Nouja de dag dat iedereen tegelijk het bos uit komt moet ik nog beleven, doorgaans meer dan genoeg ruimte, ook op de parkeerplaatsen. Het volk wat geen afstand houdt hoort doorgaans bij elkaar. Het voornaamste wat wel overtreden wordt is de maar 2 personen maatregel (ook met meer dan 2 in de auto).
Maar goed dat ligt niet zo zeer aan het bos, daar houdt men zich elders ook niet aan en de handhavers hadden al gemeld dat zich men daar niet aan zou gaan houden, tenzij excessen.
Overigens werd ik midden op de hei wel bijna omver gereden door een scheurende staatsbosbeheerder in z'n auto door de brandgang, vast druk bezig te tellen voor die fancy "druktemeter", maar goed wel geheel coronaproof zullen we maar zeggen, braaf in z'n gemotoriseerde coconnetje.
Maar goed ik ben dan ook de mening toegedaan dat die laatste set extra maatregelen vrij uhmm hoe zullen we het eens netjes zeggen, te prematuur en matig doordacht zijn. Ik snap de gedachten, maar als je binnenshuis ook met 4 mensen kunt zitten, dan kan dat bij je boswandeling ook prima. Hooguit is een eventuele autorit er heen met 1 auto dan niet bepaald slim. Maar leg dat dan uit voor de mensen met wat minder ontwikkelde logica van in welke gedragingen nou de werkelijke grote overdrachtsvectoren zitten.
Nu heb ik daar overigens zelf allemaal niet zo’n problemen mee omdat het veelal buiten is. Maar het is nu eenmaal de regel dat we zoveel mogelijk thuis moeten blijven, en daar hebben heel veel mensen simpelweg lak aan. Wat mij tot de conclusie laat komen dat het draagvlak elke dag verder afbrokkelt.
Thuisblijven en in de basis niet het halve land rond crossen en daar dan de winkels plat lopen met je hele gezin. Maar goed lijkt me toch wat anders dan een wandeling in een van de natuurgebieden in de buurt.
En de basis brokkelt bij mij niet zo zeer af, alleen die extra's on top waarvan je wel aardig kan beredeneren dat ze op het totaal geen deuk in een pakje boter gaan slaan, tsja daar heb ik niet zoveel mee en ik denk de meeste mensen niet.
Ga ik me daarom ook maar niet meer aan de basis houden ?
Neuh, dat er in mijn optiek matig zinnige maatregelen on top zijn gekomen doet niets af aan het houden aan de basis. (en aan een groot deel van de matig zinnige maatregelen kan ik niet anders dan me houden, omdat iemand anders de deur op slot moet doen).
Ik hoop wel dat ze zich in het kabinet nog een op de kop krabbelen of dat nou echt nodig en verstandig was allemaal, want de huidige daling is daar nog niet aan te danken en die lijkt toch best vlot te gaan.
Wat betreft de journalistiek heb je gelijk, de media zijn helaas vergeven van de riooljournalisten. Wat jammer is, want de goede journalisten sneeuwen hierdoor onder en hoor en lees je te weinig.
Riool is misschien wat te stevig naar mijn smaak, ik ga vooralsnog maar uit van voornamelijk incompetentie met een vleugje van het subversieve hedendaagse verdienmodel (max dertien cent per woord en als je wat kliks krijgt dan mag je misschien nog eens een (extra) stukje kloppen).
Al heb ik me bij sommige dingen wel afgevraagd of er niet meer achter zat (het drammen om de scholen dicht van het voorjaar, mondkapjes(plicht) met een aardig constante lawine aan twijfelachtige peilingen (het wat en hoe er gepeild is is nimmer inzichtelijk), al kan dat wellicht ook verklaard worden uit de eigen angst van de stukjes tikkers in combi met het verdienmodel waarmee het een heersende mening wordt die als een sneeuwbal steeds groter wordt.