Twee weken zie ik als een zoethoudertje. Reken maar nergens op voor de rest van het jaar.Barrycade schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 21:01:
Maar kortom, we gaan dus 2 weken de boel zo proberen te drukken dat we eind november/begin december weer wat ademruimte hebben zodat we weer denken dat we het bos weer uit zijn (om in dat thema te blijven).
Gaan weer lekker los met Sinterklaas en zitten weer goed hoog rond kerst en oud en nieuw zodat die vuurwerkban sense maakt in de 3e golf?
Nou, laten we ze eens voor het blok zetten en over twee weken op 0 besmettingen zitten. Dat zal ze pas leren!jip_86 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 21:15:
[...]
Twee weken zie ik als een zoethoudertje. Reken maar nergens op voor de rest van het jaar.
Zijn de "aantal positieve uitslagen" cijfers niet sowieso te laag, omdat een deel van de commerciële tests niet meegenomen wordt?
Of zit ik nog met oud nieuws in m'n hoofd, en tellen daadwerkelijk alle uitslagen nu mee voor de statistieken van de GGD?
Of zit ik nog met oud nieuws in m'n hoofd, en tellen daadwerkelijk alle uitslagen nu mee voor de statistieken van de GGD?
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
Achja, laten we hopen dat de zorg zo snel mogelijk en zoveel mogelijk ontlast worden, dat is prio 1.MikeyMan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 21:11:
[...]
Serieus, van alle zaken waar je een probleem van kunt maken (en blijkbaar ook de noodzaak voelt dat te doen); is het nou zo'n offer om alleen naar de supermarkt of de bouwmarkt te gaan? Wees blij dat er wat open blijft.
Man up...
@Mr.Joker je zult ergens een grens moeten stellen. En er is altijd iemand die net aan de verkeerd kant zit. Nogmaals; ik snap het principe, maar in feite faciliteren we daar de uitwassen wel mee. En dat feestje met 20 man is is uiteindelijk potentieel een groter gevaar dan met vier bezoekers een kop koffie drinken.
Maar ik gok zomaar dat als er wel te handhaven was geweest (juridisch en functioneel), de limiet ook geen 2 was geweest...
Ben al blij dat de sportscholen open blijven
Dan word het wel weer "ja maar derde golf".MikeyMan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 21:17:
[...]
Nou, laten we ze eens voor het blok zetten en over twee weken op 0 besmettingen zitten. Dat zal ze pas leren!
Denk dat we tot golf 8 gaanjip_86 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 21:26:
[...]
Dan word het wel weer "ja maar derde golf".
Wel een GTI dan hoop ik.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Lijkt erop dat:APClll schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 21:18:
Zijn de "aantal positieve uitslagen" cijfers niet sowieso te laag, omdat een deel van de commerciële tests niet meegenomen wordt?
- niet alles gemeld wordt
- als er gemeld wordt zijn het voornamelijk positieven.
Zien ook de reacties op:
https://twitter.com/bslagter/status/1323695259512152068?s=19
Ach, over een week zitten we op ca 5000 besmettingen/dag, daarna gaat het weer oplopen.MikeyMan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 21:17:
[...]
Nou, laten we ze eens voor het blok zetten en over twee weken op 0 besmettingen zitten. Dat zal ze pas leren!
Maatregelen van vandaag gaan niet bijdragen, de presentatie was gewoon slecht. Non verbaal stonden de heren al niets uit te stralen, argumenten sloegen nergens op. Niets konden ze echt onderbouwen, alleen vaagtaal.
Ik begon net blij te worden van het feit dat de cijfers eindelijk aan het dalen waren maar nu heb ik er niet veel vertrouwen meer in dat het snel weer leuker gaat worden.
alles kan off-topic
Corona is een meldingsplichtige aandoening. https://lci.rivm.nl/meldingsplichtige-ziektenMikeyMan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 21:29:
[...]
Lijkt erop dat:
- niet alles gemeld wordt
- als er gemeld wordt zijn het voornamelijk positieven.
Zien ook de reacties op:
https://twitter.com/bslagter/status/1323695259512152068?s=19
Dat zou een Rt van ~ 0.8 betekenen, lijkt me sterkAnkona schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 21:31:
[...]
Ach, over een week zitten we op ca 5000 besmettingen/dag, daarna gaat het weer oplopen.
Afgelopen 4 dagen al een daling van 30%.Sphere- schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 21:35:
[...]
Dat zou een Rt van ~ 0.8 betekenen, lijkt me sterk
alles kan off-topic
De afgelopen dagen zijn toch niet te vergelijken ivm de storingen begin van de week. Denk dat de weekcijfers vergelijken een beter beeld van de werkelijkheid geeft.
And then?zzz16 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 21:34:
[...]
Corona is een meldingsplichtige aandoening. https://lci.rivm.nl/meldingsplichtige-ziekten
Daarmee vliegt het nog niet op magische wijze een RIVM of GGD database in.
Van GGD Amsterdam:
Klopt! 👍🏼 we weten niet hoeveel testen er door anderen worden verricht, krijgen alleen de positieven gemeld (of niet)
— Yvonne v Duijnhoven (@YvanDuijnhoven) 28 oktober 2020
[ Voor 14% gewijzigd door MikeyMan op 03-11-2020 21:44 ]
Vertrouwen was ik al kwijt. Ik heb er eigenlijk geen woorden meer voor hoe giftig ik ben na deze persconferentie. Ik ben het helemaal beu. Die twee weken hebben we ook goede kans van dat het weer een leugen zal zijn.Ankona schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 21:31:
Ik begon net blij te worden van het feit dat de cijfers eindelijk aan het dalen waren maar nu heb ik er niet veel vertrouwen meer in dat het snel weer leuker gaat worden.
Jawel joh dat werk allemaal perfect!! Zie mijn post over de stroringen.MikeyMan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 21:42:
[...]
And then?
30-10 lijkt nog wel een uitschieter en die heb ik voor de beeldvorming wel een beetje misbruikt. Maar de overige dagen lijken wel redelijk consistent al is de periode wat kort om enige onzekerheid uit te sluiten.zzz16 schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 21:42:
[...]
De afgelopen dagen zijn toch niet te vergelijken ivm de storingen begin van de week. Denk dat de weekcijfers vergelijken een beter beeld van de werkelijkheid geeft.
Toch.... stel de trend zet zich door dan zitten we volgende week onder de 4k. (maar dat is met een knipoog, ronde de 5k lijkt mij niet onmogelijk maar ook niet zeker)
alles kan off-topic
Tuurlijk wel, anders krijg je binnen een uur een paar zwarte busjes op de stoep met de meldingspolitie die je een meldingsboete geven.MikeyMan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 21:42:
[...]
And then?
Van GGD Amsterdam:
[Embed]
Heb meermalen op het punt gestaan dat te vragen aan van die koppels die naast elkaar de paden blokkeren in de supermarkt. Toch me weten te beheersen.
Lijkt nu weer wat beter te gaan.
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Waarom komen kwetsbare ouderen op drukke momenten naar de supermarkt? Wel zo gezellig. Zeker zonder mondkapje.
Aan de andere kant is alleen boodschappen ook vreemd. Indien ik met mijn vrouw samen ga en 2 winkelwagens pak, dan zijn er minder huishoudens aanwezig (er vanuitgaande dat het volle bak is).
Afgelopen weekend ben ik naar Cranenbroek geweest... stonden buiten netjes karren te poetsen. 20% geen mondkapje op, 25% wel maar onder de neus... stampvol... ik dacht dat ze een Max aantal bezoekers moesten hanteren maar... ik ben direct weer naar buiten gelopen want afstand houden was praktisch onmogelijk.. het is dat ik het snel nodig had anders had ik het direct online besteld... nu de planning maar opgeschoven...
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Als we volgende week rond de 5K zouden zitten met de huidige maatregelen (zonder die morgen ingaan), dan waren er morgen ook geen extra maatregelen. Dan gaat het namelijk snel genoeg.Ankona schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 21:46:
[...]
30-10 lijkt nog wel een uitschieter en die heb ik voor de beeldvorming wel een beetje misbruikt. Maar de overige dagen lijken wel redelijk consistent al is de periode wat kort om enige onzekerheid uit te sluiten.
Toch.... stel de trend zet zich door dan zitten we volgende week onder de 4k. (maar dat is met een knipoog, ronde de 5k lijkt mij niet onmogelijk maar ook niet zeker)
De redenen waren gewoon onderbouwd, en conform zoals enkelen hier vandaag inclusief mijzelf ook al aangegeven hebben.Ankona schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 21:31:
[...]
Ach, over een week zitten we op ca 5000 besmettingen/dag, daarna gaat het weer oplopen.
Maatregelen van vandaag gaan niet bijdragen, de presentatie was gewoon slecht. Non verbaal stonden de heren al niets uit te stralen, argumenten sloegen nergens op. Niets konden ze echt onderbouwen, alleen vaagtaal.
Dat de materie je de pet te boven gaat kan best wezen, zoveel is duidelijk, maar doe de samenleving een plezier en volg in deze gewoon op. Des te sneller we met zijn allen terug zijn op een behapbaar niveau, des te minder groot de economische schade hoeft te zijn.
Ha, bibliotheken had ik toch niet verwacht. Mn vrouw vroeg er gisteren nog naar en ik zei: ‘Nee joh, die zijn zo belangrijk voor de psychische gezondheid! Niveautje scholen!’
Maar dus toch.
Maar dus toch.
Precies wat ik net wou typen. QFT. Een (klein) aantal reageert puur op emotie momenteel.psychodude schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:08:
[...]
De redenen waren gewoon onderbouwd, en conform zoals enkelen hier vandaag inclusief mijzelf ook al aangegeven hebben.
Dat de materie je de pet te boven gaat kan best wezen, zoveel is duidelijk, maar doe de samenleving een plezier en volg in deze gewoon op. Des te sneller we met zijn allen terug zijn op een behapbaar niveau, des te minder groot de economische schade hoeft te zijn.
Het is niet de schuld van iemand of van de regering, het is een pandemie. Het kabinet en het RIVM presteren objectief gezien prima. Nederland is omringd door totale lockdowns en avondklokken midden in een stevige tweede golf van een serieuze pandemie. We doen het relatief goed, maar de zorg blijft overbelast. Totale lockdown is een te zware maatregel. Geen extra maatregelen is zeer waarschijnlijk te soepel. Dus er zit niks anders op.
Het vreemdste vind ik de mensen die een perspectief willen van het kabinet. Het is al heel lastig om meer dan twee weken vooruit te kijken. En daarnaast zou het alleen maar valse hoop en beloftes opleveren. Het allerslechtste scenario is een volk iets beloven om het kort daarna terug te moeten draaien. Dus zolang de situatie ernstig is, zul je nooit een duidelijk toekomstperspectief krijgen. Het is een oorlogssituatie. Tegen een virus.
Mag toch hopen dat die lockdowns niet net zo saai worden als de Golfjes
En maar blijven afgeven op de jongeren, hypocriet!Thalaron schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 21:59:
[...]
Waarom komen kwetsbare ouderen op drukke momenten naar de supermarkt? Wel zo gezellig. Zeker zonder mondkapje.
Ik kon de afzonderlijke gelekte maatregelen niet helemaal goed plaatsen, maar binnen het kader 'blijf thuis, tenzij..' snap ik het dan wel weer. Het is gewoon niet de tijd voor leuke uitjes. Zit je natuurlijk nog wel met de mensen die shoppen ook als een uitje zien. Ik hoop dat ze bij de Ikea's, tuincentra en bouwmarkten weer een wat actiever toegangsbeleid gaan voeren.
Hij wil.
Wat een neerbuigendheid. Doe nu maar, je snapt het toch niet. Dan breekt echt mijn klomp als ik zulke dingen lees. Tot nu toe is het elke keer een gevalletje "moving the goalposts", dikke kans dat het zelfde laken een pak wordt.psychodude schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:08:
De onderbouwing was flinterdun, de journalisten kregen ook geen antwoorden toen ze vragen gingen stellen. Alleen maar vaagtaal als antwoord.
Het was voor mij heel duidelijk. Sterker nog, de eerste drie vragen van de journalisten gingen letterlijk over wat er net duidelijk was medegedeeld.CMD-Snake schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:29:
[...]
Wat een neerbuigendheid. Doe nu maar, je snapt het toch niet. Dan breekt echt mijn klomp als ik zulke dingen lees. Tot nu toe is het elke keer een gevalletje "moving the goalposts", dikke kans dat het zelfde laken een pak wordt.
De onderbouwing was flinterdun, de journalisten kregen ook geen antwoorden toen ze vragen gingen stellen. Alleen maar vaagtaal als antwoord.
Misschien goed om morgen alles nog eens terug te lezen of kijken en dan nog eens te relativeren op de situatie.
En waarom dan 2 man buiten, 4 man binnen?!klaaas schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:29:
Ik kon de afzonderlijke gelekte maatregelen niet helemaal goed plaatsen, maar binnen het kader 'blijf thuis, tenzij..' snap ik het dan wel weer. Het is gewoon niet de tijd voor leuke uitjes. Zit je natuurlijk nog wel met de mensen die shoppen ook als een uitje zien. Ik hoop dat ze bij de Ikea's, tuincentra en bouwmarkten weer een wat actiever toegangsbeleid gaan voeren.
Andersom is toch veel logischer?!
In plaats van wandelen met een bevriend gezin, mogen we nog wel bij elkaar eten.
Vreemd...
Je moet je mening over de maatregelen niet verwarren met een gebrek aan onderbouwing. Het was glashelder waarom deze strategie gekozen is.CMD-Snake schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:29:
[...]
Wat een neerbuigendheid. Doe nu maar, je snapt het toch niet. Dan breekt echt mijn klomp als ik zulke dingen lees. Tot nu toe is het elke keer een gevalletje "moving the goalposts", dikke kans dat het zelfde laken een pak wordt.
Hij wil.
O, kom op, moeten we dan echt voor de 439e keer iets zeggen over achter de voordeur en handhaven?BlakHawk schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:34:
[...]
En waarom dan 2 man buiten, 4 man binnen?!
In plaats van wandelen met een bevriend gezin, mogen we nog wel bij elkaar eten.
Vreemd...
Hij wil.
Hoeft niet, dat is een ander verhaal.klaaas schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:36:
[...]
O, kom op, moeten we dan echt voor de 439e keer iets zeggen over achter de voordeur en handhaven?
Regels zijn, buiten met maximaal twee man, binnen twee gasten. Als het om de handhaving zou gaan geldt dat je binnen ook 20 gasten mag ontvangen.
alles kan off-topic
Het is niet moving de goalposts, ze zeggen al weken dat ze terug willen naar het niveau van net voor de zomer. Er is nu een (mogelijke, lichte) daling begonnen, die kijkend naar de ziekenhuisopnamen te traag is.CMD-Snake schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:29:
[...]
Ja het zijn minder dan 10k per dag nu, maar het zijn er nog altijd veel te veel.
Ik denk dat het beter te snappen is als we geld als voorbeeld gebruiken: Je comfortable budget is 20 euro per week, maar je ziet nu al weken dat je uitgave omhoog gaat naar 30, 40, en nu zelfs 100 euro per week. Door een aantal maatregelen is het nu "gelukkig maar" 90 euro... Succes met je budget van 20.
Dat is dan nog steed toch veel te veel? En ook al daalt het binnen een paar weken terug naar 20, dan is je spaarpot (lees: ziekenhuizen) allang op. Het moet dus sneller terug naar 20 p/w.
Zo kun je als stel nog wel bij een ander stel thuis op bezoek. En die stellen kunnen buiten met zijn tweeën dan op pad.BlakHawk schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:34:
[...]
Vreemd...
Maatregelen zijn niet voor alle situaties even handig en soms onlogisch. Ik ben zelf nooit zo met die exacte grenzen bezig geweest. Het gaat om het achterliggende concept: zo weinig mogelijk contact. Als iedereen zich daar op richt, daalt het aantal besmettingen snel en komen er vanzelf versoepelingen.
Die 4 man binnen is inmiddels ook al bijgesteld naar 3 man binnen. Lijkt me een kunstje voor de bühne, want ik denk niet dat dat echt veel verschil gaat maken.Playa del C. schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:39:
[...]
Zo kun je als stel nog wel bij een ander stel thuis op bezoek. En die stellen kunnen buiten met zijn tweeën dan op pad.
Maatregelen zijn niet voor alle situaties even handig en soms onlogisch. Ik ben zelf nooit zo met die exacte grenzen bezig geweest. Het gaat om het achterliggende concept: zo weinig mogelijk contact. Als iedereen zich daar op richt, daalt het aantal besmettingen snel en komen er vanzelf versoepelingen.
Dan los van de handhaving: het is in beide gevallen een verzwaring van de huidige grens: van 4 buiten naar 2 buiten en van 3 gasten binnen naar 2 gasten binnen. Natuurlijk kun je situaties bedenken waarin dat niet logisch is, maar het signaal is toch duidelijk, of niet?Ankona schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:37:
[...]
Hoeft niet, dat is een ander verhaal.
Regels zijn, buiten met maximaal twee man, binnen twee gasten. Als het om de handhaving zou gaan geldt dat je binnen ook 20 gasten mag ontvangen.
Hij wil.
Het is hierboven al een paar keer genoemd:BlakHawk schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:34:
[...]
Vreemd...
Dat klinkt alsof je met meerdere personen uit hetzelfde huishouden buiten mag zijn met een paar anderen die samen uit een ander huishouden komen.(...) buiten bestaat een groep uit maximaal 2 personen van verschillende huishoudens.
Een huishouden heeft geen maximaal aantal personen.
Aannemende dat jouw gezin één huishouden vormt en dat van je vrienden ook. Als je daarbij een beetje afstand houdt en niet gaat lopen knuffelen (en niet met een of andere rare smoes een huishouden van negen personen verzint), lijkt me dat allemaal niet zo'n groot probleem.
En dan ga je daarna ergens lekker samen een hapje eten.
Punctuality is the politeness of kings
Mooi dat ze de boel sneller willen laten dalen, maar van welke maatregel verwacht jij dat die iets bij gaat dragen? Ja, in theorie zouden ze allemaal ergens achter de komma wat kunnen doen. Is dat het pesten waard? En hoeveel zou draagvlak doen, je ziet dat de afgelopen weken al aardig wat mensen schijt aan de regels kregen en illegale feestjes gingen houden.Basekid schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:38:
[...]
Het is niet moving de goalposts, ze zeggen al weken dat ze terug willen naar het niveau van net voor de zomer. Er is nu een (mogelijke, lichte) daling begonnen, die kijkend naar de ziekenhuisopnamen te traag is.
Ja het zijn minder dan 10k per dag nu, maar het zijn er nog altijd veel te veel.
Ik denk dat het beter te snappen is als we geld als voorbeeld gebruiken: Je comfortable budget is 20 euro per week, maar je ziet nu al weken dat je uitgave omhoog gaat naar 30, 40, en nu zelfs 100 euro per week. Door een aantal maatregelen is het nu "gelukkig maar" 90 euro... Succes met je budget van 20.
Dat is dan nog steed toch veel te veel? En ook al daalt het binnen een paar weken terug naar 20, dan is je spaarpot (lees: ziekenhuizen) allang op. Het moet dus sneller terug naar 20 p/w.
Een extra feestje en de eventuele landelijke winst van de nieuwe maatregelen is weg. En mijn verwachting is dat er meer dan een extra feestje gaan komen.
Zeker ook omdat de presentatie gewoon zwak was en de best makke journalisten al aardig aan het prikken waren.
alles kan off-topic
Volgens mij is het buiten niet zo dat een 'huishouden' altijd als één persoon telt, dus twee huishoudens van 3 mogen niet als 'groepje' van 2 over straat.dreamscape schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:43:
[...]
Het is hierboven al een paar keer genoemd:
[...]
Dat klinkt alsof je met meerdere personen uit hetzelfde huishouden buiten mag zijn met een paar anderen die samen uit een ander huishouden komen.
Aannemende dat jouw gezin één huishouden vormt en dat van je vrienden ook. Als je daarbij een beetje afstand houdt en niet gaat lopen knuffelen (en niet met een of andere rare smoes een huishouden van negen personen verzint), lijkt me dat allemaal niet zo'n groot probleem.
En dan ga je daarna ergens lekker samen een hapje eten.
Het enige is dat een enkel huishouden uitgezonderd is van de 'maximaal 2' regel.
Zo lees ik het ook. Maar ik denk niet dat je in de problemen gaat komen als je een boswandeling 2+2 doet.Stoney3K schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:45:
[...]
Volgens mij is het buiten niet zo dat een 'huishouden' altijd als één persoon telt, dus twee huishoudens van 3 mogen niet als 'groepje' van 2 over straat.
Het enige is dat een enkel huishouden uitgezonderd is van de 'maximaal 2' regel.
Hij wil.
Tsja, de tekst is voor meerdere interpretaties vatbaar. Ook al zo'n minpunt aan de manier waarop deze crisis wordt aangepakt. Als je wilt dat mensen zich aan regeltjes houden, schrijf ze dan volkomen duidelijk op...Stoney3K schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:45:
Volgens mij is het buiten niet zo dat een 'huishouden' altijd als één persoon telt, dus twee huishoudens van 3 mogen niet als 'groepje' van 2 over straat.
Punctuality is the politeness of kings
Door de genoemde plekken te sluiten, verminder je het bewegingsverkeer/interactiemomenten. Denk dat dat wel aardig kan bijdragen ja.Ankona schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:45:
[...]
Mooi dat ze de boel sneller willen laten dalen, maar van welke maatregel verwacht jij dat die iets bij gaat dragen? Ja, in theorie zouden ze allemaal ergens achter de komma wat kunnen doen. Is dat het pesten waard? En hoeveel zou draagvlak doen, je ziet dat de afgelopen weken al aardig wat mensen schijt aan de regels kregen en illegale feestjes gingen houden.
Een extra feestje en de eventuele landelijke winst van de nieuwe maatregelen is weg. En mijn verwachting is dat er meer dan een extra feestje gaan komen.
Zeker ook omdat de presentatie gewoon zwak was en de best makke journalisten al aardig aan het prikken waren.
Het meest effectieve is misschien wel een avondklok/alles dicht, maarja dan gaan weer heel veel mensen klagen denk ik?
Niks extras doen was volgens de rekenmeesters geen optie blijkbaar.
edit: eerste reflex van veel mensen lijkt weer te zijn hoe je het meest voordelig de regels kan interpreteren.... Minimaal contact en alleen als het echt moet is toch niet zo lastig te begrijpen? We hebben het hier over een globale situatie waaraan miljoenen mensen dood gaan...
[ Voor 25% gewijzigd door Basekid op 03-11-2020 22:52 ]
Nogmaals: jouw mening over de resultaten van de voorgestelde maatregelen is wat anders dan stellen dat het uitgezette beleid onduidelijk is. De regering wil dat de besmetting sneller naar beneden gaan dan nu het geval is (vooral met het oog op de zorg) en achten daarvoor aanvullende maatregelen noodzakelijk. Die boodschap is klip en klaar. Of de voorgestelde maatregelen dat gaan bereiken daar kun je over twisten, maar laten we eerlijk zijn: de dwarse geesten die een extra feestje gaan vieren vanwege deze extra maatregelen waren sowieso al niet met argumenten te overtuigen.Ankona schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:45:
[...]
Mooi dat ze de boel sneller willen laten dalen, maar van welke maatregel verwacht jij dat die iets bij gaat dragen? Ja, in theorie zouden ze allemaal ergens achter de komma wat kunnen doen. Is dat het pesten waard? En hoeveel zou draagvlak doen, je ziet dat de afgelopen weken al aardig wat mensen schijt aan de regels kregen en illegale feestjes gingen houden.
Hij wil.
Zullen we anders stoppen met doen alsof Rutte en co ons pesten? Hoe kom je er bij, alsof er ook maar iemand hier op zit te wachten.
Ik hoor Britt Dekker nog verstandigere teksten uitspreken nu, gekker wordt het niet.
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Rutte en De Jonge zijn uiteindelijk afhankelijk van wat goodwill en die is tot het uiterste maximum al gerekt. De begripvolle geluiden vallen nu wel mee eigenlijk, er is nu veel meer onbegrip. De onvrede krijgt steeds meer de overhand.vuurtjih schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:52:
Zullen we anders stoppen met doen alsof Rutte en co ons pesten? Hoe kom je er bij, alsof er ook maar iemand hier op zit te wachten.
De rek is eruit, voor mijzelf en ik vermoed velen met mij.
Ik verwacht inderdaad binnenkort wel massaal rellende museum- en bibliotheekbezoekersCMD-Snake schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:59:
[...]
Rutte en De Jonge zijn uiteindelijk afhankelijk van wat goodwill en die is tot het uiterste maximum al gerekt. De begripvolle geluiden vallen nu wel mee eigenlijk, er is nu veel meer onbegrip. De onvrede krijgt steeds meer de overhand.

Hij wil.
Oprecht benieuwd: Welke extra/mindere maatregelen had jij gewild? En indien de maatregelen versoepeld zouden worden, met welke ziekenhuiscijfers ben je dan content?CMD-Snake schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:59:
[...]
Rutte en De Jonge zijn uiteindelijk afhankelijk van wat goodwill en die is tot het uiterste maximum al gerekt. De begripvolle geluiden vallen nu wel mee eigenlijk, er is nu veel meer onbegrip. De onvrede krijgt steeds meer de overhand.
Misschien is het een idee, om het gewoon te accepteren en te kijken naar wat er wel kan? Word je een stuk gezelliger van.CMD-Snake schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:59:
[...]
Ik snap dat het lastig is, dat het moeilijk is en dan er weinig perspectief is. Maar we kunnen niks anders doen dan zorgen dat het minder word, dat zorgt ervoor dat je straks weer iets mag.
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Men had moeten vasthouden aan de al geldende maatregelen.Basekid schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:06:
[...]
Oprecht benieuwd: Welke extra/mindere maatregelen had jij gewild? En indien de maatregelen versoepeld zouden worden, met welke ziekenhuiscijfers ben je dan content?
Strenger maken terwijl er een daling ingezet lijkt te zijn haalt alle perspectief weg..
Had men de strengere maatregelen vorige week ingevoerd was het een stuk logischer geweest.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Ze hadden het van mij bij de beperkte lockdown zoals die was kunnen laten. Dat was al erg genoeg.Basekid schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:06:
Oprecht benieuwd: Welke extra/mindere maatregelen had jij gewild?
Achja, we kunnen nu allemaal wel invullen dat de overheid een beetje vooruit kijkt naar de feestdagen.
Zij weten gewoon dat mensen mekaar weer gaan opzoeken en proberen de besmettingen nu zodanig laag te krijgen dat je daar wat ademruimte creëert .
Snap ik hun gedachtengang? Ja.Ben ik het er mee eens? Nee, deze extra maatregelen gaan niet helpen en als ze al helpen gaat dat niet het verschil maken tussen het wel samen kerst vieren of niet.
Ik zou dan eerder de bovenbouw van de middelbare scholen van afstand les hebben gegeven, deze maatregel helpt denk ik meer dan de maatregelen die nu getroffen worden. (ik denk dat het mentaal ook iets minder impact heeft op 16 jarige en ouder.)
Zij weten gewoon dat mensen mekaar weer gaan opzoeken en proberen de besmettingen nu zodanig laag te krijgen dat je daar wat ademruimte creëert .
Snap ik hun gedachtengang? Ja.Ben ik het er mee eens? Nee, deze extra maatregelen gaan niet helpen en als ze al helpen gaat dat niet het verschil maken tussen het wel samen kerst vieren of niet.
Ik zou dan eerder de bovenbouw van de middelbare scholen van afstand les hebben gegeven, deze maatregel helpt denk ik meer dan de maatregelen die nu getroffen worden. (ik denk dat het mentaal ook iets minder impact heeft op 16 jarige en ouder.)
Sowieso de uitspraak:
" Meer thuiswerken"..
Ik werk sinds maart thuis. 40u/week. Tussendoor in juli 2x op kantoor geweest, en daarna is het kantoor opgeheven.
Zorg dan dat je controleert of bedrijven zich daar wel voldoende aan houden.
Zoals bij die systeembeheerder op een school laatst in dit topic.. die naar werk moest komen zonder eigenlijk geldige reden.
En beboet bedrijven die niet voldoende thuiswerken stimuleren
" Meer thuiswerken"..
Ik werk sinds maart thuis. 40u/week. Tussendoor in juli 2x op kantoor geweest, en daarna is het kantoor opgeheven.
Zorg dan dat je controleert of bedrijven zich daar wel voldoende aan houden.
Zoals bij die systeembeheerder op een school laatst in dit topic.. die naar werk moest komen zonder eigenlijk geldige reden.
En beboet bedrijven die niet voldoende thuiswerken stimuleren
[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 03-11-2020 23:18 ]
Maar zijn er bij de nieuwe maatregelen dan ook zaken die je daadwerkelijk raken, of is het vooral het gevoel dat er naar jouw mening nog meer onnodige beperkingen bij gekomen zijn?CMD-Snake schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:13:
[...]
Ze hadden het van mij bij de beperkte lockdown zoals die was kunnen laten. Dat was al erg genoeg.
(En nee, die sexwerkers mag je verzwijgen
Hij wil.
Mwah blijkbaar was die lockdown niet genoeg om de nummers snel genoeg omlaag te halen.CMD-Snake schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:13:
[...]
Ze hadden het van mij bij de beperkte lockdown zoals die was kunnen laten. Dat was al erg genoeg.
Ben het wel met je eens als ze beter hadden uitgelegd met welke cijfers ze blij zijn, of wat hun roadmap was. Bijv: zolang we geen stabiele daling van minsters 1000 per dag halen, gaan we zwaardere maatregelen nemen.
Voor mezelf is het het gevoel dat er meer maatregelen bijkomen terwijl de aantallen dalen.klaaas schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:18:
[...]
Maar zijn er bij de nieuwe maatregelen dan ook zaken die je daadwerkelijk raken, of is het vooral het gevoel dat er naar jouw mening nog meer onnodige beperkingen bij gekomen zijn?
(En nee, die sexwerkers mag je verzwijgen)
Dat schept gewoon geen perspectief.
Bij stijgende aantallen verwacht je strengere maatregelen, niet bij dalende.
Verder vind ik het gehamer op binnenblijven ook niet bepaald gezond. Het blokje om tijdens de lunch of na het werk is voor mensen die thuiswerken juist gezond.
Die ontspanning is broodnodig.
Mijn werkgever hamert juist op beweging, voldoende ontspanning.
De wandeling door het bos waar de kans serieus klein is mensen tegen te komen, is juist erg gezond. Beter dan de hele dag tussen 4 muren te blijven.
[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 03-11-2020 23:25 ]
Dat weet je niet, want de effecten zijn nu pas zichtbaar in de besmettingen en over een paar dagen in de ziekenhuisopnames. Over 1 a 2 weken weet je pas wat de R is van dit moment en dan weet je of het hard genoeg gedaald is.Basekid schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:24:
[...]
Mwah blijkbaar was die lockdown niet genoeg om de nummers snel genoeg omlaag te halen.
Ben het wel met je eens als ze beter hadden uitgelegd met welke cijfers ze blij zijn, of wat hun roadmap was. Bijv: zolang we geen stabiele daling van minsters 1000 per dag halen, gaan we zwaardere maatregelen nemen.
Ze hadden gewoon moeten wachten tot volgende week. Die maatregelen van vandaag gaan immers niet de piek of de uitstroom van de ziekenhuizen beïnvloeden, zeker niet de komende 4 weken. (Effect van maatregelen op de ziekenhuisopnames duurt 3-4 weken)
Ze weten gewoon dat mensen vermoeid zijn en willen ze door waarschijnlijk door extra maatregelen wat vrijheden teruggeven eind november/december. (misschien restaurants weer open, meer bezoek thuis etc.)
Ik denk dat het niet verkeerd is om soms ook even een stapje terug te doen en wat rationeler naar dit soort dingen te kijken. Als nieuwe maatregelen je niet persoonlijk raken, waarom zou je je er dan druk over maken? Ja, ik had het ook graag anders gezien, maar dat geldt voor heel veel dingen. Niet blijven zitten in die emotionele respons is denk ik erg belangrijk.GAIAjohan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:24:
[...]
Voor mezelf is het het gevoel dat er meer maatregelen bijkomen terwijl de aantallen dalen.
Verder vind ik het gehamer op binnenblijven ook niet bepaald gezond. Het blokje om tijdens de lunch of na het werk is voor mensen die thuiswerken juist gezond.
De wandeling door het bos waar de kans serieus klein is mensen tegen te komen, is juist erg gezond. Beter dan de hele dag tussen 4 muren te blijven.
Voor wat betreft het naar buiten gaan: ga! Ga gewoon, er is niemand die dat verbiedt of afwijst. De regering benadrukt zelfs nadrukkelijk dat sporten belangrijk is en daar valt wat mij betreft ook sporten op een laag tempo onder
Hij wil.
De mensen die nu ineens gaan klagen nadat ze maanden lang hebben geroepen dat maatregelen onnodig waren, die hebben natuurlijk wel boter op hun hoofd. Dit zag je echt al zo lang aankomen. Nu zitten we straks in totaal 4x zo lang in een halve/driekwart/intelligente lockdown. Wat een briljant beleid.
Heb jij voor een maand eten in huis? En kun je een spiegeloperatie uitvoeren als je een blindedarmontsteking krijgt? En ga je dan op hout stoken? Zo kan ik nog wel even doorgaan...NiGeLaToR schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 19:39:
@CMD-Snake als het aan mij lag gooiden ze alles behalve de scholen een maandje dicht. 0 impact op ons leven en dat van de meeste mensen om ons heen. Maar blijkbaar hebben vele hele heldere strikte regels nodig omdat grenzen anders steeds maar opgezocht worden. Dus ja, ik heb ook twijfels bij nut en noodzaak bij exact deze maatregelen, maar snap het snijvlak waarop men balanceert ook heel goed.
[...]
Compleet onrealistisch om alles dicht te gooien. De economie zal gewoon door moeten draaien. Kijk, die paar kantoorpikkies zoals de gemiddelde tweaker kunnen wel thuisblijven, maar dat geldt voor een hele grote beroepsgroep iig niet.
Ik ben in ieder geval blij dat in de afgelopen twee maanden;
Mijn auto gerepareerd is
Mijn CV onderhoud heeft gehad
Mijn wasmachine is vervangen inc op zolder brengen
Laten we alsjeblieft niet te ver gaan.
Het ziekenhuis ligt vol en gezien de trend gaat de stijging daar nog wel even door, ondanks dat de besmettings-cijfers dalen. Door te zorgen dat er minder personen-verkeer is (dus de uitjes waar je met meerdere mensen naar toe gaat verbieden) zorg je dat er heel wat minder contacten zijn en daarmee een snellere daling. Dat is toch niet zo moeilijk te snappen?Ankona schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:45:
[...]
Mooi dat ze de boel sneller willen laten dalen, maar van welke maatregel verwacht jij dat die iets bij gaat dragen? Ja, in theorie zouden ze allemaal ergens achter de komma wat kunnen doen. Is dat het pesten waard?
Wat stel jij dan voor? De maatregelen versoepelen en proberen de Belgen in te halen?En hoeveel zou draagvlak doen, je ziet dat de afgelopen weken al aardig wat mensen schijt aan de regels kregen en illegale feestjes gingen houden.
Ik blijf dit zo raar vinden. Er is duidelijk uitgelegd waarom de maatregelen nodig zijn en waarom precies deze maatregelen zijn gekozen. Ondanks dat beginnen de journalisten al met allerlei vragen te stellen die allang uitgelegd zijn. En dan lees ik hier ook nog eens terug dat het zo onduidelijk zou zijnZeker ook omdat de presentatie gewoon zwak was en de best makke journalisten al aardig aan het prikken waren.
Het is toch heel simpel? De besmettingen dalen, maar het aantal mensen in het ziekenhuis blijft echter nog even stijgen en daardoor moeten we nu allerlei (belangrijke!) reguliere zorg stoppen. Om ervoor te zorgen dat we zo snel mogelijk die reguliere zorg weer op te kunnen starten is er een extra zetje nodig. En dat zetje bestaat uit minder bewegingen door de uitjes voor 2 weken dicht te doen.
[removed]
Dit. Je houdt je (zo goed als kan) aan de maatregelen, zet je leven al maanden op pauze en dan krijg je alleen maar meer op je bord. Wij wilden dit jaar twee keer op vakantie gaan, toen corona kwam was voor ons al duidelijk: we blijven thuis want dat is beter voor de situatie. Achteraf zou ik er bijna spijt van krijgen dat we niet ook in de zomer maar even weg zijn geweest,GAIAjohan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:24:
[...]
Voor mezelf is het het gevoel dat er meer maatregelen bijkomen terwijl de aantallen dalen.
Ondertussen genoeg collega’s bij de opdrachtgever die gewoon naar kantoor gaan terwijl het niet hoeft en wel lekker op vakantie zijn geweest. Misschien is het wel afgunst van mij, maar ik voel me soms alsof ik de idioot ben in dit verhaal door wel voorzichtig te zijn.
Op de site van de Rijksoverheid lees ik steeds "thuisblijven", niet "binnenblijven".GAIAjohan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:24:
Een blokje om valt in mijn optiek wel onder dingen die bij "thuis blijven" horen, anders wordt inderdaad iedereen gek en/of vadsig (niet per se in die volgorde). Maar de meubelboulevard afgaan valt daar dus niet onder. En andere "uitjes" ook niet.
Soms is het fijn om simpelweg opties te hebben.klaaas schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:18:
Maar zijn er bij de nieuwe maatregelen dan ook zaken die je daadwerkelijk raken, of is het vooral het gevoel dat er naar jouw mening nog meer onnodige beperkingen bij gekomen zijn?
Ik betwijfel ten zeerste of deze nieuwe beperkingen grote effecten gaan hebben, het voelt meer als wisselgeld. Theaters en bioscopen hadden al een maximum aantal bezoekers opgelegd gekregen. Waarom mag ik wel gewichten heffen in de sportschool, maar geen baantjes trekken in het zwembad?
Omdat het algemene gevoel telkens benauwder wordt? Ik hoef niet persoonlijk geraakt te worden door een maatregel om mij eraan te storen.klaaas schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:30:
Als nieuwe maatregelen je niet persoonlijk raken, waarom zou je je er dan druk over maken?
Ze hebben gezegd wat ze willen doen en waarom. Die vragen kunnen ook dienen om gaten te prikken in de redenaties van het kabinet, het hoeft niet vermeende domheid van de journalisten te zijn.redwing schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:33:
Ik blijf dit zo raar vinden. Er is duidelijk uitgelegd waarom de maatregelen nodig zijn en waarom precies deze maatregelen zijn gekozen. Ondanks dat beginnen de journalisten al met allerlei vragen te stellen die allang uitgelegd zijn.
Ik zie een blokje om, het bos in, niet als 'noodzakelijk' zoals boodschappen. Daarmee zie ik het als je huis verlaten.Wilke schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:36:
[...]
Op de site van de Rijksoverheid lees ik steeds "thuisblijven", niet "binnenblijven".
Een blokje om valt in mijn optiek wel onder dingen die bij "thuis blijven" horen, anders wordt inderdaad iedereen gek en/of vadsig (niet per se in die volgorde). Maar de meubelboulevard afgaan valt daar dus niet onder. En andere "uitjes" ook niet.
Daarmee niet thuisblijven..
Ziehier heb je al twee interpretaties..
Achteraf gezien had ik gewoon op vakantie moeten gaan in de zomer.. Had toch geen fuck uitgemaakt blijkbaar..
De R van de begindagen van de semi-lockdown is bekend. Nog twee weken wachten is echt onzin.Mr.Joker schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:27:
[...]
Dat weet je niet, want de effecten zijn nu pas zichtbaar in de besmettingen en over een paar dagen in de ziekenhuisopnames. Over 1 a 2 weken weet je pas wat de R is van dit moment en dan weet je of het hard genoeg gedaald is.
Als je je dat laatste afvraagt kan het antwoord maar zo eens 'ja' zijn. Als jij het laatste half jaar omschrijft als je leven op pauze zetten dan vraag ik me af of je niet veel meer doet dan er van je gevraagd wordt. Natuurlijk zouden we blij moeten zijn met iedereen die iets meer doet dan het strikt noodzakelijke, maar je moet je ook realiseren dat je niet in je eentje kunt compenseren voor malloten die zich nergens wat van aan trekken. Houd je gewoon naar eer en geweten aan de adviezen, maar zoek wel naar manieren om het leven een beetje leuk te houden. Jij bent verantwoordelijk voor dat wat jij doet en niet voor dat wat een ander nalaat.dr.lowtune schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:34:
[...]
Dit. Je houdt je (zo goed als kan) aan de maatregelen, zet je leven al maanden op pauze en dan krijg je alleen maar meer op je bord. Wij wilden dit jaar twee keer op vakantie gaan, toen corona kwam was voor ons al duidelijk: we blijven thuis want dat is beter voor de situatie. Achteraf zou ik er bijna spijt van krijgen dat we niet ook in de zomer maar even weg zijn geweest,
Ondertussen genoeg collega’s bij de opdrachtgever die gewoon naar kantoor gaan terwijl het niet hoeft en wel lekker op vakantie zijn geweest. Misschien is het wel afgunst van mij, maar ik voel me soms alsof ik de idioot ben in dit verhaal door wel voorzichtig te zijn.
Hij wil.
Omdat je dat gewichten heffen meestal alleen doet en bovenal heel dicht in de buurt. Waar je voor het zwembad/bioscoop/pretpark meestal verder moet reizen en dan ook nog eens vaak met een ander gezin. De regering probeert simpelweg zoveel mogelijk open te houden en toch het beoogde doel te bereiken. En dan heeft een zwembad meer impact dan een sportschool en gaat het zwembad dus ook eerder dicht. En nogmaals, het gaat dus niet om de ruimte zelf, het gaat om hoe je er komt.CMD-Snake schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:37:
[...]
Soms is het fijn om simpelweg opties te hebben.
Ik betwijfel ten zeerste of deze nieuwe beperkingen grote effecten gaan hebben, het voelt meer als wisselgeld. Theaters en bioscopen hadden al een maximum aantal bezoekers opgelegd gekregen. Waarom mag ik wel gewichten heffen in de sportschool, maar geen baantjes trekken in het zwembad?
Ik verwacht van journalisten dat ze kritische vragen stellen, niet dat ze vragen stellen die 1 minuut daarvoor verteld zijn. Zeker de eerste vragen waren gewoon dom en niet journalist-waardig.Ze hebben gezegd wat ze willen doen en waarom. Die vragen kunnen ook dienen om gaten te prikken in de redenaties van het kabinet, het hoeft niet vermeende domheid van de journalisten te zijn.
[removed]
Jij mazzel dat het niet aan mij ligtFreakNL schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:32:
[...]
Heb jij voor een maand eten in huis? En kun je een spiegeloperatie uitvoeren als je een blindedarmontsteking krijgt? En ga je dan op hout stoken? Zo kan ik nog wel even doorgaan...
Compleet onrealistisch om alles dicht te gooien. De economie zal gewoon door moeten draaien. Kijk, die paar kantoorpikkies zoals de gemiddelde tweaker kunnen wel thuisblijven, maar dat geldt voor een hele grote beroepsgroep iig niet.
Ik ben in ieder geval blij dat in de afgelopen twee maanden;
Mijn auto gerepareerd is
Mijn CV onderhoud heeft gehad
Mijn wasmachine is vervangen inc op zolder brengen
Laten we alsjeblieft niet te ver gaan.
Overigens pleit ik niet voor een letterlijke lockdown van ‘alles’ en zeker niet voor zo lang, alleen ben ik het wel meer dan zat dat zovelen de grenzen maar blijven overschrijden omdat ze het zat zijn precies op een moment dat de ziekenhuizen overlopen.
Want die operatie die je net noemt kun je nu ook niet zonder meer laten doen in een ziekenhuis in Rotterdam bijvoorbeeld.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Hier ook. Ik ben er helemaal klaar mee. Ik mis alles.CMD-Snake schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 22:59:
[...]
Ik hou me aan de maatregelen hoor. En gelukkig werk ik in een ambulante functie, dus niet teveel thuiswerken...
Maar ik wordt hier echt knetter van... en als je dan wat simpeler ingesteld bent (sorry dat ik het zo zeg) dan kom je in opstand...
En heel eerlijk; zo wil je toch ook niet de komende 5 jaar verder? Ik snap ergens dat oudjes hun schouders ophalen. Als je nog pakweg 5 goeie jaren voor je hebt, ga je dan achter de geraniums zitten of neem je de gok en ga je lekker door waar je altijd mee bezig was? Ik zou het ook wel weten..
[ Voor 20% gewijzigd door FreakNL op 03-11-2020 23:50 ]
De insteek moet niet zijn dat het geen fuck uitmaakt. De insteek moet zijn of dat wat je doet verantwoord is binnen de geldende maatregelen. Naar eer en geweten. De term is nu niet gebruikt, maar we hadden in NL een intelligente lockdown. Dat betekent ook dat je zelf een inschatting mag maken van wat noodzakelijk is. Naar mijn idee zijn boodschappen voor je lichamelijke gezondheid noodzakelijk en is een blokje om voor je mentale gezondheid noodzakelijk.GAIAjohan schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:42:
[...]
Ik zie een blokje om, het bos in, niet als 'noodzakelijk' zoals boodschappen. Daarmee zie ik het als je huis verlaten.
Daarmee niet thuisblijven..
Ziehier heb je al twee interpretaties..
Achteraf gezien had ik gewoon op vakantie moeten gaan in de zomer.. Had toch geen fuck uitgemaakt blijkbaar..
Hij wil.
Daar wilde ik ook net op reageren. De reden dat de maatregelen nodig zijn is juist omdat momenteel dat soort operaties uitgesteld moeten worden. Momenteel worden al open-hart operaties uitgesteld..... Dat kun je niet lang volhouden voordat er doden vallen door deze uitgestelde reguliere zorg.NiGeLaToR schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:46:
[...]
Want die operatie die je net noemt kun je nu ook niet zonder meer laten doen in een ziekenhuis in Rotterdam bijvoorbeeld.
[removed]
Ik heb het bij zwemmen niet over het Tikibad of een tropisch zwemparadijs van Center Parcs, maar over een sportfondsenzwembad. Elke gemeente in Nederland heeft er wel eentje. Zelfs mijn woonplaats met slechts 6000 inwoners beschikt over een zwembad, dus ver reizen is niet noodzakelijk. Een baantje trekken is ook gezonde beweging.redwing schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:44:
Omdat je dat gewichten heffen meestal alleen doet en bovenal heel dicht in de buurt. Waar je in het zwembad/bioscoop/pretpark meestal verder moet reizen en dan ook nog eens vaak met een ander gezin.
Dat kan ik me voorstellen, maar tegelijkertijd vind ik dat je best een stapje terug mag doen. Zijn er, los van de ondernemers, echt mensen die serieus last gaan hebben van de vandaag afgekondigde maatregelen? Uitzonderingen daargelaten valt dat toch erg mee? (wat dat betreft snap ik ook de kritiek dat het weinig uithaalt). Is het goed voor jou en de samenleving dat je je laat leiden door zo'n 'algemeen gevoel'?CMD-Snake schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:37:
Omdat het algemene gevoel telkens benauwder wordt? Ik hoef niet persoonlijk geraakt te worden door een maatregel om mij eraan te storen.
Hij wil.
Ik heb de afgelopen maanden aan mijn omgeving verteld: pak wat je pakken kan want einde van het jaar zitten we weer in een lockdown, zie hier. Nu komen de moraalridders: ja dat is dus de reden dat we nu in lockdown moeten omdat men “heeft gepakt wat men pakken kon”. Ik zeg tegen die mensen: deze lockdown was er alsnog gekomen want het wordt kouder en het is vooraf voorspeld dat het virus actiever zou worden naarmate het kouder wordt. Voor diegenen die op vakantie zijn geweest afgelopen zomer kan ik alleen maar zeggen goed gedaan want als iedereen thuis was gebleven was het advies van het kabinet grotendeels hetzelfde gebleven: blijf thuis aangezien ze echt niet gaan aanmoedigen om op vakantie te gaan, ook al zouden de ziekenhuizen niet overbelast zijn.dr.lowtune schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:34:
[...]
Dit. Je houdt je (zo goed als kan) aan de maatregelen, zet je leven al maanden op pauze en dan krijg je alleen maar meer op je bord. Wij wilden dit jaar twee keer op vakantie gaan, toen corona kwam was voor ons al duidelijk: we blijven thuis want dat is beter voor de situatie. Achteraf zou ik er bijna spijt van krijgen dat we niet ook in de zomer maar even weg zijn geweest,
Ik ben overigens zelf tijdens het paasweekend en de maanden erna regelmatig naar Duitsland geweest naar vrienden en familie juist onder het motto “nu kan het nog, straks misschien niet meer”, met dezelfde motivatie afgelopen september naar Turkije. Daar tussenin nog wat tripjes naar Antwerpen en Ardennen. Blij dat ik het heb gedaan want werd gek telkens in dezelfde omgeving te zijn, op een gegeven moment moet ik ook aan mijn mentale gezondheid denken en dan kan het mij echt niet schelen wat de regels en/of adviezen zijn.
Dat is geen mentale gezondheid, maar gewoon egoïsme.magnifor schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:57:
[...]
Ik heb de afgelopen maanden aan mijn omgeving verteld: pak wat je pakken kan want einde van het jaar zitten we weer in een lockdown, zie hier. Nu komen de moraalridders: ja dat is dus de reden dat we nu in lockdown moeten omdat men “heeft gepakt wat men pakken kon”. Ik zeg tegen die mensen: deze lockdown was er alsnog gekomen want het wordt kouder en het is vooraf voorspeld dat het virus actiever zou worden naarmate het kouder wordt. Voor diegenen die op vakantie zijn geweest afgelopen zomer kan ik alleen maar zeggen goed gedaan want als iedereen thuis was gebleven was het advies van het kabinet grotendeels hetzelfde gebleven: blijf thuis aangezien ze echt niet gaan aanmoedigen om op vakantie te gaan, ook al zouden de ziekenhuizen niet overbelast zijn.
Ik ben overigens zelf tijdens het paasweekend en de maanden erna regelmatig naar Duitsland geweest naar vrienden familie juist onder het motto “nu kan het nog, straks misschien niet meer”, met dezelfde motivatie afgelopen september naar Turkije. Daar tussenin nog wat tripjes naar Antwerpen en Ardennen. Blij dat ik het heb gedaan want werd gek telkens in dezelfde omgeving te zijn, op een gegeven moment moet ik ook aan mijn mentale gezondheid denken en dan kan het mij echt niet schelen wat de regels en/of adviezen zijn.
Hij wil.
Ik doe al sinds maart een stapje terug. Ik heb een rondje wandelen aan het einde van de dag en mijn wekelijkse rondje boodschappen. Je bent op die manier net een soort gevangene die even mag luchten. Het jeukt al sinds maart en op een gegeven moment wil je even aan die jeuk kunnen krabben.klaaas schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:54:
maar tegelijkertijd vind ik dat je best een stapje terug mag doen.
Dat gebeurt al, het kabinet maakt zelfs beleid erop. Het 'algemene gevoel' in de opiniepeilingen was een mondkapjesplicht en voilà die komt er. Het kabinet is meer als bereid om daarnaar te luisteren als de opiniepeilers weer eens een flink percentage Nederlanders weet te vinden die om nog meer strenge regels smeken.Is het goed voor jou en de samenleving dat je je laat leiden door zo'n 'algemeen gevoel'?
We doen in die zin allemaal een stapje terug. Je bent niet alleen en je bent niet zielig, ook al heb je jezelf daarvan weten te overtuigen. Man up.CMD-Snake schreef op woensdag 4 november 2020 @ 00:02:
[...]
Ik doe al sinds maart een stapje terug. Ik heb een rondje wandelen aan het einde van de dag en mijn wekelijkse rondje boodschappen. Je bent op die manier net een soort gevangene die even mag luchten. Het jeukt al sinds maart en op een gegeven moment wil je even aan die jeuk kunnen krabben.
Goed man! Je hebt 1 tegenvoorbeeld. Top!Dat gebeurt al, het kabinet maakt zelfs beleid erop. Het 'algemene gevoel' in de opiniepeilingen was een mondkapjesplicht en voilà die komt er. Het kabinet is meer als bereid om daarnaar te luisteren als de opiniepeilers weer eens een flink percentage Nederlanders weet te vinden die om nog meer strenge regels smeken.
Hij wil.
Prima, als jij dat zo noemt. Sommigen kunnen 10 jaar naar dezelfde muren kijken, anderen moeten elke maand een nieuwe omgeving hebben om de mentale gezondheid te kunnen waarborgen. Aan het eind, onder de streep, denkt uiteindelijk iedereen aan zichzelf en doet wat het beste is voor zijn eigen welzijn.klaaas schreef op woensdag 4 november 2020 @ 00:00:
[...]
Dat is geen mentale gezondheid, maar gewoon egoïsme.
Waken over je eigen welzijn is noodzakelijk en geen egoïsme. Het is je motivatie (pakken wat je pakken kunt) die het egoïstisch maakt.magnifor schreef op woensdag 4 november 2020 @ 00:08:
[...]
Prima, als jij dat zo noemt. Sommigen kunnen 10 jaar naar dezelfde muren kijken, anderen moeten elke maand een nieuwe omgeving hebben om de mentale gezondheid te kunnen waarborgen. Aan het eind, onder de streep, denkt uiteindelijk iedereen aan zichzelf en doet wat het beste is voor zijn eigen welzijn.
Hij wil.
Het blijft heel simpel, een zwembad is heel vaak een uitje terwijl ik niemand ken die als uitje naar de sportschool gaat. En hoe denk je dat ze het verschil kunnen maken tussen jij die baantjes trekt en een uitje? En als je dat verschil al wil maken, waar leg je de grens dan?CMD-Snake schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:54:
[...]
Ik heb het bij zwemmen niet over het Tikibad of een tropisch zwemparadijs van Center Parcs, maar over een sportfondsenzwembad. Elke gemeente in Nederland heeft er wel eentje. Zelfs mijn woonplaats met slechts 6000 inwoners beschikt over een zwembad, dus ver reizen is niet noodzakelijk. Een baantje trekken is ook gezonde beweging.
Er moeten keuzes gemaakt worden en we kunnen met zijn allen uitzonderingen bedenken waarom het niet nodig zou zijn. Het is echter slimmer is om even na te denken waarom de maatregelen worden genomen en accepteren dat ze er zijn. Die grens houd je nu eenmaal altijd en kun je altijd wel ter discussie stellen.
[removed]
Was dat een slechte keuze dan? Het is toch lang en breed duidelijk dat zolang er geen goedwerkende vaccinatie beschikbaar is dat we altijd zullen terugkeren naar (gedeeltelijk) lockdowns? Want versoepel je de maatregelen loopt het aantal besmetting weer gewoon op. Dat men aan de regels blijft houden zoals social distancing is gewoon een utopie. Gaat gewoon niet gebeuren.klaaas schreef op woensdag 4 november 2020 @ 00:13:
[...]
Waken over je eigen welzijn is noodzakelijk en geen egoïsme. Het is je motivatie (pakken wat je pakken kunt) die het egoïstisch maakt.
Het is simpelweg bewezen dat we in deze golf zitten doordat het virus meegenomen is uit het buitenland. Leuk dat je de boel omdraait, maar als mensen niet op vakantie waren gegaan was er nu niet zo'n grote 2e golf geweest.magnifor schreef op woensdag 4 november 2020 @ 00:08:
[...]
Prima, als jij dat zo noemt. Sommigen kunnen 10 jaar naar dezelfde muren kijken, anderen moeten elke maand een nieuwe omgeving hebben om de mentale gezondheid te kunnen waarborgen. Aan het eind, onder de streep, denkt uiteindelijk iedereen aan zichzelf en doet wat het beste is voor zijn eigen welzijn.
En nee, niet iedereen denkt alleen aan zichzelf. Heel veel mensen houden zich aan de maatregelen voor anderen. Je kunt jezelf proberen wijs te maken dat dat niet zo is, maar dan moet je misschien toch eens wat beter om je heen kijken.
[removed]
Euh, zo is dat niet echt gegaan. We hadden enorme tekorten aan mondkapjes, dus toen is er maar verzonnen dat ze niet werken om een run op die dingen te voorkomen. Toen de hele wereld ze ging dragen bleven we nog steeds koppig vasthouden aan dat plan. Zelfs virologen uit andere landen en het WHO drongen erop aan om die zaken te heroverwegen. Pas nadat de besmettingen omhoog schoten zijn we maar overstag gegaan. En weldra, de besmettingen vlakten meteen af. Lag natuurlijk aan alle maatregelen behalve de mondkapjes. Daarom zetten ze nu ook vaart achter de mondkapjesplicht, is puur voor de opinie.CMD-Snake schreef op woensdag 4 november 2020 @ 00:02:
[...]
Dat gebeurt al, het kabinet maakt zelfs beleid erop. Het 'algemene gevoel' in de opiniepeilingen was een mondkapjesplicht en voilà die komt er. Het kabinet is meer als bereid om daarnaar te luisteren als de opiniepeilers weer eens een flink percentage Nederlanders weet te vinden die om nog meer strenge regels smeken.
Zou me niks verbazen als je ze straks ook in de klas op scholen ziet en het ook normaler wordt op kantoren.
Ik kan niet oordelen over de manier waarop jij die uitjes hebt ingevuld. Als je je daarbij houdt aan de geldende maatregelen, dan is er wat mij betreft weinig mis mee. Maar ik lees jouw motivatie vooral als een argumentatie om je niet aan de regels te houden omdat anderen dat ook niet doen. Dat klinkt wel heel erg als mijn puberzoon die als reactie op onze kritiek op zijn lage cijfers wijst naar de rest van de klas die ook niet goed scoorde. Verschuil je niet achter het gedrag van een ander om je eigen tekortkomingen goed te praten.magnifor schreef op woensdag 4 november 2020 @ 00:18:
[...]
Was dat een slechte keuze dan? Het is toch lang en breed duidelijk dat zolang er geen goedwerkende vaccinatie beschikbaar is dat we altijd zullen terugkeren naar (gedeeltelijk) lockdowns? Want versoepel je de maatregelen loopt het aantal besmetting weer gewoon op. Dat men aan de regels blijft houden zoals social distancing is gewoon een utopie. Gaat gewoon niet gebeuren.
Hij wil.
Mijn motivatie is vooral dat zodra er versoepelingen plaatsvinden het altijd weer zal eindigen in een lockdown, dan maak ik optimaal gebruik van die versoepelingen. Mij kan het echt niet schelen of anderen aan de regels houden of nietklaaas schreef op woensdag 4 november 2020 @ 00:23:
[...]
Ik kan niet oordelen over de manier waarop jij die uitjes hebt ingevuld. Als je je daarbij houdt aan de geldende maatregelen, dan is er wat mij betreft weinig mis mee. Maar ik lees jouw motivatie vooral als een argumentatie om je niet aan de regels te houden omdat anderen dat ook niet doen. Dat klinkt wel heel erg als mijn puberzoon die als reactie op onze kritiek op zijn lage cijfers wijst naar de rest van de klas die ook niet goed scoorde. Verschuil je niet achter het gedrag van een ander om je eigen tekortkomingen goed te praten.
Lockdown -> Versoepelingen -> Lockdown
Zo zal het blijven gaan totdat er een degelijk vaccine beschikbaar is. Hou ik zelf aan de regels? Op zich wel maar overdrijf het ook niet. Waar geen kapje verplicht is doe ik het niet en doe ook niet specifiek moeite om 1.5m afstand te houden. Ja neem wat meer afstand van mensen maar als ik langs iemand moet en kan geen 1.5m afstand houden so be it. Dat overkomt mij vooral in de supermarkt. Staat iemand midden op het gangpad met een veel te grote winkelwagentje. Ja dan ga ik niet wachten en loop er langs. Ben ik bij vrienden of familie die ik regelmatig zie dan denk ik helemaal niet aan die 1.5m. Misschien fout, misschien niet maar dit is hoe ik het doe. Ik accepteer de risico’s, mijn omgeving accepteert de risico’s dus ik vind het wel prima.
Dat "uitje" zal je flink tegenvallen, zwembaden hebben een heel serieus protocol wat ook daadwerkelijk gehandhaafd werd, niks ff lekker plonzen met je vriendjes maar gewoon banentrekken op vaste tijden als sport, als fitness en voor het algeheel welbevinden. Max 30 man binnen en 1,5 m afstand, niet douchen en uitkleden naast het bad werd prima nageleefd. Er zijn genoeg mensen die een bloedhekel hebben aan een sportschool of met fysieke beperkingen waarbij zwemmen als een van de weinige cardio- of sportmogelijkheden overblijft. Superlage belasting van gewrichten wanneer je zwemt bijvoorbeeld.redwing schreef op woensdag 4 november 2020 @ 00:15:
[...]
Het blijft heel simpel, een zwembad is heel vaak een uitje terwijl ik niemand ken die als uitje naar de sportschool gaat. En hoe denk je dat ze het verschil kunnen maken tussen jij die baantjes trekt en een uitje? En als je dat verschil al wil maken, waar leg je de grens dan?
Er moeten keuzes gemaakt worden en we kunnen met zijn allen uitzonderingen bedenken waarom het niet nodig zou zijn. Het is echter slimmer is om even na te denken waarom de maatregelen worden genomen en accepteren dat ze er zijn. Die grens houd je nu eenmaal altijd en kun je altijd wel ter discussie stellen.
Ongetwijfeld zullen de maatregelen een onderbouwing hebben (laten we dat in vredesnaam maar hopen) dus ik gok dat er uit BCO gebleken is dat daar toch besmettingen aan toegeschreven konden worden. Anders is het complete waanzin om sportscholen open te laten en zwembaden te sluiten. Qua contactmomenten en ruimte die je hebt tijdens het sporten zou je eerder andersom verwachten.
(Tenzij ze bang zijn voor sportschooltypes maar zwemmers nog wel kunnen wegbluffen)
Verwijderd
Waar vinden de meeste besmettingen plaats? Binnenhuis.
Wat wordt nu aangepakt? Alles wat buitenhuis plaats vindt.
Waar gaan nieuwe regels toe lijden?
Juist dat families en vrienden elkaar binnen huis gaan afspreken omdat buitenhuis niks meer mag.
Lijdt dit tot meer of minder besmettingen?
Juist dat families en vrienden elkaar binnen huis gaan afspreken omdat buitenhuis niks meer mag.
Dat is gebaseerd op het kleine percentage wat bekend is over alle besmettingen...Verwijderd schreef op woensdag 4 november 2020 @ 01:02:
Van de 20% besmettingen die bekend zijn blijkt uit BCO dat het merendeel thuis plaats vind, althans dat is wat men (durft te) antwoorden tijdens dat BCO.
De bereidwilligheid om toe te geven dat je naar een grote trouwerij/feestje/orgie bent geweest zal ongetwijfeld stukken minder zijn dan om te erkennen dat je gewoon keurig thuis was
Ik mag hopen dat meer mensen bij mekaar over de vloer komen om een bakkie te doen dan massale orgies te organiseren.PalingDrone schreef op woensdag 4 november 2020 @ 01:11:
[...]
Dat is gebaseerd op het kleine percentage wat bekend is over alle besmettingen...
Van de 20% besmettingen die bekend zijn blijkt uit BCO dat het merendeel thuis plaats vind, althans dat is wat men (durft te) antwoorden tijdens dat BCO.
De bereidwilligheid om toe te geven dat je naar een grote trouwerij/feestje/orgie bent geweest zal ongetwijfeld stukken minder zijn dan om te erkennen dat je gewoon keurig thuis was
Al die viespeuken die in het water pissen natuurlijk.PalingDrone schreef op woensdag 4 november 2020 @ 00:41:
[...]
Dat "uitje" zal je flink tegenvallen, zwembaden hebben een heel serieus protocol wat ook daadwerkelijk gehandhaafd werd, niks ff lekker plonzen met je vriendjes maar gewoon banentrekken op vaste tijden als sport, als fitness en voor het algeheel welbevinden. Max 30 man binnen en 1,5 m afstand, niet douchen en uitkleden naast het bad werd prima nageleefd. Er zijn genoeg mensen die een bloedhekel hebben aan een sportschool of met fysieke beperkingen waarbij zwemmen als een van de weinige cardio- of sportmogelijkheden overblijft. Superlage belasting van gewrichten wanneer je zwemt bijvoorbeeld.
Ongetwijfeld zullen de maatregelen een onderbouwing hebben (laten we dat in vredesnaam maar hopen) dus ik gok dat er uit BCO gebleken is dat daar toch besmettingen aan toegeschreven konden worden. Anders is het complete waanzin om sportscholen open te laten en zwembaden te sluiten. Qua contactmomenten en ruimte die je hebt tijdens het sporten zou je eerder andersom verwachten.
(Tenzij ze bang zijn voor sportschooltypes maar zwemmers nog wel kunnen wegbluffen)
Zolang je niet tussen de fecaliën zwemt zal dat wel meevallen dat halve litertje op een heel zwembad.BarôZZa schreef op woensdag 4 november 2020 @ 01:15:
[...]
Al die viespeuken die in het water pissen natuurlijk.
Volgens mij is dit virus aan te tonen in ontlasting, niet in urine.
Zijn de toiletten ook dicht in de sportscholen? In zwembaden iig wel.
Toiletten niet dicht in de sportscholen. Kleedkamers wel.PalingDrone schreef op woensdag 4 november 2020 @ 01:23:
[...]
Zolang je niet tussen de fecaliën zwemt zal dat wel meevallen dat halve litertje op een heel zwembad.
Volgens mij is dit virus aan te tonen in ontlasting, niet in urine.
Zijn de toiletten ook dicht in de sportscholen? In zwembaden iig wel.
Gelukkig niet, je jaagt er soms toch wat water doorheen tijdens het sporten, tijdens het zwemmen kan je het gewoon in het water doen
Het is niet zo dat het virus via de schoorsteen naar binnen sluipt. Het wordt altijd via iemand mee naar binnen genomen.Verwijderd schreef op woensdag 4 november 2020 @ 01:02:
Zo'n virus kruipt natuurlijk niet uit eigen beweging je huis binnen.Verwijderd schreef op woensdag 4 november 2020 @ 01:02:
Dus hoe komt het binnen? Juist omdat iemand het van buiten meebrengt naar huis...
Op 5 december wel.Soccer98 schreef op woensdag 4 november 2020 @ 04:29:
[...]
Het is niet zo dat het virus via de schoorsteen naar binnen sluipt.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Mooie samenvatting, ergens moeten we als samenleving besluiten wat we graag willen; met vrienden en familie normaal om gaan of extern vermaak zoals restaurants en pretparken. Beide lijkt geen optie als je de besmettingen en ziekenhuisbezitting stabiel wilt houden.magnifor schreef op woensdag 4 november 2020 @ 00:39:
[...]
Mijn motivatie is vooral dat zodra er versoepelingen plaatsvinden het altijd weer zal eindigen in een lockdown, dan maak ik optimaal gebruik van die versoepelingen. Mij kan het echt niet schelen of anderen aan de regels houden of niet
Zo zal het blijven gaan totdat er een degelijk vaccine beschikbaar is. Hou ik zelf aan de regels? Op zich wel maar overdrijf het ook niet. Waar geen kapje verplicht is doe ik het niet en doe ook niet specifiek moeite om 1.5m afstand te houden. Ja neem wat meer afstand van mensen maar als ik langs iemand moet en kan geen 1.5m afstand houden so be it. Dat overkomt mij vooral in de supermarkt. Staat iemand midden op het gangpad met een veel te grote winkelwagentje. Ja dan ga ik niet wachten en loop er langs. Ben ik bij vrienden of familie die ik regelmatig zie dan denk ik helemaal niet aan die 1.5m. Misschien fout, misschien niet maar dit is hoe ik het doe. Ik accepteer de risico’s, mijn omgeving accepteert de risico’s dus ik vind het wel prima.
Wat vind je precies erg aan de beperkte lockdown?CMD-Snake schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 23:13:
[...]
De samenvatting is vooral: ik beweeg mij binnen de regels tot zover ik kan en op sommige momenten houd ik mij niet aan de regels omdat ik mij daar niet prettig bij voel. Ik en de mensen om mij heen accepteren dat dit tot een besmetting, tot een ziekenhuisopname of zelfs tot overlijden kan leiden.jadjong schreef op woensdag 4 november 2020 @ 07:07:
[...]
Mooie samenvatting, ergens moeten we als samenleving besluiten wat we graag willen; met vrienden en familie normaal om gaan of extern vermaak zoals restaurants en pretparken. Beide lijkt geen optie als je de besmettingen en ziekenhuisbezitting stabiel wilt houden.
Men gaat naar mijn mening teveel uit van de regels en te weinig van gezond verstand. Mensen die nog steeds (kinder)verjaardagen vieren met x bezoek per dag: het is op zoek gaan naar de grenzen. Als iedereen vanaf morgen dagelijks x volwassenen thuis over de vloer op bezoek krijgt (zoals volgens de regels mag), dan zullen het aantal besmettingen toch echt toenemen.... Ook al 'mag het volgens de regels'. Tegelijkertijd wordt thuiswerken geadviseerd, niet noodzakelijk contact uitstellen, niet naar de winkelstraat voor de gezelligheid, één persoon naar de supermarkt per gezin, etc.
En daarin zit de kracht van een volledige lockdown: dan vindt men op verjaardag gaan toch ineens niet essentieel...
[ Voor 12% gewijzigd door President op 04-11-2020 07:25 ]
Verwijderd
Je bent wel een eerlijke egoist, dat geef ik je na.magnifor schreef op woensdag 4 november 2020 @ 00:39:
[...]
Mijn motivatie is vooral dat zodra er versoepelingen plaatsvinden het altijd weer zal eindigen in een lockdown, dan maak ik optimaal gebruik van die versoepelingen. Mij kan het echt niet schelen of anderen aan de regels houden of niet
Toch vind ik dat je niet alleen maar recht hebt op iets, er bestaan wel degelijk plichten.
Vrijwillig meewerken levert je uiteindelijk veel meer op.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.
Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.
Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• Coronavirus Slowchat #2
• Het nut en de noodzaak van mondkapjes
• Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
• De Coronavaccins
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.
Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.
Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• Coronavirus Slowchat #2
• Het nut en de noodzaak van mondkapjes
• Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
• De Coronavaccins