Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 72 ... 224 Laatste
Acties:
  • 695.690 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:30
CMD-Snake schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:02:
Van het liveblog van het Parool:

[...]

Ben benieuwd welke vorm dit krijgt als het kabinet er iets mee gaat doen.
Ook met terugwerkende kracht? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:13

Yucon

*broem*

LZ86 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 17:48:
[...]

En leuk dat het ook vergeleken wordt met magazijnmedewerkers, en ik ontken ook niet dat die afgebeuld worden.
Dat ging over de opmerking dat meer dan 22 uur eigenlijk gewoon niet mogelijk was wat betreft belasting. En dat het in zekere zin niet anders kan dan daar rekening mee te houden. Ik geef toe dat het een beetje gissen voor me is, maar ik kan me wel voorstellen dat juist jouw werk op de IC ook een wat vertekend beeld van de gemiddelde zwaarte van werken in de zorg geeft. ik vind wel dat in willekeurig welk beroep de last te dragen moet zijn. In ziekenhuizen maar ook voor die orderpickers in kwestie. Ik denk dat we daarmee zelfs hetzelfde bedoelen
De verantwoording die je in de zorg draagt is niet te vergelijken met andere beroepen en het gevoel dat je niet de goede zorg kunt leveren of zelfs faalt vanwege de werkdruk is een grote reden om de zorg te verlaten.
Dan helpt een hoger loon ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Yucon schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:21:
[...]

Dat ging over de opmerking dat meer dan 22 uur eigenlijk gewoon niet mogelijk was wat betreft belasting. En dat het in zekere zin niet anders kan dan daar rekening mee te houden. Ik geef toe dat het een beetje gissen voor me is, maar ik kan me wel voorstellen dat juist jouw werk op de IC ook een wat vertekend beeld van de gemiddelde zwaarte van werken in de zorg geeft. ik vind wel dat in willekeurig welk beroep de last te dragen moet zijn. In ziekenhuizen maar ook voor die orderpickers in kwestie. Ik denk dat we daarmee zelfs hetzelfde bedoelen

[...]

Dan helpt meer geld ook niet.
Je begint niet op IC he. Ik heb in verpleeghuizen gewerkt, thuiszorg en vervolgens op de verpleegafdeling in het ziekenhuis voordat ik in aanmerking kwam voor de IC opleiding :P Op de IC heb ik het luxe. 1, max 2 patienten normaal gesproken en we zijn ook met meer dan op de afdeling.

En niemand beweert ook dat een hoger loon alles oplost. Maar het draagt wel bij aan het blijven van meer mensen in de zorg. En dat verlaagt die werkdruk en die belachelijke roosterdruk ook weer. Lees dat rapport van de RVS anders. Daar legt men de vinger precies op de zere plekken en komt ook met goede aanbevelingen.

[ Voor 13% gewijzigd door LZ86 op 10-11-2020 19:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
In ander nieuws:
https://www.ad.nl/dossier...nder-vaccinatie~a38416c8/

Here we go, bring out the pitchforks! :+
Kijken of die vaccinatiebereidheid dan hoger wordt dan die 70+ % waar we nu opzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-09 21:20
LZ86 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:31:
In ander nieuws:

Kijken of die vaccinatiebereidheid dan hoger wordt dan die 70+ % waar we nu opzitten.
Ik snap die professoren echt niet. deze spreekt van een 90% immuniteitsgraad die nodig is.
Anderen spreken over 50-60%. Er zijn research papers die 20-43% aangeven.

Hoe komt hij in vredesnaam op 90% ?. Door zulke onwaarheden te verkondigen en te vertellen dat er iets zwaait als je je niet laat vaccineren brokkelt het laatste beetje draagvlak langzaam af. Al helemaal als men erachter komt dat de dingen die ze roepen niet waar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik geloof best dat deze man het beste met ons voor heeft, maar echt overtuigend doet hij het niet. |:( Of er zit weer een journalist tussen die van een mug een olifant maakt in de zoektocht naar een kerstbonus. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Hoewel ik zelf geen probleem heb met het vaccin te halen, ben ik wel tegen zo'n tweedeling.

Hoe wil De Jonge dit gaan aanpakken? Krijg je dus weer een gezondheidspaspoort welke als toegangsbewijs gaat dienen. De vrijwilligheid van de vaccinatie kan je ook zo ter discussie stellen, afhankelijk van welke maatregelen van toepassing blijft op de niet-gevaccineerde kan het nog aardig wat druk uitoefenen. Zie ook Slowakije waar het testen vrijwillig is, maar als je niet test krijg je huisarrest.

Hoe lang moeten die mensen extra beperkingen houden? Als we die dekkingsgraad nooit halen is het dan eeuwig?

Dit is ronduit dom van De Jonge om dergelijke uitspraken te doen. Voor een lijsttrekker is De Jonge wel een kluns met zijn uitspraken en beloftes.
Mr.Joker schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:35:
Door zulke onwaarheden te verkondigen en te vertellen dat er iets zwaait als je je niet laat vaccineren brokkelt het laatste beetje draagvlak langzaam af. Al helemaal als men erachter komt dat de dingen die ze roepen niet waar zijn.
Hij speelt wel de viruswaanzinnigen behoorlijk in de kaart. Een vaccinatieplicht was een van hun angsten (bij gebrek aan een passendere term) en ze zullen zich best bevestigd voelen in die gedachte hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

jadjong schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:39:
Ik geloof best dat deze man het beste met ons voor heeft, maar echt overtuigend doet hij het niet. |:( Of er zit weer een journalist tussen die van een mug een olifant maakt in de zoektocht naar een kerstbonus. :|
De uitspraken zijn sowieso niet van de jonge zo te zien:
voorspelt Maarten Postma, hoogleraar Global Health Economics aan de Rijksuniversiteit Groningen
Overigens; afgelopen week 43% van de besmettingen weten te herleiden. Vorige week nog geen 25%.

Ergo; 20% van de besmettingen als dan niet direct door de horeca en bibliotheek?

[ Voor 28% gewijzigd door MikeyMan op 10-11-2020 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:39

basvn

Breezand - NHN

In ander nieuws:

En hoe willen ze dit gaan checken? moeten we iets op onze borst gaan spelden..? :|

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
CMD-Snake schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:40:
[...]

Hoewel ik zelf geen probleem heb met het vaccin te halen, ben ik wel tegen zo'n tweedeling.

Hoe wil De Jonge dit gaan aanpakken? Krijg je dus weer een gezondheidspaspoort welke als toegangsbewijs gaat dienen. De vrijwilligheid van de vaccinatie kan je ook zo ter discussie stellen, afhankelijk van welke maatregelen van toepassing blijft op de niet-gevaccineerde kan het nog aardig wat druk uitoefenen. Zie ook Slowakije waar het testen vrijwillig is, maar als je niet test krijg je huisarrest.

Hoe lang moeten die mensen extra beperkingen houden? Als we die dekkingsgraad nooit halen is het dan eeuwig?

Dit is ronduit dom van De Jonge om dergelijke uitspraken te doen. Voor een lijsttrekker is De Jonge wel een kluns met zijn uitspraken en beloftes.

[...]

Hij speelt wel de viruswaanzinnigen behoorlijk in de kaart. Een vaccinatieplicht was een van hun angsten (bij gebrek aan een passendere term) en ze zullen zich best bevestigd voelen in die gedachte hiermee.
Het zorgsysteem kan het niet aan, dat is de reden dat we met deze regels zitten. Vaccineer (vrijwillig) die groep die je vaak in het ziekenhuis ziet. Dan heb je een veel lagere graad nodig.

Wat voor zin heeft het als de risicogroepen zich laten inenten en een kind van 7 jaar niet? Je gaat zo'n kind die er niks van voelt toch niet voor niets inenten? Hij kan immers niet meer zijn opa en oma besmetten als die zo'n vaccin hebben gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
basvn schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:41:
[...]

En hoe willen ze dit gaan checken? moeten we iets op onze borst gaan spelden..? :|
Gaat in samenwerking met Henk Schiffmacher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Ik moest spontaan denken aan de Jodenster. Dit gaat natuurlijk nooit werken, nog los van het feit dat medische gegevens aan privacyregels verbonden zijn.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
[...]

Je gaat gloeien door zo'n vaccin. Dat ga je alleen zien met een UV-lamp :+ Zo pikken ze je er uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Mr.Joker schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:42:
Vaccineer (vrijwillig) die groep die je vaak in het ziekenhuis ziet. Dan heb je een veel lagere graad nodig.

Wat voor zin heeft het als de risicogroepen zich laten inenten en een kind van 7 jaar niet? Je gaat zo'n kind die er niks van voelt toch niet voor niets inenten? Hij kan immers niet meer zijn opa en oma besmetten als die zo'n vaccin hebben gehaald.
De volgorde lijkt nu te zijn dat als eerste de risicogroepen aan de beurt zijn, gevolgd door zorgmedewerkers en handhavers (politieagenten en boa's). Dan komt de rest pas aan de beurt en mogelijk stoppen ze ook als ze denken dat genoeg mensen gevaccineerd zijn. Als ze dat laatste doen dan krijgen mensen onvrijwillig met dat scenario te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, alternatief is dat iedereen zich aan bepaalde maatregelen houdt die anders niet nodig zouden zijn. Totdat er een bepaald percentage is ingeënt.

@CMD-Snake misschien kan dit vaccin volgende winter al mee in het standaard griep vaccin seizoen.

[ Voor 25% gewijzigd door MikeyMan op 10-11-2020 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Gelukkig bestaan deze regels al jaren voor zijn oningeënte CDA achterban in de Bible Belt... oh wacht. :X Die mogen ook alles.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
MikeyMan schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:46:
Tsjah, alternatief is dat iedereen zich aan bepaalde maatregelen houdt die anders niet nodig zouden zijn. Totdat er een bepaald percentage is ingeënt.

@CMD-Snake misschien kan dit vaccin volgende winter al mee in het standaard griep vaccin seizoen.
Op een gegeven moment dooft het uit. De hoeveelheid mensen die op een natuurlijke manier immuun wordt blijft ook groeien natuurlijk. Ik gok dat als we op het dieptepunt zitten van deze golf dat we dan op zo'n 20% zitten van de bevolking die het heeft gehad.

Als een gedeelte vaccineert en een gedeelte wordt nog op de natuurlijke manier besmet, dan raakt de pool van mensen die vatbaar zijn langzaam leeg.

Wanneer dat is? Weet ik niet, maar als je de risicogroepen en contactberoepen of whatever vaccineert, dan ben je wel een eind op weg gok ik zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Zodra de zorg niet meer onder druk komt te staan :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Voor reizen heb je ook een vaccinatie ‘paspoort’ vermoed dat zoiets ook wel voor Corona en reizen kan komen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

YakuzA schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:58:
[...]

Voor reizen heb je ook een vaccinatie ‘paspoort’ vermoed dat zoiets ook wel voor Corona en reizen kan komen.
Met reizen snap ik het nog wel, maar het komt nu over alsof het met alles moet gaan gebeuren?

Wil je naar de kroeg : eerst je vaccinatie paspoort laten zien.

dat komt gewoon neer op verplichten van een vaccinatie. het is dan niet meer vrijwillig.
want je gaat mensen buitensluiten

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
XWB schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:57:
[...]

Zodra de zorg niet meer onder druk komt te staan :p
You got me there :+

Nouja, dan is het probleem m.b.t. de zorg opgelost, maar dan heb je niet persee herd immunity. verspreiding gaat dan gewoon door, maar heel minimaal, tot het uitdooft.

Waarom de overheid dan vaccins bestelt voor heel de bevolking is gewoon smijten met geld imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

basvn schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:00:
[...]

Met reizen snap ik het nog wel, maar het komt nu over alsof het met alles moet gaan gebeuren?

Wil je naar de kroeg : eerst je vaccinatie paspoort laten zien.

dat komt gewoon neer op verplichten van een vaccinatie. het is dan niet meer vrijwillig.
Je weet vast al dat dat in NL niet mag op het moment.
Dus tenzij ze extra wetten gaan aannemen zal dat niet gebeuren.

In het Corona melder app topic is dat wel vaker behandeld.

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 10-11-2020 20:07 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Mr.Joker schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:02:
[...]

You got me there :+

Nouja, dan is het probleem m.b.t. de zorg opgelost, maar dan heb je niet persee herd immunity. verspreiding gaat dan gewoon door, maar heel minimaal, tot het uitdooft.

Waarom de overheid dan vaccins bestelt voor heel de bevolking is gewoon smijten met geld imo.
Voor de hele EU hadden ze er momenteel 50 miljoen in bestelling staan oid? Of zijn dat er inmiddels meer?

Waarom zou NL er daar 17 miljoen van krijgen?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Nou ja, voor tijdelijk en dan met bijv. name ingeënte zorgverleners en risicogroepen die lang ‘opgesloten’ hebben gezeten wat eerder meer dingen te laten doen is wat mij betreft geen probleem

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:17
basvn schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:00:
[...]
Dat is geen uitsluiten. Je moet gewoon wat langer wachten. Prima dat je anderen het vuile werk laat opknappen (opbouwen van groepsimmuniteit), maar dan mag je van mij ook achteraan sluiten.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
YakuzA schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:05:
[...]

Voor de hele EU hadden ze er momenteel 50 miljoen in bestelling staan oid? Of zijn dat er inmiddels meer?

Waarom zou NL er daar 17 miljoen van krijgen?
Ze hebben bestellingen bij meerdere fabrikanten staan. Er zijn bij Pfizer bijvoorbeeld 200 miljoen in bestelling vanuit de EU. Dan heb je nog Oxford/Zeneca, J&J. Misschien mis ik nog wat, maar ik denk dat in het begin de leveringen summier zullen zijn, dus de aantallen laag, maar vziw hebben ze wel degelijk besteld voor elke inwoner.

@YakuzA

hier bijvoorbeeld een artikel op het AD.nl

https://www.ad.nl/buitenl...-aan-ruggenmerg~ad56ea94/

''Talloze landen, waaronder Nederland, hebben al miljoenen doses van het Oxford-vaccin besteld. Op basis van afspraken die binnen de Europese Unie zijn gemaakt, zou ons land straks maximaal 15,5 miljoen vaccins ontvangen.'

[ Voor 25% gewijzigd door Mr.Joker op 10-11-2020 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Mr.Joker schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:07:
[...]

Ze hebben bestellingen bij meerdere fabrikanten staan. Er zijn bij Pfizer bijvoorbeeld 200 miljoen in bestelling vanuit de EU. Dan heb je nog Oxford/Zeneca, J&J. Misschien mis ik nog wat, maar ik denk dat in het begin de leveringen summier zullen zijn, dus de aantallen laag, maar vziw hebben ze wel degelijk besteld voor elke inwoner.
Ah, wist niet dat het er al zoveel waren.

Aangezien ongeveer 70% van de vaccins maar door phase 3 heen komt moet je wel weer 30% van het totaal aantal bestelde vaccins afstrepen denk ik.
(Om statistisch een beetje veilig te zijn)

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 10-11-2020 20:10 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

klaaas schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:07:
[...]

Dat is geen uitsluiten. Je moet gewoon wat langer wachten. Prima dat je anderen het vuile werk laat opknappen (opbouwen van groepsimmuniteit), maar dan mag je van mij ook achteraan sluiten.
Dus de ouderen/mensen die als eerste een vaccinatie hebben gehad, zouden wel naar kroegen mogen

en ik als gezonde 20´er die als een van de laatste aan de beurt is voor een vaccinatie, moet wachten..

ik zou graag mijn deel willen bijdragen, maar met beperkte vaccinaties is die mogelijkheid er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mr.Joker schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:53:
[...]

Op een gegeven moment dooft het uit. De hoeveelheid mensen die op een natuurlijke manier immuun wordt blijft ook groeien natuurlijk. Ik gok dat als we op het dieptepunt zitten van deze golf dat we dan op zo'n 20% zitten van de bevolking die het heeft gehad.

Als een gedeelte vaccineert en een gedeelte wordt nog op de natuurlijke manier besmet, dan raakt de pool van mensen die vatbaar zijn langzaam leeg.

Wanneer dat is? Weet ik niet, maar als je de risicogroepen en contactberoepen of whatever vaccineert, dan ben je wel een eind op weg gok ik zo.
Ja en 'wanneer dat is' is natuurlijk precies de crux.
Stel; ze vaccineren er een half miljoen per maand. En de voorraden zijn oneindig.
Dan ben je al 35 maanden verder voordat je iedereen gehad hebt.
Ga je dan uit van 60% nodig voor groepsimmuniteit; is het nog steeds 1,5 jaar.
Haal je er die 20% die we nu misschien gehad hebben ook af; nog een jaar.

In de tussenliggende periode moet je dus nog steeds iets om de zorg overeind te houden. Ofwel langere maatregelen voor iedereen, ofwel deels versoepelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
basvn schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:10:
[...]

Dus de ouderen/mensen die als eerste een vaccinatie hebben gehad, zouden wel naar kroegen mogen

en ik als gezonde 20´er die als een van de laatste aan de beurt is voor een vaccinatie, moet wachten..

ik zou graag mijn deel willen bijdragen, maar met beperkte vaccinaties is die mogelijkheid er niet.
Volgens mij staat er juist in het artikel dat als vaccinatie van ouderen goed werkt jongeren meer vrijheid kunnen krijgen.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
MikeyMan schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:12:
[...]

Stel; ze vaccineren er een half miljoen per maand. En de voorraden zijn oneindig.

In de tussenliggende periode moet je dus nog steeds iets om de zorg overeind te houden. Ofwel langere maatregelen voor iedereen, ofwel deels versoepelen.
Ik gok dat er wel sneller dan een half miljoen per maand gevaccineerd kunnen worden :P (Als de vaccins beschikbaar zijn natuurlijk)

Ik denk dat de beschikbaarheid snel zal accelereren, net als met het tekort in testmateriaal. Vergeet niet als we er 3 miljoen gevaccineerd hebben (de risicogroepen en de mensen in de 'frontlinie'), je eigenlijk al nagenoeg van je ziekenhuisproblematiek af bent.

Er zijn fabrikanten die in 2021 al 1 of 2 miljard dosissen kunnen produceren voor zover ik weet. Ik gok dat de 'kuddeimmuniteit' wel onder de 60% zit.

60% gaat uit van een R van 2-3 met een sociale interactie die in heel de populatie gelijk is. Helaas is het niet zo simpel :-(

Ik denk dat we er wel een stuk sneller doorheen zijn dan die paar jaar, maar misschien ben ik gewoon optimistisch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
basvn schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:10:
[...]

Maar jij stond van de zomer vrolijk in de kroeg! :+

Ik ben echt wel benieuwd hoe ze dat gaan doen. Ik snap dat de risicogroepen als eerste gevaccineerd gaan worden, maar hoe lang mag de rest wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Tk55 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:17:
[...]

Maar jij stond van de zomer vrolijk in de kroeg! :+

Ik ben echt wel benieuwd hoe ze dat gaan doen. Ik snap dat de risicogroepen als eerste gevaccineerd gaan worden, maar hoe lang mag de rest wachten?
Ik gok dat als je van de ziekenhuisproblematiek af bent en er nagenoeg geen besmettingen meer zijn en de regels worden onder maatschappelijke druk losgelaten en de jongeren kunnen weer feesten, ze heel snel vergeten dat het vaccin er is ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
Mr.Joker schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:20:
[...]

Ik gok dat als je van de ziekenhuisproblematiek af bent en er nagenoeg geen besmettingen meer zijn en de regels worden onder maatschappelijke druk losgelaten en de jongeren kunnen weer feesten, ze heel snel vergeten dat het vaccin er is ;)
Daarom moeten we na de ouderen en de zorg ook direct beginnen met het vaccineren van de kroegbevolking. Dat is immers de drijvende kracht achter de 2e golf? Daar mogen ze best voor beloond worden! O-)

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mr.Joker schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:17:
[...]

Ik gok dat er wel sneller dan een half miljoen per maand gevaccineerd kunnen worden :P (Als de vaccins beschikbaar zijn natuurlijk)

Ik denk dat de beschikbaarheid snel zal accelereren, net als met het tekort in testmateriaal. Vergeet niet als we er 3 miljoen gevaccineerd hebben (de risicogroepen en de mensen in de 'frontlinie'), je eigenlijk al nagenoeg van je ziekenhuisproblematiek af bent.

Er zijn fabrikanten die in 2021 al 1 of 2 miljard dosissen kunnen produceren voor zover ik weet. Ik gok dat de 'kuddeimmuniteit' wel onder de 60% zit.

60% gaat uit van een R van 2-3 met een sociale interactie die in heel de populatie gelijk is. Helaas is het niet zo simpel :-(

Ik denk dat we er wel een stuk sneller doorheen zijn dan die paar jaar, maar misschien ben ik gewoon optimistisch ;)
Linksom of rechtsom is het niet in een paar weken gebeurd. En of die overgangsperiode 2, 4 of 8 maanden duurt maakt voor de situatie waarin er een overlap is niet zoveel uit.

Overigens; o.b.v. de laatste JSON van de prevalentie gaan we voorlopig de 20% voorlopig ook nog niet halen:

Low: 1446214
avg: 1984730
high: 2530359

Maar das natuurlijk nog steeds een wilde gok.

Aanwijzingen lijken toch wel richting de 60% te gaan, obv 'case study' in Manaus:

https://www.nature.com/articles/d41586-020-02948-4

https://www.medrxiv.org/c...101/2020.04.27.20081893v3

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 10-11-2020 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
MikeyMan schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:26:
[...]

Linksom of rechtsom is het niet in een paar weken gebeurd. En of die overgangsperiode 2, 4 of 8 maanden duurt maakt voor de situatie waarin er een overlap is niet zoveel uit.

Overigens; o.b.v. de laatste JSON van de prevalentie gaan we voorlopig de 20% voorlopig ook nog niet halen:

Ik ben een optimist, dus ik denk dat we eerder aan de high-kant zitten :+

Zoals ik al eerder heb gezegd, België is wel een interessante case om te zien hoe de verspreiding daar zal gaan met de aantallen die zij zien.

We zullen het zien.

Misschien dooft het uit zichzelf uit? Misschien muteert het wel en werkt het vaccin niet. Teveel mitsen en maren, we zien het wel :)

[ Voor 20% gewijzigd door Mr.Joker op 10-11-2020 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mr.Joker schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:29:
[...]

Ik ben een optimist, dus ik denk dat we eerder aan de high-kant zitten :+
Das nog steeds nog geen 15% :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Mr.Joker schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:07:
Jansen en AstraZeneca hebben de productie in het voorjaar al gestart. Ze hebben pakhuizen vol liggen. We krijgen denk ik wel genoeg om voortvarend te beginnen, in ieder geval met de kwetsbare groepen zodat de zorg minder belast raakt.
https://www.ad.nl/buitenl...-aan-ruggenmerg~ad56ea94/

''Talloze landen, waaronder Nederland, hebben al miljoenen doses van het Oxford-vaccin besteld. Op basis van afspraken die binnen de Europese Unie zijn gemaakt, zou ons land straks maximaal 15,5 miljoen vaccins ontvangen.'
Die ontsteking kwam niet door het vaccin, dat hadden de toezichthouders uitgezocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
MikeyMan schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:26:
[...]

Aanwijzingen lijken toch wel richting de 60% te gaan, obv 'case study' in Manaus:

https://www.nature.com/articles/d41586-020-02948-4

https://www.medrxiv.org/c...101/2020.04.27.20081893v3
Voordeel is, je hebt in een overgangsperiode wel uitzicht op het einde van de coronacrisis. Dat maakt de laatste loodjes wellicht wat makkelijker vol te houden. Combinatie met vaccineren van de risicogroepen en de start van de zomer/lente zal echt wel versoepelingen mogelijk gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

LZ86 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:33:
[...]

Voordeel is, je hebt in een overgangsperiode wel uitzicht op het einde van de coronacrisis. Dat maakt de laatste loodjes wellicht wat makkelijker vol te houden. Combinatie met vaccineren van de risicogroepen en de start van de zomer/lente zal echt wel versoepelingen mogelijk gaan maken.
Dat geloof ik ook wel. Maar discotheken en kroegen ouderwets open zal evengoed nog wel even op zich laten wachten lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
MikeyMan schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:36:
[...]

Dat geloof ik ook wel. Maar discotheken en kroegen ouderwets open zal evengoed nog wel even op zich laten wachten lijkt me.
`Hangt volledig af van de hoeveelheid vaccins die we tegen die tijd hebben gekregen. Wordt nu gesproken over enkele 100.000en per maand. Dat moet genoeg zijn om de meeste kwetsbaren tegen de zomer wel gehad te hebben. Zeker omdat de productie alleen maar harder zal gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:12

Stoney3K

Flatsehats!

MikeyMan schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:36:
[...]

Ik denk ook dat je eerst moet gaan denken aan dingen zoals het betaald voetbal of de GP van Zandvoort. Misschien het Songfestival in een aangepaste vorm. En natuurlijk niet in ons land, maar niet onbelangrijk, de Olympische Spelen.

Discotheken zijn vooral leuk maar economisch is het redelijk klein bier in vergelijking met de grote internationaal bekende zaken die in het voorjaar en in de zomer plaatsvinden.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
MikeyMan schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:31:
[...]

Das nog steeds nog geen 15% :P
2de golf is ook nog niet over :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
CMD-Snake schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:31:
[...]

Jansen en AstraZeneca hebben de productie in het voorjaar al gestart. Ze hebben pakhuizen vol liggen. We krijgen denk ik wel genoeg om voortvarend te beginnen, in ieder geval met de kwetsbare groepen zodat de zorg minder belast raakt.

[...]

Die ontsteking kwam niet door het vaccin, dat hadden de toezichthouders uitgezocht.
Ik weet dat die ontsteking daar niet van kwam. Het was echter mijn eerste google hit waarin de aantallen dosissen werden aangegeven die Nederland heeft besteld :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:41

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
En toch, het zou wat zijn als de groep die niet zoveel last van Corona heeft, pas het laatst weer meer mag, omdat ze het vaccin als laatste krijgen...

Dan mag de te zware, rokende 60 jarige Henk weer het café in, maar moeten jonge goden die zelf weinig risico lopen, zich het schompes hebben gewerkt op de IC, maar verder ook al maanden van beperking naar beperking gaan, nog even buiten wachten, want geen vaccin.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:06

FreakNL

Well do ya punk?

Hahahaha stelletje jankerds zeg..

Ik denk dat we vooral blij moeten zijn ALS er eenmaal een WERKEND vaccin is..

En dan gaan we weer lopen kissebissen wie het als eerste mag krijgen.. Natuurlijk degenen die in de risicogroep zitten, dat lijkt me nogal wiedes...

En niet iedere 60-jarige is een rokende kroegganger..

Ik ben wel een beetje klaar met Generatie Z die zichzelf zo verschrikkelijk zielig vind. Ik moet meteen weer denken aan dat meisje op het Malieveld met dat spandoek (tijdens de 1e golf) met de tekst "De overheid pakt onze vrijheid af"... Wait, wut? Wat the fuck je mag bijna alles nog... Alleen in kleinere groepjes.. Maar was je deur dichtgelast dan?

Ik geloof trouwens niet in een vaccin en zeker niet in 2021. Maar dat is een onderbuikgevoel wat ik verder totaal niet kan staven. Ik hoop het wel overigens.

[ Voor 11% gewijzigd door FreakNL op 11-11-2020 07:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
FreakNL schreef op woensdag 11 november 2020 @ 07:42:

En dan gaan we weer lopen kissebissen wie het als eerste mag krijgen.. Natuurlijk degenen die in de risicogroep zitten, dat lijkt me nogal wiedes...

Ik ben wel een beetje klaar met Generatie Z die zichzelf zo verschrikkelijk zielig vind. Ik moet meteen weer denken aan dat meisje op het Malieveld met dat spandoek (tijdens de 1e golf) met de tekst "De overheid pakt onze vrijheid af"... Wait, wut? Wat the fuck je mag bijna alles nog... Alleen in kleinere groepjes.. Maar was je deur dichtgelast dan?

Ik geloof trouwens niet in een vaccin en zeker niet in 2021. Maar dat is een onderbuikgevoel wat ik verder totaal niet kan staven. Ik hoop het wel overigens.
Begrijp je dat ik reageer op uitspraken van de Jong? Het gaat er niet om wie als eerst het vaccin krijgt, maar om het feit dat er gespeculeerd wordt dat gevaccineerd zijn betekent dat je eerder meer mag.

En met “het kan altijd erger” kan je werkelijk elke discussie doodslaan. Het is echt een enorm gebrek aan empathie en inzicht in hoe geluk ed werkt om te denken dat je daarmee dan gelijk hebt.

Ik zie de link met generatie z en het malieveld ook totaal niet. Maar jij vindt het dus prima dat gevaccineerde mensen straks eerder dingen mogen dan mensen die het vaccin niet nodig hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Jij leest geen kranten en volgt geen nieuws? Gelukkig heb je zelf door dat je een beetje gek doet en weet je dat je een ongefundeerd onderbuikgevoel hebt. Zo is lange frans ook begonnen :P

Dat vaccin is al klaar. De studieresultaten volgen binnen 2 weken en dan kan de EMA de boel gaan beoordelen en goedkeuren. Dus dat vaccineren gaat gewoon opgestart worden binnen enkele maanden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

Misschien moet je eens beter lezen. Er wordt niet gekissebist wie het als eerste mag krijgen. Er wordt elders in een artikel gesteld dat gevaccineerde mensen mogelijk eerder weer meer vrijheden krijgen. En dát is relatief krom.
Want of gevaccineerde tante Mien nu bij opa Klaas op bezoek gaat, of kleinzoon Piet maakt in de basis geen bal uit. Ze kunnen nog steeds beide het virus meebrengen.

Verder is generatie Z natuurlijk gigantisch genaaid. In de bloei van je leven wordt alles op een lager pitje gezet. Studievertraging, minder contacten opdoen. Gewoon een periode die je nooit meer kunt inhalen, én waar je de rest van je leven mee te maken blijft hebben.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:57

Amphiebietje

In de blubber

ZieMaar! schreef op woensdag 11 november 2020 @ 07:59:
[...]

Begrijp je dat ik reageer op uitspraken van de Jong? Het gaat er niet om wie als eerst het vaccin krijgt, maar om het feit dat er gespeculeerd wordt dat gevaccineerd zijn betekent dat je eerder meer mag.

En met “het kan altijd erger” kan je werkelijk elke discussie doodslaan. Het is echt een enorm gebrek aan empathie en inzicht in hoe geluk ed werkt om te denken dat je daarmee dan gelijk hebt.

Ik zie de link met generatie z en het malieveld ook totaal niet. Maar jij vindt het dus prima dat gevaccineerde mensen straks eerder dingen mogen dan mensen die het vaccin niet nodig hebben?
Is dat dan niet logisch?

Sowiezo geldt dat natuurlijk al voor tal van bekende kwalen, waarbij mensen die nog niet (ver genoeg) in hun behandeling zitten wordt verboden bepaalde dingen te doen.

Is dat ook een inbreuk op hun vrijheid, en zo ja, waarom hebben wij daar nog niks over gehoord?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:57

Amphiebietje

In de blubber

GAIAjohan schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:04:

Verder is generatie Z natuurlijk gigantisch genaaid. In de bloei van je leven wordt alles op een lager pitje gezet. Studievertraging, minder contacten opdoen. Gewoon een periode die je nooit meer kunt inhalen, én waar je de rest van je leven mee te maken blijft hebben.
Wist je...dat dat ook voor andere mensen geldt, die buiten die leeftijdscategorie vallen? Je scheert even voor het gemak iedereen die geen Generatie Z is over een kam, en denkt blijkbaar dat mensen niet in sommige gevallen eerder dan wel later in hun leven met zo'n ontplooing kunnen beginnen.

Die zijn ook genaaid.

En ook andere mensen zijn genaaid, want dat virus treft de gehele samenleving.

In elk geval heb ik 1 ding geleerd; dat mensen die graag zichzelf identificeren als generatie Z blijkbaar denken dat je volzuipen, een feestje vieren, en de debiel uithangen mensenrechten zijn. Dat geeft te denken over de samenleving zoals die over 10-20 jaar zal zijn, als die egomaniakken 30-40 zijn... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Amphiebietje schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:09:
[...]

Wist je...dat dat ook voor andere mensen geldt, die buiten die leeftijdscategorie vallen? Je scheert even voor het gemak iedereen die geen Generatie Z is over een kam, en denkt blijkbaar dat mensen niet in sommige gevallen eerder dan wel later in hun leven met zo'n ontplooing kunnen beginnen.

Die zijn ook genaaid.

En ook andere mensen zijn genaaid, want dat virus treft de gehele samenleving.

In elk geval heb ik 1 ding geleerd; dat mensen die graag zichzelf identificeren als generatie Z blijkbaar denken dat je volzuipen, een feestje vieren, en de debiel uithangen mensenrechten zijn. Dat geeft te denken over de samenleving zoals die over 10-20 jaar zal zijn, als die egomaniakken 30-40 zijn... :X
Haha ik ben geen generatie Z, :P _O- . _O- _O-

Nee mensen die later in hun leven zijn kunnen beter relativeren, hebben hun contacten voor een groot deel al opgedaan, hebben geen studievertraging.
Als het goed is hebben mensen buiten cat Z de meeste ontplooiingen en uitspattingen al wel gehad. En weten ze ook beter wat ze aan zichzelf en anderen hebben.

Iets met een onbezorgde jeugd waarin je kon doen wat je wilde. Dat gun ik iedereen.

Ondertussen scheer juist jij 1 hele groep over één kam. Nml de generatie Z.
generatie Z blijkbaar denken dat je volzuipen, een feestje vieren, en de debiel uithangen mensenrechten zijn
Ronduit smerig :r

[ Voor 14% gewijzigd door GAIAjohan op 11-11-2020 08:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:25

St@m

@ Your Service

Waarom heeft iedereen toch studievertraging? Ik doe een deeltijdstudie en ga toch echt in januari afstuderen..
Gewoon op schema

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 11:53
GAIAjohan schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:14:
[...]

Haha ik ben geen generatie Z, :P _O- . _O- _O-

Nee mensen die later in hun leven zijn kunnen beter relativeren, hebben hun contacten voor een groot deel al opgedaan, hebben geen studievertraging.
Als het goed is hebben mensen buiten cat Z de meeste ontplooiingen en uitspattingen al wel gehad.
Nou dan ga ik ook maar even voor mijn eigen leeftijdscategorie opkomen.

"Ja maar de veertiger dan, met een hypotheek en kinderen en verantwoordelijkheden en stress enzo!? Die mensen die al vanaf maart thuiswerken en héél erg toe zijn aan ontspanning, aan het onder de mensen zijn. Die generatie die zich al die tijd netjes aan de regels heeft gehouden, niet onder viaducten of in bossen is gaan feesten en hossen en dus de grootste achterstand in menselijk contact hebben. Die hebben absoluut het allermeeste recht om als eerste weer hun normale leven op te mogen pakken. Dus F*ck de risicocategorie, want dat zijn toch allemaal moddervette, stokoude lui die nog niet weten dat ze eigenlijk al dood zijn. En f*ck de jongeren, want die hebben het allemaal voor ons verpest in de tweede golf!"

;) >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Jorizzz op 11-11-2020 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:12
GAIAjohan schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:04:
[...]

.....
Ja, dat is heel erg. Dan kun je beter een bejaarde tijdens de laatste 5 jaar van zijn leven 2 jaar opsluiten. In zijn eigen belang hoor. Risicogroep enzo. :-(

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Jorizzz schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:21:
[...]

Nou dan ga ik ook maar even voor mijn eigen leeftijdscategorie opkomen.

"Ja maar de veertiger dan, met een hypotheek en kinderen en verantwoordelijkheden en stress enzo!? Die mensen die al vanaf maart thuiswerken en héél erg toe zijn aan ontspanning, aan het onder de mensen zijn. Die generatie die zich al die tijd netjes aan de regels heeft gehouden, niet onder viaducten of in bossen is gaan feesten en hossen. Die hebben absoluut het allermeeste recht om als eerste weer hun normale leven op te mogen pakken. Dus F8ck de risicocategorie, want dat zijn toch allemaal moddervette, stokoude lui die nog niet weten dat ze eigenlijk al dood zijn. En f*ck de jongeren, want die hebben het voor ons allemaal verpest in de tweede golf!"

;) >:)
Wow ja, wat hebben wij het toch erg met een hypotheek en ouderschap ;w ..

Fuck iedereen buiten onze leeftijdscategorie :( (oke, ben nog geen 40er.. maar wel gen X..)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik ben zon 40er met hypotheek, kinderen die al sinds maart aan de eettafel zit. Ik wil best een offer brengen maar als ik dan zie dat er een groepje bejaarden zonder mondkapje op de markt staan te kleppen word ik wel pissig. Doe in ieder geval alsof je er iets aan doet om niet besmet te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-09 09:55
TrailBlazer schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:27:
Ik ben zon 40er met hypotheek, kinderen die al sinds maart aan de eettafel zit. Ik wil best een offer brengen maar als ik dan zie dat er een groepje bejaarden zonder mondkapje op de markt staan te kleppen word ik wel pissig. Doe in ieder geval alsof je er iets aan doet om niet besmet te worden.
Goed bezig hoor, maar heb je dit ook gezien?

[ Voor 4% gewijzigd door 234FaTaLiTy op 11-11-2020 08:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:37
MikeyMan schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:12:
[...]

volgens mij hebben we wel een redelijk goed beeld van welke groepen het meest kwetsbaar zijn, dus als je die vaccineert, zou het probleem van het overlopen van de zorg opgelost moeten zijn, en zou de rest van de bevolking die procentueel een minimaal risico loopt ook terug naar normaal kunnen. Laten we ajb niet vergeten dat corona voor de overgrote meerderheid van de mensen niet gevaarlijk is.

Overigens vind ik het een doodenge ontwikkeling dat een minister hardop zegt dat de mogelijkheid bestaat dat gevaccineerden straks meer privileges/vrijheden krijgen dan niet gevaccineerden, ik hoop dat mensen dit soort uitspraken onthouden op 17 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Mijn punt gaat niet over generaties. Ik snap dat het makkelijker is vanuit je eigen generatie die discussie lekker te polariseren, maar het punt is in mijn ogen dat ik de oproep van De Jonge lastig vindt. Misschien interpreteer ik het verkeerd en wil hij binnen bijvoorbeeld de kwetsbare groepen straks onderscheid maken en door die dreiging mensen alsnog richting het vaccin duwen? Ook een slecht idee overigens...

Mijn punt is vooral dat ik het lastig vind, als een hele grote groep (misschien wel 70% van de samenleving?) langer thuis moet blijven, omdat zij geen vaccin hebben gekregen en dat de kwetsbare groep wel van alles mag, omdat zij het vaccin al wel hebben gekregen...Een scenario waarin we, afhankelijk van de vaccinatie graad, langzaam steeds verder, voor iedereen, opengaan, lijkt me veel handiger, logischer en eerlijker.

Dat zij het vaccin als eerste krijgen, lijkt me volstrekt logisch, daar gaat het echt niet over.

Maar ik vind dat de discussie op deze manier, met generatie polarisaties en whatabouts niet zoveel zin heeft. Misschien was mijn Henk voorbeeld ongelukkig, om het maar ff bij mezelf te houden ;).
stijnec1 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:34:
[...]

Overigens vind ik het een doodenge ontwikkeling dat een minister hardop zegt dat de mogelijkheid bestaat dat gevaccineerden straks meer privileges/vrijheden krijgen dan niet gevaccineerden, ik hoop dat mensen dit soort uitspraken onthouden op 17 maart.
Dat is inderdaad mijn punt ook, ik heb moeite met die uitspraken. Maar misschien interpreteer ik ze verkeerd (als zijn de alternatieve interpretaties ook niet zo aanlokkelijk).

[ Voor 19% gewijzigd door ZieMaar! op 11-11-2020 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
234FaTaLiTy schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:31:
[...]

No shit, dat wist men al heel lang. Alleen die oudjes staan massaal samengeclusterd midden in de paden van de supermarkt of bij de gratis koffiemachine te beppen. Geen afstand niets. Dan boeit dat hele mondkapje ook geen kut meer, want ze houden zich aan geen enkele maatregel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:50
ZieMaar! schreef op woensdag 11 november 2020 @ 07:33:
En toch, het zou wat zijn als de groep die niet zoveel last van Corona heeft, pas het laatst weer meer mag, omdat ze het vaccin als laatste krijgen...
Ik hoor het net op de radio. Dat beloofd echt wel rellen als je met een vaccin meer mag dan zonder (leuk te handhaven ook), dat is ronduit schandalig. Want als je dan als laatste aan de beurt bent ben je goed de sjaak en zit je de komende jaren nog wel binnen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
stijnec1 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:34:
[...]

volgens mij hebben we wel een redelijk goed beeld van welke groepen het meest kwetsbaar zijn, dus als je die vaccineert, zou het probleem van het overlopen van de zorg opgelost moeten zijn, en zou de rest van de bevolking die procentueel een minimaal risico loopt ook terug naar normaal kunnen. Laten we ajb niet vergeten dat corona voor de overgrote meerderheid van de mensen niet gevaarlijk is.
Wat ik niet zomaar aan wil nemen is of een vaccin ook helpt tegen de besmetting en besmettelijkheid of dat het alleen beschermt tegen de ernst van een infectie.

Als het eerste opgaat zou je juist de jongeren als eerste moeten vaccineren en daarmee de uitbraken remmen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
GAIAjohan schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:24:
[...]

Wow ja, wat hebben wij het toch erg met een hypotheek en ouderschap ;w ..

Fuck iedereen buiten onze leeftijdscategorie :( (oke, ben nog geen 40er.. maar wel gen X..)
Staat jouw sarcasmeradar nog uit ofzo? Gooi er eens wat koffie in ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-09 09:55
LordSinclair schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:39:
[...]

Ik hoor het net op de radio. Dat beloofd echt wel rellen als je met een vaccin meer mag dan zonder (leuk te handhaven ook), dat is ronduit schandalig. Want als je dan als laatste aan de beurt bent ben je goed de sjaak en zit je de komende jaren nog wel binnen.
En wat nou als je helemaal geen vaccin wilt? :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Ik ben al zo oud dat ik niet eens weet welke generatie ik ben :+

ik snap de reacties wel. Thuiszitten is inmiddels allang niet meer leuk. De dingen die je nog wel kunt zijn flink beperkt. Vrienden ontmoeten in de kroeg gaat niet en een feestje thuis is not done etc.

Studenten huilen over verloren jaren en ik geef ze gewoon deels gelijk. En dat terwijl ik nog van de generatie ben die gewoon 16 maanden in dienst moest. Het gaat namelijk niet alleen over geen feestjes. Mijn dochter studeert en is nu ondanks dat ze extreem voorzichtig is voor de tweede keer in quarantaine. Het studeren in de IB wat ze normaal doet is niet meer mogelijk en dat is eigenlijk al zo sinds februari. Laten we niet vergeten dat we die generatie ook een leenstelsel in de mik hebben geschoven. Vroeger was het niet eenvoudig maar nu is het echt niet makkelijker.

Tegelijkertijd ken ik ook genoeg mensen in loondienst die al ontslagen zijn en ondernemers die failliet zijn of het gewoon niet meer lang gaan redden.

Oma komt al maanden niet meer buiten.

Je kunt je afvragen wie harder geraakt is maar het maakt weinig uit. In elke generatie of groep worden er mensen harder geraakt dan andere.

Ja, ik ben ervoor om mensen die het meeste risico lopen als eerste te vaccineren. Dat zijn dan niet perse risico groepen. Te denken valt ook aan mensen in de zorge die bij de verzorging van corona patienten extra risico lopen en bv agenten. Een goede buur is agent en heeft het al gehad maar ook in de unit waar hij bij hoort heeft bijna de helft het gehad. Niet voor iedereen is dat even makkelijk afgelopen. Ook politie is een risicoberoep met betrekking tot corona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
LordSinclair schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:39:
[...]

Denk eerlijk gezegd dat de Jonge weer eens een idee oppert wat nooit in de plannen heeft gelegen of uberhaupt mogelijk is en binnen korte tijd de drol weer moet inttrekken. Is al vaker voorgekomen bij die vent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Enig opportunisme is die man niet vreemd en misschien is dit zijn manier om de 'beste mensen' gemotiveerd te krijgen om straks vooral het vaccin te halen als je er recht op hebt.

De manier waarop ben ik niet zo fan van, maar als dat het achterliggende idee is kan ik het net wat beter plaatsen....

Anyway: ik denk dat het gewoon geleidelijk aan, voor iedereen, weer open moet. Elke generatie heeft op zijn eigen manier last van Corona, echt vergelijken kan gewoon niet en hoeft wmb ook niet.

Ik heb ook niet zoveel zorg over mensen die het vaccin niet gaan halen, zeker als je straks goede voorlichting doet, etcetera. De enige zorg die er mogelijk is, zijn in mijn ogen die gereformeerde kernen in de bible belt, dat blijven dan potentiële brandhaarden, ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

LZ86 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:35:
[...]

No shit, dat wist men al heel lang. Alleen die oudjes staan massaal samengeclusterd midden in de paden van de supermarkt of bij de gratis koffiemachine te beppen. Geen afstand niets. Dan boeit dat hele mondkapje ook geen kut meer, want ze houden zich aan geen enkele maatregel. :P
Ik begrijp dat je het zegt en ik heb ook wel eens beppende oudje gezien. Tegelijkertijd geld dat lang niet voor alle. Ik ken er ook wat die gewoon heel voorzichtig zijn, wel een mondkapje dragen, handgel meehebben en afstand houden.

Dat geld al helemaal voor mijn moeder, maar die was ooit hoofdverpleegkundige op de isolatie afdeling van een kinderziekenhuis.

Ook hier: they are not all the same

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Indoubt schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:43:

Je kunt je afvragen wie harder geraakt is maar het maakt weinig uit. In elke generatie of groep worden er mensen harder geraakt dan andere.
Niemand is harder geraakt, iedereen is net zo hard genaaid. Iedereen heeft offers moeten brengen en het leven aan moeten passen. Weinig nut om daarover een potje te gaan ver pissen, aangezien de offers voor iedereen anders zijn en niet te vergelijken :)

Vanzelfsprekend zijn de enigen die echt geraakt zijn de mensen die besmet zijn geraakt en daar nog gevolgen van ondervinden, mensen die zijn overleden en mensen die geliefden kwijt zijn geraakt.

De rest komt er wel weer bovenop, of je nou een jaar achterstand hebt opgelopen op school, je wereldreis uit hebt moeten stellen of een een seizoen klaverjassen hebt gemist...

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijnec1
LZ86 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:43:
[...]

Denk eerlijk gezegd dat de Jonge weer eens een idee oppert wat nooit in de plannen heeft gelegen of uberhaupt mogelijk is en binnen korte tijd de drol weer moet inttrekken. Is al vaker voorgekomen bij die vent.
het valt ook niet uit te sluiten dat er een spelletje wordt gespeeld waarbij De Jonge straks vlak voor de verkiezingen stevig gezichtsverlies zal lijden, maar daarnaast is hij inderdaad een kei in het maken van beloftes die hij niet waar kan maken. Het CDA gaat er nog spijt van krijgen dat Omtzigt niet de lijsttrekker is geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
henkzelf schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:23:
[...]

Ja, dat is heel erg. Dan kun je beter een bejaarde tijdens de laatste 5 jaar van zijn leven 2 jaar opsluiten. In zijn eigen belang hoor. Risicogroep enzo. :-(
Kijk heel erg, maar... Dit is nou net een reden waarom sommige bejaarden zich niet (meer) aan maatregelen willen houden. De kans is ook gewoon aanwezig dat volgend jaar het einde er al is voor ze. Dan liever nu iedereen nog kunnen zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Ministerie ontkracht het ook al wel weer een beetje op nos.nl
Pas als een substantieel deel van de Nederlandse bevolking straks is ingeënt, kan er flexibeler worden omgegaan met de coronaregels. Dat zegt het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) naar aanleiding van berichten in het AD.

Die krant meldde dat mensen zonder vaccinatie zich mogelijk langer aan de regels moeten houden dan mensen die wél gevaccineerd zijn. Volgens de woordvoerder van het ministerie komt echte versoepeling van de regels pas in beeld als de vaccinatiegraad hoog genoeg is. Ook als het vaccineren straks begint zullen de regels, zoals het houden van anderhalve meter afstand en het dragen van een mondkapje, volgens VWS nog gewoon nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Jorizzz schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:40:
[...]

Staat jouw sarcasmeradar nog uit ofzo? Gooi er eens wat koffie in ;)
Hmm, mijn sarcastische reactie dus mislukt ;(. Ik wilde juist doorgaan op jouw rant als gen X'er..

Even serieus dan: ik vind dat ik als gen X misschien qua leeftijd wel in de beste leeftijd zit.
Een en ander is al voltooid in t leven, weinig kans op ernstig verloop. Vrij veel zekerheid eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
ZieMaar! schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:50:
Ministerie ontkracht het ook al wel weer een beetje
Toch blijft de bewoording interessant vind ik:
VWS: coronaregels blijven voorlopig gelden, ook na start vaccineren
Pas als een substantieel deel van de Nederlandse bevolking straks is ingeënt, kan er flexibeler worden omgegaan met de coronaregels. Dat zegt het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) naar aanleiding van berichten in het AD.

Die krant meldde dat mensen zonder vaccinatie zich mogelijk langer aan de regels moeten houden dan mensen die wél gevaccineerd zijn. Volgens de woordvoerder van het ministerie komt echte versoepeling van de regels pas in beeld als de vaccinatiegraad hoog genoeg is. Ook als het vaccineren straks begint zullen de regels, zoals het houden van anderhalve meter afstand en het dragen van een mondkapje, volgens VWS nog gewoon nodig zijn.
Flexibeler omgaan? Wat is er gebeurt dan met afschaffen? Ik heb de beeldspraak al eerder gebruikt, maar het voelt een beetje aan alsof De Jonge dan Frodo is die de ring in de vulkaan moet gooien. Het is lastig om afscheid te nemen van al die macht. Het leest een beetje alsof toch bepaalde dingen een blijvertje moeten worden. Ik hoop dat ik er naast zit, maar deze bewoording is verdacht ergens.

Ik wens ze veel succes met handhaving, want zodra het vaccin er is zal iedereen zijn achterste afvegen met de regels.
stijnec1 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:50:
het valt ook niet uit te sluiten dat er een spelletje wordt gespeeld waarbij De Jonge straks vlak voor de verkiezingen stevig gezichtsverlies zal lijden, maar daarnaast is hij inderdaad een kei in het maken van beloftes die hij niet waar kan maken. Het CDA gaat er nog spijt van krijgen dat Omtzigt niet de lijsttrekker is geworden
Het CDA is niet mijn partij, maar Omtzigt was beter geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1

[...]
het blijft een enge ontwikkeling, als je ons vaccin (waarvan de werking op langere termijn totaal onduidelijk is gezien het korte tijdsframe waarin het is geproduceerd) niet neemt, leggen wij je als overheid beperkende maatregelen op tot je het wel doet. Ik mag toch echt hopen dat onze volksvertegenwoordigers hier nooit mee zullen instemmen. Overigens heeft de 2e kamer vorige week een motie aangenomen waarin het oproept dat er geen beperkingen mogen gelden (ook niet indirect) voor diegenen die niet gevaccineerd zijn, zie https://mobile.twitter.co...24005774952222722/photo/1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
stijnec1 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:00:
[...]

het blijft een enge ontwikkeling, als je ons vaccin (waarvan de werking op langere termijn totaal onduidelijk is gezien het korte tijdsframe waarin het is geproduceerd) niet neemt, leggen wij je als overheid beperkende maatregelen op tot je het wel doet.
Dat laatste is niet correct. Het doel is niet dat elke persoon gevaccineerd wordt, maar dat er groepsimmuniteit tot stand komt. Tot die tijd vind ik beperkingen voor mensen die of kwetsbaar zijn of potentieel het virus verspreiden best logisch.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
GAIAjohan schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:59:
[...]

Hmm, mijn sarcastische reactie dus mislukt ;(. Ik wilde juist doorgaan op jouw rant als gen X'er..

Even serieus dan: ik vind dat ik als gen X misschien qua leeftijd wel in de beste leeftijd zit.
Een en ander is al voltooid in t leven, weinig kans op ernstig verloop. Vrij veel zekerheid eigenlijk..
Of mijn eigen radar hapert nog. Koffieeeee!

Ik als generatie weetikveel (bouwjaar 1980) heb het stiekem toch best zwaar. Nee ik ben niet alleen, heb een gezin om me heen dat voor afleiding zorgt. Nee ik heb geen financiële zorgen want wij hebben allebei onze baan nog. Nee, wij vallen niet (echt) in een risicocategorie, alhoewel wel wat te zwaar en mijn vrouw rookt, maar echt zorgen maken om dood te gaan aan corona doe ik me niet. Wat je zegt, vrij veel zekerheid en schaapjes op het droge.
Tóch had ik ook een behoorlijk actief sociaal leven, waar vrijwel niets van over is momenteel. Ik ben sinds half maart 5 keer op kantoor geweest en verder zit ik maar thuis. Geen stiekeme feestjes, altijd aan de voorzichtige kant met alle maatregelen gezeten. Als je dan ziet wat anderen en ook voor al andere generaties doen, en dat die dan ook allemaal voorrang 'eisen' omdat ze zo lzielig zijn, ja dan ga ik even los >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
CMD-Snake schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:59:
[...]
Flexibeler omgaan? Wat is er gebeurt dan met afschaffen?
Als ik mijn alu hoedje kwijt ben, mag ik dan die van jou lenen? Afschalen is toch de eerste stap? Er direct meer achter zoeken is echt grondeloze speculatie.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

klaaas schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:03:
[...]

Dat laatste is niet correct. Het doel is niet dat elke persoon gevaccineerd wordt, maar dat er groepsimmuniteit tot stand komt. Tot die tijd vind ik beperkingen voor mensen die of kwetsbaar zijn of potentieel het virus verspreiden best logisch.
En dit is Nederland waar je niemand anders mag behandelen of het gezond verstand heeft te beoordelen of ze kwetsbaar zijn of niet dus moet iedereen, kwetsbaar of niet, dezelfde beperkingen worden opgelegd.

De eerste opgelegde en afgedwongen isolatie moet meen ik nog komen, als die er ooit nog komt.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas

[...]
Tja, als het publiek 'misschien dit, misschien dat, moeten we nog uitzoeken' niet begrijpt ben je er als ministerie weer druk mee...

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
IJzerlijm schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:06:
[...]

En dit is Nederland waar je niemand anders mag behandelen of het gezond verstand heeft te beoordelen of ze kwetsbaar zijn of niet dus moet iedereen, kwetsbaar of niet, dezelfde beperkingen worden opgelegd.

De eerste opgelegde en afgedwongen isolatie moet meen ik nog komen, als die er ooit nog komt.
Ja, want die gelijke behandeling is universeel en absoluut. 8)7
Je weet dat je zonder rijbewijs ook geen auto mag rijden?

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Tussen de eerste auto en de invoering van een rijbewijs met een test zat 30 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
IJzerlijm schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:10:
Tussen de eerste auto en de invoering van een rijbewijs met een test zat 30 jaar.
Dat doet niet echt veel af aan het feit dat we in de huidige situatie niet alle 18 plussers (nog zo'n beperking) auto laten rijden hè.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
stijnec1 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:00:
[...]

het blijft een enge ontwikkeling, als je ons vaccin (waarvan de werking op langere termijn totaal onduidelijk is gezien het korte tijdsframe waarin het is geproduceerd) niet neemt, leggen wij je als overheid beperkende maatregelen op tot je het wel doet.
Waar lees je dat?
Er staat niet 'iedereen', maar een 'substantieel deel'.

Of om het anders te fraseren: We schalen de maatregelen af als het niet meer nodig is.
Lijkt mij niet heel gek.

Net als nu. Nu is ook een substantieel deel niet ingeënt, dus nu zijn er ook maatregelen van kracht.

En een alternatief is natuurlijk: Als genoeg mensen ziek zijn geweest, dan kunnen we ook afschalen.
Maar dan zijn we paar jaar verder ;)
Even nog los van het feit dat herbesmetting mogelijk is, etc en groepsimmuniteit nog iets is dat überhaupt bewezen moet worden.

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 11-11-2020 09:14 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

234FaTaLiTy schreef op woensdag 11 november 2020 @ 08:31:
[...]

Ja dat weet ik ook wel maar het gaat mij 90% om de beeldvorming van die bejaarden die overal schijt aan hebben. Je gaat dus niet staan kleppen op de markt waar gevraagd wordt een mondkapje voor te doen.

Ik word ook pissig om jongeren op illegale feestjes maar die begrijp ik nog beter. Die zijn er ook gewoon niet toe in staat om die verantwoordelijkheid te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Jorizzz schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:05:
[...]

Of mijn eigen radar hapert nog. Koffieeeee!

Ik als generatie weetikveel (bouwjaar 1980) heb het stiekem toch best zwaar. Nee ik ben niet alleen, heb een gezin om me heen dat voor afleiding zorgt. Nee ik heb geen financiële zorgen want wij hebben allebei onze baan nog. Nee, wij vallen niet (echt) in een risicocategorie, alhoewel wel wat te zwaar en mijn vrouw rookt, maar echt zorgen maken om dood te gaan aan corona doe ik me niet. Wat je zegt, vrij veel zekerheid en schaapjes op het droge.
Tóch had ik ook een behoorlijk actief sociaal leven, waar vrijwel niets van over is momenteel. Ik ben sinds half maart 5 keer op kantoor geweest en verder zit ik maar thuis. Geen stiekeme feestjes, altijd aan de voorzichtige kant met alle maatregelen gezeten. Als je dan ziet wat anderen en ook voor al andere generaties doen, en dat die dan ook allemaal voorrang 'eisen' omdat ze zo lzielig zijn, ja dan ga ik even los >:)
Lijkt deels wel op mijn leven, ook een handjevol keren op kantoor geweest. Geen overgewicht of roken.
Wat ik wel irritant blijf binnen zijn mondkapjes en verstaan van mensen.
Nee ook nooit naar een feestje geweest sinds maart.
Echter, van de huidige gen Z, studenten en scholieren snap ik wel wat er voor hun zo rot is.
En als ik kijk hoe ik als scholier/student leefde.. tja, het was geen yolo, maar wel zoveel mogelijk contacten opdoen, stages gedaan (volgens mij neemt bijna geen bedrijf nog stagiairs aan op dit moment) plezier in de weekenden en donderdagavond.
Ik kan me wel voorstellen dat je rond die leeftijd dat nodig hebt.
Weinig stappen vooruit kunnen maken lijkt me op die leeftijd erg lastig, zeker als je feitelijk gezien niks hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:02

Agent47

I always close my contracts.

TrailBlazer schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:18:
[...]

Ja dat weet ik ook wel maar het gaat mij 90% om de beeldvorming van die bejaarden die overal schijt aan hebben. Je gaat dus niet staan kleppen op de markt waar gevraagd wordt een mondkapje voor te doen.

Ik word ook pissig om jongeren op illegale feestjes maar die begrijp ik nog beter. Die zijn er ook gewoon niet toe in staat om die verantwoordelijkheid te nemen.
Vaak krijg je van die ouderen het argument ( ik dan) : " Ik heb de oorlog meegemaakt" " Ach ik ben toch al 70+, van mij hoef ik niet lang meer" :(

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
TrailBlazer schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:18:
[...]

Misschien zit je ook wel erg vast in je eigen denkpatronen. Jij hebt een beeld van wat jij verstandig vindt (mondkapjes) en voor wie dat extra belangrijk zou moeten zijn (bejaarden)

Ten eerste is het effect van mondkapjes zeer discutabel. (ga ik hier verder niet op in, is een ander topic voor, maar het staat beslist niet vast dat die dingen effect hebben en ook niet of dat effect positief dan wel negatief is)
Ten tweede bepaal jij wat voor een ander belangrijk is. Jouw risico aversie projecteer jij zonder enige reflectie op anderen terwijl die anderen mogelijk geen enkele waarde aan het leven hechten als ze bepaalde zaken niet meer kunnen doen en daarom een zekere risico acceptatie hebben. (het simpele "je doet x niet als dat zo gevraagd wordt" gaat wel vaker niet op. Kijk eens hoeveel fietsers afslaan zonder richting aan te geven, wordt ook voor hun eigen veiligheid van ze gevraagd en is zelfs verplicht)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

klaaas schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:11:
[...]

Dat doet niet echt veel af aan het feit dat we in de huidige situatie niet alle 18 plussers (nog zo'n beperking) auto laten rijden hè.
Dat zijn regels van vroeger, toen kon regels maken nog.

Als de auto vandaag zou worden uitgevonden zou er eindeloos veel gedoe zijn over die regel dat je pas bij 18 mag rijden en andere zaken. Dat iemand van 17 jaar en 11 maanden beter kan rijden dan iemand van 85. Dat een nummerbord een onaanvaardbare privacy schending is, net zoals een centrale registratie wie welke auto bezit. Dat autogordels niet werken want bij een test van TNO ging de testdummy echt kapot bij een botsing van 100 km/u. Dat al die doden in het verkeer maar een minuscuul percentage zijn en al die regels gewoon machtshonger van de overheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Agent47 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:20:
[...]

Vaak krijg je van die ouderen het argument ( ik dan) : " Ik heb de oorlog meegemaakt" " Ach ik ben toch al 70+, van mij hoef ik niet lang meer" :(
Stel dat je weet dat je elk moment kan omvallen, is het dan verstandig jezelf te isoleren?
Dus je hebt de keuze nú je vrienden en familie te zien, of voorzichtig zijn, besmet worden in de super en niemand meer zien. Of voorzichtig zijn en een hartaanval krijgen en daarmee ook niemand meer zien.

Lijkt mij best een dilemma op die leeftijd. :/ .

[ Voor 7% gewijzigd door GAIAjohan op 11-11-2020 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
GAIAjohan schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:19:
[...]
Echter, van de huidige gen Z, studenten en scholieren snap ik wel wat er voor hun zo rot is.
En als ik kijk hoe ik als scholier/student leefde.. tja, het was geen yolo, maar wel zoveel mogelijk contacten opdoen, stages gedaan (volgens mij neemt bijna geen bedrijf nog stagiairs aan op dit moment) plezier in de weekenden en donderdagavond.
Ik kan me wel voorstellen dat je rond die leeftijd dat nodig hebt.
Weinig stappen vooruit kunnen maken lijkt me op die leeftijd erg lastig, zeker als je feitelijk gezien niks hebt.
Ik heb 3 van die gasten thuis wonen. En ja, het is kloten voor ze. Maar ze proberen er wel het beste van te maken. Ik weet ook niet hoe je het bedoelt dat ze 'feitelijk gezien niets hebben' want dat lijkt me nogal overdreven. Maar ik ben het ermee eens dat het juist in die periode van je leven erg kloten is wat er nu gebeurt,

Van de andere kant moeten we ook niet doen alsof al hun kansen op een normale toekomst nu verkeken zijn. Ja, misschien doen ze een jaar langer over hun opleiding. Dat is echt niet het einde van de wereld en het geeft ze ook de mogelijkheid de schade weer in te halen op het yolo-gebied.

Voor wat betreft stagiaires: wij nemen ze nog wel aan, maar ik moet zeggen dat dat verre van ideaal is. Je komt net als wij gewoon thuis te zitten en hebt via Teams contact met je begeleider (ondergetekende). Dat is eigenlijk geen stage te noemen en ik merk ook dat er stagiaires zijn die overwegen om dit jaar maar over te doen zodat ze in ieder geval wel een echte stage kunnen lopen.

Hij wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Ik snap totaal niet waarom een De Jonge dit roept, nu al vooral. Het vaccin is er nog niet, het klinkt überhaupt erg not done, is logistiek lastig tot niet uit te voeren en ik vraag me af of dit juridisch überhaupt mag. Het jaagt mensen alleen maar meer in het harnas. Ik vond het al een minister van niks en dit bevestigt mijn gevoel maar weer eens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
IJzerlijm schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:27:
[...]

Dat zijn regels van vroeger, toen kon regels maken nog.

Als de auto vandaag zou worden uitgevonden zou er eindeloos veel gedoe zijn over die regel dat je pas bij 18 mag rijden en andere zaken. Dat iemand van 17 jaar en 11 maanden beter kan rijden dan iemand van 85. Dat een nummerbord een onaanvaardbare privacy schending is, net zoals een centrale registratie wie welke auto bezit. Dat autogordels niet werken want bij een test van TNO ging de testdummy echt kapot bij een botsing van 100 km/u. Dat al die doden in het verkeer maar een minuscuul percentage zijn en al die regels gewoon machtshonger van de overheid.
Haha, dat zou je bijna denken. Ik heb echter wel een beetje vertrouwen in ons bestuurssysteem om toch dat soort zaken te regelen. Maar het lijkt wel alsof ik een uitzondering ben. Alsof een minister of partij hier vanwege zijn persoonlijke stokpaardjes een beetje Jodensterren kan gaan uitdelen 8)7

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
klaaas schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:32:
[...]

Ik heb 3 van die gasten thuis wonen. En ja, het is kloten voor ze. Maar ze proberen er wel het beste van te maken. Ik weet ook niet hoe je het bedoelt dat ze 'feitelijk gezien niets hebben' want dat lijkt me nogal overdreven. Maar ik ben het ermee eens dat het juist in die periode van je leven erg kloten is wat er nu gebeurt,
Nou, je hebt geen studie afgerond, je hebt geen vast inkomen, je hebt geen huis.
Je hebt als het goed is wél een middelbare schooldiploma waarmee je nergens aan de bak komt. Ze hebben waarschijnlijk nog geen levensgezel.

Dus wat hebben ze al opgebouwd? Tov een 30'er/40'er niks, noppes, nada.

Dus wat hebben ze? Feitelijk niks. Dat moet allemaal worden opgebouwd in een vrij korte periode in je leven.

Zoals je zegt zijn stages op z'n best niet ideaal nu. Dus daar is ervaring opdoen wellicht ook al lastig, als ze al te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Soccer98 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:32:
Ik snap totaal niet waarom een De Jonge dit roept, nu al vooral. Het vaccin is er nog niet, het klinkt überhaupt erg not done, is logistiek lastig tot niet uit te voeren en ik vraag me af of dit juridisch überhaupt mag. Het jaagt mensen alleen maar meer in het harnas. Ik vond het al een minister van niks en dit bevestigt mijn gevoel maar weer eens.
Ik snap de gedachtegang wel maar idd, het is een heel gevaarlijke uitspraak. Zeker nu. Het zou een uitspraak kunnen zijn in een maatschappij waarin een deel van de bevolking zich zou onttrekken aan de vaccinatie en daarmee de rest in gevaar zou brengen.
Maar meer op filosofisch vlak stof voor discussie, zeker niet geschikt om als minister nu publiek te gaan roepen.

(hoe zat dat eigenlijk met de berichten over de draaiboeken die al lang klaarliggen en waarmee binnen een week het hele land gevaccineerd zou zijn?)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:13

Yucon

*broem*

klaaas schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:32:
[...]
Van de andere kant moeten we ook niet doen alsof al hun kansen op een normale toekomst nu verkeken zijn. Ja, misschien doen ze een jaar langer over hun opleiding. Dat is echt niet het einde van de wereld en het geeft ze ook de mogelijkheid de schade weer in te halen op het yolo-gebied.
Jonge mensen hebben wel wat minder levenservaring om tegenover te relativeren, en dat kun je ze moeilijk kwalijk nemen. Dat maakt dat ze een situatie als deze ook wat absoluter zullen bekijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Ankona schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:44:
[...]

Ik snap de gedachtegang wel maar idd, het is een heel gevaarlijke uitspraak. Zeker nu. Het zou een uitspraak kunnen zijn in een maatschappij waarin een deel van de bevolking zich zou onttrekken aan de vaccinatie en daarmee de rest in gevaar zou brengen.
Maar meer op filosofisch vlak stof voor discussie, zeker niet geschikt om als minister nu publiek te gaan roepen.

(hoe zat dat eigenlijk met de berichten over de draaiboeken die al lang klaarliggen en waarmee binnen een week het hele land gevaccineerd zou zijn?)
Maar het slaat ook überhaupt nergens op. Ik ben 22, gezond genoeg, en ben bij wijze van spreken de laatste persoon in Nederland die een vaccin krijgt (en mijn opa dan weer de eerste), maar met pech duurt dat nog wel tot 2022. Moet ik, en alle leeftijdsgenoten van me, dan tot 2022 met beperkingen leven terwijl anderen dat niet hoeven? Voor ons is COVID 19 over het algemeen écht niets meer dan een griep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
GAIAjohan schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:42:
[...]

Nou, je hebt geen studie afgerond, je hebt geen vast inkomen, je hebt geen huis.
Je hebt als het goed is wél een middelbare schooldiploma waarmee je nergens aan de bak komt. Ze hebben waarschijnlijk nog geen levensgezel.

Dus wat hebben ze al opgebouwd? Tov een 30'er/40'er niks, noppes, nada.

Dus wat hebben ze? Feitelijk niks. Dat moet allemaal worden opgebouwd in een vrij korte periode in je leven.

Zoals je zegt zijn stages op z'n best niet ideaal nu. Dus daar is ervaring opdoen wellicht ook al lastig, als ze al te vinden zijn.
Ja goed, in die zin had ik op die leeftijd ook niks. Nou ja, een vriendin, maar verder ;-) Maar je schrijft het nu alsof er onherstelbare schade is toegebracht. Ze kunnen al die dingen toch nog steeds opbouwen? Met enige vertraging ja, maar het lijkt me niet dat ze nu massaal eenmalige kansen missen.

Overigens heeft mijn oudste enkel een VWO diploma omdat die in een soort Groundhog Day tussenjaar zit. Dat weerhoudt hem er echter niet van om lucratieve klusjes binnen te slepen. Op bestuurlijk niveau zitten heel veel digibeten die allerlei online themadagen e.d. georganiseerd moeten krijgen. Kunnen die gasten mooi op inspringen. Het is ook echt wel hoe ze er zelf mee omgaan.

Hij wil.

Pagina: 1 ... 72 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins