Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 224 Laatste
Acties:
  • 695.691 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

YakuzA schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:52:
[...]

breew in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3"

Voorlopig alleen de virtuele dagcijfers die licht omhoog gaan iig.
Nouja, ben het er wel mee eens dat de laatste 6/7 (?) dusdanig incompleet zijn dat je die wat mij betreft beter uit de grafiek kunt laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 10:05
Vergelijk voor het gemak maar eens de noodverordening van Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant van 26 maart:
Artikel 1.2. Begrippen
In deze verordening en de daarop berustende bepalingen wordt verstaan onder:
(...)
- samenkomsten: openbare samenkomsten en vermakelijkheden als bedoeld in artikel 174 van de Gemeentewet, samenkomsten in voor het publiek openstaande gebouwen en daarbij behorende erven, alsmede in vaartuigen, en samenkomsten buiten de publieke ruimte;
(...)

Art. 2.1 Verboden samenkomsten en evenementen
1. Het is verboden om samenkomsten te laten plaatsvinden, te (laten) organiseren of te laten ontstaan, dan wel aan dergelijke samenkomsten deel te nemen.
2. Het eerste lid is niet van toepassing op de volgende samenkomsten, mits de aanwezigen te allen tijde ten minste 1,5 meter afstand houden tot de dichtstbijzijnde persoon:
a. wettelijk verplichte samenkomsten, zoals vergaderingen van gemeenteraden, mits daarbij niet meer dan honderd personen aanwezig zijn, alsook vergaderingen van de Staten-Generaal;
b. samenkomsten die nodig zijn voor de continuering van de dagelijkse werkzaamheden van instellingen, bedrijven en andere organisaties, mits daarbij niet meer dan honderd personen aanwezig zijn;
c. uitvaarten en huwelijksvoltrekkingen, mits daarbij niet meer dan dertig personen aanwezig zijn;
d. samenkomsten waarbij het recht zijn godsdienst of levensovertuiging vrij te belijden als bedoeld in artikel 6 van de Grondwet wordt uitgeoefend, mits daarbij niet meer dan dertig personen aanwezig zijn.
3. Evenementen zijn tot 1 juni 2020 verboden.
Met de huidige noodverordening van Midden- en West-Brabant:
Artikel 2.1 Verbod samenkomsten
1. Het is verboden een samenkomst van meer dan 30 personen (exclusief personeel) per zelfstandige ruimte in een besloten plaats, niet zijnde een woning, of in een voor publiek openstaand gebouw, vaartuig of voertuig, met uitzondering van de daarin gelegen woongedeelten, te organiseren, te laten organiseren, te laten plaatsvinden of te laten ontstaan. Een zichtbaar gescheiden podium geldt als zelfstandige ruimte.
Het is een beleidskeuze geweest om niet meer achter de voordeur te handhaven, welke beleidskeuze ook is toegelicht in de memorie van toelichting bij de tijdelijke coronawet:
Dit wetsvoorstel biedt voorts een specifieker wettelijk kader voor het treffen van maatregelen die beperkingen kunnen inhouden van grondrechten. Het geeft invulling aan de vereisten die de Grondwet en mensenrechtenverdragen stellen aan dergelijke beperkingen, waaronder de grondwettelijke eis dat voor de beperking van grondrechten een specifieke grondslag wordt geboden in een wet in formele zin en de toetsing van de noodzakelijkheid en de proportionaliteit van mogelijke maatregelen. In het wetsvoorstel zijn daarom waarborgen opgenomen om de vrijheid van godsdienst en levensovertuiging, de vrijheid van vergadering en betoging en het recht op eerbiediging van de persoonlijke levenssfeer, waaronder het huisrecht, te beschermen (zie verder § 5). Zo gelden bijvoorbeeld de normen over de veilige afstand, groepsvorming en hygiënevoorschriften niet in woningen. Het RIVM adviseert weliswaar ook in de woning bepaalde voorzorgsmaatregelen te treffen, maar die worden gezien het belang van het huisrecht en het uitgangspunt van de eigen verantwoordelijkheid van burgers niet in dit wetsvoorstel opgenomen.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Plenkske schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:54:
Trouwens, voor degene die nog hoop hadden om het jaar legaal in Nederland knallend af te sluiten: helaas, het vuurwerkverbod is definitief. Wordt zometeen officieel bekend.
Zal wel druk worden bij de grens :o

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:04
MikeyMan schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:54:
[...]

Nouja, ben het er wel mee eens dat de laatste 6/7 (?) dusdanig incompleet zijn dat je die wat mij betreft beter uit de grafiek kunt laten.
Daarom toch ook de stippellijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@voske Je denkt iets spannends gevonden te hebben, maar dit is niets anders dan voortschrijdend inzicht. Die eerste verordening was wettelijk niet houdbaar. En die is dus aangepast.
Dat er een verordening wordt geschreven zegt nog niet dat deze wettelijk haalbaar is.
En trouwens; er lijkt eerder sprake te zijn van dat er iets vergeten is dan dat er expliciet op handhaving achter de voordeur wordt gewezen.

@Plenkske Ja dat snap ik; maar die zegt dus niets zoveel. En begint naar mijn idee ook iets te laat. Je ziet een lijn, en trekt een conclusie. Daarom wmb liever afkappen, of extrapoleren o.b.v. laatste 7 dagen oid.

[ Voor 21% gewijzigd door MikeyMan op 13-11-2020 14:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Officieel besluit vuurwerkverbod:

https://www.rijksoverheid...-tijdelijk-vuurwerkverbod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drardollan schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:50:
[...]

Shit happens. De belastingen stijgen altijd, er is altijd wel een of andere kul smoes voor.

Heb je daar overigens een bron van? Want het is een onderbuikgevoel cq. aanname.
Niet voor alles is een bron nodig. Soms is logica voldoende. Dat snap je zelf ook.
Wanneer meer uitgegeven wordt, moeten die uitgaven ergens vandaan komen.
Dus belasting.

Beetje kinderachtig om hier een bron voor te vragen terwijl het common sense is. Of vraag je ook voor een bron wanneer iemand zegt dat regen nat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 10:05
MikeyMan schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:57:
@voske Je denkt iets spannends gevonden te hebben, maar dit is niets anders dan voortschrijdend inzicht. Die eerste verordening was wettelijk niet houdbaar. En die is dus aangepast.
Wat mij betreft is het absoluut niet spannend. Als men het had gewild, was er geen enkel probleem geweest om in de tijdelijke coronawet bepalingen op te nemen die het mogelijk zouden maken om te handhaven achter de voordeur. Men heeft echter de beslissing genomen om dat niet te doen, dat is het enige wat ik zeg en daar mag iedereen verder van vinden wat ie wil.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Drardollan schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:50:
[...]

Shit happens. De belastingen stijgen altijd, er is altijd wel een of andere kul smoes voor.

Heb je daar overigens een bron van? Want het is een onderbuikgevoel cq. aanname.
Correctie: de belastingen stijgen altijd voor het gewone volk. De multinationals en tech giganten hebben daar niet zo'n last van.

Deregulatie helpt ook al niet.

Ik ben niet tegen het betalen van belasting maar een iets eerlijkere verdeling zou wel mooi zijn. Hopelijk leren we wat in deze crisis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:19
Ik ben benieuwd of dit stand gaat houden bij de rechter. Met dalende cijfers en 't standpunt van de branche dat de meeste slachtoffers komen door vuurwerk dat al verboden was, of sowieso al verboden zou worden per dit jaar.

Compensatie lijkt me ook aan de lage kant, want alle vermijdbare kosten zullen zo'n beetje al gemaakt zijn, vorige jaren was de omzet 2x zo hoog als 't compensatiebedrag en ik vermoed dat er alleen maar extra kosten bijkomen omdat ze iets met 't vuurwerk aan moeten.

Ik ben blij dat ik niet de rechter ben die de afweging tussen algemeen belang en gederfde broodwinning en plezier moet maken.

En laatste vraag ik me af of ze 't er überhaupt doorkrijgen qua wetgeving; Lijkt me vrij krap worden als ik de kamerbrief zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

rik86 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:04:
Ik ben benieuwd of dit stand gaat houden bij de rechter. Met dalende cijfers en 't standpunt van de branche dat de meeste slachtoffers komen door vuurwerk dat al verboden was, of sowieso al verboden zou worden per dit jaar.

Compensatie lijkt me ook aan de lage kant, want alle vermijdbare kosten zullen zo'n beetje al gemaakt zijn, vorige jaren was de omzet 2x zo hoog als 't compensatiebedrag en ik vermoed dat er alleen maar extra kosten bijkomen omdat ze iets met 't vuurwerk aan moeten.

Ik ben blij dat ik niet de rechter ben die de afweging tussen algemeen belang en gederfde broodwinning en plezier moet maken.

En laatste vraag ik me af of ze 't er überhaupt doorkrijgen qua wetgeving; Lijkt me vrij krap worden als ik de kamerbrief zo lees.
Denk dat ze het met die compensatie niet slecht gedaan hebben. Je wilt niet weten wat de inkoopprijzen voor dat vuurwerk zijn. Marges van 50-70% zijn niet uitzonderlijk.

Goed, disclaimer; het is tien jaar geleden dat ik achter de balie stond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:22
YakuzA schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:55:
[...]

Zal wel druk worden bij de grens :o
Afsteken wordt ook verboden.

Ja, handhaving bla bla bla, maar het zal de hoeveelheid afgestoken vuurwerk toch verminderen. Veel mensen zullen toch denken, "Dan maar niet."

Mijn katten zijn dankbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:31
Indoubt schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:02:
[...]

Correctie: de belastingen stijgen altijd voor het gewone volk. De multinationals en tech giganten hebben daar niet zo'n last van.

Deregulatie helpt ook al niet.

Ik ben niet tegen het betalen van belasting maar een iets eerlijkere verdeling zou wel mooi zijn. Hopelijk leren we wat in deze crisis
Dat staat los van Corona.

Overigens ben ik ook al maanden bang gemaakt met een forse stijging van onze zorgpremie door Corona. Ook dat is allemaal goed meegevallen.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:16
MikeyMan schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:57:
@Plenkske Ja dat snap ik; maar die zegt dus niets zoveel. En begint naar mijn idee ook iets te laat. Je ziet een lijn, en trekt een conclusie. Daarom wmb liever afkappen, of extrapoleren o.b.v. laatste 7 dagen oid.
Dat is dus precies wat ik niet wil met mijn grafieken / data; "iets zeggen".
Mijn doel is om de ruwe data van het RIVM as-is weer te geven. Daarna mag ieder voor zich uitmaken wat het betekent, en dat is de ook reden dat hyperlinks naar de achtergronduitleg van de data zijn opgenomen in de post. Enige 'wijziging' is de 14-dagen stippellijn om aan te geven dat die nog (soms hevig) kan stijgen de komende 14 dagen.

Mijn grafieken zijn dus geen informatie (op dat gestreepte lijntype na), maar data. Conclusies moet iedereen voor zichzelf erbij trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
MikeyMan schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:07:
[...]

Denk dat ze het met die compensatie niet slecht gedaan hebben. Je wilt niet weten wat de inkoopprijzen voor dat vuurwerk zijn. Marges van 50-70% zijn niet uitzonderlijk.

Tja, wij kopen de de sneltesten in voor 5 euro en verkopen ze voor 80 euro, maar ik vraag me af of we er per saldo echt wat aan over houden.

Je hebt niet alleen de inkoopprijs als kosten, maar ook transport, opslag, personeel - en dat ben je niet opeens kwijt, de locatie heb je nog steeds, personeel staat ook nog steeds op de loonlijst en wil vast ook gewoon salaris ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
rik86 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:04:

Volgens mij kunnen ze alles maken met die huidige covid-19 regelgeving en ook met de nieuwe coronawet die ingaat.
Dus wat dat betreft heb ik de hoop verloren.

Het is inderdaad een lage compensatie. Daarnaast is ook nog onbekend waar al dat vuurwerk blijft.

Eigenlijk hoop ik dat deze jaarwisseling de ziekenhuiscijfers en schadecijfers hoger uitvallen.
Maar de kans is groot dat inderdaad de cijfers van de jaarwisseling gunstiger zijn, want horeca is niet volledig open en men viert met kleinere groepen (of geen groepen).
En dan is daarna weer de kans groot dat dit tijdelijke verbod een definitieve wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

rik86 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:09:
[...]

Tja, wij kopen de de sneltesten in voor 5 euro en verkopen ze voor 80 euro, maar ik vraag me af of we er per saldo echt wat aan over houden.

Je hebt niet alleen de inkoopprijs als kosten, maar ook transport, opslag, personeel - en dat ben je niet opeens kwijt, de locatie heb je nog steeds, personeel staat ook nog steeds op de loonlijst en wil vast ook gewoon salaris ontvangen...
Laat ik het zo zeggen; de ondernemer waar ik bij gewerkt heb pakte vrijwel zijn volledige winst met het vuurwerk. Zelfs met 1,5x de personele bezetting.

En dat personeel hoeft ie nu natuurlijk ook niet meer neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
MikeyMan schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:07:
[...]

Denk dat die marges heel erg veel aan het type vuurwerk ligt. Anders dan 10 jaar geleden heb je nu de grotere blokken die ook wat meer kosten. Prijzen daarvan zijn ook hoger, maar om het nog te verkopen kunnen ze niet dezelfde marge aanhouden anders koopt niemand het (dit is een aanname van mij). Maar uiteraard zit er nog steeds veel marge op in zijn totaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:14
link_mario schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:45:
Nou voor mij is de reden van de stijging duidelijk: na de herstvakantie schiet het weer omhoog.

Of dat komt door de vervoersbewegingen van middelbare scholieren, of al dan niet onopgemerkte besmettingen van (jonge) kinderen geen idee..

