Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Geen idee. Wellicht wel, wellicht niet. Feit is wel dat in ieder geval in Nederland de capaciteit er niet is, kijkend naar hoe er al gereageerd wordt door de vakbonden over het handhaven. Laat staan als we twee weken politiestaatje gaan spelen.Plenkske schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:30:
[...]
Waarom zou dat hier niet lukken en in andere landen wel ? (even los van het feit dat je in sommige landen vrij simpel tóch naar buiten mocht/mag met een papiertje)
Hebben ze in andere landen dan zoveel meer politie / BOA / leger ? Relatief op aantal inwoners
Als we dan kijken naar het onderwerp zelf: oké, dan gaan we twee weken in lockdown. En dan? Het virus is dan 1) alsnog niet weg. Gaan we het dan maar blijven verlengen? Leuk en aardig dan die initiële twee weken, maar in de praktijk gaat dat dus langer worden. Het rijtje mensen wat mentaal eraan onderdoor gaat wordt alsmaar langer... Moeten we ook niet hebben toch?
Of 2) we roeien het virus wel uit tijdens de lockdown, iets wat echt een totale utopie is, echt een utopie. En dan? Het komt vroeg of laat toch weer terug en begint het gezeik weer.
Italië, Frankrijk en Spanje zaten ook keihard in lockdown dit voorjaar. En die zitten nu in exact hetzelfde schuitje als wij nu.
[ Voor 35% gewijzigd door Soccer98 op 21-10-2020 15:39 ]
Daarom zeg ik al vaker; wat kunnen ze nog doen?Soccer98 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:27:
[...]
Hoe zie je een keiharde lockdown eigenlijk voor je in Nederland? Nu al lopen bonden te klagen dat handhaven amper kan. Laat staan als je als BOA en politieagent keer op keer formuliertjes moet checken.
Sommigen, doel ik niet per se mee op jou, praten echt over een harde lockdown alsof het een lichtknopje is dat je even aan en uit doet. Volgens mij beseft lang niet iedereen dat je gewoon letterlijk een heel land twee weken op stop zet. Gaat niet lukken, moet niet geaccepteerd worden.
- Detailhandel dicht (zie ik niet gebeuren)
- Sporscholen dicht
- Scholen dicht
- Contactberoepen dicht
- OV plat
Verder houdt het echt wel een beetje op, en als ik zo naar de routekaart kijk, zijn ze er niet echt happig op.
Goede vraag, en ik kom uit het kamp van gematigde contacten ipv lockdown. Maar we zijn al weer 7 weken aan het aanmodderen zonder echt resultaat.Soccer98 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:27:
[...]
Hoe zie je een keiharde lockdown eigenlijk voor je in Nederland? Nu al lopen bonden te klagen dat handhaven amper kan. Laat staan als je als BOA en politieagent keer op keer formuliertjes moet checken.
Sommigen, doel ik niet per se mee op jou, praten echt over een harde lockdown alsof het een lichtknopje is dat je even aan en uit doet. Volgens mij beseft lang niet iedereen dat je gewoon letterlijk een heel land twee weken op stop zet. Gaat niet lukken, moet niet geaccepteerd worden.
Hoe zie ik het voor me: vergelijkbaar met maart/april/mei, maar dan voor 2 weken en strikter.
Geen school, geen winkels, geen kappers, werk thuis voor zover mogelijk, alleen essentiële beroepen de weg op.
Iedereen die niet lekker is testen we.
Daarna heb je minder test capaciteit nodig doordat het aantal besmettingen terug loopt.
Die vrij gekomen capaciteit gebruik je dan weer voor preventief testen.
Kortom De Nationale zit thuis weken, iedereen schikt zich er naar. Maken er ene grappig feestje van op tv met kook shows en sport lessen.
Volgens mij zou dat een directe en stevige impact hebben op het aantal besmettingen voor de komende maanden.
American Express vraagbaak
Plan je ze alvast in voor november, januari, maart en mei ook dan?Stinger_Ventura schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:36:
[...]
Goede vraag, en ik kom uit het kamp van gematigde contacten ipv lockdown. Maar we zijn al weer 7 weken aan het aanmodderen zonder echt resultaat.
Hoe zie ik het voor me: vergelijkbaar met maart/april/mei, maar dan voor 2 weken en strikter.
Geen school, geen winkels, geen kappers, werk thuis voor zover mogelijk, alleen essentiële beroepen de weg op.
Daarna heb je minder test capaciteit nodig doordat het aantal besmettingen terug loopt.
Kortom De Nationale zit thuis weken, iedereen schikt zich er naar. Maken er ene grappig feestje van op tv met kook shows en sport lessen.
Volgens mij zou dat een directe en stevige impact hebben op het aantal besmettingen voor de komende maanden.
In het begin van het jaar hielp het schokeffect mee. Nu is dat er niet meer. Je ziet ook dat in zwaar getroffen landen als Spanje er meer verzet leeft tegen totale lockdowns. De lockdown van Madrid is ontaard in een juridisch gevecht tussen de regionale en landelijke overheid. Ook de inwoners van Madrid waren het er niet mee eens. Een schril contrast met eerder dit jaar toen iedereen zich koest hield daar.Plenkske schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:30:
Waarom zou dat hier niet lukken en in andere landen wel ? (even los van het feit dat je in sommige landen vrij simpel tóch naar buiten mocht/mag met een papiertje)
Hebben ze in andere landen dan zoveel meer politie / BOA / leger ? Relatief op aantal inwoners
Met de lage acceptatie zal je zien dat meer mensen pogingen zullen doen om toch de lockdown te schenden. De handhavers kunnen niet overal zijn, dus een lage pakkans maakt mensen nog dapperder om het risico te nemen.
Het was al tekenend dat we een tussen niveau kregen waar we nu in zitten. Die totale lockdown is een hoge drempel in Den Haag, het zal mogelijk als electorale zelfmoord gezien worden.MikeyMan schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:36:
Verder houdt het echt wel een beetje op, en als ik zo naar de routekaart kijk, zijn ze er niet echt happig op.
Nee, doel is om dat te voorkomen. Een keer maximaal en daarna meer vrijheid.MikeyMan schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:37:
[...]
Plan je ze alvast in voor november, januari, maart en mei ook dan?
Wuhan is er zo ook bovenop gekomen (wel iets langer, dat wel)
Dat is de zorg compleet slopen door geen lockdown te doen wanneer het nodig is natuurlijk ook.CMD-Snake schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:38:
[...]
Het was al tekenend dat we een tussen niveau kregen waar we nu in zitten. Die totale lockdown is een hoge drempel in Den Haag, het zal mogelijk als electorale zelfmoord gezien worden.
Ik begrijp je goede intentie, maar het is een utopie om te denken dat dit de boel oplost. En je gaat gemakshalve ook voorbij aan het punt dat mensen er helemaal klaar mee zijn. We kunnen wel zeggen dat regels regels zijn, maar er is een grens en in mijn eigen omgeving alleen al ken ik tal van mensen die er aan onderdoor gaan omdat ze of alleen thuis zitten de godganse dag, hun baan kwijt zijn etc etcStinger_Ventura schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:36:
[...]
Goede vraag, en ik kom uit het kamp van gematigde contacten ipv lockdown. Maar we zijn al weer 7 weken aan het aanmodderen zonder echt resultaat.
Dus we gaan huizen en flats dichtlassen?Stinger_Ventura schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:42:
[...]
Nee, doel is om dat te voorkomen. Een keer maximaal en daarna meer vrijheid.
Ik zou niet alle berichtgeving uit dat land per definitie voor waar aannemen. Daar worden met bepaalde grondrechten ook niet altijd even vriendelijk omgegaan, hè.Stinger_Ventura schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:42:
[...]
Lijkt me nog best een uitdaging in Nederland waar bijna iedereen een houten voordeur heeft
Als je daar je neus uit de deur durft te steken op een dag dat het niet mag schieten ze hem er gelijk af. Kan hier natuurlijk ook best, maar zie ik niet zo snel gebeuren.Stinger_Ventura schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:42:
[...]
gewoon met Bruynzeel laselektrodenStoney3K schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:45:
[...]
Lijkt me nog best een uitdaging in Nederland waar bijna iedereen een houten voordeur heeft
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ik ben benieuwd welke van de 25k aan agenten dat wil handhaven..MikeyMan schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:46:
[...]
Als je daar je neus uit de deur durft te steken op een dag dat het niet mag schieten ze hem er gelijk af. Kan hier natuurlijk ook best, maar zie ik niet zo snel gebeuren.
Reageer je wel op de juiste persoon ? Ik zeg niets over of het helpt en/of het virus beheersbaar zou zijn. Ik vroeg me alleen af waarom een lockdown wel/niet mogelijk is in Nederland.mesa57 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:34:
[...]
Een keiharde lockdown lost niks op. Het virus blijft. En beheersbaar houden ? Laat me niet lachen. We hebben gezien hoe dat in zijn werk ging. En dan krijg je dus na die lockdown weer een uitbraak. En zo kunnen we heel lang doorgaan.
Nou ik ga er niet gemakshalve aan voorbij dat mensen er helemaal klaar mee zijn, want in ben er daar 1 van. Die hier helemaal Gallisch van wordt om nog langer thuis te zitten en niet te kunnen leven.Soccer98 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:42:
[...]
Ik begrijp je goede intentie, maar het is een utopie om te denken dat dit de boel oplost. En je gaat gemakshalve ook voorbij aan het punt dat mensen er helemaal klaar mee zijn. We kunnen wel zeggen dat regels regels zijn, maar er is een grens en in mijn eigen omgeving alleen al ken ik tal van mensen die er aan onderdoor gaan omdat ze of alleen thuis zitten de godganse dag, hun baan kwijt zijn etc etc
Daarom juist kort en strict, omdat je dan wel iedereen mee krocht. Het geeft een mogelijke uitweg waar iedereen voor 2 weken aan mee kan en moet doen.
Wat is het alternatief? Door modderen zoals het nu gaat, met ups en downs, totdat het vaccin wijd verbreid is.
Kijk naar de aantallen in Azie, daar is er nog amper Corona in vergelijking met ons.
We hebben het door onze vingers laten glippen en kunnen nog een paar teugels aantrekken, maar dan zit je voor langere tijd in dezelfde situatie die alleen nog maar langer gaat duren en tot meer onrust lijdt.
Stoney3K schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:45:
De techniek staat voor niets: YouTube: Linear friction welding of wood
Ontopic: balen dat we toch weer een record hebben gevestigd vandaag. Ik wou een dezer dagen nog een keer een boswandeling maken, maar weet niet of dat nog verantwoord is zo...
Ik zou allereerst gewoon de maatregelen van vorige week aanzien. Nu al roepen om een totale lockdown vind ik waanzin. En geloof me: een echt complete lockdown gaat echt niet iedereen meekrijgen. Dat gaat totaal niet werken in dit land.Stinger_Ventura schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:50:
[...]
Nou ik ga er niet gemakshalve aan voorbij dat mensen er helemaal klaar mee zijn, want in ben er daar 1 van. Die hier helemaal Gallisch van wordt om nog langer thuis te zitten en niet te kunnen leven.
Daarom juist kort en strict, omdat je dan wel iedereen mee krocht. Het geeft een mogelijke uitweg waar iedereen voor 2 weken aan mee kan en moet doen.
Wat is het alternatief? Door modderen zoals het nu gaat, met ups en downs, totdat het vaccin wijd verbreid is.
Kijk naar de aantallen in Azie, daar is er nog amper Corona in vergelijking met ons.
We hebben het door onze vingers laten glippen en kunnen nog een paar teugels aantrekken, maar dan zit je voor langere tijd in dezelfde situatie die alleen nog maar langer gaat duren en tot meer onrust lijdt.
Zorgen dat iedere golf kleiner is dan de vorige.Stinger_Ventura schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:50:
[...]
Nou ik ga er niet gemakshalve aan voorbij dat mensen er helemaal klaar mee zijn, want in ben er daar 1 van. Die hier helemaal Gallisch van wordt om nog langer thuis te zitten en niet te kunnen leven.
golf 3 en golf 4 komen er zeker aan (eerst golf 2 maar's onder controle).
Test capaciteit voldoende, en sneltests. Hopen dat de blaastests op korte termijn grootschalig overal in kan worden gezet.
Als we binnen een half uur weten of iemand corona heeft, zou al goed fijn zijn. zo kun je snel besmettingen indammen.
Vaccin? kan nog maanden/jaren duren.
Waarom zou je niet naar het bos kunnen? Los van het weer that isNMH schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:52:
[...]
offtopic:
Ontopic: balen dat we toch weer een record hebben gevestigd vandaag. Ik wou een dezer dagen nog een keer een boswandeling maken, maar weet niet of dat nog verantwoord is zo...
NMH schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:52:
[...]
offtopic:
Juist door posts zoals dit krijg ik toch sterk het idee dat een aantal mensen hier in dit topic doorslaan, de boel overdrijven en voor zichzelf nog niet eens doorhebben hoeveel vrijheid we eigenlijk nog in dit land hebben, ondanks corona. Over de horeca hebben een aantal gelijk, maar komop zeg, is dat aanpassen nu echt zo verschrikkelijk? Hoe moet dit wel niet als dit land ooit nog eens in een oorlog terecht komt. Dan is dit land met zo'n mentaliteit kansloos.Stinger_Ventura schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:50:
[...]
Geen wandeling maken door het bos.. wtf?
Gewoon doen zeker door de weeks zal het echt niet super druk zijn. De keren dat je iemand binnen de 1,5 meter nadert zullen kort en schaars zijn.NMH schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:52:
[...]
offtopic:
Door modderen is helaas wel waar onze overheid voor gekozen heeft. Het blijft afwachten waar ze voor gaan kiezen. Ik denk dat voor hun het zorgsysteem leidend is geworden nu.Stinger_Ventura schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:50:
[...]
Achteraf gezien (ja makkelijk praten):
- er is niet gereageerd op berichten uit Azië: we wachten wel lekker af of het in Europa komt
- er is niet op tijd gereageerd toen het in Europa aanwezig was: we wachten wel lekker af of het in Nederland komt.
- achteraf blijken de eerste gevallen in januari al in Nederland actief zijn geweest.
- heel Europa besluit om de zomervakanties lekker door te laten gaan met een code geeltje. Dat zal vast genoeg zijn. En na de zomer zien we wel weer.
- het ging in september stijgen maar pas na een maand de eerste maatregelen in Nederland. Er is dus weer niks geleerd.
Wat doet Azië (ja, andere cultuur en ander regime, niet altijd duidelijk of cijfers kloppen):
- erg harde lockdowns in het begin of áls het nodig is (zie Nieuw-Zeeland)
- zorgen dat cijfers naar 0 gaan
- extreem testen als er toch een aantal gevallen zijn
- en mijns inziens ERG belangrijk: iedereen die het land in wil komen moet verplicht in quarantaine en wordt een paar keer getest.
En dan zegt men: ja maar dat is in Europa niet mogelijk met open grenzen etc. Klopt, misschien maar even dichtgooien dus ? Alleen noodzakelijk verkeer ? Waarom niet... In het voorjaar is bijvoorbeeld Tsjechië zo ver gegaan en dat werkte toen echt. Helaas hebben ze het daar ook in de zomer laten schieten.
In Azië zijn ook genoeg landen die niet een eiland zijn en de grenzen controleren.
Ik mis hier een beetje de onderbouwing hoeveel zin het dichtgooien van de grenzen heeft en hoeveel besmettingen in onze dag/week-cijfers zijn terug te herleiden.Plenkske schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:01:
[...]
En dan zegt men: ja maar dat is in Europa niet mogelijk met open grenzen etc. Klopt, misschien maar even dichtgooien dus ? Alleen noodzakelijk verkeer ? Waarom niet... In het voorjaar is bijvoorbeeld Tsjechië zo ver gegaan en dat werkte toen echt. Helaas hebben ze het daar ook in de zomer laten schieten.
In Azië zijn ook genoeg landen die niet een eiland zijn en de grenzen controleren.
Je kan moeilijk je land elke 2 maanden voor weken dicht gooien. Ga je niet dood aan de Corona, ga je dood aan honger.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
De WHO heeft hier ook een aandeel in gehad. Die wilde China niet voor het hoofd stoten dus werd corona gebagatelliseerd door ze. China zei dat het niet zo'n vaart zou lopen en het allemaal meeviel, de WHO nam dat standpunt over. Pas toen Europa het epicentrum was geworden veranderden ze ineens van toon.Plenkske schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:01:
Achteraf gezien (ja makkelijk praten):
- er is niet gereageerd op berichten uit Azië: we wachten wel lekker af of het in Europa komt
In Azië heb je het voordeel van een volgzamere cultuur of het feit dat je een dictatuur bent. China is een dictatuur, Thailand wordt door een junta geregeerd. Zo kan je dingen doen waar anderen slechts van dromen.Wat doet Azië (ja, andere cultuur en ander regime, niet altijd duidelijk of cijfers kloppen):
- erg harde lockdowns in het begin of áls het nodig is (zie Nieuw-Zeeland)
- zorgen dat cijfers naar 0 gaan
- extreem testen als er toch een aantal gevallen zijn
- en mijns inziens ERG belangrijk: iedereen die het land in wil komen moet verplicht in quarantaine en wordt een paar keer getest.
Europese regeringen zijn gebonden aan hun eigen wetten en internationale verdragen. Eventjes de grenzen sluiten kan verdragen schenden en dat levert weer andere ellende op.En dan zegt men: ja maar dat is in Europa niet mogelijk met open grenzen etc. Klopt, misschien maar even dichtgooien dus ? Alleen noodzakelijk verkeer ? Waarom niet...
Kennelijk vinden we dat minder erg?Stoney3K schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:42:
Dat is de zorg compleet slopen door geen lockdown te doen wanneer het nodig is natuurlijk ook.
Dat aanzien lijkt me een goed idee want je kunt wel blijven zwabberen. Het wisselt flink per regio, in de randstad zie je een daling en dat staat aardig in contrast met Brabant Noord. Of Flevoland, net zo'n beeld.Soccer98 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:52:
[...]
Ik zou allereerst gewoon de maatregelen van vorige week aanzien. Nu al roepen om een totale lockdown vind ik waanzin. En geloof me: een echt complete lockdown gaat echt niet iedereen meekrijgen. Dat gaat totaal niet werken in dit land.
https://coronadashboard.r...1/positief-geteste-mensen
/f/image/B1nYQZV9CLD1yaIlOCAo1LpL.png?f=fotoalbum_large)
Dat is nu niet heel bemoedigend..
Paar feitjes:ed1703 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:05:
[...]
Ik mis hier een beetje de onderbouwing hoeveel zin het dichtgooien van de grenzen heeft en hoeveel besmettingen in onze dag/week-cijfers zijn terug te herleiden.
- het virus is in de zomer vanuit Spanje en Frankrijk naar ons gekomen: https://nos.nl/artikel/23...ar-nederland-gekomen.html
- dichtgooien van grenzen hielp in het voorjaar in Tsjechië erg goed. Ze hebben daar nu de eerste golf.
- volgens mij zijn in Azië de grenzen nog steeds dicht, als in: er is een verplichte quarantaine waarbij je pas uit mag met een negatieve test nadat de quarantaine af is.
Daarnaast vind je reactie wel typisch wat in Nederland de afgelopen tijd gebeurt. Er ontstaat overal discussie over en overal moet bewijs voor zijn voordat men het er mee eens is. Zelfs tot op het niveau van de dag en week cijfers. Stel het zou nu 10% verschil maken, vind je het dan een slechte maatregel ? 10% op 50.000 besmettingen zijn er nog steeds 5.000 en er waren heel erg veel weken dat we niet eens 5.000 besmettingen totaal hadden.
En zou jij het niet logisch vinden dat als er 0 besmettingen in een land zijn, en je zorgt voor dichte grenzen en verplichte quarantaine etc. dat het dan bij nagenoeg 0 blijft ?
Wat in Europa is gebeurt in de zomer is gewoon weer een vrije verspreiding van het virus. Er waren maar een paar landen waar je een negatieve test nodig had.
Vertel, de verdragspolitie komt dan iedereen arresteren ?CMD-Snake schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:12:
[...]
Europese regeringen zijn gebonden aan hun eigen wetten en internationale verdragen. Eventjes de grenzen sluiten kan verdragen schenden en dat levert weer andere ellende op.
Wat is die ellende precies zodat het kan worden afgewogen tegen de ellende van gewoon door gaan als we nu gaan waarbij de situatie uit de hand loopt. En daadwerkelijke ellende, niet de aanname wat er in de toekomst gaat gebeuren.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Net nog geweest (ik ga eigenlijk iedere dag na de lunch) en niemand tegengekomen eigenlijk... Paar mensen gezien die andere routes liepenNMH schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:52:
[...]
offtopic:
Gewoon je verstand gebruiken. Helaas lijkt dat compleet weg te zijn in dit land. Of complete paniek of complete lak overal aan.
Betreft dictatuur: helemaal waar hoor, voordeel daar.CMD-Snake schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:12:
[...]
De WHO heeft hier ook een aandeel in gehad. Die wilde China niet voor het hoofd stoten dus werd corona gebagatelliseerd door ze. China zei dat het niet zo'n vaart zou lopen en het allemaal meeviel, de WHO nam dat standpunt over. Pas toen Europa het epicentrum was geworden veranderden ze ineens van toon.
[...]
In Azië heb je het voordeel van een volgzamere cultuur of het feit dat je een dictatuur bent. China is een dictatuur, Thailand wordt door een junta geregeerd. Zo kan je dingen doen waar anderen slechts van dromen.
[...]
Europese regeringen zijn gebonden aan hun eigen wetten en internationale verdragen. Eventjes de grenzen sluiten kan verdragen schenden en dat levert weer andere ellende op.
[...]
Kennelijk vinden we dat minder erg?
Betreft stukje over europese regeringen... waarom kon het dan in Tsjechië wel in het voorjaar ?
Er komt hier geen eind aan... Men vecht toch ook niet tegen water of tegen lucht?Drardollan schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:09:
Hebben jullie echt de illusie dat we dit onder controle gaan houden tot een vaccin? Ik geloof daar echt niet in, als we deze golf gehad hebben komt er gewoon weer een volgende... en een volgende... totdat er een vaccin is.
Je kan moeilijk je land elke 2 maanden voor weken dicht gooien. Ga je niet dood aan de Corona, ga je dood aan honger.
Het virus is er, en het blijft er. Mochten de besmettingen afnemen, dan komt er vast weer ergens 1 met een positieve test. en dan ga je weer... paar maandjes later weer een lockdown.
Dweilen met de kraan open dit.
Etuuuuuh!
0. 005% van de mensen onder de 60 gaan dood aan corona, je maakt meer kans om te overlijden door het verkeer en toch begeeft zo ongeveer iedereen zich iedere dag in het verkeer.
Ontken ik het virus? Nee, ik zorg zoveel mogelijk voor de 1.5 meter, vermijd hele drukke plekken, maar doe nog wel normaal mijn dagelijkse dingen. Ik sport een paar keer per week, werk en ben veel thuis met het gezin.
krijg ik verkoudheidsklachten of andere symptomen? Dan blijf ik thuis.
laat ik mij testen? Nee, ik ben 41, kerngezond en zie geen meerwaarde in getest worden, blijf namelijk uit mijzelf thuis bij klachten.
En dan lees ik hier berichten over maar niet naar het bos gaan voor een wandeling, zeer extreme ideeën over Lockdown en andere maatregelen, hoe heeft het zover kunnen komen dat mensen elkaar opjutten tot extremisten?
het is geen probleem, het is een uitdaging
Tsja ik ben 24 maar als ik de ziekenhuizen zo op zie lopen, dan wil ik wel dat er een plekje voor me is ongeacht hoe gezond ik ben.peer schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:24:
Ik snap werkelijk waar niet hoe het zover heeft kunnen komen dat heel veel mensen zo ongelooflijk bang zijn geworden.
0. 005% van de mensen onder de 60 gaan dood aan corona, je maakt meer kans om te overlijden door het verkeer en toch begeeft zo ongeveer iedereen zich iedere dag in het verkeer.
Ontken ik het virus? Nee, ik zorg zoveel mogelijk voor de 1.5 meter, vermijd hele drukke plekken, maar doe nog wel normaal mijn dagelijkse dingen. Ik sport een paar keer per week, werk en ben veel thuis met het gezin.
laat ik mij testen? Nee, ik ben 41, kerngezond en zie geen meerwaarde in getest worden, blijf namelijk uit mijzelf thuis bij klachten.
En dan lees ik hier berichten over maar niet naar het bos gaan voor een wandeling, zeer extreme ideeën over Lockdown en andere maatregelen, hoe heeft het zover kunnen komen dat mensen elkaar opjutten tot extremisten?
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Uhm, we zullen wel moeten. Het virus zorgt ervoor dat reguliere zorg nu al bijna niet meer haalbaar is.Drardollan schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:09:
Hebben jullie echt de illusie dat we dit onder controle gaan houden tot een vaccin? Ik geloof daar echt niet in, als we deze golf gehad hebben komt er gewoon weer een volgende... en een volgende... totdat er een vaccin is.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Dat zijn (op 3,2 miljoen 65-plussers) 160 mensen.peer schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:24:
Ik snap werkelijk waar niet hoe het zover heeft kunnen komen dat heel veel mensen zo ongelooflijk bang zijn geworden.
Je ontkent het virus of bent in je enthousiasme de zaak mooier weer te geven een paar cijfers vergeten.
[ Voor 10% gewijzigd door IJzerlijm op 21-10-2020 16:28 ]
En toch zijn dat de officiële who cijfers, dus nee, ik vergeet niksIJzerlijm schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:27:
[...]
Dat zijn (op 3,2 miljoen 65-plussers) 160 mensen.
Je ontkent het virus of bent in je enthousiasme de zaak mooier weer te geven een paar cijfers vergeten.
Ik lees je bericht verkeerd, ik heb het over mensen onder de 60, jij begint over mensen boven de 60
[ Voor 12% gewijzigd door peer op 21-10-2020 16:30 ]
Bang is een groot woord.peer schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:24:
Boven de 60 wordt de kans op ziekenhuis/IC opname of overlijden steeds groter en ik heb zelf genoeg familieleden boven de 60. Voor hun en iedereen die ik tegen kom ben ik voorzichtig.
"begeeft zo ongeveer iedereen zich ieder dag in het verkeer" <- als dat op dit moment zo is dan helpen de maatregelen dus niets.
Er wordt hier gediscussieerd over lockdown omdat er gereageerd wordt op wat door bv. het "red team" gezegd wordt. Er zijn mensen die bv. 2 weken een harde lockdown voorstellen. Ik weet niet of dat hier genoeg helpt, en ik zie het ook niet gebeuren. Maar je ziet wel dat het in andere landen goed heeft geholpen.
"niet naar bos gaan voor wandeling" lijkt mij ook totale onzin hoor. De natuur is groot genoeg. Gewoon rekening houden met elkaar.
edit: verder zoals andere al zeggen is het belangrijk dat je nog geholpen kan worden door je huisarts of in het ziekenhuis als dat nodig is.
[ Voor 3% gewijzigd door Plenkske op 21-10-2020 16:32 ]
0,005 is niet 0,005%, dat scheelt een factor 100.peer schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:29:
[...]
En toch zijn dat de officiële who cijfers, dus nee, ik vergeet niks
En dat is best case als de zorg niet overbelast raakt, nog steeds 65.000 mensen.
Overal bewijs voor zijn voordat men het ermee eens is.. Wat probeer je hier nu te ventileren?Plenkske schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:15:
[...]
Daarnaast vind je reactie wel typisch wat in Nederland de afgelopen tijd gebeurt. Er ontstaat overal discussie over en overal moet bewijs voor zijn voordat men het er mee eens is. Zelfs tot op het niveau van de dag en week cijfers.
Doe maar wat en we kijken wel of het resultaat heeft? Ik vraag toch vrij normaal een onderbouwing of het dichtgooien van grenzen zin heeft. Dat heb ik hier namelijk nog niet voorbij zien komen.
Ik ben het namelijk nergens mee eens of oneens omdat ik niets heb om mij op te baseren.
Een opmerking "het is in de zomer uit spanje gekomen" heb ik niet zoveel aan, omdat het inmiddels 21-10 is.
Nee, maar nogmaals.. waar is dan de onderbouwing dat zoiets NU zin heeft?Stel het zou nu 10% verschil maken, vind je het dan een slechte maatregel ?
Men komt alleen met:
- dichtgooien van grenzen hielp in het voorjaar in Tsjechië erg goed. Ze hebben daar nu de eerste golf.
Je kan dan wel het bijdehandje spelen, maar als het zo makkelijk was om onder internationale verdragen uit te komen zonder consequenties denk je dan niet dat het veel vaker zou gebeuren? De Europese landen wringen zich in alle bochten om ook nog te blijven voldoen aan alle afspraken binnen Europa.IJzerlijm schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:18:
Vertel, de verdragspolitie komt dan iedereen arresteren ?
Wat ik probeerde te ventileren: in Nederland wordt te veel gediscussieerd in plaats van gedaan. Over het algemeen.ed1703 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:36:
[...]
Overal bewijs voor zijn voordat men het ermee eens is.. Wat probeer je hier nu te ventileren?
Doe maar wat en we kijken wel of het resultaat heeft? Ik vraag toch vrij normaal een onderbouwing of het dichtgooien van grenzen zin heeft. Dat heb ik hier namelijk nog niet voorbij zien komen.
Ik ben het namelijk nergens mee eens of oneens omdat ik niets heb om mij op te baseren.
Een opmerking "het is in de zomer uit spanje gekomen" heb ik niet zoveel aan, omdat het inmiddels 21-10 is.
[...]
Nee, maar nogmaals.. waar is dan de onderbouwing dat zoiets NU zin heeft?
Men komt alleen met:
[...]
" heb ik niet zoveel aan, omdat het inmiddels 21-10 is."
Als het virus aan het eind van de zomervakantie niet terug was gekomen in Nederland dan zaten we nu niet in deze shit. Dus dat is wel zeker van belang. Of denk je dat we ineens uit het niets naar 8000 besmettingen per dag zijn gegaan ? Dat heeft dus wel 1,5 maand geduurd.
Ik kom met die voorbeelden omdat er geen ander bewijs is. In Nederland is het niet uitgevoerd. Haal dan de bewijzen uit andere landen. Voorbeelden genoeg waar het heeft gewerkt.
edit: overigens ging het dicht gooien van grenzen over het verleden dus niet per se of het NU zin zou hebben. Je pakte een deel van mijn bericht eruit maar het stuk ervoor ging over het verleden.
[ Voor 6% gewijzigd door Plenkske op 21-10-2020 16:43 ]
Daar gaat het toch niet om. Het gaat om de druk op het zorgstelsel, dat het wel fijn is dat als jij onder de tram loopt (doe dat overigens sowieso vooral niet) dat er een IC bed voor je klaar staat enigszins in de buurt. Dat er niet panisch gezocht moet worden naar een IC verpleegkundige, omdat die allemaal door de absurd hoge werkdruk met een burn out thuis zitten.peer schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:24:
Hello. Is it me you're looking for?
Verwijderd
Dit is maar gedeeltelijk waar: Belgie had eerder dit jaar de grens met Nederland gesloten voor een aantal weken.Plenkske schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:41:
[...]
Ik kom met die voorbeelden omdat er geen ander bewijs is. In Nederland is het niet uitgevoerd. Haal dan de bewijzen uit andere landen. Voorbeelden genoeg waar het heeft gewerkt.
Ik vrees dat het risico op gezondheidsschade door niet-corona gerelateerde dingen nog weleens veel groter kan zijn als je jong bent. Ik kon deze week pas in het ziekenhuis terecht voor iets dat al sinds het voorjaar speelt en waarvoor ik pas in juni een doorverwijzing heb kunnen krijgen.Agent47 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:26:
[...]
Tsja ik ben 24 maar als ik de ziekenhuizen zo op zie lopen, dan wil ik wel dat er een plekje voor me is ongeacht hoe gezond ik ben.
Tot zover dat de zorg al weer terug op het normale niveau was...
Niet meer kunnen zwemmen en niet meer naar de fysio kunnen zal waarschijnlijk (nogmaals) een ramp voor mij zijn, incl (bijna) onherstelbare schade...
Ik wilde dat we die groep die alles aan z'n laars lapt in het gareel konden krijgen. Wat is het nut van nog strengere maatregelen als men zich er toch niet aan houdt? Hooguit dat de mensen die wel welwillend zijn voor hun mogen gaan compenseren
En toch liepen er hier massaal Belgen in onze steden te shoppen want bij hen was alles dicht en viel er weinig te belevenVerwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:43:
[...]
Dit is maar gedeeltelijk waar: Belgie had eerder dit jaar de grens met Nederland gesloten voor een aantal weken.
[ Voor 7% gewijzigd door LZ86 op 21-10-2020 16:45 ]
Dat is ook maar een aanname. Er zijn maar 10 besmettingen op 1 dag nodig om er de volgende dag 100 te hebben bij wijze van spreken. Dus dat is echt onzin. je krijgt het aantal nooit op 0. Nooit.Plenkske schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:41:
[...]
Als het virus aan het eind van de zomervakantie niet terug was gekomen in Nederland dan zaten we nu niet in deze shit....
Capaciteiten de komende jaren opschalen en accepteren is de beste oplossing.
Heeft iemand trouwens de huidige griep-cijfers? hoeveel mensen met griep op de IC? of opgenomen? Ik kan ze nergens vinden.
Etuuuuuh!
Verwijderd
I know.. maar als Nederlander moest je het toch echt niet proberen om naar Belgie te gaan. Althans toch niet in de regio waar ik woon. De Belgen hadden (en hebben nu nog steeds) niet veel vrienden gemaakt hier met hun gedrag.Leon Zwiers schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:45:
[...]
En toch liepen er hier massaal Belgen in onze steden te shoppen want bij hen was alles dicht en viel er weinig te belevenZijn toen flink wat van die lui voor de camera's verwschenen.
Is deels een aanname ja, er spelen natuurlijk meer dingen. Toch denk ik wel dat het een groot verschil had kunnen maken.CRpt3r55 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:45:
[...]
Dat is ook maar een aanname. Er zijn maar 10 besmettingen op 1 dag nodig om er de volgende dag 100 te hebben bij wijze van spreken. Dus dat is echt onzin. je krijgt het aantal nooit op 0. Nooit.
Capaciteiten de komende jaren opschalen en accepteren is de beste oplossing.
Heeft iemand trouwens de huidige griep-cijfers? hoeveel mensen met griep op de IC? of opgenomen? Ik kan ze nergens vinden.
0 is volgens mij ook nooit het doel geweest van onze overheid.
Deze week is herfst vakantie in gedeeltes van NL.TrailBlazer schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:58:
[...]
Gewoon doen zeker door de weeks zal het echt niet super druk zijn. De keren dat je iemand binnen de 1,5 meter nadert zullen kort en schaars zijn.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ga je naar een bos in het noorden. Sowieso met dit pokkeweer is er niemand in het bos.YakuzA schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:48:
[...]
Deze week is herfst vakantie in gedeeltes van NL.
Juist het noorden heeft herfstvakantie dacht ik?TrailBlazer schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:50:
[...]
Ga je naar een bos in het noorden. Sowieso met dit pokkeweer is er niemand in het bos.
PSN
Verwijderd
Wel een beetje onzin wat je zegt volgens mij.peer schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:24:
Je hebt wel werk, maar indien symltomen laat je je niet testen en blijf je thuis.
Accepteerd jouw werkgever dat en dan de overige gezinsleden?
Niets doen, ook al vielen er geen doden gaat ook niet werken. Dan zaten we nu op 20.000 besmettingen per dag en een zorg die instort.
Was het maar zo simpel.
Je woont wel in Nederland?CRpt3r55 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:19:
Men vecht toch ook niet tegen water of tegen lucht?
ed1703 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:58:
Juist door posts zoals dit krijg ik toch sterk het idee dat een aantal mensen hier in dit topic doorslaan, de boel overdrijven en voor zichzelf nog niet eens doorhebben hoeveel vrijheid we eigenlijk nog in dit land hebben, ondanks corona. Over de horeca hebben een aantal gelijk, maar komop zeg, is dat aanpassen nu echt zo verschrikkelijk? Hoe moet dit wel niet als dit land ooit nog eens in een oorlog terecht komt. Dan is dit land met zo'n mentaliteit kansloos.
Geen wandeling maken door het bos.. wtf?
Geen zorgen, er is geen sprake van paniek hoor.StM schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:19:
Gewoon je verstand gebruiken. Helaas lijkt dat compleet weg te zijn in dit land. Of complete paniek of complete lak overal aan.
Vandaar.Natuurmonumenten en Staatsbosbeheer hebben gewaarschuwd voor topdrukte in de Brabantse bossen. Met name in de bossen rond Breda was het druk, blijkt uit de zogenoemde druktemeter van de provincie. Er werd onder meer afgeraden nog naar het Mastbos te gaan.
Vanwege de herfstvakantie en de sluiting van de horeca zochten veel mensen de natuur op, zegt boswachter Floris Hoefakker tegen Omroep Brabant. "Het was al vroeg extreem druk."
Wat heeft mijn werkgever ermee te maken? Als ik ziek ben meld ik mij ziek, volgens de avg mag de werkgever niet vragen waarom.Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:51:
[...]
Wel een beetje onzin wat je zegt volgens mij.
Je hebt wel werk, maar indien symltomen laat je je niet testen en blijf je thuis.
Accepteerd jouw werkgever dat en dan de overige gezinsleden?
Niets doen, ook al vielen er geen doden gaat ook niet werken. Dan zaten we nu op 20.000 besmettingen per dag en een zorg die instort.
Was het maar zo simpel.
en blijven de overige gezinsleden thuis? Ja, toen mijn zoontje van 8 maanden hoestte en ineens koorts kreeg bleef iedereen thuis, nadat een check van de huisarts uitwees dat hij oorontsteking had mochten we weer gaan en staan waar we wilden
Nogmaals, wat zijn die consequenties dan ? Dit is zo een theologische discussie waarin de hemel op ons hoofd valt als de Heilige Geschriften niet strikt worden nageleefd. Ook al zijn de gevolgen die wel tastbaar zijn nog zo vreselijk.CMD-Snake schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:40:
[...]
Je kan dan wel het bijdehandje spelen, maar als het zo makkelijk was om onder internationale verdragen uit te komen zonder consequenties denk je dan niet dat het veel vaker zou gebeuren? De Europese landen wringen zich in alle bochten om ook nog te blijven voldoen aan alle afspraken binnen Europa.
Juist daarvoor is handhaven nodig maar dat willen/kunnen ze weer niet doen want regels, want geklaag, want etc. Op gezond verstand gebruiken hoeven we bij die groep niet te rekenen helaas.StM schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:43:
[...]
Ik wilde dat we die groep die alles aan z'n laars lapt in het gareel konden krijgen. Wat is het nut van nog strengere maatregelen als men zich er toch niet aan houdt? Hooguit dat de mensen die wel welwillend zijn voor hun mogen gaan compenseren![]()
![]()
Als nu al uit enkele polls blijkt dat zoveel procent zich niet aan eventuele nieuwe regels zoals een lockdown gaat houden en het word niet gehandhaafd. Tja dan blijven we dweilen met de kraan open.
time is infinite, but each week is ten hours short..
Verbreken van Europese verdragen kan ervoor zorgen dat een lidstaat zich moet verantwoorden voor het Europees gerechtshof (juridische gevolgen) of dat je een moeilijke tijd krijgt op de volgende EU top (geopolitieke gevolgen). Uiteindelijk willen politici hun krediet bewaren in diplomatieke situaties.IJzerlijm schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:56:
Nogmaals, wat zijn die consequenties dan ?
Nogmaals, als het zo makkelijk was hadden ze het al gedaan.
Ik kan me toch echt beelden herinneren met containers over de wegen naar Belgie. En verdragen worden als het uitkomt continu genegeerd. Zoals die over maximale begrotingstekorten die nu massaal geschonden worden door alle EU landen.CMD-Snake schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 17:03:
[...]
Verbreken van Europese verdragen kan ervoor zorgen dat een lidstaat zich moet verantwoorden voor het Europees gerechtshof (juridische gevolgen) of dat je een moeilijke tijd krijgt op de volgende EU top (geopolitieke gevolgen). Uiteindelijk willen politici hun krediet bewaren in diplomatieke situaties.
Hier een leider die in de keuze tussen slaafs de wetten volgen en gezond verstand voor het tweede koos en daar nu de vruchten van plukt.
https://www.bbc.com/news/world-asia-54519628
https://www.smh.com.au/wo...inds-20200819-p55nap.html
Ja, het is een eiland ver weg dat veel makkelijker de deur op slot kan gooien. Maar als dat alleen binnen de mogelijkheden van de wet was gedaan was de situatie daar nu heel anders geweest.
Totdat het vaccin er is, ook is immuniteit misschien niet voor altijd blijvend. Als er maar genoeg mensen op korte termijn een vaccin hebben, dan kan je het overwinnen.CRpt3r55 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:19:
[...]
Er komt hier geen eind aan... Men vecht toch ook niet tegen water of tegen lucht?
Het virus is er, en het blijft er. Mochten de besmettingen afnemen, dan komt er vast weer ergens 1 met een positieve test. en dan ga je weer... paar maandjes later weer een lockdown.
Nee, dat was vorige week. Nu is Midden en Zuid.YakuzA schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:51:
[...]
Juist het noorden heeft herfstvakantie dacht ik?
Schengen verdrag voorziet gewoon in tijdelijke sluiting van grenzen.CMD-Snake schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 17:03:
[...]
Verbreken van Europese verdragen kan ervoor zorgen dat een lidstaat zich moet verantwoorden voor het Europees gerechtshof (juridische gevolgen) of dat je een moeilijke tijd krijgt op de volgende EU top (geopolitieke gevolgen). Uiteindelijk willen politici hun krediet bewaren in diplomatieke situaties.
Is ook al vaker voorgekomen.
PSN
Sterker nog: ik heb niet eens de illusie dat een vaccin het op gaat lossen.Drardollan schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:09:
Men vecht toch ook niet tegen water? Jij woont kennelijk niet in Nederland. Zonder onze dijken, waterkeringen en al dat soort fratsen ziet ons land er redelijk anders uit. Gezien de grootste aantallen besmettingen op dit moment in de lager gelegen delen van Nederland zit, kunnen we natuurlijk ook die strijd tegen het water staken, alles open zetten. En een deel van het COVID-19 probleem in Nederland verhelpenCRpt3r55 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:19:
[...]
Er komt hier geen eind aan... Men vecht toch ook niet tegen water of tegen lucht?
Maar zonder gekheid, tegen water vechten we dus ook gewoon. En het coronavirus is niet anders. Je kunt het namelijk ook niet niet doen. Want hoe zie je het alternatief voor je? Hoe zie je het laten gaan van dit alles voor je?
Gaan we bij de deur van het ziekenhuis testen op aanwezigheid van het coronavirus en indien aanwezig de toegang weigeren, geen opname als patiënt? Wordt het een first come first serve basis waarin we mensen opnemen tot de capaciteit gewoon bereikt is en daarna iedere patiënt, COVID-19 gerelateerd of niet, de deur wijzen?
En indien we al helemaal niets zouden doen, komt dat punt heel snel. Zelfs indien we de huidige maatregelen handhaven, komt dat moment er mogelijk nog steeds aan; de effecten van de vorige week in gang gestelde maatregelen moeten formeel nog afgewacht worden, maar de voorlopige balans is in ieder geval nog ongunstig.
Ethisch gezien kun je hier natuurlijk ook geen overeenstemming in bereiken. De risico's zijn totaal oneerlijk verdeeld. Uiteraard kan ik als man in de 30 - 40 range zeggen voor mij is het risico op overlijden verwaarloosbaar klein, zet alles open en mensen met het coronavirus nemen we gewoonweg niet op in het ziekenhuis om de overbelasting in de zorg te ontzien. Maar zo werkt dat natuurlijk gewoon niet. Je kunt er ook geen referendum op nahouden om hierin te gaan stemmen, want dit is gewoon niet eerlijk, en niet ethisch. Sterker nog, de gehele oproep om de boel maar open te gooien is moreel eigenlijk gewoon verwerpelijk als je het mij vraagt. Hoe je het ook went of keert, je verkiest dan namelijk je eigen geluk tegenover een beduidend verhoogde oversterfte aan de andere kant.
En hoewel we in Nederland weinig gebieden met grootschalige uitbraken hebben gezien, is inmiddels wel duidelijk dat die oversterfte in zwaar aangedane gebieden in meerdere locaties ter wereld niet mild is. Je hebt het al snel over 500 - 1000%, oftewel circa 5 tot 10x zoveel sterfte als gebruikelijk.
Hoe het dan ook het best aan te pakken blijft natuurlijk een dilemma, maar een spoedig terug naar het oude normaal is helaas gewoon niet het antwoord. Het is namelijk gewoonweg geen realistische optie binnen een beschaafd, ontwikkeld land. We zijn geen India, Brazilië of Ethiopië waar je kunt stellen hanteren we dit soort maatregelen, dan is de oversterfte aan verhongering groter. Nee, wij hebben geschikte sociale vangnetten. Een wens om maatregelen te laten varen binnen rijke landen met dit soort sociale vangnetten is oversterfte accepteren ten behoeve van het eigen geluk. En dat vormt toch echt geen gezonde basis voor een maatschappij.
Verwijderd
Ik voorzie meer problemen in het vaccineren dan het vaccin zelf. De logistiek er omheen, los van het publieke debat (want anti-vaxing was pre-corona al zo’n lekker thema), gaat een ding worden. Hoeveel inentingen per dag kunnen er gedaan worden? Hoe deal je met de twilight periode, waarbij ingeënte inwoners wel de kroeg in mogen, en de rest niet?Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:17:
Meer en meer wordt duidelijk dat het vaccin nog wel een half jaar laat wachten voor een grote uitrol daar is. Kunnen evenementen als Pinkpop al afgeschreven worden? Lijkt zo langzaam van wel...
Afgeschreven hoeft natuurlijk niet direct, de vraag is natuurlijk met name kan het doorgang vinden zoals bijvoorbeeld nog in 2019?Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:17:
Meer en meer wordt duidelijk dat het vaccin nog wel een half jaar laat wachten voor een grote uitrol daar is. Kunnen evenementen als Pinkpop al afgeschreven worden? Lijkt zo langzaam van wel...
Als dat antwoord nee is, hoeft dat natuurlijk niet te betekenen dat er geen vorm van Pinkpop door kan gaan. Sowieso zijn er jaarlijks natuurlijk al vele honderden duizenden personen die naar Pinkpop op TV kijken en niet op locatie aanwezig zijn. In totaal zijn er jaarlijks zo'n 5x zoveel mensen die Pinkpop op TV kijken dan mensen die fysiek daar zijn.
Hier kun je als organisator natuurlijk prima op inspelen. Zeker als je nagaat hoeveel geld er omgaat in online evenementen binnen andere branches, denk bijvoorbeeld gaming.
Het eerste online, internationale Pinkpop 2021 met een goede lineup, goede performance? Persoonlijk zou ik zo een kaartje kopen.
Of het gaat gebeuren is natuurlijk een tweede. Maar ik denk dat je als organisatie jezelf toch echt in de vingers snijdt als je enkel en alleen in speelt op een live show om achteraf met grote kans te kunnen gaan klagen dat het geen doorgang heeft kunnen vinden.
Het zou mooi zijn als hier out of the box gedacht kan worden. Leid werkloze jongeren op toch vaccinprikkers, iets waar echt wel een goede cursus voor volstaat denk ik, en richt ‘noodlocaties’ in zodat zo veel mogelijk in zo korte mogelijke tijd kan gevaccineerd worden.assasinbats schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:28:
[...]
Ik voorzie meer problemen in het vaccineren dan het vaccin zelf. De logistiek er omheen, los van het publieke debat (want anti-vaxing was pre-corona al zo’n lekker thema), gaat een ding worden. Hoeveel inentingen per dag kunnen er gedaan worden? Hoe deal je met de twilight periode, waarbij ingeënte inwoners wel de kroeg in mogen, en de rest niet?
Natuurlijk is dit wat makkelijk gedacht natuurlijk. Dat besef ik. Het zou echter mooi zijn als out of the box gedacht kan worden in plaats van dat we snel tegen beperkingen oplopen.
Het is helemaal niet moeilijk om de covid-19 zorg te centraliseren en op te schalen. De regering moet dat alleen willen en over alle bureaucratie de acties uitvoeren. En die slagvaardigheid heb ik zo mijn twijfels aan.psychodude schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:15:
[...]
Gaan we bij de deur van het ziekenhuis testen op aanwezigheid van het coronavirus en indien aanwezig de toegang weigeren, geen opname als patiënt? Wordt het een first come first serve basis waarin we mensen opnemen tot de capaciteit gewoon bereikt is en daarna iedere patiënt, COVID-19 gerelateerd of niet, de deur wijzen?
Tja, de festivals en de discotheken worden nu alleen maar aan het lijntje gehouden en ze kunnen weinig anders dan gokken wanneer er weer vergunningen worden uitgedeeld. Er wordt wel gezegd "wanneer het vaccin er is" maar daar zitten natuurlijk nog een hoop randvoorwaarden aan.psychodude schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:34:
[...]
Afgeschreven hoeft natuurlijk niet direct, de vraag is natuurlijk met name kan het doorgang vinden zoals bijvoorbeeld nog in 2019?
Want hoe ze je de invulling hierin dan voor je? Het motto binnen de zorg is de afgelopen jaren nationaal al meer met minder. Meer zorg tegen minder kosten, minder FTE.mesa57 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:39:
[...]
Het is helemaal niet moeilijk om de covid-19 zorg te centraliseren en op te schalen. De regering moet dat alleen willen en over alle bureaucratie de acties uitvoeren. En die slagvaardigheid heb ik zo mijn twijfels aan.
Je kunt dus wel ergens een nieuw gecentraliseerd COVID-19 ziekenhuis bouwen. Maar je hebt dan nog altijd geen personeel. Je kunt wel een aantal ziekenhuizen toewijzen, maar dat betekend dat je de reguliere zorg alsnog moet afschalen. En daarnaast zal de druk ontzettend oplopen binnen zo'n COVID-19 ziekenhuis. Je gaat het met gemak hebben over duizenden IC bedden en duizenden tot zelfs mogelijk meer dan 10.000 reguliere bedden indien je alles los laat. We hebben geen enkel ziekenhuis dat ook maar enigszins in de buurt komt binnen Nederland.
Het Erasmus MC bijvoorbeeld is een van onze grootste ziekenhuizen, maar je moet dan dus denken aan een centrum ongeveer 10 keer zo groot. Met zeer grote aantallen in personeel. Het is gewoonweg totaal onrealistisch om ook maar te denken dat iets als dit een mogelijkheid is, de reguliere zorg en ongecontroleerde COVID-19 zorg naast elkaar te laten lopen.
M.i. laat naast de horeca ook de entertainment branche zien zo flexibel te zijn als een loden deur. Waar vind ik concerten of cabaretvoorstellingen die ik voor een vast bedrag live online kan bijwonen? Maak een combinatie met de horeca. Bij aanschaf van een afhaal menu toegang tot een standup show ofzo weet ik veel. Juist van deze branches zou je wat creativiteit verwachten.psychodude schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:34:
[...]
Afgeschreven hoeft natuurlijk niet direct, de vraag is natuurlijk met name kan het doorgang vinden zoals bijvoorbeeld nog in 2019?
Als dat antwoord nee is, hoeft dat natuurlijk niet te betekenen dat er geen vorm van Pinkpop door kan gaan. Sowieso zijn er jaarlijks natuurlijk al vele honderden duizenden personen die naar Pinkpop op TV kijken en niet op locatie aanwezig zijn. In totaal zijn er jaarlijks zo'n 5x zoveel mensen die Pinkpop op TV kijken dan mensen die fysiek daar zijn.
Hier kun je als organisator natuurlijk prima op inspelen. Zeker als je nagaat hoeveel geld er omgaat in online evenementen binnen andere branches, denk bijvoorbeeld gaming.
Het eerste online, internationale Pinkpop 2021 met een goede lineup, goede performance? Persoonlijk zou ik zo een kaartje kopen.
Of het gaat gebeuren is natuurlijk een tweede. Maar ik denk dat je als organisatie jezelf toch echt in de vingers snijdt als je enkel en alleen in speelt op een live show om achteraf met grote kans te kunnen gaan klagen dat het geen doorgang heeft kunnen vinden.
Verwijderd
Het prikken zelf is echt geen topic of enig issue. Massavaccinatie zelf hebben we ervaring mee (meningokokken). Er liggen zelf draaiboeken bij de ggd klaar om iedereen binnen een week gevaccineerd te hebben. Met hulp van het leger is dat een peuleschilletje.Soccer98 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:38:
[...]
Het zou mooi zijn als hier out of the box gedacht kan worden. Leid werkloze jongeren op toch vaccinprikkers, iets waar echt wel een goede cursus voor volstaat denk ik, en richt ‘noodlocaties’ in zodat zo veel mogelijk in zo korte mogelijke tijd kan gevaccineerd worden.
Natuurlijk is dit wat makkelijk gedacht natuurlijk. Dat besef ik. Het zou echter mooi zijn als out of the box gedacht kan worden in plaats van dat we snel tegen beperkingen oplopen.
Het probleem is het vaccin zelf... Hoeveel kan daar snel van geproduceerd worden.
Probleem is denk ik dat de "grote artiesten" dermate veel geld op de bankrekening hebben staan dat er helemaal geen noodzaak is voor hun om creatief te worden en toch een concert of voorstelling online mogelijk te maken. De kleineren hebben juist weer niet de middelen om zoiets van de grond te krijgen....MikeyMan schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:54:
[...]
M.i. laat naast de horeca ook de entertainment branche zien zo flexibel te zijn als een loden deur. Waar vind ik concerten of cabaretvoorstellingen die ik voor een vast bedrag live online kan bijwonen? Maak een combinatie met de horeca. Bij aanschaf van een afhaal menu toegang tot een standup show ofzo weet ik veel. Juist van deze branches zou je wat creativiteit verwachten.
David guetta zat van de week als herboren man te vertellen bij jinek hoe zijn leven na 20 jaar chaos nu eindelijk tot rust kwam. Sterker nog, mocht hij weer kunnen gaan draaien op feesten en festivals na de hele crisis dan zou hij zeker zijn leven wat rustiger inrichten....
[ Voor 14% gewijzigd door stylezzz op 21-10-2020 20:02 ]
Dat soort initiatieven zou ik zelf ook heel erg gaaf vinden, alleen kunnen de horeca en de poppodia er weinig aan doen als de gages van de artiesten gewoon veel te hoog liggen: Voor die issue moet je bij concertpromotors en platenmaatschappijen zijn.MikeyMan schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:54:
[...]
M.i. laat naast de horeca ook de entertainment branche zien zo flexibel te zijn als een loden deur. Waar vind ik concerten of cabaretvoorstellingen die ik voor een vast bedrag live online kan bijwonen? Maak een combinatie met de horeca. Bij aanschaf van een afhaal menu toegang tot een standup show ofzo weet ik veel. Juist van deze branches zou je wat creativiteit verwachten.
Als je een concert alleen rendabel kan draaien als je de Ziggo Dome compleet uitverkoopt dan ga je een A-lijst artiest niet voor 300 man even laten komen. Dus het probleem daar is vooral dat de vertegenwoordiging van de artiesten echt het onderste uit de kan opzoekt.
Dit is tijdens de "intelligente" lockdown wel geprobeerd (Claudia de Breij onder meer als ik me goed herinner) maar al heel snel is de kunstensector erachter gekomen dat er niet voor niets theaters en concertzalen zijn uitgevonden. Het gaat namelijk om de gezamenlijke live-beleving van het publiek in het theater, om de wisselwerking tussen artiest en publiek. Als ik thuis cabaret wil zien kijk ik een dvd of YouTube, als ik benieuwd ben naar de nieuwste Claudia de Breij (quod non overigens) ga ik naar de schouwburg voor een avondje uit.MikeyMan schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:54:
[...]
Niet alleen dat, toen de concert- en theaterwereld probeerde te experimenteren met concerten die wél aan de anderhalvemeter-regel voldeden, zoals drive-in concerten, werd het aan alle kanten door de veiligheidsregio's gewoon tegen gewerkt met de boodschap "Nee, dat is nog steeds een evenement, je wacht maar tot er een vaccin is". Dat niet flexibel opstellen komt dus ook van 2 kanten.prijk schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:01:
[...]
Dit is tijdens de "intelligente" lockdown wel geprobeerd (Claudia de Breij onder meer als ik me goed herinner) maar al heel snel is de kunstensector erachter gekomen dat er niet voor niets theaters en concertzalen zijn uitgevonden.
assasinbats schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:28:
[...]
Ik voorzie meer problemen in het vaccineren dan het vaccin zelf.
https://www.ad.nl/binnenl...accin-overleden~aba0f09a/Een Braziliaan die als proefpersoon een vaccin in ontwikkeling tegen het coronavirus kreeg toegediend, is overleden.
Die twilight zal niet ontstaan, we leven niet in China.De logistiek er omheen, los van het publieke debat (want anti-vaxing was pre-corona al zo’n lekker thema), gaat een ding worden. Hoeveel inentingen per dag kunnen er gedaan worden? Hoe deal je met de twilight periode, waarbij ingeënte inwoners wel de kroeg in mogen, en de rest niet?
Het probleem is inderdaad het vaccin zelf...Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:55:
[...]
Het prikken zelf is echt geen topic of enig issue. Massavaccinatie zelf hebben we ervaring mee (meningokokken). Er liggen zelf draaiboeken bij de ggd klaar om iedereen binnen een week gevaccineerd te hebben. Met hulp van het leger is dat een peuleschilletje.
Het probleem is het vaccin zelf... Hoeveel kan daar snel van geproduceerd worden.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bCzdGezTdjsXFyQo1JE0O0nd.jpg?f=user_large)
(AD)
[ Voor 7% gewijzigd door prijk op 21-10-2020 20:07 ]
Ja, beetje vastgeroest lijkt het wel. Echter:MikeyMan schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:54:
[...]
Maar het is ook wel een redelijk lastig probleem. Je gaat van hoe krijg ik de klant bij m'n product, hoe krijgt de klant te weten over mijn product en hoe krijg ik het dan bij de klant. Je moet dan helemaal overstappen op een e-commerce business model.
Dat vereist wel een flinke organisatorische ingreep, maar ok daar kan je tegenwoordig als horeca allemaal makkelijk externe partijen voor inschakelen. Kost je wel marge op een flinterdunne marge. (ubereats bv)
Ook inhoudelijk qua strategie zou het iets moeten veranderen, met lagere marges moet je voor schaalvergroting gaan. Efficiente uitleverprocessen, makkelijk snel te koken, etc etc. (in de horeca)
Het kan maar zo zijn dat je daardoor wel de hele essentie van je fysieke toko op het spel gaat zetten (als je bv wat high-end horeca zou zijn). Je hele waardepropositie wordt namelijk anders. Want afhaal of catering is toch echt niet hetzelfde als uiteten gaan.
Ok, die bedrijven zijn vaak ook zo relatief klein dat die organisatorisch ingreep wel goed te overzien is. Maar je, krijgt ook opeens hele andere concurrenten, want de ervaring is denk ik toch anders. Je gaat dan concurreren met andere afhaalbedrijven, met netflix (in the case of de online cabaretvoorstellingen).
Maar ik denk dat het voor de evenementenbranche makkelijker te realiseren is. Maar ik denk wel dat je dan nog steeds gaat concurreren op 'screen time' dan daadwerkelijk een alternatief bieden. Maar op dit moment is screen time wel prime real estate
Echter, ik denk wel dat de markt groot genoeg is voor een aantal partijen hiervoor. Maar je ziet idd erg weinig hierover gebeuren. Cirque Du Soleil heeft hier in het verleden wel mee geexperimenteerd met Samsung (VR shows dacht ik)
Maar ok, dit zal vast incompleet zijn
Het placebo vaccin, blijkt dus.prijk schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:06:
[...]
Het probleem is inderdaad het vaccin zelf...
[Afbeelding]
(AD)
:strip_exif()/f/image/eHNTSNh1ep0fAejXWdpQDi12.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 26% gewijzigd door ultimateharry op 21-10-2020 20:15 ]
50 procent kans dat dit waar isultimateharry schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:11:
[...]
Het placebo vaccin, blijkt dus.
[Afbeelding]
Volgens het Globo-artikel gaat het om een placebo in dit geval, zal ook de reden zijn dat AZ de phase 3 niet stil legt.
Zie: https://oglobo.globo.com/...cebeu-imunizante-24704301
[ Voor 20% gewijzigd door ultimateharry op 21-10-2020 20:21 ]
Maar was de doodsoorzaak ook daarop vastgesteld? Placebo misschien verontreinigd geweest?ultimateharry schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:19:
[...]
Volgens het Globo-artikel gaat het om een placebo in dit geval, zal ook de reden zijn dat AZ de phase 3 niet stil legt.
Zie: https://oglobo.globo.com/...cebeu-imunizante-24704301
Heel triest, begrijp me niet verkeerd.
Maar ze hebben best wat corona gevallen nodig binnen de studies om het eea. te kunnen bewijzen.
[ Voor 4% gewijzigd door Plenkske op 21-10-2020 20:24 ]
"A Brazilian volunteer who participated in the clinical tests of the vaccine developed by Oxford University and the laboratory AstraZeneca died due to complications from Covid-19, last Thursday."Plenkske schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:24:
Als het de placebo is hebben ze in ieder geval 1 persoon alvast die corona kreeg in hun studie in de controlegroep.
Heel triest, begrijp me niet verkeerd.
Maar ze hebben best wat corona gevallen nodig binnen de studies om het eea. te kunnen bewijzen.
Aldus de Engelse Google-vertaling van het O Globo-artikel.
Ja, dus ? Dat is toch een corona geval ?prijk schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:26:
[...]
"A Brazilian volunteer who participated in the clinical tests of the vaccine developed by Oxford University and the laboratory AstraZeneca died due to complications from Covid-19, last Thursday."
Phoeh, dat is wel tragisch.prijk schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:26:
[...]
"A Brazilian volunteer who participated in the clinical tests of the vaccine developed by Oxford University and the laboratory AstraZeneca died due to complications from Covid-19, last Thursday."
Het is me ontgaan.... wellicht dachten we toen nog dat we er met een paar maanden vanaf waren en stonden we er gewoon niet open voor. Inmiddels zou ik best een bedrag over hebben voor een live cabaret optreden via een streaming dienst..... geen 50 euro natuurlijk, want ik zit gewoon thuis op de bank.prijk schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:01:
[...]
Dit is tijdens de "intelligente" lockdown wel geprobeerd (Claudia de Breij onder meer als ik me goed herinner) maar al heel snel is de kunstensector erachter gekomen dat er niet voor niets theaters en concertzalen zijn uitgevonden. Het gaat namelijk om de gezamenlijke live-beleving van het publiek in het theater, om de wisselwerking tussen artiest en publiek. Als ik thuis cabaret wil zien kijk ik een dvd of YouTube, als ik benieuwd ben naar de nieuwste Claudia de Breij (quod non overigens) ga ik naar de schouwburg voor een avondje uit.
Maar niet zo raar met een dubbelblind onderzoek met controlegroep die een placebo krijgt. Statistisch halveert de kans grofweg dat je ziek wordt (met een werkend vaccin), maar jah, voor die statistiek koopt de helft niets.
Het probleem is alleen dat je niet 100% van je proefpersonen kan besmetten, dat is gewoon niet ethisch. Dus je bent ook nog eens van toeval afhankelijk om te kijken of je vaccin werkt.__fred__ schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:46:
[...]
Maar niet zo raar met een dubbelblind onderzoek met controlegroep die een placebo krijgt. Statistisch halveert de kans grofweg dat je ziek wordt (met een werkend vaccin), maar jah, voor die statistiek koopt de helft niets.
Vrijwilligers besmetten is wel precies wat in Engeland gedaan gaat worden.Stoney3K schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:58:
[...]
Het probleem is alleen dat je niet 100% van je proefpersonen kan besmetten, dat is gewoon niet ethisch. Dus je bent ook nog eens van toeval afhankelijk om te kijken of je vaccin werkt.
https://www.nature.com/articles/d41586-020-02821-4
Doodsoorzaak is nog verder weinig over bekend, maar een placebo is doorgaans iets heel onschuldigs als bijvoorbeeld gewoon vocht. Lijkt mij sterk dat de persoon hierdoor ziek is geworden. De persoon kan prima aan corona overleden zijn, Brazilië heeft aardig wat gevallen per dag.Stoney3K schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:23:
Maar was de doodsoorzaak ook daarop vastgesteld? Placebo misschien verontreinigd geweest?
Volgens professor Kim Sneppen uit Denemarken hebben ze het juist goed gezien (behalve bij verzorgingstehuizen). Ook komt Tegnell langs die zeker nog niet veranderd is van positie.
Vaak wordt Zweden verkeerd vergeleken met andere landen, waarbij er alleen maar naar corona wordt gekeken. Maar wie alleen maar naar de corona kijkt, die is maar zielig hoor. Een mooi artikel daarover is WHO Bulletin: Health is more than influenza. Er is volgens dat artikel maar weinig reden om aan te nemen dat er meer doden dan in 1957 of 1968 zullen vallen, toen we allerlei maatregelen niet namen. Wel is er alle reden om aan te nemen dat er veel meer mensen richting de ondervoeding gaan door coronabeleid dan dood zullen gaan door corona. En dat komt ook juist door het zelfzuchtige beleid dat we hier in Nederland hebben.
Als je een eerlijkere analyse doet en Zweden vergelijkt met Zweden in andere jaren, of met de buurlanden maar naar alle doodsoorzaken kijkt, dan is het griepseizoen van 2019/2020 in Zweden niet erg afwijkend. Kijk je naar de eerste 10 seconden van dit filmpje dan zie je hoe druk de winkelstraten in Stockholm zijn en hoe normaal het uitgaansleven is. Op de andere dimensies dan corona scoort Zweden dus een stuk beter dan Nederland en op de coronadimensie ongeveer hetzelfde qua oversterfte. Er is dus wel degelijk een alternatief.
Lol. Mensen die Zweden aanhalen moeten vooral beseffen dat er tal van mensen zijn die bijvoorbeeld in de medische industrie zitten, denken dat ze een ernstig risico hebben, of in een soort Stockholm-syndroom denken dat de opofferingen niet voor niets geweest moeten zijn. Die mensen hebben er belang bij om oneliners zonder onderbouwing te plaatsen.Holk schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:03:
Mensen die 'Zweden' aanhalen moeten beseffen dat 'Zweden' zelf tot de conclusie is gekomen dat het een slecht idee was.
Voorjaar 2022 is de verwachting dat de uitrol klaar is, dus met de zomer van 2022 kunnen ze hopelijk weer. Als het vaccin echt goed werkt en velen het nemen natuurlijk. Dus gewoon heel even volhouden, we hebben nu een half jaartje gehad en nog anderhalf jaar te gaan... Voor deze epidemie dan he, er komen er vast nog wel een aantal.Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:17:
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
De lessen uit dat artikel zijn in ieder geval opgevolgd.pedorus schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 21:54:
Vaak wordt Zweden verkeerd vergeleken met andere landen, waarbij er alleen maar naar corona wordt gekeken. Maar wie alleen maar naar de corona kijkt, die is maar zielig hoor. Een mooi artikel daarover is WHO Bulletin: Health is more than influenza. Er is volgens dat artikel maar weinig reden om aan te nemen dat er meer doden dan in 1957 of 1968 zullen vallen, toen we allerlei maatregelen niet namen.
Bij deze pandemie is continu niet uit gegaan van het worst case scenario en zo zijn we uitgekomen waar we nu zijn, elke dag weer hopen dat nu echt de trend zich keert. Er waren geen voorraden beschermende middelen, noodplannen of scenario's buiten 'de GGD lost het wel op'.The repeated pandemic health scares caused by an avian H5N1 and a new A(H1N1) human influenza virus are part of the culture of fear.1–3 Worst-case thinking replaced balanced risk assessment. Worst-case thinking is motivated by the belief that the danger we face is so overwhelmingly catastrophic that we must act immediately. Rather than wait for information, we need a pre-emptive strike. But if resources buy lives, wasting resources wastes lives. The precautionary stocking of largely useless antivirals and the irrational vaccination policies against an unusually benign H1N1 virus wasted many billions of euros and eroded the trust of the public in health officials.4–6 The pandemic policy was never informed by evidence, but by fear of worst-case scenarios.
Dat is nogal een claim, we zijn nog lang niet aan het einde van deze pandemie met ruim een miljoen doden.There is no reason for expecting any upcoming pandemic to be worse than the mild ones of 1957 or 1968,7 no reason for striking pre-emptively, no reason for believing that a proportional and balanced response would risk lives.
Verwijderd
https://zorgnu.avrotros.n...-vaccin-mexicaanse-griep/
De financiële druk om als eerste met het vaccin te zijn is natuurlijk zo groot dat bedrijven over lijken zullen gaan. Letterlijk. Wanneer jij het eerst werkende vaccin op de markt kan brengen, dan ben je binnen.
Echte vrijwilligers? Of mensen met weinig geld die hun baan nu kwijt zijn en het voor de "onkostenvergoeding" moeten doen?IJzerlijm schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 21:00:
[...]
Vrijwilligers besmetten is wel precies wat in Engeland gedaan gaat worden.
https://www.nature.com/articles/d41586-020-02821-4
[ Voor 4% gewijzigd door Ernemmer op 21-10-2020 22:23 ]
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.
Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.
Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• Coronavirus Slowchat #2
• Het nut en de noodzaak van mondkapjes
• Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
• De Coronavaccins