mesa57 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 11:44:
Ik behoor tot de risicogroep. Tot mijn verbazing vond gisteren bij de griepvaccinatie die ik ging halen een extra registratie plaats. Ze wilden telefoon, email en er werd gevraagd of de eerste hulp mijn dossier mag inzien.
Misschien complotdenken, maar is dit een voorbereiding voor de covid-19 vaccinatie ?
Stom dat ik dat vergeten ben te vragen, maar ik was een beetje overdonderd.
Dat is onderdeel van het meer inzichtelijk maken van patienten die mogelijk op SEH's gaan komen. Je moet overal toestemming voor geven met die fijne AVG. Is dat nog niet gedaan bij de huisarts van te voren en je belandt een keer onverhoopt op de SEH kunnen ze niet in je dossier, hebben ze geen idee of je ergens allergisch voor bent, of de behandeling die ze voor ogen hebben wel compatible is met je medische voorgeschiedenis, welke medicijnen je gebruikt etc. Als ze dat niet hebben moeten ze dat allemaal eerst gaan achterhalen en zal alles veel veel veel langer duren en lopen wachttijden op omdat jij dat bed uren bezet houdt.
Allemaal fijne bureaucratie.
Dit vragen huisartsen al lang. Je apootheek zal het waarschijnlijk nog een keer gaan vragen als je daar een keer bent. Want daar vragen ziekenhuizen actuele medicijnoverzichten op indien iemand wordt opgenomen.
Heeft niets met je complot theorie te maken.
Edit: Ja ik had het ook gewoon kort kunnen houden zoals @
jip_86