Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 224 Laatste
Acties:
  • 695.675 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
wildhagen schreef op zondag 1 november 2020 @ 08:28:
Ter vergelijk: een piloot bij KLM heeft een salaris dat kan oplopen tot 275.000 euro op jaarbasis (zie dit artikel). Het gemiddelde salaris van een KLM piloot ligt tussen 100.000 en 150.000 euro per jaar (zie dit artikel), dus dat is 3 tot 4.5 keer modaal.
Piloten moeten hun eigen opleiding betalen, tenzij ze hebben leren vliegen in de luchtmacht. Zo'n opleiding is snel 100K tot 150K en dat moeten ze zelf bij elkaar lenen. Dat is van een andere orde dan een studieschuld bij Duo. Het is alsof je een kleine tweede hypotheek erbij hebt. Piloten moeten ook continu bijgeschoold worden. Nog los van het feit dat honderden levens meerdere keren per dag in hun handen liggen.
SomerenV schreef op zondag 1 november 2020 @ 00:07:
Ik denk dat het huidige pakket aan maatregelen gedoemd was/is te mislukken. Als ik het straatbeeld nu vergelijk met tijdens de eerste golf dan merk je gewoon dat mensen over het algemeen gewoon minder geven om de regeltjes. Iedereen doet wel braaf z'n mondkapje op, maar that's it.
Mondkapjes valt ook nog wel mee in het straatbeeld. In elk geval waar ik mijn boodschappen valt het wel mee. Zou er geen percentages aan durven verbinden, maar genoeg mensen zonder mondkapje. Valt ook weinig peil op te trekken wie er wel eentje draagt en wie niet qua leeftijdsgroepen.
stylezzz schreef op zondag 1 november 2020 @ 10:09:
Ach het begin is er en dat geeft hoop. Ik zie het hele weekend al berichten dat er daadwerkelijk bekeurd word. Het een wat kleiner of groter als het andere..... van een uit de hand gelopen halloweenfeestje tot complete bedrijfspanden die tot kroeg waren omgebouwd.
Volgende lockdown smokkel ik wc papier het land in en organiseer geheime feestje. De Al Capone van 2020. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

wildhagen schreef op zondag 1 november 2020 @ 10:06:
Ook in Amsterdam was het foute boel met asociale feestjes:

[...]

(AD Liveblog)
Wat mij betreft zetten ze zo'n bedrijfspand ook drie maanden op slot.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:06
reemprive schreef op zondag 1 november 2020 @ 09:56:
@CyberMania
Je onderschat psychische aandoeningen gigantisch. Ik heb er geen baat bij gehad(gegeneraliseerde angststoornis), maar er zijn wel degelijk mensen die door een psycholoog weer enigszins kunnen functioneren of van hun klachten afkomen.

Ik heb zoveel meegemaakt door wat ooit gestart is met een paniekaanval, je gaat inderdaad niet dood aan een angststoornis of depressie (op zelfmoord na) maar het kan je leven net zo erg verpesten als een chronische ziekte.

Dit is iets wat echt niet weg gaat door een goed gesprek met een familielid, kennis etc.
Zonder de psycholoog was ik nooit van de PTSS afgekomen, met bijbehorende depressie en burnout.
EMDR heeft bij mij wonderen verricht. En die ptss kwam natuurlijk pas aan het licht toen de depressie en burnout compleet uit de hand waren gelopen. En ja er was een trauma aanwezig (zeer ernstige complicaties darmoperaties). Dat los je niet zomaar op door evne met 'vrienden of familie' te praten. Eigenlijk alles wat in de DSM-5 staat los je in principe zo niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
bazzemans schreef op zondag 1 november 2020 @ 09:55:
[...]

Dit illegale feestje stond al in de planning? Super handig dat ze zo goed samenwerken met organisatoren van illegale feesten.
Een heel groot deel van het politie- en handhavingswerk valt niet te plannen. Hoogstens een inschatting maken van de benodigde bezetting.
Vooraf rekening houden met feestjes en agenten vrij plannen voor oproep of in de nacht besluiten dat je mensen uit bed gaat bellen ten koste van een algemene verkeerscontrole op maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
bazzemans schreef op zondag 1 november 2020 @ 09:55:
[...]

Dit illegale feestje stond al in de planning? Super handig dat ze zo goed samenwerken met organisatoren van illegale feesten.
Een heel groot deel van het politie- en handhavingswerk valt niet te plannen. Hoogstens een inschatting maken van de benodigde bezetting.
Ingrijpen was om 3:30 uur, dan heb je al wel een redelijk overzicht van wat er in het land gebeurt. Ik lees dat de politie uit o.a. Brabant en zelfs Amsterdam meegeholpen heeft. Dus ik denk inderdaad dat dit gepland is. Pick your illegale-feestjes-battles. Laat het feestje in Scubbenkuttenveen met 10 man gaan en grijp in in Limburg waar er 10 keer zoveel aan het feesten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:27

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
De discussie over KLM, overheidssteun en de piloten die het er nog niet eens mee zijn, is verplaatst naar KLM AF en andere maatschappijen in tijden van corona-steun?

Tevens zijn er 2 topics over de mondkapjes en is er de afgelopen dagen geregeld gepost over dit onderwerp. Probeer de discussie over mondkapjes in deze topics te houden.
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
reemprive schreef op zondag 1 november 2020 @ 09:56:
@CyberMania
Je onderschat psychische aandoeningen gigantisch. Ik heb er geen baat bij gehad(gegeneraliseerde angststoornis), maar er zijn wel degelijk mensen die door een psycholoog weer enigszins kunnen functioneren of van hun klachten afkomen.

Ik heb zoveel meegemaakt door wat ooit gestart is met een paniekaanval, je gaat inderdaad niet dood aan een angststoornis of depressie (op zelfmoord na) maar het kan je leven net zo erg verpesten als een chronische ziekte.

Dit is iets wat echt niet weg gaat door een goed gesprek met een familielid, kennis etc.
En niet te vergeten het niet meer hebben van een biervoorraad lees ik in dit topic, dat schijnt er ook nogal in te hakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:59
zacht schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:02:
[...]

Ingrijpen was om 3:30 uur, dan heb je al wel een redelijk overzicht van wat er in het land gebeurt. Ik lees dat de politie uit o.a. Brabant en zelfs Amsterdam meegeholpen heeft. Dus ik denk inderdaad dat dit gepland is. Pick your illegale-feestjes-battles. Laat het feestje in Scubbenkuttenveen met 10 man gaan en grijp in in Limburg waar er 10 keer zoveel aan het feesten zijn.
Je begrijpt natuurlijk wel dat ik niet doel op de planning op de korte termijn. Ik bedoel met mijn post niet aan te geven dat er spontaan ME'ers ineens en op eigen initiatief aanwezig waren bij dit illegale feestje.

Waar mijn post over gaat is dat er door de politie/ME op landelijk en op regioniveau een planning/inschaling wordt gemaakt van de benodigde ME-inzet. Aan de hand daarvan wordt de benodigde ME-capaciteit bepaald. In die planning die in 2019 is gemaakt, is geen rekening gehouden met het ingrijpen bij illegale Corona-feesten. Het afgelopen halfjaar zal er best bijgestuurd zijn, aangezien de inzet van ME bij voetbalwedstrijden bijvoorbeeld is komen te vervallen. Dat zijn echter activiteiten die je vooraf kunt voorzien. Een feestje als deze, nou nee. Daar worden de ME'ers gewoon voor "uit bed gebeld". De planning begint zodra er ruchtbaarheid is van een dergelijk feestje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

jadjong schreef op zondag 1 november 2020 @ 08:04:
Het kost wat tijd en geld, maar dan heb je ook wat!

[...]
Wat heb je dan precies? Allemaal een bekeuring van een paar honderd euro?

Het strafblad is al geschrapt, dus langdurige gevolgen zullen ze er niet aan overhouden.
Als ze feestjes zo leuk vinden, misschien vinden ze het dan ook gezellig om met z'n 12en in één cel te zitten. Gewoon, een weekend ofzo. Lekker bij elkaar.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

Jeroenneman schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:12:
[...]

Wat heb je dan precies? Allemaal een bekeuring van een paar honderd euro?

Het strafblad is al geschrapt, dus langdurige gevolgen zullen ze er niet aan overhouden.
Als ze feestjes zo leuk vinden, misschien vinden ze het dan ook gezellig om met z'n 12en in één cel te zitten. Gewoon, een weekend ofzo. Lekker bij elkaar.
Want in een cel kunnen ze elkaar niet besmetten? 8)7

Oogjes wel op het doel houden graag...

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:58

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
stylezzz schreef op zondag 1 november 2020 @ 09:18:
Vorige week nog schier onmogelijk volgens velen hier. ;)
Je doelt op dat feest waar drie keer zoveel bezoekers waren en waarvan ze niet vooraf op de hoogte waren? Daar heb ik inderdaad nog steeds geen werkbaar plan voor langs zien komen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

MikeyMan schreef op zondag 1 november 2020 @ 09:19:
De vraag is wat ze hier nu voor hebben moeten laten schieten. Zowel gisteren als vandaag.

En hoeveel overuren er gedraaid zijn. En of en wanneer die gecompenseerd kunnen worden.
Daar ben ik ook benieuwd naar. Het is duidelijk dat men een signaal wilde afgeven, daar sta ik ook zeker achter. Maar het is niet iets wat je weekend na weekend vol kunt blijven houden.

Toch ben ik er voorstander van dat ze af en toe een feestje oprollen en dat groots in de media brengen. Het idee dat men straffeloos dergelijke feestjes kan bezoeken moet eruit, maar niet ten koste van alles. Voordeel is wel dat de ME door het gebrek aan publiek bij voetbalwedstrijden wat minder te doen heeft. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Stoney3K schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:16:
[...]

Want in een cel kunnen ze elkaar niet besmetten? 8)7

Oogjes wel op het doel houden graag...
Scherp! Laten we ze dan voor de zekerheid inderdaad maar een maand samen opsluiten. Als er dan iemand besmet is, dan merken we het vanzelf wel.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Het was weer lekker raak met die feestjes. Het ergste is eigenlijk dat er blijkbaar hele subculturen zijn waarin het geaccepteerd is om naar die feestjes te gaan. Ik kan me dat niet echt voorstellen. Ik ben zelf wel helemaal klaar met Corona en iedereen in mijn omgeving ook. Iedereen doet toch wel zijn best zich aan de basisregels te houden (ok, de een wat strikter dan de ander maar niemand lapt ze echt aan de laars) Als ik van een van mijn kennissen zou weten dat die naar zo'n feestje zou gaan dan weet ik zeker dat hij dat niet zou kunnen zeggen. Niemand zou dat accepteren.
In welke groepen is het wel geaccepteerd om te gaan feesten? Moeten die groepen niet wat gerichter aangepakt worden? (hoeft niet perse puur repressief, gaat om het effect niet zozeer de vergelding)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:56
Gonadan schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:17:
[...]

Je doelt op dat feest waar drie keer zoveel bezoekers waren en waarvan ze niet vooraf op de hoogte waren? Daar heb ik inderdaad nog steeds geen werkbaar plan voor langs zien komen.
Ik heb ook het plan voor afgelopen nacht niet gezien. Maar gezien het tijdstip was men vermoedelijk al even bezig met feesten en was er wat meer voorbereiding getroffen. Minder volk? Inderdaad, misschien had niet iedereen zin om naar zuid limburg af te reizen of was men überhaupt al niet van plan om te gaan omdat er in de media al berichten waren dat de tijd van waarschuwen voorbij was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ankona schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:20:

In welke groepen is het wel geaccepteerd om te gaan feesten? Moeten die groepen niet wat gerichter aangepakt worden? (hoeft niet perse puur repressief, gaat om het effect niet zozeer de vergelding)
Ik ken de mensen ook niet, maar volgens het nieuws de jongeren die al twee economische crisissen hebben meegemaakt in hun korte leven en er wel een beetje klaar mee zijn.

Vandaag koopzondag in Antwerpen, morgen lockdown. Ik ben benieuwd hoe druk het wordt. Dat zullen dezelfde mensen zijn.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stylezzz
Marzman schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:23:
[...]

Ik ken de mensen ook niet, maar volgens het nieuws de jongeren die al twee economische crisissen hebben meegemaakt in hun korte leven en er wel een beetje klaar mee zijn.
Ach verdorie.... wat moeten de mensen wel niet doormaken die een hongerwinter, watersnoodramp, oliecrisis of wacht.... een complete wereldoorlog hebben meegemaakt? Really?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:47
Ankona schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:20:
Het was weer lekker raak met die feestjes. Het ergste is eigenlijk dat er blijkbaar hele subculturen zijn waarin het geaccepteerd is om naar die feestjes te gaan. Ik kan me dat niet echt voorstellen. Ik ben zelf wel helemaal klaar met Corona en iedereen in mijn omgeving ook. Iedereen doet toch wel zijn best zich aan de basisregels te houden (ok, de een wat strikter dan de ander maar niemand lapt ze echt aan de laars) Als ik van een van mijn kennissen zou weten dat die naar zo'n feestje zou gaan dan weet ik zeker dat hij dat niet zou kunnen zeggen. Niemand zou dat accepteren.
Studenten. Die hebben al tijden massaal schijt aan de regels en aan anderen. Studenten zijn ook meteen een belangrijke reden dat we die 2e golf hebben met hun feestvakanties in corona landen en vervolgens feesten in NL.

Bij zowat elk bericht over die feesten zie je dat terug. Leeftijden tussen de 16 en 24.
Ben blij dat ze nu daadwerkelijk aan het bekeuren zijn geslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Leon Zwiers schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:31:
[...]

Bij zowat elk bericht over die feesten zie je dat terug. Leeftijden tussen de 16 en 24.
Laat het dan ook vooral bij bekeuren blijven, hoewel een hoop Feesboek-journalisten dat blijkbaar te weinig vinden, omdat een bekeuring van 95 euro dan gezien wordt als een 'foei' of als de entreeprijs van zo'n feestje.

Voor zoiets als progressief bekeuren bij recidivisten zou ik dan nog voorstander zijn, maar niet voor zwaar straffen van alle feestgangers om ze een lesje te leren.

[ Voor 14% gewijzigd door Stoney3K op 01-11-2020 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Leon Zwiers schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:31:
[...]

Studenten. Die hebben al tijden massaal schijt aan de regels en aan anderen. Studenten zijn ook meteen een belangrijke reden dat we die 2e golf hebben met hun feestvakanties in corona landen en vervolgens feesten in NL.

Studenten hebben niet massaal schijt aan regels en aan anderen. De groepen die feest geven, ja, maar het gros van de studenten houdt zich wel aan de regels. Althans, de intentie is er. Het zou hier en daar niet altijd goed gaan natuurlijk, ondanks goede bedoelingen, maar dat is maatschappijbreed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

stylezzz schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:21:
[...]

Ik heb ook het plan voor afgelopen nacht niet gezien. Maar gezien het tijdstip was men vermoedelijk al even bezig met feesten en was er wat meer voorbereiding getroffen. Minder volk? Inderdaad, misschien had niet iedereen zin om naar zuid limburg af te reizen of was men überhaupt al niet van plan om te gaan omdat er in de media al berichten waren dat de tijd van waarschuwen voorbij was.
En laat het aantal mensen nu nét het punt zijn waar 'velen' de vorige keer de kanttekening onder zetten. Een groep van een paarhonderd man even bij elkaar vegen en beboeten vergt heel veel meer manschappen en energie dan een kleinere groep op een toegankelijke locatie.

Het is je blijkbaar niet opgevallen dat de feestjes die nu wél aangepakt zijn allemaal een stuk kleiner waren en vaker ook op locaties die je gemakkelijk georganiseerd kunt aanpakken. Het is duidelijk dat de politie kijkt naar waar de kans op handhaving en kosten (zowel qua manschappen als tijd) die het met zich mee brengt in balans zijn.

Als dat tot gevolg heeft dat de groepen alleen maar kleiner worden dan is dat mooi. Het doel is ontmoedigen, niet iedereen aanpakken. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Soccer98 schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:33:
[...]

Studenten hebben niet massaal schijt aan regels en aan anderen. De groepen die feest geven, ja, maar het gros van de studenten houdt zich wel aan de regels. Althans, de intentie is er. Het zou hier en daar niet altijd goed gaan natuurlijk, ondanks goede bedoelingen, maar dat is maatschappijbreed.
Studenten an sich niet, maar genoemde leeftijdscategorie wel. Dat is simpelweg iets biologisch, die verbinden oorzaak en gevolg gewoon nog niet zo goed.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Soccer98 schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:33:
[...]

De groepen die het feest geven en de vele honderden lui die erop afkomen, toevallig bijna allemaal in de studentenleeftijd. En ook nog de vele voorbeelden van studentenfeesten in de thuissituatie die tot clusters hebben geleid.

Tuurlijk, ze zullen het niet allemaal doen, maat het zijn er verdomde veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Stoney3K schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:32:
[...]

Laat het dan ook vooral bij bekeuren blijven, hoewel een hoop Feesboek-journalisten dat blijkbaar te weinig vinden, omdat een bekeuring van 95 euro dan gezien wordt als een 'foei' of als de entreeprijs van zo'n feestje.

Voor zoiets als progressief bekeuren bij recidivisten zou ik dan nog voorstander zijn, maar niet voor zwaar straffen van alle feestgangers om ze een lesje te leren.
Dat is het toch ook gewoon? 95 euro, prutsbedrag. Waarom zou je deze mensen niet zwaar mogen straffen? Willens en wetens elkaar (en belangrijker) andermans gezondheid in het geding brengen. En met een beetje geluk ook nog eens nóg langer restricties op horeca en dergelijke.

Blijkbaar wegen de risico's nu nog op tegen het plezier. Dus moet je de risico's groter maken, totdat men het plezier toch maar even afweegt tegen de kans om gepakt te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:59
Zelfs als je echt je best doet om je zo goed mogelijk aan de maatregelen te houden, kan het zijn dat het je huis niet voorbij gaat. Vanochtend te horen gekregen dat mijn partner (werkzaam in de zorg) positief is getest. Zelf sinds vannacht een beetje benauwd (heb ik vaker, want astmatisch), beetje snotterig en hoofdpijn. Verder voel ik me prima. Toch maar een test aangevraagd.

Las net de quarantaineregels voor huisgenoten. Dat is nogal wat. Ik moet nu in quarantaine tot 10 dagen nadat de quarantaine van mijn vriendin erop zit. Dat is dus over 20 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Gonadan schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:34:
[...]

En laat het aantal mensen nu nét het punt zijn waar 'velen' de vorige keer de kanttekening onder zetten. Een groep van een paarhonderd man even bij elkaar vegen en beboeten vergt heel veel meer manschappen en energie dan een kleinere groep op een toegankelijke locatie.

Het is je blijkbaar niet opgevallen dat de feestjes die nu wél aangepakt zijn allemaal een stuk kleiner waren en vaker ook op locaties die je gemakkelijk georganiseerd kunt aanpakken. Het is duidelijk dat de politie kijkt naar waar de kans op handhaving en kosten (zowel qua manschappen als tijd) die het met zich mee brengt in balans zijn.

Als dat tot gevolg heeft dat de groepen alleen maar kleiner worden dan is dat mooi. Het doel is ontmoedigen, niet iedereen aanpakken. :)
Als ik het nieuwsbericht nog even lees, betrof het een 100 tot 150 man waarbij de toestroom van meer volk nog steeds gaande was via de bospaden. (wederom een natuurgebied!) Kleiner als dat feestje bij hilversum vorige week? Zeker! Maar om het nou meteen af te doen als een uit de hand gelopen kampvuur met een paar kratjes bier?

Het is ook niet het doel om een razzia af te dwingen waarbij iedereen die probeert te ontkomen een kogel in zijn been krijgt. Probeer er gewoon zoveel mogelijk op de bon te slingeren.... als je de harde kern uit krijgt sterft het fenomeen een stille dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Jeroenneman schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:39:
[...]

Dat is het toch ook gewoon? 95 euro, prutsbedrag. Waarom zou je deze mensen niet zwaar mogen straffen? Willens en wetens elkaar (en belangrijker) andermans gezondheid in het geding brengen. En met een beetje geluk ook nog eens nóg langer restricties op horeca en dergelijke.

Blijkbaar wegen de risico's nu nog op tegen het plezier. Dus moet je de risico's groter maken, totdat men het plezier toch maar even afweegt tegen de kans om gepakt te worden.
Die 95 euro is voor een student een best bedrag hoor. Zeker nu veel van die lolige bijbaantjes uit de horeca weg zijn. Denk dat er best een groep is die die boete met moeite kan betalen en zich wel 2 x bedenkt voordat ze weer naar een feest gaan.

Die leeftijdsgroep heeft nu eenmaal moeite de gevolgen van het eigen gedrag te overzien. Als ze dat plots in de portemonnee raakt wordt dat een stuk makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Jeroenneman schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:39:
[...]

Dat is het toch ook gewoon? 95 euro, prutsbedrag. Waarom zou je deze mensen niet zwaar mogen straffen?
Als je daarvoor zwaardere straffen wil hebben dan zul je het strafrecht moeten aanpassen. 95 euro is in verhouding met een illegaal feestje omdat het een boodschap geeft 'niet meer doen'. Dan gaan we niet de schade extrapoleren naar wat ze aan besmettingen kunnen veroorzaken en er duizenden euro's van maken, want meestal is dat toch al niet te betalen.

En celstraffen... hoeveel cellen denk je dat we voor dat soort geintjes beschikbaar hebben in Nederland?

Zwaardere straffen 'om een voorbeeld te stellen' doen afbreuk aan het proportionaliteitsbeginsel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 23:00
Stoney3K schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:32:
[...]

Ik zou het nogal zonde van het geld vinden, maar goed aangezien de jeugd niet blikt of bloost van regelmatig een nieuwe iphone, sneakers en wat dies meer zij .. zal het weinig indruk maken op grote delen van de huidige generatie vrees ik.
Wat mij betreft zou het geen kwaad kunnen om wat meer schaling te hebben in de strafmaat bij overtreding.
Wellicht de BOA's maar tot 95 euro laten gaan, via oom agent (en eventueel een rechtbank) zou de prent wat duurder kunnen zijn afhankelijk van het hoe wat waar en waarom en prima een mooie aantekening mogen opleveren, zeker bij recidive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

stylezzz schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:43:
Als ik het nieuwsbericht nog even lees, betrof het een 100 tot 150 man waarbij de toestroom van meer volk nog steeds gaande was via de bospaden. (wederom een natuurgebied!) Kleiner als dat feestje bij hilversum vorige week? Zeker! Maar om het nou meteen af te doen als een uit de hand gelopen kampvuur met een paar kratjes bier?
Dat heb ik niet gedaan, dat is je eigen stroman die je nu inzet om de boel weer te ridiculiseren.

Deze was in het natuurgebied, maar hooguit één derde tot max de helft van de vorige keer. En blijkbaar beter te doen qua voorbereiding en mogelijkheden.
De andere voorbeelden die de afgelopen dagen in de media kwamen waren van een nog heel ander kaliber: bedrijfspand, studentenhuis, gehuurde locatie, etc. Daar kan je niet omheen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Leon Zwiers schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:43:
[...]

Die 95 euro is voor een student een best bedrag hoor. Zeker nu veel van die lolige bijbaantjes uit de horeca weg zijn. Denk dat er best een groep is die die boete met moeite kan betalen en zich wel 2 x bedenkt voordat ze weer naar een feest gaan.

Die leeftijdsgroep heeft nu eenmaal moeite de gevolgen van het eigen gedrag te overzien. Als ze dat plots in de portemonnee raakt wordt dat een stuk makkelijker
Denk je werkelijk dat studenten wakker liggen van 95 euro? Heb je wel eens gekeken hoe duur de sneakers zijn die menig student aan heeft? Ik denk dat de meeste studenten inderdaad juist omdat ze de gevolgen niet goed overzien, gewoon de lening een beetje ophogen. Het betalen komt toch later pas. Ik zie héél veel studenten die boven hun stand leven, omdat de rest ook dure dingen koopt, je erbij wil horen, en dat verlegt telkens je eigen grens voor wat "duur" is.

95 euro betekent voor de student een keertje minder sushi bestellen en slechts 3 ipv 4 dozen Zalando laten aanrukken per maand. (gechargeerd natuurlijk, maar de zuinige student is sterk in de minderheid).

Overigens denk ik dat de meeste zuinige studenten van huis uit sowieso een ander type opvoeding hebben gehad, dan de kinderen uit huishoudens waarbij groot geld verdient wordt/waarbij structureel tijdens de jeugd al boven de stand werd geleefd. Die zijn waarschijnlijk niet anders gewend dan kritiek op de overheid, "voor jezelf onderzoek doen" en je niks aantrekken van regels.

[ Voor 13% gewijzigd door Jeroenneman op 01-11-2020 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Jeroenneman schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:48:
[...]

Denk je werkelijk dat studenten wakker liggen van 95 euro? Heb je wel eens gekeken hoe duur de sneakers zijn die menig student aan heeft? Ik denk dat de meeste studenten inderdaad juist omdat ze de gevolgen niet goed overzien, gewoon de lening een beetje ophogen. Het betalen komt toch later pas. Ik zie héél veel studenten die boven hun stand leven, omdat de rest ook dure dingen koopt, je erbij wil horen, en dat verlegt telkens je eigen grens voor wat "duur" is.

95 euro betekent voor de student een keertje minder sushi bestellen en slechts 3 ipv 4 dozen Zalando laten aanrukken per maand. (gechargeerd natuurlijk, maar de zuinige student is sterk in de minderheid).
Tja, dan leren ze niet van de eerste keer en worden ze nog een paar keer gepakt en worden het wel 100en euros. De organisatoren van die feesten zien trouwens boetes van 4k+ euro tegemoet en mogen de geluidsinstallatie inleveren. Uiteindelijk knappen die organisatoren echt wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Leon Zwiers schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:50:
Tja, dan leren ze niet van de eerste keer en worden ze nog een paar keer gepakt en worden het wel 100en euros. De organisatoren van die feesten zien trouwens boetes van 4k+ euro tegemoet en mogen de geluidsinstallatie inleveren. Uiteindelijk knappen die organisatoren echt wel af.
Wat is de pakkans? We lezen wel over deze feestjes, maar het zijn vast niet de enige feestjes die plaatsvinden. Als genoeg feestjes er wel doorheen glippen kan het risico voor de organisatie wel meevallen. Geen dure apparatuur kopen en het als die krakersfeesten organiseren waar geen echte aanwijsbare organisatie aanwezig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
CMD-Snake schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:55:
[...]

Wat is de pakkans? We lezen wel over deze feestjes, maar het zijn vast niet de enige feestjes die plaatsvinden. Als genoeg feestjes er wel doorheen glippen kan het risico voor de organisatie wel meevallen. Geen dure apparatuur kopen en het als die krakersfeesten organiseren waar geen echte aanwijsbare organisatie aanwezig is.
Tja, de dwangsommen voor de eigenaren van de gebouwen kunnen aardig in de papieren lopen. DIe gaan via de gemeente. Denk dat ze snel niet meer aan binnenlocaties kunnen komen als de gemeente even hard speelt, en dat kunnen ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Gonadan schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:46:
[...]

Dat heb ik niet gedaan, dat is je eigen stroman die je nu inzet om de boel weer te ridiculiseren.

Deze was in het natuurgebied, maar hooguit één derde tot max de helft van de vorige keer. En blijkbaar beter te doen qua voorbereiding en mogelijkheden.
De andere voorbeelden die de afgelopen dagen in de media kwamen waren van een nog heel ander kaliber: bedrijfspand, studentenhuis, gehuurde locatie, etc. Daar kan je niet omheen.
Sommige van je uitspraken vragen er ook gewoon om. Goed, het was minder volk (waarschijnlijk) als vorige week in hilversum. Maar blijkbaar was er nu een heel ander plan om het feestje ten einde te brengen, kun je niet omheen. Vergelijkingen met bedrijfspanden, studentenhuizen snap ik even niet?
CMD-Snake schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:55:
[...]

Vast niet, maar het is ook niet zo dat het overal gebeurd. Ik las ook al een interview ergens met een (anoniem uiteraard) feestganger en die wist te vertellen dat hij overal dezelfde mensen tegenkwam. De ene keer in hilversum, dan weer in deventer etcetc.... De kans dat je met een dikke geluidsinstallatie word opgemerkt in een dik bevolkt land als nederland is natuurlijk aanzienlijk. Daarbij... het gros van de mensen die nu echt moeten feesten omdat het niet anders kan rijd daar echt niet half nederland voor door om tussen de koeienvlaaien te staan. Die gaan gewoon met wat volk bij elkaar zitten in een achteraf schuurtje dichtbij huis....

[ Voor 40% gewijzigd door stylezzz op 01-11-2020 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 13:56
Peiling van Maurice. Als de besmettingen toenemen is de meerderheid voor een complete lockdown :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QcQNOTTQeHeLgzjB2khkz9z2WLc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YbSnZAkbRPffsCueC1xzaD7L.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LZ86
mesa57 schreef op zondag 1 november 2020 @ 12:10:
Peiling van Maurice. Als de besmettingen toenemen is de meerderheid voor een complete lockdown :

[Afbeelding]
Ga toch lekker heen met die de Hond man. Nu hij meerdere malen ongelijk heeft gehad en niemand m meer serieus neemt is ie weer gaan peilen? Zijn peilingen zijn al jaren compleet onbetrouwbaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Jeroenneman schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:48:
[...]

Overigens denk ik dat de meeste zuinige studenten van huis uit sowieso een ander type opvoeding hebben gehad, dan de kinderen uit huishoudens waarbij groot geld verdient wordt/waarbij structureel tijdens de jeugd al boven de stand werd geleefd. Die zijn waarschijnlijk niet anders gewend dan kritiek op de overheid, "voor jezelf onderzoek doen" en je niks aantrekken van regels.
En elke student heeft geld zat en dure sneakers?

In welke wereld leef jij? Er zijn zat studenten voor wie het helemaal niet eenvoudig is om rond te komen. Zeker nu een bijbaantje erg moeilijk is geworden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mesa57
Leon Zwiers schreef op zondag 1 november 2020 @ 12:15:
[...]

Ga toch lekker heen met die de Hond man. Nu hij meerdere malen ongelijk heeft gehad en niemand m meer serieus neemt is ie weer gaan peilen? Zijn peilingen zijn al jaren compleet onbetrouwbaar.
Bijzonder flauwe opmerking van je waaruit blijkt dat je niet openstaat voor andere dan jouw mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
mesa57 schreef op zondag 1 november 2020 @ 12:18:
[...]

Bijzonder flauwe opmerking van je waaruit blijkt dat je niet openstaat voor andere dan jouw mening.
Serieus kerel? Ik sta prima open voor andere meningen. Echter is het enige wat je hier al weken in dit topic post een groot onderbuikgevoel met zeer discutabele bronnen. Daar ben je door meerdere personen meermaals op aangesproken en je gaat er maar mee door. Dat trollgedrag is wordt op facebook wellicht getolereerd maar hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:24

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter

[Afbeelding]
En bij dalende aantallen? Of was dat niet interessant?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mesa57
Leon Zwiers schreef op zondag 1 november 2020 @ 12:20:
[...]

Serieus kerel? Ik sta prima open voor andere meningen. Echter is het enige wat je hier al weken in dit topic post een groot onderbuikgevoel met zeer discutabele bronnen. Daar ben je door meerdere personen meermaals op aangesproken en je gaat er maar mee door. Dat trollgedrag is wordt op facebook wellicht getolereerd maar hier niet.
Ik beschouw dit als een persoonljke aanval. En dat is not done here. Ik deel btw alleen wat informatie. Dat jij dat niet accepteert moet je niet uitleven op mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[Afbeelding]
Heeft die kwakzalver ook gepeild hoe goed mensen zich aan de bestaande maatregelen houden? Of wanneer ze dat eens een keer wel gaan doen?

Eerst komt ie met alleen een beetje ventileren en verder niks en nu gaat ie de barricades op voor een lockdown? Opsluiten die vent.

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 01-11-2020 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:39
MikeyMan schreef op zondag 1 november 2020 @ 12:27:
[...]

Heeft die kwakzalver ook gepeild hoe goed mensen zich aan de bestaande maatregelen houden? Of wanneer ze dat eens een keer wel gaan doen?
Als deze pandemie zich verder verspreidt tot het equilibrium, zullen we op een gegeven moment wel de rekensom kunnen maken wie zich allemaal aan de regels heeft gehouden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
[...]

Definitie van kwakzalver :
"[Iemand] die nutteloze middelen toepast ter genezing van de een of andere ziekte, of middelen beweert te kennen tegen alle mogelijk ziekten, ofwel [iemand] die zulke middelen, meestal met veel ophef, te koop aanbiedt. - onbevoegd beoefenaar van de geneeskunst."
En dat doet Maurice dus niet, hij doet niks met geneeskunst.
En om je vraag te beantwoorden ; waarom kijk je zelf niet even ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[Afbeelding]
Maurice de Hond.... dat is nou niet bepaald wat je noemt een betrouwbare bron. Die vent heeft rondom corona maar twee belangen:

1) Het verspreiden van onjuiste informatie (dat doet hij al weken, zo niet maanden)
2) Zijn eigen naam zoveel mogelijk in de media krijgen. Aandacht dus.

Die man zou ik niet als bron gebruiken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
[...]

Eerst komt ie met alleen een beetje ventileren en verder niks en nu gaat ie de barricades op voor een lockdown? Opsluiten die vent.
Hij had het beter bij zijn politieke peilingen kunnen houden. Met de komende verkiezingen in het vooruitzicht neemt niemand die kerel meer serieus..... hoe gooi ik mijn eigen ramen in zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Laten we elkaar niet de tent uitvechten over een peiling van de Hond. Zoals je ziet zijn er wel zoveel opties gegeven dat eigenlijk niemand het juiste antwoord weet.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

stylezzz schreef op zondag 1 november 2020 @ 12:08:
Sommige van je uitspraken vragen er ook gewoon om. Goed, het was minder volk (waarschijnlijk) als vorige week in hilversum. Maar blijkbaar was er nu een heel ander plan om het feestje ten einde te brengen, kun je niet omheen.
Mijn uitspraken drukken je met de neus op de feiten, namelijk dat hét hoofdargument (aantal bezoekers) nu juist het verschil was. Je verwijzing naar dat men vorige week zei dat dit niet zou kunnen is dan ook simpelweg niet terecht.

Ik ga er over op houden. Ik ben blij dat er gehandhaafd wordt maar heb niet de illusie dat de grootschalige feesten structureel aangepakt kunnen worden. Als er al wat ontmoedigd kan worden door links en rechts wat aan te pakken ben ik al blij. :)
Vergelijkingen met bedrijfspanden, studentenhuizen snap ik even niet?
Dat zijn de andere situaties die in het nieuws langsgekomen zijn als voorbeelden waar men met succes heeft kunnen handhaven. De afgelopen week zijn namelijk ineens best wel veel feestjes opgedoekt.
Van wat ik las sommigen ook door anonieme tips, blijkbaar is de rest van de bevolking er ook wel een beetje klaar mee.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

wildhagen schreef op zondag 1 november 2020 @ 12:31:
1) Het verspreiden van onjuiste informatie (dat doet hij al weken, zo niet maanden)
Even los van mijn mening over de persoon en zijn peilingen, dit valt toch ook wel mee? Ik zou hem niet als autoriteit beschouwen, maar hij heeft ook wel punten gehad die van waarde zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Gonadan schreef op zondag 1 november 2020 @ 12:33:
[...]

Mijn uitspraken drukken je met de neus op de feiten, namelijk dat hét hoofdargument (aantal bezoekers) nu juist het verschil was. Je verwijzing naar dat men vorige week zei dat dit niet zou kunnen is dan ook simpelweg niet terecht.
Bullschnitz. Ook vorige week had men in hilversum wat volk op de bon kunnen slingeren. Het plan was echter anders.... gewoon een aantal agenten langs sturen en de boel met zachte hand huiswaarts sturen.
Ik ga er over op houden. Ik ben blij dat er gehandhaafd wordt maar heb niet de illusie dat de grootschalige feesten structureel aangepakt kunnen worden. Als er al wat ontmoedigd kan worden door links en rechts wat aan te pakken ben ik al blij. :)
Goed idee. Ben ik het helemaal mee eens, gewoon ontmoedigen... er hoeven geen bospercelen met militairen afgezet te worden.
[...]

Dat zijn de andere situaties die in het nieuws langsgekomen zijn als voorbeelden waar men met succes heeft kunnen handhaven. De afgelopen week zijn namelijk ineens best wel veel feestjes opgedoekt.
Van wat ik las sommigen ook door anonieme tips, blijkbaar is de rest van de bevolking er ook wel een beetje klaar mee.
Ah, ja daar had ik het niet over. :) ging mij meer over de feestjes in natuurgebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

stylezzz schreef op zondag 1 november 2020 @ 12:39:
Bullschnitz. Ook vorige week had men in hilversum wat volk op de bon kunnen slingeren. Het plan was echter anders.... gewoon een aantal agenten langs sturen en de boel met zachte hand huiswaarts sturen.
Feiten. Vorige week was er geen plan, blijkbaar heeft men dit keer al flink aan de voorbereiding kunnen doen als je hulp krijg uit allerlei delen van het land.
Het lijkt erop dat men gewoon meer mensen heeft klaar staan sinds vorige week waardoor je sneller kunt schakelen. Leuk voor de toekomstige feesten, maar dat verhaal in Hilversum had je nooit verder gekomen dan een handvol boetes. Leuk voor de bühne maar netto heb je er niets aan. :)
stylezzz schreef op zondag 1 november 2020 @ 12:39:
Goed idee. Ben ik het helemaal mee eens, gewoon ontmoedigen... er hoeven geen bospercelen met militairen afgezet te worden.
Nee, die kunnen we beter gebruiken bij de Action en de IKEA. :+

[ Voor 16% gewijzigd door Gonadan op 01-11-2020 12:41 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:22

Yucon

*broem*

Gonadan schreef op zondag 1 november 2020 @ 12:41:
[...]

Leuk voor de bühne maar netto heb je er niets aan. :)
Diezelfde bühne is wel vreselijk belangrijk voor het algemene draagvlak van maatregelen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Yucon schreef op zondag 1 november 2020 @ 13:18:
Diezelfde bühne is wel vreselijk belangrijk voor het algemene draagvlak van maatregelen..
Bij 15 bekeuringen op 300+ man had die bühne exact hetzelfde geluid gegeven als vorige week. Het zijn juist de berichten van dit weekend die het verschil maken.
Ongeacht of het feestje nu in het bos is, op werk of dat je er een plek voor afhuurt, je kunt aangepakt worden en dan één voor één op de bon gaan. Dat is het signaal wat je af wilt geven.

Overigens snap ik je opmerking qua draagvlak, maar ik denk dat het niet uiteindelijk niet zoveel uit maakt. Als mensen er klaar mee zijn dan vinden ze hun excuus wel, is het niet een kudde studenten dan is het wel een politicus die dom doet of een onderzoek wat een maatregel tegen spreekt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Gonadan schreef op zondag 1 november 2020 @ 13:24:
Overigens snap ik je opmerking qua draagvlak, maar ik denk dat het niet uiteindelijk niet zoveel uit maakt. Als mensen er klaar mee zijn dan vinden ze hun excuus wel, is het niet een kudde studenten dan is het wel een politicus die dom doet of een onderzoek wat een maatregel tegen spreekt.
Vandaag waren er in Spanje grimmige protesten tegen de nieuwe coronamaatregelen. Italië ook wat dagen daarvoor heftige protesten. De twee landen van Europa die het hardste geleden hebben en daar komt dan nu verzet op gang tegen nieuwe maatregelen.

Denk dat de meerderheid hier ook het wel beu is geworden op een of andere manier. Je ziet wel een sterk verschil met begin van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

CMD-Snake schreef op zondag 1 november 2020 @ 13:59:
[...]

Vandaag waren er in Spanje grimmige protesten tegen de nieuwe coronamaatregelen. Italië ook wat dagen daarvoor heftige protesten. De twee landen van Europa die het hardste geleden hebben en daar komt dan nu verzet op gang tegen nieuwe maatregelen.
Je begint nu op het moment te komen dat het draagvlak ook bij de algemene bevolking heel zwak aan het worden is. Dan heb je nog één optie die je kan proberen, en dat is de maatregelen keihard af gaan dwingen met repressieve maatregelen.

Maar met de verkiezingen in het vooruitzicht denk ik niet dat het kabinet daar aan wil beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Stoney3K schreef op zondag 1 november 2020 @ 14:13:
[...]

Je begint nu op het moment te komen dat het draagvlak ook bij de algemene bevolking heel zwak aan het worden is. Dan heb je nog één optie die je kan proberen, en dat is de maatregelen keihard af gaan dwingen met repressieve maatregelen.

Maar met de verkiezingen in het vooruitzicht denk ik niet dat het kabinet daar aan wil beginnen.
Ik hoor juist van meerdere mensen, inclusief degenen die het nooit zo nauw namen met de regels, dat ze zouden willen dat er een totale lockdown komt. Blijkbaar kunnen ze zelf de verantwoordelijkheid niet aan, maar zien ze het wel graag afgedwongen worden voor iedereen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

CMD-Snake schreef op zondag 1 november 2020 @ 13:59:

Denk dat de meerderheid hier ook het wel beu is geworden op een of andere manier. Je ziet wel een sterk verschil met begin van het jaar.
De ironie kon nog wel eens hard om de hoek komen. Wij hebben het hier eigenlijk relatief gezien best goed, je kunt veel doen en laten wat je wilt. Het virus is echter verre van ingedamd en als dat de verkeerde kant op gaat kan het leed nog snel vergroten.
Bij velen is de roep om hardere maatregelen en niet-Nederlandse praktijken dan ook hoog, terwijl je nu al wat effecten ziet van de reactie die dat op zou kunnen roepen. Ik snap heel goed dat mensen het beu zijn, ik vind het nu ook minder leuk van begin dit jaar, maar ik denk ook dat velen de urgentie nog echt moeten voelen. En dan doel ik op voelen door slachtoffers in de eigen kennissenkring.
Zolang het voor velen nog een 'ver van de bed'-show is zal men winkel/feestje/horeca/economie nog altijd hoger inschalen en zullen nóg strengere maatregelen alleen maar voor weerstand gaan zorgen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Slowakije heeft gisteren even de helft van de bevolking getest met een sneltest. Zouden ze dat hier in NL ook noet kunnen doen ? Geef ze desnoods een 5 of 10 euro vv-bon. (21% daarvan gaat toch terug naar de schatkist😂)

Zo kan je wel snel hele grote groepen in quarantaine zetten. Die sneltesten kosten dacht ik een paar euro per stuk. VV bonnen dan 80-160m (waarschijnlijk lager, want de opkomst zal niet 100% zijn.)

Scheelt je een hoop ellende. De PCR testen zijn een flinke slag duurder, dan hoef je er daar minder van af te nemen voor de komende week(en) en je kan de situatie sneller onder controle krijgen, economie open gooien en minder ondersteuning aan de bedrijven.

Helaas heeft Nederland denk ik niet de daadkracht hiervoor.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
[Twitter: https://mobile.twitter.com/mzelst/status/1322891136244060160]

Er komt zo nog een update meldt Marino, op het aantal besmetting na kloppen de cijfers niet.

[ Voor 38% gewijzigd door Drardollan op 01-11-2020 14:30 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Mooie cijfers. Als inderdaad de testcapciteit nu voldoende is en vertragingen in testen, resultaten en RIVM tellingen veel minder zijn betekent het ook echt wat.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
Mijn gevoel is dat alle storingen nu wel weggewerkt zijn en we een wat meer realistisch cijfer zien. De afvlakking lijkt zich om te buigen richting een daling.

Nog geen reden tot juichen, we moeten dit eerst maar eens een week volhouden. Maar een glimlachje kan er wel vanaf bij mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:10
Wel hopen dat de IC opnames incorrect zijn :+

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Mr.Joker schreef op zondag 1 november 2020 @ 14:20:
Slowakije heeft gisteren even de helft van de bevolking getest met een sneltest. Zouden ze dat hier in NL ook noet kunnen doen ? Geef ze desnoods een 5 of 10 euro vv-bon. (21% daarvan gaat toch terug naar de schatkist😂)
Slowakije heeft best een leuke aanpak: de test is vrijwillig, maar als je je niet laat testen moet je 10 dagen in quarantaine, of je krijgt een boete is 1600 euro. Dat lijkt me best een goede methode om hier ook in te voeren, van mijn part elke dag 1 provincie zodat er voldoende testpersoneel beschikbaar is.
Dit regelmatig herhalen lijkt me beter dan nog eens 60 miljard bij de staatsschuld optellen voor steunpakketten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
IJzerlijm schreef op zondag 1 november 2020 @ 14:22:
Mooie cijfers. Als inderdaad de testcapciteit nu voldoende is en vertragingen in testen, resultaten en RIVM tellingen veel minder zijn betekent het ook echt wat.
Ik ben gisteren getest. Ik werd wakker met een snotneus en ondanks dat ik mij prima voelde heb ik uiteraard mijn verantwoordelijkheid genomen. In de ochtend gelijk een afspraak gemaakt en kon in de middag terecht bij de teststraat op 1km meter van mijn huis. Het was niet uitgestorven, maar hoefde ook niet lang te wachten op de test. Toen ik wegging stond er niemand meer te wachten, vermoed dat dat komt door de tijdsloten. Maar het was een stuk rustiger dan ik verwacht had.

Dat deel lijkt dus goed op orde ondertussen. Zit nu nog te wachten op de uitslag, benieuwd wanneer die komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
vuurtjih schreef op zondag 1 november 2020 @ 14:23:
[...]

Wel hopen dat de IC opnames incorrect zijn :+
Als er eenzelfde hoeveelheid uitgestroomd is, is het ook prima. Maar volgens mij kan dat getal nooit kloppen.

Update: we krijgen een update met de juiste cijfers zegt Marino :)

[ Voor 11% gewijzigd door Drardollan op 01-11-2020 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Drardollan schreef op zondag 1 november 2020 @ 14:27:
[...]

Als er eenzelfde hoeveelheid uitgestroomd is, is het ook prima. Maar volgens mij kan dat getal nooit kloppen.
Er staat ook een 'NA' bij het aantal overleden mensen, dus ik verwacht dat daar ergens iets van een storing is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
Mr.Joker schreef op zondag 1 november 2020 @ 14:20:
Slowakije heeft gisteren even de helft van de bevolking getest met een sneltest.
De test in Slowakije is vrijwillig, maar niet meewerken betekent dat je daarna effectief huisarrest hebt. Het zorgt voor veel wrijving, boze demonstranten hebben het parlement al een keer bestormd hierom in een grimmig protest.

Ik loop hier in elk geval niet warm voor. Sowieso blijft testen een momentopname.
RemcoDelft schreef op zondag 1 november 2020 @ 14:26:
Slowakije heeft best een leuke aanpak: de test is vrijwillig, maar als je je niet laat testen moet je 10 dagen in quarantaine, of je krijgt een boete is 1600 euro. Dat lijkt me best een goede methode om hier ook in te voeren, van mijn part elke dag 1 provincie zodat er voldoende testpersoneel beschikbaar is.
Dit regelmatig herhalen lijkt me beter dan nog eens 60 miljard bij de staatsschuld optellen voor steunpakketten.
Het is ronduit crimineel om het zo te organiseren. Feitelijk dwing je mensen tot een medische handeling. Het is verwerpelijk wat Slowakije doet.

Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om nu maar het vaccin beschikbaar te stellen. Dan hoef je die keuze niet te maken, kan je ook gelijk al die idiote regels weer overboord zetten. Als je dat weet te doen dan is je overwinning in maart zowat gegarandeerd als partij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Mooie daling. 1000.lager is geen kattenpis. Hopen dat dit doorzet. De lockdown light doet het prima.zo lijkt het. Je hoort de horeca ook niet meer klagen, die hebben wel.door dat ze toch wel.een factor waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

RemcoDelft schreef op zondag 1 november 2020 @ 14:18:
[...]

Ik hoor juist van meerdere mensen, inclusief degenen die het nooit zo nauw namen met de regels, dat ze zouden willen dat er een totale lockdown komt. Blijkbaar kunnen ze zelf de verantwoordelijkheid niet aan, maar zien ze het wel graag afgedwongen worden voor iedereen.
Het is wel zielig dat die mensen gewoon geen zelf controle en beheersing hebben en dan verlangen naar de harde hand van een dictator.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
RemcoDelft schreef op zondag 1 november 2020 @ 14:26:
[...]

Wettelijk gezien krijg je dat hier niet voor mekaar gok ik zo, maar je kan mensen wel een incentive geven om zich te laten testen.

Vvv bon was maar een voorbeeld, je kan ook natuurlijk mensen hun vrijheid 'teruggeven' als de opkomst hoog is. Het is wel een hele effectieve manier om de R drastisch omlaag te krijgen als je een groot deel van de besmettelijke in quarantaine zet... (en ook een regeling m.b.t. loondoorbetaling voor zelfstandigen, boodschappen etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
[...]

Ik denk persoonlijk dat het beter was geweest als we een paar weken geleden al 4 weken in complete lockdown waren gegaan, iets wat viroloog Ab Osterhaus al weken verkondigt.

Rutte is nu de bevolking als een soort proefkonijn aan het gebruiken, wat ie ook al deed met de eerste golf. En daarnaast is geen ruimte voor een ander geluid dan dat van het kabinet.

Ik vind het ook wel interessant om te kijken wat de leeftijdsverhouding is wat er nu op de IC ligt qua leeftijden en daar een afweging voor te maken of we een lockdown het waard vinden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iYZSJzEQJ71_R_99ScDmcHGbVQY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pPordSaMNG6b8vSsvwQGy5PQ.png?f=user_large
Het doel was om de ouderen te beschermen, dat is verre van gelukt, want dat is nu de grootste groep die op de IC ligt.

[ Voor 36% gewijzigd door Turdie op 01-11-2020 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
Drardollan schreef op zondag 1 november 2020 @ 14:20:
[Embed]

Er komt zo nog een update meldt Marino, op het aantal besmetting na kloppen de cijfers niet.
oke toch niet

Nu wel;

[ Voor 24% gewijzigd door vuurtjih op 01-11-2020 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
edit:
Toch niet? :P

[ Voor 78% gewijzigd door anandus op 01-11-2020 14:34 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Cijfers, het blijven rare dingen

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Van gisteren ja...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Die zijn van gister

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Ook na de update prima cijfers voor vandaag :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

-1000 dus, goeie score. Dit maar zo eens een paar weken vol houden dan, en dan kijken hoe de situatie in december is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Stoney3K schreef op zondag 1 november 2020 @ 14:44:
-1000 dus, goeie score. Dit maar zo eens een paar weken vol houden dan, en dan kijken hoe de situatie in december is.
Het kabinet wil toch dat de cijfers sneller dalen? De curve naar beneden zou eigenlijk harder moet gaan is toch de redenering?

[ Voor 11% gewijzigd door Turdie op 01-11-2020 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Turdie schreef op zondag 1 november 2020 @ 14:48:
[...]

Het kabinet wil toch dat de cijfers sneller dalen? De curve naar beneden zou eigenlijk harder moet gaan is toch de redenering?
Hoe kom je daarbij?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:42
update

geen idee wat er mis is gegaan bij de registratie van LCPS, maar de neiuwe IC en Kliniek-opnamesn lijken verwisseld... :?

edit: afgaande op hun website lijkt dat dus ook het geval te zijn..
quote: LCPS
Het aantal nieuwe covidopnames bedraagt 237 in de kliniek en 58 op de IC.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u-sd52-y7tUNzfF0u372sqcAU4M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0v7sXeMtpDOQz8rfocBHmpxk.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XWDy9422VMB0p6d46ZbFRc-AWoU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/da49L7JNzY82VOU06sXPJVXQ.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zxu7AhwfFXDzWtkkWdxpM_4FjW0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lHKTvKurkLy12mj8t27Nb2qw.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Laatste persmoment van Rutte, toen werd dat gezegd.

[ Voor 6% gewijzigd door Turdie op 01-11-2020 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 16:56
[...]

Dat is volgens mij de inzet van het overleg morgen en persconferentie/maatregelen as dinsdag.

Op basis van de meest recente cijfers zullen ze willen oordelen of de daling naar verwachting is.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Turdie schreef op zondag 1 november 2020 @ 14:33:
[...]
Ik denk persoonlijk dat het beter was geweest als we een paar weken geleden al 4 weken in complete lockdown waren gegaan, iets wat viroloog Ab Osterhaus al weken verkondigt.

Rutte is nu de bevolking als een soort proefkonijn aan het gebruiken, wat ie ook al deed met de eerste golf. En daarnaast is geen ruimte voor een ander geluid dan dat van het kabinet.

Ik vind het ook wel interessant om te kijken wat de leeftijdsverhouding is wat er nu op de IC ligt qua leeftijden en daar een afweging voor te maken of we een lockdown het waard vinden.
[Afbeelding]
Het doel was om de ouderen te beschermen, dat is verre van gelukt, want dat is nu de grootste groep die op de IC ligt.
Als je zo graag een lockdown wil, staat het je vrij om in een persoonlijke lockdown te gaan toch?

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
[...]

Nouja, een daling van 1000 is best fors. Stel, dat blijft zo, dan ben je in een week naar bijna niets meer qua gevallen. Er is ook nog kans dat het inderdaad harder zal gaan.

Hoe dan ook prima cijfers.
Turdie schreef op zondag 1 november 2020 @ 14:33:
[...]

[Afbeelding]
Beetje jammer dat ze die blauwe groep 0-20 hebben gemaakt, vertekend nogal omdat de kleintjes er ook tussenzitten. Ik ben vooral benieuwd naar de 15-30 groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Turdie schreef op zondag 1 november 2020 @ 14:52:
[...]

Persmoment vorige week, toen werd dat gezegd.
Ik ben niet helderziend dus ik weet niet wat de verwachte target van de cijfers zijn waar de overheid zich op richt. Van 10.000 naar 9.000 zou een R van 0,9 betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
YakuzA schreef op zondag 1 november 2020 @ 14:53:
[...]

Als je zo graag een lockdown wil, staat het je vrij om in een persoonlijke lockdown te gaan toch?
Ik vind dit een persoonlijke aanval, en die is niet toegestaan hier. Het gaat niet om mij, Covid krijg je alleen onder knie als je het allemaal doet.
https://www.metronieuws.n...sterhaus-totale-lockdown/

[ Voor 10% gewijzigd door Turdie op 01-11-2020 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

breew schreef op zondag 1 november 2020 @ 14:52:
update

geen idee wat er mis is gegaan bij de registratie van LCPS, maar de neiuwe IC en Kliniek-opnamesn lijken verwisseld... :?

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De piek besmetting lijkt op 19/20 okt te blijven liggen.
Kroegen dicht lijkt dan toch de gouden steeksleutel te zijn geweest.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Turdie schreef op zondag 1 november 2020 @ 14:52:
[...]

Laatste persmoment van Rutte, toen werd dat gezegd.
Welke verwachte daling is er toen genoemd dan? En waarom zou de daling van vandaag niet voldoende of juist wel voldoende zijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

YakuzA schreef op zondag 1 november 2020 @ 14:53:
[...]

Wat ik van de lockdown-schreeuwers merk is dat ze vooral een lockdown willen voor anderen zodat ze zelf alles kunnen, of pas zelf binnen blijven als ze at gunpoint door een politieagent naar binnen worden gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
update

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
In de media lees ik over 1 IC patient minder dan gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Drardollan schreef op zondag 1 november 2020 @ 14:56:
[...]

Welke verwachte daling is er toen genoemd dan? En waarom zou de daling van vandaag niet voldoende of juist wel voldoende zijn?
Geen idee dat kan ik me niet meer herinneren. Wat ik weet dat als je de grafiek kijkt dat de curve naar beneden niet stijl genoeg is als je kijkt naar de huidige maatregelen. Maar een slag om de arm was dat effect pas dinsdag echt te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Drardollan schreef op zondag 1 november 2020 @ 14:56:
[...]

Uiteindelijk gaat het allemaal om de % positieven en daarmee gecorreleerd de ziekenhuisopnames....

Ik denk als die weer gaan naar een percentage dat 80-90% van de planbare zorg weer door kan dat ze kijken naar eventuele versoepelingen.

De vraag is wel, dit virus blijft en zal rond blijven circuleren, met vaccin of niet. Er zal dus altijd een bepaald % aan extra bedden moeten komen, aangezien dit blijkbaar een ziekte is die tot een hogere beddenlast of langere ligduur leid dan bijv. influenza.

[ Voor 21% gewijzigd door Mr.Joker op 01-11-2020 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:42
Leon Zwiers schreef op zondag 1 november 2020 @ 14:57:
[...]

In de media lees ik over 1 IC patient minder dan gisteren.
Let bij zulke berichten altijs goed op welke cijfers gebruikt worden. LCPS, of NICE.
nieuwe IC-besmettingen != IC bezetting ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mr.Joker schreef op zondag 1 november 2020 @ 14:58:
[...]

Uiteindelijk gaat het allemaal om de % positieven en daarmee gecorreleerd de ziekenhuisopnames....

Ik denk als die weer gaan naar een percentage dat 80-90% van de planbare zorg weer door kan dat ze kijken naar eventuele versoepelingen.
Vergeet BCO niet. Dat kan pas weer volledig als we rond de 2000 besmettingen zitten dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
update

[...]

Je bent niet de enige die daar achter kwam :+

Hopelijk zet de daling door; ben erg benieuwd wat de route richting kerst gaan zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
breew schreef op zondag 1 november 2020 @ 14:59:
[...]

Let bij zulke berichten altijs goed op welke cijfers gebruikt worden. LCPS, of NICE.
nieuwe IC-besmettingen != IC bezetting ...
Blijken LCPS cijfers te zijn als ik het stukje doorlees.

Het totaal aantal opgenomen covidpatiënten bedraagt vandaag 2493, 45 meer dan de vorige dag. Daarvan liggen er 1910 buiten de Intensive Care, 46 meer dan gisteren. Op de IC liggen 583 covidpatiënten (waarvan 2 in Duitsland), 1 minder dan de dag ervoor. Dat meldt het Landelijk Coördinactiecentrum Patiënten Spreiding.

Het is voor het eerst in weken dat het aantal coronapatiënten op de intensive care niet stijgt.

Er liggen daarnaast 446 non-covidpatiënten op de IC, 6 minder dan gisteren. De totale IC-bezetting bedraagt daarmee 1029 (waarvan 2 in Duitsland), 7 minder dan de vorige dag. Het aantal nieuwe covidopnames bedraagt 237 in de kliniek en 58 op de IC.

[ Voor 52% gewijzigd door LZ86 op 01-11-2020 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-09 15:16
Voor de huidige situatie zijn het vandaag prima cijfers.
Hopelijk zet het door.
Aan de hand van de grafieken die ik net op twitter zag lijkt het er ook op dat er geen gekke correcties of storingen meer zijn.

Betreft IC/ziekenhuis cijfer wat mogelijk niet klopte ? Waarschijnlijk in de csv alleen fout ? Want hier staat het gewoon goed:
https://lcps.nu/583-covidpatienten-op-ic-1910-in-kliniek/
Pagina: 1 ... 44 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins