Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 224 Laatste
Acties:
  • 695.689 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 8 november 2020 @ 18:01:
[...]

Max twee aan een tafel tenzij overduidelijk ouders met kinderen is toch redelijk te handhaven zonder GBA uittreksel.
In de praktijk waren het vier stoelen per tafel en was iedereen welkom. Eerder in dit topic nog iemand die de tafels tegen elkaar zag schuiven omdat opa/oma en alle aanhang een verjaardag gingen vieren. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
LZ86 schreef op zondag 8 november 2020 @ 18:05:
[...]

Heb voorbeelden gezien van uitbaters die een groep van 5 jongeren aan 1 tafel zetten en vervolgens toestaan dat er nog een aantal bijkomen na een tijdje. Tja.....

Ja, de klanten zullen proberen de grenzen van de regels op te rekken, en dat is ook niet goed.

Maar in dit geval kan die uitbater ook wel raden dat dit niet 1 huishouden is. En de regels handhaven. Ze hebben zelf net zo goed verzaakt.
Als de buurman het ook doet en je nog de verliezen van januari-juni goed moet maken... Niet zoals het moet, wel begrijpelijk. De klant heeft hier ook 50% schuld in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:35
jadjong schreef op zondag 8 november 2020 @ 18:08:
[...]

Als de buurman het ook doet en je nog de verliezen van januari-juni goed moet maken... Niet zoals het moet, wel begrijpelijk. De klant heeft hier ook 50% schuld in.
Maar wel precies de reden dat ze nu gedwongen dichtzijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:05
YakuzA schreef op zondag 8 november 2020 @ 17:18:
[...]

Je snapt vast ook wel dat elke kroeg dan ineens een ‘restaurant’ is. :)
En waarom is dat erg? Dan leg je het aantal plaatsen vast hoeveel er binnen mogen zitten. En je moet altijd eten bestellen.
Stel in bruin café Kees mogen 4 gasten tegelijk zitten, omdat hij immers maar 2 tafels heeft, en de ruimte niet groot genoeg is om afstand te bewaren.

Staan mag niet, en sluiten om 22u. Daarmee voorkom je dat er een feestlocatie ontstaat. Zeker icm Max aantal gasten.

Wordt er een overtreding geconstateerd, gewoon sluiten die handel.

Als een kroegbaas restaurantje wil spelen moet hij ook gewoon voldoen aan de eisen die daaraan gesteld worden. Simpel.

[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 08-11-2020 19:01 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
gekkie schreef op zondag 8 november 2020 @ 17:29:
[...]

Dat hangt denk ik nogal van het restaurant en de clientele af.
Zolang staan verboden is, er een strikt aantal mensen binnen mag zijn, met strikt aantal per tafel, en een overtreding gewoon betekent dat iemand z'n zaak per direct kan sluiten, ga ik ervanuit dat men dat risico niet wil lopen.

En als de klanten het probleem zijn moet de uitbater zelf maar handhaving bellen. Heeft hij daarmee bewijs dat hij het geprobeerd heeft en ook meldt als het fout gaat.

[ Voor 17% gewijzigd door GAIAjohan op 08-11-2020 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 18:23
GAIAjohan schreef op zondag 8 november 2020 @ 18:54:
Zolang staan verboden is, er een strikt aantal mensen binnen mag zijn, met strikt aantal per tafel, en een overtreding gewoon betekent dat iemand z'n zaak per direct kan sluiten, ga ik ervanuit dat men dat risico niet wil lopen.

En als de klanten het probleem zijn moet de uitbater zelf maar handhaving bellen. Heeft hij daarmee bewijs dat hij het geprobeerd heeft en ook meldt als het fout gaat.
Ben ik op zich met je eens, al is het al moeilijk om iets van handhaving ter plekke te krijgen als er niet per directe doden bij dreigen te vallen. Zal nu wel weinig anders zijn en dan is het in dit geval ook nog niet eens in de openbare ruimte.
Maar als ze graag weer open willen binnen enig afzienbare tijd, dan zullen ze hier wel aan moeten werken.
Voor zover dat kan en de rest zal gesloten moeten blijven, maar goed het is een nogal "diverse" club, dus ik verwacht dat daar weinig vandaan gaat komen. Op zich lullig voor een groot deel, want aan de bovenkant van de markt zal het meestal wel goed gaan.

[ Voor 19% gewijzigd door gekkie op 08-11-2020 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
gekkie schreef op zondag 8 november 2020 @ 19:01:
[...]

Ben ik op zich met je eens, al is het al moeilijk om iets van handhaving ter plekke te krijgen als er niet per directe doden bij dreigen te vallen. Zal nu wel weinig anders zijn en dan is het in dit geval ook nog niet eens in de openbare ruimte.
Gezien cafés vaak vrij klein zijn, is het aantal gasten binnen erg laag. Bv max 8 of 10..
Sta de kroegbaas die zo graag restaurant wil spelen toe om van iedereen die binnenkomt de NAW op te schrijven. Sta ook toe dat er camera's hangen.

Dan kan ook nadat een kroegbaas gebeld heeft, op een later moment gekozen worden de beelden te bekijken en de veroorzakers te pakken. Bij zulke hulp zou een kroegbaas daarna gewoon open kunnen blijven.

Hou sowieso de deuren gewoon op slot en open die alleen wanneer je de klanten daadwerkelijk verwacht.

Zo werkt dat ook bij het restaurant waar ik nu eens per twee weken eten afhaal.
Aanbellen, luikje gaat open (zijn ouderwetse deur met kijkluik).. Naam noemen. Dan mag je naar binnen..
Tasje mee, en direct weer eruit. Want betalen etc is natuurlijk allemaal al gedaan met Ideal.
En nee, dat is geen Chinees :+ maar normaal een prima restaurant.

[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 08-11-2020 19:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Oh shit, nieuw dieptepunt in de coronapandemie :+
Puzzeltekort dreigt
De voorraad legpuzzels dreigt op te raken, melden spellenproducenten. Er wordt flink gepuzzeld in coronajaar 2020."Het is alle hens aan dek", zegt producent Ravensburger tegen persbureau ANP.

"We hebben tot nu toe dit jaar al twee keer zoveel puzzels verkocht als normaal." De producent heeft het druk met de bestellingen die al zijn gedaan door winkels. Extra bestellingen leveren gaat niet lukken, denkt de fabrikant. Spellenmaker Koninklijke Jumbo zegt dat het bedrijf geregeld nee moet verkopen aan winkels. "Dit jaar is de vraag vanuit winkels verdubbeld", zegt een woordvoerder.

Puzzelwebshop Pientere Puzzels heeft het er druk mee: "Toen de lockdown begon, is het geëxplodeerd. In april zijn we verzesvoudigd qua verkoop." Het viel de eigenaar op dat vooral de puzzels met grotere stukjes toen populair waren. "Die zijn handig voor mensen bij wie het zicht vermindert of handen niet meer zo goed willen. Verpleeghuizen waren toen op slot, dus er werd veel opgestuurd naar opa en oma."
Op een serieuzere noot, ik hoop dat met de huidige getallen we de 18e van die verzwaring afscheid kunnen nemen. Die was dus totaal niet nodig geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

CMD-Snake schreef op zondag 8 november 2020 @ 20:05:
Oh shit, nieuw dieptepunt in de coronapandemie :+

[...]

Op een serieuzere noot, ik hoop dat met de huidige getallen we de 18e van die verzwaring afscheid kunnen nemen. Die was dus totaal niet nodig geweest.
Zullen we eerst even kijken hoe het er tegen die tijd in de ziekenhuizen aan toe gaat?
Ga er zomaar vanuit dat ze niet leeg staan, en dat de reguliere hulp nog een tijd gemankeerd is.

Al dan niet door de decembergolf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:06
CMD-Snake schreef op zondag 8 november 2020 @ 20:05:
Even wat framing rondom de extra verzwaring :

- Stel dat het aantal besmettingen stijgt : "Zonder verzwaring was het nog harder gegaan"
- Stel dat we geen verzwaring hadden gehad en het aantal besmettingen stijgt : "Zie je wel, we hadden moeten verzwaren"
- Stel dat het aantal besmettingen daalt : "De verzwaring heeft geholpen"
- Stel dat we geen verzwaring hadden gehad en het aantal besmettingen daalt : "Met verzwaring was het nog sneller gegaan"'

Als je maar genoeg framed, is alles waar ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
MikeyMan schreef op zondag 8 november 2020 @ 20:18:
Zullen we eerst even kijken hoe het er tegen die tijd in de ziekenhuizen aan toe gaat?
Ga er zomaar vanuit dat ze niet leeg staan, en dat de reguliere hulp nog een tijd gemankeerd is.
Ik kan mij werkelijk niet voorstellen dat buurthuizen en bibliotheken zo'n groot aandeel hierin zullen hebben. We mogen nog wel met drommen mensen door de meubelzaken lopen zonder probleem, maar de zwembaden sluiten zal ervoor zorgen dat de Nederlanders meer thuisblijven.

Die verzwaring sloeg nergens op, we zetten nu al respectabele dalingen neer. Je kan dan beter de verzwaring weg doen en de gedeeltelijke lockdown in stand houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
CMD-Snake schreef op zondag 8 november 2020 @ 20:22:
[...]
Je kan dan beter de verzwaring weg doen en de gedeeltelijke lockdown in stand houden.
Ik wil wel eens een grafiekje zien waaruit het resultaat van die gedeeltelijke lockdown blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mesa57 schreef op zondag 8 november 2020 @ 20:24:
[...]

Ik wil wel eens een grafiekje zien waaruit het resultaat van die gedeeltelijke lockdown blijkt.
Ik wil weleens een grafiekje zien waaruit blijkt dat het geen resultaat heeft. Affirmanti incumbit probatio enzo...

@CMD-Snake De maatregel zelf is een. De urgentie die van een ‘verzwaring’ uit gaat is een tweede. Los van zwembad en bibliotheek zijn er en passent nog wat meer aanscherpingen geweest.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 08-11-2020 20:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CMD-Snake
MikeyMan schreef op zondag 8 november 2020 @ 20:30:
@CMD-Snake De maatregel zelf is een. De urgentie die van een ‘verzwaring’ uit gaat is een tweede. Los van zwembad en bibliotheek zijn er en passent nog wat meer aanscherpingen geweest.
Bij het aankondigen van de verzwaring voelde ik geen urgentie. Alleen diepe irritatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

mesa57 schreef op zondag 8 november 2020 @ 20:21:
[...]

- Stel dat het aantal besmettingen stijgt : "Zonder verzwaring was het nog harder gegaan"
- Stel dat we geen verzwaring hadden gehad en het aantal besmettingen stijgt : "Zie je wel, we hadden moeten verzwaren"
- Stel dat we geen verzwaring hadden gehad en het aantal besmettingen daalt : "Met verzwaring was het nog sneller gegaan"'

Meen je dat nou?
Ik ben het eens met het feit dat als je maar genoeg framed dat het misschien een perceptie van waarheid krijgt maar dat maakt het nog niet noodzakelijk waar.

Bovendien zijn er een aantal dingen daadwerkelijk aantoonbaar en ook al is niet alles dat (kan me voorstellen dat bibliotheken sluiten weinig bijdraagt) zijn er andere maatregelen die wel geholpen hebben. Het is nog steeds zo dat er maatregelen genomen worden soms die nog niet het gewenste effect sorteren. Het punt is dat de daling te langzaam gaat en dat er dus extra moet worden ingezet. Daarom ook de voorbereiding op een avondklok.

Ik ben geen viroloog maar heb wel heel veel kennis en ervaring als risicomanager. Dan komen die stappen echt heel logisch over. Beslissingen worden altijd genomen onder een bounded rationality situatie, daar is niets vreemds aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:39
Señor Sjon schreef op zondag 8 november 2020 @ 12:29:
De Nederlandse Orde van Advocaten doet ook een duit in het zakje: https://www.advocatenorde...iezen/1385930174768253611

Uitgebreide visie in de PDF met veel steekhoudende argumenten. Ook als bijlage eerdere adviezen van hen. Erg interessant leesvoer.
Enkele highlights:
- ze hadden maar een week voor advies, wederom slecht voorbereid door het kabinet en veel teveel haast.
- Kabinet had al een tik de vingers uit Brussel gehad vanwege het liberaal gebruik van noodregelingen.
- beleid houdt geen rekening met leeftijdsgroepen en de effecten erop (jongeren en jongvolwassenen buitenproportioneel geraakt zonder dat ze de zorg belasten), het eigendomsrecht (horeca) en zelfbeschikking (mondkapje) worden met voeten getreden
- onverklaarbaar verschillen tussen wat wel en niet mag (beurzen, bruiloften, kerken) op basis van dezelfde wet.

Mondkapjes worden uitgebreid onderuit gehaald.
- wordt als bijzonder ingrijpend gezien voor een persoon, maar de onderbouwing ontbreekt hiervoor.
- Wordt van advies een plicht, zonder dat duidelijk is dat dit werkt, zeker op plekken waar nauwelijks besmettingshaarden zitten.
- geen afschaling in de regeling, dus onduidelijk hoe lang dit duurt en wat de triggers zijn.
- Worden aangeduid als PBM, maar hebben geen enkel voorschrift. Kan dus niet als PBM gezien worden.
- Strafmaat buiten proportie met 453 max en aantekening strafblad.
- Toepassing op plekken die niet als brandhaard bekend staan.
etc.
Ik schop hem nog even omhoog omdat ik niet eerder de tijd had het stuk door te nemen. Wat mij opviel was dat (weliswaar in de samenvatting van @Señor Sjon ) de kerken genoemd werden. Dat bevestigde mijn vermoeden dat het wel degelijk mogelijk zou moeten zijn om beperkingen op te leggen zonder dat er een grondwetwijziging nodig is. In het stuk zelf wordt dat ook expliciet benoemd en wordt de vraag gesteld waarom het kabinet deze keuze maakt. Interessant dus in het licht van de discussie die hier al vaker voorbij is gekomen t.a.v. de godsdienstvrijheid.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Bizar:
https://nos.nl/l/2355768
Nog nooit van corona gehoord

Noppen verbaast zich erover, vooral over de mensen die nog nooit van corona gehoord lijken te hebben.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:31

Onbekend

...

mesa57 schreef op zondag 8 november 2020 @ 20:21:
[...]

In principe klopt dat.
Maar we kunnen wel vergelijkingen maken met andere gebieden en landen zoals België, Duitsland, Frankrijk, Spanje e.d., die elk hun eigen (andere) regels op andere dagen hebben laten in gaan. Op die manier is het beter in te zien hoe bepaalde maatregelen (of versoepelingen) van invloed hebben op de verspreiding van het virus.

En deze tweede golf kunnen we een beetje vergelijken met de eerste golf met wat er gebeurd als we bepaalde maatregelen nemen en loslaten.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 07:06

NMH

Moderator General Chat
Drardollan schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 19:21:
Het spijt mij dat ik het moet zeggen, maar het draagvlak is weg. De overheid heeft nu echt voor elkaar dat er niemand meer een zier geeft om de maatregelen.
Ik pik deze er even uit, maar in het algemeen: ik zie met enige regelmaat mensen in het topic stellen dat er geen draagvlak meer zou zijn. Ik vraag me af wat daarvan de onderbouwing is; bij deze peiling van EenVandaag geeft 78% van de mensen aan begrip te hebben voor de verzwaring van de maatregelen en staat 67% achter de gekozen set maatregelen. (Ik ga er even van uit dat hier een representatieve steekproef is genomen.)

Ja, als je bepaalde gelegenheden sluit, dan zul je een waterbedeffect krijgen waar het drukker wordt op de gelegenheden die nog beschikbaar zijn. Dat is ongetwijfeld ingecalculeerd; het is vast niet zo dat 100% van de mensen die anders naar het zwembad waren gegaan nu in het bos lopen. Daarbij is het besmettingsrisico in de natuur ongetwijfeld ook lager dan wanneer men in het zwembad of stadion is.

En ja, natuurlijk zullen er mensen zijn die lak hebben aan de regels, dus krijg je met enige regelmaat nieuwsberichten over een opgerold feest of andere misdragingen. En ja, dat is asociaal, maar daar kun je niet de conclusie uit trekken dat er geen draagvlak (meer) is. Zo lijkt het misschien, maar je hebt natuurlijk een knoert van een sampling bias, want je ziet bij wijze van spreken de 100 feestende mensen in het park wel, maar de 900 die braaf thuiszitten niet (getallen ter illustratie). :)
En hoe komt dit? Omdat er 0,0 perspectief geboden wordt.
Tja, het zou mooi zijn als de overheid kan zeggen: nog even volhouden, op XX-XX-XXXX is het over, maar dat perspectief is er niet. Het realistische perspectief is dat voor de afzienbare toekomst we nog met het virus zullen moeten dealen. En ja, dat is kut. Ik was ook graag op vakantie gegaan in de zomer, maar door de omstandigheden zat dat er niet in. Het steekt nog steeds als ik vakantiefoto's van voorgaande jaren zie, maar het was even niet anders. Toen onze (groot)ouders in mei 1940 de Duitsers over de vloer kregen kon de regering ze ook geen roadmap geven wanneer het over zou zijn. Sterker nog, zeker in de eerste oorlogsjaren was het geen gegeven dat het ooit over zou zijn; een toekomst als deel van het Derde Rijk was toen niet irreël. Wat dat betreft hebben we het nu nog een stuk beter, zowel qua perspectief als omstandigheden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
CMD-Snake schreef op zondag 8 november 2020 @ 20:35:
[...]

Bij het aankondigen van de verzwaring voelde ik geen urgentie. Alleen diepe irritatie.
Vergeleken met vorige week ervaar ik eigenlijk dat de maatschappij zich aan het ontspannen is. Mensen maken op straat weer makkelijker een praatje met elkaar. In het bos was het erg druk, diverse families (inclusief grijze koppen die ik voor opa's/oma's aanzie) Op de schaatsbaan waar het vorige week nog erg strak georganiseerd was liep men meer door elkaar heen, de trainers deden hun (verplichte) mondkapjes naar beneden als ze instructies gaven.

Ik heb bepaald niet de indruk dat die maatregelen doen wat beoogd was. Aan de andere kant, maak ik me ook geen zorgen om wat ik nu gezien heb. Ik ga me pas zorgen maken als er weer meer feestjes etc zijn.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
NMH schreef op zondag 8 november 2020 @ 21:02:
Tja, het zou mooi zijn als de overheid kan zeggen: nog even volhouden, op XX-XX-XXXX is het over, maar dat perspectief is er niet.
Het is er in een zekere zin al. AstraZeneca is klaar met hun vaccin. Ze hebben pakhuizen vol liggen ermee en in de eerste week december kunnen ze al de eerste ladingen aan hun klanten leveren. We wachten nu alleen op de formele goedkeuring van het vaccin door de diverse autoriteiten.

Als het aan mij lag ging ik alvast wat vliegtuigen inladen en op pad sturen. Zorg maar dat het alvast in Nederland ligt. Organiseer meteen al de huisartsen, ziekenhuizen en GGD's zodat ze meteen kunnen beginnen. (En persoonlijk zou ik al gelijk beginnen voordat die goedkeuring er was. )

Dat zijn stappen met perspectief, eventjes flink doorpakken met het beloofde vaccin.
Ankona schreef op zondag 8 november 2020 @ 21:02:
Ik heb bepaald niet de indruk dat die maatregelen doen wat beoogd was. Aan de andere kant, maak ik me ook geen zorgen om wat ik nu gezien heb. Ik ga me pas zorgen maken als er weer meer feestjes etc zijn.
Elke keer een 'shock and awe' maatregel nemen werkt op gegeven moment niet meer. Dat effect werkt maar zoveel keer en elke keer zal het minder opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Lol @CMD-Snake, dat is echt onzin. Dat zou proactief beleid moeten betekenen.. haha

We gaan het rustig aan doen, eerst nog even vuurwerk verbannen, en dan tegen eind februari eens kijken hoe dat vaccin eigenlijk handig verspreid kan worden.

Net op tijd om aan de achterban te laten weten dat alles in het werk gezet is om het vaccin op tijd te laten aankomen.. op tijd voor de verkiezingen wel te verstaan.

[ Voor 73% gewijzigd door St@m op 08-11-2020 21:28 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
CMD-Snake schreef op zondag 8 november 2020 @ 21:23:
[...]

Als het aan mij lag ging ik alvast wat vliegtuigen inladen en op pad sturen. Zorg maar dat het alvast in Nederland ligt. Organiseer meteen al de huisartsen, ziekenhuizen en GGD's zodat ze meteen kunnen beginnen. (En persoonlijk zou ik al gelijk beginnen voordat die goedkeuring er was. )
CMD-Snake for President !
Zonder gekheid, in NL ? Eerst 10 debatten en 5 moties en nog een wetswijziging. Dan krijgen we het vaccin misschien in juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
De bossen lopen over... Een interessant stukje over de bijeffecten van huidige beperkingen. In plaats van thuis te blijven slaan Nederlanders massaal aan het fun shoppen.

Vooral de afsluitende alinea is best sterk:
Om de urgentie te laten toenemen is het nodig om perspectief uit te stralen, zegt Van Baaren. "De regering speelt de angst-kaart. En zegt: dit doen jullie niet goed. Dat verwijtende is niet goed. Als de overheid laat zien dat ze er alles aan doet om de situatie op orde te krijgen, zullen meer mensen hun best doen."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Wat er dan bedoeld wordt met 'de overheid moet laten zien dat ze er alles aan doen' is me niet duidelijk. De situatie kan alleen op orde worden gebracht door het aantal contacten tussen mensen te beperken. Test en zorgcapaciteit zijn enorm uitgebreid, natuurlijk niet snel genoeg voor zeurende Nederlanders maar ik zie weinig waar er meer gedaan had kunnen worden dat niet de burgers weer meer beperkt.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21:31
CMD-Snake schreef op zondag 8 november 2020 @ 21:55:
De bossen lopen over... Een interessant stukje over de bijeffecten van huidige beperkingen. In plaats van thuis te blijven slaan Nederlanders massaal aan het fun shoppen.

[...]
Exact wat ik gisteren aangegeven heb.

Benieuwd of de mensen die daarop gereageerd hebben, vandaag weer reageren.

[ Voor 7% gewijzigd door Drardollan op 08-11-2020 22:03 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online

StM

Tja je kan ook zoals in Slowakije ruim 3.5 miljoen mensen in 1 weekend testen met sneltesten. Nu zat daar zeker een bepaalde mate van dwang achter, en dat vind ik niet perse hoe je zoiets moet aanpakken, maar om nu te zeggen dat we het testen zo goed doen, wat een lachertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
StM schreef op zondag 8 november 2020 @ 22:04:
Tja je kan ook zoals in Slowakije ruim 3.5 miljoen mensen in 1 weekend testen met sneltesten. Nu zat daar zeker een bepaalde mate van dwang achter, en dat vind ik niet perse hoe je zoiets moet aanpakken, maar om nu te zeggen dat we het testen zo goed doen, wat een lachertje.
Je zegt het al goed, er zat dwang achter. Mensen die niet meewerken krijgen effectief huisarrest. Dat bedreigt een hoop inwoners daar in hun voortbestaan omdat ze dan niet kunnen werken. Het massale testen is tevens een massale momentopname. Mensen die negatief testen kunnen ook nog in de incubatieperiode zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

IJzerlijm schreef op zondag 8 november 2020 @ 21:59:
Wat er dan bedoeld wordt met 'de overheid moet laten zien dat ze er alles aan doen' is me niet duidelijk. De situatie kan alleen op orde worden gebracht door het aantal contacten tussen mensen te beperken. Test en zorgcapaciteit zijn enorm uitgebreid, natuurlijk niet snel genoeg voor zeurende Nederlanders maar ik zie weinig waar er meer gedaan had kunnen worden dat niet de burgers weer meer beperkt.
Oh, ik kan wel wat noemen;
- Het testen eerder serieus nemen
- Als je wilt dat de bevolking iets doet, doe het dan zelf (Grapperhaus, mondkapjes, vakanties, thuiswerken)
- Neem maatregelen die daadwerkelijk ergens op slaan
- Kom met een duidelijk en helder verhaal, en hou je er dan ook aan.. (routekaart.. proest :D )
- Waar zijn de vliegtuigen van @CMD-Snake nu? Wanneer gaat de overheid zorgen voor de distributie?

En zo zijn er vast wel meer zaken op te noemen :)

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
St@m schreef op zondag 8 november 2020 @ 22:13:
[...]

Oh, ik kan wel wat noemen;
Het testen eerder serieus nemen
Als je wilt dat de bevolking iets doet, doe het dan zelf (Grapperhaus, mondkapjes, vakanties)
Neem maatregelen die daadwerkelijk ergens op slaan
Kom met een duidelijk en helder verhaal, en hou je er dan ook aan.. (routekaart.. proest :D )
Waar zijn de vliegtuigen van @CMD-Snake nu? Wanneer gaat de overheid zorgen voor de distributie?

En zo zijn er vast wel meer zaken op te noemen :)
Maar zou dat een groot verschil maken op de drukte die in het artikel naar voren kwam? Ik geloof er weinig van. Het is mooi weer, mensen willen niet binnen zitten en de besmettingen nemen af. Ik gok dat dat 99% van de drukte verklaart. Die ene procent die het laat afhangen van de aanpak van het kabinet geloof ik wel.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

klaaas schreef op zondag 8 november 2020 @ 22:15:
[...]

Maar zou dat een groot verschil maken op de drukte die in het artikel naar voren kwam? Ik geloof er weinig van. Het is mooi weer, mensen willen niet binnen zitten en de besmettingen nemen af. Ik gok dat dat 99% van de drukte verklaart. Die ene procent die het laat afhangen van de aanpak van het kabinet geloof ik wel.
Ik weet het niet, ik ga hier niet met getallen toveren, gokken en aannames doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online

StM

CMD-Snake schreef op zondag 8 november 2020 @ 22:11:
[...]

Je zegt het al goed, er zat dwang achter. Mensen die niet meewerken krijgen effectief huisarrest. Dat bedreigt een hoop inwoners daar in hun voortbestaan omdat ze dan niet kunnen werken. Het massale testen is tevens een massale momentopname. Mensen die negatief testen kunnen ook nog in de incubatieperiode zitten.
Wel een momentopname die een hele berg mensen met geen of lichte klachten er uit kan halen. En dan doe je het de week er na toch nog een keer als het aantal besmettingen te hoog blijft? Net zo lang tot het weer op een laag niveau is.

Ik denk dat met een goed en geloofwaardig verhaal waarom dit belangrijk is er best een heel behoorlijke groep vrijwillig aan mee zou willen doen. Ik zou met alle plezier hier eerst even langs de huisarts gaan voordat ik zou gaan sporten, naar de fysio, het ziekenhuis, etc.

Het hoeft niet perfect te zijn om al heel goed te kunnen helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
NMH schreef op zondag 8 november 2020 @ 21:02:
[...]

Tja, het zou mooi zijn als de overheid kan zeggen: nog even volhouden, op XX-XX-XXXX is het over, maar dat perspectief is er niet. Het realistische perspectief is dat voor de afzienbare toekomst we nog met het virus zullen moeten dealen.
Er is eenvoudig perspectief te geven. Onze overheid kiest er bewust voor om dit niet te doen, en als ze iets zeggen dan houden ze zich er niet aan. Ik kan je er talloze voorbeelden van geven, maar zal er 2 uitpikken:
1. Op vrijdag wordt er aangekondigd dat als de cijfers niet afvlakken of dalen we op dinsdag extra maatregelen krijgen. De dinsdag erop is er sprake van afvlakking en zelfs een lichte daling, en wat krijgen we? Inderdaad, extra maatregelen.
2. De overheid heeft een routekaart gemaakt. Top idee. Er wordt echter niets mee gedaan en hij wordt wekelijks gewijzigd.

Perspectief bieden is eenvoudig wat mij betreft. Maak een routekaart en wijzig deze niet constant. Zet daarin voorwaardes voor elk niveau. Bijvoorbeeld X aantal besmettingen, X aantal bedden in het ziekenhuis bezet, X bedden op de IC besmet, etc. Een beetje zoals het dashboard is ingericht met de signaalwaardes.
Vervolgens kijk je als overheid elke 2 weken naar de weekcijfers van het RIVM en bepaal je in welk niveau we de komende 2 weken zullen zitten. Dat is voor iedereen duidelijk en voorspelbaar en biedt perspectief.

Ben je ook direct van die persconferenties of persmomenten af waar alles toch vooraf uitlekt.

Het klopt dat we voorlopig nog niet van Corona af zijn en dat er niet te voorspellen is wanneer we dit wel zijn. Dat is ook niet iets waar de bevolking om vraagt, praktisch iedereen snapt dat we hiermee moeten dealen tot we voldoende immuniteit hebben (natuurlijk of via een vaccin).

Wat betreft het draagvlak, je hebt de link hierboven van @CMD-Snake kunnen zien, en ook dit zegt voldoende:
Duizenden Nederlanders trekken zich niks aan van het ’dringend ontraden’ van het kabinet om naar het buitenland op vakantie te gaan. Het blijkt dat de ’gele’ gebieden Curaçao, Bonaire, Tenerife, Gran Canaria en Lanzarote vliegtuigen vol toeristen trekken, zolang het ministerie van Buitenlandse Zaken een positief reisadvies handhaaft. In tegenspraak met wat onze ministers verzoeken: blijf thuis.
https://www.telegraaf.nl/...stemmingen-niet-weerstaan

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gekkie
Ik was eind van de ochtend / begin van de middag in een van die "over lopen" bossen uit de lijstjes.
Laat ik in 2 uur tijd iets van 50 wandelaars en 20 fietsers zijn tegengekomen op doorgaans iets van minimaal 3 meter afstand. In de gemiddelde supermarkt hier zijn meer "stelletjes" te vinden.
Wel een set schreeuwend en ogenschijnlijk matig sociaal volk van een grote familie, verder eigenlijk niets spannends. Parkeerplaats was wel redelijk gevuld, zoals deze wel vaker gevuld is met aardig weer.
Maar het gemiddelde stuk blik is ruim 2x zo breed als een winkelwagentje, dus ook hier allemaal niet zo'n probleem, afgezien van de hoeveelheid afval die men laat slingeren.
Dat is nog het voornaamste probleem met een deel van die nieuwe bos en heide bezoekers, ze ruimen helaas hun zooi nog minder op dan het gangbare volk.
Maar goed de krant roept nu ook nog dat "de piek in de ziekenhuizen in zicht komt" ... want het daalt al een tijdje. Waar bestaat zo'n opleiding journalistiek eigenlijk uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:42

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
CMD-Snake schreef op zondag 8 november 2020 @ 21:55:

[...]
Die zag ik ook langs komen, maar mijn vraag was: welk thuisblijf advies?

Misschien heb ik het gemist omdat ik niet alle persconferenties meer volledig heb gekeken, maar ik heb geen duidelijke 'blijf thuis' meegekregen zoals die begin dit jaar was.
Wel dingen dat je niet moet shoppen voor de lol, niet met meer dan twee bij elkaar en met vakantie en beetje opletten, maar geen blijf thuis. :?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
StM schreef op zondag 8 november 2020 @ 22:04:
Beter nog de Chinese methode, zonder test en groen scherm mag je niet meer deelnemen aan de maatschappij.

Ik denk, en hoop, niet dat we in Nederland zover zullen komen.

Het testbeleid in Nederland is ondertussen op orde, iedereen kan (vrijwillig!) een test doen. Je kan vaak nog dezelfde dag terecht en als je vroeg aan de beurt bent krijg je zelfs dezelfde dag nog uitslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
gekkie schreef op zondag 8 november 2020 @ 22:24:
[...]

Ik was eind van de ochtend / begin van de middag in een van die "over lopen" bossen uit de lijstjes.
Laat ik in 2 uur tijd iets van 50 wandelaars en 20 fietsers zijn tegengekomen op doorgaans iets van minimaal 3 meter afstand. In de gemiddelde supermarkt hier zijn meer "stelletjes" te zijn.
Wel een set schreeuwend en ogenschijnlijk matig sociaal volk van een grote familie, verder eigenlijk niets spannends. Parkeerplaats was wel redelijk gevuld, zoals deze wel vaker gevuld is met aardig weer.
Maar het gemiddelde stuk blik is ruim 2x zo breed als een winkelwagentje, dus ook hier allemaal niet zo'n probleem, afgezien van de hoeveelheid afval die men laat slingeren.
Dat is nog het voornaamste probleem met een deel van die nieuwe bos en heide bezoekers, ze ruimen helaas hun zooi nog minder op dan het gangbare volk.
Maar goed de krant roept nu ook nog dat "de piek in de ziekenhuizen in zicht komt" ... want het daalt al een tijdje. Waar bestaat zo'n opleiding journalistiek eigenlijk uit ?
Het probleem is niet zozeer de drukte in de bossen, het probleem is dat de parkeerplaatsen overbevolkt zijn en mensen daar amper tot geen afstand houden. Ook picknickplaatsen (en bankjes) zijn favoriet.

Nu heb ik daar overigens zelf allemaal niet zo’n problemen mee omdat het veelal buiten is. Maar het is nu eenmaal de regel dat we zoveel mogelijk thuis moeten blijven, en daar hebben heel veel mensen simpelweg lak aan. Wat mij tot de conclusie laat komen dat het draagvlak elke dag verder afbrokkelt.

Wat betreft de journalistiek heb je gelijk, de media zijn helaas vergeven van de riooljournalisten. Wat jammer is, want de goede journalisten sneeuwen hierdoor onder en hoor en lees je te weinig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gonadan schreef op zondag 8 november 2020 @ 22:25:
[...]

Die zag ik ook langs komen, maar mijn vraag was: welk thuisblijf advies?

Misschien heb ik het gemist omdat ik niet alle persconferenties meer volledig heb gekeken, maar ik heb geen duidelijke 'blijf thuis' meegekregen zoals die begin dit jaar was.
Wel dingen dat je niet moet shoppen voor de lol, niet met meer dan twee bij elkaar en met vakantie en beetje opletten, maar geen blijf thuis. :?
Blijf zoveel mogelijk thuis is wel degelijk terug op de leaflet. Dat dit niet heel actief is gepusht is wel een feit vrees ik. Maar ook hier weer. Moet dan elke nook & cranny afgedicht worden... :X

Blijf me ook mateloos irriteren aan dat gezwets over perspectief. Een papieren routekaart is geen perspectief. Perspectief = voorlopig verandert er geen fuck. Schijnbaar is de homo sapien structureel niet in staat om verder dan twee maanden vooruit te kijken. :X

[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 08-11-2020 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:25
Wat heeft eigenlijk al die maatregelen voor nut, als bij ons de parkeerplaatsen vol staat met Belgische auto's, ik telde vanochtend in Cadzand 1 Nederlands nummerbord. Dan kunnen wij wel thuis blijven etc, maar je bent 1 Europa. Het virus houdt niet op aan de grens.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
carpebios schreef op zondag 8 november 2020 @ 22:35:
Wat heeft eigenlijk al die maatregelen voor nut, als bij ons de parkeerplaatsen vol staat met Belgische auto's, ik telde vanochtend in Cadzand 1 Nederlands nummerbord. Dan kunnen wij wel thuis blijven etc, maar je bent 1 Europa. Het virus houdt niet op aan de grens.
Een deel van de maatregelen heeft helemaal geen zin, helemaal mee eens. En wat je nu aangeeft is ook direct ons grootste probleem, toeristen blijven komen en welkom. Als we wat zouden versoepelen omdat we het goed doen, dan brengen die toeristen het virus gewoon weer binnen. Helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Drardollan schreef op zondag 8 november 2020 @ 22:40:
[...]

Een deel van de maatregelen heeft helemaal geen zin, helemaal mee eens. En wat je nu aangeeft is ook direct ons grootste probleem, toeristen blijven komen en welkom. Als we wat zouden versoepelen omdat we het goed doen, dan brengen die toeristen het virus gewoon weer binnen. Helaas.
De maatregelen hebben dusdanig effect dat we inmiddels zowel door België als door Duitsland aan alle kanten worden ingehaald. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

MikeyMan schreef op zondag 8 november 2020 @ 22:35:
Blijf zoveel mogelijk thuis is wel degelijk terug op de leaflet. Dat dit niet heel actief is gepusht is wel een feit vrees ik. Maar ook hier weer. Moet dan elke nook & cranny afgedicht worden... :X
Ga ik eens naar op zoek dan. Ik ben meestal vrij braaf en geïnteresseerd, maar merk ook dat ik wat afgestompt raak en niet met alles helemaal live kijk. Ik heb het dan ook oprecht niet mee gekregen.
Nu moet ik zeggen dat ik na een week braaf thuis werken en in isolement zitten wel gewoon een frisse neus wil halen, dus thuis blijven ga ik in die zin gewoon weigeren ben ik bang.

Edit:
Ik kan dat advies gewoon niet terug vinden, ook hier staat het niet bij:
https://www.rijksoverheid...ettingen-terug-te-dringen
En op de routekaart ook niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Gonadan op 08-11-2020 22:50 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Laatst online: 00:21
@Gonadan Het is meer ook dat je niet nutteloos gaat shoppen zeg maar.
Gewoon naar buiten om een frisse neus te halen (een wandeling maken etc), dat kan allemaal gewoon.

Wij zitten zelf al eigenlijk sinds maart binnen en de enige uitjes die we gemaakt hebben is naar Beekse Bergen 2x de autosafari en dan weer naar huis.
Daarnaast doen we nu ongeveer 2 maanden aan Geocachen met zijn tweeën (als onze dochter op school zit) of met zijn drieën.

Verder ging onze dochter voor zwemles, maar dat mag de komende tijd niet meer uiteraard.
Moet ook eerlijk zijn dat we mijn ouders en schoonouders weinig zien. Als we ze al zien is het buiten en niet binnenshuis. Grappig uiteraard dat ze andersom wel bezoek hebben en jaaaaa op 1,5m afstand. Maar wel een lunch bijvoorbeeld (welke 1,5m?). Maar goed.

Mijn moeder gaf al aan dat Sint en Kerst overslaan dit jaar begrijpelijk is. We zaten er al een beetje mee in onze maag hoe we dat dan weer gingen regelen. Normaal is iedereen dan bij elkaar. Maar dit jaar dan maar met ons gezinnetje.
We halen het als het allemaal weer kan wel in.

Wat ik wel frustrerend vind, is dat blijkbaar anderen (doel niet op jou hoor) het nodig vinden om "regels" maar aan hun laars te lappen, want we moeten er allemaal zo op uit. Terwijl anderen wel binnen zitten en nu dus langer binnen mogen zitten om die reden.

Ben in ieder geval blij dat de regering wat harder is geworden en ben ook blij om te zien dat meer mensen mee gaan in het gevraagde.

Mijn vrouw kijkt zo'n beetje alles wat met Corona te maken heeft, ik minder om eerlijk te zijn. Er is al genoeg ellende en voorlopig zal het er echt nog niet beter op worden.
Gelukkig qua werk kan alles prima thuis (ben ondersteunend personeel in het onderwijs). Als het echt nodig is, ga ik wel (1x nodig geweest sinds maart). Daarnaast heeft het CvB al een bericht uitgestuurd dat vanaf morgen mondmaskers verplicht zijn in de gebouwen in openbare ruimtes. Dus als je in een kantoor zit, mag deze weer af. Maar gangen, liften e.d. zijn ze wel verplicht.
Wat dat betreft lopen ze wel voorop. IT heeft voor de 1e lockdown al alles geregeld zodat de mogelijkheid er is om thuis te werken. Ook docenten en studenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Arunia schreef op zondag 8 november 2020 @ 22:56:
@Gonadan Het is meer ook dat je niet nutteloos gaat shoppen zeg maar.
Gewoon naar buiten om een frisse neus te halen (een wandeling maken etc), dat kan allemaal gewoon.
Dat was mijn beleving ook. De NOS en enkele posters hier zijn echter een andere mening toebedeeld, dan ben ik wel benieuwd hoe dat zit.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gonadan schreef op zondag 8 november 2020 @ 22:45:
[...]

Ga ik eens naar op zoek dan. Ik ben meestal vrij braaf en geïnteresseerd, maar merk ook dat ik wat afgestompt raak en niet met alles helemaal live kijk. Ik heb het dan ook oprecht niet mee gekregen.
Nu moet ik zeggen dat ik na een week braaf thuis werken en in isolement zitten wel gewoon een frisse neus wil halen, dus thuis blijven ga ik in die zin gewoon weigeren ben ik bang.

Edit:
https://www.rijksoverheid...de-gedeeltelijke-lockdown

Hij staat ook gewoon in het plaatje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mrBPOhls5CpjJNb35R6GuItykKc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dn1Ug86ez8CZuJIQnRWJScUF.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 08-11-2020 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
[...]

Edit:
In de persconferentie is het wel benoemd. Dat het bij 'zoveel mogelijk thuis' niet gaat om volledige zelf-isolatie lijkt me duidelijk. Er is altijd benadrukt dat een frisse neus of sporten gezond is.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Ga ik eens naar op zoek dan. Ik ben meestal vrij braaf en geïnteresseerd, maar merk ook dat ik wat afgestompt raak en niet met alles helemaal live kijk.
Ik was vrij snel gestopt met de persconferenties live meekijken. Hoop gepraat en weinig informatie, ik lees liever de samenvatting.

Het nieuws kijk ik nauwelijks meer, het acht uur journaal is een en al corona gepraat. Elke keer de dagkoersen opsommen en als er weinig is dan vinden ze wel ergens een doemprofeet die het laatste restje hoop uit de bevolking weet te zuigen. Idem een beetje voor de talkshows.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
St@m schreef op zondag 8 november 2020 @ 22:18:
[...]

Ik weet het niet, ik ga hier niet met getallen toveren, gokken en aannames doen.
Prima, maar dat was natuurlijk wel de strekking van het bericht van @CMD-Snake , of in ieder geval van de alinea die hij citeerde.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Flikker die routekaart dan ook naar meteen weer bij het oud papier, ze hebben nu alweer iets anders bedacht? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 20:26

Stoney3K

Flatsehats!

CMD-Snake schreef op zondag 8 november 2020 @ 22:59:
[...]

Ik was vrij snel gestopt met de persconferenties live meekijken. Hoop gepraat en weinig informatie, ik lees liever de samenvatting.

Het nieuws kijk ik nauwelijks meer, het acht uur journaal is een en al corona gepraat. Elke keer de dagkoersen opsommen en als er weinig is dan vinden ze wel ergens een doemprofeet die het laatste restje hoop uit de bevolking weet te zuigen. Idem een beetje voor de talkshows.
Die talkshows volg ik daarom bewust ook al niet. Ik ben iets te veel gesteld op mijn eigen mentale gezondheid. :+

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gonadan schreef op zondag 8 november 2020 @ 23:01:
[...]

Flikker die routekaart dan ook naar meteen weer bij het oud papier, ze hebben nu alweer iets anders bedacht? :D
Neehoor, die routekaart heeft twee pagina's :P

En juist pagina twee laat veel ruimte.

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 08-11-2020 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

MikeyMan schreef op zondag 8 november 2020 @ 23:04:
[...]

Hier het belangrijkste nieuws naar aanleiding van de persconferentie.
https://nos.nl/artikel/23...et-veel-besmettingen.html
Dit is wat ik toen gelezen heb als niet live kijker.

Strikt genomen staat er een halve zin over thuis blijven, maar ik heb hem blijkbaar niet als zodanig onthouden. Meer de nadruk op niet reizen en zinloze extra sluitingen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
En op beide kanten staat Z.O.Z. geschreven?
Stoney3K schreef op zondag 8 november 2020 @ 23:02:
Die talkshows volg ik daarom bewust ook al niet. Ik ben iets te veel gesteld op mijn eigen mentale gezondheid. :+
Het is voor mij nog niet eens de mentale gezondheid, meer de bloeddruk. Dat is ook het probleem wat ik heb met de recente persconferenties. De Jonge die ons vraagt wat wij gaan doen om zijn probleem op te ruimen. Als beloning pakt hij ook nog even de laatste dingen die we nog hadden af daarna. Wat dat betreft wantrouw ik hem wel, ik ben benieuwd hoe het met die verzwaring zit op 18 november.

Dit artikel in het Parool illustreert waarom plekken als buurthuizen belangrijke voorzieningen zijn voor mensen. Mede daarom blijf ik erbij dat de verzwaring per saldo een slecht idee was.

[ Voor 16% gewijzigd door CMD-Snake op 08-11-2020 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

[...]

NOS linkt maar één pagina. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
De natuurgebieden lijken druk door de parkeerplaatsen vol auto's, maar in werkelijkheid kom je bijna niemand tegen.

Twee weken terug in 2 uur tijd 2 koppels tegengekomen. En afgelopen donderdag in 1,5 uur misschien 12 mensen gezien waarvan er slechts 1 stel recht op ons af kwam. Maar de parkeerplaats bij de Meinweg stond wel halfvol. En toen wij aankwamen waren wij de enige levende wezens op het parkeerterrein, dus de rest was al elders. Toen we terugkwamen was zeker driekwart al vertrokken.

Overigens ook opvallend is het aantal Belgen hier in Limburg dit weekend.. lijkt erop dat zij Nederland als uitje zien.

[ Voor 14% gewijzigd door GAIAjohan op 08-11-2020 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gonadan schreef op zondag 8 november 2020 @ 23:09:
[...]

NOS linkt maar één pagina. :D
https://www.rijksoverheid...s-en-maatregelen-covid-19

Zie het verschil tussen publieks en bestuursversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
Ik vond het vanmiddag wel degelijk aanmerkelijk drukker in het bos. Inderdaad uitpuilende parkeerplaatsen, maar ook in het bos veel meer wandelaars dan anders. Nou was dit een redelijk groot bos (Veluwe) dus qua onderlinge afstand was het natuurlijk geen enkel probleem. En de kans dat je tegelijkertijd uit 2 naast elkaar geparkeerde auto's stapt lijkt me ook minimaal. Al met al nog steeds een stuk veiliger dan een pretpark denk ik.

Wat me wel opviel is dat er minder de neiging is om even achter elkaar te gaan lopen bij tegenliggers. Je moet wel een heel breed pad hebben wil je 1,5m afstand kunnen houden met z'n 2-en naast elkaar en een tegenligger. Niet dat ik me daar qua besmettingskans erg druk om maak, maar het laat wel iets zien van de mate waarin mensen rekening houden met elkaar.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
Uh, die hebben allebei 1 pagina?

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

klaaas schreef op zondag 8 november 2020 @ 23:24:
[...]

Uh, die hebben allebei 1 pagina?
Ehh... Nee...

De bestuursversie heeft sowieso twee pagina's.

Maar hoe je de publieksversie op 1 pagina krijgt is me ook een raadsel.

[ Voor 26% gewijzigd door MikeyMan op 08-11-2020 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
Als ik op je link klik dan zie ik 2 versies met daaronder bij beide letterlijk '1 pagina'?

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

klaaas schreef op zondag 8 november 2020 @ 23:27:
[...]

Als ik op je link klik dan zie ik 2 versies met daaronder bij beide letterlijk '1 pagina'?
En als je erop klikt? Juist ja...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
MikeyMan schreef op zondag 8 november 2020 @ 23:28:
[...]

En als je erop klikt? Juist ja...
Haha, je hebt gelijk. De informatie van de overheid zou ook eens kloppen 8)7

In hoeverre is deze trouwens bijgewerkt? Stonden de optionele maatregelen ook al op de oorspronkelijke routekaart of hebben ze die na de persco toegevoegd?

Edit: ik zie het 'blijf thuis' advies iig staan op de publieksversie van 13-10 dus er werd blijkbaar al rekening mee gehouden. Alleen natuurlijk erg lastig dat we zelf moeten bepalen op welk deel het 'gedeeltelijke' van de huidige lockdown slaat.

[ Voor 49% gewijzigd door klaaas op 08-11-2020 23:39 ]

Hij wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
Drardollan schreef op zondag 8 november 2020 @ 22:32:
Het probleem is niet zozeer de drukte in de bossen, het probleem is dat de parkeerplaatsen overbevolkt zijn en mensen daar amper tot geen afstand houden. Ook picknickplaatsen (en bankjes) zijn favoriet.
Nouja de dag dat iedereen tegelijk het bos uit komt moet ik nog beleven, doorgaans meer dan genoeg ruimte, ook op de parkeerplaatsen. Het volk wat geen afstand houdt hoort doorgaans bij elkaar. Het voornaamste wat wel overtreden wordt is de maar 2 personen maatregel (ook met meer dan 2 in de auto).
Maar goed dat ligt niet zo zeer aan het bos, daar houdt men zich elders ook niet aan en de handhavers hadden al gemeld dat zich men daar niet aan zou gaan houden, tenzij excessen.

Overigens werd ik midden op de hei wel bijna omver gereden door een scheurende staatsbosbeheerder in z'n auto door de brandgang, vast druk bezig te tellen voor die fancy "druktemeter", maar goed wel geheel coronaproof zullen we maar zeggen, braaf in z'n gemotoriseerde coconnetje.

Maar goed ik ben dan ook de mening toegedaan dat die laatste set extra maatregelen vrij uhmm hoe zullen we het eens netjes zeggen, te prematuur en matig doordacht zijn. Ik snap de gedachten, maar als je binnenshuis ook met 4 mensen kunt zitten, dan kan dat bij je boswandeling ook prima. Hooguit is een eventuele autorit er heen met 1 auto dan niet bepaald slim. Maar leg dat dan uit voor de mensen met wat minder ontwikkelde logica van in welke gedragingen nou de werkelijke grote overdrachtsvectoren zitten.
Nu heb ik daar overigens zelf allemaal niet zo’n problemen mee omdat het veelal buiten is. Maar het is nu eenmaal de regel dat we zoveel mogelijk thuis moeten blijven, en daar hebben heel veel mensen simpelweg lak aan. Wat mij tot de conclusie laat komen dat het draagvlak elke dag verder afbrokkelt.
Thuisblijven en in de basis niet het halve land rond crossen en daar dan de winkels plat lopen met je hele gezin. Maar goed lijkt me toch wat anders dan een wandeling in een van de natuurgebieden in de buurt.
En de basis brokkelt bij mij niet zo zeer af, alleen die extra's on top waarvan je wel aardig kan beredeneren dat ze op het totaal geen deuk in een pakje boter gaan slaan, tsja daar heb ik niet zoveel mee en ik denk de meeste mensen niet.
Ga ik me daarom ook maar niet meer aan de basis houden ?
Neuh, dat er in mijn optiek matig zinnige maatregelen on top zijn gekomen doet niets af aan het houden aan de basis. (en aan een groot deel van de matig zinnige maatregelen kan ik niet anders dan me houden, omdat iemand anders de deur op slot moet doen).
Ik hoop wel dat ze zich in het kabinet nog een op de kop krabbelen of dat nou echt nodig en verstandig was allemaal, want de huidige daling is daar nog niet aan te danken en die lijkt toch best vlot te gaan.
Wat betreft de journalistiek heb je gelijk, de media zijn helaas vergeven van de riooljournalisten. Wat jammer is, want de goede journalisten sneeuwen hierdoor onder en hoor en lees je te weinig.
Riool is misschien wat te stevig naar mijn smaak, ik ga vooralsnog maar uit van voornamelijk incompetentie met een vleugje van het subversieve hedendaagse verdienmodel (max dertien cent per woord en als je wat kliks krijgt dan mag je misschien nog eens een (extra) stukje kloppen).
Al heb ik me bij sommige dingen wel afgevraagd of er niet meer achter zat (het drammen om de scholen dicht van het voorjaar, mondkapjes(plicht) met een aardig constante lawine aan twijfelachtige peilingen (het wat en hoe er gepeild is is nimmer inzichtelijk), al kan dat wellicht ook verklaard worden uit de eigen angst van de stukjes tikkers in combi met het verdienmodel waarmee het een heersende mening wordt die als een sneeuwbal steeds groter wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
Gonadan schreef op zondag 8 november 2020 @ 23:01:
[...]
De TomTom van Rutte wil ook iedere week updaten, dus om de analogie een beetje in ere houden heeft hij gedacht ... :+
Had hij nog maar de ouderwetsche pil van een stratenboek :Y
(deze post was in het kader van postbus 51 opa vertelt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:26
gekkie schreef op zondag 8 november 2020 @ 23:45:
[...]

Nouja de dag dat iedereen tegelijk het bos uit komt moet ik nog beleven, doorgaans meer dan genoeg ruimte, ook op de parkeerplaatsen.
Exact, parkeerplaats was hier zaterdag ook praktisch vol. Maar loopt echt maar een handje vol mensen op de parkeerplaats. Moest ff wachten bij het routebord maar daarna ging het prima. Op 6 kilometer misschien 2-3 aan de kant gestapt om iemand te laten passeren. Al die mensen lopen of fietsen en zijn dan over meerdere routes uitgesmeerd. Dat gaat over een behoorlijk gebied dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
De traantjes van emotie schoten me in de ogen toen ik vanavond dit liedje van Suzan en Freek hoorde:
https://www.gids.tv/video...an-als-het-avond-is-video

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

mesa57 schreef op maandag 9 november 2020 @ 01:09:
De traantjes van emotie schoten me in de ogen toen ik vanavond dit liedje van Suzan en Freek hoorde:
https://www.gids.tv/video...an-als-het-avond-is-video
Dat krijg je van de erbarmelijke muziek kwaliteit van Suzan en Freek.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:35

Yucon

*broem*

klaaas schreef op zondag 8 november 2020 @ 23:23:
Ik vond het vanmiddag wel degelijk aanmerkelijk drukker in het bos. Inderdaad uitpuilende parkeerplaatsen, maar ook in het bos veel meer wandelaars dan anders. Nou was dit een redelijk groot bos (Veluwe) dus qua onderlinge afstand was het natuurlijk geen enkel probleem. En de kans dat je tegelijkertijd uit 2 naast elkaar geparkeerde auto's stapt lijkt me ook minimaal. Al met al nog steeds een stuk veiliger dan een pretpark denk ik.

Wat me wel opviel is dat er minder de neiging is om even achter elkaar te gaan lopen bij tegenliggers. Je moet wel een heel breed pad hebben wil je 1,5m afstand kunnen houden met z'n 2-en naast elkaar en een tegenligger. Niet dat ik me daar qua besmettingskans erg druk om maak, maar het laat wel iets zien van de mate waarin mensen rekening houden met elkaar.
Natuurgebieden wisselen nogal flink. Op veel plaatsen zal het idd geen probleem zijn. Waar het wel echt misgaat zijn de plekken waar je hele smalle paadjes of van die moerasvlondertjes hebt en waar mensen uit twee richtingen komen.

Plus nog iets anders dat eigenlijk nooit echt benoemd wordt: die 1,5 meter is maar een indicatie. Als je achter elkaar loopt dan loop je door elkaars ehm 'uitlaatgassen' en dan zou je eerder aan een meter of 5 moeten denken. Vergelijk het maar met als iemand voor je een sigaret rookt en hoe ver je dat nog ruikt.

Niet dat ik hiermee zeg dat mensen niet zouden moeten wandelen hoor, integendeel. Maar op sommige plekken wegblijven als het te druk is dat is nog niet zo'n slecht idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:54

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Beter allemaal naar het bos dan naar de ikea, monkeytown of intratuin. Heeft als bijeffect vast ook een gunstig gevolg voor Corona ;).

Ik woon midden op de Veluwe, dus ben ik de zomer eigenlijk altijd al volle parkeerplaatsen etc gewend, maar de gemiddelde toerist loopt misschien net 5km en heeft gekleurde paaltjes en een informatiebord nodig, dus die zijn echt heel makkelijk te vermijden, als je wilt. Ik denk ook dat de drukte in de bossen en op de stranden niet zoveel kwaad kan, zeker nu die horeca daar toch dicht is.

En als je in de randstad woont, dan snap ik wel dat je hierheen komt, want qua natuur is er gewoon wat minder. Wat mij betreft is iedereen welkom, zolang ze geen troep achter laten, hun labrador aangelijnd houden en niet te luidruchtig zijn.

De tip, als je toch nog rustigere bossen wil, kom echt vroeg, of juist wat later. De hele wereld loopt tussen 10:30 en 14:30 in het bos, daarvoor en daarna is het veel rustiger.

Ik vond het liedje eigenlijk best aardig: “ik snap wel dat het moet, en ooit komt het wel goed...”

[ Voor 5% gewijzigd door ZieMaar! op 09-11-2020 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Yucon schreef op maandag 9 november 2020 @ 07:21:
[...]

Natuurgebieden wisselen nogal flink. Op veel plaatsen zal het idd geen probleem zijn. Waar het wel echt misgaat zijn de plekken waar je hele smalle paadjes of van die moerasvlondertjes hebt en waar mensen uit twee richtingen komen.

Plus nog iets anders dat eigenlijk nooit echt benoemd wordt: die 1,5 meter is maar een indicatie. Als je achter elkaar loopt dan loop je door elkaars ehm 'uitlaatgassen' en dan zou je eerder aan een meter of 5 moeten denken. Vergelijk het maar met als iemand voor je een sigaret rookt en hoe ver je dat nog ruikt.

Niet dat ik hiermee zeg dat mensen niet zouden moeten wandelen hoor, integendeel. Maar op sommige plekken wegblijven als het te druk is dat is nog niet zo'n slecht idee.
Als het om besmettingsgevaar gaat is de kans buiten sowieso vrij klein. Zolang je niet richting elkaars gezicht gaat staan praten of langs elkaar hijgen met sporten valt het allemaal wel mee. Zeker als het ook nog eens niet windstil is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:27
Drardollan schreef op zondag 8 november 2020 @ 22:32:
[...]

Ik ga zelf ook vaak in de weekenden aan de wandel, zelfde in de eerste golf
Het is juist gezond om lekker een frisse neus te halen in het buitengebied, en met het heerlijke weer van afgelopen weekend ook goed voor de vitamine D ;)

Drukte op de parkeerplaatsen is ook wel redelijk onzin, mensen parkeren en lopen direct bij de auto vandaag om een rondje te lopen, eigenlijk voordat de volgende auto er al weer staat
We kunnen ook weer lekker met elkaar overdrijven, media doet daar weer een lekker schepje bovenop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ah, dat is waar ook. Die bestuursversie heb ik eerder gelezen, die laat nogal wat ruimte inderdaad.

De publieksversie moet ik dan zien als het uittreksel specifiek voor die periode? Dus dan inclusief de optionele vinkjes die ze op de bestuurderskaart gezet hebben.

Dan is het vrij duidelijk, er is dus géén advies gegeven voor thuis blijven.
Hier staat hij dan weer wel in: https://www.rijksoverheid...de-gedeeltelijke-lockdown
Lekker duidelijk. :D

Maar je moet toch toegeven dat die routekaart tot nu toe een wassen neus is toch? Qua signaalwaarden en maatregelen blijft het gewoon een greep waar men op dat moment een goed gevoel bij heeft.
De stap dat het écht ingezet wordt als leidraad, zeker regionaal, moet nog komen. Als die überhaupt gaat komen.
Ik hoop dat ze dat nog doen, dat zou voor een hoop mensen een hoop duidelijkheid geven denk ik. Zeker als je hem er steeds bij pakt bij de communicatie.

[ Voor 6% gewijzigd door Gonadan op 09-11-2020 09:13 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

FabianGTI schreef op maandag 9 november 2020 @ 08:18:
[...]

Het is juist gezond om lekker een frisse neus te halen in het buitengebied, en met het heerlijke weer van afgelopen weekend ook goed voor de vitamine D ;)

Drukte op de parkeerplaatsen is ook wel redelijk onzin, mensen parkeren en lopen direct bij de auto vandaag om een rondje te lopen, eigenlijk voordat de volgende auto er al weer staat
We kunnen ook weer lekker met elkaar overdrijven, media doet daar weer een lekker schepje bovenop
Ze kunnen inderdaad beter de verschillende kerstshows van de tuincentra verbieden/reguleren. Ik wil niet weten wat een chaos het daar is op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gonadan schreef op maandag 9 november 2020 @ 08:30:
[...]

Ah, dat is waar ook. Die bestuursversie heb ik eerder gelezen, die laat nogal wat ruimte inderdaad.

De publieksversie moet ik dan zien als het uittreksel specifiek voor die periode? Dus dan inclusief de optionele vinkjes die ze op de bestuurderskaart gezet hebben.

Dan is het vrij duidelijk, er is dus géén advies gegeven voor thuis blijven.
Hier staat hij dan weer wel in: https://www.rijksoverheid...de-gedeeltelijke-lockdown
Lekker duidelijk. :D

Maar je moet toch toegeven dat die routekaart tot nu toe een wassen neus is toch? Qua signaalwaarden en maatregelen blijft het gewoon een greep waar men op dat moment een goed gevoel bij heeft.
De stap dat het écht ingezet wordt als leidraad, zeker regionaal, moet nog komen. Als die überhaupt gaat komen.
Ik hoop dat ze dat nog doen, dat zou voor een hoop mensen een hoop duidelijkheid geven denk ik. Zeker als je hem er steeds bij pakt bij de communicatie.
Ja, dat het eenduidiger kan, is helder, helemaal eens. Maar zaten vanaf het begin al wat hiaten in. Zoals bruiloften en begrafenissen veel te groot en de tweede pagina met additionele maatregelen. En 50 shades of pink is ook niet alles. Maar dat hadden ze eigenlijk gelijk na het debat aan moeten pakken en een tweede versie moeten opleveren.

En dat er uiteindelijk op de quick reference card andere dingen staan dan expliciet aangekondigd is ook niet heel handig natuurlijk.

Doet niks af aan het huidige advies m.i. En er zit niet zo heel veel licht meer tussen de situatie in maart en de huidige situatie.

Overigens nog geen uitslag. 22 uur and counting. Zul je net zien dat ze m'n samples kwijt zijn geraakt :P

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 09-11-2020 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:14
MikeyMan schreef op maandag 9 november 2020 @ 09:19:
[...]

Ja, dat het eenduidiger kan, is helder, helemaal eens. Maar zaten vanaf het begin al wat hiaten in. Zoals bruiloften en begrafenissen veel te groot en de tweede pagina met additionele maatregelen. En 50 shades of pink is ook niet alles. Maar dat hadden ze eigenlijk gelijk na het debat aan moeten pakken en een tweede versie moeten opleveren.

En dat er uiteindelijk op de quick reference card andere dingen staan dan expliciet aangekondigd is ook niet heel handig natuurlijk.

Doet niks af aan het huidige advies m.i. En er zit niet zo heel veel licht meer tussen de situatie in maart en de huidige situatie.
Scholen dicht en contactberoepen dicht maakt toch een heel groot verschil mijns inziens wat betreft verschillen tussen nu en maart.
Die twee zaken plus dat de urgentie gevoelsmatig veel minder is nu deze maatregelen zijn ingezet terwijl de daling in besmettingen al is ingezet maakt dat voor mijn gevoel er veel meer mag. En als je de drukte in winkelcentra en op de weg ziet zie je ook dat veel minder mensen zich aan de adviezen zoveel mogelijk thuis blijven houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Overigens nog geen uitslag. 22 uur and counting. Zul je net zien dat ze m'n samples kwijt zijn geraakt :P
Gemuteerd, het buisje uit gekropen en daarna een boswandeling gaan maken.
Call the press ! :+

Maar geheel vlot gaat het dus nog steeds niet altijd, mag hopen dat ze ergens bij houden welke stap wanneer heeft plaatsgevonden zodat ze de bottlenecks kunnen gaan oplossen, zeker nu het aantal testen en positieve testen daalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

gekkie schreef op maandag 9 november 2020 @ 09:32:
[...]

Gemuteerd, het buisje uit gekropen en daarna een boswandeling gaan maken.
Call the press ! :+

Maar geheel vlot gaat het dus nog steeds niet altijd, mag hopen dat ze ergens bij houden welke stap wanneer heeft plaatsgevonden zodat ze de bottlenecks kunnen gaan oplossen, zeker nu het aantal testen en positieve testen daalt.
Nouja, het leek niet heel erg druk gisteren. 2 van de (ik dacht) 5 hokjes in de tent waren bemand. Geen rij verder ook.

Neem zomaar aan dat ze de zooi pas naar een lab sturen als het doosje vol is, en dat drukke locaties dus ook sneller een uitslag opleveren.

Aan de andere kant; stad met 140k inwoners zou toch vlot zat moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
FabianGTI schreef op maandag 9 november 2020 @ 08:18:
[...]

En dit is nu precies waarom het weer mis ging in Nederland, iedereen bedenkt zelf maar wat hij of zij een goed idee vindt. En dat is wat ik bedoel met draagvlak.

Dat bedoel ik niet direct richting of over jou, ik ga er vanuit dat jij alle regels in acht neemt en verstandig bent. Het is een algemene constatering.

[ Voor 8% gewijzigd door Drardollan op 09-11-2020 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Niet heel handig vind ik een understatement. De communicatie was eerder dit jaar in mijn ogen duidelijker en eenduidiger. De vele klachten dat het niet duidelijk was gingen meer over toegankelijkheid van de informatie dan de duidelijkheid. Mensen hebben gewoon geen zin om hele teksten te lezen of persconferenties te volgen.

Daarom was de routekaart met factsheet een goede stap, maar dan moeten ze hem wel accuraat maken. Op deze manier ga je vertrouwen op die hulpmiddelen terwijl er gewoon niets van klopt.

Rutte is al zo'n fan van 'twijfelwoordjes' waarmee hij continu zijn eigen boodschap van urgentie ondermijnt. Dat in combinatie met inaccurate of incomplete informatie zal zeker niet bijdragen aan het correct naleven van de gewenste richtlijnen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

klaaas schreef op zondag 8 november 2020 @ 23:30:
[...]

Haha, je hebt gelijk. De informatie van de overheid zou ook eens kloppen 8)7

In hoeverre is deze trouwens bijgewerkt? Stonden de optionele maatregelen ook al op de oorspronkelijke routekaart of hebben ze die na de persco toegevoegd?

Edit: ik zie het 'blijf thuis' advies iig staan op de publieksversie van 13-10 dus er werd blijkbaar al rekening mee gehouden. Alleen natuurlijk erg lastig dat we zelf moeten bepalen op welk deel het 'gedeeltelijke' van de huidige lockdown slaat.
Waar zie je dat staan dan?

Hier staat hij niet:
Op de factsheet ook niet:
https://www.rijksoverheid...et-gedeeltelijke-lockdown

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gonadan schreef op maandag 9 november 2020 @ 09:45:
[...]

Niet heel handig vind ik een understatement. De communicatie was eerder dit jaar in mijn ogen duidelijker en eenduidiger. De vele klachten dat het niet duidelijk was gingen meer over toegankelijkheid van de informatie dan de duidelijkheid. Mensen hebben gewoon geen zin om hele teksten te lezen of persconferenties te volgen.
Meer dicht is ook meer duidelijkheid. Het gaat m.i. vooral mis met de vele uitzonderingen. Logisch dat ze er zijn, maar maakt het er niet duidelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
MikeyMan schreef op maandag 9 november 2020 @ 09:35:
[...]
Nouja, het leek niet heel erg druk gisteren. 2 van de (ik dacht) 5 hokjes in de tent waren bemand. Geen rij verder ook.

Neem zomaar aan dat ze de zooi pas naar een lab sturen als het doosje vol is, en dat drukke locaties dus ook sneller een uitslag opleveren.

Zou je zeggen, al kun je natuurlijk altijd in de "rest" batch zitten, maar goed, ik zou dan zeggen draai die ook gewoon als je de capaciteit hebt (en die zouden we nu moeten hebben met minder testen), voor het geld hoef je het ook niet te laten, want we komen bijna balken te kort om het overheen te kunnen kieperen.

Of het zit verderop in het proces, uitslag verwerken en publiceren / nabellen, je bent geen BN'er waar iedereen graag op springt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

MikeyMan schreef op maandag 9 november 2020 @ 09:48:
Meer dicht is ook meer duidelijkheid. Het gaat m.i. vooral mis met de vele uitzonderingen. Logisch dat ze er zijn, maar maakt het er niet duidelijker op.
Daar gaat het toch niet om? De informatie moet gewoon correct en compleet zijn. Als iets simpels als 'blijf thuis' al niet correct terug komt in de communicatie, hoe kan je dan klagen over mensen die afgelopen weekend een wandeling door de natuur gemaakt hebben?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gonadan schreef op maandag 9 november 2020 @ 09:50:
[...]

Daar gaat het toch niet om? De informatie moet gewoon correct en compleet zijn. Als iets simpels als 'blijf thuis' al niet correct terug komt in de communicatie, hoe kan je dan klagen over mensen die afgelopen weekend een wandeling door de natuur gemaakt hebben?
Nou, niet specifiek op die ene maatregel, maar daar gaat het zeker wel om. Als er twee pagina's met uitzonderingen en uitleg nodig is om je punt te maken, gaat er iets niet goed.

Maarja, je gaat dan al gauw naar veel bredere maatregelen dan nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 09-11-2020 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Duizenden Nederlanders trekken zich niks aan van het ’dringend ontraden’ van het kabinet om naar het buitenland op vakantie te gaan. Het blijkt dat de ’gele’ gebieden Curaçao, Bonaire, Tenerife, Gran Canaria en Lanzarote vliegtuigen vol toeristen trekken, zolang het ministerie van Buitenlandse Zaken een positief reisadvies handhaaft. In tegenspraak met wat onze ministers verzoeken: blijf thuis.

Het volgende bewijs (in mijn ogen) dat het draagvlak afbrokkelt. Men doet niet enkel in Nederland wat, men vind het blijkbaar ook allemaal prima om naar risico gebieden af te reizen.

Mede mogelijk gemaakt door het zwalkende beleid van onze overheid. Helaas. In de eerste golf was het allemaal stukken duidelijker en eenvoudiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
MikeyMan schreef op maandag 9 november 2020 @ 09:35:
[...]

Zover mij bekend worden de buisjes 2 maal per dag opgehaald en naar het lab gebracht (rond 12:00 en na sluiting van de test straat). Het is dus mogelijk dat je om 11:30 getest wordt en dezelfde dag al uitslag hebt (meermaals meegemaakt de afgelopen 14 dagen).

Het kan zijn dat je buisje net naar een druk lab is gegaan en daar even is blijven hangen, maar ik verwacht dat je loop van de ochtend wel uitslag hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

MikeyMan schreef op maandag 9 november 2020 @ 09:55:
Nou, niet specifiek op die ene maatregel, maar daar gaat het zeker wel om. Als er twee pagina's met uitzonderingen en uitleg nodig is om je punt te maken, gaat er iets niet goed.
Dan ben jij met een andere discussie bezig dan ik. Ik had namelijk kritiek op het nieuws van gisteren waarin men aanstoot nam aan het aantal mensen wat naar buiten was gegaan en zo de 'blijf thuis' adviezen negeerden. Ik was één van die mensen en verbaasde mij oprecht dat ik dat advies niet mee gekregen heb.
Onderhand snap ik waarom en dat vind ik best ergerlijk.

Dat er veel uitzonderingen zijn ben ik met je eens, maar ik ben voorstander van nog veel meer uitzonderingen. Namelijk gewoon maatwerk per regio en binnen branches. Dat ga je überhaupt nooit lekker in een onepager krijgen maar is ook niet relevant. Mensen hoeven niet alle details centraal op te kunnen zoeken, als de grote lijnen maar wel duidelijk en accuraat zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Drardollan schreef op maandag 9 november 2020 @ 09:56:
[...]

Het volgende bewijs (in mijn ogen) dat het draagvlak afbrokkelt. Men doet niet enkel in Nederland wat, men vind het blijkbaar ook allemaal prima om naar risico gebieden af te reizen.

Mede mogelijk gemaakt door het zwalkende beleid van onze overheid. Helaas. In de eerste golf was het allemaal stukken duidelijker en eenvoudiger.
Lang leve de twijfelwoordjes van het Kabinet. Het is niet eens zozeer advies vs. plicht, maar de vorm waarin het steeds verteld wordt.

"Misschien moet je toch maar eens goed overwegen of het wellicht wel verstandig is om zo'n reis naar zo'n gebied te ondernemen."
vs.
"Reizen voor vakantie of plezier naar een oranje gebied moet je nu gewoon even niet doen."

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:37
@Gonadan je pleit voor regionale aanpak met veel uitzonderingen... Maar zegt ook: "Mensen hoeven niet alle details centraal op te kunnen zoeken, als de grote lijnen maar wel duidelijk en accuraat zijn."

Hoe verwacht je dat mensen zich aan de regionale, vele uitzonderingen kunnen houden, als ze die details niet kunnen vinden? :+

Verder met je eens hoor O-) zeker kwa communicatie. Maarja politica zijn niet gewend om zo te spreken, die willen altijd een uitweg uit hun woorden zodat je ze niet kan vastpinnen. Normaal heel handig, maar in communicatie naar de burgers... not so much :P

[ Voor 28% gewijzigd door Waah op 09-11-2020 10:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Gonadan schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:02:
[...]

Lang leve de twijfelwoordjes van het Kabinet. Het is niet eens zozeer advies vs. plicht, maar de vorm waarin het steeds verteld wordt.

"Misschien moet je toch maar eens goed overwegen of het wellicht wel verstandig is om zo'n reis naar zo'n gebied te ondernemen."
vs.
"Reizen voor vakantie of plezier naar een oranje gebied moet je nu gewoon even niet doen."
Ik weet het. Deze manier van communiceren gecombineerd met de praktisch onmogelijk te vinden accurate informatie (die ook nog eens dagelijks lijkt te veranderen) gecombineerd met geen enkel perspectief....

Nederland doet maar wat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Hou nou eens op met het gezever over perspectief!

Het is niet mogelijk om hier een tijdlijn aan te hangen. Het is klaar wanneer het klaar is. Als we geluk hebben is er snel een echt effectief vaccin en kunnen we ons leven weer oppakken. Als we pech hebben zitten we nog veel langer in dit gezeik.

Denken dat je hier een perspectief of tijdlijn aan kunt hangen is echt volslagen debiel.

Ben ik het eens met de maatregelen die de overheid neemt? Nee. die hadden in september al echt in moeten grijpen en ze moeten stoppen met het geven van 'dringende adviezen'. En ze laten wat mij betreft nog veel dingen liggen. Maar zelfs áls er direct hard was ingegrepen is het pas over als het over is.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
mystic schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:13:
[...]

Het is niet mogelijk om hier een tijdlijn aan te hangen. Het is klaar wanneer het klaar is. Als we geluk hebben is er snel een echt effectief vaccin en kunnen we ons leven weer oppakken. Als we pech hebben zitten we nog veel langer in dit gezeik.

Denken dat je hier een perspectief of tijdlijn aan kunt hangen is echt volslagen debiel.

Ben ik het eens met de maatregelen die de overheid neemt? Nee. die hadden in september al echt in moeten grijpen en ze moeten stoppen met het geven van 'dringende adviezen'. En ze laten wat mij betreft nog veel dingen liggen. Maar zelfs áls er direct hard was ingegrepen is het pas over als het over is.
Perspectief betekent niet dat de overheid een datum noemt wanneer dit over is, dat is onmogelijk. Perspectief betekent, wat mij betreft, dat je als overheid duidelijk bent wanneer er wat mogelijk is. Ik heb het al eerder uitgelegd hoe ik dat zie en dat ga ik niet herhalen, zoek een paar posts terug en dan kan je het lezen.

[ Voor 5% gewijzigd door Drardollan op 09-11-2020 10:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Drardollan schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:17:
[...]

Zou je je eigen vrienden en familie 'volslagen debiel' willen noemen en mijn posts niet als 'gezever' willen wegzetten. Dank je wel.
Als mijn familie en vrienden dit zouden roepen zal ik ze inderdaad volslagen debiel noemen. Gelukkig zijn de mensen met wie ik om ga wel realistisch dus hoef ik dat niet.

Dit soort posts blijf ik toch daadwerkelijk wel gezever noemen.
Perspectief betekent niet dat de overheid een datum noemt wanneer dit over is, dat is onmogelijk. Perspectief betekent, wat mij betreft, dat je als overheid duidelijk bent wanneer er wat mogelijk is. Ik heb het al eerder uitgelegd hoe ik dat zie en dat ga ik niet herhalen, zoek een paar posts terug en dan kan je het lezen.
Omdat de overheid niet kan zeggen wanneer iets mogelijk is. Dit zijn dingen die je niet uit een tabel kunt halen maar waar per moment besloten moet worden wanneer weer iets kan of niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Drardollan schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:06:
[...]

Ik weet het. Deze manier van communiceren gecombineerd met de praktisch onmogelijk te vinden accurate informatie (die ook nog eens dagelijks lijkt te veranderen) gecombineerd met geen enkel perspectief....

Nederland doet maar wat.
Ik ben het met je eens dat in dit soort crisissituaties de communicatie zo duidelijk mogelijk moet zijn, maar als ik lees hoe mensen reageren op welk regeltje dan ook, dan is hier niet tegenaan te communiceren.

Als de regels te streng zijn, dan reageert half Nederland alsof de bezetter de meest vreselijke beperkingen heeft ingesteld. Gaan dierentuinen en musea dicht, dan gaat men extra met 17 man naar de kerstshow van de Intratuin.

Wordt er afgeraden om naar het buitenland te reizen voor lekkere pretreisjes, dan gaat men massaal boeken naar Curacao.

Daar zijn ook geen regels tegen te maken. Het enige wat helpt, is het hele land knetterhard dicht met voor iedereen 1 bon voor 1 uur supermarktbezoek in de week. Maar dan is de overheid weer de duivel, want zij slopen extra de economie.

Gewoon een beetje je gezond verstand gebruiken als Nederlander is er schijnbaar niet meer bij. Wij zijn te dom om zelf te poepen en moeten dagelijks een appje krijgen waarin staat dat we moeten poepen, eten, etc.

Als we nu allemaal niet precies het tegenovergestelde doen van wat goed is, dan komen we al een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
mystic schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:21:
[...]
Omdat de overheid niet kan zeggen wanneer iets mogelijk is. Dit zijn dingen die je niet uit een tabel kunt halen maar waar per moment besloten moet worden wanneer weer iets kan of niet.
Dat kan de overheid prima. Zeker, ze kunnen er geen datum aanhangen. Maar als je een routekaart maakt, dan kan je ook aangeven wanneer er welke afslag genomen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Twee weken geen nieuwe corona gevallen lijkt me een goed, duidelijk punt om de maatregelen af te schalen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
IJzerlijm schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:25:
Twee weken geen nieuwe corona gevallen lijkt me een goed, duidelijk punt om de maatregelen af te schalen.
Dan zitten we hoogstwaarschijnlijk tot 2189 binnen. Dat wordt afzien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:14
Weer een pak minder testen afgenomen afgelopen week. 244.839, een daling van 18% tov vorige week (toen 295.147 testen).

Positieve testen is (bierviltje, want uitslag testen loopt wat achter) gezakt met 27% (van gemiddeld 10001 per dag naar 7377 per dag).

Dit relativeert de dalende besmettingsgetallen wel enigszins. Relatief aan het aantal testen is de afname aan positieve uitslagen dus geen 27% maar zo'n 12%....

Dit zijn maar schattingen, want het aantal testen komt niet direct overeen met de testmeldingen van afgelopen week. Maar het nuanceert dus wel de positieve cijfers.

Niet dat er geen daling is, die is er gelukkig wel. Maar hij is kleiner dan puur naar de meldingen gekeken.

[ Voor 6% gewijzigd door Jovatov op 09-11-2020 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
mystic schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:13:
[...]

Ik ben het met je eens dat er een hoop onbekendheid is, maar perspectief is wel degelijk belangrijk voor draagvlak. Waarom zou je je aan beperkingen onderwerpen als je niet ziet dat het ergens toe gaat leiden?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Jovatov Vraag me toch ook af hoe het met de testbereidheid zit. Als je drie keer een negatieve test hebt gehad bij gesnotter; ga je dan nog een vierde keer?
Pagina: 1 ... 67 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins