Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 224 Laatste
Acties:
  • 695.691 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:31
jip_86 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:38:
Hoe lang gaan we überhaupt nog de mensenmassa in bedwang houden? Merk steeds meer mensen die op hun laatste benen lopen.
Wat wil de massa gaan doen dan? Er is nergens iets te doen en ik verwacht niet dat de mensen in het huidige weer (regen, wind en kou) buiten gaan zitten.

Overigens ben ik het met je eens dat veel mensen op hun laatste benen lopen. De overheid is ook met een soort charme offensief bezig merk ik. Nu krijgen we ineens voorgespiegeld dat we in januari gaan kijken of theater, bioscoop, musea en stadions met meer bezoekers mogelijk zijn. Lekker dan, er is allang aangetoond dat dat geen brandhaarden zijn.....

Maar goed, ben blij met elke versoepeling hoor. Als ik ergens een hapje kan eten en een voetbalwedstrijd kan bezoeken dan ben ik tevreden. Veel meer heb ik in de donkere maanden niet nodig. Maar dat geldt logischerwijs niet voor iedereen, iedereen heeft zijn of haar hobby's of voorkeuren tenslotte.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Het op een of andere manier aanpakken van weigeraars is en blijft onzin. Dat komt dus neer op een vorm van dwang. Uiteindelijk is iedereen vrij om een medische (be)handeling te weigeren en daar moet niet aan getoornd worden. De staat of de maatschappij bepalen niet welke behandeling een individu moet ondergaan.

Het vaccin komt en de maatregelen vervallen dan. Als je niet laat enten is dat iets wat je zelf kiest en mocht je ziek worden krijg je gewoon zorg. Eventuele naweeën van corona die je na behandeling overhoudt zijn dan een gecalculeerd risico zullen we maar zeggen. Wellicht geen optimale parallel, maar elk jaar halen ook veel mensen die recht hebben op de griepprik deze niet op. Mensen in die doelgroep lopen dan ook een risico dat ze nare complicaties krijgen als ze griep krijgen en niet de prik hebben gehad. Zo zie ik dit dan ook. Met elke andere oplossing sta je toe dat een groep de maatschappij als geheel kan gijzelen, dat geeft alleen macht aan groepen als anti-vaxxers en andere soorten complotdenkers. Hun weigering is dan een wapen geworden.

Afhankelijk van hoeveel vaccins Nederland krijgt kan je ook in de situatie komen dat mensen die wel een enting willen hebben deze niet kunnen halen omdat Nederland nooit voldoende heeft gekregen. Moeten die mensen dan gestraft worden voor iets wat niet hun toedoen is? Als we een vorm van dwang hebben om weigeraars mee te straffen komt deze groep daar ook in terecht.

Persoonlijk ben ik van plan om de enting te halen, maar gezien mijn situatie (val in geen enkele risico groep en leeftijd <40) zal ik achteraan in de rij staan en bij onvoldoende voorraad helemaal buiten de boot vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-09 21:20
Stoney3K schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:30:
[...]

Ik heb geen bezwaar tegen het bijhouden, wel tegen een plicht om een bewijs bij je te hebben van je medische toestand.

Als je wil voorkomen dat weigeraars (bewust of onbewust) de hele samenleving gaan gijzelen dan moet je het wel op de 1 of andere manier bijhouden. Ik vind het dan ook raar dat de GGD niet bijhoudt wie er wel en geen positief corona-testresultaat heeft gehad, want dan kun je zicht krijgen op groepsimmuniteit en dubbele besmettingen. Mits al die data na afloop van de pandemie wordt vernietigd, natuurlijk.
Hoe lang werkt vaccin x bij persoon y?
Hoe zit het mensen die natuurlijke immuniteit hebben? Etc. Etc.

Onbegonnen werk. We nemen als maatschappij bepaalde risico's voor lief (alcohol, sigaretten, griep en nog tig andere dingen)

Als het ziekenhuis probleem opgelost is , wat is het issue dan dat pietje 25 jaar een snotneus heeft voor 3 dagen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Mr.Joker schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:56:
[...]

Als het ziekenhuis probleem opgelost is , wat is het issue dan dat pietje 25 jaar een snotneus heeft voor 3 dagen?
Het issue is, dat bij onvoldoende groepsimmuniteit, Pietje in zijn eentje een ziekenhuis kan vol snotteren. Zeker als de mensen om Pietje heen om wat voor reden dan ook geen vaccinatie of Corona hebben gehad.

Maar goed, maatregelen zullen wel pas echt losgelaten worden als de groepsimmuniteit van een voldoende grootte is om dit te voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:32
CMD-Snake schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:55:
Het op een of andere manier aanpakken van weigeraars is en blijft onzin. Dat komt dus neer op een vorm van dwang. Uiteindelijk is iedereen vrij om een medische (be)handeling te weigeren en daar moet niet aan getoornd worden. De staat of de maatschappij bepalen niet welke behandeling een individu moet ondergaan.

Het vaccin komt en de maatregelen vervallen dan.
Nee, de maatregelen vervallen pas als er voldoende groepsimmuniteit is opgebouwd. En daar gaat het nu steeds over: wat als dit door een groep weigeraars niet gebeurt? Dan wordt het dus aanhouden van de maatregelen.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19:49

NMH

Moderator General Chat
Drardollan schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:50:
Ik denk dit ook al eventjes. Zelf verwacht ik bijvoorbeeld niet eens in aanmerking te komen voor een vaccinatie, ik behoor tot de groep tot 60 jaar en ik verwacht dat deze groep geen vaccin gaat krijgen. We zullen starten met de risicogroepen zoals onder andere ouderen, zorgpersoneel en leraren (niet beperkt tot die lijst en van elke leeftijd) en als Corona dan al grotendeels uitsterft dan is maar de vraag wat er gaat gebeuren.

Als het kan sta ik vooraan in de rij, maar ik moet het nog maar zien gebeuren.
Ik hoop dat men verstandig genoeg is om de inenting aan iedereen aan te bieden, dat is meest effectieve manier om de circulatie van het virus in de bevolking echt te stoppen en daarmee ook de 10% van de mensen te beschermen waar het vaccin niet (goed) werkt. Daarnaast is volgens mij bijna de helft van de ziekenhuisopnames 65-, dus dat is nog een goede reden om die groep ook te enten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Drardollan schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:08:
[...]

Het issue is, dat bij onvoldoende groepsimmuniteit, Pietje in zijn eentje een ziekenhuis kan vol snotteren. Zeker als de mensen om Pietje heen om wat voor reden dan ook geen vaccinatie of Corona hebben gehad.

Maar goed, maatregelen zullen wel pas echt losgelaten worden als de groepsimmuniteit van een voldoende grootte is om dit te voorkomen.
Nee, als de risicogroepen een hoge bereidheid hebben van het nemen van een vaccin, is pietje geen (groot) probleem meer. En de enquetes wijzen inderdaad uit dat de vaccinatiebereidbeid bij die die groep hoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
klaaas schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:11:
[...]

Nee, de maatregelen vervallen pas als er voldoende groepsimmuniteit is opgebouwd. En daar gaat het nu steeds over: wat als dit door een groep weigeraars niet gebeurt? Dan wordt het dus aanhouden van de maatregelen.
Hoe meten ze groepsimmuniteit dan? Nu baseren ze hun R waarde op ziekenhuis opnames. Als 40% zich laat vaccineren en de ziekenhuizen zijn leeg, hebben we dan here immunity? Of waart die verder in de groepen die je niet in het ziekenhuis ziet?

Dit virus krijg je niet meer weg, zelfs niet met vaccin. Dan moet de GEHELE bevolking gevaccineerd worden, dan moet het vaccin 100% effectief zijn dan moet iedereen om de paar maanden een vaccin nemen, voor het geval de immuniteit niet een jaar is bij iedereen?

De zorg moet er geen last van hebben, maar hoe ver gaan we daar in? Met griep lagen er ook wel eens een behoorlijk aantal mensen in het ziekenhuis en kwamen er geplande operaties in de knel? Dat namen we toen blijkbaar voor lief? Ik trek hier geen vergelijkingen dat deze beide ziektes dezelfde ziekenhuisopnames hebben, die ligt bij covid beduidend hoger, maar als we op de piek 500 covid patienten hebben in t ziekenhuis, zonder maatregelen, gaan we dan weer maatregelen nemen? Wat als covid slaapt en influenza speelt weer op en de ziekenhuiscapaciteit is weer een probleem? Gaan we deze maatregelen dan ook introduceren voor influenza?

[ Voor 43% gewijzigd door Mr.Joker op 13-11-2020 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Mr.Joker schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:16:
[...]

Hoe meten ze groepsimmuniteit dan? Nu baseren ze hun R waarde op ziekenhuis opnames. Als 40% zich laat vaccineren en de ziekenhuizen zijn leeg, hebben we dan here immunity? Of waart die verder in de groepen die je niet in het ziekenhuis ziet?
er zijn meerdere manieren om de R te berekenen.. eea staat goed uitgelegd op RIVM FAQ site... ziekenhuisopnames is 1 van de te gebruiken variabelen, maar niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:33

Nox

Noxiuz

FabianGTI schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:15:
[...]

Kan dan ook als de kwetsbaren zijn ingeënt , dat is enkel om minder mensen in het ziekenhuis te krijgen
Zou me niets verbazen als wanneer de kwetsbaren zijn ingeënt, dat dan de aandacht door de media verslapt en we daarna langzaam afdalen dat het gezien wordt als 'griepje' voor mensen met genoeg weerstand
Toch heb ik liever geen corona. Ik ga er niet aan dood (thans, kans is groter dat ik om het leven kom door iets anders) maar kan er wel nog maanden beroerd van zijn. En gezien ik eindelijk weer serieus en lekker aan het sporten ben zit ik daar niet op te wachten.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
NMH schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:12:
[...]

Ik hoop dat men verstandig genoeg is om de inenting aan iedereen aan te bieden, dat is meest effectieve manier om de circulatie van het virus in de bevolking echt te stoppen en daarmee ook de 10% van de mensen te beschermen waar het vaccin niet (goed) werkt. Daarnaast is volgens mij bijna de helft van de ziekenhuisopnames 65-, dus dat is nog een goede reden om die groep ook te enten. :)
Ik hoop het met je mee, maar mijn gevoel zegt op dit moment iets anders ;)

Ook nog wel een grote kans dat we gewoon later aan de beurt komen, september volgend jaar oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
breew schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:18:
[...]

er zijn meerdere manieren om de R te berekenen.. eea staat goed uitgelegd op RIVM FAQ site... ziekenhuisopnames is 1 van de te gebruiken variabelen, maar niet de enige.
Dat snap ik, maar ik denk dat als de ziekenhuizen leeg zijn en de risicogroepen zijn gevaccineerd dat de bereidheid om te testen weer omlaag gaat, als er überhaupt nog getest gaat worden op dat punt...

Dan kan je dus niks met je testdata of ziekenhuisdata....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Mr.Joker schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:15:
[...]

Nee, als de risicogroepen een hoge bereidheid hebben van het nemen van een vaccin, is pietje geen (groot) probleem meer. En de enquetes wijzen inderdaad uit dat de vaccinatiebereidbeid bij die die groep hoog is.
Op het moment dat de immuniteit groot genoeg is onder bepaalde groepen is het inderdaad geen risico meer. Maar dat zal nog wel even duren ben ik bang, dat doe je niet in een weekje.

Je stelde dat als het ziekenhuis probleem opgelost is we geen problemen meer hebben, vandaar mijn reactie. Het ziekenhuisprobleem opgelost is een te vroeg moment mijn inziens.

[ Voor 14% gewijzigd door Drardollan op 13-11-2020 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Drardollan schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:22:
[...]

Op het moment dat de immuniteit groot genoeg is onder bepaalde groepen is het inderdaad geen risico meer. Maar dat zal nog wel even duren ben ik bang, dat doe je niet in een weekje.
Nee, maar ook niet in een jaar. Vergeet niet dat iedereen in de risicogroepen een ziekenhuisopname vereist. De percentages liggen daar wel een stuk hoger uiteraard ;)

Ken genoeg ouderen die het bijvoorbeeld wel gered hebben zonder schade en ziekenhuisopname (En ja, er zijn ook ouderen die er slechter vanaf komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:30
Ze gingen toch ook nog wachten op resultaten van de andere vaccins? Meende dat ergens gelezen te hebben, maar kan dat niet meer vinden. Zal nog wel even duren eer ze beginnen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Nu online
Mr.Joker schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:22:
[...]

Dat snap ik, maar ik denk dat als de ziekenhuizen leeg zijn en de risicogroepen zijn gevaccineerd dat de bereidheid om te testen weer omlaag gaat, als er überhaupt nog getest gaat worden op dat punt...

Dan kan je dus niks met je testdata of ziekenhuisdata....
je weet het niet...
Het zou prima kunnen dat je bijvoorbeeld alleen ergens aan kan/mag deelnemen met OF bewijs van vaccinatie, OF recente negatieve coronatest.. Dan blijft er getest worden zolang mensen zich niet (willen) laten vaccineren
(even de droeftoeters met vervalste negatieve testresultaten daargelaten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
jip_86 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:24:
Ze gingen toch ook nog wachten op resultaten van de andere vaccins? Meende dat ergens gelezen te hebben, maar kan dat niet meer vinden. Zal nog wel even duren eer ze beginnen lijkt me.
Zonder bron geloof ik hier niets van, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Mr.Joker schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:24:
[...]

Nee, maar ook niet in een jaar. Vergeet niet dat iedereen in de risicogroepen een ziekenhuisopname vereist. De percentages liggen daar wel een stuk hoger uiteraard ;)

Ken genoeg ouderen die het bijvoorbeeld wel gered hebben zonder schade en ziekenhuisopname (En ja, er zijn ook ouderen die er slechter vanaf komen)
Je bent van heel veel factoren afhankelijk, maar als de ziekenhuizen leeg zijn na deze golf en er geen vaccin is dan kunnen we nog niets.

Een jaar zal het niet duren, ik denk dat als we starten met vaccineren we met maximaal 3 maanden grotendeels zonder maatregelen gaan kunnen. Maar dat is slechts een voorspelling uit mijn eigen duim :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
breew schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:25:
[...]

je weet het niet...
Het zou prima kunnen dat je bijvoorbeeld alleen ergens aan kan/mag deelnemen met OF bewijs van vaccinatie, OF recente negatieve coronatest.. Dan blijft er getest worden zolang mensen zich niet (willen) laten vaccineren
(even de droeftoeters met vervalste negatieve testresultaten daargelaten).
Lijkt me sterk, waarom een issue maken van iets wat geen issue meer is (nagenoeg geen ziekenhuisopnames meer met loslaten van social distancing)

Geld verspilling noemen ze dat.

Dan mogen ze eerst een suikertaksen invoeren en een pakje sigaretten verhogen naar 25 euro als ze nu de gezondheid maximaal willen controleren.

Ik ben echt benieuwd naar wat er gaat gebeuren als we een strenge influenza krijgen. Weer allemaal naar de teststraat? Weer social distancing?

Laten we wel wezen, onze risicogroepen groeien elk jaar. We hebben te maken met vergrijzing en slechtere eetgewoontes. Influenza gaat op een punt ook gewoon voor problemen zorgen in de zorg, want daar wordt juist bezuinigd, terwijl de 'problemen' in de bevolkingssamenstelling groeien ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Mr.Joker op 13-11-2020 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
Mr.Joker schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:16:
[...]

Dit virus krijg je niet meer weg, zelfs niet met vaccin. Dan moet de GEHELE bevolking gevaccineerd worden, dan moet het vaccin 100% effectief zijn dan moet iedereen om de paar maanden een vaccin nemen, voor het geval de immuniteit niet een jaar is bij iedereen?

De zorg moet er geen last van hebben, maar hoe ver gaan we daar in? Met griep lagen er ook wel eens een behoorlijk aantal mensen in het ziekenhuis en kwamen er geplande operaties in de knel? Dat namen we toen blijkbaar voor lief? Ik trek hier geen vergelijkingen dat deze beide ziektes dezelfde ziekenhuisopnames hebben, die ligt bij covid beduidend hoger, maar als we op de piek 500 covid patienten hebben in t ziekenhuis, zonder maatregelen, gaan we dan weer maatregelen nemen? Wat als covid slaapt en influenza speelt weer op en de ziekenhuiscapaciteit is weer een probleem? Gaan we deze maatregelen dan ook introduceren voor influenza?
Mijn punt was vooral dat er tijd zit tussen vaccinatie en het loslaten van de maatregelen. Hoe en wanneer je maatregelen loslaat en hoe en wanneer je ze eventueel opnieuw instelt is een andere kwestie, maar het lijkt me logisch dat dat in beide gevallen stapsgewijs is met goede monitoring.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Nu online
Mr.Joker schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:29:
[...]

Lijkt me sterk, waarom een issue maken van iets wat geen issue meer is (nagenoeg geen ziekenhuisopnames meer met loslaten van social distancing)

Omdat het bedrag van het testen maar een schijntje is in verhouding tot de economische schade van het dichthouden van bedrijven (en dat merkt de overheid weer in belastinginkomsten, steunpaketten, etc...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
breew schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:31:
[...]

Omdat het bedrag van het testen maar een schijntje is in verhouding tot de economische schade van het dichthouden van bedrijven (en dat merkt de overheid weer in belastinginkomsten, steunpaketten, etc...).
Dichthouden hoeft niet als je zorg niet in de knel komt en als de risicopatienten grotendeels zijn gevaccineerd. Houden we de economie dicht voor een snotterige 12 jarige welke covid heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:50
Mr.Joker schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:15:
[...]
Ligt er puur aan hoeveel pietjes er zijn. Als alle pietjes besluiten geen vaccinatie te nemen zorg je er met vaccinatie van de risicogroepen voor dat nog steeds 10% besmet raakt. Dus zolang de vaccinatiegraad onder alle pietjes nog niet hoog genoeg is, zullen er maatregelen blijven. Uiteindelijk gaat het er puur om of het virus uitdooft of niet.
Mr.Joker schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:29:
[...]

Als je het virus weg wilt hebben kan dit toch prima een tussenoplossing zijn. Want dan zit je in de tijd waarbij wel al een aantal mensen ingeënt zijn, het virus waarschijnlijk minder begint te worden, maar je ook wil voorkomen dat er weer een nieuwe golf komt. Op dat moment wil je geen verspreiding binnen grote groepen. En dan zijn de opties dat je helemaal geen concert houdt, of dat je wel een concert houdt maar dan alleen met een laag risico (oftewel iedereen ingeënt).

Uiteindelijk is het heel simpel. Er moeten geen nieuwe golven komen en dat krijg je door maatregelen of inenten. Weinig inenten=veel maatregelen, veel inenten=weinig maatregelen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
jip_86 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:38:
Hoe lang gaan we überhaupt nog de mensenmassa in bedwang houden? Merk steeds meer mensen die op hun laatste benen lopen.
Dat lees ik wel meer, maar ik merk het totaal niet in mijn omgeving. Hoe uit zich dat? Het er door heen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Nu online
Mr.Joker schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:33:
[...]

Dichthouden hoeft niet als je zorg niet in de knel komt en als de risicopatienten grotendeels zijn gevaccineerd. Houden we de economie dicht voor een snotterige 12 jarige welke covid heeft?
Zal gewoon een risico-inschatting (kosten/baten) zijn.. Wat kost het als we het doen (en wat kan er gebeuren en hoe groot is die kans), wat kost het als wel doen (en wat kost het en hoe groot is die kans). Als er ook maar een n'de procent kans is op een opleving van het virus, dan is het risico (kans x effect) waarschijnlijk dermate groot dan zijn een paar miljoen aan testen binnen 1 seconden blind incalculeert als uiterst nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Mr.Joker schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:33:
[...]

Wel voor zijn opa/oma/papa/mama die 10% kans hebben om het te krijgen ondanks dat ze zijn ingeënt. En ook om het virus echt (voor langere tijd) weg te krijgen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
klaaas schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:11:
En daar gaat het nu steeds over: wat als dit door een groep weigeraars niet gebeurt? Dan wordt het dus aanhouden van de maatregelen.
We laten ons niet gijzelen en we onderhandelen niet met de weigeraars. De maatregelen vervallen bij een vaccin.

Elke andere aanpak geeft de groep weigeraars de macht om te gaan bepalen. De anti-vaxxers, viruswaanzinnigen en complotdenkers gaan die inenting toch nooit van hun leven halen, maar geloof het maar dat ze gaan genieten van de invloed die ze ineens hebben als ze de gelegenheid krijgen. Die groepen zullen er van genieten dat hun dwarse houding de meerderheid in zijn greep kan houden. We geven ze dan de eigenbeschikking die ze graag willen, ze hoeven niet te enten en ook geen coronamaatregelen meer te volgen. De ruil is dat ze de kans nemen (ernstig) ziek te worden met eventuele nasleep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

zacht schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:34:
[...]

Dat lees ik wel meer, maar ik merk het totaal niet in mijn omgeving. Hoe uit zich dat? Het er door heen zitten?
Ik merk er ook niet zo veel van. Ja mensen zijn het wel beu, maar niet zo beu om alle regels om het virus te beperken aan de laars te lappen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

CMD-Snake schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:35:
[...]

We laten ons niet gijzelen en we onderhandelen niet met de weigeraars. De maatregelen vervallen bij een vaccin.
Je blijft het herhalen, maar dat gaat echt niet gebeuren.

Beschikbaarheid is iets anders dan dat het ook daadwerkelijk effect heeft. En daarvoor is het simpelweg wachten op enige vaccinatiegraad.

Overigens; er was ook wat discussie over de distributie van het vaccin, ivm opslag bij -70. Directeur Pfizer NL gaf gisteren bij OP1 aan dat ze een kartonnen doos hebben ontwikkeld, waarin -met droogijs- het vaccin 10 dagen houdbaar blijft. Hij zag geen probleem hierin.

[ Voor 23% gewijzigd door MikeyMan op 13-11-2020 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

MikeyMan schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:36:
[...]

Je blijft het herhalen, maar dat gaat echt niet gebeuren.

Beschikbaarheid is iets anders dan dat het ook daadwerkelijk effect heeft. En daarvoor is het simpelweg wachten op enige vaccinatiegraad.
Als een deel gevacineerd is dan wordt het al makkelijker heh. Het is nog niet weg dan, maar helemaal weg gaat het misschien ook nooit.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
[...]
Leuk dat jij dat denkt. Maar dat gaat echt niet gebeuren zolang de besmettingen nog niet heel laag zijn.
Elke andere aanpak geeft de groep weigeraars de macht om te gaan bepalen. De anti-vaxxers, viruswaanzinnigen en complotdenkers gaan die inenting toch nooit van hun leven halen, maar geloof het maar dat ze gaan genieten van de invloed die ze ineens hebben als ze de gelegenheid krijgen. Die groepen zullen er van genieten dat hun dwarse houding de meerderheid in zijn greep kan houden. We geven ze dan de eigenbeschikking die ze graag willen, ze hoeven niet te enten en ook geen coronamaatregelen meer te volgen. De ruil is dat ze de kans nemen (ernstig) ziek te worden met eventuele nasleep.
Dat laatste dus juist helemaal niet. Als er voldoende niet inenten blijven de maatregelen gewoon van kracht en krijgen ze juist precies wat ze niet willen. Ze moeten dan nl. zelf plotseling kiezen tussen inenten of maatregelen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Marzman schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:37:
[...]

Als een deel gevacineerd is dan wordt het al makkelijker heh. Het is nog niet weg dan, maar helemaal weg gaat het misschien ook nooit.
Ja dat zeg ik; enige vaccinatiegraad.

Het is niet "Vaccin is er, dus maatregelen weg". Het is "er is een bepaald aantal mensen gevaccineerd, we kunnen de maatregelen langzaam terug draaien".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
MikeyMan schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:38:
[...]

Ja dat zeg ik; enige vaccinatiegraad.

Het is niet "Vaccin is er, dus maatregelen weg". Het is "er is een bepaald aantal mensen gevaccineerd, we kunnen de maatregelen langzaam terug draaien".
Ze blijven naar het aantal besmettingen kijken. Zijn die laag genoeg, dan gaan de maatregelen ook langzaam weer weg. Lopen die weer op, krijg je weer maatregelen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

redwing schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:41:
[...]

Ze blijven naar het aantal besmettingen kijken. Zijn die laag genoeg, dan gaan de maatregelen ook langzaam weer weg. Lopen die weer op, krijg je weer maatregelen.
Ik voorzie juist dat er steeds minder naar de besmettingen wordt gekeken. Zeker nu we steeds meer sneltests uitvoeren. Dat aandeel zal steeds groter worden.

Maar zal idd wel een combinatie worden van besmettingen, ziekenhuisdruk en vaccinatiegraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
redwing schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:38:
Dat laatste dus juist helemaal niet. Als er voldoende niet inenten blijven de maatregelen gewoon van kracht en krijgen ze juist precies wat ze niet willen. Ze moeten dan nl. zelf plotseling kiezen tussen inenten of maatregelen.
Uiteindelijk zijn die lui ook niets anders dan trollen. Ze haten de maatregelen, maar ze vinden het nog leuker dat de rest onder hun gedrag te lijden heeft. Zie ook hoe sommige complotdenkers nu geilen op alle aandacht die ze ineens krijgen. De harde kern van die groep gaat nooit die inenting halen en hun mening ga je toch niet veranderen. Niets van die lui aantrekken, dan is het lolletje voor ze er ook snel genoeg vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-09 15:30
redwing schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:41:
[...]

Het aantal besmettingen is niet meer als een soort proxy voor de te verwachten ziekenhuis opnames.
En die laatste aantallen zijn belangrijk. Het absolute aantal besmettingen is een nietszeggend getal verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Drardollan schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:27:
[...]

Zonder bron geloof ik hier niets van, sorry.
Komende Het had te maken met de strategie wie geef je wat. Voor dit vaccin moet je in verband met de koeling eigenlijk iedereen naar centrale locaties laten komen wat niet wenselijk is. Er zouden komende weken meer resultaten komen van anderen die voor de kwetsbare doelgroep misschien een betere optie zijn.
zacht schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:34:
[...]

Het totale uitzichtloze waar je al driekwart jaar in zit. Je mag eigenlijk niet veel buiten de deur doen. Mensen ontmoeten kan niet, en op je werk is contact ook met name strikt zakelijk. Het uit zich bij mij persoonlijk in de vraag waarom je überhaupt je bed uit zou komen. Vandaag besproken met teamleider, en word gelukkig goed opgepakt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
[...]

Stoere taal! Van Hugo geleerd? ;)

Ik geloof niet dat de groep echte wappies zo groot is dat die ons land kunnen gijzelen. Wat een probleem kan zijn is de groep die op zich niet tegen vaccinatie is, maar het niet helemaal vertrouwt of het niet nodig vindt voor zichzelf. Zo'n groep zou dan de sleutel in handen hebben tot een snellere of tragere overgang naar normaal. Het lijkt me niets meer dan vanzelfsprekend dat je in een samenleving als de onze rekening houdt met zo'n groep. Goede communicatie zal dan uiterst belangrijk zijn. En dat is wat anders dan stoere praatjes en dreigementen.

Hij wil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:48

-tom-562

Oliesjeik

klaaas schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:03:
[...]

Stoere taal! Van Hugo geleerd? ;)

Ik geloof niet dat de groep echte wappies zo groot is dat die ons land kunnen gijzelen. Wat een probleem kan zijn is de groep die op zich niet tegen vaccinatie is, maar het niet helemaal vertrouwt of het niet nodig vindt voor zichzelf. Zo'n groep zou dan de sleutel in handen hebben tot een snellere of tragere overgang naar normaal. Het lijkt me niets meer dan vanzelfsprekend dat je in een samenleving als de onze rekening houdt met zo'n groep. Goede communicatie zal dan uiterst belangrijk zijn. En dat is wat anders dan stoere praatjes en dreigementen.
Ik reken mij tot die groep, ik ben geen viruswappie of aluhoedje, maar waarom zou ik mij laten inenten met een vaccin waar de lange termijneffecten nog niet van bekend zijn, terwijl ik duidelijk buiten de risicogroep val. En als ik in mijn omgeving kijk (vrienden, een gedeelte van mijn familie) ben ik echt niet de enige

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
MikeyMan schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:42:
[...]

Ik voorzie juist dat er steeds minder naar de besmettingen wordt gekeken. Zeker nu we steeds meer sneltests uitvoeren. Dat aandeel zal steeds groter worden.

Maar zal idd wel een combinatie worden van besmettingen, ziekenhuisdruk en vaccinatiegraad.
mesa57 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 13:43:
[...]

Het aantal besmettingen is niet meer als een soort proxy voor de te verwachten ziekenhuis opnames.
En die laatste aantallen zijn belangrijk. Het absolute aantal besmettingen is een nietszeggend getal verder.
Uiteindelijk geeft de sterkte van de stijging van besmettingen aan wat de R nog is en daarmee of het ziekenhuis vol gaat lopen of niet en uiteindelijk dus of er maatregelen nodig zijn of niet. Vaccinaties veranderen daar op zich niets aan. Wat vaccinaties en testen wel doen is ervoor zorgen dat er veel minder besmettingen zullen zijn door enerzijds immuniteit en aan de andere kant snellere vaststelling en indamming.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
-tom-562 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:05:
[...]

Ik reken mij tot die groep, ik ben geen viruswappie of aluhoedje, maar waarom zou ik mij laten inenten met een vaccin waar de lange termijneffecten nog niet van bekend zijn, terwijl ik duidelijk buiten de risicogroep val. En als ik in mijn omgeving kijk (vrienden, een gedeelte van mijn familie) ben ik echt niet de enige
Maar hoe sta je daar in als dat betekent dat we de hele maatschappij nog een half jaar (ik noem maar even wat) langer op slot moeten houden?

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

waarom zou ik mij laten inenten met een vaccin waar de lange termijneffecten nog niet van bekend zijn, terwijl ik duidelijk buiten de risicogroep val.
Omdat je wel een bijdrage levert aan de verspreiding, en daarmee de noodzakelijke beperkende maatregelen.
redwing schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:08:
[...]

[...]

Uiteindelijk geeft de sterkte van de stijging van besmettingen aan wat de R nog is en daarmee of het ziekenhuis vol gaat lopen of niet en uiteindelijk dus of er maatregelen nodig zijn of niet. Vaccinaties veranderen daar op zich niets aan. Wat vaccinaties en testen wel doen is ervoor zorgen dat er veel minder besmettingen zullen zijn door enerzijds immuniteit en aan de andere kant snellere vaststelling en indamming.
Het is maar net de vraag of een vaccinatie ook inhoudt dat je niet meer positief getest kan worden bij lichte klachten ook toch?

Alvast de cijfers vanuit de ziekenhuizen:

En een nieuwe verbeterslag m.b.t. de rioolwater analyse:
[Twitter: https://twitter.com/kalahiri/status/1327234531745820672?s=20]

[ Voor 62% gewijzigd door MikeyMan op 13-11-2020 14:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
[...]

Tja, dan hoop ik dat je tegen die tijd niet klaagt dat de maatregelen zo lang duren. Je zorgt er dan nl. zelf voor dat er meer en langer maatregelen nodig zijn.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-09 15:30
klaaas schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:08:
[...]

Maar hoe sta je daar in als dat betekent dat we de hele maatschappij nog een half jaar (ik noem maar even wat) langer op slot moeten houden?
Hij moet zorgen dat hij zsm corona heeft gehad. Dus geef hem die gelegenheid maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
mesa57 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:10:
[...]

Hij moet zorgen dat hij zsm corona heeft gehad. Dus geef hem die gelegenheid maar.
Sleep-in quarantaine kroegen voor 30- bedoel je?

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

klaaas schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:08:
[...]

Als er garantie wordt gegeven dat er géén negatieve lange termijn bijwerkingen zijn, dan wil ik wel zo'n prik.
Als er alleen stoere Hugo/CMD-snake praat komt van 'bek houwen, hier je prik', dan zal het nog wel ff duren vermoed ik

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

-tom-562 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:14:
[...]

Als er garantie wordt gegeven dat er géén negatieve lange termijn bijwerkingen zijn, dan wil ik wel zo'n prik.
Die garantie komt vanzelf... Als die lange termijn voorbij is.

Wil je tot die tijd op de huidige voet voort?

Was het toch de herfstvakantie zeg

[ Voor 17% gewijzigd door MikeyMan op 13-11-2020 14:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:53
-tom-562 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:14:
[...]

Als er er stoere Hugo/CMD-snake praat komt van 'bek houwen, hier je prik', dan zal het nog wel ff duren vermoed ik
Garantie op geen bijwerkingen kun je nooit krijgen. Garantie op net zo'n grondig onderzoek naar bijwerkingen als bij andere vaccinaties wél. Dat zou voor mijzelf ruim voldoende zijn om die prik gewoon te nemen. Met iets minder ook nog wel, maar dat is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

MikeyMan schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:15:
[...]

Wie zegt dat we niet nog langer doorgaan op de huidige voet, ondanks een vaccin?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

-tom-562 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:17:
[...]

Wie zegt dat we niet nog langer doorgaan op de huidige voet, ondanks een vaccin?
Hoe dan ook korter dan zonder vaccin.

Of wil je nu eerst vijf jaar gaan testen of er niet toevallig toch een enkele bijwerking is?
De meeste bijwerkingen ontstaan nou eenmaal direct na het zetten van de prik.

[ Voor 28% gewijzigd door MikeyMan op 13-11-2020 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
[...]

[Twitter]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P0LzMApwZ5NpH8QbqKc1saRu_OE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1hZhMgK6rNz1hlq563xGT9K1.jpg?f=user_large

Golf 3 incoming 7(8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• breew
  • Nu online
update 2020-11-12

RIVM data landelijk
link naar uitleg data
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yHWtidoqwdszIXF2Dz_7XWsijsg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/h9UyVPBdloqGe7VSsB54lHZl.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZM22EyWHlOrw3Tut-oStSGlZlNg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NAlgTgzvESamDLRCnmOpahMT.png?f=user_large

LCPS bezetting ziekenhuisbedden
link naar uitleg data
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9kUx_9iTXYCT53LTcuhCeFVhRG8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wfuUCm1BHjUxoKc0SZQEFMib.png?f=user_large

RIVM kaarten per gemeente en veiligheidsregio
link naar uitleg data
NB: de gebruikte kleurschalen zijn relatief aan de maximale waarde in een kaartlaag!

https://rpubs.com/wimpel/690437
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZWs8owUFG9PcgTLV0WYmZUdajIs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kYj5Nbwwy7FrD2ttz3zEtzzQ.png?f=user_large

https://rpubs.com/wimpel/690439
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tkwYvqRbc7z4rVb36cGVorv1aEI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/agZsCNhabRlpJyDeLSePtALk.png?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door breew op 13-11-2020 14:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jip_86
[...]

[Twitter]
Mensen die twijfelen gaan eerder zeggen steek hem maar in je eigen reet op basis van dat soort dreigementen. Zo worden we al bijna een jaar bedreigd met allerlei onheil en daar heb ik persoonlijk wel een beetje genoeg van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jip_86 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:22:
[...]

Mensen die twijfelen gaan eerder zeggen steek hem maar in je eigen reet op basis van dat soort dreigementen. Zo worden we al bijna een jaar bedreigd met allerlei onheil en daar heb ik persoonlijk wel een beetje genoeg van.
En nu? Wat is het alternatief?

Heeft helemaal niks met een dreigement te maken. Het is een droog feit.
Dat je daar een dreigement in ziet, mag je echt bij jezelf zoeken.

[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 13-11-2020 14:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

MikeyMan schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:19:
[...]

Hoe dan ook korter dan zonder vaccin.
Weet je, ik vind het dubbel.
Ik ben zeker niet tegen vaccinaties, ik heb zelfs met m'n vriendin een flinke discussie gehad over de vaccinaties van ons zoontje, zij wilde een alternatief inentingsschema aanhouden, ik wilde gewoon het rijksvaccinatieprogramma volgen.
Maar ik kan er slecht tegen als er dingen opgedrongen gaan worden, of dat er een tweedeling gaat ontstaan in de maatschappij (vaccinatiepaspoort o.i.d.), dat gaat tegen mijn eigen principes in (en gaan de hakken in het zand).
Ook zou er een duidelijk plan moeten zijn, en niet dat half/half 'roadmap' beleid wat er nu is en waar de overheid zich nu ook niet aan houdt.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-09 21:30

Grvy

Bot

jip_86 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:22:
[...]

Ga jij even met het virus praten dat je er genoeg van hebt? Dan kunnen we weer normaal verder. :>

Dit is een account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
MikeyMan schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:23:
[...]

En nu? Wat is het alternatief?
Afwachten, nu stoere praat is heel makkelijk maar laat je daadwerkelijk ook die oproep aan je voorbij gaan als die op de mat ligt? Ze nu tegen je in het harnas jagen beïnvloed die keuze alleen maar ten nadele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een stijging.
Ik denk dat mensen zich gestraft voelen door het extra pakket maatregelen dat werd aangekondigd toen de besmettingen daalden.

Eerst hield je je aan de regels om extra maatregelen te voorkomen.
Dat werd nu beloont met nog meer maatregelen.

En de scholen zijn weer begonnen, want in tegenstelling tot België was het in Nederland absoluut onmogelijk om een langere herfstvakantie in te stellen.

De zoveelste misser van die kabinet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:07
Ik weet dat de dagkoersen niet zo veel zeggen, maar derde dag achter elkaar stijging. Benieuwd hoe dat komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
  • Laatst online: 02-07 21:43
Merkwaardig dat na een strenger pakket maatregelen de boel licht stijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:44

Yucon

*broem*

-tom-562 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:24:
[...]
zij wilde een alternatief inentingsschema aanhouden
Hoe moet je dat precies zien? Of beter gezegd, waarom? Met een beurt voor een auto kun je denken 'ach, ik kan wel een keertje overslaan'. Maar het lijkt me dat mensen die overwegen vaccinaties achterwege te laten daar wat absoluter in zijn waardoor ik het niet kan plaatsen het dan af en toe wel te doen.

Of is het op basis van ernst van de ziekte of zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soccer98 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:28:
Omdat men zich eerst aan de regels hield om een strenger pakket te voorkomen.
Nu krijg je extra regels ómdat je je aan de maatregelen hield.

Een beetje in VVD logica: werken moet lonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:19
bibliotheken hè, daardoor gingen mensen lezen en niet naar buiten, nu kan dat niet meer, dus zoekt men elkaar weer op;

Ik ben benieuwd of dit alleen GGD-teststraat meldingen zijn, of ook commerciële teststraten en wat daar de verschillen tussen zijn;

Bij mij op 't werk eind vorige week een brief gehad waarin op alle regels gewezen werd rondom commerciële teststraten; Ik kan me voorstellen dat niet iedereen de positieven doorgaf aan de GGD en dat er naar aanleiding van die brief een inhaalslag plaatsvindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Draagvlak is weg. Die extra maatregelen kun je geen winst van verwachten, de klap in het gezicht bij veel mensen zal wel invloed hebben.
Stel dat de groep mensen die klaar zijn met de maatregelen gegroeid is van 1% naar 3% en dat die nu elkaar weer meer opzoeken. Dat zie je amper om je heen maar wel in de cijfers.

alles kan off-topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• breew
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:27:
Weer een stijging.
Ik denk dat mensen zich gestraft voelen door het extra pakket maatregelen dat werd aangekondigd toen de besmettingen daalden.

Eerst hield je je aan de regels om extra maatregelen te voorkomen.
Dat werd nu beloont met nog meer maatregelen.

En de scholen zijn weer begonnen, want in tegenstelling tot België was het in Nederland absoluut onmogelijk om een langere herfstvakantie in te stellen.

De zoveelste misser van die kabinet.
je moet je eigen frustratie niet projecteren op de dagkoersen. Dat levert geen betere conclusies op, maar hooguit psychologie van de koude grond.
Er zit niet voor niets een dikke disclaimer bij de dagcijfers... het is geen eenduidig getalletje met dezelfde betekenis als de cijfers van gisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Yucon schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:28:
[...]

Hoe moet je dat precies zien? Of beter gezegd, waarom? Met een beurt voor een auto kun je denken 'ach, ik kan wel een keertje overslaan'. Maar het lijkt me dat mensen die overwegen vaccinaties achterwege te laten daar wat absoluter in zijn waardoor ik het niet kan plaatsen het dan af en toe wel te doen.

Of is het op basis van ernst van de ziekte of zoiets?
Het gaat niet zo zeer om dingen overslaan, maar b.v. op een ander moment. De BMR vaccinatie kan best heftige reacties veroorzaken, kindjes kunnen er erg ziek worden.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:30:
[...]

Nu krijg je extra regels ómdat je je aan de maatregelen hield.
Tuurlijk, dat was precies de overweging... Man man man, er zit je wel wat dwars he?

De ziekenhuizen liepen (lopen?) vol, en daar wilden ze iets aan doen. Alternatief was nog veel meer dicht. Dat er dan wat halfslachtige maatregelen zijn genomen, zeker achteraf bezien, soit...

Maargoed; je krijgt in dit tempo vanzelf je resultaat; nog sterkere maatregelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Drardollan
Ik ga mijn mantra maar herhalen, trek geen conclusies op basis van de dagcijfers.

[ Voor 3% gewijzigd door Drardollan op 13-11-2020 14:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Ik hoop dat het 'gewoon' aan meer testen ligt (vorige week daalde dat flink). En dan nog zijn het duizend minder positieve besmettingen dan vorige week én de daling na de versteviging maatregelen van vorige week moet nog komen.

Dus vooralsnog geen noodklok. Maar wel spannend hoe dit verder verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:17
Stijging ging opeens ook wel heel hard omlaag, misschien gemiddeld toch minder dan we eerst hoopte?

Blijf er bij dat ze gewoon meteen hard hadden moeten ingrijpen met flinke lockdown van 2 weken, ipv gematigd steeds meer de lockdown opvoeren. Dan zit je veel langer in deze herrie, dan kort en krachtig.

American Express vraagbaak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Zonder testdata is alles zonder waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH

NMH

Moderator General Chat
Hm, derde dag op rij een stijging. Daar wordt een mens niet vrolijk van. Weet iemand of er van officiele zijde een (potentiele) verklaring ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jovatov schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:33:
Ik hoop dat het 'gewoon' aan meer testen ligt (vorige week daalde dat flink). En dan nog zijn het duizend minder positieve besmettingen dan vorige week én de daling na de versteviging maatregelen van vorige week moet nog komen.

Dus vooralsnog geen noodklok. Maar wel spannend hoe dit verder verloopt.
Ik hoop vooral dat de kraan van de commerciële teststraten nu is open gedraaid.

Hoewel ik me afvraag of je dat op de grote hoop zou moeten willen gooien.

@NMH Die verklaring krijg je dinsdag denk ik ;)

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 13-11-2020 14:34 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:04
Ik snap niet dat men én de media nog steeds zo erg op dat ene getal leunen.
Als je gewoon de grafieken bekijkt waar de meldingen worden verdeeld over de juiste dagen, zie je dat de dalende lijn er nog steeds in zit. Op ongeveer dezelfde snelheid als de stijgende lijn van de tweede golf.
Ook te zien aan de cijfers die @breew dagelijks post.

Maatregelen die vorige week zijn ingegaan zie je nu nog niet terug in de cijfers.
Ook het draagvlak daarop zie je daardoor nu dus nog niet.

Betreft scholen: als je kijkt naar de regio's dan had Noord dus al eerder weer moeten stijgen. Alleen dit zie je niet terug. Noord en de andere regio's volgen nagenoeg dezelfde lijn.

@ de mods: kunnen we niet wat algemene info toevoegen aan de rode disclaimer onder dit topic ? Bijna dagelijks worden hier dezelfde dingen herhaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:32:
[...]

Tuurlijk, dat was precies de overweging... Man man man, er zit je wel wat dwars he?

De ziekenhuizen liepen (lopen?) vol, en daar wilden ze iets aan doen. Alternatief was nog veel meer dicht. Dat er dan wat halfslachtige maatregelen zijn genomen, zeker achteraf bezien, soit...

Maargoed; je krijgt in dit tempo vanzelf je resultaat; nog sterkere maatregelen.
Ik zeg alleen wat het kabinet zei: hou je aan de regels om meer regels te voorkomen.
Dus wanneer je je aan de regels houdt, de aantallen al dagen zakten én je opeens extra regels krijgt, dan raak men hun motivatie kwijt.

Dit kabinet doet het juist verkeerd om. Maar wel typisch op de VVD/CDA mentaliteit: straffen i.p.v. belonen. Had direct harde regels gemaakt en beloof verlichting bij het houden aan de maatregelen, dan was niets aan de hand geweest.

Genoeg studies die aantonen dat belonen beter werkt dan straffen. Alleen wil rechts-Nederland er nog niet aan geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:05
Elke persco word nog even benadrukt dat men achter de voordeur niet kan handhaven en dat men op gezond verstand en fatsoen rekent. Tsjah.... voor sommigen is dat een rode lap blijkbaar ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• breew
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:36:
[...]
Ik zeg alleen wat het kabinet zei: hou je aan de regels om meer regels te voorkomen.
Dus wanneer je je ik me aan de regels houdt, de aantallen al dagen zakten én je ik opeens extra regels krijgt, dan raak men hun ik mijn motivatie kwijt.
FTFY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
De cijfers begonnen duidelijk te dalen en toen vonden Rutte en De Jonge (gesteund door Van Ark) het nodig extra maatregelen in te voeren voor twee weken.
Deze extra maatregelen eindigen automatisch komende week. Ben benieuwd wat die twee komende week te vertellen hebben en welke draai ze nu weer maken.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schattig, maar ik werk al weken thuis en hou me aan de regels, ondanks ik er niet mee eens ben.
Dus wat mij betreft mag je het weer fixen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:40:
[...]

Schattig, maar ik werk al weken thuis en hou me aan de regels, ondanks ik er niet mee eens ben.
Als dat zo is, ligt het niet aan jou. Goed gedaan, schouderklopje verdiend.

Helaas zijn er nog ongeveer 17 miljoen andere Nederlanders die er blijkbaar wat minder mee doen.

Daar kun je het kabinet de schuld van willen geven, als dat je ding is.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 13-11-2020 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:05
stylezzz schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:36:
[...]
Elke persco word nog even benadrukt dat men achter de voordeur niet kan handhaven en dat men op gezond verstand en fatsoen rekent.
Ze zeggen inderdaad dat ze het niet kunnen, maar de werkelijkheid is dat ze het niet willen. In het voorjaar kon het namelijk wel, omdat men toen de regels anders had geformuleerd.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
MikeyMan schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:42:
[...]

Als dat zo is, ligt het niet aan jou.

Helaas zijn er nog ongeveer 17 miljoen andere Nederlanders die er blijkbaar wat minder mee doen.

Daar kun je het kabinet de schuld van willen geven, als dat je ding is.
Alles is toch de schuld van rutte!!!!111!!!? Of het nou de prijs van brood is, of de coronamaatregelen die niet werken... alles is zijn schuld. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:49
Drardollan schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:00:
Overigens kunnen we wel stellen dat de overheid met de maatregelen alles behalve onze economie 'compleet gesloopt' heeft.

[...]

Met een mooi plaatje, want plaatjes zeggen meer dan woorden:

[Afbeelding]

Natuurlijk was er een serieuze impact en natuurlijk zijn er gevolgen voor de lange en korte termijn. Maar de economie is goed opgeveerd. We hoeven niet te gaan staan juichen, maar we mogen hier best positief over zijn.

De huidige maatregelen zullen ongetwijfeld ook weer hun impact hebben en dit plaatje vertekenen, maar ook daar zullen we weer van opveren verwacht ik.
Het plaatje vertelt alleen niet hoeveel geld erin gepompt is...

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-09 22:15

link_mario

Ofwa?

Nou voor mij is de reden van de stijging duidelijk: na de herstvakantie schiet het weer omhoog.

Of dat komt door de vervoersbewegingen van middelbare scholieren, of al dan niet onopgemerkte besmettingen van (jonge) kinderen geen idee..

Maar voor mij is het wel duidelijk wat er dinsdag aangekondigd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

voske schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:43:
[...]

Ze zeggen inderdaad dat ze het niet kunnen, maar de werkelijkheid is dat ze het niet willen. In het voorjaar kon het namelijk wel, omdat men toen de regels anders had geformuleerd.
Nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH

NMH

Moderator General Chat
Plenkske schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:35:
Ik snap niet dat men én de media nog steeds zo erg op dat ene getal leunen.
Als je gewoon de grafieken bekijkt waar de meldingen worden verdeeld over de juiste dagen, zie je dat de dalende lijn er nog steeds in zit. Op ongeveer dezelfde snelheid als de stijgende lijn van de tweede golf.
Ook te zien aan de cijfers die @breew dagelijks post.
Het nadeel van de "breew data" is alleen dat de data voor het recente verleden nog niet compleet is. Dus daaruit kun je (volgens mij, but correct me if I'm wrong) niet afleiden of stijgende lijn in de RIVM data "echt" is of komt door test-data die met vertraging binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Señor Sjon schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:44:
[...]

Het plaatje vertelt alleen niet hoeveel geld erin gepompt is...
Eerlijk antwoord: het boeit mij niet eens. Geld is niets, drukken we wel bij als het nodig is. Net zolang tot de zooi klapt. Corona zal daar niet significant aan bijdragen. Mocht je je er wel druk over maken dan zou je kunnen overwegen een schuilkelder te graven en een voedselvoorraad aan te leggen, zelf vind ik dat teveel moeite. (En dit bedoel ik niet als flame, het interesseert mij oprecht niet).

[ Voor 5% gewijzigd door Drardollan op 13-11-2020 14:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
link_mario schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:45:
Nou voor mij is de reden van de stijging duidelijk: na de herstvakantie schiet het weer omhoog.

Of dat komt door de vervoersbewegingen van middelbare scholieren, of al dan niet onopgemerkte besmettingen van (jonge) kinderen geen idee..

Maar voor mij is het wel duidelijk wat er dinsdag aangekondigd moet worden.
Je zou je onderbuikgevoelens wellicht kunnen staven met wat cijfers en feiten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• breew
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:40:
[...]
Maar waarom projecteer je jouw aannames (welke blijkbaar niet voor jou gelden) dan op de rest van de bevolking, gebaseerd op een cijferreeks die je (mogelijk) niet juist interpreteert (simpelweg omdat de achtergronden van de data pas komende dinsdag bekend worden)?

We kunnen allemaal wel gaan gokken/speculeren waarom cijfers zijn zoals ze zijn, en waarom mensen zich gedragen als ze zich gedragen, maar wat mij betreft laten we persoonlijke meningen en politieke beschouwingen daarbuiten (maar ik ben dan ook meer data-nerd dan psycholoog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
NMH schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:46:
[...]

Het nadeel van de "breew data" is alleen dat de data voor het recente verleden nog niet compleet is. Dus daaruit kun je (volgens mij, but correct me if I'm wrong) niet afleiden of stijgende lijn in de RIVM data "echt" is of komt door test-data die met vertraging binnenkomt.
De data die je daar ziet komt van RIVM. Het is dezelfde bron maar op datum ipv 1 getal.
Test data komt altijd al met vertraging binnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorizzz
Plenkske schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:48:
[...]

De data die je daar ziet komt van RIVM. Het is dezelfde bron maar op datum ipv 1 getal.
Test data komt altijd al met vertraging binnen.
Eigenlijk snap ik ook niet dat je in de media niet dit soort plaatjes terugziet. Véél informatiever dan de dagcijfers!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:49
rik86 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:31:
bibliotheken hè, daardoor gingen mensen lezen en niet naar buiten, nu kan dat niet meer, dus zoekt men elkaar weer op;
Die zijn onder het mom van Corona dichtgegaan om wat boeken op te ruimen... ;)
Drardollan schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:46:
[...]

Eerlijk antwoord: het boeit mij niet eens. Geld is niets, drukken we wel bij als het nodig is. Net zolang tot de zooi klapt. Corona zal daar niet significant aan bijdragen. Mocht je je er wel druk over maken dan zou je kunnen overwegen een schuilkelder te graven en een voedselvoorraad aan te leggen, zelf vind ik dat teveel moeite. (En dit bedoel ik niet als flame, het interesseert mij oprecht niet).
Ach, wel als de rekening van de overheid op de mat ploft. Reken maar dat belastingen significant gaan stijgen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Jorizzz schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:49:
[...]

Eigenlijk snap ik ook niet dat je in de media niet dit soort plaatjes terugziet. Véél informatiever dan de dagcijfers!
Omdat dat niet genoeg angst inboezemt. Angst verkoopt. En dat is het enige waar de media aan denkt, geld verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Señor Sjon schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:50:
[...]
Ach, wel als de rekening van de overheid op de mat ploft. Reken maar dat belastingen significant gaan stijgen.
Shit happens. De belastingen stijgen altijd, er is altijd wel een of andere kul smoes voor.

Heb je daar overigens een bron van? Want het is een onderbuikgevoel cq. aanname.

[ Voor 11% gewijzigd door Drardollan op 13-11-2020 14:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• breew
  • Nu online
[...]
Daar zijn we tweakers voor.. wij bouwen onze eigen computers, raspberry pi meuk en covid-19 informatie ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
[...]

En het mooie is dat RIVM zelf ook zegt dat je zonder context niets hebt aan het dagcijfer. Het uitgebreide rapport doen ze daarom ook maar 1 keer per week, dan hebben ze veel meer context binnen.
Maar de media vind het gewoon makkelijk scoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

NMH schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:34:
Hm, derde dag op rij een stijging. Daar wordt een mens niet vrolijk van. Weet iemand of er van officiele zijde een (potentiele) verklaring ligt?
breew in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3"

Voorlopig alleen de virtuele dagcijfers die licht omhoog gaan iig.
We zullen het dinsdag weer zien met de RIVM cijfers.

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 13-11-2020 14:54 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
Plenkske schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:51:
[...]

En het mooie is dat RIVM zelf ook zegt dat je zonder context niets hebt aan het dagcijfer. Het uitgebreide rapport doen ze daarom ook maar 1 keer per week, dan hebben ze veel meer context binnen.
Maar de media vind het gewoon makkelijk scoren.
Toch zou het fijn zijn als het RIVM zelf dit plaatje genereert en uitdraagt dat we daar naar moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
voske schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 14:43:
[...]

Ach, het woord avondklok valt in nederland en er word alweer geroepen dat we met 1 been in WOII staan. Laat staan dat oom agent aanklopt bij een huis om een feestavondje op te breken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Trouwens, voor degene die nog hoop hadden om het jaar legaal in Nederland knallend af te sluiten: helaas, het vuurwerkverbod is definitief. Wordt zometeen officieel bekend.
Pagina: 1 ... 78 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins