Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 224 Laatste
Acties:
  • 695.672 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:04

De Nelis

en anders maar niet...

42erik schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:13:
[...]

Lockdown... Goede bureaustoel? Entertainment en verzorging voor de kinderen? Ja, echt volstrekt overbodig ja.
Plank... Mis... Verzorging voor de kinderen bij de Action/Ikea, babywinkels, bij de laatste haal je kinderwagens etc.? Daar is de supermarkt voor. Goede bureaustoel, ook in België was thuiswerken al de norm dus die zou er al moeten staan. Entertainment voor de kinderen, de tv staat er en de kids hebben al speelgoed, wat is daar aan veranderd nu er een lockdown is?

Essentiële zaken haal je niet bij de in het artikel aangehaalde winkels

[ Voor 10% gewijzigd door De Nelis op 31-10-2020 16:25 ]

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:28
42erik schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:13:
[...]

Lockdown... Goede bureaustoel? Entertainment en verzorging voor de kinderen? Ja, echt volstrekt overbodig ja.
Kan allemaal thuisbezorgd worden. Dus volstrekte bullshit om daar massaal met het halve gezin in de rij te gaan staan ja.

En 2e lockdown. Moeten ze elke lockdown een nieuwe bureaustoel hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Leon Zwiers schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:18:
[...]

Denk dat het probleem vooral is dat Belgie eigenlijk uit 3 landen bestaat, die elkaar niets gunnen.
De Walen, de Vlamingen en de Duitsers.

Dat komt in tijden van crisis er keihard uit.
Eigenlijk 4, want je hebt ook Brussel nog. En misschien wel 5, want je hebt ook de federale regering nog.

Het land is qua organisatie in feite één grote puinhoop (qua politieke inrichting dan), wat een landelijke aanpak gewoon heel erg moeilijk, zoniet onmogelijk, maakt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:04

De Nelis

en anders maar niet...

wildhagen schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:21:
[...]

Eigenlijk 4, want je hebt ook Brussel nog. En misschien wel 5, want je hebt ook de federale regering nog.

Het land is qua organisatie in feite één grote puinhoop (qua politieke inrichting dan), wat een landelijke aanpak gewoon heel erg moeilijk, zoniet onmogelijk, maakt.
Ze hebben 6 regeringen en 6 parlementen zelfs 8)7

https://www.watwat.be/pol...regeringen-en-parlementen

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:59

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
wildhagen schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:10:
[...]

Dat, plus dat winkels als IKEA en Action, waar het artikel primair over gaat, nou niet echt tot eerste levensbehoeften etc behoren :)
Daar denkt de doelgroep van die winkels vast heel anders over. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

Gonadan schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:44:
[...]

Daar denkt de doelgroep van die winkels vast heel anders over. :P
En de winkeliers vast ook. :+

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:59

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
PalingDrone schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 13:17:
Toch apart, kom net bij de kapper vandaan, niemand een mondkapje op, behalve gelukkig de gast die mij knipte. Het buiten wachten is daar inmiddels ook al afgeschaft maar bleef zelf wel even buiten tot ik aan de beurt was. De eigenaar van die tent, mijn leeftijd, 2x mijn gewicht vind alles maar onzin en heeft relatief jong personeel en de klandizie in die barbershop is ook wat jonger over het algemeen.
Ik ken hem een beetje en hij heeft er al moeite mee wanneer hij niet iedere avond na zijn werk in de naastgelegen kroeg kan gaan zuipen dus dat zal ook wel meespelen maar toch.
Nouja voorlopig ben ik er weer voor een aantal weken van af maar vond het wel een vreemd beeld met al die mensen die zo'n half uurtje binnen zijn toch in nauw contact.
Mijn knipper maakte wel alles keurig schoon met alcohol, stoel en alles waar je mogelijk mee in aanraking kon komen, dat in combinatie met zijn mondkapje stelde mij toch iets geruster dan wanneer ik door een ander daar geknipt zou zijn.
Had vanochtend hetzelfde idee. Bij de kassa hangt een scherm en online had ik foto's gezien van schermen en mondkapjes, maar in de praktijk waren die er niet. Gewoon als vanouds een bakkie koffie krijgen en de knipbeurt met gezellig geleuter.
Heb er verder niet naar gevraagd maar vermoed dat ze hooguit op verzoek van de klant aan de bescherming gaan.

Overigens heb ik niet het gevoel dat het veel uit had gemaakt. Het is een kleine ruimte met de deur dicht en vier man erin. Als daar iemand besmet is gaat geen scherm of kapje helpen ben ik bang. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:34
GarBaGe schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 09:20:
De laatste tijd hoor ik mensen steeds vaker zeggen dat het sterfte van Corona wel meevalt er rond de 0.2-0.3% ligt.
Volgens mij is dat getal verkeerd en ligt het ongeveer factor 10 hoger. Rond 2-3%.

...

Hoe kijken jullie hiernaar?
Een veel gehoord argument tegen lockdownmaatregelen in bepaalde kringen is dat de mortaliteit niet erger is dan bij griep.Daarop ben ik eens gaan Googlen en ik kom dan ook op hogere getallen, tussen de 10-15 x zo hoog als bij griep. Ik vond deze wikipagina informatief.

Probleem is natuurlijk dat de cijfers vertekend worden door de maatregelen die zijn genomen en dat ieder land op een andere manier test.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Allard schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:58:
Een veel gehoord argument tegen lockdownmaatregelen in bepaalde kringen is dat de mortaliteit niet erger is dan bij griep.Daarop ben ik eens gaan Googlen en ik kom dan ook op hogere getallen, tussen de 10-15 x zo hoog als bij griep. Ik vond deze wikipagina informatief.

Probleem is natuurlijk dat de cijfers vertekend worden door de maatregelen die zijn genomen en dat ieder land op een andere manier test.
De mortaliteit is moeilijk vast te stellen zonder te weten hoeveel mensen er ziek zijn. Niet iedereen wordt getest namelijk. 2 doden op 100 zieken of 2 doden op 1 miljoen zieken maakt nogal een verschil.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 13:56
Ik neem aan dat de mortaliteit van covid-19 vergeleken wordt met de IFR cijfers van september
Van die wikipagina :
Influenza : 0.025%-0.04%
Covid-19 : 0.27%; <70 years 0.05%

Onder de 70 is de mortaliteit vergelijkbaar met griep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
De Nederlandse regering kan wel blijven zeggen dat we geen volledige lockdown hebben in Nederland, maar ondertussen wil bijna geen enkele winkel nog iets bij mij bezorgen onder het mom "vanwege de coronamaatregelen kunnen we op dit moment niet bij je bezorgen". Nou, dat vind ik toch wel een actie die meer past bij een volledige lockdown dan bij een niet-lockdown...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TheVivaldi schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:17:
De Nederlandse regering kan wel blijven zeggen dat we geen volledige lockdown hebben in Nederland, maar ondertussen wil bijna geen enkele winkel nog iets bij mij bezorgen onder het mom "vanwege de coronamaatregelen kunnen we op dit moment niet bij je bezorgen". Nou, dat vind ik toch wel een actie die meer past bij een volledige lockdown dan bij een niet-lockdown...
Ik weet niet wat je probeert te bestellen, maar ik heb er geen enkele moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Veel bezorgdiensten raken ook overweldigd door de toename van klanten. Voor supermarkten hebben daar last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
MikeyMan schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:18:
[...]

Ik weet niet wat je probeert te bestellen, maar ik heb er geen enkele moeite mee.
Ik heb geprobeerd hout te bestellen, een kledingkast bij IKEA, dingen op bol.com en nog een paar sites, maar elke keer dezelfde melding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ehm, weet niet bij wat voor vage toko's jij bestelt, maar ik heb de laatste 2 weken gewoon meerdere zaken besteld bij zowel Wehkamp als Bol.com, en beiden hebben gewoon probleemloos geleverd hoor.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
wildhagen schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:20:
[...]

Ehm, weet niet wat voor vage toko's jij bestelt, maar ik heb de laatste 2 weken gewoon meerdere zaken besteld bij zowel Wehkamp als Bol.com, en beiden hebben gewoon probleemloos geleverd hoor.
O.a. GAMMA, bol.com en IKEA. Allemaal hele vage toko's inderdaad...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

TheVivaldi schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:20:
[...]

Van die drie levert in ieder geval bol.com gewoon probleemloos hoor. Twee bestellingen gedaan daar de laatste 2 weken, beiden probleemloos geleverd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
wildhagen schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:21:
[...]

Van die drie levert in ieder geval bol.com gewoon probleemloos hoor. Twee bestellingen gedaan daar de laatste 2 weken, beiden probleemloos geleverd.
Dan hebben ze me heel wat uit te leggen als ze aan zulke willekeur doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:21:
[...]

Kan allemaal thuisbezorgd worden. Dus volstrekte bullshit om daar massaal met het halve gezin in de rij te gaan staan ja.

En 2e lockdown. Moeten ze elke lockdown een nieuwe bureaustoel hebben?
Geen idee, ik ken hun beweegredenen niet. Maar ik kan begrijpen dat er toch wel redenen zijn om te gaan. Het is ook binnen de regels.

Dus inlevingsvermogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik merk er ook bijna niks van met bezorgen, de enige die niet kan bezorgen is de AH. MM, Amazon en bol zijn de afgelopen dagen gewoon langsgeweest bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Ernemmer schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:24:
Ik merk er ook bijna niks van met bezorgen, de enige die niet kan bezorgen is de AH. MM, Amazon en bol zijn de afgelopen dagen gewoon langsgeweest bij mij.
Zal wel per gebied verschillen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Hier bij meerdere webshops besteld de afgelopen tijd waaronder bol, MM, bordspellenwinkels, amazon en noem maar op. 0,0 problemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
42erik schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:22:
[...]

Geen idee, ik ken hun beweegredenen niet. Maar ik kan begrijpen dat er toch wel redenen zijn om te gaan. Het is ook binnen de regels.

Dus inlevingsvermogen...
Inlevingsvermogen wat bij die lui compleet ontbreekt? De Belgische vooraanstaande viroloog spreekt er schande van, er staan geheid besmette mensen in die rijen die nu wellicht slachtoffers aan het maken zijn.

Die lui hebben vast ook heel veel inlevingsvermogen als anderen door hun toedoen ziekworden en mogelijk in het ziekenhuis belanden of erger...

De tijd van inlevingsvermogen in het gedrag van mensen die daarmee een gevaar voor de volksgezondheid vormen is al lang lang voorbij, zeker getuige de bizarre cijfers in Belgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Nu doen de Britten het ook 7(8)7

Ja we gaan in lockdown. Maar wel pas donderdag (!!) Dat is over 5 fucking dagen.......
Men leert helemaal niets van omliggende landen zo lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Leon Zwiers schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:30:
Hier bij meerdere webshops besteld de afgelopen tijd waaronder bol, MM, bordspellenwinkels, amazon en noem maar op. 0,0 problemen.
Maar waarom bij mij niet dan? Hangt het ervan af hoe hoog de besmettingsgraad is in een gebied of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Leon Zwiers schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:34:
Nu doen de Britten het ook 7(8)7

Ja we gaan in lockdown. Maar wel pas donderdag (!!) Dat is over 5 fucking dagen.......
Men leert helemaal niets van omliggende landen zo lijkt het.
Oostenrijk gaat ook in lockdown, maar wel pas dinsdag :X

Ook Griekenland gaat in een soort van lockdown, maar ook pas dinsdag.

Waarom zou je immers leren van fouten uit het verleden, als je ze ook gewoon nog een keer kunt herhalen?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
TheVivaldi schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:35:
[...]

Maar waarom bij mij niet dan? Hangt het ervan af hoe hoog de besmettingsgraad is in een gebied of zo?
Ik woon in de omgeving Rotterdam, sinds vandaag de nr 1 qua besmettingen en de postNL, DHL en DPD bussen rijden af en aan hier in de wijk. Besmettingsgraad maakt geen kont uit lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Leon Zwiers schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:37:
[...]

Ik woon in de omgeving Rotterdam, sinds vandaag de nr 1 qua besmettingen en de postNL, DHL en DPD bussen rijden af en aan hier in de wijk. Besmettingsgraad maakt geen kont uit lijkt me.
Maar leg het me dan eens uit waarom bij mij niet? Bij een paar winkels zag ik trouwens ook dat anderen hetzelfde melden, dus ik ben niet de enige.

[ Voor 11% gewijzigd door TheVivaldi op 31-10-2020 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
wildhagen schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:37:
[...]

Oostenrijk gaat ook in lockdown, maar wel pas dinsdag :X

Ook Griekenland gaat in een soort van lockdown, maar ook pas dinsdag.

Waarom zou je immers van fouten uit het verleden, als je ze ook gewoon nog een keer kunt herhalen?
Ja las het net. De Engelsen zijn nog wel een tikkie erger met 2 extra dagen.
De Engelsen willen wel reizen naar het buitenland verbieden (tenzij strikt noodzakelijk).

De Oostenrijkers sluiten hotels voor vakantiegangers en laten alleen nog zakenlieden toe. Alvast de wintersport import qua besmettingen indammen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
TheVivaldi schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:38:
[...]

Maar leg het me dan eens uit waarom bij mij niet? Bij een paar winkels zag ik trouwens ook dat anderen hetzelfde melden, dus ik ben niet de enige.
Hangt wellicht van de zaken die je besteld af?

Als jij allemaal zaken nu gaat bestellen die 2 man door een nauw trapgat omhoog moeten sjouwen kan ik enigzins begrijpen dat ze daar niet op zitten te wachten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Leon Zwiers schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:40:
[...]

Hangt wellicht van de zaken die je besteld af?

Als jij allemaal zaken nu gaat bestellen die 2 man door een nauw trapgat omhoog moeten sjouwen kan ik enigzins begrijpen dat ze daar niet op zitten te wachten. :P
Ze kunnen het gewoon bij de voordeur afleveren, dus dat is het probleem niet.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

TheVivaldi schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:41:
[...]

Ze kunnen het gewoon bij de voordeur afleveren, dus dat is het probleem niet.
Dam bel je ze toch gewoon even op? Dan heb je zo duidelijkheid.

Dit lijkt me allemaal niet echt iets relevants voor dit topic verder eigenlijk.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:35
Tekort aan bezorgers die tegen een hongerloontje willen werken?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

TheVivaldi schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:38:
[...]

Moet een forum vol mensen die jou niet eens kent je gaan vertellen waarom ze niet bij je willen bezorgen :?

Misschien gewoon die webshops eens vragen, lijkt me zinniger...

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
wildhagen schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:42:
[...]

Dan blijven ze aangeven "vanwege de coronamaatregelen kan het niet". Maar ik vind dat dus nogal raar als het kennelijk bij mij en een paar anderen niet kan, maar bij anderen hier op het forum weer wel. Dat lijkt haast willekeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
mystic schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:44:
[...]
Misschien gewoon die webshops eens vragen, lijkt me zinniger...
Al gedaan en ze zeggen dus dat het vanwege de coronamaatregelen is. Ik vroeg niet direct of jullie me antwoord konden geven, maar omdat jullie maar bleven zeggen "bij mij bezorgen ze wel" wilde ik toch eens weten of jullie dan een verklaring hadden waarom het bij mij anders is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
Leon Zwiers schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:33:
Inlevingsvermogen wat bij die lui compleet ontbreekt? De Belgische vooraanstaande viroloog spreekt er schande van, er staan geheid besmette mensen in die rijen die nu wellicht slachtoffers aan het maken zijn.

Die lui hebben vast ook heel veel inlevingsvermogen als anderen door hun toedoen ziekworden en mogelijk in het ziekenhuis belanden of erger...

De tijd van inlevingsvermogen in het gedrag van mensen die daarmee een gevaar voor de volksgezondheid vormen is al lang lang voorbij, zeker getuige de bizarre cijfers in Belgie.
Het mag nu toch wel bekend zijn dat die lockdown meldingen ook zorgen voor een run op winkels. Zag je hier ook in het voorjaar, mensen gingen massaal dingen als wc papier inslaan. De Duitsers begonnen een week of wat geleden weer te hamsteren. Deze reacties nu laten zich wel raden zo langzamerhand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:42:
[...]

Dit lijkt me allemaal niet echt iets relevants voor dit topic verder eigenlijk.
Dus eerst zijn mensen dom om in een rij te gaan staan als er een lockdown aankomt omdat alles toch bezorgt kan worden... Dan meldt iemand dat bezorging helemaal niet zo vanzelfsprekend is en is het opeens niet relevant...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
CMD-Snake schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:46:
[...]

Het mag nu toch wel bekend zijn dat die lockdown meldingen ook zorgen voor een run op winkels. Zag je hier ook in het voorjaar, mensen gingen massaal dingen als wc papier inslaan. De Duitsers begonnen een week of wat geleden weer te hamsteren. Deze reacties nu laten zich wel raden zo langzamerhand.
Daarom is het van de zotte dat ze eel lockdown aankondigen die pas over bijna een week ingaat. Hebben ze dus 5 dagen om compleet los te gaan. Bij ons was dat net zo met de horecasluiting. En zie, 6 dagen na die sluiting de piek qua besmettingen hier.

Dat de beleidsmakers in die landen dit niet inzien na meerdere voorbeelden is schokkend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
CMD-Snake schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:32:
[...]

Want jij hebt liever al die zieken en doden van nu? De vaccins van AstraZeneca, Jansen en Moderna rapporteren weinig bijwerkingen. Wat echt van de pot gerukt is dat is doorgaan met wat we nu doen.
Fraaie stroman, bedankt.

Wat ik van de pot gerukt vindt is dat een vrij bekend arts als Marcel Levi hier voorstelt een vaccin wat zich nog in de testfase bevindt, alvast uit te rollen. Die vaccins doorlopen al in een recordtempo de testfases... Daarnaast is er nog een punt dat zelfs als het vaccin works as advertised (niet onwaarschijnlijk, overigens) het onderwerp het komende jaar het tekort aan vaccins gaat zijn. De vraag is of het daarop vooruit lopen je veel gaat brengen.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19:50
Leon Zwiers schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:54:
[...]

Daarom is het van de zotte dat ze eel lockdown aankondigen die pas over bijna een week ingaat. Hebben ze dus 5 dagen om compleet los te gaan. Bij ons was dat net zo met de horecasluiting. En zie, 6 dagen na die sluiting de piek qua besmettingen hier.

Dat de beleidsmakers in die landen dit niet inzien na meerdere voorbeelden is schokkend.
Volgens mij hebben we het daar gisteren ook over gehad, alle landen (wij inclusief) hebben oogkleppen op en klooien maar wat aan.

Gelukkig lijken we op/net over de piek te zijn, het is niet heel erg dat we zo’n beetje de eerste waren hier met nieuwe maatregelen.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
ijdod schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:55:
Wat ik van de pot gerukt vindt is dat een vrij bekend arts als Marcel Levi hier voorstelt een vaccin wat zich nog in de testfase bevindt, alvast uit te rollen. Die vaccins doorlopen al in een recordtempo de testfases...
Ze zitten al aan het einde van fase 3. Beter gaan ze dus niet worden, daarna hebben we alleen nog de juridische rompslomp om het op de markt te krijgen. Die doen we wel achteraf. We weten al dat ze grotendeels veilig zijn gezien de meeste vaccins op basis zijn van een MERS vaccin welke al tien jaar lang in gebruik is. Productie is al halverwege het jaar gestart.

Als we vervroegd het vaccin gaan toedienen hebben we goede kans aardig wat zieken en doden te voorkomen. Derde en vierde golven hoeven we dan geen vrees meer voor te hebben en niet meer dat van lockdown naar lockdown leven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
TheVivaldi schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:45:
[...]

Al gedaan en ze zeggen dus dat het vanwege de coronamaatregelen is. Ik vroeg niet direct of jullie me antwoord konden geven, maar omdat jullie maar bleven zeggen "bij mij bezorgen ze wel" wilde ik toch eens weten of jullie dan een verklaring hadden waarom het bij mij anders is.
Goed kans dat de zaken die je wil bestellen te groot/zwaar zijn en ze geen risico's willen lopen met dubbele bezorgers in een auto. Ikea kasten zijn vrij zwaar en een lading haardhout ook, misschien dat het daar zoals eerder al geopperd mee te maken heeft. Spul wat door 1 bezorger afgeleverd kan worden komt bij vrijwel iedereen gewoon aan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:03

MLLL

Palm Treo 650

@Stef87 .

Als je mijn buurman had geweest had je 2 koude kratten Hertog Jan voor je verjaardag gekregen.

My name is Tim 43 years old and I am an alcoholic and I like it.

Het moraalriddergehalte is weer tamelijk hoog hier op het forum.
Die 20;00 uur regel slaat natuurlijk nergens op, alles voor de bühne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tethtoril
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-11-2020
Iets gelezen op Omroep Brabant dat het aantal 'verwarden' flink is toegenomen sends de Outbreak, is er iets bekend over verhoogde aantal zelfdodingen?
(Ik weet alleen dat het GGZ is overbelast.. en mensen die hier in m'n kleine stad (dorp) voor een trein springen wordt alleen gemeld omdat er mensen met hun mobieltje er film opnames van maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:47
TheVivaldi schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:45:
[...]

Zelf ook geen problemen met bezorging. Hier komt de post/pakketbezorgers ook best vaak langs (ik ben een van de weinigen in mijn appartementen blok die thuiswerkt, bijna iedereen werkt hier in de zorg; dus ik neem vaak de pakketjes aan).

Waar ik dan wel nieuwsgierig naar ben, waar woon jij (ongeveer)? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
Ryur schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 18:46:
[...]

Zelf ook geen problemen met bezorging. Hier komt de post/pakketbezorgers ook best vaak langs (ik ben een van de weinigen in mijn appartementen blok die thuiswerkt, bijna iedereen werkt hier in de zorg; dus ik neem vaak de pakketjes aan).

Waar ik dan wel nieuwsgierig naar ben, waar woon jij (ongeveer)? :)
Ik wil geen exacte locatie delen, maar laat ik het zo zeggen: in *een* stad in de Randstad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:18

gws24

Thinking is hard!

TheVivaldi schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 18:49:
[...]

Ik wil geen exacte locatie delen, maar laat ik het zo zeggen: in *een* stad in de Randstad.
Belangrijker is denk ik wat je probeert te bestellen. Zoals al geopperd, zijn het misschien zware grote dingen?

Ook hier trouwens deze week bezorgers van DPD, GLS, PostNL en DHL aan de deur gehad dus ook bij mij geen problemen (ben vroeg met sint kado's inkopen :P )

edit:
TheVivaldi schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:19:
[...]

Ik heb geprobeerd hout te bestellen, een kledingkast bij IKEA, dingen op bol.com en nog een paar sites, maar elke keer dezelfde melding.
2x zware dingen dus. Zal even kijken of ik een kast bij ikea kan bestellen.

edit 2: bij ikea is bezorgen van een kledingkast bij mij in Delft ook niet mogelijk.

[ Voor 30% gewijzigd door gws24 op 31-10-2020 19:06 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juke!
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-02-2021
Leon Zwiers schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 16:18:
[...]

Denk dat het probleem vooral is dat Belgie eigenlijk uit 3 landen bestaat, die elkaar niets gunnen.
De Walen, de Vlamingen en de Duitsers.

Dat komt in tijden van crisis er keihard uit.
Is zeker een issue daar, het gaat alleen tussen de walen en de vlamingen, duitsers(en de duitse taal) wordt daar niet gebruikt(heel klein stukje aan de grens met duitsland maar is te verwaarlozen).

Vlamingen geven ook echt 0 om politiek. Kan me dat wel voorstellen met 7 ministers van volksgezondheid....

Belgie is gewoon een zooitje en zal het ook blijven aangezien Belgen volgens de vlamingen niet bestaan...Vooralsnog heet dat land toch echt Belgie en niet Vlaanderen....

edit: sorry voor het offtopic gaan. nu weer terug naar Corona!

Besmettingen iets minder in NL, dat is toch goed nieuws. Nu kijken wat ze in de UK gaan doen want gaat ook niet lekker daar.

[ Voor 10% gewijzigd door Juke! op 31-10-2020 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 19:47
Tethtoril schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 18:21:
Iets gelezen op Omroep Brabant dat het aantal 'verwarden' flink is toegenomen sends de Outbreak, is er iets bekend over verhoogde aantal zelfdodingen?
(Ik weet alleen dat het GGZ is overbelast.. en mensen die hier in m'n kleine stad (dorp) voor een trein springen wordt alleen gemeld omdat er mensen met hun mobieltje er film opnames van maken).
In het ED dan weer een psychiater die stelde dat de overbelasting komt door het overdreven gepsychologiseer.
Behalve dan voor de gevallen waar het wel een (ernstig) ziektebeeld betreft wat behandeling behoeft, die komen er bijna niet doorheen. Zolang het voor de meesten financieel nog wel rond te breien valt zal het denk ik wel meevallen. Misschien toch nog ergens een gebrek aan de kerk, daar waar lijden tot kunst verheven is.

[ Voor 5% gewijzigd door gekkie op 31-10-2020 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:44
TheVivaldi schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:20:
[...]

Ook hier geen enkel probleem met bol.com.
Niet noodzakelijke rotzooi als koffiemachine cleaner, ontkalker en waterfilter voor de machine :+.
Zalando bezorgt gewoon alles.

Alleen prenatal is/was extreem traag, en dat was wel vervelend als je kind veel sneller mt62 nodig heeft dan je denkt..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MLLL schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 18:11:
@Stef87 .

Als je mijn buurman had geweest had je 2 koude kratten Hertog Jan voor je verjaardag gekregen.

My name is Tim 43 years old and I am an alcoholic and I like it.

Het moraalriddergehalte is weer tamelijk hoog hier op het forum.
Die 20;00 uur regel slaat natuurlijk nergens op, alles voor de bühne.
Ik zal toch happen.

Ik heb weinige moralistische reacties gezien hier. Maar vooral reacties in de trant van ‘had je ff lekker voorbereid’. Om 20:15 bedenken dat je bier nodig hebt kan nu gewoon ff niet. Lekker boeiend.
Maargoed, ‘moraalridder’ is het nieuwe ‘whataboutism’ lijkt het wel.

Ik heb hier inmiddels een noodvoorraad bier aangelegd waar je eng van wordt, precies ter voorkoming hiervan. Gaat mij niet gebeuren dat ik zonder bier kom te zitten.

[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 31-10-2020 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
GAIAjohan schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 20:46:
[...]

Ook hier geen enkel probleem met bol.com.
Niet noodzakelijke rotzooi als koffiemachine cleaner, ontkalker en waterfilter voor de machine :+.
Zalando bezorgt gewoon alles.
Hier ook geen probleem. Overigens zou ik het veel logischer vinden als men afhaalpunten tijdelijk zou sluiten.
Dat is/was hier altijd spitsuur bij AH tussen 16 en 19 uur. Gebruik het zelf niet meer, want ik werk alle dagen thuis sinds Maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:39
MikeyMan schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 20:55:
[...]

Ik zal toch happen.

Ik heb weinige moralistische reacties gezien hier. Maar vooral reacties in de trant van ‘had je ff lekker voorbereid’. Om 20:15 bedenken dat je bier nodig hebt kan nu gewoon ff niet. Lekker boeiend.

Ik heb hier inmiddels een noodvoorraad bier aangelegd waar je eng van wordt, precies ter voorkoming hiervan. Gaat mij niet gebeuren dat ik zonder bier kom te zitten.
Ik ben benieuwd hoe de jeugd dit vroeger deed, toen de winkeltijdenwet nog voorschreef dat alle winkel 6 uur dicht waren, zonder uitzondering... behalve op donderdagavond O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Waah schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 21:12:
[...]

Ik ben benieuwd hoe de jeugd dit vroeger deed, toen de winkeltijdenwet nog voorschreef dat alle winkel 6 uur dicht waren, zonder uitzondering... behalve op donderdagavond O-)
En zondag dicht ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:38

boesOne

meuh

[...]

Bier halen bij de cafetaria. Kan nog steeds wel denk ik :P

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

Toen ging je natuurlijk gewoon bier halen in de kroeg. :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
[...]

Ik zal toch happen.

En toch snap ik de reactie nog steeds. Normaal vind ik je zeer redelijk, maar in deze dus echt niet.
Sowieso heeft niet iedereen een 'noodvoorraad' nodig, naast dat niet iedereen hele kratten gebruikt.

Zeker als je slechts incidenteel iets neemt heeft een voorraad geen enkele zin, tenzij je hogere percentages koopt die langer houdbaar zijn.

Je zou juist verwachten dat mensen die een feestje willen bouwen genoeg voorraad aanleggen, en daar werkt het hele verbod na 20u gewoon niet voor.

Sowieso moet je nu dus overdag op een vrij druk moment een supermarkt of slijter in. Het gaat er bij mij niet in hoe dat besmettingen voorkomt.

Of online natuurlijk.. Maar ik moet zeggen dat ik beerwolf best achteruit vind zijn gegaan in variabel aanbod. Het is nogal eenheidsworst geworden, en ik hou niet van 20x hetzelfde flesje bier. En Hopt is gewoon duur.
Overigens kun je bij Jumbo zelfs online na 20u geen bier meer bestellen 8)7
[...]

Heel andere situatie, toen wisten ze niet beter en als je als vriendengroep op 1 avond 3 kratten erdoorheen jaagt in de keet zorg je wel dat je wat hebt staan.
Overigens mag dat ook niet echt meer met de leeftijd op 18+..
De echte keetavonturen zijn bij mij vooral toen ik 15-17 was eigenlijk.. Daarna was de keet wel over en werd de dancing wel beter betaalbaar voor mij :+.. breezertijd :') dat er nog gerookt werd op dansvloer.. niet meer voor te stellen eigenlijk

Als je 1x per 2 maanden een flesje neemt heeft een voorraad geen zin.
Verder ging je toen gewoon naar een café als je niks had. Wellicht verkochten benzinestations langs de snelweg ook nog wat? Zou me niks verbazen als dat vroeger mocht. En in andere landen dan Nederland+ Scandinavië heel normaal is.

[ Voor 10% gewijzigd door GAIAjohan op 31-10-2020 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
Stoney3K schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 21:26:
[...]

Toen ging je natuurlijk gewoon bier halen in de kroeg. :Y)
In de kroeg haalde je ook andere drank, kon je gewoon kopen. Weet niet hoe dat nu is. Kreeg dat als tienjarige snotneus gewoon mee. Andere tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
ed1703 schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 21:42:
[...]

In de kroeg haalde je ook andere drank, kon je gewoon kopen. Weet niet hoe dat nu is. Kreeg dat als tienjarige snotneus gewoon mee. Andere tijd.
Jup als 8 jarige even shag halen voor je vader, geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:03

MLLL

Palm Treo 650

[...]

Ik zal toch happen.

Ik heb ook zat bier in huis, maar omdat ik zo kort mogelijk in de supermarkt wil zijn tegenwoordig spaar ik lege kratten. Zit nu op 18 stuks.
Die hele 20:00 uur regel slaat natuurlijk nergens op, als je een 'illegaal' feestje wil houden sla je voor die tijd de drank al in.

Bijgevolg is dat supermarkten eerder sluiten omdat ze geen zin in gezeik hebben met klanten die vervelend worden omdat ze wel na 20:00 uur drank willen kopen. En dat is irritant omdat het om een uur of half tien 's avonds lekker rustig is in de supermarkten.

Ik trek maar weer een pilsje open, proost. _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

GAIAjohan schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 21:28:
[...]

En toch snap ik de reactie nog steeds. Normaal vind ik je zeer redelijk, maar in deze dus echt niet.
Sowieso heeft niet iedereen een 'noodvoorraad' nodig, naast dat niet iedereen hele kratten gebruikt.

Zeker als je slechts incidenteel iets neemt heeft een voorraad geen enkele zin, tenzij je hogere percentages koopt die langer houdbaar zijn.

Je zou juist verwachten dat mensen die een feestje willen bouwen genoeg voorraad aanleggen, en daar werkt het hele verbod na 20u gewoon niet voor.

Sowieso moet je nu dus overdag op een vrij druk moment een supermarkt of slijter in. Het gaat er bij mij niet in hoe dat besmettingen voorkomt.

Of online natuurlijk.. Maar ik moet zeggen dat ik beerwolf best achteruit vind zijn gegaan in variabel aanbod. Het is nogal eenheidsworst geworden, en ik hou niet van 20x hetzelfde flesje bier. En Hopt is gewoon duur.
Overigens kun je bij Jumbo zelfs online na 20u geen bier meer bestellen 8)7
Tsjah, noodvoorraad... Regeren is vooruitzien. Droge bek moet je te allen tijden voorkomen natuurlijk. Waarom risico nemen op een weekend zonder bier?
Zeker voor een verjaardag kun je het toch wel van tevoren aan zien komen.
Als ik ergens paniek van krijg sinds maart is dat ik niet minstens drie weken bier in huis heb ;)

Online is zat te vinden; zoals ik zei; probeer eens Jopen, Emelisse, Uiltje of zelfs gewoon Gall en Gall via Appie.

On a more serious note; even los van het bier; is het zo gek om momenteel even verder dan een dag vooruit te kijken?

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 31-10-2020 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
gekkie schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 19:42:
[...]

In het ED dan weer een psychiater die stelde dat de overbelasting komt door het overdreven gepsychologiseer.
Behalve dan voor de gevallen waar het wel een (ernstig) ziektebeeld betreft wat behandeling behoeft, die komen er bijna niet doorheen. Zolang het voor de meesten financieel nog wel rond te breien valt zal het denk ik wel meevallen. Misschien toch nog ergens een gebrek aan de kerk, daar waar lijden tot kunst verheven is.
Ja hoor, het allemaal onzin want het wordt er maar bij bedacht met 'gepsychologiseer' :F Ja het zit 'maar' in je hoofd maar dat maakt het voor de patient allemaal niet minder ernstig. Van een psychiater had ik zulke uitlatingen niet verwacht. Het is toch logisch dat mensen die al aanleg hebben hiervoor door de langdurige opsluiting ernstigere effecten krijgen? En al helemaal als je alleen woont, eenzame opsluiting is niet gezond.

Ik snap zijn insteek wel een klein beetje, het werk van een psychiater omvat met name de klinische gevallen die echt als 'ziekte' worden aangemeld. Chronische depressie wordt daar vaak niet onder gerekend. Een psychiater behandelt met name met medicijnen, voor de 'lichtere' gevallen heb je therapie.

Maar nogmaals, dat het niet als klinisch geval wordt ingeschat maakt het niet minder serieus.

[ Voor 7% gewijzigd door GekkePrutser op 31-10-2020 22:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
MikeyMan schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 22:22:
[...]

Tsjah, noodvoorraad... Regeren is vooruitzien. Droge bek moet je te allen tijden voorkomen natuurlijk. Waarom risico nemen op een weekend zonder bier?
Zeker voor een verjaardag kun je het toch wel van tevoren aan zien komen.
Als ik ergens paniek van krijg sinds maart is dat ik niet minstens drie weken bier in huis heb ;)

Online is zat te vinden; zoals ik zei; probeer eens Jopen, Emelisse, Uiltje of zelfs gewoon Gall en Gall via Appie.

On a more serious note; even los van het bier; is het zo gek om momenteel even verder dan een dag vooruit te kijken?
Van jopen en uiltje heb ik eigen 80% al gehad volgens mij :'). Gall &Gall vink niet zo bijzonder of zo, de lokale slijter heeft veel meer staan.

En tsja, meer dan een dag vooruit kijken prima. Maar iets vergeten, of spontaan ergens even zin in hebben is niet vreemd. We zijn niet allemaal foutloos.

En Jumbo, na 20u ook online niets verkopen is gewoon :') :')
Het is niveau Babypark die op zondag hun servers niet willen laten werken

[ Voor 6% gewijzigd door GAIAjohan op 31-10-2020 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

GAIAjohan schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 22:29:
[...]

Van jopen en uiltje heb ik eigen 80% al gehad volgens mij :'). Gall &Gall vink niet zo bijzonder of zo, de lokale slijter heeft veel meer staan.

En tsja, meer dan een dag vooruit kijken prima. Maar iets vergeten, of spontaan ergens even zin in hebben is niet vreemd. We zijn niet allemaal foutloos
Ah, we hebben een liefhebber ;)
Jopen heeft wel achterlijk veel hoor. Gulpener al gehad?

Iets vergeten is niet vreemd. Maar dan ranten op.de regels? Als het 21:00 of 22:00 was geworden was de supermarkt sowieso dicht geweest. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
GekkePrutser schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 22:26:
Ik snap zijn insteek wel een klein beetje, het werk van een psychiater omvat met name de klinische gevallen die echt als 'ziekte' worden aangemeld. Chronische depressiviteit wordt daar vaak niet onder gerekend. Een psychiater behandelt met name met medicijnen, voor de 'lichtere' gevallen heb je therapie.

Maar nogmaals, dat het niet als klinisch geval wordt ingeschat maakt het niet meer serieus.
De psychiater is in de hedendaagse ggz meer een coördinator dan een behandelaar. Ze doen de intake(s) om diagnose te stellen en eventueel medicatie voorschrijven en controles daarop. Meeste therapie wordt gedaan door verpleegkundigen.

Alle vormen van depressie moeten serieus genomen worden, het is iets wat heel snel je leven kan overnemen. Inzet van antidepressiva is meer op basis van hoe erg de patiënt er aan toe is. Bij een heftige seizoensdepressie kan je ook al behandeld worden met antidepressiva. Bij klinische of atypische depressie heb je (bijna) altijd antidepressiva nodig.

Nu met de donkere dagen en strenge coronamaatregelen plus eventuele spanningen over het voortbestaan je werk of onderneming is een recept voor veel meer depressies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
MikeyMan schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 22:31:
[...]

Ah, we hebben een liefhebber ;)
Jopen heeft wel achterlijk veel hoor. Gulpener al gehad?

Iets vergeten is niet vreemd. Maar dan ranten op.de regels? Als het 21:00 of 22:00 was geworden was de supermarkt sowieso dicht geweest. :)
Nee, want de supermarkt is hier gewoon tot 22u open. Zowel AH als Lidl.
Erg handig, want op vrijdagavond is hier fucking rustig met misschien 2 of 3 andere klanten als je na 21u gaat. Heerlijk gewoon.
Dat ik dan geen biertje mee kan nemen is gewoon betutteling.
Gulpener ook al best veel gehad. :p De Ur Hop van hen kan ik wel van genieten. Maar zij hebben ook mooie collaboraties met micro brouwerijen idd

[ Voor 10% gewijzigd door GAIAjohan op 31-10-2020 22:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

offtopic:
Gisteren bij de wijnhande 18 flessen wijn gehaald. Ik kom de lockdown we door :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
CMD-Snake schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 22:33:
[...]
Nu met de donkere dagen en strenge coronamaatregelen plus eventuele spanningen over het voortbestaan je werk of onderneming is een recept voor veel meer depressies.
Ja precies, daarom vind ik het zo raar dat een psychiater het zo in de krant bagatelliseert. Als iemand die aan het hoofd staat van een GGZ afdeling dat soort klachten al niet serieus neemt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:30
GekkePrutser schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 22:38:
[...]

Ja precies, daarom vind ik het zo raar dat een psychiater het zo in de krant bagatelliseert. Als iemand die aan het hoofd staat van een GGZ afdeling dat soort klachten al niet serieus neemt...
Interessant artikel gisteren in trouw:

https://www.trouw.nl/zorg...zijn-er-te-veel~b1a508cc/

"We begrijpen het lijden niet meer, stelt de psychiater. Het is hem in de loop der ­jaren opgevallen hoe er bijna geen andere woorden zijn voor wat hij ‘het lijden’ noemt, dan medisch jargon. “De meest ­accurate en treffende woorden voor psychisch lijden zijn namen van ziekten. De somberheid wordt een depressie, de angst een fobie, de onrust ADHD, het falen de stress en de uitputting een burn-out”, schrijft hij."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
GekkePrutser schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 22:26:

Ja hoor, het allemaal onzin want het wordt er maar bij bedacht met 'gepsychologiseer' :F Ja het zit 'maar' in je hoofd maar dat maakt het voor de patient allemaal niet minder ernstig. Van een psychiater had ik zulke uitlatingen niet verwacht. Het is toch logisch dat mensen die al aanleg hebben hiervoor door de langdurige opsluiting ernstigere effecten krijgen? En al helemaal als je alleen woont, eenzame opsluiting is niet gezond.
Het was niet specifiek op corona gericht. Meer een pleidooi dat men misschien de inzet van de GGZ wellicht anders moet benaderen en dat een zekere mate van "lijden" bij het leven hoort, normaal is en altijd is geweest (het geloof en de kerk vingen vroeger een heel deel op). En derhalve dat meer geld en meer psychologen (we schijnen er relatief veel te hebben vergeleken met het buitenland) misschien niet het juiste pad nog het enige pad is.
Maar in het verlengde daar van is de vraag of het corona-leed ook niet gewoon is wat het is .. leed; kortom niet te gauw psychologiseren door er gelijk de labels uit de beroepsgroep er op te plakken waarbij je wel eens somber voelen een depressie is etc.
Ik snap zijn insteek wel een klein beetje, het werk van een psychiater omvat met name de klinische gevallen die echt als 'ziekte' worden aangemeld. Chronische depressie wordt daar vaak niet onder gerekend. Een psychiater behandelt met name met medicijnen, voor de 'lichtere' gevallen heb je therapie.
Maar nogmaals, dat het niet als klinisch geval wordt ingeschat maakt het niet minder serieus.
Hij merkte vooral op dat psychiaters eigenlijk relatief weinig diagnoses meer (geacht worden) te stellen en de meeste diagnoses juist door basispsychologen worden gesteld. Waarbij er in zijn optiek te veel gedaan wordt aan maar matig serieuze klachten die onder "normaal lijden" zouden kunnen worden geschaard en ondertussen de zwaardere gevallen onvoldoende serieus worden behandeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

gekkie schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 23:35:
[...]
Hij merkte vooral op dat psychiaters eigenlijk relatief weinig diagnoses meer (geacht worden) te stellen en de meeste diagnoses juist door basispsychologen worden gesteld. Waarbij er in zijn optiek te veel gedaan wordt aan maar matig serieuze klachten die onder "normaal lijden" zouden kunnen worden geschaard en ondertussen de zwaardere gevallen onvoldoende serieus worden behandeld.
Dat wordt natuurlijk ook behoorlijk gedreven door de zorgverzekeraars. "Ik voel me even kut, ik wil even praten" is geen diagnose, geen DBC, en dus ook geen kwartiertje wat te faktureren valt. Doet die psycholoog dus maar mooi in zijn eigen tijd en niet in de tijd van de baas.

Dan wordt het maar gelijk een stempeltje "depressie" en gaan er deuren open. Paar dagen overspannen? Gelijk burn-out, want voor "overspannen" of "overwerkt" kun je je tegenwoordig niet meer ziek melden, dan is het werkweigering.

[ Voor 12% gewijzigd door Stoney3K op 31-10-2020 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Stoney3K schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 23:47:
Dat wordt natuurlijk ook behoorlijk gedreven door de zorgverzekeraars. "Ik voel me even kut, ik wil even praten" is geen diagnose, geen DBC, en dus ook geen kwartiertje wat te faktureren valt. Doet die psycholoog dus maar mooi in zijn eigen tijd en niet in de tijd van de baas.

Dan wordt het maar gelijk een stempeltje "depressie" en gaan er deuren open. Paar dagen overspannen? Gelijk burn-out, want voor "overspannen" of "overwerkt" kun je je tegenwoordig niet meer ziek melden, dan is het werkweigering.
Dat is inderdaad een mogelijke prikkel aan de zorg kant, maar er is ook een vraag kant waar het er op lijkt dat mensen toch graag een "erkende" aandoening willen hebben (ongetwijfeld ook deels omdat het dan vergoed wordt en wellicht ook deuren opent, bijvb op school). Lastig probleem, want je wilt in iedergeval de echte gevallen ook zo vroeg mogelijk herkennen en behandelen en alles wat echt potentie heeft om erger te worden.
Aan de andere kant kun je ook niet alle zielenpijn willen behandelen en de behoefte er aan zal niet gauw minder worden aangezien de "verwachtingen" van het leven niet bepaald lager (zijn ge-)worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:17
Stoney3K schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 23:47:
[...]

Een zorgverzekeraar doet eigenlijk niet veel meer dan het doelmatig en doeltreffend innen van premies en uitkeren van verzekeringskosten. Het gaat daarbij vooral om efficiëntie. Niet hoeven uitkeren is een voordeel. Wel uit moeten keren niet per se een probleem. Een duurder wordende zorg kan verdisconteerd worden in de premie en het probleem is weer opgelost. Dit is uiteraard een versimpelde weergave. Dat zorgverzekeraars steeds meer geld uitgeven aan preventieve activiteiten komt vooral omdat de daartoe worden gedwongen of daar geld voor krijgen. De incentive is bij zorgverzekeraars zelden daadwerkelijk zorgen dat goede zorg geleverd wordt. Een zorgverzekeraar is qua aard van de organisatie eerder een financiële instelling dan een zorgpartij.

In ons systeem worden heel veel preventieve activiteiten niet vergoed. Dus even met iemand praten om te voorkomen dat je depressief wordt is lastiger dan een behandeling voor depressiviteit vergoed krijgen. Dat ligt niet zozeer aan de zorgverzekeraars maar is veel meer het gevolg van keuzes die gemaakt worden als gevolg van oplopende zorgkosten. Daarbij wordt steeds meer uitgegaan van draagkracht door en verantwoordelijkheden bij de mensen zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

bazzemans schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 23:58:
[...]

In ons systeem worden heel veel preventieve activiteiten niet vergoed. Dus even met iemand praten om te voorkomen dat je depressief wordt is lastiger dan een behandeling voor depressiviteit vergoed krijgen. Dat ligt niet zozeer aan de zorgverzekeraars maar is veel meer het gevolg van keuzes die gemaakt worden als gevolg van oplopende zorgkosten. Daarbij wordt steeds meer uitgegaan van draagkracht door en verantwoordelijkheden bij de mensen zelf.
Wat er dus op uitdraait dat Jan die zijn leven prima op orde heeft maar af en toe wil ventileren op het tweewekelijkse praatje met zijn psycholoog of maatschappelijk werker, het van de ene op de andere dag zelf moet betalen.

Dat zorgt voor twee situaties: óf er wordt een 'casemanager' op Jan gezet die eigenlijk hetzelfde werk doet maar er nu een diagnose-stickertje op plakt, waardoor de mensen die de GGZ echt nodig hebben, daar minder ruimte voor krijgen, óf het ondersteunende netwerk van Jan valt van de ene op de andere dag gewoon weg omdat hij het niet kan betalen. Waardoor je uiteindelijk alleen nog maar meer problemen veroorzaakt (denk aan depressies of verslavingsproblematiek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Stoney3K schreef op zondag 1 november 2020 @ 00:04:
[...]

Wat er dus op uitdraait dat Jan die zijn leven prima op orde heeft maar af en toe wil ventileren op het tweewekelijkse praatje met zijn psycholoog of maatschappelijk werker, het van de ene op de andere dag zelf moet betalen.

Dat zorgt voor twee situaties: óf er wordt een 'casemanager' op Jan gezet die eigenlijk hetzelfde werk doet maar er nu een diagnose-stickertje op plakt, waardoor de mensen die de GGZ echt nodig hebben, daar minder ruimte voor krijgen, óf het ondersteunende netwerk van Jan valt van de ene op de andere dag gewoon weg omdat hij het niet kan betalen. Waardoor je uiteindelijk alleen nog maar meer problemen veroorzaakt (denk aan depressies of verslavingsproblematiek).
Jep. Gelukkig krijgen we nu overal in Nederland preventieakkoorden (naar voorbeeld van de lokale sportakkoorden) dus alles komt goed. -O-

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Nu online

SomerenV

It's something!

Ik denk dat het huidige pakket aan maatregelen gedoemd was/is te mislukken. Als ik het straatbeeld nu vergelijk met tijdens de eerste golf dan merk je gewoon dat mensen over het algemeen gewoon minder geven om de regeltjes. Iedereen doet wel braaf z'n mondkapje op, maar that's it. Het is druk op de straten, druk in de winkels en men praat gewoon gezellig met elkaar. Daar komt dan bovenop dat verkoudheidsvirussen nu lekker hun gang kunnen gaan want het is herfst (en je hippe katoenen mondkapje houdt dat soort virussen niet tegen), dus dat belooft nog wat :+

Sure, het aantal besmettingen en ziekenhuisopnamen zal wel wat afvlakken maar die 2e lockdown gaat er nog wel komen in Nederland. En met die tweede lockdown ook een steeds groter wordende groep mensen die ontevreden is want 'Covid19 is niet dodelijker dan de griep!!!' Nee, omdat we een shitload aan maatregelen hebben om te voorkomen dat mensen besmet raken en sterven.

Ben wel benieuwd waar we met kerst staan dit jaar en in hoeverre je het kunt vieren met vrienden/familie of in hoeverre mensen op dat moment echt totaal niks meer geven om de regeltjes.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Stief-pappa dan ?
In iedergeval waar aan door haar als (stief)-vader werd gerefereerd bij haar Jinek optreden als voorbeeld van mensen die het ook niet bepaald makkelijk hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
SomerenV schreef op zondag 1 november 2020 @ 00:07:
Ik denk dat het huidige pakket aan maatregelen gedoemd was/is te mislukken. Als ik het straatbeeld nu vergelijk met tijdens de eerste golf dan merk je gewoon dat mensen over het algemeen gewoon minder geven om de regeltjes. Iedereen doet wel braaf z'n mondkapje op, maar that's it. Het is druk op de straten, druk in de winkels en men praat gewoon gezellig met elkaar. Daar komt dan bovenop dat verkoudheidsvirussen nu lekker hun gang kunnen gaan want het is herfst (en je hippe katoenen mondkapje houdt dat soort virussen niet tegen), dus dat belooft nog wat :+
Ben vooral benieuwd of uit de cijfers gaat blijken dat de herfstvakantie qua scholen de voornaamste veroorzaker blijkt te zijn van de daling. En niet of minder de invloed van het nog matig houden aan de (extra en basismaatregelen. Maar goed of het wel zo blijkt te zijn, of niet, dan heeft het nog even wachten hopelijk wat meer inzicht in de rol van scholen gebracht (wat in het voorjaar ook al de bedoeling was maar er door de druk toen niet van gekomen is).
Sure, het aantal besmettingen en ziekenhuisopnamen zal wel wat afvlakken maar die 2e lockdown gaat er nog wel komen in Nederland. En met die tweede lockdown ook een steeds groter wordende groep mensen die ontevreden is want 'Covid19 is niet dodelijker dan de griep!!!' Nee, omdat we een shitload aan maatregelen hebben om te voorkomen dat mensen besmet raken en sterven.
Ik acht de kans ook best aanwezig. Op zich zou volgende week aardig in een tijdsschema passen voor plusminus 4 weken en dan opheffen op 2 weken voor de kerst in een dalende trend.
Ben wel benieuwd waar we met kerst staan dit jaar en in hoeverre je het kunt vieren met vrienden/familie of in hoeverre mensen op dat moment echt totaal niks meer geven om de regeltjes.
Tsja wat is vieren en wat is familie en vrienden?
Als je niet van plat bent overal de deur plat te lopen en het in kleine kring doet dan zal er vast wel het nodige kunnen. Een setje ouders met de kerst .. andere met oud en nieuw ofzo. Keertje iets minder uitbundig zal vast wel kunnen, spaar je de extravaganza nog maar even op voor volgend jaar.
Eventueel de week ervoor zelf nog wat extra opletten om proberen niets op te lopen en mee te nemen naar het dinner als surprise.

[ Voor 4% gewijzigd door gekkie op 01-11-2020 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:10
SomerenV schreef op zondag 1 november 2020 @ 00:07:
Mondkapjes en maatregelen helpen uiteraard ook tegen de verspreiding van verkoudheid en griep

Tenzij je deze draagt natuurlijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eD2ZkLueFrRsP2ZfhfPZQxqUcHc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nHon2Fj6hNNLbavPzSd8Fx0U.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

BarôZZa schreef op zondag 1 november 2020 @ 06:22:
[...]

Mondkapjes en maatregelen helpen uiteraard ook tegen de verspreiding van verkoudheid en griep

Tenzij je deze draagt natuurlijk:

[Afbeelding]
Idioten die met ronduit kleuterachtige / kinderachtige termen als 'muilkorven' komen zou ik sowieso niet al te serieus nemnen. Dat zijn gewoon trollen.

Alsof je met een gewoon mondkapje niet zou kunnen ademen. Als dat zo was, dan zou elke mondkapjes-drager binnen 1 minuut dood neervallen 8)7

Dit soort kwaadaardige posts/acties zouden van mij wel door het OM strafrechterlijk mogen worden aangpakt. Dit zijn zeer kwaadaardige zaken die potentieel gezondheidsschade op kunnen leveren.

[ Voor 12% gewijzigd door wildhagen op 01-11-2020 06:32 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
gekkie schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 23:35:
[...]

Het was niet specifiek op corona gericht. Meer een pleidooi dat men misschien de inzet van de GGZ wellicht anders moet benaderen en dat een zekere mate van "lijden" bij het leven hoort, normaal is en altijd is geweest (het geloof en de kerk vingen vroeger een heel deel op). En derhalve dat meer geld en meer psychologen (we schijnen er relatief veel te hebben vergeleken met het buitenland) misschien niet het juiste pad nog het enige pad is.
Maar in het verlengde daar van is de vraag of het corona-leed ook niet gewoon is wat het is .. leed; kortom niet te gauw psychologiseren door er gelijk de labels uit de beroepsgroep er op te plakken waarbij je wel eens somber voelen een depressie is etc.

[...]

Inderdaad die hele GGZ afgezien van psychiatrische behandelingen voor ernstige trauma's, autisme etc mogen ze van mij uit het basispakket halen. Vroeger ging je voor steun ook naar je familie, vrienden of kerk oid en als je dat niet voldoende vindt maar met een psycholoog wilt praten omdat je je niet helemaal happy voelt betaal je dat maar zelf. Er gaan miljarden elk jaar op aan psychologische hulp en waarbij het maar de vraag is of de patient ziek is of de maatschappij (flexcontracten, hoge druk op het middeninkomen, hoge werkdruk, onvoldoende betaalbare huizen, Instagram-realiteiten etc). Haal dat basispsychologie uit het basispakket en er komt dan miljarden vrij voor echte medische behandelingen. En die ggz is een perverssysteem want hoe meer mensen het stempel 'overspannenheid' of 'depressie' krijgen dan valt er wat te verdienen.

[ Voor 5% gewijzigd door CyberMania op 01-11-2020 06:48 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
CyberMania schreef op zondag 1 november 2020 @ 06:40:
[...]

Inderdaad die hele GGZ afgezien van psychiatrische behandelingen voor ernstige trauma's, autisme etc mogen ze van mij uit het basispakket halen. Vroeger ging je voor steun ook naar je familie, vrienden of kerk oid en als je dat niet voldoende vindt maar met een psycholoog wilt praten omdat je je niet helemaal happy voelt betaal je dat maar zelf. Er gaan miljarden elk jaar op aan psychologische hulp en waarbij het maar de vraag is of de patient ziek is of de maatschappij (flexcontracten, hoge druk op het middeninkomen, hoge werkdruk, onvoldoende betaalbare huizen, Instagram-realiteiten etc). Haal dat basispsychologie uit het basispakket en er komt dan miljarden vrij voor echte medische behandelingen. En die ggz is een perverssysteem want hoe meer mensen het stempel 'overspannenheid' of 'depressie' krijgen dan valt er wat te verdienen.
Dit zijn bijzondere claims, heb je ook enige onderbouwing - buiten onderbuik - dat de miljarden(?) die naar GGZ gaan vermeend verspilt worden? Het probleem met dit soort claims is dat je psychologische problemen ontzettend klein laat maken terwijl ze wel een significante impact op de persoon - en potentieel de personen om hem/haar heen - heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Napo schreef op zondag 1 november 2020 @ 07:48:
[...]

Dit zijn bijzondere claims, heb je ook enige onderbouwing - buiten onderbuik - dat de miljarden(?) die naar GGZ gaan vermeend verspilt worden?
Bron:

https://www.zorgwijzer.nl...derland-bijna-100-miljard

Ca. 7 miljard per jaar naar GGZ.
Het probleem met dit soort claims is dat je psychologische problemen ontzettend klein laat maken terwijl ze wel een significante impact op de persoon - en potentieel de personen om hem/haar heen - heeft.
Nee dat zeg ik niet. Ik zeg voor veel levenszaken kan je ook gewoon naar vrienden, familie of de kerk/moskee oid. Is dat niet genoeg dan betaal je het zelf, tenzij écht gaat om trauma's, autisme etc.
Dus ik minimaliseer het helemaal niet maar zeg dat diegenen dat best uit eigen zak mogen gaan betalen. Waarom moet ik mee betalen aan iemand's Mindfulnesstraining?

Daarnaast kunnen die miljarden veel beter ingevesteerd worden: als je onderaan de boom hangt met tijdelijk contracten of zzp-constructies, slechte en dure huisvesting, hoge belastingdruk op je inkomsten, iedereen te dicht op elkaar laten wonen, steeds hogere werkdruk in sommige sectoren (denk aan zorg), de regering die hele groepen negeert (wel met voorrang huizen voor asielzoekers maar eigen kinderen 10 jaar laten wachten op een huisje in de buurt waar ze zijn opgegroeid) etc. Dan is het logisch dat er allerlei burnout's, depressies etc ontstaan. Fix het aan de voorkant ipv de achterkant.

Hetzelfde zie je bij het dakloosheidbeleid: uit alle onderzoeken blijkt dat het resocialiseren begint met een eigen huisje (a 600 euro per maand oid) maar nee in plaats van daarvan wordt er liever een heel systeem rondom de dakloze in stand gehouden van maatschappelijk werkers, zorgmedewerkers, psychologen, verslavingszorg omdat drugs vaak de enige manier zijn om zulke moeilijke situaties op straat te overleven, boa's en politie-agenten, ambtenaren voor beleid etc. Waarbij die kosten uiteindelijk veel hoger zijn dan het bieden van een huis als basis voor verbetering van iemands leven.

[ Voor 35% gewijzigd door CyberMania op 01-11-2020 08:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het kost wat tijd en geld, maar dan heb je ook wat!
De politie van Limburg heeft in de nacht van zaterdag op zondag met hulp van de mobiele eenheid (ME) een groot illegaal feest opgedoekt dat werd gehouden in het bosgebied in Geulle in de gemeente Meerssen. Ongeveer honderd feestvierders hebben een bekeuring gekregen.

De politie arriveerde rond 3.30 uur en trof naar schatting tussen de 100 en 150 personen aan. Via verschillende bospaden bleef het publiek toestromen.

Met hulp van de ME is het feest beëindigd en zo;n honderd aanwezigen hebben een bekeuring gekregen. Elf mensen zijn aangehouden omdat zij zich niet konden legitimeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Dank, maar dat is natuurlijk niet de vraag. Het gaat er om dat je claimt dat er gesneden kan worden op een deel van de zorguitgaven binnen de GGZ, dat is dus een fractie van de €7 miljard. De vraag is derhalve, wat is de fractie van de €7 miljard die je wil korten en in hoeverre is die uitgave echt een verspilling
[...]

Nee dat zeg ik niet. Ik zeg voor veel levenszaken kan je ook gewoon naar vrienden, familie of de kerk/moskee oid. Is dat niet genoeg dan betaal je het zelf, tenzij écht gaat om trauma's, autisme etc.
Het is geen kleine stap om naar je huisarts te gaan en te vertellen dat niet alles meer op rolletjes loopt. Waarschijnlijk is dit in veel gevallen niet iets van vandaag op morgen maar iets wat al een langere periode speelt. De impact op de kleine kring van vrienden en familie is er al en blijkbaar heeft de persoon het niet kunnen uitspreken noch de kring die dicht bij hem/haar staat het kunnen observeren. Psychologische aandoeningen hebben een serieuze impact op de persoon maar potentieel ook op de omgeving. Laat de vervolgvraag dan zijn; Wat vind jij een écht trauma en waarom denk je dat men niet met vrienden, familie of andere personen in die nabij hem/haar staat praat?
Dus ik minimaliseer het helemaal niet maar zeg dat diegenen dat best uit eigen zak mogen gaan betalen.
En dan gaan we naar de realiteit. Mensen die in de onderste inkomensgroepen van Nederland vallen moeten dus maar hun problemen oplossen met amateurpsychologen?
Waarom moet ik mee betalen aan iemand's Mindfulnesstraining?
Waarom betaal ik voor logopedie, dieetadvies, zwangerschapszorg, gehandicaptenzorg of gecombineerde leefstijlinterventie? Je mindfulnesstraining wordt trouwens enkel gedekt door de basisverzekering in een traject indien er terugkerende depressie is. Gelukkig heeft een depressie geen impact op de omgeving van de patient
Daarnaast kunnen die miljarden veel beter ingevesteerd worden: als je onderaan de boom hangt met tijdelijk contracten of zzp-constructies, slechte en dure huisvesting, hoge belastingdruk op je inkomsten, iedereen te dicht op elkaar laten wonen, steeds hogere werkdruk in sommige sectoren (denk aan zorg), de regering die hele groepen negeert (wel met voorrang huizen voor asielzoekers maar eigen kinderen 10 jaar laten wachten op een huisje in de buurt waar ze zijn opgegroeid) etc. Dan is het logisch dat er allerlei burnout's, depressies etc ontstaan.
Zeker, als de omgeving verziekt is dan zijn de ziektes een gevolg daarvan. Je kan echter niet de zorg stopzetten zonder eerst de omgeving te verbeteren, dat zomaar bij de groep zieken neerleggen is naar mijn mening compleet onacceptabel in de maatschappij van vandaag.
Fix het aan de voorkant ipv de achterkant.
Dat sowieso maar dat houdt ook in dat je beter eerder psychologische ondersteuning kan bieden waar de klachten nog niet jaren spelen dan dat je wacht tot het serieuze psychologische problemen zijn waar je jaren aan mag gaan klussen. Vanuit dat perspectief zou je juist veel proactieve psychologische ondersteuning moeten gaan aanbieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 07:37
jadjong schreef op zondag 1 november 2020 @ 08:04:
Het kost wat tijd en geld, maar dan heb je ook wat!

[...]
Vorige week nog schier onmogelijk volgens velen hier. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

stylezzz schreef op zondag 1 november 2020 @ 09:18:
[...]

De vraag is wat ze hier nu voor hebben moeten laten schieten. Zowel gisteren als vandaag.

En hoeveel overuren er gedraaid zijn. En of en wanneer die gecompenseerd kunnen worden.

[ Voor 19% gewijzigd door MikeyMan op 01-11-2020 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
MikeyMan schreef op zondag 1 november 2020 @ 09:19:
[...]

De vraag is wat ze hier nu voor hebben moeten laten schieten. Zowel gisteren als vandaag.

En hoeveel overuren er gedraaid zijn. En of en wanneer die gecompenseerd kunnen worden.
Dat is de problematiek van alle dag, en niet enkel gisteravond. Blijkbaar wist men de prioriteiten goed te leggen, waarvoor hulde. Een en ander was natuurlijk ookal aangekondigd, dat men sneller over zou gaan tot bekeuren en niet enkel meer een vermanend praatje zou houden met de wijkagent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

stylezzz schreef op zondag 1 november 2020 @ 09:26:
[...]

Dat is de problematiek van alle dag, en niet enkel gisteravond. Blijkbaar wist men de prioriteiten goed te leggen, waarvoor hulde. Een en ander was natuurlijk ookal aangekondigd, dat men sneller over zou gaan tot bekeuren en niet enkel meer een vermanend praatje zou houden met de wijkagent.
Dat is ook problematiek van alle dag. Maar niet in deze aantallen. Uiteraard; ik ben er ook helemaal voor dat er gehandhaafd wordt. Er zal ook geen agent te vinden zijn die hierop tegen is.

Maar er wordt wel verschrikkelijk makkelijk gedaan over even aanpakken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

CyberMania schreef op zondag 1 november 2020 @ 06:40:
[...]

Ik hink een beetje op twee gedachten bij jouw posts over de GGZ. Enerzijds denk ik dat je er echt veel te makkelijk over denkt en mensen met psychische klachten op een walgelijke manier wegzet en klachten bagatelliseert. Anderzijds ben ik het (door eigen ervaring)wel deels met je eens dat je je af kan vragen of wat er in het pakket zit werkt...

Niet alles kan je zomaar even oplossen met je vriendengroep of familie, daar ga je echt tekort door de bocht. Uiteindelijk heb ik ook even “geproefd” van wat er “standaard” in NL geleverd wordt.... ik heb mijn traject dus maar uit eigen zak betaald (gelukkig kan ik dat) en ik ben er weer helemaal bovenop.

Ik denk dat we na dit corona tijdperk best een hoop mensen hebben die een flinke knauw hebben gekregen...overigens, de maatschappij is ook gewoon ziek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 1 november 2020 @ 09:35:
[...]

Dat is ook problematiek van alle dag. Maar niet in deze aantallen. Uiteraard; ik ben er ook helemaal voor dat er gehandhaafd wordt. Er zal ook geen agent te vinden zijn die hierop tegen is.

Maar er wordt wel verschrikkelijk makkelijk gedaan over even aanpakken.
Het verschil zit 'm in deze:
De politie kwam het feest op het spoor doordat ze informatie over de voorbereidingen in handen kreeg. Samen met meldingen van geluidsoverlast leidde dat tot de locatie.
Dan kun je ook rustig de juiste handelingen treffen, waar dat met een nachtelijk telefoontje van een bezorgde burger die langs een bedrijfpand liep, wat lastiger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19:50
[...]

Ik ben niet bijzonder onder de indruk, handhaven op welgeteld 1 feestje in 8 maanden tijd. Bravo.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[...]

Planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Dit illegale feestje stond al in de planning? Super handig dat ze zo goed samenwerken met organisatoren van illegale feesten.
Een heel groot deel van het politie- en handhavingswerk valt niet te plannen. Hoogstens een inschatting maken van de benodigde bezetting.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:24

codex

Geen OpenAI agent :)

@CyberMania
Je onderschat psychische aandoeningen gigantisch. Ik heb er geen baat bij gehad(gegeneraliseerde angststoornis), maar er zijn wel degelijk mensen die door een psycholoog weer enigszins kunnen functioneren of van hun klachten afkomen.

Ik heb zoveel meegemaakt door wat ooit gestart is met een paniekaanval, je gaat inderdaad niet dood aan een angststoornis of depressie (op zelfmoord na) maar het kan je leven net zo erg verpesten als een chronische ziekte.

Dit is iets wat echt niet weg gaat door een goed gesprek met een familielid, kennis etc.

[ Voor 8% gewijzigd door codex op 01-11-2020 09:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Drardollan schreef op zondag 1 november 2020 @ 09:43:
[...]

Ik ben niet bijzonder onder de indruk, handhaven op welgeteld 1 feestje in 8 maanden tijd. Bravo.
Dara heb je misschien wel gelijk in maar ik ben toch blij dat er is opgetreden. Het geeft op zijn minst een signaal af.

Dit soort feestjes wordt niet alleen georganiseerd en bezocht door 18 jarigen waarvan je kunt zeggen dat de risico inschatting voor de samenleving nog niet volgroeid is maar daat zitten ook gewoon 30 ers en ouder tussen. Daarvan mag e toch wel wat meer verantwoordelijk gedrag verwachten. Mijn studerende dochter legt meer verantwoordelijkheid aan de dag en haar directe omgeving ook.

Ik begrijp dat de situatie van weinig sociale dingen kunnen doen pijnlijk is voor heel veel mensen en dat is inclusief mijzelf. Dat staat dan nog even los van de economische schade die ik in toenemende mate om mij heen zie. Voldoende bedrijven die het zwaar hebben en verwachten het niet te redden of inmiddels failliet zijn en voldoende mensen die hun bron van inkomsten hebben verloren.

Die boetes in het begin van de pandemie voor 4 mensen in het park op anderhalve meter vond ik onzin maar dat er bij zo'n feest wordt opgetreden is is wel prima. Je hoeft niet elk illegaal feest te pakken om een significante reductie in illegale feesten te krijgen maar het een beetje in toom houden kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ook in Amsterdam was het foute boel met asociale feestjes:
De politie Amsterdam heeft afgelopen nacht drie illegale feesten beëindigd. Tientallen boetes zijn uitgedeeld aan aanwezige feestvierders. Ook zijn er aanhoudingen verricht en is geluidsapparatuur in beslag genomen.

In een woning aan de Gustav Mahlerlaan op de Zuidas beëindigde de politie om 02.00 uur een feest waar ongeveer zestig personen aanwezig waren. De twee eigenaren van de woning en de persoon die als portier fungeerde, kregen een boete.

In een bedrijfspand aan de Anthony Fokkerweg op bedrijventerrein Schinkel deelde de politie 46 boetes uit aan bezoekers van een illegaal feest. Bij aankomst van de politie om 02.30 uur maakten veertig personen zich direct uit de voeten. Een van de bezoekers gaf een agent een kaakslag. De organisator van het feest kreeg een proces verbaal. Die kan ook op bestuurlijke maatregelen van de gemeente rekenen, zoals een dwangsom of een bestuurlijke boete.

Tot slot beëindigde de politie een feest aan de Leidsekruisstraat in het centrum van Amsterdam. Daar waren meer dan twintig personen aanwezig.

Meldingen van illegale feesten worden met voorrang behandeld, waarschuwt de politie. ,,De tijd van waarschuwen is daarbij echt voorbij.'' In de nacht van vrijdag op zaterdag beëindigde de politie ook al een feest in een bedrijfspand aan de Van Eeghenstraat.
(AD Liveblog)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
Drardollan schreef op zondag 1 november 2020 @ 09:43:
[...]

Ach het begin is er en dat geeft hoop. Ik zie het hele weekend al berichten dat er daadwerkelijk bekeurd word. Het een wat kleiner of groter als het andere..... van een uit de hand gelopen halloweenfeestje bij iemand thuis tot complete bedrijfspanden die tot kroeg waren omgebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
MaZo schreef op zondag 1 november 2020 @ 07:02:
[...]
Akkoord gaan met salarisverlaging is niet slim, want de hoogte van een uitkering is afhankelijk van het laatst verdiende salaris.

Nu komt er even geen steun, voor de bühne. Uiteindelijk zal KLM gewoon overeind worden gehouden, de overheid heeft er immers al miljarden in gepompt.
Daar zitten wel maxima aan. En ja je kunt er op gokken dat de overheid het overeind houdt, maar het lijkt me naief te veronderstellen dat de overheid het overeind gaat houden onder de oude voorwaarden zonder ontslagen etc. Als ik het overeind zou moeten houden dan zou ik minimaal:
  • groter aandeel willen, dus andere aandelen laten verwateren (er zullen er vast zijn die aandelen in de eigen toko hebben).
  • winsdelingen etc .. gone.
  • hard saneren, piloten zijn waarschijnlijk later prima weer aan te nemen vanwege een overschot onder voor de KLM en de staat als aandeelhouder dus betere voorwaarden.
Succes dan als beginnende piloot met je studieschuld op de arbeidsmarkt en stuur vooral een bedankje naar je bond.
Het enige waar ik ze gelijk in kan geven is dat ze de voorwaarden eerder hadden kunnen opstellen, maar goed daar zit wellicht hetzelfde achter als bij de rest van hoe er gehandeld is, de hoop dat het in het najaar mee zou vallen, wat het dus niet doet. Dus ja het zijn nogal ingrepen, maar waar zijn die er niet. En ze kunnen toch moeilijk stellen dat het zonder corona al wel echt cresendo ging met ditto outlook. Tevens is het misschien handig om de nieuwsberichten van de afgelopen jaren te lezen over het feest dat arbeidsvoorwaarden bij Ryan en Easy heet, misschien dat ze zich dan nog wel bedenken ipv te denken dat powerplay in the long run gaat werken.
Pagina: 1 ... 43 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins