Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 224 Laatste
Acties:
  • 695.653 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:24
Waah schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:59:
[...]

Maar met een virus met een exponentiële groei is dat wel een groot risico. Met een laag aantal besmettingen is een plotselinge toename wel op te vangen. Met een hoog aantal is dat lastig.

In 6 dagen kan je van:
10 naar 42
of
1200 naar 4400

Daar zit nogal een verschil in opvang. Daarbij konden de zorgverleners de "rust" wel even gebruiken. Naast dat men een inhaalslag moest maken voor het reguliere werk wat was uitgesteld.
Resultaat is helaas dat de immuniteit achter is gebleven en we nu een giga golf te verwerken hebben in de zorg. Maar ja, zo heeft elke keuze een gevolg en weet je nooit wat de beste keuze nu was.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
CMD-Snake schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:31:
[...]

Ergens twijfel ik eraan of ze winst maken. Het blaadje is in meerdere steden ook als een huis-aan-huis blaadje bezorgd. Tenzij zoiets nog veel adverteerders trekt, wat ik betwijfel, is het geen winstgevende operatie. Misschien quitte als ze genoeg verkopen via de boekhandels.
Het dient ook vooral als reclame voor al hun youtubekanalen, in tv programma's gevraagd worden (à een paar duizend euro per keer), reclame voor kwakzalverij en zelfverheerlijking. Nog wat sponsorgeld erbij uit de FvD-kas en het is zeker een goede business case.

[ Voor 8% gewijzigd door pagani op 28-10-2020 15:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:56
Het redteam vraagt nu om meer aandacht van de verspreiding van het virus via aerosolen.
Iets wat ik van Dissel vanmorgen nog hoorde downplayen.

https://www.c19redteam.nl...emmer_deed_overlopen_.pdf

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:39

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
mesa57 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:33:
Het redteam vraagt nu om meer aandacht van de verspreiding van het virus via aerosolen.

Downplayen of voor de zoveelste keer feitelijk weerleggen, na de zoveelste domme vraag van Agema?

Zijn punt was volgens mij dat als het de grootste bron van verspreiding zou zijn, het heel anders was geweest in maart en april. Hij ontkende zeker niet dat een mogelijke rol heeft, maar het is echt niet zo sterk als bijvoorbeed Agema dacht.

Dat redteam schrijft ook gewoon in die brief dat wereldwijd gezondorganisaties er naast zitten en dat zij het beter weten...

[ Voor 8% gewijzigd door ZieMaar! op 28-10-2020 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
ZieMaar! schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:40:
[...]

Downplayen of voor de zoveelste keer feitelijk weerleggen, na de zoveelste domme vraag van Agema?

Zijn punt was volgens mij dat als het de grootste bron van verspreiding zou zijn, het heel anders was geweest in maart en april. Hij ontkende zeker niet dat een mogelijke rol heeft, maar het is echt niet zo sterk als bijvoorbeed Agema dacht.
Helaas heb ik die domme vraag gemist, ik hoorde alleen het antwoord dat volgens wetenschappelijke inzichten de verspreiding via aerosolen geen belangrijke rol spelen.
Het redteam (en zij niet alleen) denkt daar anders over.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:49
mesa57 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:44:
[...]

Helaas heb ik die domme vraag gemist, ik hoorde alleen het antwoord dat volgens wetenschappelijke inzichten de verspreiding via aerosolen geen belangrijke rol spelen.
Voor de zoveelste keer, (snap je het nou echt niet of ben je al die tijd aan het trollen?)

Als aerosolverspreiding een belangrijke factor zou zijn met dit virus, had de "R" veel en veel hoger uitgevallen.
Zoals bij de mazelen. Daar zit die R0 op 18.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:12
Drardollan schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:27:
[...]

Resultaat is helaas dat de immuniteit achter is gebleven en we nu een giga golf te verwerken hebben in de zorg. Maar ja, zo heeft elke keuze een gevolg en weet je nooit wat de beste keuze nu was.
De immuniteit was niet significant hoger geweest als we wel een hanteerbaar aantal zieken hadden gehad. aangezien met 60% aanhoud voordat de zorg niet overbelast zou raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

Alle organisaties wereldwijd denken A maar Red Team denkt B. Dat zien ze als hun taak als Red (tegenstanders) Team. Als iedereen aerosolen zu aangeven als grootste bron dan begint Red Team aan een document om dat te weerleggen.
- Gezondheidsorganisaties wereldwijd, het RIVM incluis, lijken een verkeerde dan wel
achterhaalde grenswaarde te gebruiken voor de scheiding tussen aerosol en druppel.
Het verschil loopt op tot een factor 20.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
[...]

Geen belangrijke rol
Het Redteam geeft aan dat het wel een rol kan spelen blijkt uit onderzoek.

Beide hebben gelijk dus. Het kan een rol spelen, maar het is niet zo groot volgens het RIVM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
Leon Zwiers schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:49:
[...]

Voor de zoveelste keer, (snap je het nou echt niet of ben je al die tijd aan het trollen?)

Als aerosolverspreiding een belangrijke factor zou zijn met dit virus, had de "R" veel en veel hoger uitgevallen.
Heb je het rapport al gelezen. En ik snap het heel goed en die R factor is een factor zonder k.
Dus ik ben zeker niet aan het trollen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
mesa57 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:51:
[...]

Heb je het rapport al gelezen. En ik snap het heel goed en die R factor is een factor zonder k.
één arts zegt dat de definitie van aerosols anders zijn in dat document. (niet >5nanometer, maar tot 100 nanometer) En dan heeft íedereen het dus fout?
Er is altijd wel iemand te vinden die wat anders vind, als je maar lang genoeg zoekt. :+

En heb je het document zelf al gelezen? Want het is een vrij lang document O-)

[ Voor 11% gewijzigd door Waah op 28-10-2020 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:34

gws24

Thinking is hard!

Plenkske schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:06:
[...]

Het duurt simpelweg 10-14 dagen voor het aantal besmettingen van een dag compleet is.
In één van de sheets van van Dissel vandaag staat dat de gegevens na een week (inmiddels) ongeveer 98% compleet zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3kt87d7xI_Z9lCsJpxz4gAbknCc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Mvvev3EqjZQK7Epjf2HD6UfW.png?f=fotoalbum_large

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 14:48

Mfpower

In dubio

Leon Zwiers schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:49:
[...]

Het enige wat daar tegenin te brengen valt is dat er aanwijzingen zijn dat een kleine groep verantwoordelijk is voor heel veel besmettingen. De superspreaders. Misschien dat via hun de route wel via aerosolen gaat. /speculatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:46
gws24 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:53:
[...]
In één van de sheets van van Dissel vandaag staat dat de gegevens na een week (inmiddels) ongeveer 98% compleet zijn.

[Afbeelding]
Ik weet het niet zeker, maar gaat het daar alleen over meldingsdatum ?
De grafieken die een onderverdeling maken in "eerste ziektedag, meldingsdag en labuitslag" laten namelijk hele andere percentages zien. Zeker geen 87% binnen 58 uur.

Deze verdeling was er recent nog, het zou kunnen dat dit intussen wel flink verbeterd is overigens. Maar dan zou het dus van 8 dagen naar 2,5 dag gegaan moeten zijn in een week tijd. Lijkt me sterk. Zeker gezien de recente "technische storingen"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ARYra542AhuROPfVv7VrRtLlL8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VLdOohXZ7GDAM3P4Ki9z3qTZ.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
mesa57 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:51:
[...]

Dat "rapport" staat wederom weer vol met open deuren en slecht onderbouwde aannamen.

“Verspreiding door de lucht moest eerst bewezen worden. Terwijl wij
zeggen: er zijn allerlei aanwijzingen dat transmissie via de lucht een rol speelt, neem nu eens
het zekere voor het onzekere.”
_O- _O-

Als die aanwijzingen zo overduidelijk zijn, waarom lukt het ze dan maar niet om het te bewijzen? Die lui roepen maar wat, dat mag inmiddels wel duidelijk zijn na al die vage "rapporten" en het geschreeuw op social media van ze. Moet jij eens opletten wat er gaat gebeuren als de overheid het zekere voor het onzekere neemt en alles dichtgooit voor een maand. Dan staan de tokkies hier ook te schreeuwen op straat onder leiding van neo nazis. Net als in Italie.

[ Voor 12% gewijzigd door LZ86 op 28-10-2020 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Mfpower schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:57:
[...]

Het enige wat daar tegenin te brengen valt is dat er aanwijzingen zijn dat een kleine groep verantwoordelijk is voor heel veel besmettingen. De superspreaders. Misschien dat via hun de route wel via aerosolen gaat. /speculatie.
Er zijn wel onderzoeken waarin sommige mensen zonder duidelijke oorzaak tot 7,5 keer zoveel aerosolen produceren bij identieke teksten op een identiek volume oplezen. Een zo iemand vroeg in de verspreiding kan een enorm aantal meer besmettingen opleveren vergeleken met een ander gebied waar mensen 'gewoon' verspreiden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CvVbF4f.jpg

https://www.nature.com/articles/s41598-019-38808-z

En dan is er ook nog de taal die gesproken wordt en qua klanken ook weer meer of minder verspreiding oplevert.

https://journals.plos.org...1371/journal.pone.0227699

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Plenkske schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:59:
[...]

De grafieken die een onderverdeling maken in "eerste ziektedag, meldingsdag en labuitslag" laten namelijk hele andere percentages zien. Zeker geen 87% binnen 58 uur.

Deze verdeling was er recent nog, het zou kunnen dat dit intussen wel flink verbeterd is overigens. Maar dan zou het dus van 8 dagen naar 2,5 dag gegaan moeten zijn in een week tijd. Lijkt me sterk. Zeker gezien de recente "technische storingen"
[Afbeelding]
Die rapportage gaat ook maar tot 20 oktober. Wellicht hebben ze alweer nieuwe cijfers die niet op die slide staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Leon Zwiers schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:05:
[...]

Die rapportage gaat ook maar tot 20 oktober. Wellicht hebben ze alweer nieuwe cijfers die niet op die slide staan?
Die hebben ze maar die is dus niet compleet genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:16

Indoubt

Always be indoubt until sure

IJzerlijm schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:05:
[...]

Er zijn wel onderzoeken waarin sommige mensen zonder duidelijke oorzaak tot 7,5 keer zoveel aerosolen produceren bij identieke teksten op een identiek volume oplezen. Een zo iemand vroeg in de verspreiding kan een enorm aantal meer besmettingen opleveren vergeleken met een ander gebied waar mensen 'gewoon' verspreiden.

[Afbeelding]

https://www.nature.com/articles/s41598-019-38808-z

En dan is er ook nog de taal die gesproken wordt en qua klanken ook weer meer of minder verspreiding oplevert.

https://journals.plos.org...1371/journal.pone.0227699
Daar is volgens mij ook al veel eerder wat over gezegd en ook onderzoek naar gedaan. Het kan wel en het gebeurt heel soms ook alleen zijn de gevallen in % heel klein. Het is niet iets waar je nou even lekker op kan sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Plenkske schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:59:
[...]

[Afbeelding]
We gaan nu uit van 2 weken max incubatietijd toch?
Als meer dan 50% van je cijfers ouder is dan 5 dagen, moeten we dat dan optellen bij de cijfers?
Of wordt dat achteraf allemaal gecorrigeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Waah schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:16:
[...]

We gaan nu uit van 2 weken max incubatietijd toch?
Als meer dan 50% van je cijfers ouder is dan 5 dagen, moeten we dat dan optellen bij de cijfers?
Of wordt dat achteraf allemaal gecorrigeerd?
De meldingen die je elke dag hoort zijn eigenlijk meldingen opgedeeld over de voorgaande X dagen.
Dus ja, die worden allemaal gecorrigeerd. Er komen simpelweg aantallen bij die dagen die nog niet compleet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

IJzerlijm schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:05:
Ik moest meteen aan Metal Gear Solid V denken O-)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sphere-
  • Laatst online: 28-08 19:53
Man man, die van Haga is een idioot.. de ziekenhuizen zouden vol liggen door de onbetrouwbare PCR test..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Sphere- schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:26:
Man man, die van Haga is een idioot.. de ziekenhuizen zouden vol liggen door de onbetrouwbare PCR test..
Misschien moeten ze van Haga eens vragen waarom ze dan in het ziekenhuis opgenomen moeten worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Waah schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:27:
[...]

Misschien moeten ze van Haga eens vragen waarom ze dan in het ziekenhuis opgenomen moeten worden :+
Die mensen vinden het vast relaxed om voor de grap een beetje op de IC te chillen 8)7

Verder moet je niet de Youtube comments onder de Haga filmpjes lezen, dan val je helemaal van je stoel van de nederlandse QAnon gekkies.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

8102 positief vandaag.

Maar waarschijnlijk deels door storing lager uitgevallen. Inhaalslag van de storing van afgelopen weekend heb ik overigens ook nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphere-
Zou me niet verbazen dat het een strategie is om stemmen te winnen van een bepaalde groep..
Anders denk ik niet dat we hem terug gaan zien na de verkiezingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
8123 nieuwe besmettingen. En "niet compleet vanwege een storing". Gooi maar weg dat getal. Hier hebben we helemaal niks aan.

Wanneer leert men bij het RIVM dat 1. de cijfers volledig en betrouwbaar moeten zijn, en 2. dan pas publiceren of gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
MikeyMan schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:34:
8102 positief vandaag.

Maar waarschijnlijk deels door storing lager uitgevallen. Inhaalslag van de storing van afgelopen weekend heb ik overigens ook nog niet gezien.
Dat heeft inderdaad wel wat context nodig.
Die inhaalslag van afgelopen weekend zou simpelweg gewoon in de gegevens van de dagen erna gezeten hebben. Maar ze hebben nooit gezegd hoeveel het er nou waren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
Plenkske schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:35:
[...]

Dat heeft inderdaad wel wat context nodig.
Die inhaalslag van afgelopen weekend zou simpelweg gewoon in de gegevens van de dagen erna gezeten hebben. Maar ze hebben nooit gezegd hoeveel het er nou waren.
Zaterdag spraken ze van enkele honderden.

Geloof nooit dat er 2000 ontbreken. Hopelijk dat we vandaag en morgen + correctie onder de 10k zijn gedoken.

[ Voor 13% gewijzigd door LZ86 op 28-10-2020 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
8102 positief vandaag.

Moet toch aan te geven zijn hoeveel procent van de data wel verwerkt is en zo redelijk betrouwbaar naar normale test omvang te extrapoleren.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Laatst online: 15:34

gws24

Thinking is hard!

@Plenkske Het gaat volgens mij inderdaad om de vertraging in melding door de GGD dus een aantal dagen komt er wel bij nog. Was misschien ook meer een aanvulling op jouw post, waar ik het grotendeels mee eens was, dat het misschien meer naar de 10 dan de 14 dagen leunt voordat je daadwerkelijk iets kan zeggen over daling/plateau etc.
Sphere- schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:35:
Zou me niet verbazen dat het een strategie is om stemmen te winnen van een bepaalde groep..
Anders denk ik niet dat we hem terug gaan zien na de verkiezingen.
Als je ziet hoe de FVD zetels in de peilingen aan het verliezen is omdat Baudet zich met de complot denkers in laat dan is het niet een heel goede strategie van van Haga.

edit: https://eenvandaag.avrotr...eg-weblog-gijs-rademaker/
"Forum heeft best partijpunten waar ik me in kan vinden, maar Baudet is deze crisis als leider ongeschikt gebleken", schrijft een stemmer. "Nu hij het wiel heeft gekozen van complotgekkies haak ik af." Een ander: "Forum geeft te veel steun aan complotdenkers zoals Lange Frans en Willem Engel. Ik accepteer op links geen onzinnige fanaten dus op rechts ook niet."

[ Voor 25% gewijzigd door gws24 op 28-10-2020 16:44 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:25
Ankona schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:38:
[...]

Moet toch aan te geven zijn hoeveel procent van de data wel verwerkt is en zo redelijk betrouwbaar naar normale test omvang te extrapoleren.
Ze weten niet eens welke regio's het betreft, laat staan hoeveel data er dan zou missen:
"We hebben nog niet een goed beeld in welke regio's wel en in welke regio's niet."
Aldus RIVM bij NOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:24
Maar ze vinden het wel belangrijk om de cijfers naar buiten de brengen, erg raar dat dit weer gebeurt en dat ze perse die foutieve cijfers willen publiceren. die ict problemen zouden toch gewoon op te lossen moeten zijn en dan maar wat later de echte cijfers publiceren.

Misschien moeten ze wat tweakers inschakelen daar bij de GGD want er gaat echt iets goed mis :+

[ Voor 15% gewijzigd door Stylze op 28-10-2020 16:45 ]

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Jovatov schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:42:
[...]

Ze weten niet eens welke regio's het betreft, laat staan hoeveel data er dan zou missen:

[...]

Aldus RIVM bij NOS
Het lijkt eerder weer vanaf een bepaalde tijd te zijn ipv regio. Het is niet zo dat er één regio extreem laag is nu. Tenminste, zoals ik het zag in de plaatjes op twitter (soms zijn die plaatjes beetje te klein om goed te zien).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Stylze 'Ze' publiceren wekelijks, wetende dat de dagstanden weinig zeggen. Dit is uit de datadump. Hadden ze ook achter kunnen houden, maar daar was vast ook commentaar op gekomen.

[ Voor 55% gewijzigd door MikeyMan op 28-10-2020 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:45:
[Embed]

@Stylze 'Ze' publiceren wekelijks, wetende dat de dagstanden weinig zeggen. Dit is uit de datadump. Hadden ze ook achter kunnen houden, maar daar was vast ook commentaar op gekomen.
Een complot!

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
8102 positief vandaag.

Op zondag was het wel iets hoger, maar niet heel spannend.

Dat verwacht ik van vandaag ook, morgen zullen er wel max 500 in de correctie zitten. Maar ook dat doet er niet toe, alle dagen krijgen we cijfers van 11 - 14 dagen oud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
robertpNL schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:35:
8123 nieuwe besmettingen. En "niet compleet vanwege een storing". Gooi maar weg dat getal. Hier hebben we helemaal niks aan.
Want? Gewoon middelen in de weekcijfers, niets aan de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 23:15
Drardollan schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:55:
[...]

Altijd mooi, gedrag van mensen:

Pro redteam en anti van dissel mensen: 'Dit heeft het RIVM zeker expres gedaan, de cijfers omlaag gedrukt'

manmanman 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphere-
gws24 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:41:

Als je ziet hoe de FVD zetels in de peilingen aan het verliezen is omdat Baudet zich met de complot denkers in laat dan is het niet een heel goede strategie van van Haga.

edit: https://eenvandaag.avrotr...eg-weblog-gijs-rademaker/

[...]
Mja complot denkers zullen vast ook minder geneigd zijn om naar de stembus gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Sphere- schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 17:01:
[...]

Mja complot denkers zullen vast ook minder vaak naar de stembus gaan
Die gooien alle post van de overheid tenslotte meteen weg, want er zitten vast chips in de envelop en corona op de stempas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

De cijfers zeggen niet zoveel of de groei of afname van virusbesmetten, maar ze op deze manier naar buiten brengen zorgt zeker voor een toename van het aantal viruswaanzinnigen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Als ik kijk naar de data van amsterdam en den haag dan lijkt daar wat te missen in ieder geval.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TrailBlazer schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 17:12:
Als ik kijk naar de data van amsterdam en den haag dan lijkt daar wat te missen in ieder geval.
Ik zou zeggen dat er gezond verstand mist. Maar dat begint ook een beladen term te worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:00
Plenkske schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:45:
[...]

Het lijkt eerder weer vanaf een bepaalde tijd te zijn ipv regio. Het is niet zo dat er één regio extreem laag is nu. Tenminste, zoals ik het zag in de plaatjes op twitter (soms zijn die plaatjes beetje te klein om goed te zien).
Klopt als ik kijk op het ggd dashboard Drenthe https://www.ggddrenthe.nl/index.php?id=528

Zijn er 124 besmettingen gerapporteerd tegen 83 bij het rivm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 17:17:
[...]

Ik zou zeggen dat er gezond verstand mist. Maar dat begint ook een beladen term te worden. ;)
Die lezen ze juist: https://nos.nl/artikel/23...ster-blok-op-radio-1.html _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 22:08
MikeyMan schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 17:17:
Na ondernemend, creatief, out of the box, kritisch, nu ook gezond verstand al overboord ?
We houden weinig over :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Zou het ergens best willen lezen (altijd goed om een beetje bij te houden waar de randen van de samenleving zich mee in laten), maar ik ga ze niet sponsoren voor 3,60.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als je als overheid oa stuurt op dit soort cijfers en al (terecht imho) klaagt dat het racen is met alleen een achteruitkijkspiegel, zorg dan in ieder geval dat die achteruitkijkspiegel vrij is van vlekken en goed afgesteld staat voor optimaal zicht.
Als er in een half jaar geen goede procedures en infrastructuur opgezet kunnen worden voor het verwerken en het melden van de kerngetallen waarop je aangeeft te sturen, dan faal je in mijn ogen.
En dan bedoel ik niet alleen de recente storingen, maar ook het hoge aantal achterstallige cijfers. Dat laatste geldt ook voor weekcijfers.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
gekkie schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 17:20:
[...]

Zou het ergens best willen lezen (altijd goed om een beetje bij te houden waar de randen van de samenleving zich mee in laten), maar ik ga ze niet sponsoren voor 3,60.
Nou, ik ga mijn tijd er niet aan verspillen. Er zitten in dit topic gelukkig meer mensen met normaal en gezond verstand dan virus-ontkenners. Iets dat al veel langer speelt in de samenleving maar wat corona slechts heeft doen versnellen, niet ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Ik denk dat Wilders zijn best doet om een Oscar binnen te slepen. Wat een gedoe, lekker zieltjes scoren met die zielige zorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
CMD-Snake schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 17:29:
Ik denk dat Wilders zijn best doet om een Oscar binnen te slepen. Wat een gedoe, lekker zieltjes scoren met die zielige zorg.
De SP en ook Wilders zijn vooral goed in het schoppen en drammen om die salarisverhoging in de zorg voor elkaar te krijgen. Als het echter aankomt op "wie of hoe gaan we dat betalen?" gaat het vaak mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
ed1703 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 17:32:
[...]

De SP en ook Wilders zijn vooral goed in het schoppen en drammen om die salarisverhoging in de zorg voor elkaar te krijgen. Als het echter aankomt op "wie of hoe gaan we dat betalen?" gaat het vaak mis.
Tja, de SP heeft tenminste nog een partijprogramma waarin ze verklaren hoe ze t van plan zijn. Dat het een slecht plan is. Tja

Wilders met zijn partij heeft niet eens een normaal partijprogramma.(en Baudet en co ook) Die zijn (en Baudet en co ook) en schande voor de politiek. Populisten zoals Wilders en Baudet zijn gevaarlijk, dat is al heel lang bekend. Toch @Virtuozzo ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:08

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Drardollan schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:55:
[...]

Het is niet je belastingaangifte. ;)

Elke gemeld geval heeft ook een datum. Ze kunnen de dag opnieuw uitrekenen. Alleen men de getallen kwijt raakt hebben ze een probleem.
Leon Zwiers schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 16:04:
[...]

Dat "rapport" staat wederom weer vol met open deuren en slecht onderbouwde aannamen.

“Verspreiding door de lucht moest eerst bewezen worden. Terwijl wij
zeggen: er zijn allerlei aanwijzingen dat transmissie via de lucht een rol speelt, neem nu eens
het zekere voor het onzekere.”
_O- _O-

Als die aanwijzingen zo overduidelijk zijn, waarom lukt het ze dan maar niet om het te bewijzen?
Bewijs en tegenbewijs leveren in wetenschap is lastig. Het is echter wel zeker dat transmissie via de lucht mogelijk is. De wetenschappelijke gemeenschap weet alleen nog niet in welke maten, maar dat vereist ook meerdere studies.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 17:02:
[...]

Die gooien alle post van de overheid tenslotte meteen weg, want er zitten vast chips in de envelop en corona op de stempas :P
Je merkt wel dat ze tegenwoordig wat opstandiger worden door het gebrek aan chemtrails in de lucht met zo weinig vliegbewegingen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 17:35:
[...]

Tja, de SP heeft tenminste nog een partijprogramma waarin ze verklaren hoe ze t van plan zijn. Dat het een slecht plan is. Tja.

Wilders met zijn partij heeft niet eens een normaal partijprogramma.(en Baudet en co ook) Die zijn (en Baudet en co ook) en schande voor de politiek. Populisten zijn gevaarlijk, dat is al heel lang bekend. Toch @Virtuozzo ? ;)
Ik zou de SP niet in een adem met populisten scharen. De SP heeft gewoon een duidelijke visie op gezondheidszorg en ziet die als een veel belangrijker gemeenschappelijk goed dan de VVD, die het meer als een 'eigen verantwoordelijkheid' en ondernemingsdingetje ziet en de overheidsinvesteringen zoveel mogelijk heeft uitgekleed. Denk bijvoorbeeld aan die 2 ziekenhuizen die net voor Corona zonder slag of stoot failliet mochten gaan. En daar plukken we nu de vruchten van met een gezondheidszorg die al tegen de kleinste piekjes aan hikt. Nee, een ongetemde coronagolf zal je met de beste zorg van de wereld niet aankunnen maar een betere gezondheidszorg geeft wel een hoop ademruimte. Uit die visie met een hogere mate van inschatting van belang komt gewoon voort dat daar meer geld voor over is ten koste van andere dingen. Dit is gewoon een (vrij groot) verschil in politieke visie maar geen populisme.

Corona heeft wat mij betreft ook aangetoond dat gezondheidszorg geen individueel probleem is maar een gemeenschappelijk probleem, en dat we dit als overheidsprobleem moeten handelen in plaats van aan een markt overlaten die puur financiele prikkels heeft. Alleen die twee ziekenhuizen hadden ons zo veel geholpen nu, en dan heb ik het nog niet eens over de algehele uitholling van de zorg van de afgelopen jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
GekkePrutser schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 18:17:
[...]

Ik zou de SP niet in een adem met populisten scharen. De SP heeft gewoon een duidelijke visie op gezondheidszorg en ziet die als een veel belangrijker gemeenschappelijk goed dan de VVD, die het meer als een 'eigen verantwoordelijkheid' en ondernemingsdingetje ziet en de overheidsinvesteringen zoveel mogelijk heeft uitgekleed. Denk bijvoorbeeld aan die 2 ziekenhuizen die net voor Corona zonder slag of stoot failliet mochten gaan. En daar plukken we nu de vruchten van met een gezondheidszorg die al tegen de kleinste piekjes aan hikt. Nee, een ongetemde coronagolf zal je met de beste zorg van de wereld niet aankunnen maar een betere gezondheidszorg geeft wel een hoop ademruimte. Uit die visie met een hogere mate van inschatting van belang komt gewoon voort dat daar meer geld voor over is ten koste van andere dingen. Dit is gewoon een (vrij groot) verschil in politieke visie maar geen populisme.

Corona heeft wat mij betreft ook aangetoond dat gezondheidszorg geen individueel probleem is maar een gemeenschappelijk probleem, en dat we dit als overheidsprobleem moeten handelen in plaats van aan een markt overlaten die puur financiele prikkels heeft. Alleen die twee ziekenhuizen hadden ons zo veel geholpen nu, en dan heb ik het nog niet eens over de algehele uitholling van de zorg van de afgelopen jaren.
Zal m even verduidelijken. Ik schaar de SP namelijk inderdaad niet onder de populisten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
GekkePrutser schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 18:17:
[...]

SP is puur populistisch. Weigert ook al jaren deel te nemen aan welk kabinet dan ook. (net als Groen Links)
Lekker populistisch conservatief trappen en de kiezers komen vanzelf. Wel zorgen dat je zelf nooit vuile handen hoeft te maken. Hun concurrent, de PvdA neemt wel af en toe de verantwoordelijkheid en wordt door deze populisten keihard afgestraft.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:54
BlakHawk schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:01:
[...]

Sinds de DBC codes was dat al niet aan de hand.
Ik weet nbog goed dat mijn vader na zijn open hart operatie te zwak was om trappen te lopen, maar dat er na 5 dagen toch werd gezegd: het is tijd om thuis verder uit te zieken.

We hebben toen een ziekenhuisbed moeten huren en beneden moeten neerzetten in hun woonkamer.
Ik vond het bespottelijk, maar ja, hoe minder dagen je iemand houdt, het geld dat je ervoor krijgt blijft toch wel gelijk...

Als jij je geld wel binnen krijgt en je unt kiezen om daar 3 of 30 dagen voor te werken... Wat zou jij doen?
Dat is een vervelende ervaring, hopelijk is het wel weer beter gekomen met je vader! Nu neem ik alleen aan dat er voor corona geen standaard aantal dagen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ankona schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 18:20:
[...]
SP is puur populistisch. Weigert ook al jaren deel te nemen aan welk kabinet dan ook. (net als Groen Links)
Lekker populistisch conservatief trappen en de kiezers komen vanzelf. Wel zorgen dat je zelf nooit vuile handen hoeft te maken. Hun concurrent, de PvdA neemt wel af en toe de verantwoordelijkheid en wordt door deze populisten keihard afgestraft.
We gaan nu een beetje offtopic (met mijn eerdere post wilde ik de invloed van politiek beleid op de coronacrisis aanstippen) maar ik zie dit meer als realisme.

Een kabinet met zowel VVD als SP gaat gewoon niet werken, laten we eerlijk zijn. Beide kanten hebben hun rode lijnen die totaal niet compatibel zijn en dat wordt gewoon 1 groot getouwtrek om elk dingetje. Daar is het land ook niet beter mee af. Een beetje wat er nu ook met Brexit gebeurt. De SP bedankt daarvoor en wat mij (als ex-lid) betreft een zeer verstandige keuze. Voor een ideologisch gedreven partij is het gewoon niet doenlijk om 90% van je ideologie in te leveren om 10% te realiseren. Dat gaat gewoon wringen.

De VVD zal de SP er net zo goed niet bij willen hebben om dezelfde reden hoor. Die uitgestoken hand is meer voor de vorm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
Kijk dat we nou toch weer die Duitsers nodig hebben om op "Golfbreker" te komen ipv "Dansen met hamers", eat that "Red-team" :+.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arrne
  • Laatst online: 19-09 18:31
mesa57 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 15:33:

Zijn we nu echt op het punt aangekomen dat als RIVM en Red Team verschillende inzichten hebben, het Red Team per definitie gelijk heeft?

Mijn antipathie tegen dat clubje wordt echt met de dag groter.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Arrne schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 19:36:
[...]

Zijn we nu echt op het punt aangekomen dat als RIVM en Red Team verschillende inzichten hebben, het Red Team per definitie gelijk heeft?

Mijn antipathie tegen dat clubje wordt echt met de dag groter.
Ik ben vandaag met een aantal IT collega’s ook geheel vrijwillig en ongevraagd een expert-team opgestart.

Wij geven geheel vrijblijvend advies:
Ons speerpunt:
- Verbiedt het Red Team.

Je hebt het OMT dat advies geeft. Zou wat worden als er morgen bij je werk iemand binnen komt lopen van straat en ongevraagd advies geeft aan de directie

[ Voor 13% gewijzigd door BlakHawk op 28-10-2020 19:44 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Plenkske schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 14:08:
[...]

Ik wist niet dat dit veranderd was, dank voor de uitleg.
Het is ook niet veranderd, dat is altijd zo geweest. De communicatie hierover is alleen erg matig, omdat landen die om verschillende redenen ontraden worden (en dus verschillende eisen mbt quarantaine) op een grote hoop geveegd worden door ze allemaal 'oranje' te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Arrne schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 19:42:
[...]

Het is ook niet veranderd, dat is altijd zo geweest. De communicatie hierover is alleen erg matig, omdat landen die om verschillende redenen ontraden worden (en dus verschillende eisen mbt quarantaine) op een grote hoop geveegd worden door ze allemaal 'oranje' te maken.
Wat is er matig dan?
Per land is er een complete web pagina met reisadvies en met alle regels en wat er in dat land speelt.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:24
Er zijn vandaag blijkbaar 3 nieuwe regio's bijgekomen die naar zeer ernstig zijn gegaan met besmettingen, zullen de besmettingcijfers toch gaan tegenvallen dan of zullen ze dat op basis van vorige week gedaan hebben?

[ Voor 4% gewijzigd door Stylze op 28-10-2020 20:20 ]

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Frankrijk gaat in lockdown. Laten we hopen dat het hier niet zover komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 23:15
anandus schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 20:22:
Frankrijk gaat in lockdown. Laten we hopen dat het hier niet zover komt.
Geen probleem, die gaan weer om wat miljarden bedelen binnenkort

brrrr money press..........

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arrne
YakuzA schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 20:15:
[...]

Wat is er matig dan?
Per land is er een complete web pagina met reisadvies en met alle regels en wat er in dat land speelt.
Omdat op andere plaatsen de indruk gewekt wordt dat iedereen uit een ‘oranje’ land in quarantaine moet. Dat onderscheid zou duidelijker moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:39

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Op zich was de boodschap helder. Voor de piek maakt het waarschijnlijk niet uit, maar wel voor hoe snel de curve daalt. Daarmee is het een duivels dilemma. Ergens wil je misschien voor de kerst iets kunnen versoepelen, tegelijk is dat echt het moment dat alles en iedereen weer in veel te volle huizen veel te ongezond gaan eten en veel te veel gaan drinken :).

Ik hoop dat daar een realistische afweging ingemaakt gaat worden, over alle assen. Ik hoop vooral niet dat we weer een maatregel krijgen die weinig doet, puur omdat het volk of de oppositie dat wil (basisscholen in golf 1, mondkapjes nu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Arrne schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 20:29:
[...]

Omdat op andere plaatsen de indruk gewekt wordt dat iedereen uit een ‘oranje’ land in quarantaine moet. Dat onderscheid zou duidelijker moeten zijn.
Welke andere plaatsen?
Die site van de Rijksoverheid die in de post gelinkt wordt, verwijst rechtstreeks door naar de uitgebreide informatie van buitenlandse zaken.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 17:35:
[...]

Tja, de SP heeft tenminste nog een partijprogramma waarin ze verklaren hoe ze t van plan zijn. Dat het een slecht plan is. Tja

Wilders met zijn partij heeft niet eens een normaal partijprogramma.(en Baudet en co ook) Die zijn (en Baudet en co ook) en schande voor de politiek. Populisten zoals Wilders en Baudet zijn gevaarlijk, dat is al heel lang bekend. Toch @Virtuozzo ? ;)
Veel gevaarlijker zijn de mensen die het verschil tussen politieke marketing en de realiteit niet willen kennen. Dat is wat hellend vlak schept.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrne
YakuzA schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 20:32:
[...]

Welke andere plaatsen?
Die site van de Rijksoverheid die in de post gelinkt wordt, verwijst rechtstreeks door naar de uitgebreide informatie van buitenlandse zaken.
Tja, jij lijkt het logisch te vinden maar ik zie toch regelmatig mensen zeggen dat iedereen uit oranje gebied in quarantaine moet. Vaak ook zelfs met een verwijzing naar sites van Rijksoverheid of Buitenlandse Zaken. Ook in dit topic. Blijkbaar is het dus niet helemaal helder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:59

Standeman

Prutser 1e klasse

Arrne schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 20:29:
[...]

Dan weet je gelijk wat die andere plaatsen waard zijn..

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
GekkePrutser schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 18:28:
[...]

We gaan nu een beetje offtopic (met mijn eerdere post wilde ik de invloed van politiek beleid op de coronacrisis aanstippen) maar ik zie dit meer als realisme.

Een kabinet met zowel VVD als SP gaat gewoon niet werken, laten we eerlijk zijn. Beide kanten hebben hun rode lijnen die totaal niet compatibel zijn en dat wordt gewoon 1 groot getouwtrek om elk dingetje. Daar is het land ook niet beter mee af. Een beetje wat er nu ook met Brexit gebeurt. De SP bedankt daarvoor en wat mij (als ex-lid) betreft een zeer verstandige keuze. Voor een ideologisch gedreven partij is het gewoon niet doenlijk om 90% van je ideologie in te leveren om 10% te realiseren. Dat gaat gewoon wringen.

De VVD zal de SP er net zo goed niet bij willen hebben om dezelfde reden hoor. Die uitgestoken hand is meer voor de vorm.
Zoiets zou enkel niet werken omdat nationale politiek een domein is geworden van politieke marketing, van theater, omdat de kiezer dat stimuleert.

Op lokale en regionale niveaus gaat het prima. Behalve daar waar men toegeeft aan bankieren op politieke marketing.

Het breekpunt mag duidelijk zijn. De kiezer gaat af op marketing. Tja. Niet vreemd dan dat een kabinet gaat bankieren op nudging en verantwoordelijkheid bij collectieve uitdagingen op de schouders van individualisme legt.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Standeman schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 20:46:
[...]

Dan weet je gelijk wat die andere plaatsen waard zijn..
Die andere plaatsen zijn ook gewoon sites van Rijksoverheid waar het niet heel duidelijk staat omschreven.

Ook in persconferenties van de regering wel eens de kreet “kom je uit oranje gebied, ga dan in thuisquarantaine” voorbij horen komen.

En ook op (betrouwbare) nieuwssites zie je het regelmatig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
ZieMaar! schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 20:30:
Ik hoop vooral niet dat we weer een maatregel krijgen die weinig doet, puur omdat het volk of de oppositie dat wil ([...] mondkapjes nu).
* anandus zucht

Het is niet dat mondkapjes weinig doen, ze doen weinig als alle andere maatregelen genomen worden.
Simpelweg omdat de kans om besmet te worden dan enorm klein wordt. Dus dan heeft het inderdaad geen extra nut.

Dus:
• Bij milde klachten thuisblijven
• Anderhalve meter afstand
• Geen handen schudden
• Iedereen wast vaak hun handen
• Vaste looproutes in winkels
• Zo min mogelijk bezoekers en maximale doorstroming
• Aanraakpunten (winkelwagens, touchscreen, pinautomaten) schoonhouden
• Etc.

Maar het gaat bij de eerste maatregelen al spaak (80% gaat naar buiten bij milde klachten en 20% bij een positieve test), en ik durf ook te stellen dat nummer vier ook niet zo nauw nageleefd wordt.
De vaste looproutes in winkels zijn er niet of worden niet gevolgd en winkelwagentjes zie ik ook verdacht weinig mensen schoonhouden.
Dus die 'mits' geldt niet en dan wordt het een ander verhaal.

Het WHO, het RIVM, etc, stellen allemaal dat mondkapjes weldegelijk bijdragen aan het tegengaan van het aantal besmettingen, ook wijst steeds meer onderzoek hierop.
https://www.medrxiv.org/c...101/2020.05.22.20109231v5
https://link.springer.com/article/10.1007/s11606-020-06067-8
https://www.healthaffairs.org/doi/10.1377/hlthaff.2020.00818
https://www.preprints.org/manuscript/202004.0203/v3
(Om maar een paar dingen te pakken, er zal vast een hoop meer zijn)

[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 28-10-2020 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZieMaar! schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 20:30:
Op zich was de boodschap helder. Voor de piek maakt het waarschijnlijk niet uit, maar wel voor hoe snel de curve daalt. Daarmee is het een duivels dilemma. Ergens wil je misschien voor de kerst iets kunnen versoepelen, tegelijk is dat echt het moment dat alles en iedereen weer in veel te volle huizen veel te ongezond gaan eten en veel te veel gaan drinken :).

Ik hoop dat daar een realistische afweging ingemaakt gaat worden, over alle assen. Ik hoop vooral niet dat we weer een maatregel krijgen die weinig doet, puur omdat het volk of de oppositie dat wil (basisscholen in golf 1, mondkapjes nu).
vergeet kerst... Zonder vaccin zitten we hier gewoon tot maart aan vast.

In Belgie gaat het nu ook wel helemaal de verkeerde kant op. Nu testen ze daar wel 2x zoveel als Nl (per inwoner), maar met een positiviteits-ratio tegen de 30% ligt akelig dicht tegen de situatie in Maart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 20:53:
[...]

In Belgie gaat het nu ook wel helemaal de verkeerde kant op. Nu testen ze daar wel 2x zoveel als Nl (per inwoner), maar met een positiviteits-ratio tegen de 30% ligt akelig dicht tegen de situatie in Maart.
Wij waren het slechte jongetje uit de klas in Europa. Maar alle landen om ons heen gaan hard de verkeerde kant op en halen ons keihard in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
anandus schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 20:51:
[...]
* anandus zucht

Het is niet dat mondkapjes weinig doen, ze doen weinig als alle andere maatregelen genomen worden.
Simpelweg omdat de kans om besmet te worden dan enorm klein wordt. Dus dan heeft het inderdaad geen extra nut.

Dus:
• Bij milde klachten thuisblijven
• Anderhalve meter afstand
• Geen handen schudden
• Iedereen wast vaak hun handen
• Vaste looproutes in winkels
• Zo min mogelijk bezoekers en maximale doorstroming
• Aanraakpunten (winkelwagens, touchscreen, pinautomaten) schoonhouden
• Etc.

Maar het gaat bij de eerste maatregelen al spaak (80% gaat naar buiten bij milde klachten en 20% bij een positieve test), en ik durf ook te stellen dat nummer vier ook niet zo nauw nageleefd wordt.
De vaste looproutes in winkels zijn er niet of worden niet gevolgd en winkelwagentjes zie ik ook verdacht weinig mensen schoonhouden.
Dus die 'mits' geldt niet en dan wordt het een ander verhaal.

Het WHO, het RIVM, etc, stellen allemaal dat mondkapjes weldegelijk bijdragen aan het tegengaan van het aantal besmettingen, ook wijst steeds meer onderzoek hierop.
https://www.medrxiv.org/c...101/2020.05.22.20109231v5
https://link.springer.com/article/10.1007/s11606-020-06067-8
https://www.healthaffairs.org/doi/10.1377/hlthaff.2020.00818
https://www.preprints.org/manuscript/202004.0203/v3
(Om maar een paar dingen te pakken, er zal vast een hoop meer zijn)
Mondkapjes dragen ook gewoon bij, dat fabeltje dat het niets bijdraagt moet maar eens afgelopen zijn.

Echt Waarom willen mensen zo’n kleine moeite niet nemen?! Heb je dan echt liever een lockdown?

Looproutes in winkels, echt niemand houdt zich eraan. Maar ook in de supermarkt is 1,5 meter onmogelijk in paden tussen stellingen. Niet zo lang er daar geen looproutes zijn.

Winkelwagens worden nog steeds niet bij iedere supermarkt schoongemaakt.

En dat thuisblijven is ook drama. Laatste wat ik mijn schoonzus hoor zeggen: ik ben snipverkouden, maar zo lang ik reuk en smaak nog heb, heb ik geen Corona.
Nee! Gewoon laten testen!

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 20:56:
[...]

Wij waren het slechte jongetje uit de klas in Europa. Maar alle landen om ons heen gaan hard de verkeerde kant op en halen ons keihard in
/s toch nog solidariteit ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
BlakHawk schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 21:04:
Winkelwagens worden nog steeds niet bij iedere supermarkt schoongemaakt.
Dat is en blijft onzin om het karretje te poetsen. Vaak worden er middelen gebruikt die geen virussen kunnen doden. Als er iets gebruikt zou worden wat virussen kan doden dan poetsen ze nooit goed genoeg zodat het effect kan hebben. Ze poetsen echt geen 20 seconden dat handvat voor je het winkelwagentje krijgt. Twee veegjes en klaar.

Andere contactpunten in de winkel worden helemaal niet regelmatig schoongemaakt. Denk aan de deurtjes van het koelschap of producten in de schappen. Genoeg mensen die iets eruit pakken en toch besluiten om het artikel terug te zetten.

Alles bij elkaar opgeteld is het flauwekul zoals er nu gedaan wordt met het poetsen van het winkelwagentje. Om die reden poets ik het karretje niet en hoeven ze het van mij ook niet te poetsen voor ze het aan mij geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:41

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

Ik mag hopen dat de politie dan genoeg extra capaciteit heeft om patrouilles door de woonwijken te gaan doen met de feestdagen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
[...]

En dat thuisblijven is ook drama. Laatste wat ik mijn schoonzus hoor zeggen: ik ben snipverkouden, maar zo lang ik reuk en smaak nog heb, heb ik geen Corona.
Nee! Gewoon laten testen!
Tja, als ze eens beginnen met te zorgen dat dat testen snel gebeurt. Mijn vrouw heeft zich laatst laten testen (met voorrang vanwege onderwijs) en het duurde alsnog 2 dagen tussen bellen en uitslag.

En dat terwijl ik me via ons bedrijf kan laten testen, 's morgens gebeld, vroegmiddag testen en laat in de middag de uitslag. Precies zoals het moet.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]
Looproutes in winkels, echt niemand houdt zich eraan. Maar ook in de supermarkt is 1,5 meter onmogelijk in paden tussen stellingen. Niet zo lang er daar geen looproutes zijn.
Die looproutes zijn echt contraproductief. (In mijn ervaring iig)
6 mensen die op een kluitje moeten wachten in 1 rij en niet via vrije ruimte mogen omlopen omdat er iemand 5 minuten doet over het merk lasagna kiezen.

Het aantal keren dat mensen bovenop elkaar staan gaat er alleen maar van omhoog.

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 28-10-2020 21:33 ]

PSN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:20
Stoney3K schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 21:28:
[...]

Ik mag hopen dat de politie dan genoeg extra capaciteit heeft om patrouilles door de woonwijken te gaan doen met de feestdagen.
Het zou natuurlijk wel lekker Nederlands zijn. Ieder jaar hoor je veel mensen weer klagen wat voor een sociale verplichting kerst is, zoveel drukte in die periode, weinig persoonlijke rust. Bij de ouders en schoonouders langs te moeten, etc.

Sommigen die echt letterlijk het land ontvluchten om op vakantie te zijn zodat ze de familie tripjes niet hoeven te doen :9.

Nu is er het perfecte excuus om dit alles niet te moeten, en dan wordt er massaal verlangd om toch wel te kunnen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

psychodude schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 21:37:
[...]

Het zou natuurlijk wel lekker Nederlands zijn. Ieder jaar hoor je veel mensen weer klagen wat voor een sociale verplichting kerst is, zoveel drukte in die periode, weinig persoonlijke rust. Bij de ouders en schoonouders langs te moeten, etc.

Sommigen die echt letterlijk het land ontvluchten om op vakantie te zijn zodat ze de familie tripjes niet hoeven te doen :9.

Nu is er het perfecte excuus om dit alles niet te moeten, en dan wordt er massaal verlangd om toch wel te kunnen? :+
Ik maak me dan ook meer druk om de jaarwisseling dan om de kerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
psychodude schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 21:37:
Soms is het fijn om opties te hebben, al maak je er niet altijd gebruik van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr.Joker schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 20:28:
[...]

Geen probleem, die gaan weer om wat miljarden bedelen binnenkort

brrrr money press..........
Om diezelfde reden hoeven we hier in Nederland ook niet bang te zijn om in lockdown te gaan.
Andersom zal niet snel voorkomen: Nederland in lockdown en Frankrijk/Spanje/Italië overvolle IC's en onnodige doden om de Nederlandse economie te spekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:01
[...]

Ja... en nu wordt het testen weer wat afgebouwd. Enkel testen als je symptomen hebt, niet meer na enkel een risicocontact.
Nu is het wel zo dat de meeste dokters toch testen als je zegt dat je wat hoest en hoofdpijn hebt.

Maar de ziekenhuizen en huisartsen zijn de depressie en burnout nabij.
Niet dringende operaties worden al uitgesteld...

Mijn dochter is assistent anesthesie, en ze zag in Juli al tumoren die veel groter waren dan in Februari. Borsttumoren ter grootte van een ei waren geen uitzondering. Dat vind ik toch stevige collateral damage.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:01
Stoney3K schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 21:39:
[...]

Ik maak me dan ook meer druk om de jaarwisseling dan om de kerst.
Maak je geen illusies... alles zal dicht zijn.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Tommie12 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 21:48:
[...]

Maak je geen illusies... alles zal dicht zijn.
Thuisfeestjes van 10-12 man zijn niet "dicht", en als de hele wijk dat doet dan mag je ze actief gaan opvegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
[...]
Vanuit de betere cliche opsomming YouTube: Baz Luhrmann - Everybody's Free To Wear Sunscreen (with lyrics) :
Sometimes you're ahead,
Sometimes you're behind.
The race is long, and in the end, it's only with yourself.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tommie12 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 21:46:
[...]

Ja... en nu wordt het testen weer wat afgebouwd. Enkel testen als je symptomen hebt, niet meer na enkel een risicocontact.
Nu is het wel zo dat de meeste dokters toch testen als je zegt dat je wat hoest en hoofdpijn hebt.

Maar de ziekenhuizen en huisartsen zijn de depressie en burnout nabij.
Niet dringende operaties worden al uitgesteld...

Mijn dochter is assistent anesthesie, en ze zag in Juli al tumoren die veel groter waren dan in Februari. Borsttumoren ter grootte van een ei waren geen uitzondering. Dat vind ik toch stevige collateral damage.
tja dat zijn de verborgen doden. Maar die zijn politiek niet relevant.. die worden afgerekend als de corona-patienten op de gang dood liggen te gaan. Om dat te voorkomen moet de andere zorg maar wijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:30
[...]

Je ziet ook dat andere landen op hetzelfde traject als Nederland zitten, maar op een later moment. Bv Polen Slowakije, echter ook Duitsland volgt het traject. Frankrijk volgt exact het Nederlandse traject

Alleen Denemarken en Spanje hebben tot nu toe enigszins de groei kunnen afvlakken..
https://nos.nl/l/2354117
Afbeeldingslocatie: https://assets.nos.nl/data/image/2020/10/27/686594/1024x576a.jpg
Afbeeldingslocatie: https://assets.nos.nl/data/image/2020/10/27/686595/1024x576a.jpg

België zit inmiddels boven de piek van de eerste golf qua ziekenhuisbezetting

[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 28-10-2020 22:12 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 22:05:
[...]

tja dat zijn de verborgen doden. Maar die zijn politiek niet relevant.. die worden afgerekend als de corona-patienten op de gang dood liggen te gaan. Om dat te voorkomen moet de andere zorg maar wijken.
Dat is wel erg gesimplificeerd, met een erg frappant sprongetje. Triage is een concept integraal aan de zorg. Reguliere zorg wordt niet uitgesteld om te voorkomen dat COVID patiënten overlijden. Het wordt uitgesteld als gevolg van een verspreiding van ziektebeelden die zo snel zo groot zijn met dusdanige schadelast dat niet enkel de functionaliteit van de zorg onder druk staat, maar ook de continuïteit.

Het is niet enkel een probleem van schaarste. Het is ook een probleem van de constructie die we de beschaafde samenleving noemen - dat wat mogelijk maakt dat we dingen kunnen doen, bestendig kunnen ondernemen, veilig thuis kunnen komen, te eten hebben en al dat en nog veel meer.

Die constructie vereist net als elk huis een stabiel fundament. De zorg is een van de hoekstenen daarvan.

Probeer als ondernemer je producten eens bestendig en veilig en met gewenste timing van A naar B te krijgen in een land waar hoekstenen en fundament scheef staan, of erger.

Die zorg als hoeksteen intact houden is botweg integraal aan elk collectief en elk individueel belang. Die zorg functioneel houden, dat is niet enkel een omgang met druk van crisis bij gekozen / geschapen condities, maar helaas ook triage.

Complexiteit is misschien iets wat soms gevoelig ligt, maar het meenemen voorkomt wel het ruimte geven aan ongefundeerde perceptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Virtuozzo schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 22:15:
Dat is wel erg gesimplificeerd, met een erg frappant sprongetje. Triage is een concept integraal aan de zorg. Reguliere zorg wordt niet uitgesteld om te voorkomen dat COVID patiënten overlijden. Het wordt uitgesteld als gevolg van een verspreiding van ziektebeelden die zo snel zo groot zijn met dusdanige schadelast dat niet enkel de functionaliteit van de zorg onder druk staat, maar ook de continuïteit.
We zitten hier met twee problemen. De ziekenhuizen willen medewerkers vrij houden voor covid zorg door bepaalde behandelingen uit te stellen die niet direct noodzakelijk geacht worden. Daarnaast heb je het probleem dat mensen de ziekenhuizen zelf gaan mijden, bang om covid op te lopen. Beiden zullen ervoor zorgen dat soms ernstige problemen langer onbehandeld gaan. Bij ziektes als kanker geldt dat hoe eerder het behandeld wordt, hoe beter de prognose is, mensen die dus te laat in het ziekenhuis komen zullen slechtere kansen hebben om het te overleven of hun behandeling zal zwaarder zijn dan nodig was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
CMD-Snake schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 22:26:
[...]

We zitten hier met twee problemen. De ziekenhuizen willen medewerkers vrij houden voor covid zorg door bepaalde behandelingen uit te stellen die niet direct noodzakelijk geacht worden. Daarnaast heb je het probleem dat mensen de ziekenhuizen zelf gaan mijden, bang om covid op te lopen. Beiden zullen ervoor zorgen dat soms ernstige problemen langer onbehandeld gaan. Bij ziektes als kanker geldt dat hoe eerder het behandeld wordt, hoe beter de prognose is, mensen die dus te laat in het ziekenhuis komen zullen slechtere kansen hebben om het te overleven of hun behandeling zal zwaarder zijn dan nodig was.
Ja, en dat veroorzaakt een dubbele schadelast (boven op de COVID schadelast die buiten blikveld valt “want het is iets van oude mensen op de IC”) die toch verwerkt moet worden. Dat is weer een kwestie waar het RIVM en NICE naar kijken, maar het valt vooralsnog buiten het politieke en maatschappelijke blikveld.

Ik vraag me de laatste tijd oprecht af of mensen (generalisatie) wel echt begrijpen hoe de vork in de steel zit voor functionaliteit en continuïteit van beschaafde samenleving. Een tijd geleden zat ik in gesprek met een paar ondernemers (Nederlanders, elke andere Europese nationaliteit zat stomverbaasd naar ze te kijken) die er met hun hoofd niet bij konden dat niet zij en hun economische activiteit alles mogelijk maken, maar de opbouw en ontwikkeling van die hoekstenen. Bij alle beeldvorming en informatie rond de COVID crisis wordt wel vaak gezegd dat de zorg belangrijk is, maar er wordt nauwelijks hapklaar duidelijk gemaakt waarom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:19
@Virtuozzo Een half uurtje, wat zeg ik, 10 minuten de reacties op sociale media lezen onder een willekeurig nieuwsbericht over een maatschappelijk thema en je wordt bevestigd in het vermoeden dat (de meeste) mensen niet weten hoe de vork in de steel zit. Verbaast mij eerlijk gezegd dat je daar pas sinds kort vraagtekens bij zet.

[ Voor 3% gewijzigd door bazzemans op 28-10-2020 22:46 . Reden: Foutje in de zinsopbouw ]

Pagina: 1 ... 34 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins