Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 224 Laatste
Acties:
  • 695.689 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Je was hier sneller dan de NOS notificatie :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Nu online
Exponentieel naar beneden *O*

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Dat gaat erg goed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 20:26

Stoney3K

Flatsehats!

Hebben we nu serieus een halvering bereikt in een week?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:05
Drardollan schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:06:
[...]

In België kan je geen vuurwerk kopen op dit moment en het is maar de vraag of die situatie voor 31 december veranderd.

Duitsland zal, naar het zich laat aanzien, gewoon vuurwerk verkopen de laatste 3 dagen van het jaar. Het is uiteraard mogelijk dat dit nog veranderd.

Een veel groter probleem is de import vanuit onder andere Polen. Dat is al jaren een probleem en zal nu nog lucratiever worden.
Belgische winkels zijn al bezig met een afhaal constructie. Volgens mij zijn sommige zelfs al open. Voorbeeldje: https://www.lootsvuurwerk.nl/

Je hebt gelijk betreft het vuurwerk: het vuurwerk uit Polen en Tsjechië is het grootste probleem qua hoe gevaarlijk het kán zijn. Belgisch en Dutis vuurwerk is vrijwel allemaal net zo legaal als hier, op een paar uitzonderingen na (qua vuurwerk categorie, hoeveelheid kruit etc.). Enige verschil zijn de regels die dit jaar nieuw zijn in NL: pijlen en knalvuurwerk. Dat mag daar nog wel.
Drardollan schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:12:
[...]

Het is zelfs dubbel zuur, want deze ondernemers zullen fors moeten betalen voor de opslag. Wat je besteld moet je afnemen. Aangezien het niet verkocht mag worden (als dit inderdaad doorgaat) dan moet je het laten opslaan of vernietigen. En dat is beiden niet gratis.

De bunkers valt wel mee, de meeste ondernemers hebben een vaste bunker. Die bouwen ze niet elk jaar opnieuw op. Vaak wordt er een ruimte gebruikt die het hele jaar door als opslag voor andere zaken dient, maar aangepast is voor vuurwerkopslag en daarvoor gebruikt wordt de laatste paar dagen van het jaar.
Bunkers is toch wel een probleem. Laatst in een video van een importeur gehoord dat ze eigenlijk meer inkopen dan ze in hun eigen bunkers kunnen opslaan, omdat veel containers de laatste 2 maanden van het jaar binnen komen. Die containers kunnen ze direct naar winkels distribueren, die het dan in hun eigen bunkers opslaan. Maar volgens mij mag dat niet het hele jaar in die winkelbunkers staan.
Kortom: als ál het vuurwerk opgeslagen moet worden hebben ze niet genoeg bunkers. Dus dat wordt óf vernietigen óf toch ergens anders opslaan (en dus duurder).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
De cijfers verbazen mij, nieuwe besmettingen weer keihard omlaag. Maar verpleeg en IC iets omhoog, dat is tegen de trend en verwachting in.

Maar ik ben wel blij met een getal onder de 5000, de maatregelen van met name 14 oktober beginnen hun vruchten steeds meer af te werpen.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:48

Agent47

I always close my contracts.

Stoney3K schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:18:
[...]

Hebben we nu serieus een halvering bereikt in een week?
Ongelofelijk zeg..

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-09 19:20
Gaat dit niet 'te' hard? gewoon gezien de manier van groei? tikje sceptisch (hoewel ik het heel erg hoop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Stoney3K schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:11:
[...]

Hoe wil je dat dan doen? Alle bewoners van het adres op de bon slingeren?

Tenzij je iemand op heterdaad betrapt denk ik niet dat je veel uit kan halen.
Precies. Op vuurwerk bekeuren als er een verbod is gaat alleen kunnen als ze op heterdaad zien wie het heeft aangestoken. Niemand zal kunnen of willen bewijzen dat die het heeft aangestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Je zou toch denken dat een deze dagen hij weer op 7k zit?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-09 23:14
Dé verklaring hiervoor heb ik eerder vandaag al gegeven: Er wordt een heel stuk minder getest.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 17:56

Egocentrix

Parttime zeurkous

Zie je hoeveel effect het sluiten van bibliotheken wel niet heeft? Binnen een week resultaat! :+

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:01
Drardollan schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:18:
[...]

De cijfers verbazen mij, nieuwe besmettingen weer keihard omlaag. Maar verpleeg en IC iets omhoog, dat is tegen de trend en verwachting in.

Maar ik ben wel blij met een getal onder de 5000, de maatregelen van met name 14 oktober beginnen hun vruchten steeds meer af te werpen.
Het is maandag. Berucht om hogere opnamecijfers. Mensen die voor het weekend of in het weekend zijn gezien worden dan alsnog ingestuurd. Dat gebeurt dan wel wekelijks geloof ik, dat die opnamecijfers na het weekend hoger zijn.

besmettingen goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Jovatov schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:20:
Dé verklaring hiervoor heb ik eerder vandaag al gegeven: Er wordt een heel stuk minder getest.
Er zijn dus ook veel minder mensen met klachten ? Misschien moeten ze oproepen dat men bij élke klacht zich mag laten testen ? En ook bij élk contact met een positief getestte.
Ook blijft de vraag of alle commerciële testers het goed doorgeven. Niemand weet hoeveel dat wel/niet doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Plenkske op 09-11-2020 14:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:52

Quad

Doof

Jovatov schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:20:
Is dat ook omdat er momenteel veel minder mensen met klachten zijn? Geen klachten = niet testen.

Spuit11 @Plenkske ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Quad op 09-11-2020 14:23 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Nu online
Quad schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:22:
[...]

Is dat ook omdat er momenteel veel minder mensen met klachten zijn? Geen klachten = niet testen.
Dat is eigenlijk wel gek, midden in het verkoudheidseizoen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Holk schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:54:
Even een domper op de feestvreugde; NOS meldt dat de regering een algemeen vuurwerkverbod gaat instellen voor komende jaarwisseling:

https://nos.nl/artikel/23...eheel-vuurwerkverbod.html

Beetje summier omschreven, staat namelijk niet bij of het volgend jaar wel door mag gaan...
Leuk, gaan mensen carbid gaan schieten midden in de nacht *O*
nu gedoogd oudjaarsdag overdag, maar gaat vast wel door dan als je geen vuurwerk hebt >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hebben jullie echt het idee dat er minder klachten zijn? Ik spreek wekelijk niemand die niet verkouden is momenteel :?

Vanmorgen ook iedereen die ik in calls had zat te snotteren.

Ik ben vooral bang dat de nieuwigheid er een beetje af is en dat men het sneller afdoet als verkoudheid. Al dan niet na een paar negatieve tests.

[ Voor 47% gewijzigd door MikeyMan op 09-11-2020 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 11:52

Quad

Doof

vuurtjih schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:23:
[...]

Dat is eigenlijk wel gek, midden in het verkoudheidseizoen
Ik merk om mij heen incl. mijzelf dat de meeste juist hun verkoudheid wel gehad hebben op dit moment.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:53
update 2020-11-09

RIVM naar eerste ziektedag (bron RIVM)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4SbXCwSKXU3TCuWfiux-OPwimxE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/trQw5mCU011GO5dGOtHiX0C6.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UcSR6Nd1lE8LGVmYghaLDF655TU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9IV0ryxvzmqpFhR3z3uvKr9P.png?f=user_large

LCPS bezetting (bron LCPS)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nq2tTbNhHeoZwXN4Nbys68bxIDw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xUfbnHdLCoKopEjP8vTAyFDX.png?f=user_large

Kaart veiligheidsregio's gemelde positieve testen (bron RIVM)

https://rpubs.com/wimpel/688504
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vLpoZf-vhvhiZUDhJRKkK_GP3tE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aX9dey1lsFkAYuShArsv4YyK.png?f=user_large

Kaart gemeenten gemelde positieve testen (bron RIVM)

https://rpubs.com/wimpel/688501
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IVqoZckK2HjkaUP-7GsyU6pE_Wg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/R2EPDvSRkbEQCf69BexhIm4N.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Plenkske schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:18:
[...]

Belgische winkels zijn al bezig met een afhaal constructie. Volgens mij zijn sommige zelfs al open. Voorbeeldje: https://www.lootsvuurwerk.nl/
Dat is nieuw voor mij, ik kom altijd bij ZENA en die waren gesloten (heb vandaag niet gekeken).
Je hebt gelijk betreft het vuurwerk: het vuurwerk uit Polen en Tsjechië is het grootste probleem qua hoe gevaarlijk het kán zijn. Belgisch en Dutis vuurwerk is vrijwel allemaal net zo legaal als hier, op een paar uitzonderingen na (qua vuurwerk categorie, hoeveelheid kruit etc.). Enige verschil zijn de regels die dit jaar nieuw zijn in NL: pijlen en knalvuurwerk. Dat mag daar nog wel.
Knal is helemaal bijzonder. Belgen mogen geen knalvuurwerk kopen, Nederlanders wel _O-

De rest van het vuurwerk uit Duitsland en België is deels legaal, als je het maar niet eerder haalt dan de vuurwerkwinkels in Nederland open zijn.
Bunkers is toch wel een probleem. Laatst in een video van een importeur gehoord dat ze eigenlijk meer inkopen dan ze in hun eigen bunkers kunnen opslaan, omdat veel containers de laatste 2 maanden van het jaar binnen komen. Die containers kunnen ze direct naar winkels distribueren, die het dan in hun eigen bunkers opslaan. Maar volgens mij mag dat niet het hele jaar in die winkelbunkers staan.
Kortom: als ál het vuurwerk opgeslagen moet worden hebben ze niet genoeg bunkers. Dus dat wordt óf vernietigen óf toch ergens anders opslaan (en dus duurder).
Klopt, in de winkelbunkers mag het slechts een beperkte tijd staan. Weet de exacte termijnen niet, maar je krijgt als winkel enkele dagen voor de verkoop geleverd en dan wordt er vervolgens bijna doorlopend geleverd tijdens de verkoopdagen. Je mag namelijk ook maar een X kilo hebben staan. Daarna gaat het vuurwerk terug naar de groothandel of fabriek, die hebben grotere bunkers met meer capaciteit. Maar dat is inderdaad niet gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:03
MikeyMan schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:23:
Hebben jullie echt het idee dat er minder klachten zijn? Ik spreek wekelijk niemand die niet verkouden is momenteel :?
Ik weet even niemand te bedenken in mijn omgeving die wel verkouden is o.i.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
LZ86 schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:21:
[...]

Het is maandag. Berucht om hogere opnamecijfers. Mensen die voor het weekend of in het weekend zijn gezien worden dan alsnog ingestuurd. Dat gebeurt dan wel wekelijks geloof ik, dat die opnamecijfers na het weekend hoger zijn.

besmettingen goed!
Ik wil voorkomen dat ik over een weekendeffect begin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Nou, als we zo doorgaan kan ik 4 pannetjes extra steken bij het gourmetten komende kerst...

(geintje natuurlijk)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Nu online
Holk schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:24:
Nou, als we zo doorgaan kan ik 4 pannetjes extra steken bij het gourmetten komende kerst...

(geintje natuurlijk)
Geen Piek met kerst, wel in Januari :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb niemand in mijn omgeving die verkouden is.
Ik denk dat de corona-maatregelen het aantal verkouden mensen ook wel ernstig beperkt. Zal wel vele malen minder zijn dan normaal.

Overigens heb ik wel kinderen waarvan de kleinste altijd verkouden is, maar die is twee, dus dat is normaal :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-09 23:14
Plenkske schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:22:
[...]

Er zijn dus ook veel minder mensen met klachten ? Misschien moeten ze oproepen dat men bij élke klacht zich mag laten testen ? En ook bij élk contact met een positief getestte.
Ook blijft de vraag of alle commerciële testers het goed doorgeven. Niemand weet hoeveel dat wel/niet doen.
Dat zijn onbekende variabelen. Je zou de nivel-cijfers kunnen checken in hoeverre andere virussen op het moment voet aan de grond krijgen, weet niet precies hoe vaak die updaten.

Het kan natuurlijk ook dat nu de horeca dicht is andere virussen minder kans krijgen en er daardoor ook minder mensen met klachten rondlopen.

Belangrijkste aspect wat mij betreft is dat het aantal positieve besmettingen harder is gedaald dan het aantal testen. Zolang dat het geval is en de positiviteitsratio dus daalt is dat goed nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:37
Ernstige twijfels bij de juistheid van deze cijfers. Hoeveel personen zijn er in totaal getest? Geven commerciële teststraten de boel wel door?

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
ShininNL schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:26:
Ernstige twijfels bij de juistheid van deze cijfers. Hoeveel personen zijn er in totaal getest? Geven commerciële teststraten de boel wel door?
Wat gek dat ik je niet zo ernstig hoorde twijfelen toen de cijfers boven de 10.000 per dag kwamen....

Kom aub met bewijzen cq. bronnen en niet met onderbuikgevoelens. Bedankt.

[ Voor 10% gewijzigd door Drardollan op 09-11-2020 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:53
de cijfers zijn wel degelijk juist.. het is vaak de interpretatie die te wensen over laat...
Niet voor niets worden er continue dikke disclaimers bij de 'çonclusies' uit de data geplaatst.

[ Voor 12% gewijzigd door breew op 09-11-2020 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 15:52
Iemand die iets raars ziet aan de data van regio kennemerland (haarlem, haarlemmermeer) maken nu op maandag tegen de trend in een mega sprong omhoog qua besmettingsgetallen (>300). Dit terwijl we de laatste dagen vol aan het dalen waren (<200 besmettingen). Of is dit gewoon achterstallige registratie?

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Quad schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:23:
[...]

Ik merk om mij heen incl. mijzelf dat de meeste juist hun verkoudheid wel gehad hebben op dit moment.
Maat van mij is al meerdere keren negatief getest na verkoudheidsklachten.

Nu is het juist klaar bij hem. In de vriendengroep en familie ook. Veel verkoudheden gehad, valt de laatste week juist enorm mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
anandus schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:25:
Ik heb niemand in mijn omgeving die verkouden is.
Ik denk dat de corona-maatregelen het aantal verkouden mensen ook wel ernstig beperkt. Zal wel vele malen minder zijn dan normaal.

Overigens heb ik wel kinderen waarvan de kleinste altijd verkouden is, maar die is twee, dus dat is normaal :P
Gek genoeg was ik vanaf vorige week zaterdag tot halverwege afgelopen week verkouden. Iets wat ik eigenlijk nooit ben. Dat was voor mij reden om te gaan testen vorige week zaterdag zelfs.

Maar om mij heen en bij de kinderen lijkt het inderdaad een stuk minder te zijn dan normaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Er worden ook een stuk minder testen afgenomen (-20%). Nu is de vraag of er ook minder mensen ziek zijn of minder mensen zich laten testen.

Ikzelf denk overigens het eerste. Coronamaatregelen beperken, naast corona, ook de hoeveelheid mensen die een griep of verkoudheidje krijgen, dus dat er minder mensen zijn met klachten zou me niets verbazen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Egocentrix schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:21:
[...]

Zie je hoeveel effect het sluiten van bibliotheken wel niet heeft? Binnen een week resultaat! :+
Moet je kijken wat er gebeurt als ze de teststraten sluiten!

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Ankona schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:29:
[...]

Gratis chloordrankjes voor iedereen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Drardollan schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:24:
[...]

Ik wil voorkomen dat ik over een weekendeffect begin ;)
In besmettingen is er geen weekend effect. Qua opnames is dat er wel. Maar dat weet jij net zo goed als ik natuurlijk :)

Maar morgen zullen de opnames ook nog wel hoger zijn, en dan woensdag of donderdag weer dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jovatov schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:25:
[...]

Dat zijn onbekende variabelen. Je zou de nivel-cijfers kunnen checken in hoeverre andere virussen op het moment voet aan de grond krijgen, weet niet precies hoe vaak die updaten.

Het kan natuurlijk ook dat nu de horeca dicht is andere virussen minder kans krijgen en er daardoor ook minder mensen met klachten rondlopen.

Belangrijkste aspect wat mij betreft is dat het aantal positieve besmettingen harder is gedaald dan het aantal testen. Zolang dat het geval is en de positiviteitsratio dus daalt is dat goed nieuws.
https://nivel.nl/nl/nivel...aandoeningen-surveillance

Cijfers tot twee weken terug.
Gek genoeg wel weer SARS-COV-2 bij de huisartsen.

Maar lijkt stabiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ankona schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:29:
[...]

Nul besmettingen per 100.000 inwoners, versoepelen die hap! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
LZ86 schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:31:
[...]

In besmettingen is er geen weekend effect. Qua opnames is dat er wel. Maar dat weet jij net zo goed als ik natuurlijk :)

Maar morgen zullen de opnames ook nog wel hoger zijn, en dan woensdag of donderdag weer dalen.
Weet ik, maar ik wilde de discussie niet aan slingeren ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Op zondag worden minder mensen ontslagen/gemeld blijkbaar, gezien de uitstroom te laag lijkt.
Dus niet heel verbazend.

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 09-11-2020 14:32 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Sijhtam schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:27:
Iemand die iets raars ziet aan de data van regio kennemerland (haarlem, haarlemmermeer) maken nu op maandag tegen de trend in een mega sprong omhoog qua besmettingsgetallen (>300). Dit terwijl we de laatste dagen vol aan het dalen waren (<200 besmettingen). Of is dit gewoon achterstallige registratie?
Achterstallige registratie kan inderdaad voorkomen. Was het in de afgelopen dagen in die regio's erg veel lager ?
Misschien dat commerciële testers ineens dingen aan het doorgeven zijn, die dat eerder in die regio niet deden. Kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Mooie van de routekaart is dat we nu zelf kunnen bepalen welke regels er vanaf morgen gelden. Toch? Daar was die poster toch voor bedoeld?

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Drardollan schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:18:Maar verpleeg en IC iets omhoog, dat is tegen de trend en verwachting in.
Val wel mee.
ZH-opnames is 177 (gisteren was 149), alle weken daarvoor was het hoger dan 177
IC-opname was 40. In de afgelopen 24 dagen is de IC-opname 8x lager geweest dan en 13x hoger dan 40.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Drardollan schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:23:

Klopt, in de winkelbunkers mag het slechts een beperkte tijd staan. Weet de exacte termijnen niet, maar je krijgt als winkel enkele dagen voor de verkoop geleverd en dan wordt er vervolgens bijna doorlopend geleverd tijdens de verkoopdagen. Je mag namelijk ook maar een X kilo hebben staan. Daarna gaat het vuurwerk terug naar de groothandel of fabriek, die hebben grotere bunkers met meer capaciteit. Maar dat is inderdaad niet gratis.
Niet gratis en niet genoeg bunkers voor die groothandels op dit moment. Ze zullen dan meerdere opties hebben:
- uitwijken naar Duitse bunkers.
- nieuwe bunkers maken.
- terugsturen naar fabriek, als dat uberhaupt mogelijk is. Ik verwacht dat de fabrieken in China daar niet echt op zitten te wachten.
- vernietigen

Alles is een duur grapje.

Ik denk overigens echt dat dit vuurwerkverbod averechts gaat werken. Maar dat weten we pas zeker als we de cijfers na de jaarwisseling horen: hoeveel mensen er naar de eerste hulp of huisartsen zijn moeten gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Plenkske Toen ik nog aan de andere kant van de toonbank stond duurde het inderdaad enige weken voordat de bunkers vol waren. En dan op de dagen zelf nog af en aan rijden met een bestelbus om nieuwe voorraad op te halen bij de groothandel. Die hele opslag is overal maxed out moet je maar rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:17
Drardollan schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:12:
[...]

Het is zelfs dubbel zuur, want deze ondernemers zullen fors moeten betalen voor de opslag. Wat je besteld moet je afnemen. Aangezien het niet verkocht mag worden (als dit inderdaad doorgaat) dan moet je het laten opslaan of vernietigen. En dat is beiden niet gratis.

De bunkers valt wel mee, de meeste ondernemers hebben een vaste bunker. Die bouwen ze niet elk jaar opnieuw op. Vaak wordt er een ruimte gebruikt die het hele jaar door als opslag voor andere zaken dient, maar aangepast is voor vuurwerkopslag en daarvoor gebruikt wordt de laatste paar dagen van het jaar.
Bunkers moeten wel hun keuring krijgen etc.

Achjah, zal een flinke chaos worden deze oud & nieuw, met veel vreugdevuren en illegaal spul
En mensen die zich door verveling tegen de politie gaan keren :X

Nee, echt een belachelijk besluit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
De meeste ouderen die ik spreek gaan niet voor het corona vaccin als dat op de markt is. Ik ben benieuwd hoeveel 70 plussers er voor open staan. Als straks maar een klein deel zich laat vaccineren haalt het alsnog weinig uit..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
Piet_Piraat7 schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:43:
De meeste ouderen die ik spreek gaan niet voor het corona vaccin als dat op de markt is. Ik ben benieuwd hoeveel 70 plussers er voor open staan. Als straks maar een klein deel zich laat vaccineren haalt het alsnog weinig uit..
Tja, dan gaan ze toch lekker dood? Dat is het alternatief voor die leeftijdsgroep. Nu beschermen we ze, en daar sta ik achter. Maar als dat vaccin er is dan is er een uitweg, en dan houdt je de bevolking echt niet meer tegen weer naar het normaal terug te keren.

Als enkele oudjes en de orthodoxe christenen dan niet willen meedoen is dat hun loss tbh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ik ben ook heel benieuwd hoe we daar straks mee omgaan als het om maatregelen gaat. Eindeloos wachten met afschalen tot alle weigeraars tóch besluiten om zich te vaccineren is natuurlijk ook geen realistische optie.

Gaan we dan toch segregatie in de maatschappij krijgen, waarbij de vaccin-weigeraars uiteindelijk nog aan strenge maatregelen gebonden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Ze zijn wel massaal voor het griep vaccin gegaan. Toch snap ik het wel, men is gewoon bang voor bijwerkingen op lange termijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-09 20:51
[...]

Dat na-ijl effect zal je altijd hebben. Je gaat niet gelijk van de teststraat het ziekenhuis in.
Ankona schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:34:
Mooie van de routekaart is dat we nu zelf kunnen bepalen welke regels er vanaf morgen gelden. Toch? Daar was die poster toch voor bedoeld?
Nee, die kaart is een klikfonds, kan maar één kant op.

Tjsa, geen vuurwerk. Ik zou de laatste zijn die dat erg vindt. Nu al proberen ze al weken het straatmeubilair hier op te blazen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LZ86
Plenkske schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:45:
[...]

Ze zijn wel massaal voor het griep vaccin gegaan. Toch snap ik het wel, men is gewoon bang voor bijwerkingen op lange termijn.
70 plussers hebben niet echt een lange termijn 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Holk
Dit is totaal geen reflectie van de samenleving net zoals de tweekers hier dat zijn. Uiteindelijk zijn alle griep vaccins binnen No-time gezet en was er een tekort. Pardon my french; maar die kulverhalen over “moet nog zien of we de 50% halen” hebben 0 waarde op dit moment, zeker niet als er weer iemand een zin begint met “meest ouderen die ik spreek...”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Nu online
LZ86 schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:44:
[...]

Tja, dan gaan ze toch lekker dood? Dat is het alternatief voor die leeftijdsgroep.
Nou, nee. Niet elke 70 plusser met corona gaat dood. Dus dat is niet het enige alternatief voor die groep. Het gros van de 70 plussers die ik spreek vertrouwt op hun eigen lichaam om het virus de baas te kunnen en wil geen vaccin dat voor hun gevoel gerushed is.

Ik zeg niet dat ik het met hun bezwaar eens ben, maar dat is hoe (voor mijn gevoel) best wat mensen er over denken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
Señor Sjon schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:45:

Tjsa, geen vuurwerk. Ik zou de laatste zijn die dat erg vindt. Nu al proberen ze al weken het straatmeubilair hier op te blazen.
Met het vuurwerk wat dalijk nog massaler gekocht gaat worden als het legale vuurwerk hier in Nederland verboden wordt.
Met legaal vuurwerk kan niks opgeblazen worden, tenzij je het zelf gaat aanpassen (wat het automatisch illegaal maakt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Stoney3K schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:45:
[...]

Ik ben ook heel benieuwd hoe we daar straks mee omgaan als het om maatregelen gaat. Eindeloos wachten met afschalen tot alle weigeraars tóch besluiten om zich te vaccineren is natuurlijk ook geen realistische optie.

Gaan we dan toch segregatie in de maatschappij krijgen, waarbij de vaccin-weigeraars uiteindelijk nog aan strenge maatregelen gebonden zijn?
Tja, je kan niet een paar 1000 weigeraars de rest van het land in hun greep laten houden. Zodra dat vaccin er is gaat er na een bepaalde tijd gewoon steeds verder versoepeld worden. Dan zal je vast nog wel hier en daar een cluster hebben, maar dat dooft dan weer uit omdat het in de rest van het land geen voet aan de grond krijgt.

Dat zie je ook nog met de mazelen clusters in de orthodox christelijke kringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:53
Ik zou dat toch echt niet begrijpen. Ik als gezonde (doch te zware) begin veertiger zou dat vaccin zonder met mijn ogen te knipperen nemen. Heb best veel vertrouwen in de uitgevoerde testen en ben niet bang voor een tracking chip op zo. Sterker nog ik hou zelfs van chips ;) >:)

Maar als zeventiger, waar je dus echt een fors risico loopt, waarom zou je het niet doen? Tenzij het je niet uitmaakt of je dood gaat, bot gezegd. Bang om onvruchtbaar te worden of dat over twintig jaar toch blijkt dat er een negatief gezondheidseffect is, dat lijkt me op zo'n leeftijd allemaal minder boeiend...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
YakuzA schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:16:
[...]

Meeste phase3 die ik langs heb zien komen zijn 10/20/50.000 test personen oid.

Verder is van die 10% meer interessant wat voor klachten ze hadden, if any etc.
Data is over 94 infecties, 90% zaten in de placebo groep. Desondanks een goede start!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Holk schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:49:
[...]

Data is over 94 infecties, 90% zaten in de placebo groep. Desondanks een goede start!
94 is inderdaad al best veel. Een tijdje geleden las ik dat ze maar iets van 100 tot 150 infecties nodig hebben om de effectiviteit te bewijzen. Voor mijn gevoel zijn dat er weinig, maar schijnbaar werkt het zo. De geleerden zullen dat beter weten dan ik :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LZ86
Piet_Piraat7 schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:47:
[...]

Nou, nee. Niet elke 70 plusser met corona gaat dood. Dus dat is niet het enige alternatief voor die groep. Het gros van de 70 plussers die ik spreek vertrouwt op hun eigen lichaam om het virus de baas te kunnen en wil geen vaccin dat voor hun gevoel gerushed is.

Ik zeg niet dat ik het met hun bezwaar eens ben, maar dat is hoe (voor mijn gevoel) best wat mensen er over denken.
Nee, maar bijna alle coronadoden die in ons land te betreuren zijn, zijn wel van hun leeftijdsgroep. Dus nee, ze gaan niet allemaal dood, maar ze worden veel en veel harder geraakt dan de 55 - groep. De groep die hun hele leven om heeft moeten gooien voor diezelfde oudjes (en andere kwetsbaren)

Als diezelfde oudjes dan plots zeggen, ja ik neem het niet, kan je er donder op zeggen dat die groep jongeren dan ook denkt, ja krijg dan de tering maar, ik hervat mijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Nu online
Jorizzz schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:49:
[...]
Maar als zeventiger, waar je dus echt een fors risico loopt, waarom zou je het niet doen?
Ik kan natuurlijk niet voor alle 70'ers spreken, maar de bezwaren die ik hoorde:

- Het vaccin is niet lang genoeg getest
- Ik heb geen onderliggende kwalen (behalve oud zijn), zoals te zwaar of astma
- Ik haal het vaccin wel als ik ziek word (die snapte niet dat een vaccin geen medicijn is)
- Als ik overal een vaccin voor haal wordt mijn immuunsysteem lui

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
Piet_Piraat7 schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:51:
[...]

Ik kan natuurlijk niet voor alle 70'ers spreken, maar de bezwaren die ik hoorde:

- Ik haal het vaccin wel als ik ziek wordt. (die snapte niet dat een vaccin geen medicijn is)
Dus allemaal complete kul argumenten. Duidelijk van die koppige boomers die het dus gewoon niet snappen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Nu online
LZ86 schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:52:
[...]

Dus allemaal complete kul argumenten. Duidelijk van die koppige boomers die het dus gewoon niet snappen. :P
Mee eens, maar daarvan zijn er echt een hoop. Dat kan de uitrol van een vaccin echt in de weg zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Piet_Piraat7 schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:53:
[...]

Mee eens, maar daarvan zijn er echt een hoop. Dat kan de uitrol van een vaccin echt in de weg zitten.
Totale BS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

[...]

Het mooie is nog dat die mensen nu allemaal lopen te zeiken over die (volgens hun) kl*te regels, maar wel vooraan gaan staan als er een vaccin is. Nu komt die South park aflevering wel van pas.

" Ben jij DildoSwagging42?, geen vaccin voor jou" :*)

[ Voor 12% gewijzigd door Agent47 op 09-11-2020 14:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Gezien de rij bij de griepprik zal het wel goed komen qua dekkingsgraad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcunator
  • Laatst online: 02-09 21:14
[...]

Een ontwikkeltraject van een normaal vaccin is vele malen langer. Ik snap best dat dit voor enige terughoudendheid zorgt bij mensen.

Dit is natuurlijk op te lossen met goede voorlichting, maar in deze tijd van complottheorieën lijkt het me niet slim om dit soort begrijpelijk bezwaren als kulargumenten af te schrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09 13:03

Rudios

Lost in space?

Piet_Piraat7 schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:51:
[...]

- Ik haal het vaccin wel als ik ziek word (die snapte niet dat een vaccin geen medicijn is)
Ik hoor juist het tegenovergestelde, het gros waar ik de discussie mee heb gehad neemt gewoon een corona vaccin, zelfde idee als de griepprik, zetten die prik. De leeftijden varieerde van 30 tot 80.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
geenstijl schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:35:
[...]
Val wel mee.
ZH-opnames is 177 (gisteren was 149), alle weken daarvoor was het hoger dan 177
IC-opname was 40. In de afgelopen 24 dagen is de IC-opname 8x lager geweest dan en 13x hoger dan 40.
Je moet de uitstroom meenemen, daar was al dagen een netto daling. Vandaag niet. En dat is tegen de trend in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Plenkske schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:37:
[...]

Niet gratis en niet genoeg bunkers voor die groothandels op dit moment. Ze zullen dan meerdere opties hebben:
- uitwijken naar Duitse bunkers.
- nieuwe bunkers maken.
- terugsturen naar fabriek, als dat uberhaupt mogelijk is. Ik verwacht dat de fabrieken in China daar niet echt op zitten te wachten.
- vernietigen

Alles is een duur grapje.
Klopt. Niet leuk.
Ik denk overigens echt dat dit vuurwerkverbod averechts gaat werken. Maar dat weten we pas zeker als we de cijfers na de jaarwisseling horen: hoeveel mensen er naar de eerste hulp of huisartsen zijn moeten gaan.
Ik heb besloten er mij niet druk over te maken en mijn eigen plan te trekken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:46

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Waah schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:10:
@Gonadan Ik kop hem graag in :+

Verder volledig met je eens O-)

Maar op die manier weet ik wel zeker dat mensen gaan klagen dat je, 10 meter over hun grens, opeens wel meer mag O-) En dat de media weer met voorbeelden komt.

En dan zeg ik: Lekker laten klagen. Maar we doen er lekker niks aan. Deal with it, stelletje verwende kleuters :+

In mijn omgeving hoor ik ook vooral klagen. "Buiten mag je maar met 2 mensen, maar de sportschool is nog open, boehoehoe". Doet me altijd denken aan de "discussies" die ik thuis met mijn eigen peuter heb
Eens hoor, het maakt geen drol uit waar je de grens legt en hoe je die beargumenteert. Hele hordes zullen toch commentaar hebben en het beter weten. Je zou bijna denken dat mensen niets te doen hebben. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Holk
Rudios schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:57:
[...]

Ik hoor juist het tegenovergestelde, het gros waar ik de discussie mee heb gehad neemt gewoon een corona vaccin, zelfde idee als de griepprik, zetten die prik. De leeftijden varieerde van 30 tot 80.
Dit is typisch het resultaat van een klein kort gesprekje.

4 vrienden staan bij elkaar (op gepaste afstand), 1 zegt 'komt een vaccin', nummer 2 zegt 'ja maar bijwerkingen, mij niet gezien' en nummers 1, 3 en 4 knikken. Resultaat is 'niemand neemt vaccin' maar als puntje bij paaltje komt, staan ze in dezelfde rij voor het vaccin, misschien dat nummer 2 thuis blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

klaaas schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:03:
Dat gaf ik ook al aan. Blijkbaar moeten we zelf bepalen welk gedeelte van de eisen geldt voor een gedeeltelijke lockdown. Niet handig. Gelukkig kom je wel met een paar klikken op rijksoverheid.nl bij een overzicht in eenvoudige taal. Misschien helpt dat ;)
Haha ja die had ik ook gezien. Ik kan niet wachten totdat die een keer per ongeluk afwijkt van de gewone variant qua inhoud, dan kan je helemaal lachen. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Drardollan schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:58:
[...]

Je moet de uitstroom meenemen, daar was al dagen een netto daling. Vandaag niet. En dat is tegen de trend in.
Dat is niet zo heel relevant eigenlijk, zolang de instroom niet toeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
FabianGTI schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:42:
[...]

Bunkers moeten wel hun keuring krijgen etc.
Klopt, dat is enkele dagen tot 2 weken voor de levering komt.

Ik weet nog goed dat ik als 17 jarige bezig was met het opbouwen van de bunker. Controle zou komen die dag, geen probleem. Ik mocht als 17 jarige niet aan het vuurwerk komen, maar een lege bunker is natuurlijk prima. De controle meneren kon ik dan ook prima te woord staan.

Komt er precies op het moment dat de controle bezig is, een paar uur eerder dan gepland, de eerste levering van het vuurwerk die het doodleuk achter de dorpel zetten :D En dan sta je daar, ik mocht er niet aankomen en het mocht natuurlijk niet buiten de bunker staan. Niemand in de nabije omgeving om het op te lossen, baas was met een paar andere collega's aan de andere kant van het land voor een klus.....

Uiteindelijk onder toeziend oog van 1 van de controleurs het de bunker in mogen verplaatsen bij hoge uitzondering. Dat was op dat moment deze beste optie, maar natuurlijk zo illegaal als wat 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Drardollan schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:06:
[...]

Ik heb nergens gezegd dat het breed uitgemeten moet worden of dat er met complimenten gestrooid moet worden. Ik zeg alleen dat als iets wat je met veel bombarie aankondigt en wat nu afgewend lijkt te worden, meer aandacht verdiend dan een of ander ondergeschoven momentje op een drempel.

Je zou zo'n persmoment kunnen aangrijpen om het land een update te geven en dit dus als positief punt mee te nemen. Door het op de juiste manier en met de juiste toon te brengen kan je het moment juist aangrijpen om de andere maatregelen extra kracht bij te zetten.
Er werd niets aangekondigd, er werd gesteld dat het een overweging zou kunnen zijn als er geen verbetering kwam. Ik vind het wat spijkers op laag wat er zoeken, het sterft al van de persmomenten en vragenuurtjes. Je hebt veel meer aan gewoon duidelijke communicatie over wat wél van belang is.
De wetenschap denkt er overigens net zo over, een compliment (belonen) werkt beter dan straffen. Een interessant onderzoek hierover vind je hier: https://www.adriba.vu.nl/...iewNVVK_tcm225-222756.pdf
Iedereen met kinderen of een leidinggevende functie zou dat moeten weten, maar die weten ook dat ongefundeerd met complimenten strooien zorgt dat ze waardeloos worden.
Overigens is er nog een heel groot verschil tussen nog even geen complimentje geven en straffen, of ervaart men het gebrek aan een overdaad aan complimentjes tegenwoordig al als straf? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Gonadan schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:03:
[...]
Overigens is er nog een heel groot verschil tussen nog even geen complimentje geven en straffen, of ervaart men het gebrek aan een overdaad aan complimentjes tegenwoordig al als straf? ;)
De laatste maanden heb ik, in tegenstelling tot in het voorjaar, geen enkel compliment gehoord vanuit de overheid. Ook niet op het moment dat we het gewoon goed doen met zijn allen.

Overdaad schaadt. Dat is nergens voor nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Drardollan schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:02:
[...]

Klopt, dat is enkele dagen tot 2 weken voor de levering komt.

Ik weet nog goed dat ik als 17 jarige bezig was met het opbouwen van de bunker. Controle zou komen die dag, geen probleem. Ik mocht als 17 jarige niet aan het vuurwerk komen, maar een lege bunker is natuurlijk prima. De controle meneren kon ik dan ook prima te woord staan.

Komt er precies op het moment dat de controle bezig is, een paar uur eerder dan gepland, de eerste levering van het vuurwerk die het doodleuk achter de dorpel zetten :D En dan sta je daar, ik mocht er niet aankomen en het mocht natuurlijk niet buiten de bunker staan. Niemand in de nabije omgeving om het op te lossen, baas was met een paar andere collega's aan de andere kant van het land voor een klus.....

Uiteindelijk onder toeziend oog van 1 van de controleurs het de bunker in mogen verplaatsen bij hoge uitzondering. Dat was op dat moment deze beste optie, maar natuurlijk zo illegaal als wat 8)
Ik geloof ook niet dat de afgeladen Sprinter H4L3 waar ik mee op en neer reed helemaal binnen de regels viel. Ook al door overbeladen te zijn. En dat met 80 pk ofzo. Dat waren nog eens tijden! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
MikeyMan schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:05:
[...]

Ik geloof ook niet dat de afgeladen Sprinter H4L3 waar ik mee op en neer reed helemaal binnen de regels viel. Ook al door overbeladen te zijn. En dat met 80 pk ofzo. Dat waren nog eens tijden! :+
Sssssst ;)

Hoogtepunt bij ons was de baas die vuurpijlen ging afsteken waarvan de stokken afgebroken waren 8)7
Met de deur van de bunker (zeecontainer met dubbele deur) gewoon open _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
marcunator schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:57:
[...]

Een ontwikkeltraject van een normaal vaccin is vele malen langer. Ik snap best dat dit voor enige terughoudendheid zorgt bij mensen.

Dit is natuurlijk op te lossen met goede voorlichting, maar in deze tijd van complottheorieën lijkt het me niet slim om dit soort begrijpelijk bezwaren als kulargumenten af te schrijven.
Er is door verschillende media de afgelopen maanden veel aandacht besteedt aan de reden dat een vaccinontwikkeling in dit geval sneller gaat (bestaand vaccin wat aangepast is, bureaucratie die voorrang verleent aan de vaccins etc etc)

Dus ja, allemaal kulargumenten. Net zoals alle complottheoriën. Kansen genoeg gehad om erover te lezen of te horen. Zelfs de telegraaf had er een artikel over gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Drardollan schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:05:
De laatste maanden heb ik, in tegenstelling tot in het voorjaar, geen enkel compliment gehoord vanuit de overheid. Ook niet op het moment dat we het gewoon goed doen met zijn allen.
En dat ervaar je dus als straf?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:37
Drardollan schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:08:
[...]

Sssssst ;)

Hoogtepunt bij ons was de baas die vuurpijlen ging afsteken waarvan de stokken afgebroken waren 8)7
Met de deur van de bunker (zeecontainer met dubbele deur) gewoon open _O-
En dat was in enschede toevallig? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Gonadan schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:12:
[...]

En dat ervaar je dus als straf?
Dat ervaar ik als geen compliment krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
stylezzz schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:12:
[...]

En dat was in enschede toevallig? ;)
Ik zou nu een compleet arsenaal aan fouten grappen kunnen aanrukken, maar ik ben verstandig en zeg dus: Nee.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Nu online

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Er zal dan toch ook wel een campagne komen om mensen te stimuleren dit vaccin te halen? Daarmee heb je de meeste schaapjes al over de dam lijkt me.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Mijn ouders gaan het vaccin halen hoor. Die willen de kleinkinderen weer kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Drardollan schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:12:
[...]

Dat ervaar ik als geen compliment krijgen.
Oké, dan schuif ik de opmerking over straffen terzijde. Die was dan off topic. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Family Guy schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:15:
Er zal dan toch ook wel een campagne komen om mensen te stimuleren dit vaccin te halen? Daarmee heb je de meeste schaapjes al over de dam lijkt me.
Gewoon een brief met plaats en tijd waarop de vaccinatie plaatsvindt. Werkt vaak goed om discussie te voorkomen door de vraag over te slaan en meteen concreet te worden. Het gros volgt dan gewoon het gewenste gedrag.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Ik heb al corona gehad. En ik ga dat vaccin gewoon halen. Ik zal wel bij de eerste groepen zitten die kunnen omdat ik in de zorg werk.

Kan niet wachten tbh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Gonadan schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:18:
[...]

Oké, dan schuif ik de opmerking over straffen terzijde. Die was dan off topic. :)
Dat hoeft niet. Want we kregen wel degelijk een soort van straf. Maar dat staat los van wel of niet een compliment krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
TrailBlazer schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:16:
Mijn ouders gaan het vaccin halen hoor. Die willen de kleinkinderen weer kunnen zien.
Dat kunnen ze nu toch ook al? Er zijn sinds 1 juni (of juli, dat ben ik kwijt) geen restricties meer op het kunnen of mogen zien van de kleinkinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Piet_Piraat7 schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:53:
[...]

Droeftoeters genoeg (eigenlijk teveel). Hoorde letterlijk van mijn fysio: "hopelijk laten veel mensen zich vaccineren, zodat ik snel weer op vakantie kan." Hij antwoorde ontkennend op de vraag of hij zich liet vaccineren: "Nee, ik heb geen zin in die bijwerkingen."

Mooi hoor, lekker egoïstisch ook. 8)7

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:48

StM

Joris748 schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:27:
[...]

Droeftoeters genoeg (eigenlijk teveel). Hoorde letterlijk van mijn fysio: "hopelijk laten veel mensen zich vaccineren, zodat ik snel weer op vakantie kan." Hij antwoorde ontkennend op de vraag of hij zich liet vaccineren: "Nee, ik heb geen zin in die bijwerkingen."

Mooi hoor, lekker egoïstisch ook. 8)7
Zou gelijk de laatste keer zijn dat ik er kwam :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:30

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Er is gewoon een groep mensen die enorm pessimistisch is en overal alleen maar nadelen in ziet:
# Dalen de cijfers-> Dan wordt er vast minder getest
# Dalen de cijfers op maandag-> Weekenddip!
# Lopen de ziekenhuizen minder hard vol -> Dat komt omdat mensen niet meer erin mogen want traige!
# Vaccin werkt goed -> ja maar nadelen....
# Jongeren lopen risico -> ja maar niet in de facebookgroep die ik volg...

Etcetera, etcetera. Het lijkt mij k*t als je overal alleen maar nadelen ziet, maar eerlijk is eerlijk, het valt in de praktijk dan altijd mee ;).

Het is gewoon een hele goede dag. Hard dalende cijfers en erg goed nieuws over het vaccin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Drardollan schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:25:
[...]

Dat kunnen ze nu toch ook al? Er zijn sinds 1 juni (of juli, dat ben ik kwijt) geen restricties meer op het kunnen of mogen zien van de kleinkinderen.
Geen restricties is natuurlijk niet hetzelfde als de verlaagde risico's door een vaccinatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
StM schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:29:
[...]

Zou gelijk de laatste keer zijn dat ik er kwam :)
Ben ook naar aanleiding daarvan gewisseld van fysio. Had er geen vertrouwen meer in dat hij zich aan coronaregels hield (voor de veiligheid van mezelf en andere cliënten).

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Nu online
Napo schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:31:
[...]

Geen restricties is natuurlijk niet hetzelfde als de verlaagde risico's door een vaccinatie.
In dat geval is het wellicht een goede optie om jezelf in bubbeltjes plastic in te pakken en veilig in een safe room te blijven zitten de rest van je leven.

Leven brengt nu eenmaal risico's met zich mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

LZ86 schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:21:
Ik heb al corona gehad. En ik ga dat vaccin gewoon halen. Ik zal wel bij de eerste groepen zitten die kunnen omdat ik in de zorg werk.

Kan niet wachten tbh
Ach man, je hebt een nick change gehad :o Leek mij al bijzonder dat twee mensen dusdanig actief waren in dit draadje met hetzelfde icoon.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcunator
  • Laatst online: 02-09 21:14
LZ86 schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:09:
[...]

Er is door verschillende media de afgelopen maanden veel aandacht besteedt aan de reden dat een vaccinontwikkeling in dit geval sneller gaat (bestaand vaccin wat aangepast is, bureaucratie die voorrang verleent aan de vaccins etc etc)

Dus ja, allemaal kulargumenten. Net zoals alle complottheoriën. Kansen genoeg gehad om erover te lezen of te horen. Zelfs de telegraaf had er een artikel over gemaakt.
Je hebt gelijk, maar mist totaal mijn punt :+
Pagina: 1 ... 69 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins