Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 224 Laatste
Acties:
  • 695.687 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:53
WouterG schreef op woensdag 4 november 2020 @ 21:33:
[...]

Volgens de zwembadbranche gaan de zwembaden ook voor lessen dicht, zie https://www.zwembadbranche.nl/
Ja die zie ik hier net langskomen. Maar daarna plakt iemand een tekst van de Rijksoverheid die iets anders zegt. Ik vraag me nu af: welk bericht is actueler?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:59

WouterG

Dit is geen ondertitel

posttoast schreef op woensdag 4 november 2020 @ 21:34:
[...]

Ja die zie ik hier net langskomen. Maar daarna plakt iemand een tekst van de Rijksoverheid die iets anders zegt. Ik vraag me nu af: welk bericht is actueler?
Als ik die link uit die reactie open dan zie ik die passage niet terug, of ik kijk scheel ;)
https://www.rijksoverheid...enbaar-en-dagelijks-leven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 07:53
Haha dan is het aangepast blijkbaar. Nou, zondag uitslapen dus ;)

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
CMD-Snake schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:09:
[...]

Het natuurlijk een deel toneel, zeker als bepaalde sprekers een rondje of twee rijden op hun stokpaardje en toch is dit wel interessant. Ik denk dat De Jonge op lof had gehoopt, maar het pakt anders uit. Deze extra maatregelen kunnen op weinig sympathie rekenen.
Hoe kan dat: eerst riepen ze juist om hardere maatregelen (parlement), maar Rutte wilde eerst het vorige pakket afwachten. Nu gaat het kabinet extra maatregelen treffen is het weer niet goed.

Overigens, vielen me twee absurde dingen op in het debat:

* Kabinet beweert nog steeds dat scholen geen virushaard zijn (ondanks advies OMT en De Jonge)

* De Coronaroutekaart is "slechts" een richtlijn op de terechte kritiek dat daar nu al zo snel van wordt afgeweken. Rutte beweerde dat zo'n extra bootspakket aan maatregelen niet goed past in het model (vandaar). Maar dat is bullshit bij enorme stijging staan er gewoon in de 'lockdown' mode genoeg opties. En hij verweerde zich dus met "ja, die routekaart is slechts een richtlijn"

/edit: en nu een 'stay at home order' is niet hetzelfde als een avondklok, heel dom van Rutte.

[ Voor 19% gewijzigd door CyberMania op 04-11-2020 22:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
CyberMania schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:20:
Hoe kan dat: eerst riepen ze juist om hardere maatregelen (parlement), maar Rutte wilde eerst het vorige pakket afwachten. Nu gaat het kabinet extra maatregelen treffen is het weer niet goed.
Het is niet de eerste keer dat het zo uitpakte. Toen De Jonge zo stoer was om verplichte quarantaines aan te kondigen in een interview van de NOS kreeg hij ook de deksel op zijn neus. Er was toen ook vraag om strenge maatregelen, maar hij ging een brug te ver voor de kamer.

De kritiek was wel terecht deze keer. Musea en bibliotheken moeten dicht om het aantal reisbewegingen te beperken, maar we kunnen nog wel naar het winkelcentrum en de meubelboulevard. Wie trekt er nu meer publiek gemiddeld?

Deze hele verzwaring voor twee weken slaat nergens op. Het enige waar ik nog op hoop is dat het na twee weken ook over is.
* De Coronaroutekaart is "slechts" een richtlijn op de terechte kritiek dat daar nu al zo snel van wordt afgeweken. Rutte beweerde dat zo'n extra bootspakket aan maatregelen niet goed past in het model (vandaar). Maar dat is bullshit bij enorme stijging staan er gewoon in de 'lockdown' mode genoeg opties. En hij verweerde zich dus met "ja, die routekaart is slechts een richtlijn"

/edit: en nu een 'stay at home order' is niet hetzelfde als een avondklok, heel dom van Rutte.
Dat bevreemdde mij ook. Wat is het nut van een voorspelbare routekaart als die na een paar weken weer de prullenbak in gaat. Het is nu dan meer een menukaart geworden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

CMD-Snake schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:53:
[...]

Wat een puinhoop qua communicatie. Kunnen ze bij het volgende persmomentje dan ook het Benny Hill liedje spelen? :+
Toet toet boing boing rutte en jonge

Ik moet zeggen dat ik de maatregelen ook echt beu ben. Maar goed, het is niet anders. Ik heb de hoop dat als we nu extra streng zijn dat we de piek midden januari (na kerst en On) op kunnen vangen. Want die gaat er komen vrees ik.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
*knip* Het is hier uiteindelijk niet de HK.

[ Voor 31% gewijzigd door tweakduke op 05-11-2020 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
While an investigation into the origins of the coronavirus could help prevent future pandemics, China is not allowing the W.H.O. to conduct an independent probe of the matter, according to internal documents and interviews by the New York Times.
https://www.nytimes.com/2...ho-china-coronavirus.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Apart. In het voorjaar was de WHO nog het schoothondje van China dat hielp om alles zo veel mogelijk te bagatelliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Wel apart hoeveel mensen zich laten testen op Corona zonder echte Coronaklachten. Als iets van 10% positief getest worden en 100.000 tests per dag. Dan lopen er wel heel veel mensen momenteel rond met verkoudheidsklachten. Zo veel kan bijna toch niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:35
CMD-Snake schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:39:
[...]

Apart. In het voorjaar was de WHO nog het schoothondje van China dat hielp om alles zo veel mogelijk te bagatelliseren.
Die Chinezen hebben ongetwijfeld nog een enorm coronaprobleem waarvan ze niet willen dat het buitenland ervanaf weet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-09 17:02
CyberMania schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:56:
Wel apart hoeveel mensen zich laten testen op Corona zonder echte Coronaklachten. Als iets van 10% positief getest worden en 100.000 tests per dag. Dan lopen er wel heel veel mensen momenteel rond met verkoudheidsklachten. Zo veel kan bijna toch niet.
Het rhinovirus (verkoudheid) waart nu rond, dus die zullen wel en masse nu getest worden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
Van het NOS liveblog:
Kamer bedingt uitzonderingen op nieuwe coronamaatregelen
In het Kamerdebat over de coronacrisis heeft de Tweede Kamer twee moties aangenomen die de maatregelen van gisteren op kleine onderdelen versoepelen. De bibliotheken en buurthuizen mogen in uitzonderingsgevallen toch bezoekers ontvangen.

De individuele hulpverlening in buurthuizen blijft bestaan op afspraak. Het gaat dan bijvoorbeeld om mensen die een afspraak maken voor schuldhulpverlening of andere individuele hulp. De bibliotheken mogen boeken blijven afgeven aan 'het loket' en zij mogen huiswerkbegeleiding blijven aanbieden als daar vooraf afspraken over gemaakt zijn en de groepjes kinderen en jongeren klein blijven.

Verder wordt het voor burgemeesters mogelijk in uitzonderlijke gevallen en onder bijzondere omstandigheden mensen een ontheffing te verlenen voor de regel dat bij uitvaarten maximaal 30 personen aanwezig mogen zijn. Het is niet de bedoeling dat in elke gemeente uitvaarten met bijvoorbeeld honderd gasten worden georganiseerd, zei premier Rutte. Maar voor bepaalde gevallen wil hij de beslissing aan de burgemeesters laten.
Ik begin duizelig te worden zo snel als ze rondjes draaien in Den Haag. Nu mogen de bibliotheken en buurthuizen toch een soort van open weer.

Dit is niet meer serieus te nemen op deze manier. De keutel wordt nu deels weer ingetrokken. Maak dan die hele verzwaring ongedaan. Voor twee weken was toch al kul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:42
100k lijkt me een fractie van de mensen die verkouden zijn, eerlijk gezegd.

Hij wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
CMD-Snake schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:05:
Van het NOS liveblog:

[...]

Ik begin duizelig te worden zo snel als ze rondjes draaien in Den Haag. Nu mogen de bibliotheken en buurthuizen toch een soort van open weer.

Dit is niet meer serieus te nemen op deze manier. De keutel wordt nu deels weer ingetrokken. Maak dan die hele verzwaring ongedaan. Voor twee weken was toch al kul.
Wees blij dat we een werkend democratisch systeem hebben met een kritisch debat en moties die aangenomen kunnen worden. Ik moet er niet aan denken dat we dat niet hadden.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
klaaas schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:09:
Wees blij dat we een werkend democratisch systeem hebben met een kritisch debat en moties die aangenomen kunnen worden. Ik moet er niet aan denken dat we dat niet hadden.
Ik klaag ook niet over het systeem en ik vind het terechte kritische noten die gekraakt worden in dit debat. Het toont aan dat die hele verzwaring bij voorbaat een kansloze actie was. Ze kunnen het beter maar helemaal intrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:14
Bij ons is de zwemles in de sportschool. Klein bad zeg maar. Geen idee hoe het daar dan mee staat. Kan ze bijna af gaan zwemmen... Nahja, we horen het wel. Hoop stiekem een uitzondering.
Wij zitten sinds het begin nog steeds binnen en zo min mogelijk buiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
CMD-Snake schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:12:
[...]

Ik klaag ook niet over het systeem en ik vind het terechte kritische noten die gekraakt worden in dit debat. Het toont aan dat die hele verzwaring bij voorbaat een kansloze actie was. Ze kunnen het beter maar helemaal intrekken.
Ik zie niet in hoe het aannemen van zo'n motie alle maatregelen onnodig zouden verklaren. Ja, ik weet dat jij ze onnodig vindt maar ik zie niet in hoedit op de een of andere rationele, logische manier zou inhouden dat de voorstanders ineens van af zouden moeten zien van alle maatregelen.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
klaaas schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:07:
[...]

100k lijkt me een fractie van de mensen die verkouden zijn, eerlijk gezegd.
Hoe kan dat want volgens mij heeft juist het Covid-19 een hogere kans op overdragen van besmettingen dan een influenza-virus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
CyberMania schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:18:
[...]

Hoe kan dat want volgens mij heeft juist het Covid-19 een hogere kans op overdragen van besmettingen dan een influenza-virus.
Influenza is griep.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:19
CMD-Snake schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:28:
[...]

Het is niet de eerste keer dat het zo uitpakte. Toen De Jonge zo stoer was om verplichte quarantaines aan te kondigen in een interview van de NOS kreeg hij ook de deksel op zijn neus. Er was toen ook vraag om strenge maatregelen, maar hij ging een brug te ver voor de kamer.
Quarantaine was een verstandig plan geweest en is het nog steeds. Want de huidige situatie is de uitkomst.

Of zoals ze in een ander land zeiden:

“We sacrificed 14 days of 340,000 people in exchange for normal lives for 23 million people,”
De kritiek was wel terecht deze keer. Musea en bibliotheken moeten dicht om het aantal reisbewegingen te beperken, maar we kunnen nog wel naar het winkelcentrum en de meubelboulevard. Wie trekt er nu meer publiek gemiddeld?
Waar worden meer belastingcenten opgehaald? Dat is waar alles om draait. Daarom begon hij de persconferentie ook met dat je wel naar het Nederlandse eilanden in het Caribische gebied mocht en vakantie mocht in eigen land. Boeit het ene reet of je op de Veluwe zit of in de Ardennen? Natuurlijk niet, maar wat ze wel boeit is waar je je euro's uitgeeft. Alles in ons koninkrijkje gaarne.
Deze hele verzwaring voor twee weken slaat nergens op. Het enige waar ik nog op hoop is dat het na twee weken ook over is.
De verzwaring zag je allang aankomen, want de cijfers daalden niet hard genoeg, wat eigenlijk alleen maar betekent dat je dus al beter eerder deze maatregelen had kunnen invoeren, omdat je er dan veel sneller vanaf was geweest.

En net alsof ze het zouden zeggen als ze wisten dat het langer zou duren. Het doel van Rutte is niet om het volk zo eerlijk mogelijk in te lichten, maar om het beleid zo goed mogelijk te verkopen. Alle trucjes worden daarvoor uit de kast getrokken. Blijkbaar zijn ze erachter gekomen dat mensen niet verder dan twee weken vooruit kijken en ook geen geheugen hebben dat langer is dat twee weken.

Politici moet je trouwens nooit op hun woord geloven. Je kan beter kijken naar wat ze doen, dat zegt veel meer over wat ze in de toekomst ondernemen. Je moet geen eenduidig verhaal verwachten of verbaasd zijn als ze zichzelf een week later tegenspreken. Dit komt absoluut niet als een verrassing en de hele situatie zag je al sinds juli/augustus aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
En ik maar denken dat verkoudheid wordt veroorzaakt door (mede) het Rhinovirus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 19:53
CyberMania schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:21:
[...]

En ik maar denken dat verkoudheid wordt veroorzaakt door (mede) het Rhinovirus.
Ja maar influenza wordt niet veroorzaakt door een rhinovirus.
En de verkoudheidsrhinovirussen hebben een reproductienummer dat vergelijkbaar is met het nieuwe coronavirus.

[ Voor 16% gewijzigd door Sphere- op 04-11-2020 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Sphere- schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:22:
[...]

Ja maar influenza wordt niet veroorzaakt door een rhinovirus.
Dan is het dus wel interessant om te bekijken of het rhinovirus (verkoudheid) veel sneller wordt overgedragen dan Corona.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sphere-
Zie tabel rechterzijde:

Wikipedia: Basic reproduction number

De bron van de common cold in die tabel is wel een beetje zwak, een artikel in telegraph.co.uk over ebola :p

Ben wel benieuwd of we deze winter dan minder verkouden gaan zijn...

[ Voor 42% gewijzigd door Sphere- op 04-11-2020 23:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05:19
BarôZZa schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:19:

[...]
...
Alle trucjes worden daarvoor uit de kast getrokken. Blijkbaar zijn ze erachter gekomen dat mensen niet verder dan twee weken vooruit kijken en ook geen geheugen hebben dat langer is dat twee weken.
...
Honderd procent dat het niet bij deze twee weken blijft. Er zal wel iets tegenover staan dat we nog wat mogen bij kerst ofzo of dat ze nog iets meer ruimte willen hebben voor kerst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:19
CMD-Snake schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:39:
[...]

Trump had wat dat betreft gewoon gelijk met dat hij zich terugtrok uit de WHO. Als China het zo makkelijk kan manipuleren en als lid onderzoek kan weigeren, dan is het een totaal tandeloze organisatie. Te veel politiek, te weinig daadkracht. Dat had op dit moment dé plek moeten zijn voor informatie over de wereldwijde ontwikkelingen en had voorop moeten lopen met de adviezen. Nu merk je dat ze aan de zijlijn staan en dat alle landen maar wat doen.

Beter gaan we als Europa er ook uit en zetten we wat nieuws op met de VS. Kan Taiwan ook aansluiten.
Kan je meteen regels maken over dat leden verplicht zijn om mee te werken en dat politiek en economie zo min mogelijk meespelen. De informatie uit omringende landen is betrouwbaarder geweest dan die uit China, dus we hebben bar weinig aan hun deelname. Het verhaal over de oorsprong op vleesmarkten zal ook wel een prachtig staaltje staatspropaganda zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
CyberMania schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:24:
[...]

Dan is het dus wel interessant om te bekijken of het rhinovirus (verkoudheid) veel sneller wordt overgedragen dan Corona.
Naast de R0 waar @Sphere- naar verwijst zijn er natuurlijk ook andere zaken die meespelen. Er zijn volgens mij meer dan 150 rhinovirussen en aangezien die al jaren en jaren rondwaren zijn die veel wijder verspreid dan COVID-19.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphere-
https://twitter.com/mc_schippers/status/1323344746379644930

doubt ;)

Morgen is zien wat die pierre te vertellen heeft in dat filmpje ook al wil ik hem eigenlijk geen klik geven.
En hopen dat mijn brein niet geinfecteerd raakt met rare ideeën.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:00

RayNbow

Kirika <3

Sphere- schreef op donderdag 5 november 2020 @ 01:07:
https://twitter.com/mc_schippers/status/1323344746379644930

doubt ;)

Morgen is zien wat die pierre te vertellen heeft in dat filmpje ook al wil ik hem eigenlijk geen klik geven.
En hopen dat mijn brein niet geinfecteerd raakt met rare ideeën.
Doe geen moeite. De timestamp verwijst naar een stukje met dit grafiekje:
Afbeeldingslocatie: https://web.archive.org/web/20200808062258im_/https://www.rivm.nl/sites/default/files/2020-07/iazari_wk30_19_20_website.jpg

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 24-09 07:21
Señor Sjon schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:05:
[...]

Het rhinovirus (verkoudheid) waart nu rond, dus die zullen wel en masse nu getest worden.
Al eens eerder gezegd: het is jammer dat er bij de swab geen andere checks worden gedaan, al was het maar for science. Nivel heb je nu ook niets aan (voor de overlap tussen corona en de traditionele virussen), iedereen gaat eerst door een corona filter...

[ Voor 6% gewijzigd door ijdod op 05-11-2020 08:01 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

ijdod schreef op donderdag 5 november 2020 @ 07:55:
[...]

Al eens eerder gezegd: het is jammer dat er bij de swab geen andere checks worden gedaan, al was het maar for science. Nivel heb je nu ook niets aan, iedereen gaat eerst door een corona filter...
Volgens mij zijn ze wel aan het proberen of AI het verschil in hoestje kan horen.

https://www.deingenieur.n...ptomatische-coronapatient

[ Voor 10% gewijzigd door Marzman op 05-11-2020 08:09 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
klaaas schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:18:
Ik zie niet in hoe het aannemen van zo'n motie alle maatregelen onnodig zouden verklaren. Ja, ik weet dat jij ze onnodig vindt maar ik zie niet in hoedit op de een of andere rationele, logische manier zou inhouden dat de voorstanders ineens van af zouden moeten zien van alle maatregelen.
Dat jij fan bent van de maatregelen maakt ze niet noodzakelijkerwijs nodig. Deze verzwaring zal het aantal reisbewegingen maar zeer gering drukken, zie eerdere opmerking wat meer verkeer krijgt. Dit is wisselgeld wat niet de moeite waard is. Het was niet reëel om te verwachten dat de besmettingen ineens met duizendtallen meteen naar beneden zouden duiken. Ik verwacht ook niet dat deze maatregelen dat geen bewerkstelligen. Het kabinet kan ook tot dat inzicht komen in zo'n stevig debat, zeker als ze bereid zijn om wat toe te geven aan de kamer en de bibliotheken en buurthuizen deels heropenen. Wordt het wisselgeld nog kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 16:25
100k per dag heeft de GGD nog nooit gehaalt
Hoogste aantal testen in een week was 321k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

KABINET STELT MOGELIJK AVONDKLOK IN

Voor het eerst sinds de uitbraak van het Coronavirus staat het kabinet op het punt om de noodtoestand te gebruiken. Om een avondklok te kunnen instellen in delen van Nederland waar de besmettingen veel te hoog zijn, wil premier Rutte de Wet Buitengewone Bevoegdheden Burgerlijk Gezag activeren. Dat bevestigen bronnen rond het kabinet aan BNR.
Deze noodtoestandwet uit 1996 is nog nooit eerder gebruikt, het is een noodtoestandwet die de overheid allerlei noodbevoegdheden geeft en die bestaande wetgeving en burgerrechten kan inperken. De wet geldt in rampscenario's als oorlogen en dijkdoorbraken.

Artikel 8 van de wet maakt het mogelijk een avondklok in te stellen. Er wordt dan een koninklijk besluit genomen door de premier om de wet in werking te stellen met als doel een avondklok mogelijk te maken. Dat gaat dus buiten het parlement om. Deze wet wordt geactiveerd door het uitroepen van de ‘beperkte noodtoestand. En dan moet per koninklijk besluit vervolgens een artikel uit die wet in werking gesteld worden.

Het kabinet dit nog niet officieel aangekondigd, politiek verslaggever Laurens Boven vindt dat opmerkelijk. In de persconferentie maandag wekte Rutte immers de indruk dat het een vrijwillige avondklok is. 'Hij had het over mensen 'vragen' om binnen te blijven. Dat 'vragen' is in werkelijkheid iets anders', zegt Boven.
BNR

[ Voor 49% gewijzigd door basvn op 05-11-2020 08:29 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 07:45
geen slowchat.

[ Voor 77% gewijzigd door Remy op 05-11-2020 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naast dat we max 40K per dag afnemen. Maar 100K mensen verkouden is niet zoveel hoor... Kijk eens in een schoolklas wie zit te snotteren. In een normaal jaar is een gemiddeld volwassenen 3x per jaar verkouden, kinderen zelfs fors meer... Dat betekent dat gemiddeld er 140K mensen per dag verkouden zijn. Dus nu in het verkoudheidsseizoen zou dat normaal makkelijk richting de miljoen kunnen gaan.

Nu is het een vreemd jaar natuurlijk, en krijgen verkoudheidvirusjes ook minder kans zich te verspreiden.. maar het aantal funtesters zal niet zo hoog liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:05:
[...]
Naast dat we max 40K per dag afnemen. Maar 100K mensen verkouden is niet zoveel hoor... Kijk eens in een schoolklas wie zit te snotteren. In een normaal jaar is een gemiddeld volwassenen 3x per jaar verkouden, kinderen zelfs fors meer... Dat betekent dat gemiddeld er 140K mensen per dag verkouden zijn. Dus nu in het verkoudheidsseizoen zou dat normaal makkelijk richting de miljoen kunnen gaan.

Nu is het een vreemd jaar natuurlijk, en krijgen verkoudheidvirusjes ook minder kans zich te verspreiden.. maar het aantal funtesters zal niet zo hoog liggen.
Als ik naar mezelf kijk, ik snotter altijd zodra het weer van warm/koud gaat en andersom. Rond deze tijd van het jaar ben ik dus regelmatig een paar dagen aan het niezen/snotteren. Het enige probleem is dat je in deze tijd je voor de zekerheid toch moet laten testen. Ik heb me dus al een paar keer hiervoor laten testen. Zo zie ik heel veel mensen om me heen die soortgelijke klachten hebben. En ook al weet je dat het zeer waarschijnlijk niets is, kun je er momenteel ook niet gewoon mee door lopen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Kinderen worden gemiddeld 10x/jaar verkouden. Dus daarom zijn de regels op het basisonderwijs ook iets versoepeld anders konden ze nooit naar school.

@redwing ik heb dat toen niet gedaan. Wist ook de bron (kinderen die weer beginnen na een vakantie) en de symptomen waren reguliere verkoudheid. Geen keelpijn of verlies aan smaak. In die periode was ook de tijd om een afspraak te krijgen zomaar 2-3 dagen en het resultaat nog langer. De verkoudheid was na 2-3 dagen voorbij. Heb toen de hele week niemand gezien of gesproken buiten het gezin.

[ Voor 24% gewijzigd door Señor Sjon op 05-11-2020 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Señor Sjon schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:28:
Kinderen worden gemiddeld 10x/jaar verkouden. Dus daarom zijn de regels op het basisonderwijs ook iets versoepeld anders konden ze nooit naar school.

@redwing ik heb dat toen niet gedaan. Wist ook de bron (kinderen die weer beginnen na een vakantie) en de symptomen waren reguliere verkoudheid. Geen keelpijn of verlies aan smaak.
Tja, het probleem is dat ook bij dit soort symptomen het soms toch om corona gaat. En ook al is de kans klein, kan het wel besmettingen voorkomen. Zeker omdat ik me snel kan laten testen is de keuze dan makkelijk.

En wat dat betreft is snel kunnen testen wel heel belangrijk. Als ik 2 dagen zou moeten wachten op een uitslag zou het testen nogal zinloos zijn en zou ik het waarschijnlijk over slaan.

[ Voor 12% gewijzigd door redwing op 05-11-2020 09:35 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-09 16:23
redwing schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:34:
[...]

Tja, het probleem is dat ook bij dit soort symptomen het soms toch om corona gaat. En ook al is de kans klein, kan het wel besmettingen voorkomen. Zeker omdat ik me snel kan laten testen is de keuze dan makkelijk.
Als je met helemaal niemand contact hebt, dan zie ik het nut niet om je nog speciaal te laten testen.

Of je dan verkouden bent of toch Corona hebt, maakt toch niks uit als je full-time kluizenaar bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:55
Ryur schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:36:
[...]

Als je met helemaal niemand contact hebt, dan zie ik het nut niet om je nog speciaal te laten testen.

Of je dan verkouden bent of toch Corona hebt, maakt toch niks uit als je full-time kluizenaar bent.
Hoe komt een full-time kluizenaar aan zijn eten, drinken, toiletpapier etc.
Ik denk dat die groep, die echt volledig zelfvoorzienend is én nooit iemand in de buurt heeft praktisch 0 is. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
basvn schreef op donderdag 5 november 2020 @ 08:28:

KABINET STELT MOGELIJK AVONDKLOK IN

[...]

[...]

BNR
Achja, ik verbaas me nergens meer over. De nuance is wel dat het hier wel specifiek gaat om de drie zorgelijke regio's: Dordrecht, Rotterdam en Twente dacht ik. Voor de rest merk je dat op politiek gebied dit wel op tegenstand stuit, waaronder bij coalitiepartij D66. Zelf zou ik het ook wel schandalig vinden als het verboden wordt om na tien uur 's avonds op straat rond te lopen. Dat moeten mensen zelf weten en naar mijn inziens heeft een overheid daar helemaal niks mee te willen, corona of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:44

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Wanneer is het volgende debat? Dan zullen de Godwin's wel weer rond vliegen. :D

Om eerlijk te zijn kan ik regionale maatregelen alleen maar toejuichen. Ook al is Nederland klein, er zijn best maatregelen die je lokaal kunt toepassen. Dat verlaagt hopelijk ook de drempel om maatregelen toe te passen waardoor het kabinet niet meer zo lang (te lang?) hoeft te wachten.
Daarnaast verhoogt het hopelijk het gevoel van urgentie in de regio. Ook vermindert het de frustratie van regio's waarin het wel goed gaat maar die maatregel na maatregel op het dak krijgen omdat het in andere regio's totaal uit de hand loopt.

Als ik echter lees dat er alweer een run is op tickets voor vakantie naar de ABC-eilanden dan weet ik alweer genoeg. Maak daar a.u.b. enkeltjes van zonder het te vertellen en versnipper het paspoort bij de douane maar alvast.
Dat soort gedrag zet het woord 'samenleving' toch wel weer in een ander perspectief.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Ryur schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:36:
[...]

En wie is er echt full-time kluizenaar? Iedereen die ik ken gaat wel eens naar de supermarkt, kleren kopen, een bezoekje van vrienden/familie, gaa ntoch een keer naar het werk etc. Er zijn maar heel weinig mensen die daadwerkelijk helemaal niemand anders zien.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Gonadan schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:40:

Om eerlijk te zijn kan ik regionale maatregelen alleen maar toejuichen. Ook al is Nederland klein, er zijn best maatregelen die je lokaal kunt toepassen. Dat verlaagt hopelijk ook de drempel om maatregelen toe te passen waardoor het kabinet niet meer zo lang (te lang?) hoeft te wachten.
Daarnaast verhoogt het hopelijk het gevoel van urgentie in de regio. Ook vermindert het de frustratie van regio's waarin het wel goed gaat maar die maatregel na maatregel op het dak krijgen omdat het in andere regio's totaal uit de hand loopt.
Ik denk ook dat dit zeker na deze golf nodig zal zijn. We moeten simpelweg veel meer gaan testen en daarmee de uitbraken heel lokaal houden. Daarmee voorkom je grotere maatregelen en is de impact voor het land ook veel kleiner.
Als ik echter lees dat er alweer een run is op tickets voor vakantie naar de ABC-eilanden dan weet ik alweer genoeg. Maak daar a.u.b. enkeltjes van zonder het te vertellen en versnipper het paspoort bij de douane maar alvast.
Dat soort gedrag zet het woord 'samenleving' toch wel weer in een ander perspectief.
Tja, maar wie meldt dat dan ook direct in de personferentie? De kids hier riepen ook al gelijk dat ze die eilanden wel een goed idee vonden :+

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Ik ben wel benieuwd naar de achtergrond waarom die paar regio’s zo achter lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 07:10

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mee eens; hoewel het heel erg afhankelijk van de maatregel is of deze lokaal te gebruiken is. Een avondklok is daarbij m.i. een goed voorbeeld van een goed lokaal toepasbare maatregel.

Vraag me vooral af wat de toegevoegde waarde is van die avondklok. Van Dissel gaf aan dat de toegevoegde waarde groter was in combinatie met open horeca.

@ijdod is dat niet een beetje hetzelfde als wat we overal zien? Sommige regio's lopen voor op andere. Beginnen later, maar zetten ook later de kanteling in. Misschien wel relatief eerder door de berichtgeving vanuit andere regios. Beetje wat we in de eerste golf in brabant zagen.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 05-11-2020 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

BarôZZa schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:46:
[...]
Trump had wat dat betreft gewoon gelijk met dat hij zich terugtrok uit de WHO. Als China het zo makkelijk kan manipuleren en als lid onderzoek kan weigeren, dan is het een totaal tandeloze organisatie. Te veel politiek, te weinig daadkracht. Dat had op dit moment dé plek moeten zijn voor informatie over de wereldwijde ontwikkelingen en had voorop moeten lopen met de adviezen. Nu merk je dat ze aan de zijlijn staan en dat alle landen maar wat doen.

Beter gaan we als Europa er ook uit en zetten we wat nieuws op met de VS. Kan Taiwan ook aansluiten.
Kan je meteen regels maken over dat leden verplicht zijn om mee te werken en dat politiek en economie zo min mogelijk meespelen. De informatie uit omringende landen is betrouwbaarder geweest dan die uit China, dus we hebben bar weinig aan hun deelname. Het verhaal over de oorsprong op vleesmarkten zal ook wel een prachtig staaltje staatspropaganda zijn geweest.
De WHO doet veel meer dan alleen coordineren bij een mogelijke wereldwijde pandemie.

Door funding bij de WHO weg te trekken sloop je veel meer dan je hier overziet denk ik.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 16:40

Stoney3K

Flatsehats!

redwing schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:46:
[...]
Tja, maar wie meldt dat dan ook direct in de personferentie? De kids hier riepen ook al gelijk dat ze die eilanden wel een goed idee vonden :+
Zou dat toevallig zijn omdat Rutte de kas van noodlijdend KLM nog even wil spekken? ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04:56
Eens, maar waar ik mij vooral over verbaasd heb is waarom daar dan weer een uitzondering voor gemaakt wordt, Eigen verantwoording is er beperkt, en als iets niet afgeraden wordt.....
Dat is net als van de zomer, er werd haast aangemoedigd op vakantie te gaan toen in die persconferentie, terwijl je aan kunt zien komen dat daar gewoon weer veel besmettingen vandaan gaan komen.
Raad vakantieverkeer gewoon af tot er zicht op een oplossing is, het argument dat mensen vakantie nodig hebben is een beetje een non-argument.
Ik heb ook sociale contacten en verjaardagen/feestjes nodig, die zijn voor mij belangrijker dan op vakantie gaan, maar ook dat is sinds Maart vrij minimaal, en dat begin ik nu na 8 maanden toch wel te merken.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Jorn schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:51:
[...]
Eens, maar waar ik mij vooral over verbaasd heb is waarom daar dan weer een uitzondering voor gemaakt wordt
Aangezien ze onderdeel zijn van het Nederlandse Koninkrijk verbaasd het mij juist niet.

Of het verstandig is, is vraag 2 idd :)

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 05-11-2020 09:56 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:08

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

[...]

Eens, maar waar ik mij vooral over verbaasd heb is waarom daar dan weer een uitzondering voor gemaakt wordt, Eigen verantwoording is er beperkt, en als iets niet afgeraden wordt.....
Dat is net als van de zomer, er werd haast aangemoedigd op vakantie te gaan toen in die persconferentie, ik terwijl je aan kunt zien komen dat daar gewoon weer veel besmettingen vandaan gaan komen.
Dat is vooral gedaan om de eilanden te helpen/tevreden te stellen. Die eilanden draaien bijna compleet op het toerisme, het is daar momenteel voor het overgrote deel van de bevolking geen pretje omdat er gewoon geen werk is en de sociale vangnetten daar bijna niet aanwezig zijn.
Ze willen gewoon zo veel mogelijk toeristen daar hebben zodat de hotels niet omvallen en dus de werknemers daar niet zelf ook failliet gaan, net als alle kleine bedrijfjes die op het toerisme draaien, restaurants, duikshops, etc.
Het vervelende is dat door toerisme daar toe te laten ze het virus ook weer over zichzelf heen gaan roepen waardoor het probleem juist weer nog groter gaat worden.

Toen alles daar in het begin dicht zat was het virus daar amper een probleem. Toen gooide Aruba de grenzen met de VS weer open en werd dat één grote dumpster fire. De eilanden hadden verder de grenzen min of meer dicht, behalve voor verkeer onderling, waardoor er vanaf Aruba een hoop naar de andere eilanden verspreide.
Nu loopt het allemaal weer een beetje af, maar ik vrees met grote vrezen dat die run op een vakantie daar van alle eilanden een dumpster fire maakt. Men moet en zou op vakantie gaan, verkouden of niet.

De eilanden zijn even blij omdat er weer geld binnen komt, maar met een paar weken ligt alles op zijn gat en kunnen de ziekenhuizen het niet meer aan (vergeet niet dat er al amper IC plekken zijn daar, met dit virus gaat het hard).

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
MikeyMan schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:47:
[...]

Mee eens; hoewel het heel erg afhankelijk van de maatregel is of deze lokaal te gebruiken is. Een avondklok is daarbij m.i. een goed voorbeeld van een goed lokaal toepasbare maatregel.

Vraag me vooral af wat de toegevoegde waarde is van die avondklok. Van Dissel gaf aan dat de toegevoegde waarde groter was in combinatie met open horeca.

@ijdod is dat niet een beetje hetzelfde als wat we overal zien? Sommige regio's lopen voor op andere. Beginnen later, maar zetten ook later de kanteling in. Misschien wel relatief eerder door de berichtgeving vanuit andere regios. Beetje wat we in de eerste golf in brabant zagen.
Dat dus. Een gesloten horeca en geen koopavonden zorgt al voor rustiger straten. Dan is de avondklok imo wat dubbelop en overbodig.

[ Voor 29% gewijzigd door Señor Sjon op 05-11-2020 10:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-09 09:49
[...]

Raad vakantieverkeer gewoon af tot er zicht op een oplossing is, het argument dat mensen vakantie nodig hebben is een beetje een non-argument.
Ik heb ook sociale contacten en verjaardagen/feestjes nodig, die zijn voor mij belangrijker dan op vakantie gaan, maar ook dat is sinds Maart vrij minimaal, en dat begin ik nu na 8 maanden toch wel te merken.
dus mensen mogen niet zeuren dat ze niet op vakantie kunnen, maar zelf heb je er toch wel moeite mee dat je niet naar verjaardagen kunt? Klink wat tegenstrijdig.
Persoonlijk mis ik al die verjaardagskringen als kiespijn, maar mijn vakanties mis ik enorm (en nee, ben niet meer geweest sinds de uitbraak), zo heeft iedereen andere prioriteiten, wat meer begrip daarvoor zou fijn zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
MikeyMan schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:47:
[...]

We hebben het nu over landelijk tegelijk geïntroduceerde maatregelen. Wat variatie is zeker te verwachten, maar dit is best opvallend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Señor Sjon schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:01:
[...]

Dat dus. Een gesloten horeca en geen koopavonden zorgt al voor rustiger straten. Dan is de avondklok imo wat dubbelop en overbodig.
Enige reden die ik kan bedenken is dat het dan makkelijker is om deelnemers aan illegale feestjes op te pakken. Immers wie weg rent bij een feestje als de agenten komen kan niet meer als deelnemer bestraft worden, wel voor het buiten zijn na bedtijd.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Stoney3K schreef op donderdag 5 november 2020 @ 09:50:
[...]

Zou dat toevallig zijn omdat Rutte de kas van noodlijdend KLM nog even wil spekken? ;)
Tja, ik ga er van uit dat dit is omdat deze eilanden Nederlands zijn. Maar aangezien dit zo specifiek wordt gemeld wek je wel het idee dat KLM meespeelt.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ankona schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:16:
[...]

Enige reden die ik kan bedenken is dat het dan makkelijker is om deelnemers aan illegale feestjes op te pakken. Immers wie weg rent bij een feestje als de agenten komen kan niet meer als deelnemer bestraft worden, wel voor het buiten zijn na bedtijd.
Het is natuurlijk wel uit verhouding veel handhaving die je voor zo'n avondklok nodig hebt, als je het alleen doet om die paar illegale feestjes nog te pakken.

De politie heeft nu al aangegeven dat ze de maximale groepsgrootte van 3 niet gaan handhaven, dus ik ben heel bang dat die avondklok niet wordt gehandhaafd of alleen als kapstok gebruikt wordt om excessen aan te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Stoney3K schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:20:
[...]

Het is natuurlijk wel uit verhouding veel handhaving die je voor zo'n avondklok nodig hebt, als je het alleen doet om die paar illegale feestjes nog te pakken.

De politie heeft nu al aangegeven dat ze de maximale groepsgrootte van 3 niet gaan handhaven, dus ik ben heel bang dat die avondklok niet wordt gehandhaafd of alleen als kapstok gebruikt wordt om excessen aan te pakken.
Het is een keuze hoe strak je gaat handhaven. Geeft wel onzekerheid, mensen die de hond uit willen laten zijn in overtreding maar het is mogelijk een publiek geheim dat daar niet op gehandhaafd gaat worden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Stoney3K schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:20:
[...]
Zo'n paar zijn het er niet. Dat zijn er toch best veel.
Ik vind hier dan ook weer wat anders mee gaan spelen. De politie wil meer gezag krijgen, maar dan gaan ze wel vooraf al zeggen dat ze dingen niet gaan handhaven :? En bovenal, waarom zijn dit soort maatregelen niet afgestemd met de politie zodat die vooraf kunnen aangeven wat ze wel/niet gaan handhaven. Want als aan de ene kant iets strafbaar wordt gesteld en aan de andere kant de politie aangeeft er niets mee te doen, kun je beter het weer een 'dringend advies' noemen. Het resultaat is hetzelfde, alleen hoeft de politie dan de regering niet af te vallen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04:56
stijnec1 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:09:
[...]

dus mensen mogen niet zeuren dat ze niet op vakantie kunnen, maar zelf heb je er toch wel moeite mee dat je niet naar verjaardagen kunt? Klink wat tegenstrijdig.
Persoonlijk mis ik al die verjaardagskringen als kiespijn, maar mijn vakanties mis ik enorm (en nee, ben niet meer geweest sinds de uitbraak), zo heeft iedereen andere prioriteiten, wat meer begrip daarvoor zou fijn zijn
Uiteraard mogen ze er over zeuren, ik heb er ook begrip voor dat iedereen andere dingen heeft die hij mist.
Maar ik bedoel meer, dat er heel veel mensen wel op vakantie geweest zijn dit jaar, dat mocht immers.
Echter samenkomsten mochten nog steeds niet eigenlijk.
Terwijl het virus juist weer (mede)aangewakkerd is door de zomervakanties.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CMD-Snake
Het was wel de laatste keer dat Nederland een avondklok kende. Ik snap de reactie vanuit de kamer ook wel op het voorstel, ben zelf ook tegen.

Met de gesloten horeca en alles, is het dan nog zo druk na tienen? Die illegale feestjes ga je hier niet mee oprollen. Dat voorspel ik alvast eventjes. Of je ze nu een coronaboete geeft of eentje voor de avondklok is een pot nat.

Ik weet niet wat het is, maar het voelt alsof mensen in Den Haag ineens zichzelf willen bewijzen. Waarin geen idee, maar ik vermoed burgertje pesten zo langzamerhand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
@CMD-Snake allemaal zeker niet, maar een (aanzienlijk) deel zeer waarschijnlijk wel. De 100 km/u overdag zou ook massaal genegeerd worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:01
De maatregelen zijn net in werking en er wordt nu alweer gekeken naar het volgende, zal in de buurtgemeentes lekker druk worden als er in bepaalde regio's een avondklok komt...

Hier op het werk wordt het ook steeds onmenselijker gemaakt, en maar raar opkijken dat er steeds meer weerstand op komt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:31

Nox

Noxiuz

Tja, zo'n avondklok is geen toffe maatregelen maar het alternatief is strengere maatregelen op ander gebied zoals sluiten van niet-essentiële winkels, bedrijfslocaties etc.

Het is de 'straf' voor de samenleving die lokaal de basisregels negeert. Imho wel ook terecht, niet goedschiks dan maar kwaadschiks.

[ Voor 28% gewijzigd door Nox op 05-11-2020 10:39 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Nox schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:38:
Tja, zo'n avondklok is geen toffe maatregelen maar het alternatief is strengere maatregelen op ander gebied zoals sluiten van niet-essentiële winkels, bedrijfslocaties etc.
Het is wel een kosten-baten analyse natuurlijk. Een avondklok levert je netto heel weinig op, maar kost je vooral maatschappelijk draagvlak en heel veel irritatie. Terwijl het sluiten van niet-essentiële winkels en bedrijven juist heel veel impact heeft op het aantal besmettingen, maar het risico op economische schade ook behoorlijk groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
ijdod schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:33:
@CMD-Snake allemaal zeker niet, maar een (aanzienlijk) deel zeer waarschijnlijk wel. De 100 km/u overdag zou ook massaal genegeerd worden...
Hoe weten we dat? De pakkans voor flitsboetes is uitermate klein. Ik las onlangs dat je 4000 kilometers te hard moet rijden voor je 1 boete krijgt. We kunnen genoeg hardrijders hebben die niet gevonden worden. We horen van illegale feestjes, maar hoeveel gaan er onopgemerkt?

Dit zou eerder zijn alsof je 100% compliance wil afdwingen met 100 km/h. Dat krijg je heel lastig voor elkaar, beetje 80-20 regel. Je zal uitermate veel moeite doen voor dat laatste beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

CMD-Snake schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:42:
[...]

Hoe weten we dat? De pakkans voor flitsboetes is uitermate klein. Ik las onlangs dat je 4000 kilometers te hard moet rijden voor je 1 boete krijgt. We kunnen genoeg hardrijders hebben die niet gevonden worden. We horen van illegale feestjes, maar hoeveel gaan er onopgemerkt?
En dan moet je je ook nog realiseren dat flitsboetes grotendeels geautomatiseerd zijn.

Corona-maatregelen automatiseren kan bijna niet, en dat wil je ook echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
CMD-Snake schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:28:
[...]

Het was wel de laatste keer dat Nederland een avondklok kende. Ik snap de reactie vanuit de kamer ook wel op het voorstel, ben zelf ook tegen.

Met de gesloten horeca en alles, is het dan nog zo druk na tienen? Die illegale feestjes ga je hier niet mee oprollen. Dat voorspel ik alvast eventjes. Of je ze nu een coronaboete geeft of eentje voor de avondklok is een pot nat.

Ik weet niet wat het is, maar het voelt alsof mensen in Den Haag ineens zichzelf willen bewijzen. Waarin geen idee, maar ik vermoed burgertje pesten zo langzamerhand.
Dat is het probleem met een democratie, met de verkiezingen in aantocht wil iedereen zich als daadkrachtig profileren. (Dan wel vanuit de oppositie gaten in het beleid schieten)

alles kan off-topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Soccer98
Een avondklok is gewoon buitenproportioneel. Het is een zeer ingrijpende maatregel op de vrijheden van mensen en dat moet je niet zomaar willen afkondigen. Het belangrijkste hierbij is dat het RIVM nog niet kan aantonen wat het verwachte effect is en dus vind ik het ronduit belachelijk als een avondklok wordt ingevoerd zolang het RIVM het nut niet kan aantonen.

Kortom: De Minister van Justitie kan per koninklijk besluit een avondklok invoeren, waardoor mensen ernstig in hun bewegingsvrijheid beperkt worden en daarbij hoeft de tweede kamer, het hart van de democratie, niet eens betrokken te worden. En dan kan het RIVM het nut van een avondklok niet aantonen. Alle redenen om voorlopig nog heel ver weg te blijven van een avondklok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
ijdod schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:33:
Het beeld op de snelweg is ongeveer gelijk aan het corona beeld dat ik heb. Het merendeel houdt zich aan de maatregelen en een flink aantal niet.

Ik kom nog vele mensen tegen die harder dan 100km/h rijden. Vooral witte busjes met aanhangers die überhaupt maar 90km/h mogen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Soccer98 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:50:
Een avondklok is gewoon buitenproportioneel. Het is een zeer ingrijpende maatregel op de vrijheden van mensen en dat moet je niet zomaar willen afkondigen. Het belangrijkste hierbij is dat het RIVM nog niet kan aantonen wat het verwachte effect is en dus vind ik het ronduit belachelijk als een avondklok wordt ingevoerd zolang het RIVM het nut niet kan aantonen.

Kortom: De Minister van Justitie kan per koninklijk besluit een avondklok invoeren, waardoor mensen ernstig in hun bewegingsvrijheid beperkt worden en daarbij hoeft de tweede kamer, het hart van de democratie, niet eens betrokken te worden. En dan kan het RIVM het nut van een avondklok niet aantonen. Alle redenen om voorlopig nog heel ver weg te blijven van een avondklok.
Het alternatief is een (al-dan-niet lokale) volledige lockdown. Beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

MikeyMan schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:51:
[...]

Wat mij betreft wel, omdat daarvan het effect in ieder geval wel aantoonbaar aanwezig is. Van een avondklok bovenop de bestaande maatregelen is het effect alleen maar gokken.

Bovendien zijn lokale lockdowns veel beter te handhaven dan een landelijke avondklok.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
[...]
Dat is net als van de zomer, er werd haast aangemoedigd op vakantie te gaan toen in die persconferentie, terwijl je aan kunt zien komen dat daar gewoon weer veel besmettingen vandaan gaan komen.
Anderen de maat nemen over de prioriteiten in hun leven is altijd wat gemakkelijk, zelf heb je ook je prioriteiten die niet per se beter of slechter zijn, toch?
Wat die vakanties betreft: als je als gezin deze zomer bent wezen kamperen in Frankrijk of daar in een huisje hebt gezeten, zie ik niet goed waarom het risico hoger is geweest dan wanneer je in NL was gebleven. Dit geldt voor vele honderdduizenden gezinnen en stellen. Wel risicovol waren natuurlijk de jongerenfeest- en zuipvakanties, maar dat was anders op Urk of in een zuipkeet in de Achterhoek ook wel gebeurd. En het virus sluimerde in de zomer overal, uiteindelijk was het toch wel weer geëxplodeerd, ook zonder vakanties. Ik ben deze zomer in Frankrijk, Oostenrijk, Duitsland en Italië geweest (keurig volgens de gele vakantiekaart) en dat ging allemaal prima, men hield zich daar even goed of even slecht aan de regels als in NL,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
MikeyMan schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:51:
[...]

Zo zwart-wit is het helemaal niet, vind ik. Tevens lijkt de daling te zijn ingezet, al was deze gisteren wat magertjes op basis van de dagelijkse cijfers. Sowieso is het lockdown-scenario allang afgewend op het moment dat het de besmettingen niet door groeiden vanaf de 10k per dag. Vanaf dat moment werd het alleen maar gunstiger, dus ik snap de lockdown-overweging niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Nox schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:38:

Het is de 'straf' voor de samenleving die lokaal de basisregels negeert. Imho wel ook terecht, niet goedschiks dan maar kwaadschiks.
Dat is het frame wat het kabinet nu doet. De burger doet alles verkeerd. Cijfers gingen omlaag, maar niet genoeg. Er was een routekaart, maar die wordt nu als menukaart gebruikt.

En gaan agenten echt in VINEX-wijken patrouilleren of iemand om 23.00 het laatste rondje met de hond doet? Die hebben echt wel wat beters te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
CMD-Snake schreef op donderdag 5 november 2020 @ 08:01:
[...]

Dat jij fan bent van de maatregelen maakt ze niet noodzakelijkerwijs nodig. Deze verzwaring zal het aantal reisbewegingen maar zeer gering drukken, zie eerdere opmerking wat meer verkeer krijgt. Dit is wisselgeld wat niet de moeite waard is. Het was niet reëel om te verwachten dat de besmettingen ineens met duizendtallen meteen naar beneden zouden duiken. Ik verwacht ook niet dat deze maatregelen dat geen bewerkstelligen. Het kabinet kan ook tot dat inzicht komen in zo'n stevig debat, zeker als ze bereid zijn om wat toe te geven aan de kamer en de bibliotheken en buurthuizen deels heropenen. Wordt het wisselgeld nog kleiner.
Wat mij betreft hadden ze beter de Primarks en de Ikea's kunnen sluiten dan de musea, dus jouw veronderstelling dat ik fan ben van deze maatregelen is niet juist. Ik ben echter niet zo blind dat ik alles wat afwijkt van mijn mening als belachelijk beschouw. Ik kan de redenatie wel begrijpen zonder het er mee eens te zijn. Ik vind het prima dat jij keer op keer laat weten het er niet mee eens te zijn, maar die semi-logische redenaties die je er aan koppelt maken weinig indruk.

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:48
FabianGTI schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:37:
De maatregelen zijn net in werking en er wordt nu alweer gekeken naar het volgende, zal in de buurtgemeentes lekker druk worden als er in bepaalde regio's een avondklok komt...

Hier op het werk wordt het ook steeds onmenselijker gemaakt, en maar raar opkijken dat er steeds meer weerstand op komt
Een avondklok kan juist helpen om in buurtgemeentes het rustiger te houden. Want je kunt verkeer uit buurgemeente binnenkomend staande houden en eventueel beboeten ontbreekt de noodzaak.

En uiteindelijk is en blijft het jammer mocht het tot een eventuele avondklok komen, maar juist zaken als toenemende drukte binnen buurtgemeenten, buurlanden, etc. bewijst gewoon dat een deel van de bevolking in zowel Nederland als buurlanden niet in staat is om verantwoordelijkheid te dragen en derhalve dat het noodzakelijk is voor de overheid om striktere regels op te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
Señor Sjon schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:06:
En gaan agenten echt in VINEX-wijken patrouilleren of iemand om 23.00 het laatste rondje met de hond doet? Die hebben echt wel wat beters te doen.
Zijn de mensen die in een VINEX-wijk hun hond uitlaten aanleiding voor een avondklok dan?

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stoney3K schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:54:
[...]

Bovendien zijn lokale lockdowns veel beter te handhaven dan een landelijke avondklok.
Beiden worden lokaal voorgesteld.
9 uur VS 24 uur per dag precies hetzelfde handhaven. Hoe is het laatste makkelijker?

@Soccer98 de redenering is helemaal niet moeilijk. De ziekenhuizen moeten leeg. En dat gaat nu te langzaam. Of dat met de extra maatregelen van afgelopen dinsdag behaald wordt is m.i. de vraag. Maar dat het strenger wordt is niet onlogisch.

[ Voor 26% gewijzigd door MikeyMan op 05-11-2020 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:17
Sluit nou toch die scholen vanaf de bovenbouw jongens. Wat een gelul in de marge weer met die avondklok. Typisch dit VVD kabinet: geen of halve beslissingen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
klaaas schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:13:
[...]

Zijn de mensen die in een VINEX-wijk hun hond uitlaten aanleiding voor een avondklok dan?
Nee, maar ze moeten er blijkbaar wel onder lijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ShininNL schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:17:
Sluit nou toch die scholen vanaf de bovenbouw jongens. Wat een gelul in de marge weer met die avondklok. Typisch dit VVD kabinet: geen of halve beslissingen maken.
Yup... Wat een VVDer die Slob zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:17
MikeyMan schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:20:
[...]

Yup... Wat een VVDer die Slob zeg!
Slob zijn baas is natuurlijk net als Hugo, Rutte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:08

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
prijk schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:55:
[...]

Anderen de maat nemen over de prioriteiten in hun leven is altijd wat gemakkelijk, zelf heb je ook je prioriteiten die niet per se beter of slechter zijn, toch?
Wat die vakanties betreft: als je als gezin deze zomer bent wezen kamperen in Frankrijk of daar in een huisje hebt gezeten, zie ik niet goed waarom het risico hoger is geweest dan wanneer je in NL was gebleven. Dit geldt voor vele honderdduizenden gezinnen en stellen. Wel risicovol waren natuurlijk de jongerenfeest- en zuipvakanties, maar dat was anders op Urk of in een zuipkeet in de Achterhoek ook wel gebeurd. En het virus sluimerde in de zomer overal, uiteindelijk was het toch wel weer geëxplodeerd, ook zonder vakanties. Ik ben deze zomer in Frankrijk, Oostenrijk, Duitsland en Italië geweest (keurig volgens de gele vakantiekaart) en dat ging allemaal prima, men hield zich daar even goed of even slecht aan de regels als in NL,
Mee eens. Het is (overigens terecht) notdone om alle jongeren of studenten over 1 kam te scheren in dit topic, maar bij vakantiegangers is dat geen probleem, vooral niet als het gebeurt door mensen die zelf niet per se even weg willen.

Ik kan me enorm goed voorstellen dat mensen die al 8 maanden thuiswerken achter een scherm ook het huis uit willen als ze vrij zijn. Het gedrag wat men dan wel of niet laat zien is het probleem, niet een lands, stads of regiogrens.

Wat iemand nodig heeft is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Ankona schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:48:
Dat is het probleem met een democratie, met de verkiezingen in aantocht wil iedereen zich als daadkrachtig profileren. (Dan wel vanuit de oppositie gaten in het beleid schieten)
Nou, nog even en van mij mag Willem-Alexander het proberen om te regeren als zijn voorouders. Kan nooit erger worden.
Señor Sjon schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:06:
Dat is het frame wat het kabinet nu doet. De burger doet alles verkeerd. Cijfers gingen omlaag, maar niet genoeg. Er was een routekaart, maar die wordt nu als menukaart gebruikt.
Het is goed vermoeiend dat frame.
klaaas schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:13:
Een avondklok zal alleen het handhavingsapparaat verder tot het uiterste rekken. Ik blijf erbij dat de politie nuttigere dingen kan doen.

De pijn van de avondklok zal meer in die vinex wijk komen te liggen dan in de zuipkeet. Dat durf ik wel te voorspellen. Zorg je weer voor meer irritaties bij mensen.
Sluit nou toch die scholen vanaf de bovenbouw jongens. Wat een gelul in de marge weer met die avondklok. Typisch dit VVD kabinet: geen of halve beslissingen nemen.
Is niet een VVD issue denk ik. Het ligt gevoelig die scholen sluiten, voor de ontwikkeling van de leerlingen heeft het wel gevolgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
Señor Sjon schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:19:
[...]

Nee, maar ze moeten er blijkbaar wel onder lijden?
Dat is een ander argument dan het al dan niet handhaven. Als je in een stad een specifiek probleem hebt met drukte op straat 's avonds, dan zou je een avondklok in kunnen stellen en specifiek op dat probleem kunnen handhaven. Dat lijkt me niet heel ingewikkeld. Zoals altijd lijden de goeden dan onder de slechten en of dat het waard is is afhankelijk van de omvang van het probleem lijkt me. Die afweging moet je altijd lokaal maken. Maar dat agenten hondenuitlaters in Vinex-wijken moeten controleren is een non-argument.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
CMD-Snake schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:23:
Een avondklok zal alleen het handhavingsapparaat verder tot het uiterste rekken. Ik blijf erbij dat de politie nuttigere dingen kan doen.
Als er niemand op straat is heeft de politie ook minder andere nuttige dingen te doen. En zoals gezegd: je gaat niet alles handhaven, dat is totaal onzinnig.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Ik geloof dat scholen sluiten en avondklokken op de route(of menu-)kaart staan als opties om de verspreiding af te nemen. Ik denk niet dat scholen open blijven en de avondklok in gaat, dat zal in andere volgorde gaan. Eerst scholen dicht daarna avondklok als het niet werkt.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
BarôZZa schreef op woensdag 4 november 2020 @ 23:46:
[...]

Ik vind de macht van China over de WHO en de manipulatie van informatie uit dat land ook een groot probleem maar jezelf terugtrekken is geen oplossing. Dan kan je helemaal niet meer meepraten. Bovendien stimuleer je alleen maar de opkomst van China op wereldniveau door geen tegenwicht meer te geven.

En een gezondheidsorganisatie oprichten met een beperkt blok landen heeft ook niet zoveel zin. Corona heeft wel aangetoond dat dit soort problemen geen rekening houden met landsgrenzen.

PS: Ik ben het dus helemaal eens met de kritiek op de WHO en de invloed van China daarop. Alleen denk ik niet dat terugtrekken helpt om het op te lossen. Ik denk dat dat het alleen maar erger maakt.

[ Voor 5% gewijzigd door GekkePrutser op 05-11-2020 12:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcunator
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-09 21:14
Soccer98 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 10:59:
[...]

Zo zwart-wit is het helemaal niet, vind ik. Tevens lijkt de daling te zijn ingezet, al was deze gisteren wat magertjes op basis van de dagelijkse cijfers. Sowieso is het lockdown-scenario allang afgewend op het moment dat het de besmettingen niet door groeiden vanaf de 10k per dag. Vanaf dat moment werd het alleen maar gunstiger, dus ik snap de lockdown-overweging niet.
Helemaal mee eens, ik vind de algemene tendens in dit topic behoorlijk populistisch.

We snappen toch allemaal dat als iets exponentieel groeit, dat het ook exponentieel daalt? Ik hoop dat met de wetenschap van de 1e golf, en nu de 2e golf het OMT beter kan beoordelen waar strengere maatregelen nodig zijn, maar ook waar dat niet nodig is. Zo hou je draagvlak in de maatschappij, het draait immers nog steeds om gedrag.

Een volledige lockdown is een medicijnencocktail waarbij een klein gedeelte van de medicijnen daadwerkelijk het gewenste effect heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

MikeyMan schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:13:
[...]

Beiden worden lokaal voorgesteld.
9 uur VS 24 uur per dag precies hetzelfde handhaven. Hoe is het laatste makkelijker?

@Soccer98 de redenering is helemaal niet moeilijk. De ziekenhuizen moeten leeg. En dat gaat nu te langzaam. Of dat met de extra maatregelen van afgelopen dinsdag behaald wordt is m.i. de vraag. Maar dat het strenger wordt is niet onlogisch.
Met een 'lockdown' bedoel ik dan niet eens zo zeer dat er niemand op straat mag, maar vooral het sluiten van niet-essentiële winkels, bedrijven en scholen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:01
psychodude schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:12:
[...]

Een avondklok kan juist helpen om in buurtgemeentes het rustiger te houden. Want je kunt verkeer uit buurgemeente binnenkomend staande houden en eventueel beboeten ontbreekt de noodzaak.
En hoe zie je dat gebeuren, buurtgemeentes zijn met tal van wegen verbonden aan elkaar, dat is niet 1 doorgaande weg of snelweg

Wil je op alle wegen politie laten handhaven? Die hebben wel wat beters te doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 16:25
Hebben jullie de persconferentie bekeken afgelopen dinsdag?
Volgens mij waren de extra lokale maatregelen een pakket waar (deel van) scholen dicht én avondklok in zat (wellicht nog paar andere).
Dus zoals ik het dinsdag begreep is dat een pakket en niet slechts 1 ding wat in gaat bij een "lokale lockdown"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
Plenkske schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:44:
Hebben jullie de persconferentie bekeken afgelopen dinsdag?
Volgens mij waren de extra lokale maatregelen een pakket waar (deel van) scholen dicht én avondklok in zat (wellicht nog paar andere).
Dus zoals ik het dinsdag begreep is dat een pakket en niet slechts 1 ding wat in gaat bij een "lokale lockdown"
Als een routekaart ook een menukaart kan zijn dan zou ik er niet direct vanuit gaan dat het een totaalpakket is. Lijkt me ook logischer om lokale maatregelen dan ook specifiek toe te spitsen op de lokale situatie.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 15:19

Mfpower

In dubio

Nox schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:28:
[...]

Ik geloof dat scholen sluiten en avondklokken op de route(of menu-)kaart staan als opties om de verspreiding af te nemen. Ik denk niet dat scholen open blijven en de avondklok in gaat, dat zal in andere volgorde gaan. Eerst scholen dicht daarna avondklok als het niet werkt.
Ik zou het willen maar er is absoluut geen politieke wil voor het sluiten van scholen (begrijpelijk) en zelfs niet voor maatregelen (minder begrijpelijk).
Nog eerder zitten we straks allemaal 24/7 thuis opgesloten dan dat ze gaan kiezen voor halve klassen. De balans is helemaal zoek.

Wanneer er een avondklok komt dan ga ik me daar niet aan houden. De boete is me de prijs van de vrijheid wel waard. Niet dat ik opzettelijk laat naar buiten ga (doe ik nu ook niet) maar als ik op bezoek ben geweest dan ga ik gewoon om 23.00 terug, ook als de klok op 22.00 staat. Alsof dat het verschil maakt. Ik heb me altijd aan de regels gehouden, neem alles super serieus, maar er is een grens en die wordt bij mij bereikt met een avondklok. De horeca is al dicht immers, wat is het doel? Onderdrukking?

[ Voor 3% gewijzigd door Mfpower op 05-11-2020 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:48
FabianGTI schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:43:
[...]

En hoe zie je dat gebeuren, buurtgemeentes zijn met tal van wegen verbonden aan elkaar, dat is niet 1 doorgaande weg of snelweg

Wil je op alle wegen politie laten handhaven? Die hebben wel wat beters te doen
Je hoeft natuurlijk niet alles te vangen. Hoe zie je alcohol controles voor je in het verkeer? Zoveel wegen, zoveel plaatsen waar men gedronken kan hebben. Toch vinden ook alcohol controles plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Mfpower schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:47:
[...]

Ik zou het willen maar er is absoluut geen politieke wil voor het sluiten van scholen (begrijpelijk) en zelfs niet voor maatregelen (minder begrijpelijk).
Nog eerder zitten we straks allemaal 24/7 thuis opgesloten dan dat ze gaan kiezen voor halve klassen. De balans is helemaal zoek.

Wanneer er een avondklok komt dan ga ik me daar niet aan houden. De boete is me de prijs van de vrijheid wel waard. Niet dat ik opzettelijk laat naar buiten ga (doe ik nu ook niet) maar als ik op bezoek ben geweest dan ga ik gewoon om 23.00 terug, ook als de klok op 22.00 staat. Alsof dat het verschil maakt. Ik heb me altijd aan de regels gehouden, neem alles super serieus, maar er is een grens en die wordt bij mij bereikt met een avondklok. De horeca is al dicht immers, wat is het doel? Onderdrukking?
Die is er ook niet landelijk, juist waar jij (misschien) niet woont en men erg laks is gaat die gelden. Die maatregel is er niet tegen jou maar tegen diegenen die het niet serieus nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:49
aangezien evt. aanvullende lockdown-maatregelen waarschijnlijk per veiligheidsregio uitgerold zullen worden, hierbij ook een kaart met 3, 7 en 14 daagse besmettingen per veiligheidsregio...

https://rpubs.com/wimpel/686429

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wYfYXsnIjXbwRMCPCx5hsVv0xAQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dhhzpjbVnlne7OggMsAcW38A.png?f=user_large
Pagina: 1 ... 59 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins