Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Vergeet ook niet dat een R=1 geen afvakking betekent, maar een lineaire groei: Er komen elke dag even veel besmette mensen bij.
Of het netto aantal patiënten daardoor groeit of krimpt hangt compleet af van de hoeveelheid uitstroom. Een R=1 kun je prima vol houden als het aantal besmettingen dagelijks gelijk of minder is dan de uitstroom van de ziekenhuizen.
Dat is eigenlijk je gewenste situatie want dan overbelast je de zorg niet, maar bouw je wel een bepaalde mate van weerstand op bij de gezonde mensen.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Is het inmiddels al duidelijk dan of mensen immuun blijven? Ik ken inmiddels al 1 persoon die 2x positief getest heeft met maanden ertussen.Stoney3K schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:51:
[...]
Vergeet ook niet dat een R=1 geen afvakking betekent, maar een lineaire groei: Er komen elke dag even veel besmette mensen bij.
Of het netto aantal patiënten daardoor groeit of krimpt hangt compleet af van de hoeveelheid uitstroom. Een R=1 kun je prima vol houden als het aantal besmettingen dagelijks gelijk of minder is dan de uitstroom van de ziekenhuizen.
Dat is eigenlijk je gewenste situatie want dan overbelast je de zorg niet, maar bouw je wel een bepaalde mate van weerstand op bij de gezonde mensen.
Edit: ik had net 2 opgeschreven, maar de andere persoon is in maart niet getest dus dat telt niet.
[ Voor 9% gewijzigd door Mfpower op 02-11-2020 11:56 ]
Er zijn nog geen (of heel weinig) gevallen bekend van mensen die bij een tweede besmetting een heftiger ziektebeeld hadden dan het eerste. Als dat wel zo is, dan heeft het inzetten op een vaccin namelijk ook totaal geen zin.Mfpower schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:54:
[...]
Is het inmiddels al duidelijk dan of mensen immuun blijven? Ik ken inmiddels al 2 mensen die geverifieerd met enkele maanden ertussen positief testten.. het kan een toeval zijn maar als ik er al 2 ken, zoveel mensen ken ik niet...
Twee keer positief testen bij een PCR zegt wat dat betreft namelijk heel weinig, daarvoor moet je naar het ziektebeeld kijken.
En een R van 1 is ook vol te houden als het huidige aantal besmettingen laag is (zoals in juli)Stoney3K schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:51:
[...]
En ook als bijvoorbeeld de meeste besmettingen vallen in de categorie < 50 jaar. Maar dat is natuurlijk heel moeilijk te regelen.
Zijn die mensen in tussentijd ook een keer negatief getest?Mfpower schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:54:
[...]
Is het inmiddels al duidelijk dan of mensen immuun blijven? Ik ken inmiddels al 2 mensen die geverifieerd met enkele maanden ertussen positief testten.. het kan een toeval zijn maar als ik er al 2 ken, zoveel mensen ken ik niet...
Ik heb begrepen dat er een mogelijkheid is dat het virus(dna?) voor maanden in je lichaam kan zitten, zonder dat je verder besmettelijk bent.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Dat had ik ook gezien op tv vorige week ergens bij ik dacht nieuwsuur en was al aan het zoeken maar kan dat interview niet meer vinden. Het ging inderdaad over het verplichten van een arts bij elke commerciële teststraat om het wettelijk dicht te timmeren en gewoon altijd een melding te krijgen naar de GGD.Plenkske schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:48:
[...]
Vorige week werd er volgens mij gesproken over dat ze het bijzijn van een arts willen verplichten bij de commerciële (snel)teststraten. Ik weet niet of dit intussen er al door is.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Incorrect, oud?FabianGTI schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:07:
[...]
Ga daar maar wel vanuit helaas
Werken met incorrecte cijfers van weet ik het hoe oud, en dan weer met maatregelen komen, terwijl we toch echt een afvlakking zien in de cijfers
Jij denkt dat men niet de verder kijkt dan de headline "aantal meldingen dag x" die de media ons melden? Ben benieuwd op basis van welke bronnen je dat denkt.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Als je maar genoeg virus inademt wordt je nog steeds doodziek aan dat al je longcellen naar de klote gaan, immuniteit door ziekte/vaccin of niet. Die staan nog steeds open voor het virus. Of als je afweersysteem door ouderdom of andere redenen niet goed meer werkt. Zo gaan er jaarlijks massa's gevaccineerde mensen toch nog dood aan griep. Maar zonder vaccins zouden dat er nog veel meer zijn.Stoney3K schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:56:
[...]
Er zijn nog geen (of heel weinig) gevallen bekend van mensen die bij een tweede besmetting een heftiger ziektebeeld hadden dan het eerste. Als dat wel zo is, dan heeft het inzetten op een vaccin namelijk ook totaal geen zin.
[ Voor 6% gewijzigd door IJzerlijm op 02-11-2020 12:03 ]
And to think they once said that computers would take away jobs.
Dat lijkt onwaarschijnlijk. In de ronde van Italie was ook nog een renner voor de 2e keer besmet met 6 maanden daartussen. Die is daar tussen echt wel getest.Mfpower schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:54:
[...]
Is het inmiddels al duidelijk dan of mensen immuun blijven? Ik ken inmiddels al 1 persoon die 2x positief getest heeft met maanden ertussen.
Edit: ik had net 2 opgeschreven, maar de andere persoon is in maart niet getest dus dat telt niet.
Overheid, ambtenaren, 1 en 1 is 2 tochOsxy schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:01:
[...]
Incorrect, oud?
Jij denkt dat men niet de verder kijkt dan de headline "aantal meldingen dag x" die de media ons melden? Ben benieuwd op basis van welke bronnen je dat denkt.
Ik vermoed dat die landen ondertussen wel wijzer zijn en geen toeristen gaan toelaten, als ze tegen die tijd sowieso alweer versoepelen.Plenkske schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:43:
[...]
De pistes zijn gesloten omdat de landen in hun versie van "lockdown" gaan. Zodra die eraf is gaan ze weer direct open. Wanneer is inderdaad de vraag
Het maakt het op zijn minst steeds lastiger om een dergelijke vakantie te plannen, en dat is prettig.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
De R0 geeft het gemiddelde aantal besmettingen weer die een geïnfecteerde in een verder volledig vatbare populatie genereert. Dat is op zich geen statisch iets, maar een waarde die afhankelijk is van kansen, kansen die ook weer afhankelijk zijn van bijvoorbeeld gedrag of andere ecologische factoren. Als die kansen veranderen, kan de R0 wel degelijk veranderen. Ik kan me bijvoorbeeld goed voorstellen dat de R0 > 2.5 zou zijn in een populatie die in een voortdurende toestand van carnaval verkeert.Nox schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:49:
[...]
Oh dat is een beste meevaller, ik dacht altijd dat die wat hoger was. Maar dan hoeven we minder streng te zijn c.q. is de last op de zorg rond kerst wat lager, is voor het zorgpersoneel ook fijn als ze normaal kerst kunnen vieren
[ Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 02-11-2020 12:12 ]
Onderschat niet de domheid die men tentoonstelt als het om de economie gaat. Die landen gaan gewoon toeristen toelaten.Drardollan schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:11:
[...]
Ik vermoed dat die landen ondertussen wel wijzer zijn en geen toeristen gaan toelaten, als ze tegen die tijd sowieso alweer versoepelen.
Het maakt het op zijn minst steeds lastiger om een dergelijke vakantie te plannen, en dat is prettig.
Maar met carnaval gaat de gemiddelde vent zeker met 30 vrouwen naar bed die weekbegintmeta schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:11:
[...]
De R0 geeft het gemiddelde aantal besmettingen weer die een geïnfecteerde in een verder volledig vatbare populatie genereert. Dat is op zich geen statisch iets, maar een waarde die afhankelijk is van kansen, kansen die ook weer afhankelijk zijn van bijvoorbeeld gedrag of andere ecologische factoren. Als die kansen veranderen, kan de R0 wel degelijk veranderen. Ik kan me bijvoorbeeld goed voorstellen dat de R0 > 2.5 zou zijn in een populatie die in een voortdurende toestand van carnaval verkeert.
Nee zonder dollen, ik verwacht dat de restaurants wel weer open kunnen maar er anderhalve meter tussen de tafeltjes zit of dat er schermen geplaatst worden. Een beetje zoals afgelopen zomer. Als we thuis dan eventjes de groepsgrootte tot 10 personen beperken en de zoenen/handen achterwege worden gelaten moet er in die 2 weken niet een enorme golf bij komen, van de zomer hadden we ook een R0 rond de 1, vanwege winter is die misschien rond de 1,5 of 1,6 rond de kerst als we ons nog een beetje aan de maatregelen houden? De periode is ook vrij kort en het aantal cycli zal niet boven de 3 uitkomen verwacht ik. Al met al, als we ons netjes gedragen kunnen we met de kerst weer een beetje naar de horeca en bezoek ontvangen. Misdragen we ons vallen de maatregelen rond de kerst met mogelijk gesloten horeca.
[ Voor 13% gewijzigd door Nox op 02-11-2020 12:25 ]
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Dat ging in de zomer al geen meter. Men kan zich blijkbaar niet netjes gedragen. Mag hopen dat de regering hiervan geleerd heeft. Het RIVM heeft al gecommuniceerd dat de versoepelingen in de zomer too much waren en ze dit niet nog een keer zo willen doen.Nox schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:23:
[...]
Maar met carnaval gaat de gemiddelde vent zeker met 30 vrouwen naar bed die week![]()
Nee zonder dollen, ik verwacht dat de restaurants wel weer open kunnen maar er anderhalve meter tussen de tafeltjes zit of dat er schermen geplaatst worden. Een beetje zoals afgelopen zomer. Als we thuis dan eventjes de groepsgrootte tot 10 personen beperken en de zoenen/handen achterwege worden gelaten moet er in die 2 weken niet een enorme golf bij komen, van de zomer hadden we ook een R0 rond de 1, vanwege winter is die misschien rond de 1,5 of 1,6 rond de kerst als we ons nog een beetje aan de maatregelen houden? De periode is ook vrij kort en het aantal cycli zal niet boven de 3 uitkomen verwacht ik. Al met al, als we ons netjes gedragen kunnen we met de kerst weer een beetje naar de horeca en bezoek ontvangen. Misdragen we ons vallen de maatregelen rond de kerst met mogelijk gesloten horeca.
De boel viel in de zomer ook mee omdat het toen gewoon warm was. Nu het winter is is men gewoon vatbaarder. Vervolgens importeerde de studenten de huidige stam corona weer lekker uit Spanje en zuid Frankrijk, startte de scholen/feesten en werdt het kouder. En nu staan we waar we staan.
[ Voor 6% gewijzigd door LZ86 op 02-11-2020 12:31 ]
Verwijderd
En laat dat nu net voor kerst zijn. Oostenrijk wil gewoon de inkomsten van de Nederlanders/Russen/Duitsers etc etc. Die faken desnoods de getallen wat naar beneden rond die tijd. De eerste golf hebben ze ook bewust onder het tapijt geveegd. Toen de grote inkomsten binnen waren ging gelijk de boel op slot.Plenkske schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:43:
[...]
De pistes zijn gesloten omdat de landen in hun versie van "lockdown" gaan. Zodra die eraf is gaan ze weer direct open. Wanneer is inderdaad de vraag
Degene die zich nu al niet aan de maatregelen houden, gaan dat deze winter ook niet doen. Die zorgen dus voor meer besmettingen rondom de feestdagen en mogelijke wintersport. De wintersport is nog wel tegen te houden. De feestdagen voor een groot deel helaas niet.
Nederland moet gewoon net als Engeland een verbod op vakanties instellen.. zeker naar ski-gebieden. Ook makkelijk te controleren. Evt boete ook aan de auto hangen, inclusief dubbele rekening voor leasewagens/werkgever
Zeker met in het achterhoofd dat we hier de eerste golf aan de wintersport te danken hadden vrij debiel jaRodeStabilo schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:31:
Zat gister wat voetbal te kijken. Werd gewoon flink reclame gemaakt voor wintersportgebieden. Waarom vraag je af.
Neup...Leon Zwiers schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:28:
[...]
Dat ging in de zomer al geen meter. Men kan zich blijkbaar niet netjes gedragen.
Gezien het feit dat ze maar met halfbakken maatregelen bezig blijven: nee. Te bang dat het ze in maart stemmen gaat kosten waarschijnlijk.Mag hopen dat de regering hiervan geleerd heeft.
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
Nou ja voetbalwedstrijden moet ook doorgaan ondanks dat clubs halve selecties besmet hebben. Past prima in het hele plaatje van brood en spelen.Leon Zwiers schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:32:
[...]
Zeker met in het achterhoofd dat we hier de eerste golf aan de wintersport te danken hadden vrij debiel ja
Ik vindt het ook ronduit bizar dat de VVD zo enorm hoog staat in de peilingen. Dat doorgeschoten liberalisme is een van de redenen dat we nu dieper in de penarie zitten dan nodig.mystic schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:33:
[...]
Neup...
[...]
Gezien het feit dat ze maar met halfbakken maatregelen bezig blijven: nee. Te bang dat het ze in maart stemmen gaat kosten waarschijnlijk.
Wat is het toch met die onzinnige wraakfantasieën die hier ten toon gesteld moeten worden? Hoe stel je voor te bepalen dat een auto die de grens over rijdt ook daadwerkelijk gebruikt wordt voor vakantie? Er zijn genoeg redenen om de grens over te rijden zonder nog op vakantie te zijn. Wellicht de Nederlandse politie in Oostenrijk laten posten bij de parkeerplaatsen van de hotels in de skigebieden? Gaat wel je handhaving hier helemaal naar de knoppen. Het is compleet losgeslagen van de realiteit dit soort wensen.Verwijderd schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:29:
Nederland moet gewoon net als Engeland een verbod op vakanties instellen.. zeker naar ski-gebieden. Ook makkelijk te controleren. Evt boete ook aan de auto hangen, inclusief dubbele rekening voor leasewagens/werkgever
mja, dat sluit mooi aan op het feit dat mensen de regels niet na willen leveren: Nederlanders zijn domLeon Zwiers schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:36:
[...]
Ik vindt het ook ronduit bizar dat de VVD zo enorm hoog staat in de peilingen. Dat doorgeschoten liberalisme is een van de redenen dat we nu dieper in de penarie zitten dan nodig.
One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas
Dat is toch vreemd, de regering heeft aangekondigd dat de restaurants 4 weken moeten sluiten. Het is niet ondenkbaar dat we dit doortrekken naar nog eens 4 weken. Maar doortrekken tot en met mei of tot de vaccinatiegraad x procent heeft bereikt? Dan kunnen we beter dat nu alvast bekend maken, kunnen we de NOW regeling alvast stop zetten en de boel failliet laten gaan. Weet iedereen in ieder geval waar hij/zij aan toe is.Leon Zwiers schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:28:
[...]
Dat ging in de zomer al geen meter. Men kan zich blijkbaar niet netjes gedragen. Mag hopen dat de regering hiervan geleerd heeft. Het RIVM heeft al gecommuniceerd dat de versoepelingen in de zomer too much waren en ze dit niet nog een keer zo willen doen.
De boel viel in de zomer ook mee omdat het toen gewoon warm was. Nu het winter is is men gewoon vatbaarder. Vervolgens importeerde de studenten de huidige stam corona weer lekker uit Spanje en zuid Frankrijk, startte de scholen/feesten en werdt het kouder. En nu staan we waar we staan.
Ik vond het eerlijk gezegd best goed gaan in de horeca, overal waren een soort coupés gemaakt. Misschien hebben we een ander perspectief, ik ben maar naar een paar restaurants geweest van de zomer (om precies te zijn 3) waar er goed aan werd gewerkt om in ieder geval groepsgrootte en afstand tussen andere gasten te beperken.
Misschien heb jij een andere ervaring, maar dit is zoals ik het heb ervaren. Dat er niet overal 1,5m afstand wordt gehouden is vrijwel altijd al zo geweest, even elkaar passeren in de supermarkt e.d. krijg je er echt niet uit.
Dat de zorg te ver uitgekleed is ben ik met je eens. Het is een of andere meedogenloze machine geworden met als doel veel geld van je te krijgen en proberen zo min mogelijk er voor te doen zonder echt problemen te veroorzaken. (nu vind ik dit vooral de schuld van verzekeraars).Leon Zwiers schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:36:
[...]
Ik vindt het ook ronduit bizar dat de VVD zo enorm hoog staat in de peilingen. Dat doorgeschoten liberalisme is een van de redenen dat we nu dieper in de penarie zitten dan nodig.
Maar kijkend naar hoe het allemaal gegaan is vind ik het best oké gaan. Jij werkt in de zorg maar er zijn heel veel andere mensen die graag geen onnodige economische schade wensen en problemen hebben met verlies van inkomsten, banen liggen nu niet voor het oprapen als er een berg zzp'ers opeens de arbeidsmarkt op komt straks. Het is altijd balanceren op de gulden middenweg, soms zit je er te veel overheen, soms doe je te weinig. Ik ben echt benieuwd naar de zomer als straks de vaccinatiegraad oploopt wat de 'schade' is van alle maatregelen. Ik denk dat heel veel landen fors meer economische schade hebben opgelopen en meer problemen hebben gehad met de zorg (als ik alleen al even kijk naar de eerste golf in Italië en de tweede in België...). Het is niet perfect zoals we het hier hebben, er zijn imho zeker verbeteringen mogelijk en de maatregelen lijken weinig impact te hebben maar vooralsnog lijkt het een combinatie van maatregelen én een stukje gehoorzaamheid van de inwoners dat we nu rond de top zijn en een daling in het verschiet hebben. Met lage cijfers zijn wij weer gewoon naar kantoor gegaan, nu het toeneemt zijn we weer thuis gaan werken.
En nog steeds hulde voor de zorg hoor, echt geen kwaad woord maar als we enkel het belang van zorg hadden nagestreefd dan hadden we nu een heel ander pakket maatregelen en lagen er enkel een handvol patiënten in het ziekenhuis. Zorgtechnisch prima, maar economisch en maatschappelijk ver van dat.
[ Voor 43% gewijzigd door Nox op 02-11-2020 12:55 ]
Het lullige daarvan is dat de KFC's en de McDonaldsen er heel weinig pijn van ondervinden, terwijl Grand Café Kees op de markt dan noodgedwongen zijn deuren moet sluiten en de tent moet verkopen. Terwijl Kees veel meer bijdraagt aan de sfeer in een stad dan de Mac.Nox schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:39:
[...]
Dat is toch vreemd, de regering heeft aangekondigd dat de restaurants 4 weken moeten sluiten. Het is niet ondenkbaar dat we dit doortrekken naar nog eens 4 weken. Maar doortrekken tot en met mei of tot de vaccinatiegraad x procent heeft bereikt?
Je gebruikt ten onrechte de term horeca. In de restaurants en hotels ging het prima, de kroegen waren een grote bron van problemen.Nox schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:39:
[...]
Ik vond het eerlijk gezegd best goed gaan in de horeca, overal waren een soort coupés gemaakt. Misschien hebben we een ander perspectief, ik ben maar naar een paar restaurants geweest van de zomer (om precies te zijn 3) waar er goed aan werd gewerkt om in ieder geval groepsgrootte en afstand tussen andere gasten te beperken.
Het sluiten van de horeca is al tot langer dan 4 weken verlengdNox schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:39:
[...]
Dat is toch vreemd, de regering heeft aangekondigd dat de restaurants 4 weken moeten sluiten. Het is niet ondenkbaar dat we dit doortrekken naar nog eens 4 weken. Maar doortrekken tot en met mei of tot de vaccinatiegraad x procent heeft bereikt? Dan kunnen we beter dat nu alvast bekend maken, kunnen we de NOW regeling alvast stop zetten en de boel failliet laten gaan. Weet iedereen in ieder geval waar hij/zij aan toe is.
Misschien heb jij een andere ervaring, maar dit is zoals ik het heb ervaren. Dat er niet overal 1,5m afstand wordt gehouden is vrijwel altijd al zo geweest, even elkaar passeren in de supermarkt e.d. krijg je er echt niet uit.
En sinds de horeca dicht is zien we ineens stabilisatie en nu een voorzichtige daling, je hoort de KHN plots ook niet meer. Sterker nog, 6 dagen (precies de gemiddelde incubatie) na het sluiten van de horeca met die lockdown feesten is de piek van besmettingen.
De horeca is voor veel meer gevallen verantwoordelijk dan mensen denken. Leuk, 70% van de traceerbare besmettingen in thuissituatie. Maar dat virus moet toch op de een of andere manier die thuissituatie binnen zijn gekomen, natuurlijk is het VO daar ook wel debet aan, maar denk dat de horeca ook vrij hoog op de lijst staat. Vergeet ook niet dat in een enorm aandeel er niet duidelijk is waar de besmetting is opgelopen.
Dan is groepsimmuniteit zonder (booster) vaccin een zeer slecht paard om op te wedden.TrailBlazer schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:04:
[...]
Dat lijkt onwaarschijnlijk. In de ronde van Italie was ook nog een renner voor de 2e keer besmet met 6 maanden daartussen. Die is daar tussen echt wel getest.
Tja, dat is ook wel de schuld van de horeca zelf. Die willen als een front behandeld worden (KHN) dan krijg je dit.Drardollan schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:42:
[...]
Je gebruikt ten onrechte de term horeca. In de restaurants en hotels ging het prima, de kroegen waren een grote bron van problemen.
En er waren ook genoeg restaurants die op last van de burgemeesters gesloten zijn omdat het ook daar niet goed ging. Zuur voor de ondernemers die het wél goeddoen, maarja.
Ook weer een stukje de schuld van het volk zelf. Als je ziet dat de tent waar je naartoe gaat al erg vol zit en het met de regels niet zo nauw genomen wordt, ga je naar huis toch? Nee, we gaan gewoon naar binnen, en als de boel dan ontruimd wordt, klagen we tegen de media over het restaurant, dat je je toch niet helemaal veilig voelde.
Ik had m’n post aangepast. De ene is twee keer positief getest met daartussen negatief. Beide keren behoorlijk ziek ook. Geen andere onderliggende ziektes oid.Quad schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:56:
[...]
Zijn die mensen in tussentijd ook een keer negatief getest?
Ik heb begrepen dat er een mogelijkheid is dat het virus(dna?) voor maanden in je lichaam kan zitten, zonder dat je verder besmettelijk bent.
En vorige week 800 boetes uitgedeeld door de politie waarvan bijna 700 afgelopen weekend bij die illegale feesten. Daar komen dan de boa boetes nog bovenop, maar nog niet bekend hoeveel dat er zijn.
Goede zaak.
https://insideflyer.nl/fo...bai-pcr-certificaat.3633/
Daar mag echt wel wat harder tegen opgetreden worden, dit zorgt gedrag verpest het voor iedereen die uitkijkt naar meer vrijheid, nog naast iedereen die hij te pas en te onpas in gevaar brengt...
American Express vraagbaak
Kijk, ze leren het wel met die boetes, laat die cijfers maar oplopen tegenover dalende besmetting en ziekenhuis cijfersLeon Zwiers schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:49:
Ondertussen maakt de politie bekend dat ze inderdaad meer handhaven en minder waarschuwen. Vooral jongeren tussen de 16-19 krijgen veel waarschuwingen.
En vorige week 800 boetes uitgedeeld door de politie waarvan bijna 700 afgelopen weekend bij die illegale feesten. Daar komen dan de boa boetes nog bovenop, maar nog niet bekend hoeveel dat er zijn.
Goede zaak.
Die laffe waarschuwingen zijn niet meer nodig, iedereen weet het wel inmiddels
Laatst ook al een complete familie in het bos gezien die met een man of 14 lekker aan het bijkletsen waren met wat eten erbij, dan doe je dat echt wel bewust
Dan kan Kees een afhaal menu samenstellen zodat ze alsnog open kunnen blijven, dat doen immers de Mcdonalds en de KFC ook. Ik zie het ook in mijn wijk, steeds meer horeca bieden afhaal aan en men doet zelfs flyers in de brievenbussen.Stoney3K schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:41:
[...]
Het lullige daarvan is dat de KFC's en de McDonaldsen er heel weinig pijn van ondervinden, terwijl Grand Café Kees op de markt dan noodgedwongen zijn deuren moet sluiten en de tent moet verkopen. Terwijl Kees veel meer bijdraagt aan de sfeer in een stad dan de Mac.
Dat gaat helemaal aan mijn punt voorbij dat de multinationals die voor kwantiteit gaan en niet voor kwaliteit, in verhouding veel meer vlees op hun botten hebben om dit soort klappen op te kunnen vangen. Het ondernemersrisico voor Kees is veel groter dan voor de KFC.magnifor schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:56:
[...]
Dan kan Kees een afhaal menu samenstellen zodat ze alsnog open kunnen blijven, dat doen immers de Mcdonalds en de KFC ook. Ik zie het ook in mijn wijk, steeds meer horeca bieden afhaal aan en men doet zelfs flyers in de brievenbussen.
Bovendien is een afhaalmenu van de Mac niet anders dan gaan zitten eten bij de Mac, bij een eetcafé of restaurant is dat wel even anders. Daar ga je toch naartoe voor het principe 'uit eten' en niet alleen omdat iemand anders een maaltijd voor je neus zet.
Een biefstuk vers geserveerd op een bord met een goed glas wijn is toch echt even anders dan die biefstuk uit een kartonnen doos van het afhaalmenu.
[ Voor 3% gewijzigd door Stoney3K op 02-11-2020 13:01 ]
Klopt helaas.Leon Zwiers schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:45:
[...]
Tja, dat is ook wel de schuld van de horeca zelf. Die willen als een front behandeld worden (KHN) dan krijg je dit.
Dat handhaven ging prima, ik had niet het idee dat er veel misstanden waren in de restaurants. En waar het mis ging werd er gewaarschuwd en gehandhaafd.En er waren ook genoeg restaurants die op last van de burgemeesters gesloten zijn omdat het ook daar niet goed ging. Zuur voor de ondernemers die het wél goeddoen, maarja.
Ik heb mij gisteren op zitten vreten bij het Journaal. Een of andere snotneus die duidelijk teveel pillen had zitten vreten zat met zijn grote ogen te vertellen hoe vervelend het ontruimen van het feestje in Limburg wel niet was.. Wat een idioot!Ook weer een stukje de schuld van het volk zelf. Als je ziet dat de tent waar je naartoe gaat al erg vol zit en het met de regels niet zo nauw genomen wordt, ga je naar huis toch? Nee, we gaan gewoon naar binnen, en als de boel dan ontruimd wordt, klagen we tegen de media over het restaurant, dat je je toch niet helemaal veilig voelde.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Sommige mensen zijn helaas verslaafd aan luxe en denken dat ze overal recht op hebben.Agent47 schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:16:
Kan iemand mij het praktisch nut vertellen waarom mensen persé in deze tijd met wintersport / winter vakantie willen? Dat je dat voor corona deed, dikke prima, zou ik ook nog wel een keer willen proberen, maar waarom nu?! Mensen uit Nederland en Duitsland zijn zowaar aangestoken waardoor het hier zo slecht ging de eerste golf..
Ik durf het nog wel anders te formuleren, een aanzienlijk deel van de bevolking is achterlijk.Stoney3K schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:19:
[...]
Sommige mensen zijn helaas verslaafd aan luxe en denken dat ze overal recht op hebben.
Totdat ze het zelf krijgen en in het ziekenhuis liggen. Dan weten ze niet hoe snel ze in de media moeten met hun verhaal om vervolgens te roepen, corona is geen grap mensen, neem het serieus!reemprive schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:20:
[...]
Ik durf het nog wel anders te formuleren, een aanzienlijk deel van de bevolking is achterlijk.
Ja, ik had hier een hele post over laatst.Stoney3K schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:01:
[...]
Dat gaat helemaal aan mijn punt voorbij dat de multinationals die voor kwantiteit gaan en niet voor kwaliteit, in verhouding veel meer vlees op hun botten hebben om dit soort klappen op te kunnen vangen. Het ondernemersrisico voor Kees is veel groter dan voor de KFC.
Bovendien is een afhaalmenu van de Mac niet anders dan gaan zitten eten bij de Mac, bij een eetcafé of restaurant is dat wel even anders. Daar ga je toch naartoe voor het principe 'uit eten' en niet alleen omdat iemand anders een maaltijd voor je neus zet.
Een biefstuk vers geserveerd op een bord met een goed glas wijn is toch echt even anders dan die biefstuk uit een kartonnen doos van het afhaalmenu.
Het is gewoon een aanpassing van je verdienmodle, met andere value proposition, andere klanten en andere waarde-toevoegende activiteiten. En dus ook andere concurrenten.
Het is niet zo makkelijk. Online eten laten bezorgen moet je een operationalisatie toepassen in de trend van economics of scale, snelle makkelijke producten, simpele processen en massavoer. En dan concurreer je dus met de donertent. Het concurreert namelijk voornamelijk op luiheid en niet op een avondje uit bv.
Ik denk dat je daar zelf prima het antwoord op weetAgent47 schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:16:
Kan iemand mij het praktisch nut vertellen waarom mensen persé in deze tijd met wintersport / winter vakantie willen? Dat je dat voor corona deed, dikke prima, zou ik ook nog wel een keer willen proberen, maar waarom nu?! Mensen uit Nederland en Duitsland zijn zowaar aangestoken waardoor het hier zo slecht ging de eerste golf..
Mij lijkt echter dat we moeten kijken hoe we dit soort mensen aan boord krijgen om zich wél verantwoordelijk te gedragen. Volgens mij hebben we al vastgesteld dat de Dijkhoff-retoriek "gewoon ff normaal doen" niet werkt, evenmin als het opgestoken vingertje.
Enige wat ik me kan bedenken, maar niet legaal is volgens mij is:marcunator schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:23:
[...]
Ik denk dat je daar zelf prima het antwoord op weet![]()
Mij lijkt echter dat we moeten kijken hoe we dit soort mensen aan boord krijgen om zich wél verantwoordelijk te gedragen. Volgens mij hebben we al vastgesteld dat de Dijkhoff-retoriek "gewoon ff normaal doen" niet werkt, evenmin als het opgestoken vingertje.
OF je gaat en je raakt besmet en je komt gewoon niet op een IC bed te liggen
Of je gaat en als je besmet raakt betaal je een boete van 10.000 euro.
Bovenstaande mag niet maar ik denk wel dat het mensen afschrikt.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Wat werkt is dingen verbieden en beboeten.marcunator schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:23:
[...]
Ik denk dat je daar zelf prima het antwoord op weet![]()
Net zoals die onderzoeken waarin driekwart van de bevolking voor een lockdown zou zijn, maar nu lekker losbollig dingen gaat lopen doen die absoluut niet in de geest van de coronamaatregelen passen. Die passen zich pas aan als het voor ze besloten wordt. Net kleine kinderen.
Maarja, doet de overheid dit, is het ook weer niet goed, want Me VrIjHeId!11!
Het trieste is dat de 'overtreders' (asocialen) het veelal zelf niet krijgen maar wel importeren en verspreiden, vermoed ik zo.Leon Zwiers schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:21:
Totdat ze het zelf krijgen en in het ziekenhuis liggen. Dan weten ze niet hoe snel ze in de media moeten met hun verhaal
Ik snap waarom je dit zegt hoor, maar het is wel heel kort door de bocht. De corona-crisis is complexer dan het lijkt. Het is een balans van economie, welzijn, handhaving, kosten en zorg. En onderling zijn er meer lijntjes te trekken en er zijn nog meer onbenoemde indirecte gevolgen.Leon Zwiers schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:36:
[...]
Je kunt heel makkelijk een lockdown afkondigen en jezelf op de borst kloppen: die corona hebben we even stevig aangepakt. Maar indirect kan een stevige lockdown over de lange termijn meer doden kosten dan andere maatregelen. Of gewoon meer ellende veroorzaken op lange termijn, dan het nu oplevert in de coronastrijd. Het is een heel lastige balans en dan moet je dat ook nog combineren met een vrij eigenwijs volk. Ik denk dat we in Nederland op zijn minst positief mogen zijn over Rutte, het kabinet en het RIVM. Ook al maken ze soms fouten. Duitsland doet het prima, maar kijk naar andere landen in de EU en daarbuiten. Ik zie weinig tot geen landen waar de overheid het beter doet.
Ze krijgen het niet, maar verspreiden het wel? Black magic?stresstak schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:27:
[...]
Het trieste is dat de 'overtreders' (asocialen) het veelal zelf niet krijgen maar wel importeren en verspreiden, vermoed ik zo.
De precaire situatie in de zorg hebben we aan de VVD te danken. Het gebrek aan agenten/BOA ook.Playa del C. schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:28:
[...]
Ik snap waarom je dit zegt hoor, maar het is wel heel kort door de bocht. De corona-crisis is complexer dan het lijkt. Het is een balans van economie, welzijn, handhaving, kosten en zorg. En onderling zijn er meer lijntjes te trekken en er zijn nog meer onbenoemde indirecte gevolgen.
Je kunt heel makkelijk een lockdown afkondigen en jezelf op de borst kloppen: die corona hebben we even stevig aangepakt. Maar indirect kan een stevige lockdown over de lange termijn meer doden kosten dan andere maatregelen. Of gewoon meer ellende veroorzaken op lange termijn, dan het nu oplevert in de coronastrijd. Het is een heel lastige balans en dan moet je dat ook nog combineren met een vrij eigenwijs volk. Ik denk dat we in Nederland op zijn minst positief mogen zijn over Rutte, het kabinet en het RIVM. Ook al maken ze soms fouten. Duitsland doet het prima, maar kijk naar andere landen in de EU en daarbuiten. Ik zie weinig tot geen landen waar de overheid het beter doet.
De crisis heeft een ding laten zien. De kritieke beroepen zijn onder de VVD flink te pakken genomen en dat breekt NL nu keihard op.
Ik ben ook positief over hoe het kabinet in het begin de boel heeft aangepakt. En ook al is er flinke kritiek te leveren over het aanvliegen en aanpakken van de 2e golf, ben ik me er terdege bewust van dat "wij" het een flink stuk beter doen dan veel omliggende EU landen.
[ Voor 5% gewijzigd door LZ86 op 02-11-2020 13:31 ]
Je ziet dat sinds de persco van afgelopen dinsdag er al een andere attitude vanuit de handhaving heerst. Waar het feest in Hilversum zonder boetes eindigde, is er op het feest in Limburg wel gehandhaafd.Leon Zwiers schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:25:
[...]
Wat werkt is dingen verbieden en beboeten.
Net zoals die onderzoeken waarin driekwart van de bevolking voor een lockdown zou zijn, maar nu lekker losbollig dingen gaat lopen doen die absoluut niet in de geest van de coronamaatregelen passen. Die passen zich pas aan als het voor ze besloten wordt. Net kleine kinderen.
Maarja, doet de overheid dit, is het ook weer niet goed, want Me VrIjHeId!11!
Als je nu een zero-tolerance beleid gaat voeren weet ik niet of dit het gewenste effect heeft. Dat zie je bijvoorbeeld in België; De lockdown is daar in algemene zin strenger, maar de effecten blijven uit. Het handhaven draait niet om de rechtvaardigheid, maar om de effecten van de handhaving.
Met het verschil dat ze er in Limburg al eerder vanaf wisten en zo de handhaving konden plannen. Maar er word nu wel activeren boetes uitgedeeld. Dat is positief in ieder geval, nu vol houden.marcunator schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:31:
[...]
Je ziet dat sinds de persco van afgelopen dinsdag er al een andere attitude vanuit de handhaving heerst. Waar het feest in Hilversum zonder boetes eindigde, is er op het feest in Limburg wel gehandhaafd.
Zero-tolerance werkt vaak averechts, zeker bij de stugge Nederlanders. Word een lastige.Als je nu een zero-tolerance beleid gaat voeren weet ik niet of dit het gewenste effect heeft. Dat zie je bijvoorbeeld in België; De lockdown is daar in algemene zin strenger, maar de effecten blijven uit. Het handhaven draait niet om rechtvaardigheid, maar om de effecten van de handhaving.
[ Voor 27% gewijzigd door De Nelis op 02-11-2020 13:34 ]
time is infinite, but each week is ten hours short..
Tja, is een beetje hetzelfde als voorafgaand aan de afgelopen zomer maanden dat ik mensen heb horen zeggen dat dit jaar een ideaal jaar was voor de vakantie. Lekker goedkoop, welverdiend.Agent47 schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:16:
Zodra de belevingswereld eindigt bij jezelf, dan ja, is een dusdanige keuze snel gemaakt. En dat is toch echt één van de belangrijkste factoren waarom o.a. Europa momenteel zit in het schuitje waarin ze nu verkeert. Het belang van het individu staat voor velen ver boven het maatschappelijk belang. En dan is dit gewoonweg een te verwachten gevolg.
Uiteindelijk is dit toch redelijk breed gedragen gedragen de reden dat we vermoedelijk vele horeca tenten zullen gaan zien sneuvelen, dat de werkloosheid op zal gaan lopen en dat als we kijken naar de Europese economie wij hier een flinke deuk aan overhouden terwijl bijvoorbeeld een land als China gewoon terug is op een nagenoeg pre-corona punt, waar feesten van tientallen duizenden personen weer mogelijk zijn, waar de economie weer goede doorgang vind.
En natuurlijk zal de gemiddelde Nederlander straks natuurlijk wel weer gaan wijzen naar hoe de EU zo duur is, hoe de Europese overheden zaken slecht geregeld hebben, want laat staan dat men aan enig zelf reflectie zou doen. Dat terwijl helaas vaak hetzelfde type mensen is dat ageert tegen dit soort maatregelen, dat ageert tegen een maatschappelijke verantwoordelijk nu juist veelal hetzelfde soort mensen is als dat ageert tegen de overheid en tegen de EU. De mensen waar alles altijd enkel en alleen maar om 'ik' draait.
Nee, de lockdown is daar pas net ingegaanmarcunator schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:31:
[...]
Je ziet dat sinds de persco van afgelopen dinsdag er al een andere attitude vanuit de handhaving heerst. Waar het feest in Hilversum zonder boetes eindigde, is er op het feest in Limburg wel gehandhaafd.
Als je nu een zero-tolerance beleid gaat voeren weet ik niet of dit het gewenste effect heeft. Dat zie je bijvoorbeeld in België; De lockdown is daar in algemene zin strenger, maar de effecten blijven uit. Het handhaven draait niet om rechtvaardigheid, maar om de effecten van de handhaving.
En Belgie is natuurlijk een slecht voorbeeld. Is geen eenheid, niet eens echt een land. 6 regeringen die elkaar het licht in de ogen niet gunnen maakt het onmogelijk om een goed beleid neer te zetten.
3e of 4e golf komt wel weer in NL als er mensen weer te klef zijn met een barman bij het wintersporten.Drardollan schreef op maandag 2 november 2020 @ 12:11:
[...]
Ik vermoed dat die landen ondertussen wel wijzer zijn en geen toeristen gaan toelaten, als ze tegen die tijd sowieso alweer versoepelen.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Verwijderd
Vraag is in hoeverre dat standhoud voor een rechter. Grote woorden van een verzekering dat ze niet dekken.. maar in de basis heb je gewoon betaald voor een dienst (=verzekering). Als ze dan niet corona-gerelateerde hulp weigeren te beatelen gaan ze nog een lastige discussie aan. Ik zie ze ook niet de premie terugboeken van het afgelopen jaar.TrailBlazer schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:29:
Het voordeel van een negatief reisadvies is dat verzekeringen niet meer uitkeren. Zeker bij wintersport kan dat nogal duur worden. Helivluchtje is al 3k de rest komt er dan nog bij.
Nou, dat vind ik ook een beetje kort door de bocht.Adlermann schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:23:
[...]
Ja, ik had hier een hele post over laatst.
Het is gewoon een aanpassing van je verdienmodle, met andere value proposition, andere klanten en andere waarde-toevoegende activiteiten. En dus ook andere concurrenten.
Het is niet zo makkelijk. Online eten laten bezorgen moet je een operationalisatie toepassen in de trend van economics of scale, snelle makkelijke producten, simpele processen en massavoer. En dan concurreer je dus met de donertent. Het concurreert namelijk voornamelijk op luiheid en niet op een avondje uit bv.
Als je dat doet krijg je wat ik ongeveer bij de helft van de restaurants in de buurt:
- Altijd hetzelfde menu
- Weinig keuze
- Vette hap (hamburger, pasta etc)
- Lage prijs
Daar wil ik best een keer bestellen, maar dat is niet echt een duurzaam model.
Wat er nu langzamerhand ook begint te ontstaan:
- (wekelijks?) wisselend menu
- Betere kwaliteit, dingen die je niet even zelf in elkaar flanst van de supermarkt
- Thuis laatste hand eraan leggen, bij wijze van 'verzetje' of om de kwaliteit te waarborgen
- Ook een flesje wijn of een speciaalbiertje erbij
- Online pubquiz inbegrepen
- Hogere prijs
- Wat delicatessen af te halen bij de maaltijd
En daar zijn een paar restaurants hier in de buurt best succesvol mee.
Dat België geen eenheid is klopt, maar onderschat niet de calvinistische cultuur die we in Nederland hebben. Je kan beleid maken wat je wilt, het gaat uiteindelijk om het gedrag van mensen. Er is tijdens de eerste golf aanspraak gemaakt op de verantwoordelijkheid van de individuele burger. En dat heeft (verrassend) goed gewerkt.Leon Zwiers schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:33:
[...]
Nee, de lockdown is daar pas net ingegaanDe bevolking kreeg nog even een paar dagen om lekker los te gaan.
En Belgie is natuurlijk een slecht voorbeeld. Is geen eenheid, niet eens echt een land. 6 regeringen die elkaar het licht in de ogen niet gunnen maakt het onmogelijk om een goed beleid neer te zetten.
Natuurlijk kunnen we ons kwaad maken om die paar idioten die in Den Haag in een tent staan te hossen, maar ik was verbaasd hoe we de eerste golf doorkwamen zonder echte handhaving.
Tja, de IC's waren overspoeld. Mensen waren bang voor een onbekend virus.marcunator schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:40:
[...]
Dat België geen eenheid is klopt, maar onderschat niet de calvinistische cultuur die we in Nederland hebben. Je kan beleid maken wat je wilt, het gaat uiteindelijk om het gedrag van mensen. Er is tijdens de eerste golf aanspraak gemaakt op de verantwoordelijkheid van de individuele burger. En dat heeft (verrassend) goed gewerkt.
Natuurlijk kunnen we ons kwaad maken om die paar idioten die in Den Haag in een tent staan te hossen, maar ik was verbaasd hoe we de eerste golf doorkwamen zonder echte handhaving.
Nu er meer bekend is denken bepaalde leeftijdsgroepen: Mij raakt dit niet, fuck de rest.
Voorwaarden zeggen gewoon oranje gebied bij afreizen geen verzekering. Je kan hoog en laag springen maar staat in de voorwaarden dan had je niet akkoord moeten gaan. Ik denk dat die verzekeraars dit echt wel goed dicht timmeren hoor.Verwijderd schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:35:
[...]
Vraag is in hoeverre dat standhoud voor een rechter. Grote woorden van een verzekering dat ze niet dekken.. maar in de basis heb je gewoon betaald voor een dienst (=verzekering). Als ze dan niet corona-gerelateerde hulp weigeren te beatelen gaan ze nog een lastige discussie aan. Ik zie ze ook niet de premie terugboeken van het afgelopen jaar.
Ja, ik snap dat die attitude van mensen je frustreert. Die attitude los je echter niet op door met een zero-tolerance beleid the handhaven.Leon Zwiers schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:41:
[...]
Tja, de IC's waren overspoeld. Mensen waren bang voor een onbekend virus.
Nu er meer bekend is denken bepaalde leeftijdsgroepen: Mij raakt dit niet, fuck de rest.
Zou wat wezen als je plots voor jihadstrijders die gewond zijn geraakt alles moet gaan lopen vergoedenTrailBlazer schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:43:
[...]
Voorwaarden zeggen gewoon oranje gebied bij afreizen geen verzekering. Je kan hoog en laag springen maar staat in de voorwaarden dan had je niet akkoord moeten gaan. Ik denk dat die verzekeraars dit echt wel goed dicht timmeren hoor.
In de voorwaarden van veruit de meeste verzekeringen staat gewoon dat de boel niet vergoedt wordt bij moedwillig afreizen naar rode / oranje gebieden.
587 covidpatiënten op IC, 1958 in kliniek
2 november 2020
Het totaal aantal opgenomen covidpatiënten bedraagt 2545, 52 meer dan de vorige dag. Daarvan liggen er 1958 buiten de Intensive Care, 48 meer dan gisteren. Op de IC liggen 587 covidpatiënten (waarvan 2 in Duitsland), 4 meer dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 415 non-covidpatiënten op de IC, 31 minder dan gisteren. De totale IC-bezetting bedraagt daarmee 1002 (waarvan 2 in Duitsland), 27 minder dan de vorige dag. Het aantal nieuwe covidopnames bedraagt 239 in de kliniek en 47 op de IC.
In de afgelopen 24 uur zijn er 37 patiënten verplaatst tussen de regio’s, waarvan 8 IC-patiënten.
https://lcps.nu/587-covidpatienten-op-ic-1958-in-kliniek/
Enigszins snap ik ze wel, anderzijds niet.Leon Zwiers schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:47:
[...]
Zou wat wezen als je plots voor jihadstrijders die gewond zijn geraakt alles moet gaan lopen vergoeden![]()
In de voorwaarden van veruit de meeste verzekeringen staat gewoon dat de boel niet vergoedt wordt bij moedwillig afreizen naar rode / oranje gebieden.
Neem Dubai bijvoorbeeld. De kans dat je daar besmet raakt is 10x zo klein vergeleken met NL. Dan moet je nog eens besmet raken en zodanig ziek van worden dat je een ziekenhuis nodig hebt. Vermenigvuldig al die kansen met mekaar en het is een uitermate klein risico. De verzekering vergoedt echter wel dingen die waarschijnlijk een groter risico vormen... (of andere ziektes met een heftiger ziektebeeld)
Je moet echter ergens een lijn trekken, maar hypocriet is t wel. Denk dat ze gewoon meer ontmoedigingsbeleid aan het uitvoeren zijn om te reizen... (maar er zijn verzekeringen / airlines die wel vergoeden)
Nu ik erover nadenk, misschien wel tijd om mijn reisverzekering op te zeggen
[ Voor 3% gewijzigd door Mr.Joker op 02-11-2020 14:06 ]
Op basis van je zorgverzekering kun je in rode of oranje gebieden toch minstens op een gedeeltelijke vergoeding aanspraak maken (namelijk volgens het NL tarief), zegt zorgwijzer.nl:Leon Zwiers schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:47:
[...]
Zou wat wezen als je plots voor jihadstrijders die gewond zijn geraakt alles moet gaan lopen vergoeden![]()
"In landen met code oranje of rood ben je wel vergoed voor spoedeisende zorg via je basisverzekering, maar meestal niet via je aanvullende verzekering of reisverzekering."
precies dit. En aangezien ik geen aanvullende verzekering heb, ben ik gelijkwaardig verzekerd als in Nederland. Repatriëring kan wel een probleem zijn. Dat loopt via mijn reisverzekering en die kan / zal in zijn voorwaarden wel iets hierover opnemen.prijk schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:07:
[...]
Op basis van je zorgverzekering kun je in rode of oranje gebieden toch minstens op een gedeeltelijke vergoeding aanspraak maken (namelijk volgens het NL tarief), zegt zorgwijzer.nl:
"In landen met code oranje of rood ben je wel vergoed voor spoedeisende zorg via je basisverzekering, maar meestal niet via je aanvullende verzekering of reisverzekering."
Maar de kans dat ik zo ziek wordt door Corona dat ik naar Nederland gevlogen moet worden is nihil.
:fill(white):strip_exif()/f/image/bQWWB5DZmNQ1IHp9iuo39Xc6.png?f=user_large)
met wederom de laatste dag de nieuwe opnames verwisseld...
:fill(white):strip_exif()/f/image/OZdrCBizgrIPN3uNPjKYqb16.png?f=user_large)
[ Voor 33% gewijzigd door breew op 02-11-2020 14:17 ]
Vanwege die fout gister in datafeed lopen die gele en groene lijnen vreemd ?breew schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:15:
RIVM cijfers komen straks pas, naar LCPS is al geüpdatet...
[Afbeelding]
zie update hierboven.... de data van gisteren staat nu correct in de csv, maar die van vandaag is weer omgedraaid.... weird..Plenkske schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:16:
[...]
Vanwege die fout gister in datafeed lopen die gele en groene lijnen vreemd ?
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
— Marino van Zelst - Ipenburg (@mzelst) 2 november 2020
Positief getest: 8306
Totaal: 368147 (+8286 ivm -20 corr.)
Opgenomen*: 239
Huidig*: 1958
Opgenomen op IC*: 47
Huidig*: 587
* LCPS cijfers - https://t.co/XGYUPCXHnq
Overleden: 29
Totaal: 7463 pic.twitter.com/gkkLZXCTN1
Not too bad...
Haha fijne bug hebben ze daarbreew schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:17:
[...]
zie update hierboven.... de data van gisteren staat nu correct in de csv, maar die van vandaag is weer omgedraaid.... weird..
Ik wens ze veel succes om met een ski-box op het dak en je Nederlandse platen door een lock-downed Duitsland, België of Frankrijk te rijden. Geheid dat je daar aan de kant van de weg uit mag gaan leggen aan de dienstsdoende koddebeier zonder capaciteitsproblemen waarom jij je sneeuwvakantie essentieel vind.Drardollan schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:39:
[...]
Goed nieuws, de meeste landen waar Nederlanders op vakantie gaan in de komende tijd hebben de ski pistes al gesloten. Ik verwacht niet dat die nog opengaan dit jaar. En als er wat open is, dan is er buiten de ski piste om niets te doen.
Het is wel schrijnend om te zien, om mij heen hoor ik mensen al weken plannen maken voor die 'verdiende wintersport'. Domheid ten top.
Daar lopen overtredingen van lockdownregels al snel flink in de papieren dus ik zou zeggen, gewoon lekker gaan
26 oktober t/m 1 november 295.147
Wat minder testen, maar minder verkoudheidsklachten onder de populatie = minder testen.
Zou het dan echt omlaag gaan?
Minder verkoudheidsklachten? Met dit weer?Mr.Joker schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:20:
19 t/m 25 oktober 321.654
Wat minder testen, maar minder verkoudheidsklachten onder de populatie = minder testen.
Ben benieuwd maar deze week, voornamelijk de ziekenhuisopnames maar ook hoe snel we dalen....
Is vooralsnog geen goed teken voor de positiviteitsratio, maar die zou (in elk geval einde van de week/dit weekend) wel significant gedaald zijn als de woordvoerders van het RIVM mogen geloven.Mr.Joker schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:20:
19 t/m 25 oktober 321.654
Morgen maar precies afwachten.
Verkoudheidsklachten komen door allerlei virussen, niet alleen corona. Minder contacten = minder verkoudheid.MikeyMan schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:21:
[...]
Minder verkoudheidsklachten? Met dit weer?
Het weer zorgt er alleen voor dat er makkelijker transmissie is (meer binnen zitten, kouder dus soms wat minder weerstand etc.)
:fill(white):strip_exif()/f/image/Lp1Lu2xROQfrOdCxLriqDgco.png?f=user_large)
Groeipercentages nu echt de goede kant op. Haalt wel de angel uit de persco van morgen

Mwah, 10% minder testen, maar ongeveer 20-30% minder gerapporteerde besmettingen (10k-11k piek t.o.v. 8k ongeveer nu)Jovatov schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:22:
[...]
Is vooralsnog geen goed teken voor de positiviteitsratio, maar die zou (in elk geval einde van de week/dit weekend) wel significant gedaald zijn als de woordvoerders van het RIVM mogen geloven.
Morgen maar precies afwachten.
Analyse 02/11
— Martijn Broekman (@TijnBroekman) 2 november 2020
Het dagelijks aantal besmettingen vlakt nu snel af. Op dit moment is het groei% nog slechts 1,8% en is de nullijn bijna gepasseerd.
De afvlakking bij de IC- en ziekenhuisopnames is vrij gelijkmatig. Deze is nu gezakt naar 18%
1>> pic.twitter.com/locVdrLqae
Wordt met de dag duidelijker dat de horeca echt wel een grote boosdoener was.
[ Voor 34% gewijzigd door LZ86 op 02-11-2020 14:28 ]
De 8k's zijn van vandaag en gister. De pieken van 10k en 11k werden twee keer veroorzaakt door storingen RIVM. Gemiddeld zaten we vorige week nog op 9801 testen per dag. Een stijging van 9% tov de week ervoor.Mr.Joker schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:25:
[...]
Mwah, 10% minder testen, maar ongeveer 20-30% minder gerapporteerde besmettingen (10k-11k piek t.o.v. 8k ongeveer nu)
[ Voor 30% gewijzigd door Jovatov op 02-11-2020 14:28 ]
Ja het is een versimpelde weergave.MikeyMan schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:37:
[...]
Nou, dat vind ik ook een beetje kort door de bocht.
Als je dat doet krijg je wat ik ongeveer bij de helft van de restaurants in de buurt:
- Altijd hetzelfde menu
- Weinig keuze
- Vette hap (hamburger, pasta etc)
- Lage prijs
Daar wil ik best een keer bestellen, maar dat is niet echt een duurzaam model.
Wat er nu langzamerhand ook begint te ontstaan:
- (wekelijks?) wisselend menu
- Betere kwaliteit, dingen die je niet even zelf in elkaar flanst van de supermarkt
- Thuis laatste hand eraan leggen, bij wijze van 'verzetje' of om de kwaliteit te waarborgen
- Ook een flesje wijn of een speciaalbiertje erbij
- Online pubquiz inbegrepen
- Hogere prijs
- Wat delicatessen af te halen bij de maaltijd
En daar zijn een paar restaurants hier in de buurt best succesvol mee.
Ik vraag me af of dat een houdbaar verdienmodel is. Maar ok, die had ik nog niet langs zien komen in het oosten des lands.
Het staat en valt bij de marge en hoeveel klanten er bestellen. Maar ook hier wat jij zegt zie je dus de volgende aspecten langs komen:
Elke week een wisselend menu, en ik neem aan een erg beperkte keuze dan. Dat wordt dan gedaan om de bereidingsprocessen te stroomlijnen. Je hebt niet de tijd om heel uitgebreid te koken. Bij een beperkt menu kan je ook meer op schaalvergroting inzetten. Dit om toch de prijs lager te houden dan wat je normaal in je restaurant kunt vragen. --> toch meer afzetten van product x wat je normaal doet bij een open menu.
Het begint al bij het belangrijkste: de value proposition is compleet anders. Dat heeft per direct effect op je customer segments (wie zijn de afnemers). De uitvoerkanalen zijn anders (je moet of zelf logistiek gaan regelen, complex, of je moet anderen inhuren, duur). Ok, ik citeer nu wel het (zeer beperkte) Business Model Canvas..
Je kan ook gewoon niet hetzelfde vragen voor je product (en mind you de constante kosten van je pand en personeel lopen nu nog wel grotendeels door). Maar ook je flesje wijn erbij kan niet dezelfde marge opzitten als je op locatie gaat drinken. Op locatie betaal ik zo 100 euro voor een fles wijn, maar diezelfde fles haal ik bij de slijter voro 30 euro.
Ik vraag me echt af of je omzet hoog genoeg gaat worden. Maar ok, je ziet dus wel de echte ondernemers opstaan en die het proberen. Er zal zeker een markt voor zijn (beperkte?). Maar je gaat dus wel concurreren met andere afhaalrestaurants.
Ik ga nu geen 30 euro voor foi gras neertellen, 60 euro voor m'n tournedos en zeker geen 100-150 euro voor een fles wijn, als ik het gewoon in m'n woonkamer/keuken moet opeten
Zal er ruimte zijn voor hybride-oplossing |(want dat is een beetje wat je aandraagt), zeker. Maar ik vermoed dat er echt geen ruimte is voor alle ondernemingen om over te schakelen hierop. 2/3 van het uit eten gaan is de ambience. Uit eten gaan is een avondje uit, afhaal laten komen is toch een andere consumentenervaring.
Uit conceptuele analyse komt eigenlijk al naar voren, de value proposition is anders, dus de rest van je verdienmodel, organisatieontwerp, processen zal ook fors aangepast moeten worden.
Hmmm, er zou zomaar nog en dramatische verrekening uit de hoge hoed kunnen komen. De komende maatregelen worden nu al zachtjes de maatschappij ingemasseerd en om deze draagvlak te geven kan je rustig opeens bijvoorbeeld wat commerciële teststraten er bij gaan pakken. 10k leek een tijdje geleden ook nog heel erg ver weg.MikeyMan schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:24:
[Afbeelding]
Groeipercentages nu echt de goede kant op. Haalt wel de angel uit de persco van morgen
Mocht er ergens nog een stapeltje getallen op de plank liggen dan kan dat gewoon als argument gebruikt worden om het aanhalen van de teugels kracht bij te zetten. Ik ben er nog niet zo zeker van dat deze cijfers de angel uit de plannen mbt onze nabije toekomst trekt.
De belangrijkste vraag is op dit moment de verwachte snelheid van dalen. Het besluit tot eventuele extra maatregelen zal hierop gebaseerd worden. Met een negatieve groei, lees daling, komen we t.z.t. uiteraard wel binnen een wenselijke situatie. Maar indien de R dusdanig nabij de 1 ligt dat dit tot circa maart uitgesmeerd wordt is ook dat voor niemand wenselijk.MikeyMan schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:24:
[Afbeelding]
Belangrijk is dan ook zeer zeker nog niet te vroeg te juichen in dit geval, afhankelijk van wat je eigen vermoedens zijn. Ik denk dat velen daarmee nog wel eens van een redelijke koude kermis thuis kunnen komen. Want hoewel er een lichtpuntje zit binnen dit soort cijfers, is het ook niet meer dan dat, een lichtpuntje.
Het zou mij niet verbazen als morgen toch nog gewoon striktere maatregelen worden afgekondigd om de R verder te drukken, om op die manier een eerder tijdstip te bereiken waarop we de huidige maatregelen kunnen afschalen.
Verwijderd
Tenzij voorwaarden onredelijk bezwarend zijn.. Zoals wel bij meer dingen is er op dit moment nog geen of nauwelijks jurispenditie hierover.TrailBlazer schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:43:
[...]
Voorwaarden zeggen gewoon oranje gebied bij afreizen geen verzekering. Je kan hoog en laag springen maar staat in de voorwaarden dan had je niet akkoord moeten gaan. Ik denk dat die verzekeraars dit echt wel goed dicht timmeren hoor.
Vziw hadden we wel degelijk wat dagen met 10k zonder de storingen? Kijk je in de tabel die hier gedeeld wordt lijkt 9500 echter het hoogste te zijn. Maar de 8300 die vandaag gedeeld zijn, zijn ook geen gegevens van de afgelopen 24 uur, daar valt dus pas wat zinnigs over te zeggen over 1 a 2 weken als de cijfers van 2 november compleet zijn.Jovatov schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:28:
[...]
De 8k's zijn van vandaag en gister. De pieken van 10k en 11k werden twee keer veroorzaakt door storingen RIVM. Gemiddeld zaten we vorige week nog op 9801 testen per dag. Een stijging van 9% tov de week ervoor.
Dat aantal testen verbaasd me ook wel. Percentage positief kan nooit veel gedaald zijn.Jovatov schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:28:
[...]
De 8k's zijn van vandaag en gister. De pieken van 10k en 11k werden twee keer veroorzaakt door storingen RIVM. Gemiddeld zaten we vorige week nog op 9801 testen per dag. Een stijging van 9% tov de week ervoor.
Wat ook wel weer uit de cijfers blijkt is dat ze die "laatste avond horeca" hadden moeten voorkomen. 14 oktober was die laatste avond, 19-20-21 oktober de hoogste cijfers. Precies in de gemiddelde incubatietijd dus.
Wederom het bewijs hoeveel de horeca bijdraagt.
edit:
Sterker nog, het heeft echt gezorgd voor die tijdelijke piek die je daar nu ziet.
De maatregelen van 28 september hadden te weinig effect, maar wel enig effect naar R=1 (ongeveer) van 12 t/m 18 oktober. Daarna even flink pieken 19-21 en daarna weer terug naar plateau van 8 tot 8,5k . (kleine kanttekening dat er nog wel wat bij kan komen in de dagen erna).
[ Voor 21% gewijzigd door Plenkske op 02-11-2020 14:42 ]
Het achterlopen van de GGD cijfers is steeds minder. In het weekend had je ergens een statistiek dat ongeveer 18% van de uitslagen nog ouder dan 2 dagen was. Op het hoogtepunt liepen de getallen veel harder achter. 9 dagen was geen uitzondering.Mr.Joker schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:37:
[...]
Vziw hadden we wel degelijk wat dagen met 10k zonder de storingen? Kijk je in de tabel die hier gedeeld wordt lijkt 9500 echter het hoogste te zijn. Maar de 8300 die vandaag gedeeld zijn, zijn ook geen gegevens van de afgelopen 24 uur, daar valt dus pas wat zinnigs over te zeggen over 1 a 2 weken als de cijfers van 2 november compleet zijn.
Gewoon een verzekering afsluiten die het wel dekt.TrailBlazer schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:43:
[...]
Je gewone verzekering die je pre-covid hebt afgesloten zal qua dekking wel redelijk beperkt/afwezig zijn bij afreizen naar een gebied dat oranje is op het moment van afreizen.
PSN
Laten we maar uitgaan van de ziekenhuisopnames, die liegen immers niet en weerspiegelen het beste hoe de epidemie verloopt.Leon Zwiers schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:39:
[...]
Het achterlopen van de GGD cijfers is steeds minder. In het weekend had je ergens een statistiek dat ongeveer 18% van de uitslagen nog ouder dan 2 dagen was. Op het hoogtepunt liepen de getallen veel harder achter. 9 dagen was geen uitzondering.
Hmm, vanochtend kwam deze langs:Leon Zwiers schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:39:
[...]
Het achterlopen van de GGD cijfers is steeds minder. In het weekend had je ergens een statistiek dat ongeveer 18% van de uitslagen nog ouder dan 2 dagen was. Op het hoogtepunt liepen de getallen veel harder achter. 9 dagen was geen uitzondering.
Plenkske in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3"
Maar door het gebrek aan bronvermelding denk ik idd dat dit over de NICE en/of LCPS gegevens gaat en niet over de GGD besmettings aantallen.
Alleen die opmerking over de storing bij RIVM snap ik niet, dat slaat namelijk niet op de NICE/LCPS gegevens.
[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 02-11-2020 14:42 ]
PSN
Nieuws dat ze wintersportvakanties gaan verbieden zal nog wel even op zich laten wachten lijkt me
Dat is het verschil in weergave.. >10k was dagelijks gemelde positieve besmettingenMr.Joker schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:37:
[...]
Vziw hadden we wel degelijk wat dagen met 10k zonder de storingen? Kijk je in de tabel die hier gedeeld wordt lijkt 9500 echter het hoogste te zijn.
De tabel/grafiek die ik de laatste dagen steeds deelde gaat uit van de eerste (gemelde) ziektedag van mensen die positief hebben getest (indien aanwezig). De positieve meldingen van vandaag worden in die cijfers dus 'verdeeld' over (ongeveer) de afgelopen 14 dagen..
Ik heb vorige week ook een fles wijn besteld bij een bezorgmenu. Stond voor 40 euro op de kaart bij die wijnbar. Kreeg 30% korting, dus 28 euro voor afgetikt. Dat ik hem dan voor de helft bij de slijter kan halen, tsjah. Draag graag een steentje bij op deze manier.
De bakjes worden inmiddels ook professioneler merk ik; ventilatiegaatjes aan de bovenkant en kartonnen doosjes die het eten merkbaar beter houden. We leren het wel.
Ben al een paar keer flink verrast door de kwaliteit. En dan hoeven we ook nieteens meer te vechten wie de bob is
Afgelopen week zijn 806 mensen bekeurd en 1013 mensen gewaarschuwd omdat ze zich niet hielden aan coronamaatregelen. Denk aan je gezondheid en die van je naasten: houd afstand, mijd drukke plekken. #alleensamen #samentegencorona
— Politie Nederland (@Politie) 2 november 2020
De politie zoekt ook bewust de media zo te zien. Goede stap.
[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 02-11-2020 14:47 ]
Bron is iemand op Twitter en die haalt het uit de RIVM datadump.YakuzA schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:41:
[...]
Hmm, vanochtend kwam deze langs:
Plenkske in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3"
Maar door het gebrek aan bronvermelding denk ik idd dat dit over de NICE en/of LCPS gegevens gaat en niet over de GGD besmettings aantallen.
Alleen die opmerking over de storing bij RIVM snap ik niet, dat slaat namelijk niet op de NICE/LCPS gegevens.
Update van vandaag:
https://twitter.com/janno...23255969585967111/photo/1
Wederom minder oude data dus.
Maar nog steeds wel veel meer dan het percentage waar @Leon Zwiers het over had.
[ Voor 13% gewijzigd door Plenkske op 02-11-2020 14:48 ]
In hoeverre speelt de herfstvakantie niet ook een rol?Leon Zwiers schreef op maandag 2 november 2020 @ 14:27:
7 daagse groei staat nu nog op 1,8% . Lijkt echt de goede kant op te gaan.
Wordt met de dag duidelijker dat de horeca echt wel een grote boosdoener was.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.
Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.
Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
Overige topics:
• Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• Coronavirus Slowchat #2
• Het nut en de noodzaak van mondkapjes
• Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
• De Coronavaccins