Maar voor mij is het wel duidelijk wat er dinsdag aangekondigd moet worden.
Precies, we zien nu twee keer een toename enkele weken nadat de scholen weer open zijn gegaan na een vakantieperiode. Klaslokalen met 30+ leerlingen van 16-18 jaar, slecht geventileerd (hoor je de laatste tijd erg weinig over, maar het is inmiddels te koud om de ramen open te houden) en als ze samen thuis huiswerk willen maken mag dat maar met 2 personen? Eerstvolgende daling weer 1-2 weken na de kerstvakantie?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
De politie kan nu al geen 10 illegale feestjes per weekend stilleggen en dan kunnen ze wel handhaven op vuurwerk? Er is toch niemand die dat gelooft?

[ Voor 6% gewijzigd door Drardollan op 13-11-2020 15:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Drardollan schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:12:
De politie kan nu al geen 10 illegale feestjes per weekend stilleggen en dan kunnen ze wel handhaven op handhaving. Er is toch niemand die dat gelooft?
Ja duh; je ziet toch hoe breed er nu al wordt opgetreden tegen vuurwerk. Iedereen die hier een lont aan durft te raken krijgt gelijk een bon. Doen ze goed hoor _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
Plenkske schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:09:
[...]

Volgens mij kunnen ze alles maken met die huidige covid-19 regelgeving en ook met de nieuwe coronawet die ingaat.
Dus wat dat betreft heb ik de hoop verloren.

Het is inderdaad een lage compensatie. Daarnaast is ook nog onbekend waar al dat vuurwerk blijft.

Eigenlijk hoop ik dat deze jaarwisseling de ziekenhuiscijfers en schadecijfers hoger uitvallen.
Maar de kans is groot dat inderdaad de cijfers van de jaarwisseling gunstiger zijn, want horeca is niet volledig open en men viert met kleinere groepen (of geen groepen).
En dan is daarna weer de kans groot dat dit tijdelijke verbod een definitieve wordt.
Als ik de kamerbrief lees gaat dat niet zo simpel. Ze moeten blijkbaar o.a. toestemming van de europese commissie hebben om spoedprocedures te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
rik86 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:14:
[...]

Als ik de kamerbrief lees gaat dat niet zo simpel. Ze moeten blijkbaar o.a. toestemming van de europese commissie hebben om spoedprocedures te volgen.
Is dit te vergelijken met andere zaken die ze snel hebben moeten regelen dit jaar ? Maw is er eerder zo'n spoedprocedure nodig geweest ?
MikeyMan schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:13:
[...]

Ja duh; je ziet toch hoe breed er nu al wordt opgetreden tegen vuurwerk. Iedereen die hier een lont aan durft te raken krijgt gelijk een bon. Doen ze goed hoor _O-
Inderdaad, echt kansloos. Vuurwerk wordt er sowieso afgestoken. Grenzen kunnen ze ook niet 100% controleren. Ben benieuwd hoe het gaat lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
MikeyMan schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:13:
[...]

De vuurwerk afstekers zullen sidderen van angst.

Ik houd mijn hart vast, maar ik hoop van harte dat het een positief effect zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Drardollan schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:18:
[...]

De vuurwerk afstekers zullen sidderen van angst.

Ik houd mijn hart vast, maar ik hoop van harte dat het een positief effect zal hebben.
Als de horeca nog zo goed als dicht is met oud/nieuw zal het rustig blijven in de ziekenhuizen verwacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 01:01

NMH

Moderator General Chat
Plenkske schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:48:
De data die je daar ziet komt van RIVM. Het is dezelfde bron maar op datum ipv 1 getal.
Test data komt altijd al met vertraging binnen.
Snap ik, ik gebruikte die termen om onderscheid te maken tussen beide presentatievormen. Vandaar ook de quotes om "breew". :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-10 14:49
Drardollan schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:07:
[...]

Dat staat los van Corona.

Overigens ben ik ook al maanden bang gemaakt met een forse stijging van onze zorgpremie door Corona. Ook dat is allemaal goed meegevallen.
Lokaal zijn de belastingen alvast met 11% (OZB, zonder rekening te houden met WOZ stijging, dat kan dus nog verdubbelen) tot 26% (afval) verhoogd voor komend jaar. En dat is alleen maar de gemeente zelf. Dan hebben we waterschap, provincie en rijksoverheid nog.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Plenkske schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:20:
[...]

Als de horeca nog zo goed als dicht is met oud/nieuw zal het rustig blijven in de ziekenhuizen verwacht ik.
Ik ben juist bang dat beide maatregelen averechts gaan werken.

Thuis zuipen met vrienden zonder enige sociale controle en dan zat de straat op om 00:00. Lekker fikkie stoken, want dat mag wel. En dan nog wat extra drinken....

Maar dan ben ik aan het doemdenken zonder feiten, dus laten we hopen dat het slechts een hersenspinsel was wat niet uit gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
autje schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:07:
[...]

Afsteken wordt ook verboden.

Ja, handhaving bla bla bla, maar het zal de hoeveelheid afgestoken vuurwerk toch verminderen. Veel mensen zullen toch denken, "Dan maar niet."

Mijn katten zijn dankbaar.
Alle fretten ook ;)

Qua vaccinatie zit ik overigens in vakje zoveel: ik ga het wel doen, maar ik heb absoluut ook begrip voor mensen die het niet doen.

Edit: damn, er staat helaas veel te veel over carbidschieten in mijn gemeentelijke APV.

[ Voor 8% gewijzigd door zacht op 13-11-2020 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Drardollan schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:12:
De politie kan nu al geen 10 illegale feestjes per weekend stilleggen en dan kunnen ze wel handhaven op vuurwerk? Er is toch niemand die dat gelooft?
Politie gaat er vast niet erg actief op handhaven, als bijvangst zullen ze het vast wel meenemen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

YakuzA schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 15:46:
[...]

Politie gaat er vast niet erg actief op handhaven, als bijvangst zullen ze het vast wel meenemen.
Boete is ook maar liefst 100 euro...

Waar kan ik pinnen? _O-

https://www.nu.nl/jaarwis...ijdens-jaarwisseling.html

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Staat 20 man op straat, netjes op afstand van elkaar en natuurlijk niet als groep. Niemand weet wie de lontjes heeft aangestoken.... Niets gezien. Fijne avond verder meneer agent.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

+ potentieel strafblad toch?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

YakuzA schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:14:
[...]

+ potentieel strafblad toch?
Mjah, hoeveel last heb je daar van?

[ Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 13-11-2020 16:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Kinderen tot 12 jaar kunnen niet vervolgd worden. Die vinden dat aansteken ook mooi hoor.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:44
MikeyMan schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:08:
[...]
Het is maar net de vraag of een vaccinatie ook inhoudt dat je niet meer positief getest kan worden bij lichte klachten ook toch?
Dat weet ik zo niet voor Covid-19, maar afhankelijk van hoe het vaccin werkt is het inderdaad mogelijk dat je niet meer kunt testen of iemand het virus bij zich draagt of niet.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:56
Plenkske schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:51:
[...]

En het mooie is dat RIVM zelf ook zegt dat je zonder context niets hebt aan het dagcijfer. Het uitgebreide rapport doen ze daarom ook maar 1 keer per week, dan hebben ze veel meer context binnen.
Maar de media vind het gewoon makkelijk scoren.
De Rivm had gisteren al de eerste nuancering gemeld dat mensen in het weekend zich weinig hebben laten testen en dit massaal maandag en dinsdag hebben gedaan. Lijkt nu eerder een piekje in het aantal testen en daardoor dus ook meer positieve uitslagen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

MikeyMan schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:16:
[...]

Dunno, bij de corona boetes was het voor veel mensen blijkbaar het eind van de wereld?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:36
YakuzA schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:32:
[...]

Dunno, bij de corona boetes was het voor veel mensen blijkbaar het eind van de wereld?
Alles om een rotje af te kunnen steken toch? Mijn hond is den haag dankbaar is ieder geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
LZ86 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:30:
[...]

De Rivm had gisteren al de eerste nuancering gemeld dat mensen in het weekend zich weinig hebben laten testen en dit massaal maandag en dinsdag hebben gedaan. Lijkt nu eerder een piekje in het aantal testen en daardoor dus ook meer positieve uitslagen
Ik vraag me ook af in hoeverre de test-straten van bedrijven (wat veelal sneltesten zijn) voor impact hebben. Ik merk bij mij op het werk dat mensen zich nu veel sneller laten testen dan voorheen. Wat ook niet gek is, aangezien je bij de GGD minstens 3 dagen thuis moest zitten terwijl er in de snelstraat tussen aanvraag en uitslag nog geen halve dag zit. Aangezien alleen de positieve testen worden doorgegeven zullen die stijgen terwijl het totaal aantal testen (in de telling) gelijk blijft.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
-tom-562 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:14:
Als er alleen stoere Hugo/CMD-snake praat komt van 'bek houwen, hier je prik', dan zal het nog wel ff duren vermoed ik
Van mij hoef je niet te enten. Ik dwing niemand nergens toe, jij mag zelf de afweging maken. Enige is dat de maatregelen wel afgeschaft worden als er geënt wordt, immers hebben we het eindstation van de pandemie dan bereikt.
Soccer98 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:28:
Merkwaardig dat na een strenger pakket maatregelen de boel licht stijgt.
Ik denk omdat de herfstvakantie over is. Dat extra pakket was kansloos vanaf dag 1. Mijn grote vraag is of ze het nog steeds automatisch gaan laten vervallen of dat er toch snel weer een verlenging komt.
YakuzA schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:32:
Een strafblad kan er inderdaad voor zorgen dat je een VOG niet krijgt. Je kan dus mogelijk een baan niet krijgen omdat je geen VOG krijgt door je coronaboete. Dat is best vervelend, je zat namelijk vijf jaar lang met dat strafblad door een coronaboete. Als tegemoetkoming van De Jonge/Grapperhaus aan de kamer werd het aan de beoordelende ambtenaar overgelaten of die de coronaboete mee ging tellen of niet. Dat zet alleen de deur open voor meer willekeur. Ook in de coronaspoedwet wilde De Jonge en Grapperhaus expliciet het strafblad opnemen. Dat hele plan viel uit elkaar na het huwelijksfeestje van Grapperhaus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 01:23

Blokker_1999

Full steam ahead

CMD-Snake schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:36:
[...]

Van mij hoef je niet te enten. Ik dwing niemand nergens toe, jij mag zelf de afweging maken. Enige is dat de maatregelen wel afgeschaft worden als er geënt wordt, immers hebben we het eindstation van de pandemie dan bereikt.
Niet zo snel zou ik zeggen. Als we eenmaal een vaccin hebben en beginnen met het te verdelen is dat nog niet het moment dat we het eindstation bereikt hebben. Dan zijn we pas net aan het laatste deel begonnen en dat kan, afhankelijk van hoe goed de distributie verloopt, nog weken of maanden duren voordat er een voldoende grote groep mensen het vaccin heeft gekregen en we echt kunnen zeggen: en nu mogen alle maatregelen overboord.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

stylezzz schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:33:
[...]

Alles om een rotje af te kunnen steken toch? Mijn hond is den haag dankbaar is ieder geval ;)
Knalvuurwerk was al verboden voor dit jaar.
Maar daarnaast; ik vrees dat je hondje het verschil tussen vorig en dit jaar niet merkt.
redwing schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:35:
[...]

Ik vraag me ook af in hoeverre de test-straten van bedrijven (wat veelal sneltesten zijn) voor impact hebben. Ik merk bij mij op het werk dat mensen zich nu veel sneller laten testen dan voorheen. Wat ook niet gek is, aangezien je bij de GGD minstens 3 dagen thuis moest zitten terwijl er in de snelstraat tussen aanvraag en uitslag nog geen halve dag zit. Aangezien alleen de positieve testen worden doorgegeven zullen die stijgen terwijl het totaal aantal testen (in de telling) gelijk blijft.
Hoop van harte dat er inderdaad een stuk meer getest wordt momenteel. Maar de vraag is of dit realistisch is met de dalende testbereidheid van de afgelopen weken.

Aan de ander kant; de eerste XL teststraten zijn vziw inmiddels ook opgestart.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 13-11-2020 16:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
MikeyMan schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:41:
[...]

Knalvuurwerk was al verboden voor dit jaar.
Maar daarnaast; ik vrees dat je hondje het verschil tussen vorig en dit jaar niet merkt.
Ach, alle beetjes helpen. Zal vast los gaan rond middernacht, maar waar ik normaal al half oktober diverse mafklappers met belgische/poolse cobra's en dynamietstaven hoorde rondgaan in de wijk is het nu nog relatief stil. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind vuurwerk ook erg tof.... maar de idioterie die er de laatste jaren mee is ontstaan gaat me wat te ver. 'vroeger' (wat klink ik oud) was je stoer met je strijker op het schoolplein.... tegenwoordig moet de prullenbak minimaal 5 meter de lucht in anders ben je een mietje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
[...]

In mijn geval betekent het dat mijn VOG wordt ingetrokken en ik een nieuwe moet aanvragen in de hoop dat ik die krijg. Verder zal ik in de tussentijd wel ontslagen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

redwing schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:21:
[...]

Dat weet ik zo niet voor Covid-19, maar afhankelijk van hoe het vaccin werkt is het inderdaad mogelijk dat je niet meer kunt testen of iemand het virus bij zich draagt of niet.
Omdat hij het virus dan altijd bij zich draagt?

Dat werkt toch niet als vacin? Er ook mensen die al meerdere keren corona hebben gehad.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

stylezzz schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:52:
[...]

Ach, alle beetjes helpen. Zal vast los gaan rond middernacht, maar waar ik normaal al half oktober diverse mafklappers met belgische/poolse cobra's en dynamietstaven hoorde rondgaan in de wijk is het nu nog relatief stil. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind vuurwerk ook erg tof.... maar de idioterie die er de laatste jaren mee is ontstaan gaat me wat te ver. 'vroeger' (wat klink ik oud) was je stoer met je strijker op het schoolplein.... tegenwoordig moet de prullenbak minimaal 5 meter de lucht in anders ben je een mietje.
Het zal ook schelen dat de vuurwerkwinkels in Belgie gesloten zijn wegens lockdown. Normaal waren er nu ook vuurwerkcontroles enzo rond de grens, maar dat is dit jaar niet nodig (nou ja, nu niet misschien dat dit in december nog veranderd als de winkels terug open mogen).

