Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 224 Laatste
Acties:
  • 695.687 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-09 23:22
Rudios schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:37:
Kan deze stijging niet te maken hebben met de scholen die weer 2 weken open zijn? Goed, dalingen gaan weleens gepaard met bulten. Niet gelijk om ongerust van te worden lijkt me.
Alles kan, maar we moeten even kijken hoeveel positief geteste er volgende week dinsdag worden gerapporteerd. Afgelopen week was die afgenomen.

Mocht hij 2 weken aflopen kan je wel spreken van een goede trend omlaag, al helemaal als de ziekenhuisopnames blijven dalen en de uitstroom groter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07:56
breew schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:33:
[...]

niet helemaal/deels.. 'mijn' grafiek van de RIVM geeft niet aan hoe oud de tests zijn, maar: wanneer was de eerste ziektedag, of (indien niet bekend) wanneer is de test afgenomen, of (indien niet bekend) wanneer was de melding bij de GGD.
Ik dacht dat je enige tijd geleden die data ook in een grafiek stopte? Of ben ik abuis en was dat iemand anders?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:15
Vandaag is nog steeds een prima aantal, het is slechts een beetje hoger vergeleken met gister.
En ook als je het zo bekijkt:

Het lijkt er nu ook op dat GGD en RIVM flink aan het inhalen is op opnamecijfers en sterftecijfers.
Kan deze stijging niet te maken hebben met de scholen die weer 2 weken open zijn? Goed, dalingen gaan weleens gepaard met bulten. Niet gelijk om ongerust van te worden lijkt me.
Volgens mij is dat effect klein of niet bestaand:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EmJMA5PXYAEjAgD?format=png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:50
Drardollan schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:39:
[...]

Ik dacht dat je enige tijd geleden die data ook in een grafiek stopte? Of ben ik abuis en was dat iemand anders?
mmhh.. volgens mij heb ik dat inderdaad wel een keer gedaan ja.. maar anderen deze het ook dagelijks, dus toen ben ik er snel weer mee gestopt ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Drardollan schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:39:
[...]

Ik haal ze soms van twitter af en post ze hier.
https://twitter.com/YorickB
en nog iemand anders post op er op twitter wel eens grafieken van. Moeilijk te zeggen of vandaag de dump meer oude data heeft. Op het oog lijkt dat wel, maar ik ben niet zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Stinger_Ventura schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:33:
[...]

Heb pintjes er tussen gezet: verbaasde me
A. Snelheid dat je terecht kan ( binnen 3 uur)
B. Snelheid van uitslag corona test ( binnen 7 uur na testen)
Ik hoor dit al dagen om mij heen, en dat is een goed teken. Na maanden aanmodderen hebben we sinds ongeveer 2 weken de testcapaciteit op orde. En dat is fijn, want er was eerst een drempel voor mensen om te gaan (als je 90 uur moet wachten en 200 KM moet rijden heb je weinig zin meer) die nu dus weg is. Men laat zich sneller testen. Dat brengt meer besmettingen aan het licht, maar veel belangrijker zorgt het dat mensen veelal in isolatie gaan en verspreiding stopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
breew schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:40:
[...]

mmhh.. volgens mij heb ik dat inderdaad wel een keer gedaan ja.. maar anderen deze het ook dagelijks, dus toen ben ik er snel weer mee gestopt ;-)
Jammer, ik vind het wel waardevol als alle grafieken dagelijks in 1 post zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:50
Drardollan schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:43:
[...]

Jammer, ik vind het wel waardevol als alle grafieken dagelijks in 1 post zitten :)
van de meeste grafieken heb ik de broncode al gedeeld, dus leef je uit O-) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
breew schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:43:
[...]

van de meeste grafieken heb ik de broncode al gedeeld, dus leef je uit O-) :+
Ik ben te lui -O-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:07
Mr.Joker schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:35:
[...]

Je moet niet varen op hoop en je moet een plan b hebben. Alles wordt nu op het vaccin gegooid. Dat noemen we tunnelvisie.
Plan B is gewoon je risiconiveau waakzaam. Dat ligt er gewoon. Accepteer het, move on. Het is er. En tot een vaccin dan wel medische behandeling anderszins de zorgbelasting onder controle kan krijgen is dat het beste dat je gaat krijgen. Of je het nu leuk vind of niet. Heel veel andere smaken heb je nu eenmaal gewoonweg niet.

Afbeeldingslocatie: https://www.rijksoverheid.nl/binaries/large/content/gallery/rijksoverheid/content-afbeeldingen/onderwerpen/coronavirus/socials/routekaart-publieksversie.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Nee, dit is gewoon als dag tot dag variatie te beschouwen. Zelfs indien er morgen +600 staat zou ik mij niet direct ongerust maken. Weektrends zijn echt veel meer zeggend.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:10

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EmJPlf7XYAAeYE8?format=png&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:31
Gonadan schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:54:
[...]

Je had al in mijn eerste post kunnen lezen dat ik een verschil zie tussen wat ik denk dat goed zou zijn en wat we in de praktijk hebben.

Qua andere voorstellen kijk ik inderdaad verder dan blind de horeca maar dicht houden, maar daar ben je weinig op ingegaan. Je blijft maar vast houden aan het niet samen willen doen, daar valt uiteindelijk nog weinig over te zeggen dan. :)
Ik vind het een beetje raar dat je zegt dat ik niets samen wil doen. Dat zou ik maar wat graag doen, maar ik constateer dat dat niet werkt en ik heb geen toverstafje om mensen tot een ander inzicht te brengen. Mijn voorstel is dan ook om er omheen te werken met maatregelen die een beperkte impact hebben, maar niet afhankelijk zijn van handhaving of vrijwillige medewerking. Andere voorstellen dan suggesties om minder dit of dat te doen heb ik van jouw kant eerlijk gezegd niet gezien. Enkel het voorstel om te handhaven in de horeca. En daar ben ik op ingegaan.

Hij wil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 20:26

Stoney3K

Flatsehats!

psychodude schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:45:
[...]

Plan B is gewoon je risiconiveau waakzaam. Dat ligt er gewoon. Accepteer het, move on. Het is er. En tot een vaccin dan wel medische behandeling anderszins de zorgbelasting onder controle kan krijgen is dat het beste dat je gaat krijgen. Of je het nu leuk vind of niet. Heel veel andere smaken heb je nu eenmaal gewoonweg niet.
Je weet zelf ook dat 1,5 meter afstand houden en mondkapjes dragen nooit permanent gaat zijn. Op een gegeven moment wordt het 'accepteren' dus opschalen van de zorg of aanvaarden dat het meer slachtoffers gaat kosten.

Het bericht "We gaan nooit meer terug naar het oude normaal want het beloofde vaccin komt niet" gaat gewoon voor gigantische onvrede zorgen.

[ Voor 9% gewijzigd door Stoney3K op 06-11-2020 14:53 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Plan B is gewoon je risiconiveau waakzaam. Dat ligt er gewoon. Accepteer het, move on.
Nee. Simpelweg, nee. Zo'n bestaan is wat mij betreft onacceptabel. Denk niet dat ik alleen ben met dat sentiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Routekaart en "plan b" is ook afhankelijk van alle ontwikkelingen rondom: testen, vaccins en medicatie.
Stel nou dat die blaastest mega betrouwbaar wordt dan zou je die bij evenementen kunnen inzetten.
Of een sneltest die iedereen thuis kan doen, zoals een zwangerschapstest.
Dat soort ontwikkelingen hebben grote invloed op de "controle over het virus".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CMD-Snake
Plenkske schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:59:
Stel nou dat die blaastest mega betrouwbaar wordt dan zou je die bij evenementen kunnen inzetten.
Van een test als toegangsbewijs ben ik geen fan. Mijn medische situatie is alleen voor mijzelf en niet voor de uitbater van een restaurant of een organisator van een evenement. Mensen die niet kunnen of willen testen om redenen zullen in die maatschappij dus uitgesloten worden van deelname.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

CMD-Snake schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:02:
[...]

