"Zal wel meevallen." Assumption is the mother of all fuck-ups.
Het lijkt mee te vallen, mee eens. Maar een feit is het nog niet.
De herfstvakantie kan je nog niet terugzien in de cijfers, die kan dus enkel de cijfers positiever maken.
Andersom. De herfstvakantie is nu twee weken geleden in het noorden geëindigd. Het noorden, inclusief Amsterdam voor de duidelijkheid, gaat vanaf ongeveer vandaag dus wellicht weer stijgen, afhankelijk van hoe erg scholen blijken bij te dragen.
Al die landen waar het zo verschrikkelijk goed gaat en ze de lockdowns dagen voor zich uit schuiven zodat iedereen nog even zijn of haar feestje kan vieren?
Ik roep het al maanden, stop met vergelijken van de landen. Het heeft geen enkele zin.
Leuk dat jij dat roept, maar ik kijk wel graag naar alle data. Niet om rechtstreeks te vergelijken, maar om van te leren.
[...]
In de cijfers zie je duidelijk een afvlakking. Niet enkel bij het aantal besmettingen, ook in de ziekenhuis en IC opnames zie je die trend. De testcapaciteit heeft ook een overschot ondertussen. Allemaal signalen dat we de juiste kant op gaan. Een stevige daling is het nog niet, de dag van gisteren maakt niet dat dit ineens een feit is. Ook dinsdag weten we dat nog niet. Het is wel logisch dat na afvlakking en alle positieve signalen er een daling aan zit te komen, maar voor we die conclusies kunnen trekken moeten we eerst maar eens 2 weken verder zijn.
Je beweert steeds dat de daling feitelijk is ingezet en nu eindig je met dat we het pas over twee weken kunnen bevestigen, zoals ik en anderen steeds al aangeven.
Opnieuw zeg je dat de daling volgens jou er logischerwijs wel aan komt. Een aanname en geen feit.