand dat iemand niet kwetsbaar is?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Mfpower schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 23:49:
[...]

Het enige wat ik nog kan doen is zorgen dat ik zelf niet omval (lees: depressief raak door het totale gebrek aan sociale contacten) en dat is al moeilijk genoeg. Ik lees zoveel positieve verhalen over het thuiswerken: nou ik kan er niet langer tegen. Ik word er gierend gek van en dan zijn daarbuiten de paar ontspanningsmogelijkheden die ik had ook al onmogelijk.
Herkenbaar. Gelukkig geen kinderen hier, dus geen verkoudheid en andere testellende hier, maar na met zijn 2-en nu 8 maanden thuis, met een heel beperkt sociaal leven en waar steeds minder kan qua ontspanning, is het wel langzaamaan op het tandvlees aan het worden. En dan moeten we echt nog een paar maanden op deze manier.

En ja, we hebben onze banen nog, we lopen financieel, economisch en qua gezondheid geen of heel weinig risico, we houden bakken met geld over, we kunnen goed thuiswerken (alletwee een eigen werkkamer) en bladiebladiebla. Maar het is niet anders, het moet gewoon dus we houden ons aan de regels.

En, zoals een paar wijsneuzen hier plegen te zeggen, we hebben natuurlijk geen oorlog mee gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:43

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
De situatie was in het voorjaar gewoon anders. Toen was er überhaupt geen routekaart maar puur nemen van beslissingen op onderbuik, want we wisten nog niet zoveel. Daarnaast waren een aantal ministers überhaupt niet betrokken en is de groep de laatste tijd steeds groter geworden. Nogal logisch dat het dan ook lastiger wordt om op één lijn te zitten.

Ockhams Scheermes; de media doen nooit aan zelfcensuur, dat kan je vergeten. De situatie is gewoon veranderd en daar zie je de effecten van.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:43

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
pedorus schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 23:24:
Komen mensen in dit topic nog wel eens buiten in Nederland? :D Het advies is "blijf zoveel mogelijk thuis", de werkelijkheid is dat het druk op de weg en in het straatbeeld is. Totaal onvergelijkbaar met maart toen we op een vrijwel lege 4-baans snelweg reden en er wel veel draagvlak was.
Dat is al tot in den treure besproken in dit topic. Dat komt niet vanwege gebrek aan draagvlak maar aan gebrek aan communicatie. Waar in het voorjaar heel duidelijk gehamerd werd op 'blijf thuis' is dat nu veel voorzichter en vooral inconsistent gebracht.
Zelf had ik het advies überhaupt niet mee gekregen en ik heb naar aanleiding daarvan gedurende de week iedereen gevraagd die ik tegen kwam of sprak via videobellen. Werkelijk niemand had het advies mee gekregen.
Daar heeft de overheid echt steken laten vallen qua communicatie.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, het moet niet gekker worden allemaal. Mensen die zomaar een stukje gaan wandelen, wát een tuig.

Je hebt wel meteen de politie gebeld neem ik aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-10 15:24

Stoney3K

Flatsehats!

Gonadan schreef op zondag 15 november 2020 @ 09:29:
[...]

De situatie was in het voorjaar gewoon anders. Toen was er überhaupt geen routekaart maar puur nemen van beslissingen op onderbuik, want we wisten nog niet zoveel. Daarnaast waren een aantal ministers überhaupt niet betrokken en is de groep de laatste tijd steeds groter geworden. Nogal logisch dat het dan ook lastiger wordt om op één lijn te zitten.
De overheid staat natuurlijk ook voor een duivels dilemma. Aan de ene kant is het beste advies 'blijf zoveel mogelijk thuis', maar aan de andere kant zijn er veel bedrijven die afhankelijk zijn van anderen die het geld uit moeten geven. De filiaalmanager van de Hornbach wil ook graag zijn hypotheek kunnen blijven betalen.

Het clubje mensen dat op zondagmiddag naar de grote kerstshows gaat is uiteindelijk wel de benzine voor de economische motor. Blijft iedereen thuis en wordt er geen geld meer uitgegeven bij de IKEA, de Hornbach en de Efteling, dan komt het uiteindelijk allemaal tot stilstand.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Mfpower schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 23:49:
Dat NRC stuk is echt tekenend voor het huidige beleid en gebrek aan leiderschap. Ik had het al vaker vermeld, maar goed leiderschap is echt enorm belangrijk om draagvlak te houden. Een gebrek aan visie zorgt ervoor dat nu niet alleen het volk verdeeld is, maar het kabinet ook.
Het probleem is dat met de verkiezingen in zicht de partijbelangen ook weer groter worden dan de belangen van de coalitie. Nu is juist de tijd voor elke partijleider om zich te profileren met zaken die het goed doen bij de achterban. Dat zorgt ervoor dat bewindslieden ook makkelijker ruzie maken nu, er is weinig te verliezen aan het kabinet.

Vandaag is er weer overleg in het Catshuis en de NOS heeft er ook een stukje over. Het schetst ook een beeld van bewindslieden die zich gepasseerd voelen en de leiderschapscrisis van Hugo de Jonge.
Ook moet er een andere visie zijn dan een vaccin / zorgvraag alleen
Een Plan B is er nooit gekomen omdat dit gaat betekenen dat bepaalde verliezen als acceptabel gezien moeten worden, of dit nu economisch is of in mensenlevens of andere zaken. Daar ga je altijd iemand wel mee boos maken. In het FD was een berekening gemaakt of de maatregelen het waard zijn, maar daar rustte ook een groot taboe op.
Ik lees zoveel positieve verhalen over het thuiswerken: nou ik kan er niet langer tegen. Ik word er gierend gek van en dan zijn daarbuiten de paar ontspanningsmogelijkheden die ik had ook al onmogelijk.
Ik herken je beeld wel. Ik werk sinds maart dit jaar thuis met wisselende gevoelens. De techniek is niet zozeer het probleem, maar ik mis bepaalde aspecten van het kantoor. Privé en werk lopen ook zo makkelijk over in elkaar. Deze zomer had ik ook een paar weken vrij genomen, maar het voelde niet als vakantie aan. Tegelijkertijd zal het weer vreemd aanvoelen als het over zou zijn. Ik verwacht wel dat ik een heel jaar thuiswerken ga halen, want Q1 en Q2 volgend jaar verwacht ik weinig verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Stoney3K schreef op zondag 15 november 2020 @ 10:04:
De filiaalmanager van de Hornbach wil ook graag zijn hypotheek kunnen blijven betalen.
Slecht voorbeeld, daar zelfs toen iedereen thuis zat in maart daar wel rijen voor de deur stonden. ;D

Pagina: 1 ... 80 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins