Leon Zwiers schreef op zondag 1 november 2020 @ 11:43:
[...]
Die 95 euro is voor een student een best bedrag hoor. Zeker nu veel van die lolige bijbaantjes uit de horeca weg zijn. Denk dat er best een groep is die die boete met moeite kan betalen en zich wel 2 x bedenkt voordat ze weer naar een feest gaan.
Die leeftijdsgroep heeft nu eenmaal moeite de gevolgen van het eigen gedrag te overzien. Als ze dat plots in de portemonnee raakt wordt dat een stuk makkelijker
Denk je werkelijk dat studenten wakker liggen van 95 euro? Heb je wel eens gekeken hoe duur de sneakers zijn die menig student aan heeft? Ik denk dat de meeste studenten inderdaad juist omdat ze de gevolgen niet goed overzien, gewoon de lening een beetje ophogen. Het betalen komt toch later pas. Ik zie héél veel studenten die boven hun stand leven, omdat de rest ook dure dingen koopt, je erbij wil horen, en dat verlegt telkens je eigen grens voor wat "duur" is.
95 euro betekent voor de student een keertje minder sushi bestellen en slechts 3 ipv 4 dozen Zalando laten aanrukken per maand. (gechargeerd natuurlijk, maar de zuinige student is sterk in de minderheid).
Overigens denk ik dat de meeste zuinige studenten van huis uit sowieso een ander type opvoeding hebben gehad, dan de kinderen uit huishoudens waarbij groot geld verdient wordt/waarbij structureel tijdens de jeugd al boven de stand werd geleefd. Die zijn waarschijnlijk niet anders gewend dan kritiek op de overheid, "voor jezelf onderzoek doen" en je niks aantrekken van regels.
[
Voor 13% gewijzigd door
Jeroenneman op 01-11-2020 11:50
]