[ Voor 11% gewijzigd door Marzman op 13-11-2020 16:59 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-09 15:30
redwing schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:35:
[...]

In een interview met Geenstijl zei Ben Slagter (Red Team) gisteren dat er zo'n 170.000 testen per week door commerciële teststraten worden uitgevoerd t.o.v. 300.000 door de GGD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
CMD-Snake schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:36:
[...]

Je kan dus mogelijk een baan niet krijgen omdat je geen VOG krijgt door je coronaboete. Dat is best vervelend, je zat namelijk vijf jaar lang met dat strafblad door een coronaboete.
De vraag is dan ook welk screeningsprofiel naar een strafblad door een overtreding in de context van de coronawetgeving kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

zacht schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:55:
[...]

In mijn geval betekent het dat mijn VOG wordt ingetrokken en ik een nieuwe moet aanvragen in de hoop dat ik die krijg. Verder zal ik in de tussentijd wel ontslagen worden.
Niet elke aantekening zorgt voor het niet krijgen van de gewenste VOG. Maar goed, dan zou ik het risico idd niet nemen. ;)

Ik zal er persoonlijk weinig last van hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
Marzman schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:58:
[...]

Het zal ook schelen dat de vuurwerkwinkels in Belgie gesloten zijn wegens lockdown. Normaal waren er nu ook vuurwerkcontroles enzo rond de grens, maar dat is dit jaar niet nodig (nou ja, nu niet misschien dat dit in december nog veranderd als de winkels terug open mogen).
Feiten checken graag, verschillende vuurwerkwinkels zijn gewoon open in België.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Drardollan schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 17:49:
[...]

Feiten checken graag, verschillende vuurwerkwinkels zijn gewoon open in België.
Niet essentiele winkels moeten gesloten zijn, hier bijvoorbeeld een artikel over de vuurwerkwinkels in baarle hertog waarin ook vermeld staat dat ze dicht zijn tot 13 december.
https://www.vrt.be/vrtnws...ederlands-vuurwerkverbod/

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 28-09 20:32
redwing schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:04:
[...]

Wel blijf ik het raar vinden als mensen volledig anti-vaccin zijn, maar wel alle maatregelen opgeheven willen hebben.
Dit voor voor mij een essentieel punt. Ik ben kritisch voorstander van vaccineren, maar dat is wel op basis van een stuk solidatiteit. Ik pas er voor me voor de categorie antivax me te laten vaccineren. Vanuit dat perspectief ben ik dus ook geen tegenstander van enige vorm van consequenties aan keuzes. Niet willen vaccineren? Prima, maar dan ook de lusten niet. Dat keuzes consequenties hebben is mijns inziens geen 'dwang'.

De groep die daadwerkelijk geen vaccinatie kan krijgen doe ik het overigens graag voor.

@-tom-562 Voor sommige vaccins (bv griep, voor het covid-vaccin is mij dit niet bekend) het juist beter werkt bij vaccinatie buiten de doelgroep van zwakkeren. Dat is een van de redenen waarom er in de zorg onder personeel gevaccineert wordt tegen griep (vrijwillig). De omgeving vaccineren werkt daar beter dan het vaccineren van de risicogroepen.

--
Het zou mooi zijn als die commerciele testen wel aan een aantal minimumeisen zouden moeten voldoen. Een deel zal dat zeker zijn, maar we weten inmiddels ook dat er commerciele belangen zijn om negatieve resultaten te verkopen. Net als dat er inmiddels een markt is voor negatieve testresultaten (als in: ongetest negatief).

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:24

Stoney3K

Flatsehats!

Het wel of niet vaccineren 'voor anderen' hangt er natuurlijk compleet van af of een vaccin je ook niet meer besmettelijk maakt. Want dan is het een kwestie van zorgen dat alle jongeren een prikje krijgen voordat ze naar hun favoriete festival af kunnen reizen, en dan beschermen die de rest.

Als je vaccin alleen maar een demper is op het ziekteverloop dan zul je alle kwetsbare personen moeten vaccineren. En dan is een "geen vaccin = geen festival" regel ook compleet onzin want je verhindert er geen verspreiding mee.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 12:38
stylezzz schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:33:
[...]

Een hond hebben in de stad moet verboden worden.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Stoney3K schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:18:
Het wel of niet vaccineren 'voor anderen' hangt er natuurlijk compleet van af of een vaccin je ook niet meer besmettelijk maakt. Want dan is het een kwestie van zorgen dat alle jongeren een prikje krijgen voordat ze naar hun favoriete festival af kunnen reizen, en dan beschermen die de rest.

Als je vaccin alleen maar een demper is op het ziekteverloop dan zul je alle kwetsbare personen moeten vaccineren. En dan is een "geen vaccin = geen festival" regel ook compleet onzin want je verhindert er geen verspreiding mee.
En als het niet zo is dan is het geen onzin.

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Er is geen binaire wel/niet besmettelijk knop die een vaccin omzet. De laatste persoon die aan pokken overleed na een nog steeds niet duidelijk verklaarde besmetting in een Engels lab was gevaccineerd en heeft haar moeder besmet die ook gevaccineerd was. Maar als je de groep 'mensen wiens afweersysteem covid-19 niet kennen' kleiner maakt op een veiliger manier dan ziek worden wordt daarmee het probleem net zo hard kleiner. De meeste mensen worden minder zwaar ziek, steken minder anderen aan en hoeven minder naar het ziekenhuis. Er zal altijd een groepje pechvogels overblijven die nog steeds zwaar ziek worden of dood gaan maar dan is covid gewoon een nieuwe in het rijtje dat wellicht een kleine structurele uitbreiding van de zorg vereist op de lange termijn.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

IJzerlijm schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:30:
Er is geen binaire wel/niet besmettelijk knop die een vaccin omzet.
Dan heeft de gedachtengang "Met een vaccin kunnen evenementen weer!" die de overheid nu al een jaar lang verkoopt, toch ook compleet geen inhoud? Dat is wel de doelpaal die ze al vanaf het begin aan bijvoorbeeld discotheken en evenementenorganisaties als dusdanig hebben verkocht.

Gaan ze daar te lang op door dan hoeven ze de anderhalve meter niet af te schaffen want dan doen mensen dat zelf wel. En ik ben sowieso al bang dat er straks een houding komt van "Ik hoef geen afstand te houden want ik ben gevaccineerd" waardoor het draagvlak voor social distancing helemaal bezwijkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Stoney3K schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:37:
[...]

Dan heeft de gedachtengang "Met een vaccin kunnen evenementen weer!" die de overheid nu al een jaar lang verkoopt, toch ook compleet geen inhoud? Dat is wel de doelpaal die ze al vanaf het begin aan bijvoorbeeld discotheken en evenementenorganisaties als dusdanig hebben verkocht.

Gaan ze daar te lang op door dan hoeven ze de anderhalve meter niet af te schaffen want dan doen mensen dat zelf wel. En ik ben sowieso al bang dat er straks een houding komt van "Ik hoef geen afstand te houden want ik ben gevaccineerd" waardoor het draagvlak voor social distancing helemaal bezwijkt.
Je roept al zo lang dat het draagvlak verdwijnt en dat gebeurt steeds maar niet. Zelfs de wappies zijn niet meer actief met hun demonstraties.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

IJzerlijm schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:41:
[...]

Je roept al zo lang dat het draagvlak verdwijnt en dat gebeurt steeds maar niet. Zelfs de wappies zijn niet meer actief met hun demonstraties.
Er is natuurlijk een enorm verschil tussen een "draagvlak wat verdwijnt" door wappies die demonstreren en de anderhalve meter afstand die langzaam 1,25 meter wordt en daarna een meter, in combinatie met ambtenaren die al hebben toegezegd niet te handhaven tenzij er excessen zijn.

Het is niet alsof mensen gaan schreeuwen dat ze niet meer mee doen, but they just stop caring. Al helemaal als je straks gevaccineerd bent en je daardoor onkwetsbaar kan voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Marzman schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 17:57:
[...]

Niet essentiele winkels moeten gesloten zijn, hier bijvoorbeeld een artikel over de vuurwerkwinkels in baarle hertog waarin ook vermeld staat dat ze dicht zijn tot 13 december.
https://www.vrt.be/vrtnws...ederlands-vuurwerkverbod/
Nogmaals, controleer je beweringen voor je ze doet.

Onder andere bij Loots Vuurwerk (https://www.lootsvuurwerk.nl/) is afhalen gewoon mogelijk momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
xzaz schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:21:
[...]

Een hond hebben in de stad moet verboden worden.
Je als amateur viroloog gedragen zou verboden moeten worden 8)7
Onzinnige opmerkingen zouden verboden moeten worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Veel plezier met al die verboden, ik ga naar de bioscoop want dat is niet meer verboden. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

jadjong schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 19:44:
Veel plezier met al die verboden, ik ga naar de bioscoop want dat is niet meer verboden. :P
Ga je een vuurwerkfilmpje kijken? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Drardollan schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 19:27:
[...]

Nogmaals, controleer je beweringen voor je ze doet.

Onder andere bij Loots Vuurwerk (https://www.lootsvuurwerk.nl/) is afhalen gewoon mogelijk momenteel.
Het klopt toch gewoon dat de winkel dicht is? Je kan het inderdaad buiten afhalen op afspraak.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:28
IJzerlijm schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 18:30:
Er is geen binaire wel/niet besmettelijk knop die een vaccin omzet. De laatste persoon die aan pokken overleed na een nog steeds niet duidelijk verklaarde besmetting in een Engels lab was gevaccineerd en heeft haar moeder besmet die ook gevaccineerd was. Maar als je de groep 'mensen wiens afweersysteem covid-19 niet kennen' kleiner maakt op een veiliger manier dan ziek worden wordt daarmee het probleem net zo hard kleiner. De meeste mensen worden minder zwaar ziek, steken minder anderen aan en hoeven minder naar het ziekenhuis. Er zal altijd een groepje pechvogels overblijven die nog steeds zwaar ziek worden of dood gaan maar dan is covid gewoon een nieuwe in het rijtje dat wellicht een kleine structurele uitbreiding van de zorg vereist op de lange termijn.
Dit. Exact dit. Vaccineren haalt de scherpte van de eerste keer ziek worden af. Veel minder mensen naar ziekenhuis en IC en dood. Zorg dragelijk, iedereen weer terug naar normaal. Maar het is geen vaccinatie om deze Corona te verdrijven van de wereld, maar net zo te maken als die 4 andere versies; 2 dagen snotteren en daarna weer beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Marzman schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:56:
[...]

Omdat hij het virus dan altijd bij zich draagt?

Dat werkt toch niet als vacin? Er ook mensen die al meerdere keren corona hebben gehad.
Tja, vaak kun je het verschil zien tussen vaccin/bijbehorende antistoffen en de ziekte zelf. Maar in sommige gevallen is alles precies hetzelfde. De precieze details weet ik ook niet, alleen met vaccinaties wel al mee te maken gehad (veel in het buitenland geweest)

En dat mensen het al meer keren gehad hebben, voor zover ik kan vinden gaat het in alle gevallen om mensen met een verminderd imuunsysteem, en dan bouw je ook veel slechter immuniteit op (wat ook kan betekenen dat voor zulke mensen een vaccin ook slechter zal werken)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Marzman schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 21:50:
[...]

Het klopt toch gewoon dat de winkel dicht is? Je kan het inderdaad buiten afhalen op afspraak.
Een afhaal snackbar is toch ook niet dicht als je nog kan afhalen? ;)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Marzman schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 21:50:
[...]

De winkel is dus open, alleen het showroom deel niet. Je kan dus gewoon vuurwerk kopen in België, en jij beweerde dat dit niet kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
mesa57 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 17:07:
[...]

In een interview met Geenstijl zei Ben Slagter (Red Team) gisteren dat er zo'n 170.000 testen per week door commerciële teststraten worden uitgevoerd t.o.v. 300.000 door de GGD.
Globaal weten ze de aantallen, maar structureel worden die cijfers niet gedeeld met de GGD en in de dagelijkse cijfers. Bedrijven schalen voorlopig nog veel sneller op dan de GGD, dus die cijfers zullen per dag echt anders zijn.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
[...]

Geen vog krijgen....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
De Britten zeggen in zes maanden de gehele bevolking die wil geënt te hebben met een corona vaccin. Huisartsen krijgen vanaf 1 december een quotum van 975 entingen per week opgelegd.

Ik ben benieuwd hoeveel ze er waar van kunnen maken, maar er ligt wel ambitie. Een ambitie die ik nogal mis als ik naar De Jonge kijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

CMD-Snake schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 22:48:
De Britten zeggen in zes maanden de gehele bevolking die wil geënt te hebben met een corona vaccin. Huisartsen krijgen vanaf 1 december een quotum van 975 entingen per week opgelegd.

Ik ben benieuwd hoeveel ze er waar van kunnen maken, maar er ligt wel ambitie. Een ambitie die ik nogal mis als ik naar De Jonge kijk.
De ambitie van de Britten zoals World Class tracing system en dergelijke uitspraken?

Dat kan ik geen ambitie noemen maar meer volksverlakkerij. Ambitie zou zijn als ze daadwerkelijk ook een serieuze poging zouden doen maar als ik over de plas kijk zie ik een verdeeld land met een niet goed toegeruste regering om dat te leiden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:14
Indoubt schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 22:53:
[...]

De ambitie van de Britten zoals World Class tracing system en dergelijke uitspraken?

Dat kan ik geen ambitie noemen maar meer volksverlakkerij. Ambitie zou zijn als ze daadwerkelijk ook een serieuze poging zouden doen maar als ik over de plas kijk zie ik een verdeeld land met een niet goed toegeruste regering om dat te leiden
Sommige mensen worden nou eenmaal graag voor de gek gehouden. Dan noemen we het perspectief en is iedereen blij...

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:36
Maar als je de uitspraken met het RIVM combineert met het feit dat je erg weinig hoort over de voorbereiding van het kabinet over de vaccinatie dan heb ik er weinig vertrouwen in.
Ook het feit dat Nederland dus blijkbaar helemaal nog geen vriezers heeft besteld die benodigd zijn voor het Pfizer vaccin geeft me ook weinig vertrouwen.

Nederland is kampioen in het bieden van enige perspectief tijdens deze crisis en geweldige bureaucratie.
Ik snap dat je niet mensen voor gek moet houden met zoveel ambitie maar Nederland toont geen enkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Indoubt schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 22:53:
[...]

Ik ben heel bang dat het aantal inentingen ook bijgehouden gaat worden in een Excel-sheet inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:10
En dan nog maar eens een leuk artikeltje, uit Amerika maar toch, met de strekking dat het waarschijnlijk toch niet het beste plan ooit is om met kerst en oud en nieuw de boel maar even lekker aan onze laars te lappen:

https://www.latimes.com/s...uld-be-like-maine-wedding

1 persoon met het virus, getraceerd naar 177 gevallen waaronder 7 doden.

Bruiloft met goed 50 bezoekers, wat nou niet zo heel veel meer is dan ook bij ons nu nog gewoon bij elkaar in een (grote) ruimte mag zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Negaiido schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 23:10:
Maar als je de uitspraken met het RIVM combineert met het feit dat je erg weinig hoort over de voorbereiding van het kabinet over de vaccinatie dan heb ik er weinig vertrouwen in.
Ook het feit dat Nederland dus blijkbaar helemaal nog geen vriezers heeft besteld die benodigd zijn voor het Pfizer vaccin geeft me ook weinig vertrouwen.

Nederland is kampioen in het bieden van enige perspectief tijdens deze crisis en geweldige bureaucratie.
Ik snap dat je niet mensen voor gek moet houden met zoveel ambitie maar Nederland toont geen enkel.
Denk dat het tijd word om je in te lezen.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

CMD-Snake schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 22:48:

Aangezien de UK ook onderdeel is van COVAX zullen ze dat niet redden denk ik.
Ze zullen exact zo snel als NL gaan.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:36
YakuzA schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 00:16:
[...]

Denk dat het tijd word om je in te lezen.
Graag wat meer onderbouwing dan alleen aangeven dat ik me in moet lezen. Je zegt dus uiteindelijk niks....
Er wordt inderdaad e.e.a aangegeven dat er gekeken wordt naar wie de vaccins krijgen, hoe het logistiek aangepakt wordt etc maar ik vind het toch best relatief stil en niks concreets nog.

[ Voor 25% gewijzigd door Negaiido op 14-11-2020 00:39 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Negaiido schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 00:32:
[...]

Graag wat meer onderbouwing dan alleen aangeven dat ik me in moet lezen. Je zegt dus uiteindelijk niks....
Nederland heeft ruim voldoende vriezers, koelwagens en koel locaties.

Tijd om daar iets over te lezen ipv gewoon wat te roepen.
Dat jij niks over de voorbereidingen leest is niet heel relevant toch?
Dat zegt voornamelijk dat je er iets meer over moet gaan lezen.

[ Voor 14% gewijzigd door YakuzA op 14-11-2020 00:43 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Negaiido schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 00:32:
[...]

Er wordt inderdaad e.e.a aangegeven dat er gekeken wordt naar wie de vaccins krijgen, hoe het logistiek aangepakt wordt etc maar ik vind het toch best relatief stil en niks concreets nog.
Pfizer levert kartonnen dozen met droogijs waarin het vaccin 10 dagen houdbaar is. Nu jij weer...
And then?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Gisteren zat Erik-Jan Vlieger bij Op1. Die ontvouwde nogmaals zijn ideeën over een mogelijk beleid met een gesplitste samenleving. Bijvoorbeeld kwetsbaren voorin de trein met mondkapjes, afstand e.d., en de rest van de trein voor gezonde jongelingen. Supermarkt van bijvoorbeeld 8 tot 14 uur met weinig mensen, anderhalve meter en mondkapjes, en de rest van de dag zoals het vroeger was. Kroegen vier dagen vol open en drie dagen beperkt met maatregelen, etc.
Het algehele idee is dat de kwetsbaren een veilig stukje samenleving krijgen, en anderen hun oude leventje zo veel mogelijk terug, waardoor het virus zich goed kan verspreiden onder hen en groepsimmuniteit ontstaat, icm vaccineren.
Interessant idee, maar ik heb er een berg onderbuikgevoelens bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik weet prima wat een VOG inhoudt.
Ik weet alleen niet wat je punt is.

Heb nog nooit een VOG nodig gehad. En zal er waarschijnlijk ook nooit een nodig hebben. Dat zal voor een groot deel van NL gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

zacht schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 08:34:
Gisteren zat Erik-Jan Vlieger bij Op1. Die ontvouwde nogmaals zijn ideeën over een mogelijk beleid met een gesplitste samenleving. Bijvoorbeeld kwetsbaren voorin de trein met mondkapjes, afstand e.d., en de rest van de trein voor gezonde jongelingen. Supermarkt van bijvoorbeeld 8 tot 14 uur met weinig mensen, anderhalve meter en mondkapjes, en de rest van de dag zoals het vroeger was. Kroegen vier dagen vol open en drie dagen beperkt met maatregelen, etc.
Het algehele idee is dat de kwetsbaren een veilig stukje samenleving krijgen, en anderen hun oude leventje zo veel mogelijk terug, waardoor het virus zich goed kan verspreiden onder hen en groepsimmuniteit ontstaat, icm vaccineren.
En wat als je daardoor 20.000 besmettingen per dag krijgt en de ziekenhuizen weer vol liggen?

Lijkt me niet een heel houdbare situatie.

Klinkt leuk zo’n ‘schijt aan Sonja’ dag, maar qua oplossing zie ik er nog niet zoveel in.

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 14-11-2020 08:58 ]

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stylezzz
Missschien kunnen we even zuid afrika bellen? Daar moesten toch ook bepaalde bevolkingssgroepen voor of achterin de bus zitten? Of doen ze dat daar niet meer? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
YakuzA schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 08:55:
[...]

En wat als je daardoor 20.000 besmettingen per dag krijgt en de ziekenhuizen weer vol liggen?

Lijkt me niet een heel houdbare situatie.
Zijn idee is dat er dan van die 20000 besmettingen maar heel erg weinig in het ziekenhuis terecht komen, aangezien het over het algemeen oudere mensen en mensen met onderliggende aandoeningen zijn die in het ziekenhuis terecht komen. Terwijl het gros van de besmettingen onder jongere gezonde mensen slechts thuis in quarantaine hoeft te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
stylezzz schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 08:58:
Missschien kunnen we even zuid afrika bellen? Daar moesten toch ook bepaalde bevolkingssgroepen voor of achterin de bus zitten? Of doen ze dat daar niet meer? ;)
Dat was ook mijn eerste gedachte, en mijn eerste onderbuikgevoel. En toch vond ik het interessant.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

zacht schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 09:00:
[...]
Zijn idee is dat er dan van die 20000 besmettingen maar heel erg weinig in het ziekenhuis terecht komen, aangezien het over het algemeen oudere mensen en mensen met onderliggende aandoeningen zijn die in het ziekenhuis terecht komen. Terwijl het gros van de besmettingen onder jongere gezonde mensen slechts thuis in quarantaine hoeft te zitten.
Net zoals de 2e golf trekt een virus zich niet zoveel aan van een leeftijdsgrens en gaan mensen die dinsdag in de kroeg staan te feesten kleine Sjonnie van 2 weer droppen bij opa en oma op donderdag.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
[...]

True... maar hoe voorkom je dat generaties elkaar besmetten. We hebben van de zomer wel gezien hoe dat toch weer verkeerd ging ondanks alle adviezen en richtlijnen....
zacht schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 09:01:
[...]

Dat was ook mijn eerste gedachte, en mijn eerste onderbuikgevoel. En toch vond ik het interessant.
Het is misschien een onderbuikgevoel. Maar ik neem het verder niet serieus.... just another rant in the darkness.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01:21

DevWouter

Creator of Todo2d.com

[...]

Ik heb die aflevering hoofdschuddend bekeken. Wat hij suggereert is dat mensen die in de onveilige bubbel geen interactie hebben met die in de veilige bubbel leven. Astrid Joosten maakte toen de opmerking dat het natuurlijk veel vereist van eigen verantwoording, terwijl we in Nederland regelmatig met licht verzet tegen de maatregelen hebben.

Er hoeft dus maar 1 idioot te zijn en beide bubbels spatten uit elkaar. Ook was zijn plan ver van compleet want veel van zijn antwoorden bevatte "ik denk ..." en "we moeten daar nog ..."
Het hielp ook niet dat zijn doel de economie aan de gang te houden is ipv de zorg verzekeren.

Het verbaast me dat die de beste man een oud arts is en "zorgondernemer"

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01:21

DevWouter

Creator of Todo2d.com

zacht schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 09:01:
[...]

Het is ook interessant om te verkennen, maar uiteindelijk zul je conclusies maken over de haalbaarheid en effectiviteit.

offtopic:
Overigens ben ik nu benieuwd of we beter zijn in apartheid wanneer het om huidskleur gaat in het verleden dan dat we tegenwoordig beter zijn in de quarantaine. Compleet off-topic uiteraard, maar het feit dat ik al twijfel over een antwoord vind ik zorgelijk :X

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 01:23

Blokker_1999

Full steam ahead

zacht schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 08:34:
Onwerkbaar

Je kan de maatschapij niet zomaar opsplitsen in die twee groepen. Wie is kwetsbaar en wie is het niet? De enige mensen die niet kwetsbaar zijn, zijn zij die immuun zijn. Maar we weten vandaag niet hoe lang iemand immuun blijft. Dat kan maanden zijn, dat kan jaren zijn. We weten het nog niet. Dus zeggen dat, omdat je immuun bent, je weer risico gedrag mag gaan vertonen is gewoon afwachten tot het weer helemaal verkeerd loopt.
[...]

En ook dat klopt niet. In de eerste golf hadden we inderdaad een zeer groot aandeel van oudere mensen maar in deze tweede golf ziet men aanzienlijk meer jongere mensen in het ziekenhuis. Ja, hoe jonger je bent, hoe kleiner de kans dat je in het ziekenhuis terecht komt, maar dat wil niet zeggen dat iedere jongere het gewoon als een griepje zal ervaren.

We moeten er als samenleving tesamen door. Met zen allen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

MikeyMan schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 08:40:
[...]

Ik weet prima wat een VOG inhoudt.
Ik weet alleen niet wat je punt is.

Heb nog nooit een VOG nodig gehad. En zal er waarschijnlijk ook nooit een nodig hebben. Dat zal voor een groot deel van NL gelden.
Werken in de zorg, werken met kinderen, werken in de beveiliging en werken voor de overheid. Ik werk in de IT en wordt gedetacheerd en mijn baas zou niet blij zijn als ik in al die omgevingen niet meer ingezet kan worden.

Nu ben ik voor een eerdere opdracht wel door een zwaardere screening gegaan maar dat was nooit gelukt met een strafblad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
DevWouter schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 09:14:
[...]

Het is ook interessant om te verkennen, maar uiteindelijk zul je conclusies maken over de haalbaarheid en effectiviteit.
True, zeker qua haalbaarheid hebben we nu al geen best track record. Zodra er ook maar sprake is van een maatregel zit er al weer een selfproclaimed expert in een talkshow te verkondigen dat het allemaal onzin is en niks opleverd. Voetbalwedstrijden zonder publiek? Drama, sport = emotie.... vuurwerkverbod? Nou dan vallen er alleen maar meer gewonden1!111!! Een feestje in een natuurgebied met een paar 100 man opbreken? Verspilling van manuren.....

En dan willen we het voor elkaar krijgen om groepen kwetsbaren te isoleren? Hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TrailBlazer schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 09:20:
[...]

Werken in de zorg, werken met kinderen, werken in de beveiliging en werken voor de overheid. Ik werk in de IT en wordt gedetacheerd en mijn baas zou niet blij zijn als ik in al die omgevingen niet meer ingezet kan worden.

Nu ben ik voor een eerdere opdracht wel door een zwaardere screening gegaan maar dat was nooit gelukt met een strafblad.
Ik begrijp ook hier niet wat nou je punt is. Dat er beroepen zijn waar een VOG voor nodig is lijkt me evident. Dat er waarschijnlijk nog veel meer beroepen zijn waarvoor dat niet geldt ook. En die laatste groep veegt z'n reet af met dat strafblad.

Mij interesseert het persoonlijk echt geen zier.

Dat overigens nog los van het feit dat 'een aantekening' niet betekent dat je een baan niet krijgt. Er wordt namelijk ook naar de inhoud gekeken. Met een aantekening voor vuurwerk of corona zul je nog prima in de zorg of kinderopvang kunnen werken.

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 14-11-2020 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

@MikeyMan ik probeer gewoon aan te geven dat het mogelijk meer is dan je denkt. Persoonlijk zou ik me oom kapot schamen on een strafblad overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
TrailBlazer schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 09:35:
@MikeyMan ik probeer gewoon aan te geven dat het mogelijk meer is dan je denkt. Persoonlijk zou ik me oom kapot schamen on een strafblad overigens.
Mensen gaan reageren uit emotie zodra hun liefhebberij geraakt word door corona. Niet meer en niet minder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@TrailBlazer je rijdt nooit met de telefoon in de hand? Of 15km te hard? Geef je altijd iedereen voorrang? Haal je nooit rechts in?

Allemaal boetes >100 euro en dus 'strafblad'. Het is echt niet iets om heel erg spastisch over te doen.

@stylezzz ik reageer op inperking van vrijheden. Zeker als het schijnmaatregelen zijn. Loop altijd prima in het gareel, maar ergens houdt het op als kosten en baten niet in verhouding staan.

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 14-11-2020 09:51 ]

Pagina: 1 ... 79 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins