Om heel eerlijk te zijn, ik vind het wel prima hoe het nu is. Zorg nou eens voor die mondkapjes plicht en klaar.Basekid schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:49:
[...]
Door de genoemde plekken te sluiten, verminder je het bewegingsverkeer/interactiemomenten. Denk dat dat wel aardig kan bijdragen ja.
Het meest effectieve is misschien wel een avondklok/alles dicht, maarja dan gaan weer heel veel mensen klagen denk ik?
Niks extras doen was volgens de rekenmeesters geen optie blijkbaar.
edit: eerste reflex van veel mensen lijkt weer te zijn hoe je het meest voordelig de regels kan interpreteren.... Minimaal contact en alleen als het echt moet is toch niet zo lastig te begrijpen? We hebben het hier over een globale situatie waaraan miljoenen mensen dood gaan...
Ik vind niet dat we ten koste van alles dit moeten proberen te stoppen! Maar dat is mijn mening.
Waarom niet? Omdat het niet klaar is na deze lockdown. Na deze lockdown hebben de ziekenhuizen weer wat adem (hopen we) en is het weer toewerken naar een nieuwe lockdown.
Dus ik heb liever dat ze geld steken in uitbreiding van ziekenhuizen en opleiden personeel, maar dat is nergens een actiepunt...
Alle doden die nu vallen met huidige maatregelen vind ik persoonlijk een geaccepteerd risico. En mocht ik daar komen te liggen, prima!
Vanaf nu mag de verantwoording ook meer bij ouderen zelf gelegd worden.
Zo lang ik ze nog massaal bij de scholen kleinkinderen zie ophalen, er genoeg zonder mondkapje lopen bij de appie...
Meeste besmetting vind plaats in huiselijke sfeer, dus inderdaad als ze gaan oppassen op kleinkinderen.
Heel cru gezegd, we slopen nu de economie zodat ouderen kunnen blijven oppassen op kleinkinderen. Nou daar pas ik voor!
Afgelopen weekend voor het eerst weer eens met vrienden afgesproken, dat beviel prima! Dus gaan we zeker weer wat vaker doen.