And to think they once said that computers would take away jobs.
Da's een terechte vraag. Hopelijk zijn de (enorm) gedaalde wachttijden en sneltesten een goede motivatie zodat de testbereidheid hoger wordt/blijft.MikeyMan schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:30:
@Jovatov Vraag me toch ook af hoe het met de testbereidheid zit. Als je drie keer een negatieve test hebt gehad bij gesnotter; ga je dan nog een vierde keer?
Dat is waar. Het biedt ook perspectief. Helder en kort gecommuniceerd. Eigenlijk enkel voordelen.
Ik twijfel er niet aan dat de overheid liever gisteren dan vandaag de maatregelen overboord zou gooien. Tijdens de eerste golf was het mij wel duidelijker wat er stond te gebeuren.En uiteindelijk is de eerste lockdown ook afgebouwd voordat de aangekondigde datum bereikt was. Het is niet alsof de overheid voor de lol zo graag iedereen zo lang mogelijk opgesloten wil houden.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Ik vraag me toch altijd af wie al die negatieve tests dan zijn. Zelfs op de absolute top was nog steeds meer dan 75% van de tests negatief.Jovatov schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:33:
[...]
Da's een terechte vraag. Hopelijk zijn de (enorm) gedaalde wachttijden en sneltesten een goede motivatie zodat de testbereidheid hoger wordt/blijft.
Daarin verwacht ik:
-Mensen met klachten maar geen covid. Daar heb je dus te maken met het normale seizoensverloop van andere aandoeningen. Besmettelijke aandoeningen dalen ook hard bij een lockdown maar je kan nog steeds snotterig worden van dat het kouder is.
-Zorgpersoneel dat ook zonder klachten bij mogelijke besmettingen wordt getest
-Mensen zonder klachten die zeggen dat ze klachten hebben omdat ze denken besmet te zijn als ze horen dat iemand uit hun omgeving postitief getest is
-False Negatives, dat zou misschien bij grote drukte meer zijn dan nu het rustiger is
Bij een daling in het absolute (en onbekende) aantal besmettingen per dag dalen de meeste van deze mee, behalve dan de ziektes die niet door besmettingen komen. Met vertragingen in die effecten en of ze relatief meer of minder veranderen zie je verschillen ontstaan in absoutre en positieve aantallen tests los van het verloop van dat aantal werkelijke besmettingen.
Misschien dat in het riool kijken wel toch de beste graadmeter is, het is niet afhankelijk van de bereidwilligheid van mensen zich te laten testen.
[ Voor 13% gewijzigd door IJzerlijm op 09-11-2020 10:44 ]
Iedereen begrijpt dat we pas weer terug naar écht normaal kunnen als het virus compleet weg is. Of dat ooit gaat gebeuren weet ik niet, maar de Spaanse griep was met een jaar of 2-3 ook wegAnkona schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:30:
[...]
Ik ben het met je eens dat er een hoop onbekendheid is, maar perspectief is wel degelijk belangrijk voor draagvlak. Waarom zou je je aan beperkingen onderwerpen als je niet ziet dat het ergens toe gaat leiden?
Maar de maatregelen afschalen en versoepelen kan uiteindelijk pas als het aantal nieuwe besmettingen (zo goed als) nul is, de ziekenhuizen en de IC's leeg zijn. Maar het hangt ook af van wat er verder in Europa gebeurt of eigenlijk in de gehele wereld.
Leuk als het aantal besmettingen nul is, maar als de IC's nog vol liggen, kun je nog niet afschalen. Omgekeerd kun je het risico ook niet nemen. Of het gaat in Nederland prima, maar in Belgie gaat het slechter dan ooit: ook dan wil je nog niet versoepelen want dan weet je ook dat het 2 weken duurt voor hier de pleuris weer uitbreekt.
Een routekaart maken die uitgaat van een slechter wordende situatie is veel eenvoudiger dan een route naar versoepeling.
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
Helemaal weg gaat wellicht nooit meer gebeuren, dus dan gaan we wat u betreft nooit meer terug naar het echte normaal? Wat mij betreft, en ik vermoed voor het overgrote deel van de mensen, een onacceptabel perspectief. We zullen als het langer duurt moeten leren leven met corona.mystic schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:57:
[...]
Iedereen begrijpt dat we pas weer terug naar écht normaal kunnen als het virus compleet weg is. Of dat ooit gaat gebeuren weet ik niet, maar de Spaanse griep was met een jaar of 2-3 ook wegIk heb goede hoop.
Ach dewolly_a schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:22:
Gewoon een beetje je gezond verstand gebruiken als Nederlander is er schijnbaar niet meer bij. Wij zijn te dom om zelf te poepen en moeten dagelijks een appje krijgen waarin staat dat we moeten poepen, eten, etc.

Zo slecht doen we het dus nog niet
Ja duh.... het is niet voor niets een werkwoord daar....gekkie schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:16:
[...]
Ach demoeten toch überhaupt al met z'n tweeën zijn om een flink potje te kunnen poepen ?
Zo slecht doen we het dus nog niet.
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Tsja, commerciele organisaties zoals de TUI hebben direct half nederland bedolven met de berichten:Drardollan schreef op maandag 9 november 2020 @ 09:56:
[...]
https://www.telegraaf.nl/...stemmingen-niet-weerstaan
Het volgende bewijs (in mijn ogen) dat het draagvlak afbrokkelt. Men doet niet enkel in Nederland wat, men vind het blijkbaar ook allemaal prima om naar risico gebieden af te reizen.
Mede mogelijk gemaakt door het zwalkende beleid van onze overheid. Helaas. In de eerste golf was het allemaal stukken duidelijker en eenvoudiger.
"Het mag weer"
"Boek nu"
etc.
Wat denk je dan dat er gebeurt?
Dat heeft niet zozeer met draagvlak te maken.
[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 09-11-2020 11:29 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Bijna goed, dit was 'slechts' 71,8%IJzerlijm schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:41:
[...]
Ik vraag me toch altijd af wie al die negatieve tests dan zijn. Zelfs op de absolute top was nog steeds meer dan 75% van de tests negatief.
/f/image/hQe8HiroIgB5JHjbjKSAxBas.png?f=fotoalbum_large)
Bron: https://www.rivm.nl/sites...kelijks_20200707_1251.pdf
[ Voor 7% gewijzigd door Drardollan op 09-11-2020 11:36 ]
Tsja, wat is normaal natuurlijkstijnec1 schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:15:
[...]
Helemaal weg gaat wellicht nooit meer gebeuren, dus dan gaan we wat u betreft nooit meer terug naar het echte normaal? Wat mij betreft, en ik vermoed voor het overgrote deel van de mensen, een onacceptabel perspectief. We zullen als het langer duurt moeten leren leven met corona.
maar veel hangt ook samen met hoe wij ons gedragen
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
Het perspectief voor de samenleving is dat de zorg niet overbelast wordt en niet-Corona-gerelateerde zorg mogelijk blijft.Ankona schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:30:
[...]
Ik ben het met je eens dat er een hoop onbekendheid is, maar perspectief is wel degelijk belangrijk voor draagvlak. Waarom zou je je aan beperkingen onderwerpen als je niet ziet dat het ergens toe gaat leiden?
Ik ben persoonlijk helemaal klaar met 'het uitzichtloze bestaan' dat mensen blijkbaar nu hebben. Dikke boehoe. We hebben het nog steeds f*cking goed in dit land. Die hele ikke-is-zielig-mentaliteit mag gestopt worden in de plek waar Nederlanders uit poepen en sommige Belgen in poepen.
Prima dat JIJ dat vindt. Punt is alleen dat als 5% van de mensen onvoldoende perspectief zien om zich aan de regels te houden het zo goed als nutteloos is geworden dat anderen zich er nog aan blijven houden.zacht schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:53:
[...]
Het perspectief voor de samenleving is dat de zorg niet overbelast wordt en niet-Corona-gerelateerde zorg mogelijk blijft.
Ik ben persoonlijk helemaal klaar met 'het uitzichtloze bestaan' dat mensen blijkbaar nu hebben. Dikke boehoe. We hebben het nog steeds f*cking goed in dit land. Die hele ikke-is-zielig-mentaliteit mag gestopt worden in de plek waar Nederlanders uit poepen en sommige Belgen in poepen.
Maar ja, de ikke mentaliteit. Zolang ik het er maar mee eens ben is het goed voor iedereen. Toch?
alles kan off-topic
Sommige sectoren die inmiddels het water volledig aan de lippen staat, maar we hebben het fucking goed.zacht schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:53:
[...]
Het perspectief voor de samenleving is dat de zorg niet overbelast wordt en niet-Corona-gerelateerde zorg mogelijk blijft.
Psychische problemen die oplopen, maar we hebben het fucking goed.
Studievertraging in zo ongeveer elke richting en niveau maar we hebben het fucking goed
Mensen die familie amper kunnen zien, maar we hebben het fucking goed
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Ik wist dat die ging komen.Waah schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:04:
@Gonadan je pleit voor regionale aanpak met veel uitzonderingen... Maar zegt ook: "Mensen hoeven niet alle details centraal op te kunnen zoeken, als de grote lijnen maar wel duidelijk en accuraat zijn."
Hoe verwacht je dat mensen zich aan de regionale, vele uitzonderingen kunnen houden, als ze die details niet kunnen vinden?
Verder met je eens hoorzeker kwa communicatie. Maarja politica zijn niet gewend om zo te spreken, die willen altijd een uitweg uit hun woorden zodat je ze niet kan vastpinnen. Normaal heel handig, maar in communicatie naar de burgers... not so much
De grote lijnen zijn in de vorm van: thuis werken in heel Nederland, gewoon niet naar oranje buitenland, thuis blijven in Brabant, ook nog avondklok in Zuid-Holland. Eenduidig en simpel, maar dan wel zorgen dat ze accuraat zijn dus kloppen met de routekaart*.
De details zijn veel minder relevant voor het gedrag. Of winkel/restaurant x open is hangt af van of zij zich kunnen gedragen en maatregelen hanteren, niet van algemene maatregelen. Dus wil je weten of je ergens langs kunt dan moet je hun website maar even bezoeken.
Keuzes daarin kan je toch nooit helemaal consistent maken en zeker niet altijd goed uitleggen, dat moet je dan ook gewoon lekker helemaal niet doen. Zonde van je tijd, steek die tijd dan maar in maatwerk en gericht sluiten in plaats van met hagel schieten.
* een routekaart die bij elke afslag verandert noem ik geen kaart. Dat is meer een navigatieapparaat met GPS issues en verouderd kaartmateriaal.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik denk dat het niet aan jou is om dat maar even te bepalen voor anderen. Mensen zonder baan, met een failliet bedrijf, met mentale klachten of die stilstaan met school zouden het ongetwijfeld helemaal oneens met je zijn. Ik vind die post van jou dan eerder blijken van een ikke-mentaliteit: jij hebt er geen moeite mee klaarblijkelijk, dat is fijn, en anderen moeten niet zeuren.zacht schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:53:
[...]
Maat van me heeft geen baan meer, omdat het bedrijf anders failliet zou gaan. Dat was in een tussenjaar, dus ben je mooi klaar mee. Ander iemand die ik ken zakte van niveau met school, omdat diegene totaal niet mee kon met het online onderwijs. En dan zit jij achter je toetsenbord makkelijk het allemaal dikke boehoe te noemen. Kom op, man.
[ Voor 3% gewijzigd door Soccer98 op 09-11-2020 12:03 ]
Het punt is dat dat misschien voor sommigen geldt, die dan denken het recht te hebben om dan maar te vinden dat de rest blijkbaar 'boehoe' doet.ijdod schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:59:
@42erik je punt? Want we hebben het objectief nog steeds gewoon fucking goed.
Maar dat dat simpelweg niet waar is. En als je dat wel vind kijk je blijkbaar alleen naar je eigen situatie.
precies dat. Het "samen" van de overheid is in de praktijk veel eenrichtingsverkeer. Natuurlijk heeft iedereen baat bij een beheersbare situatie in de zorg, maar het gaat alleen nog maar over ziekenhuisbedden en besmettingen, er moet veel meer aandacht komen voor de neveneffecten, ook in het beleid. Velen zijn de afgelopen maanden solidair geweest met zwakkeren en ouderen, wanneer gaan we deze solidariteit omdraaien?Soccer98 schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:02:
[...]
Ik denk dat het niet aan jou is om dat maar even te bepalen voor anderen. Mensen zonder baan, met een failliet bedrijf, met mentale klachten of die stilstaan met school zouden het ongetwijfeld helemaal oneens met je zijn. Ik vind die post van jou dan eerder blijken van een ikke-mentaliteit: jij hebt er geen moeite mee klaarblijkelijk, dat is fijn, en anderen moeten niet zeuren.
Maat van me heeft geen baan meer, omdat het bedrijf anders failliet zou gaan. Dat was in een tussenjaar, dus ben je mooi klaar mee. Ander iemand die ik ken zakte van niveau met school, omdat diegene totaal niet mee kon met het online onderwijs. En dan zit jij achter je toetsenbord makkelijk het allemaal dikke boehoe te noemen. Kom op, man.
De uitbraak van dit virus zou hoe dan ook de Nederlandse samenleving keihard raken. Jezelf wijsmaken dat er een oplossing was geweest die niet die schade zou hebben veroorzaakt en die 'ze' uit sinistere motieven of domheid niet hebben genomen is een goeie manier om nog veel dieper in de shit weg te zakken. Het wordt zo van iets dat je overkomt aan iets dat je wordt aangedaan.42erik schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:08:
[...]
Het punt is dat dat misschien voor sommigen geldt, die dan denken het recht te hebben om dan maar te vinden dat de rest blijkbaar 'boehoe' doet.
Maar dat dat simpelweg niet waar is. En als je dat wel vind kijk je blijkbaar alleen naar je eigen situatie.
[ Voor 4% gewijzigd door IJzerlijm op 09-11-2020 12:11 ]
Verder volledig met je eens

Maar op die manier weet ik wel zeker dat mensen gaan klagen dat je, 10 meter over hun grens, opeens wel meer mag

En dan zeg ik: Lekker laten klagen. Maar we doen er lekker niks aan. Deal with it, stelletje verwende kleuters
In mijn omgeving hoor ik ook vooral klagen. "Buiten mag je maar met 2 mensen, maar de sportschool is nog open, boehoehoe". Doet me altijd denken aan de "discussies" die ik thuis met mijn eigen peuter heb
Nul besmettingen is een utopie die je niet voor elkaar gaat krijgen, ook niet met een vaccin, tenzij je een magisch vaccin kan ontwikkelen waardoor iemand gegarandeerd niet meer besmettelijk wordt.mystic schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:57:
[...]
Maar de maatregelen afschalen en versoepelen kan uiteindelijk pas als het aantal nieuwe besmettingen (zo goed als) nul is, de ziekenhuizen en de IC's leeg zijn. Maar het hangt ook af van wat er verder in Europa gebeurt of eigenlijk in de gehele wereld.
Als je besmettingen hoog liggen maar er komen heen weinig mensen door op de IC of in het ziekenhuis terecht, dan kun je ook af gaan schalen want dan is de impact van het virus afgezwakt tot hetzelfde niveau als de seizoensgriep. En dat is iets wat je met vaccineren prima voor elkaar kan krijgen.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Dat jij klaar bent met iets, betekent niet dat iedereen klaar is met iets.zacht schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:53:
[...]
Dat jij het dikke boehoe vindt, betekent niet dat iedereen het dikke boehoe vindt.
Dat jij het f*cking goed hebt, betekent niet dat iedereen het f*cking goed heeft.
Wie ben jij om te bepalen wat iedereen moet vinden? Dat schurkt behoorlijk dicht tegen het 'ikke' probleem aan.
Ik ben bang dat ik je moet gaan teleurstellen, Nederland vindt duidelijk iets anders en zal dat steeds duidelijker uiten. Nu moet ik daar wel bij zeggen dat ik het opvallend stil vind vanuit het kamp Engel en consorten.
Die zwakkeren en, vooral, ouderen hebben dit land gemaakt tot wat het is. De groep die nu in de gevarenzone zit heeft nederland herbouwt na WO II bijvoorbeeld. Die hebben gezorgd dat onderwijs betaalbaar is, dat er Stufi was, onbeperkt reizen voor studenten etc.stijnec1 schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:09:
[...]
precies dat. Het "samen" van de overheid is in de praktijk veel eenrichtingsverkeer. Natuurlijk heeft iedereen baat bij een beheersbare situatie in de zorg, maar het gaat alleen nog maar over ziekenhuisbedden en besmettingen, er moet veel meer aandacht komen voor de neveneffecten, ook in het beleid. Velen zijn de afgelopen maanden solidair geweest met zwakkeren en ouderen, wanneer gaan we deze solidariteit omdraaien?
Dat "wij" vervolgens allemaal stemmen op partijen die dat afbreken
Dat is wel heel erg kort door de bocht en totaal niet waarzacht schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:53:
[...]
Misschien dat het voor JOU niet uitmaakt dat je nu niet meer van je zolderkamer hoeft te komen, maar er zijn inmiddels heel veel mensen die in de financiële problemen en psychische problemen komen
Wie ben jij om te bepalen dat Nederland een andere mening heeft? Alleen maar omdat jij perspectief mist?Drardollan schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:12:
Ik ben bang dat ik je moet gaan teleurstellen, Nederland vindt duidelijk iets anders en zal dat steeds duidelijker uiten. Nu moet ik daar wel bij zeggen dat ik het opvallend stil vind vanuit het kamp Engel en consorten.
Het omdraaien is zo makkelijk

Niet mee eensStoney3K schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:11:
[...]
Nul besmettingen is een utopie die je niet voor elkaar gaat krijgen, ook niet met een vaccin, tenzij je een magisch vaccin kan ontwikkelen waardoor iemand gegarandeerd niet meer besmettelijk wordt.
true, zeker waarAls je besmettingen hoog liggen maar er komen heen weinig mensen door op de IC of in het ziekenhuis terecht, dan kun je ook af gaan schalen want dan is de impact van het virus afgezwakt tot hetzelfde niveau als de seizoensgriep. En dat is iets wat je met vaccineren prima voor elkaar kan krijgen.
Als we meer weten, als er een vaccin is etc, dan kun je het inderdaad als een griep gaan beschouwen denk ik. Maar dat is nog even iets van de lange adem.
En voor die mensen is óók hulp beschikbaar. net als we dat voor corona-patienten ook willen.FabianGTI schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:14:
[...]
Dat is wel heel erg kort door de bocht en totaal niet waar
Misschien dat het voor JOU niet uitmaakt dat je nu niet meer van je zolderkamer hoeft te komen, maar er zijn inmiddels heel veel mensen die in de financiële problemen en psychische problemen komen
Er is geen magische oplossing. Dus pijn doet het sowieso. Maar als reguliere zorg geen doorgang kan vinden, is dat waarschijnlijk pijnlijker....
Je baan verliezen is K. Psychische problemen ook. Overlijden aan *insert dodelijke ziekte* omdat reguliere zorg geen doorgang kan vinden? Das toch wel heftig.
Zodra de besmettingen omlaag zijn, zal er weer meer vrijheid komen. Maar dat moet eerst voor er gesproken wordt over "Wanneer doen zij iets voor ons".
WAS, inderdaad. Stufi is enorm uitgekleed, vrij reizen ook, en zo betaalbaar is het onderwijs tegenwoordig niet meer, in tegenstelling tot een jaar of 25 geleden. Ondertussen zit de babyboom generatie er gemiddeld warmpjes bij, hebben hypotheek afbetaald en wonen in huizen met enorme overwaarde. Daarom lijkt het mij alleszins redelijk dat de generatie die nu beschermd moet worden ook bijdraagt aan de kosten die daarmee gemoeid zijn, zodat jongeren, die over het algemeen minimaal gezondheidsrisico lopen maar wel veel vaker de financiële gevolgen merken, in ieder geval de middelen hebben om goed uit deze crisis te komen.Waah schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:13:
[...]
Die zwakkeren en, vooral, ouderen hebben dit land gemaakt tot wat het is. De groep die nu in de gevarenzone zit heeft nederland herbouwt na WO II bijvoorbeeld. Die hebben gezorgd dat onderwijs betaalbaar is, dat er Stufi was, onbeperkt reizen voor studenten etc.
Dat "wij" vervolgens allemaal stemmen op partijen die dat afbrekenis een andere discussie. Maar volgens mij heeft die groep al voldoende gedaan. Wat hebben wíj tot noch toe voor hún gedaan?
Je maakt het te makkelijk.mystic schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:17:
[...]
Wie ben jij om te bepalen dat Nederland een andere mening heeft? Alleen maar omdat jij perspectief mist?
Het omdraaien is zo makkelijk
Ik heb niet bepaald dat Nederland een ander mening heeft, dat heb je kunnen lezen in de vele nieuwsberichten van afgelopen weekend. Overvolle Intratuins, stranden, bossen, etc. Massaal boeken we vakanties naar gele gebieden. Dat is een overduidelijk en niet te negeren signaal.
Ik mis perspectief, dat klopt.
Daarbij draagt die groep die het goed heeft, relatief veel belasting af. Dus indirect betalen zij ook mee. Of dat genoeg is? dat ligt aan je politieke overtuiging.
Inderdaad, die psychische hulp is super goed toegankelijk. Dat zie je bijvoorbeeld aan Judoka Ilona (https://www.ad.nl/binnenl...wel-door-corona~a94421d8/).Waah schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:18:
[...]
En voor die mensen is óók hulp beschikbaar. net als we dat voor corona-patienten ook willen.
Er is geen magische oplossing. Dus pijn doet het sowieso. Maar als reguliere zorg geen doorgang kan vinden, is dat waarschijnlijk pijnlijker....
Je baan verliezen is K. Psychische problemen ook. Overlijden aan *insert dodelijke ziekte* omdat reguliere zorg geen doorgang kan vinden? Das toch wel heftig.
Zodra de besmettingen omlaag zijn, zal er weer meer vrijheid komen. Maar dat moet eerst voor er gesproken wordt over "Wanneer doen zij iets voor ons".
De GGZ is totaal overbelast. Dit waren ze al vóór Corona, maar het is enkel maar erger geworden. De mensen met geestelijke problemen, veroorzaakt of versterkt door Corona, zijn de stille slachtoffers van deze crisis.
uiteindelijk is dat nog steeds maar een klein percentage van de gehele bevolking. Die stumperts heb je er nou eenmaal altijd tussen zitten. Zegt nog steeds weinig over de gehele bevolking.Drardollan schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:21:
[...]
Je maakt het te makkelijk.
Ik heb niet bepaald dat Nederland een ander mening heeft, dat heb je kunnen lezen in de vele nieuwsberichten van afgelopen weekend. Overvolle Intratuins, stranden, bossen, etc. Massaal boeken we vakanties naar gele gebieden. Dat is een overduidelijk en niet te negeren signaal.
Diverse provincies die code rood afgeven voor wat betreft bezoek aan de natuur. Dat zal vast zijn omdat enkel Sjaak en Henk gekomen zijn. Het is geen klein deel, het is een steeds groter wordend deel.mystic schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:24:
[...]
uiteindelijk is dat nog steeds maar een klein percentage van de gehele bevolking. Die stumperts heb je er nou eenmaal altijd tussen zitten. Zegt nog steeds weinig over de gehele bevolking.
Het is nergens voor nodig om deze mensen stumperds te noemen, je kan gewoon normaal praten over andere Nederlanders, we zitten hier toch niet op de kleuterschool?
Vergeet ook niet dat de wettelijke basis voor die consequenties ook gewoon ontbreekt, tenzij je naar een landelijke noodtoestand toe gaat.IJzerlijm schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:24:
Wat mist is niet perspectief maar consequenties voor schijt hebben aan de regels. Uiteindelijk is er dan wel het virus dat iedereen consequenties gaat geven dat ze niet meer in een ziekenhuis geholpen kunnen worden bij zo'n ongeluk waar 30-jarigen wel last van hebben.
Ik kan het voorbeeld slecht rijmen met de overbelasting van de GGZ. Als bij niemand bekend is dat iemand depressief is, hoe kan een GGZ dan ingeschakeld worden?Drardollan schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:23:
[...]
Inderdaad, die psychische hulp is super goed toegankelijk. Dat zie je bijvoorbeeld aan Judoka Ilona (https://www.ad.nl/binnenl...wel-door-corona~a94421d8/).
De GGZ is totaal overbelast. Dit waren ze al vóór Corona, maar het is enkel maar erger geworden. De mensen met geestelijke problemen, veroorzaakt of versterkt door Corona, zijn de stille slachtoffers van deze crisis.
Ja, de depressie is gekomen door Corona lijkt het. maar een topsporter is ook wel een apart wezen. En wie geen hulp zoekt, zal ook niet geholpen worden. Dat geld niet alleen voor psychysiche problematiek overigens.
Zoals ik al eerder heb gezegd: Er is geen magische manier waarop je 0 slachtoffers hebt. Er moeten compromissen worden gesloten. Ergens vallen altijd slachtoffers. De keuze is alleen hoeveel en waar....
Er is nooit objectief gekeken naar hoeveel % van de bevolking het goed doet, maar ik kan je vertellen dat die veruit de meerderheid zal zijn, anders daalden de besmettingen nu niet. Je bent sinds de extra maatregelen weer een beetje aan het doemdenken geslagen, is niet goed voor je bloeddrukDrardollan schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:21:
[...]
Ja, af en toe is het moeilijk, hebben we grotendeels te danken aan de matige communicatie vanuit de overheid in de 2e golf. Maar over het algemeen doen we het goed. Natuurlijk is er schade, dat voorkom je niet. Dit virus raakt iedereen en ook ik ben er klaar mee.
En ja, vergeleken met omliggende landen hebben we het fucking goed. Vraag maar eens aan de Belgen, Fransen, Spanjolen, Britten en Italianen hoe het is in die volledige lockdowns waar er echt helemaal niets meer mag, zelfs niet luchtje scheppen.
Ja de horeca is dicht en de bieb. Maar verder kan je gewoon het bos in, wandelen naar de winkel, naar school etc.
Dat kan daar allemaal niet. Natuurlijk is het nu niet beter dan in de normale situatie van voor maart 2020. Maar het kan ook nog een stuk slechter, en dat vergeten veel mensen.
[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 09-11-2020 12:29 ]
Huh? Dat zeg ik toch helemaal niet?IJzerlijm schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:10:
[...]
De uitbraak van dit virus zou hoe dan ook de Nederlandse samenleving keihard raken. Jezelf wijsmaken dat er een oplossing was geweest die niet die schade zou hebben veroorzaakt en die 'ze' uit sinistere motieven of domheid niet hebben genomen is een goeie manier om nog veel dieper in de shit weg te zakken. Het wordt zo van iets dat je overkomt aan iets dat je wordt aangedaan.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Klopt, we hebben ons hele leven kunnen genieten van de vrijheid die het ontbreken van die basis betekent maar nu hebben we er flink last van.Stoney3K schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:27:
[...]
Vergeet ook niet dat de wettelijke basis voor die consequenties ook gewoon ontbreekt, tenzij je naar een landelijke noodtoestand toe gaat.
Dat komt ook voor een deel omdat die mensen normaal in het museum en de dierentuin zaten. Mijn ouders lopen door de weeks ook elke dag in het bos. Veel meer dan dat hebben ze ook niet.Drardollan schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:26:
[...]
Diverse provincies die code rood afgeven voor wat betreft bezoek aan de natuur. Dat zal vast zijn omdat enkel Sjaak en Henk gekomen zijn. Het is geen klein deel, het is een steeds groter wordend deel.
Het is nergens voor nodig om deze mensen stumperds te noemen, je kan gewoon normaal praten over andere Nederlanders, we zitten hier toch niet op de kleuterschool?
Het zegt iets dat iemand die eerst als te positief werd weggezet hier nu ineens een doemdenker is. Ik hoop niet dat ik maatgevend ben voor Nederland.LZ86 schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:29:
[...]
Er is nooit objectief gekeken naar hoeveel % van de bevolking het goed doet, maar ik kan je vertellen dat die veruit de meerderheid zal zijn, anders daalden de besmettingen nu niet. Je bent sinds de extra maatregelen weer een beetje aan het doemdenken geslagen, is niet goed voor je bloeddruk![]()
Ja, af en toe is het moeilijk, hebben we grotendeels te danken aan de matige communicatie vanuit de overheid in de 2e golf. Maar over het algemeen doen we het goed. Natuurlijk is er schade, dat voorkom je niet. Dit virus raakt iedereen en ook ik ben er klaar mee.
En ja, vergeleken met omliggende landen hebben we het fucking goed. Vraag maar eens aan de Belgen, Fransen, Spanjolen, Britten en Italianen hoe het is in die volledige lockdowns waar er echt helemaal niets meer mag, zelfs niet luchtje scheppen.
Ja de horeca is dicht en de bieb. Maar verder kan je gewoon het bos in, wandelen naar de winkel, naar school etc.
Dat kan daar allemaal niet. Natuurlijk is het nu niet beter dan in de normale situatie van voor maart 2020. Maar het kan ook nog een stuk slechter, en dat vergeten veel mensen.
Ik ben geen doemdenker, ik ben wel realistisch. Je ziet gewoon dat een steeds groter wordende groep er klaar mee is. Eerst waren het enkel de aanhanger van dhr. Engel met 100 man in het park, ondertussen boeken we gewoon ongegeneerd reizen naar gele of oranje gebieden. En dan vergeet ik bijna de jeugd met hun feestjes en overvolle winkelstraten/winkels.
De communicatie is om te huilen, die conclusie hadden we al getrokken en ik ben er bewust over opgehouden
Overigens heb ik er persoonlijk allemaal niet zo'n last van. Eigenlijk is het enige wat ik mis bezoek aan het stadion, maar ik kan elke wedstrijd gelukkig gewoon live kijken in deze tijd. Voor de rest loopt mijn leven lekker door moet ik eerlijk zeggen, ondervind weinig hinder van welke maatregel dan ook. Het is soms wel even puzzelen voor bijvoorbeeld een verjaardag, maar met wat creativiteit is het allemaal prima voor elkaar te krijgen.
Uit de tijd dat men alleen testte bij aan zekerheid grenzend vermoeden. En toch maar zo laag.Drardollan schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:35:
[...]
Bijna goed, dit was 'slechts' 71,8%
[Afbeelding]
Bron: https://www.rivm.nl/sites...kelijks_20200707_1251.pdf
Erm, dat komt omdat de overheid (=wij) er miljarden tegenaan smijten. Dat is ook niet vol te houden.zacht schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:53:
[...]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Op de website van de Overheid zie ik de oude routekaart zo snel niet terug, maar als je even googelt is die nog wel te vinden. Hier bijvoorbeeld. Onder het kopje lockdown staat de 'blijf thuis' optie.Gonadan schreef op maandag 9 november 2020 @ 09:45:
[...]
Waar zie je dat staan dan?
Hier staat hij niet:
https://www.rijksoverheid...ettingen-terug-te-dringen
Op de factsheet ook niet:
https://www.rijksoverheid...et-gedeeltelijke-lockdown
Hij wil.
Ik heb het niet over de inhoud van de testen gehad, alleen opgemerkt dat niet meer dan 75% van de testen negatief was op het hoogtepunt. Dat was wat er beweerd werd, en dat klopte niet helemaal.Señor Sjon schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:45:
[...]
Uit de tijd dat men alleen testte bij aan zekerheid grenzend vermoeden. En toch maar zo laag.
Ik vind bijna 30% niet laag overigens, maar nogmaals, het ging en gaat niet om de inhoud in dit geval.
Een signaal dat de communicatie ruk was inderdaad, zoals we net al geconstateerd hadden. Ik durf te beweren dat er meer mensen waren die gewoon niet wisten dat je eigenlijk thuis moest blijven dan dat er mensen waren die vanwege gebrek aan perspectief ineens bomen wilden zien.Drardollan schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:21:
[...]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zoals ik al zei, toen werd je alleen getest als je op zekerheid Corona zou hebben. Ruim 2/3e had het toen niet...Drardollan schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:46:
[...]
Ik heb het niet over de inhoud van de testen gehad, alleen opgemerkt dat niet meer dan 75% van de testen negatief was op het hoogtepunt. Dat was wat er beweerd werd, en dat klopte niet helemaal.
Ik vind bijna 30% niet laag overigens, maar nogmaals, het ging en gaat niet om de inhoud in dit geval.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Mwoh, toen die stadions net weer dichtgingen was je ook aardig aan het doemdenkenDrardollan schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:44:
[...]
Het zegt iets dat iemand die eerst als te positief werd weggezet hier nu ineens een doemdenker is. Ik hoop niet dat ik maatgevend ben voor Nederland.
Ik ben geen doemdenker, ik ben wel realistisch. Je ziet gewoon dat een steeds groter wordende groep er klaar mee is. Eerst waren het enkel de aanhanger van dhr. Engel met 100 man in het park, ondertussen boeken we gewoon ongegeneerd reizen naar gele of oranje gebieden. En dan vergeet ik bijna de jeugd met hun feestjes en overvolle winkelstraten/winkels.
De communicatie is om te huilen, die conclusie hadden we al getrokken en ik ben er bewust over opgehouden
Overigens heb ik er persoonlijk allemaal niet zo'n last van. Eigenlijk is het enige wat ik mis bezoek aan het stadion, maar ik kan elke wedstrijd gelukkig gewoon live kijken in deze tijd. Voor de rest loopt mijn leven lekker door moet ik eerlijk zeggen, ondervind weinig hinder van welke maatregel dan ook. Het is soms wel even puzzelen voor bijvoorbeeld een verjaardag, maar met wat creativiteit is het allemaal prima voor elkaar te krijgen.
maar weet je. Enkele honderden, wellicht duizenden doen nu die run op die caribische vakanties. Waarom? Omdat Rutte letterlijk zei dat dat mocht. Dus weer communicatieprobleem. Kan je die mensen ook niet echt kwalijk nemen. Zelf normaal nadenken kunnen ze niet is inmiddels wel gebleken. Maar nogmaals, ook dit is weer een enorme minderheid. Wat zijn enkele duizenden op 17 miljoen. Druppel op een gloeiende plaat. Je krijgt nooit 100% van de bevolking mee.
Die jongeren, tsja. Puberbreinen zijn complexe dingen, die kunnen de gevolgen van hun daden pas overzien als hun eigen ouders door hun toedoen op de IC liggen. Kan je ze niet 100% kwalijknemen. Het is dan aan de overheid om dat te reguleren en aan de ouders.
Als het er echt zo ontzettend veel waren, die vakantiegangers/feestende pubers/Engelwappies dan waren die cijfers nu niet aan het dalen. Ze zijn veruit in de minderheid. Het perspectief wat er nu is, is dat ergens deze maand de fase 3 studies klaar zijn en de vaccins goedgekeurt kunnen worden. Komende zomer is er hopelijk een groot deel van de kwetsbaren en zorgpersoneel gevaccineert en kunnen we langzaamaan weer terug naar normaal. En in de zomer blijkt het virus ook minder actief. Ik heb er zin in.
De maatschappij als geheel loopt momenteel op zijn tandvlees. Van mensen die eenzaam/depressief zijn tot ondernemers die wakker liggen hoe ze de volgende maand aan hun betalingsverplichtingen moeten voldoen tot aan overspannen verpleging.ijdod schreef op maandag 9 november 2020 @ 11:59:
@42erik je punt? Want we hebben het objectief nog steeds gewoon fucking goed.
Ik heb dit linkje gisteren al geplaats, maar voor jou ook interessant mocht je het gemist hebben. Het vertelt het verhaal van een meneer die al weinig meer had in het leven, toen kwam corona en raakte hij ook dat laatste beetje van zijn wereldje kwijt, o.a. met de sluiting van het buurthuis. Hij heeft er al twee zelfmoordpogingen op zitten. Deze meneer zal niet de enige zijn die zo in de knel zit door de coronamaatregelen. We hebben het zo fucking goed, niet waar?
Oh ja, maar daar staat hij op de huidige ook. We zitten echter niet in een lockdown dus welk niveau beleven we nu eigenlijk? Ze roepen steeds 'gedeeltelijke lockdown' of varianten daarop, blijkbaar willen ze wel lockdown maar durven het ook weer niet echt of zo.klaaas schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:46:
Op de website van de Overheid zie ik de oude routekaart zo snel niet terug, maar als je even googelt is die nog wel te vinden. Hier bijvoorbeeld. Onder het kopje lockdown staat de 'blijf thuis' optie.
Gooi dat hele ding maar door de versnipperaar, want op deze manier heeft het geen waarde.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
https://www.ad.nl/politie...dt-ingesteld-br~ad62dd44/Haagse bronnen: kans is klein dat avondklok wordt ingesteld
De kans is klein dat er de komende dagen regionale avondklokken van kracht worden. Dat zeggen Haagse bronnen. Het kabinet houdt de optie formeel open, maar maakt morgenavond hoogstwaarschijnlijk bekend dat het de maatregel vooralsnog niet gaat instellen .
Het kabinet zei vorige week dat de besmettingscijfers in de regio’s Rotterdam, Dordrecht en Twente zo hoog waren dat er een avondklok wordt overwogen. Daarnaast werd gekeken naar de sluiting van winkels en middelbare scholen.
Volgens Haagse bronnen worden dat soort maatregelen nu ‘te draconisch’ geacht. Morgenmiddag zullen premier Mark Rutte en minister Hugo de Jonge (Zorg) daarom bij het ministerie van Algemene Zaken bekendmaken dat er wordt afgezien van zulk ingrijpen, zeggen ingewijden.
Doorstep
Dat gebeurt overigens niet per persconferentie, ook niet via het daarop lijkende ‘persmoment’, maar nu zou gekozen worden voor een zogenoemde ‘doorstep’. Simpel gezegd: de bewindslieden beantwoorden dan vragen van media op de stoep van het ministerie.
Dit is dus précies wat ik bedoel als ik de overheid verwijt dat ze er communicatief een bende van maken. Een belangrijke beslissing als dit, iets wat de mensen wat perspectief kan bieden, wordt weggemoffeld in een "doorstep". Blijkbaar is het totaal onbelangrijk, er komt geen persconferentie of persmoment voor, nee, we bedenken iets nog minder boeiends als een "doorstep" (nooit eerder van gehoord).
Wederom een gemiste kans wat mij betreft. Je hoeft er geen hele persconferentie voor op te tuigen, maar je had als overheid wel een persmoment kunnen pakken om daar de huidige stand van zaken uit te leggen en aan te geven dat een avondklok waarschijnlijk niet nodig is. Breng ook eens wat beter nieuws, want het feit dat we geen avondklok nodig lijken te hebben is een compliment voor de inspanningen van het volk toch?
Prima. Gras is groen en de lucht is blauw.Señor Sjon schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:52:
[...]
Zoals ik al zei, toen werd je alleen getest als je op zekerheid Corona zou hebben. Ruim 2/3e had het toen niet...
Complimenten geven voor een 5,5, met de hakken over de sloot een voldoende? Dit breed uitmeten zou juist een verkeerd signaal kunnen geven over hoe goed het gaat.Drardollan schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:54:
Over die communicatie gesproken, nu we het er toch over hebben tenslotte. Dit is wat ik net lees:
[...]
https://www.ad.nl/politie...dt-ingesteld-br~ad62dd44/
Dit is dus précies wat ik bedoel als ik de overheid verwijt dat ze er communicatief een bende van maken. Een belangrijke beslissing als dit, iets wat de mensen wat perspectief kan bieden, wordt weggemoffeld in een "doorstep". Blijkbaar is het totaal onbelangrijk, er komt geen persconferentie of persmoment voor, nee, we bedenken iets nog minder boeiends als een "doorstep" (nooit eerder van gehoord).
Wederom een gemiste kans wat mij betreft. Je hoeft er geen hele persconferentie voor op te tuigen, maar je had als overheid wel een persmoment kunnen pakken om daar de huidige stand van zaken uit te leggen en aan te geven dat een avondklok waarschijnlijk niet nodig is. Breng ook eens wat beter nieuws, want het feit dat we geen avondklok nodig lijken te hebben is een compliment voor de inspanningen van het volk toch?
Mensen verwarren 'perspectief' nogal makkelijk met weer kunnen doen waar je zin in hebt. Ik zou juist bijzonder terughoudend zijn met het strooien van complimentjes voordat je écht zekerheid hebt dat het de goede kant op blijft gaan.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Over de stadions heb ik inderdaad geklaagd, ook over enkele andere takken van sport overigens. Dat was geen doemdenken, dat was gewoon kwaad zijn dat er op dat moment zinloze maatregelen werden genomen. Net als de zinloze maatregelen van 28 september. Niet zozeer dat ik tegen verzwaring zou zijn (dat is nu eenmaal nodig), maar het feit dat de verkeerde maatregelen genomen werden. Doemdenken zou zijn als ik zou zeggen dat ik nooit meer een stadion zou kunnen bezoeken dankzij CoronaLZ86 schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:53:
[...]
Mwoh, toen die stadions net weer dichtgingen was je ook aardig aan het doemdenkenOm over de testen bioj de GGD en het BCO nog maar niet te spreken toen. Daarna ben je positief geworden, dus ik verwacht dat deze bui ook wel weer overvliegt
GGD+BCO is een duidelijk voorbeeld van realistisch zijn. Ik heb erover geklaagd toen het een rotzooitje was en complimenten gegeven toen de rotzooi opgeruimd is. Ik ben daarin niet van mening veranderd, het wás een zooitje. Ik ben ook ontzettend blij dat dit opgelost is, en als iets opgelost is dan moet je het ook achter je laten en de schouders eronder zetten.
Dat gaf ik ook al aan. Blijkbaar moeten we zelf bepalen welk gedeelte van de eisen geldt voor een gedeeltelijke lockdown. Niet handig. Gelukkig kom je wel met een paar klikken op rijksoverheid.nl bij een overzicht in eenvoudige taal. Misschien helpt datGonadan schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:54:
[...]
Oh ja, maar daar staat hij op de huidige ook. We zitten echter niet in een lockdown dus welk niveau beleven we nu eigenlijk? Ze roepen steeds 'gedeeltelijke lockdown' of varianten daarop, blijkbaar willen ze wel lockdown maar durven het ook weer niet echt of zo.
Gooi dat hele ding maar door de versnipperaar, want op deze manier heeft het geen waarde.
Hij wil.
Ik heb nergens gezegd dat het breed uitgemeten moet worden of dat er met complimenten gestrooid moet worden. Ik zeg alleen dat als iets wat je met veel bombarie aankondigt en wat nu afgewend lijkt te worden, meer aandacht verdiend dan een of ander ondergeschoven momentje op een drempel.Gonadan schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:59:
[...]
Complimenten geven voor een 5,5, met de hakken over de sloot een voldoende? Dit breed uitmeten zou juist een verkeerd signaal kunnen geven over hoe goed het gaat.
Mensen verwarren 'perspectief' nogal makkelijk met weer kunnen doen waar je zin in hebt. Ik zou juist bijzonder terughoudend zijn met het strooien van complimentjes voordat je écht zekerheid hebt dat het de goede kant op blijft gaan.
Je zou zo'n persmoment kunnen aangrijpen om het land een update te geven en dit dus als positief punt mee te nemen. Door het op de juiste manier en met de juiste toon te brengen kan je het moment juist aangrijpen om de andere maatregelen extra kracht bij te zetten.
De wetenschap denkt er overigens net zo over, een compliment (belonen) werkt beter dan straffen. Een interessant onderzoek hierover vind je hier: https://www.adriba.vu.nl/...iewNVVK_tcm225-222756.pdf
[ Voor 6% gewijzigd door Drardollan op 09-11-2020 13:10 ]
https://www.nytimes.com/2...smtyp=cur&smid=tw-nytimes
90% effectief. Dat is dichtbij de BMR effectiviteit
Om dit op mezelf te betrekken. Ben best wel heel erg verkouden nu. Hoesten, schor, neus vol. Maar net negatieve test terug.Jovatov schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:33:
[...]
Da's een terechte vraag. Hopelijk zijn de (enorm) gedaalde wachttijden en sneltesten een goede motivatie zodat de testbereidheid hoger wordt/blijft.
Ben eigenlijk altijd wel een beetje een het hoesten en snotteren, zomer of winter.
Wanneer dan wel weer voor een test?
Ik denk dat ik pas weer voor een test ga als ik of koorts of reukverlies krijg. Maarja, tis natuurlijk niet gezegd of ik in de tussentijd niet alsnog corona heb met lichtere klachten.
Dat is zwaar goed nieuws! Hopen dat het vaccin snel toegepast kan wordenLZ86 schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:25:
Goed nieuws uit vaccinland
Hierbij van het AD:
https://www.ad.nl/binnenl...tief-en-veilig~a61bc8b82/
[ Voor 16% gewijzigd door Agent47 op 09-11-2020 13:31 ]
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Op de beurs ontploft Air France-KLMLZ86 schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:25:
Geweldig nieuws. En nu snel ophalen dat spul.LZ86 schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:25:
Ja ook, maar zoek maar eens het grafiekje van de AEX of KLM opMikeyMan schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:34:
Dat zal ook door de overwinning van Biden komen.
+25% sinds 12.50 uur, vlak na het moment dat het Pfizer-nieuws bekend werd...MikeyMan schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:34:
Dat zal ook door de overwinning van Biden komen.
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Ik zie het... Zat vanmorgen sowieso een stijgende lijn in m'n portefeuille. En ik heb geen KLM erin zittenprijk schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:39:
[...]
+25% sinds 12.50 uur, vlak na het moment dat het Pfizer-nieuws bekend werd...
Shell, ING, KLM allemaal zeer dik in de plus... hoe zit het nou met die Umwertung aller Werte dankzij corona?MikeyMan schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:41:
[...]
Ik zie het... Zat vanmorgen sowieso een stijgende lijn in m'n portefeuille. En ik heb geen KLM erin zitten
https://nos.nl/artikel/23...eheel-vuurwerkverbod.html
Beetje summier omschreven, staat namelijk niet bij of het volgend jaar wel door mag gaan...
Tja, ik vind 't geen domper; Wel jammer, maar niet verrassend; Je wilt samenscholing voorkomen en door de gezelligheid eruit te halen, verklein je die kans;Holk schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:54:
Even een domper op de feestvreugde; NOS meldt dat de regering een algemeen vuurwerkverbod gaat instellen voor komende jaarwisseling:
Beetje summier omschreven, staat namelijk niet bij of het volgend jaar wel door mag gaan...
Drooglegging op de 31e zou me wat dat betreft ook niet verbazen, al is dat denk ik niet haalbaar.
Gaat je niks brengen want iedereen haalt zijn champagne toch al een week van te voren in huis. Op de 31ste zijn alle supermarkten zo goed als leeg.rik86 schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:55:
[...]
Drooglegging op de 31e zou me wat dat betreft ook niet verbazen, al is dat denk ik niet haalbaar.
Dat vuurwerkverbod is al lastig genoeg om te handhaven verwacht ik.
Niet echt een domper. Jammer voor de enthousiastelingen, ik vind het om 12 uur ook altijd leuk om lekker even te kijken. Maar wel begrijpelijk.Holk schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:54:
Even een domper op de feestvreugde; NOS meldt dat de regering een algemeen vuurwerkverbod gaat instellen voor komende jaarwisseling:
Ze mogen dan wel de verkopers volledig compenseren tbh, die hebben alles al binnen. En de marechaussee even de grenzen goed in de gaten laten houden voor de illegaliteit. En het leger op Duindorp afsturen
Hopelijk regelen de steden dan wel een show, anders is het wel erg triest op oud en nieuw.
Nieuwe traditie, oliebollengevecht om 12 uur?
[ Voor 4% gewijzigd door LZ86 op 09-11-2020 14:00 ]
Ben ik het overigens zeker mee eens, als je alleen al bekijkt wat voor een puinhoop het op straat is, tot aan de Pasen ligt het overal bezaaid met vuurwerkresten.Holk schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:57:
Ik ben ook niet tegen een verbod, ook na dit jaar. Feest vieren met vuurwerk staat niet in contrast met de schade (fysiek en materieel) die vuurwerk veroorzaakt IMHO
Voorspel nu alvast dat de rellen, schade en SEH bezoeken verdubbelen dit jaar.
[ Voor 41% gewijzigd door MikeyMan op 09-11-2020 14:02 ]
Steam ID = Ackerfiets
Ach, het gros zal zich hier wel aan gaan houden. De mensen die dat niet doen zijn makkelijk op te sporen nu, want het knalt en het is niet zo bizar veel als normaal.Family Guy schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:02:
Denk dat de politie het hierdoor alleen maar drukker gaat krijgen met mensen die toch vuurwerk afsteken...
En je kan er ook vanuitgaan dat het allemaal illegaal vuurwerk is, dus makkelijk beboeten.
Daarvan is de oplossing natuurlijk makkelijk: 1000 vrijwilligers vaccineren, zorgen dat er positief geteste mensen meedoen en dan een popconcert organiseren.Holk schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:03:
Pfizer vaccin nieuws is beetje lezen tussen de regels door. 90% van de deelnemers die een SARS-Cov2 infectie oplopen na vaccinatie zitten in de placebo groep. Ik ga er vanuit dat de groepen groot genoeg zijn voor een statistische test, maar las ook ergens dat ze aan het wachten waren op de 32ste positieve patiënt voordat ze dit mochten analyseren. Ben zelf benieuwd of die 10% dan ziek is geworden binnen een bepaald tijdsbestek na vaccinatie, welke leeftijd deze hebben etc.
Daarna allemaal testen en 10 dagen in isolatie.
In België kan je geen vuurwerk kopen op dit moment en het is maar de vraag of die situatie voor 31 december veranderd.Sjurm schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:03:
Zullen de Duitsers en Belgen blij mee zijn, nog meer Nederlanders de grens over
Duitsland zal, naar het zich laat aanzien, gewoon vuurwerk verkopen de laatste 3 dagen van het jaar. Het is uiteraard mogelijk dat dit nog veranderd.
Een veel groter probleem is de import vanuit onder andere Polen. Dat is al jaren een probleem en zal nu nog lucratiever worden.
De handhaver moet het wel zien gebeuren. Als ik bij wijze van spreke een cake aansteek en na afloop komt de handhaver pas eens kijken, wat gaat hij dan doen? Er is geen bewijs dat ik het heb afgestoken tenslotte.LZ86 schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:03:
[...]
Ach, het gros zal zich hier wel aan gaan houden. De mensen die dat niet doen zijn makkelijk op te sporen nu, want het knalt en het is niet zo bizar veel als normaal.![]()
En je kan er ook vanuitgaan dat het allemaal illegaal vuurwerk is, dus makkelijk beboeten.
Dat wordt nog een hele lastige, helaas. Je zal zien dat met name de brave huisvader met zijn 10 jarige zoon hiervan de dupe is.
Wederom een hard gelach voor alle ondernemers die alles inmiddels klaar hebben staan, en dan doel ik niet op het vuurwerk zelf (zal wel besteld zijn), maar op de veiligheidsvoorzieningen in de bunkers...Holk schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:54:
Misschien is dat artikel van 'De Speld' nog niet zo gek over die Duitsers
Ga er maar niet vanuit dat het volgend jaar wel mag, nu hebben ze het er eindelijk doorheen kunnen drukken, gewoon labeltje Corona eraan een klaar...
Normaal acteren ze zelfs amper op de excessen, enkel op het in bezit hebben van een grote hoeveelheid vuurwerk voor de handel.blissard schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:06:
Ik vrees ook dat handhaven niet te doen zal zijn. Gewoonlijk acteren ze alleen op excessen. Nu zouden ze op alle vuurwerk moeten reageren. Dat wordt nog wat. Dan mag je het leger wel inzetten in sommige wijken hier.
Ik ben bang dat dit, zeker als België en Duitsland wel aan verkoop doen, niet te handhaven zal zijn en weinig effect zal sorteren.
Heb je dan ook de troep alweer weggeveegd? Er gaan geheid mensen gepakt worden die in hun tuin afgestoken hebben en vergeten zijn het bewijs weg te vegenDrardollan schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:05:
Succes met handhaven, tegen de tijd dat de handhaving ter plaatse is zit je allang weer warm en droog binnen.
"Ja maar meneer, het waaide zo mijn tuin in! Ik heb het gelijk geprobeerd uit te trappen, echt waar!".LZ86 schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:09:
[...]
Heb je dan ook de troep alweer weggeveegd? Er gaan geheid mensen gepakt worden die in hun tuin afgestoken hebben en vergeten zijn het bewijs weg te vegenZeker de lui in dat illegale vuurwerkcircuit zullen geen hoogleraren zijn
Ik zou willen dat het anders was, maar qua handhaving zal het weinig voorstellen. Hooguit de legale verkoop verbieden helpt iets, dat is wel zo.
Nice, een mooie manier om die irritante buurman eens een hak te zetten, pleur het in zijn tuinLZ86 schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:09:
[...]
Heb je dan ook de troep alweer weggeveegd? Er gaan geheid mensen gepakt worden die in hun tuin afgestoken hebben en vergeten zijn het bewijs weg te vegenZeker de lui in dat illegale vuurwerkcircuit zullen geen hoogleraren zijn
Niet in mijn geval gelukkig
Hoe wil je dat dan doen? Alle bewoners van het adres op de bon slingeren?LZ86 schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:09:
[...]
Tenzij je iemand op heterdaad betrapt denk ik niet dat je veel uit kan halen.
Het is zelfs dubbel zuur, want deze ondernemers zullen fors moeten betalen voor de opslag. Wat je besteld moet je afnemen. Aangezien het niet verkocht mag worden (als dit inderdaad doorgaat) dan moet je het laten opslaan of vernietigen. En dat is beiden niet gratis.FabianGTI schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:08:
[...]
Wederom een hard gelach voor alle ondernemers die alles inmiddels klaar hebben staan, en dan doel ik niet op het vuurwerk zelf (zal wel besteld zijn), maar op de veiligheidsvoorzieningen in de bunkers...
De bunkers valt wel mee, de meeste ondernemers hebben een vaste bunker. Die bouwen ze niet elk jaar opnieuw op. Vaak wordt er een ruimte gebruikt die het hele jaar door als opslag voor andere zaken dient, maar aangepast is voor vuurwerkopslag en daarvoor gebruikt wordt de laatste paar dagen van het jaar.
Compensatie van de enkele 10-tallen miljoenen gaat vast naar het opkopen van de voorraad. Sla je wel 2 vliegen in 1 klap, je bent ook van de voorraad af mocht je het willen doorzetten naar andere jaren.Drardollan schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:12:
[...]
Het is zelfs dubbel zuur, want deze ondernemers zullen fors moeten betalen voor de opslag. Wat je besteld moet je afnemen. Aangezien het niet verkocht mag worden (als dit inderdaad doorgaat) dan moet je het laten opslaan of vernietigen. En dat is beiden niet gratis.
De bunkers valt wel mee, de meeste ondernemers hebben een vaste bunker. Die bouwen ze niet elk jaar opnieuw op. Vaak wordt er een ruimte gebruikt die het hele jaar door als opslag voor andere zaken dient, maar aangepast is voor vuurwerkopslag en daarvoor gebruikt wordt de laatste paar dagen van het jaar.
We sturen ze langs de bibliotheek.Stoney3K schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:06:
Daarvan is de oplossing natuurlijk makkelijk: 1000 vrijwilligers vaccineren, zorgen dat er positief geteste mensen meedoen en dan een popconcert organiseren.
Dat zal wel niet. Dit jaar was knalvuurwerk al verboden, dat verbod is ingesteld na de laatste jaarwisseling en zonder overbruggingstermijn, en de ondernemers draaien hier (zonder dat ze hier iets aan konden doen) voor op. Absurd natuurlijk, maar wel de waarheid.Holk schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:14:
[...]
Compensatie van de enkele 10-tallen miljoenen gaat vast naar het opkopen van de voorraad. Sla je wel 2 vliegen in 1 klap, je bent ook van de voorraad af mocht je het willen doorzetten naar andere jaren.
Meeste phase3 die ik langs heb zien komen zijn 10/20/50.000 test personen oid.Holk schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:03:
Pfizer vaccin nieuws is beetje lezen tussen de regels door. 90% van de deelnemers die een SARS-Cov2 infectie oplopen na vaccinatie zitten in de placebo groep. Ik ga er vanuit dat de groepen groot genoeg zijn voor een statistische test, maar las ook ergens dat ze aan het wachten waren op de 32ste positieve patiënt voordat ze dit mochten analyseren. Ben zelf benieuwd of die 10% dan ziek is geworden binnen een bepaald tijdsbestek na vaccinatie, welke leeftijd deze hebben etc.
Verder is van die 10% meer interessant wat voor klachten ze hadden, if any etc.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Akkoord maar heel kinderachtig : Een vuurpijl kan bij jou in de tuin terecht komen..LZ86 schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:09:
[...]
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
— Marino van Zelst - Ipenburg (@mzelst) 9 november 2020
Positief getest: 4709
Totaal: 414745 (+4680 ivm -29 corr.)
Opgenomen*: 177
Huidig*: 1717 (+20)
Opgenomen op IC*: 40
Huidig*: 600 (+2)
* LCPS cijfers - https://t.co/XGYUPCXHnq
Overleden: 40
Totaal: 8043 pic.twitter.com/zWEH0ErfmH
Zo dat gaat hard!
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.
Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.
Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• Coronavirus Slowchat #2
• Het nut en de noodzaak van mondkapjes
• Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
• De Coronavaccins