Van een test als toegangsbewijs ben ik geen fan. Mijn medische situatie is alleen voor mijzelf en niet voor de uitbater van een restaurant of een organisator van een evenement. Mensen die niet kunnen of willen testen om redenen zullen in die maatschappij dus uitgesloten worden van deelname.
Wat op zich niet erg is als het een tijdelijke oplossing is, maar voor een permanente situatie wil je dat natuurlijk niet.

Vroeg of laat, zal de 'endgame' toch zijn, alles weer open, zonder beperkingen. Maar de vraag is welke route daar naartoe gaat en hoe lang dat gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:02
Plenkske schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:34:
[...]

Aaah ik zat met die duizend getallen in mijn hoofd dus had inderdaad niet door dat het tijden waren :D
Maar inderdaad lekker snel !
Dit mogen de GGD's ook wel communiceren, waarom zou nog naar een commerciële gaan als de GGD zo snel is tegenwoordig.
Vanwege de sneltesten
Hier op het werk zijn er deze week ook een aantal mensen naar zo'n snelteststraat gegaan, na een kwartier hadden ze de uitslag en een uurtje later waren ze weer aan het werk :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
[...]

Hoewel ik je punt begrijp, is het tegenhouden van de verspreiding van een virus mijns inziens van groter belang voor de gehele maatschappij dan privacy. Maar dit is mijn mening, ik snap heel goed dat sommige privacy belangrijker vinden.

Het was van mij ook maar een voorbeeld hè, over een ontwikkeling en mogelijk gevolg.
Stel je wil een evenement organiseren, wat nu niet kan, en er wordt vergunning gegeven met als voorwaarde dat je iedereen voor de deur test (met iets dat betrouwbaar en snel is), dan denk ik dat organisatoren daar voor gaan. Die organisatoren geven er niets om dat dan bepaalde mensen die daar niet aan mee willen doen niet komen, ze krijgen het evenement toch wel vol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Stoney3K schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:52:
[...]

Je weet zelf ook dat 1,5 meter afstand houden en mondkapjes dragen nooit permanent gaat zijn. Op een gegeven moment wordt het 'accepteren' dus opschalen van de zorg of aanvaarden dat het meer slachtoffers gaat kosten.

Het bericht "We gaan nooit meer terug naar het oude normaal want het beloofde vaccin komt niet" gaat gewoon voor gigantische onvrede zorgen.
Het gaat sowieso niet permanent zijn, op een gegeven moment ga je hoe dan ook een niveau van groepsimmuniteit bereiken, maar kan best een paar jaar duren.

Mogelijkheden tot opschalen zijn beperkt. Je kunt lasten bij verpleegkundig personeel en artsen onttrekken en bij anderen neerleggen, dat is een optie. Maar je gaat niet snel genoeg nieuw verpleegkundig personeel en artsen kunnen werven, want daar gaat op zijn minst circa 4 jaar overheen voor het verpleegkundig personeel en op zijn minst circa 6 - 7 jaar overheen voor artsen.

En verder is plan B, afhankelijk van test mogelijkheden in de loop der maanden, nagenoeg weer gewoon een normaal. Reservering heeft sowieso nooit een tijdslimiet opgestaan. Bij een restaurant kon reserveren aan de deur gewoon prima. En dat zal ook zo blijven zijn. Het is gewoon hetzelfde als vragen 'heeft u een tafeltje voor x'. Of ging jij voorheen bij mensen op schoot zitten? :p

Voor evenementen, eveneens reserveringen verplicht. Ook dat was toch al zo voor veel evenementen. Vaak ging het gepaard met kaartjes, oftewel reservering.

En niveau B zegt verder weinig over eventuele afstand. Betrouwbare sneltest aan de deur om toegang te testen bij bijvoorbeeld evenementen is bijvoorbeeld een optie om afstand reductie mogelijk te maken op termijn.

Behoudens dat je dan mogelijk nog verplicht bent om binnen bijvoorbeeld het OV mondkapjes dient te dragen kun je in principe nagenoeg alles weer. En naarmate in de loop der tijd het aantal doorgemaakte besmettingen toegenomen is, de incidentie van immuniteit toe zal gaan nemen en daarmee langzaam aan de belasting zal gaan dalen, in combinatie met effectievere behandelopties voor mogelijk sneller ontslag, zal gestaag meer en meer mogelijk gaan worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
FabianGTI schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:06:
[...]

Vanwege de sneltesten
Hier op het werk zijn er deze week ook een aantal mensen naar zo'n snelteststraat gegaan, na een kwartier hadden ze de uitslag en een uurtje later waren ze weer aan het werk :')
Ik vind al die commerciële testlocaties maar zorgelijk. Hier is er ook een bedrijf zo'n commerciële teststraat begonnen. Ten eerste zitten ze vlakbij/vlak voor de officiële teststraat, dus superverwarrend voor mensen die een afspraak hebben. Het lijkt wel alsof ze het er een beetje om gedaan hebben. Daarnaast staat het bedrijf dat dit aanbiedt nu niet bepaald bekend als betrouwbaar bedrijf. Dit is er eentje die voor een paar tientjes extra ook zomaar je resultaat naar wens geeft. Dit soort dingen moet je fijn laten op de plek waar ze horen. Nu zie je ineens dat snackbars, taxibedrijven, etc. ook een graantje mee willen pikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Plenkske schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:09:
[...]
Die organisatoren geven er niets om dat dan bepaalde mensen die daar niet aan mee willen doen niet komen, ze krijgen het evenement toch wel vol.
Mee eens. Als je zo'n sneltest zou moeten doen voordat je de supermarkt of de huisartsenpraktijk in mag, dan zou ik het wel een ander verhaal vinden trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
FabianGTI schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:06:
[...]

Vanwege de sneltesten
Het blijft een risico. Sneltesten zijn niet zo betrouwbaar dan PCR testen. Die mensen op je werk wanen zich nu dus als zijnde negatief getest ? Als ze morgen meer symptomen krijgen, wat doen ze dan ?
Ik zou zelf altijd de test bij GGD eerst proberen. Die is gratis, betrouwbaar en snel genoeg (op dit moment).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
[...]

Heck, maak het anoniem. Kaart controle bij poortje A. Mix mensen ad random voor sneltest bij poortje B - G achterliggend. Bij sluisje B - G hoeft niemand je naam te weten. Het enige dat telt is positief of negatief. Positief, geen toegang. En niet kunnen testen is natuurlijk gewoon onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Stoney3K schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:11:
[...]

Mee eens. Als je zo'n sneltest zou moeten doen voordat je de supermarkt of de huisartsenpraktijk in mag, dan zou ik het wel een ander verhaal vinden trouwens.
Eens.
Huisartsen is wel een apart verhaal. Ze vragen aan de telefoon of je corona gerelateerde klachten hebt en het kan zijn dat je dan een aparte ingang moet gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

psychodude schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:13:
[...]
En niet kunnen testen is natuurlijk gewoon onzin.
Dat ligt maar net aan de aard van de test natuurlijk. Als jij een overgevoelige neusholte hebt en je krijgt een niesaanval op het moment dat iemand er een nasal swab in probeert te duwen, dan kun je je gewoon niet laten testen. Tenzij je een andere testmethode kan toepassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Stoney3K schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:15:
[...]

Dat ligt maar net aan de aard van de test natuurlijk. Als jij een overgevoelige neusholte hebt en je krijgt een niesaanval op het moment dat iemand er een nasal swab in probeert te duwen, dan kun je je gewoon niet laten testen. Tenzij je een andere testmethode kan toepassen.
Dit is natuurlijk gewoon de reden om als tester adequate PPE te dragen. Maar dit is echt een nonargument om geen test te kunnen ondergaan.

Tja, als je het echt niet wilt is uiteindelijk natuurlijk geheel aan de persoon in kwestie. Maar de kans is groot dat bepaalde zaken er de komende jaren dan ook gewoonweg niet in gaan zitten. En als de evenementen sector op een gegeven moment groen licht krijgt om doorgang te gaan laten plaatsvinden, mogelijk eerst nog voorzichtig aan met sneltesten en bijvoorbeeld een aantal mensen voor bijvoorbeeld 1 meter afstand gemiddeld te waarborgen, dan zal de evenementen sector vermoedelijk echt niet gaan zeuren en zeggen 'maar wat voor de mensen die niet willen testen'. Voor die mensen tien anderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
psychodude schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:13:
En niet kunnen testen is natuurlijk gewoon onzin.
Er zijn mensen die door aandoeningen ook niet een alcoholblaastest kunnen doen. Ze kunnen niet lang/hard genoeg blazen voor het apparaat. De ademtest voor corona schijnt in dat opzicht nog wat meer te vragen van degene die blaast.

Zelf ben ik uit principe tegen dergelijke praktijken om dan overal te moeten testen voor je naar binnen mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

psychodude schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:23:
[...]

Dit is natuurlijk gewoon de reden om als tester adequate PPE te dragen. Maar dit is echt een nonargument om geen test te kunnen ondergaan.
Hoezo? Stel dat ik tijdens zo'n test een heftige niesaanval krijg waardoor óf de sample onbruikbaar word óf zelfs de hele swab kapot gaat, dan kun je wel blijven swabben, maar een fatsoenlijk monster krijg je er niet uit.

Was overigens alleen maar een voorbeeld, maar er zijn genoeg redenen waarom het uitvoeren van een test bij iemand fysiek niet kan. Maar dat ligt, zoals ik al zei, maar net aan de aard van de test die wordt uitgevoerd. Elke test die je doet heeft nou eenmaal zijn beperkingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psychodude
CMD-Snake schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:25:
[...]

Er zijn mensen die door aandoeningen ook niet een alcoholblaastest kunnen doen. Ze kunnen niet lang/hard genoeg blazen voor het apparaat. De ademtest voor corona schijnt in dat opzicht nog wat meer te vragen van degene die blaast.

Zelf ben ik uit principe tegen dergelijke praktijken om dan overal te moeten testen voor je naar binnen mag.
Blaastesten zijn niet de enige mogelijke vorm van sneltesten.

En uit principe tegen dingen zijn is prima. Zo heb ik ook eigen principes. Maar dan is de oplossing toch simpel. Indien een organisatie niet strookt met jouw principes, dan neem je er toch gewoon geen deel aan? Ik zie het probleem niet zo. Indien je het wel heel graag wilt, dan moet je je afvragen of je principes wel zo juist zijn of houdbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

psychodude schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:27:
[...]

Blaastesten zijn niet de enige mogelijke vorm van sneltesten.

En uit principe tegen dingen zijn is prima. Zo heb ik ook eigen principes. Maar dan is de oplossing toch simpel. Indien een organisatie niet strookt met jouw principes, dan neem je er toch gewoon geen deel aan? Ik zie het probleem niet zo. Indien je het wel heel graag wilt, dan moet je je afvragen of je principes wel zo juist zijn of houdbaar zijn.
En dat is ook preciés waarom je testen aan de deur alleen kan doen bij organisaties die niet essentiëel zijn. Aan de deur van de kroeg of het festival, geen probleem, maar niet voor de kapper, de huisarts of de supermarkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
Plenkske schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:13:
[...]

Eens.
Huisartsen is wel een apart verhaal. Ze vragen aan de telefoon of je corona gerelateerde klachten hebt en het kan zijn dat je dan een aparte ingang moet gebruiken.
Dat is een probleem, de klachten zijn heel random van covid...

Voorbeeld uit praktijk, ik had blefaritis een paar maanden terug. (mei)

Huisarts: uhm, nee liever niet naar de praktijk komen, stuur maar een foto van je oog naar dit nummer.
Ik: stuur foto
Huisarts: Prima, haal maar antibiotica op bij apotheek.

2 maanden later, weer hetzelfde geintje, ik wilde echt de huisarts laten kijken in de praktijk, omdat het heftiger terugkwam, toen was een ooglidontsteking opeens een symptoom van corona (bullshit natuurlijk) 8)7 8)7 (waarom ze dat de 1ste keer niet hadden gezegd en mij misschien rond hebben laten lopen met corona vraag ik me dan ook af?)

Kennis van mij precies hetzelfde, maagklachten, ziek thuis, wilt dat de arts kijkt of medicatie voorschrijft.

Huisarts: Kan corona zijn, beter niet langskomen, na veel aandringen wel mogelijk.

Ik denk dat veel mensen die niet op hun strepen staan niet de zorg krijgen die ze nodig hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
CMD-Snake schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:25:
[...]

Snap ik, nogmaals het was een voorbeeld.
Er kunnen ook ontwikkelingen komen die wij hier nu allemaal niet kunnen verzinnen, maar die wellicht wel de hele routekaart of aanpak rondom corona kunnen veranderen. Blijft allemaal afwachten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CMD-Snake
psychodude schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:27:
Indien je het wel heel graag wilt, dan moet je je afvragen of je principes wel zo juist zijn of houdbaar zijn.
Je kan ook tot de conclusie komen dat de eisende partij niet juist is op dat moment. Mijn principes zijn uitermate houdbaar. ;)

De anderhalvemetersamenleving is een gedrocht wat zo snel mogelijk weg moet. Als iemand nieste op de bushalte voor corona zeiden anderen "gezondheid", nu ben je een melaatse geworden. Naast de viruswaanzinnigen heb je ook hun tegenpolen die ook zichtbaarder worden en net zo onplezierig zijn. Mensen die agressief worden omdat je geen mondkapje op doet bijvoorbeeld.

Wat mij betreft mogen de fase 3 vaccins nu al aangeboden worden. Als je het aandurft kan je het komen halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Stoney3K schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:26:
[...]

Hoezo? Stel dat ik tijdens zo'n test een heftige niesaanval krijg waardoor óf de sample onbruikbaar word óf zelfs de hele swab kapot gaat, dan kun je wel blijven swabben, maar een fatsoenlijk monster krijg je er niet uit.
Een monster krijg je gewoon. Niesen tijdens de test is niet ongewoon. Dit hoeft geen probleem te geven.

Ik snap het, mensen vinden dingen door hun neus naar binnen vaak ongemakkelijk, oncomfortabel en komen vaak met verhalen van kan niet, gaat niet lukken, wat dan ook. Maar er is een verwaarloosbaar klein deel van de bevolking waarbij daadwerkelijk beide neusgangen niet doorgankelijk zijn en test betrouwbaarheid dus iets afneemt. Een keel swab via de mond is nog wel uitvoerbaar.
Stoney3K schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:29:
[...]
En dat is ook preciés waarom je testen aan de deur alleen kan doen bij organisaties die niet essentiëel zijn. Aan de deur van de kroeg of het festival, geen probleem, maar niet voor de kapper, de huisarts of de supermarkt.
Maar bij al dat soort locaties kun je daarentegen weer beter afstand bewaren. En virus of niet, ik hoop persoonlijk toch echt dat die norm tegenover onbekenden erin gaat blijven. Dat men dichter tot hun vrienden wil komen kan ik volledig begrijpen, en zodra het langzamerhand toelaatbaar wordt is dat vanaf dat punt natuurlijk ook geen probleem.

Binnen een supermarkt bijvoorbeeld? Houdt gewoon afstand. Dat gedrang van voorheen, ik ben echt blij dat dit op dit moment weg is. En er is ook werkelijk waar voor mij geen enkele reden te bedenken waarom iemand het terug zou willen om in de supermarkt je spullen op de band te leggen, terwijl schouder aan schouder iemand alvast naast je komt staan en dan nog eens geagiteerd raakt als je er iets van zei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
[...]
Hoewel ik je punt begrijp, is het tegenhouden van de verspreiding van een virus mijns inziens van groter belang voor de gehele maatschappij dan privacy. Maar dit is mijn mening, ik snap heel goed dat sommige privacy belangrijker vinden.
Probleem is voor mij dat het normvervagend is. Als we na Corona een keer een griepvirusje krijgen dat eens wat zwaarder is, dan wordt er ook naar gegrepen want 'tijdens Corona was het ook al geen probleem'.

Maar op zich zou je dit wel op een privacybestendige manier kunnen doen. Geef iedereen een test apparaatje waarmee ze zich elke morgen kunnen testen. Net als die glucose apparaatjes die diabetes patienten gebruiken (kosten 20 euro + wat teststrips). Geef daarmee een geanonimiseerde bluetooth of QR code ofzo (met beperkte geldigheid van 1 dag). Een beetje op de manier waarop de huidige covid hier mee omgaat. Alleen het verplichten ervan is wat mij betreft wel een heikel punt.

Maar aan de andere kant denk ik dat het verplichten gewoon niet nodig zal zijn. Als we het op zulke grote schaal kunnen doen (en zo makkelijk en snel), zullen mensen minder onzekerheid hebben of ze corona hebben of niet. En ze zullen er geen probleem mee hebben 's morgens even in dat ding te blazen. Daardoor zal de verspreiding steeds vroeger in de kiem worden gesmoord, waardoor het niet meer zo uit de klauw kan lopen. Daardoor hoef je dan niet meer overal aan de deur te testen want het is toch wel vrijwel verdwenen uit het straatbeeld.

Het aantal mensen die echt met een positieve test de straat op gaan zal niet zo hoog zijn, het is nu meer het probleem dat mensen denken dat ze niets hebben. Dat mensen echt moedwillig anderen gaan besmetten zie ik niet zo gauw gebeuren. Zelfs als iemand het toch een keer doet, wordt het al snel in de kiem gesmoord.

[ Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 06-11-2020 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
CMD-Snake schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:38:
[...]
Wat mij betreft mogen de fase 3 vaccins nu al aangeboden worden. Als je het aandurft kan je het komen halen.
Helemaal mee eens, ik zou het ook meteen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
psychodude schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:41:
[...]
Binnen een supermarkt bijvoorbeeld? Houdt gewoon afstand. Dat gedrang van voorheen, ik ben echt blij dat dit op dit moment weg is. En er is ook werkelijk waar voor mij geen enkele reden te bedenken waarom iemand het terug zou willen om in de supermarkt je spullen op de band te leggen, terwijl schouder aan schouder iemand alvast naast je komt staan en dan nog eens geagiteerd raakt als je er iets van zei.
Dit kan gewoon niet zo blijven. De supermarkten hebben hier geen ruimte voor. En momenteel staan mensen in de rij buiten te wachten. Dat kan ook niet zo blijven. Als het nu regent ga ik gewoon niet, dit is gewoon niet houdbaar op langere termijn. Als je wekenlang achter elkaar regen hebt dan wordt het echt vervelend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:23

St@m

@ Your Service

[...]

Ja, en dan? Dan 'mag' ik nog steeds geen biertje drinken met m'n maten.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
GekkePrutser schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:49:
[...]

Dit kan gewoon niet zo blijven. De supermarkten hebben hier geen ruimte voor. En momenteel staan mensen in de rij buiten te wachten. Dat kan ook niet zo blijven. Als het nu regent ga ik gewoon niet, dit is gewoon niet houdbaar op langere termijn. Als je wekenlang achter elkaar regen hebt dan wordt het echt vervelend.
Mensen in de rij voor de supermarkt? Dat heb ik nog niet gezien hier. Als je echter vanaf een uur of 19.30 langs een willekeurige coffeeshop rijdt zie je wel een gigantische rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
zacht schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:54:
[...]Mensen in de rij voor de supermarkt? Dat heb ik nog niet gezien hier. Als je echter vanaf een uur of 19.30 langs een willekeurige coffeeshop rijdt zie je wel een gigantische rij.
Nou ik wel, als de karretjes op zijn staat er al heel snel een behoorlijke rij.

Kan je voorkomen door op minder courante tijden te gaan, maar niet iedereen heeft die mogelijkheid.

Bovendien zijn de wachtrijen voor de kassa in de winkel (met strepen aangegeven) zelf vaak zo gepositioneerd dat ze bepaalde produkten blokkeren. Dat is ook niet iets dat lang zo kan blijven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• psychodude
[...]
Ik snap de emotie, maar zonder de resultaten van de fase 3 studies is dit potentieel zinloos. Gemiddeld genomen faalt circa 50 - 70% van de geneesmiddelen binnen fase 3 onderzoeksverband, de effectiviteit wordt niet bewezen. Dus is het gissen welk fase 3 vaccin je neemt en is de kans statistisch groter dat je een middel neemt dat achteraf geen bewezen effectiviteit heeft dan wel.

Eventuele gunstige interim resultaten zijn natuurlijk hoopgevend, maar ook zeker geen garantie.
GekkePrutser schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:49:
[...]
De supermarkten hebben geen ruimte om gewoon fatsoenlijk afstand te houden terwijl je in de rij voor de kassa staat? Ik weet niet in welke supermarkten jij normaal gesproken kwam, maar rijen waren hier veelal niet langer dan 3 klanten. Je weet wel, vierde in de rij, boodschappen gratis jumbo dingetje. Oftewel, klanten achter je. En natuurlijk kan een 'klant' een groepje zijn. Maar er is toch echt gewoon voldoende ruimte om niet schouder aan schouder te komen staan.

Als ik het zelf ALTIJD kon, waarom zouden anderen het dan niet kunnen? Nee, het totale lak aan personal space dat velen in Nederland hadden is voor mij een verademing dat dit nu redelijkerwijs opgelegd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:54
psychodude schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:58:
[...]

Als ik het zelf ALTIJD kon, waarom zouden anderen het dan niet kunnen? Nee, het totale lak aan personal space dat velen in Nederland hadden is voor mij een verademing dat dit nu redelijkerwijs opgelegd is.
Het zelfde met het OV. Het is dat ik eerste klas reis tegenwoordig. Maar hutje mutje in tweede klas staan. Dat moet gewoon weg. STerker nog, als dat zo blijft ga ik gewoon nooit meer van m'n leven met het OV. Klimaat be damned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
[...]
De supermarkten hebben geen ruimte om gewoon fatsoenlijk afstand te houden terwijl je in de rij voor de kassa staat? Ik weet niet in welke supermarkten jij normaal gesproken kwam, maar rijen waren hier veelal niet langer dan 3 klanten. Je weet wel, vierde in de rij, boodschappen gratis jumbo dingetje. Oftewel, klanten achter je. En natuurlijk kan een 'klant' een groepje zijn. Maar er is toch echt gewoon voldoende ruimte om niet schouder aan schouder te komen staan.
Dit was de AH (wel een redelijk kleine, maar dat is wat er in de buurt is). Met de afstand sta je vanaf de 2e wachtende al tussen de rijen produkten. Kan je wel oplossen met meer personeel overigens, want meestal zijn er veel te weinig kassa's open. Of gewoon meer zelfscankassa's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
[...]
Ik snap de emotie, maar zonder de resultaten van de fase 3 studies is dit potentieel zinloos. Gemiddeld genomen faalt circa 50 - 70% van de geneesmiddelen binnen fase 3 onderzoeksverband, de effectiviteit wordt niet bewezen. Dus is het gissen welk fase 3 vaccin je neemt en is de kans statistisch groter dat je een middel neemt dat achteraf geen bewezen effectiviteit heeft dan wel.
Maar dan nog heb je een grotere kans dat je immuun bent voor Corona dan zonder dat je het neemt ;) Misschien doe je het voor niks maar als het wel werkt, helpt dat wel een hoop mee. Bovendien als je per land 1 vaccin uitkiest, zie je snel genoeg of het werkt en sla je een langdurig testtraject over.

[ Voor 14% gewijzigd door GekkePrutser op 06-11-2020 16:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Adlermann schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:01:
[...]

Het zelfde met het OV. Het is dat ik eerste klas reis tegenwoordig. Maar hutje mutje in tweede klas staan. Dat moet gewoon weg.
Prima hoor, als jij 100 euro wil betalen voor een kaartje Eindhoven-Amsterdam dan kan iedereen alle ruimte krijgen die hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 11:26
[...]

gevaarlijke uitspraak wat mij betreft. Hoewel ik er misschien geen problemen mee zou hebben om in een blaasapparaat te blazen (mits ik mn geld terug krijg als ik ergens niet naar binnen mag omdat ik positief zou zijn) heb ik er een heel groot probleem mee als we straks richting sociale uitsluiting zouden gaan als je geen corona vaccin neemt. Dat is dan ook maar een kleine stap in de ogen van sommigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Stoney3K schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:04:
[...]
Prima hoor, als jij 100 euro wil betalen voor een kaartje Eindhoven-Amsterdam dan kan iedereen alle ruimte krijgen die hij wil.
En laat daar dan ook sinds het begin van de trein al een oplossing voor zijn: De eerste klas. Die Adlermann dus ook al gebruikt :)

Ik vind wel dat het doel moet worden dat er voor iedereen een zitplaats moet zijn. Als de hele trein vol geplempt staat met mensen dan zijn er gewoon te weinig treindiensten. Ik heb het altijd al raar gevonden dat er tijdens de spits evenveel treinen per uur gaan dan tijdens de stille uren. Dat moet een stuk dynamischer kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mr.Joker schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:30:
[...]

Dat is een probleem, de klachten zijn heel random van covid...

Voorbeeld uit praktijk, ik had blefaritis een paar maanden terug. (mei)

Huisarts: uhm, nee liever niet naar de praktijk komen, stuur maar een foto van je oog naar dit nummer.
Ik: stuur foto
Huisarts: Prima, haal maar antibiotica op bij apotheek.

2 maanden later, weer hetzelfde geintje, ik wilde echt de huisarts laten kijken in de praktijk, omdat het heftiger terugkwam, toen was een ooglidontsteking opeens een symptoom van corona (bullshit natuurlijk) 8)7 8)7 (waarom ze dat de 1ste keer niet hadden gezegd en mij misschien rond hebben laten lopen met corona vraag ik me dan ook af?)

Kennis van mij precies hetzelfde, maagklachten, ziek thuis, wilt dat de arts kijkt of medicatie voorschrijft.

Huisarts: Kan corona zijn, beter niet langskomen, na veel aandringen wel mogelijk.

Ik denk dat veel mensen die niet op hun strepen staan niet de zorg krijgen die ze nodig hebben
Dat zal ook per huisarts verschillen. Ik had corona en had erg veel last van prikkelhoest/kriebelhoest, waardoor ik al een week niet had geslapen. Omdat de eerste medicijnen geen fijne resultaten gaven, kwam de huisarts thuis even langs. Alles gemeten, even luisteren, nieuwe medicijnen voorgeschreven. Dik voor elkaar! Ben erg content met deze actieve werkwijze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
GekkePrutser schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:03:
[...]

Maar dan nog heb je een grotere kans dat je immuun bent voor Corona dan zonder dat je het neemt ;)
En risico op nodeloos bijwerkingen. Daarin ligt het probleem. Geneesmiddelen hebben gewoonweg een risico op complicaties. Een complicatierisico afgewogen tegen een doel is te beargumenteren, dit doen we altijd. Maar indien het middel niet werkzaam is, dan resteert enkel het complicatie risico, voor niets.

Het gaat allemaal al ontzettend snel. Laten we dan ook gewoon de resultaten afwachten van de fase 3 studies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
wolly_a schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:10:
[...]

Dat zal ook per huisarts verschillen. Ik had corona en had erg veel last van prikkelhoest/kriebelhoest, waardoor ik al een week niet had geslapen. Omdat de eerste medicijnen geen fijne resultaten gaven, kwam de huisarts thuis even langs. Alles gemeten, even luisteren, nieuwe medicijnen voorgeschreven. Dik voor elkaar! Ben erg content met deze actieve werkwijze.
Ja dan kan ik me wel voorstellen, ik kan ook wel zien dat in de toekomst wel wat meer consulten telefonisch of via videobellen gaan, maar dat is niet oké voor alle gevallen. Ik kan me voorstellen dat sommige huisartsen het wel lekker vinden om sommige consulten telefonisch te doen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zouden er ook mensen besmet raken in de teststraat omdat hun voorganger de tester heeft vol geniest? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
stijnec1 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:08:
[...]

gevaarlijke uitspraak wat mij betreft. Hoewel ik er misschien geen problemen mee zou hebben om in een blaasapparaat te blazen (mits ik mn geld terug krijg als ik ergens niet naar binnen mag omdat ik positief zou zijn) heb ik er een heel groot probleem mee als we straks richting sociale uitsluiting zouden gaan als je geen corona vaccin neemt. Dat is dan ook maar een kleine stap in de ogen van sommigen.
Dat zou ik ook een groot probleem vinden.
Ik zal mijn "gevaarlijke uitspraak" proberen te verduidelijken:
van mij mogen sommige privacy regels tijdelijk en uitsluitend met vooraf bepaalde mogelijkheden overboord, als het heel goed helpt bij het onder controle houden van dit of enig ander snel verspreidend virus.

En ik snap heus wel dat het dan van kwaad tot erger kan gaan, dat zou ik ook niet willen nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
MikeyMan schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:16:
Zouden er ook mensen besmet raken in de teststraat omdat hun voorganger de tester heeft vol geniest? :?
Waarom zie ik het voor me :o
Ik kan me voorstellen dat een tester beschermingsmiddelen moet wisselen als er is geniest of gehoest ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:02
Plenkske schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:12:
[...]

Het blijft een risico. Sneltesten zijn niet zo betrouwbaar dan PCR testen. Die mensen op je werk wanen zich nu dus als zijnde negatief getest ? Als ze morgen meer symptomen krijgen, wat doen ze dan ?
Ik zou zelf altijd de test bij GGD eerst proberen. Die is gratis, betrouwbaar en snel genoeg (op dit moment).
Ze hebben overleg gehad met de GGD en mochten daarna weer aan het werk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:56

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
klaaas schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:51:
Ik vind het een beetje raar dat je zegt dat ik niets samen wil doen. Dat zou ik maar wat graag doen, maar ik constateer dat dat niet werkt en ik heb geen toverstafje om mensen tot een ander inzicht te brengen. Mijn voorstel is dan ook om er omheen te werken met maatregelen die een beperkte impact hebben, maar niet afhankelijk zijn van handhaving of vrijwillige medewerking. Andere voorstellen dan suggesties om minder dit of dat te doen heb ik van jouw kant eerlijk gezegd niet gezien. Enkel het voorstel om te handhaven in de horeca. En daar ben ik op ingegaan.
Mijn voorstel was om goed te kijken naar regionale maatregelen en maatwerk, in combinatie met het sluiten van bedrijven die zich niet aan de maatregelen houden in plaats van het klakkeloos sluiten van een gehele branche.

Bij jou blijft het echter steeds weer uitdraaien op bepaalde sectoren of voorzieningen maar gewoon dicht gooien want het kan niet. Wellicht zie jij dat anders, maar dat noem ik inderdaad niet samen een oplossing zoeken.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Plenkske schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:29:
[...]

Waarom zie ik het voor me :o
Ik kan me voorstellen dat een tester beschermingsmiddelen moet wisselen als er is geniest of gehoest ;)
Ik zie een scene uit Jurassic Park voor me...

Maar ik neem aan dat er niet elke keer gewisseld wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Grapperhaus en De Jonge stellen de beslissing over een regionale avondklok uit tot dinsdag.
St@m schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:50:
Ja, en dan? Dan 'mag' ik nog steeds geen biertje drinken met m'n maten.
Als genoeg mensen ervoor kiezen dan kan er mogelijk snel afscheid genomen worden van bepaalde regels. Op zijn minst zal je niet (zo) ziek worden waardoor je niet potentieel in het ziekenhuis terecht komt, help je de zorg op die manier.

Eventuele gunstige interim resultaten zijn natuurlijk hoopgevend, maar ook zeker geen garantie.
AstraZeneca, Moderna en Jansen ronden nu af. In december mogen de diverse autoriteiten de goedkeuring gaan regelen. Een van die drie zou ik prima aandurven.

[ Voor 8% gewijzigd door CMD-Snake op 06-11-2020 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
MikeyMan schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:39:
[...]

Geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
Voor een stabiele zorgbelasting moet je naar mijn idee twee trapjes hoger gaan zitten, al dan niet gecombineerd met beperkte horeca/alcoholconsumptie uit de vierde trap. Zoals we afgelopen zomer leefden (alles behalve voetbalstadions en de Ziggodom) zorgt niet voor blije ziekenhuismedewerkers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
MikeyMan schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:39:
[...]

De handschoenen worden conform de RIVM richtlijn na iedere test gewisseld. Waarbij het protocol is handschoenen uittrekken, handen desinfecteren met handalcohol en aantrekken nieuwe handschoenen.

Dit met name ook om contaminatie van samples te voorkomen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Het blijft me verbazen:
- mondkapjesplicht: kan niet, want grondwet.
- gebedshuizen limiteren: kan niet, want grondwet.
- Heel Nederland van hun vrijheid beroven en avondhuisarrest geven: no problem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Plenkske schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 14:59:
Routekaart en "plan b" is ook afhankelijk van alle ontwikkelingen rondom: testen, vaccins en medicatie.
Snelle vormen van testen ben ik helemaal voor, omdat ze ons de kans geven de samenleving weer verder open te gooien. Zeker als het zo laagdrempelig is als een blaastest.

Kijk, moet elke keer mijn neus uitgewoond worden dan is het een ander verhaal.

Maar wat ik eigenlijk nog liever zie: toegankelijke antistoffentests voor iedereen. Want als je dit virus eenmaal doorgemaakt hebt, is dat natuurlijk ook een prima "toegangsbewijs", net zoals een vaccin.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 15:19

Mfpower

In dubio

Lethalis schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 17:29:
[...]

Snelle vormen van testen ben ik helemaal voor, omdat ze ons de kans geven de samenleving weer verder open te gooien. Zeker als het zo laagdrempelig is als een blaastest.

Kijk, moet elke keer mijn neus uitgewoond worden dan is het een ander verhaal.

Maar wat ik eigenlijk nog liever zie: toegankelijke antistoffentests voor iedereen. Want als je dit virus eenmaal doorgemaakt hebt, is dat natuurlijk ook een prima "toegangsbewijs", net zoals een vaccin.
Alleen jammer dat meetbare antistoffen zeker bij milde gevallen al na weken/maanden verdwijnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CMD-Snake
Verwijderd schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 17:24:
Het blijft me verbazen:
- mondkapjesplicht: kan niet, want grondwet.
- gebedshuizen limiteren: kan niet, want grondwet.
- Heel Nederland van hun vrijheid beroven en avondhuisarrest geven: no problem.
De Grondwet kan alleen beperkt worden door een wet die door de Tweede Kamer is aangenomen. In de eerste twee gevallen is die voorwaarde er niet. Voor de avondklok is er wel een wet: Wet buitengewone bevoegdheden burgerlijk gezag. Deze wet regelt dat het kabinet eenzijdig de noodtoestand kan uitroepen en daarmee verregaande bevoegdheden krijgt zodat een avondklok mogelijk is.

De coronaspoedwet moet gaan voorzien in de mondkapjesplicht, alhoewel dit ook nog een juridisch mijnenveld is. De Jonge hoopte aanvankelijk op half november, maar stelt nu al uit tot 1 december. Zo makkelijk is dat niet te regelen.

Het beperken van gebedshuizen zal denk ik niet gaan gebeuren, zeker in de Tweede Kamer zullen bepaalde partijen tegenstribbelen als puntje bij paaltje komt daar. Dat bedreigd de fragiele samenwerking die nu nog bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Filmpje van de NOS over de illegale feesten en de jongeren die deze bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CMD-Snake schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 17:43:
[...]

De Grondwet kan alleen beperkt worden door een wet die door de Tweede Kamer is aangenomen. In de eerste twee gevallen is die voorwaarde er niet. Voor de avondklok is er wel een wet: Wet buitengewone bevoegdheden burgerlijk gezag. Deze wet regelt dat het kabinet eenzijdig de noodtoestand kan uitroepen en daarmee verregaande bevoegdheden krijgt zodat een avondklok mogelijk is.

De coronaspoedwet moet gaan voorzien in de mondkapjesplicht, alhoewel dit ook nog een juridisch mijnenveld is. De Jonge hoopte aanvankelijk op half november, maar stelt nu al uit tot 1 december. Zo makkelijk is dat niet te regelen.

Het beperken van gebedshuizen zal denk ik niet gaan gebeuren, zeker in de Tweede Kamer zullen bepaalde partijen tegenstribbelen als puntje bij paaltje komt daar. Dat bedreigd de fragiele samenwerking die nu nog bestaat.
Dat het juridisch mogelijk is, wil natuurlijk niet zeggen dat het logisch is en ook gedaan moet worden.

Maar we mogen straks nog altijd de straat op om naar de kerk/moskee te gaan... 😏 en hoe ga je bewijzen dat je dit niet bent? Dat kan niet, dus komt weer een handhaving probleem

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2020 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Verwijderd schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 17:48:
Dat het juridisch mogelijk is, wil natuurlijk niet zeggen dat het logisch is en ook gedaan moet worden.
Ik ben het met je eens. Het kabinet lijkt te doelen op 100% compliance en maatschappelijke discussies plat te slaan. Beiden zijn geen haalbare kaart naar mijn mening. Ook een mondkapjesplicht zal de discussie niet doen verminderen en je zal meer weerstand gaan oproepen.
Maar we mogen straks nog altijd de straat op om naar de kerk/moskee te gaan... 😏 en hoe ga je bewijzen dat je dit niet bent? Dat kan niet, dus komt weer een handhaving probleem
God is a DJ. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

BoB_HenK schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 13:55:
[...]

Als je theorie klopt zou het overgrote deel van de besmettingen in Nederland dus van buiten Nederland moeten komen, wat uiteraard niet het geval is. NZ zal het makkelijker hebben, maar het begint en eindigt toch echt met hoe we ons gedragen onderling, bínnen Nederland.
1e golf was import uit Oostenrijk, 2e golf was import uit Spanje/Frankrijk.
Dus ja, initieel komt het weer via reizigers uit het buitenland aangewaaid.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
YakuzA schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 18:00:
[...]

1e golf was import uit Oostenrijk, 2e golf was import uit Spanje/Frankrijk.
Dus ja, initieel komt het weer via reizigers uit het buitenland aangewaaid.
De Antillen is de volgende in de rij. En ik las dat er nog flink geboekt wordt naar de Canarische Eilanden. We gaan het merken tegen de tijd dat het Carnaval is. Dan is de cirkel rond en kunnen we opnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

zacht schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 18:04:
[...]

De Antillen is de volgende in de rij. En ik las dat er nog flink geboekt wordt naar de Canarische Eilanden. We gaan het merken tegen de tijd dat het Carnaval is. Dan is de cirkel rond en kunnen we opnieuw beginnen.
Jup, voornamelijk als de Antillen ook open gaan voor toeristen uit de VS, komt het zo weer terug hierheen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-09 15:58
zacht schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 18:04:
[...]
De Canarische eilanden staan op reisadvies geel. Dus waarom zou je daar niet heen gaan ?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• psychodude
mesa57 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 18:13:
[...]

De Canarische eilanden staan op reisadvies geel. Dus waarom zou je daar niet heen gaan ?
Omdat het niet zo netjes is om ons export product SARS-CoV-2 binnen de Antillen te verspreiden.

Omdat contact met / nabijheid tot toerisme uit andere hoog endemische regionen risicodragend is.

Omdat ondanks het gele reisadvies er ook vanuit de regering afkeurend is gereageerd op de massale vakantieboekingen naar de antillen.

Omdat mensen die dit soort reizen en mass boeken de ernst van de crisis niet lijkt te beseffen, dan wel gewoon volledig schijt heeft aan de nationale economie en de Nederlandse samenleving door ondanks alles toch dit soort activiteiten te willen ondernemen.

Omdat reizen naar eerdere gele landen op dit moment bij terugkeer zo'n heerlijk beloop gehad lijkt te hebben.

Omdat er een pandemie gaande is en je toch wel enig moreel besef zou machten verwachten binnen de samenleving.

Maar nee, nog voordat we onze zaken hier op orde hebben, laten we maar vast weer nieuwe pogingen ondernemen om onze eigen kaarten te verspelen dan wel een risico willen vormen door verspreiding op de Antillen aan te wakkeren. Laat vooral egocentrisch gedrag zegevieren.

Het levensmotto lijkt voor sommigen de intro van een Danny de Munk lied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
mesa57 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 18:13:
[...]

Ik ga happen en nog even een dringend advies herhalen (je kunt ze nalezen op rijksoverheid.nl):

Vermijd niet-noodzakelijke reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-09 15:58
Dat dringend advies (het is wel alleen maar een advies) in dan wel in tegenspraak met het advies van het ministerie van buitenlandse zaken. Weer lekker duidelijk dus. Lijkt Engeland wel hier. Daar mag je niet meer gaan golfen maar wel met zijn allen wandelen op de golfbaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zacht schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 19:11:
[...]

Ik ga happen en nog even een dringend advies herhalen (je kunt ze nalezen op rijksoverheid.nl):

Vermijd niet-noodzakelijke reizen.
Ontspanning is noodzakelijk. O-)
Daarom hebben we wettelijke vakantiedagen. })

Edit: bovendien zou ik als Nederland juist aanraden om naar plekken als de Canarische Eilanden te gaan. Zolang de besmettingen daar lager zijn dan hier, verlaag je ook de besmettingskans. En dus uiteindelijk de besmettingen in Nederland, omdat hier weer minder mensen zijn om te besmetten. Die zitten namelijk op canarische eilanden. Zolang mensen naar plekken gaan die veiliger zijn dan in Nederland, zou het juist aangeraden moeten worden. Maar alleen Nederlandse vakanties aanraden is lekker goed voor de economie...

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2020 19:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-09 07:21
psychodude schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:10:
[...]

En risico op nodeloos bijwerkingen. Daarin ligt het probleem. Geneesmiddelen hebben gewoonweg een risico op complicaties. Een complicatierisico afgewogen tegen een doel is te beargumenteren, dit doen we altijd. Maar indien het middel niet werkzaam is, dan resteert enkel het complicatie risico, voor niets.

Het gaat allemaal al ontzettend snel. Laten we dan ook gewoon de resultaten afwachten van de fase 3 studies.
Een goed voorbeeld hoe een medicijnen met goede bedoeling veel later ernstige bijwerkingen blijken te hebben zijn DES en Softenon. Nu wil ik niet suggereren dat vaccins in die hoek zitten, maar enige voorzichtigheid is wel geboden.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:34

Yucon

*broem*

psychodude schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 19:09:
[...]

Omdat het niet zo netjes is om ons export product SARS-CoV-2 binnen de Antillen te verspreiden.

Omdat contact met / nabijheid tot toerisme uit andere hoog endemische regionen risicodragend is.

Omdat ondanks het gele reisadvies er ook vanuit de regering afkeurend is gereageerd op de massale vakantieboekingen naar de antillen.

Omdat mensen die dit soort reizen en mass boeken de ernst van de crisis niet lijkt te beseffen, dan wel gewoon volledig schijt heeft aan de nationale economie en de Nederlandse samenleving door ondanks alles toch dit soort activiteiten te willen ondernemen.

Omdat reizen naar eerdere gele landen op dit moment bij terugkeer zo'n heerlijk beloop gehad lijkt te hebben.

Omdat er een pandemie gaande is en je toch wel enig moreel besef zou machten verwachten binnen de samenleving.

Maar nee, nog voordat we onze zaken hier op orde hebben, laten we maar vast weer nieuwe pogingen ondernemen om onze eigen kaarten te verspelen dan wel een risico willen vormen door verspreiding op de Antillen aan te wakkeren. Laat vooral egocentrisch gedrag zegevieren.

Het levensmotto lijkt voor sommigen de intro van een Danny de Munk lied.
Is het wezenlijk anders dan het naar Groningen of Limburg te exporteren :?

Overigens vind ik dat je dat ook niet moet doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
Yucon schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 19:55:
[...]

Ja, want op de Antillen wordt niet over hetzelfde beleid gehanteerd als hier. En zeker gezien er bovendien ook nog eens mensen zijn die met vervalste uitslagen reizen loop je dus echt het risico om een hoger besmetting percentage onder toeristen te hebben dan onder de lokale bevolking, waarbij je een bron van besmetting het land binnen brengt als Nederlander zijnde.

Daarnaast ook binnen Nederland wil je bij voorkeur de reisbewegingen beperken, en dit is voorlopig dan ook het advies vanuit de overheid.
ijdod schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 19:46:
[...]

Een goed voorbeeld hoe een medicijnen met goede bedoeling veel later ernstige bijwerkingen blijken te hebben zijn DES en Softenon. Nu wil ik niet suggereren dat vaccins in die hoek zitten, maar enige voorzichtigheid is wel geboden.
Naast DES en Softenon is een relevanter voorbeeld bijvoorbeeld het vaccinatie programma voor de 1976 swine flu uitbraak. In een periode van 10 weken grofweg 45 miljoen mensen gevaccineerd na eveneens snelle vaccin ontwikkeling. Tijdens deze weken bleek ongeveer 1:100.000 Guillain-Barre te ontwikkelen en zijn 53 mensen overleden. Het vaccinatie programma is daarop stopgezet.

En dan kun je natuurlijk prima zeggen, 53 mensen op 45 miljoen is weinig. Als samenleving is dat een te dragen risico. De kans als individu is gewoonweg extreem klein. Eveneens als een zeer klein risico van circa 1:2.000.000 om te overlijden aan anafylactische shock na vaccinatie.

Maar hoe klein het risico ook is, het is natuurlijk alleen te accepteren indien het ook daadwerkelijk een zinnige bijdrage heeft. Indien er 53 mensen dood gaan en het middel heeft 0 effect, dan zijn 53 mensen compleet zinloos overleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:31
Gonadan schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 16:38:
[...]

Mijn voorstel was om goed te kijken naar regionale maatregelen en maatwerk, in combinatie met het sluiten van bedrijven die zich niet aan de maatregelen houden in plaats van het klakkeloos sluiten van een gehele branche.

Bij jou blijft het echter steeds weer uitdraaien op bepaalde sectoren of voorzieningen maar gewoon dicht gooien want het kan niet. Wellicht zie jij dat anders, maar dat noem ik inderdaad niet samen een oplossing zoeken.
Als je je vooroordelen even opzij zet en ervan uitgaat dat ik niet klakkeloos hele sectoren wil sluiten maar een zorgvuldige afweging wil maken, zie je dan ook dat onze voorstellen niet principieel verschillen, maar deels overlappen en verder complementair zijn?

Hij wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:56

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
LZ86 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 11:19:
Klein beetje off-topic.
De VVD valt van zijn geloof af!
https://nos.nl/artikel/23...-minder-marktwerking.html

Waar de coronacrisis allemaal niet goed voor is. Jammer dat er een crisis voor nodig is om ze tot inkeer te krijgen, maar hey, het begin is er.
Ahum.

nieuws: VVD: privacywet moet uitzondering krijgen voor bestrijden van fraude ...

Het geloof is terug. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
De spanningen in het kabinet rondom de avondklok discussie lopen hoog op. Dinsdag zal er een besluit genomen worden of bepaalde regio's wel of niet te maken zullen krijgen hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Steeds meer mensen worden voor de tweede keer ziek door corona - https://nos.nl/l/2355531

Hypothese over antibody mediated enhancement bij Covid-19, steeds meer mensen worden twee keer besmet, en twee keer goed ziek. Ook begrijp ik uit het artikel dat er een hypothese is dat mensen die goed bestand zijn tegen seizoensverkoudheden juist kwetsbaarder zijn voor Covid-19.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

zacht schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 08:16:
Steeds meer mensen worden voor de tweede keer ziek door corona - https://nos.nl/l/2355531

Hypothese over antibody mediated enhancement bij Covid-19, steeds meer mensen worden twee keer besmet, en twee keer goed ziek. Ook begrijp ik uit het artikel dat er een hypothese is dat mensen die goed bestand zijn tegen seizoensverkoudheden juist kwetsbaarder zijn voor Covid-19.
Bijzonder. Ben wel benieuwd hoe dat in elkaar steekt.

Zou die 2e besmetting mogelijk voor een overreactie van je afweersysteem kunnen zorgen?
Ze weten dat 1 van de complicaties bij een besmetting zo’n overreactie kan zijn.

Jammer dat in het artikel 0 getallen genoemd word, alles hangt aan elkaar met de ‘soms’ en ‘misschien’.

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 07-11-2020 08:22 ]

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:12

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
YakuzA schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 08:21:
[...]

Zou die 2e besmetting mogelijk voor een overreactie van je afweersysteem kunnen zorgen?
Ze weten dat 1 van de complicaties bij een besmetting zo’n overreactie kan zijn.

Jammer dat in het artikel 0 getallen genoemd word, alles hangt aan elkaar met de ‘soms’ en ‘misschien’.
Volgens mij ook omdat het de anekdotische getallen overstijgt, maar dat is op het geheel nog steeds een hele kleine minderheid...waarschijnlijk blijft het ook bij heel soms. De wetenschappers ontkennen het niet, maar de rest van het artikel gaat volgens mij ook over een Fb groep...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:41

Rudios

Lost in space?

Zijn nog steeds uitzonderingen op de regel idd. Althans, herbesmettingen komen voor, ongetwijfeld, maar dat geldt voor een kleinere groep.

In onderstaand artikel geven onderzoekers aan dat juist in de meeste gevallen het immuun respons erg goed is bij een 2de infectie en deze immuniteit wellicht langer aanhoudt dan men eerst dacht.
https://www.theguardian.c...oronavirus-scientists-say

[ Voor 10% gewijzigd door Rudios op 07-11-2020 09:42 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12:45

Amphiebietje

In de blubber

Ik vraag mij af hoelang de Nederlandse regering en het RIVM bij hun mening over nertsen gaan blijven, gelet op dit nieuws:

Mink variant of coronavirus spreads to humans in Denmark; full cull planned

Als NL de bron wordt van een nieuwe, zich snel verspreidende corona-virus variant waar de vaccins in ontwikkeling niet tegen werken? }:|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
YakuzA schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 08:21:
[...]

Er staat gewoon in het artikel dat het van 10 Nederlanders bekend is dat ze herbesmet zijn.
1 omdat die de eerste keer geen antistoffen aangemaakt heeft.
Op ruim 1 miljoen besmettingen vind ik het nog wel meevallen.

Ook die Facebookgroep als bron nemen vind ik wel weer een goede van de NOS, dat zet het artikel extra kracht bij om geloofwaardig over te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Amphiebietje schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:05:
Ik vraag mij af hoelang de Nederlandse regering en het RIVM bij hun mening over nertsen gaan blijven, gelet op dit nieuws:

Mink variant of coronavirus spreads to humans in Denmark; full cull planned

Als NL de bron wordt van een nieuwe, zich snel verspreidende corona-virus variant waar de vaccins in ontwikkeling niet tegen werken? }:|
Dat zal ook wel meevallen, vanaf maart 2021 zijn er geen nertsenfokkers meer in NL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-09 15:38
[...]

Capaciteit van de medische zorg ?
De mate waarin die medische zorg nog eventuele uitwijkmogelijkheden heeft ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Uit NOS liveblog
ÉÉN UUR GELEDEN
VNO-NCW: met 'testsamenleving' terug naar vrijwel normaal leven
Werkgeversorganisatie VNO-NCW heeft een plan gemaakt voor een "testsamenleving" om Nederland een uitweg te bieden uit de coronacrisis. Als in regionale brandhaarden de hele bevolking wordt getest en mensen die besmet zijn tien dagen in quarantaine gaan, kan het virus in korte tijd met naar schatting 85 procent worden teruggedrongen, stelt voorzitter Ingrid Thijssen. Vanaf januari is het al mogelijk per week 2 miljoen tests te doen, blijkt uit berekeningen van de werkgeversorganisatie.

"Zo raakt de zorg niet opnieuw overbelast en krijgen mensen hun bewegingsvrijheid terug. Nederland kan op die manier van het slot." Veel maatschappelijk en economisch leed kan worden voorkomen tegen relatief geringe kosten, aldus Thijssen.

Terug naar vrijwel normaal
Ze voorziet dat Nederland daarna een fase ingaat waarin geleefd kan worden als afgelopen zomer, toen de horeca open was, mensen naar hun werk gingen en bijeenkomsten waren toegestaan. Met behulp van sneltesten en de CoronaMelder-app hoeft de samenleving minder op slot. Mensen die in contact zijn geweest met iemand die besmet is en niet thuis kunnen werken, kunnen iedere dag een test doen, geeft ze als voorbeeld. Ook reizen wordt dan weer gemakkelijker.

In de fase daarna kan Nederland weer open, staat in het plan en kan de anderhalvemeterregel worden afgeschaft. Met een negatieve test van dezelfde dag in de hand kan iedereen weer uit eten, naar de bioscoop en naar evenementen. Daarbij blijven wel de regels gelden voor testen en quarantaine bij klachten.
Linkje pdf: https://www.vno-ncw.nl/si...menleving_infographic.pdf

Interessante aanpak wel. Gisteren hadden we het hier ook over. Kan zeker helpen maar of het in de praktijk ook kan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:12

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Er zitten interessante dingen in, zeker. Maar ik heb mijn vraagtekens bij de ‘groene kaart’ om ergens naar binnen te mogen en ik vraag me af of iedereen bereid is zich te laten testen.

Los van wat inhoudelijke bezwaren vind ik het wel beter dan dat continu geklaag van sommige bedrijfstakken. Natuurlijk is dit stuk ook maar met een doel geschreven (ondernemers die hun omzet weer kunnen halen), maar het is vele malen constructiever dan wat bijv KHN doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Plenkske schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 10:50:
Uit NOS liveblog

[...]

Interessante aanpak wel. Gisteren hadden we het hier ook over. Kan zeker helpen maar of het in de praktijk ook kan ?
Er zijn geen middelen om de test of quarantaine af te dwingen. Niet dus.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
[...]

Op die eilanden is er amper ziekenhuiscapaciteit. En geen makkelijke manier om patienten uit te spreiden. Dus is wel even een stukkie anders ja.

[ Voor 7% gewijzigd door LZ86 op 07-11-2020 11:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Uit NOS liveblog

[...]

Precies zoals ze in China doen dus, het werkt daar erg goed. Hadden we van 't zomer al mee moeten beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
IJzerlijm schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:00:
[...]

Er zijn geen middelen om de test of quarantaine af te dwingen. Niet dus.
Klopt, maar je kan mensen wel weigeren als je niet ''groen'' bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Uit NOS liveblog

[...]

Het is wat mij betreft in ieder geval logisch dat de sleutel bij het testen ligt. Testen, testen, testen. Hoe meer er getest wordt, hoe betrouwbaarder de cijfers. Hoe meer er getest wordt, hoe makkelijker het wordt om maatregelen te versoepelen, aangezien je makkelijker besmettelijke personen kunt isoleren.
Of het in de praktijk werkt is natuurlijk onduidelijk, aangezien niet iedereen zich wil laten testen. Aan de andere kant zijn er momenteel ook mensen die juist wel graag getest willen worden, maar die geen klachten hebben (zelf ben ik er zo een).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Ernemmer schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 11:03:
[...]

Klopt, maar je kan mensen wel weigeren als je niet ''groen'' bent.
Ook dat mag niet, of je een dodelijke besmettelijke ziekte of niet hebt gaat niemand behalve je dokter iets aan binnen de privacy wetgeving. Als een rechter, hoofd van de GGD, burgemeester, OvJ en hoofd van de veiligheidsregio de correcte procedure doorlopen kan je wel in isolatie worden geplaatst.

[ Voor 19% gewijzigd door IJzerlijm op 07-11-2020 11:08 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
[...]

Ik weet niet of je vaak op de Antillen bent geweest? Maar als het even kan wil je daar niet in het ziekenhuis belanden. Het is al allemaal zeer marginaal daar qua capaciteit/voorzieningen en er kan zeker niet hetzelfde niveau geboden worden als in de Nederlandse gezondheidszorg.
Pagina: 1 ... 63 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins