Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 75 ... 224 Laatste
Acties:
  • 695.690 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:23

Stoney3K

Flatsehats!

MikeyMan schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:39:
[...]

Dus, als ik tegen een snelheidsbeperking ben, mag ik uit protest te hard rijden en dan krijg ik geen bekeuring?

Selectieve verontwaardiging dit telkens.
Nee, maar een agent die om 3 uur 's nachts staat te flitsen op automobilisten die 135 rijden doet dat natuurlijk niet omdat ie de verkeersveiligheid daar enorm mee denkt te verbeteren.

En je kan het met me eens zijn dat een wettelijke regel die zegt "Je mag niet zingen, nooit niet" een beetje aan het onredelijke grenst. Dan moet je je toch afvragen waar die maatregel precies voor dient. ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
MikeyMan schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:39:
Selectieve verontwaardiging dit telkens.
Niet mee eens, dit zegt de Rijksoverheid over o.a. zingen in de coronamaatregelen.
U mag toneelspelen, dansen, muziek maken of acteren. Doet u dit als hobby? Dan mag u dit niet met meer dan 2 personen doen. Of alleen met mensen uit uw eigen huishouden.
Ik lees op die hele pagina nergens verbod op zingen wat hier van toepassing kan zijn. Er was geen sprake van een groep groter dan twee personen. Het zingen an sich was dus niet verboden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

CMD-Snake schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:44:
[...]

Ik lees op die hele pagina nergens verbod op zingen wat hier van toepassing kan zijn. Er was geen sprake van een groep groter dan twee personen. Het zingen an sich was dus niet verboden.
Tenzij je natuurlijk de marktgangers op 30 meter afstand (of de handhavende BOA's zelf) als onderdeel van die 'groep' gaat rekenen, maar ik denk dat je dan de handhavers kan verwijten van het opzoeken van de randjes. ;)

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
CMD-Snake schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:06:
[...]

Lijkt gelukkig beperkt te zijn tot de VS. Kennelijk snapt Ticketmaster niet dat medische gegevens privé zijn.
Als je ze vrijwillig afgeeft, lijkt me dat niet per se een probleem. En ik zou liever naast een gevaccineerd iemand staan, dan een niet gevaccineerd iemand

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-09 21:20
https://nos.nl/artikel/23...-nu-nog-belangrijker.html

Ben benieuwd of de overheid nu eens een gezonde levensstijl proactief gaan adviseren :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:31

Nox

Noxiuz

42erik schreef op donderdag 12 november 2020 @ 00:16:
[...]

Als je ze vrijwillig afgeeft, lijkt me dat niet per se een probleem. En ik zou liever naast een gevaccineerd iemand staan, dan een niet gevaccineerd iemand
Dat is het hele probleem, je maakt vaccineren op die manier verplicht. Je mag straks de supermarkt niet in of enkel bij zelfscan of whatever, als je niet gevaccineerd bent. Je mag de bioscoop niet in, als je niet gevaccineerd bent. Enz. M.a.w. 'je doet niet meer mee' als je niet gevaccineerd wil worden.

En als je 15 bent sta je helemaal onderaan het lijstje van mensen een vaccin kunnen halen, dan doe je dus fors afbraak aan je recht om niet gediscrimineerd te worden op medisch gegevens. Vrijwillig of niet, er wordt onderscheid gemaakt op dat gegeven.

Ik zag de mondkapjesplicht ook en de boete erop. Hopelijk levert het genoeg vertraging op en te weinig draagvlak om het in een wet te gieten. Ik zie er zat volk al mee lopen, dan ga je dus de hele boel op de hand halen voor 2 maandjes verplicht zo'n ding op. De winkels kunnen het al verplichten, andere ruimtes ook. Sterker nog, eerst zat men de hele tijd te zeiken dat het amper werkt, dan heb je een handhavende minister die zelf ook maar vindt dat de regeltjes niet voor hem gelden... 8)7 We hebben nu al laten zien dat we best ons kunnen gedragen gezien de recente cijfers (oké, behalve die van vandaag dan :P )

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• 42erik
  • Niet online
Nox schreef op donderdag 12 november 2020 @ 00:38:
[...]

Dat is het hele probleem, je maakt vaccineren op die manier verplicht. Je mag straks de supermarkt niet in of enkel bij zelfscan of whatever, als je niet gevaccineerd bent. Je mag de bioscoop niet in, als je niet gevaccineerd bent. Enz. M.a.w. 'je doet niet meer mee' als je niet gevaccineerd wil worden.

En als je 15 bent sta je helemaal onderaan het lijstje van mensen een vaccin kunnen halen, dan doe je dus fors afbraak aan je recht om niet gediscrimineerd te worden op medisch gegevens. Vrijwillig of niet, er wordt onderscheid gemaakt op dat gegeven.
Ik ga er dan ook wel gemakshalve vanuit dat je 'kunt' laten vaccineren. Daar zitten nog wat praktische punten ja, afhankelijk van hoe snel ze kunnen vaccineren.

Een vaccin zal de kans verkleinen, niet 0 maken (neem ik aan). En als je er dan willens en wetens voor kiest om dat niet te doen, dan zie ik geen reden om je met open armen in de stoel naast me in de bioscoop te ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09 11:06
Recordaantal positieve tests op Curaçao
Op Curaçao is de afgelopen 24 uur een recordaantal mensen positief getest op het coronavirus. Het gaat om 51 gevallen. Niet eerder waren er zoveel registraties van besmettingen op één dag op het eiland. 

De overheid laat weten dat wordt onderzocht of er een specifieke bijeenkomst is geweest waar veel mensen besmet zijn geraakt. Meer dan dertig van de nieuwe besmettingen kunnen namelijk niet gelinkt worden aan al bestaande gevallen.

Op het eiland zijn nu 315 actieve besmettingen geregistreerd. Zeven mensen die positief zijn getest, liggen in het ziekenhuis, van wie één op de intensive care (ic). Sinds maart van dit jaar zijn twee mensen overleden aan de gevolgen van het virus. 

Curaçao kent sinds 14 september een avondklok, sinds augustus zijn dans- en muziekactiviteiten verboden. Verder moeten mensen zo veel mogelijk afstand houden.

Bron: nu.nl liveblog

Lol, er werd na de persconferentie massaal geboekt naar Curaçao

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:22

FreakNL

Well do ya punk?

-tom-562 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:34:
En dan vind men het gek dat het draagvlak voor maatregelen steeds minder wordt :P voorheen waren mondkapjes absoluut niet nodig en volkomen onzin. Nu krijg je straks een boete als je 'm niet draagt 8)7
Het is tekenend voor het zwalkende beleid.

Ook die BOA's die die (overigens wanstaltige) zanger een bekeuring geven... Treurig.

Ik doe er niet aan mee, maar ik snap dat mensen er gewoon een keer klaar mee zijn. En als je IQ dan niet al te hoog ligt (no offense, maar een groot deel van de Nederlanders is natuurlijk wat minder begaafd dan de gemiddelde Tweaker) ga je mee met Viruswaanzin/Maurice de Hond/etc...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:28
Signs schreef op donderdag 12 november 2020 @ 06:26:
Recordaantal positieve tests op Curaçao
Op Curaçao is de afgelopen 24 uur een recordaantal mensen positief getest op het coronavirus. Het gaat om 51 gevallen. Niet eerder waren er zoveel registraties van besmettingen op één dag op het eiland. 

De overheid laat weten dat wordt onderzocht of er een specifieke bijeenkomst is geweest waar veel mensen besmet zijn geraakt. Meer dan dertig van de nieuwe besmettingen kunnen namelijk niet gelinkt worden aan al bestaande gevallen.

Op het eiland zijn nu 315 actieve besmettingen geregistreerd. Zeven mensen die positief zijn getest, liggen in het ziekenhuis, van wie één op de intensive care (ic). Sinds maart van dit jaar zijn twee mensen overleden aan de gevolgen van het virus. 

Curaçao kent sinds 14 september een avondklok, sinds augustus zijn dans- en muziekactiviteiten verboden. Verder moeten mensen zo veel mogelijk afstand houden.

Bron: nu.nl liveblog

Lol, er werd na de persconferentie massaal geboekt naar Curaçao
En dan straks klagen dat annuleringen e.d. slecht gedekt zijn, kosten gemaakt zijn en wat dan ook als het naar oranje springt, men bij aankomst in quarantaine kan gaan of t.a.v. onbegrip voor al lopende maatregelen zoals die avondklok :+.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stoney3K schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:43:
[...]

Nee, maar een agent die om 3 uur 's nachts staat te flitsen op automobilisten die 135 rijden doet dat natuurlijk niet omdat ie de verkeersveiligheid daar enorm mee denkt te verbeteren.
Er spelen drie dingen m.i.:
- is de boete terecht?
- mag deze man zijn mening verkondigen?
- is het feit dat hij het niet eens is met de regels reden om geen boete te geven?

Hoewel boetes normaal gesproken in algemeenheid een doel hebben, is het natuurlijk niet zo dat dat voor elke afzonderlijke boete ook moet gelden.
Als deze boete niet terecht blijkt zal deze ongetwijfeld geseponeerd worden.
En je kan het met me eens zijn dat een wettelijke regel die zegt "Je mag niet zingen, nooit niet" een beetje aan het onredelijke grenst. Dan moet je je toch afvragen waar die maatregel precies voor dient. ;)
In geval van dit soort gezang zou dat wat mij betreft altijd verboden mogen worden :+

Maar de logica bij het opstellen was dat zang voor meer verspreiding van virus deeltjes zorgt. Hoewel dat specifiek benoemd is in het kader van meer dan twee personen.

Als de boete daadwerkelijk is uitgedeeld aan deze man omdat ie in z'n eentje stond te zingen zal een protest best zin hebben.
Als het voor geluidsoverlast of openbare ordeverstoring was niet.

@FreakNL dat zwalkend beleid mag je ook de oppositie voor bedanken. Zeker op het vlak van de mondkapjes.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 12-11-2020 08:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
Ik snap de belangen van toerisme op de eilanden, maar die hadden ons Nederlanders nog helemaal niet moeten willen hebben nu. Ik maak me eerder zorgen dat wij het meenemen daar naar toe, dan andersom. Tweede issue is dat de verplichte tests een wassen neus zijn. Ten eerste is er inmiddels fraude met tests bekend, ten tweede is het sowieso een momentopname.

Ik was er graag naar toe gegaan (heb er gewoond), maar wij hebben al een tijd terug besloten zelf zelfs als het nu geel zou zijn, om die redenen niet te gaan, en gewoon (contactloos) in eigen land te blijven.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:51
Stoney3K schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:43:
[...]
En toch zijn er 's nachts veel eenzijdige ongelukken waarbij een te hoge snelheid de oorzaak is. Dat jij de reden niet weet, snapt, of mee eens bent wil nog niet zeggen dat er dus geen goede reden is.
Als dat zonder reden gedaan wordt zal het onredelijk zijn. Maar als door het zingen 1 op de 1000 mensen ziek of dood gaan lijkt het me toch wel een redelijke eis.

Je kunt niet zelf gaan bedenken of regels wel/niet redelijk zijn. Je kunt wel naar de rechter stappen als je het ergens niet mee eens bent Die zal dan de uitspraak doen of je gelijk hebt of niet. Je kunt niet zomaar zeggen dat een regel onzinnig is en het daarom je 'vrijheid van meningsuiting' is om je er niet aan te houden.

Regels en wetten zijn duidelijk geregeld hier en ook wat je kunt doen als je het ergens niet mee eens bent. Je simpelweg niet aan een regel houden omdat je hem onzin vindt staat daar niet bij.

[removed]

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:10

codex

Geen OpenAI agent :)

Ik zie net voorbij komen dat België harder getroffen is dan Nederland waar het gaat om sterfgevallen. Iemand een 2cents waar het aan zou kunnen liggen? Wat ik kan bedenken is een slechter testbeleid in België, onderrapportage van sterfgevallen in Nederland of, onwaarschijnlijk, demografische verschillen.

• ijdod
Hangt van de gerapporteerde cijfers af. B heeft een tijdlaangbelke dode die ook maar in de buurt vanCorona zat, als Corona-dode geregistreerd. Andere landen deden dat anders, soms extreem de andere kantboo (D bijvoorbeeld)

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Bas Kolen publiceert vandaag een kostenbatenanalyse over de bestrijding van het coronavirus.

Eerste coronarekening gepubliceerd: 'Kosten worden groter dan de baten' - https://nos.nl/l/2356247

Hij oppert o.a. dat mensen boven de 60 even wat stapjes terug moeten doen terwijl alles onder de 60 de economie draaiende houdt.

Pensioenleeftijd maar weer omlaag dan ;P?

• redwing
zacht schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:27:
Bas Kolen publiceert vandaag een kostenbatenanalyse over de bestrijding van het coronavirus.

Eerste coronarekening gepubliceerd: 'Kosten worden groter dan de baten' - https://nos.nl/l/2356247

Hij oppert o.a. dat mensen boven de 60 even wat stapjes terug moeten doen terwijl alles onder de 60 de economie draaiende houdt.

Tja, als de kosten nog aardig in de buurt zitten van de baten heb ik toch liever dat er wat meer mensen blijven leven en iedereen een stapje terug doet. Zonder voldoende maatregelen zie je de besmettingen op blijven lopen en kunnen de ziekenhuizen het ten slotte niet aan. Je kunt je afvragen tot welk nivo je de besmettinge terug wilt brengen voordat je maatregelen laat vallen, maar de grens waar je mee knut werken lijkt nogal dun te zijn.

[removed]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:28

The.Terminator

Un boer met bier

Mr.Joker schreef op donderdag 12 november 2020 @ 00:32:

Ben benieuwd of de overheid nu eens een gezonde levensstijl proactief gaan adviseren :)
Dan graag wel het gezonde eten goedkoper maken en ongezond eten duurder.
Mijn kinderen krijgen elke dag fruit mee en eten thuis ook nog eens een stuk fruit, maar als ik dat bekijk wat het kost vergeleken met een koekje of snoepje... Dan snap ik wel dat mensen die minder te besteden hebben kiezen voor het ongezonde. Maar das weer een andere discussie :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
MikeyMan schreef op donderdag 12 november 2020 @ 07:45:
Maar de logica bij het opstellen was dat zang voor meer verspreiding van virus deeltjes zorgt. Hoewel dat specifiek benoemd is in het kader van meer dan twee personen.

Als de boete daadwerkelijk is uitgedeeld aan deze man omdat ie in z'n eentje stond te zingen zal een protest best zin hebben.
Als het voor geluidsoverlast of openbare ordeverstoring was niet.
Volgens diverse nieuwsbronnen was het een coronaboete omdat je niet mag zingen volgens de boa's. Op de site van de Rijksoverheid kan ik daar niets over vinden, in je eentje op straat zingen is toegestaan door de coronaregels.

In deze zijn het de boa's die het randje opzoeken.
Nox schreef op donderdag 12 november 2020 @ 00:38:
Ik zag de mondkapjesplicht ook en de boete erop. Hopelijk levert het genoeg vertraging op en te weinig draagvlak om het in een wet te gieten.
Ik ben benieuwd hoe de kamer zal reageren. Tijdens de behandeling van de coronaspoedwet kwam een mondkapjesplicht ook ter sprake. GroenLinks en de Partij voor de Dieren wilde deze laten opnemen in de spoedwet. Hun motie werd door alle andere partijen weggestemd. Een flink deel van de kamer voelde er dus niets voor. Zullen die verhoudingen nu ook weer zo liggen? Of de coalitie moet het van stem discipline hebben dat alle kamerleden voor moeten stemmen om De Jonge een beetje te steunen. Dan zou het lukken als GL en PvdD ook voor zijn en er een meerderheid is.

Ik hoop dat dit onzalige plan er nooit komt.
Ik zie er zat volk al mee lopen, dan ga je dus de hele boel op de hand halen voor 2 maandjes verplicht zo'n ding op. De winkels kunnen het al verplichten, andere ruimtes ook.
De Jonge zei gisteren in een interview dat hij minsten nog een jaar zo niet meer ziet waarin we de coronamaatregelen houden. Misschien moeten we De Jonge eens inruilen voor een beter iemand. De Britten gaan 1 december hun vaccinatieprogramma starten, waarom wij dan niet?

En Nieuw-Zeeland heeft weer wat corona erbij gekregen:
Student Nieuw-Zeeland besmet met corona, bron onbekend
De autoriteiten in Nieuw-Zeeland hebben een gedeeltelijke lockdown afgekondigd voor het zakencentrum van Auckland, de grootste stad van het land. Mensen die er werken, is gevraagd om thuis te blijven en het overige publiek moet het gebied mijden. De autoriteiten benadrukken dat het gaat om een voorzorgsmaatregel.

Eerder vandaag werd bij een student een coronabesmetting vastgesteld. Het is nog onduidelijk hoe ze besmet is geraakt. Zo is er geen link vastgesteld met hoogrisicoplekken als grensovergangen. Zij en twee vriendinnen zijn in quarantainehuisvesting geplaatst en de bewoners van het appartementengebouw waar ze woont, is gevraagd om binnen te blijven. Nieuw-Zeeland is een van landen waar het coronavirus het succesvolst wordt bestreden. Er zijn nauwelijks nieuwe besmettingen, zeker geen binnenlandse gevallen.

Hoewel de jonge vrouw zich dinsdag had laten testen omdat ze symptomen had, ging ze in overleg met haar baas woensdag toch aan het werk. Ze droeg een mondkapje en had in de kledingwinkel waar ze werkt contact met klanten. Ook bezocht ze vier horecagelegenheden en een groot warenhuis in het centrum en nam ze verschillende taxi's.

[ Voor 23% gewijzigd door CMD-Snake op 12-11-2020 09:03 ]

• Agent47
  • Laatst online: 22:40

Agent47

I always close my contracts.

Mr.Joker schreef op donderdag 12 november 2020 @ 00:32:

Ik vind dit wel een gevalletje open deuren intrappen. Volgens mij is bij iedereen bekend dat je met obesitas eerder mankementen aan of in je lichaam krijgt dan als je op een gezonde BMI zit. Aandacht hieraan besteden is altijd goed natuurlijk. ;)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• ijdod
@zacht het is goed dat er aandacht voor is. Er worden echter ook een heleboel nuances aan gegeven, waarvan ik vermoed dat die niet meegenomen gaan worden door de groepen die dit onderzoek gaan gebruiken als bevestiging van hun standpunten.

@CMD-Snake ik kreeg uit het nieuwsbericht het gevoel dat de zanger in kwestie een ‘bekende’ was. Als hij echt alleen voor het zingen is opgepakt lijkt me dat onterecht, maar uit de context kreeg ik het gevoel dat daar meer speelde.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Volgens mij is meestal een vergunning nodig om op straat muziek te mogen maken. (APV?) Zou natuurlijk kunnen dat als gevolg van de corona maatregelen die vergunningen ingetrokken zijn.

alles kan off-topic

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

zacht schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:27:

Het was natuurlijk wachten op die berekening. Eigenlijk moet ik zeggen dat het beter onderbouwt is als ik had verwacht. Niet dat er geen flaws in zitten maar goed.

Het punt is natuurlijk wel dat ook deze crisis stevig wordt misbruikt voor allerlei zaken die je ook maar enigzins aan de crisis kunt toewijzen en dan is het erg lastig om te bepalen wat wel en wat niet.

Gaan we te ver daarin? mogelijk wel. Ik heb er moeite mee om bijvoorbeeld de BIK regeling die nu op het programma staat bij de regering als zinvol te zien. Tellen we die 4 miljard op bij de kosten van corona of is dit gewoon een kadootje aan grote bedrijven en multinationals. Had booking.com nu echt ondersteuning moeten hebben of is dat een heel duidelijk geval van privatize the profits en socialize the losses. Zo zijn er nog wel meer dingen te bedenken die voor de oplettende Nederlander op zijn minst de wenkbrauwen doen fronsen. KLM is er ook nog eentje bijvoorbeeld.

Never waste a good crisis

Misschien inderdaad maar eens de pensioenleeftijd omlaag brengen dan maar. Het is crisis, je weet nooit of het lukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

reemprive schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:17:
Ik zie net voorbij komen dat België harder getroffen is dan Nederland waar het gaat om sterfgevallen. Iemand een 2cents waar het aan zou kunnen liggen? Wat ik kan bedenken is een slechter testbeleid in België, onderrapportage van sterfgevallen in Nederland of, onwaarschijnlijk, demografische verschillen.
Ja dat inderdaad en ook een overrapportage van sterfgevallen ;) Het is in het nieuws geweest dat alle overlijdens uit rusthuizen Corona hadden wat helemaal niet getest was. Maar rusthuizen gaven dit aan voor de zekerheid omdat de uitvaartonderneming dan extra veiligheidsmaatregelen neemt. Nu wordt er trouwens wel veel meer getest, mijn vrouw werkt in een rusthuis en wordt all voor de derde keer getest (nu hebben ze wel een uitbraak onder personeel en bewoners wat heel vervelend is want die bewoners hebben een hele grote kans te overlijden hieraan).

Ook zijn wel bevestigde overlijdens dubbel doorgegegeven (via rusthuizen en ziekenhuizen).

Ik denk dat Nederland dan weer te weinig telt via rusthuizen?

[ Voor 13% gewijzigd door Marzman op 12-11-2020 09:25 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Laatst online: 22:10
CMD-Snake schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:01:

[...]

De Jonge zei gisteren in een interview dat hij minsten nog een jaar zo niet meer ziet waarin we de coronamaatregelen houden. Misschien moeten we De Jonge eens inruilen voor een beter iemand. De Britten gaan 1 december hun vaccinatieprogramma starten, waarom wij dan niet?

En Nieuw-Zeeland heeft weer wat corona erbij gekregen:

[...]
Ook als wij het vaccinatieprogramma opstarten vraag ik me af of de vaccinatiegraad voldoende zal zijn om alle maatregelen te stoppen binnen een jaar tijd;

Je hebt én de capaciteit nodig om iedereen te vaccineren én voldoende vaccins nodig; Er is überhaupt nog geen goedgekeurd vaccin in Europa. Überhaupt nog geen vaccin waar de fase 3 resultaten bij de Europese toelatingsautoriteit liggen.

Dus zeggen dat je start begin december is volksverlakkerij. En als je dan wel start en je kan 1 miljoen inentingen per maand zetten, waarbij iedereen 2x moet, dan ben je voordat je op de magische 60% zit 20 maanden verder.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:45

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Marzman schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:24:
[...]

Ja dat inderdaad en ook een overrapportage van sterfgevallen ;) Het is in het nieuws geweest dat alle overlijdens uit rusthuizen Corona hadden wat helemaal niet getest was. Maar rusthuizen gaven dit aan voor de zekerheid omdat de uitvaartonderneming dan extra veiligheidsmaatregelen neemt. Nu wordt er trouwens wel veel meer getest, mijn vrouw werkt in een rusthuis en wordt all voor de derde keer getest (nu hebben ze wel een uitbraak onder personeel en bewoners wat heel vervelend is want die bewoners hebben een hele grote kans te overlijden hieraan).

Ook zijn wel bevestigde overlijdens dubbel doorgegegeven (via rusthuizen en ziekenhuizen).

Ik denk dat Nederland dan weer te weinig telt via rusthuizen?
Verhoudingsgewijs liggen de ziekenhuizen en IC's toch ook (veel) voller dan in Nederland? Dan is de verspreiding toch gewoon groter (en daardoor meer doden)?

• gekkie
  • Laatst online: 29-09 19:12
rik86 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:28:
[...]

Ook als wij het vaccinatieprogramma opstarten vraag ik me af of de vaccinatiegraad voldoende zal zijn om alle maatregelen te stoppen binnen een jaar tijd;

Je hebt én de capaciteit nodig om iedereen te vaccineren én voldoende vaccins nodig; Er is überhaupt nog geen goedgekeurd vaccin in Europa. Überhaupt nog geen vaccin waar de fase 3 resultaten bij de Europese toelatingsautoriteit liggen.

Dus zeggen dat je start begin december is volksverlakkerij. En als je dan wel start en je kan 1 miljoen inentingen per maand zetten, waarbij iedereen 2x moet, dan ben je voordat je op de magische 60% zit 20 maanden verder.
Maar hoe magisch is die veronderstelde 60% (of elk ander percentage) ?
Het doet voorkomen dat het bij 59,9999999999999999999999999999999999999% nog welig tiert, maar bij 60% dan op eens niet meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Bij de griepprik worden ca 3 miljoen mensen (dit jaar wellicht meer) gevaccineerd in een paar weken. Dat moet dan toch voor een corona vaccin zeker verdubbeld kunnen worden (mits genoeg vaccin beschikbaar)?

Ik begrijp dat de logistieke operatie groot is, maar het is niet dat er belangrijkere dingen te doen zijn. De enige bottleneck lijkt mij de beschikbaarheid te zijn, toch?
gekkie schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:34:
[...]

Het doet voorkomen dat het bij 59,9999999999999999999999999999999999999% nog welig tiert, maar bij 60% dan op eens niet meer.
Ja dat, plus dat de meeste mensen het sowieso niet een tweede keer krijgen en je dus ook niet op 0 begint. Maatregelen zijn natuurlijk ook teststraten en BCO. Dat zal nog heel lang actief blijven, net als grote evenementen wellicht.

[ Voor 42% gewijzigd door ZieMaar! op 12-11-2020 09:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Laatst online: 22:10
gekkie schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:34:
[...]

Uiteraard tiert 't dan niet welig meer, net zoals mensen die 't al gehad hebben, maar de inschatting is dat zonder maatregelen de R rond de 2,5 is;

Die R moet onder de 1, of op korte termijn onder de 1 komen, om geen maatregelen meer nodig te hebben;

Zonder maatregelen kom je dus bij ca. 60% immuun onder de R van 1, dus kunnen alle maatregelen weg zijn.

• gekkie
ZieMaar! schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:34:
Ja dat, plus dat de meeste mensen het sowieso niet een tweede keer krijgen en je dus ook niet op 0 begint. Maatregelen zijn natuurlijk ook teststraten en BCO. Dat zal nog heel lang actief blijven, net als grote evenementen wellicht.
Als het goed is zal het steeds eenvoudiger worden om het tot kleine uitbraken te beperken.

Het zou verstandig zijn (ook voor nu na de 2e golf) om eens na te denken of quarantaine niet beter te faciliteren is (haalbaar zolang het maar die kleine aantallen zijn in een beperkt aantal clusters). Maar goed dat vooruit kijken voor als je het wel enigzins onder controle hebt lijken we niet zo slim in te zijn hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Beginnen met vaccineren is inderdaad iets heel anders dan van alle maatregelen af zijn. De suggestie wekken dat dit allemaal in december geregeld is neigt inderdaad naar volksverlakkerij.

Vergeet ook niet dat er voor sommige vaccins twee keer prikken nodig is. Zal nog wel een maandje tussen zitten, dus dat maakt de logistiek nog wat lastiger ook.

Maar uiteraard is het geen exacte wetenschap. Als je de dichtst bevolkte gebieden het snelst weet te vaccineren, zul je er ook voordat je op 60% landelijk zit van profiteren.

[ Voor 19% gewijzigd door MikeyMan op 12-11-2020 09:44 ]

• CMD-Snake
rik86 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:28:
De vaccinatiegraad die nodig is wisselt. Ik hoorde De Jonge al over 90% spreken. Over 'moving the goalposts' gesproken.

Groot Brittannië doet tenminste iets, onze minister leunt lekker achterover in zijn stoel. De Jonge lijkt meer tijd en energie te steken in (nog meer) wetten en regeltjes dan daadwerkelijk het probleem op te willen lossen. We kunnen op zijn minst de logistiek nu opstarten. Ik zou er zelfs nog iets voor voelen dat degenen die avontuurlijk zijn het vaccin kunnen halen voordat er goedkeuring is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@CMD-Snake Wat doen ze in de UK precies anders? Behalve een beetje harder schreeuwen?

Als die vaccins in december beschikbaar komen, zijn ze dat hier zonder twijfel ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:46
Mondkapjes heeft die verkloot, testen ook, dus zal er niet van opkijken als het met vaccineren ook zo is. Hij is iig al goed begonnen met dat gedreig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
rik86 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:39:
[...]
Uiteraard tiert 't dan niet welig meer, net zoals mensen die 't al gehad hebben, maar de inschatting is dat zonder maatregelen de R rond de 2,5 is;

Die R moet onder de 1, of op korte termijn onder de 1 komen, om geen maatregelen meer nodig te hebben;

Zonder maatregelen kom je dus bij ca. 60% immuun onder de R van 1, dus kunnen alle maatregelen weg zijn.
Maar die R0 van 2,5 dat is een R waarbij iedereen nog vatbaar is en normaal gedrag.
Een vaccin zal als het goed is op 2 manieren bijdrageb:
Geen of nog heel lichte ziekteverschijnselen ook bij mensen die dat nu heftiger.
Geen of zeer beperkte overdracht via al gevaccineerde personen (en zal deels ook voor mensen gelden die de ziekte al hebben doorgemaakt waarop het immuunsysteem afdoende heeft gereageerd.

Je Reffectief zoals we die nu ook hebben met de maatregelen is dus variabel en zweeft er ergens onder (of boven als je met je gedrag aan bewuste ziekte-verspreidings-feestjes gaat doen).

Het vaccin is in feite ook zo'n maatregel, en elke persoon die hem heeft gehad "houdt" zich van vanaf dat moment aan die "maatregel" zonder er nog moeite voor te hoeven doen na de vaccinatie.
Kortom bij gelijk blijvend gedrag zal de Reffectief gestaag (afhankelijk van je vaccinatie tempo) dalen en onder de 1 belanden. Die "ruimte" zou je vervolgens gelijk kunnen opsouperen door het gedrag weer losser te laten zijn, maar dat is een keuzen.

Uiteindelijk hoop je op een punt uit te komen dat je een dusdanige vaccinatiegraad weet te behalen dat de Reffectief ook bij ons "oude" gedrag onder de 1 blijft en het virus dus verdwijnt of dus danig zeldzaam wordt dat bijna niemand er meer mee in aanraking komt. En als dat niet haalbaar blijkt, dat de meeste mensen een dusdanig mild verloop hebben dat het binnen de redelijk geaccepteerde range van influenza gaat vallen.

Dus je hebt R en R (natuurlijk altijd al zo geweest .. een kak Errrrwww en een lekker rollende RRRRrrrrrrrrrrrrrr, maar dat is een andere afdeling :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

De ziekte uitroeien heb je iets van 90% voor nodig maar om de belasting op de zorg op een accteptabel niveau te krijgen met een veel meer actieve maatschappij kan 60% gevaccineerd of ziek geweest al meer dan genoeg zijn.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Ik maak me vooral zorgen om al die mensen die zeggen dat ze zich niet willen laten vaccineren. "Want het is niet bewezen dat het werkt of geen bijwerkingen heeft". Ik zie het nog wel gebeuren dat we straks vaccins en vaccinstraten genoeg hebben, maar dat een groot deel van de bevolking gewoon niet gaat.

Ik vraag me dan af wat al die mensen dan willen, nog lekker zo jaren aanmodderen?

Oh, en De Jonge, mijn haren gaan al overeind staan als ik die vent hoor praten. Nog maar een paar maandjes volhouden en dan kunnen we die vent gewoon wegstemmen (en dan maar hopen dat er een capabel iemand komt, overigens heeft De Jonge wel mooie schoenen :+ ).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
dr.lowtune schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:59:
Ik maak me vooral zorgen om al die mensen die zeggen dat ze zich niet willen laten vaccineren. "Want het is niet bewezen dat het werkt of geen bijwerkingen heeft". Ik zie het nog wel gebeuren dat we straks vaccins en vaccinstraten genoeg hebben, maar dat een groot deel van de bevolking gewoon niet gaat.

Ik vraag me dan af wat al die mensen dan willen, nog lekker zo jaren aanmodderen?

Oh, en De Jonge, mijn haren gaan al overeind staan als ik die vent hoor praten. Nog maar een paar maandjes volhouden en dan kunnen we die vent gewoon wegstemmen (en dan maar hopen dat er een capabel iemand komt, overigens heeft De Jonge wel mooie schoenen :+ ).
Die mensen willen profiteren van de vaccinatiegraad die bereikt wordt door al die anderen wel te vaccineren maar zelf een eventueel risico niet aandurven. Heel herkenbare en verwerpelijke mentaliteit die je helaas op veel fronten ziet. Lekker mee profiteren.

alles kan off-topic

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik woon in utrecht, daar werd door de veiligheidsregio afgeraden om sint maarten te vieren en langs de deuren te gaan. In mijn kinderrijke buurt werd daar keurig aangehouden. Wel werd er 's avonds aangebeld; een huis aan huis "verkoper" van Cordaid.

Nou mag dat huis aan huis verkopen van mij sowieso verboden worden.
Maar gezien alle maatregelen die zijn ingesteld door de overheid snap ik niet dat ze dit nu niet tijdelijk verbieden als gevolg van corona. Desondanks vind ik het verwerpelijk dar zo'n maatschappelijke organisatie ook in deze tijd gewoon langs de deuren gaat.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter

..
Ik denk dat als je het op de goede manier aanpakt (gewoon uitnodigen, duidelijke uitleg dat het niet anders is dan andere vaccintrajecten etc) dat het aantal mensen dat zich echt niet laat vaccineren wel mee zal vallen.

• ijdod
@Ankona en dat gedrag is voor mij een pluspunt voor het idee van een vaccinatiebewijs. Gevaccineert of echt medisch niet gevaccineert is een bewijs, fuck de rest. Uiteraard pas nadat iedereen redelijkerwijs gevaccineert is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Poll: Laat jij je vaccineren tegen Covid-19?
Ja
Nee
Ik weet het nog niet
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=403106&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

groggy schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:08:
Ik woon in utrecht, daar werd door de veiligheidsregio afgeraden om sint maarten te vieren en langs de deuren te gaan. In mijn kinderrijke buurt werd daar keurig aangehouden. Wel werd er 's avonds aangebeld; een huis aan huis "verkoper" van Cordaid.

Nou mag dat huis aan huis verkopen van mij sowieso verboden worden.
Maar gezien alle maatregelen die zijn ingesteld door de overheid snap ik niet dat ze dit nu niet tijdelijk verbieden als gevolg van corona. Desondanks vind ik het verwerpelijk dar zo'n maatschappelijke organisatie ook in deze tijd gewoon langs de deuren gaat.
Je wilt niet weten hoeveel collectes ik de afgelopen maanden langs heb gehad. Makkelijk schieten, iedereen is toch thuis. Maarja, kom verder nergens, dus ook geen geld in huis.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:32
ZieMaar! schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:08:
[...]

Ik denk dat als je het op de goede manier aanpakt (gewoon uitnodigen, duidelijke uitleg dat het niet anders is dan andere vaccintrajecten etc) dat het aantal mensen dat zich echt niet laat vaccineren wel mee zal vallen.
Iets meer.dan 70% wilde.zich zowieso laten vaccineren. Met nog een grotere groep twijfelaars die de kat uit de boom wilen kijken en dan de antivaxxers en geloofsovertuigers met maar iets van 10% als je de peilingen van ipsos bekijkt.

Valt reuze mee, de kleinste groep is, net zoals de complotgekkies nou eenmaal enorm vocaal

• LZ86
zacht schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:18:
Poll: Laat jij je vaccineren tegen Covid-19?
Ja
Nee
Ik weet het nog niet
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Shit, met mijn dikke klauw op nee gedrukt, maar dat moet ja zijn

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:18:
[...]

Je wilt niet weten hoeveel collectes ik de afgelopen maanden langs heb gehad. Makkelijk schieten, iedereen is toch thuis. Maarja, kom verder nergens, dus ook geen geld in huis.
Wat zijn die clubs toch lekker maatschappelijk betrokken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
LZ86 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:19:
[...]

Iets meer.dan 70% wilde.zich zowieso laten vaccineren. Met nog een grotere groep twijfelaars die de kat uit de boom wilen kijken en dan de antivaxxers en geloofsovertuigers met maar iets van 10% als je de peilingen van ipsos bekijkt.

Valt reuze mee, de kleinste groep is, net zoals de complotgekkies nou eenmaal enorm vocaal
Vergis je niet in de massa. Die wil wel, maar heeft doorgaans geen ruggegraad. Doordat de extremisten flink van zich laten horen gaat de massa twijfelen en denken ze met de mainstream mee te zwemmen door nog even af te wachten en niet te laten prikken.

alles kan off-topic

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

[...]

We hadden er gisteren ook weer eentje aan de deur, vriendelijk voor bedankt. Het is inderdaad makkelijk schieten, zielig verhaaltje er bij en dan maar kijken hoeveel mensen overstag gaan.

Mbt een vaccinatiebewijs: maar eens even kijken of ik nog een pagina over heb in mijn vaccinatiepaspoort om 'm straks in te plakken, want bij mij is er al aardig wat ingespoten :P

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Bij mij kwamen wat slimme kinderen langs met grote tassen voor statiegeldflessen. Geen idee wat hun goede doel was maar ze kregen ze mee, ben ik er maar van af.

• Ankona
IJzerlijm schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:25:
Bij mij kwamen wat slimme kinderen langs met grote tassen voor statiegeldflessen. Geen idee wat hun goede doel was maar ze kregen ze mee, ben ik er maar van af.
Vuurwerk kopen waarschijnlijk. Zal ze nog tegenvallen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-09 15:18

vaccin zou 90% effectief zijn, bijwerkingen op lange termijn zijn logischerwijze onbekend. Voor mijn leeftijd en gezondheid is het overlevings % van een coronabesmetting 99,98%, dan is het voor mij een simpele rekensom dat ik voorlopig geen vaccin hoef. De berichten die je nu leest (oa over ticketmaster die toegang tot evenementen wil koppelen aan een vaccinatie) vind ik persoonlijk doodeng. Iedereen is vrij om een vaccinatie te nemen, maar iedereen moet ook vrij zijn om een andere keuze te maken, zonder sociale consequenties. En nee, ik ben geen antivaxxer, als het vaccin op lange termijn effectief blijkt zonder bijwerkingen zal ik het als ik ouder wordt zeker halen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

LZ86 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:20:
[...]

Shit, met mijn dikke klauw op nee gedrukt, maar dat moet ja zijn
Hoop dat je dat op je werk niet te vaak hebt? :+

• zacht
  • Niet online
IJzerlijm schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:25:
Hier één clubje van 5 Sint-Maarten kinderen aan de deur met uitgeholde groentes met een waxinelichtje er in. Ouders belden aan, ze namen flink afstand van de voordeur en zongen een paar liedjes. Ik vond het wel sfeervol vermaak en had nog wat ongezond spul in huis, iedereen blij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
@zacht ik zit tussen ja en weer nog niet. Die laatste is meer een ja, maar wel goed geinformeerd.

• zacht
  • Niet online
ijdod schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:33:
@zacht ik zit tussen ja en weer nog niet. Die laatste is meer een ja, maar wel goed geinformeerd.
Je weet het dus nog niet. :)

• LZ86
groggy schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:20:
[...]

Wat zijn die clubs toch lekker maatschappelijk betrokken...
En die collectanten bestaan hier ook nog meestal uit de kwetsbare groep die we dienen te beschermen :+

• LZ86
Trouwens. Veel zielige verhalen over al die faillisementen houden ook geen stand meer inmiddels.
Laagste aantal faillisementen in 21 jaar meld het CBS :P Natuurlijk worden er veel overeind gehouden door de staatssteun, maar die blijkt dus wel effectief

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09 16:28
zacht schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:33:
[...]

Hier één clubje van 5 Sint-Maarten kinderen aan de deur met uitgeholde groentes met een waxinelichtje er in. Ouders belden aan, ze namen flink afstand van de voordeur en zongen een paar liedjes. Ik vond het wel sfeervol vermaak en had nog wat ongezond spul in huis, iedereen blij.
Ik ben met zoon enkel langs familieleden geweest. Nu is die 4 en nog te bang om te zingen :+ Maar wilde het hem toch niet onthouden.

In onze regio mocht dat ook gewoon trouwens. En de kans op besmetting is volgens mij zo'n beetje overal groter dan bij een kort sint-maarten bezoek :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
Uiteindelijk is het je goed recht om een medische (be)handeling te weigeren. Daar moet niet aan getoornd worden.
Baantje bij de Schoenenreus zeg ik.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

redwing schreef op donderdag 12 november 2020 @ 08:16:
[...]

En toch zijn er 's nachts veel eenzijdige ongelukken waarbij een7 te hoge snelheid de oorzaak is. Dat jij de reden niet weet, snapt, of mee eens bent wil nog niet zeggen dat er dus geen goede reden is.

[...]

Als dat zonder reden gedaan wordt zal het onredelijk zijn. Maar als door het zingen 1 op de 1000 mensen ziek of dood gaan lijkt het me toch wel een redelijke eis.
In beide gevallen kom je dus op een stukje proportionaliteit. 's Nachts met een maximumsnelheid van 130 is het bekeuren van mensen die 135 rijden natuurlijk niet omdat het zo'n enorm effect heeft op het voorkomen van ongelukken. Zelfde verhaal met dat verbod op zingen: Dat had vooral betrekking op zingen in groepsverband (met name door koren) wat een hoger risico op besmetting heeft, maar zelfs dat hogere risico is marginaal (en als je meeneemt dat het RIVM de rol van aerosolen ontkent, zou dat extra risico nul moeten zijn). In dit geval was er niemand in de buurt die besmet kon worden, en het voorval speelde zich af in de buitenlucht, dus de boete was nergens voor nodig.

Alles wees er gewoon op dat die boete puur was om een statement te maken: Vermaak, zingen, en carnaval mag niet. En een duidelijke verklaring daarvoor behalve 'regels zijn regels' is daarbij ook niet gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Grappig: Jonge zegt dat mensen die zich laten vaccineren wellicht voordelen zullen hebben tegenover diegenen die zich niet laten vaccineren

Ticketmaster heeft nu ook aangegeven dat ze zullen controleren of men gevaccineerd is wat weer ongetwijfeld allerlei consequenties zal hebben wie wel en wie niet een concert mag bezoeken.

Als je dit 1 jaar geleden had gezegd werd je uitgemaakt voor gekkie, zie hier het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
magnifor schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:08:
Grappig: Jonge zegt dat mensen die zich laten vaccineren wellicht voordelen zullen hebben tegenover diegenen die zich niet laten vaccineren
De Jonge is daar al op terug gekomen. Denk typische gevalletje van stoer doen en kijken hoe uit het uitpakt. Daar heeft hij veel last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

IJzerlijm schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:57:
De ziekte uitroeien heb je iets van 90% voor nodig maar om de belasting op de zorg op een accteptabel niveau te krijgen met een veel meer actieve maatschappij kan 60% gevaccineerd of ziek geweest al meer dan genoeg zijn.
Nee, bij een immuniteit van >60% ligt de effectieve R onder de 1 en dooft het virus dus over een bepaalde tijd uit.

Hoe hoger die immuniteit hoe sneller dat natuurlijk gebeurt.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mooi stukje over de berekening van herd immunity in vergelijk met R:

https://plus.maths.org/co...nute-r0-and-herd-immunity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Stoney3K schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:04:
[...]
In beide gevallen kom je dus op een stukje proportionaliteit. 's Nachts met een maximumsnelheid van 130 is het bekeuren van mensen die 135 rijden natuurlijk niet omdat het zo'n enorm effect heeft op het voorkomen van ongelukken. Zelfde verhaal met dat verbod op zingen: Dat had vooral betrekking op zingen in groepsverband (met name door koren) wat een hoger risico op besmetting heeft, maar zelfs dat hogere risico is marginaal (en als je meeneemt dat het RIVM de rol van aerosolen ontkent, zou dat extra risico nul moeten zijn). In dit geval was er niemand in de buurt die besmet kon worden, en het voorval speelde zich af in de buitenlucht, dus de boete was nergens voor nodig.
Dat is wat jij vindt. En het kan zijn dat het klopt, en dan zal de rechter je ook gelijk geven. Het kan ook zijn dat de rechter de maatregel wel logisch vindt en de boete laat staan. Het punt is dat jij niet degene bent die dat kan en mag bepalen.
Als er vaak doden vallen omdat mensen 's nachts te hard rijden is het logisch om daarop te controleren. En dan mag jij vinden dat 135 prima moet kunnen, een rechter zal het waarschijnlijk niet met je eens zijn. Er is ten slotte een goede reden voor de regel en 135 is alsnog te hard. Het risico van 135 tov 180 is weliswaar een stuk lager, maar we hebben afgesproken dat 130 de grens is van een veilige snelheid.
Alles wees er gewoon op dat die boete puur was om een statement te maken: Vermaak, zingen, en carnaval mag niet. En een duidelijke verklaring daarvoor behalve 'regels zijn regels' is daarbij ook niet gegeven.
Dat kan, stap naar de rechter en kijk wat die zegt. Een rechter zal de omstandigheden meewegen en het al dan niet terecht vinden. Ik ken de omstandigheden niet precies aangezien ik er niet bij was. Er is echter een goede reden voor de regel, hij houdt zich er bewust niet aan en hij is gewaarschuwd. Ik snap dat hij dan een boete krijgt.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:15
De Jonge loopt flink naast zijn mooie schoenen in zijn rol, zou die kerel niet al te serieus nemen. Het is al gebleken dat het kabinet (Rutte) hem overeind houd.

Hetzelfde met die kerel van de acute zorg die ineens uitspraken gaat doen over maatregelen |:(

[ Voor 23% gewijzigd door ShininNL op 12-11-2020 11:31 ]

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
CMD-Snake schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:11:
[...]

De Jonge is daar al op terug gekomen. Denk typische gevalletje van stoer doen en kijken hoe uit het uitpakt. Daar heeft hij veel last van.
Hoe betrouwbaar is dat nog? Eerst zei hij dat vaccinatie zowel direct als indirect niet verplicht kon worden, daarna uitspraken als mensen met vaccinatie hebben voordelen en nu komt hij daarop terug? Het is maar hoe de wind staat. Ik vertrouw het iig niet. Het is misschien even stoer doen, veel kritiek en gezien de aankomende verkiezingen de boel weer spinnen. Ongelofelijk.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

redwing schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:22:
[...]

Dat is wat jij vindt. En het kan zijn dat het klopt, en dan zal de rechter je ook gelijk geven. Het kan ook zijn dat de rechter de maatregel wel logisch vindt en de boete laat staan. Het punt is dat jij niet degene bent die dat kan en mag bepalen.
Als er vaak doden vallen omdat mensen 's nachts te hard rijden is het logisch om daarop te controleren. En dan mag jij vinden dat 135 prima moet kunnen, een rechter zal het waarschijnlijk niet met je eens zijn. Er is ten slotte een goede reden voor de regel en 135 is alsnog te hard. Het risico van 135 tov 180 is weliswaar een stuk lager, maar we hebben afgesproken dat 130 de grens is van een veilige snelheid.

[...]

Dat kan, stap naar de rechter en kijk wat die zegt. Een rechter zal de omstandigheden meewegen en het al dan niet terecht vinden. Ik ken de omstandigheden niet precies aangezien ik er niet bij was. Er is echter een goede reden voor de regel, hij houdt zich er bewust niet aan en hij is gewaarschuwd. Ik snap dat hij dan een boete krijgt.
Ik vind het erg naïef om te denken dat elke regel die we in dit land hebben, puur is ingesteld vanwege rechtvaardigheidsgevoel en voor het bevorderen van de veiligheid. Kijk bijvoorbeeld naar het verlagen van de maximumsnelheid overdag van 130 naar 100: Dat had niks met de verkeersveiligheid te maken, maar puur met het verplaatsen van een probleem van vervuilingsfraude van de bouwsector en de boerenbedrijven.

Genoeg wetten en maatregelen die met een andere agenda gemaakt zijn.

Ik kan me ook niet voorstellen dat de BOA die deze man beboet heeft (is er überhaupt gewaarschuwd? Dat lees ik niet in het artikel) dat deed omdat ie oprecht dacht dat de markt van Venlo daardoor een stukje veiliger werd. Het is meer een actie geweest van 'Ha, makkelijk scoren, we hebben er ééntje!' die ook nog eens opvallend in het nieuws komt vanwege carnaval (wat overigens cultureel erfgoed is).

Daarom hebben we in Nederland dus ook rechters die een inhoudelijke afweging maken, en als die af gaan op het woord van een BOA als wet, dan is er iets fout aan het gaan.

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ShininNL schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:30:
Hetzelfde met die kerel van de acute zorg die ineens uitspraken gaat doen over maatregelen |:(
Ik keek met dezelfde verbazing naar dat nieuwsbericht. Die aardige rustige kerel was toch van de acute zorg dacht ik... Best dat die een mening heeft, heb ik ook. Maar lijkt me niet professioneel om die uitspraken in zijn huidige rol te doen.

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
[...]

Collectes? Ik heb sinds jaren weer eens jehova's aan de deur gehad.. die hebben het dus ook door.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

ZieMaar! schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:34:
Bij de griepprik worden ca 3 miljoen mensen (dit jaar wellicht meer) gevaccineerd in een paar weken. Dat moet dan toch voor een corona vaccin zeker verdubbeld kunnen worden (mits genoeg vaccin beschikbaar)?

Ik begrijp dat de logistieke operatie groot is, maar het is niet dat er belangrijkere dingen te doen zijn. De enige bottleneck lijkt mij de beschikbaarheid te zijn, toch?

[...]

3,88 miljoen griepprikken om wat preciezer te zijn in een aantal weken.

• LZ86
Indoubt schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:43:
[...]

Plus, de overheid heeft al aangegeven snel met het vaccinatieplan te komen.
De faciliteiten om dit op poten te zetten hebben we wel. Nu nog de vaccins.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Een tijdje terug zag ik berichten langs komen dat KHN zelf actief gedifferentieerde maatregelen bij cafés en restaurants tegen hield. Kan alleen zo snel geen artikelen meer vinden. Iemand een tip?

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:40
Stoney3K schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:32:
[...]
maar puur met het verplaatsen van een probleem van vervuilingsfraude van de bouwsector en de boerenbedrijven.
Vervuilingsfraude van de bouwsector? Ga je even inlezen zeg.

Hij wil.

• redwing
Stoney3K schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:32:
[...]
Ik vind het erg naïef om te denken dat elke regel die we in dit land hebben, puur is ingesteld vanwege rechtvaardigheidsgevoel en voor het bevorderen van de veiligheid. Kijk bijvoorbeeld naar het verlagen van de maximumsnelheid overdag van 130 naar 100: Dat had niks met de verkeersveiligheid te maken, maar puur met het verplaatsen van een probleem van vervuilingsfraude van de bouwsector en de boerenbedrijven.

Genoeg wetten en maatregelen die met een andere agenda gemaakt zijn.
Ik zeg ook niet zozeer dat het om verkeersveiligheid gaat. Het gaat er om of er een goede reden voor de regel is. En als die er is, heb jij je aan de regel te houden.
Ik kan me ook niet voorstellen dat de BOA die deze man beboet heeft (is er überhaupt gewaarschuwd? Dat lees ik niet in het artikel) dat deed omdat ie oprecht dacht dat de markt van Venlo daardoor een stukje veiliger werd. Het is meer een actie geweest van 'Ha, makkelijk scoren, we hebben er ééntje!' die ook nog eens opvallend in het nieuws komt vanwege carnaval (wat overigens cultureel erfgoed is).
Leuk dat jouw buikgevoel dat zegt. Maar als je even verder zoekt, dan gaat het hier om iemand die tegen alle regels is en zelfs heeft aangekondigd dat hij zich niet aan de regels ging houden. Neem daarbij dat het gebruikelijk is dat iemand eerst een waarschuwing krijgt en het verhaal wordt al heel anders.
Daarom is het bij dit soort zaken slim om eerst te kijken of je uit kunt vogelen wat er echt gebeurt is en is het sowieso niet slim om een conclusie te trekken uit een verhaal waar je zelf niet bij was. Wederom, daar hebben we rechters voor. Je ziet b.v. dat rechters de oorspronkelijke corona boete buitensporig vonden en degene die zijn aangevochten zijn dan ook teruggedraaid naar 95 euro. Precies wat er zou moeten gebeuren in een rechtstaat.
Daarom hebben we in Nederland dus ook rechters die een inhoudelijke afweging maken, en als die af gaan op het woord van een BOA als wet, dan is er iets fout aan het gaan.
Gelukkig doen ze dat ook niet. Rechters luisteren naar beide verhalen en zal daaruit een conclusie trekken. Wij krijgen echter een half verhaal te horen waar geen van beide partijen hun zegje over hebben kunnen doen. Ik snap dan ook niet zo goed dat daar allerlei conclusies uit gehaald moeten worden.

Zo heb ik ook een collega die een forse boete had gekregen die 'volledig onterecht!?!?!' was. Zoals hij zijn verhaal vertelde was het ook erg onzinnig. Toen daarna de uitspraak kwam en we die eens door gingen lezen kwamen er heel wat andere dingen tevoorschijn waardoor de boete eerder te laag dan te hoog was. Je moet met dit soort dingen nu eenmaal niet gelijk een conclusie willen trekken, daarvoor weet je veel te weinig.

[removed]

• TlighT
  • Laatst online: 28-05 10:31
Indoubt schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:43:
[...]

De griepprik is gemakkelijker te bewaren omdat die gekoeld kan worden op +/- 5 graden. Het Pfizer vaccin moet op -70 graden bewaard worden, en je hebt er twee doses van nodig.

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:52
Indoubt schreef op donderdag 12 november 2020 @ 09:24:

Never waste a good crisis

Misschien inderdaad maar eens de pensioenleeftijd omlaag brengen dan maar. Het is crisis, je weet nooit of het lukt.
Volgende week word ik 45, dat lijkt me een mooie leeftijd :)

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-09 18:32
Apache4u schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:36:
[...]

Collectes? Ik heb sinds jaren weer eens jehova's aan de deur gehad.. die hebben het dus ook door.
mijn Cane Corso ook >:)
wel lachen als ik ze voorbij zie vliegen bij het keukenraam ( hond doet geen vlieg kwaad btw maar goed)

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

TlighT schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:04:
[...]

De griepprik is gemakkelijker te bewaren omdat die gekoeld kan worden op +/- 5 graden. Het Pfizer vaccin moet op -70 graden bewaard worden, en je hebt er twee doses van nodig.
Dit zou voor Nederland geen groot probleem moeten zijn. Afstanden zijn kort, electriciteit is overal en droogijs maken is iets dat al op grote schaal gebeurt.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

redwing schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:03:
[...]
Leuk dat jouw buikgevoel dat zegt. Maar als je even verder zoekt, dan gaat het hier om iemand die tegen alle regels is en zelfs heeft aangekondigd dat hij zich niet aan de regels ging houden. Neem daarbij dat het gebruikelijk is dat iemand eerst een waarschuwing krijgt...
Daar doe je al een enorme aanname waarvan je niet kan weten of dat gebeurd is of niet.

Nog los daarvan hoort de mening van iemand niet uit te maken. Handhavers horen regels objectief toe te passen. Als ik het niet eens ben met de corona-regels maar wel overal netjes afstand houd, dan hoor ik niet anders behandeld te worden dan anderen.

Er is geen corona-regel die deze man heeft overtreden, want "niet zingen" is geen op zichzelf staande maatregel. De maatregel is "niet zingen in groepsverband van meer dan 2 personen". en er is geen aanwijzing dat die maatregel is overtreden. Dan kan een BOA niet even creatief omgaan met de interpretatie van die maatregel omdat zijn slachtoffer denkt dat de maan van kaas is, omdat de BOA in kwestie vond dat zijn carnavalspakkie op de elfde van de elfde 'gewoon niet kon'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
Stoney3K schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:13:
[...]
Daar doe je al een enorme aanname waarvan je niet kan weten of dat gebeurd is of niet.
LOL, precies waarmee jouw hele verhaal ook begint en waarom ik ook reageerde :D Ik trek trouwens geen conclusie, ik geef aan wat ik zo kan vinden en dat is grotendeels het tegenovergestelde van jouw aannames.
Nog los daarvan hoort de mening van iemand niet uit te maken. Handhavers horen regels objectief toe te passen. Als ik het niet eens ben met de corona-regels maar wel overal netjes afstand houd, dan hoor ik niet anders behandeld te worden dan anderen.
Tuurlijk, maar het geeft wel al een ander beeld van hoe het op het plein gegaan kan zijn. Ik trek dan ook geen conclusie of die boete wel of niet terecht is. Ik geef commentaar op jou, omdat jij aangeeft dat het een onzinnige boete is die nergens op slaat. Jij trekt daarmee een conclusie, niet ik.
Er is geen corona-regel die deze man heeft overtreden, want "niet zingen" is geen op zichzelf staande maatregel. De maatregel is "niet zingen in groepsverband van meer dan 2 personen". en er is geen aanwijzing dat die maatregel is overtreden. Dan kan een BOA niet even creatief omgaan met de interpretatie van die maatregel omdat zijn slachtoffer denkt dat de maan van kaas is, omdat de BOA in kwestie vond dat zijn carnavalspakkie op de elfde van de elfde 'gewoon niet kon'.
Ik zou zeggen, stap naar de rechter en zie wat er gebeurt :) Die zal beide verhalen bekijken en tot een conclusie komen. En dan zal blijken dat we of het halve verhaal maar hebben gehoord en er meer speelt, of dat het een overactieve BOA is die zelf de regels niet kent.

[removed]

• Indoubt

Indoubt

TlighT schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:04:
[...]

Naar wat ik heb begrepen is de kwestie iets genuanceerder. Het is correct dat het virus bewaard moet worden op -70 celsius. het transport naar het distributiepunt en bij het distributiepunt kan de temperatuur hoger als ik me niet vergis - 24 graden celsius. Hoe lang het op die -24 mag blijven weet ik niet maar als ik me niet vergis dan was een goede professionele vrieskast voldoende bij de huisarts en inentingscentra mits de tijd beperkt blijft.

Nogmaals ik ben er niet helemaal zeker van maar iets als dit was bij BNR op de radio in een nieuwsitem

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Indoubt schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:32:
[...]

Naar wat ik heb begrepen is de kwestie iets genuanceerder. Het is correct dat het virus bewaard moet worden op -70 celsius. het transport naar het distributiepunt en bij het distributiepunt kan de temperatuur hoger als ik me niet vergis - 24 graden celsius. Hoe lang het op die -24 mag blijven weet ik niet maar als ik me niet vergis dan was een goede professionele vrieskast voldoende bij de huisarts en inentingscentra mits de tijd beperkt blijft.

Nogmaals ik ben er niet helemaal zeker van maar iets als dit was bij BNR op de radio in een nieuwsitem
Ja en hoe spannend is dat? Paar koelcontainers met droogijs zijn nog het minste probleem lijkt me.

• Indoubt

Indoubt

Ik heb net weer een project afgerond waarbij onder andere een CO2 compressor 15% meer capaciteit heeft gekregen. Die comprimeren naar 156 bar, ruim voldoende voor de productie van droogijs (circa 57 bar)

Normaal wordt dat CO2 gebruikt voor productie van kunstmest.

In heel Europa, Amerika en Azie staan dergelijke faciliteiten. Het is misschien omschakelen en de logistiek opzetten maar de CO2 om droogijs te maken hoeft inderdaad geen probleem te zijn. De schaal van de operatie en voldoende koelcontainers kan dat wel zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
En het feit dat wij het niet weten betekent niet die logistiek niet voorbereid wordt natuurlijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:39
In landen met een mindere infrastructuur is dat natuurlijk wel een groot probleem.

• LZ86
Indoubt schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:46:
Ik heb net weer een project afgerond waarbij onder andere een CO2 compressor 15% meer capaciteit heeft gekregen. Die comprimeren naar 156 bar, ruim voldoende voor de productie van droogijs (circa 57 bar)

Normaal wordt dat CO2 gebruikt voor productie van kunstmest.

In heel Europa, Amerika en Azie staan dergelijke faciliteiten. Het is misschien omschakelen en de logistiek opzetten maar de CO2 om droogijs te maken hoeft inderdaad geen probleem te zijn. De schaal van de operatie en voldoende koelcontainers kan dat wel zijn.
Gelukkig zijn de transporteurs maanden geleden al begonnen met het voorbereiden op een veilig transport van een vaccin wat op -80 bewaard moest worden, just in case omdat men er al rekening mee hield dat enkele van de vaccins dit nodig hadden. Dat betaald zich straks wel uit.

Dus hoeft in europa geen probleem te zijn. Zijn wel meerdere zaken die op die temperatuur bewaard moeten worden. 3e wereldlanden hebben wel een probleem, wellicht dat die naar een van de andere vaccins moeten die niet koud bewaard hoeven worden?

• Ankona
Ik mag wel hopen dat ze dat spul een beetje opwarmen voor ze het injecteren. Krijg het al koud als ik eraan denk.

alles kan off-topic

• LZ86
Ankona schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:08:
Ik mag wel hopen dat ze dat spul een beetje opwarmen voor ze het injecteren. Krijg het al koud als ik eraan denk.
Laat m in je bil zetten, daar voel je er zowat niets van

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ik ben ook heel benieuwd hoe vloeibaar zoiets met min 80 nog is. Waarschijnlijk is dat een concentraat wat aangelengd moet worden met een zoutoplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:39

Jebus4life

BE User

Wij Belgen laten ons weer op ons best zien

Jean Louis Bouchez (partijvoorzitter van de Franstalige liberalen) roept op tot een eenmalige uitzondering op de coronaregels voor Kerstmis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6y9271z1f6wrEhQ7fV9JDKOKKN8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uDFXoMtKEVgmaQl3lpjek6MN.png?f=user_large
Wordt prachtig weergegeven naast een artikel over hoe het opnieuw ontspoort in Italië

*Geen idee of partijvoorzitters een even visibele rol spelen in NL als in BE? Je zou Bouchez best kunnen vergelijken met een Christianne van der Wal als ik snel even google)

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

• LZ86
Jebus4life schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:23:

Jean Louis Bouchez (partijvoorzitter van de Franstalige liberalen) roept op tot een eenmalige uitzondering op de coronaregels voor Kerstmis.

[Afbeelding]
Wordt prachtig weergegeven naast een artikel over hoe het opnieuw ontspoort in Italië

*Geen idee of partijvoorzitters een even visibele rol spelen in NL als in BE? Je zou Bouchez best kunnen vergelijken met een Christianne van der Wal als ik snel even google)
Geen idee wie Christianne van der Wal is :P

Maar wel typisch ja.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:44
Ik verwacht niet dat je die (+/-) 0,5 ml gaat voelen, al is het 1000 graden onder 0.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:39

Jebus4life

BE User

LZ86 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:27:
[...]

Geen idee wie Christianne van der Wal is :P

Maar wel typisch ja.
Oei, euh, laten we het dan houden op iemand uit de top van Waalse politiek :)

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

• zacht
  • Niet online
Jebus4life schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:33:
[...]

Oei, euh, laten we het dan houden op iemand uit de top van Waalse politiek :)
Er is nogal een verschil tussen de rol en macht van partijvoorzitters in Nederland en België.
Maar als je dan toch een vergelijking wil maken komt Thierry Baudet denk ik het dichtst in de buurt qua rol, zetels en politieke kleur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
ZieMaar! schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:54:
En het feit dat wij het niet weten betekent niet die logistiek niet voorbereid wordt natuurlijk...
Het heeft ook te maken met communicatie en perspectief bieden. Wat de Britse regering doet is zoiets, "Kijk, we werken aan de oplossing!". Dat geeft wat hoop. Als we dan naar De Jonge kijken zien we hem alleen focussen op nog meer regeltjes verzinnen, "Kijk, ik plak pleisters!". Dat geeft geen hoop, het woud aan vervelende regeltjes groeit alleen maar. Ik wil geen mondkapjesplicht, ik wil dat vaccin hier zo snel mogelijk hebben plus organisatie voor snelle uitrol. Die tijd en energie kan nuttiger besteed worden.

Dit is een punt waarop ze makkelijk kunnen scoren in Den Haag door opzichtig eraan te werken, leuk stukje pr en weer wat mensen winnen.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[Afbeelding]

Wat een headlines, niemand hoeft kerst te vieren via Skype. Dat kan of met je gezin of met je 'knuffelcontact'. Grote familiefeesten hebben we al geprobeerd (vlak voor de 2e golf)

/▌

• Drardollan
Ach, troost je. Vanmorgen was in de Nederlandse media te lezen dat het eindelijk weer beter ging qua aantal besmettingen in België. Terwijl er vandaag een behoorlijke stijging was 8)7

Niet alles geloven wat er in de media komt ;)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Drardollan schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:58:
[...]

Ach, troost je. Vanmorgen was in de Nederlandse media te lezen dat het eindelijk weer beter ging qua aantal besmettingen in België. Terwijl er vandaag een forse stijging te melden was 8)7

Niet alles geloven wat er in de media komt ;)
Volgens mij was het algemene nieuws ook dat het flink dalende was (en nog steeds een stuk slechter dan nederlannd), maar als ik kijk zijn de overlijdens inderdaad gestegen. Maar ik weet niet hoe lang het duurt voor je maatregelen terug gaat zien in overlijdens, dat zal langer duren dan ziekenhuisopnames en besmettingen.
https://datastudio.google...c-0369173148ab/page/ZwmOB

/▌

• Drardollan
Marzman schreef op donderdag 12 november 2020 @ 14:02:
[...]

Volgens mij was het algemene nieuws ook dat het flink dalende was (en nog steeds een stuk slechter dan nederlannd), maar als ik kijk zijn de overlijdens inderdaad gestegen. Maar ik weet niet hoe lang het duurt voor je maatregelen terug gaat zien in overlijdens, dat zal langer duren dan ziekenhuisopnames en besmettingen.
https://datastudio.google...c-0369173148ab/page/ZwmOB
3 en 7 daags is het zeker dalende, maar laatste 24 uur niet. Maar zo werd het wel gebracht.

Aantal overledenen is droevig hoog, maar dat is het hier helaas ook.

Pagina: 1 ... 75 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins