MikeyMan schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 20:55:
[...]
Ik zal toch happen.
Ik heb weinige moralistische reacties gezien hier. Maar vooral reacties in de trant van ‘had je ff lekker voorbereid’. Om 20:15 bedenken dat je bier nodig hebt kan nu gewoon ff niet. Lekker boeiend.
Maargoed, ‘moraalridder’ is het nieuwe ‘whataboutism’ lijkt het wel.
Ik heb hier inmiddels een noodvoorraad bier aangelegd waar je eng van wordt, precies ter voorkoming hiervan. Gaat mij niet gebeuren dat ik zonder bier kom te zitten.
En toch snap ik de reactie nog steeds. Normaal vind ik je zeer redelijk, maar in deze dus echt niet.
Sowieso heeft niet iedereen een 'noodvoorraad' nodig, naast dat niet iedereen hele kratten gebruikt.
Zeker als je slechts incidenteel iets neemt heeft een voorraad geen enkele zin, tenzij je hogere percentages koopt die langer houdbaar zijn.
Je zou juist verwachten dat mensen die een feestje willen bouwen genoeg voorraad aanleggen, en daar werkt het hele verbod na 20u gewoon niet voor.
Sowieso moet je nu dus overdag op een vrij druk moment een supermarkt of slijter in. Het gaat er bij mij niet in hoe dat besmettingen voorkomt.
Of online natuurlijk.. Maar ik moet zeggen dat ik beerwolf best achteruit vind zijn gegaan in variabel aanbod. Het is nogal eenheidsworst geworden, en ik hou niet van 20x hetzelfde flesje bier. En Hopt is gewoon duur.
Overigens kun je bij Jumbo zelfs online na 20u geen bier meer bestellen

Heel andere situatie, toen wisten ze niet beter en als je als vriendengroep op 1 avond 3 kratten erdoorheen jaagt in de keet zorg je wel dat je wat hebt staan.
Overigens mag dat ook niet echt meer met de leeftijd op 18+..
De echte keetavonturen zijn bij mij vooral toen ik 15-17 was eigenlijk.. Daarna was de keet wel over en werd de dancing wel beter betaalbaar voor mij

.. breezertijd

dat er nog gerookt werd op dansvloer.. niet meer voor te stellen eigenlijk
Als je 1x per 2 maanden een flesje neemt heeft een voorraad geen zin.
Verder ging je toen gewoon naar een café als je niks had. Wellicht verkochten benzinestations langs de snelweg ook nog wat? Zou me niks verbazen als dat vroeger mocht. En in andere landen dan Nederland+ Scandinavië heel normaal is.
[
Voor 10% gewijzigd door
GAIAjohan op 31-10-2020 21:40
]