Wat voor zover ik kan vinden nog helemaal niet te testen is: wat doet het voor ons ongeboren nageslacht. Stel ik en mijn vriendin willen nog kinderen. Hoe zeker weten we dat het op nakomelingen ook geen invloed heeft?
Wellicht moet je wat empathie pogen te tonen voor de situatie van de ouders van @TrailBlazer. Wellicht zijn daar afdoende redenen om nu contact met kleinkinderen te voorkomen omdat het risico reëel genoeg is en willen ze derhalve het zien van kleinkinderen wat uitstellen.Drardollan schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:32:
[...]
In dat geval is het wellicht een goede optie om jezelf in bubbeltjes plastic in te pakken en veilig in een safe room te blijven zitten de rest van je leven.
Leven brengt nu eenmaal risico's met zich mee.
Je reactie is nogal overdreven en kortzichtig.
Mijn ouders missen het ontzettend, dat ze niet meer alle kleinkinderen tegelijk kunnen zien. Gewoon even het hele gezin compleet.Drardollan schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:25:
[...]
Dat kunnen ze nu toch ook al? Er zijn sinds 1 juni (of juli, dat ben ik kwijt) geen restricties meer op het kunnen of mogen zien van de kleinkinderen.
Maar dat weerhoudt ze er niet van om zich aan de regels/adviezen te houden.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Het is maar waar je je druk over kunt maken, is dit een vraag die je jezelf ook stelt elke keer je oversteekt? Want er zo zomaar een opspattend steentje tegen je edele delen kunnen komen die je onvruchtbaar maakt.Camiel schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:33:
Wat voor zover ik kan vinden nog helemaal niet te testen is: wat doet het voor ons ongeboren nageslacht. Stel ik en mijn vriendin willen nog kinderen. Hoe zeker weten we dat het op nakomelingen ook geen invloed heeft?
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Really? Nouja lamaar.. 😕Drardollan schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:36:
[...]
Het is maar waar je je druk over kunt maken, is dit een vraag die je jezelf ook stelt elke dat je oversteekt? Want er zo zomaar een opspattend steentje tegen je edele delen kunnen komen die je onvruchtbaar maakt.
Dit gaat niet alleen over vruchtbaarheid, maar ook over het welzijn van kinderen die nog geboren moeten worden.
[ Voor 13% gewijzigd door Camiel op 09-11-2020 15:38 ]
Zonder de kinderen kunnen ze de kleinkinderen toch prima zien? Hier worden ze geregeld bij opa en oma afgezet voor een gezellig middag, de ouders (kinderen) gaan dan iets anders doen.Joris748 schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:35:
[...]
Mijn ouders missen het ontzettend, dat ze niet meer alle kleinkinderen tegelijk kunnen zien. Gewoon even het hele gezin compleet.
Hier precies hetzelfde, maar ze zien de kleinkinderen wel gewoon. Daar is geen regel of advies voor.Maar dat weerhoudt ze er niet van om zich aan de regels/adviezen te houden.
Er wordt ook fors minder getest (50k per week minder). Maar dat verklaart neit de gehele daling, maar wel watZieMaar! schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:30:
Er is gewoon een groep mensen die enorm pessimistisch is en overal alleen maar nadelen in ziet:
# Dalen de cijfers-> Dan wordt er vast minder getest
# Dalen de cijfers op maandag-> Weekenddip!
# Lopen de ziekenhuizen minder hard vol -> Dat komt omdat mensen niet meer erin mogen want traige!
# Vaccin werkt goed -> ja maar nadelen....
# Jongeren lopen risico -> ja maar niet in de facebookgroep die ik volg...
Etcetera, etcetera. Het lijkt mij k*t als je overal alleen maar nadelen ziet, maar eerlijk is eerlijk, het valt in de praktijk dan altijd mee.
Het is gewoon een hele goede dag. Hard dalende cijfers en erg goed nieuws over het vaccin.
Bron: nos live blog
Met een beetje goede wil kan je dat prima vinden. Het coronavaccin is gebaseerd op een vaccin wat al heel lang bestaat. Zodra de fase 3 studies uitzijn moet je die ook maar eens gaan lezen dan.Camiel schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:33:
[ Voor 7% gewijzigd door LZ86 op 09-11-2020 15:38 ]
Wellicht zijn de ouders van @TrailBlazer heel gezond en fit en lopen ze nog elke week een marathon.Napo schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:34:
[...]
Wellicht moet je wat empathie pogen te tonen voor de situatie van de ouders van @TrailBlazer. Wellicht zijn daar afdoende redenen om nu contact met kleinkinderen te voorkomen omdat het risico reëel genoeg is en willen ze derhalve het zien van kleinkinderen wat uitstellen.
Je reactie is nogal overdreven en kortzichtig.
Er is geen enkele context gegeven en ik heb heel normaal gereageerd op @TrailBlazer.
Je trekt het nu allemaal uit zijn verband met een reactie op jou. Richting @TrailBlazer heb ik enkel genoemd dat er geen restricties meer zijn vanuit de overheid. Jij wil je graag met de discussie bemoeien en komt met extra dingen aan. Je kan ook niet reageren, dan had je nu ook niet zo aanvallend hoeven doen met je laatste zin.
[ Voor 24% gewijzigd door Drardollan op 09-11-2020 15:52 ]
Mijn ouders zijn dik in de 70. Ik denk niet dat zij een fijne middag hebben als er 5 kleinkinderen variërend van 1,5 jaar tot 5 jaar oud worden gedropt.Drardollan schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:37:
[...]
Zonder de kinderen kunnen ze de kleinkinderen toch prima zien? Hier worden ze geregeld bij opa en oma afgezet voor een gezellig middag, de ouders (kinderen) gaan dan iets anders doen.
[...]
Hier precies hetzelfde, maar ze zien de kleinkinderen wel gewoon. Daar is geen regel of advies voor.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Thnx, kijk daar heb ik wat aan en ga ik zeker doen. Maar niet alle vaccins zijn daar op gebaseerd geloof ikLZ86 schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:37:
[...]
Met een beetje goede wil kan je dat prima vinden. Het coronavaccin is gebaseerd op een vaccin wat al heel lang bestaat. Zodra de fase 3 studies uitzijn moet je die ook maar eens gaan lezen dan.
Je mag er vanuit gaan dat in een ontwikkeld land als Nederland een vaccinatie pas beschikbaar komt als deze afdoende veilig is gebleken. Aangezien het meest kansrijke vaccin gebaseerd is op een al vele jaren bestaand vaccin kan je dit wel aannemen.Camiel schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:36:
[...]
Really? Nouja lamaar.. 😕
Dit gaat niet alleen over vruchtbaarheid, maar ook over het welzijn van kinderen die nog geboren moeten worden.
Maar helaas, niets is helemaal veilig of zeker in het leven. Er kan altijd een bijwerking optreden die uniek is in jouw situatie. Net als het opspattende steentje, dat kán gebeuren. Aan eenieder is het om te beslissen wat ze doen.
Maar dat heeft niets met Corona van doenJoris748 schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:39:
[...]
Mijn ouders zijn dik in de 70. Ik denk niet dat zij een fijne middag hebben als er 5 kleinkinderen variërend van 1,5 jaar tot 5 jaar oud worden gedropt.
Helemaal waar en inderdaad heel irritant elke keer. Er is altijd een "ja, maar"ZieMaar! schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:30:
Er is gewoon een groep mensen die enorm pessimistisch is en overal alleen maar nadelen in ziet:
# Dalen de cijfers-> Dan wordt er vast minder getest
# Dalen de cijfers op maandag-> Weekenddip!
# Lopen de ziekenhuizen minder hard vol -> Dat komt omdat mensen niet meer erin mogen want traige!
# Vaccin werkt goed -> ja maar nadelen....
# Jongeren lopen risico -> ja maar niet in de facebookgroep die ik volg...
Etcetera, etcetera. Het lijkt mij k*t als je overal alleen maar nadelen ziet, maar eerlijk is eerlijk, het valt in de praktijk dan altijd mee.
Het is gewoon een hele goede dag. Hard dalende cijfers en erg goed nieuws over het vaccin.
Ik probeer het zoveel mogelijk te negeren en probeer realistisch te zijn.
De vaccins van de grote spelers die NL al besteld heeft wel. (Astrazaneca enzo) Daar is al wel e.e.a over te vinden lijkt me.Camiel schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:40:
[...]
Thnx, kijk daar heb ik wat aan en ga ik zeker doen. Maar niet alle vaccins zijn daar op gebaseerd geloof ik
Ik denk dat een deel van de daling simpelweg te maken heeft met het wegwerken van achterstanden bij de GGD. @breew toont iedere dag al de daadwerkelijke cijfers van besmettingen en daarin kan je zien dat de daling (en voorheen de stijging) eigenlijk een stuk geleidelijker was en de daling al veel langer gaande is. Tot een week of 2 geleden liep de verwerking soms gewoon enorm achter, nu de daling toch al enige tijd gaande is (volgens de cijfers van breew) heeft men tijd gehad om op adem te komen en de zaken bij te werken.Adlermann schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:37:
[...]
Er wordt ook fors minder getest (50k per week minder). Maar dat verklaart neit de gehele daling, maar wel wat
Bron: nos live blog
En ja, het aantal besmettingen per dag daalt ook gewoon, daardoor komen er minder mensen met klachten en gaan ook minder mensen een test aanvragen. Ik denk niet dat ineens significant meer mensen zoiets hebben van "ach ik voel me ziek, maar ik laat me niet testen". Die mensen zullen er altijd wel geweest zijn, een half jaar geleden al en nu nog, maar ik denk niet dat dit er nu veel meer zijn en daardoor het aantal afgenomen tests daalt.
Bij de getallen van de ziekenhuis en IC opnames speelt dit hele issues niet. Daar hebben we het over veel kleinere aantallen per dag en het zijn simpele +1 / -1 calculaties; bij de besmettingen zit het proces van testen, uitslag krijgen, bron- en contactonderzoek er nog bij. En ja, de daling van de ziekenhuisopnames loopt altijd een week of 2 achter, we zien nu al stagnering, omdat de besmettingen eigenlijk 2 weken geleden ook al stagneerden.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Je kind gaat er komen (als je er aan toe bent en toestemming hebt van de andere partij
).
Ik blijf me verbazen dat er bijwerkingen verzonnen worden die zo ver uit de lucht gegrepen worden dat het best wel pijnlijk wordt. 95% van de mensen is seropositief (that is; heeft antilichamen tegen) voor het adenovirus, vooral type 5. 95% van de mensen is er niet dood aan gegaan, maar als we dit virus nemen, we leggen het totaal lam qua replicatie zijn we ineens als de dood voor bijwerkingen. Alsof je meent dat een kogelvrij vest niet lekker zit, te zwaar is en je ballen kan afknijpen terwijl de kogel erger kan zijn...
Ik blijf me verbazen dat er bijwerkingen verzonnen worden die zo ver uit de lucht gegrepen worden dat het best wel pijnlijk wordt. 95% van de mensen is seropositief (that is; heeft antilichamen tegen) voor het adenovirus, vooral type 5. 95% van de mensen is er niet dood aan gegaan, maar als we dit virus nemen, we leggen het totaal lam qua replicatie zijn we ineens als de dood voor bijwerkingen. Alsof je meent dat een kogelvrij vest niet lekker zit, te zwaar is en je ballen kan afknijpen terwijl de kogel erger kan zijn...

Wacht, even zien. Hetgeen ik aangeef is dat het ontbreken van restricties niet inhoudt dat er geen risicos zijn. Feitelijk waar want er zullen altijd risicos zijn. Wat je vervolgens doet is het volgende:Drardollan schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:38:
[...]
Wellicht zijn de ouders van @TrailBlazer heel gezond en fit en lopen ze nog elke week een marathon.
Er is geen enkele context gegeven en ik heb heel normaal gereageerd op @TrailBlazer.
Je trekt het nu allemaal uit zijn verband met een reactie op jou. Richting @TrailBlazer heb ik enkel genoemd dat er geen restricties meer zijn vanuit de overheid. Jij wil je graag met de discussie bemoeien en komt met extra dingen aan. Je kan ook niet reageren, dan had je nu ook niet zo aanvallend hoeven doen met je laatste zin.
Ja leven brengt risico's met zich mee maar je overdrijft en juist daar reageer ik op. Het feit is zeker dat @TrailBlazer weinig context heeft gegeven en dat heb ik ook niet gedaan. Dat je vervolgens de tour op gaat met bubbeltjesfolie geeft des te meer aan dat je puur naar de regelgeving kijkt en - op basis van je post - niet verder naar de potentiele situatie van iemand anders kijkt.Drardollan schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:32:
[...]
In dat geval is het wellicht een goede optie om jezelf in bubbeltjes plastic in te pakken en veilig in een safe room te blijven zitten de rest van je leven.
Leven brengt nu eenmaal risico's met zich mee.
Ieder persoon heeft zijn situatie, poog je in te leven en te bedenken waarom ze iets doen of laten.
Zoals je zelf goed quote, mijn reactie over bubbeltjesplastic was niet richting @TrailBlazer en toont dus geen enkel gebrek aan empathie. Mijn reactie was naar jou, omdat ik vind dat jij overdrijft met alle risico's uitsluiten. Dit was allang los van de opmerking van @TrailBlazer.Napo schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:58:
[...]
Wacht, even zien. Hetgeen ik aangeef is dat het ontbreken van restricties niet inhoudt dat er geen risicos zijn. Feitelijk waar want er zullen altijd risicos zijn. Wat je vervolgens doet is het volgende:
[...]
Ja leven brengt risico's met zich mee maar je overdrijft en juist daar reageer ik op. Het feit is zeker dat @TrailBlazer weinig context heeft gegeven en dat heb ik ook niet gedaan. Dat je vervolgens de tour op gaat met bubbeltjesfolie geeft des te meer aan dat je puur naar de regelgeving kijkt en - op basis van je post - niet verder naar de potentiele situatie van iemand anders kijkt.
Ieder persoon heeft zijn situatie, poog je in te leven en te bedenken waarom ze iets doen of laten.
Je haalt allerlei posts door elkaar.
Alle risicos uitsluiten? Waar lees je dat?Drardollan schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:02:
[...]
Zoals je zelf goed quote, mijn reactie over bubbeltjesplastic was niet richting @TrailBlazer en toont dus geen enkel gebrek aan empathie. Mijn reactie was naar jou, omdat ik vind dat jij overdrijft met alle risico's uitsluiten. Dit was allang los van de opmerking van @TrailBlazer.
Je haalt allerlei posts door elkaar.
Napo schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:31:
[...]
Geen restricties is natuurlijk niet hetzelfde als de verlaagde risico's door een vaccinatie.
Ik las het verbod en dacht ook: Je krijgt de patienten dubbel en dwars terug door mensen die zich vervelen en rotzooi gaan trappen.Plenkske schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:47:
[...]
Met het vuurwerk wat dalijk nog massaler gekocht gaat worden als het legale vuurwerk hier in Nederland verboden wordt.
Met legaal vuurwerk kan niks opgeblazen worden, tenzij je het zelf gaat aanpassen (wat het automatisch illegaal maakt).
Dat zal achteraf helaas niet gecommuniceerd worden...
Veel mensen hebben de gave om bij iedere oplossing een probleem te vinden. Zit in de aard van sommige beestjes en dat zal er nooit uit gaan.Plenkske schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:43:
[...]
Helemaal waar en inderdaad heel irritant elke keer. Er is altijd een "ja, maar"
Ik probeer het zoveel mogelijk te negeren en probeer realistisch te zijn.
Wij worden ook gewoon wat creatiever, met inachtneming van de regels. Maar ik merk wel dat het een steeds grotere opgave wordt om er op een goede manier mee op te gaan. Je bent je wel heel bewust van de beperkingen. Zeker omdat mijn ouders een leeftijd hebben, waarmee ze tot de risicogroep behoren. Terwijl hun kleinkinderen op een leeftijd zijn, waar ontwikkelingen heel snel gaan.Drardollan schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:42:
[...]
Maar dat heeft niets met Corona van doen
Onlangs waren mijn ouders 50 jaar getrouwd, eind deze maand wordt onze oudste 4 jaar, sinterklaas zullen we ook niet samen met broers, schoonzussen en kinderen kunnen vieren. En eerlijk gezegd heb ik kerstmis ook als afgeschreven. Hoop echt dat we na de winter een vaccinatieprogramma hebben, waardoor volgend jaar weer wat normaler kan worden.
Als we het dan hebben over perspectief, en vooral de verwijten van onder ander mijzelf richting de overheid. Als het dan wel gebeurd, dan vind ik dat ik dat ook moet melden:
Over de manier waarop en waar kan je iets vinden, maar laten we het eens positief houden. Dit biedt eindelijk wat perspectief en dat is fijn!
https://www.looopings.nl/...-_w78bKtvEPhBZOsWCfBHwF7cNederlanders hoeven pretparken en dierentuinen niet lang meer te missen. Vanwege de oplopende coronacijfers besloot het kabinet vorige week om alle dagattracties voor veertien dagen te sluiten, van donderdag 5 tot en met woensdag 18 november. De overheid is niet van plan om die periode te verlengen.
Dat heeft Ernst Kuipers, voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ), laten weten. "We kunnen met een gerust hart zeggen dat die maatregelen niet langer dan twee weken nodig zijn", meldt hij aan persbureau ANP. "We kunnen het houden bij twee weken, zoals beoogd was."
De besmettingscijfers laten inmiddels een verbetering zien. Volgens Kuipers is er sprake van een duidelijke kentering van de tweede coronagolf. Daardoor kunnen de landelijke maatregelen binnenkort weer versoepeld worden. Ook bijvoorbeeld zwembaden, musea en bioscopen mogen straks weer open.
Over de manier waarop en waar kan je iets vinden, maar laten we het eens positief houden. Dit biedt eindelijk wat perspectief en dat is fijn!
Beetje rouleren met de branche dan. Volgende keer twee weken de schoenenwinkels en de wallen dicht. Keer erna de kappers en de bouwmarkten.Drardollan schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:06:
Als we het dan hebben over perspectief, en vooral de verwijten van onder ander mijzelf richting de overheid. Als het dan wel gebeurd, dan vind ik dat ik dat ook moet melden:
[...]
https://www.looopings.nl/...-_w78bKtvEPhBZOsWCfBHwF7c
Heel herkenbaar, bij ons precies hetzelfde. Het is behelpen, maar gelukkig gaan we de goede kant weer op.Joris748 schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:06:
[...]
Wij worden ook gewoon wat creatiever, met inachtneming van de regels. Maar ik merk wel dat het een steeds grotere opgave wordt om er op een goede manier mee op te gaan. Je bent je wel heel bewust van de beperkingen. Zeker omdat mijn ouders een leeftijd hebben, waarmee ze tot de risicogroep behoren. Terwijl hun kleinkinderen op een leeftijd zijn, waar ontwikkelingen heel snel gaan.
Onlangs waren mijn ouders 50 jaar getrouwd, eind deze maand wordt onze oudste 4 jaar, sinterklaas zullen we ook niet samen met broers, schoonzussen en kinderen kunnen vieren. En eerlijk gezegd heb ik kerstmis ook als afgeschreven. Hoop echt dat we na de winter een vaccinatieprogramma hebben, waardoor volgend jaar weer wat normaler kan worden.
Eerst de bibliotheken, dat effect is direct merkbaar.MikeyMan schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:08:
[...]
Beetje rouleren met de branche dan. Volgende keer twee weken de schoenenwinkels en de wallen dicht. Keer erna de kappers en de bouwmarkten.
Bijzonder dat Kuipers over het beleid gaat. Die man kan ook alles. Paniek zaaien, zorgen dat regels ingevoerd worden die dus geen resultaat hadden en ze nu eigenhandig weer terugdraaien.Drardollan schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:06:
[...]
https://www.looopings.nl/...-_w78bKtvEPhBZOsWCfBHwF7c
[ Voor 7% gewijzigd door St@m op 09-11-2020 16:38 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
En na de kerst weer vooraan in de rij staan met een verscherping ook!St@m schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:35:
[...]
Bijzonder dat Kuipers over het beleid gaat. Die man kan ook alles.
Ik vraag me vooral af wanneer we gaan versoepelen;
Als ik naar mijn eigen veiligheidsregio kijk, we zitten nu op ca 200/100k over de afgelopen 7 dagen, dus kunnen terug naar niveau 3 en met de huidige getallen over 5 dagen naar niveau 2; En dat zal voor een hoop regio's gelden. Maar is dat al een verstandig moment om te versoepelen?
Ik kan me voorstellen als we landelijk onder de 50 per 100k per week, de ziekenhuisopnames stevig dalen zodat reguliere zorg weer zo goed als volledig opgestart is en er duidelijk zicht is op de uitrol van 1 of meerdere vaccins we flink kunnen versoepelen, maar eerder ook niet echt.
Want als we de routekaart pakken en de maatregelen van niveau 3 pakken, want dan zullen we op basis van de afgelopen maanden rond R = 1 zitten, dan schieten we niet echt wat op denk ik
Want:
- Max 3 personen bezoek
- Bijeenkomsten max 30 (binnen)/ 40 (buiten)
- Geen publiek bij sport
- Tijdsloten en reserveren bij activiteiten
- Zoveel mogelijk thuiswerken
- Horeca dicht om 22:00
Als ik naar mijn eigen veiligheidsregio kijk, we zitten nu op ca 200/100k over de afgelopen 7 dagen, dus kunnen terug naar niveau 3 en met de huidige getallen over 5 dagen naar niveau 2; En dat zal voor een hoop regio's gelden. Maar is dat al een verstandig moment om te versoepelen?
Ik kan me voorstellen als we landelijk onder de 50 per 100k per week, de ziekenhuisopnames stevig dalen zodat reguliere zorg weer zo goed als volledig opgestart is en er duidelijk zicht is op de uitrol van 1 of meerdere vaccins we flink kunnen versoepelen, maar eerder ook niet echt.
Want als we de routekaart pakken en de maatregelen van niveau 3 pakken, want dan zullen we op basis van de afgelopen maanden rond R = 1 zitten, dan schieten we niet echt wat op denk ik
Want:
- Max 3 personen bezoek
- Geen publiek bij sport
ik ook heerlijk!! niet naar familie toe en dat gezeikJoris748 schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:06:
[...]
. En eerlijk gezegd heb ik kerstmis ook als afgeschreven.
@rik86 noem het maar niet opschieten. Denk dat vooral de horeca erg blij zou zijn met een gedeeltelijke opening. Maar in alle eerlijkheid ga ik er vanuit dat na het opheffen van de huidige aangescherpte maatregelen er weer twee weken gekeken wordt naar de ontwikkeling.
Even kijken of het weer los gaat in de bibliotheken zeg maar.
En dan met kerst een keertje uit eten met het gezin.
Even kijken of het weer los gaat in de bibliotheken zeg maar.
En dan met kerst een keertje uit eten met het gezin.
[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 09-11-2020 16:49 ]
Daarom hield ik het positiefSt@m schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:35:
[...]
Bijzonder dat Kuipers over het beleid gaat. Die man kan ook alles. Paniek zaaien, zorgen dat regels ingevoerd worden die dus geen resultaat hadden en ze nu eigenhandig weer terugdraaien.
Punt is dat hij er niet over gaat, beetje hetzelfde als dat ik zeg dat 1.5 meter afstand houden niet meer hoeft. Valt net zoveel binnen mijn domein als het afschaffen van regels in het zijne.
Dus voorlopig schat ik dit in als fake news
[ Voor 11% gewijzigd door St@m op 09-11-2020 16:59 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Lijken me geen gekke versoepelingen, maar misschien net teveel om op een goed niveau te blijven. Ikkan het niet onderbouwen, maar van de horeca lijkt me het ca gedeelte het allergrootste probleem. Ik zou het niet gek vinden als we dat (veel) langer beperken of dicht houden.rik86 schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:43:
Ik vraag me vooral af wanneer we gaan versoepelen;
Want:
- Max 3 personen bezoek
- Geen publiek bij sport
In maart lag het aan de apresski en carnaval, in de zomer aan zuip vakanties en feesten in Nederland en ik zie daar maar een rode draad in: feesten (in cafés).
Er is natuurlijk geen enkele manier waarop je praktisch kan testen of dat geen effect heeft. Dan zou je een hele generatie moeten wachten voordat je een vaccin goedkeurt voor de markt.Camiel schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:36:
[...]
Really? Nouja lamaar.. 😕
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Het beste kun je die maar direct gesloten houden, zekerheid boven alles. En corona of niet, iedere lokatie waar boeken als Terug naar Oegstgeest liggen kun je het best gewoon niet hebbenDrardollan schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:08:
[...]
Eerst de bibliotheken, dat effect is direct merkbaar.
Fraaie cijfers verder weer vandaag in ieder geval. De daling in nieuwe positieve uitslagen verloopt snel. Aantal ziekenhuisopnames en IC opnames zal allemaal nog wat langer duren eer we echt op een laag niveau daar zitten, met name de IC bezetting zal vermoedelijk weer vrij langzaam dalen. Maar in ieder geval mooi dat de groei voorlopig weg is.
Laten we hopen dat we het dit keer ook gaan behouden.
ik zou me meer zorgen maken over je telefoon die 24/7 naast je zaakje logeert danCamiel schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:33:
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
YakuzA in "Stelling: het corona vaccin moet nu al beschikbaar komen"Camiel schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:40:
[...]
Thnx, kijk daar heb ik wat aan en ga ik zeker doen. Maar niet alle vaccins zijn daar op gebaseerd geloof ik
PSN
De kans is sowieso uiterst klein. Twee medicamenten waarbij ernstig nadelige effecten op het nageslacht bij bekend zijn zijn softenon en DES. Maar dan bij gebruik tijdens de zwanerschap.Stoney3K schreef op maandag 9 november 2020 @ 17:08:
[...]
Er is natuurlijk geen enkele manier waarop je praktisch kan testen of dat geen effect heeft. Dan zou je een hele generatie moeten wachten voordat je een vaccin goedkeurt voor de markt.
Veiligheidshalve kun je dus prima verdedigen als men zegt je vaccineert geen zwangeren, dit natuurlijk enigzins een risico stratificatie.
Maar voor alles daarbuiten verwacht ik in ieder geval geen effect op het nageslacht.
Dalingen in de cijfers qua besmettingen zijn altijd welkom maar een daling van ruim 1000? In hoeverre is dat nog "betrouwbaar". Ik bedoel: is dit gemeten over dezelfde aantallen testen als daarvoor of hebben mensen besloten zich niet te testen zodat ook dit getal laag/lager is? Ik bedoel; niet getest = geen uitslag = geen positief = geen extra besmetting op papier
Bijkomend, worden alle particuliere testen en dus uitslagen gemeld bij het RIVM/GGD?
Bijkomend, worden alle particuliere testen en dus uitslagen gemeld bij het RIVM/GGD?
[ Voor 10% gewijzigd door Mrjraider op 09-11-2020 18:10 ]
Dat is prima terug te vinden. Ook in dit topic.Mrjraider schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:08:
Dalingen in de cijfers qua besmettingen zijn altijd welkom maar een daling van ruim 1000? In hoeverre is dat nog "betrouwbaar". Ik bedoel: is dit gemeten over dezelfde aantallen testen als daarvoor of hebben mensen besloten zich niet te testen zodat ook dit getal laag/lager is? Ik bedoel; niet getest = geen uitslag = geen positief = geen extra besmetting op papier
Vertaalt zich in: of je even 7000 reacties wilt doorlezen. Nee dank je.MikeyMan schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:10:
[...]
Dat is prima terug te vinden. Ook in dit topic.
Een simpel antwoord had ook gemogen hoor
Tja, een beetje eigen research mag ook wel. Wordt namelijk elke dag gevraagd zowat, dus het riedeltje telkens herhalen begint oud te worden.Mrjraider schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:11:
[...]
Vertaalt zich in: of je even 7000 reacties wilt doorlezen. Nee dank je.
Wellicht moet er in de TS een soort FAQ komen waar naar verwezen kan worden @MikeyMan ? Zou al schelen
De reacties vanaf 14:00 vandaag waren ook al genoeg geweest. Ook lezen op NOS.nl had gekund. Dan had je gelezen dat aantal afgenomen testen ook daalt. Gelukkig niet zo snel als aantal besmettingen. Vermoedelijk dalen de mensen met gewone verkoudheidsklachten ook door de maatregelen. Die maatregelen werken daar net zo goed voor natuurlijk.Mrjraider schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:11:
[...]
Vertaalt zich in: of je even 7000 reacties wilt doorlezen. Nee dank je.
Mjah, lastige is natuurlijk dat data in de TS moeilijk up to date te houden is.LZ86 schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:17:
[...]
Tja, een beetje eigen research mag ook wel. Wordt namelijk elke dag gevraagd zowat, dus het riedeltje telkens herhalen begint oud te worden.
Wellicht moet er in de TS een soort FAQ komen waar naar verwezen kan worden @MikeyMan ? Zou al schelen
@ZieMaar! Linkje naar de GGD site met testaantallen toevoegen kan misschien wel?
https://ggdghor.nl/actuee...ronatests-bij-de-ggden-2/
Zou hij zich zelf ook kunnen ontslaan ?St@m schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:35:
[...]
Bijzonder dat Kuipers over het beleid gaat. Die man kan ook alles. Paniek zaaien, zorgen dat regels ingevoerd worden die dus geen resultaat hadden en ze nu eigenhandig weer terugdraaien.
(of is hij daar dan toch te ijdel voor)
Tuurlijk. Als er meer in moet let me know, en als iemand evt eea aan wil passen dan wel toevoegen, dm me maar.MikeyMan schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:21:
[...]
Mjah, lastige is natuurlijk dat data in de TS moeilijk up to date te houden is.
@ZieMaar! Linkje naar de GGD site met testaantallen toevoegen kan misschien wel?
https://ggdghor.nl/actuee...ronatests-bij-de-ggden-2/
Van commerciële tests op het coronavirus is alleen topje van ijsberg bekend - https://nos.nl/l/2355910
Over aantallen, R-getallen en overzicht.
Wel logisch als het aantal testen daalt, dan heb je uiteindelijk ook minder positieve er tussen zitten en "lijkt" het alsof we op de goede weg zijn. Als ze het aantal testen gelijk hadden gehouden, en we hebben dan een daling van de positieve, dan heb je iets om echt voor te juichen!TrailBlazer schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:17:
[...]
De reacties vanaf 14:00 vandaag waren ook al genoeg geweest. Ook lezen op NOS.nl had gekund. Dan had je gelezen dat aantal afgenomen testen ook daalt. Gelukkig niet zo snel als aantal besmettingen. Vermoedelijk dalen de mensen met gewone verkoudheidsklachten ook door de maatregelen. Die maatregelen werken daar net zo goed voor natuurlijk.
Zie mensen nu alweer roepen: "We moeten / kunnen versoepelen", dat lijkt mij nu juist geen handige zet.
Stel dat je begin december gaat versoepelen, geheid dat je met kerst weer geen kant op kan (niet erg, geen schoonfamilie), maar het gaat om het idee.
Wat ik dus al vermoedde, we krijgen halve cijfers voorgeschoteld. Compleet waardeloos dus.zacht schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:36:
Van commerciële tests op het coronavirus is alleen topje van ijsberg bekend - https://nos.nl/l/2355910
Kunnen we ze dan niet meer tijd geven om te rapporteren, cijfers om de 2 dagen ofzo (noem maar een voorbeeld). Zodat er wel een beter en volledig beeld is.
Er zal veel meespelen, maar het belangrijkste is gewoonweg de ook zichtbare effecten op de zorg op dit moment.Mrjraider schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:08:
Zal er minder getest wordrn, zeker. Voor milde klachten indien je nu verder thuis werkt, niet buiten komt, dan heeft testen weinig meerwaarde. Commerciële testen die afsnoepen van aantallen mogelijk.
Maar er zit ook zeker gewoon een echte daling in. En inmiddels een beeld van netto meer uit dan in binnen de zorg is waar het om draait, want dat is waar uiteindelijk beleidskeuzes op bepaald worden.
Uh nee, in datzelfde artikel staat letterlijk dat we er niet veel aan missen omdat het niet uitmaakt voor de R berekening.Segafreak83 schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:43:
[...]
Wat ik dus al vermoedde, we krijgen halve cijfers voorgeschoteld. Compleet waardeloos dus.
Kunnen we ze dan niet meer tijd geven om te rapporteren, cijfers om de 2 dagen ofzo (noem maar een voorbeeld). Zodat er wel een beter en volledig beeld is.
En ook al werden de meeste positieven van die lui wel gemeld, het zal het percentage positieve tests vals hoog doen uitkomen omdat negatieve tests niet gemeld worden.
Feit blijft dat het niet heel erg overzichtelijk is, maar dat doet ook niet heel erg ter zake. De cijfers in de zorg zijn honderd keer belangrijker.
R is niet compleet, en dan kunnen ze wel roepen dat het niet uitmaakt, maar dat doet het wel.LZ86 schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:48:
[...]
Uh nee, in datzelfde artikel staat letterlijk dat we er niet veel aan missen omdat het niet uitmaakt voor de R berekening.
En ook al werden de meeste positieven van die lui wel gemeld, het zal het percentage positieve tests vals hoog doen uitkomen omdat negatieve tests niet gemeld worden.
Cijfers zijn niet volledig, en nu vals laag zodat men (zogenaamd) kan gaan versoepelen.
De instroom in de zorg daalt ongeveer in gelijke tred met de daling in % positief. Dus er zal zeker een voorspellende waarde in zitten.Segafreak83 schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:52:
[...]
R is niet compleet, en dan kunnen ze wel roepen dat het niet uitmaakt, maar dat doet het wel.
Cijfers zijn niet volledig, en nu vals laag zodat men (zogenaamd) kan gaan versoepelen.
Die commerciële teststraat kost ook gewoon geld he. De GGD is goedkoper.
Hoe minder druk op de zorg hoe beter, ben ik zeker met je eens.MikeyMan schreef op maandag 9 november 2020 @ 19:00:
[...]
De instroom in de zorg daalt ongeveer in gelijke tred met de daling in % positief. Dus er zal zeker een voorspellende waarde in zitten.
Die commerciële teststraat kost ook gewoon geld he. De GGD is goedkoper.
Vals laag? Nee, want ook de negatieven tellen mee en die worden nu zowieso niet gemeld aan de ggd. Het % positieven zal dus amper verschillen. Het zal per saldo geen zak uitmaken anders daalden de ziekenhuiscijfers ook nietSegafreak83 schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:52:
[...]
R is niet compleet, en dan kunnen ze wel roepen dat het niet uitmaakt, maar dat doet het wel.
Onzin natuurlijk als aantal testen met 10% daalten besmettingen met 20% is dat prima. De huidige daling is onwaarschijnlijk snel bij gelijkblijvend aantal testen. De meest zuivere meting is ziekenhuisopnames. Die liggen alleen 10 dagen achter op de besmetting gok ik zo.Segafreak83 schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:40:
[...]
Wel logisch als het aantal testen daalt, dan heb je uiteindelijk ook minder positieve er tussen zitten en "lijkt" het alsof we op de goede weg zijn. Als ze het aantal testen gelijk hadden gehouden, en we hebben dan een daling van de positieve, dan heb je iets om echt voor te juichen!
Zie mensen nu alweer roepen: "We moeten / kunnen versoepelen", dat lijkt mij nu juist geen handige zet.
Stel dat je begin december gaat versoepelen, geheid dat je met kerst weer geen kant op kan (niet erg, geen schoonfamilie), maar het gaat om het idee.
Ik wordt er wel een beetje nerveus van hoe mensen een (redelijk) nuancerend artikel over cijfers direct samenvatten als: "ZIE JE WEL, WE WORDEN BELAZERD !!1!".
Wellicht is een cursus zoals onderstaande een goed idee...

[ Voor 11% gewijzigd door breew op 09-11-2020 19:47 ]
Daar hoef je niet nerveus van te worden want dat is gebeurd wel vaker.breew schreef op maandag 9 november 2020 @ 19:45:
Ik wordt er wel een beetje nerveus van hoe mensen een (redelijk) nuancerend artikel over cijfers direct samenvatten als: "ZIE JE WEL, WE WORDEN BELAZERD !!1!".
[Afbeelding]
ach ja.. identieke data, 12 mensen, 12 modellen, 12 meningen ;-)mesa57 schreef op maandag 9 november 2020 @ 19:48:
[...]
Daar hoef je niet nerveus van te worden want dat is gebeurd wel vaker.

https://xkcd.com/2048/
[ Voor 6% gewijzigd door breew op 09-11-2020 19:50 ]
Het lijkt er, op basis van dat artikel, vooral dat we veel negatieve testen missen.
Daarmee wordt het gewoon een nog beter verhaal.
De doemdenkers zitten in disbelief. Die proberen alles aan te halen om de goede cijfers in diskrediet te brengen, maar als de cijfers slechter worden, dan zijn de cijfers wel realistisch...ZieMaar! schreef op maandag 9 november 2020 @ 20:35:
Het lijkt er, op basis van dat artikel, vooral dat we veel negatieve testen missen.
Als alles volgens je bias moet zijn, dan kan je niet meer objectief naar de cijfers kijken natuurlijk. Volgende stap is, dat de zorginstellingen liegen over de patiënten die de ziekenhuizen verlaten

Om een dag met goed nieuws af te sluiten met een domper komt Grapperhaus in het nieuws:
Hopelijk kan in elk geval de verzwaring de 18e komen te vervallen.
Ben benieuwd hoe het kerstfeestje in huize Grapperhaus eruit gaat zien.Grapperhaus: we zijn er nog niet
De cijfers mogen dan de goede kant op gaan, over versoepelingen moeten we nog niet speculeren. Die boodschap gaf minister Grapperhaus vanavond na overleg met het Veiligheidsberaad, dat bestaat uit de voorzitters van de 25 veiligheidsregio's. "We zijn er nog niet. We moeten meer thuiswerken, en ervoor zorgen dat we de maatregelen naleven."
Grapperhaus zei nog niets te kunnen zeggen over de feestdagen, en of er dan meer mogelijk is, bijvoorbeeld qua groepsgrootte. "Maar het is duidelijk dat de decembermaand anders zal zijn dan voorgaande jaren. We moeten nog een stap zetten, de huid niet verkopen voordat de beer geschoten is."
Door de verbeterende cijfers qua nieuwe coronabesmettingen en de bezetting in ziekenhuizen, zijn verscherpingen, ook regionaal, voorlopig niet aan de orde. Dat geldt ook voor het invoeren van een regionale avondklok, die het kabinet vorige week zei te overwegen.
Voorzitter Hubert Bruls van het Veiligheidsberaad zei dat de detailhandel de protocollen die zijn opgesteld door de branche beter moet naleven. "Het gaat op sommige plekken ontzettend goed, maar op veel plekken is het te druk." Bruls deed ook een oproep aan winkels om Black Friday-uitverkoopacties op te schorten. "Eigenlijk moet je dat niet willen."
Die routekaart was zo mooi....(om uiteindelijk je reet mee af te vegen, want ze doen toch waar ze zin in hebben)CMD-Snake schreef op maandag 9 november 2020 @ 23:04:
Om een dag met goed nieuws af te sluiten met een domper komt Grapperhaus in het nieuws:
[...]
Ben benieuwd hoe het kerstfeestje in huize Grapperhaus eruit gaat zien.
[ Voor 7% gewijzigd door Mr.Joker op 09-11-2020 23:12 ]
De routekaart was te laat waardoor het allemaal weer landelijk moest worden.Mr.Joker schreef op maandag 9 november 2020 @ 23:08:
[...]
Die routekaart was zo mooi....(om uiteindelijk je reet mee af te vegen, want ze doen toch waar ze zin in hebben)
In Belgie is het nu met 46 procent gedaald in 7 dagen. Dus het sluiten van winkels werkt wel.
https://www.hln.be/dossie...-onder-de-9-000~a2302261/
Ziekenhuisopnames waren al dalende, alleen op de IC is het nog niet zichtbaar.
https://www.hln.be/dossie...-onder-de-9-000~a2302261/
Ziekenhuisopnames waren al dalende, alleen op de IC is het nog niet zichtbaar.
De besmette bewoner die mijn vrouw moest bezorgen was de dag erna al overleden. Ze hadden toen ook betere spullen (maskers en pakken). Woensdag wordt mijn vrouw opnieuw getest (voor de derde keer). Ze vragen wel veel van het personeel vind ik persoonlijk (ze doet geen ziekenzorg maar ouderenzorg). Ze heeft collega's die doodsbang zijn of die thuis de zolder niet afdurven omdat ze niet weten of ze hun gezin kunnen besmetten. We slapen zelf ook maar even apartMarzman schreef op zondag 8 november 2020 @ 12:25:
Bij mijn vrouw in de zorginstelling zijn nu bewoners besmet die ze moet verzorgen. Daar ben ik eigenlijk ook niet zo blij mee, maar er zal weinig aan te doen zijn. Schijnbaar hoeven die bewoners zelf geen mondmasker op, mijn vrouw draagt zo'n papieren mondmasker.
Volgens de normale regels mag ze dan een dag later eigenlijk al niet werken (want hoogrisicocontact).
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Op de vraag eerder over wanneer te versoepelen... ik zou doorpakken tot kerst, dan iets versoepelen voor kerst en o&n (want dat gaat toch gebeuren, en geef je de mensen die zich wel aan de regels hounden ook een koekje), en daarno nog een paar weken huidige maatregelen.
Als de cijfers laag zijn, hoeven k en o&n geen groot probleem te zijn. Dat zagen we afgelopen zomer ook met de protesten. Dat gezegd zijn het wel twee hele stappen in die beruchte/broemde besmettingsanimatie... dus daarna even bijremmen kan geen kwaad. Voornaamste probleem is, net als afgelopen zomer, dan weinig besmettingen elke nieuwe urgentie wegneemt...
Als de cijfers laag zijn, hoeven k en o&n geen groot probleem te zijn. Dat zagen we afgelopen zomer ook met de protesten. Dat gezegd zijn het wel twee hele stappen in die beruchte/broemde besmettingsanimatie... dus daarna even bijremmen kan geen kwaad. Voornaamste probleem is, net als afgelopen zomer, dan weinig besmettingen elke nieuwe urgentie wegneemt...
[ Voor 9% gewijzigd door ijdod op 10-11-2020 08:40 ]
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Gewoon door ook over kerst en oud en nieuw heen, max 2 bezoekers per dag. Beetje minder knuffelen en bij elkaar op visite gaan zal de economie goed doen.
Ow de lange termijn economische gevolgen van een beetje meer knuffelen zijn juist booming.Ernemmer schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:43:
Gewoon door ook over kerst en oud en nieuw heen, max 2 bezoekers per dag. Beetje minder knuffelen en bij elkaar op visite gaan zal de economie goed doen.
Als je doelt op minder AOW uitkeren vind ik dat wel erg ver gaanBatavia schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:45:
[...]
Ow de lange termijn economische gevolgen van een beetje meer knuffelen zijn juist booming.
Nee, nergens voor nodig. Horeca dicht houden, dat wel. Maar musea en sport kunnen best snel weer meer ruimte krijgen. Besef moet wel blijven dat we thuis geen grote feesten gaan houden, zeker met kerst op komst. Max groepsgrote van 4 ofzo lijkt mij nog wel even prima.Ernemmer schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:43:
alles kan off-topic
Misschien bedoelt hij babybooming.Ernemmer schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:46:
[...]
Als je doelt op minder AOW uitkeren vind ik dat wel erg ver gaan
/▌
@Ernemmer Qua bestrijding de beste optie, maar ik ben bang dat velen de feestdagen zullen vieren zoals altijd. Dan kan je beter iets versoepelen om de mensen die zich er wel aan houden ook iets tegemoet tekomen. Mijn uitgangspunt daarbij was overigens versoepelen tov nu, niet geheel vrijgeven. De RE van horeca mag evt ook nog wel.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Daarom zei ik al; Restaurants open voor gezinnen lijkt me niet gek.ijdod schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:04:
@Ernemmer Qua bestrijding de beste optie, maar ik ben bang dat velen de feestdagen zullen vieren zoals altijd. Dan kan je beter iets versoepelen om de mensen die zich er wel aan houden ook iets tegemoet tekomen. Mijn uitgangspunt daarbij was overigens versoepelen tov nu, niet geheel vrijgeven. De RE van horeca mag evt ook nog wel.
Moet je eens kijken wat er met de feestdagen wordt uitgegeven aan cadeaus en eten, dat zal juist de economie goed doenErnemmer schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:43:
Nee doe maar gewoon kerst
In Belgie zijn de niet essentiele winkels dicht tot 13 december. Ik weet niet hoe ze dat willen doen, het is normaal al druk voor kerst, maar nu moet iedereen de week voor kerst naar de winkel (tenzij ze langer/korter dicht blijven).FabianGTI schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:07:
[...]
Moet je eens kijken wat er met de feestdagen wordt uitgegeven aan cadeaus en eten, dat zal juist de economie goed doen![]()
Nee doe maar gewoon kerst
/▌
Wat de tweede golf ons geleerd heeft is dat halve maatregelen niet zorgen voor hele effecten. Dus nu vroeg al weer de teugels loslaten zorgt alleen maar voor een opleving. En je zit met een aantal punten op de kalender die ervoor zorgen dat het juist weer omhoog kan gaan; Sinterklaas, Kerst, Wintersport. Pas versoepelen als het weer op niveau is in de ziekenhuizen en verzorgingstehuizen dat het te overzien is. Dus ergens in januari pas versoepelen maar vasthouden aan het 'zeer dringende advies' om in Nederland te blijven (en Europees vastleggen dat de pistes niet open gaan)
Dat gaat nooit gebeuren. Dat is basicly hetzelfde als hier de natuur op slot doen. Wij gaan in het weekend een rondje fietsen/wandelen. In de Alpen landen gaat ze een dagje skiën. Zonder apres ski, want het zijn geen Nederlanders.Holk schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:41:
(en Europees vastleggen dat de pistes niet open gaan)
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Meh, als je de pistes niet prepareert, komt er ook niemand. Afgezien van de off-piste waaghalzen, maar die hou je toch niet tegen (om in het ziekenhuis te belanden)LordSinclair schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:55:
[...]
Dat gaat nooit gebeuren. Dat is basicly hetzelfde als hier de natuur op slot doen. Wij gaan in het weekend een rondje fietsen/wandelen. In de Alpen landen gaat ze een dagje skiën. Zonder apres ski, want het zijn geen Nederlanders.
Heb met verbazing naar Lubach gekeken die toch aardige discrepanties in beleid i.c.m die routekaart aanhaalde.Waah schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:20:
Ik zeg, gewoon de routekaart aanhouden (voor de verandering). En niet weer allerlei afwijkingen....
De routekaart is nog nooit serieus gebruikt.RodeStabilo schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:57:
[...]
Heb met verbazing naar Lubach gekeken die toch aardige discrepanties in beleid i.c.m die routekaart aanhaalde.
Dit verbaast mij dus totaal niet eigenlijk
[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 10-11-2020 10:16 ]
PSN
Ik wou zeggen, wij waren daar ook al over aan het haten hier in het topic. 
Dan nog hadden ze hem wel kunnen volgen.jip_86 schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 00:13:
De routekaart was te laat waardoor het allemaal weer landelijk moest worden.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Eens, maar ook die zijn niet echt overzichtelijk. Er wordt veel geschoven met patiënten en gestuurd op bezetting. Ook bewust mensen buiten het ziekenhuis gehouden waar mogelijk.zacht schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:51:
Feit blijft dat het niet heel erg overzichtelijk is, maar dat doet ook niet heel erg ter zake. De cijfers in de zorg zijn honderd keer belangrijker.
Zo is men ook meer gaan kijken naar bedden op de verpleging in plaats van de IC omdat de scheiding wat aan het vervagen is.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
https://eenvandaag.avrotr...rliezen-het-zicht-op-het/
Ik snap het niet. Het lijkt me dat iedere expert toch weet dat het aantal positieve testen niet echt een goede objectieve graadmeter over de ernst van (verspreiding) van het virus? Dat hebben we wel gezien gedurende de test-chaos van een paar weken geleden (het geeft natuurlijk wel een globaal beeld, en stijgende en dalende trends).
Dan zijn nieuwe ziekenhuisopnamens, en IC-bezetting (en overlijden) een stuk objectiever.
Nu wordt met een handvol aannames ( 1. misschien laten heel veel mensen zich wel buiten de GGD om testen, en: 2. misschien geeft een heel groot deel van deze niet-GGD-testen hun resultaten wel helemaal niet door) een getal in twijfel getrokken wat in beginsel alleen maar een beperkte rol speelt voor het uitdrukken van de ernst van de uitbraak.
In de eerste golf werd nauwelijks getest, en toen was ook (op basis van een handvol indicatoren) een redelijk beeld van de ernst van de situatie.
Tuurlijk zou het mooi zijn als alle positieve (en negatieve!) testen (GGD en niet-GGD) worden doorgegeven, maar dan krijg je in een toename van positieve testen (op zeker) precies hetzelfde artikel als hierboven, maar dan zeggen de experts:
Ja, we weten niet of de toename nu komt door het virus zelf, of omdat er veel false-positives worden aangeleverd door commerciële testbureaus...
Daarnaast zul je moeten voorkomen (dat gebeurt hoop ik al op basis van BSN nummer oid) dat een besmetting 2x positief telt; eerst bij een positieve sneltest, en daarna bij een positieve GGD-test.
Ik snap het niet. Het lijkt me dat iedere expert toch weet dat het aantal positieve testen niet echt een goede objectieve graadmeter over de ernst van (verspreiding) van het virus? Dat hebben we wel gezien gedurende de test-chaos van een paar weken geleden (het geeft natuurlijk wel een globaal beeld, en stijgende en dalende trends).
Dan zijn nieuwe ziekenhuisopnamens, en IC-bezetting (en overlijden) een stuk objectiever.
Nu wordt met een handvol aannames ( 1. misschien laten heel veel mensen zich wel buiten de GGD om testen, en: 2. misschien geeft een heel groot deel van deze niet-GGD-testen hun resultaten wel helemaal niet door) een getal in twijfel getrokken wat in beginsel alleen maar een beperkte rol speelt voor het uitdrukken van de ernst van de uitbraak.
In de eerste golf werd nauwelijks getest, en toen was ook (op basis van een handvol indicatoren) een redelijk beeld van de ernst van de situatie.
Tuurlijk zou het mooi zijn als alle positieve (en negatieve!) testen (GGD en niet-GGD) worden doorgegeven, maar dan krijg je in een toename van positieve testen (op zeker) precies hetzelfde artikel als hierboven, maar dan zeggen de experts:
Ja, we weten niet of de toename nu komt door het virus zelf, of omdat er veel false-positives worden aangeleverd door commerciële testbureaus...

Daarnaast zul je moeten voorkomen (dat gebeurt hoop ik al op basis van BSN nummer oid) dat een besmetting 2x positief telt; eerst bij een positieve sneltest, en daarna bij een positieve GGD-test.
Logisch, de inkt is nog nat. Nu heb je de eerste beweging in de cijfers dus dit is de eerste kans om de routekaart te volgen. Ben benieuwd!YakuzA schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:16:
[...]
De routekaart is nog nooit serieus gebruikt.
Dit verbaast mij dus totaal niet eigenlijk
alles kan off-topic
De focus is van de IC naar verpleging gegaan omdat door de verbeterde behandelopties en kennis van het virus nu de IC niet meer de bottleneck lijkt te zijn, maar verschoven naar de gewone ziekenhuisbedden.Gonadan schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:33:
[...]
Eens, maar ook die zijn niet echt overzichtelijk. Er wordt veel geschoven met patiënten en gestuurd op bezetting. Ook bewust mensen buiten het ziekenhuis gehouden waar mogelijk.
Zo is men ook meer gaan kijken naar bedden op de verpleging in plaats van de IC omdat de scheiding wat aan het vervagen is.
Ik weet niet waar je op doelt als je zegt 'omdat de scheiding wat aan het vervagen is'
PSN
Nou het is zeker niet de eerste beweging hoor, ze hebben al kansen zat gehad. Maar laten we van het positieve uit gaan en ons laten verrassen dat de volgende maatregelen wel keurig in de routekaart passen.Ankona schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:49:
Logisch, de inkt is nog nat. Nu heb je de eerste beweging in de cijfers dus dit is de eerste kans om de routekaart te volgen. Ben benieuwd!
Durf je er een kratje bier op te zetten?

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Maken we hem dan samen (met de rest hier) soldaat?
alles kan off-topic
Meer op het feite dat er speciale afdelingen aangelegd worden specifiek voor corona en dat men het, inderdaad mede door verbeterde kennis maar ook middelen, beter aan durft om mensen niet op de IC te leggen. Het is dus niet dat als coronapatiënten niet op de IC belanden dat hun status minder ernstig is.YakuzA schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:52:
De focus is van de IC naar verpleging gegaan omdat door de verbeterde behandelopties en kennis van het virus nu de IC niet meer de bottleneck lijkt te zijn, maar verschoven naar de gewone ziekenhuisbedden.
Ik weet niet waar je op doelt als je zegt 'omdat de scheiding wat aan het vervagen is'
Daardoor zegt de IC belasting minder dan begin dit jaar en is het belangrijker om naar de totalen te kijken.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik hoor trouwens het red team ook niet meer over hun totale lockdown die noodzakelijk was.
Hoho, de leden blijven zich nog aardig roeren op twitterTrailBlazer schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:00:
Ik hoor trouwens het red team ook niet meer over hun totale lockdown die noodzakelijk was.
Heb je daar wat linkjes van? Ik kan wel wat entertainment gebruiken.MikeyMan schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:01:
[...]
Hoho, de leden blijven zich nog aardig roeren op twitter
Onder andere de dagelijks geposte aantallen van Marino van Zelst, hij is onderdeel van dat team.zacht schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:03:
[...]
Heb je daar wat linkjes van? Ik kan wel wat entertainment gebruiken.
Kijk bijvoorbeeld naar:zacht schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:03:
[...]
Heb je daar wat linkjes van? Ik kan wel wat entertainment gebruiken.
https://twitter.com/Ipie33
https://twitter.com/Wim_Schellekens
https://twitter.com/Ammer_B
@Drardollan dat zijn nog redelijk feitelijke beschouwingen. Us Wim blijft lekker morren.
[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 10-11-2020 11:06 ]
Het hele idee van een "red team" is toch ook dat ze (al dan niet keihard) oppositie voeren tegen het bedrijf/instelling waar ze voor/bij/mee werken?
Een red team is bedoeld om tegenargumenten naar voren te brengen, alternatieve zienswijzen te promoten en alles ter discussie te stellen om zo uiteindelijk de beste keuzes te kunnen maken.
detail: Het Nederlandse covid-red team doet dit ongevraad, in plaats van gevraagd.
Het is eigenlijk een soort trollen met een missie ;-)
Een red team is bedoeld om tegenargumenten naar voren te brengen, alternatieve zienswijzen te promoten en alles ter discussie te stellen om zo uiteindelijk de beste keuzes te kunnen maken.
detail: Het Nederlandse covid-red team doet dit ongevraad, in plaats van gevraagd.
Als ze alleen dat zouden doen, zou dat nog te overzien zijn.breew schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 11:07:
Het hele idee van een "red team" is toch ook dat ze (al dan niet keihard) oppositie voeren tegen het bedrijf/instelling waar ze voor/bij/mee werken?
Nu worden er echter een stapel claims gemaakt wat er niet goed zou zijn, en dit wordt gepresenteerd als een oplossing. Echter; het is geen oplossing; het is alleen maar kritiek. Met alsnog een beperkt blikveld.
Ze hebben geregeld best wel een punt natuurlijk. Maar de manier waarop dit breeduit wordt uitgemeten is m.i. niet correct. Als er een wedervraag wordt gesteld is het antwoord 9 van de 10 keer: "Dat moet het kabinet maar uitzoeken".
Aardig draadje over de commerciële tests:
Welke rol spelen de commerciële testers? 🧵
— BD Dataplan - Bart Bolkestein (@BDDataplan) 10 november 2020
Er zijn veel vragen hierover, ook bij het OMT en RIVM:https://t.co/RLnyJHq20k
[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 10-11-2020 11:47 ]
Inzicht in het aantal besmettingen en gelijktijdig het percentage dat positief wordt getest lijkt mij wenselijk om inzicht te behouden in de trend. Op het moment dat hier geen betrouwbare getallen meer beschikbaar zijn, dan zal je andere bronnen moeten gebruiken om veranderingen in de trend te beoordelen. Stel dat je hiervoor enkel ziekenhuisopnames of opname op de IC als zou gebruiken, dan krijg je de situatie dat er een langere periode zit tussen het invoeren van maatregelen en het meetbaar terugzien van effecten van deze maatregelen waardoor het op-/afbouwen van maatregelen nog logger wordt.breew schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:41:
https://eenvandaag.avrotr...rliezen-het-zicht-op-het/
Ja, we weten niet of de toename nu komt door het virus zelf, of omdat er veel false-positives worden aangeleverd door commerciële testbureaus...![]()
“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.
Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.
Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• Coronavirus Slowchat #2
• Het nut en de noodzaak van mondkapjes
• Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
• De Coronavaccins
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.
Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.
Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• Coronavirus Slowchat #2
• Het nut en de noodzaak van mondkapjes
• Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
• De Coronavaccins