Dat verwacht ik juist niet. Gelet op de onzerzoeken aan 'import' van virusstammen vanuit Spanje afgelopen zomer, denk ik dat ze het liever willen uitsluiten.. maar we zullen zien, nog 28 uur wachten..Holk schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:42:
Nieuws dat ze wintersportvakanties gaan verbieden zal nog wel even op zich laten wachten lijkt me
Dan zou je dat moeten zien in noord/zuid Nederlandbazzemans schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:45:
[...]
In hoeverre speelt de herfstvakantie niet ook een rol?
Dat kan je nu ongeveer wel gaan zien. 7 dagen sinds de scholen weer gestart zijn in het grootste gedeelte van het land. Kan best zijn dat de vakantie een rol speelt. Maar nog steeds ligt de absolute max qua besmettingen precies op de gemiddelde incubatietijd na het sluiten van de horecabazzemans schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:45:
[...]
In hoeverre speelt de herfstvakantie niet ook een rol?
Ik zie daar eerder een golfbeweging dan een daling geloof ik? Maar niet de helderste grafiek m.i.Plenkske schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:44:
[...]
Bron is iemand op Twitter en die haalt het uit de RIVM datadump.
Update van vandaag:
https://twitter.com/janno...23255969585967111/photo/1
[Afbeelding]
Wederom minder oude data dus.
Maar nog steeds wel veel meer dan 2 dagen waar @Leon Zwiers het over had.
Ik ben geheel voor het verbieden, dan maar 1 jaar geen wintersport als we daarmee de deur op een kier houden ipv wagenwijd open. Maar of dat op dit moment het juiste sentiment gaat veroorzaken denk ik niet. Met een paar dagen van goede cijfers komen er al 'kroegen open?' berichten (niet alleen hier, die las ik cynisch en met een lach) en dan krijg je een klein dipje met een hele harde stijgende lijn. Nu de stip op de horizon zetten van kerst lijkt me momenteel belangrijker dan het 'afpakken' (want zo zien heel veel mensen het) van de 'broodnodige' vakantie... Maar inderdaad, we gaan het zienbreew schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:46:
[...]
Dat verwacht ik juist niet. Gelet op de onzerzoeken aan 'import' van virusstammen vanuit Spanje afgelopen zomer, denk ik dat ze het liever willen uitsluiten.. maar we zullen zien, nog 28 uur wachten..
Kom je daar nu pas achter? Ik had al gelezen dat je in de VS een negatieve coronatest kan kopen. In sommige Oost-Europese landen kan je ook negatief testen tegen betaling. Als een negatieve test tot toegangsbewijs verheven wordt zal ook dit soort dingen voor gaan komen.Stinger_Ventura schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:52:
Van de houding van sommige Nederlanders zakt echt je broek af.... Op dit forum meldt zich iemand die een PCR test certificaat gephotoshopt heeft, om zo een lekker weekendje Dubai te doen.
https://insideflyer.nl/fo...bai-pcr-certificaat.3633/
Daar mag echt wel wat harder tegen opgetreden worden, dit zorgt gedrag verpest het voor iedereen die uitkijkt naar meer vrijheid, nog naast iedereen die hij te pas en te onpas in gevaar brengt...
Ligt eraan. Sommige verzekeringen vergoeden dan alleen corona niet, maar dat gebroken been en die gipsvlucht wel.TrailBlazer schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:29:
Het voordeel van een negatief reisadvies is dat verzekeringen niet meer uitkeren. Zeker bij wintersport kan dat nogal duur worden. Helivluchtje is al 3k de rest komt er dan nog bij.
Nederlandse kentekenplaten op zich hebben is al een straf.PalingDrone schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:19:
Ik wens ze veel succes om met een ski-box op het dak en je Nederlandse platen door een lock-downed Duitsland, België of Frankrijk te rijden. Geheid dat je daar aan de kant van de weg uit mag gaan leggen aan de dienstsdoende koddebeier zonder capaciteitsproblemen waarom jij je sneeuwvakantie essentieel vind.
Daar lopen overtredingen van lockdownregels al snel flink in de papieren dus ik zou zeggen, gewoon lekker gaanNog leuker wanneer ze bij terugkomst in NL de publiciteit opzoeken met een jankverhaal, dan hebben wij ook nog wat te gniffelen.
En stop die wraakfantasie maar weer lekker weg daarna.
Het wisselt inderdaad nogal maar je ziet dat de laatste drie dagen de data vooral minder oud is dan ervoor.MikeyMan schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:48:
[...]
Ik zie daar eerder een golfbeweging dan een daling geloof ik? Maar niet de helderste grafiek m.i.
Je moet het van onder naar boven bekijken. En het zijn dus percentages.
Gemiddeld kan je stellen dat 25% van de data gaat over 7 dagen en ouder.
Ik vind deze visualisatie dan toch het beste:Plenkske schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:44:
[...]
Bron is iemand op Twitter en die haalt het uit de RIVM datadump.
Update van vandaag:
https://twitter.com/janno...23255969585967111/photo/1
[Afbeelding]
Wederom minder oude data dus.
Maar nog steeds wel veel meer dan het percentage waar @Leon Zwiers het over had.
De ontwikkeling/vertraging van de data in beeld: pic.twitter.com/kQXoTClMid
— Jan Borst (@jannoTR) 2 november 2020
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Het weer doet niet zoveel voor verkoudsheidklachten. Dat is meer het samen komen in afgesloten ruimten. In die zin zou het aantal verkoudheden sowieso al aardig afgenomen moeten zijn toch?MikeyMan schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:21:
Minder verkoudheidsklachten? Met dit weer?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ben benieuwd welke juridische grondslag er is voor het ‘verbieden’ van het oversteken van de grens. Met andere woorden, dit kan dus helemaal niet zomaar. En voordat men die grondslag langs de Tweede en Eerste kamer heeft zijn we toe aan de zomervakantieHolk schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:42:
Nieuws dat ze wintersportvakanties gaan verbieden zal nog wel even op zich laten wachten lijkt me
Dat is inderdaad ook een mooi gifje. Gaat over de totalen en aanvulling daarop.YakuzA schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:52:
[...]
Ik vind deze visualisatie dan toch het beste:
[Twitter]
Die grafiek die ik liet zien gaat meer over "hoe oud is de data, per dag"
Ja, trends in consumentengedrag hou ik me niet mee bezig. Ik bouw de technieken, de toepassing laat ik over aan de eindgebruikersMikeyMan schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:43:
@Adlermann De consument moet ook een beetje open staan voor wat verandering natuurlijk.
Ik heb vorige week ook een fles wijn besteld bij een bezorgmenu. Stond voor 40 euro op de kaart bij die wijnbar. Kreeg 30% korting, dus 28 euro voor afgetikt. Dat ik hem dan voor de helft bij de slijter kan halen, tsjah. Draag graag een steentje bij op deze manier.
De bakjes worden inmiddels ook professioneler merk ik; ventilatiegaatjes aan de bovenkant en kartonnen doosjes die het eten merkbaar beter houden. We leren het wel.
Ben al een paar keer flink verrast door de kwaliteit. En dan hoeven we ook nieteens meer te vechten wie de bob is
Maar ok, als er gedragsverandering bij consumenten gaat plaatsvinden, dan zou een veranderende waardepropositie wel kunnen werken. (verander niks aan de uitdagingen trouwens, want het blijft een compleet andere manier van werken).
Ik hoop trouwens over een paar jaar (ja zover ben ik nog nog niet) per type verdienmodel de operationalisaties in termen van bedrijfsprocessen/organisatiestructuur te kunnen aanbieden. Hoe ziet bv een online winkel er van binnen uit. Soort referentie-architectuur, maar dan gekoppeld aan verdienmodellen.
Ik trek het werk nu uit fundamenteel en nu bezig met een complexe case study (mapping tussen EA en verdienmodellen).
Erg interessante tijd voor m'n vakgebied. Ik zou bv ook graag bij KLM (of iets wat erop lijkt) dit toe willen passen. Want ik denk ook dat ik daar wat toegevoegde waarde kan leveren. (nie per se klm, maar in die situatie).
Want bij KLM:
je gaat je organisatie wijzigigen, wat zijn de impacten op mijn verdienmodel (inclusief revenue streams/ cost structures). Wat kunnen we knippen uit de organisatie, zonder dat de inkomsten in gevaar komen/ of om hoe de kosten omlaag te krijgen.
Maar ook de andere kant op; ik wil invsteren in iets in de organisatie (bv IT systemen). Bij welke gedeelte van het verdienmodel draagt dit het meeste aan bij; dat is dan wel kwalitatief, maar je kan wel de bijdrage evalueren richting kwantitiatieve berekeningen. BV he bij project portfolio management. Daar kies je zowel op business-it alignment doelstellingen, maar ook het financiele plaatje, etc. Het geeft in die hoek scherpere analyse-mogelijkheden.
Maar eigenlijk moet KLM helemaal opnieuw ontworpen worden, vanuit het verdienmodel. De waardepropositie zou nu moeten zijn: duurzamer vliegen. En dan propageert echt de hele organisatie door....
De relatie tussen verdienmodel/business model en organisatie-operationalisatie is een interessante en die is juist NU belangrijk. Bedrijven moeten tijdens corona heel ad-hoc switchen van verdienmodel. Alles wordt nu online (tijdelijk). En dit is erg lastige problematiek.
Wel een grote, maar niet per se 'de' boosdoener toch? Je ziet ook het thuiswerken en thuis blijven toch weer iets beter gehanteerd worden.Leon Zwiers schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:27:
7 daagse groei staat nu nog op 1,8% . Lijkt echt de goede kant op te gaan.
Wordt met de dag duidelijker dat de horeca echt wel een grote boosdoener was.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het is idd dezelfde data, maar een andere visualisatie.Plenkske schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:57:
[...]
Dat is inderdaad ook een mooi gifje. Gaat over de totalen en aanvulling daarop.
Die grafiek die ik liet zien gaat meer over "hoe oud is de data, per dag"
Ik houd altijd wel van mooie duidelijke visualtisaties, bij de procenten visualisatie met kleur mis ik een beetje de touch met de absolute getallen die de lucht in schieten, wat ongetwijfeld de oorzaak is van de verschuiving van rapportage datum.
PSN
@Adlermann
@MikeyMan
Wat betreft de discussie over het bezorgen door restaurants: uiteraard heb je met bezorgen niet dezelfde ambiance als met uit eten gaan. Maar is het ook niet zo dat vaste klanten nu juist gaan bestellen om hun lokale restaurant te steunen? Dat is wij vooral doen nu. We besparen op allerlei manieren reiskosten en steken dat graag in het bestellen bij één van onze vaste eettentjes.
@MikeyMan
Wat betreft de discussie over het bezorgen door restaurants: uiteraard heb je met bezorgen niet dezelfde ambiance als met uit eten gaan. Maar is het ook niet zo dat vaste klanten nu juist gaan bestellen om hun lokale restaurant te steunen? Dat is wij vooral doen nu. We besparen op allerlei manieren reiskosten en steken dat graag in het bestellen bij één van onze vaste eettentjes.
Betreft herfstvakantie
Speciaal voor de mensen die graag regio Noord, met regio's Midden en Zuid willen vergelijken: voor u heb ik hier de vergelijking!
— Yorick (@YorickB) 2 november 2020
Kun je hier conclusies uit trekken?
Nee.
(Maar het is wel leuk om te zien) pic.twitter.com/wQozNlVIAH
Verwijderd
In Belgie lijken de maatregelen van kroegen sluiten al iets van effect te hebben. Het aantal gevallen daalt licht en het positiviteitsratio is aan het dalen (nog steeds ruim +25%, maar ze kwamen van 30+%). Daar is de lock-down nu echt nog nodig omdat ze het daar nog verder hebben laten komen.
Zouden genoeg mogelijkheden moeten zijn, België en Polen hebben dit recent nog gedaan.BlackLabel01 schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:55:
[...]
Ben benieuwd welke juridische grondslag er is voor het ‘verbieden’ van het oversteken van de grens. Met andere woorden, dit kan dus helemaal niet zomaar. En voordat men die grondslag langs de Tweede en Eerste kamer heeft zijn we toe aan de zomervakantie
Enige puzzel voor NL zou zijn: Hoe blokkeer je de grens voor personen, maar niet voor goederen.
PSN
Vaag het ook even aan Tsjechië, die deden het in maart/april.YakuzA schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:02:
[...]
Zouden genoeg mogelijkheden moeten zijn, België en Polen hebben dit recent nog gedaan.
Enige puzzel voor NL zou zijn: Hoe blokkeer je de grens voor personen, maar niet voor goederen.
Gevolg: een beetje file
Ik roep al jaren dat we het gewoon te goed hebben. Collectief druk maken over allerlei triviale shit via social media en de dingen die er echt toe doen buiten je comfort zone houden.psychodude schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:33:
Tja, is een beetje hetzelfde als voorafgaand aan de afgelopen zomer maanden dat ik mensen heb horen zeggen dat dit jaar een ideaal jaar was voor de vakantie. Lekker goedkoop, welverdiend.
Zodra de belevingswereld eindigt bij jezelf, dan ja, is een dusdanige keuze snel gemaakt. En dat is toch echt één van de belangrijkste factoren waarom o.a. Europa momenteel zit in het schuitje waarin ze nu verkeert. Het belang van het individu staat voor velen ver boven het maatschappelijk belang. En dan is dit gewoonweg een te verwachten gevolg.
Uiteindelijk is dit toch redelijk breed gedragen gedragen de reden dat we vermoedelijk vele horeca tenten zullen gaan zien sneuvelen, dat de werkloosheid op zal gaan lopen en dat als we kijken naar de Europese economie wij hier een flinke deuk aan overhouden terwijl bijvoorbeeld een land als China gewoon terug is op een nagenoeg pre-corona punt, waar feesten van tientallen duizenden personen weer mogelijk zijn, waar de economie weer goede doorgang vind.
En natuurlijk zal de gemiddelde Nederlander straks natuurlijk wel weer gaan wijzen naar hoe de EU zo duur is, hoe de Europese overheden zaken slecht geregeld hebben, want laat staan dat men aan enig zelf reflectie zou doen. Dat terwijl helaas vaak hetzelfde type mensen is dat ageert tegen dit soort maatregelen, dat ageert tegen een maatschappelijke verantwoordelijk nu juist veelal hetzelfde soort mensen is als dat ageert tegen de overheid en tegen de EU. De mensen waar alles altijd enkel en alleen maar om 'ik' draait.
Voorheen dacht ik dat we weer een oorlog o.i.d. nodig hadden om mensen wat wakker te schudden, maar corona werkt hopelijk ook.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ja precies dat. Maar daarmee valt mij dus op dat de ene helft zich er 'makkelijk vanaf maakt' en dus maar 1x een bestelling ontvangt. En de andere helft echt z'n best doet en vaker aan de beurt isD-e-n schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:00:
@Adlermann
@MikeyMan
Overigens lijkt de %positief toch te stijgen::
Aantal testen afgelopen week door GGD’en (week 44):
— Yorick (@YorickB) 2 november 2020
• 295.147 (42.164 p/d)
Aantal testen:
~26.500 (-8.2%) MINDER dan vorige week.
Aantal positieve test(RIVM):
~5.583 (8.9%) meer.
--> vermoedelijk zal het percentage positief, bij de GGD'en deze week toch iets hoger uitvallen pic.twitter.com/xgBSBENwcG
@YakuzA Ook deze vind ik niet echt heel overzichtelijk. Als in; ik zie liever een grafiek van de gemiddelde vertaging dan twee grafieken achter elkaar aan rennen
[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 02-11-2020 15:14 ]
Twitter, en dan vooral een deel van de mensen, blijft me verbazen. Elke dag wordt er iets negatiefs gezocht. Vaak gebaseerd op "dat heb ik gelezen in het nieuws". Het maakt dan ook niet uit hoe oud dat nieuwtje is of hoe accuraat. Fake news blijft nou eenmaal heel makkelijk hangen bij de mensen.
Van herfstvakantie effect zijn we nu beland in "ja maar sneltesten worden niet meegeteld".
Nou, schijnbaar worden er steeds meer sneltesten meegeteld en schijnbaar is het dus al verplicht dat er een arts bij is.
Bron GGD Zuid-Holland, bericht is van gister:
https://www.078.nu/nieuws...n-covidtestnederland-mee/
Van herfstvakantie effect zijn we nu beland in "ja maar sneltesten worden niet meegeteld".
Nou, schijnbaar worden er steeds meer sneltesten meegeteld en schijnbaar is het dus al verplicht dat er een arts bij is.
En dan doe je al bewust niet aan social media omdat je weet wat erop te vinden is, krijg je het hier alsnog voor je kiezen.Plenkske schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:15:
Twitter, en dan vooral een deel van de mensen, blijft me verbazen. Elke dag wordt er iets negatiefs gezocht. Vaak gebaseerd op "dat heb ik gelezen in het nieuws". Het maakt dan ook niet uit hoe oud dat nieuwtje is of hoe accuraat. Fake news blijft nou eenmaal heel makkelijk hangen bij de mensen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
eens... Gisteren ook een suggestief draadje van Bert Slagter:Plenkske schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:15:
Aantal gemelde positieve tests:
— Bert Slagter (@bslagter) 1 november 2020
- eergisteren: 11141
- gisteren: 9839
- vandaag: 8740
Is dit dan de gehoopte afvlakking? Hebben we de top gehad en gaan we nu dalen?
Geen idee. We hebben geen compleet beeld. Drie redenen 👇
Maar ik vraag me sowieso af of die sneltests er niet toe leiden dat er alsnog naar de GGD gegaan wordt. Dus eerst sneltest, positief = naar GGD.
Dat zou betekenen dat het %Positief inderdaad stijgt, maar vooral dat het elkaar complementeert.
Ik snap het argument niet dat positieve besmettingscijfers van commerciële tests niet met de GGD gedeeld zouden morgen worden vanwege de AVG.
Zolang de cijfers niet naar personen heleidbaar zijn, kan je dat toch prima delen. X personen getest op datum Y, Z personen besmet. Als je dat van de AVG niet mag delen dan zijn de besmettingscijfers die de GGD en het RIVM zelf verspreiden ook niet mogelijk vanwege de AVG
Zolang de cijfers niet naar personen heleidbaar zijn, kan je dat toch prima delen. X personen getest op datum Y, Z personen besmet. Als je dat van de AVG niet mag delen dan zijn de besmettingscijfers die de GGD en het RIVM zelf verspreiden ook niet mogelijk vanwege de AVG

Op basis van deze cijfers zijn er helemaal geen extra maatregelen nodig, maar toch gaan die er morgen vermoedelijk wel komen..
Prima als mensen op wintersport gaan, zolang ze bij terugkomst maar verplicht in quarantaine gaan en dat die verplichting opgenomen wordt in de reisvoorwaarden.Holk schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:42:
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Volgens mij hoeft dat bij de goedgekeurde tests niet per se ? Of wellicht afhankelijk van de klachten die je hebt ?MikeyMan schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:19:
[...]
eens... Gisteren ook een suggestief draadje van Bert Slagter:
[Twitter]
Maar ik vraag me sowieso af of die sneltests er niet toe leiden dat er alsnog naar de GGD gegaan wordt. Dus eerst sneltest, positief = naar GGD.
Dat zou betekenen dat het %Positief inderdaad stijgt, maar vooral dat het elkaar complementeert.
Volgens mij is het namelijk zo dat de goedgekeurde sneltests vooral nog een % vals negatieve kan hebben als je nog vroeg in je besmetting laat testen.
En wat ook de vraag is hoelang deze sneltesten al zulke capaciteiten halen als daar gesuggereerd wordt. Als dat al een tijdje stabiel is en er juist steeds meer doorgegeven wordt aan de GGD, dan zijn de huidige cijfers betrouwbaar genoeg.
Het is een niet bestaand argument omdat deze ziekte een meldplicht heeft. Artsen moeten het melden. Artsen moeten aanwezig zijn bij de sneltesten.Grannd schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:24:
Ik snap het argument niet dat positieve besmettingscijfers van commerciële tests niet met de GGD gedeeld zouden morgen worden vanwege de AVG.
De commerciële sneltester hier in de buurt (www.snellertesten.nl) geeft gewoon positieve testen door aan de GGD. Althans, dat staat op de website.
[ Voor 5% gewijzigd door Cheesy op 02-11-2020 15:34 ]
En ook dat er veel mensen met negatieve sneltest niet bij de ggd belanden. Dat ze de positieve testen (moeten) meetellen is natuurlijk waar. Maar de negatieve testen zullen niet gemeld worden. En aangezien er best wat mensen naar een particuliere teststraat gaan mis je die gewoon.MikeyMan schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:19:
[...]
eens... Gisteren ook een suggestief draadje van Bert Slagter:
[Twitter]
Jup, maar deze vind ik heel elegant weergeven dat:MikeyMan schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:11:
@YakuzA Ook deze vind ik niet echt heel overzichtelijk. Als in; ik zie liever een grafiek van de gemiddelde vertaging dan twee grafieken achter elkaar aan rennen
In de groeifase een dag waar er nog maar ca 4000 besmettingen werden gemeld, er dus uiteindelijk ca 7000 positieve testen waren.
Daarmee is duidelijk dat door de vertraging er eigenlijk op dat moment blind door de mist heen werd gestuurd. (om bij het synoniem van de olietanker te blijven
PSN
Mag ik nu wel langzaam over een daling beginnen te spreken?
Met alle voorbehouden dat 1 zwaluw geen zomer maakt e.d. natuurlijk.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Verwijderd
Melden is een... maar dat de RIVM/GGD ze opnemen in de cijfers is wat anders. De GGD (en dus RIVM) nemen alleen positieve getallen op van goedgekeurde (en dus gevalideerde) teststraten. Dat is natuurlijk logisch... niet elke hans-worst diagnose wil je opgenomen hebben.Cheesy schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:33:
De commerciële sneltester hier in de buurt (www.snellertesten.nl) geeft gewoon positieve testen door aan de GGD. Althans, dat staat op de website.
En daar wringt de schoen. Ze gebruiken soms testen die al wel redelijk goed genoeg worden geacht door het RIVM (zoals dat Roche-test), maar dat wil niet zeggen dat ze "goed" genoeg, (tov van PCR-test) om ze ook mee te nemen in de getallen van het RIVM.
Het hele idee van een sneltest is toch dat je (door het hogere aantal false-positives) bij een positieve uitslag alsnog een PCR test moet doen? Dan hoef je sneltesten toch helemaal niet mee te tellen?
Ik ben benieuwd wat ze roepen over de kerstvakantie (volgens mij gaat het daarover, niet sec over de wintersport). De kerstvakantie is natuurlijk een vakantie waarin vooral families (dus met meerdere huishoudens in auto's/chalets/etc) op vakantie gaan en in de wintersport gebieden is dat by far de drukste week (de week na kerst). Er kan denk ik ook niet zoveel. We hebben al reisadviezen, de dringende oproep die dringende adviezen te volgen is dan eigenlijk het enige wat je kan doen, toch? Of misschien (en dat is denk ik geen slecht idee), ook binnenlandse reizen in de kerstvakantie 'verbieden'?
-edit: dit lijkt dus niet helemaal te kloppen, zie post hieronder
Ik ben benieuwd wat ze roepen over de kerstvakantie (volgens mij gaat het daarover, niet sec over de wintersport). De kerstvakantie is natuurlijk een vakantie waarin vooral families (dus met meerdere huishoudens in auto's/chalets/etc) op vakantie gaan en in de wintersport gebieden is dat by far de drukste week (de week na kerst). Er kan denk ik ook niet zoveel. We hebben al reisadviezen, de dringende oproep die dringende adviezen te volgen is dan eigenlijk het enige wat je kan doen, toch? Of misschien (en dat is denk ik geen slecht idee), ook binnenlandse reizen in de kerstvakantie 'verbieden'?
-edit: dit lijkt dus niet helemaal te kloppen, zie post hieronder
[ Voor 4% gewijzigd door ZieMaar! op 02-11-2020 16:08 ]
Ik vind het prima hoorVerwijderd schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:43:
[...]
Melden is een... maar dat de RIVM/GGD ze opnemen in de cijfers is wat anders. De GGD (en dus RIVM) nemen alleen positieve getallen op van goedgekeurde (en dus gevalideerde) teststraten. Dat is natuurlijk logisch... niet elke hans-worst diagnose wil je opgenomen hebben.
En daar wringt de schoen. Ze gebruiken soms testen die al wel redelijk goed genoeg worden geacht door het RIVM (zoals dat Roche-test), maar dat wil niet zeggen dat ze "goed" genoeg, (tov van PCR-test) om ze ook mee te nemen in de getallen van het RIVM.
Maar tweets zoals deze kloppen dan niet:
Zien we alle test-uitslagen in de RIVM cijfers?
— BD Dataplan - Bart Bolkestein (@BDDataplan) 26 oktober 2020
Niet volgens het @GGDGHORNL en @RIVM
"Zowel GGD GHOR als RIVM zeggen dat ze de uitslagen van de duizenden commerciële corona-testen niet meetellen in hun dagelijkse update, omdat ze die gegevens niet krijgen"https://t.co/ZqY2mPwOKK
Want de gegevens krijgen ze wel.
Lijkt wel een welles-nietes spelletje te worden als je alle berichten van afgelopen week leest.Cheesy schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:50:
[...]
Ik vind het prima hoor
Maar tweets zoals deze kloppen dan niet:
[Twitter]
Want de gegevens krijgen ze wel.

Ja je wordt er gek van en het is voor een gemiddelde Nederlander al niet meer te doen wie je nou moet geloven. Er zit vast bij iedereen een kern van waarheid in, en het meeste zal vast niet met opzet onjuist gemeld worden, maar het is wel enorm complex.Plenkske schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:57:
[...]
Lijkt wel een welles-nietes spelletje te worden als je alle berichten van afgelopen week leest.
Je gaat wel voorbij aan het feit dat de meeste McDonalds en KFC restaurants worden gerund door franchiseondernemers, niet door de keten zelf. Uiteraard hebben die het voordeel dat ze gebruik maken van een bekende en gevestigde merknaam echter moet het restaurant gewoon geld in het laatje brengen en is het niet zo dat een franchiseondernemer zomaar kan teren op de diepe zakken van het keten zelf.Stoney3K schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:01:
[...]
Dat gaat helemaal aan mijn punt voorbij dat de multinationals die voor kwantiteit gaan en niet voor kwaliteit, in verhouding veel meer vlees op hun botten hebben om dit soort klappen op te kunnen vangen. Het ondernemersrisico voor Kees is veel groter dan voor de KFC.
Bovendien is een afhaalmenu van de Mac niet anders dan gaan zitten eten bij de Mac, bij een eetcafé of restaurant is dat wel even anders. Daar ga je toch naartoe voor het principe 'uit eten' en niet alleen omdat iemand anders een maaltijd voor je neus zet.
Een biefstuk vers geserveerd op een bord met een goed glas wijn is toch echt even anders dan die biefstuk uit een kartonnen doos van het afhaalmenu.
Het enige verschil is dat wanneer het financieel echt niet meer gaat dat het hoofdkantoor te hulp kan schieten (weet niet de details) maar in veel gevallen is er niet gek veel verschil tussen Kees die een cafe runt en een ondernemer die gebruik maakt van de McDonalds merknaam.Je wordt niet zomaar eigenaar van een franchiserestaurant, je moet eigen vermogen kunnen opbrengen van een aantal ton en de rest gaat op lening.
Dat de een fastfood is en de ander meer een beleving, tja ik zelf hou nog veel liever een burger bij een voormalig eetcafe dan de mcdonalds.Ook al is het afhaal.
Dat is volgens mij niet waar, volgens mij is de kans op vals-positief heel klein maar de kans op vals-negatief nog wel redelijk aanwezig (t.o.v. PCR) omdat PCR nog veel preciezer is.ZieMaar! schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:47:
Het hele idee van een sneltest is toch dat je (door het hogere aantal false-positives) bij een positieve uitslag alsnog een PCR test moet doen? Dan hoef je sneltesten toch helemaal niet mee te tellen?
https://nos.nl/artikel/23...-heeft-hier-baat-bij.htmlOver de betrouwbaarheid van sneltesten in het algemeen lopen de bevindingen uiteen, maar van deze twee specifieke sneltesten die vandaag worden gepresenteerd is de betrouwbaarheid minder omstreden. De sensitiviteit - hoe goed pikt de test mensen eruit die corona hebben? - varieerde tussen 72 en 94 procent. Ook gaf de sneltest geen enkele fout-positieve uitslag, waarbij de test dus aangeeft dat iemand corona had terwijl dat niet zo was. De specificiteit van de test - hoe goed pikt de test mensen eruit die geen corona hebben - was in de drie onderzoeksgroepen dus 100 procent.
Zou best kunnen dat ze daarmee niks doen. Wie zegt dat die testen wel gecertificeerd zijn? Wie draagt de verantwoordelijkheid daarvoor?Plenkske schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:57:
[...]
Lijkt wel een welles-nietes spelletje te worden als je alle berichten van afgelopen week leest.
Van mij wel hoor. Misschien nog niet de dramatische verbetering waarop sommige hoopten, maar de stijging is er in ieder geval uit en dat alleen is al reden voor een feestje (in je eentje en thuis:) )Drardollan schreef op maandag 2 november 2020 @ 15:42:
Mag ik nu wel langzaam over een daling beginnen te spreken?
Volgens mij is er sprake van een prachtige menselijke eigenschap.
- Als de cijfers slechter worden willen we het niet geloven en nemen we te laat maatregelen.
- Als de cijfers beter worden dan durven we het niet te geloven en nemen te laat maatregelen.
Of algemeen: mensen willen niet bewegen en houden vast aan wat ze hebben.
[ Voor 5% gewijzigd door blissard op 02-11-2020 16:11 ]
Er zijn een aantal sneltesten die het RIVM gevalideerd heeft.stylezzz schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:06:
[...]
Zou best kunnen dat ze daarmee niks doen. Wie zegt dat die testen wel gecertificeerd zijn? Wie draagt de verantwoordelijkheid daarvoor?
Veel bronnen geven aan dat uitslagen doorgegeven moeten worden.
Een van die bronnen: https://ggdhm.nl/nieuws/i...egeling-meldplicht-corona
Belangrijke zinnen:
In de wet Publieke Gezondheid staat dat corona een infectieziekte A is.
Daarmee is corona een meldingsplichtige ziekte.
De GGD ziet dat een aantal commerciële teststraten zich niet aan die meldplicht houden.
Het RIVM heeft de PCR-test en drie sneltesten gevalideerd. Dat betekent dat uitslag van deze testen onder vaste voorwaarden te vertrouwen zijn.
Uitslagen kunnen per mail worden doorgegeven bij die GGD.
Het feit dat het een type-A ziekte is geeft de overheid toch ook voldoende mogelijkheden te handhaven.Plenkske schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:13:
[...]
Er zijn een aantal sneltesten die het RIVM gevalideerd heeft.
Veel bronnen geven aan dat uitslagen doorgegeven moeten worden.
Een van die bronnen: https://ggdhm.nl/nieuws/i...egeling-meldplicht-corona
Belangrijke zinnen:
In de wet Publieke Gezondheid staat dat corona een infectieziekte A is.
Daarmee is corona een meldingsplichtige ziekte.
De GGD ziet dat een aantal commerciële teststraten zich niet aan die meldplicht houden.
Het RIVM heeft de PCR-test en drie sneltesten gevalideerd. Dat betekent dat uitslag van deze testen onder vaste voorwaarden te vertrouwen zijn.
Uitslagen kunnen per mail worden doorgegeven bij die GGD.
- Niet melden is beboetbaar
- Bij een type A-ziekte kan je puur vanwege het feit dat het een type-A ziekte is verplicht opgenomen worden in 't ziekenhuis; Daar niet aan meewerken is strafbaar
Dan ga je even voorbij aan het feit dat elk afzonderlijk geval wel door een rechter moet worden beoordeeld. Dat kun je dus niet gebruiken voor een grootschalige verplichting tot bijvoorbeeld testen of quarantaine.rik86 schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:25:
[...]
Het feit dat het een type-A ziekte is geeft de overheid toch ook voldoende mogelijkheden te handhaven.
- Niet melden is beboetbaar
- Bij een type A-ziekte kan je puur vanwege het feit dat het een type-A ziekte is verplicht opgenomen worden in 't ziekenhuis; Daar niet aan meewerken is strafbaar
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Kan deze man een spreekverbod krijgen over het onderwerp maatregelen en zich houden aan het te woord staan van de pers over de ziekenhuisbedden?
Kuipers: voor ziekenhuizen zijn extra maatregelen nu aantrekkelijk - https://nos.nl/l/2354947
Kuipers: voor ziekenhuizen zijn extra maatregelen nu aantrekkelijk - https://nos.nl/l/2354947
Waarom, 't is toch hartstikke waar wat hij zegt?Mr.Joker schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:28:
Kan deze man een spreekverbod krijgen over het onderwerp maatregelen en zich houden aan het te woord staan van de pers over de ziekenhuisbedden?
Met een R van 0,99 duurt 't jaren voordat we op een acceptabel niveau zitten
Met een R van 0,9 duurt 't maanden
Met een R van 0,7 duurt 't weken
Dus nu strenge maatregelen nemen zorgt dat de aantallen sneller zakken en er eerder versoepeld kan worden. En met name voor de uitgestelde zorg zou dat grote winst zijn
Dan doe ik een heeeeel klein dansjeblissard schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:11:
[...]
Van mij wel hoor. Misschien nog niet de dramatische verbetering waarop sommige hoopten, maar de stijging is er in ieder geval uit en dat alleen is al reden voor een feestje (in je eentje en thuis:) )
Volgens mij is er sprake van een prachtige menselijke eigenschap.
- Als de cijfers slechter worden willen we het niet geloven en nemen we te laat maatregelen.
- Als de cijfers beter worden dan durven we het niet te geloven en nemen te laat maatregelen.
Of algemeen: mensen willen niet bewegen en houden vast aan wat ze hebben.

Alleen zijn er geen maatregelen die je (juridisch en ethisch gezien) kan nemen waardoor die R op 0,7 gaat komen of lager.rik86 schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:30:
[...]
Waarom, 't is toch hartstikke waar wat hij zegt?
Dus nu strenge maatregelen nemen zorgt dat de aantallen sneller zakken en er eerder versoepeld kan worden. En met name voor de uitgestelde zorg zou dat grote winst zijn
Ah, Ira Helsloot is ook weer opgedoken:
https://www.volkskrant.nl...amenleving-door~b5c69274/
Wil nu coronaziekenhuizen op gaan zetten. Prettige wedstrijd om 500 man in een paar ziekenhuizen op de IC te leggen...
Wil nu coronaziekenhuizen op gaan zetten. Prettige wedstrijd om 500 man in een paar ziekenhuizen op de IC te leggen...

Als we de RIVM mogen geloven zaten we er eind maart/april af en toe op/onder.Stoney3K schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:36:
[...]
Alleen zijn er geen maatregelen die je (juridisch en ethisch gezien) kan nemen waardoor die R op 0,7 gaat komen of lager.
Ik heb het gevoel dat die man er alleen maar zit voor zichzelf.MikeyMan schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:37:
Ik vind hem ook niet sympatiek overkomen. Maar ok, dat kan mijn interpretatie zijn
Tsja, het is dezelfde man die een paar dagen geleden riep:rik86 schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:30:
[...]
En nu het dus aan het dalen is komt hij met dat het een goed idee is om extra maatregelen te nemenDat er eerder nog niet extra werd ingegrepen, vindt Kuipers goed. Hij staat achter de beslissing van het kabinet eerder deze week om geen nieuwe maatregelen in te voeren.
...
Hij zei toen dat er bij een stijging aanvullende maatregelen nodig zouden zijn.
https://nos.nl/artikel/23...n-is-dat-fantastisch.html
PSN
Mag ie daar dan ook wel flink meer gaan betalen dan in andere ziekenhuizen, anders wil niemand daar werken.MikeyMan schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:37:
Oh, u kan in de toekomst kijken?Stoney3K schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:36:
[...]
Alleen zijn er geen maatregelen die je (juridisch en ethisch gezien) kan nemen waardoor die R op 0,7 gaat komen of lager.
Schiet tussen de palen en je scoort!
In maart/april hield iedereen zich ook veel beter aan de maatregelen die we toen hadden.Jovatov schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:40:
[...]
Als we de RIVM mogen geloven zaten we er eind maart/april af en toe op/onder.
Die kuipers is letterlijk 20 jaar ouder geworden in 6 maanden.....
Hij roept alleen maar vanuit zorgvisie. Die daling moet gewoon flink doorzetten voordat al die uitgestelde behandelingen weer opgestart kunnen worden, en dat mag van mij ook snel.Mr.Joker schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:28:
Verder moet je m niet zo serieus nemen, inmiddels moet wel duidelijk zijn dat die man ontzettend op zichzelf geilt, lekker draait naar gelang de situatie veranderd en zowat alleen maar denkt vanuit het Erasmus MC.
Dan begrijp je letterlijk niet wat de term letterlijk betekent.stylezzz schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:43:
Die kuipers is letterlijk 20 jaar ouder geworden in 6 maanden.....
(jaja, ik weet dat je 'letterlijk' ook als versterkend mag gebruiken, maar dat is een stijlfiguur waar ik het niet helemaal mee eens ben
[ Voor 22% gewijzigd door dreamscape op 02-11-2020 16:48 ]
Punctuality is the politeness of kings
Wat een niveau weerLeon Zwiers schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:46:
[...]
Verder moet je m niet zo serieus nemen, inmiddels moet wel duidelijk zijn dat die man ontzettend op zichzelf geilt, lekker draait naar gelang de situatie veranderd en zowat alleen maar denkt vanuit het Erasmus MC.

Schiet tussen de palen en je scoort!
Die vent is gek joh.Adlermann schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:40:
[...]
Ik heb het gevoel dat die man er alleen maar zit voor zichzelf.
Ik vind hem ook niet sympatiek overkomen. Maar ok, dat kan mijn interpretatie zijn
Als ik het goed zie is het UMC utrecht de grootste in aantal IC bedden.
Normaal 24-26 IC-bedden inclusief personeel. Ze denken op te kunnen schalen naar 80. Kom je er nog maar 500 tekort. Met de huidige stand.
Goed idee hoor!

Haha scherp. Is het geen uitdrukking?dreamscape schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:47:
[...]
Dan begrijp je letterlijk niet wat de term letterlijk betekent.
Ach, volgens mij begrijpt iedereen wel wat ik bedoelGummie schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:50:
[...]
Het moet zijn: Die kuipers lijkt wel 20 jaar ouder geworden te zijn in 6 maanden.....
Spijker op zn kop.rik86 schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:30:
[...]
Omdat iedereen die een mening heeft over de maatregelen juist alleen maar zorgt voor meer onrust en ruis. Waarom denk je dat ze in Den Haag niet blij waren toen Gommers keihard riep in het AD voor een complete lockdown, hetzelfde voor Kuipers. Ventileer je zorgen gewoon intern met de beleidsmakers, niet naar de pers. Als een bevolking ergens behoefte aan heeft is het wel een eenduidige aanpak.rik86 schreef op maandag 2 november 2020 @ 16:30:
[...]
Dat hij cijfermatig gelijk heeft snapt mijn stoelpoot ook nog wel, maar hij moet niet op de stoel van de beleidsmakers zitten.
In principe eens maar soms is het wel nodig om die "beleidsmakers" wakker te schudden. Niet per se via de media, dat niet.Mr.Joker schreef op maandag 2 november 2020 @ 17:05:
[...]
Omdat iedereen die een mening heeft over de maatregelen juist alleen maar zorgt voor meer onrust en ruis. Waarom denk je dat ze in Den Haag niet blij waren toen Gommers keihard riep in het AD voor een complete lockdown, hetzelfde voor Kuipers. Ventileer je zorgen gewoon intern met de beleidsmakers, niet naar de pers. Als een bevolking ergens behoefte aan heeft is het wel een eenduidige aanpak.
Dat hij cijfermatig gelijk heeft snapt mijn stoelpoot ook nog wel, maar hij moet niet op de stoel van de beleidsmakers zitten.
In maart werden ze wakker geschud door meerdere prognoses vanuit de Brabantse ziekenhuizen. Als degene die daar toen zaten dit niet gedaan hadden, was die eerste golf nog veel erger geweest. Dus beleidsmakers wakker schudden is soms zeker nodig.
Bel de Hond even als je wil. Denk dat die voor nog wat meer ruis zorgt.... (althans, let nog iemand op hem?)Mr.Joker schreef op maandag 2 november 2020 @ 17:05:
[...]
Omdat iedereen die een mening heeft over de maatregelen juist alleen maar zorgt voor meer onrust en ruis. Waarom denk je dat ze in Den Haag niet blij waren toen Gommers keihard riep in het AD voor een complete lockdown, hetzelfde voor Kuipers. Ventileer je zorgen gewoon intern met de beleidsmakers, niet naar de pers. Als een bevolking ergens behoefte aan heeft is het wel een eenduidige aanpak.
Volgens mij zitten er tig leden in het OMT. Het lijkt mij sterk dat zij niet capabel genoeg zijn om de situatie in the schatten, deze mensen werken immers grotendeels ook in de ziekenhuizen op de afdelingen waar deze mensen worden opgenomen.Plenkske schreef op maandag 2 november 2020 @ 17:09:
[...]
In principe eens maar soms is het wel nodig om die "beleidsmakers" wakker te schudden. Niet per se via de media, dat niet.
In maart werden ze wakker geschud door meerdere prognoses vanuit de Brabantse ziekenhuizen. Als degene die daar toen zaten dit niet gedaan hadden, was die eerste golf nog veel erger geweest. Dus beleidsmakers wakker schudden is soms zeker nodig.
Misschien dat die langskomt als ik wat hondenbrokjes voor m'n deur neerzet?stylezzz schreef op maandag 2 november 2020 @ 17:10:
[...]
Bel de Hond even als je wil. Denk dat die voor nog wat meer ruis zorgt.... (althans, let nog iemand op hem?)
Ik heb hem niet meer gehoord na die ‘nog een paar dagen wachten’ actie van hem. Ook hem ik weinig van zijn sympathisanten daar nog over gehoord...stylezzz schreef op maandag 2 november 2020 @ 17:10:
[...]
Bel de Hond even als je wil. Denk dat die voor nog wat meer ruis zorgt.... (althans, let nog iemand op hem?)
@Mr.Joker omt zijn geen beleidsmakers, dat is de regening. Misschien ook een spreekverbod voor jou?
[ Voor 12% gewijzigd door ijdod op 02-11-2020 17:24 ]
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
De regering volgt wel nagenoeg het advies van t OMT 1 op 1.ijdod schreef op maandag 2 november 2020 @ 17:22:
[...]
Ik heb hem niet meer gehoord na die ‘nog een paar dagen wachten’ actie van hem. Ook hem ik weinig van zijn sympathisanten daar nog over gehoord...
@Mr.Joker omt zijn geen beleidsmakers, dat is de regening. Misschien ook een spreekverbod voor jou?
Mwah, ik acht mezelf niet belangrijk genoeg dat mijn mening er toe doet voor de bevolking
Maurice is inmiddels de barricades op voor een lockdown.ijdod schreef op maandag 2 november 2020 @ 17:22:
[...]
Ik heb hem niet meer gehoord na die ‘nog een paar dagen wachten’ actie van hem. Ook hem ik weinig van zijn sympathisanten daar nog over gehoord...
We leven in een open democratie. Met persvrijheid. Daar hoort dit gewoon bij en ik ben er ook blij mee. Het OMT is al zo’n black box. Als anderen geen kritiek mogen leveren dan moet wat mij betreft alle OMT vergaderingen integraal worden uitgezonden. Ruis? Zorg dan maar dat je je afwegingen kunt onderbouwen voor draagvlak. Dat mist nu en dan krijg je een ontevreden bevolking.Plenkske schreef op maandag 2 november 2020 @ 17:09:
[...]
In principe eens maar soms is het wel nodig om die "beleidsmakers" wakker te schudden. Niet per se via de media, dat niet.
In ander nieuws: de thuiszorg van mijn schoonmoeder (die alle rode vlaggetjes heeft qua risico) blijkt Corona te hebben en gewoon zonder mondkapje gewerkt te hebben op 0m afstand. Doe we zo ons best om alles veilig te houden. Geen kleinkinderen op bezoek (wat me al een doorn in het oog is. Laten ze die scholen wat veiliger maken had dat wel gekund misschien), vreselijk ingewikkelde mantelzorg (al maanden ziet m’n zwager amper iemand zodat hij wel langs kan). Is er gewoon een thuiszorg die onveilig werkt. Hopelijk loopt het met een sisser af.
Volgens mij zitten er best capabable mensen in het OMT, maar net zoals in andere landen is het voor iedereen en ook de experts heel veel koffiedik kijken want je kunt niks met zekerheid voorspellen. Want je kunt gedrag van eigenwijze Nederlanders niet voorspellen blijk maar weer.Mr.Joker schreef op maandag 2 november 2020 @ 17:14:
[...]
Volgens mij zitten er tig leden in het OMT. Het lijkt mij sterk dat zij niet capabel genoeg zijn om de situatie in the schatten, deze mensen werken immers grotendeels ook in de ziekenhuizen op de afdelingen waar deze mensen worden opgenomen.
Het is ook lastig voor die mensen omdat ze adviezen moet geven binnen de kaders van de roeptoeter die Rutte en de Jonge hebben opgezet en waar geen enkel ander geluid te horen mag zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door Turdie op 02-11-2020 17:32 ]
En dat red team is ook verdwenen zo lijkt het.MikeyMan schreef op maandag 2 november 2020 @ 17:26:
[...]
Maurice is inmiddels de barricades op voor een lockdown.
Oei, de maatregelen werken..... laten we onze bek maar houden. Lafaards.
?? Niemand heeft toch gezegd dat ze niet zouden werken. De vraag is of het genoeg zou zijn. Er komen nu vermoedelijk meer maatregelen aan dus het antwoord lijkt van niet. De vraag is nu hoe lang we deze semi-maatregelen moeten vasthouden.Leon Zwiers schreef op maandag 2 november 2020 @ 17:45:
[...]
En dat red team is ook verdwenen zo lijkt het.
Oei, de maatregelen werken..... laten we onze bek maar houden. Lafaards.
En om heerlijk op de versoepelingen vooruit te lopen, zijn er misschien inmiddels maatregelen die we sowieso niet moeten versoepelen?
1) dat advies van minder mensen thuis lijkt dus te werken. Misschien moeten we dat vasthouden tot het weer weer echt goed is en het buiten kan?
2) cafe’s dicht houden of, als het heel goed gaat, misschien tot vroeg in de avond open? De disco’s en clubs zijn ook dicht totdat het allemaal achter de rug is, misschien moeten we die knoop ook maar doorhakken over de cafe’s?
Dan kunnen musea ed weer open, kunnen er weer mensen naar een pretpark of kunnen grote restaurants weer wat meer gasten kwijt.
1) dat advies van minder mensen thuis lijkt dus te werken. Misschien moeten we dat vasthouden tot het weer weer echt goed is en het buiten kan?
2) cafe’s dicht houden of, als het heel goed gaat, misschien tot vroeg in de avond open? De disco’s en clubs zijn ook dicht totdat het allemaal achter de rug is, misschien moeten we die knoop ook maar doorhakken over de cafe’s?
Dan kunnen musea ed weer open, kunnen er weer mensen naar een pretpark of kunnen grote restaurants weer wat meer gasten kwijt.
Dat gaat niet werken denk ik. Da ga je gezeur krijg uit de horeca waarom het ene restaurant wel open mag en de andere niet.Ik denk dat komt omdat Nederlanders pas luisteren als het waren aan de lippen staat, voor de rest denken het zal allemaal wel.ZieMaar! schreef op maandag 2 november 2020 @ 17:54:
En om heerlijk op de versoepelingen vooruit te lopen, zijn er misschien inmiddels maatregelen die we sowieso niet moeten versoepelen?
Ik denk niet dat het uit de horeca komt, maar dat mensen op vakantie het virus mee nederland hebben genomen en via thuis bezoeken elkaar hebben besmet. Want na de vakanties zag je de besmettingen enorm stijgen. Dus voorlopig ook geen skivakanties, en eigenlijk moet er gewoon een reisverbod komen todat corona helemaal over is.
[ Voor 13% gewijzigd door Turdie op 02-11-2020 18:12 ]
Mag toch aannemen dat ze de maatregelen nu toch iets gefaseerder versoepelen. Iets met meetbaarheid enzo.
Wat mij betreft is van verspoeling nog geen sprake, eerst maar is een aantal weken kijken of die dalende trend zo blijft.MikeyMan schreef op maandag 2 november 2020 @ 18:21:
Mag toch aannemen dat ze de maatregelen nu toch iets gefaseerder versoepelen. Iets met meetbaarheid enzo.
Waarom dalen de cijfers dan zo sindsdien de horeca dicht is?Turdie schreef op maandag 2 november 2020 @ 18:09:
[...]
Dat gaat niet werken denk ik. Da ga je gezeur krijg uit de horeca waarom het ene restaurant wel open mag en de andere niet.Ik denk dat komt omdat Nederlanders pas luisteren als het waren aan de lippen staat, voor de rest denken het zal allemaal wel.
Ik denk niet dat het uit de horeca komt, maar dat mensen op vakantie het virus mee nederland hebben genomen en via thuis bezoeken elkaar hebben besmet. Want na de vakanties zag je de besmettingen enorm stijgen. Dus voorlopig ook geen skivakanties, en eigenlijk moet er gewoon een reisverbod komen todat corona helemaal over is.
Nogmaals, er is maar van een klein (25,7%) deel van de besmettingen te achterhalen waar die waarschijnlijk hebben plaatsgevonden, en daar is 62% van thuis. Dat virus is dat huishouden binnengekomen, en de horeca lijkt daar een groot aandeel in te hebben gehad.
Ja, de vakantiegangers, en dan vooral de jeugdigen, hebben het virus weer naar NL gebracht. Maar de verspreiding is via feesten en de horeca in de huishoudens belandt.
Neem dat voorbeeld van enkele dagen terug van die vrouw met een zoon die naar een feest ging. 50 man in quarantine voor enkel dat gastje en een aantal besmettingen. Die staan als thuisbesmettingen te boek, waar dat eigenlijk dat feest was.
[ Voor 16% gewijzigd door LZ86 op 02-11-2020 18:27 ]
Voor mijn gevoel zou het echt geen slecht idee zijn als cafés gewoon dichtblijven, net als clubs.
Ik denk dat het een streven moet zijn om op ten duur de horeca wel te openen, maar dat wel kritisch gekeken wordt naar wat het met zich meebrengt. Er zijn nu veel maatregelen die samen hun effect hebben. Duizenden ondernemers en werknemers die hun baan kwijtraken moet je niet zomaar willen. Het is niet alsof het een niche brance is.
Inderdaad, laat eerst de restaurants maar weer open gaan, die hebben doorgaans hun zaakjes een stuk beter op ordeZieMaar! schreef op maandag 2 november 2020 @ 18:28:
Voor mijn gevoel zou het echt geen slecht idee zijn als cafés gewoon dichtblijven, net als clubs.
Van mij mogen die cafés wel open als we weer in veilig vaarwater zitten, maar dan wel met meer beperkingen.ZieMaar! schreef op maandag 2 november 2020 @ 18:28:
Strenger toezicht op de maximale bezoekersaantallen en het gedrag van gasten. Open tot max 20.00 (wellicht nog een uurtje eerder)
Genoeg voorbeelden hier uit de regio van groepen jongeren aan dezelfde tafel die duidelijk niet hetzelfde huishouden zijn (geen studentenstad hier) wat door de uitbater maar gedoogd werd. Gasten die niet op 1,5 meter zitten wat maar gedoogd werd. En dan ook verplichten tot een goede registratie van de gasten. Dat ging ook voor geen meter.
Als de horeca open wil, dan wel tegen strenge voorwaarden. En dan ook handhaven.
[ Voor 5% gewijzigd door LZ86 op 02-11-2020 18:34 ]
In de afhaalhoreca en stationswinkels nog genoeg mensen aan het werk. Restaurants en cafés zijn vooral het slachtoffer, die zijn ook minder flexibel met nieuwe initiatieven of afhaalmogelijkheden. Cafés mogen ook geen alcohol verkopen als afhaalpunt.Soccer98 schreef op maandag 2 november 2020 @ 18:31:
Ik denk dat het een streven moet zijn om op ten duur de horeca wel te openen, maar dat wel kritisch gekeken wordt naar wat het met zich meebrengt. Er zijn nu veel maatregelen die samen hun effect hebben. Duizenden ondernemers en werknemers die hun baan kwijtraken moet je niet zomaar willen. Het is niet alsof het een niche brance is.
De plaatselijke speciaalbiertoko overleeft door een webshop die bijna dezelfde naam heeft, maar de uitbater vanuit thuis runt. Mag niet vanuit dezelfde plek als zijn cafe inderdaad.Deezers schreef op maandag 2 november 2020 @ 18:35:
[...]
In de afhaalhoreca en stationswinkels nog genoeg mensen aan het werk. Restaurants en cafés zijn vooral het slachtoffer, die zijn ook minder flexibel met nieuwe initiatieven of afhaalmogelijkheden. Cafés mogen ook geen alcohol verkopen als afhaalpunt.
Wat mij betreft niet je zit daar toch lang in dezelfde ruimte meestal met elkaar, waardoor het virus veel kans heeft over te springen op de mensen die er binnen zijn. Als je lang met elkaar in dezelfde ruimte zit dan heb je grootste kans op besmetting (dus horeca en groepjes bij mensen thuis)Leon Zwiers schreef op maandag 2 november 2020 @ 18:33:
[...]
Van mij mogen die cafés wel open als we weer in veilig vaarwater zitten, maar dan wel met meer beperkingen.
Strenger toezicht op de maximale bezoekersaantallen en het gedrag van gasten. Open tot max 20.00 (wellicht nog een uurtje eerder)
Genoeg voorbeelden hier uit de regio van groepen jongeren aan dezelfde tafel die duidelijk niet hetzelfde huishouden zijn (geen studentenstad hier) wat door de uitbater maar gedoogd werd. Gasten die niet op 1,5 meter zitten wat maar gedoogd werd.
Als de horeca open wil, dan wel tegen strenge voorwaarden. En dan ook handhaven.
Is dat zo? Na 20:00 dan? Of niet zonder ook eten mee te geven?Deezers schreef op maandag 2 november 2020 @ 18:35:
[...]
Cafés mogen ook geen alcohol verkopen als afhaalpunt.
Ik heb hier toch geregeld wijn en bier bij het eten. Al dan niet in pakketvorm.
https://www.rtvoost.nl/ni...-ondernemen-in-coronatijdMikeyMan schreef op maandag 2 november 2020 @ 18:53:
[...]
Is dat zo? Na 20:00 dan? Of niet zonder ook eten mee te geven?
Ik heb hier toch geregeld wijn en bier bij het eten. Al dan niet in pakketvorm.
Denk dat het wel mag
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Ik ben ook voor het dicht houden van ontmoetingsplaatsen met alcohol of voedsel, hoewel de uitbater vaak zijn best doet zijn er legio die menen uit hetzelfde huishuiden te komen en lekker lang aan hetzelfde tafeltje bivakkeren terwijl iedereen ziet dat het vrienden/collega's zijn.
Maar dan wel met passende vergoeding voor de gedupeerden.

@Leon Zwiers U zei?
[Twitter: https://twitter.com/IngridPinxteren/status/1323277548160225281?s=19]
Wat een mafklapper
[Twitter: https://twitter.com/IngridPinxteren/status/1323277548160225281?s=19]
Wat een mafklapper

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 02-11-2020 19:14 ]
Wie had die hondenbrokken voor de deur gezet?MikeyMan schreef op maandag 2 november 2020 @ 19:13:
@Leon Zwiers U zei?
[Twitter]
Wat een mafklapper
Wat een complete randdebiel.
Voordeel is wel, het laatste beetje geloofwaardigheid wat ie had is nu compleet weggevaagd
Zou het niet eens tijd worden om de protocollen in het betaald voetbal te herzien?
Na AZ psv en nu Ajax die met besmette elftallen zitten....
Bijvoorbeeld geen geknuffel op het veld om maar wat stoms te noemen. Handen schudden ook. Iets wat we in de maatschappij niet meer doen maar op het voetbalveld is het okay?
Bijvoorbeeld geen geknuffel op het veld om maar wat stoms te noemen. Handen schudden ook. Iets wat we in de maatschappij niet meer doen maar op het voetbalveld is het okay?
[ Voor 39% gewijzigd door Gunner op 02-11-2020 19:22 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Sowieso absurd dat betaald voetbal door mag gaan, maar bijvoorbeeld hockey en basketbal nietGunner schreef op maandag 2 november 2020 @ 19:19:
Zou het niet eens tijd worden om de protocollen in het betaald voetbal te herzien?
Schaatsen gaat ook gewoon door. Net als wielrennen.FabianGTI schreef op maandag 2 november 2020 @ 19:20:
[...]
Sowieso absurd dat betaald voetbal door mag gaan, maar bijvoorbeeld hockey en basketbal niet
Iets met slapende honden wakker maken.....Leon Zwiers schreef op maandag 2 november 2020 @ 19:18:
[...]
Wie had die hondenbrokken voor de deur gezet?Kijk nou wat je hebt gedaan.
Voordeel is wel, het laatste beetje geloofwaardigheid wat ie had is nu compleet weggevaagd

Welke handen schudden?Gunner schreef op maandag 2 november 2020 @ 19:19:
Sowieso doorspelen. Genoeg ploegen die last hebben gehad van Corona, maar als het om bepaalde clubs gaat gaan we piepen? Nog los van Europese wedstrijden die gewoon doorgaan.
Van het weekend was hij weer gezellig op tv om zonder al te veel inhoudelijke repliek onzin te verkondigen. Magische ventilatiesystemen, exit strategie voor de horeca, je krijgt geen corona als je griep hebt en wetenschappers in nazi bezetting?Leon Zwiers schreef op maandag 2 november 2020 @ 19:18:
[...]
Wie had die hondenbrokken voor de deur gezet?Kijk nou wat je hebt gedaan.
En z’n CV stond al vol met 20 jaar van dit soort onzin. Beroeps charlatan.
Maar op feesboek lopen ze met ‘m weg.
Overigens is z’n ‘fanclub’, waaronder Ingrid, wel tamelijk succesvol in het benoemen van de onzin die hij uitkraamt.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Ik vermoed dat hockey en basketbal onder de amateursport vallen i.p.v. de profsport en het daarom niet door mag gaan (daarom mochten de vrouwen eerst ook niet doorgaan).FabianGTI schreef op maandag 2 november 2020 @ 19:20:
[...]
Sowieso absurd dat betaald voetbal door mag gaan, maar bijvoorbeeld hockey en basketbal niet
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.
Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.
Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• Coronavirus Slowchat #2
• Het nut en de noodzaak van mondkapjes
• Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
• De Coronavaccins
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.
Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.
Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• Coronavirus Slowchat #2
• Het nut en de noodzaak van mondkapjes
• Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
• De Coronavaccins