Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 224 Laatste
Acties:
  • 695.687 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:07
Echt he, wat een volk |:(

De aangekondigde sluiting van attractieparken lijkt er woensdag voor te zorgen dat meer mensen dan normaal de Efteling bezoeken. ,,Mensen willen nog even genieten van een dagje Efteling, voordat we weer dichtgaan", zegt een woordvoerder van het attractiepark in Kaatsheuvel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:23

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Leon Zwiers schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:53:

De aangekondigde sluiting van attractieparken lijkt er woensdag voor te zorgen dat meer mensen dan normaal de Efteling bezoeken. ,,Mensen willen nog even genieten van een dagje Efteling, voordat we weer dichtgaan", zegt een woordvoerder van het attractiepark in Kaatsheuvel.
Verrassend ook...

Die hadden niet open moeten gaan vandaag.

Maargoed; wel netjes te volgen in de besmettingen hierdoor waarschijnlijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Van hetzelfde niveau eerder deze week: Duitsland sluit horeca, Nederlanders doen snel nog laatste biertje: ‘Je moet profiteren nu het nog kan’

Echt, hoe sommige mensen zó knetterend dom kunnen zijn weet ik niet, en ook niet of het aangeboren is of dat het komt door alcohol- en/of drugsgebruik, maar erg snappen doe je het allemaal nog niet, als je dit soort uitspraken doet :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:27
En heel vaak ook een gewoon zwembad. ;)

Al moet ik zeggen dat ik de laatste tijd niet vaak in de sauna kom. Voor mij is het een heerlijk ontspannen totaalbeleving en dat is met het sluiten van het horeca-gedeelte toch echt minder geworden.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Señor Sjon schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:38:
Dit helpt niet voor de acceptatie van maatregelen.
Er zijn meer van dit soort problemen. Sommige sluitingen moeten op basis van de gemeentelijke vergunning. Dus twee bedrijven doen hetzelfde, maar omdat er een klein verschil staat op de vergunning moet de ene dicht en de ander niet.

Als je dit leest krijg je alleen maar meer vraagtekens.

Ze hadden dit beter niet kunnen doen. Wat een clusterfuck aan communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20:25

NMH

Moderator General Chat
wildhagen schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:29:
Kennelijk heeft hij een 180-graden draaikont-manoeuvre uitgevoerd, want iig sauna's mogen nu gewoon open blijven:

[...]

(AD Liveblog)
Behoorlijk reclamepraatje van die vent. En een saunabezoek een voorwaarde voor stressverlaging en immuunversterking? Dat zou niet best zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

dreamscape schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:57:
[...]

En heel vaak ook een gewoon zwembad. ;)
Klopt, die is er ook, doorgaans met een wat aangenamere temperatuur rond de 30 graden oid. Maar daar wordt dan wel het Protocol Verantwoord Zwemmen (PDF) (afgestemd samen met de RIVM) voor gebruiikt.

Dus ook in het water 1.5 meter afstand houden, en ook een maximaal aantal mensen in het bad (afhankelijk van de omvang van het bad). Echter is dat laatste zelden een probleem (iig in 'mijn' sauna), wan ter liggen zelden meer dan 5-6 mensen tegelijk in.
Al moet ik zeggen dat ik de laatste tijd niet vaak in de sauna kom. Voor mij is het een heerlijk ontspannen totaalbeleving en dat is met het sluiten van het horeca-gedeelte toch echt minder geworden.
Voor mij is dat hooguit een ergernis, ik neem mijn eigen drinken wel mee. Ik kom er primair voor het sauna, de horeca is een bijzaak (zeker omdat dat toch al erg duur is).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:25

En komend weekend extra druk in winkelstraten en meubelboulevards. Zeker met alle sint aankopen en het feit dat al het andere nu dicht is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:25
Het is nog maar 1 dag, maar het moet ergens beginnen.
LCPS meld een keer een verlaging van bezette ziekenhuisbedden.

612 covidpatiënten op IC, 1960 in kliniek
4 november 2020
Het totaal aantal opgenomen covidpatiënten bedraagt 2572, 81 minder dan de vorige dag. Daarvan liggen er 1960 buiten de Intensive Care, 84 minder dan gisteren. Op de IC liggen 612 covidpatiënten (waarvan 2 in Duitsland), 3 meer dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 475 non-covidpatiënten op de IC, 26 meer dan gisteren. De totale IC-bezetting bedraagt daarmee 1087 (waarvan 2 in Duitsland), 29 meer dan de vorige dag. Het aantal nieuwe covidopnames bedraagt 236 in de kliniek en 50 op de IC.

In de afgelopen 24 uur zijn er 42 patiënten verplaatst tussen de regio’s, waarvan 9 IC-patiënten.

https://lcps.nu/612-covidpatienten-op-ic-1960-in-kliniek/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:39
Plenkske schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:04:

4 november 2020
Het totaal aantal opgenomen covidpatiënten bedraagt 2572, 81 minder dan de vorige dag. Daarvan liggen er 1960 buiten de Intensive Care, 84 minder dan gisteren. Op de IC liggen 612 covidpatiënten (waarvan 2 in Duitsland), 3 meer dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 475 non-covidpatiënten op de IC, 26 meer dan gisteren. De totale IC-bezetting bedraagt daarmee 1087 (waarvan 2 in Duitsland), 29 meer dan de vorige dag. Het aantal nieuwe covidopnames bedraagt 236 in de kliniek en 50 op de IC.

In de afgelopen 24 uur zijn er 42 patiënten verplaatst tussen de regio’s, waarvan 9 IC-patiënten.

Laten we hopen dat gisteren de piek was. Kan wel goed kloppen. Een paar dagen nadat de piek in besmettingen is gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Mr.Joker schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:06:
[...]

Laten we hopen dat gisteren de piek was. Kan wel goed kloppen. Een paar dagen nadat de piek in besmettingen is gezien.
Ik hoop met je mee. Maar ik verwacht het nog niet. Eind van de week, begin volgende week wordt de daling pas echt verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
Plenkske schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:04:

4 november 2020

Is al vaker voorgekomen de afgelopen periode, laten we hopen dat het dit keer wel doorzet.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Leon Zwiers schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:07:
[...]

Ik hoop met je mee. Maar ik verwacht het nog niet. Eind van de week, begin volgende week wordt de daling pas echt verwacht.
Zo te zien hebben we de piek in besmettingen op de 19/20 gehad toch? 2 weken later dan een daling lijkt me plausibel? Of gaat daar 3-4 weken overheen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:41
Mr.Joker schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:06:
[...]

Nou ja, piek of niet, zover ik weet zijn de dinsdagen altijd de dagen met de hoogste meldingen (achterstanden van het weekend), maar het is te hopen inderdaad. Mijn schatting was (staat ergens in een eerdere post van mij) dat we pas komend weekend echt een afvlakking dan wel daling zouden zien in de ziekenhuizen. Dit aangezien in de flow van "besmet raken > getest worden > ziek zijn > ernstig ziek > ziekenhuis > eventueel IC" er altijd wel enige dagen tot een week zit tussen de testuitslag en ziekenhuisopname, met soms nog een of meerdere dagen bij overgang van regulier ziekenhuisbed naar de IC.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan

Tsjah, het mag. En dan mogen we er hier niet over zeuren. Stel je bijvoorbeeld eens voor dat ik een opmerking zou maken over kerken die met honderden mensen zingen. Daar kunnen we ook niets van zeggen, dat mag.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Plenkske
Drardollan schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:11:
[...]

Is al vaker voorgekomen de afgelopen periode, laten we hopen dat het dit keer wel doorzet.
Nee, is nog niet voorgekomen de afgelopen periode. Een afname in totale bezetting ziekenhuisbedden heb ik het dan over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
Drardollan schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:11:
[...]

Ze zouden toch moeten dalen op een punt, maar inderdaad, pas als je 3 dagen veel grotere uitstroom hebt dan instroom en de besmettingen blijven dalen, zitten we op een goed spoor denk ik.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Daling zet nog niet door.

[ Voor 119% gewijzigd door MikeyMan op 04-11-2020 14:19 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Plenkske
"het is maar 1 dag" opmerkingen incoming

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Plenkske schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:13:
[...]

Nee, is nog niet voorgekomen de afgelopen periode. Een afname in totale bezetting ziekenhuisbedden heb ik het dan over.
Laten we de grafieken er dan eens bij pakken. Ik heb even voor het gemak alleen LCPS genomen. Bron is bddataplan.nl/corona:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kivI8hlJE51baQXXEdkYpdhzomU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/at1gWgog2rhAH6Mas1SqD6Sx.png?f=fotoalbum_large

Daar zien we toch echt een daling op 30 september (701) naar 1 oktober (691).

Ik geef toe, het is amper iets die 10. Maar het is een daling. En daarna stegen we weer keihard door met af en toe een rustmomentje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Drardollan schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:18:
[...]

Laten we de grafieken er dan eens bij pakken. Ik heb even voor het gemak alleen LCPS genomen. Bron is bddataplan.nl/corona:
[Afbeelding]

Daar zien we toch echt een daling op 30 september (701) naar 1 oktober (691).

Ik geef toe, het is amper iets die 10. Maar het is een daling. En daarna stegen we weer keihard door met af en toe een rustmomentje.
Haha dat is een maand en paar dagen geleden... ruime definitie van afgelopen periode dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Plenkske schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:19:
[...]

Haha dat is een maand en paar dagen geleden... ruime definitie van afgelopen periode dus.
Voor mij is de 'afgelopen periode' de 2e golf. Die zo begin september begonnen is. Sorry dat ik dat niet expliciet vermeld heb :)

En natuurlijk stelde die 10 niets voor, dat snappen we beiden ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Drardollan op 04-11-2020 14:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
Toch 112 minder dan gisteren :P

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:13
update RIVM en LCPS 2020-10-04

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IJCrrw5hlqWbUgVyJF5KMyg5EiU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/e8I9S4N44KNJALSTCDbSgfyx.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UEwwXtTW7K5dprUEPEp1Oa5mLh0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PGPU29GuDCSlJfeqaAUdrNEs.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jVo6lUWEnsx2mdbPe3l1BpY9tTI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5fWem59A020zMoOeq0VgP4NY.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Kijkend naar dit plaatje lijkt de R onder de 1 te gaan ergens tussen 26 en 29 oktober (als je alleen naar besmettingscijfers kijkt).
Aangezien er waarschijnlijk die dagen niet meer zo veel bij komt.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/El-3XgTXUAEfrkF?format=png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Leon Zwiers schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:22:
[...]

nu.nl beseft dat het geen indrukwekkend aantal is, dus drukt het maar in een 1,5% daling uit :p

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Dat ligt eraan wat je definitie van daling is (is 1 minder al een daling?). Van 7743 naar 7633 is toch 110 minder. Niet iets om voor op de banken te gaan overigens.

Het positieve is dat er geen stijging meer is geweest voor langere tijd. Ook het feit dat er 84 minder in het ziekenhuis liggen is goed nieuws denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
mystic schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:26:
[...]

nu.nl beseft dat het geen indrukwekkend aantal is, dus drukt het maar in een 1,5% daling uit :p
Toch altijd mooi hoe ze het weten te draaien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Drardollan schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:26:
[...]

Dat ligt eraan wat je definitie van daling is (is 1 minder al een daling?). Van 7743 naar 7633 is toch 110 minder. Niet iets om voor op de banken te gaan overigens.

Het positieve is dat er geen stijging meer is geweest voor langere tijd. Ook het feit dat er 84 minder in het ziekenhuis liggen is goed nieuws denk ik.
ben vooral benieuwd naar de verdeling van oude gevallen. We hebben 2 dagen een hele harde daling gehad, nu vlakt die weer af. Maar hoeveel oud zeer zit erbij.

Op naar volgende week dinsdag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Leon Zwiers schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:22:
[...]

110 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Leon Zwiers schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:28:
[...]

ben vooral benieuwd naar de verdeling van oude gevallen. We hebben 2 dagen een hele harde daling gehad, nu vlakt die weer af. Maar hoeveel oud zeer zit erbij.

Op naar volgende week dinsdag!
Zie de post van @Plenkske : Plenkske in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Plenkske schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:25:
Kijkend naar dit plaatje lijkt de R onder de 1 te gaan ergens tussen 26 en 29 oktober (als je alleen naar besmettingscijfers kijkt).
Aangezien er waarschijnlijk die dagen niet meer zo veel bij komt.

[Afbeelding]
Lijkt erop dat de vertraging in de data langzaam terug loopt?

Dat zou de daling wat drukken initieel.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 04-11-2020 14:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breew
en de dynamische kaart tm vandaag bijgewerkt...

https://rpubs.com/wimpel/685995

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0gdqqJrZdwReTF0_VFxzO9AB4d4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/88jbcLLLwsFWso3wLrcH6eof.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Leon Zwiers schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:31:
[...]

Overheen gelezen. Best veel nog dus :P
Wel veel, maar het loopt wel behoorlijk terug. Hoor ook overal om mij heen dat ze binnen enkele uren getest kunnen worden en uitslag binnen 24 uur hebben (waaronder ikzelf afgelopen weekend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kleine suggestie; moet dat geen radiobutton zijn? Of heeft het combineren van de lagen toegevoegde waarde? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
MikeyMan schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:31:
[...]

Lijkt erop dat de vertraging in de data langzaam terug loopt?

Dat zou de daling wat drukken initieel.
Mwah, ongeveer gelijk volgens mij.
Hier per dag de aantallen:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/El-3XXRX0AEFA4e?format=png&name=4096x4096

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• breew
MikeyMan schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:33:
[...]

Kleine suggestie; moet dat geen radiobutton zijn? Of heeft het combineren van de lagen toegevoegde waarde? :?
hele goede suggestie... er zit (of zat) helaas een bug/feature in het leaflet-package van R, waardoor basegroups (met radiobuttons) niet dezelfde functionaliteiten hadden/hebben als overlaygroups (checkboxes)... zo kon de legenda niet automatisch meeschakelen bij radiobuttons.

dus.. dat :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik voel een serieuze stijging van het aantal besmettingen in Curacao aankomen over pak hem beet een dag of 10-14...
Reisorganisaties Corendon en TUI krijgen sinds dinsdagavond duidelijk meer boekingen binnen voor reizen naar Curaçao. Toen gaf premier Mark Rutte op zijn persconferentie een "dringend" negatief reisadvies voor reizen naar het buitenland tot half januari, maar hij zei ook dat het Caraïbische gedeelte van het koninkrijk buiten dat advies valt.

,,We zagen de boekingen naar Curaçao direct binnenstromen na de persconferentie", aldus een woordvoerster van Corendon. TUI merkt een zelfde ontwikkeling. Een zegsvrouw geeft aan dat er "meer belangstelling" is ten opzichte van de afgelopen tijd. Beide organisaties kunnen nog geen specifieke boekingscijfers geven.

Curaçao is op dit moment de enige Caribische bestemming waar Nederlanders naartoe op vakantie kunnen. Alleen voor dat eiland geldt code geel. Bijvoorbeeld Bonaire is op de website van het ministerie van Buitenlandse Zaken nog oranje gekleurd.
(AD Liveblog)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
MikeyMan schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:33:
[...]

Enige toegevoegde waarde die ik zie is dat je beetje de afname kan zien als je er 2 en dan 1 weg klikt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breew
Plenkske schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:37:
[...]

Enige toegevoegde waarde die ik zie is dat je beetje de afname kan zien als je er 2 en dan 1 weg klikt ;)
niet helemaal, want de kleurschaal verieert per laag... hoogte waarde = zwaarste kleur...
Dus ook in de zomer was er een dieprode gemeente, maar dan met 2 besmettingen ofzo ;-)

Ik had ook liever radiobuttons, maar dan moet ik handmatig gaan java-en... en daar heb ik niet zoveel zin in (lees: handigheid in).
En er staat volgens mij een workaroud mbt dit probleem bij een issue op github wat hierover gaat... ik zal het eens doornemen ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door breew op 04-11-2020 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023

Iets met draagvlak. Ik zag hier ook bij de schaatsbaan dat alle reserveringsblokken vandaag vol zijn. Normaal is het doordeweeks overdag heel rustig maar vandaag nemen nog veel mensen het ervan omdat nog niet zeker is of de baan morgen nog open is.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
NOS heeft het te druk met presidentsverkiezingen in Amerika en is niet gewend dat er een keer een verlaging is in de totale ziekenhuis bezetting.

https://nos.nl/liveblog/2...-vliegveld-rotterdam.html

"Er zijn dus meer coronapatiënten opgenomen dan ontslagen."

Lijkt bijna alsof die teksten niet eens door een persoon worden toegevoegd, maar door een script waar een fout in zit.

edit: lol het stukje tekst is nu weggehaald

[ Voor 5% gewijzigd door Plenkske op 04-11-2020 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-09 16:02

codex

Geen OpenAI agent :)

Naast Zuid Holland is het opvallend te zien dat in Noord Brabant het procentuele aantal besmettingen op inwoneraantal hoog is.

Je zou denken dat mensen in Noord Brabant extra voorzichtig zijn na de eerste golf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
reemprive schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:41:
Naast Zuid Holland is het opvallend te zien dat in Noord Brabant het procentuele aantal besmettingen op inwoneraantal hoog is.

Je zou denken dat mensen in Noord Brabant extra voorzichtig zijn na de eerste golf.
Volgens mij heeft Brabant na Noord en Zuid Holland de meeste inwoners van Nederland.
Zwaartepunt ligt nu vooral in het westen van Brabant en een paar losse gemeentes.
Zoals in bijna elk gebied is die voorzichtigheid heel erg wisselend per persoon heb ik gemerkt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

reemprive schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:41:

Brabant is dan ook één van de drukstbevolkte provincies (3e plek, na Zuid- en Noord-Holland), dus vrij logisch dat je daar meer besmettingen ziet dan in bijvoorbeeld Drenthe of Zeeland.

Daarnaast was het in de eersre golf vooral Oost-Brabant, waar het nu juist vooral hier in West-Brabant flink rondgaat: https://www.bndestem.nl/b...steden~a8dbca6c/178490634

(plaatje van 1 november, kon even geen recentere vinden)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
Plenkske schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:40:
NOS heeft het te druk met presidentsverkiezingen in Amerika en is niet gewend dat er een keer een verlaging is in de totale ziekenhuis bezetting.

https://nos.nl/liveblog/2...-vliegveld-rotterdam.html

"Er zijn dus meer coronapatiënten opgenomen dan ontslagen."

Lijkt bijna alsof die teksten niet eens door een persoon worden toegevoegd, maar door een script waar een fout in zit.

edit: lol het stukje tekst is nu weggehaald
Daar zit gewoon een stagiair elke dag het stuk van de vorige dag te copy pasta-en. Enige wat ie doet is de getallen aanpassen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Plenkske schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:43:
[...]

Volgens mij heeft Brabant na Noord en Zuid Holland de meeste inwoners van Nederland.
Zwaartepunt ligt nu vooral in het westen van Brabant en een paar losse gemeentes.
Zoals in bijna elk gebied is die voorzichtigheid heel erg wisselend per persoon heb ik gemerkt...
Noord Holland doet het eigenlijk wel goed, daar neemt het aantal besmettingen op inwoneraantal behoorlijk af.

Meest droevig is Urk, die heeft hadden de tweede week van oktober nog 10 besmettingen per week, inmiddels zijn dat er 85.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
reemprive schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:52:
[...]

Noord Holland doet het eigenlijk wel goed, daar neemt het aantal besmettingen op inwoneraantal behoorlijk af.

Meest droevig is Urk, die heeft hadden de tweede week van oktober nog 10 besmettingen per week, inmiddels zijn dat er 85.
Slechte genen denk ik. Geef het 2 weken, dan is iedereen daar immuun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

wildhagen schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:45:
[...]

Brabant is dan ook één van de drukstbevolkte provincies (3e plek, na Zuid- en Noord-Holland), dus vrij logisch dat je daar meer besmettingen ziet dan in bijvoorbeeld Drenthe of Zeeland.
Aha, dat verklaart een hoop. Overigens doet Zeeland het niet echt goed in stijging ten opzichte van vorige week. Nu zijn de aantallen op inwoneraantal niet schokkend, maar een tandje minder zou wel fijn zijn denk ik zo.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
Drardollan schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:54:
[...]

Slechte genen denk ik. Geef het 2 weken, dan is iedereen daar immuun.
Slecht gen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:32
Plenkske schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:43:
[...]

Het aantal is echter een incidentiecijfer, inwonersaantal wordt op die wijze redelijk voor gecorrigeerd want het is een x aantal per 100.000. Het is dus niet enkel een feit van meer inwoners, dus een hogere incidentie. Maar een reflectie van gedrag.

Andersom zie je overigens ook hetzelfde gebeuren in redenatie. Het incidentiecijfer loopt op, maar het is een dunbevolkt gebied, dus niet zo ernstig. Maar ook in een dunbevolkt gebied kun je gewoon een grote brandhaard ontwikkelen. En aangezien in Nederland mensen in dunbevolkte gebieden voor een deel forenzen, kan het één en ander zo ook weer makkelijk verspreiden.

En het gaat natuurlijk vrij rap in zo'n geval. Hoewel de maatregelen landelijk op een bepaald niveau zit, zijn er lokaal toch echt wel enkele clusters waar strikter mogelijk wenselijk zou kunnen zijn.

Na deze tweede golf is het dan ook zaak dat het belang van waakzaamheid en medewerking aan testen / BCO doordringt, anders zitten we tegen maart / april straks weer in een derde golf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Nee, ze hebben in heel Urk wel 3 genen: Kramer, Boer en Bakken ;)

Over 5 jaar zijn het er nog maar 2 haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

reemprive schreef op woensdag 4 november 2020 @ 14:52:
[...]

Urk is ook lekker kansloos bezig wat dat betreft:
Zaterdagavond rond 19:30 uur troffen agenten in een jeugdhonk op Urk 16 mensen aan. De politie vroeg de aanwezigen te vertrekken. Toen de agenten rond 01:00 nogmaals kwamen kijken, klonk er muziek en bleken er in het jeugdhonk zo'n 50 mensen aanwezig te zijn
https://www.omroepflevola...plekken-feesten-beeindigd

Niet dat de rest van de provincie beter is natuurlijk :p Maar op zo'n kleine gemeenschap kunnen besmettingen snel gaan natuurlijk.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
mystic schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:09:
[...]

[...]

https://www.omroepflevola...plekken-feesten-beeindigd

Niet dat de rest van de provincie beter is natuurlijk :p Maar op zo'n kleine gemeenschap kunnen besmettingen snel gaan natuurlijk.
Tja, ze komen 5,5 uur later pas terug om nog eens te kijken. Niet om de aso's in die keet goed te praten, maar das ook wel een beetje dom :P

Nog een voorbeeld waarom ze moeten kappen met waarschuwen in dit soort gevallen en direct moeten beboeten.

[ Voor 8% gewijzigd door LZ86 op 04-11-2020 15:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Leon Zwiers schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:19:
[...]

Tja, ze komen 5,5 uur later pas terug om nog eens te kijken. Niet om de aso's in die keet goed te praten, maar das ook wel een beetje dom :P
De veldwachter heeft wel meer te doen natuurlijk dan deze rekels en belhamels achter de vodden te zitten!
Nog een voorbeeld waarom ze moeten kappen met waarschuwen in dit soort gevallen en direct moeten beboeten.
zeker. en sluit het pand waar dit soort dingen gebeuren voor een maand of langer.

[ Voor 24% gewijzigd door mystic op 04-11-2020 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online

Amphiebietje

In de blubber

mystic schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:21:

zeker. en sluit het pand waar dit soort dingen gebeuren voor een maand of langer.
In China zou de deur worden dichtgelast met de feestvierders er nog in (heb ik begrepen).

Eten en drinken hebben ze toch genoeg, en het houdt de zieken van de straat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:16
mystic schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:09:
[...]
Maarja, ligt dat aan de kerk, de visserij, of de dealers/cokegebruik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

Amphiebietje schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:31:
[...]

In China zou de deur worden dichtgelast met de feestvierders er nog in (heb ik begrepen).

Eten en drinken hebben ze toch genoeg, en het houdt de zieken van de straat. ;)
ik vind het een mooie oplossing :p
Waah schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:31:
[...]

Maarja, ligt dat aan de kerk, de visserij, of de dealers/cokegebruik :+
Kerk, zonder twijfel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:19

Mfpower

In dubio

redwing schreef op woensdag 4 november 2020 @ 13:49:
[...]

Ik bedoel vooral dat zelfs met goede afspraken je nog steeds besmet kunt raken.

[...]
Klopt het gaat mij ook om een beter optimum.
De meesten willen nog steeds dat de scholen open blijven.
Bijna niemand wil ze dicht anders dan tijdelijk. Het gaat om maatregelen. Een beter optimum tussen veiligheid en het maatschappelijk belang van school.
Dat is simpelweg een beter idee omdat we dan ze snel mogelijk weer dingen normaler kunnen krijgen.

[...]

Die gaan ze echter nooit winnen. Er is een goede reden om het op deze manier te doen en die kunnen ze ook goed onderbouwen. De leerplicht opschorten gaat ook niet gebeuren omdat begin dit jaar al heeft laten zien wat voor achterstanden dat oplevert. Oftewel dat is een weggegooide 15k.
Dit soort sites zorgen juist alleen maar voor veel meer onveiligheid. Hierdoor gaan mensen zich minder aan de regels houden en het probleem juist groter maken.
“Ze” hebben anders ook de urgenda uitspraak voor elkaar gekregen en gewonnen toen ook iedereen dacht dat dat onmogelijk was. Op soortgelijke gronden: een goede leefomgeving voor een ieder. Dus ik zal de kans niet op 0 stellen.

Kort over de leerplicht: we hebben samen met Duitsland de strengste ter wereld. Dat was voor Corona al een hekel punt. Onmogelijk een extra dagje te krijgen oid. Nu in een dergelijke crisis zie je dat dit voor sommigen behoorlijk pijn doet. Nieuwsuur had hier laatst een stuk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 20:39
Mfpower schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:50:

“Ze” hebben anders ook de urgenda uitspraak voor elkaar gekregen en gewonnen toen ook iedereen dacht dat dat onmogelijk was. Op soortgelijke gronden: een goede leefomgeving voor een ieder. Dus ik zal de kans niet op 0 stellen.
De Urgenda zaak was dan ook een zaak die wel goed onderbouwd was, alleen was daar de grote vraag of ze het van de regering gingen winnen. Maar daar was de onderbouwing van de regering waarom ze het niet wilden doen heel magertjes. Iets wat nu wel anders is.
Kort over de leerplicht: we hebben samen met Duitsland de strengste ter wereld. Dat was voor Corona al een hekel punt. Onmogelijk een extra dagje te krijgen oid. Nu in een dergelijke crisis zie je dat dit voor sommigen behoorlijk pijn doet. Nieuwsuur had hier laatst een stuk over.
Er is een heel verschil tussen een dagje vrij of de 2 weken die jij al wil (en dan waarschijnlijk ook wel vaker dan 1 keer). Dat het in Nederland te streng is ben ik het volledig mee eens, maar als je het gelijk over weken afwezig hebt, gaat dat toch weer te ver.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:19

Mfpower

In dubio

redwing schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:58:
[...]

De Urgenda zaak was dan ook een zaak die wel goed onderbouwd was, alleen was daar de grote vraag of ze het van de regering gingen winnen. Maar daar was de onderbouwing van de regering waarom ze het niet wilden doen heel magertjes. Iets wat nu wel anders is.
Dat is een interessante. De onderbouwing van onderwijs open laten is evident. Waarom er weinig maatregelen zijn en dat het voor een ieder veilig kan vind ik niet evident.
[...]

Er is een heel verschil tussen een dagje vrij of de 2 weken die jij al wil (en dan waarschijnlijk ook wel vaker dan 1 keer). Dat het in Nederland te streng is ben ik het volledig mee eens, maar als je het gelijk over weken afwezig hebt, gaat dat toch weer te ver.
Wat ik bedoel is dat de leerplicht nu bijt met een veilige leefomgeving. Eerder beet de leerplicht om andere redenen maar nu is het imho pijnlijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Wat betreft de scholen.... je zou de kerstvakantie een paar weken naar voren kunnen halen. Heb je gelijk de geplande wintersport vakanties die in de meeste gevallen (omdat het gezien de bijzondere oplettendheid van dat gezin veilig en verantwoord zou zijn) toch wel door zouden gaan gefrustreerd.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

mystic schreef op woensdag 4 november 2020 @ 15:42:
[...]

ik vind het een mooie oplossing :p
[...]

Kerk, zonder twijfel :+
Als je na een nacht zuipen op zaterdag daarna de hele zondag in de kerk moet zitten kan je wel wat coke gebruiken idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Als we nou gewoon allemaal stoppen met naar de teststraat te gaan in de week voor kerst, dan kunnen we het tenminste normaal vieren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-09 16:08

basvn

Breezand - NHN

Ankona schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:06:
Wat betreft de scholen.... je zou de kerstvakantie een paar weken naar voren kunnen halen. Heb je gelijk de geplande wintersport vakanties die in de meeste gevallen (omdat het gezien de bijzondere oplettendheid van dat gezin veilig en verantwoord zou zijn) toch wel door zouden gaan gefrustreerd.
Dan zit je nog steeds met kerst en nieuwjaarsdag waardoor je 2 rotweken hebt qua dagen.

gewoon 2 weken nu scholen dicht, en eind december weer

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ankona
Waaorm willen we zo graag kerst "normaal" vieren?

In de zomer toen alles goed ging zag je dat het offerfeest bij een klein deel van de bevolking al genoeg was voor een zichtbare opleving van het virus. (en wellicht de start van de huidige shit al heeft dat meer oorzaken)

Als we iets niet willen is dat wel dat mensen met kerst bij elkaar gaan kruipen. Echt niet. Gewoon niet doen. We slaan al zoveel over dit jaar, hou dan even vol en cancel ook kerst.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Ankona schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:28:

In de zomer toen alles goed ging zag je dat het offerfeest bij een klein deel van de bevolking al genoeg was voor een zichtbare opleving van het virus. (en wellicht de start van de huidige shit al heeft dat meer oorzaken)

Als we iets niet willen is dat wel dat mensen met kerst bij elkaar gaan kruipen. Echt niet. Gewoon niet doen. We slaan al zoveel over dit jaar, hou dan even vol en cancel ook kerst.
Sommige zullen het heerlijk vinden, kerst zonder familie :+

Maar even serieus: wie is "we" ?
Vraag me af hoe groot de groep is die het gaat vieren zoals elk jaar, als de huidige corona maatregelen dan nog gelden.

Dat we het zouden willen is denk ik logisch, maar iedereen weet dat het niet realistisch is.

PS. ik zeg al een tijdje "kerst wordt dit jaar afgelast"

[ Voor 3% gewijzigd door Plenkske op 04-11-2020 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 20:39
Mfpower schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:05:
[...]
Dat is een interessante. De onderbouwing van onderwijs open laten is evident. Waarom er weinig maatregelen zijn en dat het voor een ieder veilig kan vind ik niet evident.
Een rechter zal kijken of de maatregelen te onderbouwen en logisch zijn. En gezien de cijfers en de ontwikkeling er van, is het goed te verklaren waarom er weinig maatregelen zijn. En dus ook waarom de scholen open blijven.
[...]
Wat ik bedoel is dat de leerplicht nu bijt met een veilige leefomgeving. Eerder beet de leerplicht om andere redenen maar nu is het imho pijnlijker.
Klopt, alleen over het geheel gezien is dit een klein probleem vergeleken met het corona-probleem en iets waarvan je niet kunt verwachten dat er specifieke uitzonderingen voor worden gemaakt. Als grote zaak om de leerplicht te versoepelen acht ik de kans dan ook zeer klein.

Aan de andere kant denk ik dat als je in een specifiek geval je kinderen thuis zou houden (b.v. zoals bij jou), daar een boete voor krijgt en die aanvecht, je wel een zeer goede kans hebt om hem te winnen. Want dan gaat het om een specifieke situatie waarbij je kunt aantonen dat de risico's voor jou (te) groot zijn.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
CyberMania schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:15:
Als we nou gewoon allemaal stoppen met naar de teststraat te gaan in de week voor kerst, dan kunnen we het tenminste normaal vieren.
Ah, de Belgische methode *O*

[ Voor 14% gewijzigd door Drardollan op 04-11-2020 17:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:23
Ankona schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:28:

Helemaal mee eens.

Het feit dat Kerst dit jaar een keer niet aan elkaar zou hangen van allerhande 'verplichte' uitjes zie ik als één van de kleine lichtpuntjes van Corona.

Dat gaat de overheid toch niet verknallen? :)
Plenkske schreef op woensdag 4 november 2020 @ 16:33:
Vraag me af hoe groot de groep is die het gaat vieren zoals elk jaar, als de huidige corona maatregelen dan nog gelden.
Het is het enige waar m'n ouders (oudere mensen) het over hebben. Nu kan ik het me gezien hun leeftijd wel voorstellen dat ze uitkijken naar Kerst. Maar weet ook zeker dat zij - en volgens mij iedereen van die generatie - alle ruimte zal pakken die er tijdens Kerst geboden wordt. En nog een beetje meer.

[ Voor 25% gewijzigd door alexbl69 op 04-11-2020 17:27 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:07

St@m

@ Your Service

Ik gok zo dat ik gewoon bij mijn schoonouders en ouders eet hoor met kerst.

Mijn schoonouders hebben hier zaterdag nog gegeten, zie niet in waarom het nu ineens anders wordt.

Edit: vanmiddag nog

[ Voor 46% gewijzigd door St@m op 04-11-2020 17:45 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
alexbl69 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:25:
[...]

Helemaal mee eens.

Het feit dat Kerst dit jaar een keer niet aan elkaar zou hangen van allerhande 'verplichte' uitjes zie ik als één van de kleine lichtpuntjes van Corona.

Dat gaat de overheid toch niet verknallen? :)

[...]

Het is het enige waar m'n ouders (oudere mensen) het over hebben. Nu kan ik het me gezien hun leeftijd wel voorstellen dat ze uitkijken naar Kerst. Maar weet ook zeker dat zij - en volgens mij iedereen van die generatie - alle ruimte zal pakken die er tijdens Kerst geboden wordt. En nog een beetje meer.
Ik zou gewoon voorstellen om het te verzetten. Vier kerst ergens in een weekend wanneer het weer kan.
Die datum boeit toch totaal niet. Tenzij in je kerst traditie ook een bezoek naar de kerk zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zijn in België de sportscholen gesloten. De parkeerplaats van de sportschool hier staat vol met Belgische auto's. Logisch aangezien de grenzen open staan en je pasje overal ter wereld is te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Laatst online: 02-07 21:43
https://www.ad.nl/binnenl...treng-handhaven~ac0f4d36/

De politie gaat niet streng handhaven op de groepgroottes van twee. Daar is te weinig capaciteit voor en tevens wordt de maatregel niet zinvol geacht. Eerst wordt er gewaarschuwd, daarna eventueel beboet. Wel wordt de nuance gelegd dat een groepje van tien bijvoorbeeld wel aangepakt, maar van drie niet of minder snel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:51
Plenkske schreef op woensdag 4 november 2020 @ 17:44:
[...]

Ik zou gewoon voorstellen om het te verzetten. Vier kerst ergens in een weekend wanneer het weer kan.
Die datum boeit toch totaal niet. Tenzij in je kerst traditie ook een bezoek naar de kerk zit.
Met z'n allen naar de kerk kan maar op een paar plekken in NL (@Drardollan heeft de adressen) dus dat hoeft ook geen belemmering te zijn. Ik weet alleen niet of verplaatsen heel handig is. Ms is in kleine kring wel handiger dan grotere samenkomsten direct na de 1e versoepelingen.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
klaaas schreef op woensdag 4 november 2020 @ 18:11:
[...]

Met z'n allen naar de kerk kan maar op een paar plekken in NL (@Drardollan heeft de adressen) dus dat hoeft ook geen belemmering te zijn. Ik weet alleen niet of verplaatsen heel handig is. Ms is in kleine kring wel handiger dan grotere samenkomsten direct na de 1e versoepelingen.
Ligt er maar net aan hoe ver je het uitstelt.
Ik zie kerst in de zomer wel zitten, maar dan word het al snel een luxe bbq met wellicht meer familie of een andere groep mensen dan normaal.
En anders: van uitstel komt afstel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-09 07:21
Tsja, kerst is familie (min of meer verplicht nummer, hoewel ik erg geen hekel aan heb), oud en nieuw is vrienden. Ik zie met kerst nog mogelijkheden dat enigszins cronaproof te doen, o&n een stuk minder. Althans, in mijn bubbel. Either way is het een double whammy van twee massale samenkomsten (landelijk gezien) op een bijzonder ongelukkige paar dagen afstand.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
En toen was de zwemles toch plots geen uitzondering meer.....Echt zeg. Bedenk dit van te voren even.....
eerst wel, en nu plots niet. lekker die communicatie weer. https://www.zwembadbranche.nl/

[ Voor 8% gewijzigd door LZ86 op 04-11-2020 18:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:02
Kan wel gelijk ophouden met zwemles. Kost 110 euro per maand voor twee kinderen en dit keer geen zomervakantie om alles in te halen.

Echt. Kan ze beter naar de sauna sturen, die hebben een betere lobby bij dit dartbordkabinet.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:F je bedoelt de Nederlandse methode? België test met 40-80k testen per dag nog 2x zo veel als Nederland. Ze zijn tijdelijk gestopt met symproomloze contacten te testen, maar dat deed nl al nooit.

Niet dta het veel uitmaakt, ook daar gaat het nog ruk (al gaan ze ook naar beneden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Openbare gebouwen gesloten, evenementen verboden
Per 4 november, 22.00 uur, is er een verbod op openstelling van voor publiek toegankelijke locaties. Dit geldt ook voor doorstroomlocaties.
Ook het verbod op evenementen blijft gehandhaafd (m.u.v. betogingen en vergaderingen en godsdienstige en levensbeschouwelijke samenkomsten als bedoeld in de Wet openbare manifestaties).
Dit verbod geldt onder meer voor horeca/eet-en drinkgelegenheden, coffeeshops, bibliotheken, bioscopen, filmhuizen, theaters, concertzalen, podia voor alle genres van muziek, theaters en hiermee vergelijkbare culturele instellingen, musea, presentatie-instellingen, monumenten met een publieksfunctie, dierenparken, pretparken, casino's, arcadehallen, speelhallen, zwembaden, anders dan voor zwemles, rondvaartboten, seksinrichtingen, enz
Dus.... wat nou weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Je verzint het niet _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Verwijderd schreef op woensdag 4 november 2020 @ 18:54:
[...]

:F je bedoelt de Nederlandse methode? België test met 40-80k testen per dag nog 2x zo veel als Nederland. Ze zijn tijdelijk gestopt met symproomloze contacten te testen, maar dat deed nl al nooit.

Niet dta het veel uitmaakt, ook daar gaat het nog ruk (al gaan ze ook naar beneden)
Van 23.000 besmettingen per dag naar 6.000.

Deze daling is mede mogelijk gemaakt door steeds minder te testen, daar waar andere landen het aantal tests opvoeren doet België het tegenovergestelde. De Belgische methode noemde ik het gekscherend. En het helpt, we zien een duizelingwekkende daling.

Als wij dat voor de kerst ook doen, kan kerst fijn doorgaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Drardollan op 04-11-2020 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Laatst online: 20:25

NMH

Moderator General Chat
CMD-Snake schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:59:
De rek is eruit, voor mijzelf en ik vermoed velen met mij.
Dat laatste lijkt in ieder geval niet het geval te zijn:
Driekwart (78 procent) heeft er begrip voor dat er extra maatregelen komen. En ook de keuze voor de maatregelen wordt door de meesten gesteund: 67 procent staat achter het totaalpakket.
[...]
Vlak na het aankondigen van de gedeeltelijke lockdown half oktober was het vertrouwen in die aanpak met 47 procent nog niet eerder in de crisis zo laag. Dat tij lijkt voorzichtig te keren: 57 procent staat daar vandaag achter. Maar er is ook onvrede. Volgens 63 procent komen de extra maatregelen te laat.
Daaruit maak ik op dat de bevolking eerder een steviger aanpak wil dan dat men de maatregelen te streng vindt. Nou is de vox populi niet noodzakelijk een goede indicatie of iets verstandig is, maar draagvlak lijkt er in ieder geval wel te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik vind het wel logisch. Zwemles gebeurt meestal in schoolverband. De scholen zijn nog open. Dus of ze nou met de klas op school zitten of in het zwembad...

Anders hebben de basisscholen er weer een gat bij in hun dagplanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-09 16:09
Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond meldt gewoon de zwembaden zijn dicht, geen uitzonderingen blijkbaar gelukkig wordt het daar stukken duidelijker van.

Man man man...

Kabinet zegt dicht... ...branche open... ...branche dicht... ...Rijk communiceert nu nog open... ...Veiligheidsregio dicht...

[ Voor 32% gewijzigd door TIGER1125 op 04-11-2020 19:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CMD-Snake
TIGER1125 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:50:
Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond meldt gewoon de zwembaden zijn dicht, geen uitzonderingen blijkbaar gelukkig wordt het daar stukken duidelijker van.

Man man man...

Kabinet zegt dicht... ...branche open... ...branche dicht... ...Rijk communiceert nu nog open... ...Veiligheidsregio dicht...
Wat een puinhoop qua communicatie. Kunnen ze bij het volgende persmomentje dan ook het Benny Hill liedje spelen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
NMH schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:15:
[...]

Dat laatste lijkt in ieder geval niet het geval te zijn:

[...]

Daaruit maak ik op dat de bevolking eerder een steviger aanpak wil dan dat men de maatregelen te streng vindt. Nou is de vox populi niet noodzakelijk een goede indicatie of iets verstandig is, maar draagvlak lijkt er in ieder geval wel te zijn.
Deze enquetes zijn wel altijd grappig.

Als je naar de ziekenhuisopnames kijkt, lijken de correlaties niet te kloppen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
Mr.Joker schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:03:

Als je naar de ziekenhuisopnames kijkt, lijken de correlaties niet te kloppen :+
Het debat in de Tweede Kamer is wel stevig moet ik zeggen. Een hoop sprekers lijken ook 'not amused' te zijn met deze extra maatregels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
CMD-Snake schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:05:
[...]

Het debat in de Tweede Kamer is wel stevig moet ik zeggen. Een hoop sprekers lijken ook 'not amused' te zijn met deze extra maatregels.
Naar die poppenkast kijk ik niet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Mr.Joker schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:06:
[...]

Dat zijn toch alle politieke leiders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Mr.Joker schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:06:
Het natuurlijk een deel toneel, zeker als bepaalde sprekers een rondje of twee rijden op hun stokpaardje en toch is dit wel interessant. Ik denk dat De Jonge op lof had gehoopt, maar het pakt anders uit. Deze extra maatregelen kunnen op weinig sympathie rekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 19:53
Mr.Joker schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:03:
[...]

Hoezo? Het zou toch best kunnen dat het merendeel daarvan bij de groep van 22% hoort?
En hoewel ik bovenstaande niet met een serieuze ondertoon zeg zou het me niet verbazen dat er enige correlatie is tussen mensen die geen zwaardere of juist lichtere maatregelen willen en de kans op geinfecteerd te raken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
GekkePrutser schreef op woensdag 4 november 2020 @ 19:27:
[...]

Ik vind het wel logisch. Zwemles gebeurt meestal in schoolverband. De scholen zijn nog open. Dus of ze nou met de klas op school zitten of in het zwembad...

Anders hebben de basisscholen er weer een gat bij in hun dagplanning.
Zwemles in schoolverband. Dat is volgens mij al aardig lang geleden. Is hier iig niet zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
En de site is weer aangepast, maar niet de datum/tijd. Echt WTF. Amateurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:58
Leon Zwiers schreef op woensdag 4 november 2020 @ 20:15:
[...]

Zwemles in schoolverband. Dat is volgens mij al aardig lang geleden. Is hier iig niet zo.
Verschilt per gemeente en per school. In Den Haag betaalt de gemeente de zwemlessen. De school / ouders betalen de bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:39
Haha goed verhaal met die zwemlessen. Ik kreeg vanmiddag een mailtje van de zwemschool van mijn kinderen dat de lessen doorgaan. Maar dat is dus toch niet zo? Of nu inmiddels weer wel?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:44

WouterG

Dit is geen ondertitel

posttoast schreef op woensdag 4 november 2020 @ 21:29:
Haha goed verhaal met die zwemlessen. Ik kreeg vanmiddag een mailtje van de zwemschool van mijn kinderen dat de lessen doorgaan. Maar dat is dus toch niet zo? Of nu inmiddels weer wel?
Volgens de zwembadbranche gaan de zwembaden ook voor lessen dicht, zie https://www.zwembadbranche.nl/
Pagina: 1 ... 58 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins