Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Je moet naar 7 daten kijken, 3 is te kort om iets zinnigs te zeggen.autje schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:32:
Gemiddelde over drie dagen is wel (iets) lager.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Echt? Oh, dat is me volledig ontgaan dan. Niet gek deze cijfers.Drardollan schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:33:
En vergeet ook niet dat er gisteren wederom een storing was bij de RIVM. Dit icm met de absurd en onverwacht snelle daling.
Ook lager.Drardollan schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:34:
[...]
Je moet naar 7 daten kijken, 3 is te kort om iets zinnigs te zeggen.
Ja maar de scholen zijn weer open ....Laguna schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:34:
De media zou echt moeten stoppen met die dagelijkse cijfers communiceren, dat zorgt alleen maar onnodig voor commotie. In realiteit is er helemaal geen sprake van een stijging, er zijn geen versoepelingen geweest dus een stijging zou gewoon onlogisch zijn.
Anyway zonder testaantallen zinloos
Weet ik
Wij zitten toch ook massaal te F5'en om zo snel mogelijk de dagelijkse scores te zien? De mensen willen het gewoon weten, zinvol of niet. De media faciliteren slechts.Laguna schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:34:
De media zou echt moeten stoppen met die dagelijkse cijfers communiceren, dat zorgt alleen maar onnodig voor commotie.
Er zijn een week geleden wel symbool maatregelen met veel bombarie doorgevoerd. Kan best het gedrag beïnvloed hebben (wegvallen van draagvlak)Laguna schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:34:
In realiteit is er helemaal geen sprake van een stijging, er zijn geen versoepelingen geweest dus een stijging zou gewoon onlogisch zijn.
alles kan off-topic
Dagelijkse rapport en de cijfers kwamen iets meer dan een uur later. Geen idee in hoeverre het van invloed is geweest. Maar dit hobbeltje vind ik niet zo gek als je alles meeneemt.Soccer98 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:35:
[...]
Echt? Oh, dat is me volledig ontgaan dan. Niet gek deze cijfers.
Belangrijker is of dit een incident is en we morgen weer verder dalen.
Je hebt een glazen bol ? HandigDrardollan schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:39:
[...]
Dagelijkse rapport en de cijfers kwamen iets meer dan een uur later. Geen idee in hoeverre het van invloed is geweest. Maar dit hobbeltje vind ik niet zo gek als je alles meeneemt.
Belangrijk is dat dit een incident is en we morgen weer wat dalen.
Ook glazen vazen en zelfs glazen om thee uit te drinken, echt een aanrader

Nieuw gemelde besmettingen:
+5.424 vandaag.
Indicatoren (exponentiële) groei / krimp:
Dat is 738 meer ↗ dan gisteren.
Dat is 2.213 minder ⬇ dan een week geleden.
--> groeifactor: -35% week op week.
--> halvering: elke 11.3 dagen.
Ik zie niet dat de data veel ouder/nieuwer is vergeleken met gister.
Er is ook geen stad of provincie wat een uitschieter heeft vergeleken met gister. Het is gewoon over het algemeen een klein beetje hoger. Aardig verdeelt over het land dus.
edit, LCPS is er nu ook
606 COVID-patiënten op IC, 1671 in kliniek
11 november 2020
Het totaal aantal opgenomen COVID-patiënten bedraagt 2277, 18 minder dan de vorige dag. Daarvan liggen er 1671 buiten de Intensive Care, 26 minder dan gisteren. Op de IC liggen 606 COVID-patiënten, 8 meer dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 480 non-COVID-patiënten op de IC, 7 minder dan gisteren. De totale IC-bezetting bedraagt daarmee 1086, 1 meer dan de vorige dag. Het aantal nieuwe COVID-opnames bedraagt 230 in de kliniek en 36 op de IC.
In de afgelopen 24 uur zijn er 25 patiënten verplaatst tussen de regio’s, waarvan 4 IC-patiënten.
[ Voor 32% gewijzigd door Plenkske op 11-11-2020 14:46 ]
Ik hoef die nietszeggende cijfers helemaal niet te weten, gewoon iedere dinsdag een fatsoenlijk rapport van het RIVM is voldoende.Ankona schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:38:
[...]
Wij zitten toch ook massaal te F5'en om zo snel mogelijk de dagelijkse scores te zien? De mensen willen het gewoon weten, zinvol of niet. De media faciliteren slechts.
Iets van een week geleden heeft totaal geen effect op cijfers van deze week.[...]
Er zijn een week geleden wel symbool maatregelen met veel bombarie doorgevoerd. Kan best het gedrag beïnvloed hebben (wegvallen van draagvlak)
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Verwijderd
Huh? Mensen krijgen geen voordelen als ze gevaccineerd worden, maar ze krijgen voordelen in de vorm van versoepelingen, maar ze krijgen geen voordelen in de vorm versoepelingen. Wees toch eerlijk man...https://www.msn.com/nl-nl...ar-BB1aUKez?ocid=msedgntp
Minister spreekt van 'misverstand': geen voordeel na vaccinatie
Hij denkt slechts na over eventuele versoepelingen voor specifieke groepen die als eerste worden gevaccineerd. (...) "Als een deel van de samenleving al gevaccineerd is, (..) dan is het natuurlijk voor hen niet meer nodig zich aan de maatregelen te houden", aldus De Jonge.
(...)
"Als het misverstand zou zijn dat er een voordeel geldt voor mensen die al gevaccineerd zijn, ja, zo werkt het natuurlijk niet."
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2020 14:50 ]
Gelijk weer gebruik maken van de situatie om paniek te veroorzaken zodat er extra oud papier verkocht kan worden.14:22
Het aantal coronabesmettingen is het afgelopen etmaal opnieuw toegenomen. Tot vanmorgen 10:00 uur zijn er 5424 nieuwe coronabesmettingen vastgesteld. Dat zijn er 738 meer dan gisteren.
https://www.trouw.nl/zorg...-niet-behandeld~b0f6cf57/
Waar komen al die rapporten plots vandaan
Dat zou dan uit de grafiek boven je moeten volgen. Lijkt niet het geval.reemprive schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:03:
Denk toch echt dat het achterstallige rapportage is. Er zijn een paar steden die ik volg die maandag en dinsdag een flinke duik hadden, in 2 dagen een daling van 60 procent in het aantal dagelijkse besmettingen vond ik al bijzonder.
2 stukjes uit het artikel:
Het lijkt er zowaar op of onze overheid met perspectieven komt en initiatieven gaat omarmen die meer lucht aan de samenleving kunnen geven.Weer naar het restaurant of een evenement? Er gloort hoop, nu het kabinet binnenkort start met experimenten voor corona-evenementen en corona-horeca. Als de proeven een succes worden, kunnen restaurants die aan de voorwaarden voldoen, mogelijk voor het einde van het jaar weer open. Dat blijkt uit stukken in handen van RTL Nieuws.
Ook wordt gewerkt aan experimenten met evenementen. De sector heeft een plan uitgewerkt voor een proef met twee voetbalwedstrijden, een indoorevenement, een zakelijk congres, een theatervoorstelling en twee outdoor festivals.
Overigens zijn alle genoemde experimenten vrijwel zeker van succes in mijn ogen. Buiten zijn en restaurants zijn geen belangrijke brandhaarden.
[ Voor 72% gewijzigd door Drardollan op 11-11-2020 15:11 ]
Welke steden ?reemprive schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:03:
Denk toch echt dat het achterstallige rapportage is. Er zijn een paar steden die ik volg die maandag en dinsdag een flinke duik hadden, in 2 dagen een daling van 60 procent in het aantal dagelijkse besmettingen vond ik al bijzonder.
https://www.ad.nl/den-haa...OVqZayNGau3I5AEoNyOlI7SWIArtsen op spoedeisende hulp: ‘Alcoholverbod, dát helpt met oud en nieuw’
Wat écht zou helpen om de werkdruk in het ziekenhuis te verlichten tijdens oud en nieuw, is een alcoholverbod. Dat zeggen de artsen van een van de grootste spoedeisende hulpen van Nederland, die in het Haagse HMC.
Vechtpartijen onder invloed van drank, alcoholvergiftiging, comazuipen en dronken valpartijen. ,,Het is het alcoholgebruik en de letsels die hierdoor ontstaan die vooral zorgen voor een toename van de werkdruk tijdens oud en nieuw”, zeggen de artsen en verpleegkundigen van de spoedeisende hulp in het Haaglanden Medisch Centrum, locatie Westeinde in Den Haag. De conclusie in het Haagse ziekenhuis is dan ook dat een alcoholverbod écht zou helpen om de werkdruk in het ziekenhuis te verlichten tijdens de jaarwisseling.
Vermeulen gooide daarmee de knuppel in het hoenderhok. Hij gaf aan dat er tussen 1 december en 1 januari 2020 op de spoedeisende hulp 63 mensen binnenkwamen, van wie er vijftien zijn opgenomen in een van de acht ziekenhuizen in Zuidwest-Nederland vanwege vuurwerkletsel. ,,Dat is nog geen twee per ziekenhuis. Als je die eraf haalt, helpt dat niet erg om de druk op de zorg te verlichten”, liet hij optekenen door de krant.
Gaat de overheid weer falen en de zorg in de steek laten?
Want, je wilt nu weer een alcohol verbod?Drardollan schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:16:
[...]
https://www.ad.nl/den-haa...OVqZayNGau3I5AEoNyOlI7SWI
What's next?

tenzij je het vuurwerkverbod terug wilt draaien, dan ben ik voor
[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 11-11-2020 15:18 ]
Het ligt er zo dik bovenop dat met kerst de boel weer open moet. Alles moet er nu voor wijken en de derde golf kunnen we al in de agenda zetten.Drardollan schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:07:
Volgens RTL Nieuws gaan we experimenteren met speciale regels voor horeca en evenementen: https://www.rtlnieuws.nl/...-weer-pespectief-te-geven
2 stukjes uit het artikel:
[...]
Het lijkt er zowaar op of onze overheid met perspectieven komt en initiatieven gaat omarmen die meer lucht aan de samenleving kunnen geven.
Overigens zijn alle genoemde experimenten vrijwel zeker van succes in mijn ogen. Buiten zijn en restaurants zijn geen belangrijke brandhaarden.
alles kan off-topic
Zonder horeca heb je ook wat minder vuisten om tegenaan te lopen.Drardollan schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:16:
[...]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Natuurlijk komen ze daarmee nadat er al een vuurwerkverbod is aangekondigd, we gaan gewoon nog even verderDrardollan schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:16:
[...]

Wat mij betreft patrouilleert het leger door de straten en verbieden ze álles met Oud en Nieuw. Ik ben er toch nietMikeyMan schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:17:
[...]
Want, je wilt nu weer een alcohol verbod?
What's next?
tenzij je het vuurwerkverbod terug wilt draaien, dan ben ik voor![]()

Ik wil niets verbieden, maar als je iets verbiedt dan moet het nuttig zijn. Iets met bibliotheken
Alcohol verbod? Als dat een discussie punt gaat worden in de politiek, dan voeg ik me bij al die Conspiracy Theorie mensen 🤯.MikeyMan schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:17:
[...]
Want, je wilt nu weer een alcohol verbod?
What's next?
tenzij je het vuurwerkverbod terug wilt draaien, dan ben ik voor![]()
Ben ook geen vuurwerk afsteker, en voor een mooi centraal vuurwerk. Maar moet toegeven dat het bericht van deze week wel wat weerstand en recalcitrantheid bij mij opriep. Zou me niets verbazen als meer mensen opeens anti alles worden door het lange thuis zitten en de grote maarschappelijke veranderingen 🥵
American Express vraagbaak
Er is nog niets definitief, maar zoals velen acht ik de kans (helaas) groot dat het doorgaat.FabianGTI schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:22:
[...]
Natuurlijk komen ze daarmee nadat er al een vuurwerkverbod is aangekondigd, we gaan gewoon nog even verder
We zullen zien. Lekker thuis zuipen en dan de straat op, heb je geen horeca voor nodig. Lekker een paar Duitse, Belgische en Poolse knallerts erbij. Lekker feestje.Señor Sjon schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:21:
[...]
Zonder horeca heb je ook wat minder vuisten om tegenaan te lopen.
Als dat doorgaat ben ik hier pleite.Stinger_Ventura schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:24:
[...]
Alcohol verbod? Als dat een discussie punt gaat worden in de politiek, dan voeg ik me bij al die Conspiracy Theorie mensen 🤯.
Ben ook geen vuurwerk afsteker, en voor een mooi centraal vuurwerk. Maar moet toegeven dat het bericht van deze week wel wat weerstand en recalcitrantheid bij mij opriep. Zou me niets verbazen als meer mensen opeens anti alles worden door het lange thuis zitten en de grote maarschappelijke veranderingen 🥵

Nog steeds geen leeglopende kroegen met dronken jeugd.Drardollan schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:25:
[...]
We zullen zien. Lekker thuis zuipen en dan de straat op, heb je geen horeca voor nodig. Lekker een paar Duitse, Belgische en Poolse knallerts erbij. Lekker feestje.
Edit
Wel grappig hoe iedere zijn eigen triggers heeft met wel/niet mondkapjes, wel/niet vuurwerk wel/niet alcohol wel/niet bibliotheek.
[ Voor 17% gewijzigd door Señor Sjon op 11-11-2020 15:27 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ik ben benieuwd of ze eindelijk genoeg data en informatie vrijgeven, waarmee virologen in het westen ook de werking kunnen bevestigen.LZ86 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:55:
Dat Russische vaccin schijnt ook goed werkzaam (92%) De onderzoeken zullen binnenkort gepubliceerd worden, dan eens zien wat erover geschreven gaat worden.
In tegenstelling tot de andere kandidaten heb ik mijn bedenkingen bij die Russische vaccins.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Zoals ik zeg, we zullen zien.Señor Sjon schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:26:
[...]
Nog steeds geen leeglopende kroegen met dronken jeugd.
Daar hebben virologen weinig mee van doenYakuzA schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:27:
[...]
Ik ben benieuwd of ze eindelijk genoeg data en informatie vrijgeven, waarmee virologen in het westen ook de werking kunnen bevestigen.
Ik ben direct voor een alcoholverbod. Ik heb niets met drank, ik heb er enkel last van door anderen.LZ86 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:27:
Alcoholverbod? Ik snap de roep erom, maar dat gaat zelfs mij te ver. Houd dan de horeca tot na de jaarwisseling dicht, dat scheelt al een hele partij verplaatsingen / ongelukken en dronken knokpartijen.
En dat is dus precies de instelling waarmee het van kwaad tot erger gaat...Drardollan schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:28:
[...]
Ik ben direct voor een alcoholverbod. Ik heb niets met drank, ik heb er enkel last van door anderen.
Dan ga je weg uit Nederland en in Friesland wonen?
(Dat is wat de Trump aanhangers roepen, ze gaan weg uit Amerika om op Hawaii te gaan wonen

Nou, denk dat de VS dan wel hoog op het lijstje komt...Drardollan schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:29:
[...]
Dan ga je weg uit Nederland en in Friesland wonen?![]()
(Dat is wat de Trump aanhangers roepen, ze gaan weg uit Amerika om op Hawaii te gaan wonen).
Friesland zeker niet
Ik neem aan dat je de ironie tussen de regels door gelezen hebt?MikeyMan schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:29:
[...]
En dat is dus precies de instelling waarmee het van kwaad tot erger gaat...
Mijn voetbal en mijn vuurwerk worden ook afgepakt. Maar als ik ervoor ben om iets van anderen af te pakken.........
Even voor de duidelijkheid, ik ben tegen élk betuttelend verbod wat enkel voor de bühne genomen wordt en niets bijdraagt.
Dat voetbal zal wel tijdelijk zijn. Dat moet je met de rest nog maar afwachten.Drardollan schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:31:
[...]
Ik neem aan dat je de ironie tussen de regels door gelezen hebt?
Mijn voetbal en mijn vuurwerk worden ook afgepakt. Maar als ik ervoor ben om iets van anderen af te pakken.........
Even voor de duidelijkheid, ik ben tegen élk betuttelend verbod wat enkel voor de bühne genomen wordt en niets bijdraagt.
En zoals ik zei; what's next...
Wmb zouden we moeten vechten voor elkaars vrijheden in plaats van voor zoveel mogelijk verboden als iets je niet aanstaat.
Precies, horeca open (met alcohol) zal het ergste zijn voor de zorg met oud/nieuw.LZ86 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:27:
Alcoholverbod? Ik snap de roep erom, maar dat gaat zelfs mij te ver. Houd dan de horeca tot na de jaarwisseling dicht, dat scheelt al een hele partij verplaatsingen / ongelukken en dronken knokpartijen.
Ik vraag me dan ook meteen af of wellicht die vuurwerk ongelukken niet ook veel gebeuren rondom horeca? Weet niet of daar gegevens van zijn.
Mee eens, maar niet in de huidige situatie. Ondank de kritiek die ik geregeld heb (Nederlanders zeuren graag, ik dus ook) denk ik dat we in deze uitzonderlijke situatie pas op de plaats moeten maken als bevolking. Laten we na Corona de balans opmaken en indien nodig de hooivorken afstoffen.MikeyMan schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:33:
[...]
Dat voetbal zal wel tijdelijk zijn. Dat moet je met de rest nog maar afwachten.
En zoals ik zei; what's next...
Wmb zouden we moeten vechten voor elkaars vrijheden in plaats van voor zoveel mogelijk verboden als iets je niet aanstaat.
Niet dat ik voor een alcoholverbod ben overigens, maar laten we eerlijk zijn: als alcohol iets was dat recent ontdekt is dan zou het meteen verboden worden.
En we hebben natuurlijk al een alcoholverbod buiten de huiselijke sfeer na 20 uur s'avonds.
Klopt, en er zijn ook veel kleinere plaatsen waar je dit ziet. Ik zal dat niet vermelden omdat het dan wel een hele waslijst wordt en je kan gaan discussiëren over de omvang van de aantallen, maar op de grotere aantallen past het niet in de trend. Ik heb nu even een greep genomen uit de iets grotere plaatsen:Plenkske schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:20:
[...]
Ik heb even op bddataplan gekeken.
Amsterdam
Rotterdam
Den Haag
Eindhoven
Van die steden lijken Eindhoven en Amsterdam de grootste dippen gehad afgelopen 2 dagen en nu weer iets hoger. Echter is de trend (zie grafiek 3daags gemiddelde) over meerdere dagen nog steeds dalend.
:fill(white):strip_exif()/f/image/sNxWbeNiDVnWYNuVe8td5iGa.png?f=user_large)
Het valt vandaag op, ik volg het dagelijks en ik zie nooit van die procentuele sprongetjes. Het lijkt de afgelopen drie dagen niet helemaal lekker gegaan te zijn.
Dus jij gunt mij op een zaterdagavond als de kinderen op bed liggen geen lekker stevig speciaalbiertje meer?Drardollan schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:28:
[...]
Ik ben direct voor een alcoholverbod. Ik heb niets met drank, ik heb er enkel last van door anderen.
Niemand heeft last van mijn alcohol consumptie, ja je zou je verbazen hoeveel verantwoordelijke alcoholisten in Nederland rondlopen.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Vreemd verschijnsel hezacht schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:37:
Lol, een voorbeeld van een verbod op een harddrug en het hele topic staat op zijn kop. Mijn gedachten gaan meteen terug naar de tijd dat hier tranen vloeiden omdat het bier ergens op was na 20 uur.
Niet dat ik voor een alcoholverbod ben overigens, maar laten we eerlijk zijn: als alcohol iets was dat recent ontdekt is dan zou het meteen verboden worden.
En we hebben natuurlijk al een alcoholverbod buiten de huiselijke sfeer na 20 uur s'avonds.
Alcohol is simpelweg te ver ingeburgerd en geaccepteerd in de samenleving (wereldwijd, op een paar uitzonderingen na), dat ik een (tijdelijk) verbod daarop onmogelijk acht. Er wordt natuurlijk ook gruwelijk veel geld aan verdient. En net als vele andere drugs of pleziertjes "geniet, maar drink met mate" is natuurlijk het algemene advies
Ter verduidelijking: ik ben tegen een alcoholverbod, maar ook tegen een vuurwerkverbod, en ook voor de volledige legalisering van wiet.
Oud en nieuw zonder vuurwerk zou voor mij volledig de sfeer van de avond weghalen. Het zou dan een gemiddelde avond met wat vrienden op bezoek zijn waarbij je om 00:00 even "gelukkig nieuwjaar" roept. Aantal vrienden wat dan mag: nog onbekend. Op afstand van elkaar blijven. Zo veel mogelijk ventilatie. Wellicht vooraf even een (snel)test doen met zijn allen ? Capaciteit genoeg
En toch ben ik blij dat nog niet alles wat mogelijk eventueel ergens een beetje niet zo goed zou kunnen zijn niet meteen verboden wordt. Kan mij het schelen dat ik me soms een beetje onverstandig gedraag.
alles kan off-topic
Mee eens, net als suiker. Denk dat een verbod op het toevoegen van suiker meer sterfte voorkomt dan een Coronavaccin, alleen dan wel op de lange termijn.Ankona schreef op woensdag 11 november 2020 @ 16:28:
Geldt ook voor zout. Zou nu nooit toegelaten worden voor consumptie maar we zijn het inmiddels gewend.
En toch ben ik blij dat nog niet alles wat mogelijk eventueel ergens een beetje niet zo goed zou kunnen zijn niet meteen verboden wordt. Kan mij het schelen dat ik me soms een beetje onverstandig gedraag.
Goh, 3x het woord IKDrardollan schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:28:
[...]
Je snapt dat je met deze opmerking niets bereikt toch, als je dingen alleen maar op jezelf betrekt.
[ Voor 17% gewijzigd door Slasher op 11-11-2020 16:42 ]
Elect a clown, expect a circus.
Tsjah, ik wil er best wel voor uit komen. Maar tevens zo'n beetje mijn enige zonde elk weekend. Ok, en één keer per jaar een paar sierpotten met oud en nieuw. Ik snoep niet, eet gezond, sport (zelfs nu nog) 5 á 6x in de week, betaal een beetje meer voor duurzame spullen.ijdod schreef op woensdag 11 november 2020 @ 16:23:
@Vlassie1980 ik maar me meer zorgen over de grote aantal alcoholisten-in-denial. Ik vind op deze termijn een verbod niet zinnig, maar ik ben niet principieel tegen het aanpakken van alcohol en tabak volgens huidige maatstaven.
Punt is; je kunt alles wel verbieden als er een slecht component in zit:
- Alcohol
- Suiker
- Zout
- Wintersport
- Vlees
- Vet
En wat blijft er dan nog over? Elke avond op een zelf gekweekte duurzame peen zitten knagen.
Nou, mij niet gezien.
[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 11-11-2020 16:52 ]
Ja, ik heb dezelfde discussie met veel bevriende artsen. Die zeggen ook allemaal, als we het nu zoudne ontdekken zouden we het niet goedgekeuren.zacht schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:37:
Lol, een voorbeeld van een verbod op een harddrug en het hele topic staat op zijn kop. Mijn gedachten gaan meteen terug naar de tijd dat hier tranen vloeiden omdat het bier ergens op was na 20 uur.
Maar op datzelfde moment drinken we de flessen wijn en kratten bier met elkaar ook keihard op. En het motto is dan volgens dezelfde artsen: voor onze psychische gezondheid is het wel goed
Ik heb me tot nu perfect aan de regels genouden, maar zonder alcohol zou ik deze lockdown niet meer volhouden. Dan slinger ik de auto aan (van een kennis, want ik heb die van mij weggedaan ivm klimaat
(tis niet dat ik elke dag bier of wijn drink, maar na een dag college geven via het internet, in de avonduren artikelen schrijven en dan heb ik regelmatig wel zin in een speciaalbier
Having said that, CAiSE deadline komt eraan, dus verder schrijven en vanavond weer een karmeliet drinken
Tnx.
Goed om te zien dat na het weekendplateau ook de ziekenhuis bedden weer wat leger worden.
PSN
Wat geeft deze tabel aan?
De getallen uit de eerste grafiek. is ontstaan omdat positieve testes soms >14 dagen geleden worden gelogd, naar eerste ziektedag patiënt. Zo kun/kon je de dagelijkse positieve testen een beetje plaatsen in de tijd van al die grote naleveringen met >10.000 positieve gevallen per dag...
[ Voor 44% gewijzigd door breew op 11-11-2020 17:10 ]
De getallen lijken een beetje onwaarschijnlijk als ik dat vergelijk met andere grafieken bijvoorbeeld hier:breew schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:05:
[...]
De getallen uit de eerste grafiek. is ontstaan omdat positieve testes soms >14 dagen geleden worden gelogd, naar eerste ziektedag patiënt. Zo kun/kon je de dagelijkse wijzigingen een beetje bijhouden...
:fill(white):strip_exif()/f/image/9EAaGKRDsO3kN4cqdsBqJkhu.png?f=user_large)
het is ook andere data... ik heb het al een paar keer toegelicht, maar dat sneeuwt snel onder in zo'n groot topic als dit..Slasher schreef op woensdag 11 november 2020 @ 17:09:
[...]
De getallen lijken een beetje onwaarschijnlijk als ik dat vergelijk met andere grafieken bijvoorbeeld hier:
[Afbeelding]
Elke positieve test die vandaag is gemeld, wordt door het RIVM ook gelogd op;
bij voorkeur de eerste dag waarop ziekteverschijnselen optraden
indien niet aanwezig, de dag waarop de test is uitgevoerd
indien niet aanwezig, de dag waarop de testuitslag is doorgegeven.
de positieve testen van vandaag zijn dus verdeeld over de afgelopen 3 weken, met het merendeel de afgelopen 7-10 dagen...
Dat is een heel andere weergave van sec het aantal positieve testen per dag. Zeker toen de GGD's soms testen van weken terug aanleverden, en we op >10.000 meldingen per dag zaten.
TLDR; het is andere data, voor een ander doel.
Alleen als daar geen andere toegevoegde 'zoetstoffen' (natuurlijk of niet) voor in de plaats komen.reemprive schreef op woensdag 11 november 2020 @ 16:31:
[...]
Mee eens, net als suiker. Denk dat een verbod op het toevoegen van suiker meer sterfte voorkomt dan een Coronavaccin, alleen dan wel op de lange termijn.
Het probleem is namelijk niet zo zeer het toevoegen van suikers maar het feit dat mensen verslaafd zijn aan zoet. En zout, for that matter.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Alcoholverbod? Hoe dan? Heeft iemand mijn Tommygun, grijze maatpak en mijn gleufhoed gezien? Dan weet ik een heel erg leuk themafeestje voor oud en nieuwDrardollan schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:16:
[...]
Ach, een alcoholverbod doet gewoon pijn door de gemiste accijnsinkomsten en daar zit al een gat door minder gereden kilometers en accijnzen op brandstoffen. Gelukkig merken ze daar weinig van de rust in het luchtruim want voor kerosine gelden dat soort toeslagen niet.Stoney3K schreef op woensdag 11 november 2020 @ 18:10:
[...]
Alcoholverbod? Hoe dan? Heeft iemand mijn Tommygun, grijze maatpak en mijn gleufhoed gezien? Dan weet ik een heel erg leuk themafeestje voor oud en nieuw
Bij een drooglegging krijg je dat mensen hun eigen brouwsels gaan drinken en wanneer die groep het thuisdestilleren ontdekt heb je er een aardig gezondheidsrisico bij voor de hele zorg. Genoeg voorbeelden wereldwijd waarbij het net eventjes mis ging met de methanolproductie op zolder.
I know dat men voor ethanolproductie gaat maar per ongeluk methanol maken is best een risico bij de bereiding van alcoholIndoubt schreef op woensdag 11 november 2020 @ 18:45:
ga je op zolder niet snel tegenkomen. Het riekt nogal
Anyway, blijft een belachelijk plan, alsof men niet preventief de Gall en Gall leeg kan hamsteren....
[ Voor 15% gewijzigd door PalingDrone op 11-11-2020 18:50 ]
Wie er verder hierin een mening heeft gedeeld weet ik niet. En het is inmiddels voor mij weer enkele jaren geleden dat ik met Jefrey heb samengewerkt. Maar ik betwijfel of hij daadwerkelijk een alcoholverbod oppert, in plaats van oppert dat vuurwerk gerelateerd letsel gewoon minder ziekenhuis zorg met zich mee brengt dan alcohol, en indien je vanuit dit oogpunt al iets zou willen doen, alcohol aanpakken effectiever is.Drardollan schreef op woensdag 11 november 2020 @ 15:16:
[...]
En daar kan ook ik mij zeker in vinden.
Niet dat ik denk dat een alcoholverbod een item zou moeten zijn. Wel denk ik dat er meer gevolg in het algemeen zou moeten komen aan alcohol gerelateerde zorgconsumptie. Want of je nu van je fiets afvalt, van een barkruk afvalt, van de trap naar beneden duikelt of wat dan ook. Laten we wel wezen. Zodra jij op de traumakamer binnenkomt omdat jij alcohol genuttigd hebt, heb je een probleem.
Moet iedereen daar voor boeten?
Nee. Maar wel vind ik dat deze "slachtoffers" de keuze moeten krijgen tussen een opgelegd alcoholisten programma dan wel de zorgkosten zelf mogen betalen indien ze hier vanaf zien.
Traumata zijn natuurlijk slechts een deel van de totale alcohol gerelateerde zorgkosten, maar wel één waarmee je al op redelijk vroege leeftijd mensen richting een ander pad kunt sturen.
Want laten we wel wezen. Zo nu en dan een biertje of een wijntje, ok. Dat brengt relatief gezien weinig met zich mee. Maar sommige mensen, zowel jong als oud, kosten de samenleving jaarlijks duizenden tot tienduizenden euro's aan trauma gerelateerde opvang alleen. Dat is toch echt niet te verdedigen.
En als het fikt heb je ook gelijk heul veul fik.Indoubt schreef op woensdag 11 november 2020 @ 18:45:
ga je op zolder niet snel tegenkomen. Het riekt nogal
Klopt. Alcohol maakt lichaam en geest kapot. Allerlei schade die onze doktoren moeten verhelpen.Vlassie1980 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 16:15:
[...]
Dus jij gunt mij op een zaterdagavond als de kinderen op bed liggen geen lekker stevig speciaalbiertje meer?
Niemand heeft last van mijn alcohol consumptie, ja je zou je verbazen hoeveel verantwoordelijke alcoholisten in Nederland rondlopen.
Lees de rest ook even van de context voor je reageert. Want dan had je geweten dat ik absoluut tegen een verbod ben

[ Voor 10% gewijzigd door Drardollan op 11-11-2020 19:30 ]
IK ben trots op je dat je maar de helft gelezen hebtSlasher schreef op woensdag 11 november 2020 @ 16:41:
[...]
Goh, 3x het woord IK
Je snapt dat je met deze opmerking niets bereikt toch, als je dingen alleen maar op jezelf betrekt.

Dat is alleen niet uniek aan alcohol, en dat verandert ook niet als je alcohol gaat verbieden. Het enige wat je dan doet is van alcoholisten criminelen maken, en een voedingsbodem bieden voor een heel erg lucratieve illegale handel.Drardollan schreef op woensdag 11 november 2020 @ 19:28:
[...]
Klopt. Alcohol maakt lichaam en geest kapot. Allerlei schade die onze doktoren moeten verhelpen.
Hoe dat verkeerd uit kan pakken zie je met de tegenwoordige 'war on drugs', de situatie met de Mexicaanse drugscartels is eigenlijk best vergelijkbaar met de mafia-bendes die illegaal gestookte whisky smokkelden in de jaren 30.
Het idee dat, wanneer je het verbiedt, de vraag spontaan verdwijnt, is een drogredenering. Dat zie je met drugs, dat zagen we met alcohol, en dat zien we ook met sekswerkers. Sex, drugs and rock & roll are here to stay.
Vergeet koffie niet (cafeïne). Ik denk dat we de discussie nu wel kunnen sluiten: niemand hier gaat koffie opgeven.MikeyMan schreef op woensdag 11 november 2020 @ 16:50:
[...]
Tsjah, ik wil er best wel voor uit komen. Maar tevens zo'n beetje mijn enige zonde elk weekend. Ok, en één keer per jaar een paar sierpotten met oud en nieuw. Ik snoep niet, eet gezond, sport (zelfs nu nog) 5 á 6x in de week, betaal een beetje meer voor duurzame spullen.
Punt is; je kunt alles wel verbieden als er een slecht component in zit:
- Alcohol
- Suiker
- Zout
- Wintersport
- Vlees
- Vet
En wat blijft er dan nog over? Elke avond op een zelf gekweekte duurzame peen zitten knagen.
Nou, mij niet gezien.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Liever koffie dan frisdrank lijkt me.Nox schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:10:
[...]
Vergeet koffie niet (cafeïne). Ik denk dat we de discussie nu wel kunnen sluiten: niemand hier gaat koffie opgeven.
Maar dat gezegd hebbende... Geef liever koffie op dan bier
En thee.Nox schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:10:
[...]
Vergeet koffie niet (cafeïne). Ik denk dat we de discussie nu wel kunnen sluiten: niemand hier gaat koffie opgeven.
PSN
Wat hoor ik daar afbrokkelen? Oh ja, draagvlak!
De Britten maken plannen om op 1 december te beginnen met vaccineren. Gelukkig hebben wij Hugo de Jonge die absoluut geen haast voelt. De Jonge voorziet nog een jaar of langer coronamaatregelen.
En dan vergeet je wellicht nog de belangrijkste schadelijke stof, geraffineerde suikers!Nox schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:10:
[...]
Dat komt een beetje op mij over als handhavers die de coronamaatregelen als doel op zich gaan zien. Zo maak je het draagvlak inderdaad wel kapot.CMD-Snake schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:41:
Een man zong carnavalsliedjes op de markt in Venlo nabij het stadhuis en krijgt een coronaboete van 95 euro. Doet hij net nogmaals dan krijgt hij een prent van 4000 euro.
Wat hoor ik daar afbrokkelen? Oh ja, draagvlak!
Die groeit, omdat het draagvlak daalt.ijdod schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:52:
Hoe zit het met het draagvlak van klagen over draagvlak?
Dat zit in de lift nadat handhavers dit soort onzinacties noodzakelijk achten.ijdod schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:52:
Hoe zit het met het draagvlak van klagen over draagvlak?
Het is ook niet zomaar iemand die daar ff gaat zingen.ijdod schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:55:
Volgens mij vol]nden ze de onzinactie juist niet noodzakelijk, gezien de boete. Als ik tussen de regels doorlees krijg ik het gevoel dat hier meer speelt dan een bekeurgrage boa...
Dan vind ik die boete ook wel terecht.'Flutregeltjes'
De Blerickenaar is kritisch over de geldende coronamaatregelen en organiseerde eerder al een protestmars daartegen. Op zijn Facebook kondigde hij aan op elf van elf toch naar de Markt te komen. '1,5 meter afstand is niet NORMAAL, geen “kösmuulke”, geen “knoëvel” en zelfs geen “hendje” mogen geven is niet NORMAAL, met niet meer dan 2 mensen in elkaars directe omgeving mogen verblijven, is niet NORMAAL, de start van het vastelaovesseizoen niet mogen inschieten is niet NORMAAL! Niets is nog normaal! Dus aan die flutregeltjes houd IK mij iig niet!'
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
lolijdod schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:55:
Volgens mij vol]nden ze de onzinactie juist niet noodzakelijk, gezien de boete. Als ik tussen de regels doorlees krijg ik het gevoel dat hier meer speelt dan een bekeurgrage boa...
Ik moet zeggen dat ik niet wist dat je buiten niet meer mocht zingen in je eentje.. zal er op letten als ik wandelend met muziek op een rondje doe.. stel je voor.. ik zou niet durven om gezien te worden als verspreider..

De BOA's kunnen wel weer trots thuis vertellen dat ze een potentiële moordenaar hebben gepakt. Lekker gewerkt bois.
[ Voor 10% gewijzigd door St@m op 11-11-2020 22:01 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Nee, je kan iemand niet puur en alleen beboeten om zijn standpunten. Dat hij het niet eens is met de coronamaatregelen, valt gewoon onder vrijheid van meningsuiting.vuurtjih schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:59:
[...]
Het is ook niet zomaar iemand die daar ff gaat zingen.
[...]
Dan vind ik die boete ook wel terecht.
Die maatregelen zijn er om de volksgezondheid te beschermen, en als hij op dat moment geen direct gevaar is voor de gezondheid van omstanders (het was in de buitenlucht en er was niemand dichtbij in de buurt) dan wordt de boete alleen maar uitgeschreven vanwege het zingen op zich. Iets met "letter van de wet versus geest van de wet".
Dat is niks anders dan bewust een media-momentje creëren.
[ Voor 3% gewijzigd door Stoney3K op 11-11-2020 22:03 ]
Waarom mag die man niet kritisch zijn op de coronamaatregelen? Als dat de werkelijke reden is en het zingen slechts een voorwendsel om de prent uit te schrijven dan zijn ze laag gezonken.vuurtjih schreef op woensdag 11 november 2020 @ 21:59:
Dan vind ik die boete ook wel terecht.
Las vanavond ook dit stukje bij de NOS. Nu moet ik er even bij zeggen dat ik zeker geen liefhebber van de complotdenkers, maar om meteen de politie op de stoep te hebben staan omwille van wat geneuzel op YouTube?Stoney3K schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:02:
Nee, je kan iemand niet puur en alleen beboeten om zijn standpunten. Dat hij het niet eens is met de coronamaatregelen, valt gewoon onder vrijheid van meningsuiting.
Lijkt gelukkig beperkt te zijn tot de VS. Kennelijk snapt Ticketmaster niet dat medische gegevens privé zijn.
Ohnee, dat kan ik niet zeggen.. dan ben ik een gekkie.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Ik zeg ook niet dat ze daarom hem moeten beboeten; maar dat ik hiervoor meer begrip op kan brengen dan dat als jij daar ff gaat zingen. Dit is gewoon een poging om de randjes op te zoeken vind ik, ook omdat hij het zelfs aangekondigd doet. Dat het overdreven is; ja daar heb je een punt.Stoney3K schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:02:
[...]
Nee, je kan iemand niet puur en alleen beboeten om zijn standpunten. Dat hij het niet eens is met de coronamaatregelen, valt gewoon onder vrijheid van meningsuiting.
Die maatregelen zijn er om de volksgezondheid te beschermen, en als hij op dat moment geen direct gevaar is voor de gezondheid van omstanders (het was in de buitenlucht en er was niemand dichtbij in de buurt) dan wordt de boete alleen maar uitgeschreven vanwege het zingen op zich. Iets met "letter van de wet versus geest van de wet".
Nu was ik er natuurlijk niet bij; heb ik ook geen idee of ze eerst een waarschuwing hebben gegeven of meteen bam een boete.
Ik zeg helemaal niet dat hij niet kritisch mag zijn, geen woorden in mijn mond leggen. Ik zeg alleen dat als iemand al roept: "Dus aan die flutregeltjes houd IK mij iig niet!", dat ik dan een boete terecht vind.CMD-Snake schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:03:
[...]
Waarom mag die man niet kritisch zijn op de coronamaatregelen? Als dat de werkelijke reden is en het zingen slechts een voorwendsel om de prent uit te schrijven dan zijn ze laag gezonken.
[...]
Zoals Mark al opriep, zoek nou niet die randjes op. Dat het een mediamomentje is, ja dat is het maar van beide kanten.
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Zorg zou mijns inziens absoluut geen topsport moeten zijn, niet daar mee vergeleken en niet zo behandeld moeten worden als ware dat het summum.LZ86 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 14:56:
Volgende hoofdstuk qua zorg
https://www.trouw.nl/zorg...-niet-behandeld~b0f6cf57/
Waar komen al die rapporten plots vandaan
Topsport is doorgaans vrij ongezond.
Topsport is een vrij selecte club die het einde haalt tegen regelmatig vrij absurde kosten.
Topsport doe je maar vrij kort, dan is het op.
Kortom niet als topsport willen behandelen, als het nu topsport is dan liever zorgen dat we daar weer een aardig eindje vandaan komen. Maar goed dan zal ik de sikkeneur wel zijn die de analogie niet wil begrijpen
[ Voor 5% gewijzigd door gekkie op 11-11-2020 22:20 ]
Vond de definitie van complotdenker die de politie hanteerd wel schokkend. Volgens hen is een complotdenker iemand die de het tegenovergestelde doet wat de overheid verwacht. Je word gewoon doelbewust in de wappie groep gezet als je niet meeloopt met de overheidCMD-Snake schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:03:
[...]
Las vanavond ook dit stukje bij de NOS. Nu moet ik er even bij zeggen dat ik zeker geen liefhebber van de complotdenkers, maar om meteen de politie op de stoep te hebben staan omwille van wat geneuzel op YouTube?

Hij verwoord het wel heel netjes, zou snel klaar zijn met dat gesprek. Je doet niets verkeerd maar toch mag je je een half uur verweren.
[ Voor 4% gewijzigd door jip_86 op 11-11-2020 22:22 ]
Beoogde ingangsdatum is 1 december a.s. en voor het niet dragen van een mondkapje krijg je een prent van 95 euro.

Vaak bu'j te bang!
Interessant detail daarin is dat er geen eisen gesteld worden waaraan dat mondkapje moet voldoen, maar een medisch mondmasker niet is toegestaan. En natuurlijk dit:CMD-Snake schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:29:
Volgende week dinsdag gaat de ministeriële regeling naar de Tweede Kamer waarmee de mondkapjesplicht ingevoerd moet worden.
Beoogde ingangsdatum is 1 december a.s. en voor het niet dragen van een mondkapje krijg je een prent van 95 euro.
Dus als je een niet-zichtbare handicap hebt hoef je geen mondkapje te dragen, maar wie gaat dat controleren? Ik mag niet verwachten dat gehandicapten straks met een medisch attest op zak moeten lopen dat ze gehandicapt zijn.Uitzonderingen op het verplicht dragen van een mondkapje komen er voor personen die vanwege een fysieke, verstandelijke of psychische beperking of chronische ziekte geen mondkapje kunnen dragen.
[ Voor 26% gewijzigd door Stoney3K op 11-11-2020 22:37 ]
Dus, als ik tegen een snelheidsbeperking ben, mag ik uit protest te hard rijden en dan krijg ik geen bekeuring?Stoney3K schreef op woensdag 11 november 2020 @ 22:02:
[...]
Selectieve verontwaardiging dit telkens.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.
Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.
Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• Coronavirus Slowchat #2
• Het nut en de noodzaak van mondkapjes
• Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
• De Coronavaccins